DTS?quote:Op zondag 2 april 2023 09:59 schreef Jane het volgende:
Blij dat Verstappen gewonnen heeft, maar wat een farce verder. Maar de DTS-kijker zal dit waarschijnlijk geweldig vinden. Helaas.
Altijd die chinezen weer die dwars liggenquote:Op zondag 2 april 2023 09:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
China is er wederom tussenuit gevallen.
dode topic spelquote:
Die zijn nog steeds druk met een virus uit 2020.quote:Op zondag 2 april 2023 10:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Altijd die chinezen weer die dwars liggen
Moeten ze ook niet zoveel corona bier drinkenquote:Op zondag 2 april 2023 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die zijn nog steeds druk met een virus uit 2020.
zonnebril op je strot doenquote:Op zondag 2 april 2023 10:01 schreef Nattekat het volgende:
Hier ook zon nu. Wilde naar de bank verkassen, maar dan schijnt ie recht mijn strot in
Dit zijn de momenten waarop duidelijk wordt waarom Leclerc, zonder absoluut oppermachtige wagen, geen wereldkampioen zal worden.quote:
Er is toch geen farce aan, 2 ronden voor het einde van de race maar afvlaggen omdat er iemand crashed slaat nergens op. Finishen achter de SC ook niet. Dus dit is precies wat er is afgesproken. Dat Gasly er vervolgens een zooitje van maakt tsjah.quote:Op zondag 2 april 2023 09:59 schreef Jane het volgende: Blij dat Verstappen gewonnen heeft, maar wat een farce verder. Maar de DTS-kijker zal dit waarschijnlijk geweldig vinden. Helaas.
Koop gordijnen/luxaflex.quote:Op zondag 2 april 2023 10:01 schreef Nattekat het volgende:
Hier ook zon nu. Wilde naar de bank verkassen, maar dan schijnt ie recht mijn strot in
Hier nog zwaarbewolkt en ijskoud buiten gvd.quote:Op zondag 2 april 2023 10:01 schreef Nattekat het volgende:
Lekker de tuin in danquote:Op zondag 2 april 2023 10:01 schreef Nattekat het volgende:
Het probleem is dat het een half uur duurt. En dat het vaagheid troef is, de stewards (die zijn uiteindelijk de hoogste baas, niet de RD) kunnen namelijk wel degelijk afvlaggen (11.9.3.r sporting code). Dat ze dat niet doen is prima, maar geef even een seintje zodat men weet wat er gaat gebeuren.quote:Op zondag 2 april 2023 09:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, allemaal waar in veel situaties.
Maar niet in deze situatie. Dit is namelijk letterlijk hoe Kalff het uitlegde de enige optie.
Ik zie echt het probleem niet.
Yuki*quote:Op zondag 2 april 2023 09:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waarom Perez? Die heeft hierdoor plekken gewonnen.
Jankerts houd je altijd.quote:Op zondag 2 april 2023 10:03 schreef Mylene het volgende:
Twitter gaat helemaal los dat Max niet eerlijk heeft gewonnen.
Wiel netjes op de lijnquote:Op zondag 2 april 2023 10:03 schreef Mylene het volgende:
Verrassend. Not.quote:Op zondag 2 april 2023 10:03 schreef Mylene het volgende:
Gras is groen.quote:Op zondag 2 april 2023 10:03 schreef Mylene het volgende:
dat bedoel ikquote:Op zondag 2 april 2023 10:03 schreef Mylene het volgende:
Ik ga straks baantjes zwemmen. #hashtag gezond bezigquote:Op zondag 2 april 2023 10:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon weer terug mijn nest in
Denk dat ik maar gewoon achter mijn bureau kruip, moet van @:heywoodu
Kunnen we die niet gewoon gaan schrappen, niemand die 'm zal missen en genoeg andere kandidaten die bulken van het geld om een GP te organiseren.quote:Op zondag 2 april 2023 09:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
China is er wederom tussenuit gevallen.
Goed bezigquote:Op zondag 2 april 2023 10:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ga straks baantjes zwemmen. #hashtag gezond bezig
Stewards nemen pas een beslissing nadat de schade bekeken is.....quote:Op zondag 2 april 2023 10:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het probleem is dat het een half uur duurt. En dat het vaagheid troef is, de stewards (die zijn uiteindelijk de hoogste baas, niet de RD) kunnen namelijk wel degelijk afvlaggen (11.9.3.r sporting code). Dat ze dat niet doen is prima, maar geef even een seintje zodat men weet wat er gaat gebeuren.
Als er één ding is dat zeker is in het leven dan is het wel dat Twitter over de zeik isquote:Op zondag 2 april 2023 10:03 schreef Mylene het volgende:
Denk aan je gezondheid en sluit Twitter af.quote:Op zondag 2 april 2023 10:03 schreef Mylene het volgende:
Ah Twitterquote:Op zondag 2 april 2023 10:03 schreef Mylene het volgende:
Ik niet. #hashtag lamzakquote:Op zondag 2 april 2023 10:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ga straks baantjes zwemmen. #hashtag gezond bezig
Ik gooi deze er maar weer in:quote:
Aw, diddums.quote:
Zie ik wel youtube terugquote:Op zondag 2 april 2023 10:07 schreef Rianne84 het volgende:
Om 17.00 ziggo race café van 2 uur lang, ze moeten de motogp maar een andere keer nabeschouwen.
Gaan ze de rode vlaggen integraal uitzenden?quote:Op zondag 2 april 2023 10:07 schreef Rianne84 het volgende:
Om 17.00 ziggo race café van 2 uur lang, ze moeten de motogp maar een andere keer nabeschouwen.
quote:Op zondag 2 april 2023 10:08 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Gaan ze de rode vlaggen integraal uitzenden?
Grote jongenquote:Op zondag 2 april 2023 10:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:
quote:Op zondag 2 april 2023 10:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
At the moment there is no open investigation into Verstappen's position in the restart. The yellow line is just a reference to help pilots. The white box is the reference. They can even step on it.
Niks aan de hand dus.
Zeiden we toch allemaal al?quote:
Hamilton fans, he?quote:Op zondag 2 april 2023 10:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zeiden we toch allemaal al?
maar alle Merc jankerds en Max haters nietquote:Op zondag 2 april 2023 10:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
[..]
quote:Op zondag 2 april 2023 10:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Pas nou op.quote:Op zondag 2 april 2023 10:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hij kijkt wat witjes.quote:
quote:Op zondag 2 april 2023 10:11 schreef Zorro het volgende:
[..]
Pas nou op.
Die LH fans zeggen ook dingen allemaal al. Je moet er niet aan denken dat het dan ineens waarheid is.
Ja. Dan had ik ook gezegd dat hij óp de lijn stond.quote:Op zondag 2 april 2023 10:13 schreef opgebaarde het volgende:
Als het Hamilton was geweest die zijn auto zo in het vak had geparkeerd dan hadden de Verstappen fans kalm en meegaand gereageerd
#LH44 fans
Omdat er wel minisectors gereden zijn voor de laatste herstart. Lijkt me kansloos.quote:
Que?quote:
Inderdaad, die had veel harder door het achterveld moeten snijden en hij heeft eigenlijk nog steeds mazzel dat er heel wat SCs / rode vlaggen zijn geweest om de schade beperkt te houden.quote:
Dat ze niet gingen afvlaggen was al veel eerder duidelijk dan een half uur.quote:Op zondag 2 april 2023 10:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het probleem is dat het een half uur duurt. En dat het vaagheid troef is, de stewards (die zijn uiteindelijk de hoogste baas, niet de RD) kunnen namelijk wel degelijk afvlaggen (11.9.3.r sporting code). Dat ze dat niet doen is prima, maar geef even een seintje zodat men weet wat er gaat gebeuren.
Hij zei bij f1tv juist dat die sc's het moeilijk maakten omdat iedereen daardoor dezelfde banden had en hij strategisch niets kon. Dat hij de snelste auto heeft maakt blijkbaar niet uit.quote:Op zondag 2 april 2023 10:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Inderdaad, die had veel harder door het achterveld moeten snijden en hij heeft eigenlijk nog steeds mazzel dat er heel wat SCs / rode vlaggen zijn geweest om de schade beperkt te houden.
Mjah, niet echt geluk met de vele incidenten maar na 40+ rondjes moeite hebben met Hulkenberg is ook niet iets om heel trots op te zijn. Zeker niet als Max binnen 25 rondes van 15 naar P2 rijd, en die laatste 5 echt wel van een ander kaliber dan wat Perez allemaal ingehaald heeftquote:
en daarmee zie je de reden voor het verschil in puntenquote:Op zondag 2 april 2023 10:19 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Hij zei bij f1tv juist dat die sc's het moeilijk maakten omdat iedereen daardoor dezelfde banden had en hij strategisch niets kon. Dat hij de snelste auto heeft maakt blijkbaar niet uit.
zoals wel vaker, sjeko zoekt de oorzaak vooral niet bij zichzelfquote:Op zondag 2 april 2023 10:19 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Hij zei bij f1tv juist dat die sc's het moeilijk maakten omdat iedereen daardoor dezelfde banden had en hij strategisch niets kon. Dat hij de snelste auto heeft maakt blijkbaar niet uit.
Regel 1, het ligt nooit aan Perez, regel 2 ligt het wel aan Perez dan treedt regel 1 in werking.quote:Op zondag 2 april 2023 10:19 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Gelul natuurlijk, je bent een stuk sneller en er zijn ook nog eens heel wat DRS zones hier.quote:Op zondag 2 april 2023 10:19 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Paar leugentjes om het beter te laten lijkenquote:Op zondag 2 april 2023 10:22 schreef Ferdii het volgende:
[..]
zoals wel vaker, sjeko zoekt de oorzaak vooral niet bij zichzelf
Regel 1 verdient aanvulling: het ligt nooit aan Perez, RBR kan er niets vanquote:Op zondag 2 april 2023 10:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Regel 1, het ligt nooit aan Perez, regel 2 ligt het wel aan Perez dan treedt regel 1 in werking.
Reprimande.quote:
Blijf zelf verzonnen scenario’s bedenken waar je getriggerd kan worden.quote:Op zondag 2 april 2023 10:13 schreef opgebaarde het volgende:
Als het Hamilton was geweest die zijn auto zo in het vak had geparkeerd dan hadden de Verstappen fans kalm en meegaand gereageerd
#LH44 fans
voorwaardelijke 5sec, als je dit binen 50 races nogmaals doet krijg je 10squote:
Leclerc Stroll ook niet. Maar hij zoekt het ook niet bij zichzelf.quote:
French mode.quote:
Voor iemand eraf rammen? Dan kunnen ze de regels wel weggooien (en weer echt gaan racen).quote:
Ik vond het opvallend dat er diverse rijders (Gasly, ook Perez) gewoon de baan terug op kwamen om direct naar de racelijn te gaan met een lagere snelheid. Dat is echt wel dom.quote:
quote:Op zondag 2 april 2023 10:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
voorwaardelijke 5sec, als je dit binen 50 races nogmaals doet krijg je 10s
Het contactvlak van de band zit achter de witte lijn. #OPHEFquote:
Loopvlak/contactvlak staat op de lijn. Net als bij de eerdere foto'squote:
Da's ook weer zo ja.quote:Op zondag 2 april 2023 10:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Leclerc Stroll ook niet. Maar hij zoekt het ook niet bij zichzelf.
Fophef.quote:Op zondag 2 april 2023 10:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het contactvlak van de band zit achter de witte lijn. #OPHEF
Wat ik eerder zei, is op te lossen door geen straf want ze gaan een ronde terug dus het is niet gebeurd. Uitzondering: Als het slachtoffer de herstart niet kan meemaken hierdoor. Dan wel straf.quote:Op zondag 2 april 2023 10:28 schreef daNpy het volgende:
Voor iemand eraf rammen? Dan kunnen ze de regels wel weggooien (en weer echt gaan racen).
Stroll kon daar ook niet verder naar rechts. Zulke dingen had Max ook vaak, uiteindelijk kun je misschien wel gelijk hebben maar je hebt wel 0 punten. Dan beter iets rustiger aan doen, als Leclerc zijnde haal je die Stroll toch wel in uiteindelijk.quote:Op zondag 2 april 2023 10:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Leclerc Stroll ook niet. Maar hij zoekt het ook niet bij zichzelf.
Op zich best een milde straf die 5 seconden maar het komt nu gewoon heel lullig uit.quote:Op zondag 2 april 2023 10:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat ik eerder zei, is op te lossen door geen straf want ze gaan een ronde terug dus het is niet gebeurd. Uitzondering: Als het slachtoffer de herstart niet kan meemaken hierdoor. Dan wel straf.
En degenen die door eigen schuld niet doorkubben? Dat is ook.niet terug te draaien. En straf helpt in jouw geval de slachtoffers ook niet.quote:Op zondag 2 april 2023 10:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat ik eerder zei, is op te lossen door geen straf want ze gaan een ronde terug dus het is niet gebeurd. Uitzondering: Als het slachtoffer de herstart niet kan meemaken hierdoor. Dan wel straf.
De uitslag moet geen invloed hebben op de straf die voor het incident wordt gegeven. Hoewel de FIA zegt dat dit ook niet mag, gebeurt het vaak wel. Dit is wel een schoolvoorbeeld wat je neerzet.quote:Op zondag 2 april 2023 10:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
14quote:
Natuurlijk wel. Artikel 54.3 aanhef en onder f van de sporting regulations. Het is gewoon een “penalty”.quote:
Het is zelfs minder druk.quote:Op zondag 2 april 2023 10:30 schreef Jane het volgende:
Maar waarom zouden er bij een 2e of 3e start andere regels gelden dan bij de 1e? Ik bedoel v.w.b. Sainz. Als je bij de 1e start doorgaans in de eerste ronde geen straffen uitdeelt en oordeelt dat er sprake is van 'racing incidents', waarom dan ineens streng zijn bij een volgende start? Dat slaat toch nergens op? Het is net zo druk.
Hoop dat RPM weer snel een filmpje maaktquote:
Hee ik ben niet tegen 5 seconde hoor (alhoewel het wel heel lullig uitwerkt hier) maar de stelling was dat er geen lichtere straf is. Die is er wel.quote:Op zondag 2 april 2023 10:28 schreef daNpy het volgende:
Voor iemand eraf rammen? Dan kunnen ze de regels wel weggooien (en weer echt gaan racen).
Dat de slachtoffers niet worden geholpen met de straf is altijd zo, dus dat speelt niet echt mee.quote:Op zondag 2 april 2023 10:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En degenen die door eigen schuld niet doorkubben? Dat is ook.niet terug te draaien. En straf helpt in jouw geval de slachtoffers ook niet.
"Terugdraaien" kan dus niet.
Die moest eerst vreten bij de Macquote:Op zondag 2 april 2023 10:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is zelfs minder druk.
[..]
Hoop dat RPM weer snel een filmpje maakt
Omdat ie de race voor het hele team vernaait door niet in zijn spiegel te kijken? Zou ik ook niet blij van zijn.quote:
Zeker, maar zo weglopen van het interview gebeurt niet heel vaak.quote:Op zondag 2 april 2023 10:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat ie de race voor het hele team vernaait door niet in zijn spiegel te kijken? Zou ik ook niet blij van zijn.
Dat was vrijwillig voor zover ik weetquote:Op zondag 2 april 2023 10:28 schreef Mano_ het volgende:
[..]![]()
Taakstrafje kan ook nog.
Edit:
Had Vettel ook ooit:
[ afbeelding ]
Daar heb je wel gelijk in maar ik vind een secondenstraf bij een SC overdreven.quote:Op zondag 2 april 2023 10:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
De uitslag moet geen invloed hebben op de straf die voor het incident wordt gegeven. Hoewel de FIA zegt dat dit ook niet mag, gebeurt het vaak wel. Dit is wel een schoolvoorbeeld wat je neerzet.
Ja weet ik, maar vond het wel geestigquote:Op zondag 2 april 2023 10:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was vrijwillig voor zover ik weet
Dat speelt zeker wél mee, als je wil "terugdraaien" en daarom ook geen straf wil uitdelen wánt "niet gebeurd".quote:Op zondag 2 april 2023 10:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat de slachtoffers niet worden geholpen met de straf is altijd zo, dus dat speelt niet echt mee.
De 60's goat die 2 van zijn 3 titels in de 70's won?quote:Op zondag 2 april 2023 10:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
14
Waarom vergeet je 60's goat Jackie Stewart nou?
Mag zich ook nog melden bij de stewards, met z’n 10 strafpunten.quote:
Oh dat wordt spannend dan.quote:Op zondag 2 april 2023 10:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mag zich ook nog melden bij de stewards, met z’n 10 strafpunten.
De laagstaande zon was hier idd nog een extra factor, maar ik vrees dat je deze chaos altijd zou krijgen als je met nog zo weinig ronden te gaan een herstart doet. Iedereen gaat proberen degene voor zich ff in te halen bij de start c.q. zelf geen plekken te verliezen, omdat degene die achterligt dan geen tijd meer heeft om het goed te maken. De kans dat zo'n herstart zonder crashes verloopt is m.i. altijd nihil.quote:Op zondag 2 april 2023 10:24 schreef Tarado het volgende:
Zo'n staande herstart met die laaghangende zon was toch niet zo'n heel goed plan maar dat is achteraf uiteraard wat makkelijker.
5 plekken is meestal erger.quote:Op zondag 2 april 2023 10:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in maar ik vind een secondenstraf bij een SC overdreven.
Doe dan een 5 plekken straf oid.
Het was wel sensatie en dat is wat ze willen, dat laatste rondje wel een anticlimax.quote:Op zondag 2 april 2023 10:39 schreef Jane het volgende:
[..]
De laagstaande zon was hier idd nog een extra factor, maar ik vrees dat je deze chaos altijd zou krijgen als je met nog zo weinig ronden te gaan een herstart doet. Iedereen gaat proberen degene voor zich ff in te halen bij de start c.q. zelf geen plekken te verliezen, omdat degene die achterligt dan geen tijd meer heeft om het goed te maken. De kans dat zo'n herstart zonder crashes verloopt is m.i. altijd nihil.
Bij een SC bedoel ik dan he.quote:
69 score and down to the PH-DTFquote:
Gewoon afschaffen. Ik was er ook voor, maar geprobeerd en grandioos mislukt. Leren van je fouten.quote:Op zondag 2 april 2023 10:39 schreef Jane het volgende:
[..]
De laagstaande zon was hier idd nog een extra factor, maar ik vrees dat je deze chaos altijd zou krijgen als je met nog zo weinig ronden te gaan een herstart doet. Iedereen gaat proberen degene voor zich ff in te halen bij de start c.q. zelf geen plekken te verliezen, omdat degene die achterligt dan geen tijd meer heeft om het goed te maken. De kans dat zo'n herstart zonder crashes verloopt is m.i. altijd nihil.
'Ze' mogen dat wel willen, maar dat betekent niet dat ik er als liefhebber blij van hoef te worden. Ik kijk niet voor de crashes. Mensen die dat wel doen zijn in mijn ogen nepfans.quote:Op zondag 2 april 2023 10:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het was wel sensatie en dat is wat ze willen, dat laatste rondje wel een anticlimax.
En nog meer regels in het veel te dikke regeltjes boek.quote:Op zondag 2 april 2023 10:40 schreef Zorro het volgende:
[..]
Bij een SC bedoel ik dan he.
Maar ja, hoe ga je dat dan weer bepalen, daar komen ook weer stapels grensgevallen bij kijken waarschijnlijk.
Het pakt nu eenmaal uit hoe het uitpakt.quote:Op zondag 2 april 2023 10:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in maar ik vind een secondenstraf bij een SC overdreven.
Doe dan een 5 plekken straf oid.
Dat deden ze voorheen ook altijd. Paar rondjes achter de SC tot de baan vrij is, dan weer het gas erop. Er gebeurt dan ook wel eens wat, maar de kans is een stuk kleiner dan bij een staande start.quote:Op zondag 2 april 2023 10:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon uitrijden achter de SC of eventueel nog een rollende start. Dit was waanzin.
Zolang er niemand echt gewond raakt, vind ik het best.quote:Op zondag 2 april 2023 10:42 schreef Jane het volgende:
[..]
'Ze' mogen dat wel willen, maar dat betekent niet dat ik er als liefhebber blij van hoef te worden. Ik kijk niet voor de crashes. Mensen die dat wel doen zijn in mijn ogen nepfans.
Ze hadden denk ik gewoon achter de safetycar kunnen finishen met die paar ronden te gaan, de rode vlag was er puur om nog wat entertainment te bieden.quote:Op zondag 2 april 2023 10:42 schreef Jane het volgende:
[..]
'Ze' mogen dat wel willen, maar dat betekent niet dat ik er als liefhebber blij van hoef te worden. Ik kijk niet voor de crashes. Mensen die dat wel doen zijn in mijn ogen nepfans.
Wie begon er met denkbeeldige scenario’s te bedenken over Verstappen fans? En ook gelijk weer schelden, zo kennen we je weer.quote:Op zondag 2 april 2023 10:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Huh?
Omdat ik impliceer dat er naast toxische LH44 fans ook toxische MV33 01) fans zijn? Jeetje waarom ga jij zo vaak fullretard, heb jij na al die jaren je emoties niet onder bedwang?
Dat dus. Maar je kan kennelijk geen neutrale kijker zijn, je bent of voor Max, of je bent een troll en meteen fanboy van elke andere coureur.quote:Op zondag 2 april 2023 10:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Huh?
Omdat ik impliceer dat er naast toxische LH44 fans ook toxische MV33 01) fans zijn? Jeetje waarom ga jij zo vaak fullretard, heb jij na al die jaren je emoties niet onder bedwang?
Truequote:Op zondag 2 april 2023 10:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
De 60's goat die 2 van zijn 3 titels in de 70's won?
Jij bent op een FB, IG of Twitter nog geen toxische MV33 fans tegengekomenquote:Op zondag 2 april 2023 10:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijf zelf verzonnen scenario’s bedenken waar je getriggerd kan worden.
Ook voor jou, blijf denkbeeldige scenario’s bedenken waardoor je getriggerd kan worden. Niemand hier noemt je een troll of een fanboy. Waar ben je mee bezig?quote:Op zondag 2 april 2023 10:47 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat dus. Maar je kan kennelijk geen neutrale kijker zijn, je bent of voor Max, of je bent een troll en meteen fanboy van elke andere coureur.
Die gaan heel sterk, mooi om te zienquote:Op zondag 2 april 2023 10:51 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Aston Martin nu al 10 punten meer dan in het hele vorige seizoen.
Zeker wel. Maar wat is dan de relatie met een foto van de start van Verstappen precies, welk punt wil je maken, waarom is het relevant met die foto en hoe denk je de discussie daarmee verder te helpen door een “whataboutism” te plaatsen?quote:Op zondag 2 april 2023 10:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij bent op een FB, IG of Twitter nog geen toxische MV33 fans tegengekomen
Ik loop al lang genoeg mee om te weten dat dat niet waar is.quote:Op zondag 2 april 2023 10:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook voor jou, blijf denkbeeldige scenario’s bedenken waardoor je getriggerd kan worden. Niemand hier noemt je een troll of een fanboy. Waar ben je mee bezig?
Eens, maar vraag is dus of dit uit de hoed van de FIA Komt of ook afgesproken is met de teams enzo. Volgens mij waren er ook vanuit de teams veel bezwaren tegen finishen onder SC.quote:Op zondag 2 april 2023 10:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hadden denk ik gewoon achter de safetycar kunnen finishen met die paar ronden te gaan, de rode vlag was er puur om nog wat entertainment te bieden.
Nou het forum heeft een handige quote functie dus ga vooral je gang om je eigen beweringen te staven met bewijs.quote:Op zondag 2 april 2023 10:51 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik loop al lang genoeg mee om te weten dat dat niet waar is.
Heb nog geen coureur gezien die het eens was met die beslissing.quote:Op zondag 2 april 2023 10:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Eens, maar vraag is dus of dit uit de hoed van de FIA Komt of ook afgesproken is met de teams enzo. Volgens mij waren er ook vanuit de teams veel bezwaren tegen finishen onder SC.
Dat laatste ja, de wedstrijdleiding volgde gewoon de regels, alle teams zijn tegen finishen onder de SC, ironisch dat het dus uiteindelijk toch gebeurde.quote:Op zondag 2 april 2023 10:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Eens, maar vraag is dus of dit uit de hoed van de FIA Komt of ook afgesproken is met de teams enzo. Volgens mij waren er ook vanuit de teams veel bezwaren tegen finishen onder SC.
Teams. Wat Allard ook tijdens de race zei.quote:Op zondag 2 april 2023 10:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, dat is om onduidelijke redenen een beetje ondergesneeuwd geraakt omdat bij het laatste geval terzake het seizoenseinde was en toen was het punt erachter en op naar het volgende seizoen.quote:Op zondag 2 april 2023 10:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat was in 2021 al zoquote:Op zondag 2 april 2023 10:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Feit is dat Max overal uitgefloten wordt, terwijl HAM zelfs op Zandvoort keurig ontvangen wordt.quote:Op zondag 2 april 2023 10:47 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat dus. Maar je kan kennelijk geen neutrale kijker zijn, je bent of voor Max, of je bent een troll en meteen fanboy van elke andere coureur.
Ik heb eigenlijk wel iets beters te doen. Kijk vooral eens in de spiegel, dan heb je je antwoord al.quote:Op zondag 2 april 2023 10:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou het forum heeft een handige quote functie dus ga vooral je gang om je eigen beweringen te staven met bewijs.
quote:Op zondag 2 april 2023 10:54 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk wel iets beters te doen. Kijk vooral eens in de spiegel, dan heb je je antwoord al.
Fijne dag nog allen.
Ze wilden Masi laten zien hoe het moet, denk dat hij wel gelachen heeft.quote:Op zondag 2 april 2023 10:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je moet wat als ronde 58 al 'loopt'.quote:Op zondag 2 april 2023 10:53 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat laatste ja, de wedstrijdleiding volgde gewoon de regels, alle teams zijn tegen finishen onder de SC, ironisch dat het dus uiteindelijk toch gebeurde.
Die heeft een heerlijk einde gezien jaquote:Op zondag 2 april 2023 10:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze wilden Masi laten zien hoe het moet, denk dat hij wel gelachen heeft.
Komt vanuit de teams (de regelwijziging).quote:Op zondag 2 april 2023 10:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Welke regelwijziging?quote:Op zondag 2 april 2023 10:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Komt vanuit de teams (de regelwijziging).
Dat dit soms gebeurt aan het begin van de race hoort bij de sport. Maar zoals ik eerder zei, denk ik dat met nog maar zo weinig ronden te gaan, er bij een staande start altijd zou gebeuren wat er vandaag gebeurde en dat het dus uiteindelijk ook altijd zou finishen zoals vandaag. Imo is dat kunstmatig 'actie' creëren en uiteindelijk gaat het toch als een nachtkaars uit.quote:Op zondag 2 april 2023 10:44 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Zolang er niemand echt gewond raakt, vind ik het best.
quote:Op zondag 2 april 2023 10:47 schreef PS. het volgende:
[..]
Waarbij een regelwijziging is doorgevoerd op instigatie vd teamsquote:Op zondag 2 april 2023 10:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, dat is om onduidelijke redenen een beetje ondergesneeuwd geraakt omdat bij het laatste geval terzake het seizoenseinde was en toen was het punt erachter en op naar het volgende seizoen.
Dus ze willen wel liever eindigen onder SC? Volgens mij heb ik andere verhalen gehoord vorig seizoenquote:Op zondag 2 april 2023 10:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb nog geen coureur gezien die het eens was met die beslissing.
Je kan het niet altijd voorkomen.quote:
Eens ja, geen idee hoe het nu in de regels staat alleen.quote:Op zondag 2 april 2023 10:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat dit soms gebeurt aan het begin van de race hoort bij de sport. Maar zoals ik eerder zei, denk ik dat met nog maar zo weinig ronden te gaan, er bij een staande start altijd zou gebeuren wat er vandaag gebeurde en dat het dus uiteindelijk ook altijd zou finishen zoals vandaag. Imo is dat kunstmatig 'actie' creëren en uiteindelijk gaat het toch als een nachtkaars uit.
Ik had er geen probleem mee gehad als ze de 2e start gelijk een rollende start gedaan hadden. Ook kans op crashes, maar veel minder en dan had je tenminste nog wel een race tot de streep gehad.
De kans dat het een zooitje wordt is bij een staande start nou eenmaal groter dan bij een rollende start. Dat is wel iets dat de wedstrijdleiding mee zou mogen laten wegen in hun beslissing.quote:Op zondag 2 april 2023 10:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Je kan het niet altijd voorkomen.
De tweede rode vlag was een poging daartoe, maar als de coureurs er vervolgens weer een zooitje van maken houdt het op een gegeven moment op.
MV33-fans hebben geen eigen tv-zender die wereldwijd bekeken wordt.quote:Op zondag 2 april 2023 10:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Feit is dat Max overal uitgefloten wordt, terwijl HAM zelfs op Zandvoort keurig ontvangen wordt.
En ja, er zijn ook debiele MV33-fans, maar volgens mij is het zonneklaar dat het in aantallen totaal overgelijkbaar is.
Welke precies?quote:Op zondag 2 april 2023 11:00 schreef Nattekat het volgende:
Dit moet wel echt de meest kansloze discussie zijn die ik vandaag gelezen heb. Kap eens, gaat nergens over dit
Preciesquote:Op zondag 2 april 2023 10:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Je kan het niet altijd voorkomen.
De tweede rode vlag was een poging daartoe, maar als de coureurs er vervolgens weer een zooitje van maken houdt het op een gegeven moment op.
en dat allemaal door een lijntje witquote:Op zondag 2 april 2023 11:00 schreef Nattekat het volgende:
Dit moet wel echt de meest kansloze discussie zijn die ik vandaag gelezen heb. Kap eens, gaat nergens over dit
"Stop met inhoudelijk posten op mijn forum"quote:Op zondag 2 april 2023 11:00 schreef Nattekat het volgende:
Ik geef ook niet om crashed maar het hoort er wel bij. Of van alles kan gebeuren, of er kan eigenlijk niks meer gebeuren. Dat laatste is een grandioze anti-climax. De race is wel vaker gelopen tegen het einde maar dan is het geen beslissing en moeten ze de eindstreep nog wel halen.quote:Op zondag 2 april 2023 10:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat dit soms gebeurt aan het begin van de race hoort bij de sport. Maar zoals ik eerder zei, denk ik dat met nog maar zo weinig ronden te gaan, er bij een staande start altijd zou gebeuren wat er vandaag gebeurde en dat het dus uiteindelijk ook altijd zou finishen zoals vandaag. Imo is dat kunstmatig 'actie' creëren en uiteindelijk gaat het toch als een nachtkaars uit.
Ik had er geen probleem mee gehad als ze de 2e start gelijk een rollende start gedaan hadden. Ook kans op crashes, maar veel minder en dan had je tenminste nog wel een race tot de streep gehad.
Klopt. En dat is imho in de regels gekomen toen ze ook een staande start wilden bij het rijden achter de sc bij regen. Toen is dit ook in de regels gekomen dat er na een rode vlag ook een staande start zou zijn.quote:Op zondag 2 april 2023 10:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
De kans dat het een zooitje wordt is bij een staande start nou eenmaal groter dan bij een rollende start. Dat is wel iets dat de wedstrijdleiding mee zou mogen laten wegen in hun beslissing.
Ik vind een staande start nadat de wedstrijd al begonnen is eigenlijk sowieso raar. Wat is er mis met achter de safety car starten? Zeker met het oog op veiligheid een betere keus.quote:Op zondag 2 april 2023 11:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Klopt. En dat is imho in de regels gekomen toen ze ook een staande start wilden bij het rijden achter de sc bij regen. Toen is dit ook in de regels gekomen dat er na een rode vlag ook een staande start zou zijn.
Ja, het is idd in de regels gekomen n.a.v. regensituaties. Dat is duidelijk. Niet ideaal in scenario's zoals die van vandaag.quote:Op zondag 2 april 2023 11:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Klopt. En dat is imho in de regels gekomen toen ze ook een staande start wilden bij het rijden achter de sc bij regen. Toen is dit ook in de regels gekomen dat er na een rode vlag ook een staande start zou zijn.
En het idee op zich is ook prima. Alleen heeft het twee grote problemen. Allereerst maak je de invloed van de wedstrijdleiding te groot, VSC, SC en Rood geeft nu totaal verschillende uitkomsten terwijl die beslissing volledig arbitrair is. Moet je niet willen, ondanks dat ik er wel op vertrouw dat die mensen integer zijn hebben we in AD gezien hoe zoiets in je gezicht kan ontploffen.quote:Op zondag 2 april 2023 11:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En ook rechtvaardiger. Je bent de gaten al kwijt die er waren, iedereen kan nieuwe banden halen. Het is puur voor de show, maar niet heel rechtvaardig.quote:Op zondag 2 april 2023 11:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind een staande start nadat de wedstrijd al begonnen is eigenlijk sowieso raar. Wat is er mis met achter de safety car starten? Zeker met het oog op veiligheid een betere keus.
Staande start is gewoon leuker.quote:Op zondag 2 april 2023 11:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind een staande start nadat de wedstrijd al begonnen is eigenlijk sowieso raar. Wat is er mis met achter de safety car starten? Zeker met het oog op veiligheid een betere keus.
Alleen de staande start. Niet dat er een rode vlag moet komen. Dat is meer een afspraak tussen teams en FIA, voor zover ik weet.quote:Op zondag 2 april 2023 11:05 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, het is idd in de regels gekomen n.a.v. regensituaties. Dat is duidelijk. Niet ideaal in scenario's zoals die van vandaag.
Imho, natuurlijk.
In de openingsfase misschien nog wel te verdedigen, maar met nog 2 laps te gaan een beetje onzinnig imho.quote:
Het hangt ook een beetje af van wanneer in de race, met nog 2 ronden te gaan hadden ze dit misschien anders op moeten lossen.quote:Op zondag 2 april 2023 11:06 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
En ook rechtvaardiger. Je bent de gaten al kwijt die er waren, iedereen kan nieuwe banden halen. Het is puur voor de show, maar niet heel rechtvaardig.
Na dat akkefietje in Brazilië vorig jaar kun je weer de conclusie trekken dat Hamilton uit is op een collision met Verstappen.quote:Hamilton moved down the inside of Verstappen at turn three and did not move fully ahead of him as they reached the corner. Verstappen ran wide at the exit, and lost the position to his rival.
Verstappen said he had to take evasive action because of the positioning of Hamilton’s car. “From my side, I just tried to avoid contact,” he explained. “It’s quite clear in the rules what you are allowed to do now in the outside, but maybe it’s not followed.”
Revised racing guidelines were issued to drivers ahead of the 2022 season stating what they must do in order to be left room by a rival.
Gelukkig rijden ze meestal toch niet bij elkaar in de buurtquote:Op zondag 2 april 2023 11:09 schreef beantherio het volgende:
Na dat akkefietje in Brazilië vorig jaar kun je weer de conclusie trekken dat Hamilton uit is op een collision met Verstappen.
Je merkt dat het per circuit ook heel erg verschilt welke methode ze toepassen. Je zou misschien zelfs kunnen denken dat ze hier bewust vrij snel met de rode vlag hebben lopen wapperen omdat Australië toch wel bekend staat als een algemeen saaie race en het op deze manier spannender maken.quote:Op zondag 2 april 2023 11:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En het idee op zich is ook prima. Alleen heeft het twee grote problemen. Allereerst maak je de invloed van de wedstrijdleiding te groot, VSC, SC en Rood geeft nu totaal verschillende uitkomsten terwijl die beslissing volledig arbitrair is. Moet je niet willen, ondanks dat ik er wel op vertrouw dat die mensen integer zijn hebben we in AD gezien hoe zoiets in je gezicht kan ontploffen.
Probleem twee is dat in de absolute slotfase mensen onverantwoorde risico’s gaan nemen, zie vandaag.
Met andere woorden, Verstappen moest volgens die regels Hamilton ruimte geven, omdat Hamilton de inhalende auto aan de binnenkant was en er significant naast zat.quote:Op zondag 2 april 2023 11:09 schreef beantherio het volgende:
Wat ondergesneeuwd in alle heisa van vandaag:
Verstappen says Hamilton’s lap one pass shows rules aren’t being followed
[..]
Na dat akkefietje in Brazilië vorig jaar kun je weer de conclusie trekken dat Hamilton uit is op een collision met Verstappen.
https://www.racefans.net/(...)i-published-in-full/quote:Guidelines for overtaking on the inside of a corner:
“In order for a car being overtaken to be required to give sufficient room to an overtaking car, the overtaking car needs to have a significant portion of the car alongside the car being overtaken and the overtaking manoeuvre must be done in a safe and controlled manner, while enabling the car to clearly remain within the limits of the track.
When considering what is a ‘significant portion’ for an overtaking on the inside of a corner, among the various factors that will be looked at by the stewards when exercising their discretion, the stewards will consider if the overtaking car’s front tyres are alongside the other car by no later than the apex of the corner.”
Maar hij zat er juist niet significant naast.quote:Op zondag 2 april 2023 11:15 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Met andere woorden, Verstappen moest volgens die regels Hamilton ruimte geven, omdat Hamilton de inhalende auto aan de binnenkant was en er significant naast zat.
Het punt van Verstappen is dat de voorbanden van Lewis juist niet "alongside" waren bij de apex, maar dat Max er nog voor zat.quote:Op zondag 2 april 2023 11:15 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Met andere woorden, Verstappen moest volgens die regels Hamilton ruimte geven, omdat Hamilton de inhalende auto aan de binnenkant was en er significant naast zat.
[..]
https://www.racefans.net/(...)i-published-in-full/
Alleen Gasly deed heel onnozel in deze start. Dat een Sargeant gewoon niet oplet terwijl hij al meerdere wagenlengtes achter De Vries rijdt zegt dan helemaal niks over de herstart.quote:Op zondag 2 april 2023 11:14 schreef Jane het volgende:
Bij minder dan een X-aantal ronden van het einde altijd een rollende herstart. Ik zie het probleem niet.
Tenzij je kijkt voor de crashes, natuurlijk.
MWeh, dat denk ik niet. Dan had Verstappen er al af gelegen met de bekende Mercedes move. Sowieso was het een lap 1 incident en was er geen of weinig contact. Coulthard vroeg er na de race nog naar maar Max begon erover dat het niet volgens de regels was dus toen begon hij snel weer over wat andersquote:Op zondag 2 april 2023 11:09 schreef beantherio het volgende:
Ik ga natuurlijk ook niet zeggen dat het de beste discussie is die ik vandaag heb gelezen, want het is de enige discussie die ik vandaag heb gelezenquote:Op zondag 2 april 2023 11:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Stop met inhoudelijk posten op mijn forum"
- Moderator Nattekat, 2 april 2023
De mening van een maffe willekeurige onbekende LH44 fan is van toegevoegde waarde voor de discussie hier?quote:Op zondag 2 april 2023 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker wel. Maar wat is dan de relatie met een foto van de start van Verstappen precies, welk punt wil je maken, waarom is het relevant met die foto en hoe denk je de discussie daarmee verder te helpen door een “whataboutism” te plaatsen?
quote:Op zondag 2 april 2023 11:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar hij zat er juist niet significant naast.
Er staat niet dat hij er volledig naast moet zitten, maar er significant naast moet zitten. Hier staat niet wat significant is, maar ik had eerder gelezen dat dat betekende dat de voorwielen voorbij de achterwielen van de ander moeten zijn. Nu staat er dat de voorwielen naast de andere auto moeten zijn, dus zelfs minder strict.quote:Op zondag 2 april 2023 11:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt van Verstappen is dat de voorbanden van Lewis juist niet "alongside" waren bij de apex, maar dat Max er nog voor zat.
Oh, ik geen de FIA niet de schuld. Ik weet ook wel dat de teams zelf hebben zitten zaniken.quote:Op zondag 2 april 2023 11:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Alleen Gasly deed heel onnozel in deze start. Dat een Sargeant gewoon niet oplet terwijl hij al meerdere wagenlengtes achter De Vries rijdt zegt dan helemaal niks over de herstart.
Sainz - Alonso was een typische race start incident en grote kans dat dit in ronde 1 ook als race incident afgedaan was.
Raar dat iedereen hier de FIA de schuld van geeft. Prima beslissing.
Haas protesteert tegen het feit dat een Haas te weinig brandstof had?quote:Op zondag 2 april 2023 11:31 schreef TweedeKlum het volgende:
Haas, game on.
https://www.fia.com/sites(...)mmons%20-%20Haas.pdf
Blijft altijd moeilijk dit soort dingen, ik vond het wel een goeie move van Hamilton en gelukkig geen contact, daar is Verstappen ook wel slimmer in geworden in de loop der jaren, misschien heeft hij gelijk maar goed dat dat hij op dat moment eieren voor z'n geld koos.quote:Op zondag 2 april 2023 11:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
[..]
Er staat niet dat hij er volledig naast moet zitten, maar er significant naast moet zitten. Hier staat niet wat significant is, maar ik had eerder gelezen dat dat betekende dat de voorwielen voorbij de achterwielen van de ander moeten zijn. Nu staat er dat de voorwielen naast de andere auto moeten zijn, dus zelfs minder strict.
Waar richt dit protest zich tegen?quote:Op zondag 2 april 2023 11:31 schreef TweedeKlum het volgende:
Haas, game on.
https://www.fia.com/sites(...)mmons%20-%20Haas.pdf
Volgens deze guideline had Verstappen geen gelijk.quote:Op zondag 2 april 2023 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijft altijd moeilijk dit soort dingen, ik vond het wel een goeie move van Hamilton en gelukkig geen contact, daar is Verstappen ook wel slimmer in geworden in de loop der jaren, misschien heeft hij gelijk maar goed dat dat hij op dat moment eieren voor z'n geld koos.
Tegen de beslissing om de volgorde terug te draaien bij de laatste herstart.quote:
Dat ligt eraan hoe je dit uitlegt. Werd er genoeg baanruimte gelaten?quote:Op zondag 2 april 2023 11:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens deze guideline had Verstappen geen gelijk.
quote:and the overtaking manoeuvre must be done in a safe and controlled manner, while enabling the car to clearly remain within the limits of the track.
Hamilton bleef op de baan, dus ja.quote:Op zondag 2 april 2023 11:43 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe je dit uitlegt. Werd er genoeg baanruimte gelaten?
[..]
Hier wordt de ruimte van de ingehaalde auto bedoeld lijkt me.quote:
De provisional classificationquote:
Nee. Was vorig jaar ook al discussie over met Russell vs Perez, meen ik.quote:Op zondag 2 april 2023 11:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hier wordt de ruimte van de ingehaalde auto bedoeld lijkt me.
Nee, ze hebben het erover dat de ingehaalde auto ruimte moet geven aan de inhaler.quote:Op zondag 2 april 2023 11:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hier wordt de ruimte van de ingehaalde auto bedoeld lijkt me.
Als het maar gecontroleerd is, is dat nog helemaal niet verkeerdquote:Op zondag 2 april 2023 12:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ze hebben het erover dat de ingehaalde auto ruimte moet geven aan de inhaler.
Dus dive bomben is blijkbaar wat de FIA wil.
Die komt over een paar wekenquote:
Dat was enorme chaos inderdaad, oa fans die selfies gingen nemen met de marshalls die nog bolides aan het bergen waren.quote:
Het gaat om het circuitquote:Op zondag 2 april 2023 12:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Bahrein: ✔
Australië: ✔
Singapore:
Qatar:
Las Vegas:
Formeel heeft Max ook de GP van Groot Brittanië nog niet gewonnen (hij won de 70th anniversary GP) en als je heel flauw wil zijn de Sao Paulo GP. Maar in feite nog maar 3 banen te gaan!
Volgens mij komt het voort uit het feit dat ze terugvallen op het laatste moment waarop ze de posities van de auto’s konden vaststellen, en daarvoor gebruiken ze de sectoren. Dus als iedereen sector 1 voorbij is, gebruiken ze de volgorde op de lijn van sector 1.quote:Op zondag 2 april 2023 11:53 schreef Nattekat het volgende:
Het is echt ongelofelijk dat Sky met hun eerste sector bullshit weer hele hordes fans heeft laten denken dat het ook echt een regel is. Of iemand moet mij meteen die nieuwe regel kunnen laten zien.
Die regel is al sinds jaar en dag de stand aan het einde van de vorige ronde.quote:Op zondag 2 april 2023 12:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij komt het voort uit het feit dat ze terugvallen op het laatste moment waarop ze de posities van de auto’s konden vaststellen, en daarvoor gebruiken ze de sectoren. Dus als iedereen sector 1 voorbij is, gebruiken ze de volgorde op de lijn van sector 1.
Als niet iedereen sector 1 gehad heeft dan pakken ze dus de volgorde daarvoor, in dit geval bij de start.
Zou kunnen. De regels hebben het over de laatste plek waarop de volgorde bepaald kon worden maar geeft niet direct aan op welke plekken je de volgorde daadwerkelijk kunt bepalenquote:Op zondag 2 april 2023 12:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die regel is al sinds jaar en dag de stand aan het einde van de vorige ronde.
^^ Dit dacht ik ook.quote:Op zondag 2 april 2023 12:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die regel is al sinds jaar en dag de stand aan het einde van de vorige ronde.
Maar geldt dat dan enkel tijdens een start? Want bij een rode vlag tijdens de race gaan ze niet een ronde terug toch, maar pakken ze de volgorde op moment van de vlag.quote:
Eigenlijk hoop ik nu vooral dat Fernando Perez voorbij komt, bonuspunten als hij dat doet met alleen P3's pakkenquote:Op zondag 2 april 2023 12:00 schreef Nattekat het volgende:
Het gat tussen Hamilton en Sainz+Stroll in het kampioenschap is groter dan dat tussen Verstappen en Perez. Altijd fijn als al je concurrenten uitvallen
Ik vond het juist wel goed dat er een staande start werd gedaan, hoewel dat voor Verstappen in dit geval slechter uit had kunnen pakken, gezien zijn slechte starts vandaag. Bij de start kunnen de coureurs in de mindere auto soms nog wat proberen.quote:Op zondag 2 april 2023 11:14 schreef Jane het volgende:
Bij minder dan een X-aantal ronden van het einde altijd een rollende herstart. Ik zie het probleem niet.
Tenzij je kijkt voor de crashes, natuurlijk.
Wat een clownquote:Op zondag 2 april 2023 12:55 schreef El_Thijs het volgende:
Russell denkt dat hij had kunnen winnen als hij niet was uitgevallen.
Mooi, afstraffen die slaapkoppen.quote:Op zondag 2 april 2023 13:16 schreef Nattekat het volgende:
Skygoden
Gaan een hoogtepunten dingetje uitzenden precies op het tijdstip dat hun herhaling voor luie mensen zou beginnen door de uitloop
Dat vind ik ook, maar je hebt verschillende type statistieken. Statistieken per baan en ook per event. Zo telt de Europese grand prix in Baku 2016 als een ander event dan de GP van Azerbeidzjan. Terwijl het natuurlijk wel dezelfde baan is..quote:
Uitslag bij een rode vlag is van de ronde ervoor.quote:Op zondag 2 april 2023 12:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar geldt dat dan enkel tijdens een start? Want bij een rode vlag tijdens de race gaan ze niet een ronde terug toch, maar pakken ze de volgorde op moment van de vlag.
Dus stel, tijdens de race gaat Russell Hamilton voorbij in bocht vier, en vlak voor de start/finishlijn rode vlag.quote:Op zondag 2 april 2023 13:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Uitslag bij een rode vlag is van de ronde ervoor.
Iets zegt mij dat dit de komende 4 weken nog verder uitgemolken gaat worden door deze nep fansquote:Op zondag 2 april 2023 13:17 schreef tripel7 het volgende:
De LH fans zijn weer eens giftig op social media hoor, ipv blij zijn dat het geitje dankzij vooral heel veel geluk bij hem, en pech bij andere, is LH volgens weer eens 'robbed' door ee fia omdat ze "stomme poephoofd" max naar hun mening een straf hadden moeten geven voor het buiten de box staan (wat niet zo is, en FOM nog vrij snel de kop in probeerde te drukken).
Ben benieuwd hoe lang dit nog getolereerd wordt, dit was een interessante flashback naar 2021 en begin 2022, in Baku zullen de doodsverwensingen vast weer richting George, Toto, en andere mensen binnen MB vliegen...
Bij een herstart volgens mij niet, maar als de race zou eindigen dan namen ze altijd de laatste ronde als classificatie.quote:Op zondag 2 april 2023 13:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus stel, tijdens de race gaat Russell Hamilton voorbij in bocht vier, en vlak voor de start/finishlijn rode vlag.
Dan moet bij een herstart Russell weer achter Hamilton starten?
Maar hier was sprake van een herstart. Maar toch gingen ze terug naar de stand van de start ervoor.quote:Op zondag 2 april 2023 13:43 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Bij een herstart volgens mij niet, maar als de race zou eindigen dan namen ze altijd de laatste ronde als classificatie.
Dus bij herstart zou Russel ervoor starten, bij uitslag zou Russel achter Ham geëindigd zijn in je voorbeeld
Omdat ze geen officiële stand tijdens de ronde zelf hebben (niet iedereen was voorbij sector 1).quote:Op zondag 2 april 2023 13:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar hier was sprake van een herstart. Maar toch gingen ze terug naar de stand van de start ervoor.
Eh, dat zei ik niet, he?quote:Op zondag 2 april 2023 13:11 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Ik vond het juist wel goed dat er een staande start werd gedaan, hoewel dat voor Verstappen in dit geval slechter uit had kunnen pakken, gezien zijn slechte starts vandaag. Bij de start kunnen de coureurs in de mindere auto soms nog wat proberen.
Beetje flauw om mensen dan weg te zetten als nepfans die alleen maar kijken voor de crashes.
Maar dan is het uitgangspunt de sector ervoor, niet de ronde ervoor, zoals je eerst aangaf.quote:Op zondag 2 april 2023 13:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat ze geen officiële stand tijdens de ronde zelf hebben (niet iedereen was voorbij sector 1).
Daar is het protest van Haas ook tegen, die vinden dat dan de minisectoren als uitgangspunt genomen kunnen worden.
Ah okay, sorry, had die specifieke herstart gemistquote:Op zondag 2 april 2023 13:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar hier was sprake van een herstart. Maar toch gingen ze terug naar de stand van de start ervoor.
Ik had het over de uitslag van de race bij een rode vlag. Dacht in eerste instantie dat je het daarover had (en ik niet alleen zo te zien).quote:Op zondag 2 april 2023 13:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dan is het uitgangspunt de sector ervoor, niet de ronde ervoor, zoals je eerst aangaf.
Ik ben vooral benieuwd wanneer er harder in gegrepen gaat worden, volgens mij heeft MB ondertussen ook door met wat voor monster ze te maken hebben, met Toto die minuten binnen het opduiken van de geruchten publieklijk aangaf dat er niks mis was met de positie van Verstappen.quote:Op zondag 2 april 2023 13:42 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat dit de komende 4 weken nog verder uitgemolken gaat worden door deze nep fans
Ah sorry, dan was ik misschien onduidelijk.quote:Op zondag 2 april 2023 13:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik had het over de uitslag van de race bij een rode vlag. Dacht in eerste instantie dat je het daarover had (en ik niet alleen zo te zien).
Maar ja, Toto moet het inmiddels ook al ontgelden bij #TeamLH. Misschien moet Het Orakel Zelf z'n mond eens open doen? #blessedquote:Op zondag 2 april 2023 13:51 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd wanneer er harder in gegrepen gaat worden, volgens mij heeft MB ondertussen ook door met wat voor monster ze te maken hebben, met Toto die minuten binnen het opduiken van de geruchten publieklijk aangaf dat er niks mis was met de positie van Verstappen.
Hoe lang wat nog getolereerd wordt? Mensen op Twitter die rare dingen roepen?quote:Op zondag 2 april 2023 13:17 schreef tripel7 het volgende:
De LH fans zijn weer eens giftig op social media hoor, ipv blij zijn dat het geitje dankzij vooral heel veel geluk bij hem, en pech bij andere, is LH volgens weer eens 'robbed' door ee fia omdat ze "stomme poephoofd" max naar hun mening een straf hadden moeten geven voor het buiten de box staan (wat niet zo is, en FOM nog vrij snel de kop in probeerde te drukken).
Ben benieuwd hoe lang dit nog getolereerd wordt, dit was een interessante flashback naar 2021 en begin 2022, in Baku zullen de doodsverwensingen vast weer richting George, Toto, en andere mensen binnen MB vliegen...
Mensen die doodsverwensingen uiten aan andere mensen, dat gaat wel een stuk verder dan rare dingen roepen, zeker als ze dat direct richten aan de profiel van het bedrijf waar zij werkzaam zijn.quote:Op zondag 2 april 2023 13:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoe lang wat nog getolereerd wordt? Mensen op Twitter die rare dingen roepen?
Waarom kijk je daar überhaupt naar?
Het vrouwtje waar Gunther een Steiner van krijgt.quote:Op zondag 2 april 2023 14:13 schreef THEFXR het volgende:
Wie is dat blonde meisje bij Haas in de pits? een pr meisje?
Tja, je mag het niet zeggen, maar het is wel weer de achterban van zon over racisme zeikerd. Die staan doorgaans een stuk zuurder in het leven dan mensen die zich niet zo druk maken.quote:Op zondag 2 april 2023 14:06 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Mensen die doodsverwensingen uiten aan andere mensen, dat gaat wel een stuk verder dan rare dingen roepen, zeker als ze dat direct richten aan de profiel van het bedrijf waar zij werkzaam zijn.
Mijn interesse begon een paar weken terug, was vooral nieuwschierig in wat voor wereldje Klaasweetalles en Chevy leven dat zij zich zo gedragen, het is nu een stuk duidelijker, alles staat gericht op één persoon, alle feiten die anders zeggen worden compleet afgewezen en genegeerd in dat wereldje, er wordt een pseudo realiteit gecreëerd waarbij alles draait om één persoon, daarom zitten ze ook zonder schaamte doodsverwensingen aan George Russell te uiten op de accounts van oa. MB zelf, Russell moet weg, want die haalt hun waarheid onderuit.
Daarom, gewoon genieten van de races en plezier hebben van de acties op de baan. Ik geef ook toe dat ik pas ben gaan kijken toen Max mee ging doen, maar ik ben het hele veld meer en meer gaan volgen. Maakt het ook leukerquote:Op zondag 2 april 2023 14:18 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Tja, je mag het niet zeggen, maar het is wel weer de achterban van zon over racisme zeikerd. Die staan doorgaans een stuk zuurder in het leven dan mensen die zich niet zo druk maken.
Ze hebben toch recentelijk een statement uitgedaan richting online abuse?quote:Op zondag 2 april 2023 13:51 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd wanneer er harder in gegrepen gaat worden, volgens mij heeft MB ondertussen ook door met wat voor monster ze te maken hebben, met Toto die minuten binnen het opduiken van de geruchten publieklijk aangaf dat er niks mis was met de positie van Verstappen.
Je beseft dat letterlijk al jouw posts ook gericht zijn tegen één bepaald persoon?quote:Op zondag 2 april 2023 14:06 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Mensen die doodsverwensingen uiten aan andere mensen, dat gaat wel een stuk verder dan rare dingen roepen, zeker als ze dat direct richten aan de profiel van het bedrijf waar zij werkzaam zijn.
Mijn interesse begon een paar weken terug, was vooral nieuwschierig in wat voor wereldje Klaasweetalles en Chevy leven dat zij zich zo gedragen, het is nu een stuk duidelijker, alles staat gericht op één persoon, alle feiten die anders zeggen worden compleet afgewezen en genegeerd in dat wereldje, er wordt een pseudo realiteit gecreëerd waarbij alles draait om één persoon, daarom zitten ze ook zonder schaamte doodsverwensingen aan George Russell te uiten op de accounts van oa. MB zelf, Russell moet weg, want die haalt hun waarheid onderuit.
Daar lijkt het niks mee te maken te hebben. De F1-topics op Fok bestaan ook voor het overgrote deel uit negativiteit. Ook grotendeels over dingen waarvan mij totaal onduidelijk is waarom je je daar überhaupt mee bezig zou houden. Alleen is het hier juist met name anti-Hamilton en maken de usertjes hier zich dan weer druk over de pro-Hamiltonfans op andere sites. Zo hou je elkaar lekker bezig.quote:Op zondag 2 april 2023 14:18 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Tja, je mag het niet zeggen, maar het is wel weer de achterban van zon over racisme zeikerd. Die staan doorgaans een stuk zuurder in het leven dan mensen die zich niet zo druk maken.
Was sainz dan niet ook een first lap race incident?quote:Op zondag 2 april 2023 15:00 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Schaf die strafpunten ook maar af. Te vaak gezien dit.
Die had geen strafpuntenquote:Op zondag 2 april 2023 15:14 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Was sainz dan niet ook een first lap race incident?
Dat weet ik.quote:
Lang leven 30 minuten samenvatting F1 tv pro. Kan mijn vriendin ook de race zien met prima samenvatting…net thuis van in de zorg werken😍quote:Op zondag 2 april 2023 13:16 schreef Nattekat het volgende:
Skygoden
Gaan een hoogtepunten dingetje uitzenden precies op het tijdstip dat hun herhaling voor luie mensen zou beginnen door de uitloop
Je hebt gelijk inderdaad, uit het protest van Haas is duidelijk geworden dat het niet per se om sectoren gaat maar om een meer arbitrair: “Laatste punt waarop de volgorde vastgesteld kan worden”. Het is aan Race Control om te besluiten wat dat punt dan is. Kan dus eerste sector zijn, kan ook start lijn zijn, etc.quote:Op zondag 2 april 2023 11:53 schreef Nattekat het volgende:
Het is echt ongelofelijk dat Sky met hun eerste sector bullshit weer hele hordes fans heeft laten denken dat het ook echt een regel is. Of iemand moet mij meteen die nieuwe regel kunnen laten zien.
Minisector x)quote:Op zondag 2 april 2023 15:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je hebt gelijk inderdaad, uit het protest van Haas is duidelijk geworden dat het niet per se om sectoren gaat maar om een meer arbitrair: “Laatste punt waarop de volgorde vastgesteld kan worden”. Het is aan Race Control om te besluiten wat dat punt dan is. Kan dus eerste sector zijn, kan ook start lijn zijn, etc.
Oké Guentherquote:
Dit hebben ze wel vaker.quote:Op zondag 2 april 2023 11:53 schreef Nattekat het volgende:
Dat zou grappig zijn geweest.quote:Op zondag 2 april 2023 16:16 schreef Jane het volgende:
Je moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als Lewis wel voorbij Max was gekomen bij die herstart en dat ze dan na de chaos weer terug waren gegaan naar de oorspronkelijke volgorde, met Verstappen voorop.
Dan had Ted nog een talking point gehad om minstens 3 jaar over te blijven zeiken.