abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 april 2023 @ 21:13:07 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208697890

Nederland w/
Deelnemers: Mia Nicolai en Dion Cooper
Bandleden en Leeftijd: Mia (27 jaar) en Dion (29 jaar)
Social media Mia: Instagram Twitter YouTube TikTok
Social media Dion: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Burning Daylight
Taal inzending: Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Schrijvers tekst: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Loting: Tweede helft, eerste halve finale
Selectie methode: Interne Selectie
Odds ranking na bekend maken alle nummers: 19
Bijzonder: Mia is de dochter van eerste kamer lid Peter Nicola (PvdD). Songfestivalwinnaar Duncan Laurence heeft meegeschreven aan het nummer. Dion deed eerder mee aan The Voice.

Aankondiging met meer uitleg en verhaal van Mia en Dion:

quote:
Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland op het Eurovisie Songfestival!
Eurovisie Songfestival / 1 nov 2022

The word is out! Mia Nicolai & Dion Cooper gaan in mei 2023 naar Eurovisie Songfestival in Liverpool om Nederland te vertegenwoordigen! De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
Wie is Mia Nicolai?

Mia, 26 jaar, is echt opgegroeid met muziek. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en pianolessen en vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen.

In haar debuutsingle ‘Set Me Free’ komt het reizen en haar behoefte aan ultieme vrijheid naar voren. In november 2020 bracht ze haar tweede single ‘Mutual Needs’ uit dat meteen internationaal werd opgepakt door een premire in Amerika op de befaamde Zane Lowe Radio show. Mia vindt haar inspiratie in artiesten zoals David Bowie. Maar vooral in het vrij uiten van creativiteit en het samenvoegen van kunstvormen.

Als kind werd Mia gepest en dit heeft een grote deuk achtergelaten, maar tegelijkertijd ook een vuur in haar ontstoken met een doorzettingsvermogen om al haar dromen uit te laten komen, niets haar te laten stoppen en te genieten van het leven met wie zij kiest te zijn. De boodschap die ze wil overdragen is dat je verleden niks zegt over de toekomst en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Je kunt jezelf creren tot de persoon die je droomt te zijn.
Wie is Dion Cooper?

Dion, 28 jaar, droomde ervan om artiest te worden en muziek te maken. Op zijn vijftiende pakte hij voor het eerst zijn gitaar op en liet deze niet meer los. In de jaren die volgen begint hij met het zingen en schrijven van zijn eigen muziek en in 2021 brengt hij zijn eerste EP ‘Too Young Too Dumb’ uit, gevolgd door de single ‘Fire’ die hij samen met Maxine uitbrengt en binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams haalt.

Hij omschrijft het zelf als classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles.

'Bring the joy' is het mantra waarmee Dion zijn muziek en leven inspireert. Hij is op een reis om de beste versie van zichzelf te worden en wil al het geluk, de kennis en de vreugde die hij onderweg verzamelt delen met de wereld. Dat is dan ook zijn boodschap: geluk ligt in je eigen handen en je handen gebruik je om te delen.
Hoe kennen Mia en Dion elkaar?

Mia en Dion zijn tot 2 jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, zowel hun stemmen passen mooi bij elkaar als de boodschap die ze willen uitdragen is hetzelfde. In hun muziek is ruimte voor kwetsbaarheid en emotie. Ze willen allebei mensen raken en muziek is een mooie taal om deze emoties uit te spreken en te delen.

Mia en Dion: “Het Songfestival is ht podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk dat de selectiecommissie van AVROTROS voor onze song heeft gekozen, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen.”
Songfestival Liverpool

Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekrane gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekrane en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats en op zaterdag 13 mei de finale. De komende maanden gaan Mia en Dion werken aan hun act en zich voorbereiden op hun deelname samen met hun creatieve team Duncan en Jordan. Het creatieve team wordt binnenkort aangevuld tot het complete team.

Over Burning Daylight:
quote:
Mia, Dion, Duncan en Jordan over ontstaan Songfestivalnummer Burning Daylight

In de mini-documentaire 'This is Burning Daylight' vertellen Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence en Jordan Garfield over het ontstaan van het songfestivalnummer ‘Burning Daylight’.

Burning Daylight is geschreven door Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence, Jordan Garfield en Loek van der Grinten. Het nummer is ‘een ode aan vallen en opstaan’.

“Burning Daylight gaat over vallen, fouten maken en dan weer opstaan. Dat je leert van die fouten, van je verleden, dat je dingen achter je kunt laten zodat je een betere versie van jezelf kan worden. Maar het gaat ook over accepteren dat we allemaal menselijk zijn, pijn ervaren en dat we daar doorheen moeten.”
Ontstaan van Burning Daylight

Mia ontmoet Jordan voor het eerste wanneer ze beiden een studiosessie in Nederland bijwonen. Jordan: “Ik kwam de studio in en daar was een grote bubbel vol met energie. Ze liep met me mee naar binnen en ik dacht meteen: wie is dit?” Mia, Jordan en Duncan spreken daarna regelmatig af tijdens de coronapandemie. Op een bepaalde avond kijken ze samen een documentaire over Shawn Mendes en raken enorm genspireerd. Die inspiratie heeft uiteindelijk geleid tot het nummer ‘Burning Daylight’.

Duncan zingt de demo in samen met Mia maar voor de verdere uitwerking bedenkt hij om Dion Cooper te vragen. Dion: “Ik had meteen zoiets van ‘Hell Yeah’, dat klinkt leuk. Zodra ik de kamer inliep, hadden Mia en ik meteen een klik en we voelden allebei: ik ken jou, dit gaat leuk worden!”

Burning Daylight werd die dag herschreven tot een duet met Dion’s verhaal erin verwerkt en de demo werd door Mia en Dion ingezongen.

Indienen voor het Eurovisie Songfestival

Een paar maanden later, toen Duncan en Jordan samen op vakantie waren, kregen ze op een avond het idee om ‘Burning Daylight’ in te sturen naar de Nederlandse selectiecommissie voor het Eurovisie Songfestival. Een idee dat door Mia en Dion goed werd ontvangen. De demo werd daarna verder afgemaakt samen met producer Sean Myer en opgestuurd naar de selectiecommissie van AVROTROS.

Weken later kregen we eindelijk een ja! We waren echt dolblij!
Duncan Laurence

Jordan en Duncan bellen meteen Mia en Dion op om het goede nieuws met ze te delen. Dion: “Ik belde daarna meteen mijn ouders en we begonnen alle drie meteen te huilen. We spraken over hoe groot dit is. Het is zo’n mooie ervaring en geweldig om deel van uit te maken.”

Mia: “Het is geweldig om je eigen land te mogen vertegenwoordigen. Het land waar ik vandaan kom, waar ik ben opgegroeid en me heeft gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Dat voelt echt onwerkelijk en geweldig.“
  ESF Reporter vrijdag 7 april 2023 @ 21:16:36 #2
87554 Cee
Welluk?
pi_208697939
Leuk, twitter. :+ :D
(Maar serieus, ik wil ook geen onnodige drama maken of zo maar het viel gewoon op en ik vond het zo tof dat ze nu iedereen gingen zien en de ESF-bubble in zouden duiken en een beetje meer aandacht gingen krijgen zo. Dus het meest logische lijkt me dat er ineens iets tussen is gekomen, ziekte of iets anders, waardoor ze ook meteen van de radar af zijn. En dan is het echt heel klote voor ze. En als dat dan bekend wordt gemaakt dan is iedereen m'n zeiktweet al wel vergeten. Maar als het gewoon een bewuste keuze is van het team om dit over te slaan dan snap ik daar dus echt helemaal niks van).
  vrijdag 7 april 2023 @ 21:18:08 #3
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208697964
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 21:11 schreef Greys het volgende:
Heel vreemd.
En nogal teleurstellend.
Reis je daarheen, sla je de pers over? Hoop niet dat er echt iets aan de hand is, maar vreemd dat ze kennelijk ook niet even netjes afgemeld zijn.
Viel mij al wel op dat van de rest van de artiesten die gisteren of vanochtend vroeg aankwamen al wel tenminste een interview hadden gegeven aan 1 van de fanmedia (los van de organisatie zelf) Maar ik dacht eerst kan ook net zo zijn dat dat niet uitkwam vandaag. Dat ze hier ook niet bij zijn kan bewust of onbewust zijn. Onbewust als idd iemand ziek is of er een misverstand is over de tijd van persmoment ofzo. Als het onbewust was zou je denken dat ze wel iets gecommuniceerd hadden van oeps of sorry of het gaat echt niet. Bewust als het vanuit hun hun zelf komt of vanuit AVROTROS/hoger op. Als het bewust is lijkt mij dat wel een rare keuze, doe gewoon een paar van die kleine interviews, maak een paar selfies. Daarna kun je gewoon weer je eigen ding doen, je bent er nu toch...
pi_208698178
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 20:55 schreef Momo het volgende:
Zo te zien heeft wiwi het bericht van @:Cee retweet met de vraag waar Mia en Dion waren er is dus ook niks gecommuniceerd aan de media waarom ze niet naar het persmoment zijn gekomen.
Wiwi is watching us
pi_208700886
Misschien even afwachten tot ze er zelf iets over gezegd hebben. Ze zijn ook behoorlijk stil op de socials, dus misschien is er wel iets gebeurd of zo. Hopelijk kunnen ze wel gewoon optreden.

En als het wel bewust is, is dat wel bijzonder ja. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Mandy040986 op 08-04-2023 08:45:11 ]
pi_208700896
En ze hebben ze wel gewoon een interview gedaan gister.

twitter
pi_208701021
Nog steeds niets op Instagram terwijl Mia elke keer wel iets post. Gisteren wel een filmpje dat ze heel vrolijk in Madrid rondliepen. Maar daarna niets meer. Ik hoop dat het goed met ze gaat en genoeg begeleiding krijgen. Natuurlijk ook niet teveel begeleiding zodat ze beknot worden in hun doen en laten. Want daar lijkt het nu wel op. Maar ik ben wel zeer nieuwsgierig naar vanavond! *O*
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 april 2023 @ 09:14:34 #8
163650 Greys
pi_208701104
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2023 08:34 schreef Mandy040986 het volgende:
En ze hebben ze wel gewoon een interview gedaan gister.

[ twitter ]
Dit was volgens mij bij hun repetitie gisterochtend. Niet op de pershappening gisteravond.
Daarom voelt het ook zo gek/eng dat ze die hele avond overgeslagen hebben en zo stil zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter zaterdag 8 april 2023 @ 09:30:05 #9
87554 Cee
Welluk?
pi_208701216
Vanochtend heeft ze iets op haar stories gezet, het was een screenshot van het nummer in de top 40.

Er was gisteren rond 19:00 uur ook een korte vlog op tiktok waarin ze vertelt hoe de dag was, eindigend dat ze ging slapen.

[ Bericht 40% gewijzigd door Cee op 08-04-2023 09:39:19 ]
pi_208701339
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2023 09:30 schreef Cee het volgende:
Vanochtend heeft ze iets op haar stories gezet, het was een screenshot van het nummer in de top 40.

Er was gisteren rond 19:00 uur ook een korte vlog op tiktok waarin ze vertelt hoe de dag was, eindigend dat ze ging slapen.
Ik heb dat filmpje ook gezien. Raar verhaal dan.
Mochten ze niet? Wisten ze het niet? Of wilden ze niet?
  ESF Reporter zaterdag 8 april 2023 @ 09:49:58 #11
87554 Cee
Welluk?
pi_208701360
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 09:47 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Ik heb dat filmpje ook gezien. Raar verhaal dan.
Mochten ze niet? Wisten ze het niet? Of wilden ze niet?
Ergens hoop ik dat ze het gewoon niet wisten, dat zou wmb het minst vreemd zijn. :D
pi_208701423
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2023 09:49 schreef Cee het volgende:

[..]
Ergens hoop ik dat ze het gewoon niet wisten, dat zou wmb het minst vreemd zijn. :D
Ja h.

Dat ze er vanochtend pas achterkomen dat er gister een persmoment was. _O-

Als je ze spreekt bij EIC moet je het effe vragen. Wat een mysterie.
pi_208701517
Mia was wel ziek begin van de week, misschien deden ze rustig aan
pi_208701537
Er waren er meer niet in de avond, Loreen, Mae en Brunette was ook niet bij de persbijeenkomst. Maar ik begrijp het ook niet zo goed.
Ze krijgen de negatieve vibe in het fandom niet weg met dit soort dingen, dat is zo jammer..
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 april 2023 @ 10:15:18 #15
163650 Greys
pi_208701574
Loreen was er hoor. Iets later, maar ze was er. Zag de foto's bij Wiwi langskomen. :Y

twitter

Edit: van Mae zie ik ook gewoon persdingen van gisteravond:

twitter

[ Bericht 42% gewijzigd door Greys op 08-04-2023 11:39:49 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 8 april 2023 @ 10:19:52 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208701612
Zou wel grappig zijn als dat de reden is dat ze het persmoment en de presentatie later op de avond gemist hebben, dat ze het niet wisten. Maar ze hebben verder ook geen interviews gegeven aan de eurofan media (dat interview wat op twitter staat is aan de organisatie na repetitie, die live aan het streamen waren toen backstage). De andere artiesten die er al eerder waren (Mia en Dion waren er al avond ervoor), hebben wel van dat soort interviews gegeven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 10:11 schreef Mlita het volgende:
Er waren er meer niet in de avond, Loreen, Mae en Brunette was ook niet bij de persbijeenkomst. Maar ik begrijp het ook niet zo goed.
Ze krijgen de negatieve vibe in het fandom niet weg met dit soort dingen, dat is zo jammer..
Die waren er wel gewoon hoor. Een paar artiesten zoals Loreen waren wel te laat voor de foto. Mae was juist filmpjes aan het opnemen tijdens persmoment. Brunette kwam dacht ik pas later aan, net als Lord of the Lost die nog een optreden had in Duitsland. Als Mia ziek zou zijn is dat natuurlijk wel reden eventueel om dat soort dingen niet te doen. Maar het is wel raar dat ze er niet bij waren, ook niet bij een wiwi of eurovoxx eerder op de dag en er ook niks naar buiten is gekomen waarom. Pre Parties als dit zijn naast het optreden zelf ook vooral persmomentjes.
pi_208701644
Ze burnen wel een hoop daylight zo door niet aan dit soort dingen mee te doen ook. Terwijl ze juist ernaar uit keken.
pi_208701980
Wat ongelofelijk typisch weer. _O-
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 april 2023 @ 11:52:51 #19
163650 Greys
pi_208702312
Mia post nu ook gewoon een story dat niets haar gelukkiger maakt dan glutenvrije ontbijtkeuzes in een hotel met een filmpje erbij.
Klinkt niet alsof er iets ergs gebeurd is gisteravond ofzo dus.

Ah well... 🤷🏼‍♀️
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208702347
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 10:19 schreef Momo het volgende:
De andere artiesten die er al eerder waren (Mia en Dion waren er al avond ervoor), hebben wel van dat soort interviews gegeven.
[..]
Die waren er wel gewoon hoor. Een paar artiesten zoals Loreen waren wel te laat voor de foto. Mae was juist filmpjes aan het opnemen tijdens persmoment. Brunette kwam dacht ik pas later aan, net als Lord of the Lost die nog een optreden had in Duitsland.
Luke Black is ook in Madrid. Volgens mij samen met Konstrakta? Ik zag hem zo snel ook niet op de groepsfoto staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rebel- op 08-04-2023 12:39:15 ]
pi_208702391
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 11:59 schreef Rebel- het volgende:

[..]
Luke Black is ook in Madrid. Volgens mij samen met Konstracta? Ik zag hem zo snel ook niet op de groepsfoto staan.
twitter

Alleen Nederland was hier niet en Loreen kwam iets later. Armeni was nog niet in Madrid.
  zaterdag 8 april 2023 @ 15:29:06 #22
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208703801
Vanavond vanaf 22 uur dus de pre party, informatie hier:

ESF / [2023] Overige pre-parties Eurovision 2023 #2
pi_208705966
Ze leren het wel! Volgens mij is nu de paarse loper bezig.

twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zaterdag 8 april 2023 @ 19:36:51 #24
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208706134
twitter

Deze is ook leuk :D Hoe scoren jullie op deze schaal sinds 2010?

Voor mij geldt;

2010 Sieneke - nee
2011 3JS - ja
2012 Joan Franka - ja want ik kende haar van The Voice voor ze meedeed aan het NSF
2013 Anouk - ja
2014 The Common Linnets - nou ja Ilse en Waylon los ja
2015 Trijntje Oosterhuis - ja
2016 Douwe Bob - nee en geen idee hoe ik dat gemist heb :@
2017 OG3NE - ja
2018 Waylon - ja
2019 Duncan Laurence - nee maar toen ik z'n Voice-filmpjes van toen zag stond me er toch wel iets van bij, ik heb in elk geval sowieso dat specifieke seizoen gevolgd
2021 Jeangu Macrooy - nee
2022 S10 - ja
2023 Mia Nicolai & Dion Cooper - nee voor Mia, Dion had ik weleens van gehoord en een liedje van geluisterd (Blue Jeans)
pi_208706192
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 19:36 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]

Deze is ook leuk :D Hoe scoren jullie op deze schaal sinds 2010?

Voor mij geldt;

2010 Sieneke - nee
2011 3JS - ja
2012 Joan Franka - ja want ik kende haar van The Voice voor ze meedeed aan het NSF
2013 Anouk - ja
2014 The Common Linnets - nou ja Ilse en Waylon los ja
2015 Trijntje Oosterhuis - ja
2016 Douwe Bob - nee en geen idee hoe ik dat gemist heb :@
2017 OG3NE - ja
2018 Waylon - ja
2019 Duncan Laurence - nee maar toen ik z'n Voice-filmpjes van toen zag stond me er toch wel iets van bij, ik heb in elk geval sowieso dat specifieke seizoen gevolgd
2021 Jeangu Macrooy - nee
2022 S10 - ja
2023 Mia Nicolai & Dion Cooper - nee voor Mia, Dion had ik weleens van gehoord en een liedje van geluisterd (Blue Jeans)
2010: Sieneke - nee
2011: 3JS - ja
2012: Joan Franka - nee
2013: Anouk - ja
2014: Common Linnets - niet in die samenstelling natuurlijk, maar Waylon en Ilse beide
2015: Traincha - ja
2016: Douwe Bob - ja
2017: OG3NE - ja
2018: Waylon - ja
2019: D'n Dunc - nee
2020/1: Jeangu - nee
2022: S10 - nee
2023: Mia & Dion - nee
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208706218
2010 Sieneke - Nee
2011 3JS - Ja
2012 Joan Franka - Ik kende haar nog van The Voice
2013 Anouk - Wie kende Anouk niet? :P
2014 The Common Linnets - Beide apart ja.
2015 Trijntje Oosterhuis - Ja
2016 Douwe Bob - Ja
2017 OG3NE - Ja
2018 Waylon - Ja
2019 Duncan Laurence - Eerst niet, maar zijn voice auditie kwam me vaag bekend voor.
2021 Jeangu Macrooy - Had wel eens van gehoord
2022 S10 - Had wel eens van gehoord
2023 Mia Nicolai & Dion Cooper - Mia niet, maar Dion kende ik vaag van the voice en zijn naam had ik hier en daar wel eens gehoord.

Conclusie van dit verhaal: Ik keek vaak naar the voice _O-
  ESF Reporter zaterdag 8 april 2023 @ 20:00:52 #27
87554 Cee
Welluk?
pi_208706380
Alles ja, zelfs Mia en Dion want ik heb om onverklaarbare reden drie jaar geleden een foto van haar op m’n telefoon omdat ze denk ik voorbijkwam in mijn zoektocht naar wie naar ESF zou kunnen gaan. En Dion dacht ik niet te kennen maar ik blijk hem eind 2021 in het voorprogramma van Duncan te hebben gezien. :D
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 april 2023 @ 20:14:51 #28
163650 Greys
pi_208706518
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 8 april 2023 @ 21:10:23 #29
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208707295
twitter
pi_208707768
Ben benieuwd
pi_208707854
Keep your friends close, but your enemies closer! Denk niet dat beide de finale halen.
twitter
Het ESF-playlist topic
pi_208708346
Hoe laat komt Nederland?
  zaterdag 8 april 2023 @ 22:13:18 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208708424
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 22:08 schreef Thrts het volgende:
Hoe laat komt Nederland?
We zitten hier
ESF / [2023] Overige pre-parties Eurovision 2023 #2

Maar geen idee nog
  zondag 9 april 2023 @ 02:11:50 #34
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208711318
Het optreden:

Er waren wel wat geluidsproblemen bij meerdere acts
pi_208711327
Vanuit de zaal klinkt het beter imo (zitten een paar slechte noten tussen, maar ik heb er vertrouwen in dat dat goed komt)
pi_208711338
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 02:15 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Vanuit de zaal klinkt het beter imo (zitten een paar slechte noten tussen, maar ik heb er vertrouwen in dat dat goed komt)
Vind Dion toch wel duidelijk de sterkste van de twee.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208711348
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 02:21 schreef RipCity het volgende:

[..]
Vind Dion toch wel duidelijk de sterkste van de twee.
Oh echt? Ik vind het juist precies andersom
pi_208711552
Damn dat klinkt niet al te best, schrik vooral van Dion.
  zondag 9 april 2023 @ 09:08:26 #39
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208711875
quote:
15s.gif Op zondag 9 april 2023 07:34 schreef Em31 het volgende:
Damn dat klinkt niet al te best, schrik vooral van Dion.
Geluid was wel bagger hoor gisteren, Alessandra klonk bijvoorbeeld ook slecht terwijl die echt goed kan zingen.
pi_208711888
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 02:26 schreef AnnethingIsPossible het volgende:

[..]
Oh echt? Ik vind het juist precies andersom
Ik ook, zij lijkt vrij steady maar hij vliegt soms ook echt uit de bocht, mede gebasseerd op andere optredens die rond gaan van solowerk.

Ik ben toch niet helemaal overtuigd. Ze missen de likeability, met name hij blijft een beetje plastic. En ook qua zang heb ik twijfels. Ik vraag me af hoe vaak ze dit voor de selectiecommissie live hebben gezongen.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208712300
Gelukkig hebben ze nog vele mogelijkheden om het live voor publiek te oefenen.
C’est Davie :o)
pi_208712384
Het klinkt voor geen meter zo. Ik hoop dat dat vooral vanwege de techniek ter plekke was, want zo’n liedje als dit moet toch wel echt mooi klinken om te scoren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208712392
Nederland is ook een plekje gezakt bij de odds voor kwalificatie en is nu 11e, achter Zwitserland en Portugal.
pi_208712542
twitter

Ik zou zeggen, op naar de radiostations dan om dit zo vaak mogelijk live te zingen.
  zondag 9 april 2023 @ 10:19:56 #45
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208712572
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 10:17 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Ik zou zeggen, op naar de radiostations dan om dit zo vaak mogelijk live te zingen.
Dat wordt nog wat dan straks, optreden voor 2 miljoen kijkers :{
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208712580
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 10:04 schreef Fred_B het volgende:
Nederland is ook een plekje gezakt bij de odds voor kwalificatie en is nu 11e, achter Zwitserland en Portugal.
Snap sowieso niet wat Portugal daar zo laag doet. Het zou me niet eens verbazen als ze nog hoger in de semi eindigt dan bijvoorbeeld Tsjechi, gebaseerd op wat we nu tijdens de pre-parties zien. Goede stem, ze maakt er een feest van en denk dat de staging ook wel goedkomt.
pi_208712602
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 09:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Geluid was wel bagger hoor gisteren, Alessandra klonk bijvoorbeeld ook slecht terwijl die echt goed kan zingen.
Ja zat wel aardig verschil tussen van wat ik zo terug geluisterd heb, dus het zegt ook niet alles natuurlijk. Zou alleen wel gewoon nog veel vaker live op gaan treden dan, want je hoorde bij S10 ook dat het elke keer wat beter werd.
  zondag 9 april 2023 @ 10:22:04 #48
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208712605
We gaan weer voor de verandering eens niet de finale halen. Wees voorbereid.
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  zondag 9 april 2023 @ 10:22:28 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208712610
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 10:19 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Dat wordt nog wat dan straks, optreden voor 2 miljoen kijkers :{
200 miljoen kijkers....
pi_208712618
Dit klinkt niet goed. Kan me niet voorstellen dat we hiermee finale halen. Het lied is niet bijzonder, matige zang, geen uitstraling/ chemie. Zelfs met een goede act wordt finale nog lastig.
  zondag 9 april 2023 @ 10:26:09 #51
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208712641
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 10:22 schreef Momo het volgende:

[..]
200 miljoen kijkers....
Ach ja, dat bedoel ik _O-
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  zondag 9 april 2023 @ 10:26:49 #52
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208712650
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 10:23 schreef libranl het volgende:
Dit klinkt niet goed. Kan me niet voorstellen dat we hiermee finale halen. Het lied is niet bijzonder, matige zang, geen uitstraling/ chemie. Zelfs met een goede act wordt finale nog lastig.
Inderdaad. Er zijn zoveel betere acts dit jaar. Tijd voor een nieuwe frisse selectiecommissie!!
pi_208712671
Anyway, even zonder gekheid:

Er zijn een paar momenten waarop je niet vals moet zingen: de eerste regel, de "Aaaaaaaaaai em sorry I'm just human" en de "chasing haaaaaahaahahahaahhaaaaaais" en de finale. Die gingen bij Dion allemaal niet heul erg lekker. Mia klinkt vooral erg nerveus.
In de samenzang niet altijd synchroon.
En dan: vervelende koortjes.
Wellicht allemaal technische geluidsdingen/oortjes etc, maar da's voor mij moeilijk te beoordelen.

Verder zien we denk ik al veel van de "intieme staging" die Cornald beschreef. Dion begint alleen, Mia in het donker, elders op het podium, finale in het licht. Beide in het zwart gekleed, Dion in een zwart gilletje (met ongetrimde oksels), Mia in zwarte minirok met hoge laarzen.

Fingers crossed dan maar.
  ESF Reporter zondag 9 april 2023 @ 10:30:47 #54
87554 Cee
Welluk?
pi_208712683
Het is toch wel een kolossale inschattingsfout van een delegatie om te denken dat het een goed idee is om een duo dat nog NOOIT eerder met elkaar heeft gewerkt, 1 MAAND voordat ze voor 200 miljoen kijkers op tv te zien zijn voor het eerst live op te laten treden.

Duncan had ook weinig optredens achter zijn kiezen voor ESF maar da’s een solo artiest. Dit is een duo dat perfect op elkaar ingespeeld moet zijn, ook voor een publiek.

Overigens ben ik van de controversile mening dat ik het optreden van gisteren niet zo desastreus vind als sommigen elders doen denken en het valt ook wel deels aan te rekenen aan de techniek.

Qua staging verwacht ik een gevalletje Estland 2017.
  Moderator zondag 9 april 2023 @ 10:33:07 #55
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208712710
Mja het geluid is compleet ruk natuurlijk. Zou hier niet al veel conclusies aan verbinden eigenlijk..
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208712793
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 10:30 schreef Cee het volgende:
Het is toch wel een kolossale inschattingsfout van een delegatie om te denken dat het een goed idee is om een duo dat nog NOOIT eerder met elkaar heeft gewerkt, 1 MAAND voordat ze voor 200 miljoen kijkers op tv te zien zijn voor het eerst live op te laten treden.
Ilse en Waylon hadden allebei al 200 miljoen optredens gedaan, en die hadden ook nul chemie. Chane en N’evergreen van In A Moment Like This uit Denemarken hadden continu slaande ruzie achter de schermen en dat kwam in beeld ook goed. Dat kan je met een goede act dus prima oplossen.

Nu is er natuurlijk genoeg reden om te vrezen dat die act een drama gaat worden, maar in principe is er geen reden dat de matige samenwerking een goede uitslag in de weg moet staan.
  zondag 9 april 2023 @ 10:49:06 #58
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208712866
Mijn gevoel hier bij is zo “the morning after” wat dubbel. Aan de ene kant wil ik graag dat Nederland gewoon de finale haalt want dat kijkt lekker en ik blijf natuurlijk gewoon een beetje nationalistisch :+

Aan de andere kant zijn er prima 10 nummers uit semi 1 die ik liever door wil zien gaan dan Nederland (qua persoonlijke smaak). En dan denk ik ook het is prima zo. Misschien is dit ook wel een mooie wake up call voor de Nederlandse delegatie.

En verder zit ik een beetje in m’n maag met dat Cornald in die podcast van Paul de Leeuw zei dat Mia en Dion live gewoon goed klonken, maar dat je dat hier niet aan terug hoort… Dan toch de techniek?
pi_208712872
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 10:40 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ilse en Waylon hadden allebei al 200 miljoen optredens gedaan, en die hadden ook nul chemie. Chane en N’evergreen van In A Moment Like This uit Denemarken hadden continu slaande ruzie achter de schermen en dat kwam in beeld ook goed. Dat kan je met een goede act dus prima oplossen.

Nu is er natuurlijk genoeg reden om te vrezen dat die act een drama gaat worden, maar in principe is er geen reden dat de matige samenwerking een goede uitslag in de weg moet staan.
Ilse en Waylon bleken achter de schermen ook al met elkaar te botsen op weg naar Kopenhagen en escaleerde zelfs tot een ruzie daar waarbij er twee kampen waren en Ilse en Waylon elkaar alleen zagen bij de repetities. Uiteindelijk gaat het erom dat er op beeld chemie is met elkaar. En die was er.

Die chemie en ervaring mis ik tot dusver bij Mia & Dion, maar ze mogen me verrassen.
pi_208712967
Is het gemeen als ik zeg dat ik hoop dat we niet de finale halen dit jaar? :@ alles aan onze act dit jaar klopt gewoon niet en misschien schud het de commissie ook wel wakker dat het anders moet
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 april 2023 @ 11:14:26 #61
163650 Greys
pi_208713083
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 10:49 schreef molloot200 het volgende:
En verder zit ik een beetje in m’n maag met dat Cornald in die podcast van Paul de Leeuw zei dat Mia en Dion live gewoon goed klonken, maar dat je dat hier niet aan terug hoort… Dan toch de techniek?
Maar de artiesten met meer ervaring qua optredens (Mimicat, Krij, de Australirs, Loreen) denderden gewoon dwars door dat slechte geluid heen. Dus het zal deels ook onervarenheid of zenuwen geweest zijn. Maar die zenuwen gaan er in Liverpool waarschijnlijk nog veel meer zijn dus ik vrees toch wel een beetje.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208713138
Dit hele Nederlandse songfestivalseizoen is ook n grote facepalm h. :')

Het was live gewoon niet goed, maar ook weer niet zo slecht zoals sommige mensen lijken te vinden. Deels zal ook door de technische dingetjes komen, maar nog.

Ik hoop maar dat “het proces” iets geniaals uit de hoed tovert, want Mia en Dion zweren erbij, maar ik bereid me mentaal voor op een shitshow.
Man, man, man, wat een gedoe.
pi_208713153
Probleem blijft hun uitstraling, ze hebben nu eenmaal een soort afstandelijkheid die het voor mij en wellicht ook voor anderen moeilijk maakt om te raken.

Ik moet zeggen dat de Duncan anno 2023 ook niet meer de wat onzeker breekbare jongen is die in 2019 wel wist te verbinden. Als ie nu mee zou doen met Arcade zou het denk ik ook wat koel, afstandelijk en berekend ogen. Dion en Mia hebben nu al dat gladde Amerikaanse sausje wat vaak niet goed scoort bij een Europees publiek, beetje het Glennis-aura.
pi_208713225
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:23 schreef TheVulture het volgende:
Probleem blijft hun uitstraling, ze hebben nu eenmaal een soort afstandelijkheid die het voor mij en wellicht ook voor anderen moeilijk maakt om te raken.

Ik moet zeggen dat de Duncan anno 2023 ook niet meer de wat onzeker breekbare jongen is die in 2019 wel wist te verbinden. Als ie nu mee zou doen met Arcade zou het denk ik ook wat koel, afstandelijk en berekend ogen. Dion en Mia hebben nu al dat gladde Amerikaanse sausje wat vaak niet goed scoort bij een Europees publiek, beetje het Glennis-aura.
Dat laatste punt is wel een goede, ook het totaal niet genteresseerd lijken te zijn in Nederland (we zien ze werkelijk nergens), denk dat 70-80% van de mensen op de straat totaal niet zou weten wie het zijn als je een foto van ze laat zien.
  zondag 9 april 2023 @ 11:42:33 #65
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_208713324
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:23 schreef TheVulture het volgende:

Mee eens.
Ik heb zelf nog nooit zo weinig interesse gehad in een Nederlandse inzending als deze. Het nummer doet me helemaal niets en die twee al helemaal niet.

En slecht geluid of niet, dit was gewoon kneitervals.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 9 april 2023 @ 12:03:06 #66
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208713521
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 11:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat laatste punt is wel een goede, ook het totaal niet genteresseerd lijken te zijn in Nederland (we zien ze werkelijk nergens), denk dat 70-80% van de mensen op de straat totaal niet zou weten wie het zijn als je een foto van ze laat zien.
De vraag daarvan is nog steeds of de AVROTROS dat doet of dat ze dat zelf doen.

Ik hoop dat laatste. Maar lijkt me het eerste. Ik neem aan dat je jezelf als artiest wil promoten nu je op dt moment in the picture staat.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 april 2023 @ 12:11:40 #67
163650 Greys
pi_208713582
Heb er nog even over nagedacht, maar tch is het goed dat ze naar Spanje gegaan zijn. Al is het maar voor de ervaring en vooral omdat je nu weet dat er nog flink werk aan de winkel is voor allebei qua samen een moment creren op een podium (ipv dat er eentje blij handjes staat te schudden met publiek terwijl er naast je op het podium iemand nogal eenzaam emotionele dingen zingt), qua zenuwen en live zang, qua aandacht opeisen van publiek. Allemaal heel leerzaam voor Liverpool.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208713595
Nog even terug gekeken, maar het viel mij ook niet bepaald mee. Vooral Dion zat gewoon de hele tijd een toon boven de noot die hij had moeten zingen 😕 En samen klonk het erg schreeuwerig allemaal. En ja, de techniek zal wel niet meegeholpen hebben maar dan hoeft het nog niet vals te zijn.
Hopelijk kunnen ze dat fixen voor Liverpool, anders vrees ik dat het een hele moeilijke opgave wordt.
  ESF Reporter zondag 9 april 2023 @ 12:20:51 #69
87554 Cee
Welluk?
pi_208713678
quote:

[..]

Ik heb het in mijn post niet over een matige samenwerking.

Ik heb het over het feit dat er tot een maand voor de eerste liveshow 0 live optredens voor publiek zijn gedaan. En met publiek bedoel ik een iets groter aantal dan in een afgesloten ruimte voor 8 mensen van een delegatie.
pi_208713687
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 11:01 schreef Nexum het volgende:
Is het gemeen als ik zeg dat ik hoop dat we niet de finale halen dit jaar? :@ alles aan onze act dit jaar klopt gewoon niet en misschien schud het de commissie ook wel wakker dat het anders moet
Dat heb ik ook. Zou fijn zijn als we het volgend jaar eens op een andere manier proberen, een ander soort lied, een andere selectiecommissie, een andere manier van selecteren. Hoe dan ook.
Alleen jammer dat daar een NQ voor moet plaatsvinden. Al zal daardoor gelukkig waarschijnlijk wel n van de betere liedjes uit de eerste halve finale kunnen kwalificeren.
pi_208714272
quote:
Ik ben bang dat ik nu heel negatief overkom maar als we de finale niet halen zou het een goede wake-up call zijn. We zitten nu duidelijk vast in de theorie dat we een "singer-songwriter met een verhaal" moeten hebben. Als we nu doorgaan, ben ik bang dat we volgend jaar weer hetzelfde krijgen. Never change a winning team.
  zondag 9 april 2023 @ 13:37:11 #72
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208714351
quote:
14s.gif Op zondag 9 april 2023 12:11 schreef Greys het volgende:
Heb er nog even over nagedacht, maar tch is het goed dat ze naar Spanje gegaan zijn. Al is het maar voor de ervaring en vooral omdat je nu weet dat er nog flink werk aan de winkel is voor allebei qua samen een moment creren op een podium (ipv dat er eentje blij handjes staat te schudden met publiek terwijl er naast je op het podium iemand nogal eenzaam emotionele dingen zingt), qua zenuwen en live zang, qua aandacht opeisen van publiek. Allemaal heel leerzaam voor Liverpool.
Ja sowieso goed dat ze dit al een keer ervaren hebben, je kan iets 1000 keer repeteren maar hoe gaat het echt live. Ook dat je uren moet wachten dat je op mag. In het eurovisie wereldje alvast rondlopen, andere kandidaten zien etc.
pi_208714427
Ze hebben dit lied inmiddels zeker zo’n duizend keer gezongen. Dan zitten alle noten in je systeem, daar hoef je als zanger niet meer over na te denken om op de goede hoogte uit te komen met je stem. Net zoals je niet meer na hoeft te denken hoe en wanneer je moet schakelen terwijl je autorijd. De enige manier waardoor je toch de weg kwijt kunt raken, is als je in je oor andere informatie krijgt die je uit balans brengt. Het lijkt wel alsof bij het afstellen van de in-ears (waarin ze de muziek horen) geen rekening is gehouden met het feit dat er ook een hoop herrie vanuit de zaal komt. Dan ben je als zanger aan de goden overgeleverd. Wat je ook van de commissie mag denken, ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat ze mensen uit zouden kiezen die toondoof zijn en af en toe eens een noot raak zingen.

Ander ding: er is een verschil tussen optreden voor een publiek en optreden met een publiek. Zo’n optreden als gisteren in Madrid en volgende week is het eerste. Optreden in Liverpool wordt het tweede. Dat is een optreden waarbij er wel publiek is, maar waarbij de connectie gemaakt moet worden met de camera, voor het publiek dat thuis zit. Dat vergt een totaal andere concentratie en aanpak. Natuurlijk, er zijn artiesten die moeiteloos zowel het ene als het andere kunnen. Maar een slecht optreden voor een live publiek wil nog niet meteen zeggen dat het dan ook in Liverpool niet goed zal zijn.

Ik had graag gezien dat ze in Madrid zouden stralen. En dat is absoluut niet gebeurd. Maar mijn hoop voor Liverpool is nog niet de grond in geboord.
pi_208714904
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 12:20 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik heb het in mijn post niet over een matige samenwerking.

Ik heb het over het feit dat er tot een maand voor de eerste liveshow 0 live optredens voor publiek zijn gedaan. En met publiek bedoel ik een iets groter aantal dan in een afgesloten ruimte voor 8 mensen van een delegatie.
De vraag is ook wel interessant hoe vaak ze het echt live hebben gezongen voor de commissie.
pi_208715202
quote:
14s.gif Op zondag 9 april 2023 12:11 schreef Greys het volgende:
Ja dit sowieso, heel goed dat ze er waren en hopelijk doet Nederland dit vaker de komende jaren. Naast de ervaring ook gewoon omdat het leuk is voor de artiesten zelf. Hallo je doet mee aan de grootste show van Europa, laat ze daar langer van genieten dan die 2 weken. :Y

(En dan gewoon ook die press avond niet skippen aub _O-)
pi_208715226
quote:
Dat heb ik ook qua hoe de AVROTROS het aanpakt, maar ik zou het alsnog heel sneu vinden voor Mia en Dion. Dus hopelijk halen we de finale wel gewoon. :P of is hun optreden in Liverpool in ieder geval niet compleet waardeloos.
  zondag 9 april 2023 @ 15:25:04 #77
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_208715463
Zojuist even teruggekeken. Wat jammer dat het lied en het optreden en Dion & Mia zelf niet zijn gaan leven na gisteravond -O- . Daar had ik wel echt op gehoopt. Volgende week beter dan maar... Als het niet beter gaat worden dan dit, zijn we geen finale-materiaal.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 9 april 2023 @ 15:47:03 #78
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208715664
Je zou nu ter geruststelling gewoon ergens willen lezen dat ze problemen hadden met techniek. Maar dat lezen we nergens, dus misschien zijn ze zelf wel heel tevreden?
  zondag 9 april 2023 @ 16:22:46 #79
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208716121
tiktok
  zondag 9 april 2023 @ 16:54:16 #80
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208716573
Even los van de zang, het leek alsof de 'act' ook niet helemaal goed ging? Dion begint met lichtspot op zich en die blijft daar heel de tijd, en Mia blijft heel de tijd in het donker?
Nou ja, nu maakte dat nog niet uit natuurlijk :P

Op basis van dit optreden en de zang ben ik alsnog helemaal niet overtuigd, integendeel zelfs. Ik vind ze niet likeable, vind het nummer matig, de zang matig.
Koel en donker bewaren
  zondag 9 april 2023 @ 16:57:40 #81
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208716641
quote:
Nee ik denk er ook zo over. Als we wel door zouden gaan krijg je een 'zie je wel, toch wel oke' gevoel, en dat vind ik niet terecht. We hebben die wake up-call nodig.

Als we wel doorgaan kan ik niet oprecht meejuichen denk ik :@
Koel en donker bewaren
pi_208717315
Ik mis S10 :'( .
Ben hier voor het songfestivalforum.
  zondag 9 april 2023 @ 18:04:33 #83
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208717322
Zie wel dat een nu.nl en geenstijl het hebben opgepakt het optreden van gisterenavond. Hopelijk lezen ze zo min mogelijk social media en dat soort zaken, kan je ook niet echt blij van worden. Gewoon vol met de focus op ESF.
Ze hebben ook wel pech dat songfestival zo leeft in Nederland, wat dat betreft. Zouden andere landen ook van dat soort artikelen maken? Want ook andere landen vielen tegen gisteren, Servi was zelf helemaal dronken.
pi_208718205
Ik dacht even tegen de eerste Mia merchandise te zijn aangelopen.

https://swills.online/products/platinum-rattails
pi_208718424
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 02:11 schreef Momo het volgende:
Het optreden:

Er waren wel wat geluidsproblemen bij meerdere acts
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 02:15 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Oei. Dit is niet goed.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 9 april 2023 @ 20:49:32 #86
249756 Symphonic
Look o Look
pi_208719180
Told you so, dit is gewoon ruk, en dit blijft ruk.
We gaan dit jaar af als een gieter.

Wie heeft bedacht dat dit een goed idee is?
En tegen beter weten in maar blijven roepen dat het allemaal wel meevalt en allemaal wel goedkomt helpt echt niet. Het is ruk…
Juin uit Eigen Tuin!
  ESF Reporter zondag 9 april 2023 @ 21:00:19 #87
87554 Cee
Welluk?
pi_208719368
-edit: laat maar, geen zin te reageren op rare takes die meningen als feit zien en twee keer per jaar eens posten.
  zondag 9 april 2023 @ 21:05:40 #88
249756 Symphonic
Look o Look
pi_208719442
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 21:00 schreef Cee het volgende:
-edit: laat maar, geen zin te reageren op rare takes die meningen als feit zien en twee keer per jaar eens posten.
Het is geen mening, het is knettervals. En dat is een feit.
Dit is nog erger dan Double date en dat is best knap.

En ik ben nog steeds esf fan, maar ik ga niet iets bewieroken dat het niet waard is.
Juin uit Eigen Tuin!
  zondag 9 april 2023 @ 21:06:38 #89
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208719455
Wel overdreven reacties hier en elders op een optreden waar ook veel andere artiesten technische problemen hadden en ook niet lekker zongen. Maar goed nuance is niet echt voor sommige mensen. Maar het is duidelijk wat er nog wel werk aan de winkel is voor beiden.
  zondag 9 april 2023 @ 21:07:33 #90
249756 Symphonic
Look o Look
pi_208719472
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 21:06 schreef Momo het volgende:
Wel overdreven reacties hier en elders op een optreden waar ook veel andere artiesten technische problemen hadden en ook niet lekker zongen. Maar goed nuance is niet echt voor sommige mensen. Maar het is duidelijk wat er nog wel werk aan de winkel is voor beiden.
Ik hoop echt dat ze daar kunnen optreden zonder valse noten, maar we gaan het zien.
Juin uit Eigen Tuin!
  zondag 9 april 2023 @ 21:18:32 #91
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208719641
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 21:07 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Ik hoop echt dat ze daar kunnen optreden zonder valse noten, maar we gaan het zien.
Voor mij is de vraag niet of ze kunnen zingen, want dat kunnen ze zeker, dat kun je ook wel zien in andere live opnames. De vraag is of ze hun hoofd cool kunnen houden en een performance kunnen neerzetten. Voor artiesten met ervaring is met makkelijker om zoiets als gisteren te plaatsen en zullen ook niet zo zenuwachtig zijn geweest. Maar je zag bijvoorbeeld ook dat Denemarken en Noorwegen gisteren serieuze problemen hadden met het geluid. Zenuwen zijn denk ik wel een ding voor Mia en Dion.
  zondag 9 april 2023 @ 21:32:46 #92
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208719911
Bedankt Duncan. Bedankt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  ESF Reporter zondag 9 april 2023 @ 21:41:25 #93
87554 Cee
Welluk?
pi_208720062
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 21:32 schreef Mani89 het volgende:
Bedankt Duncan. Bedankt.
Zeg @Mani89 weten we je mening over Finland al? Ik zit met spanning te wachten (of ik ben het alweer vergeten, in dat geval excuses en geef je mening nog maar een keer).
  zondag 9 april 2023 @ 21:51:39 #94
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208720288
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 21:41 schreef Cee het volgende:

[..]
Zeg @:Mani89 weten we je mening over Finland al? Ik zit met spanning te wachten (of ik ben het alweer vergeten, in dat geval excuses en geef je mening nog maar een keer).
I am lazy, maar ik heb nog tijd om alle deelnemers langs te gaan.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_208723375
quote:

[..]

Ilse en Waylon hadden juist wl enorme chemie, als ze op het podium stonden en die stemmen samenvoegden gebeurde er echt iets. Daarom waren ze juist gaan samenwerken, niet omdat ze elkaar nou zo vreselijk aardig vonden want dat was inderdaad niet zo. Je ziet ook dat het nummer Calm After the Storm met Ilse en de surrogaat-Waylons die ze erna gebruikte lang niet zo goed was. Omdat het juist door die chemie tot een hoger niveau werd getild.

Laten we zeggen dat dit voorlopig voor Mia & Dion niet geldt :) Jezus, wat een slecht optreden. Niet om aan te horen. Dat zou twee van zulke topartiesten dus niet overkomen, in-ears of geen in-ears.
pi_208723468
Het staat nu op 14 bij de bookies :P .
  maandag 10 april 2023 @ 09:40:56 #97
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208723547
Mijn trommelvliezen zijn zojuist overleden. Dit is duidelijk een gevalletje van nepotisme, wat een totale afgang.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 10 april 2023 @ 09:46:06 #98
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208723587
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Mijn trommelvliezen zijn zojuist overleden. Dit is duidelijk een gevalletje van nepotisme, wat een totale afgang.
En als iets dergelijks 30 jaar geleden was gebeurt, was het lekker in Spanje gebleven.

Maar nu kan het afgeslacht worden door iedereen ter wereld die het toevallig tegen komt.
  maandag 10 april 2023 @ 09:51:46 #99
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208723628
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:46 schreef Eightyone het volgende:

[..]
En als iets dergelijks 30 jaar geleden was gebeurt, was het lekker in Spanje gebleven.

Maar nu kan het afgeslacht worden door iedereen ter wereld die het toevallig tegen komt.
Wat is het punt dat je probeert te maken precies?
  maandag 10 april 2023 @ 09:55:17 #100
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208723661

Frankrijk en Denemarken zie je hier ook problemen hebben met geluid en oortjes. Maar goed Amsterdam is de volgende Pre Party, we zullen zien of het eenmalig iets was voor Mia en Dion of dat dit een probleem is.
  maandag 10 april 2023 @ 09:58:46 #101
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208723693
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:51 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Wat is het punt dat je probeert te maken precies?
Dat hun kansen nu al lang voor het Songfestival verkeken zijn.

Vroeger kreeg men van tevoren weinig mee.
  maandag 10 april 2023 @ 10:02:25 #102
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208723724
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:58 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat ligt niet aan sociale media, maar aan het gegeven dat ze totaal niet blijken te kunnen zingen.
  ESF Reporter maandag 10 april 2023 @ 10:05:44 #103
87554 Cee
Welluk?
pi_208723753
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 09:58 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Voor het Songfestival wat? De winst? Die kansen waren sowieso verwaarloosbaar.
  maandag 10 april 2023 @ 10:06:40 #104
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208723763
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 10:05 schreef Cee het volgende:

[..]
Voor het Songfestival wat? De winst? Die kansen waren sowieso verwaarloosbaar.
Of iig het linkerrijtje.
pi_208723792
quote:

[..]

Ach welnee, als ze straks de sterren van de hemel zingen in Liverpool maakt dit allemaal niks uit.

Het probleem is, ik zou niet weten hoe ze over een maand ineens wl alles hebben wat ze nu missen. Voorlopig heeft het alles in zich van een non-kwalificatie. Ik zie gewoon geen redeeming features, niks waarvan ik denk: ja, dat kan nog wel eens wat worden.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 10:16:23 #106
163650 Greys
pi_208723833
quote:

[..]

Ik denk dat 80 procent van degenen die straks stemmen dit helemaal niet meekrijgen? Die zien en horen alles dan voor het eerst en houden zich helemaal niet bezig met voorrondes en preparties.

Ze hebben het zelf in de hand. Zet daar een geweldige uitvoering neer waaraan alles klopt en niemand heeft last van dat er slecht geluid en zenuwen waren in Spanje een maand eerder.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208723837
quote:
Ik zou het sneu voor het duo vinden als ze de finale niet halen maar ergens zou het inderdaad voor een flink opschudmoment moeten kunnen zorgen als het nummer niet doet wat het moet doen.
pi_208723872
Ik denk eigenlijk dat ze dan in de reactie vol gaan voor ‘ja er was geen jury meer, anders hadden we het zeker gered’ etc.

Weet niet of er echt veel gaat veranderen. Er lijkt toch ook wel een stukje arrogantie rond de AVROTROS te hangen.
  maandag 10 april 2023 @ 10:25:35 #109
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208723919
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:17 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ik zou het sneu voor het duo vinden als ze de finale niet halen maar ergens zou het inderdaad voor een flink opschudmoment moeten kunnen zorgen als het nummer niet doet wat het moet doen.
Tijd om Cornald te elimineren, wat ik je brom.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 10 april 2023 @ 10:31:56 #110
39237 crew  H_T
2733
pi_208723971
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 10:16 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik denk dat 80 procent van degenen die straks stemmen dit helemaal niet meekrijgen? Die zien en horen alles dan voor het eerst en houden zich helemaal niet bezig met voorrondes en preparties.

Ze hebben het zelf in de hand. Zet daar een geweldige uitvoering neer waaraan alles klopt en niemand heeft last van dat er slecht geluid en zenuwen waren in Spanje een maand eerder.
Ik denk dat een nog hoger percentage van de stemmers het niet meekrijgt. Ja, in Nederland is het nu even nieuws, maar Nederland mag sowieso al niet op zichzelf stemmen.

Als de optredens in Liverpool echt goed zijn kunnen ze de finale halen, maar dan moet het wel goed zijn. Laten we hopen dat de delegatie hierdoor wakker geschud wordt en er nog even extra aan gaat trekken
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 10 april 2023 @ 10:32:02 #111
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208723972
Als Loreen of Kaarija zaterdag supervals zingen heeft dat ook geen invloed op hun winkansen. Het gaat echt om wat er in Liverpool gebeurd. Al zijn dit soort pre parties natuurlijk wel een goed oefenmoment voor artiesten. Een optreden voor een grote zaal tussen alle andere acts van dit jaar in. Toch maar goed dat ze zijn gegaan om te zien waar ze nog aan moeten werken. Ook omdat ze geen ervaring hebben op het grote podium en vrijwel alle andere kandidaten wel. Je kan optreden voor veel mensen, kabaal, met druk niet vervangen door een repetitie in een gymzaal ergens in Nederland. Ons nummer is berhaupt niet echt een nummer waar mensen zo snel de telefoon voor zouden pakken. Zie ook geen Common Linnets scenario gebeuren. Daar gaven de bookies ook niks voor eerst. Maar ik denk nog steeds dat er een redelijke kans is dat we doorgaan als de vocals goed zijn in Liverpool en het niet te awkward is op het podium qua chemie. Maar als dat niet zo is dan tja...
pi_208723978
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:25 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Cornald is volgens mij het probleem niet, hij vindt Finland erg goed dit jaar. Ik denk, maar dat is speculatie, dat het meer mensen als Eric van Stade van Avrotros en Jan Smit zijn die remmende factoren zijn.
  maandag 10 april 2023 @ 10:34:01 #113
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208723994
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:32 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Cornald is volgens mij het probleem niet, hij vindt Finland erg goed dit jaar. Ik denk, maar dat is speculatie, dat het meer mensen als Eric van Stade van Avrotros en Jan Smit zijn die remmende factoren zijn.
Jan Smit vind sowieso alles wat meer rock dan Coldplay is of iets edgy is niet leuk, dat kan je horen in zijn commentaar altijd.
pi_208724024
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:34 schreef Momo het volgende:

[..]
Jan Smit vind sowieso alles wat meer rock dan Coldplay is of iets edgy is niet leuk, dat kan je horen in zijn commentaar altijd.
Klopt, en Eric van Stade vond het nummer van S10 erg gedurfd. Dat label zou ik er niet op plakken. Ander materiaal van S10 is veel gedurfder.
Ik denk dat als we echt geen nationaal songfestival meer willen die hele selectiecommissie eens grondig op de schop moet. Dat hebben ze al eens gedaan maar er zitten nog steeds remmende factoren in. Het allerbeste zou zijn als het eens naar een andere minder behoudende omroep zou gaan.
pi_208724043
Ik wil niet verder meegaan in de grafstemming, maar toch even een random greep uit de negatieve reacties hier.

quote:
In deze uitvoering is het in alle opzichten een liedje voor de laatste plaats. Niet omdat het de slechtste inzending is van allemaal, maar omdat het volledig onopvallend voorbij gaat en geen enkele televoter enthousiast maakt.

Heb je gelijk in, wie weet is het dan stukken beter... Maar... ze moeten straks k live zingen, daar zullen de zenuwen alleen maar erger zijn.

Ik vind er weinig chemie of enthousiasme vanaf stralen eerlijk gezegd... Dat mis ik wel.

Zeer matig nummer. De kans dat Nederland het WK voetbal wint is groter dan dat Nederland de tweede ronde van het songfestival haalt.
Snap ook niet waarom dit een duet was, meer twee mensen die hetzelfde liedje bijna precies hetzelfde zingen.

Dit wat we nu krijgen is echt tenenkrommend saai. Man man man hoe krijgen ze het voor elkaar om zo iets afgezaagds neer te zetten. Een duo dat met een gefaked smart in ogen en stem wat aparts wilt neerzetten . Echt vreselijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het Madrid optreden was kut, maar je weet wat ze zeggen over een slechte generale. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mandy040986 op 10-04-2023 12:30:13 ]
pi_208724084
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:38 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Klopt, en Eric van Stade vond het nummer van S10 erg gedurfd. Dat label zou ik er niet op plakken. Ander materiaal van S10 is veel gedurfder.
Ik denk dat als we echt geen nationaal songfestival meer willen die hele selectiecommissie eens grondig op de schop moet. Dat hebben ze al eens gedaan maar er zitten nog steeds remmende factoren in. Het allerbeste zou zijn als het eens naar een andere minder behoudende omroep zou gaan.
De leden zijn nu (volgens mij):

Cornald Maas (presentator)
Eric van Stade (directeur)
Sander Lantinga (dj)
Carolien Borgers (dj)
Hila Noorzai (presentatrice)
Jan Smit (presentator/zanger)

Als er nou op z'n minst n goede muzikant tussen zou zitten... ik vind het echt stuitend. Alsof je onze inzending voor de Academy Awards laat kiezen door allemaal mensen die wel eens een film hebben gezien.
  ESF Reporter maandag 10 april 2023 @ 10:50:08 #117
87554 Cee
Welluk?
pi_208724113
quote:
7s.gif Op maandag 10 april 2023 10:42 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik wil niet verder meegaan in de grafstemming, maar toch even een random greep uit de negatieve reacties hier.
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het Madrid optreden was kut, maar je weer wat ze zeggen over een slechte generale. :)
Haha, dit is dan weer briljant. :D
pi_208724125
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:47 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Sander Lantinga (dj)
Carolien Borgers (dj)

Als er nou op z'n minst n goede muzikant tussen zou zitten... ik vind het echt stuitend. Alsof je onze inzending voor de Academy Awards laat kiezen door allemaal mensen die wel eens een film hebben gezien.
Eens, dat moet echt anders maar ik heb er een hard hoofd in dat dit gaat gebeuren.
pi_208724187
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:10 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ilse en Waylon hadden juist wl enorme chemie, als ze op het podium stonden en die stemmen samenvoegden gebeurde er echt iets. Daarom waren ze juist gaan samenwerken, niet omdat ze elkaar nou zo vreselijk aardig vonden want dat was inderdaad niet zo. Je ziet ook dat het nummer Calm After the Storm met Ilse en de surrogaat-Waylons die ze erna gebruikte lang niet zo goed was. Omdat het juist door die chemie tot een hoger niveau werd getild.

Laten we zeggen dat dit voorlopig voor Mia & Dion niet geldt :) Jezus, wat een slecht optreden. Niet om aan te horen. Dat zou twee van zulke topartiesten dus niet overkomen, in-ears of geen in-ears.
Vocaal zou het met die twee inderdaad niet zo mis zijn gegaan. Dat geloof ik ook niet. Maar de eerste optredens van CATS waren echt heel matig hoor. Niet alleen dat gemompel bij DWDD, maar ook bij EIC stonden ze maar een beetje naast elkaar zonder enige interactie. En dat gebeurde continu zo. Pas op het ESF met die opstelling dat ze elkaar aankeken was dat probleem opgelost.
pi_208724243
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 10:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Maak van die 80% maar 99,9%. In eigen land misschien iets meer, maar over de grens niet. Ik denk tenminste niet dat de Litouwse Boulevard of Azerbeidzjaanse Shownieuws gisteren hebben geopend met het brekende nieuws dat Dion en Mia er zangtechnisch niet zo lekker inzaten in Madrid. De kijker van het ESF bepaalt uiteraard gewoon op basis van hoe het daar overkomt.
pi_208724252
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:58 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Vocaal zou het met die twee inderdaad niet zo mis zijn gegaan. Dat geloof ik ook niet. Maar de eerste optredens van CATS waren echt heel matig hoor. Niet alleen dat gemompel bij DWDD, maar ook bij EIC stonden ze maar een beetje naast elkaar zonder enige interactie. En dat gebeurde continu zo. Pas op het ESF met die opstelling dat ze elkaar aankeken was dat probleem opgelost.
Ik was ook niet bepaald onder de indruk toen bij DWDD, maar vlak daarna hoorde ik de studioversie en toen hoorde ik dat het wel een goed liedje was. Dat is toch de basis. Dat geldt voor Burning Daylight niet. En dan heb je dus nog het verdere nadeel dat deze twee nul ervaring hebben en omkomen van de zenuwen straks in Liverpool, met een nummer waarin ze allebei boven hun macht lijken te moeten zingen. Veel succes!
pi_208724318
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:47 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Sander Lantinga (dj)
Carolien Borgers (dj)

Het valt me tegen dat er nog geen oud-songfestivalkandidaat bij zit. Duncan is nu begeleider maar een Ilse Delange of een S10 zou ik een prima toevoeging vinden. Alleen geen OG3NE of Waylon.
pi_208724338
Ik denk trouwens dat onze kansen voor de finale nog steeds hetzelfde zijn. Maar mochten we de finale halen zou ik tekenen voor een 16de/17de plek.
  ESF Reporter maandag 10 april 2023 @ 11:15:47 #124
87554 Cee
Welluk?
pi_208724367
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 11:12 schreef NailQueen het volgende:
Ik denk trouwens dat onze kansen voor de finale nog steeds hetzelfde zijn. Maar mochten we de finale halen zou ik tekenen voor een 16de/17de plek.
Ik denk dat ls we het halen, het betekent dat het live goed ging en kan en dan hebben we in de finale de jury aan onze zijde en worden we 14e. Dat is rechterrijtje maar 14e, ik teken er nu voor. :7
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 11:19:44 #125
163650 Greys
pi_208724413
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 11:03 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Maak van die 80% maar 99,9%. In eigen land misschien iets meer, maar over de grens niet. Ik denk tenminste niet dat de Litouwse Boulevard of Azerbeidzjaanse Shownieuws gisteren hebben geopend met het brekende nieuws dat Dion en Mia er zangtechnisch niet zo lekker inzaten in Madrid. De kijker van het ESF bepaalt uiteraard gewoon op basis van hoe het daar overkomt.
Ja he? Ik wilde niet overdrijven dus ik ging maar even heel veilig zitten met die 80 procent maar het zal inderdaad nog veel hoger zijn. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 10 april 2023 @ 11:41:41 #126
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208724560
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 19:57 schreef superniger het volgende:

[..]
[..]
Oei. Dit is niet goed.
Och ik heb sinds lange tijd niet meer zo gelachen.

Wat ontzettend slecht dit! Hopelijk klinken ze zaterdag in Amsterdam beter en klinken ze tijdens het ESF helemaal top. Want dit was gewoon echt heel slecht.

Sommige stukken waren wel goed!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  maandag 10 april 2023 @ 11:48:42 #127
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208724633
Een paar jaar geleden zat PR-meisje nog in de selectiecommissie dus wat dat betreft zijn we al ets vooruitgegaan :P

Ik denk inderdaad dat die Erik en Jan het meeste tegenzitten.
pi_208724930
Eigenlijk kreeg ik plaatsvervangende schaamte toen Mia handjes begon te schudden tijdens het optreden. In het vorige topic zei ik dat ik de indruk had/heb dat die twee zichzelf interessanter vinden dan wat er om hun heen gebeurt. Dit soort acties bevestigen dat alleen maar voor mij.

Hopelijk is dit een leermoment geweest en gaat het zaterdag -maar vooral in Liverpool- beter.
pi_208725250
Ik wacht liever op komende zaterdag om een wat beter beeld te vormen. Dat optreden in Madrid ging echt niet goed, maar het was wel een waardevolle ervaring; nu hebben ze iig feedback (waar ze hopelijk serieus wat mee doen), zoals chemie opbouwen.

Ik weet niet meer welke artiest het zei en in welk jaar, maar ik herinner me wel dat zo'n intieme pre-party veel enger en zenuwslopender is dan het optreden op het grote Eurovisiepodium. Bij dat laatste repeteer je je plat en zit je drie minuten in een soort vacuum, waarbij je je nauw aan het 'script' en choreografie houdt. Als je je goed concentreert vergeet je dat er tienduizend mensen in de zaal en tientallen miljoenen mensen thuis meekijken. Bij dat eerste zit iedereen dichtbij op je lippen, en je kunt ze horen praten, meezingen of gillen, recht in de ogen aankijken en bijna ruiken. Publiek reageert anders in het buitenland. Er zitten geen duidelijke camera's waar je je op kunt richten; je moet je op het publiek richten dat niet bepaald het meest makkelijke publiek leek (wel beter dan Barcelona). En dan ook nog die nerveuze techniek die het ieder moment leek te begeven.

Lijkt me daarom dat het extra spannend was voor Mia en Dion, met deze context als allereerste optreden ooit. Ze hadden gerepeteerd bij de soundcheck, maar het leek op die avond alsof ze 'schrokken' toen er echt publiek was, en door de spanning de vocalen alle kanten op gingen.

Maar goed, zaterdag de herkansing vertrouwd in eigen land met grotendeels publiek uit NED. Wie weet dat het helpt met het zelfvertrouwen, en dat het wel een stuk beter gaat (ik duim :)).
  ESF Reporter maandag 10 april 2023 @ 13:16:04 #130
87554 Cee
Welluk?
pi_208725291
Ik hoop ook echt dat ze wat meer interactie met de andere artiesten hebben gehad dan wat wij te zien hebben gekregen. Niet omwille van een beter resultaat, maar gewoon een goede ervaring. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de eerste preparty van Wild Youth, en hoe ze daar bij stonden zou je denken dat ze de rest af zouden zeggen. Maar ze hebben mede dankzij de band die ze hebben opgebouwd met andere acts die momenteel de zelfde druk ervaren, en voor wie dit allemaal net zo nieuw is, volgens mij wel een omslag ervaren. Je ziet ze er vol voor gaan en plezier beleven ondanks al het geklets eromheen. Soort van vangnet.

/bezorgde tante Cee
pi_208726127
https://www.telegraaf.nl/(...)onk-gewoon-heel-vals

Richard heeft er ook een artikel aan gewaagd (achter een betaalmuur, want voor dit soort baanbrekende journalistiek nemen mensen een abo op de T natuurlijk) en uit een reactie van Avrotros blijkt dat zij er van overtuigd zijn dat Mia en Dion kunnen zingen en dat op dit soort evenementen de techniek vaak een probleem is.
pi_208726205
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 14:55 schreef Fred_B het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)onk-gewoon-heel-vals

Richard heeft er ook een artikel aan gewaagd (achter een betaalmuur, want voor dit soort baanbrekende journalistiek nemen mensen een abo op de T natuurlijk) en uit een reactie van Avrotros blijkt dat zij er van overtuigd zijn dat Mia en Dion kunnen zingen en dat op dit soort evenementen de techniek vaak een probleem is.
Even de betaalmuur omzeild, voor wie het wil nalezen.
Het ESF-playlist topic
pi_208726229
quote:
quote:
Bij de AvroTros maakt men zich vooralsnog niet veel zorgen. „We hebben veel vertrouwen in Dion en Mia”, zegt een woordvoerster van de omroep, die erop wijst dat bij preparty’s de prioriteit van de techniek niet bovenaan staat. De preparty’s zijn volgens de woordvoerster een goede mogelijkheid om kennis te maken met publiek, fans en internationale pers.
|:)
pi_208727307
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:25 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Ze mogen wat mij betreft iedereen van die commissie naar huis sturen. Maar Cornald juist niet. Hij is de enige die echt begrijpt wat wel en niet werkt bij het ESF.
pi_208727650
Je zal daar maar achter de coulissen zitten in Madrid, waarschijnlijk al een uur van tevoren, wetende dat je artiest nummer zoveel bent, maar geen idee hebbend hoe laat dat dan zal zijn….. Je rekent het een beetje uit…. En dan blijkt dat sommige artiesten niet 1, maar 2 of zelfs 3 liedjes zingen……. En uiteindelijk, na veel en veel langer dan je had verwacht, om ongeveer om 1 uur ‘s nachts mag je het podium om…… En hoor je geen noot van de muziek in je in-ears….

Dat is wel even iets anders dan een repetitie- en optredenschema in Liverpool straks, dat tot op de minuut vast staat, waarbij de techniek niet 1 maar 10 keer gecheckt en dubbel gecheckt is, en een optreden dat tot op elke seconde is uitgedacht en gerepeteerd. Ok, de wetenschap dat er 200 miljoen mensen is spannend, maar het is toch vooral je ding doen, zo goed mogelijk. Dit zijn wel mensen die van kinds af aan met muziek bezig zijn geweest. Die door een artiest met goeie oren aan zijn hoofd (en die weet dat het hem wordt aangerekend als hij met kneuzen in zee gaat) zijn uitgekozen om met hem een nummer te maken. Dat optreden komt goed. Dan mag je het nummer nog steeds ruk vinden. Maar er worden echt geen jongelui die wel eens ooit in een achterafkamertje een soort van iets gezongen hebben naar Liverpool gestuurd. AvroTros mag dan een (te) brave omroep zijn. Helemaal gek zijn ze daar ook niet.
pi_208727765
Mia post een filmpje van het optreden op insta: That was an incredible experience, thank you Madrid.

Maar wel met de studioversie eroverheen. Zouden ze het zelf ook wel weten?!
  maandag 10 april 2023 @ 17:20:18 #137
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208727954
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 17:11 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Mia post een filmpje van het optreden op insta: That was an incredible experience, thank you Madrid.

Tuurlijk weten ze het zelf ook wel, waarschijnlijk willen ze er zelf niet te veel een ding van maken. In voorgaande jaren had je wel eens artiesten die los gingen op een organisatie van een PreParty vanwege techniek of zaken, maar daar haal je ook geen sympathie mee. Jammer voor hun dat ze voor Nederland uitkomen dus het ook meteen overal in de Nederlandse media staat. in andere landen gaan ze daar toch wat relaxer mee om.
  maandag 10 april 2023 @ 17:22:46 #138
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208727991
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 17:11 schreef aERodynamIC1970 het volgende:

Haha dat is wel duidelijk ja. Die zijn zelf ook niet gek.

Maar goed dat dit nu gebeurd en niet op het ESF zelf. Een beetje zeiken vooraf hoort erbij. Heerlijk!
  maandag 10 april 2023 @ 17:27:13 #139
429367 DKUp
ON TOUR
pi_208728046
quote:
Songfestival-duo Mia en Dion reageert op onzuiver livedebuut: ‘Heel erg jammer dat het niet goed was’

Het livedebuut van Burning Daylight, het Nederlandse songfestivalliedje, is uitgedraaid op een teleurstelling. Mia Nicolai en Dion Cooper zongen het nummer bij een songfestivalfeestje in Madrid niet zuiver, iets dat ze wijten aan technische problemen. ,,Heel jammer dat het niet goed was”, zegt het duo in een reactie aan deze site.

Mia Nicolai en Dion Cooper hadden er lang naar uitgezien, afgelopen weekeinde was het zover: hun eerste liveoptreden met Burning Daylight, het lied dat ze samen schreven met Duncan Laurence en diens verloofde Jordan Garfield. In Sala La Riviera, een concertzaal in Madrid, kwam het tweetal samen met een aantal andere Eurovisie-deelnemers tijdens een Eurovisie pre-party, zoals er ook volgende week n is in Amsterdam: Eurovision in Concert.

Na een flink aantal interviews mochten de artiesten zaterdagavond hun liedjes brengen, in het geval van Mia en Dion ging dat niet vlekkeloos. Beiden waren ze niet toonvast waardoor het niet zuiver klonk, bij vlagen zelfs tegen het valse aan.

Meerdere landen hadden last van de techniek
In hun voordeel pleit dat ze lang niet de enigen waren die niet goed uit de verf kwamen in Madrid. Meerdere artiesten hadden last van gebrekkige technische omstandigheden. ,,Waarschijnlijk lag het aan de in-ears (de oordopjes, red.), waardoor ze geen goed geluid kregen”, zegt een woordvoerder van AvroTros, de omroep die de Nederlandse kandidaten begeleidt. ,,De techniek was gewoon niet goed en dan wordt het heel lastig. Meerdere landen hadden daar last van. Maar wij hebben en houden alle vertrouwen in Mia en Dion, we hebben ze vaak samen horen zingen en weten hoe goed ze zijn.”

De artiesten zelf betreurden de uitvoering van Burning Daylight, maar hadden wel genoten van de eerste kennismaking met het Eurovisie Songfestival. ,,We vonden het leuk om andere kandidaten te ontmoeten, interviews te doen met de Spaanse pers en we hebben genoten van de energie van het publiek”, vertellen ze aan deze site. ,,Helaas was het qua techniek een heel lastig optreden wat heeft geresulteerd in een uitvoering die niet goed ging. Dat is heel erg jammer.”

Revanche
Mia Nicolai en Dion Cooper krijgen komende zaterdag al een kans op revanche, dan staan ze in Afas Live bij Eurovision in Concert, een vergelijkbaar evenement. Overigens ervoeren meerdere deelnemers aan de vorige editie van Eurovision in Concert in 2022 ook technische problemen. Bij het songfestival in Liverpool is Nederland ingedeeld in de eerste halve finale, op dinsdag 9 mei.

https://www.ad.nl/songfes(...)-goed-was~a6b5418ce/
SOONY
pi_208728140
AVROTROS zal nu helemaal wel 3 keer nadenken voordat ze nog een act naar het buitenland sturen vooraf, denk ook dat dit soort technische issues de voornaamste reden zijn waarom ze hun kandidaten willen beschermen eigenlijk.
pi_208728341
Je neemt ook wel een risico om daar dan je eerste live-optreden te doen. Als het al een paar keer goed is gegaan in Nederland zelf dan weten we hier ook meteen dat het daar gewoon aan de techniek ligt.

Dus hopelijk zien ze dit dan ook niet meteen als reden om al die pre-parties maar weer te skippen.
pi_208728428
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 17:46 schreef Em31 het volgende:
Je neemt ook wel een risico om daar dan je eerste live-optreden te doen. Als het al een paar keer goed is gegaan in Nederland zelf dan weten we hier ook meteen dat het daar gewoon aan de techniek ligt.

Dus hopelijk zien ze dit dan ook niet meteen als reden om al die pre-parties maar weer te skippen.
Het zijn altijd de artiesten die er sowieso al geen reet van kunnen die over die in-ears zeuren. Sorry, maar ik vind dat echt een slappe smoes. Het is niet ideaal natuurlijk, maar zelfs zonder jezelf te horen hoef je niet zo vals als een kraai te zingen.
  ESF Reporter maandag 10 april 2023 @ 17:53:27 #143
87554 Cee
Welluk?
pi_208728442
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 17:33 schreef TheVulture het volgende:
AVROTROS zal nu helemaal wel 3 keer nadenken voordat ze nog een act naar het buitenland sturen vooraf, denk ook dat dit soort technische issues de voornaamste reden zijn waarom ze hun kandidaten willen beschermen eigenlijk.
Zo leren ze nooit wat. Liever dat dit nu gebeurt dan straks in 1x in het diepe te worden gegooid met 0 ervaring.
pi_208728514
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 17:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het zijn altijd de artiesten die er sowieso al geen reet van kunnen die over die in-ears zeuren. Sorry, maar ik vind dat echt een slappe smoes. Het is niet ideaal natuurlijk, maar zelfs zonder jezelf te horen hoef je niet zo vals als een kraai te zingen.
Dat lijkt me ook niet, al wil ik ze wel het voordeel van de twijfel geven aangezien Frankrijk en Noorwegen bijv. ook behoorlijk slecht klonken en daarvan weten we toch wel dat ze het kunnen.
pi_208728713
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 17:58 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook niet, al wil ik ze wel het voordeel van de twijfel geven aangezien Frankrijk en Noorwegen bijv. ook behoorlijk slecht klonken en daarvan weten we toch wel dat ze het kunnen.
Je hebt nu wel veel artiesten die o.a. door covid echt nog nooit voor een volle zaal hebben gestaan, en alle herrie en technische issues die daarbij horen. Zelfs S10 had dat toch nooit. Maar die werd wel steeds beter, gewoon door het vaak te doen. Daarvoor is het bij Mia en Dion te laat.
  maandag 10 april 2023 @ 18:48:58 #146
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208729283
Nu bij Boulevard.
George Michael
pi_208729300
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 18:48 schreef GeorgeM het volgende:
Nu bij Boulevard.
Aangekondigd als Mia & Don, dankjewel Daphne Bunskoek!
Het ESF-playlist topic
  maandag 10 april 2023 @ 18:51:04 #148
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208729317
Aran vond het erg, maar deels te wijten aan de techniek.
George Michael
  maandag 10 april 2023 @ 18:51:40 #149
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208729326
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 18:11 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Je hebt nu wel veel artiesten die o.a. door covid echt nog nooit voor een volle zaal hebben gestaan, en alle herrie en technische issues die daarbij horen. Zelfs S10 had dat toch nooit. Maar die werd wel steeds beter, gewoon door het vaak te doen. Daarvoor is het bij Mia en Dion te laat.
Zo vaak heeft S10 De Diepte ook niet gedaan voor Turijn hoor. Alleen bij Mathijs, en bij ESF in Concert. 2 of 3 radioprogramaatjes, maar dat is ook zonder publiek. Ik denk nou niet dat die 5 keer zo super veel uit hebben gehaald hoor :)
pi_208729382
Vond dat RTL Boulevard dat best netjes deed.
Het ESF-playlist topic
pi_208729435
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 18:48 schreef GeorgeM het volgende:
Nu bij Boulevard.
Ik was er al bang voor ;(
pi_208729495
Dit was van t niveau email to berlin.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 10 april 2023 @ 19:05:55 #153
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208729532
We zijn een plekje gezakt bij de bookies.
George Michael
pi_208729648
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 19:05 schreef GeorgeM het volgende:
We zijn een plekje gezakt bij de bookies.
Vanochtend stonden ze 14e.

Off topic: hoe plaats ik een foto hier, het wil niet zo lukken.
pi_208729683
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 17:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
En toch zijn die dingen wel even verrekte handig om in te hebben... Het is bedoeld om juist ook om je af te bakenen van de herrie eromheen. Je hoort jezelf gewoonweg niet waardoor je hard of te zacht staat te zingen. Dus falende techniek is best wel vervelend dan.

Toch even gezegd hebbende...
pi_208729716
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 19:14 schreef Zigsky het volgende:

[..]

Is het van een webpagina of social media? Dan moet je ergens de optie hebben om de afbeelding zelf te openen op een nieuw tabblad.

De URL die je dan hebt moet je kopiren, en om het te posten moet het in dit format: (spaties in de blokhaken weghalen).

[ img ]link afbeelding[ /img ]

Anders wil ik het ook best even doen, als je de link naar de webpagina waar de afbeelding staat kunt sturen :)
Het ESF-playlist topic
pi_208729778
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 19:19 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Is het van een webpagina of social media? Dan moet je ergens de optie hebben om de afbeelding zelf te openen op een nieuw tabblad.

De URL die je dan hebt moet je kopiren, en om het te posten moet het in dit format: (spaties in de blokhaken weghalen).

[ img ]link afbeelding[ /img ]

Anders wil ik het ook best even doen, als je de link naar de webpagina waar de afbeelding staat kunt sturen :)
Nee, vanaf mijn telefoon. Volgende keer niet opslaan dus. Thanks.

Edit: jij vroeg laatst ook die foto van die zanger van Finland (kan zijn naam niet schrijven :@ ), ff proberen
pi_208729831
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 19:25 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Geen probleem! Anders kun je ook wel DM'en als het niet lukt ^O^
Het ESF-playlist topic
pi_208729864
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 19:28 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Geen probleem! Anders kun je ook wel DM'en als het niet lukt ^O^
Editje gemaakt en gelukt. Topppp.
pi_208729897
quote:

[..]

Edit: jij vroeg laatst ook die foto van die zanger van Finland (kan zijn naam niet schrijven :@ ), ff proberen
[ afbeelding ]
Gelukt! _O_

Had hem die ochtend daarna vrij snel gevonden, staat in het Finland topic :)
Het ESF-playlist topic
  maandag 10 april 2023 @ 19:37:23 #161
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208730000
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 19:14 schreef Zigsky het volgende:

[..]

Nu 16e.
George Michael
  maandag 10 april 2023 @ 19:40:46 #162
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208730065
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 19:37 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Nu 16e.
Denk dat die bet ook niet zoveel zegt voor de positie waar Nederland nu staat. Winnen gaan ze toch niet meer, net als de landen die om ons heen staan daar. Als je daar echt geld op zou zetten, lijkt mij dat toch verloren geld. Interessanter is de bet om qualify for final.
  maandag 10 april 2023 @ 20:00:31 #163
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208730436
In Nederland kunnen we toch niet gokken op het ESF? Zou wel een gokje willen wagen met Belgi of Portugal :)
  maandag 10 april 2023 @ 20:02:33 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208730475
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:00 schreef Gerard-Joling het volgende:
In Nederland kunnen we toch niet gokken op het ESF? Zou wel een gokje willen wagen met Belgi of Portugal :)
Nee, er mag niet meer gegokt worden op zaken gerelateerd aan media/showbizz/politiek etc.
  ESF Reporter maandag 10 april 2023 @ 20:25:00 #165
87554 Cee
Welluk?
pi_208730878
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Pupu, zijn naam is Pupu.
pi_208730890
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, er mag niet meer gegokt worden op zaken gerelateerd aan media/showbizz/politiek etc.
Dat heeft nooit gemogen in NL.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_208730917
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 19:37 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Nu 16e.
Voorzichtige "komt goed" dan maar.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 20:28:44 #168
163650 Greys
pi_208730935
quote:
2s.gif Op maandag 10 april 2023 20:26 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Jaren geleden kon ik vanuit NL op Unibet (of is dat niet Nederlands? Ik heb er geen verstand van) gewoon inzetten op Salvador Sobral! Heel makkelijk. Daarmee 'won' ik toen geld waarmee ik het jaar erna naar Lissabon kon haha.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 10 april 2023 @ 20:29:31 #169
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208730947
quote:
2s.gif Op maandag 10 april 2023 20:26 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Eerder kon je wel gokken op websites zoals unibet en betfair op ESF en bijvoorbeeld hoe nieuwe kind William en Kate zou heten, maar nu hebben ze website zo ingebouwd dat alles specifiek op Nederland gericht is.
  maandag 10 april 2023 @ 20:33:19 #170
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208730991
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 20:28 schreef Greys het volgende:

[..]
Jaren geleden kon ik vanuit NL op Unibet (of is dat niet Nederlands? Ik heb er geen verstand van) gewoon inzetten op Salvador Sobral! Heel makkelijk. Daarmee 'won' ik toen geld waarmee ik het jaar erna naar Lissabon kon haha.
Ja, ik heb het gedaan van 2012 tot met 2021 (denk ik?). Daarna gingen die websites dicht voor Nederlanders. Unibet is nu weer open voor Nederlanders, maar met minder bets en zonder bepaalde onderwerpen.
pi_208731032
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 20:28 schreef Greys het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Eerder kon je wel gokken op websites zoals unibet en betfair op ESF en bijvoorbeeld hoe nieuwe kind William en Kate zou heten, maar nu hebben ze website zo ingebouwd dat alles specifiek op Nederland gericht is.
Dan waren jullie illegaal bezig. Tot 1 oktober 2021 was online gokken verboden in NL behalve bij de TOTO en ZEturf. (https://kansspelautoritei(...)-per-1-oktober-2021/).
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_208731910
Ook echt een nieuwsbericht, wtf. _O- :')
twitter
  ESF Reporter maandag 10 april 2023 @ 22:07:55 #173
87554 Cee
Welluk?
pi_208731940
Het is onderhand oud nieuws voor ons dit, maar nu.nl besluit het op te pikken.
pi_208731968
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 22:04 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Gewoon een pushbericht om 10 uur ‘s avonds voor zoiets h :')
  maandag 10 april 2023 @ 22:12:25 #175
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208731990
Nu kunnen Henk en Gerda ook hun mening er over geven ook al horen ze voor het eerst dat het concept Pre Party bestaat en er vaker gepruts is met geluid dat soort events.
  maandag 10 april 2023 @ 22:12:26 #176
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_208731991
quote:
[ twitter ]
De reacties onder de tweet zijn ook weer “De reacties die je wist dat zouden komen”.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_208731993
Nou Nederland gaat dus echt nooit weer naar een pre-party. ;(
pi_208732004
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:10 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee joh ook een pushmelding _O- wat belachelijk :D
  maandag 10 april 2023 @ 22:15:52 #179
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208732031
Waarom heb ik het idee dat de reacties op dit soort dingen in Nederland altijd een stuk intenser zijn dan in andere landen? :')
  maandag 10 april 2023 @ 22:17:01 #180
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208732048
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:15 schreef molloot200 het volgende:
Waarom heb ik het idee dat de reacties op dit soort dingen in Nederland altijd een stuk intenser zijn dan in andere landen? :')
Zou er in Servi of Noorwegen ophef zijn dat hun kandidaat duidelijk teveel alcohol op had tijdens hun optreden? Of bijvoorbeeld een Reiley in Denemarken en La Zarra in Frankrijk die er ook niet helemaal lekker uitkwamen met het geluid?
pi_208732085
Zucht, net ook weer dat fragment bij Beau. Hele tafel lachen natuurlijk, hihaho wat sturen we amateurs. Ik vind dat ook wel een beetje sneu worden. En dan vraagt Beau aan Waylon of het echt aan de oortjes kan liggen en dan gaat Waylon een beetje smalend zijn schouders op zitten halen. Was gewoon even sympathiek geweest en had gezegd dat dat best zo zou kunnen zijn.

Juist Waylon zou met Better Than Ever moeten weten dat dit soort dingen artiesten nog jaren kunnen achtervolgen, maar doet nu vrolijk een duit in het zakje. Hypocriet.
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 22:21:00 #182
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208732096
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 10 april 2023 @ 22:22:44 #183
39237 crew  H_T
2733
pi_208732122
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:10 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Luie redacteur die Vandaag Inside zat te kijken gok ik :P Daar kwamen iets voor tienen de beelden langs
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 10 april 2023 @ 22:23:15 #184
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208732127
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:20 schreef TheVulture het volgende:
Zucht, net ook weer dat fragment bij Beau. Hele tafel lachen natuurlijk, hihaho wat sturen we amateurs. Ik vind dat ook wel een beetje sneu worden. En dan vraagt Beau aan Waylon of het echt aan de oortjes kan liggen en dan gaat Waylon een beetje smalend zijn schouders op zitten halen. Was gewoon even sympathiek geweest en had gezegd dat dat best zo zou kunnen zijn.

Juist Waylon zou met Better Than Ever moeten weten dat dit soort dingen artiesten nog jaren kunnen achtervolgen, maar doet nu vrolijk een duit in het zakje. Hypocriet.
Jammer dat bij dat soort momenten mensen nooit met nuance aan komen zetten. Er staat wel veel druk nu op het optreden bij EiC dit weekend voor hun nu denk ik...
pi_208732129
Ik gun ze zaterdag een topoptreden in eigen land O+
pi_208732134
Als het Anouk of TCL waren geweest, was het dan ook zo in de media uitvergroot?
pi_208732138
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Jammer dat bij dat soort momenten mensen nooit met nuance aan komen zetten. Er staat wel veel druk nu op het optreden bij EiC dit weekend voor hun nu denk ik...
Precies, en juist van Waylon als ervaringsdeskundige en coach in een talentenjacht of maker van zo'n tweede kans-show had ik veel meer sympathie verwacht.
pi_208732148
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:23 schreef NailQueen het volgende:
Als het Anouk of TCL waren geweest, was het dan ook zo in de media uitvergroot?
TCL was voor mijn gevoel nog wel wat erger na de bekendmaking van het nummer bij DWDD, maar dat kapot maken nu begint er wel op te lijken.
pi_208732187
quote:
9s.gif Op maandag 10 april 2023 22:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Zou er in Servi of Noorwegen ophef zijn dat hun kandidaat duidelijk teveel alcohol op had tijdens hun optreden? Of bijvoorbeeld een Reiley in Denemarken en La Zarra in Frankrijk die er ook niet helemaal lekker uitkwamen met het geluid?
De Britse tabloids kunnen er ook wat van hoor, die zijn nu boos omdat Mae blijkbaar even de tekst van haar nummer kwijt was _O-

https://www.dailymail.co.(...)ting-words-song.html
pi_208732190
Kijk het was niet best, ze lijken wat te missen maar ik vind dat smalende en hijgerige gedoe in alle media echt weer typisch voor het riool dat de clickbait en social-mediamaatschappij is geworden...
  maandag 10 april 2023 @ 22:30:55 #191
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208732199
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:29 schreef Funhouse het volgende:

[..]
De Britse tabloids kunnen er ook wat van hoor, die zijn nu boos omdat Mae blijkbaar even de tekst van haar nummer kwijt was _O-

https://www.dailymail.co.(...)ting-words-song.html
Haha is was de Warshaw Pre Party, die was 1 april, pas nu pakken de Britse riool pers het op.
pi_208732216
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Kijk het was niet best, ze lijken wat te missen maar ik vind dat smalende en hijgerige gedoe in alle media echt weer typisch voor het riool dat de clickbait en social-mediamaatschappij is geworden...
En als het zaterdag wel goed gaat vraag ik me af of we dat dan ook zo vaak terug gaan horen/lezen. Ik gok van niet.

Alles lijkt wel fout te lopen dit jaar. En als dit dan fout gaat is dat een bevestiging van wat ze al eerder gezegd hebben en dan wordt het bij elk ding nog erger. :')

Nu nog een te saaie staging en het is echt bingo. :+
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 22:35:45 #193
163650 Greys
pi_208732237
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:24 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Precies, en juist van Waylon als ervaringsdeskundige en coach in een talentenjacht of maker van zo'n tweede kans-show had ik veel meer sympathie verwacht.
Z'n schouders ophalen is sympathieker dan wat anderen er tegenaan gooien in Telegraaf, NU, Twitter en hier (ik ook). Snap best dat hij geen zin heeft om te gaan zitten liegen of alles goed te gaan praten en dit is dan nog een beetje de chiquere 'mwah schouders ophalen' reactie toch. Of ging hij ze af zitten zeiken? Laten we gewoon eerlijk zijn, er was meer mis met dat optreden dan alleen het geluid. Vonden/vinden wij hier ook. En wij zeiden meer dan alleen onze schouders ophalen. :+ Zo ook op Twitter enzo. Je kunt heel lief en opbouwend zijn - zo zie ik mezelf bv ook best vaak als het om deelnemers gaat - maar het is gewoon lastig om iets positiefs te zeggen over het optreden van zaterdag.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208732251
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 22:35 schreef Greys het volgende:

[..]
Z'n schouders ophalen is sympathieker dan wat anderen er tegenaan gooien hoor in Telegraaf en hier (ik ook). Snap best dat hij geen zin heeft om te gaan zitten liegen of alles goed te gaan praten en dit is dan nog een beetje de chiquere 'mwah schouders ophalen' reactie toch. Of ging hij ze af zitten zeiken? Laten we gewoon eerlijk zijn, er was meer mis met dat optreden dan alleen het geluid. Vonden wij hier ook. En wij zeiden meer dan alleen onze schouders ophalen. :+ Zo ook op Twitter enzo. Je kunt heel lief en opbouwend zijn - zo zie ik mezelf bv ook best vaak als het om deelnemers gaat - maar het is gewoon lastig om iets positiefs te zeggen over het optreden van zaterdag.
Het was echt een nonverbale "het zijn gewoon twee amateurs die niet kunnen zingen"... En ja ik vond het ook niet best, ze missen uitstraling en charisma maar het zijn ook twee hele jonge mensen en ik ben er ook bang voor dat het allemaal iets te hoog gegrepen is, maar het kunnen ook gewoon echt de oortjes zijn geweest. En Waylon weet hoe dat werkt maar kiest er bewust voor om het in het midden te laten...
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 22:38:41 #195
163650 Greys
pi_208732261
En als het komende zaterdag veel beter is zullen we de eersten zijn om dat toe te geven. ^O^

Maar afgelopen zaterdag was gewoon nogal ruk. En niet alleen qua geluid. Dat weten ze zelf ook heus wel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 22:41:18 #196
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208732279
quote:
Televisie is in Nederland echt enorm afgelezen de laatste jaren. :{ Wat je zegt, hijgerigheid.
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 22:41:46 #197
163650 Greys
pi_208732282
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het was echt een nonverbale "het zijn gewoon twee amateurs die niet kunnen zingen"...
Mjah. Het is best 'gevaarlijk' om die betekenis eraan te geven, aan schouders ophalen. :P Maar kan best hoor. Denk zelf dat het hem gewoon niet zo interesseert, die preparties en deze ophef, en zoiets heeft van 'wat een gelul, gaat toch om het esf'. Dan is het al een stuk minder 'erg'.

En het is aan Mia en Dion om te laten horen dat ze wl goed live kunnen zingen voor groter publiek. Hopelijk zaterdag! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208732283
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 22:38 schreef Greys het volgende:
En als het komende zaterdag veel beter is zullen we de eersten zijn om dat toe te geven. ^O^

Maar afgelopen zaterdag was gewoon nogal ruk. En niet alleen qua geluid. Dat weten ze zelf ook heus wel.
Klopt, ik vind het alleen dat iedereen er zo hijgerig mee omgaat. 95% van het volk vind het leuk om alles dat met het ESF af te zeiken, lacherig over te doen. Normaal hoor je nooit wat over zo'n optreden als het goed gaat, maar nu staat iedereen vooraan om hun kop eraf te hakken.

En als het echt blijkt dat het keer op keer nu live niet goed gaat zijn, dan vind ik dat AVROTROS een flater heeft geslagen door deze mensen te selecteren, maar laat Dion en Mia dan met rust. Die kunnen blijkbaar dan niet beter....
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 22:44:47 #199
163650 Greys
pi_208732308
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:41 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Klopt, ik vind het alleen dat iedereen er zo hijgerig mee omgaat. 95% van het volk vind het leuk om alles dat met het ESF af te zeiken, lacherig over te doen. Normaal hoor je nooit wat over zo'n optreden als het goed gaat, maar nu staat iedereen vooraan om hun kop eraf te hakken.
Eens, maar dan mogen we toch ook in de spiegel kijken? Ok wij zeiken uiteraard niet alles rondom het esf af, integendeel, maar toch ook wel het optreden van zaterdag. :P En dat ws ook gewoon niet best.

Maar snap wel beetje wat je bedoelt hoor. Zapte net langs Johan D. die Duncan compleet door het slijk trok en zei dat JOLENE uit Zweden toch gaat winnen. Tot drie keer toe. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208732329
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 22:44 schreef Greys het volgende:

[..]
Eens, maar dan mogen we toch ook in de spiegel kijken? Ok wij zeiken uiteraard niet alles rondom het esf af, integendeel, maar toch ook wel het optreden van zaterdag. :P En dat ws ook gewoon niet best.

Maar snap wel beetje wat je bedoelt hoor. Zapte net langs Johan D. die Duncan compleet door het slijk trok en zei dat JOLENE uit Zweden toch gaat winnen. Tot drie keer toe. :')
Ik vind ons hier op het forum als vaste volgers iets meer recht van spreken hebben dan allerlei fluttekutprogramma's die het ESF alleen aandacht geven als er om te lachen valt. En die hebben ook een iets breder bereik om karaktermoord te kunnen plegen...
  maandag 10 april 2023 @ 22:46:46 #201
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208732332
quote:

[..]

En als het echt blijkt dat het keer op keer nu live niet goed gaat zijn, dan vind ik dat AVROTROS een flater heeft geslagen door deze mensen te selecteren, maar laat Dion en Mia dan met rust. Die kunnen blijkbaar dan niet beter....
Het past wel echt in de huidige samenleving om maar op iedereen te schieten online en het naar beneden trappen. En dat zijn niet enkel tieners. Ook genoeg oudere mensen die helemaal los gaan online.
  maandag 10 april 2023 @ 22:48:21 #202
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208732337
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 22:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Johan D. zei eerder volgens mij dat enkel bluegrass, jazz en country muziek is toch? De rest was allemaal kut. Die staat zooo compleet buiten het huidige muzikale landschap.
pi_208732363
quote:

[..]

Ik denk dat ze kritiek op de commissie/AVROTROS niet echt meer gedurfd hebben omdat we net hebben gewonnen en S10 ook geliefd was (dus ook wel terecht), maar als we ons dit jaar niet kwalificeren zal dat ook wel weer beginnen. Je hoorde het nu al meer toen het weer een rustig/gevoelig nummer was.

Want inderdaad, de ‘schuld’ ligt dan meer bij hen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 22:51:50 #204
163650 Greys
pi_208732367
quote:
Ook voor AvroTros is het grotendeels een gok. Duncan had op het ESF ook knettervals kunnen gaan zingen door een zenuwinzinking. Hoe kan je zoiets voorspellen? Had S10 ook kunnen overkomen dat ze daar zo de bibbers had gekregen dat het door de druk en zenuwen mis ging. AvroTros kan moeilijk elk jaar alleen nog maar heel ervaren artiesten sturen toch.
En die zullen dit jaar oa op Duncan z'n oordeel zijn afgegaan als het om M&D ging.

Het is niet makkelijk, denk ik.

Ik vind wel dat M&D zelf wat steekjes lieten vallen de laatste tijd qua socials en likeability kweken enzo. Mag best gezegd. Daar gaan hun koppen er niet mee af. En we jubelden des te harder toen ze dan wl naar Spanje gingen. Alleen hadden ze daar even die persavond vrijdag mee moeten pakken. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 22:52:50 #205
163650 Greys
pi_208732374
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:46 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik vind ons hier op het forum als vaste volgers iets meer recht van spreken hebben dan allerlei fluttekutprogramma's die het ESF alleen aandacht geven als er om te lachen valt. En die hebben ook een iets breder bereik om karaktermoord te kunnen plegen...
Dat is waar. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 22:54:07 #206
163650 Greys
pi_208732385
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Johan D. zei eerder volgens mij dat enkel bluegrass, jazz en country muziek is toch? De rest was allemaal kut. Die staat zooo compleet buiten het huidige muzikale landschap.
Ja die zeikt altijd het ESF af maar n was het ineens 'toch een belangrijk iets om je land op de kaart te zetten'. Net hoe de wind waait bij hem denk ik. :') :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208732387
quote:
14s.gif Op maandag 10 april 2023 22:51 schreef Greys het volgende:

[..]
Ook voor AvroTros is het grotendeels een gok. Duncan had op het ESF ook knettervals kunnen gaan zingen door een zenuwinzinking. Hoe kan je zoiets voorspellen? Had S10 ook kunnen overkomen dat ze daar zo de bibbers had gekregen dat het door de druk en zenuwen mis ging. AvroTros kan moeilijk elk jaar alleen nog maar heel ervaren artiesten sturen toch.
En die zullen dit jaar oa op Duncan z'n oordeel zijn afgegaan als het om M&D ging.

Ik vind wel dat M&D zelf wat steekjes lieten vallen de laatste tijd qua socials en likeability kweken enzo. Mag best gezegd. Daar gaan hun koppen er niet mee af. En we jubelden des te harder toen ze dan wl naar Spanje gingen. Alleen hadden ze daar even die persavond vrijdag mee moeten pakken. :D
Dat het op het moment supreme ineens fout kan gaan valt bijna niet te voorspellen. Ik bedoel meer dat als D&M nu in de komende weken een erg matig zingend duo blijken te zijn had je dat wel kunnen weten lijkt me. Dan zullen ze die keren voor een selectiexcommissie ook niet altijd even zuiver hebben geklonken
  maandag 10 april 2023 @ 22:55:07 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208732397
quote:
14s.gif Op maandag 10 april 2023 22:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Vraag mij af wie over de socials gaat eigenlijk, ligt dat bij M&D zelf of hebben ze daar mensen voor/protocol van AVROTROS die ze moeten volgen? Wie besloot dat ze niet naar die persavond gingen terwijl ze de dag daarvoor al geland waren in Madrid ?
pi_208732421
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het was echt een nonverbale "het zijn gewoon twee amateurs die niet kunnen zingen"... En ja ik vond het ook niet best, ze missen uitstraling en charisma maar het zijn ook twee hele jonge mensen en ik ben er ook bang voor dat het allemaal iets te hoog gegrepen is, maar het kunnen ook gewoon echt de oortjes zijn geweest. En Waylon weet hoe dat werkt maar kiest er bewust voor om het in het midden te laten...
Nou ja, hele jonge mensen... Dion is bijna 30, Mia is 27 of zoiets. Eigenlijk wel bijzonder dat ze zo onervaren zijn.
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 23:03:22 #210
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208732463
Overigens, O'G3NE, Douwe, S10 en Jeangu waren ook nog niet enorm groot als artiesten, maar hadden toch een slag podiumervaring meer. Dat lijkt me toch een groot voordeel.

Duncan miste dat wat meer, maar die had een mega ervaren Mentor met Ilse. Dat hebben Mia en Dion nu niet, wellicht een gemis.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 23:05:05 #211
163650 Greys
pi_208732470
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:54 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat het op het moment supreme ineens fout kan gaan valt bijna niet te voorspellen. Ik bedoel meer dat als D&M nu in de komende weken een erg matig zingend duo blijken te zijn had je dat wel kunnen weten lijkt me. Dan zullen ze die keren voor een selectiexcommissie ook niet altijd even zuiver hebben geklonken
True. Daarom denk ik zelf dat ze het echt best kunnen, maar dat het voor een handjevol commissieleden toch weer anders is dan voor een zaal vol. Duncan werkt al langer met ze, dus kan me haast niet voorstellen dat hij geen goed beeld bij hun zangmogelijkheden had. Maar om ze z weinig live vlieguren samen te laten maken voor zoiets groots is wel echt een beetje een drama, dat hadden ze de afgelopen tijd al veel vaker live kunnen doen bij radiostations enzo. Zeker met vrij onervaren artiesten is dat best verstandig om te doen. Geen idee aan wie dat ligt dat nu een maand voor het ESF pas de allereerste keer live voor publiek was.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 23:05:15 #212
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208732471
En dat neem ik de commissie/avrotros dan wel kwalijk, overigens. Als ze die podium- en mediaervaring missen, zorg dan dat ze dat nog extra opdoen!
pi_208732487
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 23:05 schreef ijs_beer het volgende:
En dat neem ik de commissie/avrotros dan wel kwalijk, overigens. Als ze die podium- en mediaervaring missen, zorg dan dat ze dat nog extra opdoen!
Ergens wel eens, maar als je ziet wat de reacties zijn op het moment dat het even niet lekker klinkt kan ik ook best begrijpen dat je ze daarvoor wil beschermen. Beetje kip en ei-verhaal.
pi_208732497
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 23:05 schreef ijs_beer het volgende:
In hoeverre bemoeit de commissie/avrotros ermee? Ik denk dat het vooral bij hunzelf ligt.
pi_208732513
quote:
Nee helemaal niet, het is echt vals zeg
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 23:11:53 #216
163650 Greys
pi_208732520
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 23:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ergens wel eens, maar als je ziet wat de reacties zijn op het moment dat het even niet lekker klinkt kan ik ook best begrijpen dat je ze daarvoor wil beschermen. Beetje kip en ei-verhaal.
Had het dan bij de radiostations gedaan bv, waar het geluid goed is. Je zult toch echt IETS moeten doen met zulke onervaren mensen om ze hun nummer al flink wat keren live te laten doen voor het ESF om er wat meer vertrouwen in te krijgen voor ze. Anders ga je kapot op het ESF met 200 miljoen live kijkers en een arena vol. Dan maar reacties, je zult toch ergens een risico moeten nemen en dan liever niet pas op het ESF. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208732523
quote:
2s.gif Op maandag 10 april 2023 23:08 schreef hole1988 het volgende:

[..]
In hoeverre bemoeit de commissie/avrotros ermee? Ik denk dat het vooral bij hunzelf ligt.
Dat denk ik niet want Mia wist laatst ook niet waarom ze pas in Amsterdam voor het eerst het nummer live zouden doen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 23:14:52 #218
163650 Greys
pi_208732544
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 23:12 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat denk ik niet want Mia wist laatst ook niet waarom ze pas in Amsterdam voor het eerst het nummer live zouden doen.
Ik vond dat ook wel vaag. Had hun mentor Duncan dat niet vlot moeten trekken dan bv? Hij gaat tenslotte ook mee naar Liverpool. De commissie heeft andere eerdere deelnemers bv ook nooit tegengehouden om het lied bij radiostations enzo te doen toch? Of heb ik daar nou een heel verkeerd beeld van in m'n ietwat slechte geheugen? M&D gingen wel langs de radiostations maar alleen om te praten en niet om te zingen. Snap het niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 10 april 2023 @ 23:15:58 #219
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_208732553
Kansloos.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_208732570
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 23:14 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik vond dat ook wel vaag. Had hun mentor Duncan dat niet vlot moeten trekken dan bv? Hij gaat tenslotte ook mee naar Liverpool. De commissie heeft andere eerdere deelnemers bv ook nooit tegengehouden om het lied bij radiostations enzo te doen toch? Of heb ik daar nou een heel verkeerd beeld van in m'n ietwat slechte geheugen? M&D gingen wel langs de radiostations maar alleen om te praten en niet om te zingen. Snap het niet.
Duncan is natuurlijk zelf ook geen meester van PR en het creren van momentum :)
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 23:19:32 #221
pi_208732573
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 23:10 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee helemaal niet, het is echt vals zeg
Neh. 3 stukjes zaten ze er een beetje naast. Dat kan zeker beter, maar geen reden tot paniek!
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_208732579
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 23:15 schreef PzKpfw het volgende:
Kansloos.
Wel vereerd dit je in dit topic ideen voor je signature opdoet!
Het ESF-playlist topic
pi_208732586
quote:

[..]
Ik snap er eerlijk gezegd ook niet zoveel meer van. _O- Elke keer gebeurt er wel weer iets vreemds.
pi_208732590
Waylon vliegt nu trouwens ook wel behoorlijk uit de bocht bij Beau... karma is een bitch :7
pi_208732604
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:57 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nou ja, hele jonge mensen... Dion is bijna 30, Mia is 27 of zoiets. Eigenlijk wel bijzonder dat ze zo onervaren zijn.
Precies wat ik ook dacht. Onervaren wil niet zeggen dat ze jong zijn.

Ik weet dat ik nu misschien tegen het zere been ga schoppen maar wat is er gebeurd met Duncan weet wat hij doet en Duncan is een perfectionist dus het zal wel goed komen ?
We vragen ons af wat de rol van AvroTros is maar wat is Duncan’s aandeel in dit verhaal eigenlijk? Heeft hij louter het lied co-geschreven of heeft hij ook adviezen gegeven mbt tot sociale media en persconferenties? Hij was iig de eerste om rond Mia en Dion te fladderen tijdens een promotiefilmpje.
En zijn Mia en Dion niet zelf verantwoordelijk? Leuk dat je op Instagram laat weten dat je blij bent met je glutenvrij ontbijt in je hotel maar kom nou toch… :{w
Ik weet niet meer wat ik moet denken eerlijk gezegd maar hopelijk laten ze zaterdag zien dat ze het wl kunnen ^O^ w/
pi_208732605
quote:

[..]
Mocht je bij EIC Cornald tegenkomen. Ik zou zeggen stel eens een paar vragen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 23:26:48 #227
163650 Greys
pi_208732609
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 23:19 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Duncan is natuurlijk zelf ook geen meester van PR en het creren van momentum :)
Hij is dit keer de Ilse, gaat mee naar Liverpool, is officieel in 'het team' en hij zal toch als mentor best snappen dat het goed is voor z'n protegs (ik weet nooit hoe je dit schrijft) om samen live vlieguren te maken voor zoiets groots. Dan hoef je weinig van PR of momentum te weten om zoiets in te kunnen schatten dat dat goed voor ze is. Lijkt mij. :@ Maar hij kent ze beter dan wij dus wellicht is er een enorm goede reden. En hopelijk komt alles nog goed. Maar het is denk ik niet heel gek dat we er allemaal toch wat minder vertrouwen in hebben dan de afgelopen best wat jaren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 23:27:25 #228
163650 Greys
pi_208732613
quote:
2s.gif Op maandag 10 april 2023 23:25 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Mocht je bij EIC Cornald tegenkomen. Ik zou zeggen stel eens een paar vragen.
Dat heb ik hier toch al een paar keer gezegd dat we dat zeker gaan proberen? :) Hij is lang niet altijd in de interviewruimte hoor, hij is dan vaak ook achter de schermen bezig en met de repetities in de zaal als presentator van het concert een paar uur later etc. Maar als het lukt dan zeker.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 10 april 2023 @ 23:35:38 #229
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208732651
Andere pre-parties dan alleen Nederland zal er voor volgend jaar alleen niet meer in zitten denk ik zo :+
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 23:52:16 #230
163650 Greys
pi_208732732
Ja nee da's wel klaar nu.
Nou ja we hebben er erg van geneauteh, die ene keer in twintig jaar. Zullen we maar zeggen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208733759
Ik heb even dit topic niet kunnen openen de afgelopen dagen :+ ik vind het zo sneu voor ze. Het was echt niet goed. Had zo graag gewild dat ze hier goed uitkwamen. Negativiteit omringt ze al vanaf het begin en dat is zo jammer. Ze lijken het alleen niet te kunnen keren.
En nu staat er voor EIC nog meer spanning op. Ze kunnen echt goed live zingen en oefenen al maanden, ik begrijp het niet…
  dinsdag 11 april 2023 @ 08:52:25 #232
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208733886
Huh. We zijn 2 plekkies gestegen naar 14 :o
George Michael
  dinsdag 11 april 2023 @ 08:59:04 #233
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208733923
quote:
Ik dacht dat Aran verder wel realistisch was over het optreden, niet ‘hijgerig’ ofzo. En Daphne Bunskoek zei nog dat het goed zou komen.
Voor de rest eens hoor.
Om Johan Derksen kan ik alleen maar lachen. Dat is een gevalletje WG gooit er een muntje in (roept Songfestival) en hij gaat los.
Hij vindt de Clarks geweldig. Die kunnen geen van allen zingen |:)
George Michael
pi_208733924
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 08:29 schreef Mlita het volgende:
Ik heb even dit topic niet kunnen openen de afgelopen dagen :+ ik vind het zo sneu voor ze. Het was echt niet goed. Had zo graag gewild dat ze hier goed uitkwamen. Negativiteit omringt ze al vanaf het begin en dat is zo jammer. Ze lijken het alleen niet te kunnen keren.
En nu staat er voor EIC nog meer spanning op. Ze kunnen echt goed live zingen en oefenen al maanden, ik begrijp het niet…
Frankrijk klonk ook behoorlijk beroerd en die stond gisteren op tv gewoon prachtig te zingen. Even afwachten of het echt zo vreselijk is allemaal, want de combinatie van spanning, techniek, etc. kan het ook net even wat erger gemaakt hebben.
pi_208733986
twitter

We zijn dit zeker niet de enigen :+
pi_208734006
Ik snap wel dat artiesten niet mee willen doen. Het is een enorme kans dit platform maar kan ook heel veel breken..
pi_208734673
Ik gun het ze wel dat het zaterdag gewoon goed gaat en dat ze echt de tijd van hun leven hebben bij EIC. w/ w/
pi_208734679
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 09:15 schreef Mlita het volgende:
Ik snap wel dat artiesten niet mee willen doen. Het is een enorme kans dit platform maar kan ook heel veel breken..
Zonder hun ESF-deelname hadden we waarschijnlijk nooit van Mia en Dion gehoord, dus wat dat betreft is er weinig af te breken natuurlijk.
  Moderator dinsdag 11 april 2023 @ 10:57:16 #239
pi_208734745
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 08:59 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ik dacht dat Aran verder wel realistisch was over het optreden, niet ‘hijgerig’ ofzo. En Daphne Bunskoek zei nog dat het goed zou komen.
Voor de rest eens hoor.
Om Johan Derksen kan ik alleen maar lachen. Dat is een gevalletje WG gooit er een muntje in (roept Songfestival) en hij gaat los.
En hij draagt Davina aan. Al kan die wel erg goed schreeuwen.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_208734818
We staan gewoon voor lul.
  ESF Reporter dinsdag 11 april 2023 @ 11:09:10 #241
87554 Cee
Welluk?
pi_208734820
Je stelt je gewoon aan.
pi_208734829
Wellicht.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 april 2023 @ 11:12:53 #243
163650 Greys
pi_208734848
Het is nu dus extra fijn dat de hele eerste week repetities in Liverpool besloten is. Kunnen ze even goed acclimatiseren en een flink aantal keer dat lied doen.

En zaterdag gaat het vast al wel beter.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 11 april 2023 @ 11:57:23 #244
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208735332
Ik geloof gewoon echt niet dat zij niet zouden kunnen zingen. Dan brandt AVROTROS namelijk flink hun vingers (ESF blijft toch een kijkcijferkanon wat ze moeten koesteren in deze tijd van streaming). Dan snap ik ook niet waarom Duncan, de perfectionist, zijn naam eraan wil vasthangen.

Het zal vast meevallen uiteindelijk. Ja, dit ging niet lekker maar ik kan niet geloven dat zij niet kunnen zingen.
pi_208735530
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:57 schreef molloot200 het volgende:
Ik geloof gewoon echt niet dat zij niet zouden kunnen zingen. Dan brandt AVROTROS namelijk flink hun vingers (ESF blijft toch een kijkcijferkanon wat ze moeten koesteren in deze tijd van streaming). Dan snap ik ook niet waarom Duncan, de perfectionist, zijn naam eraan wil vasthangen.

Het zal vast meevallen uiteindelijk. Ja, dit ging niet lekker maar ik kan niet geloven dat zij niet kunnen zingen.
Iedereen kan zingen, zeker op een zwaar geautotunede opname als de studioversie van Burning Daylight. Maar live zingen voor een publiek met alle zenuwen en chaos die daarbij komen is echt iets anders. En daarbij komt nog dat dit nummer echt 100% draait om de vocals die echt zuiver moeten zijn, als je het een beetje vals zingt klinkt het gelijk voor geen meter. Dus ze maken het zichzelf niet makkelijk. Die uitvoering in Madrid was wel echt dramatisch, dat zullen ze wel beter kunnen.
pi_208735843
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 10:57 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
En hij draagt Davina aan. Al kan die wel erg goed schreeuwen.
Davina was erg goed in de interval act van Rotterdam destijds. Die was live helemaal prima.
pi_208735891
Nooit gedacht dat we dit zouden gaan zien met een halve finale met maar 15 landen :P (voordat we het nummer kenden dan :+).
  Moderator dinsdag 11 april 2023 @ 12:56:09 #248
pi_208735913
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 12:50 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Davina was erg goed in de interval act van Rotterdam destijds. Die was live helemaal prima.
Dat bedoel ik ook. Ze kan technisch zeker zingen.

Mijn smaak is het alleen niet. Maakt ook niet uit, als ze een goed nummer heeft dan zal ik het zeker aanmoedigen.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_208736040
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 08:59 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Voor de rest eens hoor.
Johan Derksen vindt dat zijn mening de waarheid is. Daarom gaat het ook al jarenlang mis bij hem. Ik kan hem dus niet serieus nemen.
pi_208736408
https://www.radioviainter(...)-nu-namens-nederland
Stefania wil weer naar het Songfestival, maar nu voor Nederland.
Interessant ;). Even luisteren nu.
pi_208736448
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 13:43 schreef Zigsky het volgende:
Is wel het beluisteren waard, vond dat ze wel wat zinnigs te zeggen had over de verschillen over de aanpak van Griekenland en Nederland.
Het ESF-playlist topic
  dinsdag 11 april 2023 @ 13:48:57 #252
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208736459
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 12:14 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Iedereen kan zingen, zeker op een zwaar geautotunede opname als de studioversie van Burning Daylight. Maar live zingen voor een publiek met alle zenuwen en chaos die daarbij komen is echt iets anders. En daarbij komt nog dat dit nummer echt 100% draait om de vocals die echt zuiver moeten zijn, als je het een beetje vals zingt klinkt het gelijk voor geen meter. Dus ze maken het zichzelf niet makkelijk. Die uitvoering in Madrid was wel echt dramatisch, dat zullen ze wel beter kunnen.
Ja, tuurlijk op een studioversie is het altijd anders. Maar de commissie zal echt eerst wel checken of ze live ook kunnen zingen. En dan zijn zenuwen altijd nog iets waar je geen rekening mee kan houden. Want wat als S10 dat had gekregen in Turijn vlak voor de eerste semi? Dan was er ook geen redden aan en dan hadden we ook gewoon niet gekwalificeerd. Dat kan je op voorhand niet zeggen. Zo’n S10 had ook nog nooit aan een competitie meegedaan, dus of je dan zenuwachtig bent of niet kan AVROTROS nog niks over zeggen.

That’s it :)
  dinsdag 11 april 2023 @ 13:49:43 #253
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208736469
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 12:53 schreef Em31 het volgende:
Nooit gedacht dat we dit zouden gaan zien met een halve finale met maar 15 landen :P (voordat we het nummer kenden dan :+).
[ afbeelding ]
Ik vind het nog terecht ook en hoop dat het een mooie les voor AVROTROS is :@
pi_208736634
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 12:14 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
En daarbij komt nog dat dit nummer echt 100% draait om de vocals die echt zuiver moeten zijn, als je het een beetje vals zingt klinkt het gelijk voor geen meter.
Ja dit idd. Het maakt of breekt het nummer meteen. Dus hoop echt dat ze het nog op orde krijgen
pi_208736667
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 12:50 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Zingen kan ze wel, al is dat schreeuwerige niet helemaal mijn ding. Maar ook voor haar geldt, kom maar met een goed liedje. Daar schort het bij haar vaak wel aan, maar Heartbeat is bijvoorbeeld een goed liedje, waarin ze ook niet zo hoeft te schreeuwen.
  dinsdag 11 april 2023 @ 14:13:38 #256
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208736746
Jaap Reesema is nog beschikbaar.
pi_208736913
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 13:48 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ja, tuurlijk op een studioversie is het altijd anders. Maar de commissie zal echt eerst wel checken of ze live ook kunnen zingen. En dan zijn zenuwen altijd nog iets waar je geen rekening mee kan houden. Want wat als S10 dat had gekregen in Turijn vlak voor de eerste semi? Dan was er ook geen redden aan en dan hadden we ook gewoon niet gekwalificeerd. Dat kan je op voorhand niet zeggen. Zo’n S10 had ook nog nooit aan een competitie meegedaan, dus of je dan zenuwachtig bent of niet kan AVROTROS nog niks over zeggen.

That’s it :)
Volgens mij was S10 ook ontzettend zenuwachtig. Heel veel artiesten zijn dat, dat is toch ook normaal? Veel schijten 7 kleuren voordat ze op moeten. Maar dan moet je dus een manier vinden om daarmee om te gaan, door het vaak te doen.
pi_208737314
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 14:13 schreef Koffieplanter het volgende:
Jaap Reesema is nog beschikbaar.
Met Armin van Buuren zeker? :+
  dinsdag 11 april 2023 @ 15:25:13 #259
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_208737532
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 13:43 schreef Zigsky het volgende:
kan ze dit jaar niet gaan en het nummer solo zingen?
liedje staat vast - maar artiesten mogen toch nog vervangen worden?
zeg maar wat nadat ik net op de radio WEER die opname van Spanje hoorde - denk RADIO-NL: doe dit nou niet
Gelukkig wel de studio-versie er gelijk achteraan

Fingers crossed op revanche komend weekend in Amsterdam
... en huiver mee
pi_208737854
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 15:25 schreef Giggio het volgende:

[..]
kan ze dit jaar niet gaan en het nummer solo zingen?
Helaas blijft Blanka de 'zangeres' }:|
pi_208738007
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 15:59 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Helaas blijft Blanka de 'zangeres' }:|
Bejba.
pi_208738312
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 13:49 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik vind het nog terecht ook en hoop dat het een mooie les voor AVROTROS is :@
Ja je vergeet zo met dit hele live-debacle bijna dat het in de basis best wel een flutlied is. :@
pi_208738846
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 13:48 schreef molloot200 het volgende:
Want wat als S10 dat had gekregen in Turijn vlak voor de eerste semi?
Volgens mij had die zelfs een paniekaanval vlak voor haar optreden.

/spuit11
  dinsdag 11 april 2023 @ 18:16:16 #264
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208739262
Laat ze volgend jaar maar eens wat dieper in die paar honderd inzendingen graven en er wat serieuzer naar luisteren, ook als de persoon erachter geen connecties met Ilse/Duncan/enzovoort heeft. Ik ga er iig vanuit dat er boeiender dingen tussen hebben gezeten van mensen die niet bekend zijn bij AvroTros.

Maar ja, zo werkt het in het mediawereldje helaas niet.
  Moderator dinsdag 11 april 2023 @ 18:36:48 #265
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208739485
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 18:16 schreef Eightyone het volgende:
Laat ze volgend jaar maar eens wat dieper in die paar honderd inzendingen graven en er wat serieuzer naar luisteren, ook als de persoon erachter geen connecties met Ilse/Duncan/enzovoort heeft. Ik ga er iig vanuit dat er boeiender dingen tussen hebben gezeten van mensen die niet bekend zijn bij AvroTros.

Maar ja, zo werkt het in het mediawereldje helaas niet.
Dit zijn wel een hele hoop aannames, gebaseerd op lucht h.
  dinsdag 11 april 2023 @ 18:48:23 #266
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208739601
Aran leest hier echt mee h _O-
  dinsdag 11 april 2023 @ 18:51:45 #267
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208739644
Ze hebben na het filmpje een poll op RTL Boulevard gezet na het filmpje en maar 2% van de Nederlanders denken dat ze gaan kwalificeren. Nou, wat een journalistiek :') En zo werkt het ESF niet lol :P

Ik ben heel benieuwd de komende weken. Wel interessante tijden zo :D
pi_208739653
Vind Stefania een erg leuke meid, zou het zeker niet verkeerd vinden als we haar een keertje sturen. Nederland kan wel een slay bop gebruiken voor een jaartje ^O^
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  ESF Reporter dinsdag 11 april 2023 @ 18:59:07 #269
87554 Cee
Welluk?
pi_208739717
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 13:47 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Is wel het beluisteren waard, vond dat ze wel wat zinnigs te zeggen had over de verschillen over de aanpak van Griekenland en Nederland.
Wel vreemd dat ze eerst vertelde dat ze vorig jaar Chanel het allerbeste vond en dat het haar favoriet was om een kwartier later een tirade te houden over hoe het meer over het nummer moet gaan en minder over de staging.
Vooral gezien haar eigen act in 2021.
pi_208739797
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 18:59 schreef Cee het volgende:

[..]
Wel vreemd dat ze eerst vertelde dat ze vorig jaar Chanel het allerbeste vond en dat het haar favoriet was om een kwartier later een tirade te houden over hoe het meer over het nummer moet gaan en minder over de staging.
Vond ik ook raar. Ze kwam best unlikeable over. Laat Iru met rust :( En jouw beschrijvingen van de liedjes zijn het leukst O+ .
pi_208739806
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 18:48 schreef molloot200 het volgende:
Wat werd er gezegd?
pi_208739837
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 18:59 schreef Cee het volgende:

[..]
Al waren dat beide prima radionummers imo, dat was wel een tikkeltje hypocriet ja.
Het ESF-playlist topic
  dinsdag 11 april 2023 @ 19:10:09 #273
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208739845
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 18:48 schreef molloot200 het volgende:
Zijn wij dan influencers?
  ESF Reporter dinsdag 11 april 2023 @ 19:17:12 #274
87554 Cee
Welluk?
pi_208739937
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 19:05 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Vond ik ook raar. Ze kwam best unlikeable over. Laat Iru met rust :( En jouw beschrijvingen van de liedjes zijn het leukst O+ .
(Ik probeer eerlijk te zijn maar ook niet te zuur en sneerderig)
pi_208739975
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 19:17 schreef Cee het volgende:

[..]
(Ik probeer eerlijk te zijn maar ook niet te zuur en sneerderig)
Dat doe je echt heel goed! Oprecht ^O^
Het ESF-playlist topic
  Moderator dinsdag 11 april 2023 @ 19:46:14 #276
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_208740420
In de nieuwe pocast van Aussievision raten ze ons nummer :Y : https://www.aussievision.net/podcast

Met een mooi compliment aan de Nederlandse fans in het begin O+ O+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_208740654
Ah, Aran Bade komt ook naar EIC
  ESF Reporter dinsdag 11 april 2023 @ 20:08:13 #278
87554 Cee
Welluk?
pi_208740831
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 19:46 schreef Meke het volgende:
In de nieuwe pocast van Aussievision raten ze ons nummer :Y : https://www.aussievision.net/podcast

Met een mooi compliment aan de Nederlandse fans in het begin O+ O+
Ik vind dat echt zo’n toffe gasten. Leuke reviews hebben ze altijd en het is extra grappig als ze elkaar vertellen hoe hoog een bepaald nummer in hun lijst staat en het blijkt ver uit elkaar te staan.
  Moderator dinsdag 11 april 2023 @ 21:34:00 #279
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_208742131
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 20:08 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik vind dat echt zo’n toffe gasten. Leuke reviews hebben ze altijd en het is extra grappig als ze elkaar vertellen hoe hoog een bepaald nummer in hun lijst staat en het blijkt ver uit elkaar te staan.
Ja vind ik ook :D En mooi dat ze ook iedereen in hun waarde laten en vrij nuchter daarin zijn!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  dinsdag 11 april 2023 @ 22:10:16 #280
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  woensdag 12 april 2023 @ 08:30:03 #281
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_208744406
Ik vind dat Mia & Dion echt veel te veel shit over zich heen krijgen. Ja, ook ik vind de pr tot nu toe zeer matig en ik vind de voorpret voor het ESF veel minder leuk doordat onze inzending relatief negatief naar voren komt. Maar niks, echt niks, doet er in deze voorbereidingsfase toe tenzij je een van de favorieten bent. Je kan alleen nog maar verrassen. Het gaat om die 3 minuten in Liverpool. Als ze daar staan met een goede staging, goede stem dan is alles wat we nu zien/horen vergeten. Heb vertrouwen, komt goed!!
Just do it
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 april 2023 @ 08:42:28 #282
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208744487
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 14:26 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Volgens mij was S10 ook ontzettend zenuwachtig. Heel veel artiesten zijn dat, dat is toch ook normaal? Veel schijten 7 kleuren voordat ze op moeten. Maar dan moet je dus een manier vinden om daarmee om te gaan, door het vaak te doen.
Vooral categorie artiesten die naar ESF gaan. Die zijn nog relatief jong, onervaren, niet vaak of nog nooit voor zo'n groot publiek opgetreden etc. Zelfs Anouk was zenuwachtig en die heeft toch ook wel wat volle zalen gespeeld.

Kunst is juist om dat om te kunnen zetten naar iets positiefs. Dat maakt het verschil tussen een onervaren iemand die naar excuses gaat zoeken waarom het niet goed ging en iemand met meer ervaring die het gewoon ondanks alles nailed. Mia is gewoon ook een slechte zangeres wat mij betreft. Op studioversie vind ik haar al net niet vals, dus had al weinig verwachtingen live.

Ik heb tot nu toe niks positiefs gezien van de Nederlandse inzending. Liedje is niet super goed, draait vooral om de stemmen, en als ze dat dan live niet kunnen overbrengen dan is de 11e plaats tijdens de halve finale al te hoog gegrepen. Ik snap de drang van velen om maar hoop te houden, maar volgens mij gaat de teleurstelling alleen maar groter worden als het straks niet gaat lukken.

Zullen vast hele lieve leuke aardige mensen zijn, maar daar win je niks mee :D
  woensdag 12 april 2023 @ 09:12:16 #283
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208744740
Ik hoop wel dat ze een beetje kunnen genieten toch van alles, bij de Madrid pre party, op social media zag je dat Mia zich aan het voorbereiden was stem opwarmen enzo met een blaasding op haar kamer. Maar andere artiesten waren in de coulissen met elkaar aan het praten, feesten, drankjes drinken, tiktoks opnemen etc. Ook de persavond ervoor waren ze niet bij als enige die al in Madrid waren. En sure niet iedereen is een extravert en maakt makkelijk praatjes, maar hoop wel dat alles wat ze doen leuk is geen bevalling voor hun.
pi_208747398
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 08:42 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Vooral categorie artiesten die naar ESF gaan. Die zijn nog relatief jong, onervaren, niet vaak of nog nooit voor zo'n groot publiek opgetreden etc. Zelfs Anouk was zenuwachtig en die heeft toch ook wel wat volle zalen gespeeld.

Kunst is juist om dat om te kunnen zetten naar iets positiefs. Dat maakt het verschil tussen een onervaren iemand die naar excuses gaat zoeken waarom het niet goed ging en iemand met meer ervaring die het gewoon ondanks alles nailed. Mia is gewoon ook een slechte zangeres wat mij betreft. Op studioversie vind ik haar al net niet vals, dus had al weinig verwachtingen live.

Ik heb tot nu toe niks positiefs gezien van de Nederlandse inzending. Liedje is niet super goed, draait vooral om de stemmen, en als ze dat dan live niet kunnen overbrengen dan is de 11e plaats tijdens de halve finale al te hoog gegrepen. Ik snap de drang van velen om maar hoop te houden, maar volgens mij gaat de teleurstelling alleen maar groter worden als het straks niet gaat lukken.

Zullen vast hele lieve leuke aardige mensen zijn, maar daar win je niks mee :D
Nou als je kijkt op YouTube zijn er genoeg positieve mensen hoor. Tis maar net wat je wilt horen denk ik dan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 april 2023 @ 13:59:55 #285
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208748091
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 12:58 schreef Boomboomkoffie het volgende:

[..]
Nou als je kijkt op YouTube zijn er genoeg positieve mensen hoor. Tis maar net wat je wilt horen denk ik dan.
Ik zei ook "van" en niet "over". Ik zie aardig wat positieve reacties van "kenners", maar om heel eerlijk te zijn hecht ik daar minimale waarde aan, want die hebben het vaker fout dan goed. Wat ik eigenlijk bedoelde was dat ik niks positiefs vanuit Mia en Dion heb gezien. Blijven een beetje schuw en op de achtergrond, promoten nauwelijks en zingen ook nog eens behoorlijk vals bij hun eerste echte publieke optreden.

Had verder "ik vind het liedje niet super goed" moet zeggen, maar ik vergeet wel vaker "ik" te typen, omdat het wel duidelijk zou moeten zijn dat het maar een mening is :D
pi_208748611
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 13:59 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik zei ook "van" en niet "over". Ik zie aardig wat positieve reacties van "kenners", maar om heel eerlijk te zijn hecht ik daar minimale waarde aan, want die hebben het vaker fout dan goed. Wat ik eigenlijk bedoelde was dat ik niks positiefs vanuit Mia en Dion heb gezien. Blijven een beetje schuw en op de achtergrond, promoten nauwelijks en zingen ook nog eens behoorlijk vals bij hun eerste echte publieke optreden.

Had verder "ik vind het liedje niet super goed" moet zeggen, maar ik vergeet wel vaker "ik" te typen, omdat het wel duidelijk zou moeten zijn dat het maar een mening is :D
Ik snap je mening en dankje voor je reactie. Ik vind het gewoon jammer dat het zo neergehaald wordt als iets wat niet goed genoeg is, er is genoeg kans nog dat we de finale gewoon halen. Wat dat betreft zit ik elk jaar weer in de zenuwen of we wel doorgaan, zelfs in 2019.
pi_208749057
Het valt of staat met 2 dingen: hun vocalen en de staging. Het liedje an sich is niet meteen top 10-waardig maar kan dat wel worden :Y
  woensdag 12 april 2023 @ 15:33:51 #288
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208749083
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 15:30 schreef TheVulture het volgende:
Het valt of staat met 2 dingen: hun vocalen en de staging. Het liedje an sich is niet meteen top 10-waardig maar kan dat wel worden :Y
Zou er nog echt een verrassing in kunnen zitten qua staging? Ik dacht er eerder aan dat ze misschien iets zouden kunnen doen met de effecten uit de video, dat bijvoorbeeld Mia en Dion aan een ronde tafel zitten en de camera dan draait. Maar aan de andere kanten vermoed ik weer iets "puur en simpel" qua staging.
  ESF Reporter woensdag 12 april 2023 @ 15:51:31 #289
87554 Cee
Welluk?
pi_208749304
Ik denk dat ze apart van elkaar beginnen (zoals in Madrid met een spot steeds op 1 persoon, camera er dicht op en de ander in het donker) en dan aan het eind (wellicht te laat) komen ze bij elkaar en wordt het allemaal veel lichter en warmer qua kleur.
Props en zo verwacht ik niet.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 april 2023 @ 16:28:39 #290
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_208749709
quote:
[ twitter ]
ja dat is het verschil als je zelf in de materie zit. Lokaal nieuws heeft soms ook dagen nodig om landelijk nieuws te worden. Lubach maakt items met oud nieuws voor de mensen die het nieuws volgen op specifieke onderwerpen maar voor het grote publiek kan het wel nieuws zijn. De nieuwe 16-jarige zwemster is voor de volgers niet nieuw maar NOS/kranten schrijven er nu pas echt over.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_208749962
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 15:51 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat ze apart van elkaar beginnen (zoals in Madrid met een spot steeds op 1 persoon, camera er dicht op en de ander in het donker) en dan aan het eind (wellicht te laat) komen ze bij elkaar en wordt het allemaal veel lichter en warmer qua kleur.
En we hopen eigenlijk gewoon ook op een smokey plynth.
pi_208750112
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 14:51 schreef Boomboomkoffie het volgende:

[..]
Ik snap je mening en dankje voor je reactie. Ik vind het gewoon jammer dat het zo neergehaald wordt als iets wat niet goed genoeg is, er is genoeg kans nog dat we de finale gewoon halen. Wat dat betreft zit ik elk jaar weer in de zenuwen of we wel doorgaan, zelfs in 2019.
Het is lullig voor Mia en Dion, maar het is onderdeel van het fenomeen songfestival. Een heel land gaat zich met je liedje bemoeien. Het zorgt er wel voor dat veel meer mensen dit nummer horen, want als het niet meedeed aan het songfestival had het met moeite de 100.000 streams aangetikt, vrees ik.
pi_208750124
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 15:51 schreef Cee het volgende:
Ja, als je niet uitpakt met een goede act (en er is alle reden om daarvoor te vrezen) kom je daar wel zo’n beetje op uit. Als Dion naar een zwijgende Mia zingt, zou dat immers zo’n ongemakkelijk BZN-optreden worden, waar Jan altijd net iets te aanwezig om Carola heen draaide op de momenten dat hij geen tekst had. Ik vermoed een kopie van Goodbye To Yesterday, en indien goed in beeld gebracht, kan dat een mooie indruk maken. Er moet alleen nog wel een konijn uit de hoge hoed worden getoverd om memorabel te zijn. Bij GTY ging de zanger aan het einde weg, en ging je je als kijker afvragen waar die gebleven was. Wat dat betreft moet er naar het einde dus wel op enige manier worden uitgepakt dat de kijker het nog eens wil zien. En dat moet dan wel iets meer zijn dan wat fellere belichting ofzo.
pi_208750990
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 17:09 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het is lullig voor Mia en Dion, maar het is onderdeel van het fenomeen songfestival. Een heel land gaat zich met je liedje bemoeien. Het zorgt er wel voor dat veel meer mensen dit nummer horen, want als het niet meedeed aan het songfestival had het met moeite de 100.000 streams aangetikt, vrees ik.
Ach als je het elk jaar in Nederland vraagt is het nooit goed genoeg voor esc.....wat hebben hun er nou verstand van🤣
  woensdag 12 april 2023 @ 18:55:28 #295
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208751514
https://www.ad.nl/video/p(...)heel-spannend-369052

AD heeft er een zangcoach bij gevraagd voor een oordeel in een filmpje
pi_208751632
quote:
9s.gif Op woensdag 12 april 2023 18:55 schreef Momo het volgende:

NU was ook nog niet klaar :')
twitter
  woensdag 12 april 2023 @ 19:17:24 #297
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208751851
quote:
9s.gif Op woensdag 12 april 2023 18:55 schreef Momo het volgende:

Over haar kwaliteiten als zangcoach kan ik niet oordelen,
Maar ze zou toch moeten weten dat het totaal pakket moet kloppen.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 april 2023 @ 19:19:33 #298
163650 Greys
pi_208751878
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 17:10 schreef Fred_B het volgende:
zou dat immers zo’n ongemakkelijk BZN-optreden worden, waar Jan altijd net iets te aanwezig om Carola heen draaide op de momenten dat hij geen tekst had.
_O- _O-

Hardop lachen omdat ik dit voor me kan halen hoe dat was. Wiebelend dansend met immer een grote glimlach, pal in heur personal space.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 april 2023 @ 19:37:22 #299
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_208752216
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 19:19 schreef Greys het volgende:

[..]
_O- _O-

Hardop lachen omdat ik dit voor me kan halen hoe dat was. Wiebelend dansend met immer een grote glimlach, pal in heur personal space.
Ik zie dit nu ook weer z voor me _O- _O- Carola houterig bewegend, Jan er om heen grijnzend _O-
  woensdag 12 april 2023 @ 19:38:08 #300
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208752229
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 april 2023 19:58 schreef NailQueen het volgende:
Ah, Aran Bade komt ook naar EIC
Dan zal hij raar staan te kijken. Aangezien hij van de week op tv vertelde dat het EiC in de ZiggoDome is.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  ESF Reporter woensdag 12 april 2023 @ 19:51:48 #301
87554 Cee
Welluk?
pi_208752438
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 19:38 schreef PinkLow het volgende:

[..]
Dan zal hij raar staan te kijken. Aangezien hij van de week op tv vertelde dat het EiC in de ZiggoDome is.
Oh jeez. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')