Daar zulllen de wolven blij mee zijn , de reetjes zijn losquote:Wolven richten een slachting aan onder het wild op De Hoge Veluwe. Tijd om in te grijpen, vindt Frans Boomer.
https://www.telegraaf.nl/(...)rden-park-veluwe-uit
BEKIJK OOK:
'Wolven moorden Park Veluwe uit'
In nationaal park De Hoge Veluwe zijn wolven verantwoordelijk voor het uitroeien van herten, reeën en moeflons. Er worden slachtingen aangericht onder het wild, waarbij gewoon uit bloeddorst dieren gedood worden. De resterende moeflons moeten beschermd worden door ze te plaatsen in met hoge hekken omsloten ruimten.
De moeflons zijn essentieel voor de begrazing om het landschap zoals het nu is in stand te houden. Als je de beschermende wolven laat uitrazen, is De Hoge Veluwe binnen korte termijn van al haar wild beroofd. Dan gaan ze op zoek naar andere gebieden, waar nog wel wild is of richten ze zich weer op de schapen, koeien en paarden. Dat wil niemand en dus moeten de wolven verjaagd of desnoods afgeschoten worden voordat het te laat is.
n
Niet mijn OP.quote:Uitsterfbeleid voor herten op kinderboerderij en hertenkamp
Redactie 27-01-2023 02:13 print
Minister Piet Adema hield donderdag in debat met de Kamercommissie Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) vast aan een 'uitsterfbeleid' voor de bij kinderboerderijen populaire herten.
Er zijn nu zo'n 250 hertenkamp in ons land en Adema heeft begrip voor de 'Bambi-adoratie' van mensen.
Maar hij is van mening dat dam- en edelherten vrij in velden en bossen moeten kunnen leven, in plaats van een afgeschermde ruimte achter een hek.
Daarom mag er vanaf 1 januari 2024 niet meer worden gefokt met de herten van hertenkampen en kinderboerderijen.
De al aanwezige herten mogen blijven tot ze doodgaan, maar er mogen geen nieuwe kalfjes meer bij komen. Op deze manier zullen de hertenkampen langzaam verdwijnen.
quote:Alpaca's en kippen doodgebeten: 'Het was een bloederig slagveld'
In een paar weken tijd zijn in Haps drie alpaca’s en 24 kippen doodgebeten. Ze liepen op het terrein van de Alpaca Haciënda Holland. De eigenaar én een dierenarts denken dat de alpaca’s zijn gegrepen door een wolf. De kippen zijn vrijwel zeker door een vos gedood. “Zo'n moordpartij hakt erin wel hoor”, vertelt eigenaar Marius van Daal.
Het was zijn schoonzoon die vorige week vrijdag als eerste het bloederige tafereel zag. Rond half tien ’s morgens ontdekte hij dat van drie alpaca’s (een soort lama) de keel was doorgebeten. Twee van de slachtoffers waren al dood, de derde overleed toen de dierenarts onderweg was.
“Het was een behoorlijk slagveld. Een gruwelijk beeld”, vertelt Ido Ypma van Dierenartsenpraktijk Boxmeer. “Alle drie alpaca's zijn bij de keel gegrepen. Van één alpaca vonden we een deel van de kaak een eindje verderop in de wei. Een ander deel was opgegeten.”
Van Daal zelf lag die ochtend in het ziekenhuis en kreeg daar van zijn dochter het vreselijke nieuws te horen. Toen hij thuiskwam, was de conclusie snel getrokken: hier is een wolf bezig geweest.
"Ik heb vijftien centimeter lange pootafdrukken gevonden en de manier waarop die alpaca's zijn omgebracht, dat kan alleen een wolf gedaan hebben. Bovendien was twee dagen eerder in de buurt, in natuurgebied De Vilt in Beugen, ook al een wolf gezien."
Ypma: “Ik heb niet de deskundigheid om vast te stellen welk dier hiervoor verantwoordelijk is, maar het zou best een wolf kunnen zijn. BIJ12 gaat dit uitzoeken.”
BIJ12 is de landelijke organisatie die in actie komt als er dieren mogelijk door een wolf zijn gedood. Meestal gaat het om schapen. Wolven hebben het zelden gemunt op alpaca’s. De laatste keer dat in Brabant een alpaca te grazen werd genomen, was vorig jaar mei in Heusden. Toen was dat het werk van een hond. Volgens BIJ12 kan dat ook nu het geval zijn.
Van Daal gelooft daar niks van. Hij vermoedt dat een wolf door een gat onder een hek om de alpacawei is gekropen. De dood van drie van zijn dieren is hem niet in de koude kleren gaan zitten.
"Ik heb ze zelf gefokt, voor de hobby. Ik ga sindsdien toch wel angstig naar bed en bij het minste of geringste geluid sta ik op om te kijken of er iets aan de hand is. Maar wat kan ik nog meer doen? Er staat een hoog hek met prikkeldraad omheen. Ik heb direct camera's geplaatst. Ik kan alleen maar hopen dat die wolf niet meer terugkomt."
Financieel is het ook een zware tegenvaller. Van Daal: "Een alpaca kost al gauw 500 euro, maar deze waren wel 10.000 euro waard. Het waren echte tophengsten."
De wolf slaat in Brabant vooral toe in de Kempen en in de gemeente Heusden en omgeving. In het Land van Cuijk, waar Haps bij hoort, waren tot nu toe geen wolvenaanvallen.
als ze geen uitsterf beleid doen dan zorgen de wolven wel voor uitsterfbeleidquote:Op zondag 2 april 2023 13:57 schreef Cyan9 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1896417228/weg-met-de-wolven
[..]
Daar zulllen de wolven blij mee zijn , de reetjes zijn los
Uitsterfbeleid voor herten op kinderboerderij en hertenkamp
[..]
Niet mijn OP.
Arme kippen. Schiet alle vossen dood!quote:Op zondag 2 april 2023 13:59 schreef AchJa het volgende:
Overzicht schademeldingen aan vee
Laatste nieuws:
[..]
Dat mag , maar di e krijg je niet te pakkenquote:Op zondag 2 april 2023 14:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Arme kippen. Schiet alle vossen dood!
quote:Sinds 12 mei 2006 staat de vos op de landelijke vrijstellingslijst.
Dit betekent dat de vos niet beschermd wordt tegen de jacht en dus met het geweer bejaagd mag worden. Alleen in het stedelijk gebied en een aantal natuurgebieden is bestrijding van vossen niet toegestaan.
https://www.bnnvara.nl/vr(...)ing-van-wolvenschadequote:Op zondag 2 april 2023 14:29 schreef SpecialK het volgende:
Natuur verdient meer ruimte. Dit zijn verschillende vormen van ruimte.
Betere omheiningen aanschaffen voor je vee dus.
het is gewoon economische schade. als je je dieren wil beschermen zijn daar methoden voor maar veel boeren hebben dus dat sentiment niet om daar wat geld voor uit te trekken. dus dan kan het zijn dat je je schaap dood aantreft. oorzaak, gevolg.quote:Op zondag 2 april 2023 14:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.bnnvara.nl/vr(...)ing-van-wolvenschade
De vergoeding voor wolven schade zijn wel goed , maar ik zou er dan toch mee stoppen
Je beesten dood in het weiland vinden is geen grapje , echt niet leuk
blijven toch jouw dieren
schapen houden is al verlieslatend hequote:Op zondag 2 april 2023 16:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
het is gewoon economische schade. als je je dieren wil beschermen zijn daar methoden voor maar veel boeren hebben dus dat sentiment niet om daar wat geld voor uit te trekken. dus dan kan het zijn dat je je schaap dood aantreft. oorzaak, gevolg.
We kunnen niet telkens en overal de natuur maar blijven wegwurgen totdat de hele wereld 1 grote veilige parkeerplek is geworden. boeren hebben geluk gehad in nederland tot nu toe maar elders in de wereld is schade door roofdieren de normaalste zaak van de wereld. Het hoort er gewoon bij.
tendentieus zijdelinks argument: boeren kunnen niet alsmaar zo lacherig doen dat randstedelingen zogenaamd geen benul hebben van wat er bij komt kijken om voedsel te produceren en vervolgens zo naief en jankerig doen als diezelfde natuur waar zij claimen zo veel dichterbij te staan dan anderen soms een beetje terug duwt.
Beetje meer realiteitszin is gezond denk ik.
Donder toch op, Nederland heeft sloten als afscheiding, geen hekwerken. Sloten zit vol met natuur en leven, hekken zijn lelijk en milieubelastend. Opgestaan is plaats vergaan, de wolf gaat maar terug naar zijn eigen land.quote:Op zondag 2 april 2023 14:29 schreef SpecialK het volgende:
Natuur verdient meer ruimte. Dit zijn verschillende vormen van ruimte.
Betere omheiningen aanschaffen voor je vee dus.
zo is dat afschieten, geen plek voor wolven en beren in Nederlandquote:Op zondag 2 april 2023 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Donder toch op, Nederland heeft sloten als afscheiding, geen hekwerken. Sloten zit vol met natuur en leven, hekken zijn lelijk en milieubelastend. Opgestaan is plaats vergaan, de wolf gaat maar terug naar zijn eigen land.
De sloten waar allemaal gier en giftige zooi in spoelt via de drainagebuizen bedoel je?quote:Op zondag 2 april 2023 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Donder toch op, Nederland heeft sloten als afscheiding, geen hekwerken. Sloten zit vol met natuur en leven, hekken zijn lelijk en milieubelastend. Opgestaan is plaats vergaan, de wolf gaat maar terug naar zijn eigen land.
niks ervan afschieten die rotbeestenquote:
nee dat is niet waarquote:Op zondag 2 april 2023 16:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De sloten waar allemaal gier en giftige zooi in spoelt via de drainagebuizen bedoel je?
Dat ze schoner zijn dan 30 jaar geleden wil niet zeggen dat er geen giftige teringzooi meer in zit.quote:Op zondag 2 april 2023 16:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is niet waar
sloten zijn veel schoner dan 30 jaar terug
nee worden veel; gecontroleerd , de rivieren en sloten zijn schoonquote:Op zondag 2 april 2023 16:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat ze schoner zijn dan 30 jaar geleden wil niet zeggen dat er geen giftige teringzooi meer in zit.
Maas vervuild met landbouwgif, drinkwaterbedrijven stoppen innamequote:Op zondag 2 april 2023 16:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee worden veel; gecontroleerd , de rivieren en sloten zijn schoon
hooguit wat fosfaat maar daar groei je van
Jij komt over als een intelligent man.quote:Op zondag 2 april 2023 16:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niks ervan afschieten die rotbeesten
Dank jequote:Op zondag 2 april 2023 16:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij komt over als een intelligent man.
quote:'Vriendelijkste koeien die er zijn' moeten weg uit Hunzebos in Odoorn. Recreanten zijn bang voor de dieren en klagen bij Staatsbosbeheer
Een achttal koeien moet verdwijnen uit het Hunzebos. Er zouden te veel klachten zijn van bange recreanten.
„Het gaat om Herefords, de vriendelijkste koeien die er zijn.” Voorzitter Berber Ubbink van de Stichting Natuurlijk Odoorn is erg teleurgesteld. Ze moet de groep runderen op last van Staatsbosbeheer verwijderen. „Ze zeggen dat mensen bang zijn voor de koeien. Nou, op Facebook staan allemaal reacties van omwonenden die boos zijn dat deze koeien nu weg moeten. Die klachten zullen wel komen van mensen uit de Randstad, die nog nooit een rund hebben gezien. Ik ken die klachten in elk geval niet.”
Stichting Natuurlijk Odoorn stelt zich ten doel natuur en landschap rondom Odoorn te bewaren. Daartoe laat zij landerijen begrazen door diverse schapenrassen en dus ook door koeien. „We hebben die koeien al tien jaar. Het gaat om zeven volwassen koeien en een pink. Plus wat kalfjes. We pachten dit bos van Staatsbosbeheer. Ik heb me wel verzet toen ik hoorde dat de koeien weg moeten”
Herengezelschap
Herengezelschap hebben de dames momenteel niet. „We hebben er af en toe wel een stier bij lopen, maar die moet na verloop van tijd weg om inteelt te voorkomen. En zo’n stier is ook heel vriendelijk, hoor. Daarom hebben we juist voor dit ras gekozen. Weet je, ik loop regelmatig door de bergen in Zwitserland of Oostenrijk. Dan kom je regelmatig koeien tegen. Dat vind ik juist leuk.”
Het is wel druk in het Hunzebos, met een nabijgelegen recreatiepark, zegt Ubbink. De koeien moeten half april weg uit het Hunzebos. Waar ze precies naar toe gaan, is nog niet helemaal duidelijk. „Misschien kan ik er twee of drie kwijt op het schapenpark achter Odoorn. Daar kunnen ze zich wat meer verschuilen en staan ze niet zo snel op een wandelpad.”
Staatsbosbeheer was zondag nog niet in staat om te reageren.
40 jaar geleden was ik al ouder dan jij nuquote:
Dan zou je je eens moeten gaan gedragen naar je leeftijd. En niet als een bang 12jarig meisjequote:Op zondag 2 april 2023 16:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
40 jaar geleden was ik al ouder dan jij nu
Waarom heb jij zo'n ziekelijke obsessie met liegen?quote:Op zondag 2 april 2023 16:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee worden veel; gecontroleerd , de rivieren en sloten zijn schoon
hooguit wat fosfaat maar daar groei je van
en als een wolf dan een meisje aanvalt ?/ en opeet ?/quote:Op zondag 2 april 2023 17:03 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Dan zou je je eens moeten gaan gedragen naar je leeftijd. En niet als een bang 12jarig meisje
Ja, verslinden dassen nu ook al kleine meisjes in de restanten van jouw brein?quote:Op zondag 2 april 2023 17:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en als een wolf dan een meisje aanvalt ?/ en opeet ?/
Dassen ook de das omdoen
quote:Op zondag 2 april 2023 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Al in tijden geen mens aangevallen in Europa. Laat staan gedood. Maar die gek kan het alleen maar over de mogelijkhdid dat mensen opgegeten worden hebbenquote:Op zondag 2 april 2023 19:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja, verslinden dassen nu ook al kleine meisjes in de restanten van jouw brein?
Jij bent echt niet goed. Ik hoor je constant janken over die wolf en de mogelijkheid dat ze kinderen gaan aanvallen. Maar de dieren die juist de mensen aanvallen en andere dieren doodmaken hoor ik je niet over. Katten en honden maken veel meer slachtoffers dan die paar wolvenquote:Op zondag 2 april 2023 17:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dassen ook de das omdoen
Tering hééquote:Op zondag 2 april 2023 17:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dassen ook de das omdoen
Als het jou kind was dat door een wolf opengereet was op de camping in het bos ,, net als een jong lammetje ??quote:Op maandag 3 april 2023 11:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tering héé. Heeft je moeder je roodkapje voorgelezen toen je daar te jong voor was? Of waar komt dat wolventrauma van je vandaan?
Bevers, anyone?quote:Op zondag 2 april 2023 17:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dassen ook de das omdoen
Die varkens zijn economie. Die schapen zijn eigendom.quote:Op vrijdag 7 april 2023 08:34 schreef Noek het volgende:
9000 varkens levend verbrand. Zijn we met z'n allen nog steeds ziedend op de wolf omdat die 8 schapen heeft gepakt?
Levensgevaarlijk die kutbevers. Je dochter zal maar net onder een omgeknaagde boom terecht komenquote:
Of je dikke vrouw struikelt over die stam en scheurt beide enkelbanden af waardoor jij de komende 6 weken moet gaan stofzuigen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk die kutbevers. Je dochter zal maar net onder een omgeknaagde boom terecht komen
Die vleesboeren moeten sowieso (gedwongen) weg. Waar gaat het over.quote:Op vrijdag 7 april 2023 08:34 schreef Noek het volgende:
9000 varkens levend verbrand. Zijn we met z'n allen nog steeds ziedend op de wolf omdat die 8 schapen heeft gepakt?
Het gaat iig niet om 9000 dode vleesboeren. Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:25 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Die vleesboeren moeten sowieso (gedwongen) weg. Waar gaat het over.
varkens zijn ook eigendomquote:Op vrijdag 7 april 2023 10:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die varkens zijn economie. Die schapen zijn eigendom.
JeWeetToch.
we gaan van heel nederland Natura2000 maken met subsidie waar geen hondje meer mag schijten om de arme natuur niet te mestenquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:25 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Die vleesboeren moeten sowieso (gedwongen) weg. Waar gaat het over.
Probeer het een beetje ontopic te houden ajbquote:Op vrijdag 7 april 2023 15:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we gaan van heel nederland Natura2000 maken met subsidie waar geen hondje meer mag schijten om de arme natuur niet te mesten
quote:Afgeschoten
De autoriteiten hebben besloten het dier op te sporen en af te maken.
Maar critici benadrukken dat beren normaal gesproken afstand houden van mensen.
De lokale overheid zou ervoor moeten zorgen dat mensen uit gebieden blijven waar vrouwtjesberen hun jongen grootbrengen, aldus een dierenactiviste.
Slaat nergens op, is niet aan de orde.quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:41 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)r-26-in-bos-trentino
He Beren die moeten we ook hebben in Nederland
echte robuste natuur met beren , konikpaarden en wolven we gaan nog een 100 hectare aardappels opofferen voor robuste natuur onder water te zetten
Beren doen niks hoor echt niet , gewoon met rust laten![]()
![]()
Ja ok hij is wel dood , maar beren doen nooit iemand kwaad
[..]
Nogmaals: probeer het ontopic te houden ajb.quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:41 schreef michaelmoore het volgende:
echte robuste natuur met beren , konikpaarden en wolven we gaan nog een 100 hectare aardappels opofferen voor robuste natuur onder water te zetten
![]()
[..]
Ag gossie. Je merkt dat binnen het daadwerkelijke onderwerp van het topic je qua feiten eigenlijk telkens gefileerd wordt dus je trekt er nu maar even iets bij wat totaal niet aan de orde is om toch nog het gevoel te hebben dat je een punt maakt.quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:41 schreef michaelmoore het volgende:
![]()
[..]
Dat geldt letterlijk voor alle reacties van dit figuur. Hij is ook aan het radicaliseren: zijn reacties waarmee hij topics onderschijt worden steeds extremer.quote:
quote:Onbekenden hebben gisteren een afgesneden wolvenkop achtergelaten bij een Duitse natuurbeschermingsorganisatie. Een wandelend echtpaar ontdekte de gruwelijke boodschap in de plaats Leiferde, ten oosten van Hannover.
De muil van het dier was met een takje opengesperd, de tong was verwijderd. Het is volgens de natuurorganisatie niet onmiddellijk vast te stellen hoe het dier om het leven is gekomen.
Het lichaam van de wolf was nergens te bekennen.
wolven zijn ondieren , net als rattenquote:Op zondag 9 april 2023 09:40 schreef bianconeri het volgende:
Echt walgelijk
Die anti-dieren en anti-natuur mensen gaan echt te ver.
Omdat ze het niet op feiten kunnen winnen gaan ze maar over tot dit soort achterlijke methoden.
Als het in NL gebeurt dan kunnen we direct die MichaelMoore overhandigen.
Je moet idd behoorlijk verknipt zijn om zoiets te bedenken, en al helemaal om te doenquote:Op zondag 9 april 2023 09:57 schreef deedeetee het volgende:
Wolvenkop afhakken ( dan zwijg ik nog over de andere zaken) zomaar ergens neerplempen dan spoor je niet hoor.![]()
Degene die dit gedaan heeft is een griezel van de hoogste orde. !
Wat zijn mensen dan wel niet?quote:Op zondag 9 april 2023 09:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wolven zijn ondieren , net als ratten
mensen doden hun prooi voor ze beginnen te etenquote:Op zondag 9 april 2023 10:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat zijn mensen dan wel niet?
Ratten extra? Kakkerlakken?
De grootste ondieren ooit.
Ik heb echt totaal niks met wolven. Ook niet met ratten trouwens. Maar de wolf met een rat vergelijken gaat me toch wel iets te ver hoorquote:Op zondag 9 april 2023 09:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en gifslangen ??quote:Op zondag 9 april 2023 13:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb echt totaal niks met wolven. Ook niet met ratten trouwens. Maar de wolf met een rat vergelijken gaat me toch wel iets te ver hoor
Ik heb meer met wurgslangen.quote:Op zondag 9 april 2023 15:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en gifslangen ??
die zijn niet zo aaibaar als een wolf of een das
Ondier is geen officiele categorie binnen de fauna. Leg me eens uit waarom jij geen ondier bent en een wolf wel?quote:Op zondag 9 april 2023 09:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat wel zijn bedoeling. Hij word telkens onder de tafel geluld en wordt er telkens mee geconfronteerd dat hij na 4 topics inhoudelijk nog niet verder is gekomen als boze wolf eng! Om hiermee om te gaan gooit hij telkens een red herring om zichzelf wat minder dom te voelen.quote:Op zondag 9 april 2023 15:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb meer met wurgslangen.
Maargoed je gaat steeds off-topic. Je verpest zo zelf je eigen topic. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn, me dunkt.
Niet overal in de wereld doen mensen dit. Wolven sluiten dieren dan weer niet op in kleine kooitjes voor hun hele leven.quote:Op zondag 9 april 2023 10:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen doden hun prooi voor ze beginnen te eten
Don't feed the troll...quote:Op zondag 9 april 2023 10:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat zijn mensen dan wel niet?
Ratten extra? Kakkerlakken?
De grootste ondieren ooit.
Gelukkig gaat BBB weer eens onderuit.quote:Op woensdag 12 april 2023 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
spoed debat over de wolf in gelderland
wie gaat de dode schapen , geiten , paarden en kalveren betalen
Wolven willen geen reeen slachten , die lopen te hard weg
Ja maar Alpaca's. Ze vreten zelfs alpaca's.quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:22 schreef Intint het volgende:
In de VS weer een megastal in de fik gevlogen. 18.000 koeien levend verbrand. Kan gebeuren.
Maar die klote wolf!!!
Ratten zijn schattig man.quote:Op zondag 9 april 2023 09:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je zusterquote:
En wat is het praktisch nut van alpaca’s?quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:37 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja maar Alpaca's. Ze vreten zelfs alpaca's.
Alpacas zijn leuk, wolven zijn ondierenquote:Op vrijdag 14 april 2023 18:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En wat is het praktisch nut van alpaca’s?
Ik vind een wolf leuk ! Enige nadeel is dat ze geen katten eten !quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Alpacas zijn leuk, wolven zijn ondieren
moet een dier een practisch nut hebben ?? Wat voor nut heeft jou kat ?/
wat voor nut heeft een schaap?? Schapen zijn leuk
nee wolven krijgen geen herten te pakken en zwijnen hebben een veel te dikke huid voor zequote:Op vrijdag 14 april 2023 18:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
En wolven dragen bij aan het terugdringen van de herten en zwijnen populatie.
Volgens de berichten heeft de wolf wel invloed op de dieren die minder op 1 plek blijven om zich vol te vreten en anders niet.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee wolven krijgen geen herten te pakken en zwijnen hebben een veel te dikke huid voor ze
misschien moeten we schapen hard leren lopen
nederland volzetten met creepy dieren is een beetje raarquote:Op vrijdag 14 april 2023 18:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Volgens de berichten heeft de wolf wel invloed op de dieren die minder op 1 plek blijven om zich vol te vreten en anders niet.
Hele wolven discussie is een beetje als alle andere discussies van tegenwoordig. Alleen maar zwart en wit, ja en nee.
Een beetje aanpassen voor die beesten en ook niet te moeilijk doen om ze zo af en toe te schieten.
Natuurlijk vergt dat laatste wel aanpassingen op Europees niveau
Ach joh. Een zwijn is ook gevaarlijk zodra je bij zijn jongen komt.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederland volzetten met creepy dieren is een beetje raar
wel eens bij eens dicht bij een zwaan geweest die jongen heeft ?/quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ach joh. Een zwijn is ook gevaarlijk zodra je bij zijn jongen komt.
Yeah. So blijf je dus ruimen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wel eens bij eens dicht bij een zwaan geweest die jongen heeft ?/
Niet alleen als ze jongen hebben hoor. Je kan maar beter altijd uit Hun buurt blijven.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ach joh. Een zwijn is ook gevaarlijk zodra je bij zijn jongen komt.
Waar haal je dit nou weer vandaanquote:Op vrijdag 14 april 2023 18:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee wolven krijgen geen herten te pakken en zwijnen hebben een veel te dikke huid voor ze
Maar wie houdt de wolvenstand dan binnen de perken? Moeten we hier ook leeuwen uit gaan zetten oid.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik vind een wolf leuk ! Enige nadeel is dat ze geen katten eten !
Je weet wel die schattige beestjes die met hun leuke hertenoogjes op je motorkap gaan liggen.
Het is hier zo dichtbevolkt dat ze daar wel aan gaan wennen denk ik.quote:Op maandag 17 april 2023 19:33 schreef deedeetee het volgende:
Dat doet-ie anders noooooit hoor, wolven zijn immers vreselijk mensenschuw.
Dat is allang zo want anders liepen er hier niet zo veel wolven rond, dan bleven ze immers uit zich zelf wel weg.quote:Op maandag 17 april 2023 19:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het is hier zo dichtbevolkt dat ze daar wel aan gaan wennen denk ik.
Ik ga mijn tuin voortaan goed in de gaten houden, dat weet ik welquote:Op maandag 17 april 2023 19:36 schreef deedeetee het volgende:
Dat is allang zo want anders liepen er hier niet zo veel wolven rond, dan bleven ze immers uit zich zelf wel weg.
Schieten mag wel bespreekbaar worden.quote:Op maandag 17 april 2023 19:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar wie houdt de wolvenstand dan binnen de perken? Moeten we hier ook leeuwen uit gaan zetten oid.
Dit wordt gewoon een plaag, want naast het feit dat die beesten beschermd zijn, fokken ze gewoon door (het is voorjaar nu) en we hebben nog te weinig loslopende leeuwen om die populatie een beetje binnen de perken te houden.quote:Op maandag 17 april 2023 20:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Schieten mag wel bespreekbaar worden.
wacht maar tot ze je kinderen opetenquote:Op maandag 17 april 2023 20:31 schreef 1shot1kill het volgende:
Vind het wel prima dat ze weer terugkomen, die beesten waren hier oorspronkelijk ook en zijn door de expansie van de mens hier verdreven, lost ook uiteindelijk het probleem op van de mensen die het zielig vinden dat er elk jaar honderden reeën doodgeschoten moeten worden omdat die populatie te groot wordt voor de beschikbare hoeveelheid eten die er in de bossen is. Ja ze zwerven wel eens door bewoond gebied heen op zoek naar een nieuwe leefomgeving maar ik moet de eerste verhalen nog lezen over mensen die zijn aangevallen.
Die wolf die in die tuin lag te slapen vandaag dat is trouwens hemelsbreed nog geen kilometer van mijn huis af voordat iemand de opmerking maakt dat ik wel anders zou piepen als ie bij mij in de buurt zou rondlopen.
Tja binnen Europa moet men wel eens gaan denken wat men wil. Je hebt nu van oost naar west die dingen lopen. Enigszins indammen mag wel.quote:Op maandag 17 april 2023 20:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit wordt gewoon een plaag, want naast het feit dat die beesten beschermd zijn, fokken ze gewoon door (het is voorjaar nu) en we hebben nog te weinig loslopende leeuwen om die populatie een beetje binnen de perken te houden.
Echt gastquote:Op maandag 17 april 2023 20:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wacht maar tot ze je kinderen opeten
Autosquote:Op maandag 17 april 2023 20:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja binnen Europa moet men wel eens gaan denken wat men wil. Je hebt nu van oost naar west die dingen lopen. Enigszins indammen mag wel.
Ja, dat zijn ze.quote:Op maandag 17 april 2023 19:33 schreef deedeetee het volgende:
Dat doet-ie anders noooooit hoor, wolven zijn immers vreselijk mensenschuw.
Nee.quote:Op maandag 17 april 2023 19:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het is hier zo dichtbevolkt dat ze daar wel aan gaan wennen denk ik.
Nee.....quote:Op maandag 17 april 2023 20:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja binnen Europa moet men wel eens gaan denken wat men wil. Je hebt nu van oost naar west die dingen lopen. Enigszins indammen mag wel.
Op een gegeven moment moet je misschien wel concluderen dat de beschermde status wat naar beneden kan.quote:Op maandag 17 april 2023 22:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee.....
Dieren horen hier.
Zoveel wolven zijn er niet.
Meer dan genoeg prooi ook nog te vinden.
Laten we de mens maar eens indammen.
kinderen voerenquote:Op maandag 17 april 2023 22:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee.....
Dieren horen hier.
Zoveel wolven zijn er niet.
Meer dan genoeg prooi ook nog te vinden.
Laten we de mens maar eens indammen.
Want dat is nu al zo vaak gebeurt sinds de wolf terug is in Nederland en uit Duitsland komen die verhalen dagelijks!quote:Op maandag 17 april 2023 20:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wacht maar tot ze je kinderen opeten
Op nu.nl stond er ook een video van. Zo'n wolf was nooit die tuin ingegaan als er mensen waren geweest. Het gevaarlijkste in dat hele filmpje is dat een dierenarts een spuit zijn mond doet, en een in zijn hand heeft, en vervolgens zo dat beest gaat tillen. Ik weet niet wat hij gebruikt heeft voor verdoving, meestal wordt ketamine gebruikt, vaak gemixed met xylazine, wat junkies in de VS vaak mixen met fentanyl. Kan natuurlijk dat de naalden niet zijn van de verdoving maar van preventieve antibiotica, maar om daar nu mee rond te gaan lopen, terwijl je een roofdier in een doek draagt, in een tuin met een ongelijk terras lijkt me niet heel verstandig.quote:Op maandag 17 april 2023 19:29 schreef Tengano het volgende:
Wolf doet een dutje in Doetinchem bij iemand in de tuin.
Op bijgaande foto is hij verdoofd en wordt meegenomen om daarna weer ergens anders uitgezet te worden. Maar blijkbaar komen ze overal. Misschien is Nederland toch wel iets te klein voor de wolf.
https://www.telegraaf.nl/(...)-een-herdershond-was
[ afbeelding ]
Waarom wil jij kinderen aan wolven voeren? Kinderen willen niet opgegeten worden en wolven eten geen kindren.quote:
Wat een niveauquote:Op vrijdag 14 april 2023 18:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederland volzetten met creepy dieren is een beetje raar
moet van Molochquote:Op dinsdag 18 april 2023 10:01 schreef Intint het volgende:
[..]
Waarom wil jij kinderen aan wolven voeren? Kinderen willen niet opgegeten worden en wolven eten geen kindren.
Dit is echt complete onzin. Echt kap eens met liegen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Vorige week 18.000 koeien in één enkele megastal in de US levend verbrand binnen één uur. Wat maakt dat de mens dan wel niet?quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:15 schreef michaelmoore het volgende:
wolven zijn moordenaars, een wolf kan wel 5 schapen open leggen
quote:Op dinsdag 18 april 2023 10:06 schreef Intint het volgende:
Vorige week 18.000 koeien in één enkele megastal in de US levend verbrand binnen één uur. Wat maakt dat de mens dan wel niet?
Niemand knippert. Als ze maar wel shoarma van een schaap kunnen laten bezorgen.quote:Op dinsdag 18 april 2023 10:06 schreef Intint het volgende:
[..]
Dit is echt complete onzin. Echt kap eens met liegen.
[..]
Vorige week 18.000 koeien in één enkele megastal in de US levend verbrand binnen één uur. Wat maakt dat de mens dan wel niet?
quote:Op maandag 17 april 2023 20:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit wordt gewoon een plaag, want naast het feit dat die beesten beschermd zijn, fokken ze gewoon door (het is voorjaar nu) en we hebben nog te weinig loslopende leeuwen om die populatie een beetje binnen de perken te houden.
Grootste troll van FOK!quote:Op dinsdag 18 april 2023 16:00 schreef Noek het volgende:
MichaelMoore moet wel vegan zijn anders moet die echt rap zn muil houden.
wolven lusten wel kalfjes en kindjesquote:Op dinsdag 18 april 2023 19:44 schreef Noek het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)gen-camera~a3da3770/
Arme kalfjes
Weg met de wolf!
Krijg je prioriteiten eens op orde met zn allen. Weet eens waar je je echt druk om moet maken als je zo begaan bent met dieren. Start bij je eigen soort.
Dit zijn kalfjes, man
Ja klopt en we hebben hier de zeehonden, die vreten de bruinvissen op. Dan trekken we de kids ook zo snel mogelijk uit het water als we er eentje zien.quote:Op woensdag 19 april 2023 00:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wolven lusten wel kalfjes en kindjes
weg met onsquote:Op woensdag 19 april 2023 01:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja klopt en we hebben hier de zeehonden, die vreten de bruinvissen op. Dan trekken we de kids ook zo snel mogelijk uit het water als we er eentje zien.
Ik ben groot voorstander om bepaalde gebieden af te sluiten voor mensen. Zowel op de Veluwe als hier in de Oosterschelde.
Inderdaad @michaelmoore; voor de dag ermee. Ben je moreel consistent en vegan of ben je hypocriet?quote:Op dinsdag 18 april 2023 19:40 schreef Noek het volgende:
Als je vlees eet moet je echt ophouden met huilen over arme schapen of alpaca’s.
En wanneer je dat dus niet kunt gebruiken omdat je zo hypocriet bent dan sleep je idd de kinderen er maar aan de haren bij.
De opgevreten kinderen, jwz.![]()
Beter gaan die kinderen op een schoolreisje naar een slachthuis. Kijken wie de boze wolf echt is.
Dus hou maar op.
ik lust geen wolven , maar ik eet wel een lamsvleesquote:Op woensdag 19 april 2023 09:32 schreef Intint het volgende:
[..]
Inderdaad @:michaelmoore; voor de dag ermee. Ben je moreel consistent en vegan of ben je hypocriet?
Maar aangezien jij zo enorm begaan bent met het lot van een paar schapen; hoe verkoop je dan aan jezelf dat jij ze wel mag opeten? En wat moet er gebeuren met hobbyjagers? Zijn zij dan ook ondieren? En wat moet er gebeuren met mensen die hun bord niet leegeten? Ondieren? En wolven die hun prooi volledig opeten zijn dus geen probleem volgens jouw logica?quote:Op woensdag 19 april 2023 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik lust geen wolven , maar ik eet wel een lamsvlees
maar wolven moorden die eten ze niet op , wolven zijn ondieren , daar gaat nog veel last van komen
hobby jagers zijn dom , net als hobby vissersquote:Op woensdag 19 april 2023 16:47 schreef Intint het volgende:
[..]
Maar aangezien jij zo enorm begaan bent met het lot van een paar schapen; hoe verkoop je dan aan jezelf dat jij ze wel mag opeten? En wat moet er gebeuren met hobbyjagers? Zijn zij dan ook ondieren? En wat moet er gebeuren met mensen die hun bord niet leegeten? Ondieren? En wolven die hun prooi volledig opeten zijn dus geen probleem volgens jouw logica?
Geef daar nu eens allemaal antwoord op voordat je weer aan een rookgordijntje begint.
Dus je gaat op geen enkele vraag echt antwoord geven?quote:Op woensdag 19 april 2023 16:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hobby jagers zijn dom , net als hobby vissers
Ik zou zeggen, bespaar je de moeite. We zijn inmiddels in deel 4 van dit topic en het is inmiddels verworden tot een langspeelplaat van "dat het een gevaar is voor de kinderen" etc.quote:Op woensdag 19 april 2023 17:09 schreef Intint het volgende:
[..]
Dus je gaat op geen enkele vraag echt antwoord geven?
ok hobbyvisserquote:Op woensdag 19 april 2023 16:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hobby jagers zijn dom , net als hobby vissers
Heerlijk. Shoarma. Knofloosaus. Patatje er bij.quote:Op dinsdag 18 april 2023 14:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Niemand knippert. Als ze maar wel shoarma van een schaap kunnen laten bezorgen.
Is @michaelmoore nu wel moreel consistent en gaat hij nu pleiten voor het uitmoorden van alle honden?quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:54 schreef StateOfMind het volgende:
Was een hond, geen wolf in Haps.
https://www.gelderlander.(...)-s-in-haps~af44c6e7/
Eén vinger richting mijn hond en hij zou willen dat ie verscheurd werd door een wolf.quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:14 schreef Intint het volgende:
[..]
Is @:michaelmoore nu wel moreel consistent en gaat hij nu pleiten voor het uitmoorden van alle honden?
Moet wel, want het is overduidelijk een gevaar voor de kinderen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:14 schreef Intint het volgende:
[..]
Is @:michaelmoore nu wel moreel consistent en gaat hij nu pleiten voor het uitmoorden van alle honden?
Boxereigenaar 3 hoog huurder gespot.quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Eén vinger richting mijn hond en hij zou willen dat ie verscheurd werd door een wolf.
Bedankt voor deze bijdrage.quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Eén vinger richting mijn hond en hij zou willen dat ie verscheurd werd door een wolf.
Boerenfox, eengezinswoning in een klein net dorpje.quote:
De hond die een mens iets aan doet die wordt gedood, dat is al jaren zoquote:Op dinsdag 25 april 2023 13:14 schreef Intint het volgende:
[..]
Er worden jaarlijks circa 150.000 honden gedood in Nederland ja?quote:Op dinsdag 25 april 2023 16:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De hond die een mens iets aan doet die wordt gedood, dat is al jaren zo
Hier gaat hij uiteraard geen antwoord op geven want michaelmoore.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Er worden jaarlijks circa 150.000 honden gedood in Nederland ja?
Michaelmoore liegt. Gras is groen.
quote:Op woensdag 19 april 2023 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
wolven moorden die eten ze niet op
quote:Unlike humans, wolves do not kill for sport. Wolves and all other predators kill for sustenance and survival. Sometimes carcasses are found that are only partially consumed, leading to the assumption that the kill was abandoned and wasted. The reality is, wolves are very wary and alert, and are therefore easily chased from their kill if other predators or people approach.
Like many other predators, wolves occasionally kill more than can be immediately eaten, sometimes resulting in the death of multiple prey animals. This uncommon behavior, known as “surplus killing,” has been documented in many predator species. Surplus killing by wolves is more likely to occur in late winter, when having a supply of food caches to return to is critical for survival.
Something entirely different (and unnatural) happens when predators pursue domestic sheep. Not only do sheep lack natural defenses but their instincts often do not serve them well either. Instead of fleeing, as wild prey would do, sheep tend to run in circles. This chaos can trigger a prey response in predators that can result in multiple kills. Many of the incidents where multiple sheep have been killed have been the result of panicked sheep stampeding themselves.
https://www.livingwithwolves.org/portfolio/3933/
(en nog zo'n honderd miljoen miljard andere informatiesites)
Dat wil ie toch niet weten, bespaar je de moeite.quote:
Het idee van surplus killing is hem al eens uitgelegd in deze reeks. Zijn reactie was een stilte van een paar dagen en daarna begon hij gewoon weer met zijn oude stokpaardjes.quote:
https://ditisdedag.eo.nl/(...)ecoloog-stefan-pasmaquote:Op dinsdag 25 april 2023 22:59 schreef Intint het volgende:
[..]
Het idee van surplus killing is hem al eens uitgelegd in deze reeks. Zijn reactie was een stilte van een paar dagen en daarna begon hij gewoon weer met zijn oude stokpaardjes.
quote:In Dit is de Kwestie zagen we ecoloog Stefan Pasma, die graag wil dat wilde dieren meer ruimte krijgen in Nederland. In dit fragment vertelt hij meer over zijn droom.
In de ideale toekomst van Pasma krijgen verschillende wilde dieren de ruimte in Nederland.
Niet alleen de wolf, maar ook bijvoorbeeld de bruine beer en eland. "Dan moeten ze wel vanzelf komen", benadrukt hij.
stikstof problematiek en biodiversiteitquote:Op dinsdag 25 april 2023 22:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat wil ie toch niet weten, bespaar je de moeite.
Hij heeft voor zichzelf besloten dat wolven bloeddorstige sadistische killers zijn die mensen eten, en dus is dat zo.
Zo gaat dat met al zijn stokpaardjes langspeelplaten, of dat nou wolven zijn, of bejaardentehuizen, of koeien, etcetera.
Dat denkt een wolf ook minus de patat maar die moet dood.quote:Op zondag 23 april 2023 20:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Heerlijk. Shoarma. Knofloosaus. Patatje er bij.
[ afbeelding ]
en beren, wat vind jij van beren ?quote:Op donderdag 27 april 2023 15:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat denkt een wolf ook minus de patat maar die moet dood.
Of daar is hier geen ruimte voor.
Hypocriet gejank, dat is het.
Niet aan de orde.quote:Op donderdag 27 april 2023 16:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en beren, wat vind jij van beren ?
in onze kwetsbare natuur ??
Niks tegen beren, goftedomme.quote:Op donderdag 27 april 2023 16:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en als die zo nu en dan een jogger opeten/ /quote:
Hou het nou gewoon eens ontopic, bvdquote:Op donderdag 27 april 2023 16:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hadden ze daar maar niet moeten lopen!quote:Op donderdag 27 april 2023 21:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en als die zo nu en dan een jogger opeten/ /
of achter een hek blijvenquote:Op donderdag 27 april 2023 21:25 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Hadden ze daar maar niet moeten lopen!
Niet voor mij, hoor.quote:Op donderdag 27 april 2023 15:22 schreef Noek het volgende:
Dat denkt een wolf ook minus de patat maar die moet dood.
okquote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:29 schreef michaelmoore het volgende:
wolven moeten in centraal amsterdam neer gezet worden dat is pas leuk
Waarom is dat leuk?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:29 schreef michaelmoore het volgende:
Lijkt me niet zo een goed idee eigenlijk. Waarom wil je dit?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:29 schreef michaelmoore het volgende:
@michaelmoorequote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:18 schreef Isdatzo het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-nederland~b05f1168/
[ afbeelding ]
Maar o-wee wanneer een wolf een schaap pakt.
Dan kunne de groenlinks mensen er pas echt van genietenquote:
Waarom denk je dat 'de groenlinks mensen' daarvan genieten?quote:Op woensdag 3 mei 2023 06:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan kunne de groenlinks mensen er pas echt van genieten
aangezien ze verder nooit buiten de randstad komen , en nooit een dood schaaap zien met de ingewanden eruit
okquote:Op woensdag 3 mei 2023 06:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
aangezien ze verder nooit buiten de randstad komen , en nooit een dood schaaap zien met de ingewanden eruit
Wat is goed voor de biodiversiteit in de stad?quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:16 schreef the-eye het volgende:
[..]
Goed voor de biodiversiteit in de stad
En duizenden levend verbrande varkens?quote:Op woensdag 3 mei 2023 06:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik woon op de Veluwe, op steenworp afstand van het bos en het leefgebied van een van de roedels in deze regio. Wat mij betreft is de wolf hier meer dan welkom.quote:Op woensdag 3 mei 2023 06:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Eens ! Misschien wel op den duur wat schieten.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik woon op de Veluwe, op steenworp afstand van het bos en het leefgebied van een van de roedels in deze regio. Wat mij betreft is de wolf hier meer dan welkom.
Dode schapen zijn inderdaad jammerlijk, al zie je die zeer zelden. Het is niet alsof je tijdens een willekeurige wandeling op de Veluwe wordt geconfronteerd met uiteengerukte schapen. Bovendien worden schapen vaak ook gewoon slachtoffer van honden, niet van wolven.
We hebben hier twee schaapskuddes in de buurt, in Ermelo en Nunspeet. Die hebben maatregelen getroffen om hun dieren te beschermen tegen de wolf en in al die jaren is er nog geen schaap gegrepen.
Waarom zou je schapen afschietenquote:Op woensdag 3 mei 2023 14:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eens ! Misschien wel op den duur wat schieten.
Honden afschieten?quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Gewoon aan de wolven voerenquote:Op woensdag 3 mei 2023 16:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
[..]
Nee, die drammers die zeuren over die paar wolven.
Ligt eraan hoe de populatie zich ontwikkelt. Zou dat inderdaad niet op voorhand uitsluiten.quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja Europese bepalingen en dat alles meer..quote:Op woensdag 3 mei 2023 17:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe de populatie zich ontwikkelt. Zou dat inderdaad niet op voorhand uitsluiten.
nee wolven bedoelt iequote:
schapen zijn nuttig en een eigendom van mensen , die er zuinig op zijn en ze al jaren te eten gevenquote:Op donderdag 4 mei 2023 16:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom wel wolven afschieten en geen schapen?
quote:Schapen en heide: onlosmakelijk met elkaar verbonden
Heide kan niet bestaan zonder schapen.
Als heide niet wordt begraasd, dan zou alles al snel dichtgroeien met grassen, struiken en op termijn zelfs grote bomen.
De heide zou binnen tienallen jaren helemaal verdwijnen...
Schapen houden met hun gegraas de heide open.
Ze eten gras zoals het pijpestrootje tussen de heide weg en verorberen malse, jonge boompjes voordat die de kans krijgen te groeien.
Ze knabbelen trouwens ook graag aan de heidestruiken zelf maar dat is juist goed.
Het stimuleert de groei.
Hei en schaap hebben samen dus een goede relatie.
Een echte win-win situatie.
schapenvleesquote:Op donderdag 4 mei 2023 16:42 schreef StateOfMind het volgende:
Die er zuinig op zijn...
Niet voor winstbejag...
Daarom worden er jaarlijks zo'n 550.000 geslacht in slachthuizen.
Je weerlegt je eigen "argumenten", goed gedaan.quote:Op donderdag 4 mei 2023 17:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
schapenvlees
ja wat wil jij er dan mee doen
het is het enige dat de schaap nog een klein beetje geld opbrengt
het is mager vlees
een varken is onrein , de varken zweet niet die houd de vuil in zich voor jou om op te eten
voor jouw shoarma
de wol is waardeloos geworden , .als je de wol kwijt wilt moet je naar de stort en dat kost geldquote:Op donderdag 4 mei 2023 17:42 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je weerlegt je eigen "argumenten", goed gedaan.
Zuinig op zijn? Niet voor winstbejag? Nou, mooi: dan investeer je toch in wolfwerende maatregen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
schapen zijn nuttig en een eigendom van mensen , die er zuinig op zijn en ze al jaren te eten geven , niet voor winstbejag
nou ik kan me wel voorstellen dat veel schapenhouders er mee ophoudenquote:Op donderdag 4 mei 2023 22:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zuinig op zijn? Niet voor winstbejag? Nou, mooi: dan investeer je toch in wolfwerende maatregen.
Met elk vak komen beroepsrisico's.quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik kan me wel voorstellen dat veel schapenhouders er mee ophouden
niet eens zozeer omdat het gewoon geld kost, en niets mee te verdienen is , maar mede omdat het zien van je vermoorde beesten vreselijk is
ik verbaas me altijd dat iedereen schande spreekt als een veehouder geld wil verdienen, terwijl ze zelf erg van hun salaris afhankelijk zijn
Laten we nou niet doen alsof schapen bij bosjes worden omgelegd. Zoals ik al eerder aangaf hebben de kuddes hier in de regio nog geen slachtoffers te betreuren, terwijl er zich hier toch echt een roedel schijnt op te houden. Die wolven doen zich blijkbaar tegoed aan de grote hoeveelheid zwijnen, reeën en herten die onze bossen bevolken.quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik kan me wel voorstellen dat veel schapenhouders er mee ophouden
niet eens zozeer omdat het gewoon geld kost, en niets mee te verdienen is , maar mede omdat het zien van je vermoorde beesten vreselijk is
ik verbaas me altijd dat iedereen schande spreekt als een veehouder geld wil verdienen, terwijl ze zelf erg van hun salaris afhankelijk zijn
maar iedereen wil graag een redelijk loon verdienen , 1000 euro negatief dat hou je niet lang volquote:
ik denk dat jij dat niet weet danquote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we nou niet doen alsof schapen bij bosjes worden omgelegd. Zoals ik al eerder aangaf hebben de kuddes hier in de regio nog geen slachtoffers te betreuren, terwijl er zich hier toch echt een roedel schijnt op te houden. Die wolven doen zich blijkbaar tegoed aan de grote hoeveelheid zwijnen, reeën en herten die onze bossen bevolken.
Ik denk dat ik stukken beter op de hoogte ben dan jij, vriendelijke vriend.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat jij dat niet weet dan
vraag eens rond daar
iedere roedel die moord dat het een lust is
Laat deze demente user eens met rustquote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat ik stukken beter op de hoogte ben dan jij, vriendelijke vriend.
quote:Op donderdag 4 mei 2023 17:21 schreef michaelmoore het volgende:
een varken is onrein , de varken zweet niet die houd de vuil in zich voor jou om op te eten
voor jouw shoarma
wolven eten alleen kinderen , ouderen zijn taai en hebben dikke huidquote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:13 schreef StateOfMind het volgende:
Als ik op die leeftijd net zo seniel ben, dan mogen ze me een spuitje geven.
Of beter nog, voor de wolven gooien
Lagen er 2 oma’s in bed toen Roodkapje binnenkwam? Nee, precies !quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wolven eten alleen kinderen , ouderen zijn taai en hebben dikke huid
Ondieren en onkruid hebben gemeen dat ze heel moeilijk weer te verwijderen zijn als je laat gaan
Nou begin ik oprecht te denken dat je al die tijd gewoon aan het trollen bent geweest.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wolven eten alleen kinderen , ouderen zijn taai en hebben dikke huid
Ondieren en onkruid hebben gemeen dat ze heel moeilijk weer te verwijderen zijn als je laat gaan
Dat is ook gewoon zo, zijn kruistocht tegen de wolf is belachelijkquote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:42 schreef Intint het volgende:
[..]
Nou begin ik oprecht te denken dat je al die tijd gewoon aan het trillen bent geweest.
wolf is nu nog met weinig vriendjes en neefjesquote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon zo, zijn kruistocht tegen de wolf is belachelijk
quote:ROME - Zeker negen wolven zijn in een week tijd dood gevonden in een bekend nationaal park in Italië. Het park vermoedt dat de dieren zijn vergiftigd door boeren. Ook drie gieren en twee raven werden dood aangetroffen.
Dan moet het waar zijn, toch?quote:Op donderdag 18 mei 2023 22:18 schreef michaelmoore het volgende:
De wolf is een straf van god, was net op TV ned 2 KRO/ NCRV
Hier geil jij natuurlijk op hè?quote:Op donderdag 18 mei 2023 20:28 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-mogelijk-vergiftigd
[..]
nee dat is niet netjesquote:
quote:Op donderdag 18 mei 2023 22:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is niet netjes
schiet ze dan af, maar vergiftigen dat mag niet
zal ik de dubbelloops hagel klaar zettenquote:Op vrijdag 19 mei 2023 18:25 schreef StateOfMind het volgende:
Eigenlijk moeten we een inzamelingsactie op touw zetten, om een roedel wolven aan te schaffen en die bij Michael in de tuin te zetten
Dus iedereen die niet vegan is kan ook geen dierenliefhebber zijn?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:13 schreef michaelmoore het volgende:
dieren liefhebbers zijn geen wolven liefhebbers
Maar wat nu als je vooral liefhebber bent van wolven? Wolven zijn dieren, dus ben je een dierenliefhebber.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:13 schreef michaelmoore het volgende:
dieren liefhebbers zijn geen wolven liefhebbers
, even los van zijn killer instinctquote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar wat nu als je vooral liefhebber bent van wolven? Wolven zijn dieren, dus ben je een dierenliefhebber.
Zou op zich ook leuk zijn in Nederland.quote:Op woensdag 24 mei 2023 01:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De wolf heeft in Europa een beschermde status gekregen omdat de populaties klein waren en kleiner werden. Die beschermde status heeft geholpen, en de populatie is gaan groeien. Er komt een moment dat de beschermde status afgezwakt zal worden, zodat landen en regionale overheden meer vrijheiden krijgen om het aantal wolven te reguleren. Maar zover is het nog lang niet. Nederland heeft enige tientallen wolven, dat is heel weinig. En wolven afschieten in Nederland heeft weinig zin, aangezien er nieuwe zullen blijven binnenkomen, en de wolven met territoria in Nederland zijn over het algemeen niet de wolven die wel eens problemen opleveren.
Terug naar het killer instinct. Wat is daar mis mee? Een roofdier doet nu eenmaal wat hij doet. Als dieren opgesloten zitten in een hok, en hij kan erbij, dan zal hij ze grijpen als hij er tussen staat. Dat is vrijwel alle roofdieren eigen. Als iets wegrent, gaan ze erachteraan. En als zo'n dier dan niet wegkan, omdat ze opgesloten staan, dan kunnen er veel dieren in korte tijd gedood worden. Marter-achtigen doen dat (steenmarters, hermelijnen), hond-achtigen doen dat (vossen, wolven), kat-achtigen doen dat. Dat kun je wolven niet aanrekenen. Of ben ik nu ook geen dierenliefhebber omdat ik van leeuwen hou? Die doen dat immers ook, die hebben ook een killer instinct.
Ik ben een leeuwquote:Op woensdag 24 mei 2023 12:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Zou op zich ook leuk zijn in Nederland.
Ik werk veel in gebieden waar wel leeuwen voorkomen, en ook regelmatig vee doden, vandaarquote:Op woensdag 24 mei 2023 12:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Zou op zich ook leuk zijn in Nederland.
Waarom voel jij nu toch steeds de noodzaak om te liegen? Wat voor ziekelijke drang is dat tochquote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ieder jaar neemt de populatie in Europa met 30% toe
Binnen de EU zijn ze beschermd, wat Zweden doet is in feite illegaal. Zie ook het werk van Arie Trouwborst op dit gebied.quote:Op woensdag 24 mei 2023 12:59 schreef Dven het volgende:
Overigens is de wolf absoluut niet overal in Europa beschermd. Zo wordt er onder andere in Bulgarije en Zweden actief op gejaagd.
en terecht dat gaat hier ook gebeurenquote:Op woensdag 24 mei 2023 12:59 schreef Dven het volgende:
Overigens is de wolf absoluut niet overal in Europa beschermd. Zo wordt er onder andere in Bulgarije en Zweden actief op gejaagd.
Ik krijg dat niet direct gevonden. Heb je meer informatie?quote:Op woensdag 24 mei 2023 16:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Binnen de EU zijn ze beschermd, wat Zweden doet is in feite illegaal. Zie ook het werk van Arie Trouwborst op dit gebied.
quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en terecht dat gaat hier ook gebeuren
Misschien ooit als het eindelijk goed gaat met de wolf hier.quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en terecht dat gaat hier ook gebeuren
Dit artikel uit 2019 bijv: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13880292.2019.1686223quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik krijg dat niet direct gevonden. Heb je meer informatie?
quote:Killing Wolves Legally: Exploring the Scope for Lethal Wolf Management under European Nature Conservation Law
Arie Trouwborst & Floor M. Fleurke
een overschot komt er dan ,quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Misschien ooit als het eindelijk goed gaat met de wolf hier.
Als er een overschot komt.
Maar de wolf is een reizend dier, dus als er teveel komen gaan ze al snel verder trekken.
Dus tja.
En de wolf gaat ook niet voor overlast zorgen.
Ja, net als met zwijnen en herten.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een overschot komt er dan ,
dat ze die gaan afschieten bedoel je ?
zijn schapen en kleine kinderen genoeg in nederlandquote:Op woensdag 24 mei 2023 21:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, net als met zwijnen en herten.
Als er teveel wolven zouden leven in een gebied dan zouden moeten.
Is er geen voedsel dan sterven ze obviously.
quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zijn schapen en kleine kinderen genoeg in nederland
enandes dan eten ze toch alleen de lammetjes
Volgens mij heb ik hersenschade opgelopen van deze post.quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En dat is héél erg omdat...quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat uis niet goed ben ik met je eens , zulke varkens boeren moeten ze de vergunning afpakkenquote:Op donderdag 25 mei 2023 10:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dat is héél erg omdat...
Als je zo begaan bent met het lot van consumptiedieren waarom hoor ik je dan niet over de 3000 varkens die afgelopen dinsdag op een verschrikkelijke manier om het leven zijn gekomen?
Meer dan honderdduizend dieren stierven bij stalbranden in 2022 en michaelmoore is muisstil, maar heeft wel de grootste waffel wanneer er een paar schapen door een wolf gepakt worden.
quote:Abstract
Wolf populations are recovering and expanding across Europe, causing conflicts with livestock owners. Here we compiled incident-based livestock damage data across 21 countries for the years 2018, 2019 and 2020, during which 39,262 wolf-caused incidents were reported from 470 administrative regions. We found substantial regional variation in all aspects of the data, including the primary target species, the density of damages, their seasonal distribution, and their temporal trend. More than half of the variation in damage densities across regions was explained by the area of extensively cultivated habitats occupied by wolves, namely natural grasslands and broad-leaved forests. Regional variation in husbandry practices and damage prevention, while difficult to quantify at a continental scale, appear important factors to further modulate these incidents. As illustrated with detailed data from Germany, a relationship between the number of wolf units and damages diminished over time, suggesting some adaptation of livestock owners and local authorities to their presence, for example by increasing prevention efforts. As we argue, temporal trends of damage incidents, which are robust to variation in data collection across regions, are thus informative about the local intensity of the wolf-human conflict. We estimated increasing trends for the majority of regions, reflecting the current expansion of wolves across the continent. Nonetheless, many of these increases were moderate and for more than one third of all regions, trends were negative despite growing wolf populations, thus indicating that wolf-livestock conflicts can be successfully mitigated with proper management.
het schieten op dieren zou niet verboden moeten zijn , dieren zijn niet de baas in de wereldquote:Op donderdag 25 mei 2023 22:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Eens wat data ipv oneliners gebaseerd op onderbuikgevoel.
Hier een recente paper met aantallen en distributie van aanvallen van wolven op vee in Europa, op sub-nationaal niveau: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0006320723001404
[ afbeelding ]
[..]
Godsamme wat een achterlijke redenering. Gaat het wel goed met je?quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het schieten op dieren zou niet verboden moeten zijn , dieren zijn niet de baas in de wereld
het schieten op michaelmoore zou niet verboden moeten zijn, michaelmoore is niet de baas in de wereldquote:Op donderdag 25 mei 2023 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het schieten op dieren zou niet verboden moeten zijn , dieren zijn niet de baas in de wereld
Jij bent ook niet de baas in de wereld. Mag ik op je schieten?quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee mensen mogen niet op elkaar schietenquote:Op donderdag 25 mei 2023 23:46 schreef Intint het volgende:
[..]
Jij bent ook niet de baas in de wereld. Mag ik op je schieten?
Die gespeelde verontwaardigheid over een wolf die een pony pakt wordt wel een beetje onderuitgemaaid zo.quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Sowieso is het nogal een kinderlijk idee dat er iets of iemand "de baas" moet zijn.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 07:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Die gespeelde verontwaardigheid over een wolf die een pony pakt wordt wel een beetje onderuitgemaaid zo.
Een wolf staat immers ook gewoon hoger in de keten.
Mensen zijn de baas in de wereld. Dat is ook wel een gedachte van een kleuter. Totdat de realiteit je raakt en je beseft dat je geen ene kont te vertellen hebt op deze kloot.
quote:Op vrijdag 26 mei 2023 13:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sowieso is het nogal een kinderlijk idee dat er iets of iemand "de baas" moet zijn.
ratten dat zijn pas helden, di e zijn de baasquote:Op vrijdag 26 mei 2023 07:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Die gespeelde verontwaardigheid over een wolf die een pony pakt wordt wel een beetje onderuitgemaaid zo.
Een wolf staat immers ook gewoon hoger in de keten.
Mensen zijn de baas in de wereld. Dat is ook wel een gedachte van een kleuter. Totdat de realiteit je raakt en je beseft dat je geen ene kont te vertellen hebt op deze kloot.
Dat zal wel meevallen, anders zouden ze veel meer in preventie investeren en zou het daardoor minder frequent voor komen. Maar het gros van de veeboeren zijn onverschillige centenneukers, net als hun afnemers overigens.quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:41 schreef michaelmoore het volgende:
Maar bedenk dat een stal brand een enorme financiele ramp is voor de veehouder zelf
als de kabelboom doorgevreten is door de ratten dat zie je niet ; daar mag je vaak ook niet aankomenquote:Op vrijdag 26 mei 2023 18:19 schreef highender het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, anders zouden ze veel meer in preventie investeren en zou het daardoor minder frequent voor komen. Maar het gros van de veeboeren zijn onverschillige centenneukers, net als hun afnemers overigens.
Klimaatverandering? Schuld van de wolf.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:35 schreef Cyan9 het volgende:
Ah ja, het is altijd de schuld van een dier. Mens treft geen blaam, nee nee.
quote:Op een bijeenkomst van de Drentse gebiedscommissie in Ekehaar uitten schapenhouders hun onvrede over het wolvenbeleid in Nederland en Drenthe in het bijzonder.
De sessie zou over wolfwerende afrastering gaan, maar de schapenhouders grepen de gelegenheid aan om forse kritiek te leveren op het beleid met betrekking tot de wolf in Drenthe.
Zowel het uitkeren van schadevergoeding voor gedode schapen en subsidies voor wolfwerende afrasteringen laten vreselijk lang op zich wachten, terwijl de boeren ook nog eens extra kosten voor personeel moeten dragen om hun schapen te beveiligen tegen de wolven met speciale hekwerken.
Zowel professionele schapenhouders als hobbyboeren zijn het zo langzamerhand zat en dreigen met de burgerlijke ongehoorzaamheid.
Wacht maar tot de ijsberen aan de beurt zijnquote:
ijsberen eten vis , geen schapen toch ?quote:Op zondag 28 mei 2023 16:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wacht maar tot de ijsberen aan de beurt zijn
IJsberen eten zeehondjes.quote:Op zondag 28 mei 2023 17:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ijsberen eten vis , geen schapen toch ?
Dat we zeehondjes dood knuppelden voor de bont, is alweer een poos terug
paarden mag wel schietenquote:Op woensdag 31 mei 2023 13:46 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zeg het voor de duidelijkheid nog maar even: niet jagen op de wolf, maar op hoefdieren. Je hoeft je hagelgeweer niet uit de kast te trekken.
Boeren die klagen....what else is new?quote:Op zondag 28 mei 2023 14:48 schreef michaelmoore het volgende:
Schapenboeren zijn het zat en bewapenen zich tegen de wolf
een 1000 euro voor een wolvenkop , gelijk geld , boter bij de vis eh wolf
[..]
er is nog niet een kindje opgegeten en toch al gaan huilenquote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:08 schreef Seven. het volgende:
Hoop consternatie bij ons in de wijk gisteren. M'n man zag deze beesten nog voorbij komen. Op zich, de paniek was wel compleet.
https://www.gelderlander.(...)n-door-wolven-380657
Wat een idiote hetze is dit toch.
De angst voor het onbekende is toch een groot iets.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:08 schreef Seven. het volgende:
Hoop consternatie bij ons in de wijk gisteren. M'n man zag deze beesten nog voorbij komen. Op zich, de paniek was wel compleet.
https://www.gelderlander.(...)n-door-wolven-380657
Wat een idiote hetze is dit toch.
Daar mag je ze afschieten , zelf gezien , net zoveel als je last van ze hebt, dan blijven ze inderdaad wel schuw , heeeeel erg schuwquote:Op maandag 26 juni 2023 10:34 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Kijk maar uit. Ook in Hongarije hebben ze wolven.
quote:Een wolf heeft vanochtend een schapenboer in Wapse gebeten.
Dat gebeurde rond 7.00 uur, toen de man het dier wilde wegjagen omdat zijn schapen werden aangevallen.
De boer probeerde de wolf met een hooivork en een schep weg te jagen, maar werd toen in zijn arm gebeten en heeft beschadigde pezen.
De man is naar het ziekenhuis.
Burgemeester Rikus Jager van de gemeente Westerveld heeft na overleg met experts besloten om de wolf af te schieten.
De schapenboer had overigens een wolfwerend hek.
De wolf is daar onderdoor gekropen, blijkt uit sporen.
Ik ben pro-wolf maar goed dat dit dier afgeschoten is. En sneu voor de boer, wolfwerend hek geplaatst en dan toch nog je schapen moeten verdedigen en gewond rakenquote:Op zondag 9 juli 2023 12:05 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)schapenboer-in-wapse
Een schapenboer is aangevallen door een wolf, slechts enkele bijtwonden
Maar toch is de wolf uit voorzorg doodgeschoten
men is gewaarschuwd om kleine kinderen weg te houden bij deze wolvenfamilie
[..]
ach deze boer gaat niet dood aan en bijtwondje maar je moet er niet aan denken dat het een klein mals meisje isquote:Op zondag 9 juli 2023 12:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben pro-wolf maar goed dat dit dier afgeschoten is. En sneu voor de boer, wolfwerend hek geplaatst en dan toch nog je schapen moeten verdedigen en gewond raken.
Het beest was onder het hek doorgekropen las ik. Die zal daarna een soort van in de val gezeten hebben toen de boer zijn schapen verdedigde gok ik. Het blijven snelle en sterke beesten natuurlijk.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben pro-wolf maar goed dat dit dier afgeschoten is. En sneu voor de boer, wolfwerend hek geplaatst en dan toch nog je schapen moeten verdedigen en gewond raken.
en de wolven populatie jongt harder aan dan de populatie van China momenteelquote:Op zondag 9 juli 2023 12:17 schreef TornadoDK het volgende:
Was wachten op het eerste incident. Nederland is te klein voor zoveel wolven.
quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik vind een wolf leuk ! Enige nadeel is dat ze geen katten eten !
Je weet wel die schattige beestjes die met hun leuke hertenoogjes op je motorkap gaan liggen.
In India doden tijgers 100 mensen per jaar. In Afrika ook vele doden door leeuwen.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:17 schreef TornadoDK het volgende:
Was wachten op het eerste incident. Nederland is te klein voor zoveel wolven.
Je hebt gelijk , jaarlijks een stuk of 6 dode opengerete kinderen dat moet kunnenquote:Op zondag 9 juli 2023 12:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
In India doden tijgers 100 mensen per jaar. In Afrika ook vele doden door leeuwen.
Ook allemaal doden omdat die plekken 'te klein' zijn voor zoveel tijgers en wolven?
Als je consequent bent moet je als Nederland zijnde je dan ook inzetten voor de uitroeiing van alle roofdieren, want ze maken allemaal menselijke slachtoffers.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je hebt gelijk , jaarlijks een stuk of 6 dode opengerete kinderen dat moet kunnen
Misschien de Topicreeks: Het oneindige 'Dat doet ie normaal nooit.'-topic # 1807 eens gaan lezen?quote:Op zondag 4 juni 2023 11:48 schreef bianconeri het volgende:
Wel leuk dat je al die wolvenhaters niet hoort over de vele hondenaanvallen die je hoort.
Vooral ook in the UK is het regelmatig raak, met dodelijke afloop.
quote:Wolven aanvallen? Niet bestaand, laat staan met dodelijke afloop.
Omdat we dat met een hond ook doenquote:Op zondag 9 juli 2023 12:37 schreef xpompompomx het volgende:
Waarom moet dat beestje ook meteen kapot geschoten worden ook.![]()
In dat geval moeten we alle honden maar afschieten want die maken veel meer slachtoffers.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je hebt gelijk , jaarlijks een stuk of 6 dode opengerete kinderen dat moet kunnen
Dat doen we dan ook he als ze op een killing spree gaan.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:43 schreef alopio het volgende:
In dat geval moeten we alle honden maar afschieten want die maken veel meer slachtoffers.
honden worden ook afgeschoten als ze een mens gebeten hebbenquote:Op zondag 9 juli 2023 12:43 schreef alopio het volgende:
[..]
In dat geval moeten we alle honden maar afschieten want die maken veel meer slachtoffers.
Maar goed, dit scoort weer mooie bij Caroline en haar achterban, mooi onderbuikgevoel.
Absoluut. Ik woon aan dat stukje bos en hier is bijna niemand pro-wolf. Het is namelijk vrij lastig pro-wolf te zijn als je de problemen in je eigen achtertuin ziet.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:34 schreef Cyan9 het volgende:
Gewoon accuraat gehandeld gezien de situatie. Helaas gaat de anti-wolf brigade dit waarschijnlijk aangrijpen om maar weer eens te roeptoeteren dat alle wolven afgeschoten moeten worden, want gevaar. Oei.
nu moet ik zeggen dat het goed mogelijk is dat hier stemming gemaakt wordtquote:Op zondag 9 juli 2023 12:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Stadsche mensen vinden het prachtig als ze lezen over Afrikaanse steppe dieren in nederland , wolven, wilde grijze beren, zeeleeuwen , antilopen , dinosaurussen, spannnendquote:Op zondag 9 juli 2023 12:46 schreef Jordy-B het volgende:
Maar goed, voor de beleidsmakers en een groot deel van de Nederlandse opinie is het een ver-van-mijn-bed-show.
Klopt, en daar is niks mis mee. Net zoals het prima is dat je een wolf afschiet die een mens aanvalt.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
honden worden ook afgeschoten als ze een mens gebeten hebben
Als de wolf er onderdoor kan, is het dus geen wolfwerend hek.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:08 schreef Seven. het volgende:
En sneu voor de boer, wolfwerend hek geplaatst en dan toch nog je schapen moeten verdedigen en gewond raken.
Dat is het wel een beetje idd. Ik merk dat je het pro wolf volk vnl in de steden vindt en dat die de provincie als een soort veredelde dierentuin zien waar ze in de weekenden een beetje aapjes gaan kijken.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:46 schreef Jordy-B het volgende:
Maar goed, voor de beleidsmakers en een groot deel van de Nederlandse opinie is het een ver-van-mijn-bed-show.
nee dat is niet waarquote:Op zondag 9 juli 2023 12:53 schreef alopio het volgende:
[..]
Klopt, en daar is niks mis mee. Net zoals het prima is dat je een wolf afschiet die een mens aanvalt.
Wat Caroline wilt is ALLE wolven preventief afschieten want ja zo gevaarlijk. Dan moet je dus ook alle honden preventief afschieten
Dat is wel waar natuurlijk, als een wolf onder een wolf werend hek kan kruipen, dan heb je iets niet goed gedaan.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als de wolf er onderdoor kan, is het dus geen wolfwerend hek.
Of de wolven die hier in Nederland zijn, zijn allemaal universitair geschoold, of de mensen die de hekken bedenken zijn net zo dom als de schapen die binnen het hek staan.
Wij, de mens, de 'top-of-the-foodchain' hier op aarde, kan geen hek bedenken dat een wolf tegenhoudt. Echt....
Precies!quote:Op zondag 9 juli 2023 12:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is het wel een beetje idd. Ik merk dat je het pro wolf volk vnl in de steden vindt en dat die de provincie als een soort veredelde dierentuin zien waar ze in de weekenden een beetje aapjes gaan kijken.
Ik, als een Nunspeter heb niet perse wat tegen de wolf. Je moet wel streng beheren en schieten waar nodig, zoals je dat bij de herten en zwijnen ook moet doen.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is het wel een beetje idd. Ik merk dat je het pro wolf volk vnl in de steden vindt en dat die de provincie als een soort veredelde dierentuin zien waar ze in de weekenden een beetje aapjes gaan kijken.
de boer moet eerst proberen of ie er zelf onderdoor kanquote:Op zondag 9 juli 2023 12:56 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is wel waar natuurlijk, als een wolf onder een wolf werend hek kan kruipen, dan heb je iets niet goed gedaan.
Ik ben ook niet per se tegen de wolf ik ben wel voor beheersmaatregelen en dat heb ik in deze reeks regelmatig lopen ventileren. Maar zelfs dat is vloeken in de kerk lijkt het.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik, als een Nunspeter heb niet perse wat tegen de wolf. Je moet wel streng beheren en schieten waar nodig, zoals je dat bij de herten en zwijnen ook moet doen.
Yeah. Ik snap dat niet. Dat is hetzelfde als met de Oostvaardersplassen toen. In Nederland willen we natuur. Wil je hier groot wild in laten lopen zul je moeten beheren. Als je niet wil schieten of laten verhongeren kun je beter geen groot wild laten lopen. Je bossen zijn dan wel meer veredelde parken dan bossen.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben ook niet per se tegen de wolf ik ben wel voor beheersmaatregelen en dat heb ik in deze reeks regelmatig lopen ventileren. Maar zelfs dat is vloeken in de kerk lijkt het.
Victim blaming. Die man heeft de moeite gedaan en dat was blijkbaar niet goed genoeg. Nou ja, ik vind dat sneu voor hem.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als de wolf er onderdoor kan, is het dus geen wolfwerend hek.
Of de wolven die hier in Nederland zijn, zijn allemaal universitair geschoold, of de mensen die de hekken bedenken zijn net zo dom als de schapen die binnen het hek staan.
Wij, de mens, de 'top-of-the-foodchain' hier op aarde, kan geen hek bedenken dat een wolf tegenhoudt. Echt....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |