abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 2 april 2023 @ 13:57:38 #1
375570 crew  Cyan9
pi_208629784
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1896417228/weg-met-de-wolven

quote:
Wolven richten een slachting aan onder het wild op De Hoge Veluwe. Tijd om in te grijpen, vindt Frans Boomer.

https://www.telegraaf.nl/(...)rden-park-veluwe-uit
BEKIJK OOK:

'Wolven moorden Park Veluwe uit'
In nationaal park De Hoge Veluwe zijn wolven verantwoordelijk voor het uitroeien van herten, reeën en moeflons. Er worden slachtingen aangericht onder het wild, waarbij gewoon uit bloeddorst dieren gedood worden. De resterende moeflons moeten beschermd worden door ze te plaatsen in met hoge hekken omsloten ruimten.

De moeflons zijn essentieel voor de begrazing om het landschap zoals het nu is in stand te houden. Als je de beschermende wolven laat uitrazen, is De Hoge Veluwe binnen korte termijn van al haar wild beroofd. Dan gaan ze op zoek naar andere gebieden, waar nog wel wild is of richten ze zich weer op de schapen, koeien en paarden. Dat wil niemand en dus moeten de wolven verjaagd of desnoods afgeschoten worden voordat het te laat is.

n
Daar zulllen de wolven blij mee zijn , de reetjes zijn los

Uitsterfbeleid voor herten op kinderboerderij en hertenkamp

quote:
Redactie 27-01-2023 02:13 print
Minister Piet Adema hield donderdag in debat met de Kamercommissie Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) vast aan een 'uitsterfbeleid' voor de bij kinderboerderijen populaire herten.

Er zijn nu zo'n 250 hertenkamp in ons land en Adema heeft begrip voor de 'Bambi-adoratie' van mensen.
Maar hij is van mening dat dam- en edelherten vrij in velden en bossen moeten kunnen leven, in plaats van een afgeschermde ruimte achter een hek.

Daarom mag er vanaf 1 januari 2024 niet meer worden gefokt met de herten van hertenkampen en kinderboerderijen.
De al aanwezige herten mogen blijven tot ze doodgaan, maar er mogen geen nieuwe kalfjes meer bij komen. Op deze manier zullen de hertenkampen langzaam verdwijnen.
Niet mijn OP. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 2 april 2023 @ 13:59:54 #2
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208629818
Overzicht schademeldingen aan vee

Laatste nieuws:

quote:
Alpaca's en kippen doodgebeten: 'Het was een bloederig slagveld'

In een paar weken tijd zijn in Haps drie alpaca’s en 24 kippen doodgebeten. Ze liepen op het terrein van de Alpaca Haciënda Holland. De eigenaar én een dierenarts denken dat de alpaca’s zijn gegrepen door een wolf. De kippen zijn vrijwel zeker door een vos gedood. “Zo'n moordpartij hakt erin wel hoor”, vertelt eigenaar Marius van Daal.

Het was zijn schoonzoon die vorige week vrijdag als eerste het bloederige tafereel zag. Rond half tien ’s morgens ontdekte hij dat van drie alpaca’s (een soort lama) de keel was doorgebeten. Twee van de slachtoffers waren al dood, de derde overleed toen de dierenarts onderweg was.

“Het was een behoorlijk slagveld. Een gruwelijk beeld”, vertelt Ido Ypma van Dierenartsenpraktijk Boxmeer. “Alle drie alpaca's zijn bij de keel gegrepen. Van één alpaca vonden we een deel van de kaak een eindje verderop in de wei. Een ander deel was opgegeten.”

Van Daal zelf lag die ochtend in het ziekenhuis en kreeg daar van zijn dochter het vreselijke nieuws te horen. Toen hij thuiskwam, was de conclusie snel getrokken: hier is een wolf bezig geweest.

"Ik heb vijftien centimeter lange pootafdrukken gevonden en de manier waarop die alpaca's zijn omgebracht, dat kan alleen een wolf gedaan hebben. Bovendien was twee dagen eerder in de buurt, in natuurgebied De Vilt in Beugen, ook al een wolf gezien."

Ypma: “Ik heb niet de deskundigheid om vast te stellen welk dier hiervoor verantwoordelijk is, maar het zou best een wolf kunnen zijn. BIJ12 gaat dit uitzoeken.”

BIJ12 is de landelijke organisatie die in actie komt als er dieren mogelijk door een wolf zijn gedood. Meestal gaat het om schapen. Wolven hebben het zelden gemunt op alpaca’s. De laatste keer dat in Brabant een alpaca te grazen werd genomen, was vorig jaar mei in Heusden. Toen was dat het werk van een hond. Volgens BIJ12 kan dat ook nu het geval zijn.

Van Daal gelooft daar niks van. Hij vermoedt dat een wolf door een gat onder een hek om de alpacawei is gekropen. De dood van drie van zijn dieren is hem niet in de koude kleren gaan zitten.

"Ik heb ze zelf gefokt, voor de hobby. Ik ga sindsdien toch wel angstig naar bed en bij het minste of geringste geluid sta ik op om te kijken of er iets aan de hand is. Maar wat kan ik nog meer doen? Er staat een hoog hek met prikkeldraad omheen. Ik heb direct camera's geplaatst. Ik kan alleen maar hopen dat die wolf niet meer terugkomt."

Financieel is het ook een zware tegenvaller. Van Daal: "Een alpaca kost al gauw 500 euro, maar deze waren wel 10.000 euro waard. Het waren echte tophengsten."

De wolf slaat in Brabant vooral toe in de Kempen en in de gemeente Heusden en omgeving. In het Land van Cuijk, waar Haps bij hoort, waren tot nu toe geen wolvenaanvallen.
  zondag 2 april 2023 @ 14:02:52 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208629854
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 13:57 schreef Cyan9 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1896417228/weg-met-de-wolven
[..]
Daar zulllen de wolven blij mee zijn , de reetjes zijn los

[..]
Niet mijn OP. :s)
als ze geen uitsterf beleid doen dan zorgen de wolven wel voor uitsterfbeleid
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 2 april 2023 @ 14:04:38 #4
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_208629896
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 13:59 schreef AchJa het volgende:
Overzicht schademeldingen aan vee

Laatste nieuws:
[..]

Arme kippen. Schiet alle vossen dood!
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 2 april 2023 @ 14:07:12 #5
323876 michaelmoore
pi_208629953
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 14:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Arme kippen. Schiet alle vossen dood!
Dat mag , maar di e krijg je niet te pakken
quote:
Sinds 12 mei 2006 staat de vos op de landelijke vrijstellingslijst.

Dit betekent dat de vos niet beschermd wordt tegen de jacht en dus met het geweer bejaagd mag worden. Alleen in het stedelijk gebied en een aantal natuurgebieden is bestrijding van vossen niet toegestaan.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 2 april 2023 @ 14:29:50 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_208630249
Natuur verdient meer ruimte. Dit zijn verschillende vormen van ruimte.

Betere omheiningen aanschaffen voor je vee dus.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 2 april 2023 @ 14:46:30 #7
323876 michaelmoore
pi_208630497
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 14:29 schreef SpecialK het volgende:

https://www.bnnvara.nl/vr(...)ing-van-wolvenschade

De vergoeding voor wolven schade zijn wel goed , maar ik zou er dan toch mee stoppen
Je beesten dood in het weiland vinden is geen grapje , echt niet leuk

blijven toch jouw dieren
pi_208630663
Ik snap niet zo waarom het een keuze tussen laat maar lopen of doden moet zijn.

Behalve bescherming zoals goede hekken (lees vooral schrikdraad) zou je kunnen zeggen dat er best geschoten mag worden of met rubberen kogeltjes (doet vies auw, maar verder geen schade) of andere actieve verjaagmethoden gebruikt mogen worden.

Zeker mbt de gevestigde roedels werkt dat heel goed. Die leren snel aan dat ze bepaalde plekken en dingen moeten mijden en geven het ook door aan hun kroost.

Het is niet waterdicht, maar verlaagt de mogelijke overlast wel. In combi met bescherming kom je dan een heel eind.

Extra voordeel is dat de wolven ook mensen schuwer blijven. Wat risico situaties voorkomt. En met voldoende domme mensen die wolfje willen gaan kijken en zelfs voeren is het fijn als die beesten vermijdend van aard blijven.
  zondag 2 april 2023 @ 16:01:11 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_208631894
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 14:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
https://www.bnnvara.nl/vr(...)ing-van-wolvenschade

De vergoeding voor wolven schade zijn wel goed , maar ik zou er dan toch mee stoppen
Je beesten dood in het weiland vinden is geen grapje , echt niet leuk

blijven toch jouw dieren
het is gewoon economische schade. als je je dieren wil beschermen zijn daar methoden voor maar veel boeren hebben dus dat sentiment niet om daar wat geld voor uit te trekken. dus dan kan het zijn dat je je schaap dood aantreft. oorzaak, gevolg.

We kunnen niet telkens en overal de natuur maar blijven wegwurgen totdat de hele wereld 1 grote veilige parkeerplek is geworden. boeren hebben geluk gehad in nederland tot nu toe maar elders in de wereld is schade door roofdieren de normaalste zaak van de wereld. Het hoort er gewoon bij.

tendentieus zijdelinks argument: boeren kunnen niet alsmaar zo lacherig doen dat randstedelingen zogenaamd geen benul hebben van wat er bij komt kijken om voedsel te produceren en vervolgens zo naief en jankerig doen als diezelfde natuur waar zij claimen zo veel dichterbij te staan dan anderen soms een beetje terug duwt.

Beetje meer realiteitszin is gezond denk ik.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 2 april 2023 @ 16:16:09 #10
323876 michaelmoore
pi_208632245
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]
het is gewoon economische schade. als je je dieren wil beschermen zijn daar methoden voor maar veel boeren hebben dus dat sentiment niet om daar wat geld voor uit te trekken. dus dan kan het zijn dat je je schaap dood aantreft. oorzaak, gevolg.

We kunnen niet telkens en overal de natuur maar blijven wegwurgen totdat de hele wereld 1 grote veilige parkeerplek is geworden. boeren hebben geluk gehad in nederland tot nu toe maar elders in de wereld is schade door roofdieren de normaalste zaak van de wereld. Het hoort er gewoon bij.

tendentieus zijdelinks argument: boeren kunnen niet alsmaar zo lacherig doen dat randstedelingen zogenaamd geen benul hebben van wat er bij komt kijken om voedsel te produceren en vervolgens zo naief en jankerig doen als diezelfde natuur waar zij claimen zo veel dichterbij te staan dan anderen soms een beetje terug duwt.

Beetje meer realiteitszin is gezond denk ik.
schapen houden is al verlieslatend he
de wol brengt niets op , kost geld om er vanaf te komen
lamsvlees is nog wel rendabel, dus wat doet de boer, geen schapen meer, klaar ermee

dan maar snijmais erop met heel veel stront erbij
pi_208632250
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 14:29 schreef SpecialK het volgende:

Donder toch op, Nederland heeft sloten als afscheiding, geen hekwerken. Sloten zit vol met natuur en leven, hekken zijn lelijk en milieubelastend. Opgestaan is plaats vergaan, de wolf gaat maar terug naar zijn eigen land.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 2 april 2023 @ 16:17:20 #12
323876 michaelmoore
pi_208632272
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Donder toch op, Nederland heeft sloten als afscheiding, geen hekwerken. Sloten zit vol met natuur en leven, hekken zijn lelijk en milieubelastend. Opgestaan is plaats vergaan, de wolf gaat maar terug naar zijn eigen land.
zo is dat afschieten, geen plek voor wolven en beren in Nederland
  zondag 2 april 2023 @ 16:19:20 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208632302
quote:

[..]
De sloten waar allemaal gier en giftige zooi in spoelt via de drainagebuizen bedoel je? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208632327
Wolven aan de leiband!
  zondag 2 april 2023 @ 16:21:36 #15
323876 michaelmoore
pi_208632344
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:20 schreef Yevgeuni het volgende:
Wolven aan de leiband!
niks ervan afschieten die rotbeesten
  zondag 2 april 2023 @ 16:22:19 #16
323876 michaelmoore
pi_208632358
quote:
84s.gif Op zondag 2 april 2023 16:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De sloten waar allemaal gier en giftige zooi in spoelt via de drainagebuizen bedoel je? :')
nee dat is niet waar

sloten zijn veel schoner dan 30 jaar terug, we zwemmen hier al jaren weer in de IJssel

vroeger dreven de doode varkens in de IJssel en ratten waren er volop
  zondag 2 april 2023 @ 16:23:03 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208632373
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat is niet waar

sloten zijn veel schoner dan 30 jaar terug
Dat ze schoner zijn dan 30 jaar geleden wil niet zeggen dat er geen giftige teringzooi meer in zit.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 2 april 2023 @ 16:23:51 #18
323876 michaelmoore
pi_208632386
quote:
84s.gif Op zondag 2 april 2023 16:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat ze schoner zijn dan 30 jaar geleden wil niet zeggen dat er geen giftige teringzooi meer in zit.
nee worden veel; gecontroleerd , de rivieren en sloten zijn schoon

hooguit wat fosfaat maar daar groei je van
  zondag 2 april 2023 @ 16:25:57 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208632422
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maas vervuild met landbouwgif, drinkwaterbedrijven stoppen inname
pi_208632582
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niks ervan afschieten die rotbeesten
Jij komt over als een intelligent man.
  zondag 2 april 2023 @ 16:42:29 #21
323876 michaelmoore
pi_208632680
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij komt over als een intelligent man.
Dank je
  zondag 2 april 2023 @ 16:44:11 #22
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208632698
Nou dat wordt nog wat als ze een wolf in de peiling krijgen... _O-

quote:
'Vriendelijkste koeien die er zijn' moeten weg uit Hunzebos in Odoorn. Recreanten zijn bang voor de dieren en klagen bij Staatsbosbeheer

Een achttal koeien moet verdwijnen uit het Hunzebos. Er zouden te veel klachten zijn van bange recreanten.

„Het gaat om Herefords, de vriendelijkste koeien die er zijn.” Voorzitter Berber Ubbink van de Stichting Natuurlijk Odoorn is erg teleurgesteld. Ze moet de groep runderen op last van Staatsbosbeheer verwijderen. „Ze zeggen dat mensen bang zijn voor de koeien. Nou, op Facebook staan allemaal reacties van omwonenden die boos zijn dat deze koeien nu weg moeten. Die klachten zullen wel komen van mensen uit de Randstad, die nog nooit een rund hebben gezien. Ik ken die klachten in elk geval niet.”

Stichting Natuurlijk Odoorn stelt zich ten doel natuur en landschap rondom Odoorn te bewaren. Daartoe laat zij landerijen begrazen door diverse schapenrassen en dus ook door koeien. „We hebben die koeien al tien jaar. Het gaat om zeven volwassen koeien en een pink. Plus wat kalfjes. We pachten dit bos van Staatsbosbeheer. Ik heb me wel verzet toen ik hoorde dat de koeien weg moeten”
Herengezelschap

Herengezelschap hebben de dames momenteel niet. „We hebben er af en toe wel een stier bij lopen, maar die moet na verloop van tijd weg om inteelt te voorkomen. En zo’n stier is ook heel vriendelijk, hoor. Daarom hebben we juist voor dit ras gekozen. Weet je, ik loop regelmatig door de bergen in Zwitserland of Oostenrijk. Dan kom je regelmatig koeien tegen. Dat vind ik juist leuk.”

Het is wel druk in het Hunzebos, met een nabijgelegen recreatiepark, zegt Ubbink. De koeien moeten half april weg uit het Hunzebos. Waar ze precies naar toe gaan, is nog niet helemaal duidelijk. „Misschien kan ik er twee of drie kwijt op het schapenpark achter Odoorn. Daar kunnen ze zich wat meer verschuilen en staan ze niet zo snel op een wandelpad.”

Staatsbosbeheer was zondag nog niet in staat om te reageren.
_O-
pi_208632703
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dank je
Hoe oud ben je?
pi_208632765
De Wolf moet blijven, ontelbare dieren naar de slachtbank en om een paar dode schapen zou de wolf weg moeten, het is gewoon de natuur
  zondag 2 april 2023 @ 16:56:44 #25
323876 michaelmoore
pi_208632850
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoe oud ben je?
40 jaar geleden was ik al ouder dan jij nu
pi_208632927
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
40 jaar geleden was ik al ouder dan jij nu
Dan zou je je eens moeten gaan gedragen naar je leeftijd. En niet als een bang 12jarig meisje
  zondag 2 april 2023 @ 17:41:18 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208633250
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Waarom heb jij zo'n ziekelijke obsessie met liegen?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 2 april 2023 @ 17:45:19 #28
323876 michaelmoore
pi_208633284
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 17:03 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Dan zou je je eens moeten gaan gedragen naar je leeftijd. En niet als een bang 12jarig meisje
en als een wolf dan een meisje aanvalt ?/ en opeet ?/

Dassen ook de das omdoen
pi_208633312

Dotjes O+ *;
Go hard or go home
  zondag 2 april 2023 @ 19:11:16 #30
pi_208634182
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 17:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dassen ook de das omdoen
Ja, verslinden dassen nu ook al kleine meisjes in de restanten van jouw brein? :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 2 april 2023 @ 19:46:50 #31
pi_208634500
quote:

[..]
_O- Vol met blauwalg en pesticiden bedoel je. Een hek waar kleine dieren nog doorheen kunnen is een prima optie. Schapen staan daar overigens al best vaak tussen.
  zondag 2 april 2023 @ 20:28:57 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208634950
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 19:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ja, verslinden dassen nu ook al kleine meisjes in de restanten van jouw brein? :')
Al in tijden geen mens aangevallen in Europa. Laat staan gedood. Maar die gek kan het alleen maar over de mogelijkhdid dat mensen opgegeten worden hebben :')

Ach, zo zegt hij ook dat Rusland paspoorten uitdeelt binnen Europa en meer van dat soort rare kwats.

Een fantast die niet soorheect dat niemand in z'n leugens trapt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_208638204
quote:

[..]

Dassen ook de das omdoen
Jij bent echt niet goed. Ik hoor je constant janken over die wolf en de mogelijkheid dat ze kinderen gaan aanvallen. Maar de dieren die juist de mensen aanvallen en andere dieren doodmaken hoor ik je niet over. Katten en honden maken veel meer slachtoffers dan die paar wolven
  maandag 3 april 2023 @ 11:40:14 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208639869
quote:

[..]

Dassen ook de das omdoen
Tering héé :') . Heeft je moeder je roodkapje voorgelezen toen je daar te jong voor was? Of waar komt dat wolventrauma van je vandaan?
Huilen dan.
  maandag 3 april 2023 @ 16:41:58 #35
323876 michaelmoore
pi_208643184
quote:
7s.gif Op maandag 3 april 2023 11:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tering héé :') . Heeft je moeder je roodkapje voorgelezen toen je daar te jong voor was? Of waar komt dat wolventrauma van je vandaan?
Als het jou kind was dat door een wolf opengereet was op de camping in het bos ,, net als een jong lammetje ??

dan praat jij ook anders he
pi_208689886
9000 varkens levend verbrand. Zijn we met z'n allen nog steeds ziedend op de wolf omdat die 8 schapen heeft gepakt?
Go hard or go home
  Vis een optie? vrijdag 7 april 2023 @ 10:11:32 #37
70532 loveli
N
pi_208690677
Ja.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 7 april 2023 @ 10:12:08 #38
70532 loveli
N
pi_208690684
quote:

[..]

Dassen ook de das omdoen
Bevers, anyone?
crap in = crap out
pi_208690692
mag wel wat minder minder minder
pi_208690700
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 april 2023 08:34 schreef Noek het volgende:
9000 varkens levend verbrand. Zijn we met z'n allen nog steeds ziedend op de wolf omdat die 8 schapen heeft gepakt?
Die varkens zijn economie. Die schapen zijn eigendom.
JeWeetToch.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  vrijdag 7 april 2023 @ 10:49:55 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208691037
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:12 schreef loveli het volgende:

[..]
Bevers, anyone?
Levensgevaarlijk die kutbevers. Je dochter zal maar net onder een omgeknaagde boom terecht komen :{
pi_208691260
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:49 schreef Dven het volgende:

[..]
Levensgevaarlijk die kutbevers. Je dochter zal maar net onder een omgeknaagde boom terecht komen :{
Of je dikke vrouw struikelt over die stam en scheurt beide enkelbanden af waardoor jij de komende 6 weken moet gaan stofzuigen.
Moet je toch niet aan denken? Alle wolven dood! en alle bevers. Kill them with fire!!
Go hard or go home
pi_208691346
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 april 2023 08:34 schreef Noek het volgende:
Die vleesboeren moeten sowieso (gedwongen) weg. Waar gaat het over.
pi_208691353
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:25 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Het gaat iig niet om 9000 dode vleesboeren. Waar heb je het over?
Go hard or go home
pi_208691468
Ik vond de toespraak van de Wolf wel goed woensdag, hij moet bliijven
  vrijdag 7 april 2023 @ 15:32:59 #46
323876 michaelmoore
pi_208694101
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:14 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Die varkens zijn economie. Die schapen zijn eigendom.
JeWeetToch.
varkens zijn ook eigendom

gaat vaak fout met de zonnepanelen , geen beveliging slecht aangelegd
goedkope onervaren amateur installateur
  vrijdag 7 april 2023 @ 15:34:25 #47
323876 michaelmoore
pi_208694112
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:25 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
we gaan van heel nederland Natura2000 maken met subsidie waar geen hondje meer mag schijten om de arme natuur niet te mesten
pi_208695597
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 15:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we gaan van heel nederland Natura2000 maken met subsidie waar geen hondje meer mag schijten om de arme natuur niet te mesten
Probeer het een beetje ontopic te houden ajb :)
  vrijdag 7 april 2023 @ 21:41:41 #49
323876 michaelmoore
pi_208698267
https://www.telegraaf.nl/(...)r-26-in-bos-trentino

He Beren die moeten we ook hebben in Nederland

echte robuste natuur met beren , konikpaarden en wolven we gaan nog een 100 hectare aardappels opofferen voor robuste natuur onder water te zetten

Beren doen niks hoor echt niet , gewoon met rust laten 8)7 :W
Ja ok hij is wel dood , maar beren doen nooit iemand kwaad
quote:
Afgeschoten
De autoriteiten hebben besloten het dier op te sporen en af te maken.
Maar critici benadrukken dat beren normaal gesproken afstand houden van mensen.
De lokale overheid zou ervoor moeten zorgen dat mensen uit gebieden blijven waar vrouwtjesberen hun jongen grootbrengen, aldus een dierenactiviste.
  Moderator zaterdag 8 april 2023 @ 10:05:03 #50
375570 crew  Cyan9
pi_208701488
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 21:41 schreef michaelmoore het volgende:

echte robuste natuur met beren , konikpaarden en wolven we gaan nog een 100 hectare aardappels opofferen voor robuste natuur onder water te zetten

[..]

Slaat nergens op, is niet aan de orde.
pi_208701535
quote:

[..]

Nogmaals: probeer het ontopic te houden ajb.
pi_208701561
quote:

[..]

Ag gossie. Je merkt dat binnen het daadwerkelijke onderwerp van het topic je qua feiten eigenlijk telkens gefileerd wordt dus je trekt er nu maar even iets bij wat totaal niet aan de orde is om toch nog het gevoel te hebben dat je een punt maakt.

Ik heb met je te doen.
  zaterdag 8 april 2023 @ 10:23:54 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208701651
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 10:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Slaat nergens op,
Dat geldt letterlijk voor alle reacties van dit figuur. Hij is ook aan het radicaliseren: zijn reacties waarmee hij topics onderschijt worden steeds extremer.
Huilen dan.
  zondag 9 april 2023 @ 08:18:19 #54
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208711642
https://nos.nl/artikel/24(...)se-natuurorganisatie

quote:
Onbekenden hebben gisteren een afgesneden wolvenkop achtergelaten bij een Duitse natuurbeschermingsorganisatie. Een wandelend echtpaar ontdekte de gruwelijke boodschap in de plaats Leiferde, ten oosten van Hannover.

De muil van het dier was met een takje opengesperd, de tong was verwijderd. Het is volgens de natuurorganisatie niet onmiddellijk vast te stellen hoe het dier om het leven is gekomen.

Het lichaam van de wolf was nergens te bekennen.
:r

(Waarschuwing: onprettige foto bovenaan het stuk.)
pi_208712138
Echt walgelijk :r
Die anti-dieren en anti-natuur mensen gaan echt te ver.

Omdat ze het niet op feiten kunnen winnen gaan ze maar over tot dit soort achterlijke methoden.
Als het in NL gebeurt dan kunnen we direct die MichaelMoore overhandigen.
  zondag 9 april 2023 @ 09:48:33 #56
323876 michaelmoore
pi_208712204
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 09:40 schreef bianconeri het volgende:
Echt walgelijk :r
Die anti-dieren en anti-natuur mensen gaan echt te ver.

Omdat ze het niet op feiten kunnen winnen gaan ze maar over tot dit soort achterlijke methoden.
Als het in NL gebeurt dan kunnen we direct die MichaelMoore overhandigen.
wolven zijn ondieren , net als ratten
pi_208712217
De grootste plaag voor de natuur, en de planeet, zijn mensen.

Sommige mensen zijn grotere ondieren dan anderen O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door StateOfMind op 09-04-2023 10:49:05 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 9 april 2023 @ 09:57:00 #58
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208712303
Wolvenkop afhakken ( dan zwijg ik nog over de andere zaken) zomaar ergens neerplempen dan spoor je niet hoor. :N
Degene die dit gedaan heeft is een griezel van de hoogste orde. !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_208712329
quote:
13s.gif Op zondag 9 april 2023 09:57 schreef deedeetee het volgende:
Wolvenkop afhakken ( dan zwijg ik nog over de andere zaken) zomaar ergens neerplempen dan spoor je niet hoor. :N
Degene die dit gedaan heeft is een griezel van de hoogste orde. !
Je moet idd behoorlijk verknipt zijn om zoiets te bedenken, en al helemaal om te doen :X :r
A murky, forgotten land.
pi_208712534
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 09:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Wat zijn mensen dan wel niet?
Ratten extra? Kakkerlakken?
De grootste ondieren ooit.
  zondag 9 april 2023 @ 10:35:39 #61
323876 michaelmoore
pi_208712747
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 10:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
mensen doden hun prooi voor ze beginnen te eten
pi_208714121
quote:

[..]
Ik heb echt totaal niks met wolven. Ook niet met ratten trouwens. Maar de wolf met een rat vergelijken gaat me toch wel iets te ver hoor :')
  zondag 9 april 2023 @ 15:20:33 #63
323876 michaelmoore
pi_208715420
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 13:05 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik heb echt totaal niks met wolven. Ook niet met ratten trouwens. Maar de wolf met een rat vergelijken gaat me toch wel iets te ver hoor :')
en gifslangen ??

die zijn niet zo aaibaar als een wolf of een das
pi_208715453
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 15:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en gifslangen ??

die zijn niet zo aaibaar als een wolf of een das
Ik heb meer met wurgslangen.

Maargoed je gaat steeds off-topic. Je verpest zo zelf je eigen topic. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn, me dunkt.
pi_208715454
quote:

[..]
Ondier is geen officiele categorie binnen de fauna. Leg me eens uit waarom jij geen ondier bent en een wolf wel?
pi_208715475
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 15:24 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik heb meer met wurgslangen.

Maargoed je gaat steeds off-topic. Je verpest zo zelf je eigen topic. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn, me dunkt.
Tuurlijk is dat wel zijn bedoeling. Hij word telkens onder de tafel geluld en wordt er telkens mee geconfronteerd dat hij na 4 topics inhoudelijk nog niet verder is gekomen als boze wolf eng! Om hiermee om te gaan gooit hij telkens een red herring om zichzelf wat minder dom te voelen.
  zondag 9 april 2023 @ 15:27:11 #67
323876 michaelmoore
pi_208715488

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2023 15:31:35 ]
pi_208715513
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 10:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mensen doden hun prooi voor ze beginnen te eten
Niet overal in de wereld doen mensen dit. Wolven sluiten dieren dan weer niet op in kleine kooitjes voor hun hele leven.

Als ik kon kiezen tussen een leven lang opgesloten worden, het daglicht nooit zien en vervolgens vergast worden en een heel leven vrij kunnen leven en dan een iets langere dood (wat je waarschijnlijk ook niet meer echt meekrijgt doordat je in shock raakt) dan wist ik het wel. Je zou bijna zeggen dat we als mens nog veel erger zijn. Oh wacht, daar waren de meeste weldenkenden in dit topic het al over eens.
  zondag 9 april 2023 @ 15:38:39 #69
323876 michaelmoore
pi_208715582
Off-topic

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2023 15:41:01 ]
  woensdag 12 april 2023 @ 18:02:00 #70
323876 michaelmoore
pi_208750767
spoed debat over de wolf in gelderland

wie gaat de dode schapen , geiten , paarden en kalveren betalen

Wolven willen geen reeen slachten , die lopen te hard weg
pi_208752688
In Nederland zijn er geloof ik ook al meerdere wolven illegaal gedood inmiddel. Helaas is het erg lastig daders te vinden.
pi_208753731
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 10:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Don't feed the troll...
pi_208754188
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
spoed debat over de wolf in gelderland

wie gaat de dode schapen , geiten , paarden en kalveren betalen

Wolven willen geen reeen slachten , die lopen te hard weg
Gelukkig gaat BBB weer eens onderuit.
Die mafketels van de BBB komen er achter dat al die beloftes waar al die slaafse volgelingen voor stemden helemaal niet uitgevoerd kunnen worden.
Kort geleden verloren ze al op stikstof, nu ook op dit voor de wolf.

De wolf blijft.
De natuur blijft.

De boer moet aanpassen ^O^
pi_208770339
In de VS weer een megastal in de fik gevlogen. 18.000 koeien levend verbrand. Kan gebeuren.

Maar die klote wolf!!!
pi_208771887
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 14:22 schreef Intint het volgende:
In de VS weer een megastal in de fik gevlogen. 18.000 koeien levend verbrand. Kan gebeuren.

Maar die klote wolf!!!
Ja maar Alpaca's. Ze vreten zelfs alpaca's.
Go hard or go home
  vrijdag 14 april 2023 @ 17:59:01 #76
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208772032
quote:

[..]
Ratten zijn schattig man.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:03:38 #77
323876 michaelmoore
pi_208772062
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 17:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ratten zijn schattig man.
je zuster
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:06:22 #78
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208772075
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 april 2023 17:37 schreef Noek het volgende:

[..]
Ja maar Alpaca's. Ze vreten zelfs alpaca's.
En wat is het praktisch nut van alpaca’s?
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:08:19 #79
323876 michaelmoore
pi_208772087
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:06 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
En wat is het praktisch nut van alpaca’s?
Alpacas zijn leuk, wolven zijn ondieren

moet een dier een practisch nut hebben ?? Wat voor nut heeft jou kat ?/

wat voor nut heeft een schaap?? Schapen zijn leuk
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:11:48 #80
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208772115
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Alpacas zijn leuk, wolven zijn ondieren

moet een dier een practisch nut hebben ?? Wat voor nut heeft jou kat ?/

wat voor nut heeft een schaap?? Schapen zijn leuk
Ik vind een wolf leuk ! Enige nadeel is dat ze geen katten eten !

En wolven dragen bij aan het terugdringen van de herten en zwijnen populatie.
Je weet wel die schattige beestjes die met hun leuke hertenoogjes op je motorkap gaan liggen.
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:15:25 #81
323876 michaelmoore
pi_208772140
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:11 schreef Nebelwerfer het volgende:

nee wolven krijgen geen herten te pakken en zwijnen hebben een veel te dikke huid voor ze

misschien moeten we schapen hard leren lopen
wolven zijn moordenaars, een wolf kan wel 5 schapen open leggen
pi_208772173
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je zuster
He, niet haten op ratjes!

https://youtube.com/shorts/epWEYCc9K9c?feature=share
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:20:29 #83
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208772177
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee wolven krijgen geen herten te pakken en zwijnen hebben een veel te dikke huid voor ze

misschien moeten we schapen hard leren lopen
Volgens de berichten heeft de wolf wel invloed op de dieren die minder op 1 plek blijven om zich vol te vreten en anders niet.

Hele wolven discussie is een beetje als alle andere discussies van tegenwoordig. Alleen maar zwart en wit, ja en nee.

Een beetje aanpassen voor die beesten en ook niet te moeilijk doen om ze zo af en toe te schieten.
Natuurlijk vergt dat laatste wel aanpassingen op Europees niveau
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:30:16 #84
323876 michaelmoore
pi_208772245
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:20 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Volgens de berichten heeft de wolf wel invloed op de dieren die minder op 1 plek blijven om zich vol te vreten en anders niet.

Hele wolven discussie is een beetje als alle andere discussies van tegenwoordig. Alleen maar zwart en wit, ja en nee.

Een beetje aanpassen voor die beesten en ook niet te moeilijk doen om ze zo af en toe te schieten.
Natuurlijk vergt dat laatste wel aanpassingen op Europees niveau
nederland volzetten met creepy dieren is een beetje raar
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:36:11 #85
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208772288
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ach joh. Een zwijn is ook gevaarlijk zodra je bij zijn jongen komt.
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:40:35 #86
323876 michaelmoore
pi_208772314
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:36 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
wel eens bij eens dicht bij een zwaan geweest die jongen heeft ?/
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:45:20 #87
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208772336
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wel eens bij eens dicht bij een zwaan geweest die jongen heeft ?/
Yeah. So blijf je dus ruimen.

Kijk ook wat een kat moord voor de lol en hoeveel tuinkussens ze onder pissen o|O
pi_208772841
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:36 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Niet alleen als ze jongen hebben hoor. Je kan maar beter altijd uit Hun buurt blijven.
  vrijdag 14 april 2023 @ 23:36:47 #89
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208775999
quote:

[..]
Waar haal je dit nou weer vandaan :')
  maandag 17 april 2023 @ 19:29:46 #90
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208804919
Wolf doet een dutje in Doetinchem bij iemand in de tuin.

Op bijgaande foto is hij verdoofd en wordt meegenomen om daarna weer ergens anders uitgezet te worden. Maar blijkbaar komen ze overal. Misschien is Nederland toch wel iets te klein voor de wolf.

https://www.telegraaf.nl/(...)-een-herdershond-was

Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  maandag 17 april 2023 @ 19:33:07 #91
78780 deedeetee
pi_208804984
Dat doet-ie anders noooooit hoor, wolven zijn immers vreselijk mensenschuw.
  maandag 17 april 2023 @ 19:33:22 #92
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208804991
quote:

[..]

Je weet wel die schattige beestjes die met hun leuke hertenoogjes op je motorkap gaan liggen.
Maar wie houdt de wolvenstand dan binnen de perken? Moeten we hier ook leeuwen uit gaan zetten oid.
  maandag 17 april 2023 @ 19:34:22 #93
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208805002
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:33 schreef deedeetee het volgende:
Het is hier zo dichtbevolkt dat ze daar wel aan gaan wennen denk ik.
  maandag 17 april 2023 @ 19:36:21 #94
78780 deedeetee
pi_208805034
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:34 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dat is allang zo want anders liepen er hier niet zo veel wolven rond, dan bleven ze immers uit zich zelf wel weg.
  maandag 17 april 2023 @ 19:39:28 #95
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208805079
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:36 schreef deedeetee het volgende:
Dat is allang zo want anders liepen er hier niet zo veel wolven rond, dan bleven ze immers uit zich zelf wel weg.
Ik ga mijn tuin voortaan goed in de gaten houden, dat weet ik wel :o
  maandag 17 april 2023 @ 20:13:08 #96
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208805700
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:33 schreef Tengano het volgende:

[..]
Maar wie houdt de wolvenstand dan binnen de perken? Moeten we hier ook leeuwen uit gaan zetten oid.
Schieten mag wel bespreekbaar worden.
  maandag 17 april 2023 @ 20:14:46 #97
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208805740
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Schieten mag wel bespreekbaar worden.
Dit wordt gewoon een plaag, want naast het feit dat die beesten beschermd zijn, fokken ze gewoon door (het is voorjaar nu) en we hebben nog te weinig loslopende leeuwen om die populatie een beetje binnen de perken te houden.
pi_208806010
Vind het wel prima dat ze weer terugkomen, die beesten waren hier oorspronkelijk ook en zijn door de expansie van de mens hier verdreven, lost ook uiteindelijk het probleem op van de mensen die het zielig vinden dat er elk jaar honderden reeën doodgeschoten moeten worden omdat die populatie te groot wordt voor de beschikbare hoeveelheid eten die er in de bossen is. Ja ze zwerven wel eens door bewoond gebied heen op zoek naar een nieuwe leefomgeving maar ik moet de eerste verhalen nog lezen over mensen die zijn aangevallen.

Die wolf die in die tuin lag te slapen vandaag dat is trouwens hemelsbreed nog geen kilometer van mijn huis af voordat iemand de opmerking maakt dat ik wel anders zou piepen als ie bij mij in de buurt zou rondlopen. ;)
  maandag 17 april 2023 @ 20:35:56 #99
323876 michaelmoore
pi_208806086
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:31 schreef 1shot1kill het volgende:
Vind het wel prima dat ze weer terugkomen, die beesten waren hier oorspronkelijk ook en zijn door de expansie van de mens hier verdreven, lost ook uiteindelijk het probleem op van de mensen die het zielig vinden dat er elk jaar honderden reeën doodgeschoten moeten worden omdat die populatie te groot wordt voor de beschikbare hoeveelheid eten die er in de bossen is. Ja ze zwerven wel eens door bewoond gebied heen op zoek naar een nieuwe leefomgeving maar ik moet de eerste verhalen nog lezen over mensen die zijn aangevallen.

Die wolf die in die tuin lag te slapen vandaag dat is trouwens hemelsbreed nog geen kilometer van mijn huis af voordat iemand de opmerking maakt dat ik wel anders zou piepen als ie bij mij in de buurt zou rondlopen. ;)
wacht maar tot ze je kinderen opeten
  maandag 17 april 2023 @ 20:49:49 #100
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208806271
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:14 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dit wordt gewoon een plaag, want naast het feit dat die beesten beschermd zijn, fokken ze gewoon door (het is voorjaar nu) en we hebben nog te weinig loslopende leeuwen om die populatie een beetje binnen de perken te houden.
Tja binnen Europa moet men wel eens gaan denken wat men wil. Je hebt nu van oost naar west die dingen lopen. Enigszins indammen mag wel.
  maandag 17 april 2023 @ 20:53:19 #101
323876 michaelmoore
pi_208806327
-ga weg met je asielzoekersopmerking-

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2023 20:56:02 ]
  maandag 17 april 2023 @ 22:14:16 #102
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208807388
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Echt gast :')
  maandag 17 april 2023 @ 22:15:37 #103
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208807406
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:49 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Tja binnen Europa moet men wel eens gaan denken wat men wil. Je hebt nu van oost naar west die dingen lopen. Enigszins indammen mag wel.
Autos
pi_208807492
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:33 schreef deedeetee het volgende:
Ja, dat zijn ze.
Lees anders even het artikel.
Jong dier dat niet gezond is, helemaal uitgeput.
In paniek.

En ondanks dat heeft het dier helemaal niets gedaan en is gewoon gaan slapen.

quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:34 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee.
pi_208807517
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:49 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Nee.....

Dieren horen hier.
Zoveel wolven zijn er niet.
Meer dan genoeg prooi ook nog te vinden.

Laten we de mens maar eens indammen.
  maandag 17 april 2023 @ 22:27:24 #106
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208807592
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 22:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee.....

Dieren horen hier.

Op een gegeven moment moet je misschien wel concluderen dat de beschermde status wat naar beneden kan.

De herten en spul worden ook geschoten. Misschien komt de wolf hiervoor op den duur ook wel in aanmerking.
  maandag 17 april 2023 @ 22:45:23 #107
323876 michaelmoore
pi_208807766
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 22:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee.....

Dieren horen hier.

kinderen voeren
pi_208807977
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Want dat is nu al zo vaak gebeurt sinds de wolf terug is in Nederland en uit Duitsland komen die verhalen dagelijks! :X
pi_208807994
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 22:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kinderen voeren
Wolven eten geen kinderen en vallen uberhaupt geen kinderen aan.
pi_208808024
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:29 schreef Tengano het volgende:
Wolf doet een dutje in Doetinchem bij iemand in de tuin.

Op bijgaande foto is hij verdoofd en wordt meegenomen om daarna weer ergens anders uitgezet te worden. Maar blijkbaar komen ze overal. Misschien is Nederland toch wel iets te klein voor de wolf.

https://www.telegraaf.nl/(...)-een-herdershond-was

[ afbeelding ]
Op nu.nl stond er ook een video van. Zo'n wolf was nooit die tuin ingegaan als er mensen waren geweest. Het gevaarlijkste in dat hele filmpje is dat een dierenarts een spuit zijn mond doet, en een in zijn hand heeft, en vervolgens zo dat beest gaat tillen. Ik weet niet wat hij gebruikt heeft voor verdoving, meestal wordt ketamine gebruikt, vaak gemixed met xylazine, wat junkies in de VS vaak mixen met fentanyl. Kan natuurlijk dat de naalden niet zijn van de verdoving maar van preventieve antibiotica, maar om daar nu mee rond te gaan lopen, terwijl je een roofdier in een doek draagt, in een tuin met een ongelijk terras lijkt me niet heel verstandig.
pi_208808972
quote:

[..]
kinderen voeren
:')
Ga op Facebook zulke oneliners plaatsen, joh.
Go hard or go home
pi_208809953
quote:

[..]
kinderen voeren
Waarom wil jij kinderen aan wolven voeren? Kinderen willen niet opgegeten worden en wolven eten geen kindren.
pi_208809977
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Wat een niveau :') .
pi_208809980
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 10:01 schreef Intint het volgende:

[..]
Waarom wil jij kinderen aan wolven voeren? Kinderen willen niet opgegeten worden en wolven eten geen kindren.
moet van Moloch
pi_208809986
quote:

[..]

Dit is echt complete onzin. Echt kap eens met liegen.

quote:
wolven zijn moordenaars, een wolf kan wel 5 schapen open leggen
Vorige week 18.000 koeien in één enkele megastal in de US levend verbrand binnen één uur. Wat maakt dat de mens dan wel niet?
pi_208810638
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 10:06 schreef Intint het volgende:

Vorige week 18.000 koeien in één enkele megastal in de US levend verbrand binnen één uur. Wat maakt dat de mens dan wel niet?
^O^
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_208812936
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 10:06 schreef Intint het volgende:

[..]
Dit is echt complete onzin. Echt kap eens met liegen.
[..]
Niemand knippert. Als ze maar wel shoarma van een schaap kunnen laten bezorgen.
Go hard or go home
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:26:08 #118
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_208813743
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:14 schreef Tengano het volgende:

[..]

Wolven een plaag? Ja? :D
pi_208814122
MichaelMoore moet wel vegan zijn anders moet die echt rap zn muil houden.
Go hard or go home
  dinsdag 18 april 2023 @ 16:03:46 #120
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208814149
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:00 schreef Noek het volgende:
MichaelMoore moet wel vegan zijn anders moet die echt rap zn muil houden.
Grootste troll van FOK!
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 16:23:06 #121
375570 crew  Cyan9
pi_208814312
Ja maar de kinderen.
pi_208816539
Als je vlees eet moet je echt ophouden met huilen over arme schapen of alpaca’s.
En wanneer je dat dus niet kunt gebruiken omdat je zo hypocriet bent dan sleep je idd de kinderen er maar aan de haren bij.
De opgevreten kinderen, jwz. :')

Beter gaan die kinderen op een schoolreisje naar een slachthuis. Kijken wie de boze wolf echt is.
Dus hou maar op.
Go hard or go home
pi_208816630
https://www.ad.nl/economi(...)gen-camera~a3da3770/

Arme kalfjes
Weg met de wolf!
Krijg je prioriteiten eens op orde met zn allen. Weet eens waar je je echt druk om moet maken als je zo begaan bent met dieren. Start bij je eigen soort.
Dit zijn kalfjes, man :'(
Go hard or go home
  woensdag 19 april 2023 @ 00:44:42 #124
323876 michaelmoore
pi_208821193
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:44 schreef Noek het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)gen-camera~a3da3770/

Arme kalfjes
Weg met de wolf!
Krijg je prioriteiten eens op orde met zn allen. Weet eens waar je je echt druk om moet maken als je zo begaan bent met dieren. Start bij je eigen soort.
Dit zijn kalfjes, man :'(
wolven lusten wel kalfjes en kindjes
pi_208821243
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 00:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wolven lusten wel kalfjes en kindjes
Ja klopt en we hebben hier de zeehonden, die vreten de bruinvissen op. Dan trekken we de kids ook zo snel mogelijk uit het water als we er eentje zien.

Ik ben groot voorstander om bepaalde gebieden af te sluiten voor mensen. Zowel op de Veluwe als hier in de Oosterschelde.

Ik vind het misselijk makend dat lokale mensen zorg dragen voor de Oosterschelde en het toeristenseizoen weer begint en de zeekatten en kreeften weer op de Belgische bbq’s liggen hier op de dijk. Illegaal en dan die zooi nadien op de oevers, :r
  woensdag 19 april 2023 @ 07:01:34 #126
323876 michaelmoore
pi_208821560
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 01:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja klopt en we hebben hier de zeehonden, die vreten de bruinvissen op. Dan trekken we de kids ook zo snel mogelijk uit het water als we er eentje zien.

Ik ben groot voorstander om bepaalde gebieden af te sluiten voor mensen. Zowel op de Veluwe als hier in de Oosterschelde.
weg met ons
pi_208821644
Weg met zure en zeurende bejaarden :r
A murky, forgotten land.
pi_208822679
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:40 schreef Noek het volgende:
Als je vlees eet moet je echt ophouden met huilen over arme schapen of alpaca’s.
En wanneer je dat dus niet kunt gebruiken omdat je zo hypocriet bent dan sleep je idd de kinderen er maar aan de haren bij.
De opgevreten kinderen, jwz. :')

Beter gaan die kinderen op een schoolreisje naar een slachthuis. Kijken wie de boze wolf echt is.
Dus hou maar op.
Inderdaad @michaelmoore; voor de dag ermee. Ben je moreel consistent en vegan of ben je hypocriet?
  woensdag 19 april 2023 @ 16:44:16 #129
323876 michaelmoore
pi_208826951
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 09:32 schreef Intint het volgende:

[..]
Inderdaad @:michaelmoore; voor de dag ermee. Ben je moreel consistent en vegan of ben je hypocriet?
ik lust geen wolven , maar ik eet wel een lamsvlees

maar wolven moorden die eten ze niet op , wolven zijn ondieren , daar gaat nog veel last van komen
pi_208826996
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 16:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik lust geen wolven , maar ik eet wel een lamsvlees

maar wolven moorden die eten ze niet op , wolven zijn ondieren , daar gaat nog veel last van komen
Maar aangezien jij zo enorm begaan bent met het lot van een paar schapen; hoe verkoop je dan aan jezelf dat jij ze wel mag opeten? En wat moet er gebeuren met hobbyjagers? Zijn zij dan ook ondieren? En wat moet er gebeuren met mensen die hun bord niet leegeten? Ondieren? En wolven die hun prooi volledig opeten zijn dus geen probleem volgens jouw logica?

Geef daar nu eens allemaal antwoord op voordat je weer aan een rookgordijntje begint.
  woensdag 19 april 2023 @ 16:49:19 #131
323876 michaelmoore
pi_208827010
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 16:47 schreef Intint het volgende:

[..]
Maar aangezien jij zo enorm begaan bent met het lot van een paar schapen; hoe verkoop je dan aan jezelf dat jij ze wel mag opeten? En wat moet er gebeuren met hobbyjagers? Zijn zij dan ook ondieren? En wat moet er gebeuren met mensen die hun bord niet leegeten? Ondieren? En wolven die hun prooi volledig opeten zijn dus geen probleem volgens jouw logica?

Geef daar nu eens allemaal antwoord op voordat je weer aan een rookgordijntje begint.
hobby jagers zijn dom , net als hobby vissers
pi_208827216
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 16:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dus je gaat op geen enkele vraag echt antwoord geven?
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 10:50:40 #133
375570 crew  Cyan9
pi_208834508
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 17:09 schreef Intint het volgende:

[..]
Dus je gaat op geen enkele vraag echt antwoord geven?
Ik zou zeggen, bespaar je de moeite. We zijn inmiddels in deel 4 van dit topic en het is inmiddels verworden tot een langspeelplaat van "dat het een gevaar is voor de kinderen" etc.
  donderdag 20 april 2023 @ 10:52:45 #134
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208834532
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 16:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ok hobbyvisser
  zondag 23 april 2023 @ 08:24:00 #135
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208869787
Joggeretende beren, dat zijn pad problemen !
  zondag 23 april 2023 @ 20:18:25 #136
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208879022
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:25 schreef Noek het volgende:

[..]
Niemand knippert. Als ze maar wel shoarma van een schaap kunnen laten bezorgen.
Heerlijk. Shoarma. Knofloosaus. Patatje er bij. :9

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208896221
Was een hond, geen wolf in Haps.

https://www.gelderlander.(...)-s-in-haps~af44c6e7/

^p^
A murky, forgotten land.
pi_208896910
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:54 schreef StateOfMind het volgende:
Was een hond, geen wolf in Haps.

https://www.gelderlander.(...)-s-in-haps~af44c6e7/

^p^
Is @michaelmoore nu wel moreel consistent en gaat hij nu pleiten voor het uitmoorden van alle honden?
pi_208897067
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:14 schreef Intint het volgende:

[..]
Is @:michaelmoore nu wel moreel consistent en gaat hij nu pleiten voor het uitmoorden van alle honden?
Eén vinger richting mijn hond en hij zou willen dat ie verscheurd werd door een wolf.
A murky, forgotten land.
  Moderator dinsdag 25 april 2023 @ 13:44:49 #140
375570 crew  Cyan9
pi_208897119
quote:

[..]
Is @:michaelmoore nu wel moreel consistent en gaat hij nu pleiten voor het uitmoorden van alle honden?
Moet wel, want het is overduidelijk een gevaar voor de kinderen.
  dinsdag 25 april 2023 @ 14:15:24 #141
78780 deedeetee
pi_208897348
Overdrijven is ook een kunst. Honden afmaken die los in de wei rondlopen en dieren verwonden lijkt mij prima. Niks op tegen. Maar waarom zou je alle honden afmaken ? Alle wolven hoven ook echt niet dood, de wolven die hier rondzwerven hoeven van mij ook niet dood. Alleen verplaatst worden naar elders waar er genoeg ruimte voor ze is.
  dinsdag 25 april 2023 @ 14:16:38 #142
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208897355
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Eén vinger richting mijn hond en hij zou willen dat ie verscheurd werd door een wolf.
Boxereigenaar 3 hoog huurder gespot.
pi_208897506
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Bedankt voor deze bijdrage.
pi_208897903
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 14:16 schreef xzaz het volgende:

[..]
Boxereigenaar 3 hoog huurder gespot.
Boerenfox, eengezinswoning in een klein net dorpje.

Nog meer foute aannames of wou je hier bij laten?
A murky, forgotten land.
  dinsdag 25 april 2023 @ 16:38:47 #145
323876 michaelmoore
pi_208898875
quote:

[..]
De hond die een mens iets aan doet die wordt gedood, dat is al jaren zo
  dinsdag 25 april 2023 @ 18:09:42 #146
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208899921
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 16:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De hond die een mens iets aan doet die wordt gedood, dat is al jaren zo
Er worden jaarlijks circa 150.000 honden gedood in Nederland ja?

Michaelmoore liegt. Gras is groen.
pi_208900450
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 18:09 schreef Dven het volgende:

[..]
Er worden jaarlijks circa 150.000 honden gedood in Nederland ja?

Michaelmoore liegt. Gras is groen.
Hier gaat hij uiteraard geen antwoord op geven want michaelmoore.
pi_208903254
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
wolven moorden die eten ze niet op

quote:
Unlike humans, wolves do not kill for sport. Wolves and all other predators kill for sustenance and survival. Sometimes carcasses are found that are only partially consumed, leading to the assumption that the kill was abandoned and wasted. The reality is, wolves are very wary and alert, and are therefore easily chased from their kill if other predators or people approach.

Like many other predators, wolves occasionally kill more than can be immediately eaten, sometimes resulting in the death of multiple prey animals. This uncommon behavior, known as “surplus killing,” has been documented in many predator species. Surplus killing by wolves is more likely to occur in late winter, when having a supply of food caches to return to is critical for survival.

Something entirely different (and unnatural) happens when predators pursue domestic sheep. Not only do sheep lack natural defenses but their instincts often do not serve them well either. Instead of fleeing, as wild prey would do, sheep tend to run in circles. This chaos can trigger a prey response in predators that can result in multiple kills. Many of the incidents where multiple sheep have been killed have been the result of panicked sheep stampeding themselves.

https://www.livingwithwolves.org/portfolio/3933/
(en nog zo'n honderd miljoen miljard andere informatiesites)
pi_208903369
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:36 schreef brokjespoes het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[..]

Dat wil ie toch niet weten, bespaar je de moeite.
Hij heeft voor zichzelf besloten dat wolven bloeddorstige sadistische killers zijn die mensen eten, en dus is dat zo.

Zo gaat dat met al zijn stokpaardjes langspeelplaten, of dat nou wolven zijn, of bejaardentehuizen, of koeien, etcetera.
A murky, forgotten land.
pi_208903435
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:36 schreef brokjespoes het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[..]

Het idee van surplus killing is hem al eens uitgelegd in deze reeks. Zijn reactie was een stilte van een paar dagen en daarna begon hij gewoon weer met zijn oude stokpaardjes.
  donderdag 27 april 2023 @ 11:36:25 #151
323876 michaelmoore
pi_208920077
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:59 schreef Intint het volgende:

[..]
Het idee van surplus killing is hem al eens uitgelegd in deze reeks. Zijn reactie was een stilte van een paar dagen en daarna begon hij gewoon weer met zijn oude stokpaardjes.
https://ditisdedag.eo.nl/(...)ecoloog-stefan-pasma
Bruine Beer in nederland dat zou moooi zijn, hooguit kan het een 100 mensen het leven kosten .
Het verkeer kost veel meer rmensen het leven dus kan best
quote:
In Dit is de Kwestie zagen we ecoloog Stefan Pasma, die graag wil dat wilde dieren meer ruimte krijgen in Nederland. In dit fragment vertelt hij meer over zijn droom.

In de ideale toekomst van Pasma krijgen verschillende wilde dieren de ruimte in Nederland.

Niet alleen de wolf, maar ook bijvoorbeeld de bruine beer en eland. "Dan moeten ze wel vanzelf komen", benadrukt hij.
  donderdag 27 april 2023 @ 11:39:32 #152
323876 michaelmoore
pi_208920129
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat wil ie toch niet weten, bespaar je de moeite.
Hij heeft voor zichzelf besloten dat wolven bloeddorstige sadistische killers zijn die mensen eten, en dus is dat zo.

Zo gaat dat met al zijn stokpaardjes langspeelplaten, of dat nou wolven zijn, of bejaardentehuizen, of koeien, etcetera.
stikstof problematiek en biodiversiteit

Je vergeet er een

O ja , nog een
Biomassa warmte centrales
pi_208922532
@michaelmoore gaat weer eens nergens op in en roept maar wat in de rondte.
pi_208922566
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 20:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Heerlijk. Shoarma. Knofloosaus. Patatje er bij. :9

[ afbeelding ]
Dat denkt een wolf ook minus de patat maar die moet dood.
Of daar is hier geen ruimte voor.

Hypocriet gejank, dat is het.
Go hard or go home
  donderdag 27 april 2023 @ 16:30:12 #155
323876 michaelmoore
pi_208923025
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:22 schreef Noek het volgende:

[..]
Of daar is hier geen ruimte voor.

Hypocriet gejank, dat is het.
en beren, wat vind jij van beren ?
in onze kwetsbare natuur ??
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 21:09:47 #156
375570 crew  Cyan9
pi_208926117
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 16:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Niet aan de orde.
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 21:20:47 #157
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208926347
quote:

[..]
Niks tegen beren, goftedomme.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 27 april 2023 @ 21:23:12 #158
323876 michaelmoore
pi_208926395
quote:
8s.gif Op donderdag 27 april 2023 21:20 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Niks tegen beren, goftedomme.
en als die zo nu en dan een jogger opeten/ /
pi_208926413
quote:

[..]
Hou het nou gewoon eens ontopic, bvd :)
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 21:25:22 #160
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208926437
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 21:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en als die zo nu en dan een jogger opeten/ /
Hadden ze daar maar niet moeten lopen! :(
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 27 april 2023 @ 21:30:46 #161
323876 michaelmoore
pi_208926535
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2023 21:25 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Hadden ze daar maar niet moeten lopen! :(
of achter een hek blijven
  donderdag 27 april 2023 @ 23:38:07 #162
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
  zaterdag 29 april 2023 @ 10:09:08 #163
Why is all the rum gone?
pi_208940374
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:22 schreef Noek het volgende:

Niet voor mij, hoor. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 2 mei 2023 @ 22:18:32 #164
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208983740
https://www.volkskrant.nl(...)-nederland~b05f1168/

Maar o-wee wanneer een wolf een schaap pakt :') .
Huilen dan.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 22:29:54 #165
323876 michaelmoore
pi_208983904
wolven moeten in centraal amsterdam neer gezet worden dat is pas leuk
  dinsdag 2 mei 2023 @ 22:42:50 #166
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208984094
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:29 schreef michaelmoore het volgende:
ok
  dinsdag 2 mei 2023 @ 22:53:34 #167
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208984228
quote:
Waarom is dat leuk?
Huilen dan.
pi_208984338
quote:
Lijkt me niet zo een goed idee eigenlijk. Waarom wil je dit?
pi_208984352
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:18 schreef Isdatzo het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-nederland~b05f1168/

[ afbeelding ]

Maar o-wee wanneer een wolf een schaap pakt :') .
@michaelmoore

Reactie?
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 23:09:10 #170
375570 crew  Cyan9
pi_208984374
Ja maar de kinderen.
  woensdag 3 mei 2023 @ 06:57:38 #171
323876 michaelmoore
pi_208985353
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom is dat leuk?
Dan kunne de groenlinks mensen er pas echt van genieten

aangezien ze verder nooit buiten de randstad komen , en nooit een dood schaaap zien met de ingewanden eruit
  woensdag 3 mei 2023 @ 10:10:21 #172
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208986137
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 06:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

aangezien ze verder nooit buiten de randstad komen , en nooit een dood schaaap zien met de ingewanden eruit
Waarom denk je dat 'de groenlinks mensen' daarvan genieten?
Huilen dan.
  woensdag 3 mei 2023 @ 10:16:13 #173
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_208986183
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom is dat leuk?
Goed voor de biodiversiteit in de stad
  woensdag 3 mei 2023 @ 10:18:36 #174
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208986191
quote:

[..]

ok
  woensdag 3 mei 2023 @ 10:21:35 #175
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208986233
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:16 schreef the-eye het volgende:

[..]
Goed voor de biodiversiteit in de stad
Wat is goed voor de biodiversiteit in de stad?
Huilen dan.
pi_208986953
quote:

[..]

En duizenden levend verbrande varkens?
pi_208987143
quote:

[..]

Ik woon op de Veluwe, op steenworp afstand van het bos en het leefgebied van een van de roedels in deze regio. Wat mij betreft is de wolf hier meer dan welkom.

Dode schapen zijn inderdaad jammerlijk, al zie je die zeer zelden. Het is niet alsof je tijdens een willekeurige wandeling op de Veluwe wordt geconfronteerd met uiteengerukte schapen. Bovendien worden schapen vaak ook gewoon slachtoffer van honden, niet van wolven.

We hebben hier twee schaapskuddes in de buurt, in Ermelo en Nunspeet. Die hebben maatregelen getroffen om hun dieren te beschermen tegen de wolf en in al die jaren is er nog geen schaap gegrepen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 3 mei 2023 @ 14:09:53 #178
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208988962
Ik stel voor dat we een roedel wolven uitzetten in de boomgaard van onze stikstofkorrelstrooier.
Huilen dan.
  woensdag 3 mei 2023 @ 14:29:30 #179
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208989245
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik woon op de Veluwe, op steenworp afstand van het bos en het leefgebied van een van de roedels in deze regio. Wat mij betreft is de wolf hier meer dan welkom.

Dode schapen zijn inderdaad jammerlijk, al zie je die zeer zelden. Het is niet alsof je tijdens een willekeurige wandeling op de Veluwe wordt geconfronteerd met uiteengerukte schapen. Bovendien worden schapen vaak ook gewoon slachtoffer van honden, niet van wolven.

We hebben hier twee schaapskuddes in de buurt, in Ermelo en Nunspeet. Die hebben maatregelen getroffen om hun dieren te beschermen tegen de wolf en in al die jaren is er nog geen schaap gegrepen.
Eens ! Misschien wel op den duur wat schieten.
  woensdag 3 mei 2023 @ 15:46:08 #180
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208990233
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:29 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Waarom zou je schapen afschieten :? .
Huilen dan.
pi_208990245
quote:

[..]
Honden afschieten?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 3 mei 2023 @ 16:58:56 #182
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208991298
quote:
11s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
quote:
5s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Honden afschieten?
Nee, die drammers die zeuren over die paar wolven.
pi_208991419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
[..]
Nee, die drammers die zeuren over die paar wolven.
Gewoon aan de wolven voeren :Y
A murky, forgotten land.
pi_208991458
quote:

[..]
Ligt eraan hoe de populatie zich ontwikkelt. Zou dat inderdaad niet op voorhand uitsluiten.
  woensdag 3 mei 2023 @ 17:16:42 #185
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208991461
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 17:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ligt eraan hoe de populatie zich ontwikkelt. Zou dat inderdaad niet op voorhand uitsluiten.
Tja Europese bepalingen en dat alles meer..
  woensdag 3 mei 2023 @ 17:29:41 #186
323876 michaelmoore
pi_208991583
quote:
11s.gif Op woensdag 3 mei 2023 15:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
nee wolven bedoelt ie
  donderdag 4 mei 2023 @ 16:26:31 #187
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209002448
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 17:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee wolven bedoelt ie
Waarom wel wolven afschieten en geen schapen?
Huilen dan.
  donderdag 4 mei 2023 @ 16:37:44 #188
323876 michaelmoore
pi_209002517
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 16:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom wel wolven afschieten en geen schapen?
schapen zijn nuttig en een eigendom van mensen , die er zuinig op zijn en ze al jaren te eten geven

schapen worden gebruikt om de heide te plaggen , schapen krijgen lamsvlees dat is lekker, helaas is schaapswol NIETS meer waard
schapen zijn leuk om te zien , wolven zijn ondieren als ratten en slangen ed

https://www.boswachtersbl(...)te-natuurbeheerders/

quote:
Schapen en heide: onlosmakelijk met elkaar verbonden
Heide kan niet bestaan zonder schapen.

Als heide niet wordt begraasd, dan zou alles al snel dichtgroeien met grassen, struiken en op termijn zelfs grote bomen.
De heide zou binnen tienallen jaren helemaal verdwijnen...
Schapen houden met hun gegraas de heide open.
Ze eten gras zoals het pijpestrootje tussen de heide weg en verorberen malse, jonge boompjes voordat die de kans krijgen te groeien.
Ze knabbelen trouwens ook graag aan de heidestruiken zelf maar dat is juist goed.
Het stimuleert de groei.
Hei en schaap hebben samen dus een goede relatie.
Een echte win-win situatie.

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 04-05-2023 22:44:28 ]
pi_209002563
Die er zuinig op zijn...
Niet voor winstbejag...

Daarom worden er jaarlijks zo'n 550.000 geslacht in slachthuizen.
A murky, forgotten land.
  donderdag 4 mei 2023 @ 17:21:14 #190
323876 michaelmoore
pi_209002964
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 16:42 schreef StateOfMind het volgende:
Die er zuinig op zijn...
Niet voor winstbejag...

Daarom worden er jaarlijks zo'n 550.000 geslacht in slachthuizen.
schapenvlees
ja wat wil jij er dan mee doen

het is het enige dat de schaap nog een klein beetje geld opbrengt
het is mager vlees

een varken is onrein , de varken zweet niet die houd de vuil in zich voor jou om op te eten
voor jouw shoarma
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 17:42:22 #191
375570 crew  Cyan9
pi_209003178
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 17:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
schapenvlees
ja wat wil jij er dan mee doen

het is het enige dat de schaap nog een klein beetje geld opbrengt
het is mager vlees

een varken is onrein , de varken zweet niet die houd de vuil in zich voor jou om op te eten
voor jouw shoarma
Je weerlegt je eigen "argumenten", goed gedaan.
  donderdag 4 mei 2023 @ 17:51:10 #192
323876 michaelmoore
pi_209003297
quote:
10s.gif Op donderdag 4 mei 2023 17:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Je weerlegt je eigen "argumenten", goed gedaan.
de wol is waardeloos geworden , .als je de wol kwijt wilt moet je naar de stort en dat kost geld

schapen vlees brengt nog een weing op, maar het houden van schapen is al niet kostendekkend, als de wolf doorgaat met uit elkaar trekken van schapen en vermoorden van lammetjes zullen er nog veel meer schapenhouders ermee stoppen

het is geen fraai gezicht hoor

maar verklaar je nader
  donderdag 4 mei 2023 @ 22:37:00 #193
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209008726
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 16:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
schapen zijn nuttig en een eigendom van mensen , die er zuinig op zijn en ze al jaren te eten geven , niet voor winstbejag
Zuinig op zijn? Niet voor winstbejag? Nou, mooi: dan investeer je toch in wolfwerende maatregen.
Huilen dan.
  donderdag 4 mei 2023 @ 22:43:20 #194
323876 michaelmoore
pi_209008864
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 22:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zuinig op zijn? Niet voor winstbejag? Nou, mooi: dan investeer je toch in wolfwerende maatregen.
nou ik kan me wel voorstellen dat veel schapenhouders er mee ophouden

niet eens zozeer omdat het gewoon geld kost, en niets mee te verdienen is , maar mede omdat het zien van je vermoorde beesten vreselijk is

ik verbaas me altijd dat iedereen schande spreekt als een veehouder geld wil verdienen, terwijl ze zelf erg van hun salaris afhankelijk zijn
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 10:47:46 #195
375570 crew  Cyan9
pi_209012372
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 22:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

niet eens zozeer omdat het gewoon geld kost, en niets mee te verdienen is , maar mede omdat het zien van je vermoorde beesten vreselijk is

ik verbaas me altijd dat iedereen schande spreekt als een veehouder geld wil verdienen, terwijl ze zelf erg van hun salaris afhankelijk zijn
Met elk vak komen beroepsrisico's. :s)
  vrijdag 5 mei 2023 @ 11:39:30 #196
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_209012972
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 22:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Laten we nou niet doen alsof schapen bij bosjes worden omgelegd. Zoals ik al eerder aangaf hebben de kuddes hier in de regio nog geen slachtoffers te betreuren, terwijl er zich hier toch echt een roedel schijnt op te houden. Die wolven doen zich blijkbaar tegoed aan de grote hoeveelheid zwijnen, reeën en herten die onze bossen bevolken.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 16:20:34 #197
323876 michaelmoore
pi_209016491
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 10:47 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Met elk vak komen beroepsrisico's. :s)
maar iedereen wil graag een redelijk loon verdienen , 1000 euro negatief dat hou je niet lang vol
  vrijdag 5 mei 2023 @ 16:21:32 #198
323876 michaelmoore
pi_209016500
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Laten we nou niet doen alsof schapen bij bosjes worden omgelegd. Zoals ik al eerder aangaf hebben de kuddes hier in de regio nog geen slachtoffers te betreuren, terwijl er zich hier toch echt een roedel schijnt op te houden. Die wolven doen zich blijkbaar tegoed aan de grote hoeveelheid zwijnen, reeën en herten die onze bossen bevolken.
ik denk dat jij dat niet weet dan
vraag eens rond daar

iedere roedel die moord dat het een lust is
  vrijdag 5 mei 2023 @ 16:26:46 #199
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_209016542
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat jij dat niet weet dan
vraag eens rond daar

iedere roedel die moord dat het een lust is
Ik denk dat ik stukken beter op de hoogte ben dan jij, vriendelijke vriend.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 17:54:52 #200
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209017466
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik denk dat ik stukken beter op de hoogte ben dan jij, vriendelijke vriend.
Laat deze demente user eens met rust :{

Zie je niet dat hij met de dag gekker wordt? Van Russen die paspoorten uitdelen tot varkens die niet eetbaar zijn omdat "ze de in vuil zich houden voor jou om op te eten" :')

quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 17:21 schreef michaelmoore het volgende:

voor jouw shoarma

[ Bericht 19% gewijzigd door Dven op 05-05-2023 18:03:43 ]
pi_209017673
Als ik op die leeftijd net zo seniel ben, dan mogen ze me een spuitje geven.
Of beter nog, voor de wolven gooien ^p^
A murky, forgotten land.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 18:29:46 #202
323876 michaelmoore
pi_209017906
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:13 schreef StateOfMind het volgende:
Als ik op die leeftijd net zo seniel ben, dan mogen ze me een spuitje geven.
Of beter nog, voor de wolven gooien ^p^
wolven eten alleen kinderen , ouderen zijn taai en hebben dikke huid

Ondieren en onkruid hebben gemeen dat ze heel moeilijk weer te verwijderen zijn als je laat gaan
  vrijdag 5 mei 2023 @ 18:36:32 #203
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209017993
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ondieren en onkruid hebben gemeen dat ze heel moeilijk weer te verwijderen zijn als je laat gaan
Lagen er 2 oma’s in bed toen Roodkapje binnenkwam? Nee, precies !
pi_209018064
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nou begin ik oprecht te denken dat je al die tijd gewoon aan het trollen bent geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Intint op 05-05-2023 18:55:11 ]
pi_209018079
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:42 schreef Intint het volgende:

[..]
Nou begin ik oprecht te denken dat je al die tijd gewoon aan het trillen bent geweest.
Dat is ook gewoon zo, zijn kruistocht tegen de wolf is belachelijk
  vrijdag 5 mei 2023 @ 20:31:05 #206
323876 michaelmoore
pi_209019850
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:43 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat is ook gewoon zo, zijn kruistocht tegen de wolf is belachelijk
wolf is nu nog met weinig vriendjes en neefjes
  donderdag 18 mei 2023 @ 20:28:11 #207
323876 michaelmoore
pi_209200127
https://www.telegraaf.nl/(...)-mogelijk-vergiftigd
quote:
ROME - Zeker negen wolven zijn in een week tijd dood gevonden in een bekend nationaal park in Italië. Het park vermoedt dat de dieren zijn vergiftigd door boeren. Ook drie gieren en twee raven werden dood aangetroffen.
  donderdag 18 mei 2023 @ 22:18:04 #208
323876 michaelmoore
pi_209201706
De wolf is een straf van god, was net op TV ned 2 KRO/ NCRV
pi_209201788
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 22:18 schreef michaelmoore het volgende:
De wolf is een straf van god, was net op TV ned 2 KRO/ NCRV
Dan moet het waar zijn, toch?
pi_209201800
quote:
Hier geil jij natuurlijk op hè?
  donderdag 18 mei 2023 @ 22:24:06 #211
323876 michaelmoore
pi_209201810
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 22:23 schreef Intint het volgende:

[..]
Hier geil jij natuurlijk op hè?
nee dat is niet netjes

schiet ze dan af, maar vergiftigen dat mag niet
  vrijdag 19 mei 2023 @ 17:59:54 #212
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209209386
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 22:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat is niet netjes

schiet ze dan af, maar vergiftigen dat mag niet
pi_209209628
Eigenlijk moeten we een inzamelingsactie op touw zetten, om een roedel wolven aan te schaffen en die bij Michael in de tuin te zetten :Y
A murky, forgotten land.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 18:41:47 #214
323876 michaelmoore
pi_209209821
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 18:25 schreef StateOfMind het volgende:
Eigenlijk moeten we een inzamelingsactie op touw zetten, om een roedel wolven aan te schaffen en die bij Michael in de tuin te zetten :Y
zal ik de dubbelloops hagel klaar zetten
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:13:18 #215
323876 michaelmoore
pi_209255227
dieren liefhebbers zijn geen wolven liefhebbers
pi_209256626
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:13 schreef michaelmoore het volgende:
Dus iedereen die niet vegan is kan ook geen dierenliefhebber zijn?
pi_209258284
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:13 schreef michaelmoore het volgende:
Maar wat nu als je vooral liefhebber bent van wolven? Wolven zijn dieren, dus ben je een dierenliefhebber.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 22:51:26 #218
323876 michaelmoore
pi_209258359
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar wat nu als je vooral liefhebber bent van wolven? Wolven zijn dieren, dus ben je een dierenliefhebber.
, even los van zijn killer instinct

de wolf is beschermd, door onze heilige EU regels
ieder jaar neemt de populatie in Europa met 30% toe

dus 30% van 100 is 30 , dieren 30% van 1000 dieren is 100 , 30% van 10.000 ieder jaar 3000 extra wolven erbij
https://www.wolveninnederland.nl/waar-komen-wolven-voor
momenteel heeft men in alle landen van europa erg last van de wolvenpopulatie , de machthebbers in de EU hebben een natuur en wilde dieren waanzin
Beren, Wolven , Elanden

Maar goed de wal zal dus het schip wel keren, of de kogel zal de wolf moeten keren
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)and-wacht-op-brussel
+

Wolven waren vroeger een plaag net als Ratten nu
https://www.rondomroermon(...)-roermond-1810-1811/

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 23-05-2023 22:56:55 ]
pi_209259298
De wolf heeft in Europa een beschermde status gekregen omdat de populaties klein waren en kleiner werden. Die beschermde status heeft geholpen, en de populatie is gaan groeien. Er komt een moment dat de beschermde status afgezwakt zal worden, zodat landen en regionale overheden meer vrijheiden krijgen om het aantal wolven te reguleren. Maar zover is het nog lang niet. Nederland heeft enige tientallen wolven, dat is heel weinig. En wolven afschieten in Nederland heeft weinig zin, aangezien er nieuwe zullen blijven binnenkomen, en de wolven met territoria in Nederland zijn over het algemeen niet de wolven die wel eens problemen opleveren.

Terug naar het killer instinct. Wat is daar mis mee? Een roofdier doet nu eenmaal wat hij doet. Als dieren opgesloten zitten in een hok, en hij kan erbij, dan zal hij ze grijpen als hij er tussen staat. Dat is vrijwel alle roofdieren eigen. Als iets wegrent, gaan ze erachteraan. En als zo'n dier dan niet wegkan, omdat ze opgesloten staan, dan kunnen er veel dieren in korte tijd gedood worden. Marter-achtigen doen dat (steenmarters, hermelijnen), hond-achtigen doen dat (vossen, wolven), kat-achtigen doen dat. Dat kun je wolven niet aanrekenen. Of ben ik nu ook geen dierenliefhebber omdat ik van leeuwen hou? Die doen dat immers ook, die hebben ook een killer instinct.
  Moderator woensdag 24 mei 2023 @ 12:31:04 #220
375570 crew  Cyan9
pi_209262723
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 01:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De wolf heeft in Europa een beschermde status gekregen omdat de populaties klein waren en kleiner werden. Die beschermde status heeft geholpen, en de populatie is gaan groeien. Er komt een moment dat de beschermde status afgezwakt zal worden, zodat landen en regionale overheden meer vrijheiden krijgen om het aantal wolven te reguleren. Maar zover is het nog lang niet. Nederland heeft enige tientallen wolven, dat is heel weinig. En wolven afschieten in Nederland heeft weinig zin, aangezien er nieuwe zullen blijven binnenkomen, en de wolven met territoria in Nederland zijn over het algemeen niet de wolven die wel eens problemen opleveren.

Terug naar het killer instinct. Wat is daar mis mee? Een roofdier doet nu eenmaal wat hij doet. Als dieren opgesloten zitten in een hok, en hij kan erbij, dan zal hij ze grijpen als hij er tussen staat. Dat is vrijwel alle roofdieren eigen. Als iets wegrent, gaan ze erachteraan. En als zo'n dier dan niet wegkan, omdat ze opgesloten staan, dan kunnen er veel dieren in korte tijd gedood worden. Marter-achtigen doen dat (steenmarters, hermelijnen), hond-achtigen doen dat (vossen, wolven), kat-achtigen doen dat. Dat kun je wolven niet aanrekenen. Of ben ik nu ook geen dierenliefhebber omdat ik van leeuwen hou? Die doen dat immers ook, die hebben ook een killer instinct.
Zou op zich ook leuk zijn in Nederland.
pi_209262733
quote:
10s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:31 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik ben een leeuw :7
A murky, forgotten land.
pi_209262930
quote:
10s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:31 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik werk veel in gebieden waar wel leeuwen voorkomen, en ook regelmatig vee doden, vandaar ;)
  woensdag 24 mei 2023 @ 12:55:20 #223
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209263022
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 22:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ieder jaar neemt de populatie in Europa met 30% toe

Waarom voel jij nu toch steeds de noodzaak om te liegen? Wat voor ziekelijke drang is dat toch :? Enorm vreemd gedrag, zeker voor iemand die de kleuterleeftijd al een jaar of 60 ontstegen is.
  woensdag 24 mei 2023 @ 12:59:08 #224
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209263082
Overigens is de wolf absoluut niet overal in Europa beschermd. Zo wordt er onder andere in Bulgarije en Zweden actief op gejaagd.
pi_209265353
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:59 schreef Dven het volgende:
Overigens is de wolf absoluut niet overal in Europa beschermd. Zo wordt er onder andere in Bulgarije en Zweden actief op gejaagd.
Binnen de EU zijn ze beschermd, wat Zweden doet is in feite illegaal. Zie ook het werk van Arie Trouwborst op dit gebied.
  woensdag 24 mei 2023 @ 17:02:59 #226
323876 michaelmoore
pi_209265687
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:59 schreef Dven het volgende:
en terecht dat gaat hier ook gebeuren
  woensdag 24 mei 2023 @ 18:19:10 #227
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209266609
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 16:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Binnen de EU zijn ze beschermd, wat Zweden doet is in feite illegaal. Zie ook het werk van Arie Trouwborst op dit gebied.
Ik krijg dat niet direct gevonden. Heb je meer informatie?
  woensdag 24 mei 2023 @ 18:20:00 #228
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209266630
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 17:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
:O :z :|W
pi_209266663
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 17:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Misschien ooit als het eindelijk goed gaat met de wolf hier.
Als er een overschot komt.
Maar de wolf is een reizend dier, dus als er teveel komen gaan ze al snel verder trekken.
Dus tja.

En de wolf gaat ook niet voor overlast zorgen.
pi_209268249
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 18:19 schreef Dven het volgende:

[..]
Ik krijg dat niet direct gevonden. Heb je meer informatie?
Dit artikel uit 2019 bijv: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13880292.2019.1686223

quote:
Killing Wolves Legally: Exploring the Scope for Lethal Wolf Management under European Nature Conservation Law
Arie Trouwborst & Floor M. Fleurke
  woensdag 24 mei 2023 @ 20:27:59 #231
323876 michaelmoore
pi_209268487
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 18:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Misschien ooit als het eindelijk goed gaat met de wolf hier.
Als er een overschot komt.
Maar de wolf is een reizend dier, dus als er teveel komen gaan ze al snel verder trekken.
Dus tja.

En de wolf gaat ook niet voor overlast zorgen.
een overschot komt er dan ,

dat ze die gaan afschieten bedoel je ?
pi_209269751
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 20:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een overschot komt er dan ,

dat ze die gaan afschieten bedoel je ?
Ja, net als met zwijnen en herten.
Als er teveel wolven zouden leven in een gebied dan zouden moeten.

Maar ik kan je alvast vertellen:
Daar zitten we nog lang niet op. En al zouden we daar op zitten, wolven zijn territoriale roofdieren.
Oftewel al zouden er meer kunnen wonen, dat laten ze van elkaar niet toe.
Oftewel de andere wolven reizen verder, naar andere gebieden in NL en uiteindelijk weg uit NL.
Is er geen voedsel dan sterven ze obviously.

Edit:

Het is toch erg dat je de anti-wolf figuren biologie klas moet geven uit klas 1 van de middelbare :')
Is het zo erg gesteld met het onderwijs in NL?
  woensdag 24 mei 2023 @ 21:44:31 #233
323876 michaelmoore
pi_209269805
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 21:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ja, net als met zwijnen en herten.
Als er teveel wolven zouden leven in een gebied dan zouden moeten.

Is er geen voedsel dan sterven ze obviously.

zijn schapen en kleine kinderen genoeg in nederland
enandes dan eten ze toch alleen de lammetjes
pi_209269923
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 21:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
pi_209270270
quote:

[..]
Volgens mij heb ik hersenschade opgelopen van deze post.
  donderdag 25 mei 2023 @ 07:59:03 #236
323876 michaelmoore
pi_209272555
https://tw[twitter]https://twitter.com/ONicholas74/status/1659667996359421953[/twitter]
pi_209272868
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 07:59 schreef michaelmoore het volgende:
https://tw[ twitter ]
Het is ook niet makkelijk om een linkje te copy-pasten.
  donderdag 25 mei 2023 @ 10:19:47 #238
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209273836
quote:

[..]
En dat is héél erg omdat...

Als je zo begaan bent met het lot van consumptiedieren waarom hoor ik je dan niet over de 3000 varkens die afgelopen dinsdag op een verschrikkelijke manier om het leven zijn gekomen?

Meer dan honderdduizend dieren stierven bij stalbranden in 2022 en michaelmoore is muisstil, maar heeft wel de grootste waffel wanneer er een paar schapen door een wolf gepakt worden :') .
Huilen dan.
  donderdag 25 mei 2023 @ 17:41:24 #239
323876 michaelmoore
pi_209278494
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2023 10:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En dat is héél erg omdat...

Als je zo begaan bent met het lot van consumptiedieren waarom hoor ik je dan niet over de 3000 varkens die afgelopen dinsdag op een verschrikkelijke manier om het leven zijn gekomen?

Meer dan honderdduizend dieren stierven bij stalbranden in 2022 en michaelmoore is muisstil, maar heeft wel de grootste waffel wanneer er een paar schapen door een wolf gepakt worden :') .
Dat uis niet goed ben ik met je eens , zulke varkens boeren moeten ze de vergunning afpakken
en verplicht ieder jaar een stal controle op de bedrading, of die soms aangevreten is door ratten

Maar bedenk dat een stal brand een enorme financiele ramp is voor de veehouder zelf

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 25-05-2023 18:11:41 ]
pi_209282319
Eens wat data ipv oneliners gebaseerd op onderbuikgevoel.
Hier een recente paper met aantallen en distributie van aanvallen van wolven op vee in Europa, op sub-nationaal niveau: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0006320723001404

quote:
Abstract
Wolf populations are recovering and expanding across Europe, causing conflicts with livestock owners. Here we compiled incident-based livestock damage data across 21 countries for the years 2018, 2019 and 2020, during which 39,262 wolf-caused incidents were reported from 470 administrative regions. We found substantial regional variation in all aspects of the data, including the primary target species, the density of damages, their seasonal distribution, and their temporal trend. More than half of the variation in damage densities across regions was explained by the area of extensively cultivated habitats occupied by wolves, namely natural grasslands and broad-leaved forests. Regional variation in husbandry practices and damage prevention, while difficult to quantify at a continental scale, appear important factors to further modulate these incidents. As illustrated with detailed data from Germany, a relationship between the number of wolf units and damages diminished over time, suggesting some adaptation of livestock owners and local authorities to their presence, for example by increasing prevention efforts. As we argue, temporal trends of damage incidents, which are robust to variation in data collection across regions, are thus informative about the local intensity of the wolf-human conflict. We estimated increasing trends for the majority of regions, reflecting the current expansion of wolves across the continent. Nonetheless, many of these increases were moderate and for more than one third of all regions, trends were negative despite growing wolf populations, thus indicating that wolf-livestock conflicts can be successfully mitigated with proper management.
  donderdag 25 mei 2023 @ 22:27:41 #241
323876 michaelmoore
pi_209282631
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 22:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Eens wat data ipv oneliners gebaseerd op onderbuikgevoel.
Hier een recente paper met aantallen en distributie van aanvallen van wolven op vee in Europa, op sub-nationaal niveau: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0006320723001404

[ afbeelding ]
[..]

het schieten op dieren zou niet verboden moeten zijn , dieren zijn niet de baas in de wereld
pi_209283243
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 22:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het schieten op dieren zou niet verboden moeten zijn , dieren zijn niet de baas in de wereld
Godsamme wat een achterlijke redenering. Gaat het wel goed met je?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 25 mei 2023 @ 23:19:02 #243
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209283329
quote:

[..]
het schieten op michaelmoore zou niet verboden moeten zijn, michaelmoore is niet de baas in de wereld
Huilen dan.
pi_209283523
quote:

[..]
Jij bent ook niet de baas in de wereld. Mag ik op je schieten?
  donderdag 25 mei 2023 @ 23:47:38 #245
323876 michaelmoore
pi_209283527
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 23:46 schreef Intint het volgende:

[..]
Jij bent ook niet de baas in de wereld. Mag ik op je schieten?
nee mensen mogen niet op elkaar schieten
mogen ook niet elkaar slachten he

Maar van mij mag je best op wolven schieten , als je ze raken kan en op ratten ook
pi_209284417
quote:

[..]
Die gespeelde verontwaardigheid over een wolf die een pony pakt wordt wel een beetje onderuitgemaaid zo.
Een wolf staat immers ook gewoon hoger in de keten.
Mensen zijn de baas in de wereld. Dat is ook wel een gedachte van een kleuter. Totdat de realiteit je raakt en je beseft dat je geen ene kont te vertellen hebt op deze kloot.
Go hard or go home
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:49:02 #247
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209289060
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 07:03 schreef Noek het volgende:

[..]
Die gespeelde verontwaardigheid over een wolf die een pony pakt wordt wel een beetje onderuitgemaaid zo.
Mensen zijn de baas in de wereld. Dat is ook wel een gedachte van een kleuter. Totdat de realiteit je raakt en je beseft dat je geen ene kont te vertellen hebt op deze kloot.
Sowieso is het nogal een kinderlijk idee dat er iets of iemand "de baas" moet zijn.
Huilen dan.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 17:51:23 #248
323876 michaelmoore
pi_209292430
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 13:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Sowieso is het nogal een kinderlijk idee dat er iets of iemand "de baas" moet zijn.
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 07:03 schreef Noek het volgende:

[..]
ratten dat zijn pas helden, di e zijn de baas
  vrijdag 26 mei 2023 @ 18:19:29 #249
224960 highender
Travellin' Light
pi_209292736
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:41 schreef michaelmoore het volgende:
Maar bedenk dat een stal brand een enorme financiele ramp is voor de veehouder zelf
Dat zal wel meevallen, anders zouden ze veel meer in preventie investeren en zou het daardoor minder frequent voor komen. Maar het gros van de veeboeren zijn onverschillige centenneukers, net als hun afnemers overigens.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 12:04:09 #250
323876 michaelmoore
pi_209300582
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:19 schreef highender het volgende:

[..]
Dat zal wel meevallen, anders zouden ze veel meer in preventie investeren en zou het daardoor minder frequent voor komen. Maar het gros van de veeboeren zijn onverschillige centenneukers, net als hun afnemers overigens.
als de kabelboom doorgevreten is door de ratten dat zie je niet ; daar mag je vaak ook niet aankomen
  Moderator zaterdag 27 mei 2023 @ 13:35:39 #251
375570 crew  Cyan9
pi_209301602
Ah ja, het is altijd de schuld van een dier. Mens treft geen blaam, nee nee.
  Moderator zaterdag 27 mei 2023 @ 19:13:15 #252
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209306037
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 13:35 schreef Cyan9 het volgende:
Ah ja, het is altijd de schuld van een dier. Mens treft geen blaam, nee nee.
Klimaatverandering? Schuld van de wolf.
  zondag 28 mei 2023 @ 14:48:01 #253
323876 michaelmoore
pi_209314456
Schapenboeren zijn het zat en bewapenen zich tegen de wolf

een 1000 euro voor een wolvenkop , gelijk geld , boter bij de vis eh wolf

quote:
Op een bijeenkomst van de Drentse gebiedscommissie in Ekehaar uitten schapenhouders hun onvrede over het wolvenbeleid in Nederland en Drenthe in het bijzonder.

De sessie zou over wolfwerende afrastering gaan, maar de schapenhouders grepen de gelegenheid aan om forse kritiek te leveren op het beleid met betrekking tot de wolf in Drenthe.

Zowel het uitkeren van schadevergoeding voor gedode schapen en subsidies voor wolfwerende afrasteringen laten vreselijk lang op zich wachten, terwijl de boeren ook nog eens extra kosten voor personeel moeten dragen om hun schapen te beveiligen tegen de wolven met speciale hekwerken.

Zowel professionele schapenhouders als hobbyboeren zijn het zo langzamerhand zat en dreigen met de burgerlijke ongehoorzaamheid.
  Moderator zondag 28 mei 2023 @ 15:35:24 #254
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209315400
Dreigende boeren, what's new. :O
pi_209317155
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 15:35 schreef ijs_beer het volgende:
Dreigende boeren, what's new. :O
Wacht maar tot de ijsberen aan de beurt zijn :7
A murky, forgotten land.
  zondag 28 mei 2023 @ 17:45:41 #256
323876 michaelmoore
pi_209317980
quote:
11s.gif Op zondag 28 mei 2023 16:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wacht maar tot de ijsberen aan de beurt zijn :7
ijsberen eten vis , geen schapen toch ?

Dat we zeehondjes dood knuppelden voor de bont, is alweer een poos terug
  dinsdag 30 mei 2023 @ 23:20:53 #257
323876 michaelmoore
pi_209344404
Jagen op de Veluwe mag doorgaan ondanks wolf

jagen op de veluwe mag doorgaan
  Moderator woensdag 31 mei 2023 @ 13:46:42 #258
375570 crew  Cyan9
pi_209348996
Ik zeg het voor de duidelijkheid nog maar even: niet jagen op de wolf, maar op hoefdieren. Je hoeft je hagelgeweer niet uit de kast te trekken.
pi_209354673
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 17:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ijsberen eten vis , geen schapen toch ?

Dat we zeehondjes dood knuppelden voor de bont, is alweer een poos terug
IJsberen eten zeehondjes.
  woensdag 31 mei 2023 @ 23:12:19 #260
323876 michaelmoore
pi_209356407
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:46 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zeg het voor de duidelijkheid nog maar even: niet jagen op de wolf, maar op hoefdieren. Je hoeft je hagelgeweer niet uit de kast te trekken.
paarden mag wel schieten
  donderdag 1 juni 2023 @ 01:02:15 #261
Why is all the rum gone?
pi_209357581
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 14:48 schreef michaelmoore het volgende:
Schapenboeren zijn het zat en bewapenen zich tegen de wolf

een 1000 euro voor een wolvenkop , gelijk geld , boter bij de vis eh wolf
[..]

Boeren die klagen....what else is new? :')
pi_209396570
Wel leuk dat je al die wolvenhaters niet hoort over de vele hondenaanvallen die je hoort.
Vooral ook in the UK is het regelmatig raak, met dodelijke afloop.

Wolven aanvallen? Niet bestaand, laat staan met dodelijke afloop.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 21:08:36 #263
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209424434
Hoop consternatie bij ons in de wijk gisteren. M'n man zag deze beesten nog voorbij komen. Op zich, de paniek was wel compleet.

https://www.gelderlander.(...)n-door-wolven-380657

Wat een idiote hetze is dit toch.
Resistance is futile.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 21:12:06 #264
323876 michaelmoore
pi_209424495
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 21:08 schreef Seven. het volgende:
Hoop consternatie bij ons in de wijk gisteren. M'n man zag deze beesten nog voorbij komen. Op zich, de paniek was wel compleet.

er is nog niet een kindje opgegeten en toch al gaan huilen
  dinsdag 6 juni 2023 @ 21:14:24 #265
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209424523
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 21:08 schreef Seven. het volgende:

De angst voor het onbekende is toch een groot iets.
  maandag 26 juni 2023 @ 22:15:22 #266
323876 michaelmoore
pi_209660094
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 10:34 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Kijk maar uit. Ook in Hongarije hebben ze wolven.
Daar mag je ze afschieten , zelf gezien , net zoveel als je last van ze hebt, dan blijven ze inderdaad wel schuw , heeeeel erg schuw

hier vreten ze de worst van je brood af en likken ze de knieen van kleine meisjes en gaan ze voor je lopen op de camping

zeg ik bij de receptie van wie zijn die honden??
Nee dat zijn wolven , als je ze een stukje worst geef dan heb je geen last van ze

Anders vreten ze bij de boer de kippeomheining leeg
  zondag 9 juli 2023 @ 12:05:39 #267
323876 michaelmoore
pi_209821585
https://www.rtvdrenthe.nl(...)schapenboer-in-wapse

Een schapenboer is aangevallen door een wolf, slechts enkele bijtwonden

Maar toch is de wolf uit voorzorg doodgeschoten
men is gewaarschuwd om kleine kinderen weg te houden bij deze wolvenfamilie
https://www.rtvdrenthe.nl(...)de-komende-vier-jaar
quote:
Een wolf heeft vanochtend een schapenboer in Wapse gebeten.

Dat gebeurde rond 7.00 uur, toen de man het dier wilde wegjagen omdat zijn schapen werden aangevallen.
De boer probeerde de wolf met een hooivork en een schep weg te jagen, maar werd toen in zijn arm gebeten en heeft beschadigde pezen.

De man is naar het ziekenhuis.
Burgemeester Rikus Jager van de gemeente Westerveld heeft na overleg met experts besloten om de wolf af te schieten.

De schapenboer had overigens een wolfwerend hek.

De wolf is daar onderdoor gekropen, blijkt uit sporen.
  zondag 9 juli 2023 @ 12:08:23 #268
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209821623
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:05 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)schapenboer-in-wapse

Een schapenboer is aangevallen door een wolf, slechts enkele bijtwonden

Maar toch is de wolf uit voorzorg doodgeschoten
men is gewaarschuwd om kleine kinderen weg te houden bij deze wolvenfamilie
[..]

Ik ben pro-wolf maar goed dat dit dier afgeschoten is. En sneu voor de boer, wolfwerend hek geplaatst en dan toch nog je schapen moeten verdedigen en gewond raken ;( .
Resistance is futile.
  zondag 9 juli 2023 @ 12:10:28 #269
323876 michaelmoore
pi_209821655
quote:
9s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:08 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik ben pro-wolf maar goed dat dit dier afgeschoten is. En sneu voor de boer, wolfwerend hek geplaatst en dan toch nog je schapen moeten verdedigen en gewond raken ;( .
ach deze boer gaat niet dood aan en bijtwondje maar je moet er niet aan denken dat het een klein mals meisje is

en ze die vinden als een opengetrokken lammetje, dan zal het niet goed aflopen met de wolven populatie
ik kan me voorstellen dat die en makkelijkere prooi zijn dan zwijnen met een dikke huid

soms gaan we te ver met een stadgebied dat nederland is, te willen omvormen tot een soort serengetti , compleet met schrale steppe natuur
pi_209821734
Was wachten op het eerste incident. Nederland is te klein voor zoveel wolven.
No bitch to me
  zondag 9 juli 2023 @ 12:20:24 #271
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_209821768
quote:

[..]
Het beest was onder het hek doorgekropen las ik. Die zal daarna een soort van in de val gezeten hebben toen de boer zijn schapen verdedigde gok ik. Het blijven snelle en sterke beesten natuurlijk.

Er zal vast een vorm van beheersing komen op termijn, maar het blijft wonderlijk dat sommigen zich veel drukker maken over het totaal verwaarloosbare risico van aangevallen worden door een wolf dan de echte dagelijkse risico's.
pi_209821770
Wapse ligt aan het stuk bos waarlangs begin dit jaar een wolf is aangereden en waar die amazone eind mei door een wolf achtervolgd is.

Ik vind het sneu dat er eerst iemand voor verwond moet worden, maar het is een opluchting dat er dan ook wordt afgeschoten. Zo begint het.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 9 juli 2023 @ 12:23:36 #273
323876 michaelmoore
pi_209821792
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:17 schreef TornadoDK het volgende:
en de wolven populatie jongt harder aan dan de populatie van China momenteel
quote:

[..]

pi_209821827
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:17 schreef TornadoDK het volgende:
In India doden tijgers 100 mensen per jaar. In Afrika ook vele doden door leeuwen.

Ook allemaal doden omdat die plekken 'te klein' zijn voor zoveel tijgers en wolven?
  zondag 9 juli 2023 @ 12:27:00 #275
323876 michaelmoore
pi_209821841
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:25 schreef Confetti het volgende:

[..]
In India doden tijgers 100 mensen per jaar. In Afrika ook vele doden door leeuwen.

Ook allemaal doden omdat die plekken 'te klein' zijn voor zoveel tijgers en wolven?
Je hebt gelijk , jaarlijks een stuk of 6 dode opengerete kinderen dat moet kunnen
pi_209821879
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Je hebt gelijk , jaarlijks een stuk of 6 dode opengerete kinderen dat moet kunnen
Als je consequent bent moet je als Nederland zijnde je dan ook inzetten voor de uitroeiing van alle roofdieren, want ze maken allemaal menselijke slachtoffers.

Ik zie het als elitair Westers gezeik dat zodra een dier hier een mens iets aandoet dat deze gelijk aangepakt moet worden, maar we wel hoofdschuddend naar arme landen kijken.

Het is vooral emotioneel geneuzel. Elke statistiek zegt dat het gevaar verwaarloosbaar is ten opzichte van al die tienduizenden andere gevaarlijke dingen in Nederland waarbij we het risico voor lief nemen.
  zondag 9 juli 2023 @ 12:30:23 #277
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209821887
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 11:48 schreef bianconeri het volgende:
Wel leuk dat je al die wolvenhaters niet hoort over de vele hondenaanvallen die je hoort.
Vooral ook in the UK is het regelmatig raak, met dodelijke afloop.
Misschien de Topicreeks: Het oneindige 'Dat doet ie normaal nooit.'-topic # 1807 eens gaan lezen?

quote:
Wolven aanvallen? Niet bestaand, laat staan met dodelijke afloop.
  Moderator zondag 9 juli 2023 @ 12:34:29 #278
375570 crew  Cyan9
pi_209821930
Gewoon accuraat gehandeld gezien de situatie. Helaas gaat de anti-wolf brigade dit waarschijnlijk aangrijpen om maar weer eens te roeptoeteren dat alle wolven afgeschoten moeten worden, want gevaar. Oei.
pi_209821967
Waarom moet dat beestje ook meteen kapot geschoten worden ook. :') :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 9 juli 2023 @ 12:38:18 #280
323876 michaelmoore
pi_209821980
quote:
13s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:37 schreef xpompompomx het volgende:
Waarom moet dat beestje ook meteen kapot geschoten worden ook. :') :r
Omdat we dat met een hond ook doen

missschie is ie gek geworden , wolfsdolheid
pi_209822018
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_209822080
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
In dat geval moeten we alle honden maar afschieten want die maken veel meer slachtoffers.

Maar goed, dit scoort weer mooie bij Caroline en haar achterban, mooi onderbuikgevoel.
  zondag 9 juli 2023 @ 12:45:05 #283
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 9 juli 2023 @ 12:45:27 #284
323876 michaelmoore
pi_209822112
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:43 schreef alopio het volgende:

[..]
In dat geval moeten we alle honden maar afschieten want die maken veel meer slachtoffers.

Maar goed, dit scoort weer mooie bij Caroline en haar achterban, mooi onderbuikgevoel.
honden worden ook afgeschoten als ze een mens gebeten hebben
pi_209822131
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:34 schreef Cyan9 het volgende:
Gewoon accuraat gehandeld gezien de situatie. Helaas gaat de anti-wolf brigade dit waarschijnlijk aangrijpen om maar weer eens te roeptoeteren dat alle wolven afgeschoten moeten worden, want gevaar. Oei.
Absoluut. Ik woon aan dat stukje bos en hier is bijna niemand pro-wolf. Het is namelijk vrij lastig pro-wolf te zijn als je de problemen in je eigen achtertuin ziet.

Maar goed, voor de beleidsmakers en een groot deel van de Nederlandse opinie is het een ver-van-mijn-bed-show.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 9 juli 2023 @ 12:47:38 #286
323876 michaelmoore
pi_209822154
quote:

[..]
nu moet ik zeggen dat het goed mogelijk is dat hier stemming gemaakt wordt

Drenthe is faliekant en absoluut tegen de wilde dieren manie in nederland vanwege de vele schapen daar
  zondag 9 juli 2023 @ 12:50:42 #287
323876 michaelmoore
pi_209822205
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:46 schreef Jordy-B het volgende:
Maar goed, voor de beleidsmakers en een groot deel van de Nederlandse opinie is het een ver-van-mijn-bed-show.
Stadsche mensen vinden het prachtig als ze lezen over Afrikaanse steppe dieren in nederland , wolven, wilde grijze beren, zeeleeuwen , antilopen , dinosaurussen, spannnend

Als je een paard hebt en dat dier schrikt zich de pleuris van zo een beest dan is het anders
laat staan als je jouw mooie lammetjes opengereten in de wei ziet liggen
pi_209822240
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
honden worden ook afgeschoten als ze een mens gebeten hebben
Klopt, en daar is niks mis mee. Net zoals het prima is dat je een wolf afschiet die een mens aanvalt.

Wat Caroline wilt is ALLE wolven preventief afschieten want ja zo gevaarlijk. Dan moet je dus ook alle honden preventief afschieten
  zondag 9 juli 2023 @ 12:54:05 #289
Why is all the rum gone?
pi_209822251
quote:

En sneu voor de boer, wolfwerend hek geplaatst en dan toch nog je schapen moeten verdedigen en gewond raken ;( .
Als de wolf er onderdoor kan, is het dus geen wolfwerend hek.

Of de wolven die hier in Nederland zijn, zijn allemaal universitair geschoold, of de mensen die de hekken bedenken zijn net zo dom als de schapen die binnen het hek staan.

Wij, de mens, de 'top-of-the-foodchain' hier op aarde, kan geen hek bedenken dat een wolf tegenhoudt. Echt.... 8)7
  zondag 9 juli 2023 @ 12:54:06 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209822252
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:46 schreef Jordy-B het volgende:
Dat is het wel een beetje idd. Ik merk dat je het pro wolf volk vnl in de steden vindt en dat die de provincie als een soort veredelde dierentuin zien waar ze in de weekenden een beetje aapjes gaan kijken.
  zondag 9 juli 2023 @ 12:55:42 #291
323876 michaelmoore
pi_209822274
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:53 schreef alopio het volgende:

[..]
Klopt, en daar is niks mis mee. Net zoals het prima is dat je een wolf afschiet die een mens aanvalt.

Wat Caroline wilt is ALLE wolven preventief afschieten want ja zo gevaarlijk. Dan moet je dus ook alle honden preventief afschieten
nee dat is niet waar
men wil beheersmaatregelen
  Moderator zondag 9 juli 2023 @ 12:56:25 #292
375570 crew  Cyan9
pi_209822284
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Of de wolven die hier in Nederland zijn, zijn allemaal universitair geschoold, of de mensen die de hekken bedenken zijn net zo dom als de schapen die binnen het hek staan.

Wij, de mens, de 'top-of-the-foodchain' hier op aarde, kan geen hek bedenken dat een wolf tegenhoudt. Echt.... 8)7
Dat is wel waar natuurlijk, als een wolf onder een wolf werend hek kan kruipen, dan heb je iets niet goed gedaan.
  zondag 9 juli 2023 @ 12:57:52 #293
Why is all the rum gone?
pi_209822303
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is het wel een beetje idd. Ik merk dat je het pro wolf volk vnl in de steden vindt en dat die de provincie als een soort veredelde dierentuin zien waar ze in de weekenden een beetje aapjes gaan kijken.
Precies! ^O^
  zondag 9 juli 2023 @ 12:58:36 #294
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209822310
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik, als een Nunspeter heb niet perse wat tegen de wolf. Je moet wel streng beheren en schieten waar nodig, zoals je dat bij de herten en zwijnen ook moet doen.
pi_209822325
Wolf heeft zich gewoon verdedigd tegen een agressieve boer. _O_ Jammer dat hij zijn heldendaad met het leven heeft moeten bekopen ;(
  zondag 9 juli 2023 @ 13:01:36 #296
323876 michaelmoore
pi_209822346
quote:
84s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:56 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat is wel waar natuurlijk, als een wolf onder een wolf werend hek kan kruipen, dan heb je iets niet goed gedaan.
de boer moet eerst proberen of ie er zelf onderdoor kan
pi_209822415
Alle wolven de oven in.
  zondag 9 juli 2023 @ 13:08:09 #298
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209822450
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

Ik, als een Nunspeter heb niet perse wat tegen de wolf. Je moet wel streng beheren en schieten waar nodig, zoals je dat bij de herten en zwijnen ook moet doen.
Ik ben ook niet per se tegen de wolf ik ben wel voor beheersmaatregelen en dat heb ik in deze reeks regelmatig lopen ventileren. Maar zelfs dat is vloeken in de kerk lijkt het.
pi_209822472
Tha, een wild dier met een hooivork in het nauw drijven is dan ook niet zo slim.

Dan blijft er weinig andere keuze over dan bijten voor het beest.

Helaas betekend het wel dat het afschieten een begrijpelijke keuze is erdoor.
  zondag 9 juli 2023 @ 13:12:03 #300
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209822506
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 13:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik ben ook niet per se tegen de wolf ik ben wel voor beheersmaatregelen en dat heb ik in deze reeks regelmatig lopen ventileren. Maar zelfs dat is vloeken in de kerk lijkt het.
Yeah. Ik snap dat niet. Dat is hetzelfde als met de Oostvaardersplassen toen. In Nederland willen we natuur. Wil je hier groot wild in laten lopen zul je moeten beheren. Als je niet wil schieten of laten verhongeren kun je beter geen groot wild laten lopen. Je bossen zijn dan wel meer veredelde parken dan bossen.
  zondag 9 juli 2023 @ 13:15:30 #301
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209822542
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 12:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Victim blaming. Die man heeft de moeite gedaan en dat was blijkbaar niet goed genoeg. Nou ja, ik vind dat sneu voor hem.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')