Ik denk een beetje van beide.quote:Op maandag 27 februari 2023 09:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik weet dan ook nooit zo goed of ik (wij) de smeerkezen zijn of dat de wereld gewoon debiel is. Ik zet maar in op dat laatste.
Nee joh, gewoon bewaren. De smaak gaat wel iets achteruit met de loop der jaren maar dat is nauwelijks merkbaar voor een normaal persoon.quote:Op maandag 27 februari 2023 09:44 schreef AnneX het volgende:
Ouwe potjes 😳 😂 met kruiden.
Zit er al even tegen aan te hikken om überhaupt de la uit te ruimen.
Als die droog en afgesloten in een donkere la staan is er toch niet zo veel aan de hand?
Op sommige staat wel een datum. Dat is wel een tic van mij.
VoorjaarHoekjes en laden uitruimen
Zal ik jou dan maar eens effe lekker kruisbesmetten?quote:Op maandag 27 februari 2023 09:40 schreef Lonaa het volgende:
Ja, nee, ik ben eigenlijk ook wel gewoon een smeerkees.
Als de vloer legt 😉 ben jij wel klaar met de Grote Voorjaars Schoonmaak.quote:Op maandag 27 februari 2023 09:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon bewaren. De smaak gaat wel iets achteruit met de loop der jaren maar dat is nauwelijks merkbaar voor een normaal persoon.
Hķe zag de bouwplaats eruit, @Myraela?quote:Op maandag 27 februari 2023 09:31 schreef Myraela het volgende:
Dan spreek ik voor mezelf, overigens.
Nou inderdaad. Al zit door de schilderklus wel door het hele huis een dikke laag stofquote:Op maandag 27 februari 2023 10:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Als de vloer legt 😉 ben jij wel klaar met de Grote Voorjaars Schoonmaak.![]()
quote:Op maandag 27 februari 2023 10:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zal ik jou dan maar eens effe lekker kruisbesmetten?
Ik doe...alles? Dat is een beetje het idee van CrossFit, dat gaat over general fitness.quote:Op maandag 27 februari 2023 10:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Als de vloer legt 😉 ben jij wel klaar met de Grote Voorjaars Schoonmaak.![]()
Hup @:Lonaa 🏋
Doe je ook cardio eigenlijk? op andere dagen? Of is dat op de fiets heen en terug?
Oh. Dan stop ik met lezen al na alle krachtsinspanningen…excuus.quote:Op maandag 27 februari 2023 10:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik doe...alles? Dat is een beetje het idee van CrossFit, dat gaat over general fitness.
Bij ons nog niets veranderd, alleen de fundering ligt. Maar drie weken was dat bij het blokje naast ons ook zo, en daar staat de eerste verdieping nu. Heel leuk om te zien wel. Je ziet dan ook waar mensen bijvoorbeeld voor hebben gekozen qua kozijnen. Verbaasde me erover dat heel veel mensen de basis-optie erin hadden gelaten. (openslaande dubbele deur en een los kozijn met raam, in plaats van veel bredere openslaande deuren of een schuifpui) Aan de overkant van de straat liggen de eerste daken er al op. Voor alsnog lijkt het allemaal erg voorspoedig te gaan.quote:Op maandag 27 februari 2023 10:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hķe zag de bouwplaats eruit, @:Myraela?
Zijn ze al uit de grond? Hebben jullie de nieuwe buren al gemeet irl?
Of alleen digitaal?
Wanneer ook al weer verhuizen?
Dat laatste ja. En misschien dat eerste ook wel. Maar dat laatste zeker.quote:Op maandag 27 februari 2023 09:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik weet dan ook nooit zo goed of ik (wij) de smeerkezen zijn of dat de wereld gewoon debiel is. Ik zet maar in op dat laatste.
Bewijs.quote:Op maandag 27 februari 2023 08:42 schreef Isabeau het volgende:
Als je nog een nieuwe sportbh zoekt: https://www.danzia.com/mpg-elliptical-hooded-sports-bra/p872811
[ afbeelding ]
Ik beschouw dit als advies van een expert en ben daar heel tevreden mee want validatie.quote:Op maandag 27 februari 2023 09:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon bewaren. De smaak gaat wel iets achteruit met de loop der jaren maar dat is nauwelijks merkbaar voor een normaal persoon.
Een goed CrossFit programma is een samenspel van alle vormen van "fitness". Sommige dagen zijn meer toegespitst op spiergroei, sommige op cardio. Soms is de intensiteit hoog, soms laag. Soms zijn de gewichten hoog, soms laag.quote:Op maandag 27 februari 2023 10:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh. Dan stop ik met lezen al na alle krachtsinspanningen…excuus.
Hup Lonaa
Dit dacht ik ook toen ik het las: het lijkt me veel zinvoller om kruisbesmetting te voorkķmen dan om met je vieze kipvingers in je kruidenla te graaien en vervolgens elke week je potjes te poetsenquote:Op maandag 27 februari 2023 10:23 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik beschouw dit als advies van een expert en ben daar heel tevreden mee want validatie.
Ik maak mijn ouwe kruidenpotjes nooit schoon. Maar toen ik vlees klaarmaakte, zou ik ook niet midden in het kneden van de gehaktballen met m’n vieze vingers een kruidenpotje pakken. Dus ik beschouw mezelf ook niet als heel erge viezerik eigenlijk. Meer als een tamelijk lui iemand met gezond verstand.
Speaking of: de poets meldde zich net ziek
Ik jubel voor je vanuit het ziekenhuis.quote:Op maandag 27 februari 2023 10:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Een goed CrossFit programma is een samenspel van alle vormen van "fitness". Sommige dagen zijn meer toegespitst op spiergroei, sommige op cardio. Soms is de intensiteit hoog, soms laag. Soms zijn de gewichten hoog, soms laag.
De workout die ik straks moet doen, is 15 minuten cardio. En daarna heb ik 5 minuten voor een zware lift.
Ik maak mijn gehaktballen altijd met handschoenen aan. Ik vergeet namelijk altijd op tijd de boel uit de koelkast te halen dus het is me veel te koud. Als ik dan kruiden vergeten ben: handschoenen uit, handen wassen, kruiden erbij, nieuwe handschoenen aan.quote:Op maandag 27 februari 2023 10:23 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik beschouw dit als advies van een expert en ben daar heel tevreden mee want validatie.
Ik maak mijn ouwe kruidenpotjes nooit schoon. Maar toen ik vlees klaarmaakte, zou ik ook niet midden in het kneden van de gehaktballen met m’n vieze vingers een kruidenpotje pakken. Dus ik beschouw mezelf ook niet als heel erge viezerik eigenlijk. Meer als een tamelijk lui iemand met gezond verstand.
Speaking of: de poets meldde zich net ziek
Ik zie nu een paar van die winterwanten voor me met klonten gehakt eraanquote:Op maandag 27 februari 2023 11:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik maak mijn gehaktballen altijd met handschoenen aan. Ik vergeet namelijk altijd op tijd de boel uit de koelkast te halen dus het is me veel te koud. Als ik dan kruiden vergeten ben: handschoenen uit, handen wassen, kruiden erbij, nieuwe handschoenen aan.
Die extra woldraadjes maken de ballen zo heerlijk crunchyquote:Op maandag 27 februari 2023 11:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zie nu een paar van die winterwanten voor me met klonten gehakt eraan
Ew.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zie nu een paar van die winterwanten voor me met klonten gehakt eraan
allebei, afwisselend. De kantine is tegenwoordig wel zo schandalig duur dat ik dat niet iedere keer wil doen.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:42 schreef Barreltje het volgende:
Zeg cullers.. even een andere dwarsstraat..
Hoe doen jullie de lunch op werk?
Ga je naar de kantine en eet je dan samen met je collega's of is het meer een broodje achter de computer in je eentje?
Wij wandelen met collega's en dan achter de computer een broodje.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:42 schreef Barreltje het volgende:
Ga je naar de kantine en eet je dan samen met je collega's of is het meer een broodje achter de computer in je eentje?
Oh ja, dat is vandaag! Succes!quote:Op maandag 27 februari 2023 11:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik jubel voor je vanuit het ziekenhuis.
Broodje bij de pc, want ik kan niet bij de telefoon weg.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:42 schreef Barreltje het volgende:
Lunch halen (al dan niet met collega's) bij AH to Go aan de overkant van het plein, en samen in de zithoeken van de centrale hal van het gebouw waar we zitten opeten. Ik werk maar 1 dag in de week op kantoor, dus dan haal ik een maaltijdsalade o.i.d. in plaats van zelf lunch mee te nemen.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:42 schreef Barreltje het volgende:
Altijd naar kantine toe, met gekocht of met eigen etenquote:Op maandag 27 februari 2023 11:42 schreef Barreltje het volgende:
Mag je wel naar de wc of heb je dan een urinaal bij je bureau?quote:Op maandag 27 februari 2023 12:01 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Broodje bij de pc, want ik kan niet bij de telefoon weg.
Meer een praktische overweging, de meesten bellen namelijk wanneer ze daar even tijd voor hebben, dus in hun pauze.quote:Op maandag 27 februari 2023 12:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Mag je wel naar de wc of heb je dan een urinaal bij je bureau?
Lijkt me wel matig trouwens, toch belemmerend als je niet weg kunt
Ah, ook weer waarquote:Op maandag 27 februari 2023 12:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Meer een praktische overweging, de meesten bellen namelijk wanneer ze daar even tijd voor hebben, dus in hun pauze.![]()
De trade off is dat ik over het algemeen lekker vroeg klaar ben.
Per afgelopen 1 januari.quote:Op maandag 27 februari 2023 12:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah, ook weer waar
En dát is wel lekker ja
Wanneer ga je de toko overnemen eigenlijk? Jouw pa zal toch ook wel richting AOW leeftijd zitten?
#durftevragen
Ja ja ja maar ik moet nog 2 dagen teruglezenquote:
WTFquote:
Wisselt. Soms aan tafel soms achter pc. Op vrijdag snaaidag eten we wel gezamenlijk met een vette hap.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:42 schreef Barreltje het volgende:
quote:Op maandag 27 februari 2023 12:51 schreef Molo het volgende:
[..]
WTF![]()
Getrouwd én grootbedrijvenbezitteropperbaashoofd, yooooo
Cool!
Enjoyquote:
Daarom mocht ik ook deelnemenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 18:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Misbaksels horen mee genomen te worden naar een meet.![]()
Novasurequote:Op maandag 27 februari 2023 13:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Enjoy![]()
Ik ben even vergeten wat er ook alweer moet gebeuren bij je. Sterkte er mee in elk geval.
Voorspoedig herstel dan 💐quote:Op maandag 27 februari 2023 13:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Novasure
Ben al klaar en morfine viel tegen. Heb niet eens geslapen
Op zich goed om mensen daarop attent te maken dan.quote:Op maandag 27 februari 2023 10:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit dacht ik ook toen ik het las: het lijkt me veel zinvoller om kruisbesmetting te voorkķmen dan om met je vieze kipvingers in je kruidenla te graaien en vervolgens elke week je potjes te poetsen![]()
Maar goed, zolang er blijkbaar hordes mensen zijn die kruisbesmetting niet kennen, vinden dit soort artikelen aftrek.
Wat heerlijk schattig dat je zo'n positief beeld hebt bij de mensheidquote:Op maandag 27 februari 2023 14:05 schreef yinu het volgende:
[..]
Op zich goed om mensen daarop attent te maken dan.
Zouden er echt zoveel mensen zijn die kruisbesmetting niet kennen?
Ik smeer lunch op kantoor en eet tijdens het werk. Wel voorgesteld om samen te gaan lunchen maar kwam nooit echt van de grond, in tegenstelling tot het met zijn allen tafeltennissenquote:Op maandag 27 februari 2023 11:42 schreef Barreltje het volgende:
Wat is daarquote:Op maandag 27 februari 2023 15:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik smeer lunch op kantoor en eet tijdens het werk. Wel voorgesteld om samen te gaan lunchen maar kwam nooit echt van de grond, in tegenstelling tot het met zijn allen tafeltennissen
Dat het in het magazijn zo koud is en in de kantine nietquote:
Tafelvoetbalestafette doen, lekker rennenquote:Op maandag 27 februari 2023 15:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat het in het magazijn zo koud is en in de kantine niet![]()
En dat we eigenlijk nooit allemaal spelen, maar de helft staat te kijken.
Kop koffie.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:42 schreef Barreltje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de kantine. Ik heb een brood in de vriezer, haal elke middag er vier plakjes uit die ik dan smeer. Heel soms restjes.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:42 schreef Barreltje het volgende:
We verdelen de lunch altijd.. een 1e en een 2e pauze. We hebbennemen 3 kwartier.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:42 schreef Barreltje het volgende:
De hele nacht niet?quote:Op maandag 27 februari 2023 17:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik eet niet op mijn werkIs dat ook een optie?
quote:Op maandag 27 februari 2023 17:41 schreef Blues het volgende:
Zoon F gebeld en gesproken.Wat naar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 27 februari 2023 17:41 schreef Blues het volgende:
Zoon F gebeld en gesproken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat naar
Nee, de hele nacht niet. Meestal ben ik om 8 uur thuis en dan ontbijt ik. Je maagdarmstelsel heeft ook een circadiaan ritme en ik word echt heel moe van eten (postprandriale dip lijkt sterker 's nachts).quote:
Maar je hebt het gedáán!quote:Op maandag 27 februari 2023 18:07 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben een beetje dood gegaan. Redelijk content met score, baal beetje van de lift want had op meer gehoopt maar ik vergat dat mijn armen ook nog wat moesten doen.
Zou ik ook doen als ik overdag zou werkenquote:Op maandag 27 februari 2023 17:46 schreef Blues het volgende:
We verdelen de lunch altijd.. een 1e en een 2e pauze. We hebbennemen 3 kwartier.
Soms naar restaurant als ik zin heb, maar ik vind het eigenlijk dan te druk, moet je ook áán staan en dat doe ik al de hele dag. Heb altijd zelf mijn brood mee.
Dus 99% vd tijd lekker naar buiten in mijn uppie. T/o zkh is een parkje. Met bankjes. En vogeltjes
Veel plezier weer op jullie mooie plekje!quote:Op maandag 27 februari 2023 18:41 schreef sigme het volgende:
Even kijken of dit werkt hoor
sigme in K&W / sigme's olijfboomgaard deel 3
Eén van mijn lievelingsrecepten was met knolselderij. Maar ik ben het recept kwijt en heb het al jaren niet meer gemaakt. Het geeft zoveel smaak aan een gerechtquote:Op maandag 27 februari 2023 19:57 schreef Myraela het volgende:
Waarom vergeet ik altijd hoe lekker ik knolselderij vind. Ik had vanavond soep van knolselderij, en dat was weer top. En toch koop ik het waarschijnlijk weer een hele periode niet meer, omdat ik van tevoren altijd 'meh' denk.
Knolselderijsoep... Dan denk ik aan snert.quote:Op maandag 27 februari 2023 19:57 schreef Myraela het volgende:
Waarom vergeet ik altijd hoe lekker ik knolselderij vind. Ik had vanavond soep van knolselderij, en dat was weer top. En toch koop ik het waarschijnlijk weer een hele periode niet meer, omdat ik van tevoren altijd 'meh' denk.
Die 2 termen moest ik ff opzoekenquote:Op maandag 27 februari 2023 18:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, de hele nacht niet. Meestal ben ik om 8 uur thuis en dan ontbijt ik. Je maagdarmstelsel heeft ook een circadiaan ritme en ik word echt heel moe van eten (postprandriale dip lijkt sterker 's nachts).
Ow, dat wist ik wel. En geen gewone burpeesquote:Op maandag 27 februari 2023 18:34 schreef Lonaa het volgende:
HOEZO HEEFT DE WORKOUT VAN MORGEN OOK BURPEES
Maar dat ís ook lekkerquote:Op maandag 27 februari 2023 20:08 schreef Myraela het volgende:
Ik had het eigenlijk ook voor snert gekocht. Ik dacht dat ik groene spliterwten had liggen, maar dat bleek een zakje groene linzen te zijn. Dus gewoon een soep van de knolselderij en prei gemaakt. Met een beetje room. Echt superlekker.
Het is een beetje hetzelfde als denken dat ik patat wil in plaats van een salade. Terwijl ik patat vaak maar vind tegenvallen, en ik enorm van salades kan genieten.quote:Op maandag 27 februari 2023 20:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Maar dat ís ook lekker![]()
Ik herken het wel. Groot fan zijn en het toch telkens laten liggen in de winkel
Gekke hoofdenquote:Op maandag 27 februari 2023 20:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het is een beetje hetzelfde als denken dat ik patat wil in plaats van een salade. Terwijl ik patat vaak maar vind tegenvallen, en ik enorm van salades kan genieten.
Maak me gekquote:
Oeh, dat heb ik ook nog liggen. Had ik ook kunnen doen.quote:
Tevreden met de prijs?quote:Op maandag 27 februari 2023 20:43 schreef Myraela het volgende:
Nou, daar gaat onze barbecue/pizzaoven/buitenhaard. Item 1 van de grotere dingen die we dit weekend op Marktplaats hebben gezet om op te ruimen voor de verhuizing.
Wel tevreden. We zijn wel altijd te snel, want ondertussen al een iets hoger bod. Maar dit was gewoon een aardige gast, dus dan vind ik het sowieso allemaal wel prima.quote:Op maandag 27 februari 2023 20:46 schreef AnneX het volgende:
Tevreden met de prijs?
Wij zitten nu te roepen naar de tv Van onschatbare waarde: Nee nee nee.
Vaak is het inderdaad ook een kwestie van ‘gunnen’.quote:Op maandag 27 februari 2023 20:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wel tevreden. We zijn wel altijd te snel, want ondertussen al een iets hoger bod. Maar dit was gewoon een aardige gast, dus dan vind ik het sowieso allemaal wel prima.
Onschatbare waarde is wel echt heel tof om te kijken.Al vind ik het zo jammer dat er zelden iets tussen zit dat ik ook echt tof zou vinden om te kopen.
Het is de week 14 dagen van de burpees. Je weet toch die komen nooit alleen.quote:Op maandag 27 februari 2023 18:34 schreef Lonaa het volgende:
HOEZO HEEFT DE WORKOUT VAN MORGEN OOK BURPEES
De burpees van morgen...zijn met dumbbells.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:14 schreef z80 het volgende:
[..]
Het is de week 14 dagen van de burpees. Je weet toch die komen nooit alleen.
Hier lijken de trainers afgesproken te hebben voor de buikspieren te gaan. Met twee van dat soort trainingen achterelkaar wordt ik ook niet heel blij.
Wat we woensdag gaan doen wil hij nog niet zeggen. Maar het is iets met dumbbells. Morgen maar geen armen doen.
Dit is de vlag van:quote:Op maandag 27 februari 2023 21:03 schreef borisz het volgende:
Zo. Het is me weer gelukt. De pubquiz is af.![]()
50 vragen over Provinciale vlaggen,
Van die krengen die rollen als je de greep vasthoud? Die hebben we hier. Leuk voor de push-up. Eerst zorgen dat je er precies boven hangt met je gewicht. Onder heb je een platte neus.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De burpees van morgen...zijn met dumbbells.
Nee, wij hebben fatsoenlijke.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Van die krengen die rollen als je de greep vasthoud? Die hebben we hier. Leuk voor de push-up. Eerst zorgen dat je er precies boven hangt met je gewicht. Onder heb je een platte neus.
Alles boven Heemskerk, onder Hoofddorp, Amsterdam, Diemen en alles rechts van Weesp.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit is de vlag van:
[ afbeelding ]
Vind je 1 van de 6 juist veel of weinig? Ik hoop dat het een toffe baan is en ze jou willenquote:Op maandag 27 februari 2023 21:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Bijgelezen
Voor @:blues
@:lonaa
Paar jaar geleden at ik knolselderij naar een recept van Ottolenghi, toch maar weer eens opzoeken
Vandaag tot ca 15.30 ging goed tot het laatste kwartier, watten in m’n hoofd. Thuis even een klein dutje gedaan en daarna een sollicitatiegesprek. Ik ben 1 van de 6!!!. Daarna even naar het ziekenhuis. Zus kan zich redelijk redden, maar zit onder de oxi en dat bevalt haar niets omdat het verslavend kan zijn. Donderdag de operatie die minimaal 2 uur gaat duren. 20.30 was ik (door en door koud) thuis, snel maar een boterham genomen ipv koken
Mooie gozert die Teunquote:
Ik vind het best veel, 6 mensen spreken. Ons gesprek duurde al 1,5 uur.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vind je 1 van de 6 juist veel of weinig? Ik hoop dat het een toffe baan is en ze jou willen
En snap je zus wel hoor, hoe korter hoe beter. Maar donderdag pas operatie, poeh.
Schleswig Holsteinquote:Op maandag 27 februari 2023 21:28 schreef borisz het volgende:
[..]
Alles boven Heemskerk, onder Hoofddorp, Amsterdam, Diemen en alles rechts van Weesp.
Ja, ik vind 6 ook best veelquote:Op maandag 27 februari 2023 21:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vind het best veel, 6 mensen spreken. Ons gesprek duurde al 1,5 uur.
Zus had ook naar huis gemogen maar dan heeft ze ook heel veel thuishulp nodig en ze hadden verwacht eerder te opereren. Vandaag heeft iemand van alles gedaan met de arm en nu is de arm dubbel zo dik![]()
Het operatie plan is wel gemaakt, ze ligt dan op de buik, algehele narcose en een extra blokkade
Dus ik zocht dat op op wikipedia en omgquote:this is the only imagine on the internets that made me seriously scream out loud. these things are like among the most lethal animals on the planet
https://en.wikipedia.org/wiki/Blue-ringed_octopusquote:They are one of the world's most venomous marine animals.[3] Despite their small size—12 to 20 cm (5 to 8 in)—and relatively docile nature, they are very dangerous to humans if provoked when handled because their venom contains the powerful neurotoxin tetrodotoxin.
can lead to death within minutes if not treated. Death is usually from suffocation due to paralysis of the diaphragm
If the threat persists, the octopus will go into a defensive stance, and display its blue rings. If the octopus is cornered and touched, it may bite and envenomate its attacker.
En hij voelt zich dus bedreigd want laat zijn blauwe ringen al zien? Damnquote:Op maandag 27 februari 2023 22:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik vind 6 ook best veel
ok, ik moest hardop lachen om dit op Imgur
[ afbeelding ]
Er stond onder:
[..]
Dus ik zocht dat op op wikipedia en omg
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Blue-ringed_octopus
https://imgur.com/gallery/fNIeDu9
eh, nooit zomaar iets wat er lief en leuk uitziet oppakken?
Jaquote:Op maandag 27 februari 2023 22:09 schreef Molo het volgende:
En hij voelt zich dus bedreigd want laat zijn blauwe ringen al zien? Damn![]()
Mensenquote:Op maandag 27 februari 2023 22:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja
Op imgur zei nog iemand dat de felle kleur geel ook een indicatie was. Dat is minder fel als ze zich niet bedreigd voelen. Alles in dat dier roept dus: fuck off!
Ik zeg enkel: Reddit #oopsthatsdeadlyquote:Op maandag 27 februari 2023 22:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik vind 6 ook best veel
ok, ik moest hardop lachen om dit op Imgur
[ afbeelding ]
Er stond onder:
[..]
Dus ik zocht dat op op wikipedia en omg
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Blue-ringed_octopus
https://imgur.com/gallery/fNIeDu9
eh, nooit zomaar iets wat er lief en leuk uitziet oppakken?
Nou, ik ben benieuwd wat het antwoord isquote:Op maandag 27 februari 2023 21:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit is de vlag van:
[ afbeelding ]
Beter kijken.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, ik ben benieuwd wat het antwoord is
T is een complexe breuk en ook nog 2 breuken in de elleboog kom (of zo). Er moest/moet een heel plan gemaakt wordenquote:Op maandag 27 februari 2023 22:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Kaatje1
Wat moet je zus lang wachten. Maja. Beter wat langer wachten en dat het wel goed gebeurt of snel en geen goed werk. Extra blokkade is (denk ik) een verdoving die specifiek in de zenuw(groep) van die arm gaat. Tijdens de operatie of erna als tijdelijke pijnbestrijding.
Succes met de solli! In ieder geval weer een ronde door, toch?
Was het wel een goed gesprek?quote:Op maandag 27 februari 2023 21:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vind het best veel, 6 mensen spreken. Ons gesprek duurde al 1,5 uur.
Zus had ook naar huis gemogen maar dan heeft ze ook heel veel thuishulp nodig en ze hadden verwacht eerder te opereren. Vandaag heeft iemand van alles gedaan met de arm en nu is de arm dubbel zo dik![]()
Het operatie plan is wel gemaakt, ze ligt dan op de buik, algehele narcose en een extra blokkade
Ik wil wel zo'n truiquote:Op maandag 27 februari 2023 22:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja
Op imgur zei nog iemand dat de felle kleur geel ook een indicatie was. Dat is minder fel als ze zich niet bedreigd voelen. Alles in dat dier roept dus: fuck off!
Was geen fysio maar iemand die bij de operatie is of zo. Pre operatieve screening of zo.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Was het wel een goed gesprek?
Dubbel zo dikfysio
![]()
![]()
Heftige OK joh!
Ja, maar daar staat geen provincie genoemdquote:Op maandag 27 februari 2023 22:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Beter kijken.
Bijvoorbeeld nummer 124
Ohquote:Op maandag 27 februari 2023 23:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Was geen fysio maar iemand die bij de operatie is of zo. Pre operatieve screening of zo.
Gesprek was wel prima, pittige en redelijk afwisselende baan. Maar ook werk met een begin en een eind en dan weer door.
20 minuten fietsen, dus net lekkerquote:Op maandag 27 februari 2023 23:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh![]()
pittig hoor voor haar.
Werk in de buurt?
Ah, dat is kut. Viel ook wel te verwachten.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:06 schreef Myraela het volgende:
De website voor het stap-budget ligt er nu al uit.
Ik wacht nog op mijn aanmeldingsbewijsquote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:06 schreef Myraela het volgende:
De website voor het stap-budget ligt er nu al uit.
Oh dat is ook rot. Wanneer had je die aangevraagd? Soms zijn ze juist last-minute nog erg druk bezig om de aanmeldingen te verwerken, want voor zo'n aanbieder ook niet best als ze mensen mislopen natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wacht nog op mijn aanmeldingsbewijs![]()
Dus ik gok dat ik het al helemaal kan vergeten
Gisterquote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh dat is ook rot. Wanneer had je die aangevraagd? Soms zijn ze juist last-minute nog erg druk bezig om de aanmeldingen te verwerken, want voor zo'n aanbieder ook niet best als ze mensen mislopen natuurlijk.
Wat wil je gaan doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ja lijkt me onwijs leuk om eens écht iets anders te leren. En ik heb wel wat projectjes hier waar ik die kennis goed voor zou kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:32 schreef Myraela het volgende:
Ohja, dat had je gezegd. Supervet wel!
En met een beetje doorwerken kun je daar dus serieus grootverdiener mee worden anno nu...quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:42 schreef Barreltje het volgende:
Oh @:vanyel wat een toffe keuze!
.. zus van vriendinnetje is op een gegeven moment van manager een loodgietersopleiding gaan doenen happy dat ze nu is!
Soms denk ik ook dat ik gewoon"lekker " buschauffeur moet worden ofzo.. beetje rondrijden en geen verantwoordelijkheid..quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
En met een beetje doorwerken kun je daar dus serieus grootverdiener mee worden anno nu...
Nou, zo lekker is dat niet als ik een vriend van me moet geloven.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Soms denk ik ook dat ik gewoon"lekker " buschauffeur moet worden ofzo.. beetje rondrijden en geen verantwoordelijkheid..
Maar ja.. ik heb een hekel aan autorijden
Ik vind dat nog best wel een verantwoordelijkheid, eigenlijk. Maar ik zie eigenlijk in elke baan wel een verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:46 schreef Barreltje het volgende:
Soms denk ik ook dat ik gewoon"lekker " buschauffeur moet worden ofzo.. beetje rondrijden en geen verantwoordelijkheid..
Oow nee ik ben dol op autorijden maar ik zou alleen met een lege bus willen rijdenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wat wilde je gaan doen?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:55 schreef Sarabi het volgende:
De opleiding die ik zou willen doen gaat helaas in Nijmegen niet door deze ronde, hopelijk de volgende ronde.
Dat zal vast. Maar er zit nogal een verschil tussen die opleidingen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:01 schreef Myraela het volgende:
In jouw geval wel logisch, maar volgens mij worden die bieropleidingen wel het vaakst genoemd als opties die uit het stap-budget zouden moeten.
Eh, zolang ze er nog in staan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:01 schreef Myraela het volgende:
In jouw geval wel logisch, maar volgens mij worden die bieropleidingen wel het vaakst genoemd als opties die uit het stap-budget zouden moeten.
Zéker als je normaal kunt communiceren en plannenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
En met een beetje doorwerken kun je daar dus serieus grootverdiener mee worden anno nu...
Sowieso is het raar om alle opleidingen met 1 thema over 1 kam te scheren.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Eh, zolang ze er nog in staan.
Ja, iedereen moet lekker doen wat ze willen. Het maakt mij niets uit. Maar ik begreep dat er discussie is over sommige opleidingen en dat ze daarom deze ronde er al wat uit hebben gehaald, en dat ook de komende periode weer blijven controleren en er mogelijk nog meer uithalen. Dus dat voelt toch een beetje als het risico als het deze ronde niet lukt.quote:
Omgaan met Kou,. kwam ik in een krantenartikel tegenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Sowieso is het raar om alle opleidingen met 1 thema over 1 kam te scheren.
Maar er zitten zeker nutteloze opleidingen tussen maar dat zal niet alleen in deze hoek zijn.
Die ik benoemde is juist net pas toegevoegd.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, iedereen moet lekker doen wat ze willen. Het maakt mij niets uit. Maar ik begreep dat er discussie is over sommige opleidingen en dat ze daarom deze ronde er al wat uit hebben gehaald, en dat ook de komende periode weer blijven controleren en er mogelijk nog meer uithalen. Dus dat voelt toch een beetje als het risico als het deze ronde niet lukt.
Nou dat kan met deze energieprijzen nog best nuttig zijnquote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Omgaan met Kou,. kwam ik in een krantenartikel tegen
Oh ik kan dat.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:15 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zéker als je normaal kunt communiceren en plannen![]()
Ik heb precies nul behoefte om iets nieuws te leren dus ik ga lekker geen cursus doen. Ik ga wel nu naar het zwembad hobbelen
Even in haar lasdoosje wroeten?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh ik kan dat.
Misschien kom ik volgend jaar ook wel op jouw klusjesmannenlijstje
En eigenlijk is dat jammer, want als je het goed doet en goede kennis hebt, kun je echt nog wel een potje breken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:01 schreef Myraela het volgende:
De ene coach is de andere niet. Budgetcoach is niet vergelijkbaar met leefstijlcoach.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:42 schreef Troel het volgende:
[..]
En eigenlijk is dat jammer, want als je het goed doet en goede kennis hebt, kun je echt nog wel een potje breken.
Liever halen ze alle 'coach-opleidingen' weg. En ik zag ook opleidingen van 79 euro ertussen staan. Dat is toch geen opleiding meer?
Ik zat er net wat over te lezen inderdaad, iets beter herzien wat er wel en niet binnenvalt is geen overbodige luxe.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, iedereen moet lekker doen wat ze willen. Het maakt mij niets uit. Maar ik begreep dat er discussie is over sommige opleidingen en dat ze daarom deze ronde er al wat uit hebben gehaald, en dat ook de komende periode weer blijven controleren en er mogelijk nog meer uithalen. Dus dat voelt toch een beetje als het risico als het deze ronde niet lukt.
Uh, je hebt 50 mensen achter je zitten en een voertuig van een paar ton onder je kont die wat harder aan komt dan een Suzuki Altoquote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
quote:
Op mijn lijstje staat nog geen elektrotechneut waar ik woest enthousiast van word, dus:quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh ik kan dat.
Misschien kom ik volgend jaar ook wel op jouw klusjesmannenlijstje
hahaha ik wist precies wat je bedoelde met 'op blank gaan'. Ik heb dat een paar keer gehad toen mensen mij probeerden uit te leggen hoe mijn analoge camera werkt en hoe je die instelt voor de mooiste foto's. Gewoon ruis in mijn hoofd. Bzzzzzzzz.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:42 schreef Barreltje het volgende:
Oh @:vanyel wat een toffe keuze!
Ik heb een soort van blinde vlek voor alles wat daar mee te maken heeft.. ik heb het jarenlang geprobeerd om te begrijpen, vele jongens op het eiland hebben het geprobeerd me uit te leggen, maar nope.. na 10 minuten ga ik gewoon op blank ofzo..
Nu met al het werk gedoe denk ik overigens ook wel eens om gewoon iets totaal anders te gaan doen.. zus van vriendinnetje is op een gegeven moment van manager een loodgietersopleiding gaan doenen happy dat ze nu is!
Je begrijpt dat ik dit lees alsquote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:12 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Op mijn lijstje staat nog geen elektrotechneut waar ik woest enthousiast van word, dus:
Vroegah toen ik klein was wilde ik ook altijd buschauffeur wordenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
hahaha ik wist precies wat je bedoelde met 'op blank gaan'. Ik heb dat een paar keer gehad toen mensen mij probeerden uit te leggen hoe mijn analoge camera werkt en hoe je die instelt voor de mooiste foto's. Gewoon ruis in mijn hoofd. Bzzzzzzzz.
Mijn nichtje is ineens op haar 40ste de opleiding voor buschauffeur gaan doen en is ontzettend gelukkig als buschauffeur. Elke dag is haar hobby nu(best een pittige opleiding overigens, want je moet ook examen doen in motortechniek etc)
Behangen?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is er ook een cursus logisch nadenken en leren van het verleden? Ik maak net voor de tweede keer een enorme fout. Nu heb ik heel veel extra werk en het moet vandaag af. Gelukkig is het niet zo dramatisch als de eerste keer maar sjezus. Soms vind ik mezelf echt zo ongelofelijk dom
Nee, een werkding. Ik heb alle telefoonabonnementen die via ons lopen per ongeluk aangepast dus nu moet ik ze allemaal handmatig terug aanpassenquote:
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, een werkding. Ik heb alle telefoonabonnementen die via ons lopen per ongeluk aangepast dus nu moet ik ze allemaal handmatig terug aanpassen
Oh, ook een lekkere actie zeg. Heel zonde van de tijd inderdaad.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:38 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Ik had gisteren een heel spreekuur in de toekomst laten verdwijnenniet goed opgelet en de verkeerde keuze gemaakt zodat alles 'in de buffer' stond.
MAAR WAAR IS DIE BUFFER DANNNNN![]()
![]()
ICT moeten bellen.... ik was het echt echt kwijt hoe dat ook alweer werkte.
Handmatig alles terug kunnen zetten maar ManManMan wat stom![]()
![]()
Zonde van de tijd allemaal.
Whut?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:52 schreef Myraela het volgende:
De hele datum voor het aanvragen van stapbudget is verplaatst.Dat was weer een ochtend van m'n leven.
Naar wanneer?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:52 schreef Myraela het volgende:
De hele datum voor het aanvragen van stapbudget is verplaatst.Dat was weer een ochtend van m'n leven.
Er is altijd enorm makkelijk met subsidies te sjoemelen iets te verdienen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:26 schreef derLudolf het volgende:
Hoe makkelijk is met die subsidies te sjoemelen iets te verdienen eigenlijk?
Cursus fotografie inclusief cursusmateriaal a ¤999
Nee, die annuleer je of worden geannuleerd als je geen stap krijgtquote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:57 schreef fietsie het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat die mensen die dachten een cursus met STAP te gaan doen nu allemaal die 1000.- zelf sowieso moeten ophoesten omdat ze ingeschreven moesten staan voor het doen van de aanvraag ?
Nee, al die inschrijvingen zijn onder voorbehoud van het krijgen van de financiering. Dat is altijd, want je hebt nooit de garantie dat er voldoende budget is om je nog in te schrijven.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:57 schreef fietsie het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat die mensen die dachten een cursus met STAP te gaan doen nu allemaal die 1000.- zelf sowieso moeten ophoesten omdat ze ingeschreven moesten staan voor het doen van de aanvraag ?
Ik deed ook 200+, maar ik begon iets hoger, dat maakt het procentueel wel minder indrukwekkend.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:59 schreef fietsie het volgende:
Ik hoor net van iemand die van een WOZ van 300 naar 500+ gaan....
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gister![]()
Ik kwam er steeds niet aan toe en kon niet kiezen waar en welke.Dit lijkt me ook zo tof. En nuttig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu die datum verplaatst is moet ik ook maar eens kijken…![]()
In potentie welquote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je begrijpt dat ik dit lees als
Clubsoda wordt woest enthousiast van mij
Gestiefeld, wat een prachtig woordquote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:11 schreef Clubsoda het volgende:
Kind naar zijn les gebracht, rondje gestiefeld, wat gedronken in de zonnu thuis koffie en dan weer terug kind halen. Het is wel de leef hoor, dit.
Leuk, ik ben benieuwd hoe je het vindt! En mij mede-auteurs zijn nogal vertegenwoordigd in jouw contreienquote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben trouwens je boek aan het lezen, @:Clubsoda!
En ik heb toevallig net een thesisstudent toegewezen gekregen die haar thesis schrijft bij één van je mede-auteurs
Haha, dat is maar goed ook, aangezien ik nu bij twee uni's betrokken ben bij de master in jouw richting. Al ken ik jouw excollega's dan weer niet echt, ondanks dat ze dichtbij zitten, want uni en niet het ziekenhuis.. de naam van eentje ken ik van het congres waar we waren (mvz) en een ander dus van die thesisstudent (evdb), de rest eigenlijk niet..quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Leuk, ik ben benieuwd hoe je het vindt! En mij mede-auteurs zijn nogal vertegenwoordigd in jouw contreien
Sooo waar kom jij die mensen tegen? Toch niet in Rotterdam, dan?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:15 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb weer een positieve test
Kan je in plaats van super spreader ook super ontvanger zijn?
Iedereen van het ziekenhuis werkt ook bij de uni. Aan E heb je wel een goede hoor, als externe thesisbegeleiderquote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:11 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha, dat is maar goed ook, aangezien ik nu bij twee uni's betrokken ben bij de master in jouw richting. Al ken ik jouw excollega's dan weer niet echt, ondanks dat ze dichtbij zitten, want uni en niet het ziekenhuis.. de naam van eentje ken ik van het congres waar we waren (mvz) en een ander dus van die thesisstudent (evdb), de rest eigenlijk niet..
Ik heb daarna nog carnaval gevierd dinsdag, en ik zat donderdag in een uitverkocht theater en zaterdag nieste er iemand tegenover mij in de trein steedsquote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:18 schreef AnneX het volgende:
[..]
Sooo waar kom jij die mensen tegen? Toch niet in Rotterdam, dan?
Ik blijf het leuk vinden dat het Groningse stevel en soepel in het Italiaans terug te vinden zijn: stivola en cipolaquote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Gestiefeld, wat een prachtig woord
En de rest van je bericht is ook heerlijk
Nou zeg…hopelijk valt het mee.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb daarna nog carnaval gevierd dinsdag, en ik zat donderdag in een uitverkocht theater en zaterdag nieste er iemand tegenover mij in de trein steeds
Vorige keren ook alleen verkoudheidsklachten, nu hopelijk ook want ik ben een paar dagen alleen thuis.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou zeg…hopelijk valt het mee.
Voorspoedig herstel 💐
Oh, dan is het nog erger dat ik ze niet kenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Iedereen van het ziekenhuis werkt ook bij de uni. Aan E heb je wel een goede hoor, als externe thesisbegeleider
Zeker carnaval gevierdquote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:15 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb weer een positieve test
Kan je in plaats van super spreader ook super ontvanger zijn?
Ik denk wat zegt ie nou, het Groningse stevelquote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik blijf het leuk vinden dat het Groningse stevel en soepel in het Italiaans terug te vinden zijn: stivola en cipola
Maar diezelfde site zegt ookquote:In het 20e-eeuwse Limburgs heerst s(j)tievel in het zuiden van Nederlands-Limburg en het zuiden en midden van Belgisch Limburg. De overige delen van Limburg hebben s(j)tevel
Dus we hebben allebei gelijk.quote:In dialecten reikt stievel, stevel van Maastricht tot Groningen.
Ik weet dat het een echt woord is. Alleen het is prachtig en te weinig gebruiktquote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk wat zegt ie nou, het Groningse stevel
Limburgs!
[..]
Maar diezelfde site zegt ook
[..]
Dus we hebben allebei gelijk.
Wmb is stiefelen dan ook gewoon een Nederlands woord.
Weet ik hoor en uiteraard al verschillende keren afgelopen jaren naar gekeken. Erg prijzig allemaal vind ik, en zķ graag wil ik het dus dan weer niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:09 schreef AnneX het volgende:
@:Blues is er een volksuniversiteit in jouw (naburige) stad voor een cursus kunstgeschiedenis?
In het grote dorp verderop is een instituut vergelijkbaar met de volksuni met docenten uit de bevolking, die het leuk vinden om hun hobby of vak uit te dragen.
Dat varieert van creatief, muziek, toneel tot talen én kunstgeschiedenis.
Betaalbaar en overzichtelijk per kwartaal. Men zit er dan niet een jaar aan vast.
Check: Italiaans 4 x een kwartaal, toneel 😂 , autotechniek 5 lessen, koken ( per avond in te schrijven etc. Indonesisch koken. Turkse kookles etc.
Basiskennis noten lezen deed mn.X voordat ie ging toeteren.
Toen werd ik zelf nieuwsgierig: https://www.volksuniversi(...)sus-kunst-en-cultuur Ook online😉
Oh balen, hopelijk blijft t daarbij.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:22 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Vorige keren ook alleen verkoudheidsklachten, nu hopelijk ook want ik ben een paar dagen alleen thuis.
Als ik nog zieliger wordt moet ik wel verzorgd worden
Dat zou hier eerder averechts werkenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:10 schreef Vanyel het volgende:
Belde je je schoondochter om te praten over de echtelijke issues met je zoon?
Oef, als ik me dat als schoondochter inbeeld
Favoriete serie van dit moment.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:02 schreef Blues het volgende:
Ik had heerlijk in zonnetje gewandeld en in zonnetje gezeten langs de waterkant , geprobeerd schdochter te bellen maar die wil dat niet helaas, dus ik bel zoon over een tijdje wel hoe het gaat.
Lossssslaten maar.
Moeder-gen is![]()
Begonnen aan de serie Clarksons Farm. Leuk![]()
En net lekker een dutje gedut omdat het kan![]()
Kan natuurlijk ook zijn om hart onder de riem te steken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:10 schreef Vanyel het volgende:
Dit.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:19 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook zijn om hart onder de riem te steken.
Toen ex en ik aan zijn ouders hadden verteld dat we even apart gingen wonen om te kijken of we verder wilden of niet, zijn zijn ouders ook een keer hier langs geweest en heeft ex toen met vader gewandeld en ik even met zijn moeder gekletst. Deels om te begrijpen wat er nou precies aan de hand was (want ex is niet zo spraakzaam/kon het niet zo duidelijk uitleggen), maar ook om mij te laten weten dat ik met ze kon praten als ik dat zou willen en dat ze geen kant zouden kiezen oid. Dat laatste vond ik erg fijn. Ik ben toch 6.5 jaar ook in hun leven geweest.
Nee dus. Dat was niet de reden.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:10 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind hem in die andere auto programma's niet echt een leuke man, maar dit is toch anders.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Favoriete serie van dit moment.
Verder valt hrt me tegen hoe moeilijk het is om een haard fatsoenlijk, reukloos,snel heet, roetvrij, glas schoon en efficient te stoken. Zit nog best een leercurve in. Ik dacht hout erin en knallen. Maar nee.
Groetjes aan alle leuke mensen.
Ik ben al meer dan 15 jaar met Mrs V maar als wij issues hadden mocht ze dat lekker zelf bespreken met haar ouders, geen haar op mijn hoofd.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:19 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Toen ex en ik aan zijn ouders hadden verteld dat we even apart gingen wonen om te kijken of we verder wilden of niet, zijn zijn ouders ook een keer hier langs geweest en heeft ex toen met vader gewandeld en ik even met zijn moeder gekletst. Deels om te begrijpen wat er nou precies aan de hand was (want ex is niet zo spraakzaam/kon het niet zo duidelijk uitleggen), maar ook om mij te laten weten dat ik met ze kon praten als ik dat zou willen en dat ze geen kant zouden kiezen oid. Dat laatste vond ik erg fijn. Ik ben toch 6.5 jaar ook in hun leven geweest.
Dit is mij na een winter stoken nog niet gelukt.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Favoriete serie van dit moment.
Verder valt hrt me tegen hoe moeilijk het is om een haard fatsoenlijk, reukloos,snel heet, roetvrij, glas schoon en efficient te stoken. Zit nog best een leercurve in. Ik dacht hout erin en knallen. Maar nee.
Groetjes aan alle leuke mensen.
Het ligt er natuurlijk ook heel erg aan hoe de relatie met schoonouders is. Daarom alleen maar fijn als dat wel kan. Maar hier zou ik er geen behoefte aan hebben.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:19 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat was niet eens mijn gedachte zelfs om over de relatie issues te praten, daar heb ik geen zak mee tequote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ben al meer dan 15 jaar met Mrs V maar als wij issues hadden mocht ze dat lekker zelf bespreken met haar ouders, geen haar op mijn hoofd.
Dat is overigens wel schoonouder-afhankelijk, bij de vorige had ik het vast minder erg gevonden. Maar die lieten het bij een lief kaartje. Vond ik ook meer dan prima. En we babbelen nog steeds vrolijk als we elkaar zien. Maar niet over mijn relatie.
De relatie is heel goed juist.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:29 schreef Sarabi het volgende:
Het ligt er natuurlijk ook heel erg aan hoe de relatie met schoonouders is. Daarom alleen maar fijn als dat wel kan. Maar hier zou ik er geen behoefte aan hebben.
Goed toch? Gewoon je gevoel volgen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:35 schreef Blues het volgende:
[..]
De relatie is heel goed juist.
Bespreken altijd veel.
En ik volgde mijn gevoel om niet alleen zoon maar ook haar, zoals Vlinder beschreef, te bellen om haar (ook) een hart onder de riem te steken zeg maar.
Ja hoor!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:33 schreef Tele6 het volgende:
Bel je normaal gesproken ook wel eens met schoondochter @:Blues ?
De ouders van B hebben me een kaartje gestuurd en dat vond ik erg lief maar ook ruimschoots genoeg. Maar daar had ik ook niet zo veel contact mee.
Het heeft me sinds 10 februari gekost maar ik snap nu wel hoe het werkt.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:28 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dit is mij na een winter stoken nog niet gelukt.![]()
Maar ik heb wel hg kachelruitjes spul dus nu is het glas schoon.
Sowieso altijd je gevoel volgenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:35 schreef Blues het volgende:
[..]
De relatie is heel goed juist.
Bespreken altijd veel.
En ik volgde mijn gevoel om niet alleen zoon maar ook haar, zoals Vlinder beschreef, te bellen om haar (ook) een hart onder de riem te steken zeg maar.
Krijg zin in m'n buitenhaard.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het heeft me sinds 10 februari gekost maar ik snap nu wel hoe het werkt.
Zwitserse methode, min of meer. En dan vooral niet meer aanzitten, niet meer openen en niet meer bijvullen totdat het bijna niet meer fikt.
Maar soms ineens een dag dat ik er totaal geen warmte of trek in krijg. Vaag.
Wij zien elkaar maar 3 of 4x per jaarquote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Met het initiatief lijkt me niks mis, zolang zij kan aangeven of ze daar wel of geen behoefte aan heeft
Band met mijn schoonouders was wisselend, ik mocht ze wel maar vond ze vaak ook wat too much (als het aan hen lag kwamen we er elke week eten zegmaar). En toch vond ik het fijn dat ze de moeite nam om me te laten weten dat ik bij ze terecht kon als ik dat wilde. Had ook via kaartje of appje of belletje gekund, had ik ook prima gevonden, maar het gebaar waardeerde ik wel.
Dat ja.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond Clarksons Farm ontzettend leuk maar Clarkson zelf een ontzettende hufter. Dat maakt het wel ingewikkeld. Ik stelde het beginnen aan de eerste serie uit en dat doe ik nu ook weer met de tweede.
The Guardian vat het hier wel ongeveer samen hoe ik er over denk.
Ik zit elke avond voor de haard te kijken naar het schouwspel.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Krijg zin in m'n buitenhaard.
Lekker naar de vlammetjes kijken
Ik geloof niet dat ik daar doorheen zou kunnen kijken. Hoeft gelukkig ook niet, genoeg andere dingen te zien.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond Clarksons Farm ontzettend leuk maar Clarkson zelf een ontzettende hufter. Dat maakt het wel ingewikkeld. Ik stelde het beginnen aan de eerste serie uit en dat doe ik nu ook weer met de tweede.
The Guardian vat het hier wel ongeveer samen hoe ik er over denk.
De berg heeft internetquote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:15 schreef Troel het volgende:
Iemand hier wel eens droge worst gemaakt?
Ik heb nu de benodigdheden in huis gehaald en met een beetje geluk gaan we dit weekend dat proberen
(Kan eigenlijk alleen oude topics vinden, waaronder een van sigme, maar die zit op een berg nu toch?)
Helemaal waar.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik daar doorheen zou kunnen kijken. Hoeft gelukkig ook niet, genoeg andere dingen te zien.
Pas de 1e afl gezien van het 1e seizoen, maar die boer/ondernemer van 21 laat goed zien dat het niet zomaar ff land bewerken isquote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Helemaal waar.
Maar ik vind televisie over boerderijen zo enorm leuk
Normaal hoef je natuurlijk ook nooit in iemands kasten te zittenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis na weer een enorm drukke dag. Luisterde een beetje mee met het inwerken van een nieuwe collega, dame stelde goede vragen oa “waarom is dit zo ingewikkeld, de meeste bedrijven gebruiken een veel simpeler systeem waarbij je veel minder vaak hetzelfde hoeft in te brengen”. Heb ik ook tig keer gezegd 😂
Daarna met broer spullen voor zus in haar huis opgehaald (hij gaat er nu naar toe). Maar volgens mij heb ik een hoarder/prepper zus. Miljoen t-shirts, broeken, sweaters etc. Maar ook zelfzorgmedicatie in enorme hoeveelheden, tig zakjes paaseitjes
Dat is het zeker niet. Ik vind het heel interessant allemaal. Beetje jammer dat de meeste boeren de planeet zo verzieken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Pas de 1e afl gezien van het 1e seizoen, maar die boer/ondernemer van 21 laat goed zien dat het niet zomaar ff land bewerken is
Dit ^^quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:55 schreef Blues het volgende:
Geef de tandarts om de hoek een kans.
Je kan altijd overstappen op die andere als t niet bevalt
Ja, ik zit op een berg. Met internetquote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:15 schreef Troel het volgende:
Ik heb nu de benodigdheden in huis gehaald en met een beetje geluk gaan we dit weekend dat proberen
(Kan eigenlijk alleen oude topics vinden, waaronder een van sigme, maar die zit op een berg nu toch?)
Ah, dat is de man van de worstbijbel toch? Daar heb ik ook aardig al wat in gelezenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, ik zit op een berg. Met internet
Ik heb het wel eens gemaakt dus
Meneerwateetons heeft er een boek over geschreven en eea op z'n site: https://wateetons.com/category/over-worst/
Als je door het stijltje heen kan komen heeft hij wel altijd veel bruikbare informatie.
Maar als je vragen hebt, soms weet ik ook wel wat
Ben de naam kwijt maar op Fok! was iemand die het hele proces had uitgeschreven. Lange naam, met een S geloof ikquote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:15 schreef Troel het volgende:
Regelen?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Ah, dat is de man van de worstbijbel toch? Daar heb ik ook aardig al wat in gelezenMet name aan wat ik moet regelen om het goed te doen zeg maar
Ik had nog wat onder CrltV staanquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ben de naam kwijt maar op Fok! was iemand die het hele proces had uitgeschreven. Lange naam, met een S geloof ik
Nouja, vooral dit stuk dusquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:03 schreef sigme het volgende:
Handig
* veilige plek om worst te hangen redelijk warm
* veilig plek om worst te hangen redelijk fris en winderig
* geduld
Nou, ik ben dus nu net toegekomen aan het lezen van m'n post en hopelijk binnenkort ook nog m'n mailquote:
Ik doe ook aan zelfzorgmedicatiequote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis na weer een enorm drukke dag. Luisterde een beetje mee met het inwerken van een nieuwe collega, dame stelde goede vragen oa “waarom is dit zo ingewikkeld, de meeste bedrijven gebruiken een veel simpeler systeem waarbij je veel minder vaak hetzelfde hoeft in te brengen”. Heb ik ook tig keer gezegd 😂
Daarna met broer spullen voor zus in haar huis opgehaald (hij gaat er nu naar toe). Maar volgens mij heb ik een hoarder/prepper zus. Miljoen t-shirts, broeken, sweaters etc. Maar ook zelfzorgmedicatie in enorme hoeveelheden, tig zakjes paaseitjes
Drukke tijden! Hoort bij verhuizen, maar dan mag je best wat andere dingen even laten. Prio’s!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou, ik ben dus nu net toegekomen aan het lezen van m'n post en hopelijk binnenkort ook nog m'n mail
Verder gaat 't best goed. Zondag een hoop kleine dingetjes gehaald bij de Ikea, zoals een gootsteenkastje voor in de badkamer, een wasrek, een krukje en een kapstok. Het huis voelt steeds meer "af"![]()
Ik zelf voel me voornamelijk nogal uitgewrongen -- nog niet echt tijd gehad om bij te komen of te wennen. Ik overweeg om al m'n plannen voor komend weekend te schrappen (maar dat is moeilijk, want ik had wel zin in die plannen).
Deze week werk ik 5 dagen dus dat is ook pittig. En we hebben 3 collega's ziek van de carnaval dus 't is ook echt aanpoten![]()
En J is ook razend druk op werk -- heeft een klus op 2 uur rijden hiervandaan -- dus ik mis die ook
Plus ik heb voor vrijwilligerswerk een deadline 1 maart voor wat klusjes waar ik nog helemaal niet aan begonnen ben. Maar m'n post stond hoger op het lijstje dus eerst die. Morgen weer een dag
Volgens mij was het stavromulabeta die dat gedaan heeft.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:15 schreef Troel het volgende:
Ik zit bij https://www.sintanna12.nl/ Werken zeer prettig en rustig. Zijn ook een opleidingspraktijk voor assistenten/assistentes. Wat bij de controle vaak wisselt. Bij lastige of moeilijke ingrepen zijn de vaste krachten aanwezig.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:52 schreef Tele6 het volgende:
Ik wil eindelijk eens van tandarts verhuizen, zit nog steeds bij een tandarts in waar m'n ouders wonen en dat is voor controle wel oké maar als er eens wat zou zijn niet.
Hier om de hoek is een nieuwe praktijk geopend en ik kreeg dus een flyer in de bus.
Maar het is een nieuwe praktijk, dus er staan geen reviews van op Zorgkaart Nederland.
Toch doen? Of voor een tandarts gaan die wel al reviews heeft? Er is een stuk verderop eentje die ook nieuwe patiënten accepteert en die goeie reviews heeft.
Heb jij 6 doosjes keelpastilles? 4 flessen haargel? echt, ze kan jaren vooruitquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik doe ook aan zelfzorgmedicatie![]()
Je werk
Kijk, dat zei ik!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij was het stavromulabeta die dat gedaan heeft.
quote:stravabulova
Het moet eerst een tijdje warm en vochtig en daarna koel en droog(?) dacht ik.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, vooral dit stuk dusBij ons in de kelder is het wel warm, maar misschien te warm (en ik weet niet of het ongediertevrij is
)
Hier begint de zelfzorgmedicatie op te raken. Deze week maar weer eens aanvullen met een paar kilo.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik doe ook aan zelfzorgmedicatie![]()
Je werk
Nee, alleen maar warm. Maar daar staat normaal wel de koelbox en met de juiste shit daarin kunnen we best een eind komen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Het moet eerst een tijdje warm en vochtig en daarna koel en droog(?) dacht ik.
De kelder zal niet warm & vochtig genoeg zijn hoop ik voor je, en vast ook niet koel & droog genoeg.
Dit vind jij veel?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb jij 6 doosjes keelpastilles? 4 flessen haargel? echt, ze kan jaren vooruit
Makkelijkquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk in een aanbieding gekocht. Helemaal niet raar veel.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Vanmiddag nog 6 flessen Sanex, 4 flessen shampoo en 6 bussen deodorant gekocht. Niet dat er niets meer stond. Maar aangebot en nooit mis grijpen. Plus: keuzequote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit vind jij veel?
Ik heb meestal prima 4 of 5 dozen paracetamol. 15 bussen deo. 10 cans afwasmachinepoeder.
10 potjes Nivea.
Om maar wat te noemen.
We zijn zussenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Makkelijk
Plus een teringbende in huis
En als ik ooit in het ziekenhuis terecht kom, zeg ik de mensen wel gewoon alles nieuw te kopen voor me zodat ze mijn huis en alles erin niet gaan lopen beoordelen
Lijkt me extreem naar
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:07 schreef Myraela het volgende:
Heeft zij niet toevallig ergens onderop nog reistabletjes liggen?
HEMA. Niet goed maar voor vanavond en mijn staat in de tijd van de maand afdoendequote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:17 schreef Myraela het volgende:
Goede chocoladetaart?![]()
Ik had dit weekend de chocoladetaart van Villa Augustus meegenomen naar m'n ouders en die waren ook fan.
Jouw zus is mijn collega denk ikquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |