abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:37:59 #126
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208999736
Wel even kleine twijfel over de oorlogen die wij zouden hebben gehad. :P
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 11:38:38 #127
8781 crew  Frutsel
pi_208999741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik denk oprecht dat ze hier helemaal niet over nagedacht heeft, maar dat ze makkelijk populistisch kon scoren.
ik vind het allemaal ver uit zijn verband gerukt maar goed. Dat is ook logisch dat mensen dat doen als ze niet in haar politieke straatje zitten.

Verder zou ik het hier weer liever over Oekraine vs Rusland hebben dan over iets wat beter in het 4-mei of BBB topic besproken kan worden :)
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:39:16 #128
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208999750
Typisch hoe alle zelfverklaard kritisch denkers dit topic vandaag ineens weer weten te vinden :z .
Huilen dan.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:39:42 #129
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999752
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]
ik vind het allemaal ver uit zijn verband gerukt maar goed. Dat is ook logisch dat mensen dat doen als ze niet in haar politieke straatje zitten.

Verder zou ik het hier weer liever over Oekraine vs Rusland hebben dan over iets wat beter in het 4-mei of BBB topic besproken kan worden :)
Zullen we dat vanaf nu gaan doen dan?
Zelensky is niet bij de herdenking dus dat is ook geen "probleem" meer.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:42:59 #130
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208999779
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:30 schreef capricia het volgende:
Ik weet dat er veel fout gaat in NL en dat we graag zeuren.

Maar hier ben ik gewoon trots op ons land. Dat we Oekraïne zo steunen tegen de Russische barbaren. Dat het ICC hier gevestigd is. Dat Zelensky op bezoek komt.
w/
Ja en nee.

Dit kan potentieel GIGANTISCH escaleren, Nederland heeft geen krijgsmacht om haar eigen burgers te beschermen tegen militaire invloeden. Ik vind het daarom niet gepast.

Laat Zalensky naar Berlijn of Parijs gaan om te hosselen voor wapens. Zij moeten eens hun verantwoordelijkheid nemen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:44:37 #131
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_208999790
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wel even kleine twijfel over de oorlogen die wij zouden hebben gehad. :P
Ik denk dat het laatste stukje een beetje geïmproviseerd was om passend af te sluiten :P
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_208999792
Op de stream van RTL worden nu zinnige dingen gezegd door die Osinga. Vooral ook over de straffeloosheid.

De internationale gemeenschap had Rusland al veel eerder terug in z’n hok moeten trappen.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:46:18 #133
117098 Hathor
Effe niet
pi_208999808
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:24 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ben ik de enige die het niet vind kunnen dat dit gelekt is?

Dan zul je zien dat Poetin als vergelding op die zogenaamde drone-aanval op de Kremlin (wat natuurlijk op de konto van Kiev wordt bijgeschreven) alle spoorwegen naar/uit Polen gaat belonen met een nieuwe bommenregen.

"Zij probeerden onze president af te maken, dus doen we maar een poging terug" volgens het Kremlin-narratief.
De Russen hebben al sinds dag 1 het vizier gericht op Zelensky, alsof ze echt een reden nodig hadden. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:46:49 #134
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_208999813
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja en nee.

Dit kan potentieel GIGANTISCH escaleren, Nederland heeft geen krijgsmacht om haar eigen burgers te beschermen tegen militaire invloeden. Ik vind het daarom niet gepast.

Laat Zalensky naar Berlijn of Parijs gaan om te hosselen voor wapens. Zij moeten eens hun verantwoordelijkheid nemen.
En NL lekker profiteren van de NAVO? Wat een onzin
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:48:38 #135
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208999827
quote:

[..]
Ja en nee.

Daarom moeten we zoveel mogelijk steun geven aan Oekraine. Ze vechten daar voor onze vrijheid.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:50:26 #136
117098 Hathor
Effe niet
pi_208999841
quote:
84s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Daarom moeten we zoveel mogelijk steun geven aan Oekraine. Ze vechten daar voor onze vrijheid.
Ze vechten in de eerste plaats om te overleven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_208999843
De afdronk is eigenlijk wel zo’n beetje dat we Rusland te lang hebben laten lopen omdat we geen rechtstreekse confrontatie aan durfden. Alle internationale inmenging, militaire agressie, de vernietiging van Aleppo, annexatie van de Krim is amper tot geen reactie op gekomen. En nu moet er een streep worden getrokken.

Er is geen andere optie dan Rusland militair verslaan, al het andere is uitstel van executie, want ze hebben overal schijt aan en over een paar jaar beginnen ze opnieuw.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:52:05 #138
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208999857
quote:

[..]
Ja en nee.

Ik begrijp je argument niet zo: wanneer Zelensky naar Berlijn of Parijs gaat om te hosselen voor wapens kan het niet potentieel GIGANTISCH escaleren en kan Nederland haar eigen burgers wel beschermen tegen militaire invloeden?
Huilen dan.
pi_208999860
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:46 schreef Hathor het volgende:

[..]
De Russen hebben al sinds dag 1 het vizier gericht op Zelensky, alsof ze echt een reden nodig hadden. :')
In februari/maart 2022 misschien. Maar nu zou dat een diplomatieke zelfmoord betekenen met China die zich opwerpt als "neutrale vredesstichter" als ze zonder "goed verhaal" (die drone-aanval op de Kremlin dus) Zelenskyy neerschieten.

Vergeet niet dat China inmiddels ook met argusogen naar Rusland kijkt, al is dat regime geen haar beter.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 04-05-2023 11:55:09 ]
pi_208999882
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Zit veel lekkerder dan een pak toch?
Een pak zit heel lekker hoor, kan mij niet voorstellen dat zo'n leger kostuum dat zit.
pi_208999920
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:52 schreef Erasmus het volgende:

[..]
In februari/maart 2022 misschien. Maar nu zou dat een diplomatieke zelfmoord betekenen met China die zich opwerpt als "neutrale vredesstichter" als ze zonder "goed verhaal" (die drone-aanval op de Kremlin dus) Zelenskyy neerschieten.

Vergeet niet dat China inmiddels ook met argusogen naar Rusland kijkt, al is dat regime geen haar beter.
Gisteren heeft Medvedev nog dit geroepen:

quote:
De Russische ex-president Dmitri Medvedev heeft op berichtendienst Telegram opgeroepen om de Oekraïense president Volodymyr Zelensky te elimineren. Hij deed dat in reactie op het opduiken van beelden die tonen hoe verschillende drones ontploffen boven het Kremlin in Moskou.
https://www.hln.be/buiten(...)F%2Fwww.google.nl%2F
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208999932
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Gisteren heeft Medvedev nog dit geroepen:
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Zoals verwacht.

Ik hoop dat Zelenskyy veilig thuis komt vanavond en dit achteraf nog maar eens grootspraak blijkt te zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 04-05-2023 12:00:51 ]
pi_208999944
quote:
84s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Echt hou op. We hoeven echt niet elke hersenscheet van Rutte te omarmen.
pi_208999954
"de verkeerde Vladimir is in den Haag" _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:03:11 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208999968
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:44 schreef Spablauw214 het volgende:
Op de stream van RTL worden nu zinnige dingen gezegd door die Osinga. Vooral ook over de straffeloosheid.

De internationale gemeenschap had Rusland al veel eerder terug in z’n hok moeten trappen.
Bang voor het rode leger, op papier
Bang voor hogere gas/olieprijzen
Bang voor de stabiliteit

Wat hebben we gekregen in de tussentijd?
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En deze meurt over de hele wereld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208999973
Welk meesterbrein wil me vertellen hoe mensen ukraine moeten uitvluchten zonder "vluchten"?(lees: vliegtuigen?)?

P.S.: vanwege deze informatie kan ik niet helemaal begrijpen hoe die mensen daar weg komen/vluchten: https://www.flightradar24.com/51,32.78/6
pi_208999990
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:03 schreef Klik het volgende:
welk meesterbrein wil me vertellen hoe mensen ukraine moeten uitvluchten zonder "vluchten"?(lees: vliegtuigen?)?

P.S.: vanwege deze informatie kan ik niet helemaal begrijpen hoe die mensen daar weg komen/vluchten: https://www.flightradar24.com/51,32.78/6
Trein, auto enzovoort. De grenzen zijn gewoon geopend maar het is te gevaarlijk voor burgervluchten boven Oekraïne.
pi_208999996
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Geschiedenis is belangrijk.
Daarom ben ik er niet voor om de gebeurtenissen in Oekraïne te isoleren van gebeurtenissen uit het verleden, en de sentimenten die dat kunnen oproepen. En eventuele lessen die eruit geleerd kunnen/konden worden.

Deze onderwerpen zijn ook al eens eerder in dit topic aan de orde gekomen.
Dan hoeft er ook niet steeds gezegd te worden "graag een apart topic hiervoor."

Poetin heeft bepaalde lessen uit het verleden niet begrepen.
Helaas, vind ik, blijkt deze week dat zulks ook geldt voor C. van der Plas.
Uiteraard zijn de gevolgen bij Poetin wel aanzienlijk heftiger. Bovengemiddeld heftig zelfs.

Wat mij betreft valt te hopen dat Van der Plas met haar 'eigen doden eerst' niet bij haar gehele aanhang een afkeer van de vrijheidsstrijd van Oekraïne creëert. Ik vermoed namelijk dat zij op dat gebied invloedrijker kan zijn dan monsieur Baudet.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_208999999
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:07:54 #150
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209000002
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:57 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
De import van auto's gaat blijkbaar toch niet zo goed.
Beter.
Russen rijden straks zonder goede remmen over gladde, smerige en goede wegen en zonder airbags.

Wat kan daar nu verkeerd gaan?
*surprised pickachu face*
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')