Ja ik weet ook niet zo goed wat er daar mis is gegaan bij ons hahaquote:Op woensdag 16 april 2025 19:22 schreef WitteIris het volgende:
[..]
Neverwinter was heel duidelijk, want NEVER stond niet op alfabetische volgorde.
Misschien hadden ze hem gewoon even vergeten, het is wel erg mooi om er toevallig in te zittenquote:
Ja ik had de dino niet, dat is toch wel het beetje wat ik net nodig had...quote:Op woensdag 16 april 2025 19:15 schreef Beerrend het volgende:
[..]
Ja exact, dan hadden wij Neverwinter ook heus wel opgeschreven
Haha dat zou wel echt te toevallig zijn. Maar eerlijk is eerlijk, het lijkt wel op een dino en het maakt het antwoord mooier (in mijn optiek). Ik heb het eerder meegemaakt dat er iets in zat wat te toevallig was, alleen ik weet inmiddels dat dergelijk vurig protest niet veel uitmaakt als de uitslag al is beklonkenquote:Op woensdag 16 april 2025 19:21 schreef WitteIris het volgende:
[..]
Die dino hadden ze zelf ook niet, gezien de `Naast de paginaranden zat er thema verstopt in opgaves 1, 2, 9, 14, 17, 18 en 19.` in de officiële hints. Blijkbaar vonden ze die mooi genoeg om toch punten aan toe te wijzen.
Afkortingen of drieletterwoorden zijn geen hint, maar brug daarentegenquote:Op woensdag 16 april 2025 20:00 schreef WitteIris het volgende:
Ik denk dat ze zich met die verkeersborden in komende edites heel veel extra werk op de hals hebben gehaald. Ik vermoed dat de meeste hier zich niet meer zullen inhouden met speculatieve hints
Nou ja het is een klassiekertje onder de doorgewinterde kerstpuzzelaars. Je hebt een hint in de vraagstelling wat er gedaan moet worden en dat trekken we gewoon door.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:54 schreef Nattekat het volgende:
Ja, ik snap nu waarom ik de normaal zo eenvoudige 1a niet kon oplossen. Wat een belachelijk vergezochte oplossing is dat nou weer
Of ligt dat aan mij?
SPOILER: Meer informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed als je de hints mist of niet gewend bent aan soortgelijke puzzels in eerdere edities dan kan ik me voorstellen dat het misschien wat random en vergezocht aanvoelt.
Ik ken nog iemand die hier ongelooflijk veel moeite mee had, dus je bent zeker niet de enige. Zelfs toen ik bijna alles al gespoild had (in mijn ogen), was het nog niet duidelijk. Wellicht gewoon een blinde vlek voor dit soort problemen, dat kan gebeuren, dat heb ik met dino's en schaken![]()
quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:51 schreef CarloV het volgende:
[..]
Nou ja het is een klassiekertje onder de doorgewinterde kerstpuzzelaars. Je hebt een hint in de vraagstelling wat er gedaan moet worden en dat trekken we gewoon door.Die eerste vraag heb ik ieder jaar wel, dus het is niet alsof ik die manier van denken gewoon niet goed ontwikkeld heb, maar dit was gewoon een stap die je normaal nooit hoeft te maken. Normaal is het het trucje achterhalen en dan weet je meteen dat je goed zit. Hier moet je niet alleen het trucje vinden, maar ook de correcte manier om hem toe te passen, zonder dat je weet dat het überhaupt wel het trucje is.SPOILER: Meer informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed als je de hints mist of niet gewend bent aan soortgelijke puzzels in eerdere edities dan kan ik me voorstellen dat het misschien wat random en vergezocht aanvoelt.
Ik ken nog iemand die hier ongelooflijk veel moeite mee had, dus je bent zeker niet de enige. Zelfs toen ik bijna alles al gespoild had (in mijn ogen), was het nog niet duidelijk. Wellicht gewoon een blinde vlek voor dit soort problemen, dat kan gebeuren, dat heb ik met dino's en schaken
Nou ben ik een beta, dus al die taaldingetjes vliegen ook vrolijk over me heen, helpt niet echt in dit geval.100.000 katjes
Fuck the EBU!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |