Merkwaardig, (a) en (c) kloppen bij mij helemaal, maar ik krijg juist iets raars bij (b).quote:Op woensdag 6 december 2023 17:53 schreef Legoblokje het volgende:
Opgelost, maar ik heb wel het idee dat er wat ambiguïteit zit bij de regels (a) en (c). Iemand die het hiermee eens is?
Ik heb het inmiddels ook helemaal kloppend gekregen.quote:Op woensdag 6 december 2023 21:08 schreef thabit het volgende:
[..]
Merkwaardig, (a) en (c) kloppen bij mij helemaal, maar ik krijg juist iets raars bij (b).
Edit: probleem bij (b) opgelost. Inderdaad een ambiguïteit.
quote:Op vrijdag 23 december 2022 21:07 schreef puzzelmaker het volgende:
Volgende keer gaan we darten met schaakstukken!!!!
quote:Op vrijdag 23 december 2022 20:53 schreef Puzzlefreak het volgende:
[..]SPOILER: 8Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This aged well.quote:Op vrijdag 23 december 2022 20:57 schreef CarloV het volgende:
[..]
Breng de puzzelmakers nou niet op ideeën...
Ik denk dat wat tips over deze teaser hier wel kunnen; ik krijg de indruk dat 'ie sowieso ook geschikt is voor deelnemers aan de junior-editie.quote:Op donderdag 7 december 2023 07:45 schreef Habi82 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen (in PM of DM) hoe je dit soort puzzels aanpakt? Zoals bijv deze teaser.
Is het kennis? Probeer je wat of Google je wat? Waar begin je mee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik mag hopen dat we geen opgave hierover krijgen, want ik zie nog wel wat ambiguïteiten in de spelregels.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:02 schreef kaledobber het volgende:
https://www.aivd.nl/docum(...)12/7/scharten-v.0.99
Ze zullen het niet voor de lol gemaakt hebben. Ik vrees dat het de monsterpuzzel van 2023 wordtquote:Op vrijdag 8 december 2023 17:00 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat we geen opgave hierover krijgen, want ik zie nog wel wat ambiguïteiten in de spelregels.
Laten we hopen dat ze hier een leuke kaboutervraag bij verzonnen hebbenquote:Op vrijdag 8 december 2023 17:00 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat we geen opgave hierover krijgen, want ik zie nog wel wat ambiguïteiten in de spelregels.
Gandalf gooit Bombur of Nori en Dwalin richting het Schartbord (...)quote:Op vrijdag 8 december 2023 21:26 schreef CarloV het volgende:
[..]
Laten we hopen dat ze hier een leuke kaboutervraag bij verzonnen hebben
De opgave is volledig foutloos, en als je meteen de correcte "methode" pakt (wat ik zelf niet deedquote:Op zondag 10 december 2023 13:12 schreef Nattekat het volgende:
Die ambiguïteit was wel even een uitdaging, maar gelukkig waren sommigen wel redelijk te raden, wat bij de rest ook hielp. Toch mooi gelukt
Ik heb schijnbaar niet de correcte "methode" gepakt dan, maar gewoon mijn weg naar de oplossing gebruteforcetquote:Op zondag 10 december 2023 13:24 schreef thabit het volgende:
[..]
De opgave is volledig foutloos, en als je meteen de correcte "methode" pakt (wat ik zelf niet deed), zonder obstakels op te lossen.
quote:Op zondag 10 december 2023 19:52 schreef billiebob123 het volgende:
Iemand die een hint wil delen voor de teaser? Ik had best veel ingevingen om mee te beginnen, maar ze lijken allemaal dode sporen te zijn...
Let the frustration begin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 10 december 2023 19:57 schreef Evangelion het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks voor de poging, maar deze hint is net zo veel waard als 'het is een versleuteling'..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja het is ook lastig te weten waar iemand op stuk looptquote:Op maandag 11 december 2023 10:18 schreef billiebob123 het volgende:
[..]
Thanks voor de poging, maar deze hint is net zo veel waard als 'het is een versleuteling'..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat verwijst naarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 december 2023 10:36 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ja het is ook lastig te weten waar iemand op stuk loopt
Aangezien het een teaser is hoeven we niet heel geheimzinning te doen
De foto is eenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat verwijst naarOke, check! Dankjewel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het kwartje dan valt, is het ook niet zo moeilijk meer. Dat maakt de frustratie alleen maar groter:)
En juist dat kwartje is de uitdaging, daarom vind ik het ook behoorlijk zwak om het nu helemaal weg te geven.quote:Op maandag 11 december 2023 11:32 schreef billiebob123 het volgende:
[..]
Oke, check! Dankjewel.
Als het kwartje dan valt, is het ook niet zo moeilijk meer. Dat maakt de frustratie alleen maar groter:)
Doe maar gewoon niet voorzeggen. Dit is niet eens meer een hint, dit is het antwoord.quote:Op maandag 11 december 2023 10:36 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ja het is ook lastig te weten waar iemand op stuk loopt
Aangezien het een teaser is hoeven we niet heel geheimzinning te doen
Hier hadden we binnen no time de eerste zin opgelost, vervolgens 2 dagen vastgezeten op de rest en heel moeilijk aan het denken totdat we er achter kwamen dat er online meerdere indelingen te vinden zijn en we simpelweg eentje hadden te pakken waarbij het niet werkte. Begint dus al weer goed dit jaarquote:Op zondag 10 december 2023 13:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb schijnbaar niet de correcte "methode" gepakt dan, maar gewoon mijn weg naar de oplossing gebruteforcet
Ja gelukkig was de eerste zin hier ook meteen goed. Toen ik daarna kromme zinnen kreeg dacht ik oke ik zal wel verkeerd geteld hebben of een andere bron hebben gebruikt dan de makers.quote:Op maandag 11 december 2023 14:00 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Hier hadden we binnen no time de eerste zin opgelost, vervolgens 2 dagen vastgezeten op de rest en heel moeilijk aan het denken totdat we er achter kwamen dat er online meerdere indelingen te vinden zijn en we simpelweg eentje hadden te pakken waarbij het niet werkte. Begint dus al weer goed dit jaar
Die was leuk inderdaadquote:Op dinsdag 12 december 2023 12:37 schreef jurjen3000 het volgende:
Dat begint goed, vraag 6 al opgelost
Je hoeft zeker niet bij 1 te beginnenquote:Op dinsdag 12 december 2023 13:33 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb me al 10 minuten blindgestaard op vraag 1
Vraag 1 is vaak met vrij duidelijke kaders leert de ervaring, dus die vind je altijd wel als je er even voor gaat zittenquote:Op dinsdag 12 december 2023 14:37 schreef kikkertjuhh het volgende:
[..]
Je hoeft zeker niet bij 1 te beginnenNet als bij (wiskunde)toetsen gewoon kijken wat je denkt te snappen / leuk vindt, en daar op stuk bijten
Pluto is daar zeker de sleutel, daar is weinig aan 'op te lossen' toch?quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:36 schreef kikkertjuhh het volgende:
Junior vraag 4a de zin wel opgelost, maar toen zag ik dat er een sleutel "pluto" moest zijn... maar, volgens mij klopt dat niet? Iemand anders hier al een blik op gehad?
Da's geen planeet toch? 😋quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:15 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Pluto is daar zeker de sleutel, daar is weinig aan 'op te lossen' toch?
Vaag, ik heb er een hele mooie vraag uit, maar dat sleutelwoord kan ik niet herleiden hahaha. Mag ik je vanavond even een pb sturen? (Zit nu niet meer achter de laptop)quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:15 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Pluto is daar zeker de sleutel, daar is weinig aan 'op te lossen' toch?
Ja hoor, geen probleem, maar volgens mij ben je veel te moeilijk bezig dan.quote:Op dinsdag 12 december 2023 15:33 schreef kikkertjuhh het volgende:
[..]
Vaag, ik heb er een hele mooie vraag uit, maar dat sleutelwoord kan ik niet herleiden hahaha. Mag ik je vanavond even een pb sturen? (Zit nu niet meer achter de laptop)
Moi, nog even en ik ben vaker tweede dan eerstequote:Op dinsdag 12 december 2023 21:15 schreef llamalama het volgende:
[Knip]
Puzzelaar ontdekt dat Carlo gewonnen heeft
Je hebt toch inmiddels al vragen 1 tot 10 opgelost?quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:28 schreef CarloV het volgende:
[..]
Moi, nog even en ik ben vaker tweede dan eerste
Nou vooruit, omdat je het zo lief vraagt!quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt toch inmiddels al vragen 1 tot 10 opgelost?
quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:51 schreef CarloV het volgende:
[..]
Nou vooruit, omdat je het zo lief vraagt!
Nee.quote:Op dinsdag 12 december 2023 22:27 schreef Jurian95 het volgende:
Meer mensen die een erratum verwachten voor 7b?
Ben je al verder dan ik. Volgens mij is er in al die jaren letterspelletjes nog nooit zo'n moeilijke 1b geweest.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:21 schreef MScript het volgende:
Nou, 1a ging zo snel, maar 1b...
Ik zie de eerste stap, maar de tweede nog niet.
Je hebt vraag 2b van de junioreditie gehaald!quote:Op woensdag 13 december 2023 04:57 schreef JAM het volgende:
Even een TVP'tje. Ik denk niet dat ik er dit jaar de tijd voor heb, maar toch altijd leuk om even te kijken.
Gelukkig kunnen we nog wel oer-Hollands schartenquote:Op woensdag 13 december 2023 10:09 schreef MScript het volgende:
Er zit trouwens veel Engels in de puzzel, dit jaar
Als dat zo is, dan gaat niemand het je vertellen ben ik bang!quote:Op woensdag 13 december 2023 18:33 schreef MariahKerrie het volgende:
Heeft iemand een idee of er een dubbele laag zit in opgave 11? Het identificeren is gelukt, maar het lijkt erg weinig moeite voor een vierpunter.
quote:Op woensdag 13 december 2023 21:06 schreef WitteIris het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan gaat niemand het je vertellen ben ik bang!
SPOILER: Schaamteloze moviequote totaal uit zijn verband geruktOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de eerste stap nog niet eens helemaal rond.quote:Op vrijdag 15 december 2023 23:08 schreef Legoblokje het volgende:
Ik zit vast bij de laatste stap van 13c...
Heeft iemand die al kunnen oplossen?
Geef een seintje als je nood hebt aan een anders ingekleurde he, is niet zoveel werk denk ik.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:53 schreef FlipModeSquad het volgende:
Poeh... Als je licht kleurenblind bent is opgave 20 een hel...Maar wel echt een heerlijke! (nog niet opgelost hoor, maar wel goed op weg.
Daar staat dat de antwoorden een deel missen, maar niet of het restant een bestaand woord moet zijn.quote:
Het zijn niet allemaal bestaande woorden.quote:Op zaterdag 16 december 2023 21:35 schreef rita147 het volgende:
[..]
Daar staat dat de antwoorden een deel missen, maar niet of het restant een bestaand woord moet zijn.
Die moeten, volgens de beschrijving ook wat missen!quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:00 schreef rita147 het volgende:
Zouden de antwoorden die je bij het kruiswoordraadsel 23c in moet vullen bestaande woorden moeten zijn of mogen die ook wat missen?
ik zit met dezelfde te worstelen.quote:Op maandag 18 december 2023 15:40 schreef E2606 het volgende:
26a is gelukt, is te doen.
26b daarentegen...:-)
26b is ook goed te doen, als je eenmaal een begin hebt en gestructureerd werkt dan ben je er redelijk snel (een functie om automatisch in het woordenboek geschikte woorden op te zoeken kan wel heel erg helpen)quote:Op maandag 18 december 2023 15:40 schreef E2606 het volgende:
26a is gelukt, is te doen.
26b daarentegen...:-)
Ik heb ook wat vooruitgang geboekt met opgave 11. Als je wilt, kunnen we onze bevindingen met elkaar delen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:56 schreef llamalama het volgende:
Stapjes vooruit bij 11.
Fase vannaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |