abonnement Unibet Coolblue
pi_207607490
:+ Welkom in het topic over de AIVD kerstpuzzel, dé puzzel voor iedereen die op zoek is naar een kerstpuzzel die net ietsje anders is dan de gangbare kruiswoordraadsels. Zowel ervaren puzzelaars als beginnelingen zijn in dit topic welkom om mee te praten over het puzzel-hoogtepunt van dit jaar ^O^

Over de kerstpuzzel
De kerstpuzzel bestaat uit een aantal cryptografische opgaves, die onafhankelijk van elkaar op te lossen zijn. De puzzels vereisen redenerend vermogen, google skills en een flinke portie doorzettingsvermogen. Een basiskennis van de cryptografie is een voordeel bij het oplossen van de puzzel :s)

Voor de winnaar ligt er eeuwige roem én de felbegeerde beker in het verschiet.

Belangrijke data
- 17 januari 2023 23.59 uur: uiterste inzenddatum van het antwoordformulier. Dat is het dus al geweest. ;)

Errata
Soms sluipen er wat schoonheidsfoutjes in bij het maken van de kerstpuzzel. De errata worden gepubliceerd op de website van de AIVD, dus houd deze zeker in de gaten tijdens het puzzelen. Hier te vinden: https://www.aivd.nl/onderwerpen/aivd-kerstpuzzel/errata


Nuttige websites
- De spelregels van de AIVD kerstpuzzel
- Geocaching Toolbox
- Vaak terugkerende versleutelingstechnieken
- De Top 2000
- De opgaves (en antwoorden!) van de voorgaande edities

Huisregels in dit topic
- Plaats nooit (gedeeltelijke) antwoorden op de puzzels, zelfs niet na de uiterste inleverdatum
- Hints plaatsen mag, maar met mate en in spoilertags. Hints mogen niet direct tot de oplossing leiden: er moet altijd nog wat te puzzelen blijven
- Bij twijfel, of als je denkt dat een hint te ver gaat: stuur een DM naar Lyrebird.

Veel succes en vooral veel puzzelplezier allemaal!

Hier is de Kerstpuzzel 2022 te vinden!

Sinds 2019 is er naast de gewone kerstpuzzel ook een speciale juniorkerstpuzzel, gericht op jongeren t/m 15 jaar. Ook daar is een topic over beschikbaar:

W&T / AIVD Juniorkerstpuzzel
  woensdag 18 januari 2023 @ 07:24:36 #2
474652 llamalama
Hier voor spoilers
pi_207607555
Bedankt voor wie me geholpen had met 15, ik heb m toch nog gevonden en een stuk sneller dan gedacht. Had m om 9 uur ingevuid en opgestuurd, en vlak voor het naar bed gaan, toen ik zag "let alsjeblieft op of je de ingevulde puzzel meestuurt" , ik dacht, mmm toch maar even nakijken.

En inderdaad, had de lege versie ingestuurd.pfffffff net op tijd nog de goeie kunnen doen.
AIVD-puzzel: al: 6, 11, 13a, 26ab, helemaal 27
pi_207607830
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 06:15 schreef thabit het volgende:

[..]
Snap je wel de stille hint die ik postte, of mis je het punt daarvan?
Welke stille hint bedoel je?
AIVD puzzel 2023:
1, 2, 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 19, 20, 22, 24c, 25, 26, 27
pi_207608006
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:37 schreef jurjen3000 het volgende:

[..]
Welke stille hint bedoel je?
In het vorige topic vroeg iemand om een stille hint; die heb ik toen gegeven.
pi_207608590
Hint voor 9: Elke cirkel stelt een jaar voor in iemands carrière.

Zie https://www.aivd.nl/binar(...)Kerstpuzzel+2022.pdf
pi_207608755
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:51 schreef CathyCathy het volgende:
Hint voor 9: Elke cirkel stelt een jaar voor in iemands carrière.

Zie https://www.aivd.nl/binar(...)Kerstpuzzel+2022.pdf
Volgens mij stelt elke cirkel juist een deelname voor.
pi_207608934
quote:
12s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:03 schreef thabit het volgende:

[..]
Volgens mij stelt elke cirkel juist een deelname voor.
Ja, een deelname. Snappen de makers hun eigen opgaven niet???
pi_207608976
Zit je dan met je twee themahints in 4b🥲
pi_207609021
quote:
6s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:16 schreef Erbo79 het volgende:

[..]
Ja, een deelname. Snappen de makers hun eigen opgaven niet???
Ik snap het al... Met cirkel bedoelen ze niet de bolletjes, maar een lijnstuk waarin de 5 'spaken' worden gepasseerd. Omdat het een spiraal is kan je het moeilijk een cirkel noemen.
pi_207609321
Toch lastig uit je hoofd krijgen zoiets

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_207609495
quote:
11s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
Toch lastig uit je hoofd krijgen zoiets

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tsjoh…. zucht… 3 punten in het putje
pi_207609721
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:03 schreef ryr het volgende:

[..]
Tsjoh…. zucht… 3 punten in het putje
Wat dacht jij dan?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_207609751
quote:
5s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat dacht jij dan?
Zadel
pi_207609829
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:28 schreef ryr het volgende:

[..]
Zadel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_207609882
quote:
5s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207609940
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:36 schreef ryr het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207610085
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:41 schreef Legoblokje het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah ik zat al te denken ... maar @ryr:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_207610159
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ah ik zat al te denken ... maar @:ryr:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Drie dezelfde klinkers: Zaanstad - Voorvork.

Maar inderdaad, het valt nu wel beter op zijn plek inderdaad.
Ik snap nu ook dat iemand zei dat het antwoord zo mooi was.
Toen had er een fietsbelletje moeten gaan rinkelen
pi_207610240
17 punten en 1 themahint.
Nou, dat is een schril contrast met vorig jaar.

Voornamelijk door gebrek aan enthousiasme en tijd. Hopelijk volgend jaar weer een wat toegankelijkere versie.
pi_207610771
quote:
11s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
Toch lastig uit je hoofd krijgen zoiets

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch een tijd op het verkeerde spoor gezeten door popgroep "de binnenband" uit Zaanstad. Soms weet Google te veel. Op tijd gecorrigeerd gelukkig.
pi_207612477
Ik ben ook benieuwd wie er bij 16 per abuis

SPOILER: 16c
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heeft geantwoord of

SPOILER: 16d
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207612485
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 12:32 schreef rita147 het volgende:

[..]
Toch een tijd op het verkeerde spoor gezeten door popgroep "de binnenband" uit Zaanstad. Soms weet Google te veel. Op tijd gecorrigeerd gelukkig.
Dit was ook nog een mooie afleiding uit 1997:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207612636
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:43 schreef WitteIris het volgende:
Ik ben ook benieuwd wie er bij 16 per abuis

SPOILER: 16c
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heeft geantwoord of

SPOILER: 16d
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beide vond ik niet mooi genoeg dus die blijven zoeken totdat er wel een mooi antwoord was, maar ik snap bij beide de verwarring. ;)
AIVD puzzel 2023:
1, 2, 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 19, 20, 22, 24c, 25, 26, 27
pi_207612885
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:43 schreef WitteIris het volgende:
Ik ben ook benieuwd wie er bij 16 per abuis

SPOILER: 16c
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heeft geantwoord of

SPOILER: 16d
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

16c hier. Maar vond hem niet sluitend, omdat de Fries zelf geen pseudoniem hanteerde...

Wil iemand per DM toelichten wat de aanpak bij 19a is? Ik heb het idee dat dat nog best een leuke puzzel is, ook als je weet wat je moet doen. Maar de hint van de puzzelmakers zorgt niet voor een lampje bij mij :)

[ Bericht 7% gewijzigd door D. op 09-04-2023 08:07:28 ]
pi_207613724
Bedankt allen voor de hint(s). Ik zat veel te moeilijk te denken... Gelukt :)
pi_207614699
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 16:26 schreef billiebob123 het volgende:
Bedankt allen voor de hint(s). Ik zat veel te moeilijk te denken... Gelukt :)
Story of my life 😉
AIVD Kerstpuzzel 2023: 1a + b, 2a + b, 3a, 6, 10a, 12, 13a, 16a + b 23c, 25, 27
pi_207616366
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 05:40 schreef jurjen3000 het volgende:

[..]
13 is hier zeker geen ergernis maar een mooi antwoord. 2 volkomen mee eens, geen mooie vraag (of ik heb hem ook fout)
Ik ben vooral benieuwd waarom puzzelaars opgave 2 niet mooi vinden... ? Ik vond het juist een leuk gevonden opgave. Niet te moeilijk, niet te makkelijk... Zat wat mij betreft prima in elkaar.

Persoonlijk vind ik 5 dan weer een prut-opgave. Wat is dat toch met de AIVD en P......? Ik vind dat deze dingen niet AIVD-kerstpuzzelwaardig zijn :P. Nooit aan gedacht trouwens bij deze opgave, wel bij 22 overigens...
pi_207616908
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef PZZLD het volgende:

[..]
Ik ben vooral benieuwd waarom puzzelaars opgave 2 niet mooi vinden... ? Ik vond het juist een leuk gevonden opgave. Niet te moeilijk, niet te makkelijk... Zat wat mij betreft prima in elkaar.

Persoonlijk vind ik 5 dan weer een prut-opgave. Wat is dat toch met de AIVD en P......? Ik vind dat deze dingen niet AIVD-kerstpuzzelwaardig zijn :P. Nooit aan gedacht trouwens bij deze opgave, wel bij 22 overigens...
Ik vond 2 eerst ook niks, maar toen kwam ik er achter dat dit ook wel zo'n beetje alle woorden in deze categorie waren die je in een plaatje kunt uitbeelden, dus toen kon ik hem wel waarderen.

22a vind ik dan weer tegenvallen. Als ik het goed begrijp, hadden ze hier letterlijk elk paar getallen kunnen kiezen dat optelde tot een getal in de reeks... of ik moet daar nog iets gemist hebben.
pi_207616940
quote:
99s.gif Op woensdag 18 januari 2023 19:57 schreef Legoblokje het volgende:

[..]
Ik vond 2 eerst ook niks, maar toen kwam ik er achter dat dit ook wel zo'n beetje alle woorden in deze categorie waren die je in een plaatje kunt uitbeelden, dus toen kon ik hem wel waarderen.

22a vind ik dan weer tegenvallen. Als ik het goed begrijp, hadden ze hier letterlijk elk paar getallen kunnen kiezen dat optelde tot een getal in de reeks... of ik moet daar nog iets gemist hebben.
Voor 22a: dat dacht ik eerst ook, maar blijkbaar zit er nog een addertje onder het gras. Die probeer ik 'as we speak' nog even te ontcijferen.
pi_207616997
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef PZZLD het volgende:

[..]
Nooit aan gedacht trouwens bij deze opgave, wel bij 22 overigens...
Je bent niet de enige. Ik voel me echt dom nu.
pi_207617137
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef PZZLD het volgende:

[..]
Ik ben vooral benieuwd waarom puzzelaars opgave 2 niet mooi vinden... ? Ik vond het juist een leuk gevonden opgave. Niet te moeilijk, niet te makkelijk... Zat wat mij betreft prima in elkaar.

Persoonlijk vind ik 5 dan weer een prut-opgave. Wat is dat toch met de AIVD en P......? Ik vind dat deze dingen niet AIVD-kerstpuzzelwaardig zijn :P. Nooit aan gedacht trouwens bij deze opgave, wel bij 22 overigens...
2 is lelijk en meh. 5 is prachtig. Je moet alleen ff voorbij die vlaggen kijken.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 19:58 schreef PZZLD het volgende:

[..]
Voor 22a: dat dacht ik eerst ook, maar blijkbaar zit er nog een addertje onder het gras. Die probeer ik 'as we speak' nog even te ontcijferen.
Een adder en een cobra blijkbaar. Die adder had ik wel gezien...
pi_207617198
quote:
9s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:01 schreef thabit het volgende:

[..]
Je bent niet de enige. Ik voel me echt dom nu.
Ik schaam mij er absoluut niet voor dat ik deze niet heb gevonden.. Als ze nou iets met de getallen in die talen hadden gedaan, dan was er nog iets te puzzelen geweest. Nu was het alleen maar iets zoeken en de mazzel hebben of je het vindt of niet. Net als 9 overigens. Persoonlijk vind ik dat de mindere opgaves.
pi_207617234
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:10 schreef CarloV het volgende:
5 is prachtig
:O

Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen ;)
pi_207617289
Ik vind het sowieso bizar dat 9 überhaupt is gevonden. Hoe zijn mensen daar op gekomen????
pi_207617290
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:13 schreef PZZLD het volgende:

[..]
Ik schaam mij er absoluut niet voor dat ik deze niet heb gevonden.. Als ze nou iets met de getallen in die talen hadden gedaan, dan was er nog iets te puzzelen geweest. Nu was het alleen maar iets zoeken en de mazzel hebben of je het vindt of niet. Net als 9 overigens. Persoonlijk vind ik dat de mindere opgaves.
9 vond ik echt prachtig! Het plaatje heeft genoeg aanwijzingen over de richting waarin je het moet zoeken zonder dat meteen duidelijk is wat het nou precies is.
pi_207617437
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:13 schreef PZZLD het volgende:

[..]
Als ze nou iets met de getallen in die talen hadden gedaan, dan was er nog iets te puzzelen geweest.
Nah 5 heeft genoeg handvatten. En er was iets met getallen in de talen gedaan, maar daarvoor had je dus de volgorde moeten gebruiken (die er ook duidelijk was). En ik vond hem door de vraagstelling anders te interpreteren.
pi_207617486
quote:
99s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef Legoblokje het volgende:
Ik vind het sowieso bizar dat 9 überhaupt is gevonden. Hoe zijn mensen daar op gekomen????
Een combinatie van toeval en teamwork, denk ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door PZZLD op 18-01-2023 20:52:15 ]
pi_207617598
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef thabit het volgende:

[..]
9 vond ik echt prachtig! Het plaatje heeft genoeg aanwijzingen over de richting waarin je het moet zoeken zonder dat meteen duidelijk is wat het nou precies is.
Daarom zat ik alle programma’s van Comedy Central te checken. Het CC logo stond er zooo overduidelijk in :’)

Ik vond juist 2 heel leuk. Dat is er zo eentje die je in je hoofd kan stoppen en dan, na een paar dagen sudderen, onder de douche kan oplossen. Net als de waarde van het kleine natuurgebied en 21, de puzzel waar weinigen raad mee wisten.
Ik hou van dat soort puzzels!

Daarnaast vond ik de handjes, ballonnen, sneeuwpopjes, konami, dart, appelboom en woordle ook heel leuk om te doen.

De reeksen, woordjes, sommetjes en standaard encryptie ook wel leuk.

Maar zo’n 9 is gewoon wel vergezocht. Maar als ik hem gevonden zou hebben, zou ik hem vast ook geweldig vinden 😁

5 snap ik nu nog niet, maar ik heb dan ook geen moeite gedaan. Moest de kerstboom aftuigen want kerst is nu écht voorbij.
pi_207617697
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef thabit het volgende:

[..]
9 vond ik echt prachtig! Het plaatje heeft genoeg aanwijzingen over de richting waarin je het moet zoeken zonder dat meteen duidelijk is wat het nou precies is.
Ben op mijn beurt dan weer erg benieuwd welke aanwijzingen jij hier dan in zag. Ik heb heel veel aanwijzingen gezien, maar die blijkbaar gemist ;).
pi_207617877
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:32 schreef PZZLD het volgende:

[..]
Een combinatie van toeval en teamwork, denk ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207617956
quote:
99s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:53 schreef Legoblokje het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Raar is dat hè, dat je soms heel veel aanwijzingen in een puzzel vindt, die er uiteindelijk helemaal niets mee te maken blijken hebben. Nog even ter verduidelijking. Ook 9 was dus geen wielrennen hoor. Ook al zou je er nog een heel mooi wiel in kunnen zien met spaken en rondjes ;). Ik zit vlg mij nog steeds in de wielrentunnel, haha.
pi_207617982
quote:
99s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef Legoblokje het volgende:
Ik vind het sowieso bizar dat 9 überhaupt is gevonden. Hoe zijn mensen daar op gekomen????
Ik kan wel uitleggen hoe ik het heb gevonden. Anderen hebben waarschijnlijk een ander denkproces.
SPOILER: waarschuwing: onthullend!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207618229
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:58 schreef thabit het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
pi_207618235
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:57 schreef PZZLD het volgende:

[..]
Raar is dat hè, dat je soms heel veel aanwijzingen in een puzzel vindt, die er uiteindelijk helemaal niets mee te maken blijken hebben. Nog even ter verduidelijking. Ook 9 was dus geen wielrennen hoor. Ook al zou je er nog een heel mooi wiel in kunnen zien met spaken en rondjes ;). Ik zit vlg mij nog steeds in de wielrentunnel, haha.
Ja, 9 was me al duidelijk :)
Ik zag er hele andere dingen in, zoals een zwart gat. Of een spinnewiel, als verwijzing naar Repelsteeltje met die gouden stukken er tussen. :P
pi_207618261
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:58 schreef thabit het volgende:

[..]
SPOILER: waarschuwing: onthullend!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')

Aan de andere kant: De Roast of Carlo wordt nu al beter bekeken dan die van Famke Louise.
pi_207618957
Ik wil aan beginnen gaan 19b, maar volgens mij mis ik een ingang?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207619103
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:53 schreef mister_xxx het volgende:
Ik wil aan beginnen gaan 19b, maar volgens mij mis ik een ingang?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207619543
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:01 schreef thabit het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207619854
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 20:58 schreef thabit het volgende:

[..]
Ik kan wel uitleggen hoe ik het heb gevonden. Anderen hebben waarschijnlijk een ander denkproces.
SPOILER: waarschuwing: onthullend!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vreselijk dit. Ik heb deze persoon bekeken maar afgeschoten omdat het aantal jaren tussen begin en einde carrière niet overeen kwam met het aantal cirkels. Dit verklaard ook waarom ik de 3 puntjes niet kon plaatsen :(
AIVD puzzel 2023:
1, 2, 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 19, 20, 22, 24c, 25, 26, 27
pi_207619912
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:24 schreef mister_xxx het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedoel je dat je niet meteen een duidelijke oplossing ziet voor alle rijen en kolommen? Gezien het aantal mogelijke oplossingen klopt dat namelijk zoals al uitvoerig geklaagd is hier. ;)
AIVD puzzel 2023:
1, 2, 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 19, 20, 22, 24c, 25, 26, 27
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')