Het past wel echt in de huidige samenleving om maar op iedereen te schieten online en het naar beneden trappen. En dat zijn niet enkel tieners. Ook genoeg oudere mensen die helemaal los gaan online.quote:Op maandag 10 april 2023 22:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Klopt, ik vind het alleen dat iedereen er zo hijgerig mee omgaat. 95% van het volk vind het leuk om alles dat met het ESF af te zeiken, lacherig over te doen. Normaal hoor je nooit wat over zo'n optreden als het goed gaat, maar nu staat iedereen vooraan om hun kop eraf te hakken.
En als het echt blijkt dat het keer op keer nu live niet goed gaat zijn, dan vind ik dat AVROTROS een flater heeft geslagen door deze mensen te selecteren, maar laat Dion en Mia dan met rust. Die kunnen blijkbaar dan niet beter....
Johan D. zei eerder volgens mij dat enkel bluegrass, jazz en country muziek is toch? De rest was allemaal kut. Die staat zooo compleet buiten het huidige muzikale landschap.quote:Op maandag 10 april 2023 22:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens, maar dan mogen we toch ook in de spiegel kijken? Oké wij zeiken uiteraard niet alles rondom het esf af, integendeel, maar toch ook wel het optreden van zaterdag.En dat wás ook gewoon niet best.
Maar snap wel beetje wat je bedoelt hoor. Zapte net langs Johan D. die Duncan compleet door het slijk trok en zei dat JOLENE uit Zweden toch gaat winnen. Tot drie keer toe.
Ik denk dat ze kritiek op de commissie/AVROTROS niet echt meer gedurfd hebben omdat we net hebben gewonnen en S10 ook geliefd was (dus ook wel terecht), maar als we ons dit jaar niet kwalificeren zal dat ook wel weer beginnen. Je hoorde het nu al meer toen het weer een rustig/gevoelig nummer was.quote:Op maandag 10 april 2023 22:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Klopt, ik vind het alleen dat iedereen er zo hijgerig mee omgaat. 95% van het volk vind het leuk om alles dat met het ESF af te zeiken, lacherig over te doen. Normaal hoor je nooit wat over zo'n optreden als het goed gaat, maar nu staat iedereen vooraan om hun kop eraf te hakken.
En als het echt blijkt dat het keer op keer nu live niet goed gaat zijn, dan vind ik dat AVROTROS een flater heeft geslagen door deze mensen te selecteren, maar laat Dion en Mia dan met rust. Die kunnen blijkbaar dan niet beter....
Ook voor AvroTros is het grotendeels een gok. Duncan had op het ESF ook knettervals kunnen gaan zingen door een zenuwinzinking. Hoe kan je zoiets voorspellen? Had S10 ook kunnen overkomen dat ze daar zo de bibbers had gekregen dat het door de druk en zenuwen mis ging. AvroTros kan moeilijk elk jaar alleen nog maar heel ervaren artiesten sturen toch.quote:Op maandag 10 april 2023 22:41 schreef TheVulture het volgende:
Dat is waar.quote:Op maandag 10 april 2023 22:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind ons hier op het forum als vaste volgers iets meer recht van spreken hebben dan allerlei fluttekutprogramma's die het ESF alleen aandacht geven als er om te lachen valt. En die hebben ook een iets breder bereik om karaktermoord te kunnen plegen...
Ja die zeikt altijd het ESF af maar nú was het ineens 'toch een belangrijk iets om je land op de kaart te zetten'. Net hoe de wind waait bij hem denk ik.quote:Op maandag 10 april 2023 22:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Johan D. zei eerder volgens mij dat enkel bluegrass, jazz en country muziek is toch? De rest was allemaal kut. Die staat zooo compleet buiten het huidige muzikale landschap.
Dat het op het moment supreme ineens fout kan gaan valt bijna niet te voorspellen. Ik bedoel meer dat als D&M nu in de komende weken een erg matig zingend duo blijken te zijn had je dat wel kunnen weten lijkt me. Dan zullen ze die keren voor een selectiexcommissie ook niet altijd even zuiver hebben geklonkenquote:Op maandag 10 april 2023 22:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Ook voor AvroTros is het grotendeels een gok. Duncan had op het ESF ook knettervals kunnen gaan zingen door een zenuwinzinking. Hoe kan je zoiets voorspellen? Had S10 ook kunnen overkomen dat ze daar zo de bibbers had gekregen dat het door de druk en zenuwen mis ging. AvroTros kan moeilijk elk jaar alleen nog maar heel ervaren artiesten sturen toch.
En die zullen dit jaar oa op Duncan z'n oordeel zijn afgegaan als het om M&D ging.
Het is niet makkelijk, denk ik.
Ik vind wel dat M&D zelf wat steekjes lieten vallen de laatste tijd qua socials en likeability kweken enzo. Mag best gezegd. Daar gaan hun koppen er niet mee af. En we jubelden des te harder toen ze dan wél naar Spanje gingen. Alleen hadden ze daar even die persavond vrijdag mee moeten pakken.
Vraag mij af wie over de socials gaat eigenlijk, ligt dat bij M&D zelf of hebben ze daar mensen voor/protocol van AVROTROS die ze moeten volgen? Wie besloot dat ze niet naar die persavond gingen terwijl ze de dag daarvoor al geland waren in Madrid ?quote:Op maandag 10 april 2023 22:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Ook voor AvroTros is het grotendeels een gok. Duncan had op het ESF ook knettervals kunnen gaan zingen door een zenuwinzinking. Hoe kan je zoiets voorspellen? Had S10 ook kunnen overkomen dat ze daar zo de bibbers had gekregen dat het door de druk en zenuwen mis ging. AvroTros kan moeilijk elk jaar alleen nog maar heel ervaren artiesten sturen toch.
En die zullen dit jaar oa op Duncan z'n oordeel zijn afgegaan als het om M&D ging.
Het is niet makkelijk, denk ik.
Ik vind wel dat M&D zelf wat steekjes lieten vallen de laatste tijd qua socials en likeability kweken enzo. Mag best gezegd. Daar gaan hun koppen er niet mee af. En we jubelden des te harder toen ze dan wél naar Spanje gingen. Alleen hadden ze daar even die persavond vrijdag mee moeten pakken.
Nou ja, hele jonge mensen... Dion is bijna 30, Mia is 27 of zoiets. Eigenlijk wel bijzonder dat ze zo onervaren zijn.quote:Op maandag 10 april 2023 22:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het was echt een nonverbale "het zijn gewoon twee amateurs die niet kunnen zingen"... En ja ik vond het ook niet best, ze missen uitstraling en charisma maar het zijn ook twee hele jonge mensen en ik ben er ook bang voor dat het allemaal iets te hoog gegrepen is, maar het kunnen ook gewoon echt de oortjes zijn geweest. En Waylon weet hoe dat werkt maar kiest er bewust voor om het in het midden te laten...
True. Daarom denk ik zelf dat ze het echt best kunnen, maar dat het voor een handjevol commissieleden toch weer anders is dan voor een zaal vol. Duncan werkt al langer met ze, dus kan me haast niet voorstellen dat hij geen goed beeld bij hun zangmogelijkheden had. Maar om ze zó weinig live vlieguren samen te laten maken voor zoiets groots is wel echt een beetje een drama, dat hadden ze de afgelopen tijd al veel vaker live kunnen doen bij radiostations enzo. Zeker met vrij onervaren artiesten is dat best verstandig om te doen. Geen idee aan wie dat ligt dat nu een maand voor het ESF pas de allereerste keer live voor publiek was.quote:Op maandag 10 april 2023 22:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat het op het moment supreme ineens fout kan gaan valt bijna niet te voorspellen. Ik bedoel meer dat als D&M nu in de komende weken een erg matig zingend duo blijken te zijn had je dat wel kunnen weten lijkt me. Dan zullen ze die keren voor een selectiexcommissie ook niet altijd even zuiver hebben geklonken
Ergens wel eens, maar als je ziet wat de reacties zijn op het moment dat het even niet lekker klinkt kan ik ook best begrijpen dat je ze daarvoor wil beschermen. Beetje kip en ei-verhaal.quote:Op maandag 10 april 2023 23:05 schreef ijs_beer het volgende:
En dat neem ik de commissie/avrotros dan wel kwalijk, overigens. Als ze die podium- en mediaervaring missen, zorg dan dat ze dat nog extra opdoen!
In hoeverre bemoeit de commissie/avrotros ermee? Ik denk dat het vooral bij hunzelf ligt.quote:Op maandag 10 april 2023 23:05 schreef ijs_beer het volgende:
En dat neem ik de commissie/avrotros dan wel kwalijk, overigens. Als ze die podium- en mediaervaring missen, zorg dan dat ze dat nog extra opdoen!
Nee helemaal niet, het is echt vals zegquote:
Had het dan bij de radiostations gedaan bv, waar het geluid goed is. Je zult toch echt IETS moeten doen met zulke onervaren mensen om ze hun nummer al flink wat keren live te laten doen voor het ESF om er wat meer vertrouwen in te krijgen voor ze. Anders ga je kapot op het ESF met 200 miljoen live kijkers en een arena vol. Dan maar reacties, je zult toch ergens een risico moeten nemen en dan liever niet pas op het ESF.quote:Op maandag 10 april 2023 23:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ergens wel eens, maar als je ziet wat de reacties zijn op het moment dat het even niet lekker klinkt kan ik ook best begrijpen dat je ze daarvoor wil beschermen. Beetje kip en ei-verhaal.
Dat denk ik niet want Mia wist laatst ook niet waarom ze pas in Amsterdam voor het eerst het nummer live zouden doen.quote:Op maandag 10 april 2023 23:08 schreef hole1988 het volgende:
[..]
In hoeverre bemoeit de commissie/avrotros ermee? Ik denk dat het vooral bij hunzelf ligt.
Ik vond dat ook wel vaag. Had hun mentor Duncan dat niet vlot moeten trekken dan bv? Hij gaat tenslotte ook mee naar Liverpool. De commissie heeft andere eerdere deelnemers bv ook nooit tegengehouden om het lied bij radiostations enzo te doen toch? Of heb ik daar nou een heel verkeerd beeld van in m'n ietwat slechte geheugen? M&D gingen wel langs de radiostations maar alleen om te praten en niet om te zingen. Snap het niet.quote:Op maandag 10 april 2023 23:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet want Mia wist laatst ook niet waarom ze pas in Amsterdam voor het eerst het nummer live zouden doen.
Duncan is natuurlijk zelf ook geen meester van PR en het creëren van momentumquote:Op maandag 10 april 2023 23:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond dat ook wel vaag. Had hun mentor Duncan dat niet vlot moeten trekken dan bv? Hij gaat tenslotte ook mee naar Liverpool. De commissie heeft andere eerdere deelnemers bv ook nooit tegengehouden om het lied bij radiostations enzo te doen toch? Of heb ik daar nou een heel verkeerd beeld van in m'n ietwat slechte geheugen? M&D gingen wel langs de radiostations maar alleen om te praten en niet om te zingen. Snap het niet.
Neh. 3 stukjes zaten ze er een beetje naast. Dat kan zeker beter, maar geen reden tot paniek!quote:Op maandag 10 april 2023 23:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, het is echt vals zeg
Wel vereerd dit je in dit topic ideeën voor je signature opdoet!quote:
Ik snap er eerlijk gezegd ook niet zoveel meer van.quote:Op maandag 10 april 2023 23:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond dat ook wel vaag. Had hun mentor Duncan dat niet vlot moeten trekken dan bv? Hij gaat tenslotte ook mee naar Liverpool. De commissie heeft andere eerdere deelnemers bv ook nooit tegengehouden om het lied bij radiostations enzo te doen toch? Of heb ik daar nou een heel verkeerd beeld van in m'n ietwat slechte geheugen? M&D gingen wel langs de radiostations maar alleen om te praten en niet om te zingen. Snap het niet.
Precies wat ik ook dacht. Onervaren wil niet zeggen dat ze jong zijn.quote:Op maandag 10 april 2023 22:57 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou ja, hele jonge mensen... Dion is bijna 30, Mia is 27 of zoiets. Eigenlijk wel bijzonder dat ze zo onervaren zijn.
Mocht je bij EIC Cornald tegenkomen. Ik zou zeggen stel eens een paar vragen.quote:Op maandag 10 april 2023 23:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij is dit keer de Ilse, gaat mee naar Liverpool, is officieel in 'het team' en hij zal toch als mentor best snappen dat het goed is voor z'n protegés (ik weet nooit hoe je dit schrijft) om samen live vlieguren te maken voor zoiets groots. Dan hoef je weinig van PR of momentum te weten om zoiets in te kunnen schatten dat dat goed voor ze is. Lijkt mij.quote:Op maandag 10 april 2023 23:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Duncan is natuurlijk zelf ook geen meester van PR en het creëren van momentum
Dat heb ik hier toch al een paar keer gezegd dat we dat zeker gaan proberen?quote:Op maandag 10 april 2023 23:25 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Mocht je bij EIC Cornald tegenkomen. Ik zou zeggen stel eens een paar vragen.
Ik dacht dat Aran verder wel realistisch was over het optreden, niet ‘hijgerig’ ofzo. En Daphne Bunskoek zei nog dat het goed zou komen.quote:Op maandag 10 april 2023 22:30 schreef TheVulture het volgende:
Kijk het was niet best, ze lijken wat te missen maar ik vind dat smalende en hijgerige gedoe in alle media echt weer typisch voor het riool dat de clickbait en social-mediamaatschappij is geworden...
Frankrijk klonk ook behoorlijk beroerd en die stond gisteren op tv gewoon prachtig te zingen. Even afwachten of het echt zo vreselijk is allemaal, want de combinatie van spanning, techniek, etc. kan het ook net even wat erger gemaakt hebben.quote:Op dinsdag 11 april 2023 08:29 schreef Mlita het volgende:
Ik heb even dit topic niet kunnen openen de afgelopen dagenik vind het zo sneu voor ze. Het was echt niet goed. Had zo graag gewild dat ze hier goed uitkwamen. Negativiteit omringt ze al vanaf het begin en dat is zo jammer. Ze lijken het alleen niet te kunnen keren.
En nu staat er voor EIC nog meer spanning op. Ze kunnen echt goed live zingen en oefenen al maanden, ik begrijp het niet…
Zonder hun ESF-deelname hadden we waarschijnlijk nooit van Mia en Dion gehoord, dus wat dat betreft is er weinig af te breken natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 april 2023 09:15 schreef Mlita het volgende:
Ik snap wel dat artiesten niet mee willen doen. Het is een enorme kans dit platform maar kan ook heel veel breken..
En hij draagt Davina aan. Al kan die wel erg goed schreeuwen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 08:59 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik dacht dat Aran verder wel realistisch was over het optreden, niet ‘hijgerig’ ofzo. En Daphne Bunskoek zei nog dat het goed zou komen.
Voor de rest eens hoor.
Om Johan Derksen kan ik alleen maar lachen. Dat is een gevalletje WG gooit er een muntje in (roept Songfestival) en hij gaat los.
Hij vindt de Clarks geweldig. Die kunnen geen van allen zingen
Iedereen kan zingen, zeker op een zwaar geautotunede opname als de studioversie van Burning Daylight. Maar live zingen voor een publiek met alle zenuwen en chaos die daarbij komen is echt iets anders. En daarbij komt nog dat dit nummer echt 100% draait om de vocals die echt zuiver moeten zijn, als je het een beetje vals zingt klinkt het gelijk voor geen meter. Dus ze maken het zichzelf niet makkelijk. Die uitvoering in Madrid was wel echt dramatisch, dat zullen ze wel beter kunnen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:57 schreef molloot200 het volgende:
Ik geloof gewoon echt niet dat zij niet zouden kunnen zingen. Dan brandt AVROTROS namelijk flink hun vingers (ESF blijft toch een kijkcijferkanon wat ze moeten koesteren in deze tijd van streaming). Dan snap ik ook niet waarom Duncan, de perfectionist, zijn naam eraan wil vasthangen.
Het zal vast meevallen uiteindelijk. Ja, dit ging niet lekker maar ik kan niet geloven dat zij niet kunnen zingen.
Davina was erg goed in de interval act van Rotterdam destijds. Die was live helemaal prima.quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En hij draagt Davina aan. Al kan die wel erg goed schreeuwen.
Dat bedoel ik ook. Ze kan technisch zeker zingen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 12:50 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Davina was erg goed in de interval act van Rotterdam destijds. Die was live helemaal prima.
Johan Derksen vindt dat zijn mening de waarheid is. Daarom gaat het ook al jarenlang mis bij hem. Ik kan hem dus niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 08:59 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik dacht dat Aran verder wel realistisch was over het optreden, niet ‘hijgerig’ ofzo. En Daphne Bunskoek zei nog dat het goed zou komen.
Voor de rest eens hoor.
Om Johan Derksen kan ik alleen maar lachen. Dat is een gevalletje WG gooit er een muntje in (roept Songfestival) en hij gaat los.
Hij vindt de Clarks geweldig. Die kunnen geen van allen zingen
Is wel het beluisteren waard, vond dat ze wel wat zinnigs te zeggen had over de verschillen over de aanpak van Griekenland en Nederland.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:43 schreef Zigsky het volgende:
https://www.radioviainter(...)-nu-namens-nederland
Stefania wil weer naar het Songfestival, maar nu voor Nederland.
Interessant. Even luisteren nu.
Ja, tuurlijk op een studioversie is het altijd anders. Maar de commissie zal echt eerst wel checken of ze live ook kunnen zingen. En dan zijn zenuwen altijd nog iets waar je geen rekening mee kan houden. Want wat als S10 dat had gekregen in Turijn vlak voor de eerste semi? Dan was er ook geen redden aan en dan hadden we ook gewoon niet gekwalificeerd. Dat kan je op voorhand niet zeggen. Zo’n S10 had ook nog nooit aan een competitie meegedaan, dus of je dan zenuwachtig bent of niet kan AVROTROS nog niks over zeggen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 12:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Iedereen kan zingen, zeker op een zwaar geautotunede opname als de studioversie van Burning Daylight. Maar live zingen voor een publiek met alle zenuwen en chaos die daarbij komen is echt iets anders. En daarbij komt nog dat dit nummer echt 100% draait om de vocals die echt zuiver moeten zijn, als je het een beetje vals zingt klinkt het gelijk voor geen meter. Dus ze maken het zichzelf niet makkelijk. Die uitvoering in Madrid was wel echt dramatisch, dat zullen ze wel beter kunnen.
Ik vind het nog terecht ook en hoop dat het een mooie les voor AVROTROS isquote:Op dinsdag 11 april 2023 12:53 schreef Em31 het volgende:
Nooit gedacht dat we dit zouden gaan zien met een halve finale met maar 15 landen(voordat we het nummer kenden dan
).
[ afbeelding ]
Ja dit idd. Het maakt of breekt het nummer meteen. Dus hoop echt dat ze het nog op orde krijgenquote:Op dinsdag 11 april 2023 12:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
En daarbij komt nog dat dit nummer echt 100% draait om de vocals die echt zuiver moeten zijn, als je het een beetje vals zingt klinkt het gelijk voor geen meter.
Zingen kan ze wel, al is dat schreeuwerige niet helemaal mijn ding. Maar ook voor haar geldt, kom maar met een goed liedje. Daar schort het bij haar vaak wel aan, maar Heartbeat is bijvoorbeeld een goed liedje, waarin ze ook niet zo hoeft te schreeuwen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 12:50 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Davina was erg goed in de interval act van Rotterdam destijds. Die was live helemaal prima.
Volgens mij was S10 ook ontzettend zenuwachtig. Heel veel artiesten zijn dat, dat is toch ook normaal? Veel schijten 7 kleuren voordat ze op moeten. Maar dan moet je dus een manier vinden om daarmee om te gaan, door het vaak te doen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:48 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk op een studioversie is het altijd anders. Maar de commissie zal echt eerst wel checken of ze live ook kunnen zingen. En dan zijn zenuwen altijd nog iets waar je geen rekening mee kan houden. Want wat als S10 dat had gekregen in Turijn vlak voor de eerste semi? Dan was er ook geen redden aan en dan hadden we ook gewoon niet gekwalificeerd. Dat kan je op voorhand niet zeggen. Zo’n S10 had ook nog nooit aan een competitie meegedaan, dus of je dan zenuwachtig bent of niet kan AVROTROS nog niks over zeggen.
That’s it
kan ze dit jaar niet gaan en het nummer solo zingen?quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:43 schreef Zigsky het volgende:
https://www.radioviainter(...)-nu-namens-nederland
Stefania wil weer naar het Songfestival, maar nu voor Nederland.
Interessant. Even luisteren nu.
Helaas blijft Blanka de 'zangeres'quote:Op dinsdag 11 april 2023 15:25 schreef Giggio het volgende:
[..]
kan ze dit jaar niet gaan en het nummer solo zingen?
Bejba.quote:Op dinsdag 11 april 2023 15:59 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Helaas blijft Blanka de 'zangeres'
Ja je vergeet zo met dit hele live-debacle bijna dat het in de basis best wel een flutlied is.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:49 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik vind het nog terecht ook en hoop dat het een mooie les voor AVROTROS is
Volgens mij had die zelfs een paniekaanval vlak voor haar optreden.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:48 schreef molloot200 het volgende:
Want wat als S10 dat had gekregen in Turijn vlak voor de eerste semi?
Dit zijn wel een hele hoop aannames, gebaseerd op lucht hè.quote:Op dinsdag 11 april 2023 18:16 schreef Eightyone het volgende:
Laat ze volgend jaar maar eens wat dieper in die paar honderd inzendingen graven en er wat serieuzer naar luisteren, ook als de persoon erachter geen connecties met Ilse/Duncan/enzovoort heeft. Ik ga er iig vanuit dat er boeiender dingen tussen hebben gezeten van mensen die niet bekend zijn bij AvroTros.
Maar ja, zo werkt het in het mediawereldje helaas niet.
Wel vreemd dat ze eerst vertelde dat ze vorig jaar Chanel het allerbeste vond en dat het haar favoriet was om een kwartier later een tirade te houden over hoe het meer over het nummer moet gaan en minder over de staging.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:47 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Is wel het beluisteren waard, vond dat ze wel wat zinnigs te zeggen had over de verschillen over de aanpak van Griekenland en Nederland.
Vond ik ook raar. Ze kwam best unlikeable over. Laat Iru met rustquote:Op dinsdag 11 april 2023 18:59 schreef Cee het volgende:
[..]
Wel vreemd dat ze eerst vertelde dat ze vorig jaar Chanel het allerbeste vond en dat het haar favoriet was om een kwartier later een tirade te houden over hoe het meer over het nummer moet gaan en minder over de staging.
Vooral gezien haar eigen act in 2021.
Al waren dat beide prima radionummers imo, dat was wel een tikkeltje hypocriet ja.quote:Op dinsdag 11 april 2023 18:59 schreef Cee het volgende:
[..]
Wel vreemd dat ze eerst vertelde dat ze vorig jaar Chanel het allerbeste vond en dat het haar favoriet was om een kwartier later een tirade te houden over hoe het meer over het nummer moet gaan en minder over de staging.
Vooral gezien haar eigen act in 2021.
Thanksquote:Op dinsdag 11 april 2023 19:05 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Vond ik ook raar. Ze kwam best unlikeable over. Laat Iru met rustEn jouw beschrijvingen van de liedjes zijn het leukst
.
Dat doe je echt heel goed! Oprechtquote:Op dinsdag 11 april 2023 19:17 schreef Cee het volgende:
[..]
Thanks![]()
(Ik probeer eerlijk te zijn maar ook niet te zuur en sneerderig)
Ik vind dat echt zo’n toffe gasten. Leuke reviews hebben ze altijd en het is extra grappig als ze elkaar vertellen hoe hoog een bepaald nummer in hun lijst staat en het blijkt ver uit elkaar te staan.quote:Op dinsdag 11 april 2023 19:46 schreef Meke het volgende:
In de nieuwe pocast van Aussievision raten ze ons nummer: https://www.aussievision.net/podcast
Met een mooi compliment aan de Nederlandse fans in het begin![]()
Ja vind ik ookquote:Op dinsdag 11 april 2023 20:08 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik vind dat echt zo’n toffe gasten. Leuke reviews hebben ze altijd en het is extra grappig als ze elkaar vertellen hoe hoog een bepaald nummer in hun lijst staat en het blijkt ver uit elkaar te staan.
Vooral categorie artiesten die naar ESF gaan. Die zijn nog relatief jong, onervaren, niet vaak of nog nooit voor zo'n groot publiek opgetreden etc. Zelfs Anouk was zenuwachtig en die heeft toch ook wel wat volle zalen gespeeld.quote:Op dinsdag 11 april 2023 14:26 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Volgens mij was S10 ook ontzettend zenuwachtig. Heel veel artiesten zijn dat, dat is toch ook normaal? Veel schijten 7 kleuren voordat ze op moeten. Maar dan moet je dus een manier vinden om daarmee om te gaan, door het vaak te doen.
Nou als je kijkt op YouTube zijn er genoeg positieve mensen hoor. Tis maar net wat je wilt horen denk ik dan.quote:Op woensdag 12 april 2023 08:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vooral categorie artiesten die naar ESF gaan. Die zijn nog relatief jong, onervaren, niet vaak of nog nooit voor zo'n groot publiek opgetreden etc. Zelfs Anouk was zenuwachtig en die heeft toch ook wel wat volle zalen gespeeld.
Kunst is juist om dat om te kunnen zetten naar iets positiefs. Dat maakt het verschil tussen een onervaren iemand die naar excuses gaat zoeken waarom het niet goed ging en iemand met meer ervaring die het gewoon ondanks alles nailed. Mia is gewoon ook een slechte zangeres wat mij betreft. Op studioversie vind ik haar al net niet vals, dus had al weinig verwachtingen live.
Ik heb tot nu toe niks positiefs gezien van de Nederlandse inzending. Liedje is niet super goed, draait vooral om de stemmen, en als ze dat dan live niet kunnen overbrengen dan is de 11e plaats tijdens de halve finale al te hoog gegrepen. Ik snap de drang van velen om maar hoop te houden, maar volgens mij gaat de teleurstelling alleen maar groter worden als het straks niet gaat lukken.
Zullen vast hele lieve leuke aardige mensen zijn, maar daar win je niks mee
Ik zei ook "van" en niet "over". Ik zie aardig wat positieve reacties van "kenners", maar om heel eerlijk te zijn hecht ik daar minimale waarde aan, want die hebben het vaker fout dan goed. Wat ik eigenlijk bedoelde was dat ik niks positiefs vanuit Mia en Dion heb gezien. Blijven een beetje schuw en op de achtergrond, promoten nauwelijks en zingen ook nog eens behoorlijk vals bij hun eerste echte publieke optreden.quote:Op woensdag 12 april 2023 12:58 schreef Boomboomkoffie het volgende:
[..]
Nou als je kijkt op YouTube zijn er genoeg positieve mensen hoor. Tis maar net wat je wilt horen denk ik dan.
Ik snap je mening en dankje voor je reactie. Ik vind het gewoon jammer dat het zo neergehaald wordt als iets wat niet goed genoeg is, er is genoeg kans nog dat we de finale gewoon halen. Wat dat betreft zit ik elk jaar weer in de zenuwen of we wel doorgaan, zelfs in 2019.quote:Op woensdag 12 april 2023 13:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik zei ook "van" en niet "over". Ik zie aardig wat positieve reacties van "kenners", maar om heel eerlijk te zijn hecht ik daar minimale waarde aan, want die hebben het vaker fout dan goed. Wat ik eigenlijk bedoelde was dat ik niks positiefs vanuit Mia en Dion heb gezien. Blijven een beetje schuw en op de achtergrond, promoten nauwelijks en zingen ook nog eens behoorlijk vals bij hun eerste echte publieke optreden.
Had verder "ik vind het liedje niet super goed" moet zeggen, maar ik vergeet wel vaker "ik" te typen, omdat het wel duidelijk zou moeten zijn dat het maar een mening is
Zou er nog echt een verrassing in kunnen zitten qua staging? Ik dacht er eerder aan dat ze misschien iets zouden kunnen doen met de effecten uit de video, dat bijvoorbeeld Mia en Dion aan een ronde tafel zitten en de camera dan draait. Maar aan de andere kanten vermoed ik weer iets "puur en simpel" qua staging.quote:Op woensdag 12 april 2023 15:30 schreef TheVulture het volgende:
Het valt of staat met 2 dingen: hun vocalen en de staging. Het liedje an sich is niet meteen top 10-waardig maar kan dat wel worden
ja dat is het verschil als je zelf in de materie zit. Lokaal nieuws heeft soms ook dagen nodig om landelijk nieuws te worden. Lubach maakt items met oud nieuws voor de mensen die het nieuws volgen op specifieke onderwerpen maar voor het grote publiek kan het wel nieuws zijn. De nieuwe 16-jarige zwemster is voor de volgers niet nieuw maar NOS/kranten schrijven er nu pas echt over.quote:Op maandag 10 april 2023 22:04 schreef Em31 het volgende:
Ook echt een nieuwsbericht, wtf.![]()
![]()
[ twitter ]
En we hopen eigenlijk gewoon ook op een smokey plynth.quote:Op woensdag 12 april 2023 15:51 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat ze apart van elkaar beginnen (zoals in Madrid met een spot steeds op 1 persoon, camera er dicht op en de ander in het donker) en dan aan het eind (wellicht te laat) komen ze bij elkaar en wordt het allemaal veel lichter en warmer qua kleur.
Props en zo verwacht ik niet.
Het is lullig voor Mia en Dion, maar het is onderdeel van het fenomeen songfestival. Een heel land gaat zich met je liedje bemoeien. Het zorgt er wel voor dat veel meer mensen dit nummer horen, want als het niet meedeed aan het songfestival had het met moeite de 100.000 streams aangetikt, vrees ik.quote:Op woensdag 12 april 2023 14:51 schreef Boomboomkoffie het volgende:
[..]
Ik snap je mening en dankje voor je reactie. Ik vind het gewoon jammer dat het zo neergehaald wordt als iets wat niet goed genoeg is, er is genoeg kans nog dat we de finale gewoon halen. Wat dat betreft zit ik elk jaar weer in de zenuwen of we wel doorgaan, zelfs in 2019.
Ja, als je niet uitpakt met een goede act (en er is alle reden om daarvoor te vrezen) kom je daar wel zo’n beetje op uit. Als Dion naar een zwijgende Mia zingt, zou dat immers zo’n ongemakkelijk BZN-optreden worden, waar Jan altijd net iets te aanwezig om Carola heen draaide op de momenten dat hij geen tekst had. Ik vermoed een kopie van Goodbye To Yesterday, en indien goed in beeld gebracht, kan dat een mooie indruk maken. Er moet alleen nog wel een konijn uit de hoge hoed worden getoverd om memorabel te zijn. Bij GTY ging de zanger aan het einde weg, en ging je je als kijker afvragen waar die gebleven was. Wat dat betreft moet er naar het einde dus wel op enige manier worden uitgepakt dat de kijker het nog eens wil zien. En dat moet dan wel iets meer zijn dan wat fellere belichting ofzo.quote:Op woensdag 12 april 2023 15:51 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat ze apart van elkaar beginnen (zoals in Madrid met een spot steeds op 1 persoon, camera er dicht op en de ander in het donker) en dan aan het eind (wellicht te laat) komen ze bij elkaar en wordt het allemaal veel lichter en warmer qua kleur.
Props en zo verwacht ik niet.
Ach als je het elk jaar in Nederland vraagt is het nooit goed genoeg voor esc.....wat hebben hun er nou verstand van🤣quote:Op woensdag 12 april 2023 17:09 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is lullig voor Mia en Dion, maar het is onderdeel van het fenomeen songfestival. Een heel land gaat zich met je liedje bemoeien. Het zorgt er wel voor dat veel meer mensen dit nummer horen, want als het niet meedeed aan het songfestival had het met moeite de 100.000 streams aangetikt, vrees ik.
NU was ook nog niet klaarquote:Op woensdag 12 april 2023 18:55 schreef Momo het volgende:
https://www.ad.nl/video/p(...)heel-spannend-369052
AD heeft er een zangcoach bij gevraagd voor een oordeel in een filmpje
Over haar kwaliteiten als zangcoach kan ik niet oordelen,quote:Op woensdag 12 april 2023 18:55 schreef Momo het volgende:
https://www.ad.nl/video/p(...)heel-spannend-369052
AD heeft er een zangcoach bij gevraagd voor een oordeel in een filmpje
quote:Op woensdag 12 april 2023 17:10 schreef Fred_B het volgende:
zou dat immers zo’n ongemakkelijk BZN-optreden worden, waar Jan altijd net iets te aanwezig om Carola heen draaide op de momenten dat hij geen tekst had.
Ik zie dit nu ook weer zó voor mequote:Op woensdag 12 april 2023 19:19 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
Hardop lachen omdat ik dit voor me kan halen hoe dat was. Wiebelend dansend met immer een grote glimlach, pal in heur personal space.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |