abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208999148
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Mooie woorden op 4 mei, :r

Dit is dus de reden dat het bezoek niet gepast deze dag, vroeger zeiden we dit nooit meer.
Ja draai het lekker om, de Russen vielen Oekrane binnen vorig jaar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208999153
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:20 schreef Homey het volgende: [..] Wie beweert dat precies dan? Doe een letterlijke quote.
Zie Twitter, daar staat genoeg drek van allerhande “kritische geesten”.
  FOK!fotograaf donderdag 4 mei 2023 @ 10:22:48 #4
364681 over_hedge
pi_208999159
Zelensky is in Nederland. En iedereen die de oorlog totaal niet volgt. En na meer dan een jaar nog steeds niet snappen waarom je niet even om te tafel kan gaan zitten met de russen hebben hun weg naar het topic weer gevonden. Wat een feest :|W w/
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208999163
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zie Twitter, daar staat genoeg drek van allerhande “kritische geesten”.
Te vaag dit. Wie dan precies? Een verwijzing naar "zie twitter" zegt niks. En wat dan nog?
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:23:26 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999168
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jammerlijke stropop. Dit is natuurlijk niet wat de user die je nu quote heeft gezegd.
Hij zegt dat Oekraine een dictatuur is. Nou, dan is het toch fijn dat Poetin dat land van een vreselijke dictator gaat verlossen. :')

Die user begrijpt niet dat in oorlogstijd andere regels en wetgeving gelden. Juist om de democratie te beschermen. De verkiezingen zijn niet afgeschaft maar opgeschort. En de media de verboden zijn, dat zijn Russische propagandakanalen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:23:28 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208999169
President Zelenski bezoekt Internationaal Strafhof in Den Haag

Groot artikel in de Telegraaf nu. Beetje te veel om hier te posten denk ik.

https://www.telegraaf.nl/(...)strafhof-in-den-haag

Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_208999175
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja draai het lekker om, de Russen vielen Oekrane binnen vorig jaar.
Dit is het argument dat de oorlog is uitgelokt en dat Rusland “niet anders kon dan ingrijpen”.

Waarom je dan hele steden in de as legt en winkelcentra en theaters beschiet, heb ik nog niet echt logisch beargumenteerd zien worden :')
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:24:19 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999177
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:23 schreef Tengano het volgende:

[ afbeelding ]
Heeft hij een mooie cel uitgezocht voor Putler?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208999182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:23 schreef Tengano het volgende:

[ afbeelding ]
Ik was gisteren nog in de Lange Voorhout. Komt wel dichtbij zo :P
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:25:07 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208999185
"Hey @Starhopper" :W

pi_208999187
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:22 schreef Homey het volgende:

[..]
Te vaag dit. Wie dan precies? Een verwijzing naar "zie twitter" zegt niks. En wat dan nog?
ik ga die idioterie geen podium bieden. Er zijn legio figuren te vinden die beweren dat Oekrane zich maar gewoon moet overgeven en dat Zelensky z’n land naar de vernieling helpt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Straatcommando. op 04-05-2023 10:32:22 ]
  Forum Admin donderdag 4 mei 2023 @ 10:25:30 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208999191
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:22 schreef over_hedge het volgende:
Zelensky is in Nederland. En iedereen die de oorlog totaal niet volgt. En na meer dan een jaar nog steeds niet snappen waarom je niet even om te tafel kan gaan zitten met de russen hebben hun weg naar het topic weer gevonden. Wat een feest :|W w/
Weet je, het is niet eens zo erg als het allemaal een ver van je bed show is en je het maar vervelend vind dat het nieuws erdoor gedomineerd wordt, en God behoedde, je meer kwijt bent voor je boodschapjes (al is daar meer aan de hand dan alleen de oorlog)

Maar kom daar dan eerlijk voor uit. Huichelachtig gedrag joh
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:26:19 #14
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208999198
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 09:57 schreef speknek het volgende:
Beter nog, de tweede wereldoorlog begon met de inval van Duitsland en Rusland in Polen, om steden als Lviv onderdeel van Rusland te maken. De tweede wereldoorlog is voor Rusland nog steeds bezig.
Die gebieden werden onderdeel van de Soviet Unie en toegevoegd aan de Belarussische en Oekranse SSR. Daarom is Lviv hedendage onderdeel van Oekrane. Daar woonde ooit nog een Poolse meerderheid en die gebieden zijn later door de Oekraners etnisch gezuiverd.

Zie o.a. https://en.wikipedia.org/(...)war%20Polish%20state.

en de Poolse census van 1931.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:26:31 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999201
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:25 schreef Tengano het volgende:
"Hey @:Starhopper" :W

[ afbeelding ]
:W :W :W :W

Slava Ukraini
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:27:44 #16
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208999209
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:17 schreef koemleit het volgende:

[..]
Dit is nog steeds een punt? "We moeten Rusland iets geven anders komen we in wo3".

Jij hebt het niet gevolgd het afgelopen jaar he..

Er is geen Russisch leger meer... Wat er nog is moet alles op alles zetten om de gejatte stukken donbass te behouden.
Het Russisch leger wordt elke dag minder, ze hebben geen leger voor WO3.
Er komt geen WO3 (ofjah in elk geval niet een waarin Rusland enige rol van betekenis speelt).

Niks geven dat land, gewoon eruit trappen. Das het beste voor een hele wereld. Nu iets geven en je hebt over 10-20 jaar weer hetzelfde gezeik.
Hoeveel jonge mannen zijn er nog in Rusland? Ik denk dat Poetin nog meer dan genoeg middelen heeft. Plus wat krijgers uit andere landen wellicht die warme banden hebben met Rusland (bijvoorbeeld Wit-Rusland). Het idee dat men daar nu al door het leger heen zou zijn geloof ik gewoon echt niet. Dat land heeft bijna 150 miljoen inwoners.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:18 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Ooit is er een moment dat beide partijen moeten praten. Maar dat moment mogen/moeten beide partijen zelf bepalen. Het is sowieso een goed idee, anders blijft het conflict voor eeuwig doorgaan, en kan er geen (nieuwe) grens getrokken worden, waar alleen maar nadelen aan kleven.
Dat klopt. Maar sommigen zijn ervan overtuigt dat dat elke centimeter grondgebied een Derde Wereldoorlog waard is. Ook vanuit het geloof dat Rusland half Europa wil gaan innemen. Ik deel die mening gewoon niet. En als een stuk van de Donbas vrede kan opleveren, vind ik dat prima. Dat heb ik al eerder gezegd en daar blijf ik bij. Grond is an zich weinig waard, het gaat er echt om wat je ermee doet. Dat kun je zien aan de vele waardeloze stukken grond in Rusland, Centraal-Azi of Afrika en succesvolle kleine landen zoals bijvoorbeeld Zuid-Korea, Singapore, Uruguay, Malta, Isral en natuurlijk ook Nederland.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208999211
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Weet je, het is niet eens zo erg als het allemaal een ver van je bed show is en je het maar vervelend vind dat het nieuws erdoor gedomineerd wordt, en God behoedde, je meer kwijt bent voor je boodschapjes (al is daar meer aan de hand dan alleen de oorlog)

Maar kom daar dan eerlijk voor uit. Huichelachtig gedrag joh
Je maar me gas en me peut!!!1

Overigens is de olie inmiddels goedkoper dan voor de oorlog maar die peut nog steeds veel te duur. We worden dus beflikkerd door Shell en consorten die zichzelf verrijken en het heeft helemaal niks te maken met de oorlog. Zo is dat ook weer van tafel.
pi_208999212
quote:

[..]

Dit is dus de reden dat het bezoek niet gepast deze dag, vroeger zeiden we dit nooit meer.
"dit nooit meer" zeggen, en ondertussen maar bakken met geld naar dictators sturen.. Nogal hypocriet.

Het is een loze hartenkreet vanuit een schizofreen parlement die ook ergens hun grondstoffen vandaan moet halen om de bevolking/economie op de rails te houden.

Nu is het dan toch "weer", en mogen we niet wegkijken van de gruwelijkheden die weer door een dictator gesanctioneerd zijn. Weer is er een regime die een volk wil vernietigen.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:28:28 #19
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208999214
Een warm welkom voor alle kameraden die nu opeens in grote getale komen posten
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:29:22 #20
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208999224
quote:

[..]

Het kleinburgerlijke madurodam in het kwadraat spat echt van dit soort domme commentaren af h.

Hoe durft Zelensky geen rekening te houden met onze dodenherdenking! :')

Komt in de geborneerde hoofdjes niet op dat die man druk is, en dan niet met willekeurig politiek geOH, maar met situaties van leven of dood.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:29:28 #21
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208999226
Gelukkig hebben we 740 delen vol weten te krijgen waarin elk aspect wel behandeld is. Kan men mooi even terug scrollen zodat men ook weet van de hoe en de wat.
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 10:30:17 #22
236264 crew  capricia
pi_208999235
Ik weet dat er veel fout gaat in NL en dat we graag zeuren.

Maar hier ben ik gewoon trots op ons land. Dat we Oekrane zo steunen tegen de Russische barbaren. Dat het ICC hier gevestigd is. Dat Zelensky op bezoek komt.
w/
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:30:21 #23
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208999236
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hoeveel jonge mannen zijn er nog in Rusland? Ik denk dat Poetin nog meer dan genoeg middelen heeft. Plus wat krijgers uit andere landen wellicht die warme banden hebben met Rusland (bijvoorbeeld Wit-Rusland). Het idee dat men daar nu al door het leger heen zou zijn geloof ik gewoon echt niet. Dat land heeft bijna 150 miljoen inwoners.
[..]
Dat klopt. Maar sommigen zijn ervan overtuigt dat dat elke centimeter grondgebied een Derde Wereldoorlog waard is. Ook vanuit het geloof dat Rusland half Europa wil gaan innemen. Ik deel die mening gewoon niet. En als een stuk van de Donbas vrede kan opleveren, vind ik dat prima. Dat heb ik al eerder gezegd en daar blijf ik bij. Grond is an zich weinig waard, het gaat er echt om wat je ermee doet. Dat kun je zien aan de vele waardeloze stukken grond in Rusland, Centraal-Azi of Afrika en succesvolle kleine landen zoals bijvoorbeeld Zuid-Korea, Singapore, Uruguay, Malta, Isral en natuurlijk ook Nederland.
En wat er in/onder die grond zit.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:31:03 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999242
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:30 schreef capricia het volgende:

Maar hier ben ik gewoon trots op ons land. Dat we Oekrane zo steunen tegen de Russische barbaren. Dat het ICC hier gevestigd is. Dat Zelensky op bezoek komt.
w/
DIT! :Y
pi_208999244
quote:

w/
Precies, mooi signaal naar Putin.
pi_208999250
quote:

w/
Ik mis nog een dikke hoezee.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:32:46 #27
319979 Fok-it
All is well
pi_208999258
quote:

[..]
Dat klopt. Maar sommigen zijn ervan overtuigt dat dat elke centimeter grondgebied een Derde Wereldoorlog waard is.
Putin is daar behoorlijk overtuigd van inderdaad.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Forum Admin donderdag 4 mei 2023 @ 10:33:03 #28
pi_208999261
quote:

w/
Met MH17 ook in het achterhoofd, helemaal eens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208999267
quote:

[..]

ik zeg dat het leger minder wordt, niet z'n omvang.
want inderdaad hij heeft er nog genoeg die ie kan laten afknallen, en dat gaat ie ook vast doen.
maar qua materiaal, en opleiding van z'n manschappen wordt het elke dag minder.

Hij heeft geen opties tot een grootschaligere oorlog.
Mensen die nu nog denken dat als Putin wil dat ie dan over een half jaar in Berlijn staat hebben het niet gevolgd.
Als het echt zo'n sterk machtig leger was, dan had meneer Poetin in een jaar toch wel iets kunnen klaarspelen?
Hij heeft NIETS enkel hele grote verliezen en 2x per maand wat raketten op de grootste steden van Oekrane.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:33:46 #30
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208999268
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mee eens hoor, maar de 'normale' kritiek op haar tweet vind ik echt meer dan terecht.
Ik ook hoor. De normale kritiek dan.
Vind het een niet slimme tweet van haar. Maar om haar nu weg te zetten als nsb'ert...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:34:37 #31
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_208999274
twitter
Tics van je petten.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:35:51 #32
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208999285
Jammer -O-
pi_208999286
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 09:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]
In heel veel Europese landen heeft WO1 meer impact gehad op de maatschappij dan WO2. In Nederland is er eigenlijk gewoon te weinig aandacht voor omdat we toen nooit aangevallen zijn. (We hebben er eigenlijk alleen aan verdient daarom haatte half Europa ons in de jaren 20 en 30).
We hebben ook Wilhelm II opgevangen. In veel landen werd hij gezien als een oorlogsmisdadiger.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:36:01 #34
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208999287
twitter

Russen pakken het dan wel weer op om te laten zien aan hun burgers kijk in het Westen willen ze Zelensky niet.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:36:18 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208999290
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:30 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
En wat er in/onder die grond zit.
Als er ergens iets waardevols aanwezig is. Maar dat is globaal gezien op meer plekken niet het geval dan wel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:37:11 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999299
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:35 schreef Tengano het volgende:
Jammer -O-
Ja :'(
pi_208999302
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Russen pakken het dan wel weer op om te laten zien aan hun burgers kijk in het Westen willen ze Zelensky niet.
Goh wat verrassend....
pi_208999305
quote:
84s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hij zegt dat Oekraine een dictatuur is. Nou, dan is het toch fijn dat Poetin dat land van een vreselijke dictator gaat verlossen. :')

Die user begrijpt niet dat in oorlogstijd andere regels en wetgeving gelden. Juist om de democratie te beschermen. De verkiezingen zijn niet afgeschaft maar opgeschort. En de media de verboden zijn, dat zijn Russische propagandakanalen.
het Ironische is de oorspronkelijke betekenis van het woord "dictator"

een persoon die door de Senaat is aangewezen in extreme noodgevallen en speciale bevoegdheden krijgt gedurende die situatie. de Romeinse senaat heeft de term ooit bedacht in tijden van oorlog. zelensky gebruikt die term nu zoals ie ook bedoeld is. er is sprake van een extreem noodgeval (de inval door een vijandig buurland waarvan de leider het bestaan van UA niet erkent) en hij doet er alles aan dat op te lossen.

helaas is de term dictator inmiddels besmeurd door alle profiteurs die onder het voorwendsel het beste met het land voor te hebben vooral hun eigen belang dienden, gaande van Cornelius Sulla in de Romeinse tijd tot Putin nu. Putin dacht in Zelensky ook een Sulla te zien, iemand die snel weg zou rennen zodra hij met de tanks de grens over ging. een politicus had dat misschien gedaan. maar zelensky is een acteur die geen politieke agenda kan nastreven omdat hij niet eens weet hoe dat moet. als Putin nou niet zo'n haastig besluit had genomen en gewoon had gewacht tot zelensky in de eerste ronde van de presidentsverkiezingen was weg gestemd, dan was het nu afgelopen, dan was UA een provincie van Rusland en hadden we een beetje onmachtig in de VN onze zorgen geuit terwijl intussen Georgi, Azerbaidjan en Kazachstan zich ineens ook met de attentie van moedertje Rusland geconfronteerd zagen.

wat ik trouwens wel apart vind, in Nl wist het hele parlement blijkbaar van dit bezoek maar kon het tot 24u van tevoren stil houden. in Duitsland zou zelensky volgende week ook een bezoek afleggen en daarvan liggen alle details 7 dagen van te voren al op straat. Blijkbaar heeft Handel durch Wandel daar een uitmuntende vijfde kolonne gecreerd
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 10:39:13 #39
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_208999315
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:35 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
We hebben ook Wilhelm II opgevangen. In veel landen werd hij gezien als een oorlogsmisdadiger.
Klopt maar daar moet je vooral bij het koningshuis voor zijn.
pi_208999320
quote:
10s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het kleinburgerlijke madurodam in het kwadraat spat echt van dit soort domme commentaren af h.

Hoe durft Zelensky geen rekening te houden met onze dodenherdenking! :')

Komt in de geborneerde hoofdjes niet op dat die man druk is, en dan niet met willekeurig politiek geOH, maar met situaties van leven of dood.
Als die zo druk is, lekker weg blijven dan. Ons kabinet is op sterven na dood.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:41:02 #42
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208999324
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ja, okee, maar dit is natuurlijk ook bespottelijk. Om n zo'n appje (?) van een politicus, waarin zij trouwens helemaal niet sprak over Rusland, nu die hele partij op het voetstuk te zetten. De hysterische propagandamachine draait daar ook 24/7.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:41:52 #43
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208999330
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als er ergens iets waardevols aanwezig is. Maar dat is globaal gezien op meer plekken niet het geval dan wel.
Maar in Oekrane zijn er wel wat van die plekken. Veel gas in het oosten en zuiden bijvoorbeeld. Veel grond(ha!)stoffen ook verder, ertsen, mineralen e.d.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:43:00 #44
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208999334
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Als die zo druk is, lekker weg blijven dan. Ons kabinet is op sterven na dood.
Maar hij is dus druk aan het werk, met dit bezoek.

Want hij moet dit conflict wel proberen in de aandacht houden, oa. ook bij dom volk wat voor de rest alleen maar de volgende BN'er parade op sbs6 kijkt.
&lt;signature here&gt;.
pi_208999337
quote:

w/
Amen
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_208999339
quote:
10s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, okee, maar dit is natuurlijk ook bespottelijk. Om n zo'n appje (?) van een politicus, waarin zij trouwens helemaal niet sprak over Rusland, nu die hele partij op het voetstuk te zetten. De hysterische propagandamachine draait daar ook 24/7.
Het Russische artikel bevat geen onwaarheden, het is vooral Kerrolijn die zo dom is om zich zo te laten gebruiken.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:44:26 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999346
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:37 schreef Sabata het volgende:

[..]
het Ironische is de oorspronkelijke betekenis van het woord "dictator"

een persoon die door de Senaat is aangewezen in extreme noodgevallen en speciale bevoegdheden krijgt gedurende die situatie. de Romeinse senaat heeft de term ooit bedacht in tijden van oorlog. zelensky gebruikt die term nu zoals ie ook bedoeld is. er is sprake van een extreem noodgeval (de inval door een vijandig buurland waarvan de leider het bestaan van UA niet erkent) en hij doet er alles aan dat op te lossen.

helaas is de term dictator inmiddels besmeurd door alle profiteurs die onder het voorwendsel het beste met het land voor te hebben vooral hun eigen belang dienden, gaande van Cornelius Sulla in de Romeinse tijd tot Putin nu. Putin dacht in Zelensky ook een Sulla te zien, iemand die snel weg zou rennen zodra hij met de tanks de grens over ging. een politicus had dat misschien gedaan. maar zelensky is een acteur die geen politieke agenda kan nastreven omdat hij niet eens weet hoe dat moet. als Putin nou niet zo'n haastig besluit had genomen en gewoon had gewacht tot zelensky in de eerste ronde van de presidentsverkiezingen was weg gestemd, dan was het nu afgelopen, dan was UA een provincie van Rusland en hadden we een beetje onmachtig in de VN onze zorgen geuit terwijl intussen Georgi, Azerbaidjan en Kazachstan zich ineens ook met de attentie van moedertje Rusland geconfronteerd zagen.

Dat het woord dictator daar vandaan komt wist ik niet! Interessant! Dank!

quote:
wat ik trouwens wel apart vind, in Nl wist het hele parlement blijkbaar van dit bezoek maar kon het tot 24u van tevoren stil houden. in Duitsland zou zelensky volgende week ook een bezoek afleggen en daarvan liggen alle details 7 dagen van te voren al op straat. Blijkbaar heeft Handel durch Wandel daar een uitmuntende vijfde kolonne gecreerd
Iedereen behalve Baudet neem ik aan.
De Duitsers informeren dit soort figuren blijkbaar wel.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:46:57 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999357
Iemand een linkje naar de livestream van de speech?
pi_208999360
quote:
84s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:46 schreef Starhopper het volgende:
Iemand een linkje naar de livestream van de speech?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-haag-kijk-live-mee
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_208999375
quote:

w/
_O_
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:51:25 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999380
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:54:08 #52
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208999401
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:18 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Ooit is er een moment dat beide partijen moeten praten.
Dat lees ik vaker, maar eigenijk niet eens per se nodig. Als je de Russen je land uit trapt, hoef je verder nooit meer met ze te praten.
Zetten ze weer een voet over de grens, dan knal je ze weer op hun kanis.

Het is natuurijk wel handig om herstelbetalingen, terugkeer van burgers, en een DMZ in Rusland te regelen, maar cht nodig is praten niet als je doel is de Russen uit je land te wippen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_208999402
quote:
Hoop dat het wel in het Engels is eigenlijk.
pi_208999413
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:54 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Dat lees ik vaker, maar eigenijk niet eens per se nodig. Als je de Russen je land uit trapt, hoef je verder nooit meer met ze te praten.
Zetten ze weer een voet over de grens, dan knal je ze weer op hun kanis.

Het is natuurijk wel handig om herstelbetalingen, terugkeer van burgers, en een DMZ in Rusland te regelen, maar cht nodig is praten niet als je doel is de Russen uit je land te wippen.
Het belangrijkste is dat Rusland gewoon de grenzen erkent en dat Oekrane een soeverein land is. Dan kunnen ze namelijk gewoon werken aan een eventueel NAVO en EU lidmaatschap.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:57:19 #55
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999420
Nog 3 minuutjes :)
pi_208999422
twitter

De import van auto's gaat blijkbaar toch niet zo goed.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:57:36 #57
319979 Fok-it
All is well
pi_208999424
Het gros van de voorstanders van de tweet van Caroline hangen morgen hun vlag weer ondersteboven. Minderwaardig stuk verdriet waar je dan net even je populistische muil voor open wilt trekken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:57:52 #58
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208999426
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:41 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Maar in Oekrane zijn er wel wat van die plekken. Veel gas in het oosten en zuiden bijvoorbeeld. Veel grond(ha!)stoffen ook verder, ertsen, mineralen e.d.
In het Oosten zit vooral kolen. En daar moeten we sowieso vanaf volgens velen. Je hebt nog wel enkele gasvelden daar, vooral n recent ontdekt gasveld ligt in het gebied. Maar daar zou men dan over moeten onderhandelen. Bijvoorbeeld dat Oekrane nog wel het recht heeft de grondstoffen daar te delven. Laten we immers realistisch zijn, om grondstoffen (en helemaal gas) zit Rusland echt niet krap. Die hebben zelf het grootste natuurlijke reserve aan gas in de wereld.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het Russische artikel bevat geen onwaarheden, het is vooral Kerrolijn die zo dom is om zich zo te laten gebruiken.
Daar ben ik het niet mee eens. Dat zou betekenen dat niemand hier ook maar iets kan zeggen dat eventueel door Russische propagandisten aan de bevolking kan worden gevoerd als een anti-Oekrane narratief. Zo geef je dat land en de media daar wel ontzettend veel macht. Het lijkt mij belangrijker om te kijken naar wat mensen daadwerkelijk zeggen, niet wat een stel fantasten in Rusland daar vervolgens van maken.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:55 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het belangrijkste is dat Rusland gewoon de grenzen erkent en dat Oekrane een soeverein land is. Dan kunnen ze namelijk gewoon werken aan een eventueel NAVO en EU lidmaatschap.
Oekrane blijft dan zitten met een regio waar veel van de bewoners pro-Rusland zijn. Daar moet een oplossing voor worden gevonden. Want zo blijf je Rusland een mogelijkheid geven om zich met dergelijke mensen te bemoeien.
pi_208999430
Als Caroline wel was gekomen dan had ze waarschijnlijk tegen Zelensky gezegd dat die oorlog heel vervelend is maar dat de Nederlandse boeren het anders ook niet makkelijk hebben.
  FOK!fotograaf donderdag 4 mei 2023 @ 10:59:09 #60
364681 over_hedge
pi_208999432
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:57 schreef Fok-it het volgende:
Het gros van de voorstanders van de tweet van Caroline hangen morgen hun vlag weer ondersteboven. Minderwaardig stuk verdriet waar je dan net even je populistische muil voor open wilt trekken
Is dit een ding ja? Zijn er echt mensen die vandaag hun vlag ondersteboven hangen?
je maakt een grapje.. Toch... ;(
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208999438
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Oekrane blijft dan zitten met een regio waar veel van de bewoners pro-Rusland zijn. Daar moet een oplossing voor worden gevonden. Want zo blijf je Rusland een mogelijkheid geven om zich met dergelijke mensen te bemoeien.
Dan verhuizen ze lekker naar Rusland plaats genoeg en Russisch sprekend is niet meteen Pro-Russisch in Oekrane voor het geval je het nog niet wist maar is in dit topic al vaker aanbod gekomen.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:59:51 #62
319979 Fok-it
All is well
pi_208999439
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:59 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Is dit een ding ja? Zijn er echt mensen die vandaag hun vlag ondersteboven hangen?
Nee, vandaag zullen ze hem juist een dag weer goed hangen
pi_208999441
quote:

[..]
Helaas wel.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:00:14 #64
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208999445
quote:

[..]
twitter
pi_208999448
quote:

[..]
Geen grap helaas.. n van de redenen waarom hier de NL gebroederlijk (halfstok) wappert met de Oekraense vlag.
pi_208999456
quote:
10s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nee, vandaag zullen ze hem juist een dag weer goed hangen
Hangt die onderste boven half stok...
pi_208999461
quote:
84s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nice!!!! Thanks!
NPO 1 heeft nu Kysia Hekster
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:02:43 #68
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999465
Het gaat beginnen!
  FOK!fotograaf donderdag 4 mei 2023 @ 11:03:33 #69
364681 over_hedge
pi_208999482
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:00 schreef Momo het volgende:

[..]
[ twitter ]
De tering. Je zelf in een slachtoffer rol gaan stoppen op 4 mei. Dan is er iets mis met je hoor.
pi_208999484
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:59 schreef Breekfast het volgende:
Als Caroline wel was gekomen dan had ze waarschijnlijk tegen Zelensky gezegd dat die oorlog heel vervelend is maar dat de Nederlandse boeren het anders ook niet makkelijk hebben.
Ze had hem gefeliciteerd met de aankomende nieuwe Oekranse boeren, die hier rijkelijk uitgekocht gaan worden in Nederland en zich gaan vestigen in west Oekrane.
  FOK!fotograaf donderdag 4 mei 2023 @ 11:04:15 #71
364681 over_hedge
pi_208999489
pi_208999506
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 09:12 schreef AgLarrr het volgende:
Toch ironisch dat de frontvrouw van het clubje dat al maanden de nationale driekleur door het slijk haalt, en wiens achterban deels weigert om op 4 en 5 mei de vlag correct op te hangen, hier begint te miepen over respect.
Ja nogal hallucinant.
Als je dat al vindt slinger het dan niet met een tweet het land in.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:06:27 #73
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208999507
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ze had hem gefeliciteerd met de aankomende nieuwe Oekranse boeren, die hier rijkelijk uitgekocht gaan worden in Nederland en zich gaan vestigen in west Oekrane.
Dit is ook precies het probleem aan mensen zoals jij h.

Ultra egocentrisch alles door de bril bekijken van wat er in NL niet goed is.

Dat er 1000KM hier vandaan een oorlog is en mensen uit hun huizen worden gebombardeerd?

Boeien, ikke ikke ikke!
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:07:38 #74
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208999517
https://nos.nl/l/2473765#UPDATE-container-69137810

Hier ook. Weet niet of npo1 ook uitzend, maar ik heb alle zenders (kpn) op zwart..
pi_208999526
Ik reed net langs het world forum.

Deed me beetje denken aan dat hele poppenkast circus met Milosevic destijds.
Zonder wrijving geen glans
pi_208999528
Ben benieuwd of NL ook nog een grote belofte gaat doen. Het is wel veelzeggend dat hij eerder hier komt dan naar Frankrijk en Duitsland.

Al snap ik niet altijd waarom Duitsland zoveel kritiek krijgt want uiteindelijke leveren ze het meeste van alle Europese landen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_208999534
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ben benieuwd of NL ook nog een grote belofte gaat doen.
Zal niet meer zijn als "we blijven steunen, financieel en met materieel en daar komt nooit een einde aan."
pi_208999542
Als Roel van Velzen daar stond waren de reacties wel anders.
Vakman pur sang
pi_208999561
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zal niet meer zijn als "we blijven steunen, financieel en met materieel en daar komt nooit een einde aan."
Extra patriot batterij .
pi_208999570
quote:

[..]
[..]
Rusland heeft iets meer dan 140 miljoen inwoners en dat is minder dan Frankrijk en Duitsland samen.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:15:25 #82
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208999576
Woppie komt nu eerst
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:15:58 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999582
Daar is ZelenskyGOD *O* *O* *O* *O*
pi_208999590
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:15 schreef Momo het volgende:
Woppie komt nu eerst
Hij mist Caroline nu al.
pi_208999597
Deze steam is beter: https://nos.nl/livestream(...)-naar-zijn-toespraak als in geen vertaler erdoorheen.
pi_208999599
quote:

w/
Onze regering stapelt blunder op fout op miskleun, maar over hun "havik-achtige opstelling" in deze oorlog heb ik niets dan lof. :Y
  FOK!fotograaf donderdag 4 mei 2023 @ 11:18:25 #87
364681 over_hedge
pi_208999605
Voel me opeens wel goed over mijn Engels. Als dit het niveau van onze minister of buitenlandse zaken is
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:18:36 #88
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208999607
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In het Oosten zit vooral kolen. En daar moeten we sowieso vanaf volgens velen. Je hebt nog wel enkele gasvelden daar, vooral n recent ontdekt gasveld ligt in het gebied. Maar daar zou men dan over moeten onderhandelen. Bijvoorbeeld dat Oekrane nog wel het recht heeft de grondstoffen daar te delven. Laten we immers realistisch zijn, om grondstoffen (en helemaal gas) zit Rusland echt niet krap. Die hebben zelf het grootste natuurlijke reserve aan gas in de wereld.
[..]

Ja maar die Russen zitten niet te wachten op een concurrent voor levering aan Europa lijkt me.
pi_208999610
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja nogal hallucinant.
Als je dat al vindt slinger het dan niet met een tweet het land in.
Precies. Die Fahne hoch, die Reien fest geschlossen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208999611
Sniffen
Vakman pur sang
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:18:58 #91
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:19:30 #92
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208999615
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:18 schreef KNAK het volgende:
Gaat ie ook 2014 tot de inval - de Ukrainse geweldplegingen in het oosten bekritiseren ?
Gaan we dan ook wat zeggen over het geweld van de Nederlanders tegenover de nazi's ?
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:19:37 #93
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999616
Mooie toespraak van Wop :Y
pi_208999626
Vraagje, wat is de reden dat Zelensky nog altijd in die typische "leger" groene outfit loopt.

Heeft het nut of is het om een beeld te creren.
Serieuze vraag.

Zie hem bijna nooit in iets anders namelijk.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Forum Admin donderdag 4 mei 2023 @ 11:21:09 #95
pi_208999627
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:20 schreef schommelstoel het volgende:
Vraagje, wat is de reden dat Zelensky nog altijd in die typische "leger" groene outfit loopt.

Serieuze vraag.

Herkenbaarheid, imago. Gok ik zo.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:21:41 #96
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999631
Ja!!! Zelensky mag praten ^O^
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:21:53 #97
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208999632
quote:

Serieuze vraag.

Zit veel lekkerder dan een pak toch?
pi_208999633
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Herkenbaarheid, imago. Gok ik zo.
Hij valt zo toch alleen maar meer op, lijkt mij niet handig of verstandig in zijn geval.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_208999635
Nadderlands :P
pi_208999643
Gemiste kans als Zelensky niet naast Rutte en de Koning een krans legt op de Dam vanavond.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:23:40 #101
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_208999644
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:21 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Hij valt zo toch alleen maar meer op, lijkt mij niet handig of verstandig in zijn geval.
In het Haagse Bos is hij anders amper zichtbaar.
pi_208999645
quote:

Serieuze vraag.

Dat is als steun voor zijn leger. Het is namelijk een soort van leger uniform. Hij heeft al gezegd dat als de oorlog over is hij weer gewoon pakken gaat dragen.
pi_208999648
Geen pakkende toespraak helaas.
pi_208999649
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:34 schreef nattermann het volgende:
[ twitter ]
Ben ik de enige die het niet vind kunnen dat dit gelekt is?

Dan zul je zien dat Poetin als vergelding op die zogenaamde drone-aanval op de Kremlin (wat natuurlijk op de konto van Kiev wordt bijgeschreven) alle spoorwegen naar/uit Polen gaat belonen met een nieuwe bommenregen.

"Zij probeerden onze president af te maken, dus doen we maar een poging terug" volgens het Kremlin-narratief.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 04-05-2023 11:25:59 ]
pi_208999651
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:23 schreef Aurelius het volgende:
Gemiste kans als Zelensky niet naast Rutte en de Koning een krans legt op de Dam vanavond.
Aan de ene kant een mooi iets, aan de andere kant te link zo in het openbaar in alle drukte.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:26:35 #106
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999653
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:24 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Dan zul je zien dat Poetin als vergelding op die zogenaamde drone-aanval op de Kremlin (wat natuurlijk op de konto van Kiev wordt bijgeschreven) alle spoorwegen naar/uit Polen gaat belonen met een nieuwe bommenregen.

"Zij probeerden onze president af te maken, dus doen we maar een poging terug" volgens het Kremlin-narratief.
Of dit is juist gelekt als afleiding.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:27:08 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999657
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:24 schreef Lt.Bookman het volgende:
Geen pakkende toespraak helaas.
Ik vond het grapje over de andere Vladimir wel leuk :T
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 11:27:44 #108
8781 crew  Frutsel
pi_208999661
quote:

[..]
Lijkt me sterk dat dit klopt maar nee, zou bizar zijn als het gelekt is :)
pi_208999665
Gefeli Caroline van der Plas, je hebt de russische staatsmedia gehaald.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:28:51 #110
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999667
Minuut stilte
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:28:52 #111
24329 KNAK
ff w88,......
pi_208999668
:')

Wat een poppenkastshow

Is die knakker te boeken op m’n bedrijfsuitje?
Mai pben rai~!
pi_208999673
quote:
84s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Of dit is juist gelekt als afleiding.
Naja, net zo onverstandig, minus de trigger voor een verhoogd internationaal conflict (want ik denk niet dat we gaan toekijken hoe ze straffeloos een staatshoofd ombrengen).

Want als ze die debiele redenering gaan doorzetten zal het dan niet Zelenskyy treffen, maar onschuldige burgers die aan het spoor richting Polen wonen.

Hoe dan ook niet verstandig om dit berhaupt uit te lekken. Ik hoop dat het een hoax is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 04-05-2023 11:29:43 ]
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:29:35 #113
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999674
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:28 schreef KNAK het volgende:

Wat een poppenkastshow

Verklaar je nader
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:29:44 #114
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999675
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:29 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Naja, net zo onverstandig, minus de trigger voor een verhoogd internationaal conflict (want ik denk niet dat we gaan toekijken hoe ze straffeloos een staatshoofd ombrengen).

Want als ze die debiele redenering gaan doorzetten zal het dan niet Zelenskyy treffen, maar onschuldige burgers die aan het spoor richting Polen wonen.

Hoe dan ook niet verstandig om dit berhaupt uit te lekken.
Dat is waar
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:30:10 #115
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_208999676
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:28 schreef KNAK het volgende:

Wat een poppenkastshow

Yep, kost je 10.000 artillerie granaten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:30:13 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999677
Tribunalen *O*
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 11:30:23 #117
8781 crew  Frutsel
pi_208999678
quote:
84s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Verklaar je nader
Dat je er uberhaupt nog op ingaat :')
pi_208999679
quote:
84s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik vond het grapje over de andere Vladimir wel leuk :T
Die was wel mooi ja. Hij wachtte wel ff tevergeefs op een reactie uit de zaal. ;(
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:31:11 #119
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999686
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:30 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Die was wel mooi ja. Hij wachtte wel ff tevergeefs op een reactie uit de zaal. ;(
Ja. Viel mij ook tegen dat hij hem moest uitleggen :'(
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 mei 2023 @ 11:31:23 #120
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_208999688
quote:
84s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Verklaar je nader
KNAK - knakker

Veel meer zit er niet in gok ik :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:32:45 #121
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_208999693
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:28 schreef oheng het volgende:
Caroline wordt binnenkort gevraagd om in het Kremlin te speechen.
  Forum Admin donderdag 4 mei 2023 @ 11:34:19 #122
pi_208999701
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:28 schreef oheng het volgende:
Ik denk oprecht dat ze hier helemaal niet over nagedacht heeft, maar dat ze makkelijk populistisch kon scoren.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:36:32 #123
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999719
Wauw!!!!!! Was mooi O+ O+ O+ O+

Slava Ukraini
pi_208999720
Even offtopic, maar deze nieuwslezeres vind ik al jaren zo knap.

Verder wel leuke toespraak; staat wel echt een mannetje. Prima spreker.
  FOK!fotograaf donderdag 4 mei 2023 @ 11:37:08 #125
364681 over_hedge
pi_208999729
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik denk oprecht dat ze hier helemaal niet over nagedacht heeft, maar dat ze makkelijk populistisch kon scoren.
Hopelijk valt het de andere kant op. En zijn er nu wat van de mensen die op haar stemmen die bij de volgende verkiezing denken van misschien moeten we haar niet te groot maken ^O^
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:37:59 #126
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208999736
Wel even kleine twijfel over de oorlogen die wij zouden hebben gehad. :P
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 11:38:38 #127
8781 crew  Frutsel
pi_208999741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
ik vind het allemaal ver uit zijn verband gerukt maar goed. Dat is ook logisch dat mensen dat doen als ze niet in haar politieke straatje zitten.

Verder zou ik het hier weer liever over Oekraine vs Rusland hebben dan over iets wat beter in het 4-mei of BBB topic besproken kan worden :)
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:39:16 #128
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208999750
Typisch hoe alle zelfverklaard kritisch denkers dit topic vandaag ineens weer weten te vinden :z .
Huilen dan.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:39:42 #129
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999752
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]
ik vind het allemaal ver uit zijn verband gerukt maar goed. Dat is ook logisch dat mensen dat doen als ze niet in haar politieke straatje zitten.

Verder zou ik het hier weer liever over Oekraine vs Rusland hebben dan over iets wat beter in het 4-mei of BBB topic besproken kan worden :)
Zullen we dat vanaf nu gaan doen dan?
Zelensky is niet bij de herdenking dus dat is ook geen "probleem" meer.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:42:59 #130
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208999779
quote:

w/
Ja en nee.

Dit kan potentieel GIGANTISCH escaleren, Nederland heeft geen krijgsmacht om haar eigen burgers te beschermen tegen militaire invloeden. Ik vind het daarom niet gepast.

Laat Zalensky naar Berlijn of Parijs gaan om te hosselen voor wapens. Zij moeten eens hun verantwoordelijkheid nemen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:44:37 #131
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_208999790
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wel even kleine twijfel over de oorlogen die wij zouden hebben gehad. :P
Ik denk dat het laatste stukje een beetje gemproviseerd was om passend af te sluiten :P
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_208999792
Op de stream van RTL worden nu zinnige dingen gezegd door die Osinga. Vooral ook over de straffeloosheid.

De internationale gemeenschap had Rusland al veel eerder terug in z’n hok moeten trappen.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:46:18 #133
117098 Hathor
Effe niet
pi_208999808
quote:

[..]

De Russen hebben al sinds dag 1 het vizier gericht op Zelensky, alsof ze echt een reden nodig hadden. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:46:49 #134
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_208999813
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja en nee.

Dit kan potentieel GIGANTISCH escaleren, Nederland heeft geen krijgsmacht om haar eigen burgers te beschermen tegen militaire invloeden. Ik vind het daarom niet gepast.

Laat Zalensky naar Berlijn of Parijs gaan om te hosselen voor wapens. Zij moeten eens hun verantwoordelijkheid nemen.
En NL lekker profiteren van de NAVO? Wat een onzin
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:48:38 #135
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999827
quote:

[..]
Ja en nee.

Daarom moeten we zoveel mogelijk steun geven aan Oekraine. Ze vechten daar voor onze vrijheid.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:50:26 #136
117098 Hathor
Effe niet
pi_208999841
quote:
84s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Daarom moeten we zoveel mogelijk steun geven aan Oekraine. Ze vechten daar voor onze vrijheid.
Ze vechten in de eerste plaats om te overleven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_208999843
De afdronk is eigenlijk wel zo’n beetje dat we Rusland te lang hebben laten lopen omdat we geen rechtstreekse confrontatie aan durfden. Alle internationale inmenging, militaire agressie, de vernietiging van Aleppo, annexatie van de Krim is amper tot geen reactie op gekomen. En nu moet er een streep worden getrokken.

Er is geen andere optie dan Rusland militair verslaan, al het andere is uitstel van executie, want ze hebben overal schijt aan en over een paar jaar beginnen ze opnieuw.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:52:05 #138
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208999857
quote:

[..]
Ja en nee.

Ik begrijp je argument niet zo: wanneer Zelensky naar Berlijn of Parijs gaat om te hosselen voor wapens kan het niet potentieel GIGANTISCH escaleren en kan Nederland haar eigen burgers wel beschermen tegen militaire invloeden?
Huilen dan.
pi_208999860
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:46 schreef Hathor het volgende:

[..]
De Russen hebben al sinds dag 1 het vizier gericht op Zelensky, alsof ze echt een reden nodig hadden. :')
In februari/maart 2022 misschien. Maar nu zou dat een diplomatieke zelfmoord betekenen met China die zich opwerpt als "neutrale vredesstichter" als ze zonder "goed verhaal" (die drone-aanval op de Kremlin dus) Zelenskyy neerschieten.

Vergeet niet dat China inmiddels ook met argusogen naar Rusland kijkt, al is dat regime geen haar beter.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 04-05-2023 11:55:09 ]
pi_208999882
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Zit veel lekkerder dan een pak toch?
Een pak zit heel lekker hoor, kan mij niet voorstellen dat zo'n leger kostuum dat zit.
pi_208999920
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:52 schreef Erasmus het volgende:

[..]
In februari/maart 2022 misschien. Maar nu zou dat een diplomatieke zelfmoord betekenen met China die zich opwerpt als "neutrale vredesstichter" als ze zonder "goed verhaal" (die drone-aanval op de Kremlin dus) Zelenskyy neerschieten.

Vergeet niet dat China inmiddels ook met argusogen naar Rusland kijkt, al is dat regime geen haar beter.
Gisteren heeft Medvedev nog dit geroepen:

quote:
De Russische ex-president Dmitri Medvedev heeft op berichtendienst Telegram opgeroepen om de Oekraense president Volodymyr Zelensky te elimineren. Hij deed dat in reactie op het opduiken van beelden die tonen hoe verschillende drones ontploffen boven het Kremlin in Moskou.
https://www.hln.be/buiten(...)F%2Fwww.google.nl%2F
pi_208999932
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Gisteren heeft Medvedev nog dit geroepen:
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Zoals verwacht.

Ik hoop dat Zelenskyy veilig thuis komt vanavond en dit achteraf nog maar eens grootspraak blijkt te zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 04-05-2023 12:00:51 ]
pi_208999944
quote:

[..]
Echt hou op. We hoeven echt niet elke hersenscheet van Rutte te omarmen.
pi_208999954
"de verkeerde Vladimir is in den Haag" _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:03:11 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208999968
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:44 schreef Spablauw214 het volgende:
Op de stream van RTL worden nu zinnige dingen gezegd door die Osinga. Vooral ook over de straffeloosheid.

De internationale gemeenschap had Rusland al veel eerder terug in z’n hok moeten trappen.
Bang voor het rode leger, op papier
Bang voor hogere gas/olieprijzen
Bang voor de stabiliteit

Wat hebben we gekregen in de tussentijd?
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En deze meurt over de hele wereld.
1947-2016
pi_208999973
Welk meesterbrein wil me vertellen hoe mensen ukraine moeten uitvluchten zonder "vluchten"?(lees: vliegtuigen?)?

P.S.: vanwege deze informatie kan ik niet helemaal begrijpen hoe die mensen daar weg komen/vluchten: https://www.flightradar24.com/51,32.78/6
pi_208999990
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:03 schreef Klik het volgende:
welk meesterbrein wil me vertellen hoe mensen ukraine moeten uitvluchten zonder "vluchten"?(lees: vliegtuigen?)?

P.S.: vanwege deze informatie kan ik niet helemaal begrijpen hoe die mensen daar weg komen/vluchten: https://www.flightradar24.com/51,32.78/6
Trein, auto enzovoort. De grenzen zijn gewoon geopend maar het is te gevaarlijk voor burgervluchten boven Oekrane.
pi_208999996
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Geschiedenis is belangrijk.
Daarom ben ik er niet voor om de gebeurtenissen in Oekrane te isoleren van gebeurtenissen uit het verleden, en de sentimenten die dat kunnen oproepen. En eventuele lessen die eruit geleerd kunnen/konden worden.

Deze onderwerpen zijn ook al eens eerder in dit topic aan de orde gekomen.
Dan hoeft er ook niet steeds gezegd te worden "graag een apart topic hiervoor."

Poetin heeft bepaalde lessen uit het verleden niet begrepen.
Helaas, vind ik, blijkt deze week dat zulks ook geldt voor C. van der Plas.
Uiteraard zijn de gevolgen bij Poetin wel aanzienlijk heftiger. Bovengemiddeld heftig zelfs.

Wat mij betreft valt te hopen dat Van der Plas met haar 'eigen doden eerst' niet bij haar gehele aanhang een afkeer van de vrijheidsstrijd van Oekrane creert. Ik vermoed namelijk dat zij op dat gebied invloedrijker kan zijn dan monsieur Baudet.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_208999999
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:07:54 #150
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209000002
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:57 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
De import van auto's gaat blijkbaar toch niet zo goed.
Beter.
Russen rijden straks zonder goede remmen over gladde, smerige en goede wegen en zonder airbags.

Wat kan daar nu verkeerd gaan?
*surprised pickachu face*
1947-2016
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:11:39 #151
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209000032
quote:
10s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:07 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Nice.
Ukraine kan dus nu al makkelijk de krimbrug halen. Hele fijne wetenschap.
1947-2016
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:12:34 #152
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209000042
quote:

[..]
Ik ben heel erg voor Oekraiene, sterker nog, zij hadden al veel eerder (zwaardere) wapens gekregen wmb.
Maar het narratief dat zij vechten voor ons is natuurlijk flauwekul, Oekraine is in gevecht met Rusland omdat van Baalen en consorten (maar ook anderen) een zweem hebben opgehangen dat zij bij de EU en NAVO zouden kunnen, en dat wil Rusland niet. Rusland heeft niet veel te willen wat mij betreft, maar door dit wijffelende gedrag is onder andere de oorlog ontstaan.

Nog even los van het feit dat Poetin een dikke kneus is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 04-05-2023 12:23:56 ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:12:38 #153
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209000045
twitter
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:15:08 #154
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209000068
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Oekraiene organiseert haar eigen beveiliging?
Vladimir Putin
pi_209000085
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Beter.
Russen rijden straks zonder goede remmen over gladde, smerige en goede wegen en zonder airbags.

Gelukkig is de gemiddelde Rus zelden onder invloed O-) dus er kan weinig mis gaan O-) O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:16:57 #156
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209000087
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik begrijp je argument niet zo: wanneer Zelensky naar Berlijn of Parijs gaat om te hosselen voor wapens kan het niet potentieel GIGANTISCH escaleren en kan Nederland haar eigen burgers wel beschermen tegen militaire invloeden?
Militaire hardware die je hier houdt is dan fysiek hier als dat nodig is om in te zetten, tevens werpen wij ons op als havik in dit conflict. Leuk als je een militair arsenaal hebt en zware hardware, maar dat hebben wij niet. En zomaar gokken dat heel EU voor ons uitloopt op het moment dat wij aangevallen worden (direct of indirect) doe ik niet. Ik vertrouw een Macron of Meloni, of Scholz onvoldoende.
Vladimir Putin
pi_209000088
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 09:12 schreef AgLarrr het volgende:
Toch ironisch dat de frontvrouw van het clubje dat al maanden de nationale driekleur door het slijk haalt, en wiens achterban deels weigert om op 4 en 5 mei de vlag correct op te hangen, hier begint te miepen over respect.
Ze beweren dat de vlag op zijn kop hangen al sinds de middeleeuwen een sein van in nood zijn is en dat zolang men de boeren niet helpt(/doet wat die willen?) ze in nood zijn en het gerechtvaardigd is (om respectloos om te gaan met onze vlag?) (dit zag ik een woordvoerdster gisteren zeggen op tv)
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:18:28 #158
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_209000103
quote:
Russische ex-president Medvedev roept op tot "fysieke eliminatie van Zelensky en zijn kliek”
De Russische ex-president Dmitri Medvedev heeft op berichtendienst Telegram opgeroepen om de Oekraense president Volodymyr Zelensky te elimineren. Hij deed dat in reactie op het opduiken van beelden die tonen hoe verschillende drones ontploffen boven het Kremlin in Moskou.
https://www.hln.be/buiten(...)zijn-kliek~a1dbc726/

Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:19:34 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209000111
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Gelukkig is de gemiddelde Rus zelden onder invloed O-) dus er kan weinig mis gaan O-) O-)
_O-
1947-2016
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:19:52 #160
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_209000115
quote:
Gaat Rusland nu Den Haag bombarderen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_209000126
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ben heel erg voor Oekraiene, sterker nog, zij hadden al veel eerder (zwaardere) wapens gekregen wmb.
Maar het narratief dat zij vechten voor ons is natuurlijk flauwekul, Oekraine is in gevecht met Rusland omdat van Baalen en consorten (maar ook anderen) een zweem hebben opgehangen dat zij bij de EU en NAVO zouden kunnen, en dat wil Rusland niet. Rusland heeft niet veel te willen wat mij betreft, maar door dit wijffelende gedrag is onder andere de oorlog ontstaan.

Nog even los van het feit dat Poetin een kankerlijer is.
Het is maar net hoe breed of minder breed je "voor ons" interpreteert.
Er zijn Oost-Europese EU-landen die de strijd in Oekrane anders ervaren. Op basis van de geschiedenis is dat op z'n minst zeer begrijpelijk. Er is een begrijpelijke vrees dat Poetin (en zijn gestoorde hielenlikkers) het Russische rijk (of de rechtstreekse invloed van dat rijk op buurlanden) nog wel wat verder zouden willen uitbreiden. Daar zitten ook EU-landen bij.

Of we nou 'willen' of niet: vanwege hun EU-lidmaatschap horen deze landen toch een beetje bij 'ons'. Zouden we dat niet vinden/willen, dan zouden we 'ons' ook niet druk moeten maken wanneer die landen bepaalde EU-afspraken niet nakomen. Bijvoorbeeld kwesties over mensenrechten, de Trias Politica, en begrotingsafspraken.

Pas als Nederland zelf uit de EU stapt, of wanneer we tegen andere landen (in meerderheid) zeggen: ophoepelen jullie!, dan pas kun je met enige reden zeggen: wij hebben hier weinig tot niets mee te maken.
pi_209000136
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor binnenlands publiek die hele show rondom de "drone-aanval op het Kremlin/Poetin" en ook dit taalgebruik. Om de Ruskis proberen achter zich te scharen...er moet immers snel weer gemobiliseerd worden ook he. Tenminste, het voetvolk, de elite niet uiteraard. Medvedev zijn 25-jarige zoon Ilya zal je nooit op op slagveld vinden uiteraard.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_209000154
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Oekraiene organiseert haar eigen beveiliging?
Want?
zie email 27 oktober
pi_209000157
twitter

Weer 1tje wel opvallend hoeveel brandstofopslagen rond de grens met Oekrane de brand in gaan.
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 12:24:46 #165
8781 crew  Frutsel
pi_209000166
quote:
twitter

Biden valt dan zeker onder die kliek
pi_209000183
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:06 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Trein, auto enzovoort. De grenzen zijn gewoon geopend maar het is te gevaarlijk voor burgervluchten boven Oekrane.
Treinen naar het westen geloof ik wel, maar aan de oostzijde gaat het treinverkeer steeds meer ellende tegemoet. Moeilijk, moeilijk:
quote:
Zo'n 500.000 Oekraners zijn sinds het begin van de oorlog in Rusland terechtgekomen, daar zijn de strijdende partijen het min of meer over eens. Rusland noemt het een humanitaire missie, terwijl Oekrane het regelrechte ontvoeringen vindt. President Zelensky spreekt van deportaties en een parlementslid riep het Rode Kruis op vermiste landgenoten op te sporen in Rusland.
https://nos.nl/artikel/24(...)alarmbellen-rinkelen
pi_209000188
Caroline en Geert. :')
quote:
Rutte over timing bezoek Zelensky: 'Bemoei me niet met zijn tijdschema'
Premier Rutte wil geen inhoudelijke reactie geven op kritiek van enkele oppositiepartijen over de timing van het bezoek van de Oekraense president aan Nederland.

BBB-leider Van der Plas liet gisteravond weten ongelukkig te zijn over de gekozen datum, de dag van de Nederlandse Dodenherdenking. PVV-leider Wilders twitterde vanochtend iets soortgelijks. "Ik ga daar geen commentaar op geven. Ik laat het bij hen", zei premier Rutte desgevraagd.

De premier heeft zich naar eigen zeggen niet met het reisschema van president Zelensky willen bemoeien. "Als hij zegt dat hij komt, dan maken wij er tijd voor."
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209000192
quote:

[..]
Als de Amerikanen ons bedreigen met een invasie als er Amerikanen worden berecht in den Haag kan ik me er alles bij voorstellen dat de Russen de haag gaan bombarderen
-Rabia Al-Basri
pi_209000196
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:03 schreef Klik het volgende:
Welk meesterbrein wil me vertellen hoe mensen ukraine moeten uitvluchten zonder "vluchten"?(lees: vliegtuigen?)?

De trein rijdt gewoon?
zie email 27 oktober
pi_209000211
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]
[ twitter ]

Het is toch allemaal niet geloofwaardig meer. Als hij dit werkelijk meent dan zegt hij dus eigenlijk dat de VS hem hebben gepoogd te vermoorden. Een staatshoofd van een kernmacht.

Als hij dat echt meent dan moet hij daad bij woord voegen. En dat kan hij niet n durft hij niet. Gewoon geraaskal van een seniele opa.
zie email 27 oktober
pi_209000223
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:25 schreef Klik het volgende:

[..]
Treinen naar het westen geloof ik wel, maar aan de oostzijde gaat het treinverkeer steeds meer ellende tegemoet. Moeilijk, moeilijk:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)alarmbellen-rinkelen
Er zullen er niet veel zijn die naar het oosten willen. De meeste mensen die nu in Rusland vast zitten/gedeporteerd zijn kwam omdat ze in het begin van de oorlog gewoon er door overvallen zijn.
pi_209000230
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:26 schreef Slayage het volgende:

[..]
Als de Amerikanen ons bedreigen met een invasie als er Amerikanen worden berecht in den Haag kan ik me er alles bij voorstellen dat de Russen de haag gaan bombarderen
dit slaat nergens op.
de Amerikanen hebben daadwerkelijk de mogelijkheden om dit (in elk geval militair) ongestraft te doen.
Rusland zal niet meer bestaan in z'n huidige vorm na bombardement op den Haag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209000240
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:26 schreef superniger het volgende:
[..]

Rutte :'(

"Als hij komt, maken we er tijd voor"

Maar voor schandalen als de gaswinning en de toeslagenaffaire, maakt Rutte nooit tijd.

Voor een buitenlandse dictator (want dat is Zelensky feitelijk) die om meer geld en wapens komt bedelen kan opeens alles en wel nu.

Ik snap wel dat Zelensky Nederland aandoet, wij tekenen hier bij het kruisje en doen nogal kruiperig. Nederlandse politici als gedwee klapvee. Hij blij.

Dit is ergens een enorm ranzige propagandastunt van Mark Rutte, die juist op 4 mei even de stoere geopolitieke staatsman uit kan hangen.
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:31:44 #174
pi_209000243
quote:

[..]
Misschien gaan ze voor de zoveelste keer roepen dat ze dat gaan doen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_209000254
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:31 schreef Homey het volgende: dictator (want dat is Zelensky feitelijk)
Hier gestopt met lezen. Jij bent af.
zie email 27 oktober
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:33:52 #176
pi_209000257
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]
[ twitter ]

Dan zal Biden ook wel dood moeten. Of durven ze dat niet te zeggen?
pi_209000262
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nog even los van het feit dat Poetin een dikke kneus is.
Nee, Rusland is boos omdat de regering van Janoekovitsj in 2013 een Associatieverdrag wilde sluiten met de EU. Onder druk van het Kremlin zag hij daar op het laatste moment van af, waarna mensen massaal de straat opgingen (de Maidan-opstand). Janoekovitsj greep in met veel geweld, wat de meerderheid van het parlement deed besluiten te stemmen voor zijn afzetting (al werd de benodigde 2/3 net niet gehaald). De president vluchtte vervolgens naar Rusland, uit vrees dat hij zou worden vervolgd.

Door het (semi-)gedwongen vertrek van Janoekovitsj besloot Rusland in te grijpen. Aanvankelijk alleen door de Krim te bezetten, later door de strijd in Oost-Oekraine actief te steunen.

Als je werkelijk denkt dat Hans van fucking Baalen ook maar enige invloed heeft gehad op besluitvorming in het Kremlin, dan moet ik je teleurstellen. Die gedachte is ronduit lachwekkend.

[ Bericht 1% gewijzigd door KoosVogels op 04-05-2023 12:40:08 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:35:17 #178
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_209000266
quote:
'Poetin moet zich hier verantwoorden voor oorlogsmisdaden'

In zijn eerste bezoek aan Nederland heeft de Oekraense president Zelensky een speech gegeven in Den Haag. Hij bedankte Nederland voor de wapensteun, stond stil bij de slachtoffers van MH17 en pleitte voor een tribunaal.
Deze inderdaad.

Ons erbij lappen, straks bom op Den Haag. Zelensky, alvast bedankt! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:36:13 #179
pi_209000272
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Deze had ik nog niet eerder gehoord. Maar kan er ook nog wel bij in het wappie-arsenaal.
pi_209000273
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:31 schreef Homey het volgende:

[..]

Maar voor schandalen als de gaswinning en de toeslagenaffaire, maakt Rutte nooit tijd.

Voor een buitenlandse dictator (want dat is Zelensky feitelijk) die om meer geld en wapens komt bedelen kan opeens alles en wel nu.

Ik snap wel dat Zelensky Nederland aandoet, wij tekenen hier bij het kruisje en doen nogal kruiperig. Nederlandse politici als gedwee klapvee. Hij blij.

Dit is ergens een enorm ranzige propagandastunt van Mark Rutte, die juist op 4 mei even de stoere geopolitieke staatsman uit kan hangen.
In je alinea zin vind jij het belachelijk dat Rutte tijd maakt als Zelensky zegt te komen.

En in je laatste alinea zeg je dat Rutte dit bedacht heeft op 4 mei voor eigen gewin.

Kies er 1.
Je kunt niet eerst boos zijn dat Mark zn hele agenda omgooit vanwege Zelensky. En vervolgens zeggen dat Mark dit georganiseerd heeft.
pi_209000275
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee, want true. Wie zijn dan de oppositiekandidaten en wanneer zijn de verkiezingen in Oekrane?
pi_209000278
Zou persoonlijk blij zijn als dit bezoek voorbij is. Hele topic vol over zijn bezoek (inclusief de 'kritische users) + mening van Caroline en Greetje.
pi_209000286
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:37 schreef Anton91 het volgende:
Zou persoonlijk blij zijn als dit bezoek voorbij is. Hele topic vol over zijn bezoek (inclusief de 'kritische users) + mening van Caroline en Greetje.
Goede post over het bezoek van Zelensky
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 12:37:59 #184
8781 crew  Frutsel
pi_209000287
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is toch allemaal niet geloofwaardig meer. Als hij dit werkelijk meent dan zegt hij dus eigenlijk dat de VS hem hebben gepoogd te vermoorden. Een staatshoofd van een kernmacht.

Als hij dat echt meent dan moet hij daad bij woord voegen. En dat kan hij niet n durft hij niet. Gewoon geraaskal van een seniele opa.
Kat in het nauw...

En het is de enige optie die ze nog hebben... de mobilisatie van heel Rusland moet er komen en dus moet de politieke opinie worden aangepakt en moeten de Russen als n man achter poetin komen omdat heel Rusland bedreigt wordt.

De Russen worden al maanden klaargestoomd voor een totale oorlog, aangewakkerd door propaganda, fake news, false flags etc. Dit soort berichten past prima in dat plaatje en wij blijven denken dat Rusland niet verder zal gaan dan dit.

Dit is gewoon roepen dat Amerika de president van Rusland om zeep wilde helpen. Daar is WO1 mee begonnen. Dit is verklaren dat dit een oorlogsdaad is en dat zal niet onbeantwoord blijven.

Het kan best dat Rusland er zelf achter zit voor de opinie, dat lijkt me het meest logische maar het kan daadwerkelijk een anti-Putin gemeenschap in Rusland zijn of Oekraine inderdaad. Die opties veeg ik niet van tafel maar lijkt me sterk dat de VS hierin mee zou gaan met alle risico's van dien.
pi_209000290
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:36 schreef Homey het volgende:

[..]
Nee, want true. Wie zijn dan de oppositiekandidaten en wanneer zijn de verkiezingen in Oekrane?
Doe zelf onderzoek: https://en.wikipedia.org/(...)residential_election
zie email 27 oktober
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:38:24 #186
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209000291
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Want?
Check die mensen die uit de auto stappen.
Vladimir Putin
pi_209000293
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:36 schreef koemleit het volgende:

[..]
In je alinea zin vind jij het belachelijk dat Rutte tijd maakt als Zelensky zegt te komen.

En in je laatste alinea zeg je dat Rutte dit bedacht heeft op 4 mei voor eigen gewin.

Kies er 1.
Je kunt niet eerst boos zijn dat Mark zn hele agenda omgooit vanwege Zelensky. En vervolgens zeggen dat Mark dit georganiseerd heeft.
Zeker wel. Ik ben niet boos, ik doe een observatie. Van mij mag Zelensky komen, en ik mag benoemen hoe ik dat zie. Verder geen emotie bij en gelukkig maar. 4 mei wordt al jaren verbreedt, de oorspronkelijke betekenis is verdund en teveel uitgesmeerd. Het bezoek van Zelensky geeft daar nog een flinke slinger aan. Denk jij dat Zelensky zou komen als Rutte dat niet zou willen? Had Rutte berhaupt een stem hierin volgens jou?
pi_209000307
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:26 schreef superniger het volgende:
[..]

Het joodse hoofd van een bevriende natie dat tijdens de Duitse bezetting immens geleden heeft en momenteel bezet wordt door een genocidale bezetter, dat ook nog eens verantwoordelijk is voor de dood van 100en Nederlanders, komt op 4 mei naar Nederland met een roep om vrijheid en rechtvaardigheid en Wilders zegt, ik pas :')

De leider van de Partij voor de "Vrijheid" lady's and gentleman :')
-Rabia Al-Basri
pi_209000312
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:31 schreef Homey het volgende:

[..]

Ik voel niet de behoefte om te gaan discuzeuren over de betekenis van het woord 'dictator'.

Laten we echter niet vergeten dat Zelensky, gedurende de laatste maanden/weken voor de invasie, publiekelijk & internationaal heeft verzocht om de dreiging niet groter te maken dan hij is/was. Terwijl de USA en bondgenoten waarschuwden voor een Russische invasie, probeerde Zelensky zich zoveel mogelijk te distantiren van deze waarschuwingen en maakte hij duidelijk dat hij (nog steeds) voorstander was van diplomatie. Wel heeft hij aan de NAVO om extra wapens gevraagd. Want uiteraard was er wel de angst/onzekerheid dat Poetin toch iets van plan was.

De hele idee om van Zelensky een 'dictator' te maken die mede schuld zou hebben aan de oorlog en wiens kont wij maar al te graag zouden willen kussen staat mij niet zo aan.
Het is waar dat hij van show houdt en echt alles uit de kast wil halen, maar soms zou je willen dat een andere gekozen bewindspersoon zich zo voor zijn eigen land zou inzetten. En het gaat hier over een land in oorlog. Een oorlog die is begonnen omdat een groot buurland dat andere land zijn eigen keuzes niet gunt.
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:42:32 #190
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209000327
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, Rusland is boos omdat de regering van Janoekovitsj in 2013 een Associatieverdrag wilde sluiten met de EU. Onder druk van het Kremlin zag hij daar op het laatste moment van af, waarna mensen massaal de straat opgingen (de Maidan-opstand). Janoekovitsj greep in met veel geweld, wat de meerderheid van het parlement deed besluiten te stemmen voor zijn afzetting (al werd de benodigde 2/3 net niet gehaald). De president vluchtte vervolgens naar Rusland, uit vrees dat hij zou worden vervolgd.

Door het (semi-)gedwongen vertrek van Janoekovitsj besloot Rusland in te grijpen. Aanvankelijk alleen door de Krim te bezetten, later door de strijd in Oost-Oekraine actief te steunen.

Als je werkelijk denkt dat Hans van fucking Baalen ook maar enige invloed heeft gehad op besluitvorming in het Kremlin, dan moet ik je teleurstellen. Die gedachte is ronduit lachwekkend.
Nee Hans vfucking Baalen is hooguit het gezicht geworden van de beweging om Oekraine naar de EU te halen. Dat had wat mij betreft ook gekund hoor -alleen met de kennis van nu- voorheen was ik daar ook niet zo voorstander van. Maar gewoon resoluut, nu hebben wij een opening gelaten voor Rusland om te escaleren zonder majeure consequenties.

Maar terug naar de discussie: moet Nederland gezien haar omvang en staat van de krijgsmacht cht zon grote rol op zich nemen met alle risico's van dien?
Vladimir Putin
pi_209000343
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:37 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Kat in het nauw...

En het is de enige optie die ze nog hebben... de mobilisatie van heel Rusland moet er komen en dus moet de politieke opinie worden aangepakt en moeten de Russen als n man achter poetin komen omdat heel Rusland bedreigt wordt.

De Russen worden al maanden klaargestoomd voor een totale oorlog, aangewakkerd door propaganda, fake news, false flags etc. Dit soort berichten past prima in dat plaatje en wij blijven denken dat Rusland niet verder zal gaan dan dit.

Dit is gewoon roepen dat Amerika de president van Rusland om zeep wilde helpen. Daar is WO1 mee begonnen. Dit is verklaren dat dit een oorlogsdaad is en dat zal niet onbeantwoord blijven.

Het kan best dat Rusland er zelf achter zit voor de opinie, dat lijkt me het meest logische maar het kan daadwerkelijk een anti-Putin gemeenschap in Rusland zijn of Oekraine inderdaad. Die opties veeg ik niet van tafel maar lijkt me sterk dat de VS hierin mee zou gaan met alle risico's van dien.
De kans dat de VS hier achter zit is gewoon nihil. Ze zouden het nooit doen (geen belang bij) en als toch dan een stuk professioneler.

Het is gewoon dronkenmanspraat van iemand die de voeling met de realiteit totaal verloren is. Zelfs in Rusland zouden ze dat toch moeten zien. Dat het niet zo kan zijn dat je enerzijds zegt dat er een poging tot een decaptation strike is gedaan door de Vs en dat je er tegelijkertijd niets op uit doet…
zie email 27 oktober
pi_209000353
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee Hans vfucking Baalen is hooguit het gezicht geworden van de beweging om Oekraine naar de EU te halen. Dat had wat mij betreft ook gekund hoor -alleen met de kennis van nu- voorheen was ik daar ook niet zo voorstander van. Maar gewoon resoluut, nu hebben wij een opening gelaten voor Rusland om te escaleren zonder majeure consequenties.

Maar terug naar de discussie: moet Nederland gezien haar omvang en staat van de krijgsmacht cht zon grote rol op zich nemen met alle risico's van dien?
ik vind je laatste vraag wel goed.
Moet Nederland zo'n grote rol op zich nemen.
Ik zou zeggen, ja! elk land dat de internationale wetten respecteert zou een grote rol moeten spelen.
En laat Nederland maar het goede voorbeeld geven dan. (als andere het niet doen)

de "risico's" zie ik niet echt? Het kost geld, maar verder?
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:46:42 #193
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209000380
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:44 schreef koemleit het volgende:

[..]
Ik zou zeggen, ja! elk land dat de internationale wetten respecteert zou een grote rol moeten spelen.
En laat Nederland maar het goede voorbeeld geven dan. (als andere het niet doen)

Militaire capaciteit om je eigen inwoners te beschermen, risico op escalatie. Rusland zou Nederland kunnen gebruiken om een voorbeeld te stellen. Ik wil veel doen voor de Oekraieners, maar ik ga niet met eigen bloed betalen terwijl de Fransen en Duitsers alleen wat stamelen over deescaleren.
Vladimir Putin
  Forum Admin donderdag 4 mei 2023 @ 12:47:24 #194
pi_209000385
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:44 schreef koemleit het volgende:

[..]

Bovendien zijn we meerdere malen bedreigt, zowel indirect als direct en zijn we als natie zijdelings betrokken ivm mh17.
pi_209000391
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Militaire capaciteit om je eigen inwoners te beschermen, risico op escalatie. Rusland zou Nederland kunnen gebruiken om een voorbeeld te stellen. Ik wil veel doen voor de Oekraieners, maar ik ga niet met eigen bloed betalen terwijl de Fransen en Duitsers alleen wat stamelen over deescaleren.
Jij denkt dat er geen NAVO-plannen in ga gezet worden als het hier raketten regent?
zie email 27 oktober
pi_209000396
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
...

NL moet niks. Ik hoop maar dat ons land een democratische rechtsstaat blijft waar een gekozen volksvertegenwoordiging over dergelijke zaken kan/mag beslissen.

Als het antwoord op deze vraag dan 'ja' zou zijn of worden, dan hoor je mij niet klagen. Maar wel bij voorkeur samen met veel andere NAVO- en EU-bondgenoten. In dergelijke kwesties kan solistisch gedrag vaak averechts werken, of is het slechts een druppel op een gloeiende plaat.
pi_209000403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:38 schreef Homey het volgende:

[..]
Doe dat zelf en kom met het antwoord.
Het is hier al meerdere keren behandeld maar de grootste concurrent van Zelensky is Poroshenko alleen hebben ze afgesproken dat zolang de oorlog duurt ze elkaar helpen i.p.v. elkaar aan te vallen. Ook is het volledige parlement het eens dat er voorlopig geen nieuwe verkiezingen komen zolang het oorlog is omdat stembureaus enzovoort een doel kunnen zijn voor de Russen dus je kan geen veilige verkiezingen houden. Is hier al meerdere malen behandeld in dit topic. Als nog heeft Zelensky gewoon zijn parlement nodig en de steun daar van. Alleen is de belangrijkste crisis in Oekrane de oorlog dus daarom werkt iedereen samen. Er zijn zelfs parlementsleden vrijwillig het leger in gegaan die nu mee vechten. O en er is ook gewoon kritiek in Oekrane op Zelensky vooral aan het begin van de oorlog. Wil je daar meer van weten (wat ik betwijfel) is deze podcast aflevering wat voor je.
https://www.bnr.nl/podcas(...)mde-oorlogspresident
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:50:00 #199
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209000416
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Jij denkt dat er geen NAVO-plannen in ga gezet worden als het hier raketten regent?
Waarom meteen zulke superlatieven met betrekking tot escalatie?

Het zal hier vast geen raketten regenen, maar er kunnen wel bewust fouten gemaakt worden of aanslagen met een militair karakter die niet een-op-een naar Rusland leiden. Ik moet nog maar eens zien of onze EU bondgenoten met eigen bloed en welvaart voor ons op komen.
Vladimir Putin
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:50:06 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209000418
1947-2016
pi_209000443
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het zal hier vast geen raketten regenen, maar er kunnen wel bewust fouten gemaakt worden of aanslagen met een militair karakter die niet een-op-een naar Rusland leiden. Ik moet nog maar eens zien of onze EU bondgenoten met eigen bloed en welvaart voor ons op komen.
Maar als je niet over die schaal praat dan is de schaal van onze krijgsmacht ook niet zo relevant. Om een gesoleerd incident aan te pakken zijn we immers best gequipeerd.
zie email 27 oktober
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:54:05 #202
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209000460
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Beter.

“Het zijn de idioten op de weg.”
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:54:44 #203
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209000466
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar als je niet over die schaal praat dan is de schaal van onze krijgsmacht ook niet zo relevant. Om een gesoleerd incident aan te pakken zijn we immers best gequipeerd.
Wij zijn in staat om een geisoleerd incident door Rusland zelfstandig aan te pakken?
Kun jij MH17 nog herinneren?
Vladimir Putin
pi_209000467
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
de levering van wapens is op dit moment de beste manier om ook de eigen inwoners te beschermen.
En Rusland gaat ons niet aanvallen, ook geen ander Navo land.
wat dat betreft zitten we goed. Rusland doet namelijk wel aan moord, maar niet aan zelfmoord.
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:56:11 #205
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209000481
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat niet doen?
Sowieso wat heb je het laatste jaar meegekregen?
pi_209000483
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wij zijn in staat om een geisoleerd incident door Rusland zelfstandig aan te pakken?
De schaal van dingen die je in Nederland kunt doen zonder dat het herleidbaar is naar Rusland is beperkt. Dan praat je over aanslagen en dat werk. Daar is de politie prima voor gequipeerd ja.

En als het groter is dan dat is het gewoon artikel 4 en daarna artikel 5.
zie email 27 oktober
pi_209000505
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De schaal van dingen die je in Nederland kunt doen zonder dat het herleidbaar is naar Rusland is beperkt. Dan praat je over aanslagen en dat werk. Daar is de politie prima voor gequipeerd ja.

En als het groter is dan dat is het gewoon artikel 4 en daarna artikel 5.
vergeet ook niet dat wat de Russische FSB en regering doet vrijwel alleen maar voor binnenlandse consumptie is.
Ze willen aan de macht blijven.

een lang "straffen" zijn ze niet in genteresseerd. Alleen als het goede plaatjes oplevert voor de propaganda machine.
Ze hebben er ook niets aan om een Navo land "boos" te maken.
  FOK!fotograaf donderdag 4 mei 2023 @ 13:00:32 #208
364681 over_hedge
pi_209000513
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe hadden we dat precies moeten aanpakken? En al was ons leger 10x groter dan het nu is. Zou dat iets veranderen aan de aanpak van mh17 :?
pi_209000517
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:59 schreef koemleit het volgende:

[..]
vergeet ook niet dat wat de Russische FSB en regering doet vrijwel alleen maar voor binnenlandse consumptie is.
Ze willen aan de macht blijven.

een lang "straffen" zijn ze niet in genteresseerd. Alleen als het goede plaatjes oplevert voor de propaganda machine.
Ze hebben er ook niets aan om een Navo land "boos" te maken.
Ook dat nog eens ja. Als het niet herleidbaar is naar Rusland is het voor de propaganda ook niet interessant.
zie email 27 oktober
pi_209000523
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:00 schreef over_hedge het volgende:
Hoe hadden we dat precies moeten aanpakken? En al was ons leger 10x groter dan het nu is. Zou dat iets veranderen aan de aanpak
Er stonden zelfs al eenheden klaar om eventueel het gebied in te gaan, het was alleen niet nodig want die trein met lichamen kwam in beweging.
zie email 27 oktober
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:03:54 #211
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209000545
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Militaire hardware die je hier houdt is dan fysiek hier als dat nodig is om in te zetten,
Ik denk dat je de granaten beter kan gebruiken om Rusland bij de Oekraense grens te stoppen dan bij de Nederlandse grens met Duitsland. Jij niet?
quote:
tevens werpen wij ons op als havik in dit conflict.
Dus?
quote:
Leuk als je een militair arsenaal hebt en zware hardware, maar dat hebben wij niet. En zomaar gokken dat heel EU voor ons uitloopt op het moment dat wij aangevallen worden (direct of indirect) doe ik niet. Ik vertrouw een Macron of Meloni, of Scholz onvoldoende.
Waar ben je bang voor?
Huilen dan.
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:08:32 #212
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209000600
Moeten de Nederlandse vlaggen vandaag niet halfstok? Waarom is dat bij de persconferentie niet zo?
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:12:26 #213
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209000632
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Moeten de Nederlandse vlaggen vandaag niet halfstok? Waarom is dat bij de persconferentie niet zo?
Dat had je ook zelf heel eenvoudig kunnen vinden, maar ik ben de beroerdste niet: https://www.rijksoverheid(...)is-de-vlaginstructie
Huilen dan.
pi_209000635
quote:
Ik hoor net van Kerrolijn dat de vlaggen op zijn kop moeten.
pi_209000636
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:40 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik voel niet de behoefte om te gaan discuzeuren over de betekenis van het woord 'dictator'.

Laten we echter niet vergeten dat Zelensky, gedurende de laatste maanden/weken voor de invasie, publiekelijk & internationaal heeft verzocht om de dreiging niet groter te maken dan hij is/was. Terwijl de USA en bondgenoten waarschuwden voor een Russische invasie, probeerde Zelensky zich zoveel mogelijk te distantiren van deze waarschuwingen en maakte hij duidelijk dat hij (nog steeds) voorstander was van diplomatie. Wel heeft hij aan de NAVO om extra wapens gevraagd. Want uiteraard was er wel de angst/onzekerheid dat Poetin toch iets van plan was.

De hele idee om van Zelensky een 'dictator' te maken die mede schuld zou hebben aan de oorlog en wiens kont wij maar al te graag zouden willen kussen staat mij niet zo aan.
Het is waar dat hij van show houdt en echt alles uit de kast wil halen, maar soms zou je willen dat een andere gekozen bewindspersoon zich zo voor zijn eigen land zou inzetten. En het gaat hier over een land in oorlog. Een oorlog die is begonnen omdat een groot buurland dat andere land zijn eigen keuzes niet gunt.
Dat Zelensky mede schuld zou hebben aan de oorlog zijn jouw woorden. Onderbouw dat maar eens.

En hij is feitelijk dictator, dat mag je gewoon benoemen. Ja, in een context van oorlog, maar hij is het wel.

En zeker, hij doet het absoluut goed PR technisch. Hij krijgt veel geld en wapens. En hij had de ballen om gewoon in Kiev te blijven. Rutte zou allang op de vlucht zijn geslagen.
pi_209000644
quote:
Niks moet.
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:13:30 #217
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209000645
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Opdat we de (toekomstige) genocide op de Nederlandse boer nooit zullen vergeten.
Huilen dan.
pi_209000648
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vertrouw een Macron of Meloni, of Scholz onvoldoende.
Scheelt even dat we die ook totaal niet nodig hebben. “Every inch of NATO-territory” heeft Joe Biden bij herhaling gezegd. En dat moet hij wel waarmaken.
zie email 27 oktober
pi_209000656
Waar is Zelensky nu eigenlijk? Nog steeds Den Haag of inmiddels weer vertrokken?
pi_209000658
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:12 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat Zelensky mede schuld zou hebben aan de oorlog zijn jouw woorden. Onderbouw dat maar eens.

En hij is feitelijk dictator, dat mag je gewoon benoemen. Ja, in een context van oorlog, maar hij is het wel.

En zeker, hij doet het absoluut goed PR technisch. Hij krijgt veel geld en wapens. En hij had de ballen om gewoon in Kiev te blijven. Rutte zou allang op de vlucht zijn geslagen.
Neem je nog de moeite om te onderbouwen waarom Zelensky dictator zou zijn? :')
zie email 27 oktober
pi_209000674
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:14 schreef Haags het volgende:
Waar is Zelensky nu eigenlijk? Nog steeds Den Haag of inmiddels weer vertrokken?
Catshuis. Zo weer een perso.
pi_209000687
quote:

[..]
Ik dacht 90 met de klok mee gedraaid?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Forum Admin donderdag 4 mei 2023 @ 13:18:03 #223
pi_209000690
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Scheelt even dat we die ook totaal niet nodig hebben. “Every inch of NATO-territory” heeft Joe Biden bij herhaling gezegd. En dat moet hij wel waarmaken.
Als daar van afgeweken wordt staat het Kremlin on tour feestje volgende maand aan de poorten van de baltische staten te rammelen.
pi_209000691
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:16 schreef StephanL het volgende:

[..]
Catshuis. Zo weer een perso.
Ah ja, kreeg net meteen push bericht van rtl.

Ik wilde hem vanmorgen proberen te spotten maar dat was niet te doen. Het was behoorlijk afgegrendeld tussen het world forum en het gebouw van opcw in.
pi_209000714
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als daar van afgeweken wordt staat het Kremlin on tour feestje volgende maand aan de poorten van de baltische staten te rammelen.
Precies daarom.
zie email 27 oktober
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:23:54 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209000754
Kijk mee: persconferentie van Rutte en Zelensky in het Catshuis
https://nos.nl/livestream(...)nsky-in-het-catshuis

Nu live
pi_209000756
Shoulder to shoulder *O*
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:24:22 #228
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209000759
pi_209000764
Heerlijk toch altijd dat Nederlands accent :')
pi_209000771
Steenkolen Engels :P
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:27:05 #231
24329 KNAK
ff w88,......
pi_209000785
Jut en Jul

Jut on tour - Jul op z’n retour
Mai pben rai~!
pi_209000787
Doe maar gewoon in het Nederlands Mark. Zetten we er wel een tolk bij.
zie email 27 oktober
pi_209000789
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:24 schreef Simmertje het volgende:
En Zelensky heeft een nog zwaarder accent. :')
  Forum Admin donderdag 4 mei 2023 @ 13:28:44 #234
pi_209000804
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:24 schreef StephanL het volgende:
Shoulder to shoulder *O*
Sjolder toe sjolder
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:28:54 #235
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209000806
quote:
Nee, want:

quote:
Vlaginstructie
Voor het uitsteken van de Nederlandse vlag vanaf gebouwen van de Rijksoverheid geldt een algemene vlaginstructie die door de minister-president wordt uitgevaardigd.

De minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties verzoekt provincies, gemeenten en andere overheden zich bij deze vlaginstructie aan te sluiten. De instructie maakt een onderscheid tussen 'uitgebreid vlaggen' (vanaf alle Rijksgebouwen) en 'beperkt vlaggen' (alleen vanaf de hoofdgebouwen).

Voor particulieren, instellingen en bedrijven bestaat er geen vlaginstructie, maar hen wordt verzocht de vlaginstructie voor Rijksgebouwen te volgen.

4 mei Nationale Dodenherdenking, halfstok vanaf 18.00 uur tot zonsondergang. Uitgebreid vlaggen

https://www.koninklijkhui(...)uctie/vlaginstructie
pi_209000810
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:25 schreef Ronzz het volgende:
Steenkolen Engels :P
Ik vraag me altijd of mensen uit andere landen zich ook zo ergeren aan iemand die Engels spreekt met een zwaar accent van dat land. Als ik bijvoorbeeld een Spanjaard Engels hoor spreken met een zwaar accent, erger ik mij daar niet aan, maar Nederlands accent klinkt echt vreselijk :'(
Цой жив
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:29:25 #237
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209000811
Bedankt voor de uitnodiging zegt die….
pi_209000815
Zelensky heeft ook zo'n lekker van der Vaart stem, permanent schor.
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:29:50 #239
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_209000816
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Bij Zelensky is met name zijn stem niet heel prettig om naar te luisteren.
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:30:00 #240
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209000819
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:29 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik vraag me altijd of mensen uit andere landen zich ook zo ergeren aan iemand die Engels spreekt met een zwaar accent van dat land. Als ik bijvoorbeeld een Spanjaard Engels hoor spreken met een zwaar accent, erger ik mij daar niet aan, maar Nederlands accent klinkt echt vreselijk :'(
Nederlands accent klinkt zo kneuterig :D
pi_209000820
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:29 schreef ootjekatootje het volgende:
TRIBUNALEN
pi_209000827
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:29 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Bij Zelensky is met name zijn stem niet heel prettig om naar te luisteren.
Zelensky klinkt als een gangsterbaas, Mark Rutte als een zakenman die handelt in stofzuigers.
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:31:26 #243
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209000832
quote:
En nu?
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 13:32:00 #244
236264 crew  capricia
pi_209000840
Ben al lang blij dat er een lingua franca is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209000841
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:24 schreef Simmertje het volgende:
Dat gezeik altijd op een accent. :')

Ik heb dagelijks meetings in het Engels met mensen van over heel Europa en er is echt werkelijk niemand die zich druk maakt om een accent van iemand. En wat daar soms voorbij komt, daar heb je soms echt bijna tolken nodig om het Engels te ontcijferen.
pi_209000842
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:31 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
En nu?
Geef wapens!
pi_209000845
quote:
Ja. Wat is je punt?
pi_209000863
Die Belg klinkt nog wel aardig trouwens.
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:34:32 #249
24329 KNAK
ff w88,......
pi_209000871
Mooie openings scne van een vulgaire homo prOn film dit. Voorspel al slijmerig genoeg.
Mai pben rai~!
pi_209000873
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zou die zware Vanelle roken?
Vakman pur sang
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:35:08 #251
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209000882
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja. Wat is je punt?
Volodymyr Zelenskyy, parttime oorlogspresident en fulltime posterboy voor Rutte IV.
  Forum Admin donderdag 4 mei 2023 @ 13:38:19 #252
pi_209000911
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Nederlands accent klinkt zo kneuterig :D
Maar we spreken de taal vaak wel weer goed.

Overigens kennen ze het begrip steenkolen Engels niet zo in andere landen, daar spreken ze over het algemene minder Engels en diegene die dat wel doen hebben ook een sterk accent.

Luister maar eens naar iemand die een slavische moedertaal heeft, die klinken vrijwel allemaal alsof ze uit command and conquer komen.
pi_209000914
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zou die zware Vanelle roken?
Krijg je daar een accent van?
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:38:57 #254
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209000922
Zelensky zal schooien om machines van dood en verderf.

Op nationale dodenherdenking.

Doe dan maar die 2 minuten even een jaar niet hoor. Hypocriet gedoe.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Forum Admin donderdag 4 mei 2023 @ 13:40:16 #255
pi_209000933
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:38 schreef inslagenreuring het volgende:

quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:35 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Volodymyr Zelenskyy, parttime oorlogspresident en fulltime posterboy voor Rutte IV.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:34 schreef KNAK het volgende:
Mooie openings scne van een vulgaire homo prOn film dit. Voorspel al slijmerig genoeg.
Onze kritische denkers aan het woord damons en heron.
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:41:25 #256
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209000948
NOS gaat er wel direct in qua vragen :D
pi_209000954
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:35 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Ja, die suggestie zag ik op Twitter voorbijkomen. Wierd Duk deed overkomen alsof Zelensky naar Nederland is gekomen om het kwakkelende kabinet een hart onder de riem te steken.

Ik hoef hopelijk niet uit te leggen hoe achterlijk dat idee is.
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:42:36 #258
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209000965
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
[..]
Onze kritische denkers aan het woord damons en heron.
Naar welk adres kan ik mijn bijsluiter der sarcasme opsturen?
pi_209000969
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja, die suggestie zag ik op Twitter voorbijkomen. Wierd Duk deed overkomen alsof Zelensky naar Nederland is gekomen om het kwakkelende kabinet een hart onder de riem te steken.

Rare Eend, de slechtste ‘journalist’ van Nederland.
zie email 27 oktober
  Forum Admin donderdag 4 mei 2023 @ 13:43:41 #260
pi_209000982
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:42 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Naar welk adres kan ik mijn bijsluiter der sarcasme opsturen?
Heel eerlijk, je sarcasme is zeer geslaagd als je het niet als zodanig kan herkennen ;)
pi_209000991
quote:

Je beseft dat 'machines van dood en verderf' ons hebben gered van de nazi's, waardoor wij op 5 mei kunnen vieren dat we in vrijheid leven?
pi_209000999
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:38 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Krijg je daar een accent van?
Wel een diepe bas stem.
Vakman pur sang
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:48:28 #263
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209001046
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:34 schreef KNAK het volgende:
Die "poppenkastshow" houdt je wel bezig h?
Huilen dan.
pi_209001068
quote:

Zodat ze in Oekrane wat minder doden hoeven te herdenken als deze ellende voorbij is.
Цой жив
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:50:35 #265
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209001074
quote:

Weet je wat pas hypocriet is: je mond vol hebben over de Nederlandse dodenherdenking terwijl je je ogen sluit voor de genocide die NU op iets meer dan een dag rijden plaatsvindt.
Huilen dan.
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:51:21 #266
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209001088
VTM die vraagt aan Zelensky wat hij vind van dat de Russen hem willen elimineren
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:54:42 #267
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209001132
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Weet je wat pas hypocriet is: je mond vol hebben over de Nederlandse dodenherdenking terwijl je je ogen sluit voor de genocide die NU op iets meer dan een dag rijden plaatsvindt.
Wat begrijp jij niet aan nationaal?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:54:56 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209001135
quote:

[..]
Ze riep toch op om ze tijdelijk recht te hangen?
Vorige week.
1947-2016
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:55:25 #269
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209001140
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je beseft dat 'machines van dood en verderf' ons hebben gered van de nazi's, waardoor wij op 5 mei kunnen vieren dat we in vrijheid leven?
Ja die machines hebben de nazi's ons in eerste instantie ook mee bezet.

Dat is mijn punt niet.
pi_209001146
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Doet er niet toe - juist het feit dat die oorlog daar nu bezig is geeft aan hoe belangrijk het is om te blijven strijden voor vrijheid en veiligheid.
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:57:07 #271
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:57:22 #272
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209001162
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Doet er niet toe - juist het feit dat die oorlog daar nu bezig is geeft aan hoe belangrijk het is om te blijven strijden voor vrijheid en veiligheid.
Moet jij weten.

Er zitten nog 364 andere dagen in een jaar.
pi_209001169
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja die machines hebben de nazi's ons in eerste instantie ook mee bezet.

Dat is mijn punt niet.
Nee, dat begrijp ik. Je punt is duidelijk en dat raakt kant noch wal.
pi_209001180
quote:
In oorlogssituaties wordt elke (minister)-president de facto een dictator omdat oorlogswetten in gaan. Het volk moet dan gewoon even niet miepen en luisteren en zullen gemobiliseerd worden. Als dit ooit in NL plaatsvindt dan denk ik dat het volk zoiets niet meer gewend is omdat ze zichzelf al zo lang in relatieve luxe en vrijheid wentelen.
Stel je voor dat er in NL voedselbonnen e.d. moeten worden ingevoerd en vervoersmiddelen in beslag genomen moeten worden bij tekorten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_209001193
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:57 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Moet jij weten.

Ach ach, alsof dat niet naast elkaar kan bestaan. Ook vandaag zijn 'we' in oorlog met de Russen.
pi_209001201
Ander nieuws dezer dagen. Amnesty blijkt met het persbericht over de Oekraense oorlogsmisdaden in augustus behoorlijk uit de bocht te zijn gevlogen. Niet alleen was het onderzoek slecht maar ze probeerden het interne kritische rapport daarover ook nog eens onder het tapijt te vegen:

De reputatie van Amnesty International staat op het spel door Oekrane-fout
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aine-misser-a4163718

quote:
De reden voor de huidige onvrede over de leiding in Londen is een onthulling in The New York Times van 28 april. Daaruit blijkt dat het bestuur een kritisch onderzoek over een omstreden publicatie van Amnesty geheim wilde houden. Voor een organisatie die regeringen oproept tot transparantie en bestuurlijke integriteit is de kwestie extra pijnlijk.

De zaak begon met een uitgebreid persbericht van 4 augustus 2022. In vijf pagina's claimde Amnesty dat het Oekraense leger de eigen burgers onnodig in gevaar brengt door scholen en ziekenhuizen te gebruiken als militaire bases, en door aanvallen op het Russische leger te lanceren vanuit locaties waar veel burgers wonen. Civiele gebouwen worden daardoor militaire doelen.

Het onderzoek van vijf experts op het gebied van humanitair oorlogsrecht laat weinig heel van Amnesty's beschuldigingen. In negentien pagina’s maken ze duidelijk dat het persbericht van Amnesty in diverse opzichten tekortschiet. De werkwijze is onduidelijk, de juridische termen zijn vaag, de formuleringen zijn te stellig. De (onbedoelde) suggestie dat het Oekraense leger verantwoordelijk is voor burgerdoden in Oekrane komt voort uit slordig taalgebruik.

Blijft de vraag hoe een organisatie die al decennia lang moreel gezag ontleent aan betrouwbare en onpartijdige informatie over mensenrechtenschendingen zo uit de bocht kan vliegen. Kan het te maken hebben met het aantreden van Agns Callamard, die wellicht meer dan haar voorgangers voor geruchtmakend nieuws wil zorgen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2023 14:06:36 ]
pi_209001202
quote:

[..]
Dat vind ik niet.
Dat hebben anderen hier meer dan eens gemeld.
Met een, mijns inziens, discutabele onderbouwing.

quote:

Het woord feitelijk lijkt mij hier... niet objectief.
Voor mij is hij gewoon een gekozen president.
Over zijn manier van regeren kun je van mening verschillen, maar... (zie hieronder).

quote:

... hij heeft een land te verdedigen. Een hufterige president van een zichzelf overschattend buurland heeft besloten een oorlog met zijn land te beginnen.
Heel veel Oekraners zijn er al decennia lang klaar mee om vanuit Moskou te worden benaderd als "Klein-Rusland". Want, behalve de geschiedkundige oorsprong, heeft dat woord in de loop der eeuwen steeds meer een imperialistische bijklank gekregen. Deze Oekraense afkeer blijkt uit verkiezingsuitslagen aldaar, en uit het gegeven dat voormalige politieke rivalen in Oekrane nu bereid zijn om gezamenlijk tegen 'Groot-Rusland' te vechten. Zoals hier ooit strenge calvinisten en strikte communisten zij aan zij vochten tegen de Duitsers.
pi_209001203
Reacties op NU zijn zelfde verdeeld als hier

quote:
. En dat op de dag dat wij onze gevallenen herdenken. Komt meneer smeken om meer wapens. Hij had geen slechtere dag kunnen uitkiezen. Het draait vandaag om ons en onze slachtoffers. Niet om meer wapens etc.

61

remove
Nimwegenaar

1 uur geleden

reply

Als antwoord op ikwil_graagreageren
Hij had geen betere dag kunnen uitkiezen. Zonder de wapens en soldaten van onze bondgenoten zouden wij nooit bevrijd zijn.
Vakman pur sang
pi_209001214
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:57 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Moet jij weten.

Erg egocentrisch en wereldvreemd.

De beste man is bezig om zijn land te redden, en komt hier niet naartoe om op onze traditie te pissen. Het is noodzaak dat hem hier brengt, en je gaat in een oorlog niet wachten omdat er gevoelige zieltjes zijn die het niet kunnen verkroppen dat de leiders van het land gewoon doorgaan met hun werk.
  FOK!fotograaf donderdag 4 mei 2023 @ 14:04:56 #280
364681 over_hedge
pi_209001220
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Reacties op NU zijn zelfde verdeeld als hier
[..]

dit als antwoord geven:

Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord; zowel tijdens de Tweede Wereldoorlog en de koloniale oorlog in Indonesi, als in oorlogssituaties en bij vredesoperaties daarna.

Het gaat helemaal niet alleen om de Nederlandse slachtoffers op 4 mei. Sowieso moet iedereen lekker voor zichzelf besluiten wie je wel of niet herdenkt.
pi_209001222
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
In oorlogssituaties wordt elke (minister)-president de facto een dictator omdat oorlogswetten in gaan. Het volk moet dan gewoon even niet miepen en luisteren en zullen gemobiliseerd worden. Als dit ooit in NL plaatsvindt dan denk ik dat het volk zoiets niet meer gewend is omdat ze zichzelf al zo lang in relatieve luxe en vrijheid wentelen.
Stel je voor dat er in NL voedselbonnen e.d. moeten worden ingevoerd en vervoersmiddelen in beslag genomen moeten worden bij tekorten.
Tijdens oorlogstijd heeft de minister-president van Nederland als regeringsleider en voorzitter van de ministerraad een aantal bijzondere bevoegdheden. Hieronder staan enkele voorbeelden:

Noodwetgeving: De minister-president heeft de bevoegdheid om noodwetgeving af te kondigen, die afwijkt van de normale wetgeving. Deze noodwetgeving kan bijvoorbeeld nodig zijn om de openbare orde en veiligheid te handhaven of om de economie draaiende te houden.

Militaire bevelvoering: Als opperbevelhebber van de Nederlandse strijdkrachten heeft de minister-president de bevoegdheid om militaire bevelen te geven en te cordineren tijdens een oorlog of conflict.

Staat van beleg: De minister-president kan, met instemming van de ministerraad en de Tweede Kamer, de staat van beleg afkondigen. Dit betekent dat het leger wordt ingezet om de openbare orde te handhaven.

Bijzondere volmachten: De minister-president kan bijzondere volmachten krijgen van de ministerraad en de Tweede Kamer, waarmee hij bijvoorbeeld de bevoegdheid krijgt om bepaalde beslissingen te nemen zonder daarvoor toestemming te hoeven vragen aan de Tweede Kamer.

Oftewel Rutte zou in oorlogstijd ook een soort van dictator worden.
  donderdag 4 mei 2023 @ 14:05:15 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209001223
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:02 schreef J.B. het volgende:
Ander nieuws dezer dagen. Amnesty blijkt met het persbericht over de Oekraense oorlogsmisdaden in augustus behoorlijk uit de bocht gevlogen, maar nu probeerden ze het interne kritische rapport daarover ook nog eens onder het tapijt te vegen:

[..]

AI is dan ook al jaren heel twijfelachtig.
Zie hier het resultaat.
1947-2016
pi_209001224
Wat lopen mensen nu ineens te haten op het bezoek van Zelensky? :')

I mean....c'mon man :')2
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 4 mei 2023 @ 14:07:10 #284
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209001239
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De relevantie.

Daarnaast: als Zelensky op een willekeurige andere dag was gekomen dan had je wel iets anders gevonden om selectief-verontwaardigd over te zijn.
Huilen dan.
pi_209001247
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]
dit als antwoord geven:

Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord; zowel tijdens de Tweede Wereldoorlog en de koloniale oorlog in Indonesi, als in oorlogssituaties en bij vredesoperaties daarna.

Het gaat helemaal niet alleen om de Nederlandse slachtoffers op 4 mei.
Misschien moeten we een dag ter herdenking ‘aan de wapens van de oorlog’ bedenken.
Vakman pur sang
  FOK!fotograaf donderdag 4 mei 2023 @ 14:12:34 #286
364681 over_hedge
pi_209001286
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Misschien moeten we een dag ter herdenking ‘aan de wapens van de oorlog’ bedenken.
Je zou #wdm Weapons do matter kunnen starten. Wie weet kan je dan over paar maanden ook paar huizen van paar miljoen in een rijke buurt kopen
  donderdag 4 mei 2023 @ 14:13:30 #287
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209001293
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De relevantie.

Daarnaast: als Zelensky op een willekeurige andere dag was gekomen dan had je wel iets anders gevonden om selectief-verontwaardigd over te zijn.
Ik vind het wel degelijk relevant.

Dat gepijpzeik over F16's en Navo lidmaatschap had vandaag niet gehoeven.

Die zijn er beide toch morgen of overmorgen niet.
pi_209001299
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:12 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Je zou #wdm Weapons do matter kunnen starten. Wie weet kan je dan over paar maanden ook paar huizen van paar miljoen in een rijke buurt kopen
We make peace but first we need a shitload of weapons
Vakman pur sang
  donderdag 4 mei 2023 @ 14:14:40 #289
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209001300
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:03 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Erg egocentrisch en wereldvreemd.

De beste man is bezig om zijn land te redden, en komt hier niet naartoe om op onze traditie te pissen. Het is noodzaak dat hem hier brengt, en je gaat in een oorlog niet wachten omdat er gevoelige zieltjes zijn die het niet kunnen verkroppen dat de leiders van het land gewoon doorgaan met hun werk.
Dodenherdenking is egocentrisch? Lolwut.
pi_209001301
quote:

[..]

Blijkbaar moet je dat wel uitleggen aan Rechts Nederland die zo voor vrijheid zijn. Van hunzelf, uiteraard, niet die van anderen.
pi_209001305
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Neem je nog de moeite om te onderbouwen waarom Zelensky dictator zou zijn? :')
Dat heb ik al gezegd nitwit. Geen oppositiekandidaten, geen verkiezingen en geen vrije pers. De Abbas van Oekrane. En onderbouw jij eens waarom Zelensky schuld zou hebben aan de oorlog.
  donderdag 4 mei 2023 @ 14:15:24 #292
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209001307
quote:

[..]

Dat is geen achterlijk idee, Zalensky kwam ook naar de VS om Biden te ondersteunen.

Reken maar dat er gekeken wordt naar populariteitsontwikkelingen.
Vladimir Putin
pi_209001314
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:14 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dodenherdenking is egocentrisch? Lolwut.
Jij vind dat het vandaag niet kan.
pi_209001319
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:05 schreef Barbusse het volgende:
Wat lopen mensen nu ineens te haten op het bezoek van Zelensky? :')

I mean....c'mon man :')2
Dat doet een bepaald clubje in Nederland al sinds het begin van de oorlog, volgens mij.
pi_209001321
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:02 schreef J.B. het volgende:
Ander nieuws dezer dagen. Amnesty blijkt met het persbericht over de Oekraense oorlogsmisdaden in augustus behoorlijk uit de bocht te zijn gevlogen. Niet alleen was het onderzoek slecht maar ze probeerden het interne kritische rapport daarover ook nog eens onder het tapijt te vegen:

[..]

Die club is zo fout geworden. Ook giert het antisemitisme door het dak bij die organisatie. Geen geld aan geven dus.
pi_209001329
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
We make peace but first we need a shitload of weapons
Is dat niet hoe oorlog werkt?
pi_209001332
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat doet een bepaald clubje in Nederland al sinds het begin van de oorlog, volgens mij.
"volgens mij". Maar vervolgens geen onderbouwing van je boude claim.
pi_209001341
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:15 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat heb ik al gezegd nitwit. Geen oppositiekandidaten, geen verkiezingen en geen vrije pers. De Abbas van Oekrane. En onderbouw jij eens waarom Zelensky schuld zou hebben aan de oorlog.
Een simpele blik op Wikipedia ontkracht die onzin van je. Dat had ik al gezegd.

Daarnaast zou ik niet weten waarom ik pro-Russische onzin zou moeten onderbouwen.
zie email 27 oktober
  donderdag 4 mei 2023 @ 14:18:39 #299
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209001344
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:16 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Jij vind dat het vandaag niet kan.
Omwille de dodenherdenking.

En jij vindt van wel. Wat is dat voor belachelijke beredenering?

.
pi_209001345
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is geen achterlijk idee, Zalensky kwam ook naar de VS om Biden te ondersteunen.

Reken maar dat er gekeken wordt naar populariteitsontwikkelingen.
En wat leverde dat Biden op want ik heb volgens mij wat gemist dan. Ik zag vooral dat vrijwel de hele Senaat en Congress hem uitgebreid toejuichden, zowel Democraten als Republikeinen (op een paar MAGA wappies na) en dat het een uitgebreide steunbetuiging aan Oekraine was.
  FOK!fotograaf donderdag 4 mei 2023 @ 14:20:24 #301
364681 over_hedge
pi_209001364
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Omwille de dodenherdenking.

En jij vindt van wel. Wat is dat voor belachelijke beredenering?

.
Nee niet omwille de dodenherdenking. Op de dag dat ook de dodenherdenking is.

Klein verschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')