abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 april 2023 @ 10:02:25 #102
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208723724
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:58 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat hun kansen nu al lang voor het Songfestival verkeken zijn.
Dat ligt niet aan sociale media, maar aan het gegeven dat ze totaal niet blijken te kunnen zingen.
Put these foolish ambitions to rest.
  ESF Reporter maandag 10 april 2023 @ 10:05:44 #103
87554 Cee
Welluk?
pi_208723753
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 09:58 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat hun kansen nu al lang voor het Songfestival verkeken zijn.


Voor het Songfestival wat? De winst? Die kansen waren sowieso verwaarloosbaar.
  maandag 10 april 2023 @ 10:06:40 #104
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208723763
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 10:05 schreef Cee het volgende:

[..]
Voor het Songfestival wat? De winst? Die kansen waren sowieso verwaarloosbaar.
Of iig het linkerrijtje.
pi_208723792
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 09:58 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat hun kansen nu al lang voor het Songfestival verkeken zijn.

Vroeger kreeg men van tevoren weinig mee.
Ach welnee, als ze straks de sterren van de hemel zingen in Liverpool maakt dit allemaal niks uit.

Het probleem is, ik zou niet weten hoe ze over een maand ineens wél alles hebben wat ze nu missen. Voorlopig heeft het alles in zich van een non-kwalificatie. Ik zie gewoon geen redeeming features, niks waarvan ik denk: ja, dat kan nog wel eens wat worden.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 10:16:23 #106
163650 Greys
pi_208723833
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 09:58 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat hun kansen nu al lang voor het Songfestival verkeken zijn.

Vroeger kreeg men van tevoren weinig mee.
Ik denk dat 80 procent van degenen die straks stemmen dit helemaal niet meekrijgen? Die zien en horen alles dan voor het eerst en houden zich helemaal niet bezig met voorrondes en preparties.

Ze hebben het zelf in de hand. Zet daar een geweldige uitvoering neer waaraan alles klopt en niemand heeft last van dat er slecht geluid en zenuwen waren in Spanje een maand eerder.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208723837
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 11:01 schreef Nexum het volgende:
Is het gemeen als ik zeg dat ik hoop dat we niet de finale halen dit jaar? :@ alles aan onze act dit jaar klopt gewoon niet en misschien schud het de commissie ook wel wakker dat het anders moet
Ik zou het sneu voor het duo vinden als ze de finale niet halen maar ergens zou het inderdaad voor een flink opschudmoment moeten kunnen zorgen als het nummer niet doet wat het moet doen.
pi_208723872
Ik denk eigenlijk dat ze dan in de reactie vol gaan voor ‘ja er was geen jury meer, anders hadden we het zeker gered’ etc.

Weet niet of er echt veel gaat veranderen. Er lijkt toch ook wel een stukje arrogantie rond de AVROTROS te hangen.
  maandag 10 april 2023 @ 10:25:35 #109
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208723919
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:17 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ik zou het sneu voor het duo vinden als ze de finale niet halen maar ergens zou het inderdaad voor een flink opschudmoment moeten kunnen zorgen als het nummer niet doet wat het moet doen.
Tijd om Cornald te elimineren, wat ik je brom.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 10 april 2023 @ 10:31:56 #110
39237 crew  H_T
2733
pi_208723971
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 10:16 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik denk dat 80 procent van degenen die straks stemmen dit helemaal niet meekrijgen? Die zien en horen alles dan voor het eerst en houden zich helemaal niet bezig met voorrondes en preparties.

Ze hebben het zelf in de hand. Zet daar een geweldige uitvoering neer waaraan alles klopt en niemand heeft last van dat er slecht geluid en zenuwen waren in Spanje een maand eerder.
Ik denk dat een nog hoger percentage van de stemmers het niet meekrijgt. Ja, in Nederland is het nu even nieuws, maar Nederland mag sowieso al niet op zichzelf stemmen.

Als de optredens in Liverpool echt goed zijn kunnen ze de finale halen, maar dan moet het wel goed zijn. Laten we hopen dat de delegatie hierdoor wakker geschud wordt en er nog even extra aan gaat trekken
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 10:32:02 #111
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208723972
Als Loreen of Kaarija zaterdag supervals zingen heeft dat ook geen invloed op hun winkansen. Het gaat echt om wat er in Liverpool gebeurd. Al zijn dit soort pre parties natuurlijk wel een goed oefenmoment voor artiesten. Een optreden voor een grote zaal tussen alle andere acts van dit jaar in. Toch maar goed dat ze zijn gegaan om te zien waar ze nog aan moeten werken. Ook omdat ze geen ervaring hebben op het grote podium en vrijwel alle andere kandidaten wel. Je kan optreden voor veel mensen, kabaal, met druk niet vervangen door een repetitie in een gymzaal ergens in Nederland. Ons nummer is überhaupt niet echt een nummer waar mensen zo snel de telefoon voor zouden pakken. Zie ook geen Common Linnets scenario gebeuren. Daar gaven de bookies ook niks voor eerst. Maar ik denk nog steeds dat er een redelijke kans is dat we doorgaan als de vocals goed zijn in Liverpool en het niet te awkward is op het podium qua chemie. Maar als dat niet zo is dan tja...
pi_208723978
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:25 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Tijd om Cornald te elimineren, wat ik je brom.
Cornald is volgens mij het probleem niet, hij vindt Finland erg goed dit jaar. Ik denk, maar dat is speculatie, dat het meer mensen als Eric van Stade van Avrotros en Jan Smit zijn die remmende factoren zijn.
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 10:34:01 #113
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208723994
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:32 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Cornald is volgens mij het probleem niet, hij vindt Finland erg goed dit jaar. Ik denk, maar dat is speculatie, dat het meer mensen als Eric van Stade van Avrotros en Jan Smit zijn die remmende factoren zijn.
Jan Smit vind sowieso alles wat meer rock dan Coldplay is of iets edgy is niet leuk, dat kan je horen in zijn commentaar altijd.
pi_208724024
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:34 schreef Momo het volgende:

[..]
Jan Smit vind sowieso alles wat meer rock dan Coldplay is of iets edgy is niet leuk, dat kan je horen in zijn commentaar altijd.
Klopt, en Eric van Stade vond het nummer van S10 erg gedurfd. Dat label zou ik er niet op plakken. Ander materiaal van S10 is veel gedurfder.
Ik denk dat als we echt geen nationaal songfestival meer willen die hele selectiecommissie eens grondig op de schop moet. Dat hebben ze al eens gedaan maar er zitten nog steeds remmende factoren in. Het allerbeste zou zijn als het eens naar een andere minder behoudende omroep zou gaan.
pi_208724043
Ik wil niet verder meegaan in de grafstemming, maar toch even een random greep uit de negatieve reacties hier.

quote:
In deze uitvoering is het in alle opzichten een liedje voor de laatste plaats. Niet omdat het de slechtste inzending is van allemaal, maar omdat het volledig onopvallend voorbij gaat en geen enkele televoter enthousiast maakt.

Heb je gelijk in, wie weet is het dan stukken beter... Maar... ze moeten straks óók live zingen, daar zullen de zenuwen alleen maar erger zijn.

Ik vind er weinig chemie of enthousiasme vanaf stralen eerlijk gezegd... Dat mis ik wel.

Zeer matig nummer. De kans dat Nederland het WK voetbal wint is groter dan dat Nederland de tweede ronde van het songfestival haalt.
Snap ook niet waarom dit een duet was, meer twee mensen die hetzelfde liedje bijna precies hetzelfde zingen.

Dit wat we nu krijgen is echt tenenkrommend saai. Man man man hoe krijgen ze het voor elkaar om zo iets afgezaagds neer te zetten. Een duo dat met een gefaked smart in ogen en stem wat aparts wilt neerzetten . Echt vreselijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het Madrid optreden was kut, maar je weet wat ze zeggen over een slechte generale. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mandy040986 op 10-04-2023 12:30:13 ]
pi_208724084
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:38 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Klopt, en Eric van Stade vond het nummer van S10 erg gedurfd. Dat label zou ik er niet op plakken. Ander materiaal van S10 is veel gedurfder.
Ik denk dat als we echt geen nationaal songfestival meer willen die hele selectiecommissie eens grondig op de schop moet. Dat hebben ze al eens gedaan maar er zitten nog steeds remmende factoren in. Het allerbeste zou zijn als het eens naar een andere minder behoudende omroep zou gaan.
De leden zijn nu (volgens mij):

Cornald Maas (presentator)
Eric van Stade (directeur)
Sander Lantinga (dj)
Carolien Borgers (dj)
Hila Noorzai (presentatrice)
Jan Smit (presentator/zanger)

Als er nou op z'n minst één goede muzikant tussen zou zitten... ik vind het echt stuitend. Alsof je onze inzending voor de Academy Awards laat kiezen door allemaal mensen die wel eens een film hebben gezien.
  ESF Reporter maandag 10 april 2023 @ 10:50:08 #117
87554 Cee
Welluk?
pi_208724113
quote:
7s.gif Op maandag 10 april 2023 10:42 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik wil niet verder meegaan in de grafstemming, maar toch even een random greep uit de negatieve reacties hier.
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het Madrid optreden was kut, maar je weer wat ze zeggen over een slechte generale. :)
Haha, dit is dan weer briljant. :D
pi_208724125
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:47 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
De leden zijn nu (volgens mij):

Cornald Maas (presentator)
Eric van Stade (directeur)
Sander Lantinga (dj)
Carolien Borgers (dj)
Hila Noorzai (presentatrice)
Jan Smit (presentator/zanger)

Als er nou op z'n minst één goede muzikant tussen zou zitten... ik vind het echt stuitend. Alsof je onze inzending voor de Academy Awards laat kiezen door allemaal mensen die wel eens een film hebben gezien.
Eens, dat moet echt anders maar ik heb er een hard hoofd in dat dit gaat gebeuren.
pi_208724187
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:10 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ilse en Waylon hadden juist wél enorme chemie, als ze op het podium stonden en die stemmen samenvoegden gebeurde er echt iets. Daarom waren ze juist gaan samenwerken, niet omdat ze elkaar nou zo vreselijk aardig vonden want dat was inderdaad niet zo. Je ziet ook dat het nummer Calm After the Storm met Ilse en de surrogaat-Waylons die ze erna gebruikte lang niet zo goed was. Omdat het juist door die chemie tot een hoger niveau werd getild.

Laten we zeggen dat dit voorlopig voor Mia & Dion niet geldt :) Jezus, wat een slecht optreden. Niet om aan te horen. Dat zou twee van zulke topartiesten dus niet overkomen, in-ears of geen in-ears.
Vocaal zou het met die twee inderdaad niet zo mis zijn gegaan. Dat geloof ik ook niet. Maar de eerste optredens van CATS waren echt heel matig hoor. Niet alleen dat gemompel bij DWDD, maar ook bij EIC stonden ze maar een beetje naast elkaar zonder enige interactie. En dat gebeurde continu zo. Pas op het ESF met die opstelling dat ze elkaar aankeken was dat probleem opgelost.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208724243
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 10:16 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik denk dat 80 procent van degenen die straks stemmen dit helemaal niet meekrijgen? Die zien en horen alles dan voor het eerst en houden zich helemaal niet bezig met voorrondes en preparties.

Ze hebben het zelf in de hand. Zet daar een geweldige uitvoering neer waaraan alles klopt en niemand heeft last van dat er slecht geluid en zenuwen waren in Spanje een maand eerder.
Maak van die 80% maar 99,9%. In eigen land misschien iets meer, maar over de grens niet. Ik denk tenminste niet dat de Litouwse Boulevard of Azerbeidzjaanse Shownieuws gisteren hebben geopend met het brekende nieuws dat Dion en Mia er zangtechnisch niet zo lekker inzaten in Madrid. De kijker van het ESF bepaalt uiteraard gewoon op basis van hoe het daar overkomt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208724252
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:58 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Vocaal zou het met die twee inderdaad niet zo mis zijn gegaan. Dat geloof ik ook niet. Maar de eerste optredens van CATS waren echt heel matig hoor. Niet alleen dat gemompel bij DWDD, maar ook bij EIC stonden ze maar een beetje naast elkaar zonder enige interactie. En dat gebeurde continu zo. Pas op het ESF met die opstelling dat ze elkaar aankeken was dat probleem opgelost.
Ik was ook niet bepaald onder de indruk toen bij DWDD, maar vlak daarna hoorde ik de studioversie en toen hoorde ik dat het wel een goed liedje was. Dat is toch de basis. Dat geldt voor Burning Daylight niet. En dan heb je dus nog het verdere nadeel dat deze twee nul ervaring hebben en omkomen van de zenuwen straks in Liverpool, met een nummer waarin ze allebei boven hun macht lijken te moeten zingen. Veel succes!
pi_208724318
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:47 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
De leden zijn nu (volgens mij):

Cornald Maas (presentator)
Eric van Stade (directeur)
Sander Lantinga (dj)
Carolien Borgers (dj)
Hila Noorzai (presentatrice)
Jan Smit (presentator/zanger)

Als er nou op z'n minst één goede muzikant tussen zou zitten... ik vind het echt stuitend. Alsof je onze inzending voor de Academy Awards laat kiezen door allemaal mensen die wel eens een film hebben gezien.
Het valt me tegen dat er nog geen oud-songfestivalkandidaat bij zit. Duncan is nu begeleider maar een Ilse Delange of een S10 zou ik een prima toevoeging vinden. Alleen geen OG3NE of Waylon.
pi_208724338
Ik denk trouwens dat onze kansen voor de finale nog steeds hetzelfde zijn. Maar mochten we de finale halen zou ik tekenen voor een 16de/17de plek.
  ESF Reporter maandag 10 april 2023 @ 11:15:47 #124
87554 Cee
Welluk?
pi_208724367
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 11:12 schreef NailQueen het volgende:
Ik denk trouwens dat onze kansen voor de finale nog steeds hetzelfde zijn. Maar mochten we de finale halen zou ik tekenen voor een 16de/17de plek.
Ik denk dat áls we het halen, het betekent dat het live goed ging en kan en dan hebben we in de finale de jury aan onze zijde en worden we 14e. Dat is rechterrijtje maar 14e, ik teken er nu voor. :7
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 11:19:44 #125
163650 Greys
pi_208724413
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 11:03 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Maak van die 80% maar 99,9%. In eigen land misschien iets meer, maar over de grens niet. Ik denk tenminste niet dat de Litouwse Boulevard of Azerbeidzjaanse Shownieuws gisteren hebben geopend met het brekende nieuws dat Dion en Mia er zangtechnisch niet zo lekker inzaten in Madrid. De kijker van het ESF bepaalt uiteraard gewoon op basis van hoe het daar overkomt.
Ja he? Ik wilde niet overdrijven dus ik ging maar even heel veilig zitten met die 80 procent maar het zal inderdaad nog veel hoger zijn. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 10 april 2023 @ 11:41:41 #126
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208724560
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 19:57 schreef superniger het volgende:

[..]
[..]
Oei. Dit is niet goed.
Och ik heb sinds lange tijd niet meer zo gelachen.

Wat ontzettend slecht dit! Hopelijk klinken ze zaterdag in Amsterdam beter en klinken ze tijdens het ESF helemaal top. Want dit was gewoon echt heel slecht.

Sommige stukken waren wel goed!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  maandag 10 april 2023 @ 11:48:42 #127
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208724633
Een paar jaar geleden zat PR-meisje nog in de selectiecommissie dus wat dat betreft zijn we al íets vooruitgegaan :P

Ik denk inderdaad dat die Erik en Jan het meeste tegenzitten.
pi_208724930
Eigenlijk kreeg ik plaatsvervangende schaamte toen Mia handjes begon te schudden tijdens het optreden. In het vorige topic zei ik dat ik de indruk had/heb dat die twee zichzelf interessanter vinden dan wat er om hun heen gebeurt. Dit soort acties bevestigen dat alleen maar voor mij.

Hopelijk is dit een leermoment geweest en gaat het zaterdag -maar vooral in Liverpool- beter.
pi_208725250
Ik wacht liever op komende zaterdag om een wat beter beeld te vormen. Dat optreden in Madrid ging echt niet goed, maar het was wel een waardevolle ervaring; nu hebben ze iig feedback (waar ze hopelijk serieus wat mee doen), zoals chemie opbouwen.

Ik weet niet meer welke artiest het zei en in welk jaar, maar ik herinner me wel dat zo'n intieme pre-party veel enger en zenuwslopender is dan het optreden op het grote Eurovisiepodium. Bij dat laatste repeteer je je plat en zit je drie minuten in een soort vacuum, waarbij je je nauw aan het 'script' en choreografie houdt. Als je je goed concentreert vergeet je dat er tienduizend mensen in de zaal en tientallen miljoenen mensen thuis meekijken. Bij dat eerste zit iedereen dichtbij op je lippen, en je kunt ze horen praten, meezingen of gillen, recht in de ogen aankijken en bijna ruiken. Publiek reageert anders in het buitenland. Er zitten geen duidelijke camera's waar je je op kunt richten; je moet je op het publiek richten dat niet bepaald het meest makkelijke publiek leek (wel beter dan Barcelona). En dan ook nog die nerveuze techniek die het ieder moment leek te begeven.

Lijkt me daarom dat het extra spannend was voor Mia en Dion, met deze context als allereerste optreden ooit. Ze hadden gerepeteerd bij de soundcheck, maar het leek op die avond alsof ze 'schrokken' toen er echt publiek was, en door de spanning de vocalen alle kanten op gingen.

Maar goed, zaterdag de herkansing vertrouwd in eigen land met grotendeels publiek uit NED. Wie weet dat het helpt met het zelfvertrouwen, en dat het wel een stuk beter gaat (ik duim :)).
  ESF Reporter maandag 10 april 2023 @ 13:16:04 #130
87554 Cee
Welluk?
pi_208725291
Ik hoop ook echt dat ze wat meer interactie met de andere artiesten hebben gehad dan wat wij te zien hebben gekregen. Niet omwille van een beter resultaat, maar gewoon een goede ervaring. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de eerste preparty van Wild Youth, en hoe ze daar bij stonden zou je denken dat ze de rest af zouden zeggen. Maar ze hebben mede dankzij de band die ze hebben opgebouwd met andere acts die momenteel de zelfde druk ervaren, en voor wie dit allemaal net zo nieuw is, volgens mij wel een omslag ervaren. Je ziet ze er vol voor gaan en plezier beleven ondanks al het geklets eromheen. Soort van vangnet.

/bezorgde tante Cee
pi_208726127
https://www.telegraaf.nl/(...)onk-gewoon-heel-vals

Richard heeft er ook een artikel aan gewaagd (achter een betaalmuur, want voor dit soort baanbrekende journalistiek nemen mensen een abo op de T natuurlijk) en uit een reactie van Avrotros blijkt dat zij er van overtuigd zijn dat Mia en Dion kunnen zingen en dat op dit soort evenementen de techniek vaak een probleem is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208726205
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 14:55 schreef Fred_B het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)onk-gewoon-heel-vals

Richard heeft er ook een artikel aan gewaagd (achter een betaalmuur, want voor dit soort baanbrekende journalistiek nemen mensen een abo op de T natuurlijk) en uit een reactie van Avrotros blijkt dat zij er van overtuigd zijn dat Mia en Dion kunnen zingen en dat op dit soort evenementen de techniek vaak een probleem is.
Even de betaalmuur omzeild, voor wie het wil nalezen.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208726229
quote:
quote:
Bij de AvroTros maakt men zich vooralsnog niet veel zorgen. „We hebben veel vertrouwen in Dion en Mia”, zegt een woordvoerster van de omroep, die erop wijst dat bij preparty’s de prioriteit van de techniek niet bovenaan staat. De preparty’s zijn volgens de woordvoerster een goede mogelijkheid om kennis te maken met publiek, fans en internationale pers.
|:)
pi_208727307
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:25 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Tijd om Cornald te elimineren, wat ik je brom.
Ze mogen wat mij betreft iedereen van die commissie naar huis sturen. Maar Cornald juist niet. Hij is de enige die echt begrijpt wat wel en niet werkt bij het ESF.
pi_208727650
Je zal daar maar achter de coulissen zitten in Madrid, waarschijnlijk al een uur van tevoren, wetende dat je artiest nummer zoveel bent, maar geen idee hebbend hoe laat dat dan zal zijn….. Je rekent het een beetje uit…. En dan blijkt dat sommige artiesten niet 1, maar 2 of zelfs 3 liedjes zingen……. En uiteindelijk, na veel en veel langer dan je had verwacht, om ongeveer om 1 uur ‘s nachts mag je het podium om…… En hoor je geen noot van de muziek in je in-ears….

Dat is wel even iets anders dan een repetitie- en optredenschema in Liverpool straks, dat tot op de minuut vast staat, waarbij de techniek niet 1 maar 10 keer gecheckt en dubbel gecheckt is, en een optreden dat tot op elke seconde is uitgedacht en gerepeteerd. Oké, de wetenschap dat er 200 miljoen mensen is spannend, maar het is toch vooral je ding doen, zo goed mogelijk. Dit zijn wel mensen die van kinds af aan met muziek bezig zijn geweest. Die door een artiest met goeie oren aan zijn hoofd (en die weet dat het hem wordt aangerekend als hij met kneuzen in zee gaat) zijn uitgekozen om met hem een nummer te maken. Dat optreden komt goed. Dan mag je het nummer nog steeds ruk vinden. Maar er worden echt geen jongelui die wel eens ooit in een achterafkamertje een soort van iets gezongen hebben naar Liverpool gestuurd. AvroTros mag dan een (te) brave omroep zijn. Helemaal gek zijn ze daar ook niet.
pi_208727765
Mia post een filmpje van het optreden op insta: That was an incredible experience, thank you Madrid.

Maar wel met de studioversie eroverheen. Zouden ze het zelf ook wel weten?!
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 17:20:18 #137
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208727954
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 17:11 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Mia post een filmpje van het optreden op insta: That was an incredible experience, thank you Madrid.

Maar wel met de studioversie eroverheen. Zouden ze het zelf ook wel weten?!
Tuurlijk weten ze het zelf ook wel, waarschijnlijk willen ze er zelf niet te veel een ding van maken. In voorgaande jaren had je wel eens artiesten die los gingen op een organisatie van een PreParty vanwege techniek of zaken, maar daar haal je ook geen sympathie mee. Jammer voor hun dat ze voor Nederland uitkomen dus het ook meteen overal in de Nederlandse media staat. in andere landen gaan ze daar toch wat relaxer mee om.
  maandag 10 april 2023 @ 17:22:46 #138
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208727991
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 17:11 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Mia post een filmpje van het optreden op insta: That was an incredible experience, thank you Madrid.

Maar wel met de studioversie eroverheen. Zouden ze het zelf ook wel weten?!
Haha dat is wel duidelijk ja. Die zijn zelf ook niet gek.

Maar goed dat dit nu gebeurd en niet op het ESF zelf. Een beetje zeiken vooraf hoort erbij. Heerlijk!
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  maandag 10 april 2023 @ 17:27:13 #139
429367 DKUp
ON TOUR
pi_208728046
quote:
Songfestival-duo Mia en Dion reageert op onzuiver livedebuut: ‘Heel erg jammer dat het niet goed was’

Het livedebuut van Burning Daylight, het Nederlandse songfestivalliedje, is uitgedraaid op een teleurstelling. Mia Nicolai en Dion Cooper zongen het nummer bij een songfestivalfeestje in Madrid niet zuiver, iets dat ze wijten aan technische problemen. ,,Heel jammer dat het niet goed was”, zegt het duo in een reactie aan deze site.

Mia Nicolai en Dion Cooper hadden er lang naar uitgezien, afgelopen weekeinde was het zover: hun eerste liveoptreden met Burning Daylight, het lied dat ze samen schreven met Duncan Laurence en diens verloofde Jordan Garfield. In Sala La Riviera, een concertzaal in Madrid, kwam het tweetal samen met een aantal andere Eurovisie-deelnemers tijdens een Eurovisie pre-party, zoals er ook volgende week één is in Amsterdam: Eurovision in Concert.

Na een flink aantal interviews mochten de artiesten zaterdagavond hun liedjes brengen, in het geval van Mia en Dion ging dat niet vlekkeloos. Beiden waren ze niet toonvast waardoor het niet zuiver klonk, bij vlagen zelfs tegen het valse aan.

Meerdere landen hadden last van de techniek
In hun voordeel pleit dat ze lang niet de enigen waren die niet goed uit de verf kwamen in Madrid. Meerdere artiesten hadden last van gebrekkige technische omstandigheden. ,,Waarschijnlijk lag het aan de in-ears (de oordopjes, red.), waardoor ze geen goed geluid kregen”, zegt een woordvoerder van AvroTros, de omroep die de Nederlandse kandidaten begeleidt. ,,De techniek was gewoon niet goed en dan wordt het heel lastig. Meerdere landen hadden daar last van. Maar wij hebben en houden alle vertrouwen in Mia en Dion, we hebben ze vaak samen horen zingen en weten hoe goed ze zijn.”

De artiesten zelf betreurden de uitvoering van Burning Daylight, maar hadden wel genoten van de eerste kennismaking met het Eurovisie Songfestival. ,,We vonden het leuk om andere kandidaten te ontmoeten, interviews te doen met de Spaanse pers en we hebben genoten van de energie van het publiek”, vertellen ze aan deze site. ,,Helaas was het qua techniek een heel lastig optreden wat heeft geresulteerd in een uitvoering die niet goed ging. Dat is heel erg jammer.”

Revanche
Mia Nicolai en Dion Cooper krijgen komende zaterdag al een kans op revanche, dan staan ze in Afas Live bij Eurovision in Concert, een vergelijkbaar evenement. Overigens ervoeren meerdere deelnemers aan de vorige editie van Eurovision in Concert in 2022 ook technische problemen. Bij het songfestival in Liverpool is Nederland ingedeeld in de eerste halve finale, op dinsdag 9 mei.

https://www.ad.nl/songfes(...)-goed-was~a6b5418ce/
SOONY
pi_208728140
AVROTROS zal nu helemaal wel 3 keer nadenken voordat ze nog een act naar het buitenland sturen vooraf, denk ook dat dit soort technische issues de voornaamste reden zijn waarom ze hun kandidaten willen beschermen eigenlijk.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208728341
Je neemt ook wel een risico om daar dan je eerste live-optreden te doen. Als het al een paar keer goed is gegaan in Nederland zelf dan weten we hier ook meteen dat het daar gewoon aan de techniek ligt.

Dus hopelijk zien ze dit dan ook niet meteen als reden om al die pre-parties maar weer te skippen.
pi_208728428
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 17:46 schreef Em31 het volgende:
Je neemt ook wel een risico om daar dan je eerste live-optreden te doen. Als het al een paar keer goed is gegaan in Nederland zelf dan weten we hier ook meteen dat het daar gewoon aan de techniek ligt.

Dus hopelijk zien ze dit dan ook niet meteen als reden om al die pre-parties maar weer te skippen.
Het zijn altijd de artiesten die er sowieso al geen reet van kunnen die over die in-ears zeuren. Sorry, maar ik vind dat echt een slappe smoes. Het is niet ideaal natuurlijk, maar zelfs zonder jezelf te horen hoef je niet zo vals als een kraai te zingen.
  ESF Reporter maandag 10 april 2023 @ 17:53:27 #143
87554 Cee
Welluk?
pi_208728442
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 17:33 schreef TheVulture het volgende:
AVROTROS zal nu helemaal wel 3 keer nadenken voordat ze nog een act naar het buitenland sturen vooraf, denk ook dat dit soort technische issues de voornaamste reden zijn waarom ze hun kandidaten willen beschermen eigenlijk.
Zo leren ze nooit wat. Liever dat dit nu gebeurt dan straks in 1x in het diepe te worden gegooid met 0 ervaring.
pi_208728514
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 17:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het zijn altijd de artiesten die er sowieso al geen reet van kunnen die over die in-ears zeuren. Sorry, maar ik vind dat echt een slappe smoes. Het is niet ideaal natuurlijk, maar zelfs zonder jezelf te horen hoef je niet zo vals als een kraai te zingen.
Dat lijkt me ook niet, al wil ik ze wel het voordeel van de twijfel geven aangezien Frankrijk en Noorwegen bijv. ook behoorlijk slecht klonken en daarvan weten we toch wel dat ze het kunnen.
pi_208728713
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 17:58 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook niet, al wil ik ze wel het voordeel van de twijfel geven aangezien Frankrijk en Noorwegen bijv. ook behoorlijk slecht klonken en daarvan weten we toch wel dat ze het kunnen.
Je hebt nu wel veel artiesten die o.a. door covid echt nog nooit voor een volle zaal hebben gestaan, en alle herrie en technische issues die daarbij horen. Zelfs S10 had dat toch nooit. Maar die werd wel steeds beter, gewoon door het vaak te doen. Daarvoor is het bij Mia en Dion te laat.
  maandag 10 april 2023 @ 18:48:58 #146
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208729283
Nu bij Boulevard.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208729300
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 18:48 schreef GeorgeM het volgende:
Nu bij Boulevard.
Aangekondigd als Mia & Don, dankjewel Daphne Bunskoek!
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  maandag 10 april 2023 @ 18:51:04 #148
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208729317
Aran vond het erg, maar deels te wijten aan de techniek.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  maandag 10 april 2023 @ 18:51:40 #149
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208729326
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 18:11 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Je hebt nu wel veel artiesten die o.a. door covid echt nog nooit voor een volle zaal hebben gestaan, en alle herrie en technische issues die daarbij horen. Zelfs S10 had dat toch nooit. Maar die werd wel steeds beter, gewoon door het vaak te doen. Daarvoor is het bij Mia en Dion te laat.
Zo vaak heeft S10 De Diepte ook niet gedaan voor Turijn hoor. Alleen bij Mathijs, en bij ESF in Concert. 2 of 3 radioprogramaatjes, maar dat is ook zonder publiek. Ik denk nou niet dat die 5 keer zo super veel uit hebben gehaald hoor :)
pi_208729382
Vond dat RTL Boulevard dat best netjes deed.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208729435
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 18:48 schreef GeorgeM het volgende:
Nu bij Boulevard.
Ik was er al bang voor ;(
pi_208729495
Dit was van t niveau email to berlin.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 10 april 2023 @ 19:05:55 #153
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208729532
We zijn een plekje gezakt bij de bookies.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208729648
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 19:05 schreef GeorgeM het volgende:
We zijn een plekje gezakt bij de bookies.
Vanochtend stonden ze 14e.

Off topic: hoe plaats ik een foto hier, het wil niet zo lukken.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208729683
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 17:52 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het zijn altijd de artiesten die er sowieso al geen reet van kunnen die over die in-ears zeuren. Sorry, maar ik vind dat echt een slappe smoes. Het is niet ideaal natuurlijk, maar zelfs zonder jezelf te horen hoef je niet zo vals als een kraai te zingen.
En toch zijn die dingen wel even verrekte handig om in te hebben... Het is bedoeld om juist ook om je af te bakenen van de herrie eromheen. Je hoort jezelf gewoonweg niet waardoor je hard of te zacht staat te zingen. Dus falende techniek is best wel vervelend dan.

Toch even gezegd hebbende...
pi_208729716
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 19:14 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Vanochtend stonden ze 14e.

Off topic: hoe plaats ik een foto hier, het wil niet zo lukken.
Is het van een webpagina of social media? Dan moet je ergens de optie hebben om de afbeelding zelf te openen op een nieuw tabblad.

De URL die je dan hebt moet je kopiëren, en om het te posten moet het in dit format: (spaties in de blokhaken weghalen).

[ img ]link afbeelding[ /img ]

Anders wil ik het ook best even doen, als je de link naar de webpagina waar de afbeelding staat kunt sturen :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208729778
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 19:19 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Is het van een webpagina of social media? Dan moet je ergens de optie hebben om de afbeelding zelf te openen op een nieuw tabblad.

De URL die je dan hebt moet je kopiëren, en om het te posten moet het in dit format: (spaties in de blokhaken weghalen).

[ img ]link afbeelding[ /img ]

Anders wil ik het ook best even doen, als je de link naar de webpagina waar de afbeelding staat kunt sturen :)
Nee, vanaf mijn telefoon. Volgende keer niet opslaan dus. Thanks.


Edit: jij vroeg laatst ook die foto van die zanger van Finland (kan zijn naam niet schrijven :@ ), ff proberen
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208729831
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 19:25 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Nee, vanaf mijn telefoon. Volgende keer niet opslaan dus. Thanks.
Geen probleem! Anders kun je ook wel DM'en als het niet lukt ^O^
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208729864
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 19:28 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Geen probleem! Anders kun je ook wel DM'en als het niet lukt ^O^
Editje gemaakt en gelukt. Topppp.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208729897
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 19:25 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Nee, vanaf mijn telefoon. Volgende keer niet opslaan dus. Thanks.

Edit: jij vroeg laatst ook die foto van die zanger van Finland (kan zijn naam niet schrijven :@ ), ff proberen
[ afbeelding ]
Gelukt! _O_

Had hem die ochtend daarna vrij snel gevonden, staat in het Finland topic :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  maandag 10 april 2023 @ 19:37:23 #161
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208730000
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 19:14 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Vanochtend stonden ze 14e.

Off topic: hoe plaats ik een foto hier, het wil niet zo lukken.
Nu 16e.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 19:40:46 #162
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208730065
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 19:37 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Nu 16e.
Denk dat die bet ook niet zoveel zegt voor de positie waar Nederland nu staat. Winnen gaan ze toch niet meer, net als de landen die om ons heen staan daar. Als je daar echt geld op zou zetten, lijkt mij dat toch verloren geld. Interessanter is de bet om qualify for final.
  maandag 10 april 2023 @ 20:00:31 #163
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208730436
In Nederland kunnen we toch niet gokken op het ESF? Zou wel een gokje willen wagen met België of Portugal :)
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 20:02:33 #164
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208730475
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:00 schreef Gerard-Joling het volgende:
In Nederland kunnen we toch niet gokken op het ESF? Zou wel een gokje willen wagen met België of Portugal :)
Nee, er mag niet meer gegokt worden op zaken gerelateerd aan media/showbizz/politiek etc.
  ESF Reporter maandag 10 april 2023 @ 20:25:00 #165
87554 Cee
Welluk?
pi_208730878
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 19:25 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Nee, vanaf mijn telefoon. Volgende keer niet opslaan dus. Thanks.


Edit: jij vroeg laatst ook die foto van die zanger van Finland (kan zijn naam niet schrijven :@ ), ff proberen
[ afbeelding ]
Pupu, zijn naam is Pupu.
pi_208730890
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, er mag niet meer gegokt worden op zaken gerelateerd aan media/showbizz/politiek etc.
Dat heeft nooit gemogen in NL.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_208730917
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 19:37 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Nu 16e.
Voorzichtige "komt goed" dan maar.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 20:28:44 #168
163650 Greys
pi_208730935
quote:
2s.gif Op maandag 10 april 2023 20:26 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Dat heeft nooit gemogen in NL.
Jaren geleden kon ik vanuit NL op Unibet (of is dat niet Nederlands? Ik heb er geen verstand van) gewoon inzetten op Salvador Sobral! Heel makkelijk. Daarmee 'won' ik toen geld waarmee ik het jaar erna naar Lissabon kon haha.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 20:29:31 #169
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208730947
quote:
2s.gif Op maandag 10 april 2023 20:26 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Dat heeft nooit gemogen in NL.
Eerder kon je wel gokken op websites zoals unibet en betfair op ESF en bijvoorbeeld hoe nieuwe kind William en Kate zou heten, maar nu hebben ze website zo ingebouwd dat alles specifiek op Nederland gericht is.
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 20:33:19 #170
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208730991
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 20:28 schreef Greys het volgende:

[..]
Jaren geleden kon ik vanuit NL op Unibet (of is dat niet Nederlands? Ik heb er geen verstand van) gewoon inzetten op Salvador Sobral! Heel makkelijk. Daarmee 'won' ik toen geld waarmee ik het jaar erna naar Lissabon kon haha.
Ja, ik heb het gedaan van 2012 tot met 2021 (denk ik?). Daarna gingen die websites dicht voor Nederlanders. Unibet is nu weer open voor Nederlanders, maar met minder bets en zonder bepaalde onderwerpen.
pi_208731032
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 20:28 schreef Greys het volgende:

[..]
Jaren geleden kon ik vanuit NL op Unibet (of is dat niet Nederlands? Ik heb er geen verstand van) gewoon inzetten op Salvador Sobral! Heel makkelijk. Daarmee 'won' ik toen geld waarmee ik het jaar erna naar Lissabon kon haha.
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Eerder kon je wel gokken op websites zoals unibet en betfair op ESF en bijvoorbeeld hoe nieuwe kind William en Kate zou heten, maar nu hebben ze website zo ingebouwd dat alles specifiek op Nederland gericht is.
Dan waren jullie illegaal bezig. Tot 1 oktober 2021 was online gokken verboden in NL behalve bij de TOTO en ZEturf. (https://kansspelautoritei(...)-per-1-oktober-2021/).
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_208731910
Ook echt een nieuwsbericht, wtf. _O- :')
twitter
  ESF Reporter maandag 10 april 2023 @ 22:07:55 #173
87554 Cee
Welluk?
pi_208731940
Het is onderhand oud nieuws voor ons dit, maar nu.nl besluit het op te pikken.
pi_208731968
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 22:04 schreef Em31 het volgende:
Ook echt een nieuwsbericht, wtf. _O- :')
[ twitter ]
Gewoon een pushbericht om 10 uur ‘s avonds voor zoiets hè :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 22:12:25 #175
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208731990
Nu kunnen Henk en Gerda ook hun mening er over geven ook al horen ze voor het eerst dat het concept Pre Party bestaat en er vaker gepruts is met geluid dat soort events.
  maandag 10 april 2023 @ 22:12:26 #176
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208731991
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 22:04 schreef Em31 het volgende:
Ook echt een nieuwsbericht, wtf. _O- :')
[ twitter ]
De reacties onder de tweet zijn ook weer “De reacties die je wist dat zouden komen”.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_208731993
Nou Nederland gaat dus echt nooit weer naar een pre-party. ;(
pi_208732004
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:10 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Gewoon een pushbericht om 10 uur ‘s avonds voor zoiets hè :')
Nee joh ook een pushmelding _O- wat belachelijk :D
  maandag 10 april 2023 @ 22:15:52 #179
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208732031
Waarom heb ik het idee dat de reacties op dit soort dingen in Nederland altijd een stuk intenser zijn dan in andere landen? :')
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 22:17:01 #180
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208732048
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:15 schreef molloot200 het volgende:
Waarom heb ik het idee dat de reacties op dit soort dingen in Nederland altijd een stuk intenser zijn dan in andere landen? :')
Zou er in Servië of Noorwegen ophef zijn dat hun kandidaat duidelijk teveel alcohol op had tijdens hun optreden? Of bijvoorbeeld een Reiley in Denemarken en La Zarra in Frankrijk die er ook niet helemaal lekker uitkwamen met het geluid?
pi_208732085
Zucht, net ook weer dat fragment bij Beau. Hele tafel lachen natuurlijk, hihaho wat sturen we amateurs. Ik vind dat ook wel een beetje sneu worden. En dan vraagt Beau aan Waylon of het echt aan de oortjes kan liggen en dan gaat Waylon een beetje smalend zijn schouders op zitten halen. Was gewoon even sympathiek geweest en had gezegd dat dat best zo zou kunnen zijn.

Juist Waylon zou met Better Than Ever moeten weten dat dit soort dingen artiesten nog jaren kunnen achtervolgen, maar doet nu vrolijk een duit in het zakje. Hypocriet.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 22:21:00 #182
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208732096
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 10 april 2023 @ 22:22:44 #183
39237 crew  H_T
2733
pi_208732122
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:10 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Gewoon een pushbericht om 10 uur ‘s avonds voor zoiets hè :')
Luie redacteur die Vandaag Inside zat te kijken gok ik :P Daar kwamen iets voor tienen de beelden langs
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 22:23:15 #184
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208732127
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:20 schreef TheVulture het volgende:
Zucht, net ook weer dat fragment bij Beau. Hele tafel lachen natuurlijk, hihaho wat sturen we amateurs. Ik vind dat ook wel een beetje sneu worden. En dan vraagt Beau aan Waylon of het echt aan de oortjes kan liggen en dan gaat Waylon een beetje smalend zijn schouders op zitten halen. Was gewoon even sympathiek geweest en had gezegd dat dat best zo zou kunnen zijn.

Juist Waylon zou met Better Than Ever moeten weten dat dit soort dingen artiesten nog jaren kunnen achtervolgen, maar doet nu vrolijk een duit in het zakje. Hypocriet.
Jammer dat bij dat soort momenten mensen nooit met nuance aan komen zetten. Er staat wel veel druk nu op het optreden bij EiC dit weekend voor hun nu denk ik...
pi_208732129
Ik gun ze zaterdag een topoptreden in eigen land O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208732134
Als het Anouk of TCL waren geweest, was het dan ook zo in de media uitvergroot?
pi_208732138
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Jammer dat bij dat soort momenten mensen nooit met nuance aan komen zetten. Er staat wel veel druk nu op het optreden bij EiC dit weekend voor hun nu denk ik...
Precies, en juist van Waylon als ervaringsdeskundige en coach in een talentenjacht of maker van zo'n tweede kans-show had ik veel meer sympathie verwacht.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208732148
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:23 schreef NailQueen het volgende:
Als het Anouk of TCL waren geweest, was het dan ook zo in de media uitvergroot?
TCL was voor mijn gevoel nog wel wat erger na de bekendmaking van het nummer bij DWDD, maar dat kapot maken nu begint er wel op te lijken.
pi_208732187
quote:
9s.gif Op maandag 10 april 2023 22:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Zou er in Servië of Noorwegen ophef zijn dat hun kandidaat duidelijk teveel alcohol op had tijdens hun optreden? Of bijvoorbeeld een Reiley in Denemarken en La Zarra in Frankrijk die er ook niet helemaal lekker uitkwamen met het geluid?
De Britse tabloids kunnen er ook wat van hoor, die zijn nu boos omdat Mae blijkbaar even de tekst van haar nummer kwijt was _O-

https://www.dailymail.co.(...)ting-words-song.html
pi_208732190
Kijk het was niet best, ze lijken wat te missen maar ik vind dat smalende en hijgerige gedoe in alle media echt weer typisch voor het riool dat de clickbait en social-mediamaatschappij is geworden...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 22:30:55 #191
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208732199
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:29 schreef Funhouse het volgende:

[..]
De Britse tabloids kunnen er ook wat van hoor, die zijn nu boos omdat Mae blijkbaar even de tekst van haar nummer kwijt was _O-

https://www.dailymail.co.(...)ting-words-song.html
Haha is was de Warshaw Pre Party, die was 1 april, pas nu pakken de Britse riool pers het op.
pi_208732216
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Kijk het was niet best, ze lijken wat te missen maar ik vind dat smalende en hijgerige gedoe in alle media echt weer typisch voor het riool dat de clickbait en social-mediamaatschappij is geworden...
En als het zaterdag wel goed gaat vraag ik me af of we dat dan ook zo vaak terug gaan horen/lezen. Ik gok van niet.

Alles lijkt wel fout te lopen dit jaar. En als dit dan fout gaat is dat een bevestiging van wat ze al eerder gezegd hebben en dan wordt het bij elk ding nog erger. :')

Nu nog een te saaie staging en het is echt bingo. :+
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 22:35:45 #193
163650 Greys
pi_208732237
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:24 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Precies, en juist van Waylon als ervaringsdeskundige en coach in een talentenjacht of maker van zo'n tweede kans-show had ik veel meer sympathie verwacht.
Z'n schouders ophalen is sympathieker dan wat anderen er tegenaan gooien in Telegraaf, NU, Twitter en hier (ik ook). Snap best dat hij geen zin heeft om te gaan zitten liegen of alles goed te gaan praten en dit is dan nog een beetje de chiquere 'mwah schouders ophalen' reactie toch. Of ging hij ze af zitten zeiken? Laten we gewoon eerlijk zijn, er was meer mis met dat optreden dan alleen het geluid. Vonden/vinden wij hier ook. En wij zeiden meer dan alleen onze schouders ophalen. :+ Zo ook op Twitter enzo. Je kunt heel lief en opbouwend zijn - zo zie ik mezelf bv ook best vaak als het om deelnemers gaat - maar het is gewoon lastig om iets positiefs te zeggen over het optreden van zaterdag.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208732251
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 22:35 schreef Greys het volgende:

[..]
Z'n schouders ophalen is sympathieker dan wat anderen er tegenaan gooien hoor in Telegraaf en hier (ik ook). Snap best dat hij geen zin heeft om te gaan zitten liegen of alles goed te gaan praten en dit is dan nog een beetje de chiquere 'mwah schouders ophalen' reactie toch. Of ging hij ze af zitten zeiken? Laten we gewoon eerlijk zijn, er was meer mis met dat optreden dan alleen het geluid. Vonden wij hier ook. En wij zeiden meer dan alleen onze schouders ophalen. :+ Zo ook op Twitter enzo. Je kunt heel lief en opbouwend zijn - zo zie ik mezelf bv ook best vaak als het om deelnemers gaat - maar het is gewoon lastig om iets positiefs te zeggen over het optreden van zaterdag.
Het was echt een nonverbale "het zijn gewoon twee amateurs die niet kunnen zingen"... En ja ik vond het ook niet best, ze missen uitstraling en charisma maar het zijn ook twee hele jonge mensen en ik ben er ook bang voor dat het allemaal iets te hoog gegrepen is, maar het kunnen ook gewoon echt de oortjes zijn geweest. En Waylon weet hoe dat werkt maar kiest er bewust voor om het in het midden te laten...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 22:38:41 #195
163650 Greys
pi_208732261
En als het komende zaterdag veel beter is zullen we de eersten zijn om dat toe te geven. ^O^

Maar afgelopen zaterdag was gewoon nogal ruk. En niet alleen qua geluid. Dat weten ze zelf ook heus wel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 22:41:18 #196
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208732279
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Kijk het was niet best, ze lijken wat te missen maar ik vind dat smalende en hijgerige gedoe in alle media echt weer typisch voor het riool dat de clickbait en social-mediamaatschappij is geworden...
Televisie is in Nederland echt enorm afgelezen de laatste jaren. :{ Wat je zegt, hijgerigheid.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 22:41:46 #197
163650 Greys
pi_208732282
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het was echt een nonverbale "het zijn gewoon twee amateurs die niet kunnen zingen"...
Mjah. Het is best 'gevaarlijk' om die betekenis eraan te geven, aan schouders ophalen. :P Maar kan best hoor. Denk zelf dat het hem gewoon niet zo interesseert, die preparties en deze ophef, en zoiets heeft van 'wat een gelul, gaat toch om het esf'. Dan is het al een stuk minder 'erg'.

En het is aan Mia en Dion om te laten horen dat ze wél goed live kunnen zingen voor groter publiek. Hopelijk zaterdag! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208732283
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 22:38 schreef Greys het volgende:
En als het komende zaterdag veel beter is zullen we de eersten zijn om dat toe te geven. ^O^

Maar afgelopen zaterdag was gewoon nogal ruk. En niet alleen qua geluid. Dat weten ze zelf ook heus wel.
Klopt, ik vind het alleen dat iedereen er zo hijgerig mee omgaat. 95% van het volk vind het leuk om alles dat met het ESF af te zeiken, lacherig over te doen. Normaal hoor je nooit wat over zo'n optreden als het goed gaat, maar nu staat iedereen vooraan om hun kop eraf te hakken.

En als het echt blijkt dat het keer op keer nu live niet goed gaat zijn, dan vind ik dat AVROTROS een flater heeft geslagen door deze mensen te selecteren, maar laat Dion en Mia dan met rust. Die kunnen blijkbaar dan niet beter....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 april 2023 @ 22:44:47 #199
163650 Greys
pi_208732308
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:41 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Klopt, ik vind het alleen dat iedereen er zo hijgerig mee omgaat. 95% van het volk vind het leuk om alles dat met het ESF af te zeiken, lacherig over te doen. Normaal hoor je nooit wat over zo'n optreden als het goed gaat, maar nu staat iedereen vooraan om hun kop eraf te hakken.
Eens, maar dan mogen we toch ook in de spiegel kijken? Oké wij zeiken uiteraard niet alles rondom het esf af, integendeel, maar toch ook wel het optreden van zaterdag. :P En dat wás ook gewoon niet best.

Maar snap wel beetje wat je bedoelt hoor. Zapte net langs Johan D. die Duncan compleet door het slijk trok en zei dat JOLENE uit Zweden toch gaat winnen. Tot drie keer toe. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208732329
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 22:44 schreef Greys het volgende:

[..]
Eens, maar dan mogen we toch ook in de spiegel kijken? Oké wij zeiken uiteraard niet alles rondom het esf af, integendeel, maar toch ook wel het optreden van zaterdag. :P En dat wás ook gewoon niet best.

Maar snap wel beetje wat je bedoelt hoor. Zapte net langs Johan D. die Duncan compleet door het slijk trok en zei dat JOLENE uit Zweden toch gaat winnen. Tot drie keer toe. :')
Ik vind ons hier op het forum als vaste volgers iets meer recht van spreken hebben dan allerlei fluttekutprogramma's die het ESF alleen aandacht geven als er om te lachen valt. En die hebben ook een iets breder bereik om karaktermoord te kunnen plegen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 22:46:46 #201
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208732332
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:41 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Klopt, ik vind het alleen dat iedereen er zo hijgerig mee omgaat. 95% van het volk vind het leuk om alles dat met het ESF af te zeiken, lacherig over te doen. Normaal hoor je nooit wat over zo'n optreden als het goed gaat, maar nu staat iedereen vooraan om hun kop eraf te hakken.

En als het echt blijkt dat het keer op keer nu live niet goed gaat zijn, dan vind ik dat AVROTROS een flater heeft geslagen door deze mensen te selecteren, maar laat Dion en Mia dan met rust. Die kunnen blijkbaar dan niet beter....
Het past wel echt in de huidige samenleving om maar op iedereen te schieten online en het naar beneden trappen. En dat zijn niet enkel tieners. Ook genoeg oudere mensen die helemaal los gaan online.
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 22:48:21 #202
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208732337
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 22:44 schreef Greys het volgende:

[..]
Eens, maar dan mogen we toch ook in de spiegel kijken? Oké wij zeiken uiteraard niet alles rondom het esf af, integendeel, maar toch ook wel het optreden van zaterdag. :P En dat wás ook gewoon niet best.

Maar snap wel beetje wat je bedoelt hoor. Zapte net langs Johan D. die Duncan compleet door het slijk trok en zei dat JOLENE uit Zweden toch gaat winnen. Tot drie keer toe. :')
Johan D. zei eerder volgens mij dat enkel bluegrass, jazz en country muziek is toch? De rest was allemaal kut. Die staat zooo compleet buiten het huidige muzikale landschap.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')