abonnement Unibet Coolblue
pi_207428775

Crowdfunding is hot! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. In 2021 is de markt van financiering via crowdfunding sterk gegroeid naar 730 miljoen euro. Dat is een groei van plus 75% (bron).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
Max crowdfund (MAX), investeren in vastgoed in NL en buitenland.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending.
October (OCT), platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (CP), investeren in beroepsvaart.
Matching Capital (MC), investeren in vastgoed vanaf 5.000 euro.
All4funding (A4F), inspirerend investeren.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_207429096
Boeterente Rontgenstraat in de wallet. Ook de rente van december voor Oudeschoot Voltalaan is gestort

[ Bericht 7% gewijzigd door KrekelJapie op 05-01-2023 15:23:24 ]
  donderdag 5 januari 2023 @ 12:41:46 #3
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207429275
Ik had een beetje verwacht dat de diverse platforms i.v.m. gewijzigde belastingbeleid (VRH) nieuwe projecten zoveel mogelijk zouden doorschuiven tot na 1 januari. Maar ik kom bedrogen uit. Het is momenteel erg mager met het aanbod. Gelukkig kan dat ook maar weer zó veranderen....
pi_207430080
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:41 schreef InVestEerder het volgende:
Ik had een beetje verwacht dat de diverse platforms i.v.m. gewijzigde belastingbeleid (VRH) nieuwe projecten zoveel mogelijk zouden doorschuiven tot na 1 januari. Maar ik kom bedrogen uit. Het is momenteel erg mager met het aanbod. Gelukkig kan dat ook maar weer zó veranderen....
Eens. Verwacht dat het komt dat ondernemers, intermediairs en financiers ook in de 'vakantieperiode' het wat rustiger hebben
pi_207430214
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:03 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Eens. Verwacht dat het komt dat ondernemers, intermediairs en financiers ook in de 'vakantieperiode' het wat rustiger hebben
Ondernemers met een vastgoedfinanciering wilde juist voor 1-1 vanwege hogere overdrachtsbelasting.
pi_207431151
Kostenverhoging sig
quote:
Graag brengen wij je op de hoogte van de nieuwe tariefwijzigingen per 1 januari 2023 voor investeerders.

Door wetswijzigingen vanuit de Europese Unie is er een nieuwe regelgeving van toepassing voor Crowdfunders, dat ervoor gezorgd heeft dat wij onze organisatie anders hebben moeten inrichten om te voldoen aan de nieuwe richtlijnen. Naast deze aanpassingen heeft ook SamenInGeld te maken met aangepaste kosten van allerlei zaken. Als gevolg daarvan zullen de tarieven aangepast worden.

De gewijzigde tarieven zijn ook te vinden op onze website en gelden voor alle nieuwe projecten die geplaatst worden vanaf heden. Voor investeringen gedaan in al lopende projecten hanteren wij de destijds van toepassing zijnde tarieven.

De nieuwe tarieven voor investeringen zijn:
In het eerste jaar 0,055 % per maand.
In de daarop volgende jaren 0,025 % per maand.
Ook kostenaanpassing naar maand ipv jaar. Wel een beetje jammer dat de kosten in het eerste jaar hoger zijn dan volgende jaren. De totale kosten blijven in zijn algemeenheid lager dan de meeste andere platforms.

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 05-01-2023 15:41:47 ]
pi_207431233
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:15 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ondernemers met een vastgoedfinanciering wilde juist voor 1-1 vanwege hogere overdrachtsbelasting.
En daarom zullen er nu in het begin van het jaar minder zijn die met een vastgoedfinanciering komen
pi_207431329
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 15:40 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
En daarom zullen er nu in het begin van het jaar minder zijn die met een vastgoedfinanciering komen
Tenzij Groninger akte....
pi_207431341
Binnen 8 maanden al 2 betalingen gemist en het depot nu leeg is bij gve
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betreft bedrijfspand tegen 100% ltv. Veel ruimte voor tegenvallers is er dus niet
pi_207431362
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 15:46 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Tenzij Groninger akte....
Klopt, maar veelal zal de koper hier niet blij van worden omdat ze wel moeten leveren, maar nog geen geld ontvangen.
pi_207431365
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 15:34 schreef KrekelJapie het volgende:
Kostenverhoging sig
[..]
Ook kostenaanpassing naar maand ipv jaar. Wel een beetje jammer dat de kosten in het eerste jaar hoger zijn dan volgende jaren. De totale kosten blijven in zijn algemeenheid lager dan de meeste andere platforms.
Net SIG in mijn admin. bijgewerkt. volgens mij kloppen nu al mijn januari betalingen +correcties. Dank aan anderen die gereclameerd hebben bij SIG om fouten te corrigeren, het heeft weer geholpen! Nu maar hopen dat het volgende maand goed gaat. Bij nieuwe projecten kan het in ieder geval door de maandelijks in rekening gebrachte kosten niet meer zo snel fout gaan.

Zie net dat er een nieuwe 3 jaars SIG aankomt https://investeren.sameni(...)erdam-albatrospad-16


Dan dan nog dit:

Aanpassingen op de website
Komende maanden zullen wij in de e-Wallets aanpassingen doen zodat er meer zoekfuncties en een betere presentatie van de gedane investeringen te zien zijn.
Stap 1 is deze week een extra optie in het e-Wallet menu genaamd "behaalde resultaten". Hierin zal het gemakkelijker zijn om per project te zoeken op plaatsnaam of op project naam. Ook laten wij niet meer alle projecten zien zonder dat je bent ingelogd.

In de komende stappen zal onder andere de "2 way authentication" ingevoerd gaan worden. Meer tekst en uitleg hierover volgt in een volgende nieuwsbrief. Daarnaast zullen de zoekmogelijkheden uitgebreid gaan worden op bijvoorbeeld lopende projecten en afgeloste projecten.


Hoop dat men van eerdere wijzigingen geleerd heeft en eerst goed test voor dat men de wijzigingen doorvoert. Heb geen zin in wederom een hoop ellende!

[ Bericht 10% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-01-2023 16:15:00 ]
pi_207431907
quote:
Ziet er zo op het oog prima uit.
Het grootste risico is het platform risico.
pi_207431956
Kleine lening mobiele Bandenservice
https://www.collincrowdfund.nl/jda-mobiele-bandenservice/
Ruime overwaarde eigen woning, maar geen hypothecaire dekking
pi_207431970
quote:
en een geschatte waarde, dat zijn de beste..
Ach op basis van de WOZ zal het al wel goed gaan idd
Echter op basis van ex BTW huur (51k per jaar) - verwacht ik een taxatiewaarde van ca 616k (factor 12)

De geschatte waarde van 1.500k is mijn inziens wel misleidend en wellicht ook de reden van het niet laten taxeren van het geheel.


" Totale overwaarde op beide panden na vestiging hypotheekrecht: ¤ 1.620.156,-"
Er worden dus 2 hypotheken gevestigd? (ook een 2de hypotheek op woonhuis?)

" Financiering:
annuïteitenlening (eerste jaar aflossingsvrij)"

Even verderop:

" Propositie:

- Financiering ¤ 160.000,-

- Aflossingsvrije lening"

Is t nou een annuiteit of aflossingsvrije lening?

Al met al weer een rommeltje.

[ Bericht 12% gewijzigd door impact9 op 05-01-2023 17:03:00 ]
pi_207432598
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:54 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ja , einde looptijd dus geen extraatje 😀
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:50 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207433604
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 16:36 schreef impact9 het volgende:

[..]
en een geschatte waarde, dat zijn de beste..
Ach op basis van de WOZ zal het al wel goed gaan idd
Echter op basis van ex BTW huur (51k per jaar) - verwacht ik een taxatiewaarde van ca 616k (factor 12)

De geschatte waarde van 1.500k is mijn inziens wel misleidend en wellicht ook de reden van het niet laten taxeren van het geheel.


" Totale overwaarde op beide panden na vestiging hypotheekrecht: ¤ 1.620.156,-"
Er worden dus 2 hypotheken gevestigd? (ook een 2de hypotheek op woonhuis?)

" Financiering:
annuïteitenlening (eerste jaar aflossingsvrij)"

Even verderop:

" Propositie:

- Financiering ¤ 160.000,-

- Aflossingsvrije lening"

Is t nou een annuiteit of aflossingsvrije lening?

Al met al weer een rommeltje.

sinds wanneer heeft een bedrijfspand een woz waarde ?
pi_207433700
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 18:59 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
sinds wanneer heeft een bedrijfspand een woz waarde ?
In Amsterdam kan dat
https://www.amsterdam.nl/(...)A68D-85CDEB623EC6%7D
pi_207433701
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 18:59 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
sinds wanneer heeft een bedrijfspand een woz waarde ?
Sinds zolang de ozb bestaat denk ik. Voor bedrijfspanden is net zo goed ozb verschuldigd, de woz waarde is alleen niet openbaar.
pi_207434136
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 18:59 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
sinds wanneer heeft een bedrijfspand een woz waarde ?
Al heel lang (ergens rond 1995 zeg ik zo uit m'n hoofd). Alleen is die waarde niet openbaar opvraagbaar zoals bij een woonhuis tegenwoordig wel het geval is (maar vroeger ook niet het geval was). In de basis heeft elk onroerendgoed een WOZ waarde die door de gemeente wordt vastgesteld ook o.a. gemeentelijke belastingen (ozb) aan vast zit.

Aanvulling:sinds eind 2016 is de woz-waarde van woningen openbaar toegangelijk info

[ Bericht 3% gewijzigd door tnhb op 05-01-2023 19:38:51 ]
pi_207434398
MAX blikt terug op het afgelopen jaar. Een Corbelo-update zou ook welkom zijn
https://www.maxcrowdfund.nl/blog/max-property-group-2022-recap
Morgen een nieuw project Duitsland 460 k ben benieuwd
pi_207434789
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 19:48 schreef Slingervinger het volgende:
MAX blikt terug op het afgelopen jaar. Een Corbelo-update zou ook welkom zijn
https://www.maxcrowdfund.nl/blog/max-property-group-2022-recap
Morgen een nieuw project Duitsland 460 k ben benieuwd
Wow, klinkt als een zeer interessant investeringsplatform........ :(

Ik ben er met meer geluk dan kunde van weggebleven (de authenticatie (als Belg zijnde) liep bij mij nog al stroef) en aangezien ik een vrij short attention span heb, die investering gelukkig gemist, maar hoop dat het voor alle investeerders hier na veel horten en stoten goed afloopt.
pi_207436195
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 4:43:10 PM] schreef Max Property Group het volgende:

[..]
Tientallen leningen zijn afgerond en terugbetaald aan investeerders, en er zijn tot op heden geen wanbetalingen geweest.
Geen wanbetalingen? Zo zo, ze durven wel!
pi_207436289
Wat ontbreekt nog van SIG:

* Beelstraat inz 1A
* Zuideinde Nieuwkoop
* Jan v Riebeeck

Valt mee, na 4 werkdagen :6
Pecunia non olet
pi_207436719
Zelfs een kapotte klok staat twee keer per dag goed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_207436916
Symbolische betalingsregeling is ook een mooie😇

Zag dat KoM ook weer een fulltime kracht heeft geworven
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android
Toch bijzonder dat dit platform levensvatbaar is.
pi_207439352
Leuk om dit soort updates te krijgen. Meeste ondernemers doen dit niet.
quote:
Beste Investeerders,

Dit jaar kan ik daadwerkelijk met geheven glas zeggen: Gelukkig Nieuwjaar!

Vorig jaar begonnen we met 4 weken lockdown door Corona en kreeg ik toestemming van jullie om de maandelijkse aflossing uit te stellen, dit werd natuurlijk zeer gewaardeerd en zijn gelukkig dergelijke lockdowns ons allen verder bespaard gebleven.

Lunchroom Engelhard kan behalve die valse start in januari terugblikken op een geweldig 2022. Tussen 12:00 en 14:00 zitten we altijd vol en vanwege de lange nazomer kon het gezellige terras ook volop benut worden. Wel vond ik het vervelend naar de gasten toe om uiteindelijk in september een prijsverhoging van 15% door te moeten voeren, maar ontkwam daar vanwege de voor ieder bekende redenen helaas niet aan.

Het Engelhard personeelsteam is inmiddels gevormd tot een hecht team, zowel in de keuken als in de bediening en in de recensies die wij krijgen wordt niet alleen het lekkere eten geroemd, maar met name ook de vriendelijkheid van het bedienend personeel.

Verder zijn de weekenddagen vaak ruim gevuld met groepen voor babyshowers, doen de High Teas het bijzonder goed, mochten we enkele personeelsfeesten verzorgen en breidt de catering op lokatie zich nog steeds verder uit.

Al met al, reden genoeg om dankbaar te zijn en om er dit nieuwe jaar ook weer vol goede moed tegen aan te gaan!

Met nogmaals veel dank voor jullie investering, de coulance bij het uitstel van aflossen en met hartelijkste groet,

Wilma Broekarts
Lunchroom Engelhard
Ik heb onlangs gebruik gemaakt van mijn incentive en het zat inderdaad stampvol.
pi_207439447
Cafetaria Staphorst draait ook lekker. Voor 2e keer een vervroegde deelaflossing
https://www.collincrowdfund.nl/cafetaria-sun/
ltv wordt alsmaar beter
pi_207441227
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:18 schreef KrekelJapie het volgende:
Leuk om dit soort updates te krijgen. Meeste ondernemers doen dit niet.
[..]
Ik heb onlangs gebruik gemaakt van mijn incentive en het zat inderdaad stampvol.
Ik zou zo graag meer incentives zien, vindt het soms zo zonde dat dat niet wordt gedaan. Natuurlijk is dat niet van toepassing bij vastgoed/Flip leningen, maar er zijn zoveel andere kansen 😁
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_207441349
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een incentive en ben er ook op tegen dat ondernemers dat aanbieden. Het doet wat mij betreft afbreuk aan het zakelijk karakter van een lening.

Zorg gewoon dat je een marktconforme rente betaalt, op tijd.
pi_207441389
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:52 schreef Bobby100 het volgende:
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een incentive en ben er ook op tegen dat ondernemers dat aanbieden. Het doet wat mij betreft afbreuk aan het zakelijk karakter van een lening.

Zorg gewoon dat je een marktconforme rente betaalt, op tijd.
In de begintijd van crowdfunding was dit vrij normaal. Ik weet nog wel dat ik een shampoo of korting op toegang tot een speelgelegenheid ontving als bedankje voor een investering .

Persoonlijk vind ik het wel erg leuk, een klein extra bedankje en een stukje binding met een bedrijf. Maar goed, ik ben dan ook meer een "gevoelsbelegger", ik investeer alleen in bedrijven waar ik iets bij voel. Het gaat mij niet enkel om het geld.
pi_207441425
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:52 schreef Bobby100 het volgende:
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een incentive en ben er ook op tegen dat ondernemers dat aanbieden. Het doet wat mij betreft afbreuk aan het zakelijk karakter van een lening.

Zorg gewoon dat je een marktconforme rente betaalt, op tijd.
De oorspronkelijke gedachte van CrowdFunding is juist dat een ondernemer ook een band legt met de investeerders. En op zo'n manier meteen sponsors voor zijn product krijgt die het ook verder uitdragen. Het gaat dus meer dan alleen maar om geld.
Helaas is dat idee de laatste tijd meer op de achtergrond geraakt.
Een incentive is in ieder geval een mooie manier om met elkaar in contact te komen.
pi_207441969
Nieuwste MAX een uur open 70% vol van de 460 k
pi_207442432
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:00 schreef dyna18 het volgende:

[..]
De oorspronkelijke gedachte van CrowdFunding is juist dat een ondernemer ook een band legt met de investeerders. En op zo'n manier meteen sponsors voor zijn product krijgt die het ook verder uitdragen. Het gaat dus meer dan alleen maar om geld.
Helaas is dat idee de laatste tijd meer op de achtergrond geraakt.
Een incentive is in ieder geval een mooie manier om met elkaar in contact te komen.
ok. stukje nuance:

Ik ben het er zeker mee eens dat het leuk is om in bedrijven te investeren en er een gevoel bij te hebben. Daarom neem ik ook soms genoegen met een lagere rente.

Wel merk ik in de praktijk dat in het zakendoen de betaalmoraal steeds slechter wordt. Mensen nemen ontslag, kopen een macbook en zijn ondernemer. Vervolgens komen ze afspraken niet na en betalen ze slecht. Zo een incentive is leuk voor de paar mensen die er gebruik van maken, maar de overige investeerders zijn gewoon gebaat bij een strakke betaling. Een bericht zoals hierboven gepost van de eigenaar van een lunchroom die een blijk van waardering aan de investeerders toont doet mij meer. Bij zo iemand zou ik eerder als ik eens in de buurt ben langs gaan en betaal ik met plezier de rekening.

Crowdfunding is heel leuk door de band die je voelt met een ondernemer, maar is geen liefdadigheid. Vorig jaar kwam ik een crowdfunding tegen van een meisje (uit een vermogende familie) dat ik toevallig ken. Hier werd ook gestrooid met incentives en over hoe leuk het is dat je vrouwelijk ondernemerschap steunt. Ondertussen was de rente de helft van wat marktconform is. Dan geef ik mijn geld liever een een n.t.b. goed doel.
pi_207442954
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:45 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
ok. stukje nuance:

Ik ben het er zeker mee eens dat het leuk is om in bedrijven te investeren en er een gevoel bij te hebben. Daarom neem ik ook soms genoegen met een lagere rente.

Wel merk ik in de praktijk dat in het zakendoen de betaalmoraal steeds slechter wordt. Mensen nemen ontslag, kopen een macbook en zijn ondernemer. Vervolgens komen ze afspraken niet na en betalen ze slecht. Zo een incentive is leuk voor de paar mensen die er gebruik van maken, maar de overige investeerders zijn gewoon gebaat bij een strakke betaling. Een bericht zoals hierboven gepost van de eigenaar van een lunchroom die een blijk van waardering aan de investeerders toont doet mij meer. Bij zo iemand zou ik eerder als ik eens in de buurt ben langs gaan en betaal ik met plezier de rekening.

Crowdfunding is heel leuk door de band die je voelt met een ondernemer, maar is geen liefdadigheid. Vorig jaar kwam ik een crowdfunding tegen van een meisje (uit een vermogende familie) dat ik toevallig ken. Hier werd ook gestrooid met incentives en over hoe leuk het is dat je vrouwelijk ondernemerschap steunt. Ondertussen was de rente de helft van wat marktconform is. Dan geef ik mijn geld liever een een n.t.b. goed doel.
Uiteraard is het als investeerder een vanzelfsprekendheid dat je een project waarin je eventueel wil investeren zo goed mogelijk bekijkt en beoordeeld.

Daarnaast en los hiervan kan het een win win situatie zijn om als geldnemer (afhankelijk van het soort onderneming) een nette incentive aan te bieden. Het spreekt voor zich dat maar een gedeelte van de investeerders hier uiteindelijk gebruik van zal maken. Hierdoor is het voor de ondernemer mogelijk om nieuwe klanten en/of ambassadeurs voor het bedrijf te creëren. Er ontstaat namelijk ook vaak een contact moment. Ook een eventuele toekomstige geldvraag van de ondernemer kan hierdoor soms makkelijker vol komen.
pi_207445180
Nieuw project bij KoM:

quote:
Kapitaal op Maat heeft een nieuw project gepubliceerd dat aan uw ingestelde voorkeuren voldoet. Mogelijk is voor dit project een oriëntatieperiode van toepassing voordat u een investering kunt plaatsen. Gedurende deze oriëntatieperiode kunt u tot 90% van het doelbedrag wel alvast een toezegging in het project plaatsen. Op de projecttegel kunt u zien vanaf wanneer het project open gaat voor investeringen.
Wilt u het project alvast bekijken, ga dan naar Mts Verweijen Veehandel.

Met vriendelijke groet,

Kapitaal Op Maat
https://www.kapitaalopmaa(...)-Verweijen-Veehandel

Bij de naam gaan bij mij meteen de alarmbellen af...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207445318
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:43 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project bij KoM:
[..]
https://www.kapitaalopmaa(...)-Verweijen-Veehandel

Bij de naam gaan bij mij meteen de alarmbellen af...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:Y vreemd verhaal want als ik het goed herinner is het onroerend goed destijds inderdaad verkocht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207445504
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:56 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
:Y vreemd verhaal want als ik het goed herinner is het onroerend goed destijds inderdaad verkocht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik geloof het wel…
pi_207445635
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 18:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ja, ik geloof het wel…
Ik zit / zat / ga er niet in , maar zou het dan deze zijn uit 2018 met de berichten uit 2020?

https://www.collincrowdfund.nl/verweijen-veehandel/
https://www.gelderlander.(...)-boerenerf~a1808c3c/
https://www.gelderlander.(...)50c038bc75&auth_rd=1

[ Bericht 10% gewijzigd door peterc op 06-01-2023 18:31:15 ]
pi_207445815
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:56 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
:Y vreemd verhaal want als ik het goed herinner is het onroerend goed destijds inderdaad verkocht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is dezelfde boer. Het bedrijf
zit nu op een ander adres 20km verderop
quote:
Samen met mijn vader hebben we in 2015 al een project met Kapitaal op Maat gedaan, die we in de afgesproken 3 jaar netjes hebben terugbetaald. Zowel de snelle funding als de prettige samenwerking zijn goed bevallen, dus was Kapitaal op Maat de eerste keus om weer te benaderen voor een nieuwe financiering.
Waren weinig andere opties lijkt me
pi_207445869
Betalingsachterstand sinds november bij CCF project De Leliehoeve

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet heel best na 7 maanden en nog geen cent aflossing...
pi_207447087
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 18:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Het is dezelfde boer. Het bedrijf
zit nu op een ander adres 20km verderop
[..]
Waren weinig andere opties lijkt me
Tja, bij Collin en GvE werd hij vast niet meer met open armen ontvangen.
pi_207447756
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 18:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Het is dezelfde boer. Het bedrijf
zit nu op een ander adres 20km verderop
[..]
Waren weinig andere opties lijkt me
Met die panelen heeft hij meteen ook stroom voor zijn plantjes :P
Pecunia non olet
pi_207450064
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 18:37 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Betalingsachterstand sinds november bij CCF project De Leliehoeve

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet heel best na 7 maanden en nog geen cent aflossing...
Was dit niet een project waar al vooraf een hoop gedoe over was?

Kwam volgens mij niet vol en werd toen niet het belangrijkste deel van het onderpand uit de zekerheden gehaald waarna bijna iedereen op het forum zijn investering teruggetrokken heeft?

Zoiets in ieder geval.
pi_207450507
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 22:50 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Was dit niet een project waar al vooraf een hoop gedoe over was?

Kwam volgens mij niet vol en werd toen niet het belangrijkste deel van het onderpand uit de zekerheden gehaald waarna bijna iedereen op het forum zijn investering teruggetrokken heeft?

Zoiets in ieder geval.
Als ik de coaches zie heb ik al gegeten en gedronken. Zal bij mij ook wel meegespeeld hebben.

Het is een fraai gebouw maar ze zijn zo vreselijk zwaar gefinancierd, de financieringslasten waren bijna niet op te brengen, lag er m.i. dik bovenop dat het heel moeilijk zou worden om te overleven. Ze hadden beter voor de helft van het geld iets in het oosten van het land kunnen kopen.

[ Bericht 15% gewijzigd door obligataire op 06-01-2023 23:25:44 ]
Pecunia non olet
pi_207453057
Mexicaanse en de Hawaïaanse keuken
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26931
Wel een incentive, geen zekerheden
pi_207453339
CCF mogelijk beperkt beschikbaar vandaag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien dat er daarom even iets minder projecten op staan?
pi_207453884
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 09:31 schreef Tjalala het volgende:
CCF mogelijk beperkt beschikbaar vandaag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien dat er daarom even iets minder projecten op staan?
mogelijk maar het lijkt breder, bij MC al een tijdje niks nieuws, bij SiG ook minder en MAX heeft aangekondigd tijdelijk minder nieuw projecten te gaan publiceren
pi_207454701
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 18:20 schreef peterc het volgende:

[..]
Ik zit / zat / ga er niet in , maar zou het dan deze zijn uit 2018 met de berichten uit 2020?

https://www.collincrowdfund.nl/verweijen-veehandel/
https://www.gelderlander.(...)-boerenerf~a1808c3c/
https://www.gelderlander.(...)50c038bc75&auth_rd=1
Gaat inderdaad over dezelfde. Er wordt aangegeven dat voorafgaand aan deze lening de vorige lening bij kom destijd netjes is afgelost, over de gedwongen verkoop (en omstandigheden waardoor) bij de ccf die er daarna is geweest, is niets te lezen. Omdat ik de voorwaarden bij kom niet heb geaccepteerd kan ik geen reacties lezen, er zouden er wel twee zijn, ben benieuw of daarin iemand wel melding heeft gemaakt van de ccf situatie.

Er wordt in de pitch ook gesproken over resultaten uit 2020 en 2021, dat was o.a. de "kwekerij tijd" (voorjaar/zomer 2020), de lenign bij ccf is uiteindelijk in maart 2021 afgelost. De aankoop van dit bedrijf is schijnbaar van augustus 2021, tenmiste dat zou je kunnen opmaken uit de taxatie.

De ontbrekende uitleg bij de verliezen in 2020 (gedwongen sluiting bedrijf) en 2021 (gedwongen verkoop) zijn voor mij het bewijs dat er een gekleurd en samengesteld verhaal wordt verteld in plaats van de volledige waarheid.

Zoals al aangegeven zou iedereen een nieuwe kans verdienen, maar dan wel graag met het volledige verhaal, naar mijn mening worden de investeerders van kom nu hooguit het halve verhaal verteld!
pi_207455845
Nieuwe HCN:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:35:15 #51
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207455932
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:49 schreef tnhb het volgende:

[..]
Gaat inderdaad over dezelfde. Er wordt aangegeven dat voorafgaand aan deze lening de vorige lening bij kom destijd netjes is afgelost, over de gedwongen verkoop (en omstandigheden waardoor) bij de ccf die er daarna is geweest, is niets te lezen. Omdat ik de voorwaarden bij kom niet heb geaccepteerd kan ik geen reacties lezen, er zouden er wel twee zijn, ben benieuw of daarin iemand wel melding heeft gemaakt van de ccf situatie.

Er wordt in de pitch ook gesproken over resultaten uit 2020 en 2021, dat was o.a. de "kwekerij tijd" (voorjaar/zomer 2020), de lenign bij ccf is uiteindelijk in maart 2021 afgelost. De aankoop van dit bedrijf is schijnbaar van augustus 2021, tenmiste dat zou je kunnen opmaken uit de taxatie.

De ontbrekende uitleg bij de verliezen in 2020 (gedwongen sluiting bedrijf) en 2021 (gedwongen verkoop) zijn voor mij het bewijs dat er een gekleurd en samengesteld verhaal wordt verteld in plaats van de volledige waarheid.

Zoals al aangegeven zou iedereen een nieuwe kans verdienen, maar dan wel graag met het volledige verhaal, naar mijn mening worden de investeerders van kom nu hooguit het halve verhaal verteld!
Denk zelfs minder dan het halve verhaal. Gelukkig hebben wij dit forum.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207455954
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 7 januari 2023 11:49 schreef tnhb het volgende:[/


Zoals al aangegeven zou iedereen een nieuwe kans verdienen, maar dan wel graag met het volledige verhaal, naar mijn mening worden de investeerders van kom nu hooguit het halve verhaal verteld!
Daar was ik al bang voor. GvE was vorige keer ook niet op de hoogte van zijn akkefietje.
pi_207456870
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Daar was ik al bang voor. GvE was vorige keer ook niet op de hoogte van zijn akkefietje.
Dan heeft Melanie, de nieuwe funding specialist van KOM, dus wat te doen.
Ze heeft het in ieder geval haar doelen op orde in haar voorstel rondje:

"De komende jaren wil ik het proces van het uitvoeren van de risico- kwalificatie met betrekking tot de financieringsaanvragen naar mij toetrekken en daar waar nodig verder ontwikkelen."

[ Bericht 0% gewijzigd door ETphonehome op 07-01-2023 15:22:30 ]
pi_207457222
SIG Albatros open

https://www.funda.nl/koop(...)9631-albatrospad-16/

[ Bericht 85% gewijzigd door peterc op 07-01-2023 15:42:35 ]
pi_207457231
Nieuwe SIG staat open.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 16:25:56 #56
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207457745
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:31 schreef W1241302 het volgende:
Nieuwe SIG staat open.
Mee gepakt.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207458796
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:00 schreef Slingervinger het volgende:
Nieuwste MAX een uur open 70% vol van de 460 k
nu ineens anderhalve dag later maar 60% vol, merkwaardig
lijkt bij nadere beschouwing een fout op de site te zijn: zelfde project staat ook bij de gesloten inschrijvingen

[ Bericht 10% gewijzigd door Slingervinger op 07-01-2023 18:07:17 ]
pi_207458872
quote:
Site ligt plat😁. Bij een ander platform had ik deze meegenomen, maar ik heb geen zin om nog 5 jaar aan dit platform vast te zitten.
pi_207459119
De tweede rentebetaling (die van 1 dec 2022) van SiG Oleanderstraat staat steeds met een andere datum in mijn Overzicht Geldtransacties.
Nu staat hij er zelfs met de datum van vandaag. ;(

Hebben jullie dat ook?
pi_207460017
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:26 schreef TisIk het volgende:
De tweede rentebetaling (die van 1 dec 2022) van SiG Oleanderstraat staat steeds met een andere datum in mijn Overzicht Geldtransacties.
Nu staat hij er zelfs met de datum van vandaag. ;(

Hebben jullie dat ook?
Niet met de Oleanderstraat, terwijl ik daar wel in heb geïnvesteerd, maar wel met de Kromme Zandweg. Die transactie wordt steeds aangepast naar het huidige tijdstip van inloggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door djtiesto8 op 07-01-2023 19:52:48 ]
pi_207460054
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:31 schreef W1241302 het volgende:
Nieuwe SIG staat open.
Ik sla deze over. schijf 1A te dicht op de WOZ, en niet zo'n fan van splitsing in kleine hokjes, bovendien geen vergunning.
pi_207460217
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 09:31 schreef Tjalala het volgende:
CCF mogelijk beperkt beschikbaar vandaag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien dat er daarom even iets minder projecten op staan?
De website werkt weer. De app bij mij nog niet
pi_207465637
De niet publieke funding heeft niet voldoende opgebracht. Project staat nu regulier op de site
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:14 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje



F*stivaals B.V. grote vastgoedportfolio

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 8 januari 2023 @ 09:19:04 #64
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207465854
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 08:39 schreef KrekelJapie het volgende:
De niet publieke funding heeft niet voldoende opgebracht. Project staat nu regulier op de site
[..]

Crowdfunding is ook een stukje gunning, wat van 2 kanten moet komen.
> in 1e instantie geen gunning van rendement
> voor mij dan in 2e instantie geen gunning van poen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207477245
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 09:19 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Crowdfunding is ook een stukje gunning, wat van 2 kanten moet komen.
> in 1e instantie geen gunning van rendement
> voor mij dan in 2e instantie geen gunning van poen.
Waarschijnlijk denken ze daar zelf iets anders over want ze bieden 8% rente terwijl de zekerheden (volgens eigen zeggen) 'zeer goed' zijn. De LTV (ook volgens eigen zeggen) is 49%. Als dat allemaal waar is dan kan ik me nog wel voorstellen dat ze geen 9 of 10% rente bieden.

De meeste units zijn verhuurd. Dus daar komen al inkomsten uit. Helaas wordt er weer heel weinig afgelost. Forse herfinanciering t.z.t.Iets waar ik me de laatste tijd méér zorgen over maak dan in het verleden.

Mocht men geïnteresseerd zijn in dit project dan zou ik eerder aan deel 1 meedoen dan in de 2 toekomstige delen want hiervan is de LTV verreweg het laagste (49% vs 66% en 67%).

Of dit hele project uiteindelijk ook een financieel bruisend project wordt vind ik moeilijk in te schatten maar met een LTV < 50% op bedrijfsmatig o/g en aanwezige huurcontracten lijkt het risico me niet al te groot. Hooguit een deel van de inleg, al vraag ik me een beetje af hoe de (gedwongen) verkoop van zoveel o/g in zijn werk gaat en hoeveel gegadigden daarvoor in de rij zouden staan. Al met al durf ik wel een basisinleg aan.
Pecunia non olet
  maandag 9 januari 2023 @ 06:11:01 #66
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207478176
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:33 schreef obligataire het volgende:

[..]
Waarschijnlijk denken ze daar zelf iets anders over want ze bieden 8% rente terwijl de zekerheden (volgens eigen zeggen) 'zeer goed' zijn. De LTV (ook volgens eigen zeggen) is 49%. Als dat allemaal waar is dan kan ik me nog wel voorstellen dat ze geen 9 of 10% rente bieden.

De meeste units zijn verhuurd. Dus daar komen al inkomsten uit. Helaas wordt er weer heel weinig afgelost. Forse herfinanciering t.z.t.Iets waar ik me de laatste tijd méér zorgen over maak dan in het verleden.

Mocht men geïnteresseerd zijn in dit project dan zou ik eerder aan deel 1 meedoen dan in de 2 toekomstige delen want hiervan is de LTV verreweg het laagste (49% vs 66% en 67%).

Of dit hele project uiteindelijk ook een financieel bruisend project wordt vind ik moeilijk in te schatten maar met een LTV < 50% op bedrijfsmatig o/g en aanwezige huurcontracten lijkt het risico me niet al te groot. Hooguit een deel van de inleg, al vraag ik me een beetje af hoe de (gedwongen) verkoop van zoveel o/g in zijn werk gaat en hoeveel gegadigden daarvoor in de rij zouden staan. Al met al durf ik wel een basisinleg aan.
Sta niet negatief tegenover het project. Wel negatief over de aanpak.
Derhalve uit principe dat ik niet mee doe.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207479741
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De website werkt weer. De app bij mij nog niet
Ook de app doet het weer.

Vooral de site (en in iets mindere mate de app) is wel een stuk trager geworden. Vooral als ik naar "investeringen" of naar "rekening courant" ga duurt het enige seconden voor de informatie verschijnt en krijg ik een soort lopende balkje te zien.
pi_207480057
Voor eventueel geïnteresseerde staat de mobiele bandenservice inmiddels open.

https://www.collincrowdfund.nl/jda-mobiele-bandenservice/
pi_207480095
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:05 schreef Horsemen het volgende:
Voor eventueel geïnteresseerde staat de mobiele bandenservice inmiddels open.

https://www.collincrowdfund.nl/jda-mobiele-bandenservice/

wilde inschrijven maar kreeg eerst telkens error's over dat er op dit moment een nieuwe versie van het platform werd geinstalleerd en later terug moest komen. Toen ik er wel doorheen kwam en de betaling had afgerond was hij vol.
pi_207480111
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:08 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
wilde inschrijven maar kreeg eerst telkens error's over dat er op dit moment een nieuwe versie van het platform werd geinstalleerd en later terug moest komen. Toen ik er wel doorheen kwam en de betaling had afgerond was hij vol.
Ja, ik heb de indruk dat de site nog niet optimaal werkt.
Collin kenende zullen ze er mee bezig zijn om alles snel weer goed werkend te krijgen.
pi_207480150
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ja, ik heb de indruk dat de site nog niet optimaal werkt.
Ook de app werkt bij mij nog niet.
pi_207480224
Vind het trouwens wel raar dat er niet voordat je naar de betaling doorgaat een reservering wordt gemaakt. Als iemand zijn betaling niet afmaakt kan je hem toch gewoon na een paar minuten weer open zetten?

Nu zit je onnodig met allemaal betalingen.
pi_207480267
De veehandel bij KoM staat inmiddels open.

quote:
Vanaf nu kunt u investeren in het project Mts Verweijen Veehandel.
Kapitaal Op Maat houdt bij dit project een periode van 66 uur aan voordat u kunt investeren. U kunt zich zodoende goed oriënteren. Deze nieuwe methode is een gevolg van de voorschriften die door de AFM zijn ingevoerd.

Met vriendelijke groet,

Kapitaal Op Maat
Er zijn hier volgens mij nog wel een paar KoM investeerders. Het is denk ik wel verstandig dat een van deze investeerders even bij KoM na vraagt of ze van e.e.a. op de hoogte zijn.

Als blijkt dat KoM op de hoogte is, dan is het slecht dat ze er in de pitch alleen over hebben gesproken dat de vorige lening zo stipt is nagekomen. Als blijkt dat ze niet op de hoogte zijn dan is het m.i. wenselijk dat ze op zijn minst de investeerders alsnog informeren.
pi_207480380
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:19 schreef Bobby100 het volgende:
Vind het trouwens wel raar dat er niet voordat je naar de betaling doorgaat een reservering wordt gemaakt. Als iemand zijn betaling niet afmaakt kan je hem toch gewoon na een paar minuten weer open zetten?

Nu zit je onnodig met allemaal betalingen.
Dat levert ook weer discussies op. Het is denk ik een principe kwestie: eerst langs de kassa, dan heb je geïnvesteerd.
En ja soms duren die paar seconden dat je de betaling moet regelen zo lang dat iemand anders je te snel af is. Dat kan je voorkomen door voldoende saldo op de wallet te hebben staan.
Pecunia non olet
pi_207480425
Nieuw klein Collin project met een eerste hypotheek op een bedrijfsmatig onderpand:

De Poel Groep B.V.
¤ 55.000 | 7,5% rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/de-poel-groep-b-v/

Voor mij is de minimale looptijd van 12 maanden waarover rente betaald gaat worden te kort maar voor een ander is een project van 12 tot 24 maanden misschien een pre.
pi_207480434
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:05 schreef Horsemen het volgende:
Voor eventueel geïnteresseerde staat de mobiele bandenservice inmiddels open.

https://www.collincrowdfund.nl/jda-mobiele-bandenservice/

Ik vind het wel een aardig projectje voor een niet al te wild bedrag. De lening zelf is maar klein, de rente is aantrekkelijk en de man wekt de indruk van zijn inkomen goed rond te kunnen komen, als je al zoveel op de hypotheek hebt afgelost. Geen harde zekerheid maar een lening van 25K in 60 annuïteiten , het zou me verbazen als dit hoofdpijn gaat geven.
Pecunia non olet
pi_207480477
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:24 schreef Horsemen het volgende:
De veehandel bij KoM staat inmiddels open.
[..]
Er zijn hier volgens mij nog wel een paar KoM investeerders. Het is denk ik wel verstandig dat een van deze investeerders even bij KoM na vraagt of ze van e.e.a. op de hoogte zijn.

Als blijkt dat KoM op de hoogte is, dan is het slecht dat ze er in de pitch alleen over hebben gesproken dat de vorige lening zo stipt is nagekomen. Als blijkt dat ze niet op de hoogte zijn dan is het m.i. wenselijk dat ze op zijn minst de investeerders alsnog informeren.
Ik heb KoM afgelopen weekend op de geschiedenis (en de daarmee samenhangende achterstanden) gewezen die niet in de pitch stonden. Ben benieuwd welke reactie ik krijg en vooral of ze op de hoogte waren maar het (bewust?) niet hebben gemeld.
pi_207480657
HCN/WoktoGo locatie Sittard Geleen staat open.
Pecunia non olet
pi_207480716
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ja, ik heb de indruk dat de site nog niet optimaal werkt.
Collin kenende zullen ze er mee bezig zijn om alles snel weer goed werkend te krijgen.
En de terugbetalingen lopen ondertussen well gewoon door, komt dus vast goed allemaal.
pi_207480843
quote:
12s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:08 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
En de terugbetalingen lopen ondertussen well gewoon door, komt dus vast goed allemaal.
Zit nu een klein foutje in het saldo doordat ze de laatste uitbetaling 2x in het saldo hebben zitten :)
Komen ze vast wel achter, er is altijd nacontrole daar.
Pecunia non olet
pi_207481097
Linkje



Eerste hypotheek op dit pand
61% LTV

https://www.fundainbusine(...)85881-roggemole-6-4/



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207481863
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:31 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje



Eerste hypotheek op dit pand
61% LTV

https://www.fundainbusine(...)85881-roggemole-6-4/


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een fok-projectje perhaps
https://drimble.nl/bedrijf/lemmer/36022020/de-poel-groep-bv.html

Zou zo niet weten waarom je voor 55k wilt verbouwen in een halleke van 90k , dan zou je een specifiek doel / bestemming moeten hebben denk ik maar, maar soit, zekerheden zijn ok.

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 09-01-2023 13:28:04 ]
pi_207481976
quote:
12s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:21 schreef peterc het volgende:

[..]
Een fok-projectje perhaps
https://drimble.nl/bedrijf/lemmer/36022020/de-poel-groep-bv.html

Zou zo niet weten waarom je voor 55k wilt verbouwen in een halleke van 90k , dan zou je een specifiek doel / bestemming moeten hebben denk ik maar, maar soit, zekerheden zijn ok.
Zijn deelnemingen zitten dus in de zonne-energie hoek. Dat zal voorlopig dus nog wel lekker doorlopen.
pi_207482171
quote:
12s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:21 schreef peterc het volgende:

[..]
Een fok-projectje perhaps
https://drimble.nl/bedrijf/lemmer/36022020/de-poel-groep-bv.html

Zou zo niet weten waarom je voor 55k wilt verbouwen in een halleke van 90k , dan zou je een specifiek doel / bestemming moeten hebben denk ik maar, maar soit, zekerheden zijn ok.
Toch heb ik ergens een vreemd gevoel, zekerheden lijken inderdaad ok, maar het verbouwen voelt vreemd, zeker omdat het pand staat sinds een paar dagen te koop voor net geen 90k. Marktwaarde zou 75k zijn op basis van een taxatie van twee jaar gelden en dan nu voor 55k gaan verbouwen?

De bedrijfsnaam op de deur lijkt niet meer aktief te zijn, maar dat was als ik het goed zag wel een onderneming van twee van zijn partners waarmee hij samen een van zijn andere deelnemingen zit. Er zal dus wel wat uitleg missen, ondanks dat zekerheden goed voelen (ik zou als het pand bij mij in de buurt stond zo een bod doen, maar ken de vraag daar niet) twijfel ik simpelweg omdat er naar mijn gevoel gewoon iets niet klopt.
pi_207482212
Sticker op de deur kan toch vorige eigenaar zijn?
pi_207482276
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:53 schreef Jaco078 het volgende:
Sticker op de deur kan toch vorige eigenaar zijn?
Zekers, hij heeft daar als ik het goed zie indirect ook een relatie mee (zie de linkedin profielen van compagnons waarmee hij samen in s*nn*rg* zit). Dat die onderneming (mogelijk) niet meer bestaat is in de basis niets vreemds mee. Maar dat hij het pand koopt en nu te koop zet (in huidige staat) en dan voor 55k gaat verbouwen komt bij mij vreemd over. Inleg zal vast terug komen, daar twijfel ik niet aan, maar ik zit gewoon niet op mogelijk gedoe te wachten.
  maandag 9 januari 2023 @ 14:01:01 #87
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_207482279
Interessant. Na wat googlen: de eigenaar van het bedrijf met het logo op de deur (Loods810.nl) is ene H*uke de Vri*s. Deze betreffende man is ook mede-eigenaar bij Sinn*rgie B.V. Wie nog meer mede-eigenaar is van Sinn*rgie B.V? Juist, Kl**s de P*el, diegene die nu de lening van CCF aanvraagt.

edit: zelfde weetje als tnhb zie ik nu net :9

https://drimble.nl/bedrijf/lemmer/36022489/sinnergie-bv.html
pi_207482415
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:01 schreef boriq het volgende:
Interessant. Na wat googlen: de eigenaar van het bedrijf met het logo op de deur (Loods810.nl) is ene H*uke de Vri*s. Deze betreffende man is ook mede-eigenaar bij Sinn*rgie B.V. Wie nog meer mede-eigenaar is van Sinn*rgie B.V? Juist, Kl**s de P*el, diegene die nu de lening van CCF aanvraagt.

edit: zelfde weetje als tnhb zie ik nu net :9

https://drimble.nl/bedrijf/lemmer/36022489/sinnergie-bv.html
Ach zal misschien met een onderlinge afrekening te maken hebben waarbij er misschien met de aankoopprijzen van het OG om belastingtechnische reden wat gerommeld wordt. Afijn de unit ziet er goed uit moet makkelijk 55K op kunnen brengen als het mis gaat. Dus ik heb basis ingelegd. Zie hier niet zo veel beren op de weg.
pi_207482768
Het verhaal is misschien wat "onvolledig toegelicht" en of er verbouwd gaat worden ook een ? Zijn deelneeminkjes zitten ook in units ... tzt een verhuizinkje en dan verkoop aan een gerelateerd bvtje misschien.
Maar 55k brengt dit altijd op. Dus het verhaal is een verhaal

update 19.00u : 64% gevuld de verbouwing giet oan

[ Bericht 13% gewijzigd door peterc op 09-01-2023 19:10:44 ]
pi_207484921
GVE. Was vol nu weer op 97%

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27104

Inmiddels weer vol.

[ Bericht 6% gewijzigd door Crowdyfunder op 09-01-2023 19:17:34 ]
pi_207484949
quote:
Vast investeerders die uiteindelijk niet betaald hebben en/of zich alsnog hebben teruggetrokken.
pi_207485475
Probleem dossier bij CCF, ook alleen de rente is niet betaal door het Zorgcompl*x

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207485604
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 17:48 schreef zeeland6 het volgende:
Probleem dossier bij CCF, ook alleen de rente is niet betaal door het Zorgcompl*x

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd over wat voor een nieuwe regeling we nu moeten gaan stemmen. Als al de rente niet meer betaald kan worden dan wordt het vermoedelijk al snel verkopen aan een andere partij. Wat dat gaat opleveren in een tijd waarin de rente behoorlijk omhoog gelopen is, is een grote vraag.

Overigens ook hier net als bij de lel*e Hoeve (zie eerder probleem in dit draadje) dezelfde bij ons wel bekende niet favoriete crowdfund coaches Jo*an en Le*n. Ik ga dus nu echt geen project meer doen waar deze mensen bij betrokken zijn. Ze hebben al zo vaak de verkeerde leningen ingebracht..

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-01-2023 18:13:43 ]
pi_207489492
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 22:50 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Was dit niet een project waar al vooraf een hoop gedoe over was?

Kwam volgens mij niet vol en werd toen niet het belangrijkste deel van het onderpand uit de zekerheden gehaald waarna bijna iedereen op het forum zijn investering teruggetrokken heeft?

Zoiets in ieder geval.
Ja klopt. Het is een woonhuis (900k) en bedrijfspand (1.4mil) aan elkaar vast. De lening was origineel 2.4 mil. Toen werd het woonhuis elders gefinancierd en werd de lening verlaagd met 900k tot 1.5mil

Situatie is nu:

- 1.5 mil lening van CCF op bedrijfspand twv 1.4 miljoen.
- 3e hypotheek twv van 200k op oude woonhuis leningnemer, met overwaarde van ca 130k in 2021.
- persoonlijke garantstelling van echtpaar uit omgeving leningnemer van 250k met "materiële waarde"

Vrij precair dus, enorm LTV op bedrijfspand dat mogelijk lastig verkoopt (als het woonhuis niet mee verkoopt). Rente 8% destijds was er wel een beetje naar. Ben benieuwd hoe deze persoonlijke borgstelling uitpakt als het er echt op aan zou komen.

Maar ja, volgens mij was er inderdaad destijds al discussie over de rentelast, deze lui hebben waarschijnlijk een rentelast van bijna 16k per maand. (8% over 2.4 mil?) wat natuurlijk vrij absurd is. Dan moet je per direct gewoon een goed lopend bedrijf hebben in die locatie anders gaat het fout...
pi_207489747
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 17:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]Overigens ook hier net als bij de lel*e Hoeve (zie eerder probleem in dit draadje) dezelfde bij ons wel bekende niet favoriete crowdfund coaches Jo*an en Le*n. Ik ga dus nu echt geen project meer doen waar deze mensen bij betrokken zijn. Ze hebben al zo vaak de verkeerde leningen ingebracht..
Je zou zeggen, ze zijn twee man sterk dus ze versterken elkaar. Niet dus, ja in hun voorkeur voor notoire wanbetalers..... :6
Pecunia non olet
pi_207490242
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 21:49 schreef obligataire het volgende:

[..]
Je zou zeggen, ze zijn twee man sterk dus ze versterken elkaar. Niet dus, ja in hun voorkeur voor notoire wanbetalers..... :6
Ze kunnen 2x zoveel slechte leningen vinden per week! |:(
pi_207492938
Schip
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27122
2e hypotheek met 98% ltv ipv handelswaarde 🙈
pi_207493009
Lening van Vinke wordt vooralsnog niet afgelost
quote:
De aflossing van deze lening is niet door ons ontvangen. Oorzaak is dat er panden, van de geldnemer, welke in de verkoop staan, nog niet zijn verkocht. Deze lening zal met 6 maanden worden verlengd met een aanvullende rentecompensatie.06-01-2023
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorwaarden voor aanvullende compensatie zijn nog onduidelijk. Het pand waar een hypotheekrecht op rust lijkt niet te koop te staan. Er is deze betaalronde ook geen rente uitbetaald.
pi_207493088
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 07:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Lening van Vinke wordt vooralsnog niet afgelost
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorwaarden voor aanvullende compensatie zijn nog onduidelijk. Het pand waar een hypotheekrecht op rust lijkt niet te koop te staan. Er is deze betaalronde ook geen rente uitbetaald.
Aan het project nummer te zien een GvE project?
pi_207493371
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 07:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Aan het project nummer te zien een GvE project?
Klopt zou vandaag afgelost moeten worden.
pi_207493382
CCF/Bond Gard*ens zou ook e.d.d. afgelost moeten worden. Geen mededelingen tot zover.
Pecunia non olet
pi_207495025
werkkapitaal vastgoed
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26980
2x negatieve hypotheekverklaring tegen net aan het leenbedrag
slechts 7% rente :W
pi_207498106
De opticiën op GvE doet 1% hogere sterkte .
Pecunia non olet
pi_207498128
Zuiders!ngel project van NLinvesteert is compleet afgelost vandaag.

Behoorlijk waardeloos, heeft slechts gelopen van aug tot nu ( 5 maanden, ipv de 36 maanden uit de pitch ). En wordt dan net na vermogenspeildatum afgelost.
In de pitch werd gesuggereerd dat eerste alle vergunningen in orde gemaakt moesten worden en er dan pas herfinanciering door een bank kon plaatsvinden. Snelste doorloop ooit dan voor zo'n projecttype.
Voor mij weer een extra waarschuwing voor dit soort CF-projecten na de zomerperiode.
pi_207498235
Nieuw 5 jarig project bij SiG:

Dingenadonk 29 te Roosendaal LIVE 12 januari 2023 om 15.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Dingenadonk 29 te Roosendaal. Je kunt vanaf 12 januari 2023 om 15.00 uur investeren. Het betreft een tussenwoning met 3 slaapkamers, een zolderkamer, een eigen oprit en een tuin. Het object is gelegen in de gemeente Roosendaal. De locatie ligt op een steenworp afstand van het winkelcentrum de Lindenburg. Parkeren is mogelijk op eigen terrein. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid.

https://investeren.sameni(...)ndaal-dingenadonk-29
pi_207498533
Nieuw project bij HcN:

Het betreft een 4-sterren crowdfundingproject voor Gyrosland Pijnacker. Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

https://horecacrowdfundin(...)d-pijnacker-g9430op1
pi_207498653
Heeft er al iemand geld uit zijn wallet opgenomen (en ontvangen op zijn bankrekening) sinds de collin update?
pi_207498832
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Heeft er al iemand geld uit zijn wallet opgenomen (en ontvangen op zijn bankrekening) sinds de collin update?
Ik neem altijd op via de app en die werkt nog steeds niet (android)
pi_207499025
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Heeft er al iemand geld uit zijn wallet opgenomen (en ontvangen op zijn bankrekening) sinds de collin update?
Zojuist als proef via de app (Apple/iOS) een opname gedaan. App werkt normaal en opname is gelukt. Nu nog even afwachten of het morgenmiddag op mijn rekening gaat verschijnen.
pi_207499390
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Heeft er al iemand geld uit zijn wallet opgenomen (en ontvangen op zijn bankrekening) sinds de collin update?
Ja meerdere keren.
pi_207499679
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:26 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig project bij SiG:

Dingenadonk 29 te Roosendaal LIVE 12 januari 2023 om 15.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Dingenadonk 29 te Roosendaal. Je kunt vanaf 12 januari 2023 om 15.00 uur investeren. Het betreft een tussenwoning met 3 slaapkamers, een zolderkamer, een eigen oprit en een tuin. Het object is gelegen in de gemeente Roosendaal. De locatie ligt op een steenworp afstand van het winkelcentrum de Lindenburg. Parkeren is mogelijk op eigen terrein. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid.

https://investeren.sameni(...)ndaal-dingenadonk-29
morgen maar ff luisteren en ff op de website geklikt > veel snel gebla en online cursus 1,0k & 3-daagse 2,4k ex btw. Is blijkbaar toch nog vraag naar.
https://zowordjesteenrijk(...)d-met-dennis-mulder/
https://vrijheidvastgoed.nl/over-ons/
https://www.google.com/ma(...)A!2e0!7i16384!8i8192 Whatyouseeiswhatyouget

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 10-01-2023 18:00:54 ]
pi_207499936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Heeft er al iemand geld uit zijn wallet opgenomen (en ontvangen op zijn bankrekening) sinds de collin update?
Ik denk dat ING vandaag een storing had. Zowel gve als ccf net pas ontvangen.
pi_207499969
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:15 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik neem altijd op via de app en die werkt nog steeds niet (android)
Hier werkt hij wel via android, zitten nog wel wat foutjes in de app.
pi_207500366
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 17:46 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik denk dat ING vandaag een storing had. Zowel gve als ccf net pas ontvangen.
Gisteren CCF via app (ios) opgenomen nog niet ontvangen en 14 daagse betaling GVE ook nog niet ontvangen.
pi_207501009
Gaat lekker bij Ccf
De volgende wanbetaler
Project is net bezig.

hebben de volledige termijn van de maand december van Shizh*n Li met leningnummer * nog niet ontvangen. De termijn van december hebben wij wel op uw rekening courant bijgeschreven.
De betaling van december wordt teruggevorderd omdat deze door de ondernemer niet voldaan is.
Hierdoor komt de feitelijke situatie weer overeen met uw administratie.
Het dossier is overgedragen aan onze intensief beheer adviseur.
Wij informeren u zodra er nieuwe relevante informatie beschikbaar is.
pi_207501398
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 17:46 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik denk dat ING vandaag een storing had. Zowel gve als ccf net pas ontvangen.
Ik had de GvE betaling einde van de ochtend op mijn (ING) rekening. Bijzonder dat daar blijkbaar zo veel verschil in kan zitten.
pi_207502199
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:03 schreef zeeland6 het volgende:
Gaat lekker bij Ccf
De volgende wanbetaler
Project is net bezig.

hebben de volledige termijn van de maand december van Shizh*n Li met leningnummer * nog niet ontvangen. De termijn van december hebben wij wel op uw rekening courant bijgeschreven.
De betaling van december wordt teruggevorderd omdat deze door de ondernemer niet voldaan is.
Hierdoor komt de feitelijke situatie weer overeen met uw administratie.
Het dossier is overgedragen aan onze intensief beheer adviseur.
Wij informeren u zodra er nieuwe relevante informatie beschikbaar is.
Heb je een linkje, en zijn het Chinezen? Want die zijn normaal toch wel goed van betalen.
pi_207502275
-

[ Bericht 100% gewijzigd door tnhb op 10-01-2023 20:06:13 ]
pi_207502371
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:49 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik heb KoM afgelopen weekend op de geschiedenis (en de daarmee samenhangende achterstanden) gewezen die niet in de pitch stonden. Ben benieuwd welke reactie ik krijg en vooral of ze op de hoogte waren maar het (bewust?) niet hebben gemeld.
Voor de volledigheid: na 2 dagen nog geen teken van leven van KoM en project zit vol.
pi_207503269
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:02 schreef quepos het volgende:

[..]
Heb je een linkje, en zijn het Chinezen? Want die zijn normaal toch wel goed van betalen.
Aziatische snackbar ondiep-Utrecht
pi_207503314
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:02 schreef quepos het volgende:

[..]
Heb je een linkje, en zijn het Chinezen? Want die zijn normaal toch wel goed van betalen.
Aan inzet ontbreekt het ze niet maar ook Chinezen kunnen tegenslag meemaken. Misschien toestanden met energieprijzen. Er is een 2e hypotheek met ruim voldoende overwaarde dus ik maak me niet al te veel zorgen maar je hoopt natuurlijk niet op zo'n scenario.
Pecunia non olet
pi_207503534
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:17 schreef Thomas88 het volgende:
Zuiders!ngel project van NLinvesteert is compleet afgelost vandaag.

Behoorlijk waardeloos, heeft slechts gelopen van aug tot nu ( 5 maanden, ipv de 36 maanden uit de pitch ). En wordt dan net na vermogenspeildatum afgelost.
In de pitch werd gesuggereerd dat eerste alle vergunningen in orde gemaakt moesten worden en er dan pas herfinanciering door een bank kon plaatsvinden. Snelste doorloop ooit dan voor zo'n projecttype.
Voor mij weer een extra waarschuwing voor dit soort CF-projecten na de zomerperiode.
Toch zo'n 10 tot 11% rendement over dat halve jaar, op de achterkant van een bierviltje berekend :)

Als je in box 3 valt voor de belastingen gaat er een aardige hap af inderdaad.
Schrale troost misschien maar bij dit hoge rendement hakt de VPB er ook aardig in O-)
Pecunia non olet
pi_207504017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:02 schreef quepos het volgende:

[..]
Heb je een linkje, en zijn het Chinezen? Want die zijn normaal toch wel goed van betalen.
https://www.collincrowdfund.nl/shizhen-li/

* er is geen snackbar Linda in Utrecht.
* KvK is de mevrouw ook niet bekend.

Chinees nieuwjaar vieren zeker.
pi_207504193
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 21:36 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
https://www.collincrowdfund.nl/shizhen-li/

* er is geen snackbar Linda in Utrecht.
* KvK is de mevrouw ook niet bekend.

Chinees nieuwjaar vieren zeker.
Morelstraat? Ik lees dat deze permanent gesloten is..... ?
Pecunia non olet
pi_207504300
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:08 schreef tnhb het volgende:

[..]
Voor de volledigheid: na 2 dagen nog geen teken van leven van KoM en project zit vol.
Jammer hoor. Ik had het laatst half jaar juist het idee dat ik een kleine vooruitgang bespeurde in de algehele werkwijze. Maar helaas is dat klaarblijkelijk niet het geval.
Ben wel benieuwd of je ooit een terugkoppeling gaat krijgen.
pi_207504303
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 21:36 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
https://www.collincrowdfund.nl/shizhen-li/

* er is geen snackbar Linda in Utrecht.
* KvK is de mevrouw ook niet bekend.

Chinees nieuwjaar vieren zeker.
Snackbar Linda is de snackbar die is overgenomen. De overgenomen snackbar is volgens mij verder gegaan als een shusi afhaal/bezorg restaurant en heeft ook een naamsverandering ondergaan. Bij mijn weten (volgens internet) kun je er in ieder geval vanavond nog tot 23:00 bestellen.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 21:52:45 #127
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_207504317
Is volgens mij verder gegaan onder de naam TeWoSu aan de Morelstraat, dat zou ook kloppen met de Pitch op CCF waarin geschreven wordt dat de afhaal verder gaat met Aziatische insteek
pi_207504417
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 08:39 schreef KrekelJapie het volgende:
De niet publieke funding heeft niet voldoende opgebracht. Project staat nu regulier op de site
[..]

En Collin heeft blijkbaar de hulptroepen nu ook ingeschakeld, want 360K van het project (F*estivaals) staat nu ook op de site van Matchingcapital.
Deze keer een andere vorm van samenwerking: MC rolt de investeringen door naar CcF, en heeft een korting bedongen: investeren kan tegen 1.08% kosten (CcF-brons niveau dus).

Via de voorinschrijving is ondertussen 40% opgehaald volgens de teller van Collin.

Hmmm, wat te doen: deze fase meepakken volgens de gedachtegang van @obligataire (deze tranch heeft de laagste LTV, dus het meest gunstig, of even afwachten voor een volgende trance waar wellicht 9% geboden zal moeten worden om het vol te krijgen?
pi_207504747
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 22:31 schreef KrekelJapie het volgende:
Symbolische betalingsregeling is ook een mooie😇

Zag dat KoM ook weer een fulltime kracht heeft geworven
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android
Toch bijzonder dat dit platform levensvatbaar is.
Wat ik vooral een mooie vind: "Wij danken u hartelijk voor uw geduld en natuurlijk ook voor uw vertrouwen in ons platform." Je kunt toch zeggen wat je wil, maar een bizar gevoel voor humor hebben ze wel bij KOM.

Overigens heeft KOM dus blijkbaar eenzijdig bepaald dat, nu de hoofdsom is terugbetaald het wel genoeg is voor de investeerders, ondanks dat de lening nemer hoofdelijk aansprakelijk is. Ook was de lening nemer begin vorig jaar nog positief mits corona over zou zijn en is hij werkzaam in precies dezelfde business als degene die failliet is.

Absurd dus dat er geen rente hoeft te worden betaald. De lening nemer is niet persoonlijk failliet, heeft inkomen, is aansprakelijk maar KOM heeft er blijkbaar even geen zin meer in.

Ook heel frappant vind ik dat KOM zichzelf op de borst klopt doordat het beweert dat zij alle kosten zelf gaan betalen "wij delen in uw pijn van het misgelopen rendement". Ik vraag mij af wat voor kosten buiten wat telefoontjes van Tobias dat dan allemaal zijn.

Maar goed, ik heb KOM al járen geleden afgesloten. Ik begrijp nog steeds niet dat er mensen intrappen maar ben blij dat er zo af en toe nog wat reutelt bij ze.
pi_207506164
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 21:52 schreef boriq het volgende:
Is volgens mij verder gegaan onder de naam TeWoSu aan de Morelstraat, dat zou ook kloppen met de Pitch op CCF waarin geschreven wordt dat de afhaal verder gaat met Aziatische insteek
Naam TeWoSu wordt al vanaf 2011 gebruikt op facebook
https://www.facebook.com/tewosu

De naam snackbar Linda is misschien al veel ouder of de oude handelsnaam uit de KvK. Dit lijkt de advertentie waarop de nieuwe ondernemers zijn ingestapt
https://horecaspot.nl/aanbod/bedrijf-1297-klinkt-als-een-klok

Groot deel van de prive uitgaven zou bekostigd moeten worden met de verhuur van de woning in Hoorn. Wellicht is dit wat later op gang gekomen of was de verwachte huurprijs te hoog.
quote:
De woning Spant 111 te Hoorn zal naar verwachting worden verhuurd voor ¤ 1.600,- per maand, waardoor de privé onttrekkingen beperkt kunnen worden de eerste jaren.
zullen komende berichten van ccf moeten afwachten om meer duidelijkheid te krijgen.
pi_207508041
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 21:58 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
En Collin heeft blijkbaar de hulptroepen nu ook ingeschakeld, want 360K van het project (F*estivaals) staat nu ook op de site van Matchingcapital.
Deze keer een andere vorm van samenwerking: MC rolt de investeringen door naar CcF, en heeft een korting bedongen: investeren kan tegen 1.08% kosten (CcF-brons niveau dus).

Via de voorinschrijving is ondertussen 40% opgehaald volgens de teller van Collin.

Hmmm, wat te doen: deze fase meepakken volgens de gedachtegang van @:obligataire (deze tranch heeft de laagste LTV, dus het meest gunstig, of even afwachten voor een volgende trance waar wellicht 9% geboden zal moeten worden om het vol te krijgen?

Zou dit samenwerken tussen ccf en matching capital een voorbode zijn van een overname/fusie tussen deze twee? Europese regelgeving geeft extra kosten en vergt schaalvergroting. Ben benieuwd.
pi_207508675
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 10:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Zou dit samenwerken tussen ccf en matching capital een voorbode zijn van een overname/fusie tussen deze twee? Europese regelgeving geeft extra kosten en vergt schaalvergroting. Ben benieuwd.
Ik zat een paar weken geleden hetzelfde te denken. MC is een bedrijf dat op een paar personen werkt, en sinds het probleem van Ppt moeten ze dure externe inhuren. Ik zou als ik Douwe was cashen en wegwezen, het is te hopen voor hem dat hij voordat de problemen ontstonden al afspraken heeft gemaakt met Ccf.
pi_207508867
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Heeft er al iemand geld uit zijn wallet opgenomen (en ontvangen op zijn bankrekening) sinds de collin update?
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:32 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Zojuist als proef via de app (Apple/iOS) een opname gedaan. App werkt normaal en opname is gelukt. Nu nog even afwachten of het morgenmiddag op mijn rekening gaat verschijnen.
Het staat al op mijn rekening.
pi_207508986
Hoe berekenen jullie het rendement per jaar bij crowdfunding? Houden jullie dit per project bij of gooien jullie alles op de grote stapel.
pi_207509647
Nieuw 2 jarig project bij SiG:

Tulpenstraat 27 te Meppel LIVE 13 januari 2023 om 12.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Tulpenstraat 27 te Meppel. Je kunt vanaf 13 januari 2023 om 12.00 uur investeren. Het object betreft een tussenwoning met 4 slaapkamers, een berging en een achtertuin. De woning is gelegen in de wijk Ezinge. Het centrum van Meppel bevindt zich op korte afstand. Aan de voorzijde van het object ligt een groenstrook met een speeltuin. Er is voldoende parkeermogelijkheid aan de openbare weg en tegenover de woning ligt een parkeerplaats. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid. Het object is goed te bereiken met de auto, fiets en met het openbaar vervoer.

https://investeren.sameningeld.nl/project/meppel-tulpenstraat-27
pi_207510253
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2023 12:25 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 2 jarig project bij SiG:

Tulpenstraat 27 te Meppel LIVE 13 januari 2023 om 12.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Tulpenstraat 27 te Meppel. Je kunt vanaf 13 januari 2023 om 12.00 uur investeren. Het object betreft een tussenwoning met 4 slaapkamers, een berging en een achtertuin. De woning is gelegen in de wijk Ezinge. Het centrum van Meppel bevindt zich op korte afstand. Aan de voorzijde van het object ligt een groenstrook met een speeltuin. Er is voldoende parkeermogelijkheid aan de openbare weg en tegenover de woning ligt een parkeerplaats. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid. Het object is goed te bereiken met de auto, fiets en met het openbaar vervoer.

https://investeren.sameningeld.nl/project/meppel-tulpenstraat-27
Is ook het stel van SIG Hunzestraat Enschede,
https://www.funda.nl/koop(...)144-tulpenstraat-27/

Ook een foto update ontv van de 3 mannnen v (SIG) Louise Christina Vianen waar ze de toko aardig aan het opknappen, strak en instapklaar maken, aardige vrijstaande hut waar je de komende 15 jr weinig aan hoeft te doen, een sale sluit ik zeker niet uit

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 11-01-2023 14:07:48 ]
pi_207510669
Proprt Homes failliet (misschien al bekend?)


Verslagdatum 04-01-2023
Kenmerk 16.mne.23.7.F.1306.1.23
Omschrijving Uitspraak faillissement na beëindiging surseance op 03 januari 2023

Op 04-01-2023 is Proprt Homes B.V. te Hilversum (Noord-Holland) failliet verklaard nadat de surseance beëindigd is. Als curator is aangesteld mr R.J.C. Florijn. Het insolventienummer van deze zaak is F.16/23/7. De (hoofd)activiteit van Proprt Homes B.V. is verhuur van en handel in onroerend goed.
Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.


https://www.faillissement(...)roprt-homes-b-v.aspx
Pecunia non olet
pi_207511025
quote:
12s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:08 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
En de terugbetalingen lopen ondertussen well gewoon door, komt dus vast goed allemaal.
Ik had Collin een berichtje gestuurd en krijg heel snel deze reactie terug, misschien heeft iemand van hier er wat aan. (het 2 minuten wachten heeft mij overigens niet geholpen, het opnieuw installeren wel maar ook dat duurde erg lang, geduld dus (was op iOS))

Beste,

Bedankt voor uw bericht.
Het spijt ons te moeten horen dat u problemen met de mobiele Collin app ondervindt. Deze problemen zijn bekend bij ons, en we begrijpen dat dit voor u als gebruiker hinderlijk kan zijn.
Voor dit ongemak bieden wij onze excuses aan.

Onze IT-afdeling heeft afgelopen zaterdag een grote upgrade uitgevoerd op het systeem achter Collin Crowdfund. Bij de mobiele Collin app is na de upgrade gebleken dat voor sommige telefoons/tablets het langer kan duren voordat de mobiele Collin app is opgestart, en het inlogscherm met de 5-cijferige code weer te zien is. Uit testen door onze IT-afdeling is gebleken dat de app slechts eenmalig zo’n dergelijke lange opstarttijd kent. Na één keer succesvol inloggen lijkt de app weer een stuk sneller op te starten.

We vragen u graag eenmalig het scherm met het pulserende logo minimaal 2 minuten open te laten staan. Indien de mobiele Collin app dan nog niet is opgestart (het inlogscherm is nog niet te zien), adviseert onze IT-afdeling de stappen te proberen:

1. Verwijder de mobiele Collin app van uw telefoon of tablet;
2. Start uw telefoon/tablet opnieuw op;
3. Download de mobiele Collin app opnieuw, en installeer deze.

We zijn inmiddels gestart met de ontwikkeling van een geheel vernieuwde mobiele Collin app, welke een significant betere gebruikerservaring gaat bieden dan de huidige app. Om deze reden is onze focus naar de nieuwe verbeterde investeerders app verschoven zodat we deze zo snel mogelijk kunnen lanceren. Dit zal naar verwachting plaatsvinden in het tweede kwartaal van dit jaar.

Indien bovenstaande stappen niet werken, kunt u nog gebruik maken van uw internetbrowser om via uw telefoon in te loggen op uw account.
Helaas kunnen we in dit geval geen oplossing bieden voor de app.

Vertrouwende erop u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
pi_207511903
Nieuw Collin project met een 2e hypotheek op een appartement:

Golden Logistics (2)
¤ 200.000 | 8,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/golden-logistics-2/

Eerdere lening zal worden afgelost.
Dit keer wel een duidelijk hogere lening tegen de zelfde rente als een jaar geleden maar wel met een betere zekerheidspositie (2e hypotheek).
pi_207511975
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2023 15:06 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 2e hypotheek op een appartement:

Golden Logistics (2)
¤ 200.000 | 8,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/golden-logistics-2/

Eerdere lening zal worden afgelost.
Dit keer wel een duidelijk hogere lening tegen de zelfde rente als een jaar geleden maar wel met een betere zekerheidspositie (2e hypotheek).
Een dergelijke appartement levert op dit moment ca 250k-265k op. De taxatie klopt dan ook niet.
pi_207512925
Nieuw GvE project met een 1e hypotheek op de jachthaven en een 2e hypotheek op een drijvend horeca- kantoorpand.

quote:
Introductie vanuit ondernemer

Aan de oever van Schellingwoude, precies op de plek waar de zon als allerlaatste onder gaat, ligt de vijf jaar oude Jachthaven Schellingwoude. Op dit moment zijn alle beschikbare ligplaatsen gevuld en er is inmiddels een wachtlijst van booteigenaren die daar graag een ligplaats zouden willen hebben. Met oog op het verbod van verbrandingsmotoren in Amsterdam (2025) is de verwachting dat de vraag naar ligplaatsen dichtbij Amsterdam groeit. Om deze reden is er per direct behoefte aan een nieuwe steiger voor minimaal 90 boten. Jachthaven Schellingwoude biedt een unieke locatie voor bewoners uit Amsterdam en omstreken om te ontsnappen aan de drukte. Je vindt er ruimte, rust en open water. Dankzij de ideale ligging van de Jachthaven zijn zowel Pampus, Muiden en Amsterdam-Centrum binnen vaarbereik. Om de jachthaven over te nemen en de capaciteit uit te breiden ben ik op zoek naar investeerders. Naast een bruto rente van 9% bied ik investeerders als zekerheid graag eerste hypotheek op de jachthaven en tweede hypotheek op het in 2023 op te leveren clubgebouw. Interessant voor uw portefeuille?

Kredietbedrag: ¤ 2.000.000,-
Rente: 9%
Leenvorm: Flexlening
Looptijd: 36 maanden
Belangrijkste zekerheden: Eerste hypotheek jachthaven |Tweede hypotheek clubgebouw

Als gewaardeerd investeerder geven wij u graag de eerste mogelijkheid tot investeren. Het project gaat voor u open op vrijdag 13 januari 15.00 uur.
Investeringslinkje (voor inschrijving vanaf 13 januari 15.00 uur):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207513618
SiG update mbt kleine achterstand 2 projecten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel bijzonder overigens aangezien ik het eerste adres volgens mijn administratie gewoon ontvangen heb. Op de tweede zit ik inderdaad nog te wachten.

[ Bericht 15% gewijzigd door Horsemen op 11-01-2023 17:39:36 (aanvulling) ]
  woensdag 11 januari 2023 @ 17:31:08 #143
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207513730
CRE woningen Gösnitz; ondanks ruime overtekening en betalingsafronding een maand geleden, komen ze nu tóch nog een tonnetje te kort. De liefhebber heeft dus nog een kans. 2e hypotheek en LTV van 82,5% en 6% rente. Heb er wel vertrouwen in dat het geld terugkomt maar voor mij toch net niet aantrekkelijk genoeg...
pi_207513753
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2023 17:23 schreef Horsemen het volgende:
SiG update mbt kleine achterstand project:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfde mail over de L.J.M. Beelstraat 30
pi_207513938
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2023 17:23 schreef Horsemen het volgende:
SiG update mbt kleine achterstand 2 projecten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel bijzonder overigens aangezien ik het eerste adres volgens mijn administratie gewoon ontvangen heb. Op de tweede zit ik inderdaad nog te wachten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heeft een geschiedenis van te laat betalen. September 2021 zelfs 16 dagen te laat.
pi_207515411
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2023 17:23 schreef Horsemen het volgende:
SiG update mbt kleine achterstand 2 projecten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel bijzonder overigens aangezien ik het eerste adres volgens mijn administratie gewoon ontvangen heb. Op de tweede zit ik inderdaad nog te wachten.
Ik heb hem ook (te laat) op 4-1 ontvangen 1A
Misschien andere schijf.

[ Bericht 1% gewijzigd door zeeland6 op 11-01-2023 20:06:54 ]
pi_207515414
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 17:46 schreef TisIk het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heeft een geschiedenis van te laat betalen. September 2021 zelfs 16 dagen te laat.
En natuurlijk is Zuideinde Nieuwkoop ook weer van de partij. :R
Pecunia non olet
pi_207516057
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2023 17:23 schreef Horsemen het volgende:
SiG update mbt kleine achterstand 2 projecten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel bijzonder overigens aangezien ik het eerste adres volgens mijn administratie gewoon ontvangen heb. Op de tweede zit ik inderdaad nog te wachten.
Of mss Ba*duinstraat ?? te Maastricht ander huisnummer wel ontvangen: 80 / 82 / 88 ?
N.B. Ik heb betaling van #80 schijf 2 ontvangen op 4-jan.
pi_207516359
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 11:44 schreef Belegger9 het volgende:
Hoe berekenen jullie het rendement per jaar bij crowdfunding? Houden jullie dit per project bij of gooien jullie alles op de grote stapel.
Winst (= rente) over het hele jaar delen door het gemiddelde uitstaande bedrag in dat jaar geeft je rendement.

De winst kan je makkelijk exact bepalen. Het gemiddelde uitstaande bedrag bepaal ik simpelweg als het gemiddelde van het uitstaande bedrag op 1 januari en 31 december. Dat geeft een redelijke indicatie als die twee bedragen niet extreem veel schelen.

Technisch gezien zou je het gemiddelde uitstaande bedrag moeten bepalen op basis van de maandstanden (of nog beter de dag!), maar dat vergt een beste administratie.
gr gr
pi_207516578
bevestiging van CCF gehad over de snackbar in Utrecht

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207516631
quote:
88s.gif Op woensdag 11 januari 2023 19:44 schreef Inductor het volgende:

[..]
Of mss Ba*duinstraat ?? te Maastricht ander huisnummer wel ontvangen: 80 / 82 / 88 ?
N.B. Ik heb betaling van #80 schijf 2 ontvangen op 4-jan.
82 & 88 ontvangen / andere zit ik niet in
pi_207517566
Live een uitzending van MC.

Ze willen zo te zien een voorschot van investeerders om juridische procedures te voeren en die van de opbrengsten van de woningen te verrekend.... een erg vreemde constructie.
pi_207517835
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:49 schreef zeeland6 het volgende:
Live een uitzending van MC.

Ze willen zo te zien een voorschot van investeerders om juridische procedures te voeren en die van de opbrengsten van de woningen te verrekend.... een erg vreemde constructie.
Inderdaad net even anders dan verwacht.. wat is jouw algemene indruk?
-
pi_207518325
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:01 schreef bonenstaak het volgende:

[..]
Inderdaad net even anders dan verwacht.. wat is jouw algemene indruk?
Ze zijn zich de ..... geschrokken en hebben geen reserves om de procedures te voeren.
Ik wacht de brief af maar ben zeer terughoudend om er meer geld naar toe te sturen. Ik heb de suggestie gedaan om daar maar een lening voor af te sluiten.
pi_207518672
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:21 schreef zeeland6 het volgende:
Ik heb de suggestie gedaan om daar maar een lening voor af te sluiten.
Crowdfinance?
pi_207519276
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:49 schreef zeeland6 het volgende:
Live een uitzending van MC.

Ze willen zo te zien een voorschot van investeerders om juridische procedures te voeren en die van de opbrengsten van de woningen te verrekend.... een erg vreemde constructie.
Gaat dat over de gedupeerden van Proprt Homes?
Pecunia non olet
pi_207519348
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:21 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ze zijn zich de ..... geschrokken en hebben geen reserves om de procedures te voeren.
Ik wacht de brief af maar ben zeer terughoudend om er meer geld naar toe te sturen. Ik heb de suggestie gedaan om daar maar een lening voor af te sluiten.
Ik snap je gedachten gang, alleen de lening kosten gaan we natuurlijk ook uiteindelijk zelf betalen. Verrekend met de opbrengst van de hypotheekuitwinning.

Ik vind ze tot nu toe erg doortasten en heb er aardig vertrouwen in. Gaat hoe dan ook geld kosten voor mij, ik zit in 5 van de projecten.

Gaat inderdaad om proprt.

Als ik het vergelijk met SIG die bij Nick mij nog steeds geen gegevens van de vereffenaar heeft opgestuurd of mij in contact heeft gebracht om mogelijk een of meerdere panden te kopen en waarbij ik het idee krijg dat het ze niet zo interesseert geeft dit meer vertrouwen.
-
pi_207521873
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 22:12 schreef bonenstaak het volgende:

[..]Als ik het vergelijk met SIG die bij Nick mij nog steeds geen gegevens van de vereffenaar heeft opgestuurd of mij in contact heeft gebracht om mogelijk een of meerdere panden te kopen en waarbij ik het idee krijg dat het ze niet zo interesseert geeft dit meer vertrouwen.
Dat heb je hier al diverse keren gemeld, maar wij kunnen daar niet zoveel mee. Heb je SIG al gebeld (veel beter dan mailen) , en wat zeggen ze dan?
Pecunia non olet
pi_207521973
Ik heb recent mijn portefeuille bij MAX maar 'ns op een rijtje gezet. Ter lering en de (leed)vermaak:

SPOILER: Portefeuille Groepfunder
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207522215
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 09:20 schreef Groepfunder het volgende:
Ik heb recent mijn portefeuille bij MAX maar 'ns op een rijtje gezet. Ter lering en de (leed)vermaak:

SPOILER: Portefeuille Groepfunder
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik mis ook steeds meer rentebetalingen, oudste 19/12 Wolsf*ld. MCF doet niet eens de moeite om iets te melden over achterstand.
Ik vind sowieso dat de betalingsdicipline van rente lachwekkend is. Moet jij eens proberen bij je hypotheek bij een Nederlandse bank.
pi_207522520
Telegraaf van vanochtend:

Gemiddeld huis al ¤40.000 goedkoper.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)rijzen-in-jouw-regio
pi_207522636
Ik weet niet of dit mag, maar het lijkt me ook een crowdfunding, en anderen posten hier ook potentiële investeringen

Een aantal craft-brewers gaan samen wat doen aan schaalvergroting, en willen 2.5 miljoen ophalen. Ze hebben al een nieuw pand en materialen, en gaan in februari gewoon beginnen.

https://lighttownbrewers.com/

qua rendement is het (natuurlijk) een beetje koffiedik kijken, maar ik heb er wel vertrouwen in :)
pi_207522656
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:49 schreef zeeland6 het volgende:
Live een uitzending van MC.

Ze willen zo te zien een voorschot van investeerders om juridische procedures te voeren en die van de opbrengsten van de woningen te verrekend.... een erg vreemde constructie.
Ik neem aan dat ze een 3e partij inschakelen voor de recovery. Als je een beetje BtB kunt onderhandelen, dan zorg je er voor dat die partij de kosten voorschiet (want vertrouwen in eigen kunnen).
pi_207522713
Een nieuw Collin lening waarbij de geldnemers voor een derde keer geld ophalen maar er (als ik het goed begrijp) nog steeds geen definitieve vergunning van de gemeente is. Het onderpand is een 1e hypotheek tweede in rang dus vooralsnog gewoon 2x een 2e hypotheek. De eerste lening is terugbetaald.

Rogier Dam Vastgoedfinanciering (box 3) 3
¤ 200.000 | 8,0% rente | 18 maanden

https://www.collincrowdfu(...)inanciering-box-3-3/
pi_207522992
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 09:20 schreef Groepfunder het volgende:
Ik heb recent mijn portefeuille bij MAX maar 'ns op een rijtje gezet. Ter lering en de (leed)vermaak:

SPOILER: Portefeuille Groepfunder
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb via via gehoord dat er deze week een update over Corbelo zou komen
pi_207523182
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:19 schreef zuchtje het volgende:
Ik weet niet of dit mag, maar het lijkt me ook een crowdfunding, en anderen posten hier ook potentiële investeringen

Een aantal craft-brewers gaan samen wat doen aan schaalvergroting, en willen 2.5 miljoen ophalen. Ze hebben al een nieuw pand en materialen, en gaan in februari gewoon beginnen.

https://lighttownbrewers.com/

qua rendement is het (natuurlijk) een beetje koffiedik kijken, maar ik heb er wel vertrouwen in :)
Wel al een paar biertjes van gedronken en een hoge gunfactor, maar meer onderbouwing van de cijfers/verwacht rendement had gemogen. (na vluchtig door de brochure heen te zijn gegaan).
pi_207523481
T Corp @ CCF volledig afgelost :7
pi_207523811
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:53 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project bij HcN:

Het betreft een 4-sterren crowdfundingproject voor Gyrosland Pijnacker. Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

https://horecacrowdfundin(...)d-pijnacker-g9430op1
Binnen 1 minuut vol na opening. Nog wel gelukt om mijn investering te plaatsen.
pi_207524232
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 12:02 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Binnen 1 minuut vol na opening. Nog wel gelukt om mijn investering te plaatsen.
Zeg maar een halve minuut 😉
Ook bij mij kan de vlag uit.
Pecunia non olet
pi_207524305
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 12:36 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zeg maar een halve minuut 😉
Ook bij mij kan de vlag uit.
Ja, ging echt snel, zat klaar om 12:00 precies en nadat ik mijn investering afgerond had was er nog slechts ¤500 open. Nu ben ik weer ik even klaar, mijn maandelijkse HCN herinvesteren van teruggekomen geld is weer gedaan.
pi_207524504
Excelenta op NLI gaat iets minder hard.

https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Excelenta_BV
Pecunia non olet
pi_207525243
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 21:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Jammer hoor. Ik had het laatst half jaar juist het idee dat ik een kleine vooruitgang bespeurde in de algehele werkwijze. Maar helaas is dat klaarblijkelijk niet het geval.
Ben wel benieuwd of je ooit een terugkoppeling gaat krijgen.
Vandaag alsnog reactie gekregen: Volgens KoM is er niets achtergehouden en is ondernemer volledig transparant geweest over het verleden (of KoM dat ook naar haar investerder is geweest heb ik wel een mening over). Op basis van de europeese regelgeving moet er aangetoond worden dat er geen strafbare feiten zijn gepleegd in het verleden , maar ook dat was dus geen enkel probleem. De overtreding van de opiumwet waar ccf het destijds over had is dus blijkbaar niet (meer) relevant. Voor mij toont dit helaas opnieuw aan dat de hele screening op zich niet als resultata heeft de investeerders te beschermen, maar juist een cover-your -* lijkt te zijn. Dat is een harde conclusie, maar op basis van de feiten die ik ken kan ik helaas er voor mezelf niet veel anders van maken.
pi_207525263
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:49 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
ik heb via via gehoord dat er deze week een update over Corbelo zou komen
Ook via via gehoord of er daadwerkelijk iets materieels te melden valt?
pi_207525338
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:49 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
ik heb via via gehoord dat er deze week een update over Corbelo zou komen
Ik heb de directie van max net voor de kerst een aantal concrete vragen gesteld en tot op heden is er 0.0 reactie, ben dus zeer benieuw naar de "via via" info en dan met name wat er concreet wordt verwacht.
pi_207525436
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 13:37 schreef dbrmnn het volgende:

[..]
Ook via via gehoord of er daadwerkelijk iets materieels te melden valt?
helaas geen details bekend maar inhoudelijk verwacht ik er niet veel van. Niettemin wel benieuwd want als het weer niks is wordt het tijd voor een melding bij de AFM. Heb het gehoord van iemand die een kennis heeft die >60 k in Corbelo's heeft zitten en die schijnt wel antwoord te krijgen op mails.
pi_207525479
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 09:09 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat heb je hier al diverse keren gemeld, maar wij kunnen daar niet zoveel mee. Heb je SIG al gebeld (veel beter dan mailen) , en wat zeggen ze dan?
Bellen nog niet, op mails wordt niet gereageerd :) was ook niet de bedoeling dat iemand er wat mee kon. Was eerder benieuwd of er medestanders waren cq anderen dezelfde ervaring hadden. Zullen toch een flink aantal mensen hier in zijn projecten zitten.
-
pi_207525500
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 12:54 schreef obligataire het volgende:
Excelenta op NLI gaat iets minder hard.

https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Excelenta_BV
Op zich niet zo raar met een LTV van 90% (info over taxatie wordt niet gegeven dus hecht ik geen waarde aan) en een DSCR van krap 1
pi_207525571
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 13:51 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
Op zich niet zo raar met een LTV van 90% (info over taxatie wordt niet gegeven dus hecht ik geen waarde aan) en een DSCR van krap 1
En nog belangrijker, geen 2de hypotheek. In feite vrijwel 2 mio blanco krediet.
pi_207525642
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 13:56 schreef impact9 het volgende:

[..]
En nog belangrijker, geen 2de hypotheek. In feite vrijwel 2 mio blanco krediet.
Vrijwel blanco is wat overdreven, ze hebben een constructie opgetuigd d.m.v. een notariële volmacht; het initiatief bij verkoop ligt bij NLI en het overschot na aflossing 1e hypotheek is verpand aan NLI. Voorts staan er nogal wat aflossingen op stapel dus die LTV gaat wel omlaag in 2023.
Wat mij aansprak was het grote aantal (woning)objecten, dat haalt ook een stuk van het risico er uit.
Pecunia non olet
pi_207525839
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 14:01 schreef obligataire het volgende:

[..]
Vrijwel blanco is wat overdreven, ze hebben een constructie opgetuigd d.m.v. een notariële volmacht; het initiatief bij verkoop ligt bij NLI en het overschot na aflossing 1e hypotheek is verpand aan NLI. Voorts staan er nogal wat aflossingen op stapel dus die LTV gaat wel omlaag in 2023.
Wat mij aansprak was het grote aantal (woning)objecten, dat haalt ook een stuk van het risico er uit.
In de praktijk kan men de gehele portefeuille bij een "andere" notaris passeren/verkopen (1ste hypotheek wordt afgelost) en het surplus vrij besteden. (zonder deze 2 mio verplicht te moeten aflossen)
Of ik snap dat hele notariele volmacht stuk niet;)..
pi_207526161
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 14:01 schreef obligataire het volgende:
Wat mij aansprak was het grote aantal (woning)objecten, dat haalt ook een stuk van het risico er uit.
Zoals ik het lees zijn het 20 in 3'en opgesplitste woonhuizen en dat vind ik juist een enorm risico. Geen idee of dat conform de wet en regelgeving gebeurd is. Daarnaast vind ik het maatschappelijk onwenselijk. Je zal in zo'n buurtje wonen en je krijgt opeens 3 huishoudens in het woonhuis naast je.
pi_207526333
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:26 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig project bij SiG:

Dingenadonk 29 te Roosendaal LIVE 12 januari 2023 om 15.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Dingenadonk 29 te Roosendaal. Je kunt vanaf 12 januari 2023 om 15.00 uur investeren. Het betreft een tussenwoning met 3 slaapkamers, een zolderkamer, een eigen oprit en een tuin. Het object is gelegen in de gemeente Roosendaal. De locatie ligt op een steenworp afstand van het winkelcentrum de Lindenburg. Parkeren is mogelijk op eigen terrein. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid.

https://investeren.sameni(...)ndaal-dingenadonk-29
Staat nu open.

Meegenomen.
pi_207526470
IDEM > >al op 83%
pi_207526587
Gaat hard met de nieuwe projecten lijkt het. Zou iedereen toch gewacht hebben op de peildatum voor vermogensbelasting? Ik wilde Dinganadonk 29 SIG 1a meenemen maar ben helaas net te laat
pi_207526805
In SIG Dingenadonk 1A is weer ruimte.
pi_207526901
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:27 schreef Belegger9 het volgende:
Gaat hard met de nieuwe projecten lijkt het. Zou iedereen toch gewacht hebben op de peildatum voor vermogensbelasting?
icm dat het een van de eerste projecten van het jaar is.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_207526974
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:41 schreef W1241302 het volgende:
In SIG Dingenadonk 1A is weer ruimte.
Snap niet hoe dat kan gebeuren maar op deze manier toch nog in kunnen leggen dus tevreden.
pi_207527371
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:52 schreef Belegger9 het volgende:

[..]
Snap niet hoe dat kan gebeuren maar op deze manier toch nog in kunnen leggen dus tevreden.
Vermoedelijk heeft een investeerder z'n inleg teruggetrokken. Inmiddels is schijf 1A weer vol.
pi_207527399
Dubbel
pi_207527424
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:18 schreef W1241302 het volgende:

[..]
Vermoedelijk heeft een investeerder z'n inleg teruggetrokken.
Dat was ik :Y , ik kreeg de 1e keer een foutmelding waarna ik nogmaals heb geïnvesteerd, waarna bleek dat ze toch beide waren doorgekomen. Dus eentje heb ik laten annuleren.
pi_207527522
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:23 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Dat was ik :Y , ik kreeg de 1e keer een foutmelding waarna ik nogmaals heb geïnvesteerd, waarna bleek dat ze toch beide waren doorgekomen. Dus eentje heb ik laten annuleren.
Je hebt kunnen investeren en doordat jij je tweede inleg hebt teruggetrokken heb ik, en ook Belegger9, toch nog kunnen investeren. Ik was in eerste instantie te laat.
pi_207527737
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:29 schreef W1241302 het volgende:

[..]
Je hebt kunnen investeren en doordat jij je tweede inleg hebt teruggetrokken heb ik, en ook Belegger9, toch nog kunnen investeren. Ik was in eerste instantie te laat.
Ik ook....niet wetende wat er was gebeurd. Dat was een beste keutel :)
Pecunia non olet
pi_207529422
Aankoop grond onder eigen chalet
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27048
1e hypotheek grond+chalet

[ Bericht 8% gewijzigd door KrekelJapie op 12-01-2023 20:55:13 ]
pi_207531680
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 19:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop grond onder eigen chalet
https://www.geldvoorelkaar.nl/crowdfunding-projecten/project
1e hypotheek grond+chalet
Nou dit linkje openen bij GVE lukt mij niet. Ook niet na inloggen.
pi_207531741
Het grootste deel van mijn crowdfundportefeuille zit bij Collin (130 projecten) en SiG (70). Bij beide platformen is ruwweg de helft van de geïnvesteerde som afgelost.

Statistiekje: bovenop elke euro aan reguliere rente bij Collin heb ik 6 cent aan aflosboetes ontvangen (van 23 projecten); dat komt neer op ongeveer 0.4% extra rendement. Bij SiG is dat 18 cent (van 33 projecten); dat komt neer op ongeveer 1.0% extra rendement (allemaal schijf 1A).

Met de stijgende rentes en dalende huizenprijzen verwacht ik dat het vervroegd aflossen bij SiG (sterk) zal afnemen, maar die boetes zijn toch een relevante overweging bij het investeren.
pi_207531989
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 20:46 schreef Atlas_ het volgende:
Bij SiG is dat 18 cent (van 33 projecten); dat komt neer op ongeveer 1.0% extra rendement (allemaal schijf 1A).

Met de stijgende rentes en dalende huizenprijzen verwacht ik dat het vervroegd aflossen bij SiG (sterk) zal afnemen, maar die boetes zijn toch een relevante overweging bij het investeren.
De rente bij SiG is daarom met zo'n 1,5% gestegen. Je hebt nu nog steeds meer rendement dan na al die vervroegde aflossingen. Daarnaast zullen er veel vervroegde aflossingen gaan komen mocht de rente binnen 5 jaar weer zakt.
pi_207532023
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 09:44 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Ik mis ook steeds meer rentebetalingen, oudste 19/12 Wolsf*ld. MCF doet niet eens de moeite om iets te melden over achterstand.
Ik vind sowieso dat de betalingsdicipline van rente lachwekkend is. Moet jij eens proberen bij je hypotheek bij een Nederlandse bank.
Toevallig is Wolsf*ld periode 2 van 19-dec vanavond uitbetaald, 24 dgn te laat. Nog 4 andere achterstallige projecten van dec bij mij...
pi_207532378
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 20:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De rente bij SiG is daarom met zo'n 1,5% gestegen. Je hebt nu nog steeds meer rendement dan na al die vervroegde aflossingen. Daarnaast zullen er veel vervroegde aflossingen gaan komen mocht de rente binnen 5 jaar weer zakt.
Ik denk dat die rentestijging vooral door de ECB kwam! En dat we niet snel de rentes van de afgelopen jaren zullen terugzien (maar je weet het natuurlijk nooit met politici en centrale bankiers).

Met dalende huizenprijzen zullen vastgoedbeleggers niet zo snel bij een bank tegen lagere LTV kunnen herfinancieren en ook niet zo snel met verlies willen verkopen... ik denk dat het bij SiG echt een stuk minder vervroegd aflossen gaat worden. Op een wrange manier zou het bij Collin juist kunnen stijgen, in het scenario dat er een zware recessie komt, veel ondernemers omvallen en vervolgens hun woning moeten verkopen.
pi_207534570
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 20:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Nou dit linkje openen bij GVE lukt mij niet. Ook niet na inloggen.
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27048
pi_207535548
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 21:15 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Ik denk dat die rentestijging vooral door de ECB kwam! En dat we niet snel de rentes van de afgelopen jaren zullen terugzien (maar je weet het natuurlijk nooit met politici en centrale bankiers).

Met dalende huizenprijzen zullen vastgoedbeleggers niet zo snel bij een bank tegen lagere LTV kunnen herfinancieren en ook niet zo snel met verlies willen verkopen... ik denk dat het bij SiG echt een stuk minder vervroegd aflossen gaat worden. Op een wrange manier zou het bij Collin juist kunnen stijgen, in het scenario dat er een zware recessie komt, veel ondernemers omvallen en vervolgens hun woning moeten verkopen.
Rente is communicerend vat. tijden van prijsstijgingen, lagere rente en veel vervroegde aflossingen (5% rente + 1% boete).
Nu prijsdalingen, hogere rente en zo goed als geen vervroegde aflossingen (6,6%+ (vooralsnog) 0% boete).
Voor herfinancieringen van geld dat onverwachts terugkomt zit je nu wat rustiger. Ik vind dat ook prima.
Het is lastig om over een periode van 5 jaar vooruit te kijken. Mocht de situatie binnen deze periode omslaan naar iets gunstigere economische ontwikkelingen, dan zie je onmiddelijk alle leningen die nu afgesloten zijn allemaal afgelost gaan worden. Eventuele bonus op de huidige rente is mogelijk, maar niet te voorspellen.
Dit is wel de reden dat ik,in tegenstelling tot de afgelopen 2 jaar, vooral op 5 jaren leningen instap. De rente is stabiel en hoger dan de 2 en 3 jarige leningen en je hebt de meeste kans dat er nog een bonus bovenop komt wanneer economie positiever wordt tussen afsluiten lening en 4,5 jaar. Mocht dit niet gebeuren, dan is het voor mij ook prima als de 1A lening na 5 jaar wordt afgelost door herfinanciering of (gedwongen) verkoop.
pi_207536439
Na een korte opleving is de collin app (android) bij mij weer aan het sputteren. Meer mensen die daar last van hebben?
pi_207536544
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 08:14 schreef Faraday01 het volgende:
Na een korte opleving is de collin app (android) bij mij weer aan het sputteren. Meer mensen die daar last van hebben?
Hier ook! Maar IOS
pi_207536557
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 08:32 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Hier ook! Maar IOS
Hier ook, ook met Apple. Beginscherm staat ca. 20 seconden te knipperen. Daarna wel gewoon inlogbaar.
pi_207536698
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 08:32 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Hier ook! Maar IOS
Na zo'n 30 seconden het logo te hebben zien bewegen kon ik inloggen (android)
pi_207537901
Heeft iemand toevallig nog een linkje (of de tekst) van de scooter bedrijfshal? Deze is een tijdje geleden online gekomen en ging vrijwel direct fout.
pi_207538014
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 10:47 schreef Zlatan51 het volgende:
Heeft iemand toevallig nog een linkje (of de tekst) van de scooter bedrijfshal? Deze is een tijdje geleden online gekomen en ging vrijwel direct fout.
Deze?

https://www.collincrowdfund.nl/scooter-en-motor-handel-wezep/
pi_207538400
quote:
Deze is wel al maanden geleden afgelost via verkoop onderpand
pi_207538467
Geborgde lening HCN op Ibiza met linkje https://horecacrowdfundin(...)iza-geborgd-wl8rgep8
pi_207538989
SIG
Je hebt geïnvesteerd in het project Varenkamp 129 te Emmen. De hypotheek is op 12 januari 2023 afgelost.
De boeterente bestaat uit 6 maanden rente, in verband met het eerder aflossen dan de vastgelegde looptijd.
Jouw investering en rente zal gestort worden in je e-Wallet.

Na 9 maanden van de 60.
pi_207539019
quote:
Net ook nog snel een bijdrage gedaan was eigenlijk niet van plan door de looptijd van maanden 2 jaar. Kreeg echter ook net bericht dat de Voermanweg 312 Rotterdam is afgelost, dus deze aflossing toch maar weer beschikbaar gesteld, ook door gebrek aan beter. Mijn eerste project dat de volledige 5 jaar heeft volgemaakt.
pi_207539031
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 12:26 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]
Net ook nog snel een bijdrage gedaan was eigenlijk niet van plan door de looptijd van maar 2 jaar. Kreeg echter ook net bericht dat de Voermanweg 312 Rotterdam is afgelost, dus deze aflossing toch maar weer beschikbaar gesteld, ook door gebrek aan beter. Mijn eerste project dat de volledige 5 jaar heeft volgemaakt.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 12:42:25 #214
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207539246
CRE betalingen van deze maand weer keurig netjes allemaal ontvangen. Ondanks (mijn) kritiek op dit platform moet ik ze hier toch voor complimenteren. Hun performance is tot op heden nog altijd uitstekend.
pi_207539437
quote:
Echt extreem. Ik laadde precies op 12:00:00 de pagina. En toen zat er al 7000 EUR in schijf 3.
Helaas zelf er niet tussengekomen.
pi_207539746
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 12:26 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]
Net ook nog snel een bijdrage gedaan was eigenlijk niet van plan door de looptijd van maanden 2 jaar. Kreeg echter ook net bericht dat de Voermanweg 312 Rotterdam is afgelost, dus deze aflossing toch maar weer beschikbaar gesteld, ook door gebrek aan beter. Mijn eerste project dat de volledige 5 jaar heeft volgemaakt.
Bij mij het 2e SIG proj dat de volle 5 jr volmaakt, nog ff naar de woz gekeken vd Voerman 2016 100k / 2021 226k, lening was 86k, Kevin & Iris hebben het goegedaan
pi_207540875
Mail van WvjG ontvangen:

quote:
Goedemiddag,

Een paar weken geleden zijn we begonnen met een maatschappelijk project, te weten de kerk in Verbania, Italie. Ik was eerlijk gezegd in de veronderstelling, dat hier veel mensen met een wat kleiner bedrag in zouden participeren. De doelstelling is prachtig, en ik heb de overtuiging, dat het kerkbestuur van Verbania ons niet laat zitten als het er op aan komt.

Op dit moment hebben we ruim 46.000 toegezegd gekregen. Een prachtig resultaat, maar nog niet genoeg om de transactie door te kunnen laten gaan. En volgens mij zag ik van jou nog geen inschrijving, maar ik kan me vergissen.

Als we nu eens afspreken: Ik ga alle investeerders, net als jou een berichtje sturen voor dit project met het verzoek om allemaal (zo mogelijk) 200 euro toezeggen (meer mag natuurlijk), om deze kerk te helpen hun eigen gebouw te kunnen gaan betrekken?

Alle inschrijvers in dit project krijgen dan van ons voorrang om (uiteraard vrijblijvend) als eerste in te schrijven op het volgende project met een hogere rente, 8,5% bruto en een looptijd van een jaar. Ik zou het geweldig vinden om dit project vol te krijgen, en doe er dan ook persoonlijk in mee.

Laten we kijken of we het kerkbestuur een goed weekend kunnen bezorgen?

Alvast heel hartelijk bedankt! en ook jij een fijn weekend gewenst.

Groetjes,

Johan van Buuren
Een m.i. twijfelachtige manier om een project vol te krijgen.
Verder loop je met buitenlandse projecten zo wie zo al een veel hoger risico op gedoe. Laat ze dat geld lekker in Italië zelf ophalen...
pi_207541005
Velen van jullie zijn mij voorgegaan, maar ook ik heb inmiddels van KOM het bericht gekregen dat mijn account niet voldoet aan de Europese regelgeving.
SPOILER: Uw account voldoet nog niet aan de Europese Regelgeving
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En er zijn drie updates:
De Stichting zekerheden heeft het persoonlijk faillissement van de biologische bakker aangevraagd, hopend dat de beste man nu ´ns contact opneemt. De frietbakkers hebben moeite om hun betalingsregeling na te komen. De stichting hoopt dat uiteindelijk de hele lening en rente zullen worden terugbetaald, gaar realiseert zich ook dat er nog een lange weg te gaan is. En de vrouw met haar gezondheidsproducten is naar Zwitserland gevlucht. Omdat de baten niet tegen de kosten opwegen, wordt dat dossier nu gesloten.
pi_207541099
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 15:12 schreef Groepfunder het volgende:
Velen van jullie zijn mij voorgegaan, maar ook ik heb inmiddels van KOM het bericht gekregen dat mijn account niet voldoet aan de Europese regelgeving.
SPOILER: Uw account voldoet nog niet aan de Europese Regelgeving
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En er zijn drie updates:
De Stichting zekerheden heeft het persoonlijk faillissement van de biologische bakker aangevraagd, hopend dat de beste man nu ´ns contact opneemt. De frietbakkers hebben moeite om hun betalingsregeling na te komen. De stichting hoopt dat uiteindelijk de hele lening en rente zullen worden terugbetaald, gaar realiseert zich ook dat er nog een lange weg te gaan is. En de vrouw met haar gezondheidsproducten is naar Zwitserland gevlucht. Omdat de baten niet tegen de kosten opwegen, wordt dat dossier nu gesloten.
En de volgende stap vanuit KoM is dan dat als er voor een van deze projecten een procedure opgestart moeten worden je hieraan alleen maar kunt meedoen als je de registratie hebt afgerond en dus akkoord bent gegaan met de nieuwe voorwaarden.

Een aantal mailtjes (inclusief een officiële klacht) verder hebben ze dit bij mij overigens teruggedraaid.
pi_207541168
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 15:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]
En de volgende stap vanuit KoM is dan dat als er voor een van deze projecten een procedure opgestart moeten worden je hieraan alleen maar kunt meedoen als je de registratie hebt afgerond en dus akkoord bent gegaan met de nieuwe voorwaarden.

Een aantal mailtjes (inclusief een officiële klacht) verder hebben ze dit bij mij overigens teruggedraaid.
Aangezien ik daar nog 1 dossier heb lopen waar nooit meer iets van terug komt, ga ik geen tijd meer in KoM stoppen.
pi_207541264
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 15:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]
En de volgende stap vanuit KoM is dan dat als er voor een van deze projecten een procedure opgestart moeten worden je hieraan alleen maar kunt meedoen als je de registratie hebt afgerond en dus akkoord bent gegaan met de nieuwe voorwaarden.

Een aantal mailtjes (inclusief een officiële klacht) verder hebben ze dit bij mij overigens teruggedraaid.
Je hebt je account aangevuld zodat voldaan wordt aan de nieuwe regelgeving waarbij je niet akkoord bent gegaan met raamovereenkomst en nieuwste voorwaarden?

Dat zou voor mij ook wel acceptabel zijn. Ben benieuwd wat er gebeurd wanneer er niets gedaan wordt in de identificatie.
pi_207541289
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 15:02 schreef Horsemen het volgende:
Mail van WvjG ontvangen:
[..]
Een m.i. twijfelachtige manier om een project vol te krijgen.
Verder loop je met buitenlandse projecten zo wie zo al een veel hoger risico op gedoe. Laat ze dat geld lekker in Italië zelf ophalen...
Totaal niet gediend van deze mail. Teveel het collectezakje zondag in de kerk. Ik snap ook niet waarom ze het geld niet in Italië zoeken.
pi_207541595
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 15:31 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Je hebt je account aangevuld zodat voldaan wordt aan de nieuwe regelgeving waarbij je niet akkoord bent gegaan met raamovereenkomst en nieuwste voorwaarden?

Dat zou voor mij ook wel acceptabel zijn. Ben benieuwd wat er gebeurd wanneer er niets gedaan wordt in de identificatie.
Nee, want online gaat het een niet zonder het ander.

Uiteindelijk heb ik een keurige mail gehad die er op neer kwam dat de normale afwikkeling gewoon door zou lopen en dat het voor beide partijen inderdaad beter was als de samenwerking verder zou stoppen :7 en een verdere acceptatie/registratie was dan ook niet nodig. Ook de procedures richten een paar ondernemers i.z. de H.A. zouden worden voortgezet en eventueel worden uitbetaald naar het bij hun bekende rekeningnummer.
pi_207541638
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 15:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Totaal niet gediend van deze mail. Teveel het collectezakje zondag in de kerk. Ik snap ook niet waarom ze het geld niet in Italië zoeken.
Lijkt me zelfs discutabel vanwege het "koppelverkoop" voorstel, mij is afgelopen jaar al meerdere keren (als ik me niet sterk vergis ook in berichten van Johan) wijsgemaakt dat er op basis van de nieuwe europeese regels geen voorrang meer gegeven mag worden aan geselecteerde investeerders. Ik heb de europeese regeling niet zekf doorgelezen, was niet echt verhaal om eens lekker te gaan lezen :)

Maar blijkbaar werkt het wel, de tussenstand staat inmiddels op bijna 80k (tov ruim 46k)
pi_207542031
En volgens mij hebben ze ook weleens verteld dat ze niet aan linkjes doen O-)
pi_207542043
Ook ik heb een mailtje gehad van WvjG en werd daar niet echt enthousiast van maar ondertussen is wel al het benodigde geld opgehaald.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 17:04:09 #227
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_207542278
Dat het kerkproject vol zit, nou, leuk voor hen.
Maar dat je dat enkel en alleen doet vanwege de belofte "jij hoort bij de uitverkorenen die als eerste mogen instappen in een project met een hogere rente", daar snap ik niks van. Stap je echt blind in in een project? Kijk je alleen naar die rente? Hoe hoger de rente hoe hoger het risico is mij geleerd. Onbegrijpelijk.
pi_207542351
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:04 schreef crowd-fundi het volgende:
Maar dat je dat enkel en alleen doet vanwege de belofte jij hoort bij de uitverkorenen
Tja, zo werkt dat met het geloof O-)
pi_207542488
Update MAX:

quote:
Je ontvangt deze e-mail omdat je hebt geïnvesteerd in een of meer projecten van Corbelo Group Ltd en Corbelo Property Group Ltd.



Lees de volgende update over de projecten die zij nu nog hebben openstaan.



Momenteel moeten er nog 36 projecten worden terugbetaald, waarvan je hieronder een overzicht vindt. Leden van het managementteam van Max Crowdfund hebben nauw contact gehad met deze ontwikkelaar om de situatie zo goed mogelijk te beheren en investeerders in de resterende panden in de portefeuille van dit bedrijf te beschermen.



In oktober werd voor verschillende panden een koper gevonden die een niet-restitueerbare aanbetaling voor hun aankoop deed. Dit werd door iedereen gezien als een goede indicatie van serieuze intentie om de aankoop af te ronden. Helaas kon de koper de deal niet financieren en verloor hij zijn aanbetaling. Dit betekent helaas ook dat de panden onverkocht bleven.



In december vroeg Corbelo om aflossingsverklaringen voor een andere groep panden voor nog meer serieuze potentiële kopers, die ook niet doorgingen.



Als gevolg van het feit dat deze bulkdeals niet succesvol zijn, verandert Corbelo nu van strategie en verkoopt eenheden afzonderlijk, met meer succes. Ze verwachten in januari acht of negen panden te hebben aangeboden, met een verwachte voltooiing twee maanden daarna. Zij zullen het Max Crowdfund-team binnenkort een lijst van deze projecten opsturen.



In december zijn vier verbouwingen afgerond en zal de bijgewerkte lijst met voltooide projecten worden verstrekt. Terwijl de opgeleverde woningen in de verkoop staan, genereren de voltooide panden huurinkomsten, die naar verwachting vanaf volgende maand winstgevend zullen zijn voor Corbelo. Ter onderbouwing zal een cashflow-overzicht worden verstrekt.



Zoals je kunt zien in het onderstaande overzicht, hebben momenteel 18 panden hun renovatie voltooid, en nog eens 11 zullen naar verwachting in januari worden voltooid en afgetekend. Om dit te verifiëren, bezoekt onze partner Mark Lloyd de komende periode meerdere panden. Daarnaast zullen er video's en foto's worden verstrekt en worden gedeeld met deelnemers aan deze investeringen om de status van deze projecten te bevestigen.



Corbelo verwacht uiterlijk juni dit jaar alle leningen te hebben terugbetaald.



Het team van Max Crowdfund doet er alles aan om informatie over deze panden te verzamelen en te delen. Op 31 januari om 19.00 uur is er een Q&A-sessie met Felix Berkhout (CEO) en Jan Angel (Business Development Manager) waarvoor alle investeerders in de panden van Corbelo zijn uitgenodigd.



Max Crowdfund zet zich in voor open en transparante communicatie tussen projectontwikkelaars en investeerders en doet er alles aan om de belangen van de investeerders in deze projecten te behartigen
.
pi_207542496
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:04 schreef crowd-fundi het volgende:
Dat het kerkproject vol zit, nou, leuk voor hen.
Maar dat je dat enkel en alleen doet vanwege de belofte "jij hoort bij de uitverkorenen die als eerste mogen instappen in een project met een hogere rente", daar snap ik niks van. Stap je echt blind in in een project? Kijk je alleen naar die rente? Hoe hoger de rente hoe hoger het risico is mij geleerd. Onbegrijpelijk.
Inderdaad vrij triest dat er gesmeekt moet worden om een project vol te krijgen. Bij gelovigen zal dit makkelijker werken uiteraard
pi_207542593
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:26 schreef Horsemen het volgende:
Update MAX:
Ook ontvangen. Foto´s en video´s zit ik echt niet op te wachten. Het wordt dus nog zeker 6 maanden geduld hebben. Ik vraag mij af waarom die eerdere verkopen uiteindelijk geen doorgang hebben gekregen. En wat er met de niet-restitueerbare aanbetaling is gebeurd. En waarom de huurinkomsten niet gebruikt worden om ten minste de rentelast te betalen. Enfin, wait and see.
pi_207542615
Ook verzoek bij MCF om Maas*ik 9 maanden te verlengen. De rente komt daar telkens keurig van binnen, ik lig er niet wakker van om nog een paar maandbetalingen erbij te krijgen.
pi_207542716
HCN 286 80 Seafood & Wine / artikel AD & ED 13jan23 , kan tzt een vervroegde worden

https://www.ed.nl/werk/me(...)eek-werken~a9dd02cb/

https://horecasite.nl/adv(...)-overname-aangeboden , kan tzt een nw HCNprojectje worden natuurlijk

https://klaassenbv.nl/detail/BOGDetail.aspx?RecID=33805269

[ Bericht 23% gewijzigd door peterc op 13-01-2023 18:04:21 ]
pi_207542719
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 16:06 schreef tnhb het volgende:

[..]
Lijkt me zelfs discutabel vanwege het "koppelverkoop" voorstel, mij is afgelopen jaar al meerdere keren (als ik me niet sterk vergis ook in berichten van Johan) wijsgemaakt dat er op basis van de nieuwe europeese regels geen voorrang meer gegeven mag worden aan geselecteerde investeerders.
Ik heb de verordening ook niet gelezen, maar de regels gaan pas in per 10-11-2023. Tot die tijd is er een transitieperiode. Zou het wel erg jammer vinden als we geen gebruik meer zouden kunnen maken van linkjes.
pi_207543196
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 12:42 schreef InVestEerder het volgende:
CRE betalingen van deze maand weer keurig netjes allemaal ontvangen. Ondanks (mijn) kritiek op dit platform moet ik ze hier toch voor complimenteren. Hun performance is tot op heden nog altijd uitstekend.
mis enkel nog transformatie Putte / de CRE betalingen komen soms verspreid over 2-3 dagen binnen bij mij / dus dat komt goed, meer benieuwd naar de aflossingen w.o. bijv Gossnitz (uiterlijk 31jan23)

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 13-01-2023 18:37:55 ]
pi_207543629
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:37 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Ook ontvangen. Foto´s en video´s zit ik echt niet op te wachten. Het wordt dus nog zeker 6 maanden geduld hebben. Ik vraag mij af waarom die eerdere verkopen uiteindelijk geen doorgang hebben gekregen. En wat er met de niet-restitueerbare aanbetaling is gebeurd. En waarom de huurinkomsten niet gebruikt worden om ten minste de rentelast te betalen. Enfin, wait and see.
Begrijpelijke reaktie maar de situatie in het VK is anders (veel slechter) dan hier. Het valt me nog mee in die zin dat er kennelijk nog voortgang plaatsvindt. Ik ben bang dat dit het maximale is en dat we blij mogen zijn met alles wat er nog terugkomt. MAX heeft er natuurlijk alle belang bij dat het Corbelo-dossier geen catastrofe wordt
pi_207547234
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 19:05 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Begrijpelijke reaktie maar de situatie in het VK is anders (veel slechter) dan hier. Het valt me nog mee in die zin dat er kennelijk nog voortgang plaatsvindt. Ik ben bang dat dit het maximale is en dat we blij mogen zijn met alles wat er nog terugkomt. MAX heeft er natuurlijk alle belang bij dat het Corbelo-dossier geen catastrofe wordt
Het gaat niet alleen over de Corbelo's hoor, zowat alle projecten zitten daar in zwaar weer.
pi_207547722
Update Max

En weer trappen ze erin bij Max, bij deze platonische leugenaar van Corbelo. Iedere keer hetzelfde liedje.

Denk maar niet dat er de komende maanden een hoop aflossingen gaan komen, misschien een enkele om ons een hoopje sprank te laten houden.

Dat ze daar bij Max zo in die sprookjes blijven geloven van deze onbenul. Het wordt tijd dat ze daar spierballen gaan laten zien, maar ze hopen liever op een goede afloop.
pi_207548553
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:26 schreef Horsemen het volgende:
Update MAX:
[..]
.
Tsja, veel beloftes, maar dat horen we volgens mij al een half jaar...

Ik vraag me serieus af waarom ze op bepaalde punten niet doorpakken, of op z'n minst aangeven waarom ze daar misschien niet kunnen doorpakken. Er is bijvoorbeeld een niet-restitueerbare aanbetaling op de verkoop die niet doorgaat en er zijn huurinkomsten van panden die klaar zijn en niet zijn verkocht. Waar is die aanbetaling gebleven want die was voor het leveren van het vastgoed waar hypotheek op rust, en ook van die huurinkomsten zou (een deel van) de rente betaald kunnen worden, maar daar moet nu eerst een cashflow overzicht voor komen. Het geld is/wordt dus steeds ergens anders voor gebruikt en blijkbaar niet voor het betalen van achterstallige rente .

Dus afgezien van het feit dat de situatie in de UK echt problematisch is krijg ik steeds weer opnieuw de indruk dat ze bang zijn van de geldnemers en de boel niet onder controle hebben en zich laten sturen door de geldnemer in plaats van dat ze zelf die geldnemer sturen.
pi_207548587
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:51 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik heb de verordening ook niet gelezen, maar de regels gaan pas in per 10-11-2023. Tot die tijd is er een transitieperiode. Zou het wel erg jammer vinden als we geen gebruik meer zouden kunnen maken van linkjes.
Klopt, zou zeker heel spijtig zijn als het inderdaad zo is (ik moet die tekst toch eens door gaan spitten).
pi_207548813
SIG
Schiedam Paulus Potterstraat is afgelost. Zonder reguliere rente.

Heb SIG correctieverzoek gedaan.


edit 14/1 10.30 rente zojuist bijgeboekt.

[ Bericht 9% gewijzigd door zeeland6 op 14-01-2023 10:36:55 ]
pi_207548814
-

[ Bericht 100% gewijzigd door zeeland6 op 14-01-2023 00:30:14 ]
pi_207551013
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 00:29 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
Schiedam Paulus Potterstraat is afgelost. Zonder reguliere rente.

Heb SIG correctieverzoek gedaan.

edit 14/1 10.30 rente zojuist bijgeboekt.
aflossing Voermanweg er nog niet bij / zal maandag wel komen
  zaterdag 14 januari 2023 @ 11:22:29 #244
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207551403
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 18:30 schreef peterc het volgende:
mis enkel nog transformatie Putte / de CRE betalingen komen soms verspreid over 2-3 dagen binnen bij mij / dus dat komt goed, meer benieuwd naar de aflossingen w.o. bijv Gossnitz (uiterlijk 31jan23)
Naar mijn mening niet iets om heel nieuwsgierig naar te zijn. Voor zowel Landsmeer, Houten (I en II) alsook voor Gössnitz zijn er op de website al weer nieuwe projecten geweest om te kunnen herfinancieren. Wat de precieze aflossingsdatum uiteindelijk gaat worden vind ik dan persoonlijk niet erg spannend.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 11:32:26 #245
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207551545
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:56 schreef quepos het volgende:
En weer trappen ze erin bij Max, bij deze platonische leugenaar van Corbelo. Iedere keer hetzelfde liedje.
Inderdaad, wat mij betreft moet er doorgepakt worden al zal Max zeggen dat dit met mogelijk verlies gepaard zal gaan. Nou, dat moet dan maar zo zijn en dat neem ik op de koop toe.
In een rustige of stijgende huizenmarkt is het niet erg om veel geduld te moeten hebben bij "recovery". Maar ik een dalende markt is de tijd allesbehalve je beste vriend.
Op 31 januari weer een 'live sessie'. Ik zou beter daar mijn gal kunnen spuwen dan hier, maar toch heb ik erg weinig zin om me aan te melden... Nog maar even over nadenken.
pi_207553128
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 11:32 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Inderdaad, wat mij betreft moet er doorgepakt worden al zal Max zeggen dat dit met mogelijk verlies gepaard zal gaan. Nou, dat moet dan maar zo zijn en dat neem ik op de koop toe.
In een rustige of stijgende huizenmarkt is het niet erg om veel geduld te moeten hebben bij "recovery". Maar ik een dalende markt is de tijd allesbehalve je beste vriend.
Op 31 januari weer een 'live sessie'. Ik zou beter daar mijn gal kunnen spuwen dan hier, maar toch heb ik erg weinig zin om me aan te melden... Nog maar even over nadenken.
ik zit op dat moment in het vliegtuig en kan helaas niet meedoen. Konklusie terecht dat je op verliezen moet rekenen en niet dat je alles uiteindelijk terugkrijgt, laat staan met rente. MAX heeft zoals bekend ambitieuze plannen en wil nu niet al met een déconfiture van een grote geldnemer aankomen, dan kunnen ze hun nieuwe financieringsrondes dit jaar wel vergeten. Zo veel mogelijk pappen en nathouden dus. Ben wel met ze eens dat thans reeds forceren weinig zin heeft. Toch maar even afwachten hoe de individuele verkopen gaan.
pi_207553581
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 13:45 schreef Slingervinger het volgende:
MAX heeft zoals bekend ambitieuze plannen en wil nu niet al met een déconfiture van een grote geldnemer aankomen, dan kunnen ze hun nieuwe financieringsrondes dit jaar wel vergeten.
Ik denk dat dit een hele grote maar nooit uitgesproken driver zal zijn, ten koste van alles mag dit niet fout gaan, en als het dan toch fout moet gaan dan het liefst zo ver mogelijk in de toekomst.
pi_207554195
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 13:45 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
.... Ben wel met ze eens dat thans reeds forceren weinig zin heeft. Toch maar even afwachten hoe de individuele verkopen gaan.
Ze zouden eens een kleine partij stevig kunnen aanpakken. Dan doen ze daar wat ervaring mee op en is het meteen een stevige waarschuwing voor de rest.
Pecunia non olet
pi_207554469
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 14:57 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ze zouden eens een kleine partij stevig kunnen aanpakken. Dan doen ze daar wat ervaring mee op en is het meteen een stevige waarschuwing voor de rest.
dat hebben ze gedaan volgens een mail van 15-12, ging over een partij met 2 leningen
pi_207554515
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 15:12 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
dat hebben ze gedaan volgens een mail van 15-12, ging over een partij met 2 leningen
Klopt, nu je het zegt. Maar buiten die aankondiging heb ik niets meer gehoord over de stand van zaken. En dat doet me vermoeden dat ze toch weer een slappe deal gemaakt hebben....
Pecunia non olet
pi_207556675
SIG
Aflossing Emmen Varenkamp bijgeschreven incl boete rente.
  zondag 15 januari 2023 @ 07:31:50 #252
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207566584
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:34 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
Aflossing Emmen Varenkamp bijgeschreven incl boete rente.
Bij mij ook. Werken ze bij SIG op Zaterdag?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zondag 15 januari 2023 @ 07:56:17 #253
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207566631
Bij WvjG is de kerk in Italië vol geïnvesteerd.

Kan het geld vandaag weer in het kerke-buideltje.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207566708
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 07:31 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Bij mij ook. Werken ze bij SIG op Zaterdag?
Laatste dagen van het jaar werkte ze niet en nu in het weekend wel. Vreemd.
pi_207568682
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 08:27 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Laatste dagen van het jaar werkte ze niet en nu in het weekend wel. Vreemd.
SIG Voermanweg aflossing ook binnen *O*
pi_207576873
Ik zit een beetje te dubben over kavel GvE om daar bescheiden in te leggen.
Kan enkel nergens vinden wat voor werk ze heeft etc en ook de eigen inleg niet maar kan ook zonder natuurlijk… bedrag is niet al te hoog maar wel wat twijfels
pi_207577505
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 15:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Klopt, nu je het zegt. Maar buiten die aankondiging heb ik niets meer gehoord over de stand van zaken. En dat doet me vermoeden dat ze toch weer een slappe deal gemaakt hebben....
nee in bedoelde mail staat dat ze over zijn gegaan tot executie en dat duurt wel even
pi_207577586
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 20:25 schreef Ron1986 het volgende:
Ik zit een beetje te dubben over kavel GvE om daar bescheiden in te leggen.
Kan enkel nergens vinden wat voor werk ze heeft etc en ook de eigen inleg niet maar kan ook zonder natuurlijk… bedrag is niet al te hoog maar wel wat twijfels
Ook een beetje onduidelijk geschreven, nu is het wel zo dat ze dan een chalet op eigen grond heeft, de jaarlijkse canon vervalt dan (bedrag?). Park lijkt me ook niet direct verkeerd zo dichtbij de Biesbosch en Randstad, geen massa is kassa-park, nog ff gekeken op Funda recreatiewoningen die op het park te koop staan maar daar wordt ik ook nog niet veel wijzer van / onduidelijkheid over de grond / durf deze wel bescheiden mee te nemen.

Ook de pitch vd bedrijfsunit op CCF is summier, wat doet meneer Arik, ook hier durf ik een bescheiden inleg wel aan, ook staan er best nog wel wat te huur op Funda. Maar hij schijnt een huurcontract te hebben.
Wat meer toelichting had gemogen in beide gevallen

https://www.vbo.nl/bedrij(...)-zandzuigerstraat-88
https://www.fundainbusine(...)at-zandzuigerstraat/

[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 15-01-2023 23:05:26 ]
pi_207580978
Het wordt tijd voor weer wat goede projecten! Mijn geld staat doelloos te zijn na alle aflossingen van afgelopen weken
pi_207582105
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 09:02 schreef cubje het volgende:
Het wordt tijd voor weer wat goede projecten! Mijn geld staat doelloos te zijn na alle aflossingen van afgelopen weken
Om 10.00 ging de zonwering meneer open op NLI. Nette mkb onderneming, goede zekerheden en goede Google reviews.
Meegenomen
pi_207582146
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:26 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuw Collin lening waarbij de geldnemers voor een derde keer geld ophalen maar er (als ik het goed begrijp) nog steeds geen definitieve vergunning van de gemeente is. Het onderpand is een 1e hypotheek tweede in rang dus vooralsnog gewoon 2x een 2e hypotheek. De eerste lening is terugbetaald.

Rogier Dam Vastgoedfinanciering (box 3) 3
¤ 200.000 | 8,0% rente | 18 maanden

https://www.collincrowdfu(...)inanciering-box-3-3/
linkje:
https://www.collincrowdfu(...)37a93bb0e93515711e97
pi_207582365
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 19:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop grond onder eigen chalet
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27048
1e hypotheek grond+chalet
Open.
Heb hem basis meegenomen
pi_207582394
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 20:25 schreef Ron1986 het volgende:
Ik zit een beetje te dubben over kavel GvE om daar bescheiden in te leggen.
Kan enkel nergens vinden wat voor werk ze heeft etc en ook de eigen inleg niet maar kan ook zonder natuurlijk… bedrag is niet al te hoog maar wel wat twijfels
Zat klaar maar dan zelfs te laat kwam niet eens in de wachtrij.😡
  maandag 16 januari 2023 @ 11:53:56 #265
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207583120
quote:
Looptijd van slechts 9 maanden. Beetje vage omschrijving dit:

"De ondernemer heeft de mogelijkheid om vergoedingsrentevrij vervroegd af te lossen, Echter zullen te allen tijde de 9 termijnen voldaan moeten worden. Indien er vervroegd afgelost wordt, worden de toekomstige termijnen tegelijk met de vervroegde aflossing voldaan."
pi_207583220
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een bedrijfsunit:

Stijl interieurs
¤ 80.000 | 8,0% rente | 36 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/stijl-interieurs/

Dit lijkt mij wel een leuk projectje om basis mee te nemen. Ik kan alleen maar weinig vinden over de onderneming. De website onder die naam is volgens mij van een ander bedrijf. Wel kom ik onder haar naam nog BK interieurbouw tegen...
pi_207583373
Nieuw 3 jarig SiG project: Biezenstraat 34 te Almelo LIVE 18 januari 2023 om 11.30 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Biezenstraat 34 te Almelo. Je kunt vanaf 18 januari 2023 om 11.30 uur investeren. Het betreft een woning met 3 slaapkamers, zolder en een buitenterrein. De woning is gelegen in de Almelose wijk "De Riet Noord". In de wijk zijn onder andere een voetbalvereniging, een treinstation en een aantal bushaltes te vinden. Op fietsafstand bevindt zich het centrum met de alledaagse voorzieningen.

https://investeren.sameningeld.nl/project/almelo-biezenstraat-34
pi_207583576
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:59 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een bedrijfsunit:

Stijl interieurs
¤ 80.000 | 8,0% rente | 36 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/stijl-interieurs/

Dit lijkt mij wel een leuk projectje om basis mee te nemen. Ik kan alleen maar weinig vinden over de onderneming. De website onder die naam is volgens mij van een ander bedrijf. Wel kom ik onder haar naam nog BK interieurbouw tegen...
Kan ook niet veel vinden, behalve dit: https://drimble.nl/bedrijf/schagen/36284823/stijl-interieurs.html
pi_207583607
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Zat klaar maar dan zelfs te laat kwam niet eens in de wachtrij.😡
Stipt 11u ingelogd en kunnen investeren maar was zo vol..
pi_207584465
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:26 schreef TisIk het volgende:
De tweede rentebetaling (die van 1 dec 2022) van SiG Oleanderstraat staat steeds met een andere datum in mijn Overzicht Geldtransacties.
Nu staat hij er zelfs met de datum van vandaag. ;(

Hebben jullie dat ook?
Bij mij is het nu aangepast in mijn SIG transactieoverzicht. De datum van de uitbetaling verspringt nu niet meer. Is dat bij jou ook opgelost?
pi_207586134
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 10:51 schreef peterc het volgende:

[..]
aflossing Voermanweg er nog niet bij / zal maandag wel komen
quote:
12s.gif Op zondag 15 januari 2023 11:56 schreef peterc het volgende:

[..]
SIG Voermanweg aflossing ook binnen *O*
Inderdaad netjes ontvangen. Maar volgens mij had bij dit project de rente gewoon over de gehele maand januari betaald moeten worden.
(Zuiver voormeel volgens mij ook nog 1% boete rente aangezien er ongeveer 3 weken te vroeg is afgelost....)

Ik heb alleen geen zin meer om SiG er weer op te gaan wijzen maar kloppen doet het volgens mij weer niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Horsemen op 16-01-2023 15:31:59 ]
pi_207586566
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 18:30 schreef peterc het volgende:

[..]
mis enkel nog transformatie Putte / de CRE betalingen komen soms verspreid over 2-3 dagen binnen bij mij / dus dat komt goed, meer benieuwd naar de aflossingen w.o. bijv Gossnitz (uiterlijk 31jan23)
Idd. Vandaag is rentebetaling van 'Nieuwbouw Putte' bijgeschreven op bankrekening (nog niet zichtbaar in admin op de CRE website). Bij mij zijn nu alle maandbetalingen weer compleet.
pi_207589637
quote:
De raadselachtige balans doet zijn naam geen eer aan, maar verder geen onaardig project.
pi_207589796
quote:
Bedankt! Hopelijk kunnen we gebruikt van blijven maken tot 10-11-2023.
pi_207590731
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
De raadselachtige balans doet zijn naam geen eer aan, maar verder geen onaardig project.
Is al aangepast :)

Een bedragje te overwegen, denk niet dat er veel overwaarde overblijft bij evt. liquidatie, met het tempo dat de prijzen dalen. Wel een ondernemer/onderneming die zich bewezen heeft.
Pecunia non olet
pi_207590827
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
De raadselachtige balans doet zijn naam geen eer aan, maar verder geen onaardig project.
Wanneer ik de pitch in een klein venster op mijn PC's, of in de App op mijn telefoon bekijk, zie ik andere cijfers staan dan dan wanneer ik de pitch in een groter venster bekijk 8)7. De cijfers in het grotere scherm zijn wat mij betreft wat meer realistisch. Ik heb dit inmiddels gemeld bij Collin.
pi_207590844
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:59 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een bedrijfsunit:

Stijl interieurs
¤ 80.000 | 8,0% rente | 36 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/stijl-interieurs/

Dit lijkt mij wel een leuk projectje om basis mee te nemen. Ik kan alleen maar weinig vinden over de onderneming. De website onder die naam is volgens mij van een ander bedrijf. Wel kom ik onder haar naam nog BK interieurbouw tegen...
Op funda staat een zuster bedrijfsunit te koop voor 139K. https://www.fundainbusine(...)42909068-de-lus-5-n/

De units zijn vermoedelijk wel casco opgeleverd en ik weet niet wat mevrouw er aan versleuteld heeft. Dus waarde zal op dit moment wel ergens tussen de 80k en 140 k in hangen. Ik wil hier ook wel basis meedoen dus als er een linkje is dan graag.

Ciao Bella Zilver doe ik niet aan mee. Te risicovol voor die paar maanden rente. Tweede hypotheek stelt niet zo veel voor in deze dalende niet gewillige markt.
pi_207592166
Betalingsachterstand CCF:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207592464
Morgen zou voor project Pr*c*d* H*ld*ng bij CCF het onroerend goed door BVA Auctions worden geveild. Die veiling gaat morgen niet door. Benieuwd of dit het zóóóveelste uitstel en niet doorpakken van CCF gaat worden of dat we gewoon ein-de-lijk deze maand het openstaand bedrag bijgeschreven krijgen.
pi_207592878
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:33 schreef mike79_n het volgende:
Morgen zou voor project Pr*c*d* H*ld*ng bij CCF het onroerend goed door BVA Auctions worden geveild. Die veiling gaat morgen niet door. Benieuwd of dit het zóóóveelste uitstel en niet doorpakken van CCF gaat worden of dat we gewoon ein-de-lijk deze maand het openstaand bedrag bijgeschreven krijgen.
Ik had er sowieso al helemaal geen vertrouwen meer in. Collin heeft zich de afgelopen jaren helemaal laten inpakken door de professor, de kerel is duidelijk veel te gehaaid voor Collin. In dit geval zie je duidelijk dat een 2e hypotheek nauwelijks betekenis heeft als leningnemer niet mee wil werken aan onderhandse verkoop. Doordat het allemaal zo lang heeft geduurd met doorpakken zitten we inmiddels in een dalende en moeilijke vastgoedmarkt. Was niet nodig geweest als ze de professor steviger hadden aangepakt.

Geannuleerd wegens inroepen van het huurbeding. Zou de bank (de 1e hypotheekhouder) vermoeden dat er huurders inzitten, of dat risico helemaal willen uitsluiten. De genoemde 30 dagen zijn in ieder geval over een week voorbij.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 16-01-2023 23:10:49 ]
Pecunia non olet
pi_207594575
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:00 schreef obligataire het volgende:
Geannuleerd wegens inroepen van het huurbeding. Zou de bank (de 1e hypotheekhouder) vermoeden dat er huurders inzitten, of dat risico helemaal willen uitsluiten. De genoemde 30 dagen zijn in ieder geval over een week voorbij.
Ik begrijp dat het inroepen van het huurbeding sinds een aantal jaren wettelijk verplicht is bij executieverkoop. Mogelijk was de eerste hypotheekhouder te laat met aanvragen bij de rechtbank om de veilingdatum van 17 januari te halen?
pi_207595758
Daar hebben we er weer een:
Beste investeerder,
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lopende lening van Kyke beheer B.V. met leningnummer 33294.
Dit betekent dat u naast de reguliere rente ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt naast de volledige aflossing van uw openstaande bedrag conform de overeengekomen voorwaarden.
Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.
Wij danken u mede namens de ondernemer voor uw vertrouwen.
pi_207595855
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Op funda staat een zuster bedrijfsunit te koop voor 139K. https://www.fundainbusine(...)42909068-de-lus-5-n/

De units zijn vermoedelijk wel casco opgeleverd en ik weet niet wat mevrouw er aan versleuteld heeft. Dus waarde zal op dit moment wel ergens tussen de 80k en 140 k in hangen. Ik wil hier ook wel basis meedoen dus als er een linkje is dan graag.

Ciao Bella Zilver doe ik niet aan mee. Te risicovol voor die paar maanden rente. Tweede hypotheek stelt niet zo veel voor in deze dalende niet gewillige markt.
Ik vind "de terugbetaling van de NOW-regeling in 60 maanden (¤ 37.000)" wel een alarmbel. Of te pessismistisch?
pi_207596002
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:06 schreef sciurigalore het volgende:

[..]
Ik vind "de terugbetaling van de NOW-regeling in 60 maanden (¤ 37.000)" wel een alarmbel. Of te pessismistisch?
Ja waar denk je dat het benodigde werkkapitaal (o.a.) voor bestemd is _O-

Mevrouw koopt doodleuk van haar NOW subsidie een bedrijfshalletje en nu de subsidie terug moet geeft ze een hypotheek op haar hal. Creatieve manier van financieren. Denk niet dat de regeling helemaal zo bedoeld was maar ik denk dat er nog veel ernstiger misbruik van de regelingen heeft plaatsgevonden dan dit.
Pecunia non olet
pi_207596014
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:06 schreef sciurigalore het volgende:

[..]
Ik vind "de terugbetaling van de NOW-regeling in 60 maanden (¤ 37.000)" wel een alarmbel. Of te pessismistisch?
De rente hierop is laag dus kan ook zijn dat die dit gebruikt als goedkope financiering
pi_207596085
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:20 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ja waar denk je dat het benodigde werkkapitaal (o.a.) voor bestemd is _O-

Mevrouw koopt doodleuk van haar NOW subsidie een bedrijfshalletje en nu de subsidie terug moet geeft ze een hypotheek op haar hal. Creatieve manier van financieren. Denk niet dat de regeling helemaal zo bedoeld was maar ik denk dat er nog veel ernstiger misbruik van de regelingen heeft plaatsgevonden dan dit.
Ja, precies. Helemaal straightforward is het iig niet. Voor mij een reden om kritisch te kijken.
pi_207596362
Volgens P2P empire komen er pas nieuwe MAX leningen in maart. Iemand iets meer over bekend? Ik heb wel van MAX zelf begrepen dat er wat minder nieuwe leningen zouden komen maar niet over een stop tot maart.
pi_207596822
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:20 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ja waar denk je dat het benodigde werkkapitaal (o.a.) voor bestemd is _O-

Mevrouw koopt doodleuk van haar NOW subsidie een bedrijfshalletje en nu de subsidie terug moet geeft ze een hypotheek op haar hal. Creatieve manier van financieren. Denk niet dat de regeling helemaal zo bedoeld was maar ik denk dat er nog veel ernstiger misbruik van de regelingen heeft plaatsgevonden dan dit.
Nav NOW-1 heb ik ruim 2 jaar geleden een analyse gemaakt en geconstateerd dat duizenden bedrijven een aanvraag ingediend hebben die in sectoren zitten die niet door Corona geraakt zijn. Veel van deze bedrijven dachten gratis geld te krijgen en hebben de lange termijn consequenties niet willen inzien.

Deze bedrijven moeten dit nu terug betalen naast de belastingschuld en ook de economische situatie die nu verslechterd zijn. Dit zal voor een grote groep van hen een zetje zijn naar de afgrond.

Ik denk dat we de komende periode meerdere investeringsvoorstellen zullen zien van bedrijven die te gemakkelijk een graai in de subsidiepot hebben gedaan.

Ik voorzien dat er behoorlijk wat bedrijven de komende maanden om zullen vallen.
pi_207597832
Nieuw 5 jarig project bij SiG:

Geresstraat 108 te Venlo LIVE 19 januari 2023 om 12.15 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Geresstraat 108 te Venlo. Je kunt vanaf 19 januari 2023 om 12.15 uur investeren. Het object betreft een appartement met 3 slaapkamers en een eigen berging. Het object is gelegen in een kindvriendelijke wijk. Gratis parkeren is mogelijk op de parkeerplaatsen aan de voorzijde van het complex. Op korte afstand van de woning ligt een winkelcentrum met diverse supermarkten, horeca en andere voorzieningen. De woning is goed te bereiken met de auto, de fiets en het openbaar vervoer.

https://investeren.sameningeld.nl/project/venlo-geresstraat-108
pi_207597880
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:26 schreef sciurigalore het volgende:

[..]
Ja, precies. Helemaal straightforward is het iig niet. Voor mij een reden om kritisch te kijken.
Wil deze stijl mevrouw gewoon meenemen, 1e hypo op halletje, funda 5S is te vergelijken met 5A, sprake ve krappe liquiditeit, maar in basis heeft ze een goedlopende toko, denk geen sprake van vooropgezet plan om met corona¤ de hut te kopen maar meer onverwachte niet gerealiseerde samenloop van. Zal een goede stijl-mevrouw zijn die nu inderdaad beter op cash is king moet letten.

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 17-01-2023 13:07:01 ]
pi_207598037
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 13:00 schreef peterc het volgende:

[..]
Wil deze stijl mevrouw gewoon meenemen, 1e hypo op halletje, funda 5S is te vergelijken met 5A, sprake ve krappe liquiditeit, maar in basis heeft ze een goedlopende toko, denk geen sprake van vooropgezet plan om met corona¤ de hut te kopen maar meer onverwachte niet gerealiseerde samenloop van. Zal een goede stijl-mevrouw zijn die nu inderdaad beter op cash is king moet letten.
Ik neem haar ook wel mee, ondanks bepaalde bedenkingen kijk ik toch meer naar de haalbaarheid van haar onderneming en de zekerheden en die lijken prima, zeker als je ziet waarvoor de buurman te koop staat.

Een vooropgezet plan zal het zeker niet geweest zijn, anderzijds denk ik dat het sterke schouders zijn die de weelde kunnen dragen dat er ineens een smak geld op de rekening staat. Met deze financieringsronde via Collin is haar balans weer op orde kan ze haar verplichtingen makkelijk nakomen, vooral als haar toko goed blijft lopen.
Pecunia non olet
pi_207598203
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 12:57 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig project bij SiG:

Geresstraat 108 te Venlo LIVE 19 januari 2023 om 12.15 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Geresstraat 108 te Venlo. Je kunt vanaf 19 januari 2023 om 12.15 uur investeren. Het object betreft een appartement met 3 slaapkamers en een eigen berging. Het object is gelegen in een kindvriendelijke wijk. Gratis parkeren is mogelijk op de parkeerplaatsen aan de voorzijde van het complex. Op korte afstand van de woning ligt een winkelcentrum met diverse supermarkten, horeca en andere voorzieningen. De woning is goed te bereiken met de auto, de fiets en het openbaar vervoer.

https://investeren.sameningeld.nl/project/venlo-geresstraat-108
Onze Lex van H heeft indertijd bij SIG Gerestraat 349 gehad, vergelijkbaar pand, is in mrt 22 verkocht funda vraagprijs 159.Marktwaarde nr 108 vr 170k lijkt me nogal ruim. Maar kijk rente toen <> nu en huizenprijzen toen <> nu
https://www.funda.nl/koop(...)285-geresstraat-349/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207598567
Gladiolen of andere blommen zijn er weer voor:
* WAAR Nijmegen (CC)
* In the City Rotterdam (HCN)
* De Wit Holding (KOM)
* En andere reeds vermelde....

Met dankbaarheid denken we terug aan hun maandelijkse bijdragen :)
Pecunia non olet
pi_207598787
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:46 schreef Slingervinger het volgende:
Volgens P2P empire komen er pas nieuwe MAX leningen in maart. Iemand iets meer over bekend? Ik heb wel van MAX zelf begrepen dat er wat minder nieuwe leningen zouden komen maar niet over een stop tot maart.
Ik lees dat het zou zijn vanwege een update van het platform, daar heb k toevallig vanmorgen deze reactie "Er zit een nieuw platform in de pijplijn en die hopen wij deze zomer te lanceren" op gehad nav een vraag waar de vernieuwingen bleven aangezien eerdere informatie het over afgelopen najaar had en max dan aangaf "ga maar uit van december". Op een aantal andere vragen helaas geen reactie, misschien dan maar gewoon tijdens de Q&A stellen.
pi_207599564
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:46 schreef Slingervinger het volgende:
Volgens P2P empire komen er pas nieuwe MAX leningen in maart. Iemand iets meer over bekend? Ik heb wel van MAX zelf begrepen dat er wat minder nieuwe leningen zouden komen maar niet over een stop tot maart.
Misschien moeten ze eerst orde op zaken stellen van de AFM en mogen ze de komende twee maanden geen nieuw leningen plaatsen.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 16:00:13 #296
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207599794
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Misschien moeten ze eerst orde op zaken stellen van de AFM en mogen ze de komende twee maanden geen nieuw leningen plaatsen.
Is dat gis-werk?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207599832
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:27 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Bij mij is het nu aangepast in mijn SIG transactieoverzicht. De datum van de uitbetaling verspringt nu niet meer. Is dat bij jou ook opgelost?
Ja, dat is bij mij inmiddels ook opgelost.
pi_207599920
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 16:00 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Is dat gis-werk?
Ja, de AFM doet geen uitspraken over dit soort zaken. Ik gis dus met slingervinger en thnb mee. Van MAX zelf krijg je de antwoorden niet te horen!😀
pi_207600544
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Misschien moeten ze eerst orde op zaken stellen van de AFM en mogen ze de komende twee maanden geen nieuw leningen plaatsen.
Precies mijn gedachten toen ik het las 😉
pi_207605630
Lees interessant artikel in NRC over huizenbeleggers in paniek:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-verkopen-a4154463

Mirror: https://archive.is/cEFwB

Het komt er dus op neer dat box3 belasting nu effectief 2% over je belegde vermogen is en dat je de hypotheekschuld op je box3 pand maar beperkt kan aftrekken van de box3 waarde van dat pand. Daarnaast wat andere maatregelen die huizenbeleggers tegenwerken. Dit alles maakt volgens mij dat in box3 verhuren, vooral als je het financiert met geleend geld, echt niet meer rendabel kan.

Ben benieuwd hoe snel dat invloed gaat hebben op de crowd financing platforms, vooral degenen die puur gefocused zijn op dit business model. Ik ben zelf niet zo actief op die pure real estate platforms. Is dit al merkbaar?
pi_207606370
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:17 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Lees interessant artikel in NRC over huizenbeleggers in paniek:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-verkopen-a4154463

Mirror: https://archive.is/cEFwB

Het komt er dus op neer dat box3 belasting nu effectief 2% over je belegde vermogen is en dat je de hypotheekschuld op je box3 pand maar beperkt kan aftrekken van de box3 waarde van dat pand. Daarnaast wat andere maatregelen die huizenbeleggers tegenwerken. Dit alles maakt volgens mij dat in box3 verhuren, vooral als je het financiert met geleend geld, echt niet meer rendabel kan.

Ben benieuwd hoe snel dat invloed gaat hebben op de crowd financing platforms, vooral degenen die puur gefocused zijn op dit business model. Ik ben zelf niet zo actief op die pure real estate platforms. Is dit al merkbaar?
Het is niet zo zeer die box 3 heffing an sich. 6,19% of 5,5%. Het is meer de gestegen WOZ, en de nagenoeg afgeschafte leegwaarderatio die de nekslag geven. Dat zijn globaal zo'n 5 van de 12 maanden huur aan belasting.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')