abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:59:39 #151
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208205729
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, maar hoe gaan ze in de praktijk uitleggen dat het beleid toch uitgevoerd gaat worden? Of is dat weer het rancune verhaal richting Den Haag?
Ze zullen waarschijnlijk vooral traineren, en heel fanatiek de (social) media bespelen. Bereiken doen ze waarschijnlijk weinig, tijdrekken uitgezonderd.

Al die populistische partijen hebben nauwelijks een plan wat ze met al die zetels gaan doen. Ze willen ze gewoon hebben, en daarna roepen ze (net als voor de verkiezingen) gewoon dat alles kut is. Tot het sluiten van compromissen zijn ze in de regel niet bereid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 2 maart 2023 @ 15:01:22 #152
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208205748
Ik zit even te kijken naar de Overijsselse peiling van EenVandaag, als dat uit zou komen, zit je met de combi BBB+VVD+CDA net twee zetels van een meerderheid, die dan bijvoorbeeld zouden kunnen komen van SGP of CU of een combi uit FVD, JA21 en BVNL. Alternatieve coalitie uit het midden heb je al bijna alle middenpartijen voor nodig.
Nou, feest.
pi_208205770
Hoeveel veeboeren zijn er eigenlijk in Overijssel?
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 15:28:37 #154
375570 crew  Cyan9
pi_208206042
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:17 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Ik hoop met je mee, ook voor Overijssel.
Maar ik reed afgelopen weekend toevallig nog wat door beide provincies heen en dan heb ik wel een hard hoofd in ;(
Je wordt nog net niet doodgegooid met BBB campagne posters etc.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208206055
quote:
15s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:28 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De posters die ik het meeste zie hier zijn gek genoeg van 50plus...
Dat zegt dus niet echt alles, gelukkig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 15:33:23 #156
375570 crew  Cyan9
pi_208206083
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit ziet er idd wel heel verschrikkelijk uit: https://eenvandaag.avrotr(...)g-provincie-drenthe/

BBB 9, PVV 7, VVD 5, de rest 4 of kleiner. En met 22 zetels heb je al een meerderheid, dus dat zal echt superrechts beleid worden, met ook JA21 nog een zetel en FvD 2 zetels.

In Groningen is BBB ook de grootste in de peilingen, maar daar zie je toch een heel andere verdeling: https://eenvandaag.avrotr(...)provincie-groningen/

8 zetels BBB, maar daarna 5 zetels PvdA en 5 zetels SP. Ook hier heb je 22 zetels nodig. Op dit moment zit hier GL, PvdA, CU, VVD, D66 en CDA. Dat verliest wel een meerderheid, maar rechts (BBB, VVD, PVV, CDA, FvD) komt ook maar aan 19. GroningerBelang (1 zetel) is wel ook vrij rechts, maar Partij vh Noorden is veel linkser. Dus geen rechtse meerderheid, er zal met deze peiling in Groningen altijd een middencoalitie komen. En dan zie ik BBB nog best aan de zijlijn staan.
Het nadeel van Drenthe is dat de PVV het vaak goed doet in Emmen en omgeving, en dat Assen ongelofelijk verdeeld is. Hoogeveen en Meppel zijn meestal redelijk VVD-minded en dat heb je de grote kernen wel gehad. Wat overblijft is veel plattelandsgebied en de natuurliefhebbers, waarbij die eerste groep of een stuk groter is, en/of veel meer van zich laat horen.

Ik ben enigszins somber gestemd over de uitslag hier.
  donderdag 2 maart 2023 @ 15:34:31 #157
346939 Janneke141
pi_208206089
quote:
15s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:28 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Al die omgekeerde vlaggen zijn een campagne op zich.

Hier (in de stad) nog niks aan posters gezien trouwens, van geen enkele partij. Alleen de gebruikelijke rode jassen van de SP die voor de ingang van de Aldi stonden te flyeren.
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 15:36:24 #158
375570 crew  Cyan9
pi_208206099
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Al die omgekeerde vlaggen zijn een campagne op zich.

Hier (in de stad) nog niks aan posters gezien trouwens, van geen enkele partij. Alleen de gebruikelijke rode jassen van de SP die voor de ingang van de Aldi stonden te flyeren.
Hier in Assen is me ook nog niet zo veel opgevallen, alleen laatst een paar posters van de PvdA. Heb er niks op tegen als die Drenthe terug veroverd, maar dat lijkt er niet in te zitten.
pi_208206175
quote:
86s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:33 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Het nadeel van Drenthe is dat de PVV het vaak goed doet in Emmen en omgeving, en dat Assen ongelofelijk verdeeld is. Hoogeveen en Meppel zijn meestal redelijk VVD-minded en dat heb je de grote kernen wel gehad. Wat overblijft is veel plattelandsgebied en de natuurliefhebbers, waarbij die eerste groep of een stuk groter is, en/of veel meer van zich laat horen.

Ik ben enigszins somber gestemd over de uitslag hier.
Ja, die peiling van Drenthe ziet er echt wel heel verschrikkelijk uit. Hopelijk dat VVD iig niet met PVV wil of mag samenwerken, dan zal er namelijk toch wat links bij moeten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208206310
Peiling: VVD veruit de grootste in Zuid-Holland, fors verlies Forum voor Democratie.

FvD 3
VVD 11
GL 5
D'66 4
PvdA 3
CDA 3
CU 2
50Plus 1
PvdD 3
SP 2
SGP 3
DENK 1
JA21 3
BBB 4
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:03:10 #161
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208206427
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
...met bijna alleen het overnemen van de FvD zetels. Zegt volgens mij genoeg over BBB. Maar ik vraag me ook af of die teleurgestelde FvD stemmer uiteindelijk wel massaal op komt dagen. Uiteindelijk is de opkomst bij provinciale staten altijd doorslaggevend, niet voor niets dat CU en SGP bijna net zo veel zetels hebben in de Eerste Kamer als in de Tweede Kamer, die partijen hebben stemmers die altijd opkomen.
BBB wordt groter dan de VVD
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:04:31 #162
323876 michaelmoore
pi_208206439
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inhoudelijk is het gewoon dat BBB behoorlijk op FvD lijkt en van complotten en een totaal gebrek aan oog voor de realiteit aan elkaar hangt. Dat jij dat geen leuk antwoord vindt, maakt het nog niet onwaar.
pas als men 25 miljard wil besteden aan strootjes gras dan is het goed voor jou he ?/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208206613
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
pas als men 25 miljard wil besteden aan strootjes gras dan is het goed voor jou he ?/
Jij hebt een hekel aan de natuur, dat weten we nu wel. Dat kun je achterwege laten verder. Jouw opmerkingen passen meestal ook beter in BNW.
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:30:27 #164
323876 michaelmoore
pi_208206703
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij hebt een hekel aan de natuur, dat weten we nu wel. Dat kun je achterwege laten verder. Jouw opmerkingen passen meestal ook beter in BNW.
zolang we weilanden natuur blijven noemen en TATA geen stootjes breed in de weg wordt gelegd, besteed ik er geen aandacht aan al dat stikstof gezeur
pi_208206720
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze passen gewoon perfect in het rijtje Verdonk-Wilders-Baudet. Dat die gelukkig niet allemaal enorm fan zijn van Rusland is waar, maar echt maar een klein onderdeel. Wat ze wel allemaal doen is de bevolking voorliegen, complotten verspreiden, wetenschap ontkennen en doen alsof internationale verdragen niet bestaan. En natuurlijk geven ze ook allemaal "buitenlanders" de schuld van een hoop problemen, omdat slachtoffertje spelen nou eenmaal de hobby van rechts is.

Dat Baudet nog verder is doorgedraaid dan de rest en daardoor straks bijna al zijn zetels weer verliest, maakt niet dat Van der Plas niet perfect in dat rijtje van 'verlossers' van conservatief-rechts past.
Ja, daar gaan we niet uitkomen denk ik. Rusland steunen heeft dermate veel negatieve invloed op de democratische beginselen en westerse waarden dat ik Wilders/Baudet gerust een heel stuk getikter durf te noemen dan Van der Plas.
Incelfrikandel
pi_208206791
Ik zie dus dat BBB op kop staat in Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel. In mijn provincie(Gelderland), staan ze nek aan nek met de VVD. CDA en FvD worden totaal gedecimeerd.

Het valt me trouwens op dat het CDA niks lijkt te gaan verliezen in Zeeland. Speelt stikstof daar niet?
Incelfrikandel
pi_208206834
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik zie dus dat BBB op kop staat in Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel. In mijn provincie(Gelderland), staan ze nek aan nek met de VVD. CDA en FvD worden totaal gedecimeerd.

Het valt me trouwens op dat het CDA niks lijkt te gaan verliezen in Zeeland. Speelt stikstof daar niet?
Zeeland is wel weer behoorlijk religieus, en dan ben je bij het CDA aan een beter adres dan bij de BBB-mevrouw.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208206849
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zolang we weilanden natuur blijven noemen en TATA geen stootjes breed in de weg wordt gelegd, besteed ik er geen aandacht aan al dat stikstof gezeur
BBB en FvD noemen weilanden natuur, geen enkele andere partij, minister of organisatie doet dat.
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:44:50 #169
323876 michaelmoore
pi_208206862
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
BBB en FvD noemen weilanden natuur, geen enkele andere partij, minister of organisatie doet dat.
groen links noemt weilanden natuur als het op woningbouw aankomt
pi_208206907
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:32 schreef Janneke141 het volgende:
Zou er nu iemand op het partijkantoor van de VVD of het CDA zijn die zich afvraagt hoe er toch zo veel mensen op de flanken terecht zijn gekomen?
Wat stel je voor?
Incelfrikandel
pi_208206910
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee, dat doen ze niet. Niet willen bouwen buiten de gemeentegrens heeft een andere oorzaak. Alleen FvD en jouw BBB noemen weilanden natuur. Alleen BBB doet alsof vissers en jagers goed zijn voor de natuur.
pi_208206939
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wat stel je voor?
In het geval BBB: snel doorgaan met de aanpak stikstof, in 2030 tot 2035 is het opgelost en heeft men door dat het allemaal veel beter is voor Nederland en is oneisseupartij BBB haar issue kwijt. Gaat dus om 2 landelijke verkiezingen.
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:54:17 #173
323876 michaelmoore
pi_208206963
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:50 schreef Hanca het volgende:

Niet willen bouwen buiten de gemeentegrens heeft een andere oorzaak
In Utrecht wil groenlinks Niet bouwen

ook niet na aandringen van de overheid
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:54:59 #174
346939 Janneke141
pi_208206977
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wat stel je voor?
Dat we politiek weer breder gaan zien dan alleen het bedienen van de eigen achterban.

In de afgelopen twintig jaar zijn steeds meer mensen zich niet-vertegenwoordigd gaan voelen, en die lopen weg naar partijen als LPF, PVV, SP, Forum en BBB. Die groep is er altijd wel geweest, alleen is ze sinds pakweg 2005 wel heel hard gegroeid. Grosso modo zijn dat de mensen die het vertrouwen in de overheid zijn kwijtgeraakt.

Die gigantische winst van de BBB komt echt niet alleen maar van boze boeren, want zo veel zijn dat er helemaal niet. Het zijn de ontevreden mensen die meeliften op de volgende mediagenieke verkiezings-winnaar.
pi_208207025
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hoe zit het dan met de PvdA?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')