Bedankt. Ik had weleens vaker over vranyo gelezen maar dit artikel geeft me weer een paar nieuwe inzichten. Vooral over de reden waarom (trots, ego) en het feit dat je gewoon kan terug liegen want dat verwachten/accepteren ze gewoonquote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:29 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Vranyo is een Russische uitvinding. Vandaar dat Rusland het ook te pas en te onpas gebruikt, en hun vijand beschuldigd dat zij het gebruiken.
https://www.themoscowtime(...)ional-pastime-a18754
Dat liegen is vaak ook een uiting van minachting en dominantie. Geen enkele moeite steken om een geloofwaardige leugen te verzinnen is in die cultuur een teken van macht.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:29 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Vranyo is een Russische uitvinding. Vandaar dat Rusland het ook te pas en te onpas gebruikt, en hun vijand beschuldigd dat zij het gebruiken.
https://www.themoscowtime(...)ional-pastime-a18754
Het lijkt op gevangeniscultuur.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat liegen is vaak ook een uiting van minachting en dominantie. Geen enkele moeite steken om een geloofwaardige leugen te verzinnen is in die cultuur een teken van macht.
This is just sadquote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:42 schreef Momo het volgende:
Russische man die in Canada woont, wat de propaganda kan doen.
Best een accurate omschrijving.quote:
Inderdaad. En zoals het artikel mee weergeeft doet de gehele samenleving eraan mee. Wanneer er weer een video voorbijkomt van eens serie interviews met Russische burgers kijk je er wel anders na zodra je je realiseert dat deze burgers veelal de leugens van de overheid herhalen omdat ze het ermee eens zijn, niet omdat ze er daadwerkelijk in geloven.quote:
Is niet puur mijn eigen ingevingquote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Best een accurate omschrijving.
No shit, Sherlock...quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vermoed dat hij dacht dat deze in zijn schuttersputje was beland in plaats daarvan kruipt hij er precies op.
https://m.bild.de/bild-pl(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2Fquote:Die ganze Welt wartete darauf. Jetzt ist es soweit: Die Ukraine stößt mit deutschen Leopard-2-Panzern gegen die Russen vor!
Die jab richting Tucker Carlsonquote:
Russen zijn de echte beestenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:16 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Die arme dieren. Ik zie liever 1000+ Russen kapot gaan dan een dier.
Oud zeer natuurlijk waarbij Polen dat in het kwadraat heeft.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:10 schreef capricia het volgende:
Sommige Duitse pers (Bild) is ook geweldig. Dat sentiment.
[..]
https://m.bild.de/bild-pl(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
"Rache für Stalingrad! Endlich wieder deutsche Panzer gegen Russland! "
(Wraak voor Stalingrad! Eindelijk weer Duitse tanks tegen Rusland!)
Beetje raar. Alsof je het wraak noemt voor de vernietiging van de concentratiekampen. Erg onbeschaafd.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:10 schreef capricia het volgende:
Sommige Duitse pers (Bild) is ook geweldig. Dat sentiment.
[..]
https://m.bild.de/bild-pl(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
"Rache für Stalingrad! Endlich wieder deutsche Panzer gegen Russland! "
(Wraak voor Stalingrad! Eindelijk weer Duitse tanks tegen Rusland!)
Wat zien we hier?quote:
Ja. En vergeet de Baltische staten niet. Daar zijn zoveel mensen afgevoerd door de Sovjet Unie. Echt ongelooflijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oud zeer natuurlijk waarbij Polen dat in het kwadraat heeft.
Not sure, de tweet waar dit vandaan komt had geen aanvullende informatie. Ik vond vooral het gele deel interessant want dat is wat ze blijkbaar al terugveroverd hebben.quote:
Er is daar geen Russische kant, het is aan beide kanten Oekraïne en aan beide kanten leven meer Oekraïners dan Russen. De vernietigde oogst en voor jaren onbruikbare akkers en landbouwgronden zijn Oekraïens.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:14 schreef Sabata het volgende:
[..]
omdat de overstromingen vooral aan Russische kant meer schade doen. Kherson ligt nét iets hoger dan de andere oever. bovendien zijn Russische posities waar ze zich hadden ingegraven onbruikbaar geworden. om over de watervoorziening in bezet gebied maar te zwijgen
er zijn natuurlijk speculaties nu. maar de RU claim dat een UA bombardement hier schuldig aan is, is "vronja". term betekent zoveel als "pathologische leugens", het werd mooier uitgelegd maar die tweet ben ik kwijt. ontploffing komt van uit een door RU bezet gebouw en men blies een paar afsluiters op in de hoop een kleinere overstroming te creëren. maar het waterpeil stond te hoog om zoiets te kunnen beheersen.
Met bommen krijg je zo'n dam niet stuk. Dan moet je wekenlang elk uur een 2000 ponder op de zelfde plek neergooien. En dan misschien.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:14 schreef Sabata het volgende:
[..]
omdat de overstromingen vooral aan Russische kant meer schade doen. Kherson ligt nét iets hoger dan de andere oever. bovendien zijn Russische posities waar ze zich hadden ingegraven onbruikbaar geworden. om over de watervoorziening in bezet gebied maar te zwijgen
er zijn natuurlijk speculaties nu. maar de RU claim dat een UA bombardement hier schuldig aan is, is "vronja". term betekent zoveel als "pathologische leugens", het werd mooier uitgelegd maar die tweet ben ik kwijt. ontploffing komt van uit een door RU bezet gebouw en men blies een paar afsluiters op in de hoop een kleinere overstroming te creëren. maar het waterpeil stond te hoog om zoiets te kunnen beheersen.
Concentratiekampen? Nee. Dat lees ik niet.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Beetje raar. Alsof je het wraak noemt voor de vernietiging van de concentratiekampen. Erg onbeschaafd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |