abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208165877
We gaan weer richting verkiezingen van de Provinciale Staten (en waterschappen). Het leek me een goed idee om met een centraal topic te komen voor discussie, partijprogramma's, kandidatenlijsten en ander relevant nieuws dat momenteel niet geschikt is voor andere topics.

De eerste stemwijzers zijn er al: https://stemwijzer.nl/
Hier komt kieskompas voor elke provincie: https://www.kieskompas.nl(...)enverkiezingen-2023/

En een stemchecker: https://www.volkskrant.nl(...)hecker-2023~v631422/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208165890
Dit is eigenlijk al deel 3, kan iemand dit reeksen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208165971
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:57 schreef Raw85 het volgende:
Misschien leuk voor in de volgende OP: de Volkskrant Stemchecker.

Je kunt je eigen opvattingen vergelijkingen met het stemgedrag van partijen in de EK, ipv je opvattingen vergelijking met het verkiezingsprogramma van een partij.
Eindstand:

CU 19
GL 19
CDA 17
D66 17
VVD 17
PvdA 16
50Plus 13
SGP 13
SP 13
PvdD 12
JA21 8
PVV 8
FvD 7

Ik verschil met CU van mening over de afschaffing van de Eerste Kamer, een correctief bindend referendum, de afschaffing van de bedenktijd van abortus, de plicht om vrouwen op te nemen in de Raden van bestuur en CETA.

Alleen CETA en het referendum vind ik wel echt belangrijk.
  maandag 27 februari 2023 @ 14:42:44 #4
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_208166136
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eindstand:

CU 19
GL 19
CDA 17
D66 17
VVD 17
PvdA 16
50Plus 13
SGP 13
SP 13
PvdD 12
JA21 8
PVV 8
FvD 7

Ik verschil met CU van mening over de afschaffing van de Eerste Kamer, een correctief bindend referendum, de afschaffing van de bedenktijd van abortus, de plicht om vrouwen op te nemen in de Raden van bestuur en CETA.

Voor of tegen referendum?
Ik ben van mening dat de laatste mensen die je om belangrijke zaken om raad moet vragen, de eigen burgerbevolking is. Ik wil niet dat mijn, verder bovenbeste, overbuurman de overheid moet gaan adviseren over Gezondheidszorg, Europa of de Woningnood. Dat komt niet goed :D

Die stemwijzer is verder erg leuk. In mijn geval helemaal in lijn met mijn voorkeuren. Dus Links en progressief. :) Komt redelijk overeenkomst met jouw lijstje.
pi_208166173
Ik kom op JA21. 18 vd 24
pi_208166176
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:20 schreef Hanca het volgende:
Dit is eigenlijk al deel 3, kan iemand dit reeksen?
Het was al gereekst, maar ik heb het ook in de TT even verduidelijkt.
zie email 27 oktober
pi_208166241
quote:
Eindstand:

Op basis van het stemgedrag in de Eerste Kamer zit u het meest op één lijn met CU. U was het op 19 van de 24 beantwoorde stellingen met deze partij eens.

CU 19
50Plus 17
CDA 17
D66 17
GL 17
VVD 17
PvdA 14
SGP 13
SP 13
JA21 12
PvdD 12
PVV 10
FvD 9
Ik moet zeggen dat ik de vragen niet altijd even logisch vind, Ceta heeft wel een wat andere inpakt dan de aankoop van een Rembrandt.
Incelfrikandel
pi_208166247
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan die stemwijzers, het is te binar. Zoals nu ook weer. De EK afschaffen. Ja leuk, ben ik op zich voor mits dat gepaard gaat met een andere vorm van (bindende) controle op wetgeving. En anders ben ik er tegen. Is dat dan voor of tegen? Doet geen recht aan de werkelijkheid.

En probleem twee is dat ze aan elke stelling evenveel gewicht hangen. Terwijl dat voor het gros van de mensen niet zo is, zo vind ik een coronastelling nu niet meer zo relevant vergeleken met stellingen die veel meer over de toekomst gaan bijvoorbeeld…
zie email 27 oktober
pi_208166701
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:52 schreef trein2000 het volgende:
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan die stemwijzers, het is te binar. Zoals nu ook weer. De EK afschaffen. Ja leuk, ben ik op zich voor mits dat gepaard gaat met een andere vorm van (bindende) controle op wetgeving. En anders ben ik er tegen. Is dat dan voor of tegen? Doet geen recht aan de werkelijkheid.

En probleem twee is dat ze aan elke stelling evenveel gewicht hangen. Terwijl dat voor het gros van de mensen niet zo is, zo vind ik een coronastelling nu niet meer zo relevant vergeleken met stellingen die veel meer over de toekomst gaan bijvoorbeeld…
Dit. Erg jammer.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_208166764
Bijzonder ook weer dat ik bij 3 stemwijzers 3 verschillende uitslagen krijg. Dat is volgens mij altijd nog zo geweest bij vorige keren. En dan ook echt compleet anders.
pi_208166909
quote:

Dat klopt idd wel. Die Rembrandt is nogal een onzinvraag.

Bij afschaffen Tweede Kamer heb ik voor gestemd, in dat debat ging het toen in elk geval over het instellen van een ander controlerend systeem dat controleert op Grondwet, verdragen, uitvoerbaarheid e.d.
pi_208166936
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:42 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Voor of tegen referendum?
Ik ben van mening dat de laatste mensen die je om belangrijke zaken om raad moet vragen, de eigen burgerbevolking is. Ik wil niet dat mijn, verder bovenbeste, overbuurman de overheid moet gaan adviseren over Gezondheidszorg, Europa of de Woningnood. Dat komt niet goed :D

Die stemwijzer is verder erg leuk. In mijn geval helemaal in lijn met mijn voorkeuren. Dus Links en progressief. :) Komt redelijk overeenkomst met jouw lijstje.
Helemaal tegen referenda over belangrijke zaken, idd. Leuk bij de invulling van een speeltuin (een wipwap of een schommel?), niet als het over belastingen, defensie, gezondheidszorg of klimaat gaat.
pi_208167034
quote:

Waar vond je die vraag over de EK? Ik had die bij de ZH stemwijzer iig niet.

Bij de ZH stemwijzer waren er 5 antwoorden mogelijk bij de vragen, overigens, wat ik ook prettig vond, er zit voor mij een verschil tussen "eens maar met kanttekeningen" of "Helemaal mee eens"

Ik vind het meer een indicatie voor een richting dan een stemadvies, overigens.
pi_208167075
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waar vond je die vraag over de EK? Ik had die bij de ZH stemwijzer iig niet.

Bij de ZH stemwijzer waren er 5 antwoorden mogelijk bij de vragen, overigens, wat ik ook prettig vond, er zit voor mij een verschil tussen "eens maar met kanttekeningen" of "Helemaal mee eens"

Ik vind het meer een indicatie voor een richting dan een stemadvies, overigens.
Ik had het over dat volkskrantding hier boven. De stemwijzer hier in Overijssel is een/geen van beide/oneens. Kieskompas heeft wel gradaties...
zie email 27 oktober
  maandag 27 februari 2023 @ 17:07:34 #15
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_208167837
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eindstand:

CU 19
GL 19
CDA 17
D66 17
VVD 17
PvdA 16
50Plus 13
SGP 13
SP 13
PvdD 12
JA21 8
PVV 8
FvD 7

Op basis van het stemgedrag in de Eerste Kamer zit u het meest op één lijn met 50Plus, CDA, en VVD. U was het op 15 van de 24 beantwoorde stellingen met deze partijen eens.
EINDSTAND
Aantal overeenkomstige stellingen

50Plus 15
CDA 15
VVD 15
JA21 14
CU 13
D66 13
GL 13
SGP 13
PVV 12
PvdA 12
FvD 11
PvdD 10
SP 9
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 27 februari 2023 @ 17:26:30 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208168084
VK Stemchecker:
Op basis van het stemgedrag in de Eerste Kamer zit u het meest op één lijn met PvdA. U was het op 21 van de 24 beantwoorde stellingen met deze partij eens.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208168119
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik had het over dat volkskrantding hier boven. De stemwijzer hier in Overijssel is een/geen van beide/oneens. Kieskompas heeft wel gradaties...
Oh, ik zie die Volkskrant wijzer pas net, dat is inderdaad een nogal onzinnig geval en zeker als het over PS gaat gezien de vragen.
pi_208168309
Ah ja, die Volkskrant wijzer.

GL 19
PvdA 18
D66 17
- knip -
JA21 8
PVV 8
FvD 7

Prescies zoals mijn eigen overwegingen en andere stemwijzers. De definitieve keuze maak ik aan de hand van een of twee debatjes en de partijprogrammas.

Verder ook wel een beetje bijzonder inderdaad. Het referendum (alsjeblieft niet), de Rembrandt (who cares) en het QR bewijs (niet zo relevant meer) allemaal bij elkaar :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208168684
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, ik zie die Volkskrant wijzer pas net, dat is inderdaad een nogal onzinnig geval en zeker als het over PS gaat gezien de vragen.
De verkiezingen gaan natuurlijk maar voor een heel klein deel over de Provinciale Staten, het zijn gewoon Eerste Kamerverkiezingen en dat is voor bijna iedereen de belangrijkste afweging.
pi_208168758
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
De verkiezingen gaan natuurlijk maar voor een heel klein deel over de Provinciale Staten, het zijn gewoon Eerste Kamerverkiezingen en dat is voor bijna iedereen de belangrijkste afweging.
Dat weet ik maar het is wel nogal oneerlijk om landelijke issues die vaak onderdeel van een regeerakkoord zijn op de PS verkiezingen te projecteren.
pi_208168778
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zolang Rutte er nog zit wordt toch alles over het hek heen gekeild naar provincie en gemeente. Valt wat voor te zeggen dat er bij de provincie nu meer invloed te behalen is dan landelijk, in ieder geval zolang onbegrijpelijkerwijs zoveel mensen op de VVD blijven stemmen. :{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208168835
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Zolang Rutte er nog zit wordt toch alles over het hek heen gekeild naar provincie en gemeente. Valt wat voor te zeggen dat er bij de provincie nu meer invloed te behalen is dan landelijk, in ieder geval zolang onbegrijpelijkerwijs zoveel mensen op de VVD blijven stemmen. :{
Wat is invloed. Want de decentrale overheden verworden steeds meer van autonome bestuurslaag naar een rijksuitvoeringsorganisatie in de regio.
zie email 27 oktober
pi_208169175

De Partij voor de Dieren scoort laag nu bij mij. Terwijl, bij de Stemwijzer voor vorige de Tweede Kamerverkiezingen kwamen zij bij mij als eerste uit de bus.
  maandag 27 februari 2023 @ 18:59:23 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208169241
Geen stemwijzer nodig. Wordt lokaal Brabants.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208169275
quote:
11s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:55 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]

De Partij voor de Dieren scoort laag nu bij mij. Terwijl, bij de Stemwijzer voor vorige de Tweede Kamerverkiezingen kwamen zij bij mij als eerste uit de bus.
De tweede kamer gaat over een veel breder scala aan onderwerpen. Ik geloof dat de stemwijzer die ik voor de aardigheid deed bijna voor de helft over infrastructuur ging.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 27 februari 2023 @ 19:32:03 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208169704
PvdA volgens deze test.
Stem toch gewoon op de SP.

Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208169885
JA21: Nanninga (JA21) wint debat

Fijn dat JA21 dit online zet ondanks de 'Wij van WC eend'-titel.
pi_208170638
Zijn er nog fokkers stembureaulid deze verkiezingen? :p
Hotapnyc
pi_208173989
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:41 schreef Nober het volgende:

‘wint debat’ :') wat een nonsens
pi_208174511
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:12 schreef Cirilico het volgende:
Ruim veertien uur, mag dat wel?
quote:
De stembureauleden dienen om 07.00 uur aanwezig te zijn op het stembureau. Na de sluiting van het stembureau om 21.00 uur helpen de voorzitter en stembureauleden mee met het tellen van de uitgebrachte stemmen.
pi_208174536
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 08:52 schreef Nober het volgende:

[..]
[..]

quote:
Hoeveel uur per dag werkt een stembureaulid?
De stembureaus zijn op de dag van de verkiezing voor het publiek geopend van 7.30 uur tot 21.00 uur. Daarna vindt de telling plaats. Dit duurt totdat de telling klaar is. Het aantal uren dat u actief bent, is afhankelijk van de gemeente waarin u werkt. Per gemeente verschilt dat. Veel gemeenten werken bijvoorbeeld in twee ploegen.

U kunt er het beste rekening mee houden dat u een groot deel van de dag op het stembureau zult zijn. Meer informatie hierover vindt u vaak op de website van de gemeente van uw keuze.
https://www.rijksoverheid(...)en-op-een-stembureau
pi_208174968
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geen stemwijzer nodig. Wordt lokaal Brabants.
je bedoeld die partij die de met 1 zetel de afgelopen periode de coalitie tussen VVD, CDA en FVD mogelijk maakte die daarna wil snel in elkaar donderde.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_208175669
quote:
w/
pi_208175787
quote:
Hier dan wel een fokker die zich er vanuit een Gemeente mee bezig houdt. Maar ik ga zelf niet op een stembureau zitten die dag. Ben dan wel op het gemeentehuis aanwezig.
pi_208175841
quote:

[..]
[..]

Ik weet niet wat de arbo daar van vindt maar "we" zijn als het tegen zit weleens bezig tot 3-4 uur in de nacht. (uitzondering hoor)
pi_208177839
Is er ook een stemwijzer voor de waterschappen?
  dinsdag 28 februari 2023 @ 14:10:03 #37
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208177893
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:06 schreef Alpha0 het volgende:
Is er ook een stemwijzer voor de waterschappen?
Zeker!
pi_208178593
quote:

[..]
[..]

Den Haag heeft ochtend- en middagshifts. Ik zit dan van 16-eindtijd op het bureau. Meestal zijn wij binnen 2 uur klaar met tellen en opruimen.

Donderdag en vrijdag centraal tellen op kandidaatsniveau van 08 tot 18.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 10:44 schreef rawdemin het volgende:

[..]
w/
w/
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 10:53 schreef rival het volgende:

[..]
Hier dan wel een fokker die zich er vanuit een Gemeente mee bezig houdt. Maar ik ga zelf niet op een stembureau zitten die dag. Ben dan wel op het gemeentehuis aanwezig.
Ook leuk. :)
Hotapnyc
pi_208180932
quote:
Rondom de aanstaande verkiezingen is goed te zien wat het effect van die steeds stevigere bubbels is. Ik voer sinds de jaren zeventig verkiezingsonderzoek uit. Peilingen, waarmee ik zo goed mogelijk probeer de electorale voorkeuren (en andere) onder de bevolking te volgen. Kort voor verkiezingen kwam ik dan met prognoses voor de uitslag. Doorgaans kwamen die prognoses vrij goed uit, soms minder goed. Gemiddeld verschilde het 1,5 zetel per partij. In 2019 was mijn prognose bij de Provinciale Statenverkiezingen dat FVD groter zou kunnen worden dan de VVD.
quote:
De grote vraag zal op 15 maart zijn in welke mate de opkomst tussen de kiezers in de verschillende bubbels zal verschillen. Het zou best zo kunnen zijn dat door die polarisatie de opkomst onder de kiezers van partijen aan de flanken hoger zal zijn dan bij de kiezers onder de partijen die meer in het midden zitten en dus hoger gaan eindigen dan ze nu staan.
quote:
Mocht de 15e de uitslag niet volgens uw persoonlijke verwachting zijn, dan is blijkbaar de omvang van uw eigen bubbel minder groot dan u denkt, of de opkomst van de kiezers uit uw eigen bubbel is minder hoog geweest, of in andere bubbels juist hoger. Dus in plaats van vooraf of achteraf te klagen over fraude of partijdigheid, raad ik u aan om uw energie te besteden aan het zorgen voor zo een hoog mogelijke opkomst bij de verkiezingen van de mensen binnen uw eigen bubbel.
Aldus Maurice de Hond

https://indepen.nl/verkie(...)iseerde-samenleving/

Wie heeft eigenlijk de vorige statenverkiezingen het best voorspeld? Kan mij voorstellen dat degene die het beste de opkomst voorspelt, ook de beste peilingen heeft. Het lijkt mij dat een verkiezing als deze vooral traditionele en activistische stemmers trekt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 februari 2023 @ 18:51:02 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208181181
Ik heb echt werkelijk waar geen enkel benul waar ik op ga stemmen :')

Echt jammer dat Volt vrolijk meedoet aan die inclusiviteitsonzin, anders was dat nog wel een interessante optie geweest. Maar gezien er hoe dan ook grote offers gebracht moeten worden, ben ik bang dat het toch één van de mogelijkheden is. Verzuiling is terug en dat is aan alles te merken.

Misschien dat één van de lokale partijen nog wat is, maar die EK speelt toch ook mee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208181307
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 18:27 schreef Jojoke het volgende:

[..]
[..]
[..]
Aldus Maurice de Hond

https://indepen.nl/verkie(...)iseerde-samenleving/

Wie heeft eigenlijk de vorige statenverkiezingen het best voorspeld? Kan mij voorstellen dat degene die het beste de opkomst voorspelt, ook de beste peilingen heeft. Het lijkt mij dat een verkiezing als deze vooral traditionele en activistische stemmers trekt.
Zijn altijd opkomstverkiezingen dit. Geeft er ook een bijzondere dynamiek aan, als er een partij is die zijn achterban wel weet te motiveren om massaal te komen dan kan het snap gaan. Zie FvD vier jaar terug.

BBB heeft hier in het oosten wel de potentie om iets vergelijkbaars te doen. Ben daar benieuwd naar.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 februari 2023 @ 19:05:21 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208181376
Ah, de twee lokale partijen zijn een partij voor de generatie die dit land naar de tering geholpen heeft voor de volgende generaties en eentje die gewoon netjes in het waterschap moet blijven. Scheelt weer.

Het is gelukkig nog geen Amerika waar het A tegen B is, maar zo voelt het wel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208181591
Eindstand:

-

[ Bericht 77% gewijzigd door QWARQTAARTJE op 28-02-2023 19:38:54 ]
pi_208181601
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Eindstand:
GL 17
PvdA 16
PvdD 16
50Plus 13
D66 13
SGP 13
SP 13
CU 12
PVV 12
CDA 11
FvD 11
VVD 11
JA21 10

Denk dat ik voor de PvdD ga.

[ Bericht 7% gewijzigd door QWARQTAARTJE op 28-02-2023 19:38:43 ]
pi_208182834
Oké laten we een poging doen. Inschatting van de opkomst voor PS2023.

Kan sterk stijgen:
BBB: Trekt gemotiveerde kiezers aan.
GL: Terugtocht van kiezers die uit opportunisme D66 hebben gestemd.

Stijgt licht:
JA21: Snoept van VVD.
Belang van Nederland (BVNL): Verrassend sterk want zitten overal, maar geen blockbuster.

Continu:
PVV (Partij voor de Vrijheid): Suddert voort, weinig reden om extra naar stembus te gaan.
SP (Socialistische Partij): Nu is hun moment, maar te weinig connectie met de kiezers.
ChristenUnie: Trekken extra stedelingen aan maar jagen de plattelanders weg.
Partij voor de Dieren: Suddert voort, klein plusje.
Partij van de Arbeid (P.v.d.A.): Weinig trots en geen onderscheidend verhaal. GL profiteert meer.

Zakt licht:
VVD: Stabiliteit en niets meer.
D66: Krimpt, want Kaag heeft gepiekt.
CDA: Deel van de achterban weggejaagd en niets aangetrokken.

Zakt als een baksteen:
Forum voor Democratie: Over het algemeen niets gedaan en bereikt. Afstraffing door de kiezer.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:47:39 #46
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208183320
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:41 schreef Nober het volgende:

Vetgemeste walrus.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:50:07 #47
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208183356
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 09:37 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
je bedoeld die partij die de met 1 zetel de afgelopen periode de coalitie tussen VVD, CDA en FVD mogelijk maakte die daarna wil snel in elkaar donderde.
Zag je ook met gemeenteraadsverkiezingen, mensen denken dat die lokale partijen goed zijn voor de regio, en heel sociaal zijn, maar vaak is het gewoon een soort VVD light.
pi_208183369
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zag je ook met gemeenteraadsverkiezingen, mensen denken dat die lokale partijen goed zijn voor de regio, en heel sociaal zijn, maar vaak is het gewoon een soort VVD light.
Lokale partijen vind ik ook altijd wat weird.
Het is nooit duidelijk wat ze precies willen en wat is goed voor de stad?
pi_208183374
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Vetgemeste walrus.
Fatshaming. Jij bent gecancelt.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:52:39 #50
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208183392
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:51 schreef Nober het volgende:

[..]
Fatshaming. Jij bent gecancelt.
Oke
pi_208183401
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Oke
pi_208184433
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 18:51 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb echt werkelijk waar geen enkel benul waar ik op ga stemmen :')

Echt jammer dat Volt vrolijk meedoet aan die inclusiviteitsonzin, anders was dat nog wel een interessante optie geweest. Maar gezien er hoe dan ook grote offers gebracht moeten worden, ben ik bang dat het toch één van de mogelijkheden is. Verzuiling is terug en dat is aan alles te merken.

Misschien dat één van de lokale partijen nog wat is, maar die EK speelt toch ook mee.
In welke provincie woon je en welke standpunten vind je precies belangrijk? Ik herinner me jou als iemand die hing rond Code Oranje/JA21, dan is Volt wel heel wat anders.
Incelfrikandel
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 februari 2023 @ 21:46:40 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208184502
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
In welke provincie woon je en welke standpunten vind je precies belangrijk? Ik herinner me jou als iemand die hing rond Code Oranje/JA21, dan is Volt wel heel wat anders.
Ook de vorige verkiezingen was dat punt wat ik net benoemde de grote afknapper op Volt, want ik heb die partij toch echt in overweging genomen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208185051
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:46 schreef Nattekat het volgende:
Ook de vorige verkiezingen was dat punt wat ik net benoemde de grote afknapper op Volt, want ik heb die partij toch echt in overweging genomen.
Op het gebied van bijvoorbeeld klimaat, landbouw, financiën, EU en immigratie zijn dat toch behoorlijk verschillende partijen, kan aan mij liggen maar ik begrijp dan niet zo goed hoe je die drie partijen allemaal in overweging had.

Wat betreft je standpunt over inclusiviteit: het doet me een beetje denken aan de overweging die een vriend van me maakte tijdens de Tweede Kamerverkiezingen (en nu weer). Twijfelde ook over Volt, maar was tegelijkertijd zéér tegen bijvoorbeeld een vrouwenquotum en een minister voor Emancipatie. Uiteindelijk heeft hij wel op de partij gestemd omdat de standpunten over bijvoorbeeld klimaat, digitalisering, woningmarkt en de EU zwaarder wogen, maar dan wel op iemand die niets vermeldde over inclusiviteit in zijn profielbeschrijving. Daarnaast vond hij het ook weer niet zó belangrijk.

Welke afweging jij maakt moet je zelf weten, ik weet niet precies in hoeverre inclusiviteitsstandpunten onaanvaardbaar voor je zijn. Als ik de website en sociale media een beetje bekijk hebben ze het er in ieder geval niet veel over, dat zie je bij bijvoorbeeld GroenLinks een stuk meer.
Incelfrikandel
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 februari 2023 @ 22:23:23 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208185095
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Op het gebied van bijvoorbeeld klimaat, landbouw, financiën, EU en immigratie zijn dat toch behoorlijk verschillende partijen, kan aan mij liggen maar ik begrijp dan niet zo goed hoe je die drie partijen allemaal in overweging had.

Wat betreft je standpunt over inclusiviteit: het doet me een beetje denken aan de overweging die een vriend van me maakte tijdens de Tweede Kamerverkiezingen (en nu weer). Twijfelde ook over Volt, maar was tegelijkertijd zéér tegen bijvoorbeeld een vrouwenquotum en een minister voor Emancipatie. Uiteindelijk heeft hij wel op de partij gestemd omdat de standpunten over bijvoorbeeld klimaat, digitalisering, woningmarkt en de EU zwaarder wogen, maar dan wel op iemand die niets vermeldde over inclusiviteit in zijn profielbeschrijving. Daarnaast vond hij het ook weer niet zó belangrijk.

Welke afweging jij maakt moet je zelf weten, ik weet niet precies in hoeverre inclusiviteitsstandpunten onaanvaardbaar voor je zijn. Als ik de website en sociale media een beetje bekijk hebben ze het er in ieder geval niet veel over, dat zie je bij bijvoorbeeld GroenLinks een stuk meer.
Laten klimaat en landbouw nou ook weer net de punten zijn die mij naar Volt trekken. Welke partij ik ook naar kijk, ik sta altijd wel lijnrecht tegenover die partij op een bepaald thema.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208185141
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Laten klimaat en landbouw nou ook weer net de punten zijn die mij naar Volt trekken. Welke partij ik ook naar kijk, ik sta altijd wel lijnrecht tegenover die partij op een bepaald thema.
Ah zo. In feite heb ik bij elke partij ook wel iets waarbij ik lijnrecht tegenover de partij sta. Ik bekijk dan in hoeverre het standpunt een dealbreaker is. Dat valt bij mij vaak wel mee. Integriteit vind ik veel belangrijker bijvoorbeeld. Echter, als dingen zoals een vrouwenquotum voor jou echt volstrekt onaanvaardbaar zijn, of dat de standpunten over klimaat dat niet kunnen compenseren, zou ik er niet op stemmen.
Incelfrikandel
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 februari 2023 @ 22:37:50 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208185252
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ah zo. In feite heb ik bij elke partij ook wel iets waarbij ik lijnrecht tegenover de partij sta. Ik bekijk dan in hoeverre het standpunt een dealbreaker is. Dat valt bij mij vaak wel mee. Integriteit vind ik veel belangrijker bijvoorbeeld. Echter, als dingen zoals een vrouwenquotum voor jou echt volstrekt onaanvaardbaar zijn, of dat de standpunten over klimaat dat niet kunnen compenseren, zou ik er niet op stemmen.
Wat het bij mij is; qua asielbeleid, inmenging van de overheid in onzin zoals bijvoorbeeld dat vrouwenquotum en andere sociale onderwerpen, en andere soortgelijke onderwerpen sluit ik heel goed aan bij JA21 en totaal niet bij Volt. Van een economisch oogpunt is rechts gewoon een gigantische afknapper, dus daarom zal ik zeer waarschijnlijk nooit op JA21 stemmen (voorlopig dan). Die andere onderwerpen zijn minder belangrijk, maar stapelen dan weer wel op. Automobilistje pesten kan ik ook vrij slecht tegen, tis al duur zat en dat ding heb je toch echt nodig ongeacht hoe goed je het ov maakt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208187354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
het hangt er een beetje van af. in onze gemeente heb je 4 lokale partijen en die zijn allemaal heel verschillend. Maar je moet wel een politieke insider zijn om die verschillen echt goed te zien. (want in de campagne benadrukken ze allemaal dat ze vooral lokaal zijn)
- Rudyard Kipling
pi_208191418
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Inclusiviteitsgeneuzel heeft verder geen invloed op je portemonnee en op het klimaat enzo, dus dat interesseert me eigenlijk niet zoveel. Het is dat ik nu even one issue ga stemmen op een partij die Rotterdam Airport weg wil omdat het een volstrekt nutteloos vliegveld is wat alleen maar overlast veroorzaakt en verrekt weinig winst boekt en werkgelegenheid creeert tov hele nieuwe huizenwijken en winkelcentra op die plek. Dus het zal wel SP of GL worden dan denk ik. Anders had ik Volt in overweging genomen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208191479
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 14:30 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Inclusiviteitsgeneuzel heeft verder geen invloed op je portemonnee en op het klimaat enzo, dus dat interesseert me eigenlijk niet zoveel. Het is dat ik nu even one issue ga stemmen op een partij die Rotterdam Airport weg wil omdat het een volstrekt nutteloos vliegveld is wat alleen maar overlast veroorzaakt en verrekt weinig winst boekt en werkgelegenheid creeert tov hele nieuwe huizenwijken en winkelcentra op die plek. Dus het zal wel SP of GL worden dan denk ik. Anders had ik Volt in overweging genomen.
Maar gaat de provincie daar over? Er komt toch een kabinetsbesluit in 2024? De mening van de provincie zal vast worden gewogen, maar dan telt de gemeenteraad vast net zo zwaar?
pi_208191492
De laatste twee verkiezingen heb ik het over een ander boeg gegooid. Ik heb gestemd vanwege de persoon, niet vanwege de partij. Dat is me eigenlijk wel goed bevallen. Bij wie is een plekje in de gemeenteraad/Provinciale Staten/Kamer in goede handen? Gebaseerd op die vraag maak ik een keuze. De partij neem ik dan maar voor lief.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 maart 2023 @ 15:37:04 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208192125
quote:

[..]
Ik vind het erg nimby om dat vliegveld op te doeken. Zelfs Volt is erop tegen om het hele verhaal op te doeken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208192326
quote:

[..]
Persoonlijk vond ik, bij de ZH kieswijzer, juist dat de Provincie zich niet moet bemoeien met R'dam Airport omdat het voor mij een landelijke beslissing moet zijn. Er stond ook een vraag in over Schiphol, dan vond ik ook zo'n vreemde situatie.

Schiphol kleiner is helemaal prima voor mij maar dan zullen we de lasten van Schiphol wel moeten verdelen.
pi_208192395
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 15:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik vind het erg nimby om dat vliegveld op te doeken. Zelfs Volt is erop tegen om het hele verhaal op te doeken.
Het doel is opdoeken in 2040, he? De locatie van dat vliegveld is ook echt niet ideaal. Het Rotterdamse college wil ook een forse vermindering van het aantal vluchten (wat ook zal moeten voor een milieuvergunning en ivm stikstof), de vraag is hoe rendabel het vliegveld dan nog is.
  woensdag 1 maart 2023 @ 16:15:35 #65
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208192508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 14:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar gaat de provincie daar over? Er komt toch een kabinetsbesluit in 2024? De mening van de provincie zal vast worden gewogen, maar dan telt de gemeenteraad vast net zo zwaar?
In principe zijn de provincies het bevoegde gezag over de regionale burgerluchthavens, maar uitzonderingen zijn Rotterdam en Schiphol. :')
pi_208192548
quote:
7s.gif Op woensdag 1 maart 2023 16:15 schreef Zwansen het volgende:

[..]
In principe zijn de provincies het bevoegde gezag over de regionale burgerluchthavens, maar uitzonderingen zijn Rotterdam en Schiphol. :')
En Eindhoven natuurlijk als militair vliegveld.
zie email 27 oktober
pi_208193036
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 15:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Provinciale statenverkiezingen zijn bij uitstek NIMBY verkiezingen omdat besluiten direct gaan over je woonomgeving.

Een vriendin van mij woont in de vluchtroute en vecht tegen de uitbreidingsplannen: meer vliegtuigen - "dat mag want vliegtuigen maken minder geluid dan vroeger"... het feit negerend dat je er nog steeds wakker van wordt en ruimere vliegtijden (nu van 7am tot 11pm geloof ik en dat willen ze 6am tot 12pm maken, wat dus nog meer nachtrust verstoort). Hele rapporten zijn geschreven over de matige werkgelegenheid en winst die het vliegtuig nu echt creeert. Het is meer een prestige project voor Rotterdam (en DH) dan dat het daadwerkelijk nut heeft.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208193095
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 14:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De laatste twee verkiezingen heb ik het over een ander boeg gegooid. Ik heb gestemd vanwege de persoon, niet vanwege de partij. Dat is me eigenlijk wel goed bevallen. Bij wie is een plekje in de gemeenteraad/Provinciale Staten/Kamer in goede handen? Gebaseerd op die vraag maak ik een keuze. De partij neem ik dan maar voor lief.
Ik zou willen dat ik hier genoegen mee kon nemen.
  woensdag 1 maart 2023 @ 17:23:53 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208193264
ik stem BBB
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208193274
twitter
  woensdag 1 maart 2023 @ 17:39:52 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208193432
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 17:24 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Niemand kan op ze stemmen, maar laten we er wel een tv-debat van maken!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208193525
quote:
[ twitter ]
De strategie is duidelijk. Alle ballen op een meerderheid voor coalitie+pvdagl
zie email 27 oktober
pi_208193588
Tja, vanuit zowel GL/PvdA als de VVD goed te begrijpen natuurlijk. Voor andere partijen lijkt het me enorm frustrerend.

Als omroep/Pauw weet ik ook niet of ik hier aan meegewerkt zou hebben.
  woensdag 1 maart 2023 @ 18:02:12 #74
65846 Bocaj
47th President.
pi_208193695
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 17:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, dat wil ik en vertaal dat wel naar lokaal stemmen. (Ook nog ff de kieswijzer erbij.)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 maart 2023 @ 18:04:06 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208193713
quote:
[ twitter ]
Kansloos, kansloos, kansloos. Jezus wat treurig.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 1 maart 2023 @ 18:04:26 #76
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208193718
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 17:52 schreef Raw85 het volgende:
Tja, vanuit zowel GL/PvdA als de VVD goed te begrijpen natuurlijk. Voor andere partijen lijkt het me enorm frustrerend.

Voor omroep/Pauw juist een heerlijk duel om uit te zenden. Daar zullen ze met plezier naar uitkijken.

Voor ons is het dan weer minder want we worden inderdaad weer doodgegooid met allerlei debatten tussen kopstukken van Tweede Kamer terwijl het toch echt Provinciale Staten-verkiezingen is.
  woensdag 1 maart 2023 @ 18:04:56 #77
65846 Bocaj
47th President.
pi_208193727
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 18:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Leg uit dan!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 maart 2023 @ 18:06:48 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208193747
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 18:04 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Leg uit dan!
Dit debat levert twee winnaars op, gewoon gratis reclame voor beide kanten. Weet je nog wat de door de media opgelegde tweestrijd in 2012 bereikt heeft?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 1 maart 2023 @ 18:10:48 #79
65846 Bocaj
47th President.
pi_208193791
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 18:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit debat levert twee winnaars op, gewoon gratis reclame voor beide kanten. Weet je nog wat de door de media opgelegde tweestrijd in 2012 bereikt heeft?
Ehhh, Niets? :D
  woensdag 1 maart 2023 @ 18:14:28 #80
65846 Bocaj
47th President.
pi_208193841
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 18:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Voor omroep/Pauw juist een heerlijk duel om uit te zenden. Daar zullen ze met plezier naar uitkijken.

Voor ons is het dan weer minder want we worden inderdaad weer doodgegooid met allerlei debatten tussen kopstukken van Tweede Kamer terwijl het toch echt Provinciale Staten-verkiezingen is.
Het lokale gebeuren speelt niet zoveel in de hoofden van de mensen.
Laat den haag maar op tv komen om mensen wakker en lekker te maken om te gaan stemmen!
Anders komt er echt geen honT! (Het is aandacht aandacht aandacht voor!)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 maart 2023 @ 18:14:29 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208193842
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 18:10 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ehhh, Niets? :D
Uhuh... PvdA slurpt alles van links op, VVD van rechts en alles in het midden wordt netjes verdeeld tussen de twee. Mensen dachten echt dat het A of B was destijds.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 1 maart 2023 @ 18:26:00 #82
65846 Bocaj
47th President.
pi_208193979
quote:
[ twitter ]
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 18:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Weet je wat het ook kan zijn?
VVD stuurt misschien aan op en VVD/PvdA-GL coalitie voor de volgende keer.
Met met die grote multi-coalities van 4 á 5 partijen!
pi_208193991
quote:
[ twitter ]
Mijn cynische inner mens vindt dit een nogal gemaakte battle, terwijl je nu al weet dat ze na de verkiezingen beiden als doel hebben om samen te werken. Het is een optreden, een toneelstuk, een opera. Noem het hoe u het wilt noemen.
  woensdag 1 maart 2023 @ 18:27:51 #84
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208193992
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 18:14 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Het lokale gebeuren speelt niet zoveel in de hoofden van de mensen.
Laat den haag maar op tv komen om mensen wakker en lekker te maken om te gaan stemmen!
Anders komt er echt geen honT! (Het is aandacht aandacht aandacht voor!)
Juist komende jaren gaat er een heleboel gebeuren in de provincie. Energietransitie, stikstof en woningen zijn allemaal een groot thema. Juist hier moeten de partijen zich gaan profileren. Maar het gaat weer eens over migratie straks.
pi_208194036
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 18:27 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Mijn cynische inner mens vindt dit een nogal gemaakte battle, terwijl je nu al weet dat ze na de verkiezingen beiden als doel hebben om samen te werken. Het is een optreden, een toneelstuk, een opera. Noem het hoe u het wilt noemen.
Het is voor beide partijen de ideale ‘vijand’. Je wordt er waarschijnlijk allebei beter van. Net als Pechtold vs Wilders in het verleden. Zowel de PVV als D66 hadden daar baat bij.

En bij de VVD zal het vorige grote 1-op-1-debat met een directe concurrent (destijds nieuwkomer FvD) minder goed zijn bevallen, omdat dat mogelijk heeft bijgedragen aan hun overwinning. Daarom zal de VVD ongetwijfeld ook geen zin hebben in een 1-op-1 met bijv JA21
  woensdag 1 maart 2023 @ 18:34:03 #86
65846 Bocaj
47th President.
pi_208194067
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 18:27 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het wordt inderdaad letterlijk kiezen voor links of rechts. (Ze maken elkaar groot.)
Misschien gaat BBB/PVV er dan wel met het bot ervan door.
pi_208194642
Ik vind het ook een gezocht debat, maar als het gevolg is dat VVD zetels van PVV/JA21/BBB/FvD (al lijkt dat laatste me sterk) en PvdA/GL zetels van SP/Bij1/PvdD af pakt vind ik het gevolg eigenlijk wel prima. Ik vind het belangrijkste voor deze verkiezingen eigenlijk dat coalitie + PvdA/GL een meerderheid houdt in de Eerste Kamer. En als zo'n gezocht debat daar voor zorgt is dat eigenlijk wel prima.
  woensdag 1 maart 2023 @ 20:53:59 #88
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208196797
quote:
[ twitter ]
Mijn vertrouwen in de landelijke media zakt nog verder weg.
Dit helpt echt niet, het is diep- en dieptriest.
  woensdag 1 maart 2023 @ 21:01:07 #89
323876 michaelmoore
pi_208196913
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 20:53 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Mijn vertrouwen in de landelijke media zakt nog verder weg.
Dit helpt echt niet, het is diep- en dieptriest.
Rutte gaat een Poetintje doen met Edith Schippers

blijft ie stiekem toch de baas
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 1 maart 2023 @ 21:04:03 #90
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208196973
Ah, wat fijn dat we in deze periode van de Provinciale Staten en de Eerste Kamer dit debat gevoerd door louter niet verkiesbare politici over landelijke thema's kunnen bekijken. En wat fijn dat dit gefaciliteerd wordt door de nationale omroep.

De gifbeker moet helemaal leeg.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 1 maart 2023 @ 22:12:32 #91
323876 michaelmoore
pi_208198600
BBB wordt de grootste in Overijssel

goede zaak
  woensdag 1 maart 2023 @ 22:13:05 #92
323876 michaelmoore
pi_208198611
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 21:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Ah, wat fijn dat we in deze periode van de Provinciale Staten en de Eerste Kamer dit debat gevoerd door louter niet verkiesbare politici over landelijke thema's kunnen bekijken. En wat fijn dat dit gefaciliteerd wordt door de nationale omroep.

De gifbeker moet helemaal leeg.
provincies opheffen

https://www.nrc.nl/nieuws(...)in-den-haag-a4156108

samen de afgrond in als lemmingen
quote:
In de provincies lopen PvdA en GroenLinks minder warm voor een fusie dan in Den Haag

Linkse samenwerking Provinciale lijsttrekkers van GroenLinks en PvdA delen niet overal hetzelfde enthousiasme voor de linkse samenwerking die de partijtop graag ziet.
Maar ze vinden de inhoudelijke verschillen op provinciaal niveau klein..
Een rondgang.
https://groenlinks.nl/standpunten/wonen

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 01-03-2023 22:55:37 ]
pi_208201085
Wel interessant dat de PvdA en GL hun advertentiepijlen vooral richten op de wat ‘succesvollere’ kiezer en niet op ‘Jan met de pet’
twitter
  donderdag 2 maart 2023 @ 07:01:03 #94
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_208201247
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:00 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
het hangt er een beetje van af. in onze gemeente heb je 4 lokale partijen en die zijn allemaal heel verschillend. Maar je moet wel een politieke insider zijn om die verschillen echt goed te zien. (want in de campagne benadrukken ze allemaal dat ze vooral lokaal zijn)
Hier ook, 1 was vorig jaar nieuw en is een partij van mensen die het verloren zijn in de politiek, 1 pvv/ja21 mengsel, 1 PvdA-achtige (Was eerst ook PvdA) en de grootste is een soort mix tussen GroenLinks, D66 en de linkerflank van de VVD. Verder nog de VVD, CDA en D66.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_208201268
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 17:52 schreef Raw85 het volgende:

Ik weet het wel en dat zou ik niet doen. Hier is niets journalistieks aan, werkelijk niets.

En dat is dan ook nog publieke omroep.
zie email 27 oktober
pi_208201459
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 22:12 schreef michaelmoore het volgende:
BBB wordt de grootste in Overijssel
...met bijna alleen het overnemen van de FvD zetels. Zegt volgens mij genoeg over BBB. Maar ik vraag me ook af of die teleurgestelde FvD stemmer uiteindelijk wel massaal op komt dagen. Uiteindelijk is de opkomst bij provinciale staten altijd doorslaggevend, niet voor niets dat CU en SGP bijna net zo veel zetels hebben in de Eerste Kamer als in de Tweede Kamer, die partijen hebben stemmers die altijd opkomen.
  donderdag 2 maart 2023 @ 08:12:10 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208201586
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
...met bijna alleen het overnemen van de FvD zetels. Zegt volgens mij genoeg over BBB. Maar ik vraag me ook af of die teleurgestelde FvD stemmer uiteindelijk wel massaal op komt dagen. Uiteindelijk is de opkomst bij provinciale staten altijd doorslaggevend, niet voor niets dat CU en SGP bijna net zo veel zetels hebben in de Eerste Kamer als in de Tweede Kamer, die partijen hebben stemmers die altijd opkomen.
Wat zegt het genoeg dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208201686
quote:
[ twitter ]
:')

Wat een volstrekt onzinnig debat. Allereerst zijn deze mensen niet verkiesbaar, ten tweede is dit een afweging die echt niemand nog gaat maken. Je krijgt er een beetje flashbacks van Rutte II door.

Wat kijkt dat lang geleden trouwens, Rutte II :{

Als je dit goed had willen doen, had je PvdA-GL en vooruit, de SP, tegenover JA21 en de BBB moeten zetten.
pi_208201692
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat zegt het genoeg dan?
Dat beide partijen even onrealistisch zijn en beide partijen vooral aan elkaar hangen van complotten. BBB ging nu weer beweren dat visserij nodig is om de zee gezond te houden. Als je zulke onzin uit kraamt ben je net zo hard de weg kwijt als FvD.
pi_208201696
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat zegt het genoeg dan?
De groep mensen die op partijtjes als Forum en BBB enzo stemt is al jaren zo'n 30%. Die mensen zijn niet goed snik, en rennen elke verkiezing achter de nieuwe grote boze rechtse Verlosser aan. Nu is het de BBB mevrouw, vorige keer was het Thierry en over vier jaar hebben we vast wel weer een andere charlatan die Het Nederlandsche Volk vertegenwoordigd. |:)

Gaan we weer uit de EU, gaan de grenzen dicht, schaffen we belasting af en gaan de windmolens op de brandstapel, dat soort van flauwekul.

[ Bericht 7% gewijzigd door BlackLining op 02-03-2023 08:39:48 ]
pi_208201714
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Als je dit goed had willen doen, had je PvdA-GL en vooruit, de SP, tegenover JA21 en de BBB moeten zetten.
JA21 is pas de 9e of 10e partij qua grootte in de peilingen, dat zou dus wel een bijzondere keus zijn. Sowieso is dit 100% oppositie en krijg je dus een "alles is de schuld van Rutte" debat.
  donderdag 2 maart 2023 @ 08:37:28 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208201769
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 17:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zegt ook wat over het niveau van de journalistiek.
pi_208201777
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
JA21 is pas de 9e of 10e partij qua grootte in de peilingen, dat zou dus wel een bijzondere keus zijn. Sowieso is dit 100% oppositie en krijg je dus een "alles is de schuld van Rutte" debat.
Dan moet je je debat geen 'linksom of rechtsom' noemen. Dat impliceert dat de coalitie straks moet gaan uitbreiden in de Eerste Kamer en die vier zijn de enige half-realistische oplossing nog los van dat ik me niet voor kan stellen dat D66 zich nog een keer zo laat foppen.
pi_208201789
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:38 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dan moet je je debat geen 'linksom of rechtsom' noemen. Dat impliceert dat de coalitie straks moet gaan uitbreiden in de Eerste Kamer en die vier zijn de enige half-realistische oplossing nog los van dat ik me niet voor kan stellen dat D66 zich nog een keer zo laat foppen.
Deze kamer zit er natuurlijk ook nog minstens 2 jaar na Rutte IV.
pi_208201803
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Deze kamer zit er natuurlijk ook nog minstens 2 jaar na Rutte IV.
En dan moeten we nog maar afwachten hoe Rutte V eruit ziet ;(
  donderdag 2 maart 2023 @ 09:14:35 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208202124
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat beide partijen even onrealistisch zijn en beide partijen vooral aan elkaar hangen van complotten. BBB ging nu weer beweren dat visserij nodig is om de zee gezond te houden. Als je zulke onzin uit kraamt ben je net zo hard de weg kwijt als FvD.
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:28 schreef BlackLining het volgende:

[..]
De groep mensen die op partijtjes als Forum en BBB enzo stemt is al jaren zo'n 30%. Die mensen zijn niet goed snik, en rennen elke verkiezing achter de nieuwe grote boze rechtse Verlosser aan. Nu is het de BBB mevrouw, vorige keer was het Thierry en over vier jaar hebben we vast wel weer een andere charlatan die Het Nederlandsche Volk vertegenwoordigd. |:)

Gaan we weer uit de EU, gaan de grenzen dicht, schaffen we belasting af en gaan de windmolens op de brandstapel, dat soort van flauwekul.
Ik zie weinig echte steekhoudende argumenten hier. Behalve een beetje geklankkast met het dedain van niveautje kaag. Maargoed, je onderschrift schrijft dan ook boekdelen.

Helaas jongens, probeer het nog een keer. Zonder veronderstellingen, aannames en eenzijdig gejankmuil.
1947-2016
  donderdag 2 maart 2023 @ 09:16:08 #107
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208202142
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hier zit totaal geen tegenstand in. vvd wil juist meer samenwerken met pvda/gl in de eerste kamer. Dit wordt een goednieuwshow met weinig vuur, weinig kritiek en veel napraterij.

Publieke laat zich voor het propaganda karretje spannen.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zegt ook wat over het niveau van de journalistiek.
1947-2016
pi_208202159
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
Ik zie weinig echte steekhoudende argumenten hier. Behalve een beetje geklankkast met het dedain van niveautje kaag.

Helaas jongens, probeer het nog een keer. Zonder veronderstellingen, aannames en eenzijdig gejankmuil.
Inhoudelijk is het gewoon dat BBB behoorlijk op FvD lijkt en van complotten en een totaal gebrek aan oog voor de realiteit aan elkaar hangt. Dat jij dat geen leuk antwoord vindt, maakt het nog niet onwaar.
  donderdag 2 maart 2023 @ 09:18:44 #109
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208202176
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inhoudelijk is het gewoon dat BBB behoorlijk op FvD lijkt en van complotten en een totaal gebrek aan oog voor de realiteit aan elkaar hangt. Dat jij dat geen leuk antwoord vindt, maakt het nog niet onwaar.
Ik heb bbb op het moment niet echt rusland dingen zien aanhangen. Of een reptielen complot horen bezigen. Dus waar heb je het over...
1947-2016
pi_208202187
quote:

[..]
Welke knipsels van debatten kijk jij :')
pi_208202221
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:14 schreef Red_85 het volgende:
Die grote, domme waffel van jou altijd _O-
  donderdag 2 maart 2023 @ 09:25:30 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208202248
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:23 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Die grote, domme waffel van jou altijd _O-
Ah verrassend, nog een uit de echokamer :')
Niveautje dit hoor van je.

Triest figuur ben je. Zonder argumenten meermaals dit soort posts plaatsen. ^p^
1947-2016
pi_208202296
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:19 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Welke knipsels van debatten kijk jij :')
Ik kijk zeer veel complete debatten, moet jij misschien ook eens gaan doen. En dan niet alleen de lijsttrekkersdebatten die meestal nergens over gaan, juist ook de inhoudelijke commissiedebatten.
pi_208202315
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik kijk zeer veel complete debatten, moet jij misschien ook eens gaan doen. En dan niet alleen de lijsttrekkersdebatten die meestal nergens over gaan, juist ook de inhoudelijke commissiedebatten.
Dan kijk je de verkeerden. BBB in hetzelfde vakje als FvD plakken is achterlijk
pi_208202395
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:32 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Dan kijk je de verkeerden. BBB in hetzelfde vakje als FvD plakken is achterlijk
Simplistisch conservatief-rechts dat geen rekening houdt met verdragen, rechters, grondwet en hoe dingen in de werkelijkheid uitpakken. Roepers van de zijlijn die totaal geen optie zijn voor een realistische regering. In dat rijtje hoort Verdonk, hoort Wilders, hoort Baudet en daar hoort Van der Plas ook gewoon bij.
pi_208202439
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Simplistisch conservatief-rechts dat geen rekening houdt met verdragen, rechters, grondwet en hoe dingen in de werkelijkheid uitpakken. Roepers van de zijlijn die totaal geen optie zijn voor een realistische regering. In dat rijtje hoort Verdonk, hoort Wilders, hoort Baudet en daar hoort Van der Plas ook gewoon bij.
Gefeliciteerd, je bent links geradicaliseerd
pi_208202472
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:43 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Probeer het eens inhoudelijk te weerleggen zou ik zeggen.
pi_208202493
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:43 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Het grappige is dat ik ook vaak genoeg rechts ben genoemd hier... dus dat zal wel meevallen.
pi_208202495
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:46 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Probeer het eens inhoudelijk te weerleggen zou ik zeggen.
Is Caroline een Putin versteher?
pi_208202582
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Is Caroline een Putin versteher?
Is de houding tov Rusland het enige wat een partij definieert? Sowieso: is dat eigenlijk wel het meest relevante onderwerp?
pi_208203154
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
BBB ging nu weer beweren dat visserij nodig is om de zee gezond te houden.
Serieus?
Incelfrikandel
pi_208203209
quote:
10s.gif Op donderdag 2 maart 2023 10:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Serieus?
Ongetwijfeld, BBB laat nooit feiten in de weg staan van hun uitlatingen.
pi_208203263
quote:
10s.gif Op donderdag 2 maart 2023 10:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Serieus?
Geen grap:

Waarschijnlijk zijn ze ook wel van mening dat jagers essentieel zijn voor het dierenrijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208203325
Als je de stelling voorhoudt dat een akker natuur is dan kun je verder de gekste dingen verwachten natuurlijk.
pi_208203759
quote:
13s.gif Op donderdag 2 maart 2023 11:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen grap:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk zijn ze ook wel van mening dat jagers essentieel zijn voor het dierenrijk.
Het is dat ik gisteren weer de meest lachwekkende waanbeelden langs zag komen in nws, anders was dit het grappigste wat ik deze week hier had gelezen.
Incelfrikandel
pi_208203888
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is de houding tov Rusland het enige wat een partij definieert? Sowieso: is dat eigenlijk wel het meest relevante onderwerp?
Het is in elk geval een van de belangrijkere onderwerpen wat mij betreft. Ook in de provincie en EK kun je behoorlijk wat schade aanrichten tegen de hulp aan Oekraïne. Nou is BBB op het gebied van voedselvoorziening erg, uh, bijzonder zal ik maar zeggen, maar lafhartig en rattig Poetin te hulp schieten zoals bij FvD of regelmatig de PVV heb ik nog niet gezien.
Incelfrikandel
pi_208204777
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 11:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ongetwijfeld, BBB laat nooit feiten in de weg staan van hun uitlatingen.
En het grappige is dat ik hier hele fatsoenlijke mensen spreek, van links tot rechts die overwegen BBB te stemmen. Ze onderkennen dat allemaal. Maar dan krijg je een redenering in de trant van 'het zijn wel idioten, maar wel ónze idioten'. De gedachte dat de gevestigde partijen onvoldoende opkomen voor het belang van de regio zit hier echt heel diep.

Groet vanaf 20 kilometer van de Bundesgrenze
zie email 27 oktober
pi_208204890
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En het grappige is dat ik hier hele fatsoenlijke mensen spreek, van links tot rechts die overwegen BBB te stemmen. Ze onderkennen dat allemaal. Maar dan krijg je een redenering in de trant van 'het zijn wel idioten, maar wel ónze idioten'. De gedachte dat de gevestigde partijen onvoldoende opkomen voor het belang van de regio zit hier echt heel diep.

Groet vanaf 20 kilometer van de Bundesgrenze
Onze idioten in meerderheid afkomstig van de VVD, de partij van Rutte. Dan vraag je je soms toch wel af hoe stupide de kiezer is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2023 13:38:49 ]
pi_208204892
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 12:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Het is in elk geval een van de belangrijkere onderwerpen wat mij betreft. Ook in de provincie en EK kun je behoorlijk wat schade aanrichten tegen de hulp aan Oekraïne. Nou is BBB op het gebied van voedselvoorziening erg, uh, bijzonder zal ik maar zeggen, maar lafhartig en rattig Poetin te hulp schieten zoals bij FvD of regelmatig de PVV heb ik nog niet gezien.
Dat het onderwerp niet onbelangrijk is, ben ik met je eens. Maar in feite volgt Nederland gewoon de NAVO. En volgens mij heeft de Eerste Kamer niks te zeggen over wapenleveranties aan Oekraïne zelf, al kunnen ze wel moeilijk doen bij (supplementaire) begrotingen.

Maar het grootste deel van het werk van de Kamer gaat gelukkig helemaal niet over Rusland. Veel vervelender zijn in de dagelijkse praktijk partijen die uitspraken van rechters, internationale verdragen en de grondwet naast zich neer leggen en wetenschappelijk bewijs ontkennen. En in dat laatste rijtje, daar sluit BBB gewoon heel behoorlijk aan bij FvD en PVV. Dat ze dan over Oekraïne gelukkig niet naast FvD staan, maakt niet dat ze plots niet meer in dat rijtje horen.
pi_208205162
quote:
13s.gif Op donderdag 2 maart 2023 11:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen grap:
[ afbeelding ]
Damn, ze zeggen het nog echt ook:

pi_208205216
quote:
2s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Damn, ze zeggen het nog echt ook:
[ afbeelding ]
Hoe idioot moet je zijn om zulke posters te maken...
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 14:16:32 #132
375570 crew  Cyan9
pi_208205293
Ik hoop heel hard dat BBB niet de grootste gaat worden in Drenthe.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:17:42 #133
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208205305
quote:
9s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:16 schreef Cyan9 het volgende:
Ik hoop met je mee, ook voor Overijssel.
Maar ik reed afgelopen weekend toevallig nog wat door beide provincies heen en dan heb ik wel een hard hoofd in ;(
pi_208205361
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:17 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Maar ik reed afgelopen weekend toevallig nog wat door beide provincies heen en dan heb ik wel een hard hoofd in ;(
Nu zit ik hier ook echt in de kern van wat dan BBB-gebied zou moeten zijn (Twente, buiten de grote stad, p10-gemeente) dus wellicht enigszins in een bubbel maar ik twijfel er eerlijk gezegd totaal niet aan. Het straatbeeld, de mensen die je spreekt...

Maar goed, dat zal in de kop van Overijssel en in de regio Borne-Hengelo-Enschede misschien anders zijn en daar wonen wel de meeste mensen natuurlijk.
zie email 27 oktober
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:28:06 #135
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208205399
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nu zit ik hier ook echt in de kern van wat dan BBB-gebied zou moeten zijn (Twente, buiten de grote stad, p10-gemeente) dus wellicht enigszins in een bubbel maar ik twijfel er eerlijk gezegd totaal niet aan. Het straatbeeld, de mensen die je spreekt...

Maar goed, dat zal in de kop van Overijssel en in de regio Borne-Hengelo-Enschede misschien anders zijn en daar wonen wel de meeste mensen natuurlijk.
Hier in Almelo zelf valt het nog relatief mee, her en der zie je nog wel een omgekeerd vlaggetje of een zakdoek aan een auto. Maar op het moment dat je de stad uit gaat, is het BBB voor, achter en na. Zag op mijn ritje afgelopen weekend welgeteld één boerderij die nog ouderwets een CDA-banner in het weiland had staan :s)
pi_208205401
quote:
Aan de andere kant, laten ze het maar waar maken dan. Als de burgers van deze provincie hier heil in zien dan moeten ze dat vooral doen en dan mag BBB gaan uitleggen hoe ze de stikstof reductie gaan uitvoeren want veel keuze gaan ze niet hebben, als de Rijksoverheid ze niet dwingt dan doet de rechter het wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2023 14:29:13 ]
pi_208205424
quote:
Dit ziet er idd wel heel verschrikkelijk uit: https://eenvandaag.avrotr(...)g-provincie-drenthe/

BBB 9, PVV 7, VVD 5, de rest 4 of kleiner. En met 22 zetels heb je al een meerderheid, dus dat zal echt superrechts beleid worden, met ook JA21 nog een zetel en FvD 2 zetels.

In Groningen is BBB ook de grootste in de peilingen, maar daar zie je toch een heel andere verdeling: https://eenvandaag.avrotr(...)provincie-groningen/

8 zetels BBB, maar daarna 5 zetels PvdA en 5 zetels SP. Ook hier heb je 22 zetels nodig. Op dit moment zit hier GL, PvdA, CU, VVD, D66 en CDA. Dat verliest wel een meerderheid, maar rechts (BBB, VVD, PVV, CDA, FvD) komt ook maar aan 19. GroningerBelang (1 zetel) is wel ook vrij rechts, maar Partij vh Noorden is veel linkser. Dus geen rechtse meerderheid, er zal met deze peiling in Groningen altijd een middencoalitie komen. En dan zie ik BBB nog best aan de zijlijn staan.
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:32:13 #138
346939 Janneke141
pi_208205434
Zou er nu iemand op het partijkantoor van de VVD of het CDA zijn die zich afvraagt hoe er toch zo veel mensen op de flanken terecht zijn gekomen?
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:33:19 #139
346939 Janneke141
pi_208205443
We hebben dus straks een stuk of 8-10 BBB-senatoren nodig. Bestaan die überhaupt?
pi_208205463
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:32 schreef Janneke141 het volgende:
Zou er nu iemand op het partijkantoor van de VVD of het CDA zijn die zich afvraagt hoe er toch zo veel mensen op de flanken terecht zijn gekomen?
Dat is dan de schuld van links en D66 en doorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
pi_208205481
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
We hebben dus straks een stuk of 8-10 BBB-senatoren nodig. Bestaan die überhaupt?
https://boerburgerbewegin(...)nlijst-eerste-kamer/
Oordeelt u zelf. Met name nummer 3 valt op...
zie email 27 oktober
pi_208205512
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat het onderwerp niet onbelangrijk is, ben ik met je eens. Maar in feite volgt Nederland gewoon de NAVO. En volgens mij heeft de Eerste Kamer niks te zeggen over wapenleveranties aan Oekraïne zelf, al kunnen ze wel moeilijk doen bij (supplementaire) begrotingen.
De EK kan dwarsliggen op het gebied van financiële steun, energieonafhankelijkheid of twijfel zaaien. In de provincie vooral symbolisch en retorisch maar met bijvoorbeeld energieonafhankelijkheid kunnen ze ook dwarsliggen. Wat mij betreft belangrijk genoeg.

quote:
Maar het grootste deel van het werk van de Kamer gaat gelukkig helemaal niet over Rusland. Veel vervelender zijn in de dagelijkse praktijk partijen die uitspraken van rechters, internationale verdragen en de grondwet naast zich neer leggen en wetenschappelijk bewijs ontkennen. En in dat laatste rijtje, daar sluit BBB gewoon heel behoorlijk aan bij FvD en PVV. Dat ze dan over Oekraïne gelukkig niet naast FvD staan, maakt niet dat ze plots niet meer in dat rijtje horen.
Dat is inderdaad heel vervelend voor Nederland. Alhoewel ik wel het idee heb dat BBB met veel dingen net wat minder ver gaat dan FvD/PVV, BBB ontkent zover ik weet antropogene klimaatverandering niet bijvoorbeeld. Maargoed dat was het punt niet. Internationale verdragen, wetenschap ontkennen etc. is zeer kwalijk maar wat mij betreft wel een heel ander kaliber dan de verdedigingsoorlog tegen de frontale aanval op de westerse levenswijze en democratie - en de honderdduizenden slachtoffers die daarbij al zijn gevallen - een mes in de rug steken. Wat dat betreft vind ik de vergelijking met FvD niet helemaal correct.
Incelfrikandel
pi_208205544
quote:
Ze hebben een lijst van 29. Oplaat komt bijvoorbeeld weer terug, van de rechterflank van de VVD. De ex-FvDer die hier in Groningen in de provincie zit gaat dus ook naar de Eerste Kamer zoals het er nu uit ziet.

1 = ex-VVD wethouder
2 = CEO bij één van de sponsors van BBB
3 = ex-VVD kamerlid
4 = ex-CDA wethouder
5 = ex-FvD statenlid
6 = ex-VVD gemeenteraadslid (ondernemingsraad Rabobank)
7 = ??? (onbekende fiscalist)
8 = ??? (Raad van Toezicht Jagersvereninging, bestuurslid Jachtopleidingen)
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:47:58 #144
346939 Janneke141
pi_208205590
Mooi span. Stikstofontkenners aller partijen, verenigt u.
pi_208205617
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Internationale verdragen, wetenschap ontkennen etc. is zeer kwalijk maar wat mij betreft wel een heel ander kaliber dan de verdedigingsoorlog tegen de frontale aanval op de westerse levenswijze en democratie - en de honderdduizenden slachtoffers die daarbij al zijn gevallen - een mes in de rug steken. Wat dat betreft vind ik de vergelijking met FvD niet helemaal correct.
Ze passen gewoon perfect in het rijtje Verdonk-Wilders-Baudet. Dat die gelukkig niet allemaal enorm fan zijn van Rusland is waar, maar echt maar een klein onderdeel. Wat ze wel allemaal doen is de bevolking voorliegen, complotten verspreiden, wetenschap ontkennen en doen alsof internationale verdragen niet bestaan. En natuurlijk geven ze ook allemaal "buitenlanders" de schuld van een hoop problemen, omdat slachtoffertje spelen nou eenmaal de hobby van rechts is.

Dat Baudet nog verder is doorgedraaid dan de rest en daardoor straks bijna al zijn zetels weer verliest, maakt niet dat Van der Plas niet perfect in dat rijtje van 'verlossers' van conservatief-rechts past.
pi_208205631
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze hebben een lijst van 29. Oplaat komt bijvoorbeeld weer terug, van de rechterflank van de VVD. De ex-FvDer die hier in Groningen in de provincie zit gaat dus ook naar de Eerste Kamer zoals het er nu uit ziet.

1 = ex-VVD wethouder
2 = CEO bij één van de sponsors van BBB
3 = ex-VVD kamerlid
4 = ex-CDA wethouder
5 = ex-FvD statenlid
6 = ex-VVD gemeenteraadslid (ondernemingsraad Rabobank)
7 = ??? (onbekende fiscalist)
8 = ??? (Raad van Toezicht Jagersvereninging, bestuurslid Jachtopleidingen)
Nummer 7: Tijdens mijn arbeidzame leven tot 1 januari 2022 had ik onvoldoende tijd om me te verdiepen in de Nederlandse politiek, laat staan dat ik voldoende tijd had om daar actief een bijdrage aan te leveren. https://www.accountancyva(...)-de-mkb-ondernemers/

Nummer 8: Hallo, ik ben Eric Kemperman.
Getrouwd met Marjan, twee geweldige zonen van 20 en 23 jaar. Wij zijn 23 jaar geleden uit Rotterdam e.o. vertrokken naar Scherpenzeel, achterkant Heuvelrug, net voor de Veluwe. Een goede keuze. Fijn dorp, mooie omgeving en centraal in het land. Ik heb samen met mijn vrouw een mooi (opleidings)bedrijf in het sturen en beheersen van grote en complexe projecten.
Zelf studeerde ik o.a. bedrijfskunde in Rotterdam, deed een MBA en volgde een commissarissenopleiding op Nyenrode. Ik werkte ruim 25 jaar als interim manager voor grote projecten en projectorganisaties. Vaak voor de overheid op gemeentelijk, provinciaal of landelijk niveau aan projecten die een fiasco dreigden te worden of een te grote uitdaging. Zo was ik o.a. als plv. projectdirecteur Maasvlakte2 verantwoordelijk voor projectbeheersing, bedacht ik het exploitatie en beheermodel van de Betuweroute, herontwierp ik de aanbesteding van de renovatie van het Rijksmuseum, was ik trouble shooter voor vele projecten die wat hulp konden gebruiken, zette ik het risicomanagement op van honderden projecten o.a. voor het Rijksvastgoedbedrijf en RWS en leidden wij inmiddels meer dan 3.000 professionals op in projectmanagement.
Daarnaast ben ik al bijna 20 jaar lid / voorzitter van Raden van Commissarissen van woningcorporaties en ben ik commissaris van een opleidingsbedrijf in de sociale advocatuur. Ik heb kennis van wonen, vastgoed, infrastructuur, financiën, organisaties, bestuur en toezicht. Al jaren ben ik docent aan een opleiding die commissarissen opleidt in het maatschappelijk middenveld.
Een passie van mij is de natuur, faunabeheer en de jacht. Zo ben ik voorzitter van de Stichting Jachtopleidingen Nederland, voorzitter van het Nationaal Kenniscentrum Faunabeheer en schreef ik een boek over de jacht en ethiek (Jagersfatsoen), ben docent voor aankomend jagers en mag zelf een mooi jachtveld in Duitsland beheren.
Een andere hobby van mij is boksen wat ik al sinds mijn 12e jaar doe.
Ik zet mij met hart, ziel en verstand in voor BBB. Voor een Nederland wat ik ooit heb gekend. Een mooi land waar je trots op was. Echte mensenpolitiek voor een eerlijke samenleving. Voor de burgers en boeren. En voor onze jeugd.
Sta op plek 6 voor PS en op plek 8 voor de Eerste Kamer.
We gaan met z'n allen voor BBBeter.15 maart stemmen, gewoon doen.
https://www.facebook.com/(...)7L&__tn__=%2CO%2CP-R
zie email 27 oktober
pi_208205648
Ja, dat had ik ook wel gevonden, met die vraagtekens doel ik er op dat ik geen idee heb bij welke partij die vroeger hoorden, als ze dat al hoorden.
pi_208205688
Ik denk dat BBB af gaat als een gieter in de provincie als ze moeilijk gaan doen inzake gedwongen uitkoop want volgens mij kan een rechter het gewoon afdwingen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_208205691
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:47 schreef Janneke141 het volgende:
Mooi span. Stikstofontkenners aller partijen, verenigt u.
Ja, maar hoe gaan ze in de praktijk uitleggen dat het beleid toch uitgevoerd gaat worden? Of is dat weer het rancune verhaal richting Den Haag?
pi_208205708
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik denk dat BBB af gaat als een gieter in de provincie als ze moeilijk gaan doen inzake gedwongen uitkoop want volgens mij kan een rechter het gewoon afdwingen.
In Nederland is dat instrument al heel lang in de wet vastgelegd en wordt het ook al heel lang toegepast, in Rotterdam bijvoorbeeld op grote schaal bij stadsvernieuwing.
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:59:39 #151
346939 Janneke141
pi_208205729
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, maar hoe gaan ze in de praktijk uitleggen dat het beleid toch uitgevoerd gaat worden? Of is dat weer het rancune verhaal richting Den Haag?
Ze zullen waarschijnlijk vooral traineren, en heel fanatiek de (social) media bespelen. Bereiken doen ze waarschijnlijk weinig, tijdrekken uitgezonderd.

Al die populistische partijen hebben nauwelijks een plan wat ze met al die zetels gaan doen. Ze willen ze gewoon hebben, en daarna roepen ze (net als voor de verkiezingen) gewoon dat alles kut is. Tot het sluiten van compromissen zijn ze in de regel niet bereid.
  donderdag 2 maart 2023 @ 15:01:22 #152
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208205748
Ik zit even te kijken naar de Overijsselse peiling van EenVandaag, als dat uit zou komen, zit je met de combi BBB+VVD+CDA net twee zetels van een meerderheid, die dan bijvoorbeeld zouden kunnen komen van SGP of CU of een combi uit FVD, JA21 en BVNL. Alternatieve coalitie uit het midden heb je al bijna alle middenpartijen voor nodig.
Nou, feest.
pi_208205770
Hoeveel veeboeren zijn er eigenlijk in Overijssel?
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 15:28:37 #154
375570 crew  Cyan9
pi_208206042
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:17 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Je wordt nog net niet doodgegooid met BBB campagne posters etc.
pi_208206055
quote:
15s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:28 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De posters die ik het meeste zie hier zijn gek genoeg van 50plus...
Dat zegt dus niet echt alles, gelukkig.
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 15:33:23 #156
375570 crew  Cyan9
pi_208206083
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit ziet er idd wel heel verschrikkelijk uit: https://eenvandaag.avrotr(...)g-provincie-drenthe/

BBB 9, PVV 7, VVD 5, de rest 4 of kleiner. En met 22 zetels heb je al een meerderheid, dus dat zal echt superrechts beleid worden, met ook JA21 nog een zetel en FvD 2 zetels.

In Groningen is BBB ook de grootste in de peilingen, maar daar zie je toch een heel andere verdeling: https://eenvandaag.avrotr(...)provincie-groningen/

8 zetels BBB, maar daarna 5 zetels PvdA en 5 zetels SP. Ook hier heb je 22 zetels nodig. Op dit moment zit hier GL, PvdA, CU, VVD, D66 en CDA. Dat verliest wel een meerderheid, maar rechts (BBB, VVD, PVV, CDA, FvD) komt ook maar aan 19. GroningerBelang (1 zetel) is wel ook vrij rechts, maar Partij vh Noorden is veel linkser. Dus geen rechtse meerderheid, er zal met deze peiling in Groningen altijd een middencoalitie komen. En dan zie ik BBB nog best aan de zijlijn staan.
Het nadeel van Drenthe is dat de PVV het vaak goed doet in Emmen en omgeving, en dat Assen ongelofelijk verdeeld is. Hoogeveen en Meppel zijn meestal redelijk VVD-minded en dat heb je de grote kernen wel gehad. Wat overblijft is veel plattelandsgebied en de natuurliefhebbers, waarbij die eerste groep of een stuk groter is, en/of veel meer van zich laat horen.

Ik ben enigszins somber gestemd over de uitslag hier.
  donderdag 2 maart 2023 @ 15:34:31 #157
346939 Janneke141
pi_208206089
quote:
15s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:28 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Al die omgekeerde vlaggen zijn een campagne op zich.

Hier (in de stad) nog niks aan posters gezien trouwens, van geen enkele partij. Alleen de gebruikelijke rode jassen van de SP die voor de ingang van de Aldi stonden te flyeren.
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 15:36:24 #158
375570 crew  Cyan9
pi_208206099
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Al die omgekeerde vlaggen zijn een campagne op zich.

Hier (in de stad) nog niks aan posters gezien trouwens, van geen enkele partij. Alleen de gebruikelijke rode jassen van de SP die voor de ingang van de Aldi stonden te flyeren.
Hier in Assen is me ook nog niet zo veel opgevallen, alleen laatst een paar posters van de PvdA. Heb er niks op tegen als die Drenthe terug veroverd, maar dat lijkt er niet in te zitten.
pi_208206175
quote:
86s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:33 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Het nadeel van Drenthe is dat de PVV het vaak goed doet in Emmen en omgeving, en dat Assen ongelofelijk verdeeld is. Hoogeveen en Meppel zijn meestal redelijk VVD-minded en dat heb je de grote kernen wel gehad. Wat overblijft is veel plattelandsgebied en de natuurliefhebbers, waarbij die eerste groep of een stuk groter is, en/of veel meer van zich laat horen.

Ik ben enigszins somber gestemd over de uitslag hier.
Ja, die peiling van Drenthe ziet er echt wel heel verschrikkelijk uit. Hopelijk dat VVD iig niet met PVV wil of mag samenwerken, dan zal er namelijk toch wat links bij moeten.
pi_208206310
Peiling: VVD veruit de grootste in Zuid-Holland, fors verlies Forum voor Democratie.

FvD 3
VVD 11
GL 5
D'66 4
PvdA 3
CDA 3
CU 2
50Plus 1
PvdD 3
SP 2
SGP 3
DENK 1
JA21 3
BBB 4
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:03:10 #161
323876 michaelmoore
pi_208206427
quote:

[..]
BBB wordt groter dan de VVD
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:04:31 #162
323876 michaelmoore
pi_208206439
quote:

[..]
pas als men 25 miljard wil besteden aan strootjes gras dan is het goed voor jou he ?/
pi_208206613
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
pas als men 25 miljard wil besteden aan strootjes gras dan is het goed voor jou he ?/
Jij hebt een hekel aan de natuur, dat weten we nu wel. Dat kun je achterwege laten verder. Jouw opmerkingen passen meestal ook beter in BNW.
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:30:27 #164
323876 michaelmoore
pi_208206703
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij hebt een hekel aan de natuur, dat weten we nu wel. Dat kun je achterwege laten verder. Jouw opmerkingen passen meestal ook beter in BNW.
zolang we weilanden natuur blijven noemen en TATA geen stootjes breed in de weg wordt gelegd, besteed ik er geen aandacht aan al dat stikstof gezeur
pi_208206720
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze passen gewoon perfect in het rijtje Verdonk-Wilders-Baudet. Dat die gelukkig niet allemaal enorm fan zijn van Rusland is waar, maar echt maar een klein onderdeel. Wat ze wel allemaal doen is de bevolking voorliegen, complotten verspreiden, wetenschap ontkennen en doen alsof internationale verdragen niet bestaan. En natuurlijk geven ze ook allemaal "buitenlanders" de schuld van een hoop problemen, omdat slachtoffertje spelen nou eenmaal de hobby van rechts is.

Dat Baudet nog verder is doorgedraaid dan de rest en daardoor straks bijna al zijn zetels weer verliest, maakt niet dat Van der Plas niet perfect in dat rijtje van 'verlossers' van conservatief-rechts past.
Ja, daar gaan we niet uitkomen denk ik. Rusland steunen heeft dermate veel negatieve invloed op de democratische beginselen en westerse waarden dat ik Wilders/Baudet gerust een heel stuk getikter durf te noemen dan Van der Plas.
Incelfrikandel
pi_208206791
Ik zie dus dat BBB op kop staat in Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel. In mijn provincie(Gelderland), staan ze nek aan nek met de VVD. CDA en FvD worden totaal gedecimeerd.

Het valt me trouwens op dat het CDA niks lijkt te gaan verliezen in Zeeland. Speelt stikstof daar niet?
Incelfrikandel
pi_208206834
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik zie dus dat BBB op kop staat in Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel. In mijn provincie(Gelderland), staan ze nek aan nek met de VVD. CDA en FvD worden totaal gedecimeerd.

Het valt me trouwens op dat het CDA niks lijkt te gaan verliezen in Zeeland. Speelt stikstof daar niet?
Zeeland is wel weer behoorlijk religieus, en dan ben je bij het CDA aan een beter adres dan bij de BBB-mevrouw.
pi_208206849
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zolang we weilanden natuur blijven noemen en TATA geen stootjes breed in de weg wordt gelegd, besteed ik er geen aandacht aan al dat stikstof gezeur
BBB en FvD noemen weilanden natuur, geen enkele andere partij, minister of organisatie doet dat.
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:44:50 #169
323876 michaelmoore
pi_208206862
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
BBB en FvD noemen weilanden natuur, geen enkele andere partij, minister of organisatie doet dat.
groen links noemt weilanden natuur als het op woningbouw aankomt
pi_208206907
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:32 schreef Janneke141 het volgende:
Wat stel je voor?
Incelfrikandel
pi_208206910
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee, dat doen ze niet. Niet willen bouwen buiten de gemeentegrens heeft een andere oorzaak. Alleen FvD en jouw BBB noemen weilanden natuur. Alleen BBB doet alsof vissers en jagers goed zijn voor de natuur.
pi_208206939
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wat stel je voor?
In het geval BBB: snel doorgaan met de aanpak stikstof, in 2030 tot 2035 is het opgelost en heeft men door dat het allemaal veel beter is voor Nederland en is oneisseupartij BBB haar issue kwijt. Gaat dus om 2 landelijke verkiezingen.
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:54:17 #173
323876 michaelmoore
pi_208206963
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:50 schreef Hanca het volgende:

Niet willen bouwen buiten de gemeentegrens heeft een andere oorzaak
In Utrecht wil groenlinks Niet bouwen

ook niet na aandringen van de overheid
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:54:59 #174
346939 Janneke141
pi_208206977
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wat stel je voor?
Dat we politiek weer breder gaan zien dan alleen het bedienen van de eigen achterban.

In de afgelopen twintig jaar zijn steeds meer mensen zich niet-vertegenwoordigd gaan voelen, en die lopen weg naar partijen als LPF, PVV, SP, Forum en BBB. Die groep is er altijd wel geweest, alleen is ze sinds pakweg 2005 wel heel hard gegroeid. Grosso modo zijn dat de mensen die het vertrouwen in de overheid zijn kwijtgeraakt.

Die gigantische winst van de BBB komt echt niet alleen maar van boze boeren, want zo veel zijn dat er helemaal niet. Het zijn de ontevreden mensen die meeliften op de volgende mediagenieke verkiezings-winnaar.
pi_208207025
quote:

[..]
Hoe zit het dan met de PvdA?
pi_208207035
In Gelderland zijn GL, PvdA, CDA, VVD en CU de Gedeputeerden
Vraag me af hoe lang dat nog gaat duren.
  donderdag 2 maart 2023 @ 17:00:10 #177
323876 michaelmoore
pi_208207039
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Hoe zit het dan met de PvdA?
PVDA ook niet

en die hebben het voor het zeggen in de grote steden , hoe dat kan begrijp ik ook niet

quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
In Gelderland zijn GL, PvdA, CDA, VVD en CU de Gedeputeerden
Vraag me af hoe lang dat nog gaat duren.
Dat is nu afgelopen

ook met de coalitie
pi_208207065
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
PVDA ook niet

en die hebben het voor het zeggen in de grote steden , hoe dat kan begrijp ik ook niet
[..]
Dat is nu afgelopen

ook met de coalitie
PvdA staat dacht ik wel wat genuanceerder in.
pi_208207101
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
PVDA ook niet

[..]
Dat is nu afgelopen

ook met de coalitie
Waar haal je dat vandaan? Dat is aperte onzin, in vrijwel alle grote steden is de PvdA een kleine partij tegenwoordig.

De PvdA is de 5e partij in Rotterdam, de zesde partij in Den Haag en alleen in Amsterdam zijn ze de grootste partij met 9 van de 45 zetels.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2023 17:05:58 ]
  donderdag 2 maart 2023 @ 17:06:41 #180
346939 Janneke141
pi_208207132
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waar haal je dat vandaan? Dat is aperte onzin, in vrijwel alle grote steden is de PvdA een kleine partij tegenwoordig.

De PvdA is de 5e partij in Rotterdam, de zesde partij in Den Haag en alleen in Amsterdam zijn ze de grootste partij met 9 van de 45 zetels.
Ik heb niet het idee dat het bij deze user veel zin heeft om naar feiten te vragen.
pi_208207133
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In de afgelopen twintig jaar zijn steeds meer mensen zich niet-vertegenwoordigd gaan voelen, en die lopen weg naar partijen als LPF, PVV, SP, Forum en BBB. Die groep is er altijd wel geweest, alleen is ze sinds pakweg 2005 wel heel hard gegroeid.
Dat valt mee... Verdonk had 30 zetels in de peilingen, daarna pakte Wilders ongeveer de 30 zetels en nu hebben PVV (17), FvD (5), JA21 (3), BBB (1) en Van Haga (3) samen 31 zetels.

En ja, ook op links zijn er wat meer randpartijen bij gekomen, maar SP was eerst ook groter.
pi_208207147
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:51 schreef Hanca het volgende:

In het geval BBB: snel doorgaan met de aanpak stikstof, in 2030 tot 2035 is het opgelost en heeft men door dat het allemaal veel beter is voor Nederland en is oneisseupartij BBB haar issue kwijt. Gaat dus om 2 landelijke verkiezingen.
ja en bedenk je dat ook BBB in de provincie landelijk beleid op het gebied van stikstof reductie uit zal moeten gaan voeren als zij in de coalitie gaan zitten. Dus zullen ze waarschijnlijk oppositie blijven. want anders zijn ze hun geloofwaardigheid zo kwijt.
- Rudyard Kipling
pi_208207165
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Peiling: VVD veruit de grootste in Zuid-Holland, fors verlies Forum voor Democratie.

FvD 3
VVD 11
GL 5
D'66 4
PvdA 3
CDA 3
CU 2
50Plus 1
PvdD 3
SP 2
SGP 3
DENK 1
JA21 3
BBB 4
Leuke klus om daar een coalitie van te maken, in ZH vereist dat 28 zetels, ga er maar aan staan :D
pi_208207197
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Leuke klus om daar een coalitie van te maken, in ZH vereist dat 28 zetels, ga er maar aan staan :D
De coalitie die Gronigen nu heeft en landelijk ook regeert: VVD, D66, CDA, CU, PvdA en GL. Precies 28.
pi_208207220
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
De coalitie die Gronigen nu heeft en landelijk ook regeert: VVD, D66, CDA, CU, PvdA en GL. Precies 28.
Eh, Hanca, PvdA en GL zitten niet in de regering ;)
  donderdag 2 maart 2023 @ 17:13:01 #186
323876 michaelmoore
pi_208207236
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Spekman was het voorbeeld van de PVDA , de lieve lobbes, echt een stemmentrekker

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 02-03-2023 17:19:42 ]
pi_208207238
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eh, Hanca, PvdA en GL zitten niet in de regering ;)
Nee, maar via de Eerste Kamer regeren die gewoon mee. Op eigenlijk alle onderwerpen zoekt de regering de meerderheid via die 2 partijen. Zoals de C3 ook mee regeerden bij Rutte 2.
pi_208207251
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, maar via de Eerste Kamer regeren die gewoon mee. Op eigenlijk alle onderwerpen zoekt de regering de meerderheid via die 2 partijen. Zoals de C3 ook mee regeerden bij Rutte 2.
Waaruit blijkt dat dan? Heb daar nog niet van vernomen. Niet dat ik het zo volg.
pi_208207264
quote:

[..]
VVD, CDA en 50PLUS
pi_208207266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
VVD, CDA en 50PLUS/BBB
pi_208207284
quote:

[..]
VVD, CDA en 50PLUS
Dat zijn er lang geen 28...
pi_208207285
quote:

[..]
VVD, CDA en 50PLUS
Dat is 15 van de 28 die je nodig hebt. 55 zetels in ZH.
pi_208207290
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zijn er lang geen 28...
O, ik dacht even dat 15 de meerderheid was :P
pi_208207293
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is 15 van de 28 die je nodig hebt. 55 zetels in ZH.
Alles over links denk. VVD en PvdD is natuurlijk ook een goede match
pi_208207388
quote:

[..]
Wacht maar tot je de peilingen gezien hebt van Noord-Brabant.
https://eenvandaag.avrotr(...)incie-noord-brabant/
Gaat ook nog leuk worden.
pi_208207430
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Alles over links denk. VVD en PvdD is natuurlijk ook een goede match
VVD, D'66 en de rest links, precies 28. Oh wat gaan ze balen op rechts.
pi_208207442
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:30 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Zelfde rijtje, maar ipv CU dan Volt?

Nadeel is: je houdt in geen enkele provincie fatsoenlijke oppositiepartijen over en dat is wel een groot nadeel.
pi_208207452
quote:

[..]
Waarom stijgt de PVV daar zo hard? Ik heb niet het idee dat in de rest van het land dat ook het geval is. ex-FVD?
pi_208207487
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
VVD, D'66 en de rest links, precies 28. Oh wat gaan ze balen op rechts.
De zetelindeling moet ook maar net uitkomen natuurlijk
pi_208207572
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat we politiek weer breder gaan zien dan alleen het bedienen van de eigen achterban.

In de afgelopen twintig jaar zijn steeds meer mensen zich niet-vertegenwoordigd gaan voelen, en die lopen weg naar partijen als LPF, PVV, SP, Forum en BBB. Die groep is er altijd wel geweest, alleen is ze sinds pakweg 2005 wel heel hard gegroeid. Grosso modo zijn dat de mensen die het vertrouwen in de overheid zijn kwijtgeraakt.

Die gigantische winst van de BBB komt echt niet alleen maar van boze boeren, want zo veel zijn dat er helemaal niet. Het zijn de ontevreden mensen die meeliften op de volgende mediagenieke verkiezings-winnaar.
Ik denk dat dit gemakkelijker is gezegd dat gedaan. Deze trend zie je wel in meer Europese landen. In het geval van de VVD bijvoorbeeld zou ik juist zeggen dat het breder bedienen juist hun achterban zou wegjagen.
Incelfrikandel
pi_208207628
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Waarom stijgt de PVV daar zo hard? Ik heb niet het idee dat in de rest van het land dat ook het geval is. ex-FVD?
PVV was hier in Brabant altijd al behoorlijk groot. Denk dat veel 4 jaar geleden naar FVD zijn overgestapt en nu weer terug gaan.
pi_208208461
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
FvD is sowieso al te elitair voor de Brabander. Voor veel anderen ook. En dan zal het feestje van Baudet om het carnaval ‘van de ondergang te redden’ de rest wel hebben gedaan, schat ik zo in.

Voor wie dat filmpje niet kent:
twitter
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:08:27 #203
423737 NM07
Backwards cap
pi_208208664
Neig er naar om niet te gaan stemmen. Zelf heb ik niks met rechts (CDA, VVD) en wereldvreemd/binnenstads links/“progressief” (D66, PvdA, D66, Volt) vind ik ook maar niks. CU en 50Plus kwam bij mij uit de stemwijzer maar is er niet een andere saaie middle-of-the-road partij? Heb ook niets met religieuze partijen. Ik ben echt precies een centrist volgens de kieswijzer. Lekker saai.

Misschien toch 50Plus dan maar bij gebrek aan beter.

Agustín Bernasconi .Nike AF1 Mid 07
pi_208208781
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:08 schreef NM07 het volgende:
Neig er naar om niet te gaan stemmen. Zelf heb ik niks met rechts (CDA, VVD) en wereldvreemd/binnenstads links/“progressief” (D66, PvdA, D66, Volt) vind ik ook maar niks. CU en 50Plus kwam bij mij uit de stemwijzer maar is er niet een andere saaie middle-of-the-road partij? Heb ook niets met religieuze partijen. Ik ben echt precies een centrist volgens de kieswijzer. Lekker saai.

Misschien toch 50Plus dan maar bij gebrek aan beter.

[ afbeelding ]
Heb je overal geen mening opgegeven ofzo? :D
Vraag me af of 50PLUS het haalt. Je kan ook blanco stemmen.
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:21:26 #205
423737 NM07
Backwards cap
pi_208208873
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Heb je overal geen mening opgegeven ofzo? :D
Vraag me af of 50PLUS het haalt. Je kan ook blanco stemmen.
Heb een beetje een mix gedaan op vragen over klimaatthema’s met soms pro-economie en soms pro-klimaatposities. Wilde hem wel een beetje in het midden uit laten komen.

50Plus is in ieder geval pure middelmatigheid maar het is voor mij de minst slechte optie. Anders maar blanco of niet stemmen.
pi_208208900
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:21 schreef NM07 het volgende:

[..]
Heb een beetje een mix gedaan op vragen over klimaatthema’s met soms pro-economie en soms pro-klimaatposities. Wilde hem wel een beetje in het midden uit laten komen.

50Plus is in ieder geval pure middelmatigheid maar het is voor mij de minst slechte optie. Anders maar blanco of niet stemmen.
Je kan ook dit proberen:
https://www.volkskrant.nl(...)hecker-2023~v631422/
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:37:59 #207
423737 NM07
Backwards cap
pi_208209229
quote:
EINDSTAND
Aantal overeenkomstige stellingen

D66 17
GL 17
CDA 15
VVD 15
PvdA 14
PvdD 14
50Plus 13
SP 13
CU 12
JA21 12
SGP 11
PVV 10
FvD 9

Tja wel weinig vragen over economische zaken vind ik. Bovenste 6 partijen vielen voor mij bij voorbaat al af en de onderste 4 ook.
pi_208209339
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:21 schreef NM07 het volgende:

[..]

En je wat verdiepen in kandidaten? Misschien is er op het onderwerp wat jij het allerbelangrijkste vind wel iemand die jouw standpunt heel goed verdedigt, dan kan dat ook gewoon een reden zijn om op die persoon, ongeacht de partij, te stemmen?
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:55:07 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208209714
quote:

[..]
SP in de lift en D66 en GL op verlies... Mooi.

Jammer alleen van VVD en PVV.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208210138
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
SP in de lift en D66 en GL op verlies... Mooi.

Jammer alleen van VVD en PVV.
Waarom vind je dat van GL jammer? Dat lijkt toch veelal op SP?
  donderdag 2 maart 2023 @ 20:08:50 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208210171
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Waarom vind je dat van GL jammer? Dat lijkt toch veelal op SP?
GL is mij te woke.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208210201
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
GL is mij te woke.
PvdA ook wel wat.
SP vind ik qua economie te zwart-wit.
Ieder zijn ding.
  donderdag 2 maart 2023 @ 20:23:54 #213
323876 michaelmoore
pi_208210521
over 20 jaar dan is er geen landbouw meer , maar dan is heel Nederland een groot natuurgebied met heel veel mooi baggervelden en vogels en prachtige wormpjes
pi_208210542
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:23 schreef michaelmoore het volgende:
over 20 jaar dan is er geen landbouw meer , maar dan is heel Nederland een groot natuurgebied met heel veel mooi baggervelden en vogels en prachtige wormpjes
PvdD wilt juist veel landbouwgrond met plantaardig voedsel en weinig vee per m2
pi_208210552
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:23 schreef michaelmoore het volgende:
Hou eens op met desinformatie verspreiden, voor leugens hebben we de linkjes naar de BBB campagne al.
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 20:33:10 #216
375570 crew  Cyan9
pi_208210692
quote:

[..]
Daar heb je vast een leuk bronnetje voor. :s)
pi_208211107
quote:

[..]
In Nederland hebt je een paar blokken: links, centrum-rechts en populistisch rechts. Ik zie in de peilingen alleen verschuivingen binnen links, maar niet van links naar rechts. Tussen centrum-rechts en populistisch rechts zit wel een verschuiving van centrum-rechts naar populistisch rechts. Kortom, ik denk dat Nederland meer rechts gaat worden tijdens de verkiezingen in maart. Waarbij sommige kiezers van mening zullen zijn dat hun centrum-rechts partij hen in de steek heeft gelaten en dat zij niet meer rechts zijn geworden, maar hun politieke partij meer links.

Overigens zit er wel verschil tussen FVD en BBB. BBB heeft geen scherp profiel op het gebied van immigratie en schippert links van JA21. Daarnaast zijn ze pro-EU, dus dat is ook echt anders. Het zijn gewoon conservatieve plattelanders die voor een flink deel best centrum-rechts hadden kunnen stemmen, als ze het gevoel hadden gehad dat ze door die partij gerepresenteerd werden maar dat is nu niet het geval.

Ik zie dit alles als een verdere teloorgang van het Rijnlandse model. Het Angelsaksische wijze wordt nu omarmd door vrijwel alle denkrichtingen. Waar in het verleden te veel gebeurden, gebeurt nu te weinig. Waar in het verleden te weinig gebeurden, gebeurt nu te veel. Dingen worden op hoog tempo erdoor gedrukt op een Angelsaksische wijze.
pi_208211344
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:52 schreef Jojoke het volgende:

[..]
In Nederland hebt je een paar blokken: links, centrum-rechts en populistisch rechts. Ik zie in de peilingen alleen verschuivingen binnen links, maar niet van links naar rechts. Tussen centrum-rechts en populistisch rechts zit wel een verschuiving van centrum-rechts naar populistisch rechts. Kortom, ik denk dat Nederland meer rechts gaat worden tijdens de verkiezingen in maart. Waarbij sommige kiezers van mening zullen zijn dat hun centrum-rechts partij hen in de steek heeft gelaten en dat zij niet meer rechts zijn geworden, maar hun politieke partij meer links.

Overigens zit er wel verschil tussen FVD en BBB. BBB heeft geen scherp profiel op het gebied van immigratie en schippert links van JA21. Daarnaast zijn ze pro-EU, dus dat is ook echt anders. Het zijn gewoon conservatieve plattelanders die voor een flink deel best centrum-rechts hadden kunnen stemmen, als ze het gevoel hadden gehad dat ze door die partij gerepresenteerd werden maar dat is nu niet het geval.

Ik zie dit alles als een verdere teloorgang van het Rijnlandse model. Het Angelsaksische wijze wordt nu omarmd door vrijwel alle denkrichtingen. Waar in het verleden te veel gebeurden, gebeurt nu te weinig. Waar in het verleden te weinig gebeurden, gebeurt nu te veel. Dingen worden op hoog tempo erdoor gedrukt op een Angelsaksische wijze.
Wat gebeurt er te weinig en wat te veel? En hoe gebruikt links het Angelsaksische model?
pi_208211457
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:06 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Wat gebeurt er te weinig en wat te veel? En hoe gebruikt links het Angelsaksische model?
Eerst: te weinig oog voor vervuilers. Nu: kan niets meer, alles wordt gezien als vervuiling. Ik zie het Rijnlandse model als een model dat voor ogen heeft om een consensus te bereiken zodat we in broederschap kunnen leven. Het Angelsaksische model komt vooral op voor de eigen belangen.
pi_208212185
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:13 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Eerst: te weinig oog voor vervuilers. Nu: kan niets meer, alles wordt gezien als vervuiling.
Dat laatste is natuurlijk het gevolg van het eerste. Het teveel aan stikstof dat de grond niet aan kan verdwijnt niet. In 1999 was al besloten de veestapel fors te verkleinen, wat denk je dat 23 jaar uitstel hebben gedaan met het stikstofgehalte?

Als Rijnlands is "lekker doormodderen, we doen er niks wezenlijks aan", dan is dat een waardeloos systeem.
pi_208212343
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste is natuurlijk het gevolg van het eerste. Het teveel aan stikstof dat de grond niet aan kan verdwijnt niet. In 1999 was al besloten de veestapel fors te verkleinen, wat denk je dat 23 jaar uitstel hebben gedaan met het stikstofgehalte?

Als Rijnlands is "lekker doormodderen, we doen er niks wezenlijks aan", dan is dat een waardeloos systeem.
Het eerdere systeem beschermde de industriële boeren ten koste van de traditionele boeren. Als gevolg worden nu de industriële boeren en de traditionele boeren evenredig naar de slachtbank gedragen, dus in absolute zin lijken de industriële boeren opnieuw te winnen ten koste van de traditionele boeren. Het is gewoon onrecht.
pi_208212508
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het eerdere systeem beschermde de industriële boeren ten koste van de traditionele boeren. Als gevolg worden nu de industriële boeren en de traditionele boeren evenredig naar de slachtbank gedragen, dus in absolute zin lijken de industriële boeren opnieuw te winnen ten koste van de traditionele boeren. Het is gewoon onrecht.
Nee, de piekbelasters gaan verdwijnen. Dat zijn industriële boeren. En het plan voor de landbouw ligt er nog niet, maar daar zal absoluut een bescherming voor de grondgebonden, biologische kringlooplandbouw zoals Schouten die al beschreef in komen. Want dat is de richting die het kabinet al jaren in wil. En er zal minder veeboer en meer biologische agrariër in staan. Biologisch, want de hoeveelheid landbouwgif verpest ons drinkwater. Dat kun je nu al zeggen. En dan heeft de traditionele boer na 23 jaar eindelijk een voorprong op de industriële boer. De traditionele boer kan dan met wat kleine aanpassingen blijven boeren, de industriële boer zal uit een heel groot deel van het land moeten verdwijnen.
pi_208212554
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:14 schreef Hanca het volgende:
En het plan voor de landbouw ligt er nog niet
Daar over gesproken, weer alarmerend berichten. Met name over de rol van Van der Wal. Die kan ook maar een kunstje hè? Zo flexibel als een loden deur.
zie email 27 oktober
  donderdag 2 maart 2023 @ 22:19:56 #224
323876 michaelmoore
pi_208212596
quote:

[..]
Nee, de piekbelasters gaan verdwijnen. Dat zijn industriële boeren. En het plan voor de landbouw ligt er nog niet, maar daar zal absoluut een bescherming voor de grondgebonden, biologische kringlooplandbouw zoals Schouten die al beschreef in komen. Want dat is de richting die het kabinet al jaren in wil. En er zal minder veeboer en meer biologische agrariër in staan. Biologisch, want de hoeveelheid landbouwgif verpest ons drinkwater. Dat kun je nu al zeggen. En dan heeft de traditionele boer na 23 jaar eindelijk een voorprong op de industriële boer. De traditionele boer kan dan met wat kleine aanpassingen blijven boeren, de industriële boer zal uit een heel groot deel van het land moeten verdwijnen.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
"Industriele boeren" dat zijn melkveehouders die de concurrentie aankunnen met melkveehouders in Denemarken
https://www.melkvee.nl/ar(...)melkprijs-in-europa/
De zo geroemde kringloop landbouw dat zijn boeren die van een heleboel ook een klein beetje verstand hebben, zeg maar een timmerman die ook een beetje kan tegelzetten

Het lijkt erop maar is het toch net niet

Dat gaat gebeuren als je eigenwijze politici beslissingen laat nemen , die verzieken alles , en blussen de ellende met heel veel subsidie
pi_208212672
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Daar over gesproken, weer alarmerend berichten. Met name over de rol van Van der Wal. Die kan ook maar een kunstje hè? Zo flexibel als een loden deur.
Ja, maar nu ook wel berichten dat Anema naast de gesprekken aan de tafel ook gewoon zelf een plan aan het schrijven is. Ik denk dat dat laatste al een heel eind af is, hij kan niet zonder plan staan, dan is hij weg.
pi_208212745
quote:

[..]
Dat is het cynische. De overheid heeft de piekbelasters in de communicatie verkocht als 'de grootste vervuilers ever', maar in de praktijk zullen die piekbelasters familiebedrijven zijn die al generaties langs pal naast natuur hebben geboerd. Het is ook een cirkel, want als je als boer en je omgeving weinig invloed hebt gehad op de omgeving, dan hebben ook meer bijzondere plantjes zich in je nabijheid gevestigd. Waardoor de normen voor stikstof enorm verhoogd zijn. Waardoor je nu dus met veel strengere regels hebt te maken dan de industriële boeren die zoveel hebben uitgestoot dat geen plantje kans heeft gehad. Dus de gedachte dat de piekbelasters-regeling vooral industriële boeren aanpakt is een illusie. Was het maar zo.
pi_208212760
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
"Industriele boeren" dat zijn melkveehouders die de concurrentie aankunnen met melkveehouders in Denemarken
https://www.melkvee.nl/ar(...)melkprijs-in-europa/
De zo geroemde kringloop landbouw dat zijn boeren die van een heleboel ook een klein beetje verstand hebben, zeg maar een timmerman die ook een beetje kan tegelzetten

Het lijkt erop maar is het toch net niet

Dat gaat gebeuren als je eigenwijze politici beslissingen laat nemen , die verzieken alles , en blussen de ellende met heel veel subsidie
En wat moeten we met die "veehouders die de concurrentie aan kunnen met Denemarken"? Wat heeft Nederland er aan dat die onze lucht en grond zwaar vervuilen?
  donderdag 2 maart 2023 @ 22:31:33 #228
323876 michaelmoore
pi_208212789
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
En wat moeten we met die "veehouders die de concurrentie aan kunnen met Denemarken"? Wat heeft Nederland er aan dat die onze lucht en grond zwaar vervuilen?
melkveehouders in denemarken die vervuilen de grond en lucht in denemarken maar onze supers kopen daar dan wel de melk

Op zich geen slechte zaak he
pi_208212903
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
melkveehouders in denemarken die vervuilen de grond en lucht in denemarken maar onze supers kopen daar dan wel de melk

Op zich geen slechte zaak he
Laten we eerst de 70% van de melk die we exporteren deels wegsnijden en zorgen dat Nederlandse supermarkten juist lokale producten aanbieden. Hoeft Nederland geen druppel melk uit het buitenland te halen.
  donderdag 2 maart 2023 @ 22:59:00 #230
323876 michaelmoore
pi_208213172
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Laten we eerst de 70% van de melk die we exporteren deels wegsnijden en zorgen dat Nederlandse supermarkten juist lokale producten aanbieden. Hoeft Nederland geen druppel melk uit het buitenland te halen.
Als de overheid de kringloop boeren gaat promoten ten koste van anderen dan zijn er zo een hele boel boeren weg gegaan

Ik denk wel dat men de landbouwers veel meer ruimte moet geven om er recreatie bij te doen , vooral langs de rivieren

dat is een hele mooie vervanging van inkomsten , maar dan moet de overheid vergunningen gaan verlenen en dat is heel erg lastig
pi_208213242
Ik heb vandaag mijn stembriefje ingevuld en bij de Ambassade in de brievenbus gedaan (kan het ook met An Post naar den haag sturen maar de post hier is zo langzaam dat het dan niet op tijd aankomt :') )

Go SP *O* *O*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208213444
Invulling Eerste Kamer speelt voor mij geen rol, ik focus mij puur op de provinciale programma's. Op dit moment neig ik naar PvdA Gelderland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_208213589
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 23:26 schreef KoosVogels het volgende:
Invulling Eerste Kamer speelt voor mij geen rol, ik focus mij puur op de provinciale programma's. Op dit moment neig ik naar PvdA Gelderland.
Me too. Twijfel jij ook over GroenLinks?
pi_208213625
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 23:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Me too. Twijfel jij ook over GroenLinks?
Nee, ik ben niet zo'n fan van GroenLinks.
pi_208213688
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 23:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, ik ben niet zo'n fan van GroenLinks.
aan de ene kant kan ik de rechtlijnigheid van de PvdD waarderen. Aan de andere kant vind ik de klimaatparagraaf van PvdA wat realistischer.
pi_208213716
quote:
Eens kijken of die itt de FvD senatoren wel in de partij blijven.
pi_208213722
twitter

Rutte bij Johan 'kaars' Derksen. Ophef in 3, 2, 1...
zie email 27 oktober
  vrijdag 3 maart 2023 @ 00:45:02 #238
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208213818
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als ze een beetje ballen hebben gaan ze hem daar op de pijnbank leggen.
Maar alledrie VVD'ers he? Wordt dus gewoon makkelijke reclame voor hem.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 00:45:49 #239
236264 crew  capricia
pi_208213821
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
:D
Die wil ik dan wel weer zien.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208214792
Overigens heeft men afgelopen week in Brabant gedaan wat ik pas na de verkiezingen had verwacht:

Rigoureuze stop vergunningen in Brabant, kwetsbare natuur kan stikstofuitstoot niet meer aan
https://www.volkskrant.nl(...)t-meer-aan~b917ff21/

quote:
In Noord-Brabant zijn tot nader order geen vergunningen verkrijgbaar voor projecten die leiden tot meer stikstofuitstoot in Natura 2000-gebieden. Uit analyses van die natuurgebieden blijkt dat ze snel verslechteren en de extra stikstof niet aankunnen.
Bekende verhaaltje verder over de invloed van stikstof. Rapporten zijn een dag of drie, vier oud. En nu zit de boel dus definitief muurvast

quote:
Noord-Brabant is de eerste provincie die zulke rigoureuze maatregelen neemt als gevolg van de stikstofcrisis. Het Brabantse provinciebestuur wijst erop dat andere provincies met dezelfde problemen kampen.

[..]

Brabant neemt de stap bovendien expliciet uit zorg voor de natuur. Overijssel en Flevoland traden op omdat rechters meermaals vergunningen op basis van extern salderen hadden vernietigd.
Zou dat dan echt het laatste geitenpaadje zijn geweest?

Coalitie VVD-CDA-D66-PvdA-GL, overigens. Bedenk dan wel dat we hier tot twee jaar terug nog met VVD-CDA-FVD zaten.
pi_208214917
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 00:45 schreef capricia het volgende:

[..]
:D
Die wil ik dan wel weer zien.
Waarom? Heb hier al wat spoilers voor je:

- Gaswinning? Ja, verschrikkelijk. Dramatisch werkelijk. Hard aan de slag om al die nuchtere, hardwerkende Groningers volledig te compenseren!
- Eigen rol? Joh, zó druk, kan echt niet overal bij zijn. Nee, dit echt per geval bekijken!
- Pas op want de linkse wolk komt eraan! Kan me niet voorstellen dat Derksen doorvraagt op het waarom van de gecreëerde tweestrijd trouwens. Zeide trucje als voor Rutte II, maar da's al zo lang geleden, toen zat Johan nog in die vrouw te roeren met z'n kaars
- Stikstof? Nou zeg, rustig aan. Zo'n vaart loopt het allemaal niet. We moeten die eeuwenoude familiebedrijven goed beschermen. En die kwetsbare natuur in dit mooie land óók!

:O
  vrijdag 3 maart 2023 @ 09:08:37 #242
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208215034
quote:
Boeren en stikstof, de portemonnee, klimaat en energie, wonen, migratie en vertrouwen in de politiek. Grote onderwerpen die landelijk spelen en die ook in de provincie de politieke discussie beheersen. Het zijn niet voor niets de thema's van het verkiezingsdebat vandaag op NPO Radio 1.

Fractievoorzitters van zestien partijen uit de Tweede Kamer zijn uitgenodigd, om minder dan twee weken voor de Provinciale Statenverkiezingen met elkaar in debat te gaan.
Fijn dat ik deze zestien mensen waarop ik niet kan stemmen mag aanhoren over thema's die niets met Provinciale Staten te maken hebben. Fijn dat de NPO dit faciliteert.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_208215092
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 09:08 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Fijn dat ik deze zestien mensen waarop ik niet kan stemmen mag aanhoren over thema's die niets met Provinciale Staten te maken hebben. Fijn dat de NPO dit faciliteert.
Dit is echt een ergenis die elke provinciale staten verkiezing terug komt. Koppel iig die Eerste Kamer eens los van de Provincies, zodat de provincie de aandacht kan krijgen die het verdient (en wat mij betreft: schaf de Eerste Kamer af, maar dat is een andere discussie). Al besef ik wel dat zelfs bij losse Provinciale Verkiezingen de lijsttrekkers van de Tweede Kamer nog de aandacht opvragen, dat doen ze ook bij gemeenteraadsverkiezingen.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 09:26:33 #244
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208215255
quote:

[..]
Armoe troef weer in de vaderlandse journalistiek.
pi_208215420
quote:

[..]
Je zou je bijna afvragen waarom we regionale omroepen, van overheidsgeld betaald, hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2023 09:56:36 ]
pi_208215955
pi_208216160
quote:
@Hanca Heb jij dit veroorzaakt? :D
pi_208216303
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
@:Hanca Heb jij dit veroorzaakt? :D
Daar heb ik geen actieve herinnering aan...
pi_208218612
Vandaag het kieskompas en de stemwijzer ingevuld. Volgens het kieskompas ben ik rechts progressief en in mijn grafiek zat er geen enkele partij bij mij in de buurt. Je bent volgens de partijen niet zo interessant als je voor een dikke kerncentrale en OV bent, maar tegen nieuwe vierbaans wegen bent.

Volgens de stemwijzer heb ik wel overeenkomsten met partijen. Namelijk: SP, VVD en Groenlinks. Waarmee ik maar wil zeggen dat VVD confirmed extreem links is.
pi_208219342
quote:
Ik was er graag voor naar Stad gereisd.
Natuurlijk gewoon wegens te weinig belangstelling. In 2022 haalde FvD in een gemeente van 230.000 inwoners nog geen 1000 stemmen.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 18:01:19 #251
423737 NM07
Backwards cap
pi_208221468
Ik verwacht een opkomstdaling bij deze verkiezingen. Dan kan de VVD wel meer zetels halen als ongeveer dezelfde 1.000.000 kiezers als in 2019 daarop stemmen.

Vooral links trekt nauwelijks nieuwe kiezers en dat speelt al sinds de jaren 90. “Linkse” partijen als PvdA en GL zijn op economisch vlak op papier links en voor meer gelijkheid, maar in de praktijk maken ze al jaren allerlei deals met de VVD in de Eerste kamer waarbij PvdA/GL het kabinet steunen in ruil voor wat progressieve dingen op klimaat.

De Haagse elite van PvdA/GL is compleet losgezongen van de op economische gelijkheid gerichte linkse stemmer. Het zijn binnenstads partijen die niet echt omkijken naar de minimumloonwerker in Etten-Leur of Kerkrade.

Geen wonder dat steeds meer arbeiders deze partijen “links” laat liggen, niet stemt of op extreemrechts (die ook niks voor ze doet maar wat roept over immigratie ).
pi_208221631
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:01 schreef NM07 het volgende:
Ik verwacht een opkomstdaling bij deze verkiezingen.

Ik vrees het ook, tegelijkertijd denk ik: is niet iedereen het om allerlei redenen zo zat dat ze juist wel gaan stemmen?

quote:
Geen wonder dat steeds meer arbeiders deze partijen “links” laat liggen, niet stemt of op extreemrechts (die ook niks voor ze doet maar wat roept over immigratie ).
Ik denk dat ze immigratie een groter of net zo groot issue als de kleine beurs vinden.
Deze gaan altijd naar de stembus, denk ik.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 18:18:28 #253
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_208221688
Wat een matig debat op radio1, ik stem al 33 jaar, ga iedere keer trouw, maar ik twijfel nu enorm, niemand spreekt me meer aan,wat een poppenkast. :r
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_208221718
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:18 schreef TweedeKlum het volgende:
Wat een matig debat op radio1, ik stem al 33 jaar, ga iedere keer trouw, maar ik twijfel nu enorm, niemand spreekt me meer aan,wat een poppenkast. :r
Begrijpelijk, maar daar wordt het ook niet beter van.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 18:22:08 #255
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_208221735
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Begrijpelijk, maar daar wordt het ook niet beter van.
Nee, dat klopt, ik zal uiteindelijk wel gaan maar kolere, vroeger was het gewoon allemaal makkelijker.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_208221742
quote:
Ik verwacht een opkomstdaling bij deze verkiezingen. Dan kan de VVD wel meer zetels halen als ongeveer dezelfde 1.000.000 kiezers als in 2019 daarop stemmen.

Vooral links trekt nauwelijks nieuwe kiezers en dat speelt al sinds de jaren 90. “Linkse” partijen als PvdA en GL zijn op economisch vlak op papier links en voor meer gelijkheid, maar in de praktijk maken ze al jaren allerlei deals met de VVD in de Eerste kamer waarbij PvdA/GL het kabinet steunen in ruil voor wat progressieve dingen op klimaat.

De Haagse elite van PvdA/GL is compleet losgezongen van de op economische gelijkheid gerichte linkse stemmer. Het zijn binnenstads partijen die niet echt omkijken naar de minimumloonwerker in Etten-Leur of Kerkrade.

Pas was er weer een minimumloon-wet of motie aangenomen.
pi_208221852
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:22 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nee, dat klopt, ik zal uiteindelijk wel gaan maar kolere, vroeger was het gewoon allemaal makkelijker.
Klopt. Al jaren niet meer lid van een politieke partij, dus elke keer maar weer eens nadenken en kiezen. Lokaal met de gemeenteraad vorig jaar, maar ik moet de helft van mijn herseninhoud laten verwijderen om me te kunnen vinden in het programma van de provinciale partijen die hier meedoen.
Uiteindelijk toch een andere partij gevonden, na stemwijzer, een rondje wegstrepen, het lezen van de lijst en het kijken of de verkiesbare kandidaten een beetje normale mensen zijn.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 18:33:37 #258
346939 Janneke141
pi_208221885
quote:
Wees gerust, op geen enkele van de zestien mensen die in debat waren kun je ook daadwerkelijk stemmen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 maart 2023 @ 18:39:00 #259
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208221954
quote:
Laat me raden: niemand reageert op de ander, en iedereen herhaalt hun stokpaardjes tig keer?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 3 maart 2023 @ 18:42:17 #260
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_208222000
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wees gerust, op geen enkele van de zestien mensen die in debat waren kun je ook daadwerkelijk stemmen.
Joh. :')
  vrijdag 3 maart 2023 @ 18:53:45 #261
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_208222172
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
De winkels halen nu juist massaal eieren uit Oekraïne.

https://www.geenstijl.nl/(...)en-als-oorlogssteun/
pi_208226075
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:09 schreef Glazenmaker het volgende:
Vandaag het kieskompas en de stemwijzer ingevuld. Volgens het kieskompas ben ik rechts progressief en in mijn grafiek zat er geen enkele partij bij mij in de buurt. Je bent volgens de partijen niet zo interessant als je voor een dikke kerncentrale en OV bent, maar tegen nieuwe vierbaans wegen bent.

Volgens de stemwijzer heb ik wel overeenkomsten met partijen. Namelijk: SP, VVD en Groenlinks. Waarmee ik maar wil zeggen dat VVD confirmed extreem links is.
pi_208226140
quote:

We hebben hier (godzijdank) een coalitiestelsel. Daarin zul je altijd water bij de wijn moeten doen als je iets gedaan wilt krijgen. Dat doet verder niets af aan de ideologie van een partij.

Als GL alleen zou steunen als haar volledige programma zou worden uitgevoerd zou het geen constructieve partij meer zijn. Meestemmen met de coalitie in ruil voor het doorvoeren van eigen partijpunten getuigt van realistische politiek.

Anders word je een soort Forum: gewoon overal tegen stemmen want we zijn nou eenmaal tegen. Tegen wat maakt niet uit, maar we zijn tegen.

Daar wordt echt niemand beter van.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 22:07:17 #264
236264 crew  capricia
pi_208226254
Er is gewoon geen rechts progressieve partij meer.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208226579
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 22:07 schreef capricia het volgende:
Dat wordt ook knap lastig, want je komt niet echt meer onder de conclusie uit dat neoliberaal beleid funest is voor minderheidsgroeperingen, verduurzamingsprocessen en de sociale ongelijkheid.

Rechts progressief gaat niet meer als je als mensheid tegen de grenzen van de draagkracht van de aarde aan loopt. Je moet de markt wel aan banden leggen.
pi_208226584
quote:
Dat is natuurlijk ook wel een tegenstelling
pi_208226903
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 22:20 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dat wordt ook knap lastig, want je komt niet echt meer onder de conclusie uit dat neoliberaal beleid funest is voor minderheidsgroeperingen, verduurzamingsprocessen en de sociale ongelijkheid.

Rechts progressief gaat niet meer als je als mensheid tegen de grenzen van de draagkracht van de aarde aan loopt. Je moet de markt wel aan banden leggen.
Ik zie het meer als een tegenstelling tussen het Angelsaksische model en het Rijnlandse model. Het was veel beter geweest dat we hadden vastgehouden aan het Rijnlandse model. Dan had je nu geen mega stallen gehad, wat nu door radicalen worden gebruikt om alle boeren eruit te werken, Matigheid met oog voor de verschillende belangen is beter dan het Angelsaksische model.
pi_208227030
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 22:30 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik zie het meer als een tegenstelling tussen het Angelsaksische model en het Rijnlandse model. Het was veel beter geweest dat we hadden vastgehouden aan het Rijnlandse model. Dan had je nu geen mega stallen gehad, wat nu door radicalen worden gebruikt om alle boeren eruit te werken, Matigheid met oog voor de verschillende belangen is beter dan het Angelsaksische model.
Dan stem je PvdA, CDA, VVD. De 3 partijen die niet compromisloos zijn.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 22:56:53 #269
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_208227534
Die Sophie Hermans komt ook echt totaal niet overtuigend over hé :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_208227591
quote:
Dat komt natuurlijk ook omdat het beleid de laatste jaren erg rechts is geweest en de meeste progressieve mensen vinden dat het in elk geval wel een tik naar links moet. Daarom schuift D66 op naar links en daarom is zelfs de VVD wat meer naar links gekomen, al zijn ze nog steeds rechts. Zie ook het huidige vrij linkse regeerakkoord, samengesteld door een behoorlijk rechtse coalitie.

Ik blijf trouwens Volt in elk geval in de Tweede Kamer wel als rechtsprogressief zien.
pi_208228563
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 22:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat komt natuurlijk ook omdat het beleid de laatste jaren erg rechts is geweest en de meeste progressieve mensen vinden dat het in elk geval wel een tik naar links moet. Daarom schuift D66 op naar links en daarom is zelfs de VVD wat meer naar links gekomen, al zijn ze nog steeds rechts. Zie ook het huidige vrij linkse regeerakkoord, samengesteld door een behoorlijk rechtse coalitie.

Ik blijf trouwens Volt in elk geval in de Tweede Kamer wel als rechtsprogressief zien.
Gündogan is ook wel een goed voorbeeld. Stemt ook nog aardig met de coalitie mee. Geregeld ook anders dan Volt
pi_208231356
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 23:39 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Gündogan is ook wel een goed voorbeeld. Stemt ook nog aardig met de coalitie mee. Geregeld ook anders dan Volt
Gündogan is met name iets conservatiever dan Volt, zo lijkt het. Maar Gündogan is natuurlijk geen partij en als ze dat wel gaat proberen is ze kanslozer dan Femke Merel van Kooten-Arissen, die veel meer een eigen achterban had.
pi_208231374
Zijn er nog mensen die bij bijv de Waterschapsverkiezingen op een totaaal andere partij stemmen dat ze bij de provinciale/landelijke verkiezingen doen?
pi_208231384
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 09:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gündogan is met name iets conservatiever dan Volt, zo lijkt het. Maar Gündogan is natuurlijk geen partij en als ze dat wel gaat proberen is ze kanslozer dan Femke Merel van Kooten-Arissen, die veel meer een eigen achterban had.
Toch vind ik Femke Merel nog wel sympathiek. Die Gündogan is zo’n verzuurd figuur dat altijd chagrijnig lijkt. Lijkt me geen prettig persoon om mee te moeten werken. Maar dat vond de rest van de Volt-fractie blijkbaar ook.
pi_208231461
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 09:18 schreef Raw85 het volgende:
Zijn er nog mensen die bij bijv de Waterschapsverkiezingen op een totaaal andere partij stemmen dat ze bij de provinciale/landelijke verkiezingen doen?
Ja, procinciaal stem ik CU. Al is dat ook vanwege de Eerste Kamer. Bij de waterschappen stem ik WaterNatuurlijk.

Ik zou ook niet weten waarom je hetzelfde zou moeten stemmen, de waterschapsverkiezingen zijn behoorlijke oneissue verkiezingen: belangrijkste discussiepunt is eigenlijk de grondwaterstand, dingen als een verbod op watervervuiling met bestrijdingsmiddelen is dan weer echt iets landelijks.

En net dat punt van grondwaterstand ben ik minder pro-boer en meer pro-natuur dan de CU, al schuift de CU wel steeds meer de goede kant op. Maar ik denk dat in de waterschappen mijn landelijke partij en de partij waar ik op stem voor de waterschappen redelijk vaak tegenover elkaar staan.
pi_208231830
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 09:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, procinciaal stem ik CU. Al is dat ook vanwege de Eerste Kamer. Bij de waterschappen stem ik WaterNatuurlijk.

Ik zou ook niet weten waarom je hetzelfde zou moeten stemmen, de waterschapsverkiezingen zijn behoorlijke oneissue verkiezingen: belangrijkste discussiepunt is eigenlijk de grondwaterstand, dingen als een verbod op watervervuiling met bestrijdingsmiddelen is dan weer echt iets landelijks.

En net dat punt van grondwaterstand ben ik minder pro-boer en meer pro-natuur dan de CU, al schuift de CU wel steeds meer de goede kant op. Maar ik denk dat in de waterschappen mijn landelijke partij en de partij waar ik op stem voor de waterschappen redelijk vaak tegenover elkaar staan.
Ze zeggen dat AWP niet politiek is, maar is dat ook echt zo? Je hebt toch ook met politieke keuzes te maken toch?
pi_208232250
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 10:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ze zeggen dat AWP niet politiek is, maar is dat ook echt zo? Je hebt toch ook met politieke keuzes te maken toch?
AWP is het bestuurdersclubje van de PvdA.
pi_208232875
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 10:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ja, de waterschappen worden juist steeds politieker omdat je keuzes moet maken tussen natuur en boeren en keuzes moet maken om voorbereid te zijn op klimaatverandering. Partijen die doen alsof de waterschappen helemaal niet politiek zijn, liegen je wat mij betreft voor. Een aantal belangrijke keuzes voor in de provincies liggen juist ook bij de waterschappen, bijvoorbeeld voor het behouden van veenweidegebieden.
pi_208232879
quote:
Bij de verdeling van politieagenten over het land komt vooral Oost-Nederland er slecht vanaf, blijkt uit onderzoek van de NOS. De drie grootste steden krijgen juist relatief veel agenten, doordat politiek Den Haag jarenlang van de eigen regels is afgeweken.
https://nos.nl/artikel/24(...)-juist-relatief-veel
Bbb weer een zeteltje er bij!
zie email 27 oktober
pi_208233497
quote:
NPO komt met scherp verkiezingsdebat tussen Mark Rutte en Edith Schippers
https://nieuwspaal.nl/npo(...)-en-edith-schippers/

:o
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_208233536
quote:
Mijn gevoel zegt dat Edith het over rechts wilt doen en Mark Rutte eerder neigt naar links.
pi_208233564
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Mijn gevoel zegt dat Edith het over rechts wilt doen en Mark Rutte eerder neigt naar links.
Is dat voor of nadat ze haar deel van de 160 miljoen voor de directie van DSM toucheert?
pi_208247101
Een oproep die ik van harte steun:

Eerste Kamer moet ophouden Tweede Kamertje te spelen
https://www.volkskrant.nl(...)utm_content=be639c82

quote:
De politieke strijd om de ooit zo bedaagde Eerste Kamer neemt met elke verkiezing toe. In de campagne wordt het instituut neergezet als een machtig politiek bolwerk, achter de schermen groeit het ongemak over het gebrek aan deskundigheid en legitimiteit.
Knapen, voormalig CDA fractievoorzitter, noemt debatten in de verkiezingscampagne tussen Eerste Kamer lijsttrekkers zelfs 'op de rand van kiezersbedrog'.
quote:
‘Gingen we daar debatteren over wat we op het gebied van zorg zouden moeten doen en laten, wat we op het gebied van onderwijs van plan waren. De suggestie is dat je lijsttrekker bent, dat je voorstellen kunt doen, dat je je sterk kunt maken voor van alles en nog wat. Die positie heeft de Eerste Kamer helemaal niet. We kijken naar wetsvoorstellen die een lange weg hebben afgelegd en zeggen daar ja of nee tegen. Daar moet je bescheiden over zijn.’
Ook PvdA senator Koole klaagt er over:
quote:
Volgens Koole leidt dat geregeld tot een ‘staatsrechtelijk moeras’, bijvoorbeeld als de Eerste Kamer wordt ingezet om een nederlaag in de Tweede Kamer ongedaan te maken of te wreken. ‘Stel, er is een motie voor de vermindering van de huurverhoging. Die wordt in de Tweede Kamer afgewezen, maar vervolgens in nagenoeg dezelfde bewoordingen weer ingediend in de Eerste Kamer, en daar aangenomen. Ik vind dat dubieus, maar het is wel een dilemma. Als we om staatsrechtelijke redenen – het politieke primaat ligt bij de Tweede Kamer – tegen dat soort moties stemmen, terwijl we inhoudelijk vóór zijn, worden we door de indieners meteen geframed: kijk de PvdA stemt tegen minder huurverhoging. Het is vaak een campagnemiddel, puur voor politiek gewin.’
  zondag 5 maart 2023 @ 09:15:34 #284
346939 Janneke141
pi_208247241
Ik ben het er ook mee eens, maar ze doen het toch vooral zelf.
pi_208248447
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 09:15 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben het er ook mee eens, maar ze doen het toch vooral zelf.
Dat ja. Er is ook nergens geschreven dat je geen politiek mag bedrijven via de Eerste kamer. En eerlijk gezegd, als je de definitie van politiek bedrijven versmalt tot ‘de helft plus 1’ (hoi Mark!) dan lok je het ook uit.
zie email 27 oktober
  zondag 5 maart 2023 @ 15:28:23 #286
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_208251622
https://echtestemwijzer.nl/

Mijn top 3 was FVD, PVV en JA21 *O*
Zeer stabiel genie.
pi_208251758
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 11:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat ja. Er is ook nergens geschreven dat je geen politiek mag bedrijven via de Eerste kamer. En eerlijk gezegd, als je de definitie van politiek bedrijven versmalt tot ‘de helft plus 1’ (hoi Mark!) dan lok je het ook uit.
Het is niet geschreven, maar het was toch meer dan 100 jaar niet het gebruik. Ik vind het echt een enorme verslechtering en een reden om het liefst per direct de Eerste Kamer af te schaffen. Of in elk geval hun mogelijkheden ernstig te beperken, bijvoorbeeld geen mogelijkheid meer om moties in te dienen in de Eerste Kamer (of iig: moties die je daar in dient, moeten ook naar de Tweede Kamer en pas als ze daar een meerderheid halen heeft de motie het gehaald). Het primaat moet bij de rechtstreeks verkozen fulltime politici liggen, niet bij de indirect verkozen parttimers.

En dit gedoe in de Eerste Kamer begon al onder Balkenende en is meer de schuld van profileren door Social Media dan van Rutte.
pi_208252559
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 15:28 schreef Donaldson het volgende:

PvDA, Bij1 en Volt.

Valt nog mee bij zo'n belachelijke suggestieve stemwijzer gebaseerd op propagandistische onzinmoties.
pi_208254593
https://www.msn.com/nl-nl(...)cc5f1f93a3e887&ei=29
Het is nu uitgesloten dat Rutte over links wilt? :7
pi_208255020
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 17:40 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)cc5f1f93a3e887&ei=29
Het is nu uitgesloten dat Rutte over links wilt? :7
Nee, de VVD wil alleen dolgraag een links-rechts tegenstelling creëeren om alle rechtse stemmen binnen te hengelen. Na de verkiezingen is hij deze zin al weer vergeten (bij Rutte sowieso waarschijnlijk bij alles wat hij zegt).
  zondag 5 maart 2023 @ 18:26:04 #291
3542 Gia
User under construction
pi_208255437
quote:

JA 21, BBB en FvD
Regeringspartijen bungelen onderaan.
pi_208255531
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:17 schreef BlackLining het volgende:

[..]
PvDA, Bij1 en Volt.

Valt nog mee bij zo'n belachelijke suggestieve stemwijzer gebaseerd op propagandistische onzinmoties.
Wel leuk om te zien welke partijen helemaal gek geworden zijn. Het WEF mag geen invloed hebben... zie SP en BBB daar eens met FvD en PVV en Van Haga mee stemmen, zelfs JA21 is niet zo gek.

Ik kom trouwens op PvdA, GL en CU gelijk, vlak voor PvdD.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 maart 2023 @ 18:43:10 #293
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208255643
quote:

_O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208255654
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 18:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel leuk om te zien welke partijen helemaal gek geworden zijn. Het WEF mag geen invloed hebben... zie SP en BBB daar eens met FvD en PVV en Van Haga mee stemmen, zelfs JA21 is niet zo gek.

die partijen willen gewoon lekker makkelijk scoren. Grenzen dicht, een stuk minder europa, milieu boeit niks en alle belastingen flink omlaag. Hoe en welk effect dat heeft lijkt ze niet te boeien.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 maart 2023 @ 18:47:23 #295
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208255717
1. PVV
2. FvD
3. BBB

De vlag hangt al ondersteboven hier ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 5 maart 2023 @ 19:01:25 #296
346939 Janneke141
pi_208255938
quote:

Gefeliciteerd. Wil je nu een sticker?
pi_208256097
Ik vrees dat BBB schromelijk onderschat wordt. Volgens een stuk in het FD peilen ze in Amsterdam al tussen de 5-10%, ik wil niet weten wat ze dan op het platteland gaan doen. Er lijkt sowieso een enorm momentum voor de partij te zijn. We zullen het zien volgende week.
pi_208256109
quote:

1. PvdA
2. GroenLinks
3. VVD
pi_208256248
quote:

Dit is er een met een agenda hoor…
zie email 27 oktober
pi_208256288
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 19:11 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik vrees dat BBB schromelijk onderschat wordt. Volgens een stuk in het FD peilen ze in Amsterdam al tussen de 5-10%, ik wil niet weten wat ze dan op het platteland gaan doen. Er lijkt sowieso een enorm momentum voor de partij te zijn. We zullen het zien volgende week.
Bij peilingen BBB invullen is nog wat anders dan het echt doen, dat effect hebben we vaker gezien. Verder zijn er veel BBBers die de hele politiek wantrouwen en uiteindelijk waarschijnlijk helemaal niet komen opdagen.

Verder: wat is onderschat? Als ze straks 8 zetels halen is dat meer dan 10%. Het echte momentum had de partij trouwens voor Remkes, sindsdien dalen ze vooral in de peilingen.
pi_208256312
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 19:11 schreef Spablauw214 het volgende:
Over 1,5 week ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')