abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zondag 2 april 2023 @ 13:57:38 #1
375570 crew  Cyan9
pi_208629784
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1896417228/weg-met-de-wolven

quote:
Wolven richten een slachting aan onder het wild op De Hoge Veluwe. Tijd om in te grijpen, vindt Frans Boomer.

https://www.telegraaf.nl/(...)rden-park-veluwe-uit
BEKIJK OOK:

'Wolven moorden Park Veluwe uit'
In nationaal park De Hoge Veluwe zijn wolven verantwoordelijk voor het uitroeien van herten, reeën en moeflons. Er worden slachtingen aangericht onder het wild, waarbij gewoon uit bloeddorst dieren gedood worden. De resterende moeflons moeten beschermd worden door ze te plaatsen in met hoge hekken omsloten ruimten.

De moeflons zijn essentieel voor de begrazing om het landschap zoals het nu is in stand te houden. Als je de beschermende wolven laat uitrazen, is De Hoge Veluwe binnen korte termijn van al haar wild beroofd. Dan gaan ze op zoek naar andere gebieden, waar nog wel wild is of richten ze zich weer op de schapen, koeien en paarden. Dat wil niemand en dus moeten de wolven verjaagd of desnoods afgeschoten worden voordat het te laat is.

n
Daar zulllen de wolven blij mee zijn , de reetjes zijn los

Uitsterfbeleid voor herten op kinderboerderij en hertenkamp

quote:
Uitsterfbeleid voor herten op kinderboerderij en hertenkamp
Redactie 27-01-2023 02:13 print
Minister Piet Adema hield donderdag in debat met de Kamercommissie Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) vast aan een 'uitsterfbeleid' voor de bij kinderboerderijen populaire herten.

Er zijn nu zo'n 250 hertenkamp in ons land en Adema heeft begrip voor de 'Bambi-adoratie' van mensen.
Maar hij is van mening dat dam- en edelherten vrij in velden en bossen moeten kunnen leven, in plaats van een afgeschermde ruimte achter een hek.

Daarom mag er vanaf 1 januari 2024 niet meer worden gefokt met de herten van hertenkampen en kinderboerderijen.
De al aanwezige herten mogen blijven tot ze doodgaan, maar er mogen geen nieuwe kalfjes meer bij komen. Op deze manier zullen de hertenkampen langzaam verdwijnen.
Niet mijn OP. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 2 april 2023 @ 13:59:54 #2
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208629818
Overzicht schademeldingen aan vee

Laatste nieuws:

quote:
Alpaca's en kippen doodgebeten: 'Het was een bloederig slagveld'

In een paar weken tijd zijn in Haps drie alpaca’s en 24 kippen doodgebeten. Ze liepen op het terrein van de Alpaca Haciënda Holland. De eigenaar én een dierenarts denken dat de alpaca’s zijn gegrepen door een wolf. De kippen zijn vrijwel zeker door een vos gedood. “Zo'n moordpartij hakt erin wel hoor”, vertelt eigenaar Marius van Daal.

Het was zijn schoonzoon die vorige week vrijdag als eerste het bloederige tafereel zag. Rond half tien ’s morgens ontdekte hij dat van drie alpaca’s (een soort lama) de keel was doorgebeten. Twee van de slachtoffers waren al dood, de derde overleed toen de dierenarts onderweg was.

“Het was een behoorlijk slagveld. Een gruwelijk beeld”, vertelt Ido Ypma van Dierenartsenpraktijk Boxmeer. “Alle drie alpaca's zijn bij de keel gegrepen. Van één alpaca vonden we een deel van de kaak een eindje verderop in de wei. Een ander deel was opgegeten.”

Van Daal zelf lag die ochtend in het ziekenhuis en kreeg daar van zijn dochter het vreselijke nieuws te horen. Toen hij thuiskwam, was de conclusie snel getrokken: hier is een wolf bezig geweest.

"Ik heb vijftien centimeter lange pootafdrukken gevonden en de manier waarop die alpaca's zijn omgebracht, dat kan alleen een wolf gedaan hebben. Bovendien was twee dagen eerder in de buurt, in natuurgebied De Vilt in Beugen, ook al een wolf gezien."

Ypma: “Ik heb niet de deskundigheid om vast te stellen welk dier hiervoor verantwoordelijk is, maar het zou best een wolf kunnen zijn. BIJ12 gaat dit uitzoeken.”

BIJ12 is de landelijke organisatie die in actie komt als er dieren mogelijk door een wolf zijn gedood. Meestal gaat het om schapen. Wolven hebben het zelden gemunt op alpaca’s. De laatste keer dat in Brabant een alpaca te grazen werd genomen, was vorig jaar mei in Heusden. Toen was dat het werk van een hond. Volgens BIJ12 kan dat ook nu het geval zijn.

Van Daal gelooft daar niks van. Hij vermoedt dat een wolf door een gat onder een hek om de alpacawei is gekropen. De dood van drie van zijn dieren is hem niet in de koude kleren gaan zitten.

"Ik heb ze zelf gefokt, voor de hobby. Ik ga sindsdien toch wel angstig naar bed en bij het minste of geringste geluid sta ik op om te kijken of er iets aan de hand is. Maar wat kan ik nog meer doen? Er staat een hoog hek met prikkeldraad omheen. Ik heb direct camera's geplaatst. Ik kan alleen maar hopen dat die wolf niet meer terugkomt."

Financieel is het ook een zware tegenvaller. Van Daal: "Een alpaca kost al gauw 500 euro, maar deze waren wel 10.000 euro waard. Het waren echte tophengsten."

De wolf slaat in Brabant vooral toe in de Kempen en in de gemeente Heusden en omgeving. In het Land van Cuijk, waar Haps bij hoort, waren tot nu toe geen wolvenaanvallen.
  zondag 2 april 2023 @ 14:02:52 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208629854
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 13:57 schreef Cyan9 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1896417228/weg-met-de-wolven
[..]
Daar zulllen de wolven blij mee zijn , de reetjes zijn los

Uitsterfbeleid voor herten op kinderboerderij en hertenkamp
[..]
Niet mijn OP. :s)
als ze geen uitsterf beleid doen dan zorgen de wolven wel voor uitsterfbeleid
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 2 april 2023 @ 14:04:38 #4
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_208629896
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 13:59 schreef AchJa het volgende:
Overzicht schademeldingen aan vee

Laatste nieuws:
[..]

Arme kippen. Schiet alle vossen dood!
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 2 april 2023 @ 14:07:12 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208629953
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 14:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Arme kippen. Schiet alle vossen dood!
Dat mag , maar di e krijg je niet te pakken
quote:
Sinds 12 mei 2006 staat de vos op de landelijke vrijstellingslijst.

Dit betekent dat de vos niet beschermd wordt tegen de jacht en dus met het geweer bejaagd mag worden. Alleen in het stedelijk gebied en een aantal natuurgebieden is bestrijding van vossen niet toegestaan.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 2 april 2023 @ 14:29:50 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_208630249
Natuur verdient meer ruimte. Dit zijn verschillende vormen van ruimte.

Betere omheiningen aanschaffen voor je vee dus.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 2 april 2023 @ 14:46:30 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208630497
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 14:29 schreef SpecialK het volgende:
Natuur verdient meer ruimte. Dit zijn verschillende vormen van ruimte.

Betere omheiningen aanschaffen voor je vee dus.
https://www.bnnvara.nl/vr(...)ing-van-wolvenschade

De vergoeding voor wolven schade zijn wel goed , maar ik zou er dan toch mee stoppen
Je beesten dood in het weiland vinden is geen grapje , echt niet leuk


blijven toch jouw dieren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208630663
Ik snap niet zo waarom het een keuze tussen laat maar lopen of doden moet zijn.

Behalve bescherming zoals goede hekken (lees vooral schrikdraad) zou je kunnen zeggen dat er best geschoten mag worden of met rubberen kogeltjes (doet vies auw, maar verder geen schade) of andere actieve verjaagmethoden gebruikt mogen worden.

Zeker mbt de gevestigde roedels werkt dat heel goed. Die leren snel aan dat ze bepaalde plekken en dingen moeten mijden en geven het ook door aan hun kroost.

Het is niet waterdicht, maar verlaagt de mogelijke overlast wel. In combi met bescherming kom je dan een heel eind.

Extra voordeel is dat de wolven ook mensen schuwer blijven. Wat risico situaties voorkomt. En met voldoende domme mensen die wolfje willen gaan kijken en zelfs voeren is het fijn als die beesten vermijdend van aard blijven.
  zondag 2 april 2023 @ 16:01:11 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_208631894
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 14:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
https://www.bnnvara.nl/vr(...)ing-van-wolvenschade

De vergoeding voor wolven schade zijn wel goed , maar ik zou er dan toch mee stoppen
Je beesten dood in het weiland vinden is geen grapje , echt niet leuk


blijven toch jouw dieren
het is gewoon economische schade. als je je dieren wil beschermen zijn daar methoden voor maar veel boeren hebben dus dat sentiment niet om daar wat geld voor uit te trekken. dus dan kan het zijn dat je je schaap dood aantreft. oorzaak, gevolg.

We kunnen niet telkens en overal de natuur maar blijven wegwurgen totdat de hele wereld 1 grote veilige parkeerplek is geworden. boeren hebben geluk gehad in nederland tot nu toe maar elders in de wereld is schade door roofdieren de normaalste zaak van de wereld. Het hoort er gewoon bij.

tendentieus zijdelinks argument: boeren kunnen niet alsmaar zo lacherig doen dat randstedelingen zogenaamd geen benul hebben van wat er bij komt kijken om voedsel te produceren en vervolgens zo naief en jankerig doen als diezelfde natuur waar zij claimen zo veel dichterbij te staan dan anderen soms een beetje terug duwt.


Beetje meer realiteitszin is gezond denk ik.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 2 april 2023 @ 16:16:09 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208632245
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]
het is gewoon economische schade. als je je dieren wil beschermen zijn daar methoden voor maar veel boeren hebben dus dat sentiment niet om daar wat geld voor uit te trekken. dus dan kan het zijn dat je je schaap dood aantreft. oorzaak, gevolg.

We kunnen niet telkens en overal de natuur maar blijven wegwurgen totdat de hele wereld 1 grote veilige parkeerplek is geworden. boeren hebben geluk gehad in nederland tot nu toe maar elders in de wereld is schade door roofdieren de normaalste zaak van de wereld. Het hoort er gewoon bij.

tendentieus zijdelinks argument: boeren kunnen niet alsmaar zo lacherig doen dat randstedelingen zogenaamd geen benul hebben van wat er bij komt kijken om voedsel te produceren en vervolgens zo naief en jankerig doen als diezelfde natuur waar zij claimen zo veel dichterbij te staan dan anderen soms een beetje terug duwt.

Beetje meer realiteitszin is gezond denk ik.
schapen houden is al verlieslatend he
de wol brengt niets op , kost geld om er vanaf te komen
lamsvlees is nog wel rendabel, dus wat doet de boer, geen schapen meer, klaar ermee

dan maar snijmais erop met heel veel stront erbij
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208632250
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 14:29 schreef SpecialK het volgende:
Natuur verdient meer ruimte. Dit zijn verschillende vormen van ruimte.

Betere omheiningen aanschaffen voor je vee dus.
Donder toch op, Nederland heeft sloten als afscheiding, geen hekwerken. Sloten zit vol met natuur en leven, hekken zijn lelijk en milieubelastend. Opgestaan is plaats vergaan, de wolf gaat maar terug naar zijn eigen land.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 2 april 2023 @ 16:17:20 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208632272
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Donder toch op, Nederland heeft sloten als afscheiding, geen hekwerken. Sloten zit vol met natuur en leven, hekken zijn lelijk en milieubelastend. Opgestaan is plaats vergaan, de wolf gaat maar terug naar zijn eigen land.
zo is dat afschieten, geen plek voor wolven en beren in Nederland
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 2 april 2023 @ 16:19:20 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208632302
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Donder toch op, Nederland heeft sloten als afscheiding, geen hekwerken. Sloten zit vol met natuur en leven, hekken zijn lelijk en milieubelastend. Opgestaan is plaats vergaan, de wolf gaat maar terug naar zijn eigen land.
De sloten waar allemaal gier en giftige zooi in spoelt via de drainagebuizen bedoel je? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208632327
Wolven aan de leiband!
  zondag 2 april 2023 @ 16:21:36 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208632344
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:20 schreef Yevgeuni het volgende:
Wolven aan de leiband!
niks ervan afschieten die rotbeesten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 2 april 2023 @ 16:22:19 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208632358
quote:
84s.gif Op zondag 2 april 2023 16:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De sloten waar allemaal gier en giftige zooi in spoelt via de drainagebuizen bedoel je? :')
nee dat is niet waar

sloten zijn veel schoner dan 30 jaar terug, we zwemmen hier al jaren weer in de IJssel

vroeger dreven de doode varkens in de IJssel en ratten waren er volop
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 2 april 2023 @ 16:23:03 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208632373
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat is niet waar

sloten zijn veel schoner dan 30 jaar terug
Dat ze schoner zijn dan 30 jaar geleden wil niet zeggen dat er geen giftige teringzooi meer in zit.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 2 april 2023 @ 16:23:51 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208632386
quote:
84s.gif Op zondag 2 april 2023 16:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat ze schoner zijn dan 30 jaar geleden wil niet zeggen dat er geen giftige teringzooi meer in zit.
nee worden veel; gecontroleerd , de rivieren en sloten zijn schoon

hooguit wat fosfaat maar daar groei je van
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 2 april 2023 @ 16:25:57 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208632422
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee worden veel; gecontroleerd , de rivieren en sloten zijn schoon

hooguit wat fosfaat maar daar groei je van
Maas vervuild met landbouwgif, drinkwaterbedrijven stoppen inname
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208632582
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niks ervan afschieten die rotbeesten
Jij komt over als een intelligent man.
  zondag 2 april 2023 @ 16:42:29 #21
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208632680
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij komt over als een intelligent man.
Dank je
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 2 april 2023 @ 16:44:11 #22
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208632698
Nou dat wordt nog wat als ze een wolf in de peiling krijgen... _O-

quote:
'Vriendelijkste koeien die er zijn' moeten weg uit Hunzebos in Odoorn. Recreanten zijn bang voor de dieren en klagen bij Staatsbosbeheer

Een achttal koeien moet verdwijnen uit het Hunzebos. Er zouden te veel klachten zijn van bange recreanten.

„Het gaat om Herefords, de vriendelijkste koeien die er zijn.” Voorzitter Berber Ubbink van de Stichting Natuurlijk Odoorn is erg teleurgesteld. Ze moet de groep runderen op last van Staatsbosbeheer verwijderen. „Ze zeggen dat mensen bang zijn voor de koeien. Nou, op Facebook staan allemaal reacties van omwonenden die boos zijn dat deze koeien nu weg moeten. Die klachten zullen wel komen van mensen uit de Randstad, die nog nooit een rund hebben gezien. Ik ken die klachten in elk geval niet.”

Stichting Natuurlijk Odoorn stelt zich ten doel natuur en landschap rondom Odoorn te bewaren. Daartoe laat zij landerijen begrazen door diverse schapenrassen en dus ook door koeien. „We hebben die koeien al tien jaar. Het gaat om zeven volwassen koeien en een pink. Plus wat kalfjes. We pachten dit bos van Staatsbosbeheer. Ik heb me wel verzet toen ik hoorde dat de koeien weg moeten”
Herengezelschap

Herengezelschap hebben de dames momenteel niet. „We hebben er af en toe wel een stier bij lopen, maar die moet na verloop van tijd weg om inteelt te voorkomen. En zo’n stier is ook heel vriendelijk, hoor. Daarom hebben we juist voor dit ras gekozen. Weet je, ik loop regelmatig door de bergen in Zwitserland of Oostenrijk. Dan kom je regelmatig koeien tegen. Dat vind ik juist leuk.”

Het is wel druk in het Hunzebos, met een nabijgelegen recreatiepark, zegt Ubbink. De koeien moeten half april weg uit het Hunzebos. Waar ze precies naar toe gaan, is nog niet helemaal duidelijk. „Misschien kan ik er twee of drie kwijt op het schapenpark achter Odoorn. Daar kunnen ze zich wat meer verschuilen en staan ze niet zo snel op een wandelpad.”

Staatsbosbeheer was zondag nog niet in staat om te reageren.
_O-
pi_208632703
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dank je
Hoe oud ben je?
pi_208632765
De Wolf moet blijven, ontelbare dieren naar de slachtbank en om een paar dode schapen zou de wolf weg moeten, het is gewoon de natuur
  zondag 2 april 2023 @ 16:56:44 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208632850
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoe oud ben je?
40 jaar geleden was ik al ouder dan jij nu
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208632927
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
40 jaar geleden was ik al ouder dan jij nu
Dan zou je je eens moeten gaan gedragen naar je leeftijd. En niet als een bang 12jarig meisje
  zondag 2 april 2023 @ 17:41:18 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208633250
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee worden veel; gecontroleerd , de rivieren en sloten zijn schoon

hooguit wat fosfaat maar daar groei je van
Waarom heb jij zo'n ziekelijke obsessie met liegen?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 2 april 2023 @ 17:45:19 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208633284
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 17:03 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Dan zou je je eens moeten gaan gedragen naar je leeftijd. En niet als een bang 12jarig meisje
en als een wolf dan een meisje aanvalt ?/ en opeet ?/


Dassen ook de das omdoen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208633312

Dotjes O+ *;
Go hard or go home
  zondag 2 april 2023 @ 19:11:16 #30
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_208634182
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 17:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en als een wolf dan een meisje aanvalt ?/ en opeet ?/


Dassen ook de das omdoen
Ja, verslinden dassen nu ook al kleine meisjes in de restanten van jouw brein? :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 2 april 2023 @ 19:46:50 #31
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_208634500
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Donder toch op, Nederland heeft sloten als afscheiding, geen hekwerken. Sloten zit vol met natuur en leven, hekken zijn lelijk en milieubelastend. Opgestaan is plaats vergaan, de wolf gaat maar terug naar zijn eigen land.
_O- Vol met blauwalg en pesticiden bedoel je. Een hek waar kleine dieren nog doorheen kunnen is een prima optie. Schapen staan daar overigens al best vaak tussen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 2 april 2023 @ 20:28:57 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208634950
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 19:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ja, verslinden dassen nu ook al kleine meisjes in de restanten van jouw brein? :')
Al in tijden geen mens aangevallen in Europa. Laat staan gedood. Maar die gek kan het alleen maar over de mogelijkhdid dat mensen opgegeten worden hebben :')

Ach, zo zegt hij ook dat Rusland paspoorten uitdeelt binnen Europa en meer van dat soort rare kwats.

Een fantast die niet soorheect dat niemand in z'n leugens trapt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_208638204
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 17:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en als een wolf dan een meisje aanvalt ?/ en opeet ?/


Dassen ook de das omdoen
Jij bent echt niet goed. Ik hoor je constant janken over die wolf en de mogelijkheid dat ze kinderen gaan aanvallen. Maar de dieren die juist de mensen aanvallen en andere dieren doodmaken hoor ik je niet over. Katten en honden maken veel meer slachtoffers dan die paar wolven
  maandag 3 april 2023 @ 11:40:14 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208639869
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 17:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en als een wolf dan een meisje aanvalt ?/ en opeet ?/

Dassen ook de das omdoen
Tering héé :') . Heeft je moeder je roodkapje voorgelezen toen je daar te jong voor was? Of waar komt dat wolventrauma van je vandaan?
Huilen dan.
  maandag 3 april 2023 @ 16:41:58 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208643184
quote:
7s.gif Op maandag 3 april 2023 11:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tering héé :') . Heeft je moeder je roodkapje voorgelezen toen je daar te jong voor was? Of waar komt dat wolventrauma van je vandaan?
Als het jou kind was dat door een wolf opengereet was op de camping in het bos ,, net als een jong lammetje ??

dan praat jij ook anders he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208689886
9000 varkens levend verbrand. Zijn we met z'n allen nog steeds ziedend op de wolf omdat die 8 schapen heeft gepakt?
Go hard or go home
  Vis een optie? vrijdag 7 april 2023 @ 10:11:32 #37
70532 loveli
N
pi_208690677
Ja.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 7 april 2023 @ 10:12:08 #38
70532 loveli
N
pi_208690684
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 17:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en als een wolf dan een meisje aanvalt ?/ en opeet ?/


Dassen ook de das omdoen
Bevers, anyone?
crap in = crap out
pi_208690692
mag wel wat minder minder minder
pi_208690700
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 april 2023 08:34 schreef Noek het volgende:
9000 varkens levend verbrand. Zijn we met z'n allen nog steeds ziedend op de wolf omdat die 8 schapen heeft gepakt?
Die varkens zijn economie. Die schapen zijn eigendom.
JeWeetToch.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  vrijdag 7 april 2023 @ 10:49:55 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208691037
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:12 schreef loveli het volgende:

[..]
Bevers, anyone?
Levensgevaarlijk die kutbevers. Je dochter zal maar net onder een omgeknaagde boom terecht komen :{
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_208691260
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:49 schreef Dven het volgende:

[..]
Levensgevaarlijk die kutbevers. Je dochter zal maar net onder een omgeknaagde boom terecht komen :{
Of je dikke vrouw struikelt over die stam en scheurt beide enkelbanden af waardoor jij de komende 6 weken moet gaan stofzuigen.
Moet je toch niet aan denken? Alle wolven dood! en alle bevers. Kill them with fire!!
Go hard or go home
pi_208691346
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 april 2023 08:34 schreef Noek het volgende:
9000 varkens levend verbrand. Zijn we met z'n allen nog steeds ziedend op de wolf omdat die 8 schapen heeft gepakt?
Die vleesboeren moeten sowieso (gedwongen) weg. Waar gaat het over.
pi_208691353
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:25 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Die vleesboeren moeten sowieso (gedwongen) weg. Waar gaat het over.
Het gaat iig niet om 9000 dode vleesboeren. Waar heb je het over?
Go hard or go home
pi_208691468
Ik vond de toespraak van de Wolf wel goed woensdag, hij moet bliijven
  vrijdag 7 april 2023 @ 15:32:59 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208694101
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:14 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Die varkens zijn economie. Die schapen zijn eigendom.
JeWeetToch.
varkens zijn ook eigendom

gaat vaak fout met de zonnepanelen , geen beveliging slecht aangelegd
goedkope onervaren amateur installateur
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 7 april 2023 @ 15:34:25 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208694112
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:25 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Die vleesboeren moeten sowieso (gedwongen) weg. Waar gaat het over.
we gaan van heel nederland Natura2000 maken met subsidie waar geen hondje meer mag schijten om de arme natuur niet te mesten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208695597
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 15:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we gaan van heel nederland Natura2000 maken met subsidie waar geen hondje meer mag schijten om de arme natuur niet te mesten
Probeer het een beetje ontopic te houden ajb :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 7 april 2023 @ 21:41:41 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208698267
https://www.telegraaf.nl/(...)r-26-in-bos-trentino

He Beren die moeten we ook hebben in Nederland

echte robuste natuur met beren , konikpaarden en wolven we gaan nog een 100 hectare aardappels opofferen voor robuste natuur onder water te zetten

Beren doen niks hoor echt niet , gewoon met rust laten 8)7 :W
Ja ok hij is wel dood , maar beren doen nooit iemand kwaad
quote:
Afgeschoten
De autoriteiten hebben besloten het dier op te sporen en af te maken.
Maar critici benadrukken dat beren normaal gesproken afstand houden van mensen.
De lokale overheid zou ervoor moeten zorgen dat mensen uit gebieden blijven waar vrouwtjesberen hun jongen grootbrengen, aldus een dierenactiviste.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator zaterdag 8 april 2023 @ 10:05:03 #50
375570 crew  Cyan9
pi_208701488
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 21:41 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)r-26-in-bos-trentino

He Beren die moeten we ook hebben in Nederland

echte robuste natuur met beren , konikpaarden en wolven we gaan nog een 100 hectare aardappels opofferen voor robuste natuur onder water te zetten

Beren doen niks hoor echt niet , gewoon met rust laten 8)7 :W
Ja ok hij is wel dood , maar beren doen nooit iemand kwaad
[..]

Slaat nergens op, is niet aan de orde.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')