En duizenden levend verbrande varkens?quote:Op woensdag 3 mei 2023 06:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan kunne de groenlinks mensen er pas echt van genieten
aangezien ze verder nooit buiten de randstad komen , en nooit een dood schaaap zien met de ingewanden eruit
Ik woon op de Veluwe, op steenworp afstand van het bos en het leefgebied van een van de roedels in deze regio. Wat mij betreft is de wolf hier meer dan welkom.quote:Op woensdag 3 mei 2023 06:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan kunne de groenlinks mensen er pas echt van genieten
aangezien ze verder nooit buiten de randstad komen , en nooit een dood schaaap zien met de ingewanden eruit
Eens ! Misschien wel op den duur wat schieten.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik woon op de Veluwe, op steenworp afstand van het bos en het leefgebied van een van de roedels in deze regio. Wat mij betreft is de wolf hier meer dan welkom.
Dode schapen zijn inderdaad jammerlijk, al zie je die zeer zelden. Het is niet alsof je tijdens een willekeurige wandeling op de Veluwe wordt geconfronteerd met uiteengerukte schapen. Bovendien worden schapen vaak ook gewoon slachtoffer van honden, niet van wolven.
We hebben hier twee schaapskuddes in de buurt, in Ermelo en Nunspeet. Die hebben maatregelen getroffen om hun dieren te beschermen tegen de wolf en in al die jaren is er nog geen schaap gegrepen.
Waarom zou je schapen afschietenquote:Op woensdag 3 mei 2023 14:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eens ! Misschien wel op den duur wat schieten.
Honden afschieten?quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Gewoon aan de wolven voerenquote:Op woensdag 3 mei 2023 16:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
[..]
Nee, die drammers die zeuren over die paar wolven.
Ligt eraan hoe de populatie zich ontwikkelt. Zou dat inderdaad niet op voorhand uitsluiten.quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja Europese bepalingen en dat alles meer..quote:Op woensdag 3 mei 2023 17:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe de populatie zich ontwikkelt. Zou dat inderdaad niet op voorhand uitsluiten.
nee wolven bedoelt iequote:
schapen zijn nuttig en een eigendom van mensen , die er zuinig op zijn en ze al jaren te eten gevenquote:Op donderdag 4 mei 2023 16:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom wel wolven afschieten en geen schapen?
quote:Schapen en heide: onlosmakelijk met elkaar verbonden
Heide kan niet bestaan zonder schapen.
Als heide niet wordt begraasd, dan zou alles al snel dichtgroeien met grassen, struiken en op termijn zelfs grote bomen.
De heide zou binnen tienallen jaren helemaal verdwijnen...
Schapen houden met hun gegraas de heide open.
Ze eten gras zoals het pijpestrootje tussen de heide weg en verorberen malse, jonge boompjes voordat die de kans krijgen te groeien.
Ze knabbelen trouwens ook graag aan de heidestruiken zelf maar dat is juist goed.
Het stimuleert de groei.
Hei en schaap hebben samen dus een goede relatie.
Een echte win-win situatie.
schapenvleesquote:Op donderdag 4 mei 2023 16:42 schreef StateOfMind het volgende:
Die er zuinig op zijn...
Niet voor winstbejag...
Daarom worden er jaarlijks zo'n 550.000 geslacht in slachthuizen.
Je weerlegt je eigen "argumenten", goed gedaan.quote:Op donderdag 4 mei 2023 17:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
schapenvlees
ja wat wil jij er dan mee doen
het is het enige dat de schaap nog een klein beetje geld opbrengt
het is mager vlees
een varken is onrein , de varken zweet niet die houd de vuil in zich voor jou om op te eten
voor jouw shoarma
de wol is waardeloos geworden , .als je de wol kwijt wilt moet je naar de stort en dat kost geldquote:Op donderdag 4 mei 2023 17:42 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je weerlegt je eigen "argumenten", goed gedaan.
Zuinig op zijn? Niet voor winstbejag? Nou, mooi: dan investeer je toch in wolfwerende maatregen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
schapen zijn nuttig en een eigendom van mensen , die er zuinig op zijn en ze al jaren te eten geven , niet voor winstbejag
nou ik kan me wel voorstellen dat veel schapenhouders er mee ophoudenquote:Op donderdag 4 mei 2023 22:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zuinig op zijn? Niet voor winstbejag? Nou, mooi: dan investeer je toch in wolfwerende maatregen.
Met elk vak komen beroepsrisico's.quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik kan me wel voorstellen dat veel schapenhouders er mee ophouden
niet eens zozeer omdat het gewoon geld kost, en niets mee te verdienen is , maar mede omdat het zien van je vermoorde beesten vreselijk is
ik verbaas me altijd dat iedereen schande spreekt als een veehouder geld wil verdienen, terwijl ze zelf erg van hun salaris afhankelijk zijn
Laten we nou niet doen alsof schapen bij bosjes worden omgelegd. Zoals ik al eerder aangaf hebben de kuddes hier in de regio nog geen slachtoffers te betreuren, terwijl er zich hier toch echt een roedel schijnt op te houden. Die wolven doen zich blijkbaar tegoed aan de grote hoeveelheid zwijnen, reeën en herten die onze bossen bevolken.quote:Op donderdag 4 mei 2023 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik kan me wel voorstellen dat veel schapenhouders er mee ophouden
niet eens zozeer omdat het gewoon geld kost, en niets mee te verdienen is , maar mede omdat het zien van je vermoorde beesten vreselijk is
ik verbaas me altijd dat iedereen schande spreekt als een veehouder geld wil verdienen, terwijl ze zelf erg van hun salaris afhankelijk zijn
maar iedereen wil graag een redelijk loon verdienen , 1000 euro negatief dat hou je niet lang volquote:
ik denk dat jij dat niet weet danquote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we nou niet doen alsof schapen bij bosjes worden omgelegd. Zoals ik al eerder aangaf hebben de kuddes hier in de regio nog geen slachtoffers te betreuren, terwijl er zich hier toch echt een roedel schijnt op te houden. Die wolven doen zich blijkbaar tegoed aan de grote hoeveelheid zwijnen, reeën en herten die onze bossen bevolken.
Ik denk dat ik stukken beter op de hoogte ben dan jij, vriendelijke vriend.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat jij dat niet weet dan
vraag eens rond daar
iedere roedel die moord dat het een lust is
Laat deze demente user eens met rustquote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat ik stukken beter op de hoogte ben dan jij, vriendelijke vriend.
quote:Op donderdag 4 mei 2023 17:21 schreef michaelmoore het volgende:
een varken is onrein , de varken zweet niet die houd de vuil in zich voor jou om op te eten
voor jouw shoarma
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |