abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 11:35:23 #1
375570 crew  Cyan9
pi_212891174
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1896417228/weg-met-de-wolven

quote:
Wolven richten een slachting aan onder het wild op De Hoge Veluwe. Tijd om in te grijpen, vindt Frans Boomer.

https://www.telegraaf.nl/(...)rden-park-veluwe-uit
BEKIJK OOK:

'Wolven moorden Park Veluwe uit'
In nationaal park De Hoge Veluwe zijn wolven verantwoordelijk voor het uitroeien van herten, reeën en moeflons. Er worden slachtingen aangericht onder het wild, waarbij gewoon uit bloeddorst dieren gedood worden. De resterende moeflons moeten beschermd worden door ze te plaatsen in met hoge hekken omsloten ruimten.

De moeflons zijn essentieel voor de begrazing om het landschap zoals het nu is in stand te houden. Als je de beschermende wolven laat uitrazen, is De Hoge Veluwe binnen korte termijn van al haar wild beroofd. Dan gaan ze op zoek naar andere gebieden, waar nog wel wild is of richten ze zich weer op de schapen, koeien en paarden. Dat wil niemand en dus moeten de wolven verjaagd of desnoods afgeschoten worden voordat het te laat is.

n
Daar zulllen de wolven blij mee zijn , de reetjes zijn los

Uitsterfbeleid voor herten op kinderboerderij en hertenkamp

quote:
Uitsterfbeleid voor herten op kinderboerderij en hertenkamp
Redactie 27-01-2023 02:13 print
Minister Piet Adema hield donderdag in debat met de Kamercommissie Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) vast aan een 'uitsterfbeleid' voor de bij kinderboerderijen populaire herten.

Er zijn nu zo'n 250 hertenkamp in ons land en Adema heeft begrip voor de 'Bambi-adoratie' van mensen.
Maar hij is van mening dat dam- en edelherten vrij in velden en bossen moeten kunnen leven, in plaats van een afgeschermde ruimte achter een hek.

Daarom mag er vanaf 1 januari 2024 niet meer worden gefokt met de herten van hertenkampen en kinderboerderijen.
De al aanwezige herten mogen blijven tot ze doodgaan, maar er mogen geen nieuwe kalfjes meer bij komen. Op deze manier zullen de hertenkampen langzaam verdwijnen.
Niet mijn OP. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_212891183
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 11:47:15 #3
375570 crew  Cyan9
pi_212891324
Ah mijn fout. :)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')