abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208203888
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is de houding tov Rusland het enige wat een partij definieert? Sowieso: is dat eigenlijk wel het meest relevante onderwerp?
Het is in elk geval een van de belangrijkere onderwerpen wat mij betreft. Ook in de provincie en EK kun je behoorlijk wat schade aanrichten tegen de hulp aan Oekraïne. Nou is BBB op het gebied van voedselvoorziening erg, uh, bijzonder zal ik maar zeggen, maar lafhartig en rattig Poetin te hulp schieten zoals bij FvD of regelmatig de PVV heb ik nog niet gezien.
Incelfrikandel
pi_208204777
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 11:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ongetwijfeld, BBB laat nooit feiten in de weg staan van hun uitlatingen.
En het grappige is dat ik hier hele fatsoenlijke mensen spreek, van links tot rechts die overwegen BBB te stemmen. Ze onderkennen dat allemaal. Maar dan krijg je een redenering in de trant van 'het zijn wel idioten, maar wel ónze idioten'. De gedachte dat de gevestigde partijen onvoldoende opkomen voor het belang van de regio zit hier echt heel diep.

Groet vanaf 20 kilometer van de Bundesgrenze
zie email 27 oktober
pi_208204890
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En het grappige is dat ik hier hele fatsoenlijke mensen spreek, van links tot rechts die overwegen BBB te stemmen. Ze onderkennen dat allemaal. Maar dan krijg je een redenering in de trant van 'het zijn wel idioten, maar wel ónze idioten'. De gedachte dat de gevestigde partijen onvoldoende opkomen voor het belang van de regio zit hier echt heel diep.

Groet vanaf 20 kilometer van de Bundesgrenze
Onze idioten in meerderheid afkomstig van de VVD, de partij van Rutte. Dan vraag je je soms toch wel af hoe stupide de kiezer is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2023 13:38:49 ]
pi_208204892
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 12:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Het is in elk geval een van de belangrijkere onderwerpen wat mij betreft. Ook in de provincie en EK kun je behoorlijk wat schade aanrichten tegen de hulp aan Oekraïne. Nou is BBB op het gebied van voedselvoorziening erg, uh, bijzonder zal ik maar zeggen, maar lafhartig en rattig Poetin te hulp schieten zoals bij FvD of regelmatig de PVV heb ik nog niet gezien.
Dat het onderwerp niet onbelangrijk is, ben ik met je eens. Maar in feite volgt Nederland gewoon de NAVO. En volgens mij heeft de Eerste Kamer niks te zeggen over wapenleveranties aan Oekraïne zelf, al kunnen ze wel moeilijk doen bij (supplementaire) begrotingen.

Maar het grootste deel van het werk van de Kamer gaat gelukkig helemaal niet over Rusland. Veel vervelender zijn in de dagelijkse praktijk partijen die uitspraken van rechters, internationale verdragen en de grondwet naast zich neer leggen en wetenschappelijk bewijs ontkennen. En in dat laatste rijtje, daar sluit BBB gewoon heel behoorlijk aan bij FvD en PVV. Dat ze dan over Oekraïne gelukkig niet naast FvD staan, maakt niet dat ze plots niet meer in dat rijtje horen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208205162
quote:
13s.gif Op donderdag 2 maart 2023 11:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen grap:
[ afbeelding ]
:')
Waarschijnlijk zijn ze ook wel van mening dat jagers essentieel zijn voor het dierenrijk.
Damn, ze zeggen het nog echt ook:

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208205216
quote:
2s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Damn, ze zeggen het nog echt ook:
[ afbeelding ]
Hoe idioot moet je zijn om zulke posters te maken...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 14:16:32 #132
375570 crew  Cyan9
pi_208205293
Ik hoop heel hard dat BBB niet de grootste gaat worden in Drenthe.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:17:42 #133
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208205305
quote:
9s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:16 schreef Cyan9 het volgende:
Ik hoop met je mee, ook voor Overijssel.
Maar ik reed afgelopen weekend toevallig nog wat door beide provincies heen en dan heb ik wel een hard hoofd in ;(
pi_208205361
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:17 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Ik hoop met je mee, ook voor Overijssel.
Maar ik reed afgelopen weekend toevallig nog wat door beide provincies heen en dan heb ik wel een hard hoofd in ;(
Nu zit ik hier ook echt in de kern van wat dan BBB-gebied zou moeten zijn (Twente, buiten de grote stad, p10-gemeente) dus wellicht enigszins in een bubbel maar ik twijfel er eerlijk gezegd totaal niet aan. Het straatbeeld, de mensen die je spreekt...

Maar goed, dat zal in de kop van Overijssel en in de regio Borne-Hengelo-Enschede misschien anders zijn en daar wonen wel de meeste mensen natuurlijk.
zie email 27 oktober
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:28:06 #135
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208205399
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nu zit ik hier ook echt in de kern van wat dan BBB-gebied zou moeten zijn (Twente, buiten de grote stad, p10-gemeente) dus wellicht enigszins in een bubbel maar ik twijfel er eerlijk gezegd totaal niet aan. Het straatbeeld, de mensen die je spreekt...

Maar goed, dat zal in de kop van Overijssel en in de regio Borne-Hengelo-Enschede misschien anders zijn en daar wonen wel de meeste mensen natuurlijk.
Hier in Almelo zelf valt het nog relatief mee, her en der zie je nog wel een omgekeerd vlaggetje of een zakdoek aan een auto. Maar op het moment dat je de stad uit gaat, is het BBB voor, achter en na. Zag op mijn ritje afgelopen weekend welgeteld één boerderij die nog ouderwets een CDA-banner in het weiland had staan :s)
pi_208205401
quote:
Aan de andere kant, laten ze het maar waar maken dan. Als de burgers van deze provincie hier heil in zien dan moeten ze dat vooral doen en dan mag BBB gaan uitleggen hoe ze de stikstof reductie gaan uitvoeren want veel keuze gaan ze niet hebben, als de Rijksoverheid ze niet dwingt dan doet de rechter het wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2023 14:29:13 ]
pi_208205424
quote:
Dit ziet er idd wel heel verschrikkelijk uit: https://eenvandaag.avrotr(...)g-provincie-drenthe/

BBB 9, PVV 7, VVD 5, de rest 4 of kleiner. En met 22 zetels heb je al een meerderheid, dus dat zal echt superrechts beleid worden, met ook JA21 nog een zetel en FvD 2 zetels.

In Groningen is BBB ook de grootste in de peilingen, maar daar zie je toch een heel andere verdeling: https://eenvandaag.avrotr(...)provincie-groningen/

8 zetels BBB, maar daarna 5 zetels PvdA en 5 zetels SP. Ook hier heb je 22 zetels nodig. Op dit moment zit hier GL, PvdA, CU, VVD, D66 en CDA. Dat verliest wel een meerderheid, maar rechts (BBB, VVD, PVV, CDA, FvD) komt ook maar aan 19. GroningerBelang (1 zetel) is wel ook vrij rechts, maar Partij vh Noorden is veel linkser. Dus geen rechtse meerderheid, er zal met deze peiling in Groningen altijd een middencoalitie komen. En dan zie ik BBB nog best aan de zijlijn staan.
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:32:13 #138
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208205434
Zou er nu iemand op het partijkantoor van de VVD of het CDA zijn die zich afvraagt hoe er toch zo veel mensen op de flanken terecht zijn gekomen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:33:19 #139
346939 Janneke141
pi_208205443
We hebben dus straks een stuk of 8-10 BBB-senatoren nodig. Bestaan die überhaupt?
pi_208205463
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:32 schreef Janneke141 het volgende:
Zou er nu iemand op het partijkantoor van de VVD of het CDA zijn die zich afvraagt hoe er toch zo veel mensen op de flanken terecht zijn gekomen?
Dat is dan de schuld van links en D66 en doorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208205481
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
We hebben dus straks een stuk of 8-10 BBB-senatoren nodig. Bestaan die überhaupt?
https://boerburgerbewegin(...)nlijst-eerste-kamer/
Oordeelt u zelf. Met name nummer 3 valt op...
zie email 27 oktober
pi_208205512
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat het onderwerp niet onbelangrijk is, ben ik met je eens. Maar in feite volgt Nederland gewoon de NAVO. En volgens mij heeft de Eerste Kamer niks te zeggen over wapenleveranties aan Oekraïne zelf, al kunnen ze wel moeilijk doen bij (supplementaire) begrotingen.
De EK kan dwarsliggen op het gebied van financiële steun, energieonafhankelijkheid of twijfel zaaien. In de provincie vooral symbolisch en retorisch maar met bijvoorbeeld energieonafhankelijkheid kunnen ze ook dwarsliggen. Wat mij betreft belangrijk genoeg.

quote:
Maar het grootste deel van het werk van de Kamer gaat gelukkig helemaal niet over Rusland. Veel vervelender zijn in de dagelijkse praktijk partijen die uitspraken van rechters, internationale verdragen en de grondwet naast zich neer leggen en wetenschappelijk bewijs ontkennen. En in dat laatste rijtje, daar sluit BBB gewoon heel behoorlijk aan bij FvD en PVV. Dat ze dan over Oekraïne gelukkig niet naast FvD staan, maakt niet dat ze plots niet meer in dat rijtje horen.
Dat is inderdaad heel vervelend voor Nederland. Alhoewel ik wel het idee heb dat BBB met veel dingen net wat minder ver gaat dan FvD/PVV, BBB ontkent zover ik weet antropogene klimaatverandering niet bijvoorbeeld. Maargoed dat was het punt niet. Internationale verdragen, wetenschap ontkennen etc. is zeer kwalijk maar wat mij betreft wel een heel ander kaliber dan de verdedigingsoorlog tegen de frontale aanval op de westerse levenswijze en democratie - en de honderdduizenden slachtoffers die daarbij al zijn gevallen - een mes in de rug steken. Wat dat betreft vind ik de vergelijking met FvD niet helemaal correct.
Incelfrikandel
pi_208205544
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
Ze hebben een lijst van 29. Oplaat komt bijvoorbeeld weer terug, van de rechterflank van de VVD. De ex-FvDer die hier in Groningen in de provincie zit gaat dus ook naar de Eerste Kamer zoals het er nu uit ziet.

1 = ex-VVD wethouder
2 = CEO bij één van de sponsors van BBB
3 = ex-VVD kamerlid
4 = ex-CDA wethouder
5 = ex-FvD statenlid
6 = ex-VVD gemeenteraadslid (ondernemingsraad Rabobank)
7 = ??? (onbekende fiscalist)
8 = ??? (Raad van Toezicht Jagersvereninging, bestuurslid Jachtopleidingen)
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:47:58 #144
346939 Janneke141
pi_208205590
Mooi span. Stikstofontkenners aller partijen, verenigt u.
pi_208205617
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Internationale verdragen, wetenschap ontkennen etc. is zeer kwalijk maar wat mij betreft wel een heel ander kaliber dan de verdedigingsoorlog tegen de frontale aanval op de westerse levenswijze en democratie - en de honderdduizenden slachtoffers die daarbij al zijn gevallen - een mes in de rug steken. Wat dat betreft vind ik de vergelijking met FvD niet helemaal correct.
Ze passen gewoon perfect in het rijtje Verdonk-Wilders-Baudet. Dat die gelukkig niet allemaal enorm fan zijn van Rusland is waar, maar echt maar een klein onderdeel. Wat ze wel allemaal doen is de bevolking voorliegen, complotten verspreiden, wetenschap ontkennen en doen alsof internationale verdragen niet bestaan. En natuurlijk geven ze ook allemaal "buitenlanders" de schuld van een hoop problemen, omdat slachtoffertje spelen nou eenmaal de hobby van rechts is.

Dat Baudet nog verder is doorgedraaid dan de rest en daardoor straks bijna al zijn zetels weer verliest, maakt niet dat Van der Plas niet perfect in dat rijtje van 'verlossers' van conservatief-rechts past.
pi_208205631
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze hebben een lijst van 29. Oplaat komt bijvoorbeeld weer terug, van de rechterflank van de VVD. De ex-FvDer die hier in Groningen in de provincie zit gaat dus ook naar de Eerste Kamer zoals het er nu uit ziet.

1 = ex-VVD wethouder
2 = CEO bij één van de sponsors van BBB
3 = ex-VVD kamerlid
4 = ex-CDA wethouder
5 = ex-FvD statenlid
6 = ex-VVD gemeenteraadslid (ondernemingsraad Rabobank)
7 = ??? (onbekende fiscalist)
8 = ??? (Raad van Toezicht Jagersvereninging, bestuurslid Jachtopleidingen)
Nummer 7: Tijdens mijn arbeidzame leven tot 1 januari 2022 had ik onvoldoende tijd om me te verdiepen in de Nederlandse politiek, laat staan dat ik voldoende tijd had om daar actief een bijdrage aan te leveren. https://www.accountancyva(...)-de-mkb-ondernemers/

Nummer 8: Hallo, ik ben Eric Kemperman.
Getrouwd met Marjan, twee geweldige zonen van 20 en 23 jaar. Wij zijn 23 jaar geleden uit Rotterdam e.o. vertrokken naar Scherpenzeel, achterkant Heuvelrug, net voor de Veluwe. Een goede keuze. Fijn dorp, mooie omgeving en centraal in het land. Ik heb samen met mijn vrouw een mooi (opleidings)bedrijf in het sturen en beheersen van grote en complexe projecten.
Zelf studeerde ik o.a. bedrijfskunde in Rotterdam, deed een MBA en volgde een commissarissenopleiding op Nyenrode. Ik werkte ruim 25 jaar als interim manager voor grote projecten en projectorganisaties. Vaak voor de overheid op gemeentelijk, provinciaal of landelijk niveau aan projecten die een fiasco dreigden te worden of een te grote uitdaging. Zo was ik o.a. als plv. projectdirecteur Maasvlakte2 verantwoordelijk voor projectbeheersing, bedacht ik het exploitatie en beheermodel van de Betuweroute, herontwierp ik de aanbesteding van de renovatie van het Rijksmuseum, was ik trouble shooter voor vele projecten die wat hulp konden gebruiken, zette ik het risicomanagement op van honderden projecten o.a. voor het Rijksvastgoedbedrijf en RWS en leidden wij inmiddels meer dan 3.000 professionals op in projectmanagement.
Daarnaast ben ik al bijna 20 jaar lid / voorzitter van Raden van Commissarissen van woningcorporaties en ben ik commissaris van een opleidingsbedrijf in de sociale advocatuur. Ik heb kennis van wonen, vastgoed, infrastructuur, financiën, organisaties, bestuur en toezicht. Al jaren ben ik docent aan een opleiding die commissarissen opleidt in het maatschappelijk middenveld.
Een passie van mij is de natuur, faunabeheer en de jacht. Zo ben ik voorzitter van de Stichting Jachtopleidingen Nederland, voorzitter van het Nationaal Kenniscentrum Faunabeheer en schreef ik een boek over de jacht en ethiek (Jagersfatsoen), ben docent voor aankomend jagers en mag zelf een mooi jachtveld in Duitsland beheren.
Een andere hobby van mij is boksen wat ik al sinds mijn 12e jaar doe.
Ik zet mij met hart, ziel en verstand in voor BBB. Voor een Nederland wat ik ooit heb gekend. Een mooi land waar je trots op was. Echte mensenpolitiek voor een eerlijke samenleving. Voor de burgers en boeren. En voor onze jeugd.
Sta op plek 6 voor PS en op plek 8 voor de Eerste Kamer.
We gaan met z'n allen voor BBBeter.15 maart stemmen, gewoon doen.
https://www.facebook.com/(...)7L&__tn__=%2CO%2CP-R
zie email 27 oktober
pi_208205648
Ja, dat had ik ook wel gevonden, met die vraagtekens doel ik er op dat ik geen idee heb bij welke partij die vroeger hoorden, als ze dat al hoorden.
pi_208205688
Ik denk dat BBB af gaat als een gieter in de provincie als ze moeilijk gaan doen inzake gedwongen uitkoop want volgens mij kan een rechter het gewoon afdwingen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_208205691
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:47 schreef Janneke141 het volgende:
Mooi span. Stikstofontkenners aller partijen, verenigt u.
Ja, maar hoe gaan ze in de praktijk uitleggen dat het beleid toch uitgevoerd gaat worden? Of is dat weer het rancune verhaal richting Den Haag?
pi_208205708
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik denk dat BBB af gaat als een gieter in de provincie als ze moeilijk gaan doen inzake gedwongen uitkoop want volgens mij kan een rechter het gewoon afdwingen.
In Nederland is dat instrument al heel lang in de wet vastgelegd en wordt het ook al heel lang toegepast, in Rotterdam bijvoorbeeld op grote schaal bij stadsvernieuwing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')