Welke stille hint bedoel je?quote:Op woensdag 18 januari 2023 06:15 schreef thabit het volgende:
[..]
Snap je wel de stille hint die ik postte, of mis je het punt daarvan?
Volgens mij stelt elke cirkel juist een deelname voor.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:51 schreef CathyCathy het volgende:
Hint voor 9: Elke cirkel stelt een jaar voor in iemands carrière.
Zie https://www.aivd.nl/binar(...)Kerstpuzzel+2022.pdf
Ja, een deelname. Snappen de makers hun eigen opgaven niet???quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:03 schreef thabit het volgende:
[..]
Volgens mij stelt elke cirkel juist een deelname voor.
Ik snap het al... Met cirkel bedoelen ze niet de bolletjes, maar een lijnstuk waarin de 5 'spaken' worden gepasseerd. Omdat het een spiraal is kan je het moeilijk een cirkel noemen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:16 schreef Erbo79 het volgende:
[..]
Ja, een deelname. Snappen de makers hun eigen opgaven niet???
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
Toch lastig uit je hoofd krijgen zoietsTsjoh…. zucht… 3 punten in het putjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat dacht jij dan?quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
quote:Op woensdag 18 januari 2023 11:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 11:36 schreef ryr het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 11:41 schreef Legoblokje het volgende:
[..]Ah ik zat al te denken ... maar @ryr:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
quote:Op woensdag 18 januari 2023 11:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ah ik zat al te denken ... maar @:ryr:Drie dezelfde klinkers: Zaanstad - Voorvork.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar inderdaad, het valt nu wel beter op zijn plek inderdaad.
Ik snap nu ook dat iemand zei dat het antwoord zo mooi was.
Toen had er een fietsbelletje moeten gaan rinkelen
quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
Toch lastig uit je hoofd krijgen zoietsToch een tijd op het verkeerde spoor gezeten door popgroep "de binnenband" uit Zaanstad. Soms weet Google te veel. Op tijd gecorrigeerd gelukkig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 16cOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heeft geantwoord ofSPOILER: 16dOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit was ook nog een mooie afleiding uit 1997:quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:32 schreef rita147 het volgende:
[..]
Toch een tijd op het verkeerde spoor gezeten door popgroep "de binnenband" uit Zaanstad. Soms weet Google te veel. Op tijd gecorrigeerd gelukkig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 14:43 schreef WitteIris het volgende:
Ik ben ook benieuwd wie er bij 16 per abuisSPOILER: 16cOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heeft geantwoord ofBeide vond ik niet mooi genoeg dus die blijven zoeken totdat er wel een mooi antwoord was, maar ik snap bij beide de verwarring.SPOILER: 16dOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AIVD puzzel 2024:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 14abc, 15, 16, 17, 18a, 19, 22, 24abc, 25abc, 27
quote:Op woensdag 18 januari 2023 14:43 schreef WitteIris het volgende:
Ik ben ook benieuwd wie er bij 16 per abuisSPOILER: 16cOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heeft geantwoord ofSPOILER: 16dOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
16c hier. Maar vond hem niet sluitend, omdat de Fries zelf geen pseudoniem hanteerde...
Wil iemand per DM toelichten wat de aanpak bij 19a is? Ik heb het idee dat dat nog best een leuke puzzel is, ook als je weet wat je moet doen. Maar de hint van de puzzelmakers zorgt niet voor een lampje bij mij
[ Bericht 7% gewijzigd door D. op 09-04-2023 08:07:28 ]
Story of my life 😉quote:Op woensdag 18 januari 2023 16:26 schreef billiebob123 het volgende:
Bedankt allen voor de hint(s). Ik zat veel te moeilijk te denken... Gelukt
Ik ben vooral benieuwd waarom puzzelaars opgave 2 niet mooi vinden... ? Ik vond het juist een leuk gevonden opgave. Niet te moeilijk, niet te makkelijk... Zat wat mij betreft prima in elkaar.quote:Op woensdag 18 januari 2023 05:40 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
13 is hier zeker geen ergernis maar een mooi antwoord. 2 volkomen mee eens, geen mooie vraag (of ik heb hem ook fout)
Ik vond 2 eerst ook niks, maar toen kwam ik er achter dat dit ook wel zo'n beetje alle woorden in deze categorie waren die je in een plaatje kunt uitbeelden, dus toen kon ik hem wel waarderen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd waarom puzzelaars opgave 2 niet mooi vinden... ? Ik vond het juist een leuk gevonden opgave. Niet te moeilijk, niet te makkelijk... Zat wat mij betreft prima in elkaar.
Persoonlijk vind ik 5 dan weer een prut-opgave. Wat is dat toch met de AIVD en P......? Ik vind dat deze dingen niet AIVD-kerstpuzzelwaardig zijn. Nooit aan gedacht trouwens bij deze opgave, wel bij 22 overigens...
Voor 22a: dat dacht ik eerst ook, maar blijkbaar zit er nog een addertje onder het gras. Die probeer ik 'as we speak' nog even te ontcijferen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:57 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Ik vond 2 eerst ook niks, maar toen kwam ik er achter dat dit ook wel zo'n beetje alle woorden in deze categorie waren die je in een plaatje kunt uitbeelden, dus toen kon ik hem wel waarderen.
22a vind ik dan weer tegenvallen. Als ik het goed begrijp, hadden ze hier letterlijk elk paar getallen kunnen kiezen dat optelde tot een getal in de reeks... of ik moet daar nog iets gemist hebben.
Je bent niet de enige. Ik voel me echt dom nu.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Nooit aan gedacht trouwens bij deze opgave, wel bij 22 overigens...
2 is lelijk en meh. 5 is prachtig. Je moet alleen ff voorbij die vlaggen kijken.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd waarom puzzelaars opgave 2 niet mooi vinden... ? Ik vond het juist een leuk gevonden opgave. Niet te moeilijk, niet te makkelijk... Zat wat mij betreft prima in elkaar.
Persoonlijk vind ik 5 dan weer een prut-opgave. Wat is dat toch met de AIVD en P......? Ik vind dat deze dingen niet AIVD-kerstpuzzelwaardig zijn. Nooit aan gedacht trouwens bij deze opgave, wel bij 22 overigens...
Een adder en een cobra blijkbaar. Die adder had ik wel gezien...quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:58 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Voor 22a: dat dacht ik eerst ook, maar blijkbaar zit er nog een addertje onder het gras. Die probeer ik 'as we speak' nog even te ontcijferen.
Ik schaam mij er absoluut niet voor dat ik deze niet heb gevonden.. Als ze nou iets met de getallen in die talen hadden gedaan, dan was er nog iets te puzzelen geweest. Nu was het alleen maar iets zoeken en de mazzel hebben of je het vindt of niet. Net als 9 overigens. Persoonlijk vind ik dat de mindere opgaves.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:01 schreef thabit het volgende:
[..]
Je bent niet de enige. Ik voel me echt dom nu.
9 vond ik echt prachtig! Het plaatje heeft genoeg aanwijzingen over de richting waarin je het moet zoeken zonder dat meteen duidelijk is wat het nou precies is.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:13 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Ik schaam mij er absoluut niet voor dat ik deze niet heb gevonden.. Als ze nou iets met de getallen in die talen hadden gedaan, dan was er nog iets te puzzelen geweest. Nu was het alleen maar iets zoeken en de mazzel hebben of je het vindt of niet. Net als 9 overigens. Persoonlijk vind ik dat de mindere opgaves.
Nah 5 heeft genoeg handvatten. En er was iets met getallen in de talen gedaan, maar daarvoor had je dus de volgorde moeten gebruiken (die er ook duidelijk was). En ik vond hem door de vraagstelling anders te interpreteren.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:13 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Als ze nou iets met de getallen in die talen hadden gedaan, dan was er nog iets te puzzelen geweest.
Een combinatie van toeval en teamwork, denk ik.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef Legoblokje het volgende:
Ik vind het sowieso bizar dat 9 überhaupt is gevonden. Hoe zijn mensen daar op gekomen????
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door PZZLD op 18-01-2023 20:52:15 ]
Daarom zat ik alle programma’s van Comedy Central te checken. Het CC logo stond er zooo overduidelijk in :’)quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef thabit het volgende:
[..]
9 vond ik echt prachtig! Het plaatje heeft genoeg aanwijzingen over de richting waarin je het moet zoeken zonder dat meteen duidelijk is wat het nou precies is.
Ben op mijn beurt dan weer erg benieuwd welke aanwijzingen jij hier dan in zag. Ik heb heel veel aanwijzingen gezien, maar die blijkbaar gemistquote:Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef thabit het volgende:
[..]
9 vond ik echt prachtig! Het plaatje heeft genoeg aanwijzingen over de richting waarin je het moet zoeken zonder dat meteen duidelijk is wat het nou precies is.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:32 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Een combinatie van toeval en teamwork, denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:53 schreef Legoblokje het volgende:
[..]Raar is dat hè, dat je soms heel veel aanwijzingen in een puzzel vindt, die er uiteindelijk helemaal niets mee te maken blijken hebben. Nog even ter verduidelijking. Ook 9 was dus geen wielrennen hoor. Ook al zou je er nog een heel mooi wiel in kunnen zien met spaken en rondjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik zit vlg mij nog steeds in de wielrentunnel, haha.
Ik kan wel uitleggen hoe ik het heb gevonden. Anderen hebben waarschijnlijk een ander denkproces.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef Legoblokje het volgende:
Ik vind het sowieso bizar dat 9 überhaupt is gevonden. Hoe zijn mensen daar op gekomen????
SPOILER: waarschuwing: onthullend!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:58 schreef thabit het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, 9 was me al duidelijkquote:Op woensdag 18 januari 2023 20:57 schreef PZZLD het volgende:
[..]
Raar is dat hè, dat je soms heel veel aanwijzingen in een puzzel vindt, die er uiteindelijk helemaal niets mee te maken blijken hebben. Nog even ter verduidelijking. Ook 9 was dus geen wielrennen hoor. Ook al zou je er nog een heel mooi wiel in kunnen zien met spaken en rondjes. Ik zit vlg mij nog steeds in de wielrentunnel, haha.
[..]SPOILER: waarschuwing: onthullend!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Aan de andere kant: De Roast of Carlo wordt nu al beter bekeken dan die van Famke Louise.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:53 schreef mister_xxx het volgende:
Ik wil aan beginnen gaan 19b, maar volgens mij mis ik een ingang?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:01 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik kan wel uitleggen hoe ik het heb gevonden. Anderen hebben waarschijnlijk een ander denkproces.Vreselijk dit. Ik heb deze persoon bekeken maar afgeschoten omdat het aantal jaren tussen begin en einde carrière niet overeen kwam met het aantal cirkels. Dit verklaard ook waarom ik de 3 puntjes niet kon plaatsenSPOILER: waarschuwing: onthullend!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AIVD puzzel 2024:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 14abc, 15, 16, 17, 18a, 19, 22, 24abc, 25abc, 27
quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:24 schreef mister_xxx het volgende:
[..]Bedoel je dat je niet meteen een duidelijke oplossing ziet voor alle rijen en kolommen? Gezien het aantal mogelijke oplossingen klopt dat namelijk zoals al uitvoerig geklaagd is hier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AIVD puzzel 2024:
quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:45 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Bedoel je dat je niet meteen een duidelijke oplossing ziet voor alle rijen en kolommen? Gezien het aantal mogelijke oplossingen klopt dat namelijk zoals al uitvoerig geklaagd is hier.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:57 schreef mister_xxx het volgende:
quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:03 schreef thabit het volgende:
Nee!!! Dat ik dat niet gezien heb!!!!quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:37 schreef CathyCathy het volgende:
[..]
Daarom zat ik alle programma’s van Comedy Central te checken. Het CC logo stond er zooo overduidelijk in :’)
Voor alle duidelijkheid: 9 ging dus niet over Comedy Centralquote:Op vrijdag 20 januari 2023 09:01 schreef MScript het volgende:
[..]
Nee!!! Dat ik dat niet gezien heb!!!!
😐😐😐quote:Op vrijdag 20 januari 2023 09:43 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid: 9 ging dus niet over Comedy Central
quote:Op zaterdag 21 januari 2023 14:07 schreef dersan1986 het volgende:
Kan iemand me een tip geven voor 19a? Met de hint kom ik er niet uit. Iedereen zegt dat het makkelijk is, maar bij dit soort opgaven loop ik altijd vast.
SPOILER: vrij expliciete hintOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
quote:Op zaterdag 21 januari 2023 16:50 schreef GreatEgret het volgende:
Heeft iemand een tip voor opgave 10? Ook met de officiële hint heb ik nog geen goed idee hoe ik deze moet aanpakken.
SPOILER: 10 (expliciet)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 21 januari 2023 17:07 schreef CarloV het volgende:
[..]SPOILER: 10 (expliciet)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 10Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 21 januari 2023 18:48 schreef Legoblokje het volgende:
[..]SPOILER: 10Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 10Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ook niet over The A-Team, die ik toch echt in de puzzel had verwacht. Ik ben er echt even overtuigd van geweest dat de spiraal de begintune zou vormen, met de puntjes als 'taa-ta-ta-taaaaa'...quote:Op vrijdag 20 januari 2023 09:43 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid: 9 ging dus niet over Comedy Central
Ja lekker hoor! Eindelijk een plek in de top 10.quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:21 schreef Legoblokje het volgende:
De uitslag is er!
7e met 85.5 punten![]()
![]()
![]()
Wie mogen we feliciteren?
Ik had hem zelf niet, maar Pokémon was ooit het thema van de juniorpuzzel, en in 2017 zat een Pokémondeelvraag.quote:Op donderdag 9 maart 2023 14:11 schreef jurjen3000 het volgende:
Ik ben nu vooral benieuwd wie opgave 5 hebben gevonden en hoe ze in vredesnaam op het idee zijn gekomen.
Graag gedaan! Gedeelde plaats 220, was na 2,5 vragen naar de Belgische puzzel overgelopenquote:Op donderdag 9 maart 2023 14:18 schreef tegelkoning het volgende:
19 punten bracht me tot 148e plaats. Veel respect voor iedereen boven me, en dankbaarheid naar degene die onder mij geëindigd zijn.
Tot volgend jaar allen.
SPOILER: 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lager dan 283.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:55 schreef Cassa95 het volgende:
Aantal inzendingen afgelopen 5 jaar:
2018: 1085
2019: 469
2020: 430
2021: 346
2022: 283
Aangezien iedereen hier zo goed is in rijtjes: wat is het volgende getal?
Dat kan denk ik op twee manieren: 1. De puzzel makkelijker maken of 2. De puzzel voor een breder publiek aandragen door er bijvoorbeeld een item op tv over te maken.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lager dan 283.![]()
Hoe zou die trend gekeerd kunnen worden?
Nou ja, de moeilijkheid wordt al jaren vergroot. Natuurlijk is dat nodig om de Club van 100 selectief te houden, maar dadelijk zijn er nog maar 100 deelnemers. Vroeger was één versleuteling genoeg voor de volle punten en kon je nog veel met pen en papier doen. Nu is alleen vigenere of substitutie voor een hele vraag niet meer genoeg en moet je wel heel snel richting het programmeren gaan. De monsterpuzzel, Beatles/Stones-legpuzzel, wagonnetjes met breuken, tentje-boompje met een twist of slitherlink met een twist, dat zijn de puzzels die mij bij zijn gebleven. Waar je een goede tijd voor kan zitten met kladpapier en het dan hebt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lager dan 283.![]()
Hoe zou die trend gekeerd kunnen worden?
Voor mij was 23d juist de reden dat ik de sudoku af kon maken. Dat was me anders zeker niet gelukt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:53 schreef thabit het volgende:
Mij verbaast het elk jaar weer welke opgaves in de bonus zitten. 23d en 24 bevatten best duidelijke aanknopingspunten, terwijl je 14 eigenlijk alleen kon oplossen door bij toeval het juiste idee uit te proberen.
Ook dat ja. Dan had ik eerder 17 of 19b in de bonus verwacht.quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:49 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Ik had de bonus wel aardig goed voorspeld, had alleen niet verwacht dat 18 zó weinig opgelost zou zijn.
Ja, daar was ik ook erg blij mee. Vorig jaar waren de themahints een regelrechte afknapper als je het mij vraagt. Dit jaar waren ze stukken uitdagender. Ik had bij de ballonnen een gevoel waar er een ingewikkeldere themahint zou kunnen zitten, maar vond niets. Hadden ze er toch mooi een ternaire code in weten te stoppen!quote:Op woensdag 15 maart 2023 17:01 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik vond de themahints dit jaar trouwens wel een stuk lastiger dan normaal.
Wat opviel is dat de getallen op plek 1, 10, en 11 ook gelijk zijn aan 1, 10, en 11. Dat suggereert dat het n-de getal in de rij van n afhangt en niet van andere getallen in de rij, en dat decimale representaties ermee te maken kunnen hebben.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:11 schreef Erbo79 het volgende:
[..]
Ja, daar was ik ook erg blij mee. Vorig jaar waren de themahints een regelrechte afknapper als je het mij vraagt. Dit jaar waren ze stukken uitdagender. Ik had bij de ballonnen een gevoel waar er een ingewikkeldere themahint zou kunnen zitten, maar vond niets. Hadden ze er toch mooi een ternaire code in weten te stoppen!![]()
Thabit, ik ben trouwens wel erg benieuwd waar jij dan bij opgave 24 aanknopingspunten had gevonden...
Stel we nummeren de banen van buiten naar binnen: 1 t/m 7.quote:Op zondag 2 april 2023 20:29 schreef E2606 het volgende:
Van de kerstpuzzel 2022 zijn nu de uitwerkingen verschenen. Leuk om te lezen, maar er is er ééntje die ik zelfs nu nog niet snap.
Is er hier iemand die de uitwerking van opgave 10 begrijpt?
Bijvoorbeeld, volgens de uitwerking kan elke baan maar in vier richtingen bewegen. Welke vier zijn dat? De rode baan bijv kan toch naar elk van de zes andere kleurbanen schuiven?
Kan iemand uitleggen waar in figuur 10 bijv die eerste drie letters gevonden worden? Waar precies in die gele baan vinden we die gecodeerde I, dan de k, dan de L?
Zou geweldig zijn...
Wij ook niet op die manier.quote:Op maandag 3 april 2023 17:37 schreef Legoblokje het volgende:
Ik vraag me af of er iemand is die 10 op deze manier had opgelost. Ik niet in ieder geval.
Fijn, graag gedaanquote:Op dinsdag 4 april 2023 21:52 schreef E2606 het volgende:
Heel erg bedankt, @:SnertMetChoco.
Dankzij jouw beschrijving snap ik de oplossing nu ook (het "antwoord" dat de aivd gaf vond ik erg onduidelijk).
Ongelooflijk dat 20 mensen deze opgave helemaal correct hebben opgelost. Petje af voor jullie!
Leuk! Ben maar begonnen.quote:Op zaterdag 2 december 2023 08:00 schreef thabit het volgende:
Het is inmiddels december, dus we kunnen weer een warming-upje doen: https://www.werkenbijachm(...)breinbreker-2023.pdf
Merkwaardig, (a) en (c) kloppen bij mij helemaal, maar ik krijg juist iets raars bij (b).quote:Op woensdag 6 december 2023 17:53 schreef Legoblokje het volgende:
Opgelost, maar ik heb wel het idee dat er wat ambiguïteit zit bij de regels (a) en (c). Iemand die het hiermee eens is?
Ik heb het inmiddels ook helemaal kloppend gekregen.quote:Op woensdag 6 december 2023 21:08 schreef thabit het volgende:
[..]
Merkwaardig, (a) en (c) kloppen bij mij helemaal, maar ik krijg juist iets raars bij (b).
Edit: probleem bij (b) opgelost. Inderdaad een ambiguïteit.
quote:Op vrijdag 23 december 2022 21:07 schreef puzzelmaker het volgende:
Volgende keer gaan we darten met schaakstukken!!!!
quote:Op vrijdag 23 december 2022 20:53 schreef Puzzlefreak het volgende:
[..]SPOILER: 8Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This aged well.quote:Op vrijdag 23 december 2022 20:57 schreef CarloV het volgende:
[..]
Breng de puzzelmakers nou niet op ideeën...
Ik denk dat wat tips over deze teaser hier wel kunnen; ik krijg de indruk dat 'ie sowieso ook geschikt is voor deelnemers aan de junior-editie.quote:Op donderdag 7 december 2023 07:45 schreef Habi82 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen (in PM of DM) hoe je dit soort puzzels aanpakt? Zoals bijv deze teaser.
Is het kennis? Probeer je wat of Google je wat? Waar begin je mee?
Ik mag hopen dat we geen opgave hierover krijgen, want ik zie nog wel wat ambiguïteiten in de spelregels.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:02 schreef kaledobber het volgende:
https://www.aivd.nl/docum(...)12/7/scharten-v.0.99
Ze zullen het niet voor de lol gemaakt hebben. Ik vrees dat het de monsterpuzzel van 2023 wordtquote:Op vrijdag 8 december 2023 17:00 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat we geen opgave hierover krijgen, want ik zie nog wel wat ambiguïteiten in de spelregels.
Laten we hopen dat ze hier een leuke kaboutervraag bij verzonnen hebbenquote:Op vrijdag 8 december 2023 17:00 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat we geen opgave hierover krijgen, want ik zie nog wel wat ambiguïteiten in de spelregels.
Gandalf gooit Bombur of Nori en Dwalin richting het Schartbord (...)quote:Op vrijdag 8 december 2023 21:26 schreef CarloV het volgende:
[..]
Laten we hopen dat ze hier een leuke kaboutervraag bij verzonnen hebben
De opgave is volledig foutloos, en als je meteen de correcte "methode" pakt (wat ik zelf niet deedquote:Op zondag 10 december 2023 13:12 schreef Nattekat het volgende:
Die ambiguïteit was wel even een uitdaging, maar gelukkig waren sommigen wel redelijk te raden, wat bij de rest ook hielp. Toch mooi gelukt
Ik heb schijnbaar niet de correcte "methode" gepakt dan, maar gewoon mijn weg naar de oplossing gebruteforcetquote:Op zondag 10 december 2023 13:24 schreef thabit het volgende:
[..]
De opgave is volledig foutloos, en als je meteen de correcte "methode" pakt (wat ik zelf niet deed), zonder obstakels op te lossen.
quote:Op zondag 10 december 2023 19:52 schreef billiebob123 het volgende:
Iemand die een hint wil delen voor de teaser? Ik had best veel ingevingen om mee te beginnen, maar ze lijken allemaal dode sporen te zijn...
Let the frustration begin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 10 december 2023 19:57 schreef Evangelion het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks voor de poging, maar deze hint is net zo veel waard als 'het is een versleuteling'..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja het is ook lastig te weten waar iemand op stuk looptquote:Op maandag 11 december 2023 10:18 schreef billiebob123 het volgende:
[..]
Thanks voor de poging, maar deze hint is net zo veel waard als 'het is een versleuteling'..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat verwijst naarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 december 2023 10:36 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ja het is ook lastig te weten waar iemand op stuk loopt
Aangezien het een teaser is hoeven we niet heel geheimzinning te doen
De foto is eenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat verwijst naarOke, check! Dankjewel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het kwartje dan valt, is het ook niet zo moeilijk meer. Dat maakt de frustratie alleen maar groter:)
En juist dat kwartje is de uitdaging, daarom vind ik het ook behoorlijk zwak om het nu helemaal weg te geven.quote:Op maandag 11 december 2023 11:32 schreef billiebob123 het volgende:
[..]
Oke, check! Dankjewel.
Als het kwartje dan valt, is het ook niet zo moeilijk meer. Dat maakt de frustratie alleen maar groter:)
Doe maar gewoon niet voorzeggen. Dit is niet eens meer een hint, dit is het antwoord.quote:Op maandag 11 december 2023 10:36 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ja het is ook lastig te weten waar iemand op stuk loopt
Aangezien het een teaser is hoeven we niet heel geheimzinning te doen
Hier hadden we binnen no time de eerste zin opgelost, vervolgens 2 dagen vastgezeten op de rest en heel moeilijk aan het denken totdat we er achter kwamen dat er online meerdere indelingen te vinden zijn en we simpelweg eentje hadden te pakken waarbij het niet werkte. Begint dus al weer goed dit jaarquote:Op zondag 10 december 2023 13:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb schijnbaar niet de correcte "methode" gepakt dan, maar gewoon mijn weg naar de oplossing gebruteforcet
Ja gelukkig was de eerste zin hier ook meteen goed. Toen ik daarna kromme zinnen kreeg dacht ik oke ik zal wel verkeerd geteld hebben of een andere bron hebben gebruikt dan de makers.quote:Op maandag 11 december 2023 14:00 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Hier hadden we binnen no time de eerste zin opgelost, vervolgens 2 dagen vastgezeten op de rest en heel moeilijk aan het denken totdat we er achter kwamen dat er online meerdere indelingen te vinden zijn en we simpelweg eentje hadden te pakken waarbij het niet werkte. Begint dus al weer goed dit jaar
Die was leuk inderdaadquote:Op dinsdag 12 december 2023 12:37 schreef jurjen3000 het volgende:
Dat begint goed, vraag 6 al opgelost
Je hoeft zeker niet bij 1 te beginnenquote:Op dinsdag 12 december 2023 13:33 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb me al 10 minuten blindgestaard op vraag 1
Vraag 1 is vaak met vrij duidelijke kaders leert de ervaring, dus die vind je altijd wel als je er even voor gaat zittenquote:Op dinsdag 12 december 2023 14:37 schreef kikkertjuhh het volgende:
[..]
Je hoeft zeker niet bij 1 te beginnenNet als bij (wiskunde)toetsen gewoon kijken wat je denkt te snappen / leuk vindt, en daar op stuk bijten
Pluto is daar zeker de sleutel, daar is weinig aan 'op te lossen' toch?quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:36 schreef kikkertjuhh het volgende:
Junior vraag 4a de zin wel opgelost, maar toen zag ik dat er een sleutel "pluto" moest zijn... maar, volgens mij klopt dat niet? Iemand anders hier al een blik op gehad?
Da's geen planeet toch? 😋quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:15 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Pluto is daar zeker de sleutel, daar is weinig aan 'op te lossen' toch?
Vaag, ik heb er een hele mooie vraag uit, maar dat sleutelwoord kan ik niet herleiden hahaha. Mag ik je vanavond even een pb sturen? (Zit nu niet meer achter de laptop)quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:15 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Pluto is daar zeker de sleutel, daar is weinig aan 'op te lossen' toch?
Ja hoor, geen probleem, maar volgens mij ben je veel te moeilijk bezig dan.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:33 schreef kikkertjuhh het volgende:
[..]
Vaag, ik heb er een hele mooie vraag uit, maar dat sleutelwoord kan ik niet herleiden hahaha. Mag ik je vanavond even een pb sturen? (Zit nu niet meer achter de laptop)
Moi, nog even en ik ben vaker tweede dan eerstequote:Op dinsdag 12 december 2023 21:15 schreef llamalama het volgende:
[Knip]
Puzzelaar ontdekt dat Carlo gewonnen heeft
Je hebt toch inmiddels al vragen 1 tot 10 opgelost?quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:28 schreef CarloV het volgende:
[..]
Moi, nog even en ik ben vaker tweede dan eerste
Nou vooruit, omdat je het zo lief vraagt!quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt toch inmiddels al vragen 1 tot 10 opgelost?
quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:51 schreef CarloV het volgende:
[..]
Nou vooruit, omdat je het zo lief vraagt!
Nee.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:27 schreef Jurian95 het volgende:
Meer mensen die een erratum verwachten voor 7b?
Ben je al verder dan ik. Volgens mij is er in al die jaren letterspelletjes nog nooit zo'n moeilijke 1b geweest.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:21 schreef MScript het volgende:
Nou, 1a ging zo snel, maar 1b...
Ik zie de eerste stap, maar de tweede nog niet.
Je hebt vraag 2b van de junioreditie gehaald!quote:Op woensdag 13 december 2023 04:57 schreef JAM het volgende:
Even een TVP'tje. Ik denk niet dat ik er dit jaar de tijd voor heb, maar toch altijd leuk om even te kijken.
Gelukkig kunnen we nog wel oer-Hollands schartenquote:Op woensdag 13 december 2023 10:09 schreef MScript het volgende:
Er zit trouwens veel Engels in de puzzel, dit jaar
Als dat zo is, dan gaat niemand het je vertellen ben ik bang!quote:Op woensdag 13 december 2023 18:33 schreef MariahKerrie het volgende:
Heeft iemand een idee of er een dubbele laag zit in opgave 11? Het identificeren is gelukt, maar het lijkt erg weinig moeite voor een vierpunter.
quote:Op woensdag 13 december 2023 21:06 schreef WitteIris het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan gaat niemand het je vertellen ben ik bang!
SPOILER: Schaamteloze moviequote totaal uit zijn verband geruktOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de eerste stap nog niet eens helemaal rond.quote:Op vrijdag 15 december 2023 23:08 schreef Legoblokje het volgende:
Ik zit vast bij de laatste stap van 13c...
Heeft iemand die al kunnen oplossen?
Geef een seintje als je nood hebt aan een anders ingekleurde he, is niet zoveel werk denk ik.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:53 schreef FlipModeSquad het volgende:
Poeh... Als je licht kleurenblind bent is opgave 20 een hel...Maar wel echt een heerlijke! (nog niet opgelost hoor, maar wel goed op weg.
Daar staat dat de antwoorden een deel missen, maar niet of het restant een bestaand woord moet zijn.quote:
Het zijn niet allemaal bestaande woorden.quote:Op zaterdag 16 december 2023 21:35 schreef rita147 het volgende:
[..]
Daar staat dat de antwoorden een deel missen, maar niet of het restant een bestaand woord moet zijn.
Die moeten, volgens de beschrijving ook wat missen!quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:00 schreef rita147 het volgende:
Zouden de antwoorden die je bij het kruiswoordraadsel 23c in moet vullen bestaande woorden moeten zijn of mogen die ook wat missen?
ik zit met dezelfde te worstelen.quote:Op maandag 18 december 2023 15:40 schreef E2606 het volgende:
26a is gelukt, is te doen.
26b daarentegen...:-)
26b is ook goed te doen, als je eenmaal een begin hebt en gestructureerd werkt dan ben je er redelijk snel (een functie om automatisch in het woordenboek geschikte woorden op te zoeken kan wel heel erg helpen)quote:Op maandag 18 december 2023 15:40 schreef E2606 het volgende:
26a is gelukt, is te doen.
26b daarentegen...:-)
Ik heb ook wat vooruitgang geboekt met opgave 11. Als je wilt, kunnen we onze bevindingen met elkaar delen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:56 schreef llamalama het volgende:
Stapjes vooruit bij 11.
Fase vannaar
Wel ver, niet afquote:Op woensdag 20 december 2023 17:04 schreef kaas_genieter het volgende:
is iemand al klaar of ver met de kruiswoordpuzzel? ik moet nog maar een aantal maar zit nu toch aardig vast!
ik ben er pas net aan begonnen, maar kon het niet laten om op jou te reageren gezien je nicknamequote:Op woensdag 20 december 2023 17:04 schreef kaas_genieter het volgende:
is iemand al klaar of ver met de kruiswoordpuzzel? ik moet nog maar een aantal maar zit nu toch aardig vast!
Misschien als we allemaal AIVD kerstpuzzel gaan spammen op dit forum, komt het vanzelf hoger in de ranking.quote:Op woensdag 20 december 2023 09:54 schreef jurjen3000 het volgende:
Ligt het aan mij of is deze pagina opeens veel lastiger te vinden? O.a. via google (waar deze tot voor kort bovenaan kwam bij het zoeken op AIVD kerstpuzzel), komt hij helemaal niet meer naar voren!
welke kaas is nou saai!?quote:Op woensdag 20 december 2023 19:38 schreef saaie_kaas het volgende:
[..]
ik ben er pas net aan begonnen, maar kon het niet laten om op jou te reageren gezien je nickname
daar kan ik wel even mee helpenquote:Op woensdag 20 december 2023 21:03 schreef CarloV het volgende:
[..]
Misschien als we allemaal AIVD kerstpuzzel gaan spammen op dit forum, komt het vanzelf hoger in de ranking.
goed zoquote:Op woensdag 20 december 2023 21:11 schreef kaas_genieter het volgende:
[..]
daar kan ik wel even mee helpen
dakenquote:Op woensdag 20 december 2023 21:12 schreef kaas_genieter het volgende:
zeggen jullie sgarten of sjarten? (scharten)
Helemaal af.quote:Op woensdag 20 december 2023 17:04 schreef kaas_genieter het volgende:
Same!quote:Op woensdag 20 december 2023 17:04 schreef kaas_genieter het volgende:
Krabben.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:12 schreef kaas_genieter het volgende:
zeggen jullie sgarten of sjarten? (scharten)
en door jouw bericht ben ik er ook maar goed naar gaan kijken en heb 'm nu ook, bedankt!quote:Op donderdag 21 december 2023 23:00 schreef llamalama het volgende:
Bedankt voor de tip, ben erdoor naar 13a gaan kijken die ik nu ook heb.![]()
nu nog even 1a vinden en dan heb ik alle "inkoppertjes".
Wellicht gebeurt dat pas weer wanneer we een nieuw topic hebben.quote:Op woensdag 20 december 2023 09:54 schreef jurjen3000 het volgende:
Ligt het aan mij of is deze pagina opeens veel lastiger te vinden? O.a. via google (waar deze tot voor kort bovenaan kwam bij het zoeken op AIVD kerstpuzzel), komt hij helemaal niet meer naar voren!
hier ook de junior, gaat al best aardig tot nu toe :-) al ben ik geen fan van al dat scharten..quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:00 schreef Hupje het volgende:
Ik doe dit jaar weer een halve poging voor de junior puzzel.Dat is pittig genoeg.
1a, 13b, en 26b lijken me de makkelijkste inkoppertjes die je nog niet hebtquote:Op zondag 24 december 2023 17:39 schreef llamalama het volgende:
Iemand nog een idee voor inkoppertjes? Heb al enige tijd met 23a zitten stoeien zonder resultaat.
Fase
Ik ben een beetje druk deze kerst, maar ik zal wel weer wat proberen te spoilenquote:Op dinsdag 26 december 2023 14:21 schreef advo007 het volgende:
Wat is het stil op het forum. Vorige jaren kon je nog een beetje inspiratie halen uit de onbegrijpelijke hints van Carlo of troost vinden dat de rest ook gewoon niet verder kwam met een opgave. Of mis ik de discussies ergens anders?
SPOILER: hint zomerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1b is mogelijk?quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:26 schreef QIXL het volgende:
In dat geval, het verlengde weekend, met name naar de beginpuzzels gekeken. Alles van 1b t/m 5. De enige progressie die ik daar gemaakt heb, is een paar groepen in 1b.
Mijn grootste frustratie zit bij 1b, waar ik 1 voornaam dubbel heb, en 1 woord. Dus een van mijn koppels klopt niet, maar de goeie krijg ik niet gevonden![]()
Dus niet, anders had ik hem al opgelostquote:
Maar je hebt logica gevonden, dat is al heel wat. Zo ver ik weet zijn het gewoon wat willekeurige namen en woorden.quote:Op dinsdag 26 december 2023 17:49 schreef QIXL het volgende:
[..]
Dus niet, anders had ik hem al opgelost
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit jaar de opgaves niet zo leuk vind als normaal. De begeestering die ze normaal in me aanwakkeren is dit jaar toch een stuk minder. Dat scharten waarvan de spelregels last-minute worden gepubliceerd, overgecompliceerd zijn en vol fouten/onduidelijkheden zitten, maakt het er allemaal niet beter op.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:21 schreef advo007 het volgende:
Wat is het stil op het forum. Vorige jaren kon je nog een beetje inspiratie halen uit de onbegrijpelijke hints van Carlo of troost vinden dat de rest ook gewoon niet verder kwam met een opgave. Of mis ik de discussies ergens anders?
Ik kan het hier eigenlijk niet anders dan mee eens zijn. Sowieso ben ik wel een beetje uitgekeken op de schaakpuzzels, dit is al de vierde op rij en die van vorig jaar was al complex genoeg.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit jaar de opgaves niet zo leuk vind als normaal. De begeestering die ze normaal in me aanwakkeren is dit jaar toch een stuk minder. Dat scharten waarvan de spelregels last-minute worden gepubliceerd, overgecompliceerd zijn en vol fouten/onduidelijkheden zitten, maakt het er allemaal niet beter op.
SPOILER: VolendamOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is misschien gewoon teveel van hetzelfde op sommige stukken. Die betegelingen waar er 4 van zijn. Dat scharten is wat ook wat veel van hetzelfde. Drie van die driehoeken. Drie van die tabellen met getallen/letters er in. Maar goed ik vind het zelf wel meevallen qua leukigheid, ik heb minder leuke jaren gehadquote:Op dinsdag 26 december 2023 22:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit jaar de opgaves niet zo leuk vind als normaal. De begeestering die ze normaal in me aanwakkeren is dit jaar toch een stuk minder. Dat scharten waarvan de spelregels last-minute worden gepubliceerd, overgecompliceerd zijn en vol fouten/onduidelijkheden zitten, maakt het er allemaal niet beter op.
Dat valt allemaal ook best mee. Laat je vooral niet afleiden door hoe een puzzel er uit ziet en dat iets misschien onmogelijk te analyseren lijkt. Maar goed ja je weet wie het zegt.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:27 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
[knip] Daarnaast vind ik er dit jaar ook wel érg veel opgaven tussen zitten waar eigenlijk niets aan te analyseren valt en die je alleen kunt oplossen door bij toeval het juiste te proberen. [knip]
Om de sfeer weer wat te verhogen zal ik dan nog maar wat hints delen:quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:52 schreef IshaD het volgende:
Ah, fijn dat anderen dit sentiment delen.
Opgaven als 7, 8, 14, 15, 16 en 21 vind ik echt totaal niet aantrekkelijk. Rijtjesopgaven doe ik al jaren niet meer uit principe :p
[knip]
SPOILER: 7,14,21Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 7,8,15Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 16aOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 26 december 2023 23:10 schreef saaie_kaas het volgende:
Dat het stil was kan ik wel begrijpen, iedereen druk met de kerstdagen (en dan niet met de puzzel). Maar ook in die dagen liepen de frustraties hoog op (en niet alleen over de puzzel)
SPOILER: VolendamOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PalingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat iedereen zegt. Ik ben zelf een fervent schaker geweest en ook ik heb geen zin in 24. Omdat ze adviseren ook de junior te doen, moet je 5x hetzelfde doen maar net anders.
Bovendien is het daar, en ook bij vele andere gewoon blind gokken naar een goed begin en hopen dat je goed zit.
Je bent geen (letter)frequenties aan het analyseren, of je naar een goed iets aan het banen.
Nu ben ik al vanaf de tweede week de standaard spaghetti aan het gooien en kijken wat aan de muur blijft plakken.AIVD kerstpuzzel opgelost: 1ab, 2, 3abc, 4abcd, 5, 6, 7abcd, 8ab, 9?, 10, 11, 13ab, 14a, 15, 16, 17abc, 18ab, 19, 20ab, 22, 24abc, 27;
dobbels pagina: 1, 2, 3, 5, 8, 11, 13, 14, 17![]()
Als jullie nou allemaal even opgave 24 boycotten dan offer ik me wel op om het uit te zoekenquote:Op dinsdag 26 december 2023 23:32 schreef QIXL het volgende:
Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat iedereen zegt. Ik ben zelf een fervent schaker geweest en ook ik heb geen zin in 24. [knip]![]()
![]()
Ja, dit herken ik wel. Maar ik vraag me tegelijkertijd ook af of dit echt anders is dan de vorige jaren. Misschien voelt het dit jaar meer als 'dom' proberen, en blijven de mogelijkheden tot analyseren een beetje achter? Heel veel puzzels heb ik ook nog niet serieus bekeken...quote:Op dinsdag 26 december 2023 23:32 schreef QIXL het volgende:
...
Nu ben ik al vanaf de tweede week de standaard spaghetti aan het gooien en kijken wat aan de muur blijft plakken.
23c was tot nu toe mijn leukste solve,
En ach, we kunnen het toch wel 5 weken volhouden met deze puzzels? Toch? Mijn advies: stop je tijd vooral in de puzzels die je leuk vindt. Ik moet zeggen dat ik het sociale gebeuren eromheen tegenwoordig net zo belangrijk vind als de puzzels zelf. Alleen speelt mijn 'sociale gebeuren' zich wel in Discord af en niet op dit Forum.![]()
Ik snap dat dat de eerste indruk is als je een document van 17 pagina's met regels krijgtl, maar in principe lijkt het heel erg op schaken, dus voor iedereen die bekend is met schaken zou het niet zo veel tijd moeten kosten om deze regels te snappen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Verder vind ik wel dat er een aantal puzzels wel echt heel briljant/geslaagd zijn dit jaar. Bij onopgeloste puzzels durf ik er meestal nog niet echt een waardeoordeel aan te hangen. Soms zijn ze niet heel sterk/interessant, maar soms blijken ze toch wel heel erg cool te zijn. Zo vond ik opgave 5 (met de pokemon) vorig jaar heel erg frustrerend, maar vond ik 'm achteraf toch wel geinig en fair genoeg.
Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden van alle hints die vorig jaar in de puzzels zaten. In de uitwerkingen schreven ze:En ik ben benieuwd wie dat inderdaad leuk vindt. Wat mij betreft haal ik daar geen plezier uit (top 10 in een team van 3 vorig jaar) en is het nergens voor nodig om maar meer obscure encodingen toe te voegen als bezigheid. Het doel zou - wat mij betreft - niet moeten zijn om goede puzzelaars bezig te houden, maar om ze uit te dagen en goede puzzels voor te schotelen. Gelukkig zit er dit jaar weer een boel tussen waardoor ik volgend jaar ook weer terug zal komen. Ik hoop dat eventuele puzzelmakers die meelezen dit (en bovenstaande berichten) dan ook als opbouwende kritiek zullen lezen.quote:Daarnaast zaten er nog een hele serie hints in de paginaranden, om ervoor te zorgen dat zelfs de beste puzzelaars naar hartelust konden blijven doorgraven.![]()
Ahh jammer om te horen dat jullie het zo ervaren. Misschien ligt mijn lat lager dan die van jullie, maar ik vind het dit jaar juist een heel leuke toegankelijke puzzel. En don't worry... Natuurlijk met nog (te) veel vraagtekens of losse eindjes hier en daar. Hopelijk verdwijnen die nog in de komende weken.
[ Bericht 1% gewijzigd door amopi op 27-12-2023 18:32:29 ]AIVD kerstpuzzel 2024![]()
Heeft er iemand behoefte en/of zin om te sparren over opgave 12?AIVD Kerstpuzzel 2024: 1ab, 2, 3abc, 4abc, 5, 6, 7abcd, 8ab, 9, 13a, 14b, 17ab, 18ab, 24abc, 25abc, 27![]()
Ik heb vooral het idee dat mensen die wat sneller zijn dan nog wat over hebben om te puzzelen en om een soort tie-breaker te hebben mocht er weer een keer een massaal 100-punten festijn aankomen. Zoveel punten krijg je er uiteindelijk ook niet voor (gemiddeld per thema), dus ik zou er ook niet alles op inzetten (tenzij je helemaal klaar bent)quote:Op woensdag 27 december 2023 02:01 schreef WitteIris het volgende:
[..]
[knip]
Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden van alle hints die vorig jaar in de puzzels zaten. In de uitwerkingen schreven ze:
[..]
En ik ben benieuwd wie dat inderdaad leuk vindt. [knip]![]()
![]()
Leuk om te lezen dat meer mensen hier regelmatig twijfelen of de puzzels dit jaar toch niet echt te moeilijk zijn. We weten allemaal dat deze jaarlijkse puzzel gewoon idioot moeilijk is, dat willen we ook, anders hadden we wel een puzzelboekje gepakt.
Maar de frustratie dat er bij deze puzzel maar zo weinig lukt, ook na vele uren puzzelen, die frustratie heb ik zelf ook. Zou het niet fijn zijn als de hints toch al voor 16 januari worden gepubliceerd? IJdele hoop, ongetwijfeld.
En toch blijft de puzzel verrassend genoeg en ogenschijnlijk maakbaar genoeg om te blijven proberen, met steeds weer nieuwe ideetjes (die na uren werk niet blijken te werken). Ook het feit dat een aantal helden op dit fokforum al veel verder zijn dan de schamele puntjes die ik zelf met mijn partner heb verzameld, geeft me moed.
Heerlijk, die frustratie!Leiden![]()
Wat een geklaag dames! Het lijkt wel kerst!
Ik moet nog 2 dagen werken en dan eerst nog even een achterstandje inhalen, want ik heb pas 10 deelvragen of zo en een paar beginnetjes, maar over 2 dagen stort ik me er helemaal op want dan heb ik vakantie! 🎄![]()
Frustratie is voor mij vast onderdeel van de puzzel.
Het begint altijd al in november met een kinderlijk soort spanning. Als de aanloop naar sinterklaas.
Gevolgd door ongebreideld enthousiasme: hij staat online!
Dan het imposter-syndroom: het is veel te moeilijk, ik ben hier veel te dom voor!
Daarna komt het eerste lichtpuntje: het oplossen van 1a.
En vervolgens is het op een af frustratie en geluk.
Maar uiteindelijk altijd voldoening als je hem inlevert.
Ik kan nu al niet wachten om dit weer door te maken december'24!AIVD Kerstpuzzel 2024: 1ab, 2, 3abc, 4abc, 5, 6, 7abcd, 8ab, 9, 13a, 14b, 17ab, 18ab, 24abc, 25abc, 27![]()
Hier een beetje hetzelfdequote:Op dinsdag 26 december 2023 22:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit jaar de opgaves niet zo leuk vind als normaal. De begeestering die ze normaal in me aanwakkeren is dit jaar toch een stuk minder. Dat scharten waarvan de spelregels last-minute worden gepubliceerd, overgecompliceerd zijn en vol fouten/onduidelijkheden zitten, maakt het er allemaal niet beter op.![]()
Ik heb moeite met dat gelovenquote:
Er zal wel weer een heel vergezochte bron nodig zijn die je op geen enkele manier uit de vraag kan halen, past dan wel in het thema van deze editie.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik krijg één van de voornamen niet op een overtuigende wijze gekoppeld. Maar volgens mij maakt dat voor het eindantwoord niet zoveel uit.quote:Op donderdag 28 december 2023 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb moeite met dat geloven
Er zal wel weer een heel vergezochte bron nodig zijn die je op geen enkele manier uit de vraag kan halen, past dan wel in het thema van deze editie.![]()
Ik staar me al 3 dagen blind op vraag 1. En dat is meestal een weggever :-(.quote:Op dinsdag 12 december 2023 13:33 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb me al 10 minuten blindgestaard op vraag 1![]()
quote:Op donderdag 28 december 2023 12:19 schreef Annbel6 het volgende:
[..]
Ik staar me al 3 dagen blind op vraag 1. En dat is meestal een weggever :-(.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 28 december 2023 12:33 schreef CarloV het volgende:
[..]Voor welke van de twee is deze?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ja die en dan die anderquote:Op donderdag 28 december 2023 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor welke van de twee is deze?![]()
Volgens mij was ik best duidelijkquote:Op donderdag 28 december 2023 12:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan zo heerlijk cryptisch zijn![]()
![]()
Zeker, ik heb nog nooit zo’n duidelijke uitspraak gezien van je. Wordt je milder met je cryptische hints?quote:Op donderdag 28 december 2023 12:55 schreef CarloV het volgende:
[..]
Volgens mij was ik best duidelijk![]()
Ik snap niet eens hoe die hint slaat op 1a, terwijl ik die toch echt al opgelost hebquote:Op donderdag 28 december 2023 12:55 schreef CarloV het volgende:
[..]
Volgens mij was ik best duidelijk
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik kan alvast verklappen dat het niet om 1a gaatquote:Op donderdag 28 december 2023 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap niet eens hoe die hint slaat op 1a, terwijl ik die toch echt al opgelost heb![]()
![]()
De tip was voor mij ook duidelijk. Niet cryptisch.quote:Op donderdag 28 december 2023 15:10 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ik kan alvast verklappen dat het niet om 1a gaat![]()
Ik ben inmiddels ook een beetje gedemotiveerd. Eindig nooit hoog in de ranglijst, maar heb nu toch wel minder punten dan vorige jaren. Ik vond de opgaven met visuele puzzels en duidelijk thematiek juist heel leuk, maar nu lijken het vooral getallenreeksen en rijtjes woorden te zijn. Heb toch iets meer inbeeldingsvermogen nodig denk ik!
Heb nu 1a, 2a, 3, 6, 13a, 25, 26 en 27 opgelost. Opgave 8 en 23c ben ik halverwege denk ik, maar zit bij beide al ruim een week vast helaas.
Welke opgaven zijn nog meer (goed) te doen?AIVD kerstpuzzel 2023: 1a, 2a+b(half), 3, 6, 11 bijna, 12, 13ab, 20, 23c, 25, 26, 27![]()
20 valt echt in de categorie "lijkt makkelijk, maar voor je het weet ben je verdwaald in het drijfzand"
We komen er wel, ooit.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Als ik voor mezelf spreek:quote:Op donderdag 28 december 2023 23:42 schreef kaas_genieter het volgende:
Heb nu 1a, 2a, 3, 6, 13a, 25, 26 en 27 opgelost. Opgave 8 en 23c ben ik halverwege denk ik, maar zit bij beide al ruim een week vast helaas.
Welke opgaven zijn nog meer (goed) te doen?
Opgave 11, 13b, 13c, 16a, 20, al zijn sommige hiervan ook wel even werk.![]()
7, 15, 16, 22 vond ik zelf best makkelijk.quote:Op donderdag 28 december 2023 23:42 schreef kaas_genieter het volgende:
Welke opgaven zijn nog meer (goed) te doen?![]()
Ik vind persoonlijk 12 prima te doen. Het had voor mij even aanloop nodig, al had ik, achteraf gezien, al heel snel door wat de bedoeling was. Maar toen sloeg de twijfel toe...
Mijn eerste ingeving was toch goed.AIVD Kerstpuzzel 2024: 1ab, 2, 3abc, 4abc, 5, 6, 7abcd, 8ab, 9, 13a, 14b, 17ab, 18ab, 24abc, 25abc, 27![]()
ik heb de junior puzzel 11a+b opgelost, maar bij c lijkt ineens een hele andere logica op te gaan, iemand een hint?
(ja 11b geeft een richting maar hoe die te interpreteren?)![]()
Wel weer typisch dat dit na een post is waarin ik 20 nog behoorlijk pittig noemquote:Op donderdag 28 december 2023 23:59 schreef CarloV het volgende:
[..]
Als ik voor mezelf spreek:
Opgave 11, 13b, 13c, 16a, 20, al zijn sommige hiervan ook wel even werk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Haha tja, dat vind ik stiekem het leukste van de puzzel. Wat voor de één een inkoppertje is, is voor de ander een raadsel (of in ieder geval uren werk).AIVD kerstpuzzel 2024![]()
Als de administratie goed op orde is, dan rolt ie er zo uit hoorquote:Op vrijdag 29 december 2023 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel weer typisch dat dit na een post is waarin ik 20 nog behoorlijk pittig noem![]()
![]()
Administratie? Ik zit dat ding gewoon te brute-forcenquote:Op vrijdag 29 december 2023 13:45 schreef CarloV het volgende:
[..]
Als de administratie goed op orde is, dan rolt ie er zo uit hoor
Loop alleen vast omdat ik alle duidelijke lijntjes inmiddels wel heb, dus het wordt exponentieel lastiger.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Als je op de meest complexe woorden brute-forced dan zou het daarna alleen maar makkelijker moeten worden....quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Administratie? Ik zit dat ding gewoon te brute-forcen
Loop alleen vast omdat ik alle duidelijke lijntjes inmiddels wel heb, dus het wordt exponentieel lastiger.AIVD puzzel 2024:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 14abc, 15, 16, 17, 18a, 19, 22, 24abc, 25abc, 27![]()
20 is makkelijk in de zin van dat er geen twijfel is over hoe de puzzel werkt / wat je moet doen.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Het probleem is dat er maar 4-5 woorden echt ondubbelzinnig in te vullen zijn. De rest heeft meerdere mogelijke paden, en er zijn dan nog miljoenen lettercombinaties over.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:17 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Als je op de meest complexe woorden brute-forced dan zou het daarna alleen maar makkelijker moeten worden....100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ja het is wat werk, anders zouden de puzzelmakers zo'n vraag ook niet stellen. Maar uiteindelijk was ik hier zelf niet zo lang mee bezig, gewoon een beetje je gevoel volgen af en toe.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het probleem is dat er maar 4-5 woorden echt ondubbelzinnig in te vullen zijn. De rest heeft meerdere mogelijke paden, en er zijn dan nog miljoenen lettercombinaties over.![]()
Als ik dit lees vraag ik me dus echt af of het ook met pen en papier te doen is. Iemand dat geprobeerd?quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:17 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Als je op de meest complexe woorden brute-forced dan zou het daarna alleen maar makkelijker moeten worden....![]()
Zo te lezen heeft Nattekat dat geprobeerd.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:05 schreef rita147 het volgende:
[..]
Als ik dit lees vraag ik me dus echt af of het ook met pen en papier te doen is. Iemand dat geprobeerd?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Zeker nietquote:Op vrijdag 29 december 2023 15:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zo te lezen heeft Nattekat dat geprobeerd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Verstandig.quote:“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Als je een paar van die woorden googlet, kom je wel ergens op uit, maar kan wat ik gevonden heb nog niet met 10b rijmen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 18:24 schreef banaanenappel het volgende:
Heeft iemand 10a? Hoe interpreteer je de vraag? Zou er bij elke regel 1 woord overblijven?![]()
Meerdere mensen die gek worden van "Lid uit de famile stompoda" (87V) en "ze--standig" (30V) uit de kruiswoord? Ik staar me er al dagen blind op, ben benieuwd of iemand een hint heeft?![]()
quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:17 schreef LBBBBB het volgende:
Meerdere mensen die gek worden van "Lid uit de famile stompoda" (87V) en "ze--standig" (30V) uit de kruiswoord? Ik staar me er al dagen blind op, ben benieuwd of iemand een hint heeft?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:23 schreef CarloV het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:28 schreef saaie_kaas het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:28 schreef saaie_kaas het volgende:
[..]Hmm wij gaan er weer even naar kijken.. ben benieuwdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:23 schreef CarloV het volgende:
[..]MerciSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:37 schreef CarloV het volgende:
[..]geteld?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
10A vonden wij ook leuk, inderdaad gevonden door wat woorden te googlen! 10B nog onduidelijk...quote:Op vrijdag 29 december 2023 18:53 schreef thabit het volgende:
[..]
Als je een paar van die woorden googlet, kom je wel ergens op uit, maar kan wat ik gevonden heb nog niet met 10b rijmen.![]()
Al die spam is voor het sturen van DM, excuus zal zo stoppen.. die 103V met enkel een getal is ook raarquote:Op vrijdag 29 december 2023 19:17 schreef LBBBBB het volgende:
Meerdere mensen die gek worden van "Lid uit de famile stompoda" (87V) en "ze--standig" (30V) uit de kruiswoord? Ik staar me er al dagen blind op, ben benieuwd of iemand een hint heeft?![]()
Is niet erg, we moeten dit topic nummer nog een keer ophogen. Dus spam lekker verderquote:Op vrijdag 29 december 2023 20:23 schreef LBBBBB het volgende:
[..]
Al die spam is voor het sturen van DM, excuus zal zo stoppen.. die 103V met enkel een getal is ook raar![]()
![]()
haha nee ik dacht dat het een hint was... misschien nog steeds het geval dusssdquote:Op vrijdag 29 december 2023 20:21 schreef CarloV het volgende:
[..]
Het spijt me als ik weer eens dyslectisch bezig ben geweesd![]()
haha dankjewel, dit is mn 10e commment - you saved me!quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:24 schreef CarloV het volgende:
[..]
Is niet erg, we moeten dit topic nummer nog een keer ophogen. Dus spam lekker verder![]()
Ja dat mag je voor jezelf uitmaken!quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:24 schreef LBBBBB het volgende:
[..]
haha nee ik dacht dat het een hint was... misschien nog steeds het geval dusssd
Ik was op school alleen maar goed in wiskunde, de rest deed ik nooit moeite voor, dus het kan nog wel eens voorkomen dat ik spelfouten maak (en soms moedwillig)Ahh joh die dm's wachten wel, ze moeten niet zo wanhopig doenquote:Op vrijdag 29 december 2023 20:25 schreef LBBBBB het volgende:
[..]
haha dankjewel, dit is mn 10e commment - you saved me!
Ik wordt nooit meer ge-dm't zo ver ben ik al heen hier op dit forum![]()
![]()
haha ach Carlo toch, gelukkig maak je het goed met alles op te lossen!!quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:28 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ja dat mag je voor jezelf uitmaken!
Ik was op school alleen maar goed in wiskunde, de rest deed ik nooit moeite voor, dus het kan nog wel eens voorkomen dat ik spelfouten maak (en soms moedwillig)
[..]
Ahh joh die dm's wachten wel, ze moeten niet zo wanhopig doen
Ik wordt nooit meer ge-dm't zo ver ben ik al heen hier op dit forum![]()
Hey niet afkijken jij!quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:31 schreef LBBBBB het volgende:
[..]
haha ach Carlo toch, gelukkig maak je het goed met alles op te lossen!!![]()
Zowaar alle letters bij 20 ingevuld en alle woorden te pakken
Nu nog die volgorde uitpuzzelen
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Zit me helemaal suf te googlen maar met nog weinig resultaat helaasquote:Op vrijdag 29 december 2023 18:53 schreef thabit het volgende:
[..]
Als je een paar van die woorden googlet, kom je wel ergens op uit, maar kan wat ik gevonden heb nog niet met 10b rijmen.
AIVD kerstpuzzel 2023: 1a, 2a+b(half), 3, 6, 11 bijna, 12, 13ab, 20, 23c, 25, 26, 27
Forum Opties Forumhop: Hop naar: