abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208207628
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Waarom stijgt de PVV daar zo hard? Ik heb niet het idee dat in de rest van het land dat ook het geval is. ex-FVD?
PVV was hier in Brabant altijd al behoorlijk groot. Denk dat veel 4 jaar geleden naar FVD zijn overgestapt en nu weer terug gaan.
pi_208208461
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Waarom stijgt de PVV daar zo hard? Ik heb niet het idee dat in de rest van het land dat ook het geval is. ex-FVD?
FvD is sowieso al te elitair voor de Brabander. Voor veel anderen ook. En dan zal het feestje van Baudet om het carnaval ‘van de ondergang te redden’ de rest wel hebben gedaan, schat ik zo in.

Voor wie dat filmpje niet kent:
twitter
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:08:27 #203
423737 NM07
Backwards cap
pi_208208664
Neig er naar om niet te gaan stemmen. Zelf heb ik niks met rechts (CDA, VVD) en wereldvreemd/binnenstads links/“progressief” (D66, PvdA, D66, Volt) vind ik ook maar niks. CU en 50Plus kwam bij mij uit de stemwijzer maar is er niet een andere saaie middle-of-the-road partij? Heb ook niets met religieuze partijen. Ik ben echt precies een centrist volgens de kieswijzer. Lekker saai.

Misschien toch 50Plus dan maar bij gebrek aan beter.

Agustín Bernasconi .Nike AF1 Mid 07
pi_208208781
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:08 schreef NM07 het volgende:
Neig er naar om niet te gaan stemmen. Zelf heb ik niks met rechts (CDA, VVD) en wereldvreemd/binnenstads links/“progressief” (D66, PvdA, D66, Volt) vind ik ook maar niks. CU en 50Plus kwam bij mij uit de stemwijzer maar is er niet een andere saaie middle-of-the-road partij? Heb ook niets met religieuze partijen. Ik ben echt precies een centrist volgens de kieswijzer. Lekker saai.

Misschien toch 50Plus dan maar bij gebrek aan beter.

[ afbeelding ]
Heb je overal geen mening opgegeven ofzo? :D
Vraag me af of 50PLUS het haalt. Je kan ook blanco stemmen.
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:21:26 #205
423737 NM07
Backwards cap
pi_208208873
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Heb je overal geen mening opgegeven ofzo? :D
Vraag me af of 50PLUS het haalt. Je kan ook blanco stemmen.
Heb een beetje een mix gedaan op vragen over klimaatthema’s met soms pro-economie en soms pro-klimaatposities. Wilde hem wel een beetje in het midden uit laten komen.

50Plus is in ieder geval pure middelmatigheid maar het is voor mij de minst slechte optie. Anders maar blanco of niet stemmen.
pi_208208900
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:21 schreef NM07 het volgende:

[..]
Heb een beetje een mix gedaan op vragen over klimaatthema’s met soms pro-economie en soms pro-klimaatposities. Wilde hem wel een beetje in het midden uit laten komen.

50Plus is in ieder geval pure middelmatigheid maar het is voor mij de minst slechte optie. Anders maar blanco of niet stemmen.
Je kan ook dit proberen:
https://www.volkskrant.nl(...)hecker-2023~v631422/
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:37:59 #207
423737 NM07
Backwards cap
pi_208209229
quote:
EINDSTAND
Aantal overeenkomstige stellingen

D66 17
GL 17
CDA 15
VVD 15
PvdA 14
PvdD 14
50Plus 13
SP 13
CU 12
JA21 12
SGP 11
PVV 10
FvD 9

Tja wel weinig vragen over economische zaken vind ik. Bovenste 6 partijen vielen voor mij bij voorbaat al af en de onderste 4 ook.
pi_208209339
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:21 schreef NM07 het volgende:

[..]

En je wat verdiepen in kandidaten? Misschien is er op het onderwerp wat jij het allerbelangrijkste vind wel iemand die jouw standpunt heel goed verdedigt, dan kan dat ook gewoon een reden zijn om op die persoon, ongeacht de partij, te stemmen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:55:07 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208209714
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:30 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Wacht maar tot je de peilingen gezien hebt van Noord-Brabant.
https://eenvandaag.avrotr(...)incie-noord-brabant/
Gaat ook nog leuk worden.
SP in de lift en D66 en GL op verlies... Mooi.

Jammer alleen van VVD en PVV.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208210138
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
SP in de lift en D66 en GL op verlies... Mooi.

Jammer alleen van VVD en PVV.
Waarom vind je dat van GL jammer? Dat lijkt toch veelal op SP?
  donderdag 2 maart 2023 @ 20:08:50 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208210171
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Waarom vind je dat van GL jammer? Dat lijkt toch veelal op SP?
GL is mij te woke.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208210201
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
GL is mij te woke.
PvdA ook wel wat.
SP vind ik qua economie te zwart-wit.
Ieder zijn ding.
  donderdag 2 maart 2023 @ 20:23:54 #213
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208210521
over 20 jaar dan is er geen landbouw meer , maar dan is heel Nederland een groot natuurgebied met heel veel mooi baggervelden en vogels en prachtige wormpjes
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208210542
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:23 schreef michaelmoore het volgende:
over 20 jaar dan is er geen landbouw meer , maar dan is heel Nederland een groot natuurgebied met heel veel mooi baggervelden en vogels en prachtige wormpjes
PvdD wilt juist veel landbouwgrond met plantaardig voedsel en weinig vee per m2
pi_208210552
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:23 schreef michaelmoore het volgende:
Hou eens op met desinformatie verspreiden, voor leugens hebben we de linkjes naar de BBB campagne al.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 20:33:10 #216
375570 crew  Cyan9
pi_208210692
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
groen links noemt weilanden natuur als het op woningbouw aankomt
Daar heb je vast een leuk bronnetje voor. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208211107
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
...met bijna alleen het overnemen van de FvD zetels. Zegt volgens mij genoeg over BBB. Maar ik vraag me ook af of die teleurgestelde FvD stemmer uiteindelijk wel massaal op komt dagen. Uiteindelijk is de opkomst bij provinciale staten altijd doorslaggevend, niet voor niets dat CU en SGP bijna net zo veel zetels hebben in de Eerste Kamer als in de Tweede Kamer, die partijen hebben stemmers die altijd opkomen.
In Nederland hebt je een paar blokken: links, centrum-rechts en populistisch rechts. Ik zie in de peilingen alleen verschuivingen binnen links, maar niet van links naar rechts. Tussen centrum-rechts en populistisch rechts zit wel een verschuiving van centrum-rechts naar populistisch rechts. Kortom, ik denk dat Nederland meer rechts gaat worden tijdens de verkiezingen in maart. Waarbij sommige kiezers van mening zullen zijn dat hun centrum-rechts partij hen in de steek heeft gelaten en dat zij niet meer rechts zijn geworden, maar hun politieke partij meer links.

Overigens zit er wel verschil tussen FVD en BBB. BBB heeft geen scherp profiel op het gebied van immigratie en schippert links van JA21. Daarnaast zijn ze pro-EU, dus dat is ook echt anders. Het zijn gewoon conservatieve plattelanders die voor een flink deel best centrum-rechts hadden kunnen stemmen, als ze het gevoel hadden gehad dat ze door die partij gerepresenteerd werden maar dat is nu niet het geval.

Ik zie dit alles als een verdere teloorgang van het Rijnlandse model. Het Angelsaksische wijze wordt nu omarmd door vrijwel alle denkrichtingen. Waar in het verleden te veel gebeurden, gebeurt nu te weinig. Waar in het verleden te weinig gebeurden, gebeurt nu te veel. Dingen worden op hoog tempo erdoor gedrukt op een Angelsaksische wijze.
pi_208211344
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:52 schreef Jojoke het volgende:

[..]
In Nederland hebt je een paar blokken: links, centrum-rechts en populistisch rechts. Ik zie in de peilingen alleen verschuivingen binnen links, maar niet van links naar rechts. Tussen centrum-rechts en populistisch rechts zit wel een verschuiving van centrum-rechts naar populistisch rechts. Kortom, ik denk dat Nederland meer rechts gaat worden tijdens de verkiezingen in maart. Waarbij sommige kiezers van mening zullen zijn dat hun centrum-rechts partij hen in de steek heeft gelaten en dat zij niet meer rechts zijn geworden, maar hun politieke partij meer links.

Overigens zit er wel verschil tussen FVD en BBB. BBB heeft geen scherp profiel op het gebied van immigratie en schippert links van JA21. Daarnaast zijn ze pro-EU, dus dat is ook echt anders. Het zijn gewoon conservatieve plattelanders die voor een flink deel best centrum-rechts hadden kunnen stemmen, als ze het gevoel hadden gehad dat ze door die partij gerepresenteerd werden maar dat is nu niet het geval.

Ik zie dit alles als een verdere teloorgang van het Rijnlandse model. Het Angelsaksische wijze wordt nu omarmd door vrijwel alle denkrichtingen. Waar in het verleden te veel gebeurden, gebeurt nu te weinig. Waar in het verleden te weinig gebeurden, gebeurt nu te veel. Dingen worden op hoog tempo erdoor gedrukt op een Angelsaksische wijze.
Wat gebeurt er te weinig en wat te veel? En hoe gebruikt links het Angelsaksische model?
pi_208211457
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:06 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Wat gebeurt er te weinig en wat te veel? En hoe gebruikt links het Angelsaksische model?
Eerst: te weinig oog voor vervuilers. Nu: kan niets meer, alles wordt gezien als vervuiling. Ik zie het Rijnlandse model als een model dat voor ogen heeft om een consensus te bereiken zodat we in broederschap kunnen leven. Het Angelsaksische model komt vooral op voor de eigen belangen.
pi_208212185
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:13 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Eerst: te weinig oog voor vervuilers. Nu: kan niets meer, alles wordt gezien als vervuiling.
Dat laatste is natuurlijk het gevolg van het eerste. Het teveel aan stikstof dat de grond niet aan kan verdwijnt niet. In 1999 was al besloten de veestapel fors te verkleinen, wat denk je dat 23 jaar uitstel hebben gedaan met het stikstofgehalte?

Als Rijnlands is "lekker doormodderen, we doen er niks wezenlijks aan", dan is dat een waardeloos systeem.
pi_208212343
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste is natuurlijk het gevolg van het eerste. Het teveel aan stikstof dat de grond niet aan kan verdwijnt niet. In 1999 was al besloten de veestapel fors te verkleinen, wat denk je dat 23 jaar uitstel hebben gedaan met het stikstofgehalte?

Als Rijnlands is "lekker doormodderen, we doen er niks wezenlijks aan", dan is dat een waardeloos systeem.
Het eerdere systeem beschermde de industriële boeren ten koste van de traditionele boeren. Als gevolg worden nu de industriële boeren en de traditionele boeren evenredig naar de slachtbank gedragen, dus in absolute zin lijken de industriële boeren opnieuw te winnen ten koste van de traditionele boeren. Het is gewoon onrecht.
pi_208212508
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het eerdere systeem beschermde de industriële boeren ten koste van de traditionele boeren. Als gevolg worden nu de industriële boeren en de traditionele boeren evenredig naar de slachtbank gedragen, dus in absolute zin lijken de industriële boeren opnieuw te winnen ten koste van de traditionele boeren. Het is gewoon onrecht.
Nee, de piekbelasters gaan verdwijnen. Dat zijn industriële boeren. En het plan voor de landbouw ligt er nog niet, maar daar zal absoluut een bescherming voor de grondgebonden, biologische kringlooplandbouw zoals Schouten die al beschreef in komen. Want dat is de richting die het kabinet al jaren in wil. En er zal minder veeboer en meer biologische agrariër in staan. Biologisch, want de hoeveelheid landbouwgif verpest ons drinkwater. Dat kun je nu al zeggen. En dan heeft de traditionele boer na 23 jaar eindelijk een voorprong op de industriële boer. De traditionele boer kan dan met wat kleine aanpassingen blijven boeren, de industriële boer zal uit een heel groot deel van het land moeten verdwijnen.
pi_208212554
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:14 schreef Hanca het volgende:
En het plan voor de landbouw ligt er nog niet
Daar over gesproken, weer alarmerend berichten. Met name over de rol van Van der Wal. Die kan ook maar een kunstje hè? Zo flexibel als een loden deur.
zie email 27 oktober
  donderdag 2 maart 2023 @ 22:19:56 #224
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208212596
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, de piekbelasters gaan verdwijnen. Dat zijn industriële boeren. En het plan voor de landbouw ligt er nog niet, maar daar zal absoluut een bescherming voor de grondgebonden, biologische kringlooplandbouw zoals Schouten die al beschreef in komen. Want dat is de richting die het kabinet al jaren in wil. En er zal minder veeboer en meer biologische agrariër in staan. Biologisch, want de hoeveelheid landbouwgif verpest ons drinkwater. Dat kun je nu al zeggen. En dan heeft de traditionele boer na 23 jaar eindelijk een voorprong op de industriële boer. De traditionele boer kan dan met wat kleine aanpassingen blijven boeren, de industriële boer zal uit een heel groot deel van het land moeten verdwijnen.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
"Industriele boeren" dat zijn melkveehouders die de concurrentie aankunnen met melkveehouders in Denemarken
https://www.melkvee.nl/ar(...)melkprijs-in-europa/
De zo geroemde kringloop landbouw dat zijn boeren die van een heleboel ook een klein beetje verstand hebben, zeg maar een timmerman die ook een beetje kan tegelzetten

Het lijkt erop maar is het toch net niet

Dat gaat gebeuren als je eigenwijze politici beslissingen laat nemen , die verzieken alles , en blussen de ellende met heel veel subsidie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208212672
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Daar over gesproken, weer alarmerend berichten. Met name over de rol van Van der Wal. Die kan ook maar een kunstje hè? Zo flexibel als een loden deur.
Ja, maar nu ook wel berichten dat Anema naast de gesprekken aan de tafel ook gewoon zelf een plan aan het schrijven is. Ik denk dat dat laatste al een heel eind af is, hij kan niet zonder plan staan, dan is hij weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')