Mooie aannames. Zit hier toevallig wat frustratie of politieke voorkeur in verstopt?quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:14 schreef over_hedge het volgende:
Sowieso al die mensen die nu opeens moeilijk doen over Zelensky in Nederland omdat het 4 mei is.
De helft is niet eens stil om 8 uur.Maar nee dat hij er is kan niet hoor
Het Russische narratief is in ieder geval dat ze nog altijd weigeren concessies te doen en op papier nog steeds vasthouden aan de doelen van 24 februari. Dus demilitarisatie en denazificatie van Oekraïne en het installeren van een puppetregime.quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:12 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jij denkt dat er geen gesprekken zijn?
Tuurlijk joh. Hij moet gewoon maar ff z'n land weg gaan geven. En dat die mensen dan in martelkamers terecht komen, of gedeporteerd worden, boeien, moet "die gozer" maar niet zo vervelend doen, toch?quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Uiteindelijk is het ook een idioot verhaal.
Die gozer wordt ingevlogen met ons regeringsvliegtuig op 3/4 mei, en men weet dat dit het nieuws gaat beheersen. Gisteren ging elk NPO programma erover en over de vraag of die wel of niet naar de Dam komt.
Vanwege de “extra” beveiliging nu op de Dam in verhouding met andere 4 mei herdenkingen.
En wat komt die doen? Nog meer geld halen? Misschien is het tijd om eens aan de tafel te gaan zitten met de Russen. Had die zijn dag beter aan kunnen besteden.
Zoals Amerika in Irak bedoel je?quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gelukkig komt Poetin democratie en persvrijheid brengen in Oekraine
Dat kan helaas niet meer nee. Poetin is natuurlijk een totale debiel, echt een levensgevaarlijke dictator. Maar je zult en moet Zelenskyy een held vinden, anders ben je tóch stiekem een fan van Poetin. Zo gaat dat inmiddels.quote:Op donderdag 4 mei 2023 09:58 schreef Homey het volgende:
Een vreemde persoonsverheerlijking van Zelensky. Een doorgeslagen adoratie in de politiek voor die man. Het is de andere kant van hoe bikkelhard en afstandelijk dezelfde politiek is voor de burger op straat.
Ik heb niks met Putin, maar ook niet veel met Zelensky. Kan dat? Ik hoop wel dat Oekraïne de oorlog wint, maar wat is winnen eigenlijk nu?
Dit is nog steeds een punt? "We moeten Rusland iets geven anders komen we in wo3".quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:12 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat zal er toch een keer van gaan komen. Of jij dan nu leuk vindt of niet. En dat is uiteindelijk een betere uitkomst dan WO3.
Ik snap dan ook niet hoe mensen kunnen beweren dat Zelensky een oorlogshitser is. Alsof je voor de lol je land laat bezetten.quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Hij moet gewoon maar ff z'n land weg gaan geven. En dat die mensen dan in martelkamers terecht komen, of gedeporteerd worden, boeien, moet "die gozer" maar niet zo vervelend doen, toch?
Jammerlijke stropop. Dit is natuurlijk niet wat de user die je nu quote heeft gezegd.quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gelukkig komt Poetin democratie en persvrijheid brengen in Oekraine
Ooit is er een moment dat beide partijen moeten praten. Maar dat moment mogen/moeten beide partijen zelf bepalen. Het is sowieso een goed idee, anders blijft het conflict voor eeuwig doorgaan, en kan er geen (nieuwe) grens getrokken worden, waar alleen maar nadelen aan kleven.quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als jij om tafel gaan met de Russen een goed idee vind wel ja. Hoe dom ben je?
Benieuwd wat mijn politieke voorkeur volgens jou is omdat ik vind dat mensen die nu moeilijk doen zeikerds zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:15 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Mooie aannames. Zit hier toevallig wat frustratie of politieke voorkeur in verstopt?
Al die geheimendiensten hebben tal van onderhandelaars. Op zeker dat er divisies in allerlei landen bezig zijn (met elkaar).quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het Russische narratief is in ieder geval dat ze nog altijd weigeren concessies te doen en op papier nog steeds vasthouden aan de doelen van 24 februari. Dus demilitarisatie en denazificatie van Oekraïne en het installeren van een puppetregime.
Alleen iedereen snapt wel dat dat nooit gaat gebeuren.
Mooie woorden op 4 mei,quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:13 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Omdat Rusland niet akkoord zou gaan met een oplossing die voor Oekraïne acceptabel is (volledige terugtrekking uit Oekraïne). Oekraïne moet dus doorvechten om hun onderhandelingspositie te versterken en zal het westen ze moeten blijven sturen.
Eens. Zelensky melkt het prima uit. Ik snap hem wel. Doet ie goed.quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kan helaas niet meer nee. Poetin is natuurlijk een totale debiel, echt een levensgevaarlijke dictator. Maar je zult en moet Zelenskyy een held vinden, anders ben je tóch stiekem een fan van Poetin. Zo gaat dat inmiddels.
Ik doe er verder niet aan mee trouwens, ik laat mij niet dwingen tot zulk hysterisch zwart-wit denken. Ik heb respect voor Zelenskyy hoe hij zijn land probeert te verdedigen, je kunt die man ook weinig aanrekenen wat dat betreft.
Maar de verafgoding en het idoliseren van die man in combinatie met de soms theatrale aandacht van de media heb ik gewoon echt helemaal niets mee. Maar dit ligt meer bij de internationale media, pers en sommige collega politici dan bij die man zelf natuurlijk. Hij grijpt gewoon elke mogelijkheid aan om aandacht te vragen voor zijn land, dat is logisch.
Al is er inderdaad in meer of mindere mate sympathie voor Rusland is alle BRICS-landen, het enige BRICS-land dat Rusland door en door steunt is R.quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:15 schreef Homey het volgende:
[..]
Als je serieus gelooft dat Rusland erg zwak staat ben je, onbewust waarschijnlijk, teveel blootgesteld aan Westerse staatspropaganda.
Ik zeg niet dat Rusland er heel goed voorstaat, maar ze genieten veel steun van heel veel landen (de BRICS), en de inkomsten vloeien rijkelijk dankzij prima olie verkopen. Wat wel een risico voor Rusland zelf is, is een implosie als Putin valt, het rijk kan dan verder uiteenvallen met chaos als gevolg. Putin gokt nu volledig op een oorlogseconomie en zal dat niet snel opgeven.
Wie beweert dat precies dan? Doe een letterlijke quote.quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik snap dan ook niet hoe mensen kunnen beweren dat Zelensky een oorlogshitser is. Alsof je voor de lol je land laat bezetten.
Ga je schamen gastquote:Op donderdag 4 mei 2023 10:10 schreef Homey het volgende:
[..]
Hij kan opstappen wanneer hij wil. De verkiezingen zijn afgeschaft in Oekraïne, er is totaal geen democratie meer. De pers is onder totale controle van de staat. Zelensky is de facto een dictator, hoe je het wendt of keert.
en dan zie je dit: https://twitter.com/PimSedee/status/1654024053882060803
Onze gekozen volksvertegenwoordigers als mak klapvee voor een dictator. Dat is toch erg raar. En dat op 4 mei, toen ons land bevrijd werd van een dictator. Ik snap de context van de strijd tegen Rusland en de vijand van mijn vijand is mijn vriend, maar toch.
Wat stel je dan voor? Oekraïne maar aan Rusland geven?quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mooie woorden op 4 mei,![]()
Dit is dus de reden dat het bezoek niet gepast deze dag, vroeger zeiden we dit nooit meer.
Dit nooit meer idd. Daarom moeten we Oekraïne steunen in hun strijd tegen de genocide plegende bezetter.quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit is dus de reden dat het bezoek niet gepast deze dag, vroeger zeiden we dit nooit meer.
Dat klopt, maar niet meer met Poetin en z'n kliek.quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:18 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ooit is er een moment dat beide partijen moeten praten. Maar dat moment mogen/moeten beide partijen zelf bepalen. Het is sowieso een goed idee, anders blijft het conflict voor eeuwig doorgaan, en kan er geen (nieuwe) grens getrokken worden, waar alleen maar nadelen aan kleven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |