Eindstand:quote:Op maandag 27 februari 2023 12:57 schreef Raw85 het volgende:
Misschien leuk voor in de volgende OP: de Volkskrant Stemchecker.
Je kunt je eigen opvattingen vergelijkingen met het stemgedrag van partijen in de EK, ipv je opvattingen vergelijking met het verkiezingsprogramma van een partij.
Voor of tegen referendum?quote:Op maandag 27 februari 2023 14:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eindstand:
CU 19
GL 19
CDA 17
D66 17
VVD 17
PvdA 16
50Plus 13
SGP 13
SP 13
PvdD 12
JA21 8
PVV 8
FvD 7
Ik verschil met CU van mening over de afschaffing van de Eerste Kamer, een correctief bindend referendum, de afschaffing van de bedenktijd van abortus, de plicht om vrouwen op te nemen in de Raden van bestuur en CETA.
Alleen CETA en het referendum vind ik wel echt belangrijk.
Het was al gereekst, maar ik heb het ook in de TT even verduidelijkt.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:20 schreef Hanca het volgende:
Dit is eigenlijk al deel 3, kan iemand dit reeksen?
Ik moet zeggen dat ik de vragen niet altijd even logisch vind, Ceta heeft wel een wat andere inpakt dan de aankoop van een Rembrandt.quote:Eindstand:
Op basis van het stemgedrag in de Eerste Kamer zit u het meest op één lijn met CU. U was het op 19 van de 24 beantwoorde stellingen met deze partij eens.
CU 19
50Plus 17
CDA 17
D66 17
GL 17
VVD 17
PvdA 14
SGP 13
SP 13
JA21 12
PvdD 12
PVV 10
FvD 9
Dit. Erg jammer.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:52 schreef trein2000 het volgende:
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan die stemwijzers, het is te binar. Zoals nu ook weer. De EK afschaffen. Ja leuk, ben ik op zich voor mits dat gepaard gaat met een andere vorm van (bindende) controle op wetgeving. En anders ben ik er tegen. Is dat dan voor of tegen? Doet geen recht aan de werkelijkheid.
En probleem twee is dat ze aan elke stelling evenveel gewicht hangen. Terwijl dat voor het gros van de mensen niet zo is, zo vind ik een coronastelling nu niet meer zo relevant vergeleken met stellingen die veel meer over de toekomst gaan bijvoorbeeld…
Dat klopt idd wel. Die Rembrandt is nogal een onzinvraag.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:52 schreef trein2000 het volgende:
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan die stemwijzers, het is te binar. Zoals nu ook weer. De EK afschaffen. Ja leuk, ben ik op zich voor mits dat gepaard gaat met een andere vorm van (bindende) controle op wetgeving. En anders ben ik er tegen. Is dat dan voor of tegen? Doet geen recht aan de werkelijkheid.
En probleem twee is dat ze aan elke stelling evenveel gewicht hangen. Terwijl dat voor het gros van de mensen niet zo is, zo vind ik een coronastelling nu niet meer zo relevant vergeleken met stellingen die veel meer over de toekomst gaan bijvoorbeeld…
Helemaal tegen referenda over belangrijke zaken, idd. Leuk bij de invulling van een speeltuin (een wipwap of een schommel?), niet als het over belastingen, defensie, gezondheidszorg of klimaat gaat.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:42 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Voor of tegen referendum?
Ik ben van mening dat de laatste mensen die je om belangrijke zaken om raad moet vragen, de eigen burgerbevolking is. Ik wil niet dat mijn, verder bovenbeste, overbuurman de overheid moet gaan adviseren over Gezondheidszorg, Europa of de Woningnood. Dat komt niet goed
Die stemwijzer is verder erg leuk. In mijn geval helemaal in lijn met mijn voorkeuren. Dus Links en progressief.Komt redelijk overeenkomst met jouw lijstje.
Waar vond je die vraag over de EK? Ik had die bij de ZH stemwijzer iig niet.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:52 schreef trein2000 het volgende:
Ik had het over dat volkskrantding hier boven. De stemwijzer hier in Overijssel is een/geen van beide/oneens. Kieskompas heeft wel gradaties...quote:Op maandag 27 februari 2023 16:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar vond je die vraag over de EK? Ik had die bij de ZH stemwijzer iig niet.
Bij de ZH stemwijzer waren er 5 antwoorden mogelijk bij de vragen, overigens, wat ik ook prettig vond, er zit voor mij een verschil tussen "eens maar met kanttekeningen" of "Helemaal mee eens"
Ik vind het meer een indicatie voor een richting dan een stemadvies, overigens.
Op basis van het stemgedrag in de Eerste Kamer zit u het meest op één lijn met 50Plus, CDA, en VVD. U was het op 15 van de 24 beantwoorde stellingen met deze partijen eens.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eindstand:
CU 19
GL 19
CDA 17
D66 17
VVD 17
PvdA 16
50Plus 13
SGP 13
SP 13
PvdD 12
JA21 8
PVV 8
FvD 7
Ik verschil met CU van mening over de afschaffing van de Eerste Kamer, een correctief bindend referendum, de afschaffing van de bedenktijd van abortus, de plicht om vrouwen op te nemen in de Raden van bestuur en CETA.
Alleen CETA en het referendum vind ik wel echt belangrijk.
Oh, ik zie die Volkskrant wijzer pas net, dat is inderdaad een nogal onzinnig geval en zeker als het over PS gaat gezien de vragen.quote:Op maandag 27 februari 2023 16:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik had het over dat volkskrantding hier boven. De stemwijzer hier in Overijssel is een/geen van beide/oneens. Kieskompas heeft wel gradaties...
De verkiezingen gaan natuurlijk maar voor een heel klein deel over de Provinciale Staten, het zijn gewoon Eerste Kamerverkiezingen en dat is voor bijna iedereen de belangrijkste afweging.quote:Op maandag 27 februari 2023 17:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ik zie die Volkskrant wijzer pas net, dat is inderdaad een nogal onzinnig geval en zeker als het over PS gaat gezien de vragen.
Dat weet ik maar het is wel nogal oneerlijk om landelijke issues die vaak onderdeel van een regeerakkoord zijn op de PS verkiezingen te projecteren.quote:Op maandag 27 februari 2023 18:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
De verkiezingen gaan natuurlijk maar voor een heel klein deel over de Provinciale Staten, het zijn gewoon Eerste Kamerverkiezingen en dat is voor bijna iedereen de belangrijkste afweging.
Zolang Rutte er nog zit wordt toch alles over het hek heen gekeild naar provincie en gemeente. Valt wat voor te zeggen dat er bij de provincie nu meer invloed te behalen is dan landelijk, in ieder geval zolang onbegrijpelijkerwijs zoveel mensen op de VVD blijven stemmen.quote:Op maandag 27 februari 2023 18:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
De verkiezingen gaan natuurlijk maar voor een heel klein deel over de Provinciale Staten, het zijn gewoon Eerste Kamerverkiezingen en dat is voor bijna iedereen de belangrijkste afweging.
Wat is invloed. Want de decentrale overheden verworden steeds meer van autonome bestuurslaag naar een rijksuitvoeringsorganisatie in de regio.quote:Op maandag 27 februari 2023 18:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zolang Rutte er nog zit wordt toch alles over het hek heen gekeild naar provincie en gemeente. Valt wat voor te zeggen dat er bij de provincie nu meer invloed te behalen is dan landelijk, in ieder geval zolang onbegrijpelijkerwijs zoveel mensen op de VVD blijven stemmen.
De tweede kamer gaat over een veel breder scala aan onderwerpen. Ik geloof dat de stemwijzer die ik voor de aardigheid deed bijna voor de helft over infrastructuur ging.quote:Op maandag 27 februari 2023 18:55 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
De Partij voor de Dieren scoort laag nu bij mij. Terwijl, bij de Stemwijzer voor vorige de Tweede Kamerverkiezingen kwamen zij bij mij als eerste uit de bus.
‘wint debat’quote:Op maandag 27 februari 2023 19:41 schreef Nober het volgende:
JA21: Nanninga (JA21) wint debat
Fijn dat JA21 dit online zet ondanks de 'Wij van WC eend'-titel.
Ruim veertien uur, mag dat wel?quote:Op maandag 27 februari 2023 20:12 schreef Cirilico het volgende:
Zijn er nog fokkers stembureaulid deze verkiezingen? :p
quote:De stembureauleden dienen om 07.00 uur aanwezig te zijn op het stembureau. Na de sluiting van het stembureau om 21.00 uur helpen de voorzitter en stembureauleden mee met het tellen van de uitgebrachte stemmen.
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Ruim veertien uur, mag dat wel?
[..]
https://www.rijksoverheid(...)en-op-een-stembureauquote:Hoeveel uur per dag werkt een stembureaulid?
De stembureaus zijn op de dag van de verkiezing voor het publiek geopend van 7.30 uur tot 21.00 uur. Daarna vindt de telling plaats. Dit duurt totdat de telling klaar is. Het aantal uren dat u actief bent, is afhankelijk van de gemeente waarin u werkt. Per gemeente verschilt dat. Veel gemeenten werken bijvoorbeeld in twee ploegen.
U kunt er het beste rekening mee houden dat u een groot deel van de dag op het stembureau zult zijn. Meer informatie hierover vindt u vaak op de website van de gemeente van uw keuze.
je bedoeld die partij die de met 1 zetel de afgelopen periode de coalitie tussen VVD, CDA en FVD mogelijk maakte die daarna wil snel in elkaar donderde.quote:Op maandag 27 februari 2023 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geen stemwijzer nodig. Wordt lokaal Brabants.
quote:Op maandag 27 februari 2023 20:12 schreef Cirilico het volgende:
Hier dan wel een fokker die zich er vanuit een Gemeente mee bezig houdt. Maar ik ga zelf niet op een stembureau zitten die dag. Ben dan wel op het gemeentehuis aanwezig.quote:Op maandag 27 februari 2023 20:12 schreef Cirilico het volgende:
Ik weet niet wat de arbo daar van vindt maar "we" zijn als het tegen zit weleens bezig tot 3-4 uur in de nacht. (uitzondering hoor)quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:52 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
Zeker!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:06 schreef Alpha0 het volgende:
Is er ook een stemwijzer voor de waterschappen?
Den Haag heeft ochtend- en middagshifts. Ik zit dan van 16-eindtijd op het bureau. Meestal zijn wij binnen 2 uur klaar met tellen en opruimen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:52 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
quote:
Ook leuk.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:53 schreef rival het volgende:
[..]
Hier dan wel een fokker die zich er vanuit een Gemeente mee bezig houdt. Maar ik ga zelf niet op een stembureau zitten die dag. Ben dan wel op het gemeentehuis aanwezig.
quote:Rondom de aanstaande verkiezingen is goed te zien wat het effect van die steeds stevigere bubbels is. Ik voer sinds de jaren zeventig verkiezingsonderzoek uit. Peilingen, waarmee ik zo goed mogelijk probeer de electorale voorkeuren (en andere) onder de bevolking te volgen. Kort voor verkiezingen kwam ik dan met prognoses voor de uitslag. Doorgaans kwamen die prognoses vrij goed uit, soms minder goed. Gemiddeld verschilde het 1,5 zetel per partij. In 2019 was mijn prognose bij de Provinciale Statenverkiezingen dat FVD groter zou kunnen worden dan de VVD.
quote:De grote vraag zal op 15 maart zijn in welke mate de opkomst tussen de kiezers in de verschillende bubbels zal verschillen. Het zou best zo kunnen zijn dat door die polarisatie de opkomst onder de kiezers van partijen aan de flanken hoger zal zijn dan bij de kiezers onder de partijen die meer in het midden zitten en dus hoger gaan eindigen dan ze nu staan.
Aldus Maurice de Hondquote:Mocht de 15e de uitslag niet volgens uw persoonlijke verwachting zijn, dan is blijkbaar de omvang van uw eigen bubbel minder groot dan u denkt, of de opkomst van de kiezers uit uw eigen bubbel is minder hoog geweest, of in andere bubbels juist hoger. Dus in plaats van vooraf of achteraf te klagen over fraude of partijdigheid, raad ik u aan om uw energie te besteden aan het zorgen voor zo een hoog mogelijke opkomst bij de verkiezingen van de mensen binnen uw eigen bubbel.
Zijn altijd opkomstverkiezingen dit. Geeft er ook een bijzondere dynamiek aan, als er een partij is die zijn achterban wel weet te motiveren om massaal te komen dan kan het snap gaan. Zie FvD vier jaar terug.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[..]
[..]
Aldus Maurice de Hond
https://indepen.nl/verkie(...)iseerde-samenleving/
Wie heeft eigenlijk de vorige statenverkiezingen het best voorspeld? Kan mij voorstellen dat degene die het beste de opkomst voorspelt, ook de beste peilingen heeft. Het lijkt mij dat een verkiezing als deze vooral traditionele en activistische stemmers trekt.
Denk dat ik voor de PvdD ga.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Eindstand:
GL 17
PvdA 16
PvdD 16
50Plus 13
D66 13
SGP 13
SP 13
CU 12
PVV 12
CDA 11
FvD 11
VVD 11
JA21 10
Vetgemeste walrus.quote:Op maandag 27 februari 2023 19:41 schreef Nober het volgende:
JA21: Nanninga (JA21) wint debat
Fijn dat JA21 dit online zet ondanks de 'Wij van WC eend'-titel.
Zag je ook met gemeenteraadsverkiezingen, mensen denken dat die lokale partijen goed zijn voor de regio, en heel sociaal zijn, maar vaak is het gewoon een soort VVD light.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:37 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
je bedoeld die partij die de met 1 zetel de afgelopen periode de coalitie tussen VVD, CDA en FVD mogelijk maakte die daarna wil snel in elkaar donderde.
Lokale partijen vind ik ook altijd wat weird.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zag je ook met gemeenteraadsverkiezingen, mensen denken dat die lokale partijen goed zijn voor de regio, en heel sociaal zijn, maar vaak is het gewoon een soort VVD light.
Okequote:
In welke provincie woon je en welke standpunten vind je precies belangrijk? Ik herinner me jou als iemand die hing rond Code Oranje/JA21, dan is Volt wel heel wat anders.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:51 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb echt werkelijk waar geen enkel benul waar ik op ga stemmen
Echt jammer dat Volt vrolijk meedoet aan die inclusiviteitsonzin, anders was dat nog wel een interessante optie geweest. Maar gezien er hoe dan ook grote offers gebracht moeten worden, ben ik bang dat het toch één van de mogelijkheden is. Verzuiling is terug en dat is aan alles te merken.
Misschien dat één van de lokale partijen nog wat is, maar die EK speelt toch ook mee.
Ook de vorige verkiezingen was dat punt wat ik net benoemde de grote afknapper op Volt, want ik heb die partij toch echt in overweging genomen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
In welke provincie woon je en welke standpunten vind je precies belangrijk? Ik herinner me jou als iemand die hing rond Code Oranje/JA21, dan is Volt wel heel wat anders.
Op het gebied van bijvoorbeeld klimaat, landbouw, financiën, EU en immigratie zijn dat toch behoorlijk verschillende partijen, kan aan mij liggen maar ik begrijp dan niet zo goed hoe je die drie partijen allemaal in overweging had.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:46 schreef Nattekat het volgende:
Ook de vorige verkiezingen was dat punt wat ik net benoemde de grote afknapper op Volt, want ik heb die partij toch echt in overweging genomen.
Laten klimaat en landbouw nou ook weer net de punten zijn die mij naar Volt trekken. Welke partij ik ook naar kijk, ik sta altijd wel lijnrecht tegenover die partij op een bepaald thema.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Op het gebied van bijvoorbeeld klimaat, landbouw, financiën, EU en immigratie zijn dat toch behoorlijk verschillende partijen, kan aan mij liggen maar ik begrijp dan niet zo goed hoe je die drie partijen allemaal in overweging had.
Wat betreft je standpunt over inclusiviteit: het doet me een beetje denken aan de overweging die een vriend van me maakte tijdens de Tweede Kamerverkiezingen (en nu weer). Twijfelde ook over Volt, maar was tegelijkertijd zéér tegen bijvoorbeeld een vrouwenquotum en een minister voor Emancipatie. Uiteindelijk heeft hij wel op de partij gestemd omdat de standpunten over bijvoorbeeld klimaat, digitalisering, woningmarkt en de EU zwaarder wogen, maar dan wel op iemand die niets vermeldde over inclusiviteit in zijn profielbeschrijving. Daarnaast vond hij het ook weer niet zó belangrijk.
Welke afweging jij maakt moet je zelf weten, ik weet niet precies in hoeverre inclusiviteitsstandpunten onaanvaardbaar voor je zijn. Als ik de website en sociale media een beetje bekijk hebben ze het er in ieder geval niet veel over, dat zie je bij bijvoorbeeld GroenLinks een stuk meer.
Ah zo. In feite heb ik bij elke partij ook wel iets waarbij ik lijnrecht tegenover de partij sta. Ik bekijk dan in hoeverre het standpunt een dealbreaker is. Dat valt bij mij vaak wel mee. Integriteit vind ik veel belangrijker bijvoorbeeld. Echter, als dingen zoals een vrouwenquotum voor jou echt volstrekt onaanvaardbaar zijn, of dat de standpunten over klimaat dat niet kunnen compenseren, zou ik er niet op stemmen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laten klimaat en landbouw nou ook weer net de punten zijn die mij naar Volt trekken. Welke partij ik ook naar kijk, ik sta altijd wel lijnrecht tegenover die partij op een bepaald thema.
Wat het bij mij is; qua asielbeleid, inmenging van de overheid in onzin zoals bijvoorbeeld dat vrouwenquotum en andere sociale onderwerpen, en andere soortgelijke onderwerpen sluit ik heel goed aan bij JA21 en totaal niet bij Volt. Van een economisch oogpunt is rechts gewoon een gigantische afknapper, dus daarom zal ik zeer waarschijnlijk nooit op JA21 stemmen (voorlopig dan). Die andere onderwerpen zijn minder belangrijk, maar stapelen dan weer wel op. Automobilistje pesten kan ik ook vrij slecht tegen, tis al duur zat en dat ding heb je toch echt nodig ongeacht hoe goed je het ov maakt.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ah zo. In feite heb ik bij elke partij ook wel iets waarbij ik lijnrecht tegenover de partij sta. Ik bekijk dan in hoeverre het standpunt een dealbreaker is. Dat valt bij mij vaak wel mee. Integriteit vind ik veel belangrijker bijvoorbeeld. Echter, als dingen zoals een vrouwenquotum voor jou echt volstrekt onaanvaardbaar zijn, of dat de standpunten over klimaat dat niet kunnen compenseren, zou ik er niet op stemmen.
het hangt er een beetje van af. in onze gemeente heb je 4 lokale partijen en die zijn allemaal heel verschillend. Maar je moet wel een politieke insider zijn om die verschillen echt goed te zien. (want in de campagne benadrukken ze allemaal dat ze vooral lokaal zijn)quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zag je ook met gemeenteraadsverkiezingen, mensen denken dat die lokale partijen goed zijn voor de regio, en heel sociaal zijn, maar vaak is het gewoon een soort VVD light.
Inclusiviteitsgeneuzel heeft verder geen invloed op je portemonnee en op het klimaat enzo, dus dat interesseert me eigenlijk niet zoveel. Het is dat ik nu even one issue ga stemmen op een partij die Rotterdam Airport weg wil omdat het een volstrekt nutteloos vliegveld is wat alleen maar overlast veroorzaakt en verrekt weinig winst boekt en werkgelegenheid creeert tov hele nieuwe huizenwijken en winkelcentra op die plek. Dus het zal wel SP of GL worden dan denk ik. Anders had ik Volt in overweging genomen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laten klimaat en landbouw nou ook weer net de punten zijn die mij naar Volt trekken. Welke partij ik ook naar kijk, ik sta altijd wel lijnrecht tegenover die partij op een bepaald thema.
Maar gaat de provincie daar over? Er komt toch een kabinetsbesluit in 2024? De mening van de provincie zal vast worden gewogen, maar dan telt de gemeenteraad vast net zo zwaar?quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:30 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Inclusiviteitsgeneuzel heeft verder geen invloed op je portemonnee en op het klimaat enzo, dus dat interesseert me eigenlijk niet zoveel. Het is dat ik nu even one issue ga stemmen op een partij die Rotterdam Airport weg wil omdat het een volstrekt nutteloos vliegveld is wat alleen maar overlast veroorzaakt en verrekt weinig winst boekt en werkgelegenheid creeert tov hele nieuwe huizenwijken en winkelcentra op die plek. Dus het zal wel SP of GL worden dan denk ik. Anders had ik Volt in overweging genomen.
Ik vind het erg nimby om dat vliegveld op te doeken. Zelfs Volt is erop tegen om het hele verhaal op te doeken.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:30 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Inclusiviteitsgeneuzel heeft verder geen invloed op je portemonnee en op het klimaat enzo, dus dat interesseert me eigenlijk niet zoveel. Het is dat ik nu even one issue ga stemmen op een partij die Rotterdam Airport weg wil omdat het een volstrekt nutteloos vliegveld is wat alleen maar overlast veroorzaakt en verrekt weinig winst boekt en werkgelegenheid creeert tov hele nieuwe huizenwijken en winkelcentra op die plek. Dus het zal wel SP of GL worden dan denk ik. Anders had ik Volt in overweging genomen.
Persoonlijk vond ik, bij de ZH kieswijzer, juist dat de Provincie zich niet moet bemoeien met R'dam Airport omdat het voor mij een landelijke beslissing moet zijn. Er stond ook een vraag in over Schiphol, dan vond ik ook zo'n vreemde situatie.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:30 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het doel is opdoeken in 2040, he? De locatie van dat vliegveld is ook echt niet ideaal. Het Rotterdamse college wil ook een forse vermindering van het aantal vluchten (wat ook zal moeten voor een milieuvergunning en ivm stikstof), de vraag is hoe rendabel het vliegveld dan nog is.quote:Op woensdag 1 maart 2023 15:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het erg nimby om dat vliegveld op te doeken. Zelfs Volt is erop tegen om het hele verhaal op te doeken.
In principe zijn de provincies het bevoegde gezag over de regionale burgerluchthavens, maar uitzonderingen zijn Rotterdam en Schiphol.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar gaat de provincie daar over? Er komt toch een kabinetsbesluit in 2024? De mening van de provincie zal vast worden gewogen, maar dan telt de gemeenteraad vast net zo zwaar?
En Eindhoven natuurlijk als militair vliegveld.quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
In principe zijn de provincies het bevoegde gezag over de regionale burgerluchthavens, maar uitzonderingen zijn Rotterdam en Schiphol.
Provinciale statenverkiezingen zijn bij uitstek NIMBY verkiezingen omdat besluiten direct gaan over je woonomgeving.quote:Op woensdag 1 maart 2023 15:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het erg nimby om dat vliegveld op te doeken. Zelfs Volt is erop tegen om het hele verhaal op te doeken.
Ik zou willen dat ik hier genoegen mee kon nemen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De laatste twee verkiezingen heb ik het over een ander boeg gegooid. Ik heb gestemd vanwege de persoon, niet vanwege de partij. Dat is me eigenlijk wel goed bevallen. Bij wie is een plekje in de gemeenteraad/Provinciale Staten/Kamer in goede handen? Gebaseerd op die vraag maak ik een keuze. De partij neem ik dan maar voor lief.
Niemand kan op ze stemmen, maar laten we er wel een tv-debat van maken!quote:
De strategie is duidelijk. Alle ballen op een meerderheid voor coalitie+pvdaglquote:
Ja, dat wil ik en vertaal dat wel naar lokaal stemmen. (Ook nog ff de kieswijzer erbij.)quote:Op woensdag 1 maart 2023 17:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niemand kan op ze stemmen, maar laten we er wel een tv-debat van maken!
Voor omroep/Pauw juist een heerlijk duel om uit te zenden. Daar zullen ze met plezier naar uitkijken.quote:Op woensdag 1 maart 2023 17:52 schreef Raw85 het volgende:
Tja, vanuit zowel GL/PvdA als de VVD goed te begrijpen natuurlijk. Voor andere partijen lijkt het me enorm frustrerend.
Als omroep/Pauw weet ik ook niet of ik hier aan meegewerkt zou hebben.
Leg uit dan!quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kansloos, kansloos, kansloos. Jezus wat treurig.
Dit debat levert twee winnaars op, gewoon gratis reclame voor beide kanten. Weet je nog wat de door de media opgelegde tweestrijd in 2012 bereikt heeft?quote:
Ehhh, Niets?quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit debat levert twee winnaars op, gewoon gratis reclame voor beide kanten. Weet je nog wat de door de media opgelegde tweestrijd in 2012 bereikt heeft?
Het lokale gebeuren speelt niet zoveel in de hoofden van de mensen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Voor omroep/Pauw juist een heerlijk duel om uit te zenden. Daar zullen ze met plezier naar uitkijken.
Voor ons is het dan weer minder want we worden inderdaad weer doodgegooid met allerlei debatten tussen kopstukken van Tweede Kamer terwijl het toch echt Provinciale Staten-verkiezingen is.
Uhuh... PvdA slurpt alles van links op, VVD van rechts en alles in het midden wordt netjes verdeeld tussen de twee. Mensen dachten echt dat het A of B was destijds.quote:
quote:
Weet je wat het ook kan zijn?quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kansloos, kansloos, kansloos. Jezus wat treurig.
Mijn cynische inner mens vindt dit een nogal gemaakte battle, terwijl je nu al weet dat ze na de verkiezingen beiden als doel hebben om samen te werken. Het is een optreden, een toneelstuk, een opera. Noem het hoe u het wilt noemen.quote:
Juist komende jaren gaat er een heleboel gebeuren in de provincie. Energietransitie, stikstof en woningen zijn allemaal een groot thema. Juist hier moeten de partijen zich gaan profileren. Maar het gaat weer eens over migratie straks.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:14 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het lokale gebeuren speelt niet zoveel in de hoofden van de mensen.
Laat den haag maar op tv komen om mensen wakker en lekker te maken om te gaan stemmen!
Anders komt er echt geen honT! (Het is aandacht aandacht aandacht voor!)
Het is voor beide partijen de ideale ‘vijand’. Je wordt er waarschijnlijk allebei beter van. Net als Pechtold vs Wilders in het verleden. Zowel de PVV als D66 hadden daar baat bij.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Mijn cynische inner mens vindt dit een nogal gemaakte battle, terwijl je nu al weet dat ze na de verkiezingen beiden als doel hebben om samen te werken. Het is een optreden, een toneelstuk, een opera. Noem het hoe u het wilt noemen.
Het wordt inderdaad letterlijk kiezen voor links of rechts. (Ze maken elkaar groot.)quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Mijn cynische inner mens vindt dit een nogal gemaakte battle, terwijl je nu al weet dat ze na de verkiezingen beiden als doel hebben om samen te werken. Het is een optreden, een toneelstuk, een opera. Noem het hoe u het wilt noemen.
Mijn vertrouwen in de landelijke media zakt nog verder weg.quote:
Rutte gaat een Poetintje doen met Edith Schippersquote:Op woensdag 1 maart 2023 20:53 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Mijn vertrouwen in de landelijke media zakt nog verder weg.
Dit helpt echt niet, het is diep- en dieptriest.
provincies opheffenquote:Op woensdag 1 maart 2023 21:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Ah, wat fijn dat we in deze periode van de Provinciale Staten en de Eerste Kamer dit debat gevoerd door louter niet verkiesbare politici over landelijke thema's kunnen bekijken. En wat fijn dat dit gefaciliteerd wordt door de nationale omroep.
De gifbeker moet helemaal leeg.
https://groenlinks.nl/standpunten/wonenquote:In de provincies lopen PvdA en GroenLinks minder warm voor een fusie dan in Den Haag
Linkse samenwerking Provinciale lijsttrekkers van GroenLinks en PvdA delen niet overal hetzelfde enthousiasme voor de linkse samenwerking die de partijtop graag ziet.
Maar ze vinden de inhoudelijke verschillen op provinciaal niveau klein..
Een rondgang.
Hier ook, 1 was vorig jaar nieuw en is een partij van mensen die het verloren zijn in de politiek, 1 pvv/ja21 mengsel, 1 PvdA-achtige (Was eerst ook PvdA) en de grootste is een soort mix tussen GroenLinks, D66 en de linkerflank van de VVD. Verder nog de VVD, CDA en D66.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:00 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
het hangt er een beetje van af. in onze gemeente heb je 4 lokale partijen en die zijn allemaal heel verschillend. Maar je moet wel een politieke insider zijn om die verschillen echt goed te zien. (want in de campagne benadrukken ze allemaal dat ze vooral lokaal zijn)
Ik weet het wel en dat zou ik niet doen. Hier is niets journalistieks aan, werkelijk niets.quote:Op woensdag 1 maart 2023 17:52 schreef Raw85 het volgende:
Tja, vanuit zowel GL/PvdA als de VVD goed te begrijpen natuurlijk. Voor andere partijen lijkt het me enorm frustrerend.
Als omroep/Pauw weet ik ook niet of ik hier aan meegewerkt zou hebben.
...met bijna alleen het overnemen van de FvD zetels. Zegt volgens mij genoeg over BBB. Maar ik vraag me ook af of die teleurgestelde FvD stemmer uiteindelijk wel massaal op komt dagen. Uiteindelijk is de opkomst bij provinciale staten altijd doorslaggevend, niet voor niets dat CU en SGP bijna net zo veel zetels hebben in de Eerste Kamer als in de Tweede Kamer, die partijen hebben stemmers die altijd opkomen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:12 schreef michaelmoore het volgende:
BBB wordt de grootste in Overijssel
Wat zegt het genoeg dan?quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
...met bijna alleen het overnemen van de FvD zetels. Zegt volgens mij genoeg over BBB. Maar ik vraag me ook af of die teleurgestelde FvD stemmer uiteindelijk wel massaal op komt dagen. Uiteindelijk is de opkomst bij provinciale staten altijd doorslaggevend, niet voor niets dat CU en SGP bijna net zo veel zetels hebben in de Eerste Kamer als in de Tweede Kamer, die partijen hebben stemmers die altijd opkomen.
quote:
Dat beide partijen even onrealistisch zijn en beide partijen vooral aan elkaar hangen van complotten. BBB ging nu weer beweren dat visserij nodig is om de zee gezond te houden. Als je zulke onzin uit kraamt ben je net zo hard de weg kwijt als FvD.quote:
De groep mensen die op partijtjes als Forum en BBB enzo stemt is al jaren zo'n 30%. Die mensen zijn niet goed snik, en rennen elke verkiezing achter de nieuwe grote boze rechtse Verlosser aan. Nu is het de BBB mevrouw, vorige keer was het Thierry en over vier jaar hebben we vast wel weer een andere charlatan die Het Nederlandsche Volk vertegenwoordigd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |