Voor omroep/Pauw juist een heerlijk duel om uit te zenden. Daar zullen ze met plezier naar uitkijken.quote:Op woensdag 1 maart 2023 17:52 schreef Raw85 het volgende:
Tja, vanuit zowel GL/PvdA als de VVD goed te begrijpen natuurlijk. Voor andere partijen lijkt het me enorm frustrerend.
Als omroep/Pauw weet ik ook niet of ik hier aan meegewerkt zou hebben.
Leg uit dan!quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kansloos, kansloos, kansloos. Jezus wat treurig.
Dit debat levert twee winnaars op, gewoon gratis reclame voor beide kanten. Weet je nog wat de door de media opgelegde tweestrijd in 2012 bereikt heeft?quote:
Ehhh, Niets?quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit debat levert twee winnaars op, gewoon gratis reclame voor beide kanten. Weet je nog wat de door de media opgelegde tweestrijd in 2012 bereikt heeft?
Het lokale gebeuren speelt niet zoveel in de hoofden van de mensen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Voor omroep/Pauw juist een heerlijk duel om uit te zenden. Daar zullen ze met plezier naar uitkijken.
Voor ons is het dan weer minder want we worden inderdaad weer doodgegooid met allerlei debatten tussen kopstukken van Tweede Kamer terwijl het toch echt Provinciale Staten-verkiezingen is.
Uhuh... PvdA slurpt alles van links op, VVD van rechts en alles in het midden wordt netjes verdeeld tussen de twee. Mensen dachten echt dat het A of B was destijds.quote:
quote:
Weet je wat het ook kan zijn?quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kansloos, kansloos, kansloos. Jezus wat treurig.
Mijn cynische inner mens vindt dit een nogal gemaakte battle, terwijl je nu al weet dat ze na de verkiezingen beiden als doel hebben om samen te werken. Het is een optreden, een toneelstuk, een opera. Noem het hoe u het wilt noemen.quote:
Juist komende jaren gaat er een heleboel gebeuren in de provincie. Energietransitie, stikstof en woningen zijn allemaal een groot thema. Juist hier moeten de partijen zich gaan profileren. Maar het gaat weer eens over migratie straks.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:14 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het lokale gebeuren speelt niet zoveel in de hoofden van de mensen.
Laat den haag maar op tv komen om mensen wakker en lekker te maken om te gaan stemmen!
Anders komt er echt geen honT! (Het is aandacht aandacht aandacht voor!)
Het is voor beide partijen de ideale ‘vijand’. Je wordt er waarschijnlijk allebei beter van. Net als Pechtold vs Wilders in het verleden. Zowel de PVV als D66 hadden daar baat bij.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Mijn cynische inner mens vindt dit een nogal gemaakte battle, terwijl je nu al weet dat ze na de verkiezingen beiden als doel hebben om samen te werken. Het is een optreden, een toneelstuk, een opera. Noem het hoe u het wilt noemen.
Het wordt inderdaad letterlijk kiezen voor links of rechts. (Ze maken elkaar groot.)quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Mijn cynische inner mens vindt dit een nogal gemaakte battle, terwijl je nu al weet dat ze na de verkiezingen beiden als doel hebben om samen te werken. Het is een optreden, een toneelstuk, een opera. Noem het hoe u het wilt noemen.
Mijn vertrouwen in de landelijke media zakt nog verder weg.quote:
Rutte gaat een Poetintje doen met Edith Schippersquote:Op woensdag 1 maart 2023 20:53 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Mijn vertrouwen in de landelijke media zakt nog verder weg.
Dit helpt echt niet, het is diep- en dieptriest.
provincies opheffenquote:Op woensdag 1 maart 2023 21:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Ah, wat fijn dat we in deze periode van de Provinciale Staten en de Eerste Kamer dit debat gevoerd door louter niet verkiesbare politici over landelijke thema's kunnen bekijken. En wat fijn dat dit gefaciliteerd wordt door de nationale omroep.
De gifbeker moet helemaal leeg.
https://groenlinks.nl/standpunten/wonenquote:In de provincies lopen PvdA en GroenLinks minder warm voor een fusie dan in Den Haag
Linkse samenwerking Provinciale lijsttrekkers van GroenLinks en PvdA delen niet overal hetzelfde enthousiasme voor de linkse samenwerking die de partijtop graag ziet.
Maar ze vinden de inhoudelijke verschillen op provinciaal niveau klein..
Een rondgang.
Hier ook, 1 was vorig jaar nieuw en is een partij van mensen die het verloren zijn in de politiek, 1 pvv/ja21 mengsel, 1 PvdA-achtige (Was eerst ook PvdA) en de grootste is een soort mix tussen GroenLinks, D66 en de linkerflank van de VVD. Verder nog de VVD, CDA en D66.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:00 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
het hangt er een beetje van af. in onze gemeente heb je 4 lokale partijen en die zijn allemaal heel verschillend. Maar je moet wel een politieke insider zijn om die verschillen echt goed te zien. (want in de campagne benadrukken ze allemaal dat ze vooral lokaal zijn)
Ik weet het wel en dat zou ik niet doen. Hier is niets journalistieks aan, werkelijk niets.quote:Op woensdag 1 maart 2023 17:52 schreef Raw85 het volgende:
Tja, vanuit zowel GL/PvdA als de VVD goed te begrijpen natuurlijk. Voor andere partijen lijkt het me enorm frustrerend.
Als omroep/Pauw weet ik ook niet of ik hier aan meegewerkt zou hebben.
...met bijna alleen het overnemen van de FvD zetels. Zegt volgens mij genoeg over BBB. Maar ik vraag me ook af of die teleurgestelde FvD stemmer uiteindelijk wel massaal op komt dagen. Uiteindelijk is de opkomst bij provinciale staten altijd doorslaggevend, niet voor niets dat CU en SGP bijna net zo veel zetels hebben in de Eerste Kamer als in de Tweede Kamer, die partijen hebben stemmers die altijd opkomen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:12 schreef michaelmoore het volgende:
BBB wordt de grootste in Overijssel
Wat zegt het genoeg dan?quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
...met bijna alleen het overnemen van de FvD zetels. Zegt volgens mij genoeg over BBB. Maar ik vraag me ook af of die teleurgestelde FvD stemmer uiteindelijk wel massaal op komt dagen. Uiteindelijk is de opkomst bij provinciale staten altijd doorslaggevend, niet voor niets dat CU en SGP bijna net zo veel zetels hebben in de Eerste Kamer als in de Tweede Kamer, die partijen hebben stemmers die altijd opkomen.
quote:
Dat beide partijen even onrealistisch zijn en beide partijen vooral aan elkaar hangen van complotten. BBB ging nu weer beweren dat visserij nodig is om de zee gezond te houden. Als je zulke onzin uit kraamt ben je net zo hard de weg kwijt als FvD.quote:
De groep mensen die op partijtjes als Forum en BBB enzo stemt is al jaren zo'n 30%. Die mensen zijn niet goed snik, en rennen elke verkiezing achter de nieuwe grote boze rechtse Verlosser aan. Nu is het de BBB mevrouw, vorige keer was het Thierry en over vier jaar hebben we vast wel weer een andere charlatan die Het Nederlandsche Volk vertegenwoordigd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |