Gelukkig rijden ze meestal toch niet bij elkaar in de buurtquote:Op zondag 2 april 2023 11:09 schreef beantherio het volgende:
Na dat akkefietje in Brazilië vorig jaar kun je weer de conclusie trekken dat Hamilton uit is op een collision met Verstappen.
Je merkt dat het per circuit ook heel erg verschilt welke methode ze toepassen. Je zou misschien zelfs kunnen denken dat ze hier bewust vrij snel met de rode vlag hebben lopen wapperen omdat Australië toch wel bekend staat als een algemeen saaie race en het op deze manier spannender maken.quote:Op zondag 2 april 2023 11:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En het idee op zich is ook prima. Alleen heeft het twee grote problemen. Allereerst maak je de invloed van de wedstrijdleiding te groot, VSC, SC en Rood geeft nu totaal verschillende uitkomsten terwijl die beslissing volledig arbitrair is. Moet je niet willen, ondanks dat ik er wel op vertrouw dat die mensen integer zijn hebben we in AD gezien hoe zoiets in je gezicht kan ontploffen.
Probleem twee is dat in de absolute slotfase mensen onverantwoorde risico’s gaan nemen, zie vandaag.
Met andere woorden, Verstappen moest volgens die regels Hamilton ruimte geven, omdat Hamilton de inhalende auto aan de binnenkant was en er significant naast zat.quote:Op zondag 2 april 2023 11:09 schreef beantherio het volgende:
Wat ondergesneeuwd in alle heisa van vandaag:
Verstappen says Hamilton’s lap one pass shows rules aren’t being followed
[..]
Na dat akkefietje in Brazilië vorig jaar kun je weer de conclusie trekken dat Hamilton uit is op een collision met Verstappen.
https://www.racefans.net/(...)i-published-in-full/quote:Guidelines for overtaking on the inside of a corner:
“In order for a car being overtaken to be required to give sufficient room to an overtaking car, the overtaking car needs to have a significant portion of the car alongside the car being overtaken and the overtaking manoeuvre must be done in a safe and controlled manner, while enabling the car to clearly remain within the limits of the track.
When considering what is a ‘significant portion’ for an overtaking on the inside of a corner, among the various factors that will be looked at by the stewards when exercising their discretion, the stewards will consider if the overtaking car’s front tyres are alongside the other car by no later than the apex of the corner.”
Maar hij zat er juist niet significant naast.quote:Op zondag 2 april 2023 11:15 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Met andere woorden, Verstappen moest volgens die regels Hamilton ruimte geven, omdat Hamilton de inhalende auto aan de binnenkant was en er significant naast zat.
Het punt van Verstappen is dat de voorbanden van Lewis juist niet "alongside" waren bij de apex, maar dat Max er nog voor zat.quote:Op zondag 2 april 2023 11:15 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Met andere woorden, Verstappen moest volgens die regels Hamilton ruimte geven, omdat Hamilton de inhalende auto aan de binnenkant was en er significant naast zat.
[..]
https://www.racefans.net/(...)i-published-in-full/
Alleen Gasly deed heel onnozel in deze start. Dat een Sargeant gewoon niet oplet terwijl hij al meerdere wagenlengtes achter De Vries rijdt zegt dan helemaal niks over de herstart.quote:Op zondag 2 april 2023 11:14 schreef Jane het volgende:
Bij minder dan een X-aantal ronden van het einde altijd een rollende herstart. Ik zie het probleem niet.
Tenzij je kijkt voor de crashes, natuurlijk.
MWeh, dat denk ik niet. Dan had Verstappen er al af gelegen met de bekende Mercedes move. Sowieso was het een lap 1 incident en was er geen of weinig contact. Coulthard vroeg er na de race nog naar maar Max begon erover dat het niet volgens de regels was dus toen begon hij snel weer over wat andersquote:Op zondag 2 april 2023 11:09 schreef beantherio het volgende:
Na dat akkefietje in Brazilië vorig jaar kun je weer de conclusie trekken dat Hamilton uit is op een collision met Verstappen.
Ik ga natuurlijk ook niet zeggen dat het de beste discussie is die ik vandaag heb gelezen, want het is de enige discussie die ik vandaag heb gelezenquote:Op zondag 2 april 2023 11:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Stop met inhoudelijk posten op mijn forum"
- Moderator Nattekat, 2 april 2023
De mening van een maffe willekeurige onbekende LH44 fan is van toegevoegde waarde voor de discussie hier?quote:Op zondag 2 april 2023 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker wel. Maar wat is dan de relatie met een foto van de start van Verstappen precies, welk punt wil je maken, waarom is het relevant met die foto en hoe denk je de discussie daarmee verder te helpen door een “whataboutism” te plaatsen?
quote:Op zondag 2 april 2023 11:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar hij zat er juist niet significant naast.
Er staat niet dat hij er volledig naast moet zitten, maar er significant naast moet zitten. Hier staat niet wat significant is, maar ik had eerder gelezen dat dat betekende dat de voorwielen voorbij de achterwielen van de ander moeten zijn. Nu staat er dat de voorwielen naast de andere auto moeten zijn, dus zelfs minder strict.quote:Op zondag 2 april 2023 11:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt van Verstappen is dat de voorbanden van Lewis juist niet "alongside" waren bij de apex, maar dat Max er nog voor zat.
Oh, ik geen de FIA niet de schuld. Ik weet ook wel dat de teams zelf hebben zitten zaniken.quote:Op zondag 2 april 2023 11:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Alleen Gasly deed heel onnozel in deze start. Dat een Sargeant gewoon niet oplet terwijl hij al meerdere wagenlengtes achter De Vries rijdt zegt dan helemaal niks over de herstart.
Sainz - Alonso was een typische race start incident en grote kans dat dit in ronde 1 ook als race incident afgedaan was.
Raar dat iedereen hier de FIA de schuld van geeft. Prima beslissing.
Haas protesteert tegen het feit dat een Haas te weinig brandstof had?quote:Op zondag 2 april 2023 11:31 schreef TweedeKlum het volgende:
Haas, game on.
https://www.fia.com/sites(...)mmons%20-%20Haas.pdf
Blijft altijd moeilijk dit soort dingen, ik vond het wel een goeie move van Hamilton en gelukkig geen contact, daar is Verstappen ook wel slimmer in geworden in de loop der jaren, misschien heeft hij gelijk maar goed dat dat hij op dat moment eieren voor z'n geld koos.quote:Op zondag 2 april 2023 11:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
[..]
Er staat niet dat hij er volledig naast moet zitten, maar er significant naast moet zitten. Hier staat niet wat significant is, maar ik had eerder gelezen dat dat betekende dat de voorwielen voorbij de achterwielen van de ander moeten zijn. Nu staat er dat de voorwielen naast de andere auto moeten zijn, dus zelfs minder strict.
Waar richt dit protest zich tegen?quote:Op zondag 2 april 2023 11:31 schreef TweedeKlum het volgende:
Haas, game on.
https://www.fia.com/sites(...)mmons%20-%20Haas.pdf
Volgens deze guideline had Verstappen geen gelijk.quote:Op zondag 2 april 2023 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijft altijd moeilijk dit soort dingen, ik vond het wel een goeie move van Hamilton en gelukkig geen contact, daar is Verstappen ook wel slimmer in geworden in de loop der jaren, misschien heeft hij gelijk maar goed dat dat hij op dat moment eieren voor z'n geld koos.
Tegen de beslissing om de volgorde terug te draaien bij de laatste herstart.quote:
Dat ligt eraan hoe je dit uitlegt. Werd er genoeg baanruimte gelaten?quote:Op zondag 2 april 2023 11:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens deze guideline had Verstappen geen gelijk.
quote:and the overtaking manoeuvre must be done in a safe and controlled manner, while enabling the car to clearly remain within the limits of the track.
Hamilton bleef op de baan, dus ja.quote:Op zondag 2 april 2023 11:43 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe je dit uitlegt. Werd er genoeg baanruimte gelaten?
[..]
Hier wordt de ruimte van de ingehaalde auto bedoeld lijkt me.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |