SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZekerhedenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerhedenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie KifidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere crowdfundingplatformenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buitenlandse platformenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.StatistiekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Effectieve renteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.![]()
L*nferink moet nog 2.5k van de 2.5mil, dus zal voor kerstavond goed en wel begint al vol zitten.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
88%, denk dat deze het nieuwe jaar niet gaat halen.![]()
Er werd gesproken over "dubieuze projecten waarbij niet het hele verhaal verteld werd". Daarop kwam de vraag "welke projecten?" aangezien ik geen specifiek projecten ken die aan die beschuildiging voldoen. Daarop kwam geen feitelijk project(en) maar meer een algemeen gedraagsverhaal en een opmerking "CRE is niet volledig over de projecten en welke ondernemers er achter zitten. Dat geeft mij geen vertrouwen en vind ik dubieuze praktijken. Zou er fraude zijn, dan zou ik het crimineel noemen." Dat is volgens echt iets anders dan "dubieuze projecten" en met die betiteling wordt, ondanks alle bedenkingen, een platform tekort gedaan. Als je iemand ergens van beschuldigd dan vervolgens ook verifieerbaar de feiten melden die niet kloppen en projecten benoemen. (en dan niet over het verlengen beginnen, dat staat gewoon in de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan).quote:Op zaterdag 24 december 2022 10:02 schreef Horsemen het volgende:
Als ik het bovenstaande allemaal doorlees begrijp de ophef niet zo.
Volgens mij is CRE nergens beticht van crimineel gedrag of fraude. Wel dat ze er soms dubieuze praktijken op na houden. Zelf zit ik niet bij deze club maar als ik het hier een beetje volg klopt dat dubieuze wel.
Maar mogelijk is er al veel te veel aandacht hieraan gegeven en is het groter gemaakt dan het is.![]()
quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:25 schreef tnhb het volgende:
[..]
Er werd gesproken over "dubieuze projecten waarbij niet het hele verhaal verteld werd", dat haal ik daar niet onomstotelijk uit, wel dat er ruimte is voor interpretatie van de informatie. Bij dubieuze projecten denk ik aan opzettelijke fraude etc.quote:Op vrijdag 23 december 2022 23:36 schreef obligataire het volgende:
Ik vraag me af waarom je dit soort teksten hier plaatst. Het is nogal wat wat je hier beweert.. Voorlopig is er gewoon weer betaald en staan we op nul komma nul default bij CRE. Dat lijkt me de hoofdzaak, maar wie ben ik.Misschien dat mijn reactie verkeerd gelezen werd. Dit was een reactie op tnhb, waarin hij iets pas dubieus noemt als er opzettelijke fraude is.quote:Op zaterdag 24 december 2022 10:02 schreef Horsemen het volgende:
Als ik het bovenstaande allemaal doorlees begrijp de ophef niet zo.
Volgens mij is CRE nergens beticht van crimineel gedrag of fraude. Wel dat ze er soms dubieuze praktijken op na houden. Zelf zit ik niet bij deze club maar als ik het hier een beetje volg klopt dat dubieuze wel.
In mijn reactie sprak ik fraude juist tegen. En probeerde ik aan te geven dat ik fraude als iets heel anders zie dan dubieus. Zo zie ik als dubieus bijvoorbeeld belangrijke informatie die nadelig is voor investeerders niet delen.
Fraude ben ik bij CRE niet tegen gekomen en heb daar ook niemand van beticht.
Hopelijk zo weer allemaal ok?
Tenzij er ook al aanstoot wordt genomen omdat ik sommige projecten wat dubieus vind...![]()
![]()
Ben toch benieuwd wie deze investeerders zijn???quote:Op zaterdag 24 december 2022 16:56 schreef Slingervinger het volgende:
nieuwste van MAX ging om 15.00 u open, binnen 2 uur vol
Er is op dit forum toch niemand die daar meer investeert, of heb ik het fout?![]()
om die reden postte ik het ook, veel -terechte- kritiek op MAX hier. kan me niet voorstellen dat er nog steeds FOK-ers zijn die daar investeren. Maar wie dan wel? Bezwaar is natuurlijk dat MAX geen druk tot verbetering ervaart nu de projecten toch wel vol komenquote:Op zaterdag 24 december 2022 18:30 schreef quepos het volgende:
[..]
Ben toch benieuwd wie deze investeerders zijn???
Er is op dit forum toch niemand die daar meer investeert, of heb ik het fout?![]()
Ik zit er zelf (natuurlijk) niet in. Maar voor de continuïteit van het platform is het prettig dat er geld binnen blijft komen. Dan kan er ook slagkracht blijven/komen om achter (eventuele) achterstanden aan te gaan.quote:Op zaterdag 24 december 2022 16:56 schreef Slingervinger het volgende:
nieuwste van MAX ging om 15.00 u open, binnen 2 uur vol![]()
Ik leg mijn ontvangen rente en aflossing weer in nieuwe projecten in bij MAX. Ook met het idee dat dit mijn risico spreidt.quote:Op zaterdag 24 december 2022 18:58 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
om die reden postte ik het ook, veel -terechte- kritiek op MAX hier. kan me niet voorstellen dat er nog steeds FOK-ers zijn die daar investeren. Maar wie dan wel? Bezwaar is natuurlijk dat MAX geen druk tot verbetering ervaart nu de projecten toch wel vol komen
10% rente is hoog en daar hoort een risico bij. Maar we hebben wel zekerheden in de vorm van hypotheken. Voordat je die gaat executeren ben je een heel traject verder. In dat traject zitten nu een aantal projecten. Dat is wat je van MAX kan en mag verwachten.
Wat nu volgens mij het probleem is, is dat MAX niet heel gediversificeerd is. Teveel corbellos en blue touch oid.
Hou goed bij wat er daadwerkelijk uitstaat trouwens. Van mijn verlopen verwachte rentebetalingen heb ik er een aantal wel ontvangen (direct op mijn bankrekening). Volgens mij klopt het overzicht op de website waaruit mijn achterstanden blijken niet.
Maar goed, ik heb zelfs certificaten gekocht dus technisch heb ik nu een belang in MAX, dus neem mijn mening voor wat het is: de mening van een willekeurige vent op het internet.![]()
Heb je belangen ofzo? Alles wat nu terugkomt investeer ik daar echt niet meer.quote:Op zaterdag 24 december 2022 20:42 schreef Gustaf86 het volgende:
[..]
Ik leg mijn ontvangen rente en aflossing weer in nieuwe projecten in bij MAX. Ook met het idee dat dit mijn risico spreidt.
10% rente is hoog en daar hoort een risico bij. Maar we hebben wel zekerheden in de vorm van hypotheken. Voordat je die gaat executeren ben je een heel traject verder. In dat traject zitten nu een aantal projecten. Dat is wat je van MAX kan en mag verwachten.
Wat nu volgens mij het probleem is, is dat MAX niet heel gediversificeerd is. Teveel corbellos en blue touch oid.
Hou goed bij wat er daadwerkelijk uitstaat trouwens. Van mijn verlopen verwachte rentebetalingen heb ik er een aantal wel ontvangen (direct op mijn bankrekening). Volgens mij klopt het overzicht op de website waaruit mijn achterstanden blijken niet.
Maar goed, ik heb zelfs certificaten gekocht dus technisch heb ik nu een belang in MAX, dus neem mijn mening voor wat het is: de mening van een willekeurige vent op het internet.![]()
ik heb al eerder gepost dat je MAX vanwege die hoge rente moet vergelijken met Estateguru e d en niet met bv SiG: meer kans op defaults maar vooral achterstanden, zeker in het VK. Maar dat is nog geen reden voor een administratieve puinhoop, zeker niet als je je beroept op blockchain. En de Corbelos lopen allemaal fors achter, er zijn er nu een paar afgelost maar er zijn er nog ca 35 over, dat is geen goede zaak ook al zit je niet in die projecten. Anderzijds worden de alternatieven ook minder en je moet toch wat. Ik stap pas weer in als (vrijwel) alle Corbelos/Blue Touch zijn afgelost en dan waarschijnlijk niet meer in het VKquote:Op zaterdag 24 december 2022 20:42 schreef Gustaf86 het volgende:
[..]
Ik leg mijn ontvangen rente en aflossing weer in nieuwe projecten in bij MAX. Ook met het idee dat dit mijn risico spreidt.
Wellicht nieuwe investeerders die MAX hebben gevonden door de bekendheid van de crowdfund awards die MAX dit jaar heeft gewonnen?quote:Op zaterdag 24 december 2022 18:58 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
om die reden postte ik het ook, veel -terechte- kritiek op MAX hier. kan me niet voorstellen dat er nog steeds FOK-ers zijn die daar investeren. Maar wie dan wel? Bezwaar is natuurlijk dat MAX geen druk tot verbetering ervaart nu de projecten toch wel vol komen![]()
Vorig jaar heb ik meegedaan met de lening via CCF voor vakantiepark Kampina Staete. Als incentive mocht je met korting/gratis een nachtje op het park verblijven. Hier deze week op de valreep gebruik van gemaakt. En het mag gezegd worden, het is een prachtige plek worden! De lening is goed benut.
Ook leuk om uit het gesprek met de eigenaresse te merken dat er veel vraag is naar een overnachting. Veel bedrijven combineren een boeking van de cottages met de vergaderruimte. Als je ook hebt geïnvesteerd en nog geen gebruik hebt gemaakt van je incentive: het kan komende week nog (incentive is geldig t/m 31-12-2022).
https://www.collincrowdfund.nl/kampina-staete-onroerend-goed-b-v/
[ Bericht 0% gewijzigd door djtiesto8 op 24-12-2022 23:49:23 ]![]()
Yup. zelf ook geweest. Fijn dat je hier op de valreep nog gebruik van hebt gemaakt. Toch zonde om deze te laten liggen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:43 schreef djtiesto8 het volgende:
Vorig jaar heb ik meegedaan met de lening via CCF voor vakantiepark Kampina Staete. Als incentive mocht je met korting/gratis een nachtje op het park verblijven. Hier deze week op de valreep gebruik gemaakt. En het mag gezegd worden, het is een prachtige plek worden! De lening is goed benut.
Ook leuk om uit het gesprek met de eigenaresse te merken dat er veel vraag is naar een overnachting. Veel bedrijven combineren een boeking van de cottages met de vergaderruimte. Als je ook hebt geïnvesteerd en nog geen gebruik hebt gemaakt van je incentive: het kan komende week nog (incentive is geldig t/m 31-12-2022).
https://www.collincrowdfund.nl/kampina-staete-onroerend-goed-b-v/![]()
Heb nu een investeringsstop ivm vermogensrendementsheffing. Vanaf januari ga ik zeker weer investeren in projecten van Max. Maar ik houd het wel beperkt tot 10% van mijn crowdfund portefeuille. En van mijn investeringen bij Max mag maximaal 25% in het UK zijn. Daarnaast is bij mij de regel niet meer dan 2,5% van mijn uitgeleende geld aan 1 partij worden uitgeleend. Door deze regels zit ik niet uitgebreid in de UK of in 1 investeerder.quote:Op zaterdag 24 december 2022 20:42 schreef Gustaf86 het volgende:
[..]
Maar goed, ik heb zelfs certificaten gekocht dus technisch heb ik nu een belang in MAX, dus neem mijn mening voor wat het is: de mening van een willekeurige vent op het internet.
Max is er bij mij bijgekomen als vervanger van Funding Circle. Het bruto rendement is slechts een procentje of 10 (tegenover 15% bij FNC). Maar veel meer zekerheden en tot nog toe veel minder defaults dan FNC.![]()
Ook de betaling op sommige Duitse leningen loopt niet of moeizamer. De B*d Honnef is er een van 1.3 mio, wellicht de grootste lening die bij MCF uitstaat op een totaal van 38 mio? (Volgens hun website). Het betekent niet alleen dat ik mijn rente niet krijg, maar MCF pakt zelf ook geen admin fee. Dat is toch een substantieel deel van het verdienmodel.quote:Op zondag 25 december 2022 00:07 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Heb nu een investeringsstop ivm vermogensrendementsheffing. Vanaf januari ga ik zeker weer investeren in projecten van Max. Maar ik houd het wel beperkt tot 10% van mijn crowdfund portefeuille. En van mijn investeringen bij Max mag maximaal 25% in het UK zijn. Daarnaast is bij mij de regel niet meer dan 2,5% van mijn uitgeleende geld aan 1 partij worden uitgeleend. Door deze regels zit ik niet uitgebreid in de UK of in 1 investeerder.
Max is er bij mij bijgekomen als vervanger van Funding Circle. Het bruto rendement is slechts een procentje of 10 (tegenover 15% bij FNC). Maar veel meer zekerheden en tot nog toe veel minder defaults dan FNC.![]()
Omdat SiG met vakantie is:
Project Oudeschoot Voltalaan 11 is deze week regulier afgelost. Ik zie geen rentebetaling vanaf 1 december tot datum aflossing in het wallet.
Hebben meer investeerders dit en zou deze rente niet gewoon verschuldigd zijn?![]()
Ik doe nog niet zo heel lang mee bij SIG, maar volgens de betaalschema’s bij SIG komt de hoofdsom bij reguliere aflossing gedurende de maand terug en de laatste rente toch pas op de eerste van de volgende maand?quote:Op zondag 25 december 2022 06:48 schreef KrekelJapie het volgende:
Omdat SiG met vakantie is:
Project Oudeschoot Voltalaan 11 is deze week regulier afgelost. Ik zie geen rentebetaling vanaf 1 december tot datum aflossing in het wallet.
Hebben meer investeerders dit en zou deze rente niet gewoon verschuldigd zijn?![]()
Dat is nieuw voor mij. Bij andere projecten die zijn afgelost, wordt wel gelijk de rente betaald.quote:Op zondag 25 december 2022 08:29 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Ik doe nog niet zo heel lang mee bij SIG, maar volgens de betaalschema’s bij SIG komt de hoofdsom bij reguliere aflossing gedurende de maand terug en de laatste rente toch pas op de eerste van de volgende maand?![]()
Hier hebben we ook afgelopen week op de valreep van deze incentive gebruik gemaakt. Zelfde ervaring!Ben zeker niet bang dat hier het geld niet terug komt.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:43 schreef djtiesto8 het volgende:
Vorig jaar heb ik meegedaan met de lening via CCF voor vakantiepark Kampina Staete. Als incentive mocht je met korting/gratis een nachtje op het park verblijven. Hier deze week op de valreep gebruik van gemaakt. En het mag gezegd worden, het is een prachtige plek worden! De lening is goed benut.
https://www.collincrowdfund.nl/kampina-staete-onroerend-goed-b-v/![]()
Leuk om te lezen! Dit was mijn tweede investering pas dus ik aarzelde en heb wel geïnvesteerd, maar onder het bedrag van de incentive. Had al snel daarna spijt dat ik niet groter was ingestapt. Voelde toen al heel solide aan.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:43 schreef djtiesto8 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/kampina-staete-onroerend-goed-b-v/
Leuk dat het jullie allemaal goed is bevallen en leuk om de eigenaresse ook even te spreken. Leuke projecten dit.De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)![]()
SIG https://investeren.sameni(...)k-hendriklaan-50-b06 staat nu open. Loopt snel vol met grote bedragen.![]()
Me too. Jammer dat het maar 2 jaar is.quote:Op zondag 25 december 2022 12:33 schreef peterc het volgende:
SIG Serkan Maastricht open > 50% al gevuld < 2 min > ook aardig meegepaktPecunia non olet![]()
Weer eentje van Serkan. Enige tijd geleden had ik 6 projecten van Serkan en die allemaal regulier of vervroegd afgelost.quote:Op zondag 25 december 2022 12:41 schreef obligataire het volgende:
[..]
Me too. Jammer dat het maar 2 jaar is.Kan beter tegen winst dan tegen verlies.![]()
Voor Serkan is 2 jaar lang, Heb een stuk of 6 projecten bij hem gehad met een gemiddelde looptijd van 12 maanden.quote:Op zondag 25 december 2022 12:41 schreef obligataire het volgende:
[..]
Me too. Jammer dat het maar 2 jaar is.. Mijn verwachting is dat als de maisonnette klaar is, dat die gelijk in de verkoop gaat. Maar van mij mag hij ook verhuren en na 2 jaar herfinancieren. Vermoedelijk heeft onze Serkan de afgelopen paar jaar aardig verdiend met zijn huizen handel en verwacht ik niet dat hij met de eerste tegenwind omvalt.
![]()
Ook Winterwijk meegenomen, zij het basisinleg,quote:Op zondag 25 december 2022 12:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Voor Serkan is 2 jaar lang, Heb een stuk of 6 projecten bij hem gehad met een gemiddelde looptijd van 12 maanden.. Mijn verwachting is dat als de maisonnette klaar is, dat die gelijk in de verkoop gaat. Maar van mij mag hij ook verhuren en na 2 jaar herfinancieren. Vermoedelijk heeft onze Serkan de afgelopen paar jaar aardig verdiend met zijn huizen handel en verwacht ik niet dat hij met de eerste tegenwind omvalt.
![]()
Idem in 1A. Zou bij deze dame niet in een hogere schaal willen investeren. Heb ik wel gedaan bij Serkan. Deze dame uit Almere Lijkt me iemand van vele ambachten en ............ Die nu haar geluk in het OG gaat beproeven om haar oude dag te financieren en niet in de gaten heeft dat ze eigenlijk net te laat is. Maar goed 1A lijkt hier een, zoals altijd bij SIG, veilige haven.quote:Op zondag 25 december 2022 13:01 schreef peterc het volgende:
[..]
Ook Winterwijk meegenomen, zij het basisinleg,![]()
Grappig dat ze denk voor 7500 euro de boel op te knappen.quote:Op zondag 25 december 2022 13:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Idem in 1A. Zou bij deze dame niet in een hogere schaal willen investeren. Heb ik wel gedaan bij Serkan. Deze dame uit Almere Lijkt me iemand van vele ambachten en ............ Die nu haar geluk in het OG gaat beproeven om haar oude dag te financieren en niet in de gaten heeft dat ze eigenlijk net te laat is. Maar goed 1A lijkt hier een, zoals altijd bij SIG, veilige haven.![]()
Dat is bij sig niet mijn ervaring, daar was het aflossing en lopende rente tot de dag van aflossing bij aflossing. Bij cre is het wel zo dat een maand later er meestal nog een stukje lopende rente komt.quote:Op zondag 25 december 2022 08:29 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Ik doe nog niet zo heel lang mee bij SIG, maar volgens de betaalschema’s bij SIG komt de hoofdsom bij reguliere aflossing gedurende de maand terug en de laatste rente toch pas op de eerste van de volgende maand?![]()
Ik had niet verwacht dat de SIG projecten op deze kerstdag zo snel vol zouden lopen. Investeerders zijn 365 dagen per jaar op zoek naar zo goed mogelijke projecten.![]()
Ik vraag me af waarom iemand in deze tijd, een bakkerij wil overnemen. Een sector die zwaar te lijden heeft van hoge energieprijzen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:16 schreef KrekelJapie het volgende:
Overname bakkerij
https://www.collincrowdfund.nl/c-braal-beheer-b-v/
1e hypotheek bedrijfspand.Pecunia non olet![]()
Passie snap ik nog wel, maar het moet wel realistisch zijn inderdaad. Vanwege overname onderneming moet je zeer waarschijnlijk een nieuw energiecontract sluiten tegen hoge kosten. Ook een erg late financiering. Morgen waarschijnlijk online en een dag later moet deze al tot stand komen (vermoedelijk overdracht pand voor 1-1).quote:Op zondag 25 december 2022 23:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom iemand in deze tijd, een bakkerij wil overnemen. Een sector die zwaar te lijden heeft van hoge energieprijzen.![]()
Dat klinkt bijna alsof ze het eerst elders hebben geprobeerd en dat dat is afgewezen.quote:Op maandag 26 december 2022 05:16 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Passie snap ik nog wel, maar het moet wel realistisch zijn inderdaad. Vanwege overname onderneming moet je zeer waarschijnlijk een nieuw energiecontract sluiten tegen hoge kosten. Ook een erg late financiering. Morgen waarschijnlijk online en een dag later moet deze al tot stand komen (vermoedelijk overdracht pand voor 1-1).![]()
Ik zit via Collin Direct in de Versbakkerij Voorschoten. Een franchisenemer van Hessing, een gerenommeerde naam in Den Haag. Twee winkels en de bakkerij zelf in Voorburg gingen failliet, waardoor de winkel in Voorschoten geen producten meer aangeleverd kreeg. Winkel daar is dus al sinds september dicht, maar de rente en aflossing wordt gewoon doorbetaald. Ik had al met een afboeking rekening gehouden. Wellicht wil de franchisenemer de BV niet laten klappen omdat hij nog steeds hoopt op een doorstart. Bakkerijen zijn echt een moeilijk verhaal als je nu een nieuw energie contract moet afsluiten.quote:Op zondag 25 december 2022 23:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom iemand in deze tijd, een bakkerij wil overnemen. Een sector die zwaar te lijden heeft van hoge energieprijzen.![]()
Het gaat hier om een activa-passiva overname dus dat doet idd vermoeden dat hij een nieuw energiecontract moet aangaan. Wat dat betreft was het misschien slimmer geweest om de hele BV over te nemen, dan had hij wellicht nog tijdelijk van een oud contract kunnen profiteren. Het hele verhaal ademt iets van een flinke midlife crisis want waarom zou je een winstgevend bedrijf (de verkochte aandelen hadden waarde) afstoten om een moeilijke toko te kopen alleen omdat je in je jeugdjaren ook in een bakkerij werkte. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de winst in 2023 net zo hoog zou zijn als in 2021, wat ze ons hier proberen wijs te maken.quote:Op maandag 26 december 2022 10:45 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
.......... Bakkerijen zijn echt een moeilijk verhaal als je nu een nieuw energie contract moet afsluiten.
Misschien, kan hij de bakkerij nu kopen tegen een prijs die een stuk lager is dan wat hij een jaar geleden nog zou hebben betaald en gokt hij er op dat de energieprijzen wel weer zullen dalen en dat de bakkerij daardoor méér waard zou worden. Ook al doordat er concurrentie is weggevallen. De mooiste bloempjes bloeien langs het ravijn![]()
Anderzijds is de zekerheid redelijk met een 1e hyp, 71% LTV, en wat ook prettig is, Di*a*ber tekent mee en die maakt (als je het mag geloven) in 1 jaar genoeg winst om deze financiering ineens af te lossen
En dat met 8%. De tijden zijn veranderd. Ik pak deze mee met mijn basisbedrag.
[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 26-12-2022 12:22:20 ]Pecunia non olet![]()
Zojuist zit ik het project "Herfinanciering beleggingspand Ve*nenda*l" bij Geldvoorelkaar te bekijken en er valt mij iets bijzonders op. Althans, bijzonder voor mij (en ik woon al tijden niet in NL en heb geen ervaring met NL vastgoed), dus ik wou even vragen of wat ik zie normaal is.
GVE probeert een bedrag van EUR 260K op te halen. De zekerheid die ze krijgen is een eerste recht van hypotheek, als zekerheid voor een bedrag van EUR 260K.
Dat lijkt mij onvoldoende. Waar ik woon zal een bank een hypotheek eisen voor 130% van het geleende bedrag. Niet alleen als zekerheid voor het geleende bedrag, maar ook voor de rente en alle kosten. Een executie en het traject daarnaartoe is immers niet goedkoop.
Is dit in Nederland ook gebruikelijk? Of zou je je daar als bank mee uit de markt prijzen?
[ Bericht 0% gewijzigd door Gustaf86 op 26-12-2022 16:11:50 (anonimisering) ]![]()
Antwoord is ja (bij een bank).quote:Op maandag 26 december 2022 16:02 schreef Gustaf86 het volgende:
Zojuist zit ik het project "Herfinanciering beleggingspand Ve*nenda*l" bij Geldvoorelkaar te bekijken en er valt mij iets bijzonders op. Althans, bijzonder voor mij (en ik woon al tijden niet in NL en heb geen ervaring met NL vastgoed), dus ik wou even vragen of wat ik zie normaal is.
GVE probeert een bedrag van EUR 260K op te halen. De zekerheid die ze krijgen is een eerste recht van hypotheek, als zekerheid voor een bedrag van EUR 260K.
Dat lijkt mij onvoldoende. Waar ik woon zal een bank een hypotheek eisen voor 130% van het geleende bedrag. Niet alleen als zekerheid voor het geleende bedrag, maar ook voor de rente en alle kosten. Een executie en het traject daarnaartoe is immers niet goedkoop.
Is dit in Nederland ook gebruikelijk? Of zou je je daar als bank mee uit de markt prijzen?
Uiteraard kun je zelf ook kiezen voor een hoger ingeschreven bedrag, dan hoef je niet meer terug naar de notaris als je het bedrag wilt ophogen.![]()
Gebruikelijk is dat de inschrijving de hoogte van de hypotheek dekt (in dit geval 260k). In de hypotheekakte wordt vervolgens opgenomen dat er 30-40% opslag is voor rente en kosten. Misschien een iets andere vorm dan in jouw woonland, maar het komt op hetzelfde neer.quote:Op maandag 26 december 2022 16:02 schreef Gustaf86 het volgende:
Is dit in Nederland ook gebruikelijk? Of zou je je daar als bank mee uit de markt prijzen?![]()
Linkje bakker op collinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als het een gewone lening was geweest ik wellicht ook, maar met de Collin direct kosten vind ik het verschil met een minder riskante (imo) sig 1a te klein.quote:Op maandag 26 december 2022 12:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
En dat met 8%. De tijden zijn veranderd. Ik pak deze mee met mijn basisbedrag.![]()
Financieel consultant neemt een kapsalon over
https://www.collincrowdfund.nl/dgk-consulting-b-v/
Volledige lineaire aflossing en 2e hypotheek woonhuis met hoge 1e hypotheek![]()
Misschien nog een cafe of een frituur erbij??quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:24 schreef KrekelJapie het volgende:
Financieel consultant neemt een kapsalon over
https://www.collincrowdfund.nl/dgk-consulting-b-v/
Volledige lineaire aflossing en 2e hypotheek woonhuis met hoge 1e hypotheekKan beter tegen winst dan tegen verlies.![]()
Horeca Crowdfunding verhoogt de kosten per 1-1-23.
0,035% van de initiele investering per maand.
68%-125% hoger als ik goed reken zonder rekening te houden met contant maken.
Afhankelijk van de looptijd. 68% is bij 48 maanden.
[ Bericht 3% gewijzigd door zeeland6 op 27-12-2022 17:16:57 ]![]()
Nu zijn er niet veel vervroegde aflossingen bij hcn, maar kosten per maand is wel een vooruitgang ten opzichte van de kostenstructuur nu. Van de grotere platformen is alleen SIG nog niet over op kosteninhouding per maand?quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:43 schreef zeeland6 het volgende:
Horeca Crowdfunding verhoogd de kosten per 1-1-23.
Afhankelijk van de looptijd. 68% is bij 48 maanden.![]()
Kun je uitleggen wat je bedoelt met de opslag in de hypotheekakte vs de daadwerkelijke hypotheekinschrijving? Ik heb me namelijk ook al eens afgevraagd hoe dit zit en kwam net als gustaf tot de conclusie dat de verhaalkosten simpelweg niet hypothecair gedekt zijn bij een hypotheek van 100% van de lening...quote:Op maandag 26 december 2022 16:59 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Gebruikelijk is dat de inschrijving de hoogte van de hypotheek dekt (in dit geval 260k). In de hypotheekakte wordt vervolgens opgenomen dat er 30-40% opslag is voor rente en kosten. Misschien een iets andere vorm dan in jouw woonland, maar het komt op hetzelfde neer.![]()
Aflossing CRE nieuwbouw Halen is onderweg. (staat op 27 december, en het bedrag staat al bij de betalingen op de site). Mijn bank is meestal laat met de bijboekingen van CRE (ja dat verschilt echt per bank), staat er meestal pas in de middag na 16/17u op. Morgen kan natuurlijk ook nog.
Wel mooi dat deze dan ook is afgerond voor 31/12.![]()
Zojuist bijgeschreven op mijn bankrekening INGquote:Op dinsdag 27 december 2022 14:28 schreef lykkefund het volgende:
Aflossing CRE nieuwbouw Halen is onderweg. (staat op 27 december, en het bedrag staat al bij de betalingen op de site). Mijn bank is meestal laat met de bijboekingen van CRE (ja dat verschilt echt per bank), staat er meestal pas in de middag na 16/17u op. Morgen kan natuurlijk ook nog.
Wel mooi dat deze dan ook is afgerond voor 31/12.![]()
Bovenop het hypotheekbedrag komen 30-40% voor rente en kostenquote:Op dinsdag 27 december 2022 14:06 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Kun je uitleggen wat je bedoelt met de opslag in de hypotheekakte vs de daadwerkelijke hypotheekinschrijving? Ik heb me namelijk ook al eens afgevraagd hoe dit zit en kwam net als gustaf tot de conclusie dat de verhaalkosten simpelweg niet hypothecair gedekt zijn bij een hypotheek van 100% van de lening...
In dit voorbeeld is de hypotheek inschrijving 65.000, maar kan er 91.000 uitgewonnen worden.![]()
dank voor heldere toelichtingquote:Op dinsdag 27 december 2022 14:36 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Bovenop het hypotheekbedrag komen 30-40% voor rente en kosten
[ afbeelding ]
In dit voorbeeld is de hypotheek inschrijving 65.000, maar kan er 91.000 uitgewonnen worden.Hopelijk is het bij de Corbelo's ook -in principe- zo geregeld
![]()
De inschrijving tegene het leenbedrag met aanvullend stand aard een opslag is in Nederland heel gebruikelijk / standaard. Pak bijvoorbeeld een kopieakte die je als investeerder bij sig kunt downloaden, daar staat dan in de akte als hypotheekbedrag het geleende bedrag "te vermeerderen met rente en kosten, welke rente en kosten tezamen worden begroot op een bedrag van ..." en in dat geval is dat dan dus 40% opslag tov het basis bedrag. Het komt ook voor dat de inschrijving hoger is dan het geleende bedrag, bijvoorbeeld om later zonder nieuwe notariskosten het geleende bedrag te verhogen, bij dezelfde geldverstrekker, voor bijvoorbeeld een verbouwing.quote:Op dinsdag 27 december 2022 14:06 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Kun je uitleggen wat je bedoelt met de opslag in de hypotheekakte vs de daadwerkelijke hypotheekinschrijving? Ik heb me namelijk ook al eens afgevraagd hoe dit zit en kwam net als gustaf tot de conclusie dat de verhaalkosten simpelweg niet hypothecair gedekt zijn bij een hypotheek van 100% van de lening...
Bij sommige platforms kun je op verzoek een kopie van de akte krijgen (o.a. cre, ccf verstrekt(e) ze niet op verzoek en van de anderen weet ik het niet) en je kunt ze ook bij het kadaster opvragen tegen betaling van iets van ca. 15 euro per stuk. Zo kun je in theorie van elk onroerendgoed in nederland, indien aanwezig, de hypotheekakte opvragen, je weet dan uiteraard niet wat de schuld is, alleen voor welke bedrag het onroerendgoed als onderpand is ingezet.![]()
Dat is even de vraag want die inschrijving is niet naar nederlands recht maar een inschrijving in de UK en daar zijn (heb ik recent hier geleerd!) mogelijk toch weer andere regels op van toepassing, bijvoorbeeld voor de uitwinning.quote:Op dinsdag 27 december 2022 14:50 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
dank voor heldere toelichtingHopelijk is het bij de Corbelo's ook -in principe- zo geregeld
![]()
Dank!quote:Op maandag 26 december 2022 16:59 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Gebruikelijk is dat de inschrijving de hoogte van de hypotheek dekt (in dit geval 260k). In de hypotheekakte wordt vervolgens opgenomen dat er 30-40% opslag is voor rente en kosten. Misschien een iets andere vorm dan in jouw woonland, maar het komt op hetzelfde neer.
Ik hoop er binnenkort een keer goed voor te gaan zitten en uit te zoeken wat er nou precies gebeurt en wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn.![]()
precies datquote:Op dinsdag 27 december 2022 14:55 schreef tnhb het volgende:
[..]
Dat is even de vraag want die inschrijving is niet naar nederlands recht maar een inschrijving in de UK en daar zijn (heb ik recent hier geleerd!) mogelijk toch weer andere regels op van toepassing, bijvoorbeeld voor de uitwinning.![]()
De bakker van ccf loopt niet zo snel vol. Afwachten of deze donderdag uitgeboekt kan worden.
[ Bericht 30% gewijzigd door KrekelJapie op 27-12-2022 16:46:23 ]![]()
Volgens mij staat hier letterlijk dat ze dit hypotheekrecht tot maximaal 91k kunnen uitwinnen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 14:36 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In dit voorbeeld is de hypotheek inschrijving 65.000, maar kan er 91.000 uitgewonnen worden.
Mij lijkt dat die 91k het bedrag is dat ingeschreven moet worden in de openbare registers.
Dat lijkt GVE niet te doen. Althans, ze communiceren dat ze slechts voor het leenbedrag gaan.![]()
Ik zit bepaald niet op dubbele kosten te wachten.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:58 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Nu zijn er niet veel vervroegde aflossingen bij hcn, maar kosten per maand is wel een vooruitgang ten opzichte van de kostenstructuur nu. Van de grotere platformen is alleen SIG nog niet over op kosteninhouding per maand?![]()
Ik heb 7 jaar geleden mijn eerste investering gedaan bij HCN. Sindsdien zijn er bij mij 27 afgerond volgens plan en 21 vervroegd afgelost, dat komt dus nog best vaak voor.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:58 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Nu zijn er niet veel vervroegde aflossingen bij hcn, maar kosten per maand is wel een vooruitgang ten opzichte van de kostenstructuur nu. Van de grotere platformen is alleen SIG nog niet over op kosteninhouding per maand?
(En slechts 3% van de projecten waar wat probleempjes mee zijn maar dat betekent in mijn geval dan meestal alleen wat vertraging, vrijwel geen afschrijving)
De nieuwe kostenstructuur vind ik prima, al zouden ze om kosten te besparen van mij ook mogen overgaan op bijv wekelijkse verzamelbetalingen.![]()
Die 68% bij 48 maanden, daar kom ik ook op uit.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:43 schreef zeeland6 het volgende:
Horeca Crowdfunding verhoogt de kosten per 1-1-23.
Afhankelijk van de looptijd. 68% is bij 48 maanden.
Een flinke verhoging dus.![]()
Het nieuwe tarief geldt voor projecten vanaf 1-1-23.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:17 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik zit bepaald niet op dubbele kosten te wachten.quote:Het nieuwe tarief gaat in bij alle investeringen die vanaf 1 januari 2023 worden toegezegd. Voor investeringen die u toezegt in december 2022 geldt uiteraard het bestaande tarief.
[ Bericht 12% gewijzigd door KrekelJapie op 27-12-2022 17:41:26 ]![]()
65k staat in de openbare registers omdat dit de leensom betreft. Dit staat los van de voorwaarde in de akte dat er tot 91k kan worden uitgewonnen. Het verschil tussen 91k en 65k betreft rente en kosten. Dit is niet het geleende bedrag en staat niet in de openbare registers.quote:Op dinsdag 27 december 2022 16:57 schreef Gustaf86 het volgende:
[..]
Volgens mij staat hier letterlijk dat ze dit hypotheekrecht tot maximaal 91k kunnen uitwinnen.
Mij lijkt dat die 91k het bedrag is dat ingeschreven moet worden in de openbare registers.
Dat lijkt GVE niet te doen. Althans, ze communiceren dat ze slechts voor het leenbedrag gaan.![]()
In de GVE hypotheekaktes die ik gezien heb, staat ook een opslag van 40% (voor rente, kosten, e.d.).quote:Op dinsdag 27 december 2022 16:57 schreef Gustaf86 het volgende:
[..]
Volgens mij staat hier letterlijk dat ze dit hypotheekrecht tot maximaal 91k kunnen uitwinnen.
Morgen twee halfjaarsprojecten bij CRE voor wie er vertrouwen in heeft. Appartementen in Hamburg 6.85% voor een 2derangs hypotheek en recreatieappartementen in Lübeck-Travemünde, 6.5%, 1e hypotheek. Ikzelf blijf denk ik liever voor iets minder rente binnen Nederland.![]()
Ik wist niet dat dit zo werkte.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:37 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
65k staat in de openbare registers omdat dit de leensom betreft. Dit staat los van de voorwaarde in de akte dat er tot 91k kan worden uitgewonnen. Het verschil tussen 91k en 65k betreft rente en kosten. Dit is niet het geleende bedrag en staat niet in de openbare registers.
Dat lijkt me raar en vervelend voor een derde schuldeiser die beslag wil leggen. Die kan dan nog moeilijker een inschatting maken van de overwaarde van het object. 20 of 40 procent voor rente en kosten scheelt nogal.![]()
Met een bordeel erbij méér synergiequote:Op dinsdag 27 december 2022 12:55 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Misschien nog een cafe of een frituur erbij??
Pecunia non olet![]()
Dank, weer wat geleerd. Vooral een eye-opener voor me dat het risico van een tweede (of hogere) hypotheek daarmee aanzienlijk hoger is dan het op basis van de inschrijvingen lijkt.quote:Op dinsdag 27 december 2022 14:36 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In dit voorbeeld is de hypotheek inschrijving 65.000, maar kan er 91.000 uitgewonnen worden.
[ Bericht 15% gewijzigd door Wiedanwel op 28-12-2022 00:14:08 ]![]()
Over bakkers gesproken, gisteren weer eens in Drachten en liep daar langs CCF Jaap. Die was dicht met een briefje op de deur dat ze tijdelijk alleen donderdag tm zaterdag beperkt open zijn (zie ook fb 13-12). Volgens mij dat de hoofdvestiging wel gewoon open was.![]()
Antheunisstraat 219 in Den Haag is vandaag afgelost (SiG). Was einde looptijd dus geen boeterente deze keer.![]()
Alles nog even op een rij wat betreft midden huur: https://www.mogelijk.nl/b(...)ing&utm_content=blog![]()
SIG stuurt nu ook mailtjes aan klanten die niet in het project zitten.
Helmond Mierloseweg 32 C
Aflossing deel lening
Beste investeerders, De verbouwing is veel minder hoog aan kosten uitgevallen dan nodig was volgens de taxatie. Wel is alles wat in de taxatie benoemd is werkelijk ook uitgevoerd voor zover wij dat hebben kunnen nagaan aan de hand van bonnen en foto's. Omdat de kosten veel lager blijken te zijn is schijf 3 vervroegd afgelost zodat de restant lening ook een betere LTV heeft.
Met vriendelijke groet,
Het SamenInGeld Team.![]()
Verduurzaming en uitbreiding vastgoedportefeuille (27071)
Introductie ondernemer: “Ik ben directeur van meerdere ondernemingen en daarnaast ben ik ook actief in het vastgoed. Ik heb een goed gediversifieerde portefeuille, bestaande uit winkelpanden en residentieel vastgoed. U kent mij al van eerdere projecten. Ik heb meerdere leningen afgelost, dan wel lopen via dit platform en graag wend ik mij wederom tot u. De lening wil ik enerzijds gebruiken om panden uit mijn portefeuille te verduurzamen, anderzijds om nieuwe panden te kunnen aankopen”.
De belangrijkste kenmerken van het project zijn:
• Kredietbedrag: ¤ 450.000,-
• Rente: 7,5%
• Looptijd: 36 maanden
• Risicoclassificatie: 1
• Belangrijkste zekerheden:
- Tweede hypothecaire inschrijving op het woonhuis aan de Duinweg 14 te Wassenaar
Wij geven u graag de mogelijkheid tot investeren. Het project gaat open op 30 december a.s. om 14:00 uur. Via deze link kunt u het project inzien. https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27071![]()
Net zulke prutsers als MaxCF. Hebben hun IT-zaakjes absoluut niet voor elkaar....quote:Op woensdag 28 december 2022 15:04 schreef zeeland6 het volgende:
SIG stuurt nu ook mailtjes aan klanten die niet in het project zitten.
Als zichzelf respecterende investeerder kun je eigenlijk je spaargeld niet aan deze clubs toevertrouwen.![]()
Risicoclassificatie 1 bij een 2e hypotheek en een LTV van 91%....quote:Op woensdag 28 december 2022 15:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Verduurzaming en uitbreiding vastgoedportefeuille (27071)
Introductie ondernemer: “Ik ben directeur van meerdere ondernemingen en daarnaast ben ik ook actief in het vastgoed. Ik heb een goed gediversifieerde portefeuille, bestaande uit winkelpanden en residentieel vastgoed. U kent mij al van eerdere projecten. Ik heb meerdere leningen afgelost, dan wel lopen via dit platform en graag wend ik mij wederom tot u. De lening wil ik enerzijds gebruiken om panden uit mijn portefeuille te verduurzamen, anderzijds om nieuwe panden te kunnen aankopen”.
De belangrijkste kenmerken van het project zijn:
• Kredietbedrag: ¤ 450.000,-
• Rente: 7,5%
• Looptijd: 36 maanden
• Risicoclassificatie: 1
• Belangrijkste zekerheden:
- Tweede hypothecaire inschrijving op het woonhuis aan de Duinweg 14 te Wassenaar
Wij geven u graag de mogelijkheid tot investeren. Het project gaat open op 30 december a.s. om 14:00 uur. Via deze link kunt u het project inzien. https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27071
"Doe maar eens gek, het is eind van het jaar" hebben ze waarschijnlijk gedacht bij GVE....![]()
LTV van 91% als je uitgaat van de getaxeerde waarde, maar de woz ligt nog een stukje lagerquote:Op woensdag 28 december 2022 15:13 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Risicoclassificatie 1 bij een 2e hypotheek en een LTV van 91%....
"Doe maar eens gek, het is eind van het jaar" hebben ze waarschijnlijk gedacht bij GVE....
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2021 2.269.000 euro
01-01-2020 2.581.000 euro
01-01-2019 2.485.000 euro![]()
Lubeck binnen kwartier op 100% Hamburg op 43%quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:30 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Morgen twee halfjaarsprojecten bij CRE voor wie er vertrouwen in heeft. Appartementen in Hamburg 6.85% voor een 2derangs hypotheek en recreatieappartementen in Lübeck-Travemünde, 6.5%, 1e hypotheek. Ikzelf blijf denk ik liever voor iets minder rente binnen Nederland.![]()
Mooi dat we de investering van deze lening van GvE dit jaar nog uitbetaald krijgen.
Ik zit er flink in dus dat scheelt heel wat belasting.
Geachte heer,
De aflossing van lening 23315 | APOC Leasing III is door ons ontvangen, termijn 24 wordt nog deze week aan u uitbetaald. Deze lening is hiermee volledig afgelost.![]()
maatschappelijk project WvjG
https://waardevoorjegeld.(...)iddelpunt-sliedrecht
1e hypotheek 46% ltv
Project zou vanavond open gaan, maar het lijkt er op dat je nu al kan investeren![]()
Eventueel ook nog weer te investeren dit jaar.quote:Op woensdag 28 december 2022 16:19 schreef Collin63 het volgende:
Mooi dat we de investering van deze lening van GvE dit jaar nog uitbetaald krijgen.
Geachte heer,
De aflossing van lening 23315 | APOC Leasing III is door ons ontvangen, termijn 24 wordt nog deze week aan u uitbetaald. Deze lening is hiermee volledig afgelost.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat je deze vergelijking werkelijk durft te maken!!!quote:Op woensdag 28 december 2022 15:08 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Net zulke prutsers als MaxCF. Hebben hun IT-zaakjes absoluut niet voor elkaar....
Als zichzelf respecterende investeerder kun je eigenlijk je spaargeld niet aan deze clubs toevertrouwen.![]()
Waarom zou dat belasting schelen? Spaargeld telt toch net zo goed mee voor je vermogen als een uitstaande vordering?quote:Op woensdag 28 december 2022 16:19 schreef Collin63 het volgende:
Geachte heer,
De aflossing van lening 23315 | APOC Leasing III is door ons ontvangen, termijn 24 wordt nog deze week aan u uitbetaald. Deze lening is hiermee volledig afgelost.![]()
Bank-&spaartegoeden hebben een andere en lagere heffing vr box 3 dan de categorie beleggingen waar CF onder valt.quote:Op woensdag 28 december 2022 21:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waarom zou dat belasting schelen? Spaargeld telt toch net zo goed mee voor je vermogen als een uitstaande vordering?
[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 28-12-2022 22:45:39 ]![]()
Aandachtspuntje: ik weet niet of de fiscus onderscheid gaat maken tussen uitstaande Crowdfund leningen en een ewalletsaldo bij een platform. Ik heb alvast al mijn ewallets (bijvoorbeeld bij SIG en Max) helemaal leeg gehaald. Dan weet ik zeker dat het als suf (spaar)geld wordt belast.quote:Op woensdag 28 december 2022 22:36 schreef peterc het volgende:
[..]
Bank-&spaartegoeden hebben een andere en lagere heffing vr box 3 dan de categorie beleggingen waar CF onder valt.![]()
aangezien een e-wallet geen spaargeld is kan je er eigenlijk wel vanuit gaan dat het belast wordt als andere bezitting (ergo hoog tarief).quote:Op woensdag 28 december 2022 22:54 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Aandachtspuntje: ik weet niet of de fiscus onderscheid gaat maken tussen uitstaande Crowdfund leningen en een ewalletsaldo bij een platform. Ik heb alvast al mijn ewallets (bijvoorbeeld bij SIG en Max) helemaal leeg gehaald. Dan weet ik zeker dat het als suf (spaar)geld wordt belast.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Dit jaar geen kerstkaart van KoM voor mij😇quote:Dit jaar zamelt 3FM Serious Request vanuit het Glazen Huis in Amersfoort geld in voor Het Vergeten Kind.
Nederlandse kinderen behoren tot de gelukkigste kinderen ter wereld, zo blijkt uit onderzoeken. Maar helaas geldt dit geluk niet voor alle kinderen in ons land. Nog te vaak gaat het fout, soms zelfs heel erg fout.
Één van de manieren om in actie te komen voor deze Stichting is het kopen van kerstkaarten via 3FM Serious Request.
Met de aankoop van ruim 2000 kerstkaarten voor de investeerders die in de afgelopen jaren via ons platform hebben geïnvesteerd, steunt Kapitaal op Maat deze actie.![]()
Ik doe ook al jaren niks meer met ze maar wel een kerstkaart ontvangen met een extra kaartje om zelf te kunnen versturen. Netjes.quote:Op donderdag 29 december 2022 06:32 schreef KrekelJapie het volgende:
Dit jaar geen kerstkaart van KoM voor mij😇
[..]![]()
overname kapper staat open. Woning ongeveer 1 mio waarde (https://www.kadasterdata.nl/amsterdam/valeriusstraat/128A). Leningnemer lang trackrecord in de financiele wereld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ga zelf alle achterstallige leningen van 3 maanden Bij Max afboeken.quote:Op woensdag 28 december 2022 15:08 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Net zulke prutsers als MaxCF. Hebben hun IT-zaakjes absoluut niet voor elkaar....
Ik geef CF niet op als belegging, maar als 'overige vorderingen' (of zoiets). Hoe dan ook een goed punt, ik had er nooit bij stilgestaan dat niet al je vermogen tegen hetzelfde tarief belast wordt.quote:Op woensdag 28 december 2022 22:36 schreef peterc het volgende:
[..]
Bank-&spaartegoeden hebben een andere en lagere heffing vr box 3 dan de categorie beleggingen waar CF onder valt.![]()
Beleggingen of vorderingen maakt idd niet uit. Beide tegen het hogere tarief belast. Alleen spaargelden en deposito's worden tegen het lage tarief belast.quote:Op donderdag 29 december 2022 12:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik geef CF niet op als belegging, maar als 'overige vorderingen' (of zoiets). Hoe dan ook een goed punt, ik had er nooit bij stilgestaan dat niet al je vermogen tegen hetzelfde tarief belast wordt.![]()
was ik ook van plan, ben dus niet de enige die er zo over denkt. Die paar recente aflossingen waren zoethoudertjesquote:Op donderdag 29 december 2022 12:13 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik ga zelf alle achterstallige leningen van 3 maanden Bij Max afboeken.![]()
Vanochtend in de Telegraaf: gemiddeld aankoophypotheekbedrag in december 13% gedaald t o v dec vorig jaar. Dat is andere koek dan de paar % daling van de huizenprijzen die de meeste banken aangeven![]()
Twee vervroegde aflossingen bij SIG, met een leuke rente.
Prof. Kamerlingh Onneslaan 193 B1 Schiedam
Van Swindenstraat Schiedam.![]()
Ik heb de discussie een beetje gevolgd over de VRH arbitrage einde jaar, maar dat heb je niet helemaal zelf in de hand toch? Voorbeeld: morgen zouden bij MCF 5 Gelsenkirchen leningen moeten aflossen. Indien dit zou gebeuren, kan je het geld van de wallet halen en wordt het voor de heffing spaargeld. Maar ik vrees dat die leningen ook wel weer uitstel zullen hebben tot in het nieuwe jaar, waardoor het een belegging blijft voor VRH. Of zie ik dit verkeerd?quote:Op donderdag 29 december 2022 12:57 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
was ik ook van plan, ben dus niet de enige die er zo over denkt. Die paar recente aflossingen waren zoethoudertjes![]()
Wel pas boven ¤114.000,- hè. En welk deel zit er dan eerst boven, spaargeld of CF/beleggingen?quote:Op donderdag 29 december 2022 12:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik geef CF niet op als belegging, maar als 'overige vorderingen' (of zoiets). Hoe dan ook een goed punt, ik had er nooit bij stilgestaan dat niet al je vermogen tegen hetzelfde tarief belast wordt.![]()
dat is -of was- voor mij 1 van de de redenen om in kortlopende projecten te gaan en MAX heeft er een heleboel van maar bijna al die Corbelos en Blue Touch zijn zover uitgelopen dat aflossen vóór 1-1-23 niet gehaald wordtquote:Op donderdag 29 december 2022 14:16 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Ik heb de discussie een beetje gevolgd over de VRH arbitrage einde jaar, maar dat heb je niet helemaal zelf in de hand toch? Voorbeeld: morgen zouden bij MCF 5 Gelsenkirchen leningen moeten aflossen. Indien dit zou gebeuren, kan je het geld van de wallet halen en wordt het voor de heffing spaargeld. Maar ik vrees dat die leningen ook wel weer uitstel zullen hebben tot in het nieuwe jaar, waardoor het een belegging blijft voor VRH. Of zie ik dit verkeerd?![]()
Dat zal het gemiddelde over het hele bedrag zijn.. Dus alles op een hoopquote:Op donderdag 29 december 2022 14:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wel pas boven ¤114.000,- hè. En welk deel zit er dan eerst boven, spaargeld of CF/beleggingen?
en dan het percentage berekenen wat je betaal aan de belasting.
[ Bericht 3% gewijzigd door Collin63 op 29-12-2022 14:51:57 ]![]()
zo werkt dat niet, zie volgende voorbeeld (echtpaar) voor aangifte 2022 nieuw stelsel (je mag kiezen voor 2022)quote:Op donderdag 29 december 2022 14:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wel pas boven ¤114.000,- hè. En welk deel zit er dan eerst boven, spaargeld of CF/beleggingen?
Belast spaargeld ¤100.000 percentage 0,01% rend ¤10
Belaste beleggingen ¤60.000 5,69% ¤3414
Aftrekbare schulden ¤-3600 2,46% ¤-89
Totaal vermogen/fictief rendement ¤156.400 ¤3334
Het rendementspercentage over het vermogen bedraagt 2,13% (¤3334/¤156.400)
De grondslag bedraagt ¤55.100 (¤156.400 – 2x¤50.650 vrijstelling)
Het fictieve rendement is ¤1.173 (¤55.100 * 2,13%)
De belasting hierover is ¤363 (¤1.173 * 31%)![]()
Zie o.a. deze https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/box-3/content/box-3-inkomen-op-voorlopige-aanslag-2023 info van de belastingdienst hoe ze dit gaan doen. Of het allemaal stand gaat houden zullen we de komende jaren ontdekken, ik verwacht nog wel wat bezwaarprocedures over de o.a. de indeling vooral ook de percentages, want daar ging nu juist de oorspronkelijke bezwaarprocedure over.quote:Op donderdag 29 december 2022 14:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wel pas boven ¤114.000,- hè. En welk deel zit er dan eerst boven, spaargeld of CF/beleggingen?![]()
Ziet eruit als een leuk project, maar ik vind het bij binnenvaartschepen lastig om de kwaliteit van de hypotheek te bepalen. Er wordt een waarde van het schip genoemd, maar hoe betrouwbaar en stabiel is deze waarde? Bij woningen heb je een WOZ-waarde (die niet altijd alles zegt), maar ook een persoonlijk gevoel op basis van ervaring. Bij schepen heb ik dat totaal niet.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Linkje collin voor vrachtboten bedrijfje: https://www.collincrowdfu(...)4528a499d62ddf04df52
Hoe bepalen jullie de kwaliteit van de hypotheek bij dit type leningaanvragen?gr gr![]()
Om de redenen die jij noemt neem ik schepen nooit mee.quote:Op donderdag 29 december 2022 16:39 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ziet eruit als een leuk project, maar ik vind het bij binnenvaartschepen lastig om de kwaliteit van de hypotheek te bepalen. Er wordt een waarde van het schip genoemd, maar hoe betrouwbaar en stabiel is deze waarde? Bij woningen heb je een WOZ-waarde (die niet altijd alles zegt), maar ook een persoonlijk gevoel op basis van ervaring. Bij schepen heb ik dat totaal niet.
Hoe bepalen jullie de kwaliteit van de hypotheek bij dit type leningaanvragen?![]()
En nog steeds geen doorkomen aan op hun site. Meerdere keren error en uiteindelijk ook niet gelukt 😡quote:Op donderdag 29 december 2022 16:25 schreef Slingervinger het volgende:
nieuwste MAX in anderhalf uur vol, was wel een kleintje (151 k Duitsland)![]()
was mij dat destijds bij mijn Corbelo en Blue Touch projecten maar overkomenquote:Op donderdag 29 december 2022 16:57 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
En nog steeds geen doorkomen aan op hun site. Meerdere keren error en uiteindelijk ook niet gelukt 😡![]()
![]()
quote:Op donderdag 29 december 2022 17:02 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
was mij dat destijds bij mijn Corbelo en Blue Touch projecten maar overkomen![]()
![]()
Zoals anderen ook al schreven is dat bij schepen moeilijker als bij een woonhuis of courant bedrijfspand. In dit geval is voor mij het eerste opvallende al: marktwaarde 525K versus aankoop 450K zonder enige uitleg erbij. Dan ga Iker dus vanuit dat de marktwaarde maximaal 450K is, en het dus een lening betreft met een LTV van 89%.quote:Op donderdag 29 december 2022 16:39 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ziet eruit als een leuk project, maar ik vind het bij binnenvaartschepen lastig om de kwaliteit van de hypotheek te bepalen. Er wordt een waarde van het schip genoemd, maar hoe betrouwbaar en stabiel is deze waarde? Bij woningen heb je een WOZ-waarde (die niet altijd alles zegt), maar ook een persoonlijk gevoel op basis van ervaring. Bij schepen heb ik dat totaal niet.
Hoe bepalen jullie de kwaliteit van de hypotheek bij dit type leningaanvragen?
Rentes op huizen en ander o.g. lijken harder te stijgenals rente op vaar projecten. Heb er in het verleden een paar meegenomen, op het moment vind ik het verschil te klein voor het extra risico. Dus ik doe niet mee.![]()
Ik betwijfel of Duitse leningen wel zo veel beter zijn dan de Engelse. In mijn EstateGuru portefeuille, die redelijk evenwichtig is verdeel over de Baltische Staten en Duitsland, zit 80% van de probleemgevallen in Duitsland! Over het algemeen betalen de leners in Estland, Letland en Litouwen redelijk netjes door. Bij sommige Duitse leners zie ik juist gedrag overeenkomstig o.a. Corbelo, Higher Barrowfield etc. namelijk valse betalingsbeloftes of zelfs helemaal niet meer bereikbaar.quote:Op donderdag 29 december 2022 16:25 schreef Slingervinger het volgende:
nieuwste MAX in anderhalf uur vol, was wel een kleintje (151 k Duitsland)![]()
is ook mijn ervaring. Egu is begonnen in de Baltische staten en later naar o a Finland en Duitsland en zelfs Spanje uitgebreid. Vooral de Finse projecten doen het slecht en de Baltische het beste hoewel de inflatie daar nog wel een stukje hoger is dan bij onsquote:Op donderdag 29 december 2022 17:27 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Ik betwijfel of Duitse leningen wel zo veel beter zijn dan de Engelse. In mijn EstateGuru portefeuille, die redelijk evenwichtig is verdeel over de Baltische Staten en Duitsland, zit 80% van de probleemgevallen in Duitsland! Over het algemeen betalen de leners in Estland, Letland en Litouwen redelijk netjes door. Bij sommige Duitse leners zie ik juist gedrag overeenkomstig o.a. Corbelo, Higher Barrowfield etc. namelijk valse betalingsbeloftes of zelfs helemaal niet meer bereikbaar.![]()
Ik heb het artikel niet gelezen maar ik denk dat je het gemiddelde hypotheekbedrag in december niet zomaar kunt vertalen naar een gelijkwaardige huiswaardedaling. Mogelijk worden bijvoorbeeld dure woningen op het moment minder verkocht of omgekeerd is het aanbod van goedkope woningen toegenomen. Ik vermoed ook de invloed van de gestegen hypotheekrente waardoor mensen minder kunnen (of willen) lenen en misschien wel geld uit beleggingen terughalen.quote:Op donderdag 29 december 2022 13:02 schreef Slingervinger het volgende:
Vanochtend in de Telegraaf: gemiddeld aankoophypotheekbedrag in december 13% gedaald t o v dec vorig jaar. Dat is andere koek dan de paar % daling van de huizenprijzen die de meeste banken aangeven
Maar als duurdere woningen onverkocht blijven zullen ze uiteindelijk toch in prijs moeten dalen.![]()
Laatste linkje van dit jaar
https://www.collincrowdfu(...)2e60c6358354c570143f
Drogisterij met 2e hypotheek woonhuis![]()
Top tekst op de site van MAX😂quote:Minimale zorgen, Max resultaat
Één van de voordelen van investeren in vastgoed is dat alle leningen zijn gecontroleerd door een pool aan vastgoedexperts en komen met uitgebreide risicoanalyses, die te lezen zijn onder elk project. Dit geldt zowel voor de investeringen in Nederland als voor investeringen in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Naast het feit dat vastgoed een stabiele investeringsvorm is, zijn de investeringskansen ook nog eens beoordeeld door Max Crowdfund.![]()
Statistieken laatst bijgewerkt 28 december!
Tis te triest voor woorden!!!
Kan dit zo maar? Of gaan we hier toch eens actie tegen ondernemen!
Portefeuille Statistieken
OPENSTAAND
32,516,250.00
Geen achterstand
+ 32,516,250.00
Achterstand 45-89 dagen
¤ 0
Achterstand 90-179 dagen
¤ 0
Achterstand 190-364 dagen
¤ 0
Achterstand 365+ dagen
¤ 0
Totaal te ontvangen
32,516,250.00
Gereserveerd
- ¤ 0
Portefeuillewaarde
32,516,250.00
Gereserveerd
25%
¤ 0.00
50%
¤ 0.00
75%
¤ 0.00
100%
¤ 0.00
¤ 0.00
NETTO RENDEMENT
9.09%
Gemiddeld rendement
10.29%
Incidentele betalingen
+ 0%
Kosten
- 1.2%
Gereserveerd
- 0%
Afgeschreven
- 0%
Netto rendement
9.09%
Let op dat de getoonde informatie op deze pagina elke 24 uur wordt bijgewerkt. Laatste update was: 28-12-2022
Transparantie
Max Crowdfund zet zich in om een transparant crowdfundingplatform aan te bieden. Met dit in gedachten hebben we de bovenstaande informatie verstrekt en zullen we de beschikbare statistieken blijven uitbreiden naarmate het platform evolueert.
Crowdfunding op onroerend goed wordt steeds populairder, maar is nog relatief nieuw. Hetzelfde geldt voor ons platform en aangezien bovenstaande cijfers betrekking hebben op een portefeuille waarvan de gemiddelde lening een langere looptijd heeft dan de ouderdom van ons platform, is de representatieve waarde nog beperkt. De eerste leningaanvraag van Max Crowdfund werd geactiveerd op 16 oktober 2020.
Definities
Overzicht Portefeuille
Portefeuille: totaal uitstaand bedrag op Max Crowdfund.
Geen achterstand: totaal openstaand bedrag dat op schema ligt.
Zodra een verschuldigde betaling meer dan 45 dagen te laat is, wordt een investeringsopportuniteit gemarkeerd als in gebreke. Afhankelijk van het aantal dagen dat een betaling te laat is, wordt een percentage van het openstaande bedrag gereserveerd:
Achterstand 45-89 dagen: 25% van het openstaande bedrag wordt gereserveerd.
Betalingsachterstand 90-179 dagen: 50% van het openstaande bedrag wordt gereserveerd.
Achterstand 190-364 dagen: 75% van het openstaande bedrag wordt gereserveerd.
Betalingsachterstand 365+ dagen: 100% van het openstaande bedrag wordt gereserveerd.
Gereserveerd bedrag: totaal van bovenstaande berekende gereserveerde bedragen.
Portefeuille waarde: Totaal gereserveerd in mindering gebracht van Totaal te ontvangen (of uitstaand), resulterend in de berekende waarde van de platformportefeuille.
Opmerking: dit overzicht van de rekeningportefeuille is beschikbaar voor elke beleggersrekening op Max Crowdfund.
Netto rendement
Gemiddeld rendement: gewogen gemiddeld jaarlijks rentepercentage van alle actieve investeringsmogelijkheden op Max Crowdfund.
Incidentele betalingen: berekend uit [totale incidentele betalingen (bijvoorbeeld winstdeelname) / ontvangen rentebedrag] x gemiddelde rente%.
Vergoedingen: berekend uit [totale transactiekosten in rekening gebracht uit investeringsopportuniteiten / ontvangen rentebedrag] x gemiddelde rente%.
Gereserveerd: berekend op basis van [totaal gereserveerd bedrag / ontvangen rente] / gemiddeld rentepercentage.
Afgeschreven: berekend op basis van [totaal afgeschreven bedrag / ontvangen rente] / gemiddeld rentepercentage.
Nettorendement: berekend op basis van gemiddeld rendement + incidentele betaling - vergoedingen - gereserveerd - afgeschreven resulterend in totaal nettorendement van platformportefeuille.
TRANSPARANTIE
Risicoverklaring
Tarievenoverzicht
Loyaliteitsprogramma
Risicobeoordelingsmodel
Leningcalculator
INZICHT
Blog
Helpcentrum
Klachten
Partnerprogramma
Statistieken
JURIDISCH
Privacybeleid
Algemene Voorwaarden
Regulering
MAX CROWDFUND
Over Ons
Werken bij
Team
Tijdlijn
Contact
Max Crowdfund B.V. is eigendom van Max Property Group B.V. Beide bedrijven staan ingeschreven in Nederland.
Telefoon: +31 10 307 0948
Hoofdkantoor: Brielselaan 85, 3081 AB Rotterdam, Netherlands
E-mail: info@maxcrowdfund.com
Max Ventures Logo
Max Property Group Logo
Max Crowdfund Logo
© Max Crowdfund B.V. | Het Internationale Vastgoed Crowdfunding Platform. Alle rechten voorbehouden.
Max Crowdfund™ is een geregistreerd Uniemerk (No. 018362064) van Max Crowdfund B.V., een besloten vennootschap ingeschreven in Nederland (No. 74680595), met het hoofdkantoor in Brielselaan 85, 3081 AB Rotterdam, BTW-nummer NL859990680B01.
Max Crowdfund B.V. beschikt over een ontheffing van de AFM voor het bemiddelen in opvorderbare gelden als bedoeld in artikel 4:3, vierde lid van de WwfT. Max Crowdfund B.V. is opgenomen in het AFM register met nummer 19000066.![]()
Schaamteloos! Wat zullen die lui van zichzelf vinden als ze 's ochtends in de spiegel kijken??quote:Op donderdag 29 december 2022 20:41 schreef Slijker het volgende:
Mijn persoonlijke actie is dat ik helemaal niets meer bij dit platform doe. De (toekomstige) verliezen heb ik al geaccepteerd, daar kan ik wel mee leven. Gewoon een kwestie van 'gegokt en verloren'. Ik heb het -steeds met een lage inleg- geprobeerd in 20-25 projecten en daarmee het platform de kans gegeven om mij te overtuigen van hun kwaliteit. Dat is haar absoluut niet gelukt. Shit happens...
De onwaarheden die zij nog steeds verspreiden in hun statistieken vind ik 'bewust misleidend' en dus crimineel. Voor mij persoonlijk verandert dat niets meer, maar het is kwalijk dat ze nieuwe, onwetende investeerders lokken onder valse voorwendselen. Dat lijkt mij niet alleen laakbaar, maar óók strafbaar.![]()
Beste MAX crowdfunders,
Omdat de discussie op dit algemene crowdfund platform deel de laatste dagen erg veel over MAX crowdfund gaat en gezien de berichten waarschijnlijk verder daarover zullen gaan wil ik voorstellen om daar een apart discussie platform voor te open zodat deze rubriek voor algemene Crowdfund aspecten beschikbaar blijft.
Als niet MAX investeerder, en ik zal niet de enige zijn, ben ik minder geïnteresseerd in alle details en kan ik ook geen bijdrage leveren.![]()
Hier een andere niet-MAX investeerder. Voor zowel de investeerders als MAX is het te hopen dat het platform zijn zaakjes snel op orde krijgt. Dan ebt het hogere MAX gehalte hier vanzelf weer weg. Voor mij totaal geen reden om dit naar een ander draadje te willen verwijzen. Ik scan en scrol er gewoon snel doorheen.quote:Op vrijdag 30 december 2022 00:08 schreef ML45 het volgende:
Beste MAX crowdfunders,
Omdat de discussie op dit algemene crowdfund platform deel de laatste dagen erg veel over MAX crowdfund gaat en gezien de berichten waarschijnlijk verder daarover zullen gaan wil ik voorstellen om daar een apart discussie platform voor te open zodat deze rubriek voor algemene Crowdfund aspecten beschikbaar blijft.
Als niet MAX investeerder, en ik zal niet de enige zijn, ben ik minder geïnteresseerd in alle details en kan ik ook geen bijdrage leveren.
Ik denk dat het juist goed is om het hele Nederlandse CF landschap in 1 draadje te houden.
Voorbeeld: ik was een "laatstarter" bij CCF, maar doordat er hier door de jaren toch positiever over gepost werd (toch wel een platform waar ook eerst wat beginners fouten gemaakt zijn meen ik) ben ik na herhaalde positieve berichten hier (en niet te vergeten de linkjes) dat platform toch ook mee gaan pakken anderhalf jaar geleden.![]()
Je moet juist blij zijn dat je hier iedere keer over leest, een reden temeer, om je afweging te maken om daar niet te gaan beleggen. Hoe meer je er over leest, hoe makkelijker je beslissing wordt.quote:Op vrijdag 30 december 2022 00:08 schreef ML45 het volgende:
Beste MAX crowdfunders,
Als niet MAX investeerder, en ik zal niet de enige zijn, ben ik minder geïnteresseerd in alle details en kan ik ook geen bijdrage leveren.![]()
Misschien toch namens onze crowdfunders hier op Fok een gezamenlijke mail gaan sturen naar de AFM.quote:Op donderdag 29 december 2022 20:41 schreef Slijker het volgende:
Portefeuille Statistieken
OPENSTAAND
32,516,250.00
Geen achterstand
+ 32,516,250.00
Achterstand 45-89 dagen
¤ 0
Achterstand 90-179 dagen
¤ 0
Achterstand 190-364 dagen
¤ 0
Achterstand 365+ dagen
¤ 0
Totaal te ontvangen
32,516,250.00
Gereserveerd
- ¤ 0
Portefeuillewaarde
32,516,250.00
Gereserveerd
25%
¤ 0.00
50%
¤ 0.00
75%
¤ 0.00
100%
¤ 0.00
¤ 0.00
NETTO RENDEMENT
9.09%
Gemiddeld rendement
10.29%
Incidentele betalingen
+ 0%
Kosten
- 1.2%
Gereserveerd
- 0%
Afgeschreven
- 0%
Netto rendement
9.09%
Let op dat de getoonde informatie op deze pagina elke 24 uur wordt bijgewerkt. Laatste update was: 28-12-2022
Transparantie
Max Crowdfund zet zich in om een transparant crowdfundingplatform aan te bieden. Met dit in gedachten hebben we de bovenstaande informatie verstrekt en zullen we de beschikbare statistieken blijven uitbreiden naarmate het platform evolueert.
Crowdfunding op onroerend goed wordt steeds populairder, maar is nog relatief nieuw. Hetzelfde geldt voor ons platform en aangezien bovenstaande cijfers betrekking hebben op een portefeuille waarvan de gemiddelde lening een langere looptijd heeft dan de ouderdom van ons platform, is de representatieve waarde nog beperkt. De eerste leningaanvraag van Max Crowdfund werd geactiveerd op 16 oktober 2020.
Definities
Overzicht Portefeuille
Portefeuille: totaal uitstaand bedrag op Max Crowdfund.
Geen achterstand: totaal openstaand bedrag dat op schema ligt.
Zodra een verschuldigde betaling meer dan 45 dagen te laat is, wordt een investeringsopportuniteit gemarkeerd als in gebreke. Afhankelijk van het aantal dagen dat een betaling te laat is, wordt een percentage van het openstaande bedrag gereserveerd:
Achterstand 45-89 dagen: 25% van het openstaande bedrag wordt gereserveerd.
Betalingsachterstand 90-179 dagen: 50% van het openstaande bedrag wordt gereserveerd.
Achterstand 190-364 dagen: 75% van het openstaande bedrag wordt gereserveerd.
Betalingsachterstand 365+ dagen: 100% van het openstaande bedrag wordt gereserveerd.
Gereserveerd bedrag: totaal van bovenstaande berekende gereserveerde bedragen.
Portefeuille waarde: Totaal gereserveerd in mindering gebracht van Totaal te ontvangen (of uitstaand), resulterend in de berekende waarde van de platformportefeuille.
Opmerking: dit overzicht van de rekeningportefeuille is beschikbaar voor elke beleggersrekening op Max Crowdfund.
Netto rendement
Gemiddeld rendement: gewogen gemiddeld jaarlijks rentepercentage van alle actieve investeringsmogelijkheden op Max Crowdfund.
Incidentele betalingen: berekend uit [totale incidentele betalingen (bijvoorbeeld winstdeelname) / ontvangen rentebedrag] x gemiddelde rente%.
Vergoedingen: berekend uit [totale transactiekosten in rekening gebracht uit investeringsopportuniteiten / ontvangen rentebedrag] x gemiddelde rente%.
Gereserveerd: berekend op basis van [totaal gereserveerd bedrag / ontvangen rente] / gemiddeld rentepercentage.
Afgeschreven: berekend op basis van [totaal afgeschreven bedrag / ontvangen rente] / gemiddeld rentepercentage.
Nettorendement: berekend op basis van gemiddeld rendement + incidentele betaling - vergoedingen - gereserveerd - afgeschreven resulterend in totaal nettorendement van platformportefeuille.
TRANSPARANTIE
Risicoverklaring
Tarievenoverzicht
Loyaliteitsprogramma
Risicobeoordelingsmodel
Leningcalculator
INZICHT
Blog
Helpcentrum
Klachten
Partnerprogramma
Statistieken
JURIDISCH
Privacybeleid
Algemene Voorwaarden
Regulering
MAX CROWDFUND
Over Ons
Werken bij
Team
Tijdlijn
Contact
Max Crowdfund B.V. is eigendom van Max Property Group B.V. Beide bedrijven staan ingeschreven in Nederland.
Telefoon: +31 10 307 0948
Hoofdkantoor: Brielselaan 85, 3081 AB Rotterdam, Netherlands
E-mail: info@maxcrowdfund.com
Max Ventures Logo
Max Property Group Logo
Max Crowdfund Logo
© Max Crowdfund B.V. | Het Internationale Vastgoed Crowdfunding Platform. Alle rechten voorbehouden.
Max Crowdfund™ is een geregistreerd Uniemerk (No. 018362064) van Max Crowdfund B.V., een besloten vennootschap ingeschreven in Nederland (No. 74680595), met het hoofdkantoor in Brielselaan 85, 3081 AB Rotterdam, BTW-nummer NL859990680B01.
Max Crowdfund B.V. beschikt over een ontheffing van de AFM voor het bemiddelen in opvorderbare gelden als bedoeld in artikel 4:3, vierde lid van de WwfT. Max Crowdfund B.V. is opgenomen in het AFM register met nummer 19000066.
Het wordt echt tijd dat Max gaat doorpakken, en ons niet blijft zoethouden met verlengingen, geen aflossingen, en partijen waar geen communicatie meer mee is.![]()
Tsja, blijkbaar wel. Maar vergis je niet, tot op heden zou het best wel eens kunnen dat er feitelijk geen verkeerde info staat. De c* leningen zijn namelijk allemaal eenzijdig omgezet naar full-bullet (zonder einddatum) en dus in theorie nooit meer overdue! De andere projecten waar ik in zit hebben allemaal een achterstand van max 1 a 2 maanden, zal wel net binnen die 45 dagen zitten. Dus (bijna, foutje is menselijk?) alles feitenlijk minder dan 45 dagen achterstand, en dat communiceren ze dus. En vergis je niet, ook andere platformen doen praktisch gezien soortgelijke communicatie, gve met twee depot betalingen wat regelmatig pas achteraf (of niet) gecommuniceerd wordt en ccf die na meer dan een maand de eerder uitbetaalde bedragen terugboekt als de incasso de vorige maand is mislukt. (gaat wel wat beter dan vroeg, dan kon het meer dan 1 maand zijn)quote:Op donderdag 29 december 2022 20:41 schreef Slijker het volgende:
Ik ben het hlemaal met je eens dat het gedrag wat max hier vertoont en de manier waarop de afhandeling van de c* projecten (en andere probeemgevallen) verloopt voor mij als investeerder niet acceptabel is. Al was het maar omdat ze de c* leningen allemaal zonder raadpleging van alle investeerders per project hebben omgezet naar leningen met een onbeperkte looptijd zonder dat er iets betaald wordt (behalve bij verkoop van het onderpand, maar wanneer dat is blijft ook onduidleijk in de communicatie). Op dat moment leek dat (voor de korte termijn) misschien nog niet eens zo'n verkeerd besluit, alleen krijg ik steeds meer het gevoel dat de geldnemers en niet max bepalen wat er steeds weer opnieuw gaat gebeuren. Als er dus iemand actie richting afm / kifid gaat nemen dan zeker op het zonder toestemming omzetten van de looptijd van de c* projecten sturen want technisch gezien is er (helaas) niet veel mis met de statistieken over de aflossing van de c* projecten. En ze zorgen er inmiddels wel voor dat er verder geen tot weinig info is waar je ze op kunt pakken, hooguit op het ontbreken van transparante en heldere communicatie. Maar voor alle duidelijkheid, voor mij geen momenteel geen nieuwe investeringen bij max, ook niet in Duitsland want daar gaat het echt niet beter dan in het VK.
[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 30-12-2022 09:08:33 ]![]()
Nieuwe direct op Collin, 7% rente.
A.P.C. de Boer Beheer B.V.
Deze neem ik graag mee voor een grotere inleg dan normaal. Nodig 150k met 1e hypotheek op een pand t.w.v. 455k.
Op funda verkocht o.v.b met een vraagprijs van 475k.![]()
Update matching capitalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zoals diverse posts aangeven lijkt er geen sprake van feitelijke onjuistheden dus reden voor een klacht is er vooralsnog niet. Wel geeft de MAX site een verkeerd (veel te rooskleurig) beeld waardoor er klaarblijkelijk nog steeds investeerders instappen. Om die reden overweeg ik al een tijdje om een mail te sturen aan het meldpunt, een melding dus, (nog) geen klachtquote:Op vrijdag 30 december 2022 06:14 schreef quepos het volgende:
[..]
Misschien toch namens onze crowdfunders hier op Fok een gezamenlijke mail gaan sturen naar de AFM.
Het wordt echt tijd dat Max gaat doorpakken, en ons niet blijft zoethouden met verlengingen, geen aflossingen, en partijen waar geen communicatie meer mee is.![]()
Het valt me op dat de huurders niet genoemd worden als gedupeerden. Terwijl ze dat zeker wel zijn. De constructie was toch dat ze geld hebben betaald (wellicht via hogere huurprijs?) om de woning later tegen een vooraf vastgestelde prijs te kopen. Die afspraak is nu met het faillissement vervallen lijkt me.
Weet de exacte details van die afapraken dus niet, maar ze zijn zeker gedupeerd en staan waarschijnlijk achteraan de rij...![]()
Ik wil daarom vandaag mijn Collin wallet leeg maken, maar denk dat het saldo dan "verdwenen" is omdat het 1-1-2023 niet meer bij Collin staat maar het ook nog niet bij mijn bank binnen is. Hoe moet je dat dan aangeven?quote:Op woensdag 28 december 2022 22:54 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Aandachtspuntje: ik weet niet of de fiscus onderscheid gaat maken tussen uitstaande Crowdfund leningen en een ewalletsaldo bij een platform. Ik heb alvast al mijn ewallets (bijvoorbeeld bij SIG en Max) helemaal leeg gehaald. Dan weet ik zeker dat het als suf (spaar)geld wordt belast.
edit: zoals anderen hieronder ook al aangeven: Collin heeft het ook bij mij nog dezelfde dag overgemaakt. Fijn en duidelijk!
[ Bericht 7% gewijzigd door escortmk2 op 30-12-2022 18:08:55 ]![]()
Inmiddels heb ik de investeringslink, vanwege de peildatum en in hoe verre dat hij volloopt, stuur ik de link via p.m.quote:Op vrijdag 30 december 2022 10:32 schreef quepos het volgende:
Nieuwe direct op Collin, 7% rente.
A.P.C. de Boer Beheer B.V.
Deze neem ik graag mee voor een grotere inleg dan normaal. Nodig 150k met 1e hypotheek op een pand t.w.v. 455k.
Op funda verkocht o.v.b met een vraagprijs van 475k.![]()
Bij gve vanmiddag weer een APOC project, tegen dezelfde rente als twee tot drie jaar geleden. Het lijkt op dat punt dus wel alsof de tijd heeft stilgestaan en er niets in deze wereld is gebeurd. Ik heb het geheel niet helemaal inhoudelijk gelezen, als ik dezelfde rente zie als twee tot drie jaar geleden ben ik niet meer zo snel enthousiast, maar ik schat in dat het binnen no-time wel weer vol zal zitten (maar wel zonder mij).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SIG
Den Haag, Goeverneurlaan 132 had moeten aflossen op 28/12. Herfinanciering is reeds opgevraagd. Dubbel belast dus per 1/1/23.
Dordrecht, Piersonstraat 95 einde per 29/12/22.
Beiden niet bijgeschreven op wallet tot op heden.![]()
Zoals jij het kunt verantwoorden als je inlichting moet geven over je aangifte. Zover ik weet wordt er vanuit de platformen geen info gedeeld met de belastingdienst dus is het je eigen verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 30 december 2022 11:17 schreef escortmk2 het volgende:
Ik wil daarom vandaag mijn Collin wallet leeg maken, maar denk dat het saldo dan "verdwenen" is omdat het 1-1-2023 niet meer bij Collin staat maar het ook nog niet bij mijn bank binnen is. Hoe moet je dat dan aangeven?![]()
quote:Op vrijdag 30 december 2022 11:21 schreef tnhb het volgende:
Bij gve vanmiddag weer een APOC project, tegen dezelfde rente als twee tot drie jaar geleden. Het lijkt op dat punt dus wel alsof de tijd heeft stilgestaan en er niets in deze wereld is gebeurd. Ik heb het geheel niet helemaal inhoudelijk gelezen, als ik dezelfde rente zie als twee tot drie jaar geleden ben ik niet meer zo snel enthousiast, maar ik schat in dat het binnen no-time wel weer vol zal zitten (maar wel zonder mij).Vorige APOCjes waren inderdaad ook steeds 7%, maar hadden een looptijd van 24 maanden. Deze is met een looptijd van 12.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat ook anders is tov eerdere leningen: maandbetalingen ipv eens per kwartaal. Plus gedeeltelijke aflossing tijdens looptijd.quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Vorige APOCjes waren inderdaad ook steeds 7%, maar hadden een looptijd van 24 maanden. Deze is met een looptijd van 12.
Daarnaast: Totaal verkeerde foto erbij geplakt. Landingsgestel is voor een Boeing 737-800. Plaatje is van een 4 motorig vliegtuig in plaats van een 2 motorige 737.![]()
Op laatste werkdag ook nog bij Collin algehele aflossing Smile en tussntijdse aflossing HSA ontvangen.![]()
Max: Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #884887 Severinstraße 87, 50678, Köln, Germany van KM Liegenschaften.
Op 24/11 had je rentebetaling periode 6 van lening #884887 moeten ontvangen, en op 24/12 had je rentebetaling periode 7 van lening #884887 moeten ontvangen. Wij hebben vandaag de betalingen van de projectontwikkelaar ontvangen, en beide periodes rentebetalingen zullen vandaag worden uitbetaald.
Weer een lening die weer op schema ligt.![]()
Eindejaarsnieuwsbrief - De beste wensen voor 2023 🎆
Hierbij ontvangt u de eindejaarsnieuwsbrief van Crowdrealestate. Met dank aan alle investeerders, projecteigenaren en andere betrokkenen was het afgelopen jaar een succesvol jaar voor Crowdrealestate.
Crowdrealestate is in 2022 sterk gegroeid. Zo is het financieringsvolume meer dan verdubbeld en is in 2022 meer dan ¤ 100.000.000 gefinancierd. Ook zijn er tot op heden nog geen betalingsachterstanden of defaults binnen de leningenportefeuille. Verdere statistieken treft u aan in ons laatste blogbericht.
In het afgelopen jaar is ook onze website vernieuwd. Onder andere zijn de persoonlijke portefeuilles uitgebreid en verbeterd en de eerstvolgende updates staan al klaar voor begin volgend jaar. Mocht u nog iets missen of verbeterd willen zien, vernemen wij graag van u. Begin volgend jaar starten wij ook met het automatisch versturen van de projectupdates per e-mail.
Het persoonlijke jaaroverzicht van 2022 is vanaf volgende week via de portefeuille te downloaden. In dit overzicht staan alle investeringen, het openstaande bedrag per 1 januari 2022 en 31 december 2022 en de uitbetaalde rente. Gelijktijdig wordt op onze website ook een nieuw artikel omtrent crowdfunding en de belastingsdienst gepubliceerd.
In het aankomende jaar zullen we de positieve trend van de statistieken van 2022 voortzetten en zullen wij u blijvend voorzien van interessante vastgoedprojecten. Ook zal het nieuwe jaar in het teken staan van de nieuwe Europese vergunning en weer verdere optimalisatie van de website.
We willen graag nogmaals alle investeerders, projecteigenaren en andere betrokkenen bedanken voor het vertrouwen in het afgelopen jaar. We zijn ervan overtuigd dat we, dankzij uw hulp, een succesvol jaar hebben gehad en we kijken met veel enthousiasme uit naar het komende jaar.
Wij wensen u een gelukkig en gezond nieuwjaar.
Met vriendelijke groet,
Het team van Crowdrealestate![]()
ccf
Via deze weg willen wij u informeren over de gedeeltelijke vervroegde aflossing van de lopende lening van Pulsar Partners B.V. met leningnummer 42412.
Hierover is het volgende vermeld in de pitch:
‘De ondernemers hebben de mogelijkheid om éénmaal per kalenderjaar maximaal 10% van het oorspronkelijke leenbedrag af te lossen zonder extra vergoedingsrente. De looptijd zal hierbij gelijk blijven.’
De ondernemers hebben een bedrag ter hoogte van ¤ 15.000.- afgelost. Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.![]()
Eerst maar eens afwachten wat er op het jaaroverzicht staat. Als Collin slim is voeren ze vandaag nog een (extra) overboek sessie uit maar als ze dat niet doen kan het ook nog zo zijn dat het vandaag overgeboekte saldo nog gewoon als wallet saldo op het overzicht staat. Als het saldo in het luchtledige bengelt zou natuurlijk ook niet juist zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2022 11:17 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
Ik wil daarom vandaag mijn Collin wallet leeg maken, maar denk dat het saldo dan "verdwenen" is omdat het 1-1-2023 niet meer bij Collin staat maar het ook nog niet bij mijn bank binnen is. Hoe moet je dat dan aangeven?![]()
Ik hou het graag ook overzichtelijk in 1 draadje. Een niet-MAX investeerder hier. Ondanks dat ik nog redelijk smal ben (alleen CCF en GVE) heeft de info hier me echt van een aantal platformen weerhouden. MAX laat ik nog even voorbij gaan, SIG VB wil ik komend jaar wat uitgebreider gaan bekijken…quote:Op vrijdag 30 december 2022 01:12 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Hier een andere niet-MAX investeerder. Voor zowel de investeerders als MAX is het te hopen dat het platform zijn zaakjes snel op orde krijgt. Dan ebt het hogere MAX gehalte hier vanzelf weer weg. Voor mij totaal geen reden om dit naar een ander draadje te willen verwijzen. Ik scan en scrol er gewoon snel doorheen.
Ik denk dat het juist goed is om het hele Nederlandse CF landschap in 1 draadje te houden.De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)![]()
Mee eens.quote:Op vrijdag 30 december 2022 01:12 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Hier een andere niet-MAX investeerder. Voor zowel de investeerders als MAX is het te hopen dat het platform zijn zaakjes snel op orde krijgt. Dan ebt het hogere MAX gehalte hier vanzelf weer weg. Voor mij totaal geen reden om dit naar een ander draadje te willen verwijzen. Ik scan en scrol er gewoon snel doorheen.
Ik denk dat het juist goed is om het hele Nederlandse CF landschap in 1 draadje te houden.
Voorbeeld: ik was een "laatstarter" bij CCF, maar doordat er hier door de jaren toch positiever over gepost werd (toch wel een platform waar ook eerst wat beginners fouten gemaakt zijn meen ik) ben ik na herhaalde positieve berichten hier (en niet te vergeten de linkjes) dat platform toch ook mee gaan pakken anderhalf jaar geleden.
Ik investeer ook niet bij MAX (gelukkig), maar ik vind dat de discussie hierover wel hier thuishoort.
Ook voor mij goed om globaal te weten wat er daar speelt (en daarom daar weg te blijven).
Bovendien lees ik het zo globaal dat het me weinig tijd kost.![]()
Colin heeft zojuist de bedragen bijgeboekt op mijn bankrekening die ik een uurtje geleden had opgenomen.quote:Op vrijdag 30 december 2022 14:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Eerst maar eens afwachten wat er op het jaaroverzicht staat. Als Collin slim is voeren ze vandaag nog een (extra) overboek sessie uit maar als ze dat niet doen kan het ook nog zo zijn dat het vandaag overgeboekte saldo nog gewoon als wallet saldo op het overzicht staat. Als het saldo in het luchtledige bengelt zou natuurlijk ook niet juist zijn.![]()
Meteen even gekeken en bij mij ook.quote:Op vrijdag 30 december 2022 14:50 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Colin heeft zojuist de bedragen bijgeboekt op mijn bankrekening die ik een uurtje geleden had opgenomen.
Helemaal top!
Goed meegedacht door Collin![]()
![]()
Denk echt dat dit hun dagelijkse ronde was(en die was vermoedelijk wel iets later dan normaal), heb zonet de opname van 09:03 ontvangen en die van 14:24 niet. In het verleden ook weleens 2 bedragen vlak na elkaar opgenomen en dan krijg je normaal de laatste eerst uitbetaald en pas een dag later de eerste. (denk iets met een tussenrekening die niet op 0 uitkomt)quote:Op vrijdag 30 december 2022 14:50 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Colin heeft zojuist de bedragen bijgeboekt op mijn bankrekening die ik een uurtje geleden had opgenomen.
Ik verwacht dan ook niet dat Pulsar bij mij binnenkomt dit jaar op de bank maar laat me graag positief verrassen.![]()
Nee, dat is niet zo. Mijn overboekingen van vanmiddag (incl. Pulsar) zijn al binnen op mijn ING rekening.quote:Op vrijdag 30 december 2022 15:14 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Denk echt dat dit hun dagelijkse ronde was(en die was vermoedelijk wel iets later dan normaal), heb zonet de opname van 09:03 ontvangen en die van 14:24 niet. In het verleden ook weleens 2 bedragen vlak na elkaar opgenomen en dan krijg je normaal de laatste eerst uitbetaald en pas een dag later de eerste. (denk iets met een tussenrekening die niet op 0 uitkomt)
Ik verwacht dan ook niet dat Pulsar bij mij binnenkomt dit jaar op de bank maar laat me graag positief verrassen.
Maar nu zie ik weer een nieuwe vervroegde aflossing staan (KDV/BSO De Vrijbuiter). Deze ook nog maar even snel overboeken...![]()
Zelfde bank hier en alleen die van vanochtend is binnen en ook deze maar weer uit laten betalen door Collin.quote:Op vrijdag 30 december 2022 15:19 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Mijn overboekingen van vanmiddag (incl. Pulsar) zijn al binnen op mijn ING rekening.
Maar nu zie ik weer een nieuwe vervroegde aflossing staan (KDV/BSO De Vrijbuiter). Deze ook nog maar even snel overboeken...![]()
Heb net ook nog even de wallet leeg gehaald. Als Collin het netjes doet draait men aan het eind van de dag nog een rondje betalingen. Afijn we gaan het zien.quote:Op vrijdag 30 december 2022 15:19 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Mijn overboekingen van vanmiddag (incl. Pulsar) zijn al binnen op mijn ING rekening.
Pak hem toch wel mee (als ik op tijd ben), is de coronacrisis doorgekomen en heeft altijd netjes betaald. Heb er voldoende vertrouwen in.quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:46 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Wat ook anders is tov eerdere leningen: maandbetalingen ipv eens per kwartaal. Plus gedeeltelijke aflossing tijdens looptijd.
Daarnaast: Totaal verkeerde foto erbij geplakt. Landingsgestel is voor een Boeing 737-800. Plaatje is van een 4 motorig vliegtuig in plaats van een 2 motorige 737.
edit: GVE website is lekker traag![]()
4 minuten 250k
7 minuten 500k
9 minuten 750k
16 minuten 1.260k en vol
[ Bericht 6% gewijzigd door leolinedance op 30-12-2022 16:17:01 ]![]()
Dank voor uw interesse in dit project.quote:Op vrijdag 30 december 2022 15:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Pak hem toch wel mee (als ik op tijd ben), is de coronacrisis doorgekomen en heeft altijd netjes betaald. Heb er voldoende vertrouwen in.
edit: GVE website is lekker traag![]()
Op dit moment is er bovenmatig veel interesse in dit project en staat u op nummer 333 in de wachtkamer.![]()
Ik ben erdoor gekomen.quote:Op vrijdag 30 december 2022 16:04 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dank voor uw interesse in dit project.
Op dit moment is er bovenmatig veel interesse in dit project en staat u op nummer 333 in de wachtkamer.![]()
Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat bij GvE heb geinvesteerd, deze wachtrij-constructie heb ik nog niet eerder gezien. Best een chique oplossing.
Het gaat er nog wel om spannen voor mij: 49% volgeschreven, 145 wachtenden voor me.
edit: gehaald!
[ Bericht 4% gewijzigd door dbrmnn op 30-12-2022 16:13:45 ]![]()
Wel jammeer dat die batch van gisteren dus schijnbaar (nog) niet is uitgevoerd. Mijn opname van gisteren heb ik dus (nog) niet ontvangen en de opnamem van vandaag dus wel. Ik ga er vanuit dat dit niet bewust is, maar vreemd blijft het wel...quote:Op vrijdag 30 december 2022 14:50 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Colin heeft zojuist de bedragen bijgeboekt op mijn bankrekening die ik een uurtje geleden had opgenomen.![]()
Vreemd dat het zo wisselend is.quote:Op vrijdag 30 december 2022 16:12 schreef tnhb het volgende:
[..]
Wel jammeer dat die batch van gisteren dus schijnbaar (nog) niet is uitgevoerd. Mijn opname van gisteren heb ik dus (nog) niet ontvangen en de opnamem van vandaag dus wel. Ik ga er vanuit dat dit niet bewust is, maar vreemd blijft het wel...
Ik heb vandaag mijn overboeking van gisteren, van vanmorgen en van vanmiddag (± 14.00uur) binnen.
Alleen mijn overboeking van een uurtje geleden (DV/BSO De Vrijbuiter) nog niet.![]()
Ja, best chique. Nu wel vol.quote:Op vrijdag 30 december 2022 16:08 schreef dbrmnn het volgende:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat bij GvE heb geinvesteerd, deze wachtrij-constructie heb ik nog niet eerder gezien. Best een chique oplossing.
Het gaat er nog wel om spannen voor mij: 49% volgeschreven, 145 wachtenden voor me.
edit: gehaald!![]()
In de loop van de middag 9 mails van MAX over niet op tijd betaalde rente en aflossingquote:Op vrijdag 30 december 2022 14:39 schreef TisIk het volgende:
[..]
Mee eens.
Ik investeer ook niet bij MAX (gelukkig), maar ik vind dat de discussie hierover wel hier thuishoort.
Ook voor mij goed om globaal te weten wat er daar speelt (en daarom daar weg te blijven).
Bovendien lees ik het zo globaal dat het me weinig tijd kost.![]()
Eindejaarsgroet van Capital Circle.quote:Eindejaarsgroet
Beste investeerders, ondernemers,
Inmiddels zijn we alweer bezig met de laatste dagen van het jaar.
Een mooi moment om jullie heel hartelijk te danken voor het vertrouwen dat we ook dit jaar weer hebben mogen ervaren.
Natuurlijk realiseren wij ons dat het project-aanbod het afgelopen jaar beperkt is geweest. Wij krijgen dan ook regelmatig de vraag of en wanneer er weer nieuwe projecten gepubliceerd worden.
Het verheugt ons te kunnen melden dat het team weer volledig op sterkte is en dat wij verwachten vanaf januari 2023 weer meerdere projecten per maand te kunnen aanbieden.
Capital Circle is nog altijd DE franchise-financier van Nederland in het non-bancaire circuit. Diverse succesvolle franchise formules hebben ons weer benaderd voor de financiering van franchisenemers waarbij de franchisegever participeert in het risico door garanties te verstrekken.
Dus houdt u alstublieft de website en de berichtgeving in de gaten.
Voor nu, wensen wij u een hele fijne jaarwisseling en alle goeds en gezondheid voor het komende jaar.
Hartelijke Groeten,
Team Capital Circle![]()
Die van gister is er inmiddels ook, zal druk geweest zijnquote:Op vrijdag 30 december 2022 16:16 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Vreemd dat het zo wisselend is.
Ik heb vandaag mijn overboeking van gisteren, van vanmorgen en van vanmiddag (± 14.00uur) binnen.
Alleen mijn overboeking van een uurtje geleden (DV/BSO De Vrijbuiter) nog niet.Ik heb er drie ontvangen, en precies in omgekeerde volgorde ontvangen t.o.v. volgorde van opnemen. Ik had verwacht dat het fifo (first-in, first-out) zou zijn, maar is dus blijkbaar lifo (last-in, first-out). Maar wel netjes dat ze dus in elk geval betaalverzoeken van vandaag ook nu nog hebben proberen te verwerken, standaard is het de volgende werkdag. (vandaar dat ik gister alvast wat er toen was had opgenomen)
![]()
Beide projecten zouden dit jaar afgerond zijn, maar de wallets zijn dit jaar leeg en worden waarschijnlijk pas na 1-1 gevuld.quote:Op vrijdag 30 december 2022 11:56 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
Den Haag, Goeverneurlaan 132 had moeten aflossen op 28/12. Herfinanciering is reeds opgevraagd. Dubbel belast dus per 1/1/23.
Beiden niet bijgeschreven op wallet tot op heden.![]()
Nieuwe hypotheek zou op 27/12 gevestigd worden (formeel moet dacht ik ook de aflossing via kasrondje via de notaris lopen?), notaris kijkt volgende dag of alles nog in orde is voordat de gelden wordt uitgeboekt, ze doen die betaling waarschijnlijk met een batchbetaling (dus standaard geen instant betaling) en het geld komt dan als het goed gaat ergens op 29/12 binnen, de 30ste worden de ontvangen betaling gecontroleerd en 31/12 2/1 in de wallet gezet. En dan doet vrijwel iedereen z'n gewoon z'n best, ik heb genoeg gezien dat de notaris een dag extra nodig heeft.quote:Op vrijdag 30 december 2022 11:56 schreef zeeland6 het volgende:
AlsAls die de 29ste is overgeboekt dan zou die ontvangst de 30ste binnen kunnen zijn (kan zijn dat bank deze nog een dag vasthoud wegens verdachte transactie, vastgoed!), na controle worden de wallets de 31ste 2de gevuld.quote:Op vrijdag 30 december 2022 11:56 schreef zeeland6 het volgende:
Timing is dus alleen met heeeel veeeel goede wil en medewerking van alle partijen te realiseren, het was denk ik dus helaas voorspelbaar niet haalbaar tenzij daar vooraf afspraken over waren te maken geweest.
Ik deel ieders mening dat het erg zuur is met box3 in gedachten, maar hoe vaak komt het geld bij een aflossing snel binnen en wordt het dezelfde dag nog verwerkt, daar gaat altijd wel een paar dagen overheen, helaas zit daar nu ook net een jaarwisseling tussen.![]()
GVE had gisteren trouwens nog een nieuwsbrief met openstaande investeringskansen. Mocht iemand nog overwegen om iets mee te nemen dan is het verstandig om vandaag te investeren ivm de tariefwijziging.
De nieuwe tarieven gaan in bij alle investeringen die vanaf 1 januari 2023 worden toegezegd. Voor investeringen die u toezegt in december 2022 geldt uiteraard de bestaande tarifering. Nieuwsbrief 5-12-22
Viel me een beetje tegen dat ze dat er zelf niet bij hadden gezet (als je twijfelt kan je ook vandaag investeren en vervolgens eventueel de investering nog terugtrekken).![]()
Transformatieproject
https://www.collincrowdfu(...)%c3%bcl%c3%bc-box-3/
1e hypotheek
Ondernemers vertrouwen de eigen taxateur niet
quote:een marktwaarde voor verbouwing van ¤ 326.000,- en na transformatie tot 7 appartementen van ¤ 985.000,- conform taxatie d.d. 28-10-2022.quote:De ondernemers zijn ervan overtuigd dat de totale verkoopopbrengst van de 7 appartementen minimaal ¤ 1.100.000,- zal opleveren.![]()
Ik heb deze ook uitvoerig bekeken, bij mij valt dit project af.quote:Op zaterdag 31 december 2022 09:52 schreef KrekelJapie het volgende:
Transformatieproject
https://www.collincrowdfu(...)%c3%bcl%c3%bc-box-3/
1e hypotheek
Ondernemers vertrouwen de eigen taxateur niet
[..]
[..]![]()
En dan het nieuwe project van het autobedrijf bij Collin.
https://www.collincrowdfund.nl/autobedrijf-t-van-rijn/
In de pitch staat een mooie foto van de showroom. Maar zoals ik het begrijp wordt deze niet meegenomen in de hypotheek, want het adres is Stichtse Kade 51. Beetje misleiding in mijn ogen.
Op www.tvanrijn.nl zie je de foto die in de pitch staat.![]()
Ik ben een mail over MAX aan het meldpunt AFM aan het voorbereiden en kwam daarbij het volgende tegen: achterstanden worden omzeild door de oorspronkelijke aflosdatum te verlengen, in mijn rekening staan nul achterstanden terwijl ik vol in de beruchte leningen zit. Je verlengt dus gewoon zonder vaste einddatum en klaar is Max. Ik kan me voorstellen dat er goede argumenten kunnen zijn om te verlengen, inclusief een nieuwe einddatum maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Achterstand heeft overigens alleen betrekking op de aflossing niet op de rente. Voor de fiscus ga ik in elk geval wel afboeken![]()
Ik zie net dat CCF ook vandaag terugbetalingen verwerkt van 31-dec. Ongebruikelijk, maar wel fijn voor de eindejaars admin.![]()
De vraag is dan, wat zijn achterstanden? In de aanbevelingen van de AFM zou je die kunnen beperken tot achterstand in aflossing, maar ze hebben het ook over de "totaal openstaande som" en daar zou je ook niet betaalde maar wel reeds verschuldigde rente onder kunnen verstaan. Wat dat betreft is ccf iets helderder in haar definitie:quote:Op zaterdag 31 december 2022 12:04 schreef Slingervinger het volgende:
Achterstand heeft overigens alleen betrekking op de aflossing niet op de rente.Daar is bij niet-tijdige betalen van rente dus ook sprake van een achterstand, ook al is het bijvoorbeeld een aflossingsvrije lening gedurende de looptijd. Dat lijkt mij ook logisch en het best te verdedigen, de geldnemer voldoet gewoon niet aan zijn/haar financiele verplichtingen. Zelf hanteer ik ook die werkwijze voro de afboekingen, de afgelopen jaren is van de afgeboekte bedragen iets meer dan 2% alsnog ontvangen.quote:Geen betalingsachterstand
Voor deze openstaande leningen is de debiteur op tijd met het betalen van de rente en aflossing c.q. is de debiteur minder dan 45 dagen achterstallig.![]()
dank voor bericht. Rente niet meenemen bij achterstand is merkwaardig en zal veel investeerders op het verkeerde been kunnen zetten maar ik kan het niet anders lezen. MAX begint overigens met weergeven vanaf 45-89 dagen oftewel 44 dagen achterstand=geen achterstand. Maar ook na 45 dagen is er zeker achterstand in rentebetaling dus die neemt MAX niet meequote:Op zaterdag 31 december 2022 12:36 schreef tnhb het volgende:
[..]
De vraag is dan, wat zijn achterstanden? In de aanbevelingen van de AFM zou je die kunnen beperken tot achterstand in aflossing, maar ze hebben het ook over de "totaal openstaande som" en daar zou je ook niet betaalde maar wel reeds verschuldigde rente onder kunnen verstaan. Wat dat betreft is ccf iets helderder in haar definitie:
[..]
Daar is bij niet-tijdige betalen van rente dus ook sprake van een achterstand, ook al is het bijvoorbeeld een aflossingsvrije lening gedurende de looptijd. Dat lijkt mij ook logisch en het best te verdedigen, de geldnemer voldoet gewoon niet aan zijn/haar financiele verplichtingen. Zelf hanteer ik ook die werkwijze voro de afboekingen, de afgelopen jaren is van de afgeboekte bedragen iets meer dan 2% alsnog ontvangen.![]()
edit: verkeerd begrepenquote:Op zaterdag 31 december 2022 12:14 schreef Inductor het volgende:
Ik zie net dat CCF ook vandaag terugbetalingen verwerkt van 31-dec. Ongebruikelijk, maar wel fijn voor de eindejaars admin.
[ Bericht 10% gewijzigd door KrekelJapie op 31-12-2022 16:48:19 ]![]()
De loodsen waar je een 1e hypotheek op krijgt liggen compleet ingesloten en hebben geen eigen toegangsweg. Je zou moeten hopen op overpad vanuit perceel 2613.quote:Op zaterdag 31 december 2022 11:01 schreef quepos het volgende:
En dan het nieuwe project van het autobedrijf bij Collin.
https://www.collincrowdfund.nl/autobedrijf-t-van-rijn/
In de pitch staat een mooie foto van de showroom. Maar zoals ik het begrijp wordt deze niet meegenomen in de hypotheek, want het adres is Stichtse Kade 51. Beetje misleiding in mijn ogen.
Op www.tvanrijn.nl zie je de foto die in de pitch staat.
Het betreft inderdaad de werkplaats en niet de showroom waar hypotheek op krijgt.![]()
ff een voorl update v mijn CF portefeuille , in 2022 103 proj succesvol de eindstreep en nw invest in 221proj . Mijn CF aardig laten oplopen, grotendeels hypo gedekte projecten, lekker stabiel en minder volatiel als de beurs, geen nw defaults in 2022, tevreden.![]()
![]()
![]()
Ik vrees van niet dus afwachten hoe dit op het jaaroverzicht staat.quote:Op zaterdag 31 december 2022 13:15 schreef KrekelJapie het volgende:
Vraag is alleen of het vandaag ook wordt bijgeschreven op de bankrekening.![]()
Max Crowdfund te gast bij de Ondernemerslounge ToGo op RTL Z. Nu op TV, na de reclame.
[Edit]: Oh, wacht. Dit is een herhaling. De kerstaflevering.
[ Bericht 29% gewijzigd door Groepfunder op 31-12-2022 15:14:53 ]![]()
Hier de link:quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:09 schreef Groepfunder het volgende:
Max Crowdfund te gast bij de Ondernemerslounge ToGo op RTL Z. Nu op TV, na de reclame.
[Edit]: Oh, wacht. Dit is een herhaling. De kerstaflevering.
https://ondernemerslounge.tv/watch/727![]()
Mijn administratie per 31-12 had ik vanochtend al gedaan. Nu even aangepast met de laatste bijschrijvingen op mijn wallet en de wallet gelijk leeggehaald.quote:Op zaterdag 31 december 2022 12:14 schreef Inductor het volgende:
Ik zie net dat CCF ook vandaag terugbetalingen verwerkt van 31-dec. Ongebruikelijk, maar wel fijn voor de eindejaars admin.![]()
die nieuwe regels voor de VRH zijn eigenlijk een grote draak: wallets leeghalen, welk soort bezit valt nu onder het vrijgestelde bedrag? Spaargeld? Investeringen? Evenredig verdeeld?quote:Op zaterdag 31 december 2022 16:46 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Mijn administratie per 31-12 had ik vanochtend al gedaan. Nu even aangepast met de laatste bijschrijvingen op mijn wallet en de wallet gelijk leeggehaald.
Gaat weer heel veel ruimte geven voor verschillende interpretaties, en daarop volgende discussies.
Van alles en iedereen krijg je jaaropgaves, hoe moeilijk kan het nu zijn om gewoon het werkelijke rendement te belasten? Vrijstellinkje, en verder een vast percentage.![]()
Geleerd van het verleden. Ik ga tegen deze chaos formeel bezwaar maken. Mocht na de rechter na een paar jaar de fiscus terugfluiten, dan kunnen ze mij niet uitsluiten als er zaken herrekend dienen te worden.quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:22 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
die nieuwe regels voor de VRH zijn eigenlijk een grote draak: wallets leeghalen, welk soort bezit valt nu onder het vrijgestelde bedrag? Spaargeld? Investeringen? Evenredig verdeeld?
Gaat weer heel veel ruimte geven voor verschillende interpretaties, en daarop volgende discussies.
Van alles en iedereen krijg je jaaropgaves, hoe moeilijk kan het nu zijn om gewoon het werkelijke rendement te belasten? Vrijstellinkje, en verder een vast percentage.![]()
Goed uitgelegd door Slingervingerquote:Op zaterdag 31 december 2022 17:22 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
die nieuwe regels voor de VRH zijn eigenlijk een grote draak: wallets leeghalen, welk soort bezit valt nu onder het vrijgestelde bedrag? Spaargeld? Investeringen? Evenredig verdeeld?quote:Op donderdag 29 december 2022 14:46 schreef Slingervinger het volgende:
Belast spaargeld ¤100.000 percentage 0,01% rend ¤10
Belaste beleggingen ¤60.000 5,69% ¤3414
Aftrekbare schulden ¤-3600 2,46% ¤-89
Totaal vermogen/fictief rendement ¤156.400 ¤3334
Het rendementspercentage over het vermogen bedraagt 2,13% (¤3334/¤156.400)
De grondslag bedraagt ¤55.100 (¤156.400 – 2x¤50.650 vrijstelling)
Het fictieve rendement is ¤1.173 (¤55.100 * 2,13%)
De belasting hierover is ¤363 (¤1.173 * 31%)![]()
Hier sluit ik mij aan.
Dat 2023 ook een mooi CrowdFunding jaar mag worden. En we bespaard blijven van grote incidenten.
Op naar de 6.47% rendement.![]()
Als je op de jaaropgave kijkt van CCF, zie je dat het saldo op de wallet gewoon wordt opgevoerd als Rekening Courant saldo, dus er is helemaal geen reden om het saldo van de rekening te plukken einde jaar. Er wordt een duidelijk verschil gemaakt tussen uitstaande leningen/beleggingen en cash saldo. Dat CCF, en dus ook de andere platforms, nog geen opgave doen aan de belastingdienst, net als alle andere beleggingen in aandelen etc, verbaast me ten zeerste. Het staat duidelijk uitgelegd in de jaaropgave die je van de app of website kan downloaden onder Rekening Courant.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:45 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Goed uitgelegd door Slingervinger
[..]
[ Bericht 5% gewijzigd door Crowdmeister op 01-01-2023 13:46:45 (Aanvulling ) ]![]()
Helaas, de rekening courant tegoeden per 1-1-2023 vallen volgens de nu beschikbare info (zie belastingdienst) onder "anderen bezittingen" (want is geen bank- spaartegoed en ook geen contant geld, overigens viel per 1-1-2022 contant geld nog onder "andere bezittingen" als ik me niet vergis) en was er dus volgens de nu beschikbare info alle reden om de wallets leeg te boeken voor 1-1.quote:Op zondag 1 januari 2023 13:43 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Als je op de jaaropgave kijkt van CCF, zie je dat het saldo op de wallet gewoon wordt opgevoerd als Rekening Courant saldo, dus er is helemaal geen reden om het saldo van de rekening te plukken einde jaar. Er wordt een duidelijk verschil gemaakt tussen uitstaande leningen/beleggingen en cash saldo. Dat CCF, en dus ook de andere platforms, nog geen opgave doen aan de belastingdienst, net als alle andere beleggingen in aandelen etc, verbaast me ten zeerste.Ik neem aan dat je de jaaropgave over 2022 nog niet hebt kunnen downloaden, de info op de jaaropgave gaat over 2021 en is dus van voor het hele box3 verhaal van afgelopen jaar waar toch wel het een en ander is gewijzigd. Ook ccf heeft zelf heel recent aangegeven dat de rekening courant in de nieuwe situatie onder "overige vorderingen" valt nadat ze eerder foutief hadden aangegeven dat het spaargeld was, ccf is hier afgelopen maand op dat punt door een van de deelnemers over geciteerd.quote:Het staat duidelijk uitgelegd in de jaaropgave die je van de app of website kan downloaden onder Rekening Courant.
Als je oorspronkelijke bronnen hebt (dus bijvoorbeeld belastingdienst, wetgeving etc.) waaruit duidelijk blijkt dat bijvoorbeeld rekening courant tegoeden onder "bank- en spaartegoeden en contant geld" vallen dan lees ik dat graag, ik heb het in elk geval niet kunnen vinden (en wel het tegenpovergestelde).![]()
2022 was het eerste jaar waarin ik enigszins betrouwbaar mijn algehele crowdfunding-rendement kan berekenen: 5.94 %. Ik ben tevreden met dit percentage.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:08 schreef dyna18 het volgende:
Hier sluit ik mij aan.
Dat 2023 ook een mooi CrowdFunding jaar mag worden. En we bespaard blijven van grote incidenten.
Op naar de 6.47% rendement.
6.47 % vind ik erg ambitieus van de Belastingdienst! (Waren we het al over eens denk ik)gr gr![]()
Ik ga dit dus handmatig aanpassen, als ze het idd onder overige vorderingen gaan plakken 🤫quote:Op zondag 1 januari 2023 14:32 schreef tnhb het volgende:
[..]
Helaas, de rekening courant tegoeden per 1-1-2023 vallen volgens de nu beschikbare info (zie belastingdienst) onder "anderen bezittingen" (want is geen bank- spaartegoed en ook geen contant geld, overigens viel per 1-1-2022 contant geld nog onder "andere bezittingen" als ik me niet vergis) en was er dus volgens de nu beschikbare info alle reden om de wallets leeg te boeken voor 1-1.
[..]
Ik neem aan dat je de jaaropgave over 2022 nog niet hebt kunnen downloaden, de info op de jaaropgave gaat over 2021 en is dus van voor het hele box3 verhaal van afgelopen jaar waar toch wel het een en ander is gewijzigd. Ook ccf heeft zelf heel recent aangegeven dat de rekening courant in de nieuwe situatie onder "overige vorderingen" valt nadat ze eerder foutief hadden aangegeven dat het spaargeld was, ccf is hier afgelopen maand op dat punt door een van de deelnemers over geciteerd.
Als je oorspronkelijke bronnen hebt (dus bijvoorbeeld belastingdienst, wetgeving etc.) waaruit duidelijk blijkt dat bijvoorbeeld rekening courant tegoeden onder "bank- en spaartegoeden en contant geld" vallen dan lees ik dat graag, ik heb het in elk geval niet kunnen vinden (en wel het tegenpovergestelde).De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)![]()
Onze crowdfund oplichter is weer raadslid af. IVM had net een loonbeslag geregeld, maar die kan er weer af
https://www.heemsteder.nl(...)e-van-vvd-heemstede/
https://www.heemsteder.nl/einde-aan-politiek-tijdperk-bonnema/
Nu weer vanwege identiteitsfraude en anonieme beschuldigingen.
Conclusie journalist:
Van Westerloo’s nieuwsgierigheid was aangewakkerd en dus ging hij uitzoeken wie Bonnema precies was. “Toen ging de beerput open. De man had een 15 jaar lang spoor van ellende op zijn naam staan. Verkeerde inschattingen, problemen met geld, faillissementen: van alles had hij aan zijn broek hangen.”![]()
M.i. een mooi project. Komt aardig in de buurt van een pareltje.quote:Op maandag 2 januari 2023 06:48 schreef quepos het volgende:
Hier de link van A.P.C. de Boer Beheer van CCF.
https://www.collincrowdfu(...)96db6df320d52f33cc4b
Leuk eerste project van het nieuwe jaar. Verhoogd meegenomen.![]()
Zeven bosjes in Almelo en Russische straat in Rotterdam ook.quote:Op maandag 2 januari 2023 08:29 schreef KrekelJapie het volgende:
Fluitstraat en Goeverneurlaan afgelost op SiG![]()
Waardeloos van SiG dat ze dit niet in het oude jaar hebben kunnen afhandelen.quote:Op maandag 2 januari 2023 08:38 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Zeven bosjes in Almelo en Russische straat in Rotterdam ook.![]()
Dat en de Fluitstraat heeft in december ook de jaarkosten gehad. kunnen we die ook weer terug vragen ......quote:Op maandag 2 januari 2023 10:01 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Waardeloos van SiG dat ze dit niet in het oude jaar hebben kunnen afhandelen.Begrijpelijk, maar mocht je een controle krijgen lijkt het dit niet recht te praten tegen een instituut als de belastingdienst. Wil je dat risico lopen voor die paar knaken?quote:Op zondag 1 januari 2023 17:26 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik ga dit dus handmatig aanpassen, als ze het idd onder overige vorderingen gaan plakken 🤫
[ Bericht 36% gewijzigd door CaLeX op 02-01-2023 10:29:37 ]Trek eens aan mijn vinger?
Als je even gemakshalve uitgaat van een verschil van 1.5% geeft deze dag latere uitbetaling 15 euro per 1000 euro extra voor de blauwe enveloppe. Jammer een gemiste kans voor SIG om met een kleine inspanning zijn investeerders een leuk nieuwjaars geschenk te geven.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:01 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Waardeloos van SiG dat ze dit niet in het oude jaar hebben kunnen afhandelen.![]()
Tsja, kantoor was gesloten de week na kerst, ze zullen geacht hebben dat komt volgend jaar wel!quote:Op maandag 2 januari 2023 10:01 schreef Horsemen het volgende:
Waardeloos van SiG dat ze dit niet in het oude jaar hebben kunnen afhandelen.
Wat dat betreft zouden ze een voorbeeld aan de actie van ccf kunnen nemen, op de laatste werkdag een extra betaalrun uitvoeren zodat een deel van de investeerders het belasting bespaard zonder dat het iemand echt extra geld kost.![]()
en als ik snel kijk lijkt de rente van december bij dat project (nog) te ontbreken.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:17 schreef CaLeX het volgende:
Dat en de Fluitstraat heeft in december ook de jaarkosten gehad. kunnen we die ook weer terug vragen ......![]()
SiG heeft vandaag de valutadatum van een overboeking van 30 december nog even op 2 januari gezet bij mij. Al met al ga ik hierdoor toch enkele tientjes aan extra VRH betalen met dank aan SiG. Het is wisselgeld op het geheel maar slordig is dit wel. Zeker omdat meerdere investeerders een investeringsstop voor het laatste kwartaal aangekondigd hebben bij SiG als gevolg van de nieuwe VRH.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:26 schreef tnhb het volgende:
[..]
Tsja, kantoor was gesloten de week na kerst, ze zullen geacht hebben dat komt volgend jaar wel!
Wat dat betreft zouden ze een voorbeeld aan de actie van ccf kunnen nemen, op de laatste werkdag een extra betaalrun uitvoeren zodat een deel van de investeerders het belasting bespaard zonder dat het iemand echt extra geld kost.![]()
Bij mij net hetzelfde, had het de 31ste leeggetrokken. Nu ook aangepast naar 2 januari 2023.. Dit kan je niet maken. Hopelijk gaan ze dit corrigeren en duidelijk aangeven op de jaaropgaven. Gaat hier om ongeveer ¤50,00 extra belasting die niet nodig is. Dit is dan nog langs de extra aflossingen op 2 januari 2023 die eigenlijk in de laatste dagen van december 2023 hebben plaatsgevonden.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
SiG heeft vandaag de valutadatum van een overboeking van 30 december nog even op 2 januari gezet bij mij. Al met al ga ik hierdoor toch enkele tientjes aan extra VRH betalen met dank aan SiG. Het is wisselgeld op het geheel maar slordig is dit wel. Zeker omdat meerdere investeerders een investeringsstop voor het laatste kwartaal aangekondigd hebben bij SiG als gevolg van de nieuwe VRH.![]()
Het kost de staat geld, dus het kost ons allemaal geld!quote:Op maandag 2 januari 2023 11:26 schreef tnhb het volgende:
zodat een deel van de investeerders het belasting bespaard zonder dat het iemand echt extra geld kost.Bedankt nog voor de link. Project ging om 11h open en liep binnen enkele minuten vol. Populair project dus!quote:Op maandag 2 januari 2023 06:48 schreef quepos het volgende:
Hier de link van A.P.C. de Boer Beheer van CCF.
https://www.collincrowdfu(...)96db6df320d52f33cc4bgr gr![]()
overboekingen op zaterdag krijgen altijd de valutadatum van de maandag daarna dat is overal zo. Weliswaar veelal direkt afgeboekt maar dan als reservering. Op vrijdag (in dit geval 30-12) hangt het van de instelling af wat de valutadatum wordt, ING bv is daar ruim in maar anderen wellicht niet. Neemt allemaal niet weg dat SiG dit beter had moeten doenquote:Op maandag 2 januari 2023 11:42 schreef Hanzul2 het volgende:
[..]
Bij mij net hetzelfde, had het de 31ste leeggetrokken. Nu ook aangepast naar 2 januari 2023.. Dit kan je niet maken. Hopelijk gaan ze dit corrigeren en duidelijk aangeven op de jaaropgaven. Gaat hier om ongeveer ¤50,00 extra belasting die niet nodig is. Dit is dan nog langs de extra aflossingen op 2 januari 2023 die eigenlijk in de laatste dagen van december 2023 hebben plaatsgevonden.![]()
pas je eea zoals het vlgs jou moet zijn in je aangifte;
https://www.accountant.nl(...)les-belastingdienst/
https://www.businessinsid(...)e-belastingaangifte/![]()
Inderdaad knap waardeloos. Dit had echt beter gekund. De aflossingen waren vorig jaar al gedaan.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:01 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Waardeloos van SiG dat ze dit niet in het oude jaar hebben kunnen afhandelen.
Dit kost extra belasting en is gewoon zonde dat we zo onnodig geld kwijt raken.
Ik heb er in ieder geval een email aan gewijd.
Daarnaast ook contact gezocht over de 3x jaarkosten bij de Fluitstraat.
[ Bericht 6% gewijzigd door dyna18 op 02-01-2023 21:56:03 ]![]()
Jullie gaan er nu vanuit dat SIG het niet eens geprobéérd heeft. Dat lijkt me wat voorbarig. Soms zitten dingen tegen en hebben notarissen het druk einde jaar. Uit nieuwe projecten bleek dat ze wel degelijk rekening hielden met de box 3 wetgeving. Maar een project uitstellen is denk ik makkelijker dan een notaris tot spoed dwingen.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:34 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Inderdaad knap waardeloos. Dit had echt beter gekund.
Dit kost extra belasting en is gewoon zonde dat we zo onnodig geld kwijt raken.
Ik heb er in ieder geval een email aan gewijd.Pecunia non olet![]()
Terechtquote:Op maandag 2 januari 2023 11:58 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Het kost de staat geld, dus het kost ons allemaal geld!
[..]
Bedankt nog voor de link. Project ging om 11h open en liep binnen enkele minuten vol. Populair project dus!veel beter zullen ze niet worden.... (alleen jammer van de Direct kosten....)
Pecunia non olet![]()
De aflossingen stonden voor 7uur in het wallet op de eerste werkdag van het jaar. Moet haast wel dat de bedragen eerder door SiG ontvangen zijn.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:45 schreef obligataire het volgende:
[..]
Jullie gaan er nu vanuit dat SIG het niet eens geprobéérd heeft. Dat lijkt me wat voorbarig. Soms zitten dingen tegen en hebben notarissen het druk einde jaar.![]()
Dat zou heel goed kunnen maar daarmee staan ze nog niet vóór nul uur nul op de 'veilige' bankrekening........ Zelfs al zou men iedere dag een paar keer op die wallet kijken.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:50 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De aflossingen stonden voor 7uur in het wallet op de eerste werkdag van het jaar. Moet haast wel dat de bedragen eerder door SiG ontvangen zijn.Pecunia non olet![]()
Met al die aflossingen hoop ik dat er binnenkort weer nieuwe projecten live gaan.quote:Op maandag 2 januari 2023 08:38 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Zeven bosjes in Almelo en Russische straat in Rotterdam ook.![]()
SIG had dit best de 30ste kunnen verwerken en de openstaande wallet tegoeden kunnen uitbetalen.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:53 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen maar daarmee staan ze nog niet vóór nul uur nul op de 'veilige' bankrekening........ Zelfs al zou men iedere dag een paar keer op die wallet kijken.
Er bestaat geen scenario waarbij ze het wel vanmorgen om 6:33 konden doen en niet op 30-12 om 17:00 .Trek eens aan mijn vinger?
Ik neem aan dat de betalingen gedaan worden middels een SEPA betaalbatch. Deze hebben 1 a 2 werkdagen verwerkingstijd nadat je ze aanmeldt.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:18 schreef CaLeX het volgende:
[..]
SIG had dit best de 30ste kunnen verwerken en de openstaande wallet tegoeden kunnen uitbetalen.
Er bestaat geen scenario waarbij ze het wel vanmorgen om 6:33 konden doen en niet op 30-12 om 17:00 .![]()
Aanlevering bij de bankt tot 16:00 wordt het direct verwerkt en staat het iets later op je rekening, daarna kan het nog verwerkt worden maar is er geen garantie. Hoe dan ook staat het de volgende ochtend op je rekening.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:40 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de betalingen gedaan worden middels een SEPA betaalbatch. Deze hebben 1 a 2 werkdagen verwerkingstijd nadat je ze aanmeldt.
bron: Ik verwerk meerdere SEPA betaalbatches per week. Werkdagen verwerkingstijd is echt lariekoek uit 2010 en eerder.Trek eens aan mijn vinger?
quote:Op maandag 2 januari 2023 10:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als je even gemakshalve uitgaat van een verschil van 1.5% geeft deze dag latere uitbetaling 15 euro per 1000 euro extra voor de blauwe enveloppe. Jammer een gemiste kans voor SIG om met een kleine inspanning zijn investeerders een leuk nieuwjaars geschenk te geven.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:26 schreef tnhb het volgende:
[..]
Tsja, kantoor was gesloten de week na kerst, ze zullen geacht hebben dat komt volgend jaar wel!
Wat dat betreft zouden ze een voorbeeld aan de actie van ccf kunnen nemen, op de laatste werkdag een extra betaalrun uitvoeren zodat een deel van de investeerders het belasting bespaard zonder dat het iemand echt extra geld kost.Meteen maar even in mijn agenda gezet dat als de belastingwetgeving tzt nog niet definitief is aangepast ik de laatste 2 a 3 maanden van dit jaar geen nieuwe projecten mee ga nemen.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
SiG heeft vandaag de valutadatum van een overboeking van 30 december nog even op 2 januari gezet bij mij. Al met al ga ik hierdoor toch enkele tientjes aan extra VRH betalen met dank aan SiG. Het is wisselgeld op het geheel maar slordig is dit wel. Zeker omdat meerdere investeerders een investeringsstop voor het laatste kwartaal aangekondigd hebben bij SiG als gevolg van de nieuwe VRH.
Tevens naar aanleiding van het bovenstaande (tov SiG) nog een extra puntje dat ik bij hun geen projecten meer meeneem die eindigen in de maand december. Nou zal dit laatste overigens niet zo snel voorkomen maar kan bijvoorbeeld spelen bij 1,5 jaars projecten.
Hopelijk past de belastingdienst dit gedrocht aan regelgeving snel aan.![]()
Dat was zeker positief maar was natuurlijk vooral eigenbelang aangezien ze bijna geen project meer vol kregen.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:45 schreef obligataire het volgende:
Uit nieuwe projecten bleek dat ze wel degelijk rekening hielden met de box 3 wetgeving.![]()
Instant payments zijn er volgens mij nog maar sinds eind 2018/begin 2019, wel kenden banken binnen hun eigen organisatie iets wat op instant payment leek, dus van ing naar ing, of van rabo naar rabo, of van abnamro naar abnoamro verliep gewoon dezelfde dag, maar tussen ing en rabo wat centraal verliep duurde altijd minimaal een nacht (of langer als er een weekend of feestdag tussen zat). En dat was in elk geval tot 2016 / 2017 nog het geval kan ik me nog heel goed herinneren want rond die tijd verkocht ik een deel van m'n bedrijf en daar hadden we dagelijks met vrij veel betalingen en ontvangsten te maken.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:46 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Aanlevering bij de bankt tot 16:00 wordt het direct verwerkt en staat het iets later op je rekening, daarna kan het nog verwerkt worden maar is er geen garantie. Hoe dan ook staat het de volgende ochtend op je rekening.
bron: Ik verwerk meerdere SEPA betaalbatches per week. Werkdagen verwerkingstijd is echt lariekoek uit 2010 en eerder.
Maar zijn dan nu batchbetalingen die ook daadwerkelijk als batch aangeleverd worden (en dus niet met een work-around als losse betalingen) tegenwoordig ook echte "instant payments"? Of werkt het voor echte batches nog net zoals "vroeger": vandaag aanleveren en aan het eind van de dag (zelfde bank) of volgende ochtend (als je te laat bent of ander bank) beschikbaar bij de ontvanger. Ik lees hier namelijk dat Instant Batch nog steeds niet bestaat. Ik kan me nog wel oplossingen daarvoor herinneren, namelijk een batch niet als batch maar losse betalingen aanleveren wat dan wel gevolgen had voor de kosten en soms (afhankelijk van configuratie) een individuele authorisatie per betaling nodig had.![]()
Zie boven, ook tref ik aanpassingen / voorzieningen voor projecten welke in (dreigende) default of vertraging zijn.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:59 schreef peterc het volgende:
pas je eea zoals het vlgs jou moet zijn in je aangifte aan;
https://www.accountant.nl(...)les-belastingdienst/
https://www.businessinsid(...)e-belastingaangifte/
Ik zelf doe mijn aangifte en als ik van mening ben dat een vordering dubieus is pas ik hem aan ongeacht wat het platform er mee doet in de jaaropgaaf.
De beurs is in dec 22 ook gezakt, het geen K.. voor mijn portefeuille maar weer een corrigerend effect heeft op mijn VRH. Er vanuit gaande dat het op de long term allemaal weer OKE komt.
Daarbij hebben trajecten van notarissen, betalingen, derdenrekeningen div controles en doorboekingen en- betalingen gewoon ff tijd nodig.
Bij mij gaan ovb tussen verschillende bankrek soms a la seconde en soms duurt het uren. het gaat zoals het gaat![]()
Ik weet niet of dit Collin project (incl. linkje) hier al voorbij is gekomen.
Osman Avci en Hakan Köprülü (Box 3)
¤ 660.000 | 8,5% rente | 18 maanden |
Weliswaar met een 1e hypotheek maar wel met een start LTV van 202%
Daarnaast wel o.a. een bouwdepot en een rentedepot.
Een project om goed door te lezen, niet risicovrij maar daar is de rente natuurlijk ook naar.
Zelf laat ik hem lopen omdat voor mij de looptijd van 12 tot 18 maanden te kort is.
Linkje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het project gaat naar verwachting morgen live.![]()
Ik ook, maar het ligt aan de bank van de ontvanger hoe snel dat het binnenkomt. Als het bij dezelfde bank is als de betaler dan gaat het vrij snel. Bij een andere bank duurt het soms een paar uur langer. Het kan trouwens ook nog zo zijn dat de notaris erg laat was met overmaken en dan zullen er neem ik aan toch ook nog wel wat (controle) handelingen nodig zijn voordat alles correct op de wallets staat. En ze zullen daar toch ook net als ieder normaal mens recht op enige vrije tijd hebben rond de jaarwisseling.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:46 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Aanlevering bij de bankt tot 16:00 wordt het direct verwerkt en staat het iets later op je rekening, daarna kan het nog verwerkt worden maar is er geen garantie. Hoe dan ook staat het de volgende ochtend op je rekening.
bron: Ik verwerk meerdere SEPA betaalbatches per week. Werkdagen verwerkingstijd is echt lariekoek uit 2010 en eerder.Pecunia non olet![]()
De vervroegde deelaflossingen bij ccf gaan gewoon door. 10% in de laatste week van het jaar en 10% in de eerste week van het jaar.![]()
Pulsar partners 42412 bij Collin > > 10% aflossing per kalenderjaar zonder extra vergoedingsrente > 30dec22 10% en 2 jan23 10% > dat zijn de echte clevere wise guys![]()
![]()
![]()
Wel voor de derde keer nu een betaalschema invoeren in mijn administratie, dat maakt het irritant.quote:Op maandag 2 januari 2023 15:29 schreef peterc het volgende:
Pulsar partners 42412 bij Collin > > 10% aflossing per kalenderjaar zonder extra vergoedingsrente > 30dec22 10% en 2 jan23 10% > dat zijn de echte clevere wise guys![]()
Ze hebben inderdaad gelijk dat ze het doen , als ze de ruimte hebben. Misschien meer geleend dan nodig was?Pecunia non olet![]()
quote:Op maandag 2 januari 2023 14:48 schreef tnhb het volgende:
[..]
Maar zijn dan nu batchbetalingen die ook daadwerkelijk als batch aangeleverd worden (en dus niet met een work-around als losse betalingen) tegenwoordig ook echte "instant payments"? Of werkt het voor echte batches nog net zoals "vroeger": vandaag aanleveren en aan het eind van de dag (zelfde bank) of volgende ochtend (als je te laat bent of ander bank) beschikbaar bij de ontvanger. Ik lees hier namelijk dat Instant Batch nog steeds niet bestaat. Ik kan me nog wel oplossingen daarvoor herinneren, namelijk een batch niet als batch maar losse betalingen aanleveren wat dan wel gevolgen had voor de kosten en soms (afhankelijk van configuratie) een individuele authorisatie per betaling nodig had.Betalingen die op tijd gedaan zijn in batch (zowel geconsolideerd als niet-geconsolideerd op ons rekeningafschrift) naar andere banken dan onze eigen, zijn vrijwel direct zichtbaar op het intradag-overzicht van de ontvanger, dit duurt in mijn ervaring niet meerdere uren.quote:Op maandag 2 januari 2023 15:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik ook, maar het ligt aan de bank van de ontvanger hoe snel dat het binnenkomt. Als het bij dezelfde bank is als de betaler dan gaat het vrij snel. Bij een andere bank duurt het soms een paar uur langer.
Misschien dat er enkele uitzonderingen zijn waar het pas de volgende ochtend zichtbaar is bij de ontvanger, maar dat zijn dan echt uitzonderingen.
Het zou best kunnen, maar het gaat er bij mij niet in. In een normale boekhouding verwerk je eerst de oudste mutaties, als je de tijden checkt in het dashboard dan zijn deze aflossingen als een van de eerste behandeld. En het zou in mijn ogen ook wel heel toevallig zijn als de diverse notarissen in alle gevallen de boel pas vandaag betaald hebben.quote:Het kan trouwens ook nog zo zijn dat de notaris erg laat was met overmaken en dan zullen er neem ik aan toch ook nog wel wat (controle) handelingen nodig zijn voordat alles correct op de wallets staat.quote:En ze zullen daar toch ook net als ieder normaal mens recht op enige vrije tijd hebben rond de jaarwisseling.Heeft er niet zoveel mee te maken toch. Iedereen heeft recht op vrije dagen, hoe je deze invult gaat in overleg met je collega's lijkt mij. Hier kan niet iedereen tegelijk vrij nemen in ieder geval.
Trek eens aan mijn vinger?
Versbakkerij Voorschoten, franchise van Hessing, ook volledig afgelost bij CCF. Heel netjes. Ik had mentaal deze lening al afgeschreven na het faillissement.![]()
Gisteravond tussen 20.00 en 24.00 uur zijn de eerste reguliere betalingen van SiG op het wallet bijgeschreven.![]()
Bij mij de normale maandelijkse gang van zaken vanaf 7:35 in de ochtend druppelen ze binnen. Nog 5 te gaan van een heleboel......quote:Op dinsdag 3 januari 2023 08:48 schreef KrekelJapie het volgende:
Gisteravond tussen 20.00 en 24.00 uur zijn de eerste reguliere betalingen van SiG op het wallet bijgeschreven.![]()
Nette huizen in een zo te zien nette straat. https://www.google.com/ma(...)3D100!7i16384!8i8192quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:22 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfu(...)man-jalimsing-box-3/
Laag rendement, zeer laag risico.
Linkje welkom
Ik wil ook wel meedoen.![]()
Helaas ondank deze mededeling twee jaar geleden zijn er bij de R*ntg*nstr**t toch gewoon jaarkosten ingehouden:quote:Op dinsdag 3 januari 2023 08:48 schreef KrekelJapie het volgende:
Gisteravond tussen 20.00 en 24.00 uur zijn de eerste reguliere betalingen van SiG op het wallet bijgeschreven.quote:Laatste 2 maanden beheervergoeding.
Voor de laatste twee maanden van dit project, uitgaande van de aangegeven looptijd van 2 jaar en 2 maanden, zal SamenInGeld geen beheervergoeding in rekening brengen!![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:22 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfu(...)man-jalimsing-box-3/
Laag rendement, zeer laag risico.
Linkje welkomDeze straat ligt in de wijk Laakkwartier. Deze wijk is de laatste 10 / 20 jaar wel erg achteruit gegaan. In deze omgeving zijn ook vaak voetbal en oudejaars rellen.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Nette huizen in een zo te zien nette straat. https://www.google.com/ma(...)3D100!7i16384!8i8192
Ik wil ook wel meedoen.
Al met al is het overigens wel een leuk project waarvan het grootste deel van je investering altijd terug komt. Zelf wil ik hem ook wel meenemen.![]()
Nieuw GvE project zonder harde zekerheden:Linkje:quote:Graag attenderen wij u op een nieuwe investeringskans: Overname de Bussumse brillenwinkel -27096.
Toelichting
De Bussumse brillenwinkel is een bekend begrip in Bussum. De optiekwinkel ligt in de winkelstraat aan de Huizerweg en staat bekend als dé plek waar je een unieke bril kunt kopen. De winkel heeft een grote collectie brilmonturen in verschillende prijsklassen voor een brede doelgroep. Het is een kleinschalige, zelfstandige optiek met persoonlijke service als belangrijke kernwaarde. De huidige eigenaresse gaat met pensioen en heeft de winkel, inclusief het klantenbestand, ter overname aangeboden. Met mijn uitgebreide ervaring als opticien wil ik, Kees Hokke, deze mogelijkheid met beide handen aangrijpen. Investeren in de Bussumse brillenwinkel betekent investeren in lokaal ondernemerschap. Ondersteund door de grootste inkooporganisatie in Nederland van en voor zelfstandige opticiens: Centrop.
Optiek voor Elkaar
In de bijlage treft u een toelichting aan van Centrop directeur Rob Schaap over Optiek voor Elkaar. Optiek voor Elkaar is de financierings- en investeringsmodule, waarmee Centrop haar leden van dienst wil zijn en de zelfstandigheid van de opticien wil waarborgen.
Interessant voor uw portefeuille?
• Kredietbedrag: ¤ 235.000,-
• Rente: 7%
• Leenvorm: Annuïtaire lening
• Looptijd: 60 maanden
Als gewaardeerd investeerder geven wij u graag de eerste mogelijkheid tot investeren, gezamenlijk met de leden van Centrop. Het project gaat open voor investeringen op donderdag 5 januari a.s. om 11.00 uur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:30 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw GvE project zonder harde zekerheden:
[..]
Linkje:Los van de zekerheden, lijkt het me een redelijk kansrijk verhaal. Bestaande goedlopende winkel met vaste klantenkring, daar moet als vakman een boterham mee te verdienen zijn zou je zeggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meetapparatuur en de brillen zullen ook wel enige waarde hebben (als de Fiscus er niet mee aan de haal gaat).
De lening wordt annuïtair afgelost, dat is ook wel eens fijn.
Vergeleken met projecten met betere zekerheden op (o.a.) Collin had er wel een procentje extra bij gemogen....
Ik denk dat ik wel bescheiden iets meeneem.Pecunia non olet![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:30 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw GvE project zonder harde zekerheden:
[..]
Linkje:2% te weinig voor mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als je toevallig - de komende tijd - een nieuwe bril nodig hebt met veel toeters en bellen dan kan een inleg van 600 euro interessant zijn. Dan krijg je de helft van de inleg al terug via de incentive.quote:Pecunia non olet![]()
De incentive is wel interessant als je een bril nodig hebt en in de buurt woont.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 12:40 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als je toevallig - de komende tijd - een nieuwe bril nodig hebt met veel toeters en bellen dan kan een inleg van 600 euro interessant zijn. Dan krijg je de helft van de inleg al terug via de incentive.![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:06 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Deze straat ligt in de wijk Laakkwartier. Deze wijk is de laatste 10 / 20 jaar wel erg achteruit gegaan. In deze omgeving zijn ook vaak voetbal en oudejaars rellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Linkje
L*chman en L*chman box 3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Linkje
F*stivaals B.V. grote vastgoedportfolioSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2023 16:14 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje
F*stivaals B.V. grote vastgoedportfolioikweetnognie, komt een beetje over als last-minute finan, iemand bekend met hoe bruisend het plein is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20190527_00107510
https://www.1limburg.nl/n(...)p-julianaplein-vaals
https://www.chapeaumagazi(...)s-tot-leven-brengen/
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220714_93020421
[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 03-01-2023 16:47:39 ]![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2023 16:09 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje
L*chman en L*chman box 3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meegenomen![]()
Poeh, de ondernemer verwacht 3000 bezoekers per dag. Vaals trekt natuurlijk wel dagjesmensen, fietsers, wielrenners, park Hoog Vaals om de hoek, maar 3000 gemiddeld per dag voor gastronomie zie ik nog niet snel gebeuren. Die ondernemer is niet bang zeg.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 16:27 schreef peterc het volgende:
[..]
ikweetnognie, komt een beetje over als last-minute finan, iemand bekend met hoe bruisend het plein is?
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220714_93020421![]()
Die Jongen BV zal wel blij zijn dat hij er van af isquote:Op dinsdag 3 januari 2023 17:13 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Poeh, de ondernemer verwacht 3000 bezoekers per dag. Vaals trekt natuurlijk wel dagjesmensen, fietsers, wielrenners, park Hoog Vaals om de hoek, maar 3000 gemiddeld per dag voor gastronomie zie ik nog niet snel gebeuren. Die ondernemer is niet bang zeg.
Ik geef zelf toch eerder de voorkeur aan zo'n Lachmannetje, waarbij je met een minuutje lezen al weet dat het een solide project is
Pecunia non olet![]()
Daar denken ze bij OPC anders over. Een dag te laat is meteen een sommatiebrief erachteraan. Of zou er iets spelen waar wij niet van op de hoogte zijn?quote:Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Deze linkjes zijn allemaal bijna allemaal van 2019. Volgens de pitch zijn inmiddels diverse units gevuld maar op streetview van augustus 2022 is de fontein het enige bruisende in het centrum. Zonder me er verder in te verdiepen heb ik het vermoeden dat het allemaal wat minder vlot gaat dan ze eerder verwacht en gepland hadden. Corona zal ook niet geholpen hebben.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 16:27 schreef peterc het volgende:
[..]
ikweetnognie, komt een beetje over als last-minute finan, iemand bekend met hoe bruisend het plein is?
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220714_93020421
[ Bericht 0% gewijzigd door Zomaarevenkijken op 03-01-2023 19:24:35 (verbeterding) ]![]()
Stimmt vd linkjes. Een fokker met locale kennis(sen) & ingangen die iets meer weet over het plein?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 18:41 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Deze linkjes zijn allemaal bijna allemaal van 2019. Volgens de pitch zijn inmiddels diverse units gevuld maar op streetview van augustus 2022 is de fontein het enige bruisende in het centrum. Zonder me er verder in te verdiepen heb ik het vermoeden dat het allemaal wat minder vlot gaat dan ze eerder verwacht en gepland hadden. Corona zal ook niet geholpen hebben.![]()
Linkje
L*chman en L*chman box 3Zit al bijna half vol. Heb m ook stevig meegenomen; lijkt een beetje op een deposito van 5 jaar met 5,8% rente.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien dat we hem vanuit Fok! helemaal kunnen financieren
Pecunia non olet![]()
SIG; Rontgenstraat 35 C in Vlaardingen is zojuist afgelost. Ben wel benieuwd naar de nieuwe projecten van SIG om mijn investeringen daar een beetje op peil te houden.![]()
Haha, ik ben zojuist ook ingestapt.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:12 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zit al bijna half vol. Heb m ook stevig meegenomen; lijkt een beetje op een deposito van 5 jaar met 5,8% rente.
Misschien dat we hem vanuit Fok! helemaal kunnen financierenDe wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)![]()
Ik vraag me af hoe dat in elkaar zit. Vanaf de straat is er geen huisnummer 79A. WOZ waardeloket laat wel 2 registraties zien, alleen met exact dezelfde waarde over de jaren heen. Iets meer informatie vanuit Collin zou welkom zijn geweest.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:12 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zit al bijna half vol. Heb m ook stevig meegenomen; lijkt een beetje op een deposito van 5 jaar met 5,8% rente.
Het lijkt een (oude) interne splitsing te zijn, want de oppervlaktes tellen op tot een verdieping (nummers 81 en 83).
[ Bericht 3% gewijzigd door Faraday01 op 03-01-2023 21:50:19 ]![]()
Ja , einde looptijd dus geen extraatje 😀quote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:43 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
Dordrecht Piersonstraat aflossing staat er nu bij.Pecunia non olet![]()
Opnieuw geen juiste boeterente berekendquote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:30 schreef dbrmnn het volgende:
SIG; Rontgenstraat 35 C in Vlaardingen is zojuist afgelost. Ben wel benieuwd naar de nieuwe projecten van SIG om mijn investeringen daar een beetje op peil te houden.+ Jaarkosten berekend per 1-1 ondanks toezegging dat deze niet in rekening zouden worden gebracht..quote:Is de resterende termijn korter
dan 6 maanden, dan geldt de boete over de resterende periode tot het einde van de rentevastperiode.![]()
eeen extraatje van 6,17%quote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:54 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ja , einde looptijd dus geen extraatje 😀![]()
Heeft er al iemand een linkje van het autobedrijf op ccf?Perceel 2611 heeft toegang tot de weg over perceel 2416 dat bij het secundaire onderpand hoort. Deze panden en activiteiten staan inderdaad in contrast met de getoonde showroom maar toch zijn dit m.i. wel de actieve ondernemers die het wel redden.quote:Op zaterdag 31 december 2022 13:18 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De loodsen waar je een 1e hypotheek op krijgt liggen compleet ingesloten en hebben geen eigen toegangsweg. Je zou moeten hopen op overpad vanuit perceel 2613.
Het betreft inderdaad de werkplaats en niet de showroom waar hypotheek op krijgt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Wiedanwel op 03-01-2023 22:37:16 ]![]()
Geen linkje, maar hij stond vanmiddag om 16:58 per ongeluk even open volgens mij en dat merkte mijn scrapertje, dus ik zit er al in! ¯\_(ツ)_/¯ . Was niet de enige, dus gaat wel een linkje rond denk ik.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 22:09 schreef Wiedanwel het volgende:
Heeft er al iemand een linkje van het autobedrijf op ccf?![]()
linkjequote:Op dinsdag 3 januari 2023 22:24 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Geen linkje, maar hij stond vanmiddag om 16:58 per ongeluk even open volgens mij en dat merkte mijn scrapertje, dus ik zit er al in! ¯\_(ツ)_/¯ . Was niet de enige, dus gaat wel een linkje rond denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2023 22:52 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
linkjeZonder mij, met misleidende foto's! Dank Collin!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2023 22:52 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
linkjeIk zit de tekst nog eens door te spitten, er wordt een eerste inschrijving van 5 ton genomen op het aan te kopen vastgoed, en een tweede op het bestaande vastgoed waar Rabo voor zit als eerste inschrijving. Ik lees echter nergens hoe groot die tweede inschrijving is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ook 500kquote:Op woensdag 4 januari 2023 07:37 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Ik zit de tekst nog eens door te spitten, er wordt een eerste inschrijving van 5 ton genomen op het aan te kopen vastgoed, en een tweede op het bestaande vastgoed waar Rabo voor zit als eerste inschrijving. Ik lees echter nergens hoe groot die tweede inschrijving is.![]()
Ik had hem basis meegenomen. Nog even opnieuw bekeken en mijn inleg verhoogd.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:12 schreef obligataire het volgende:
[..]
Inmiddels zit hij voor 81% vol.![]()
88% al, Inmiddels.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:24 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik had hem basis meegenomen. Nog even opnieuw bekeken en mijn inleg verhoogd.
Inmiddels zit hij voor 81% vol.Pecunia non olet![]()
L*ck heeft aangegeven dat die missende drie maanden rente een foutje was en gecorrigeerd wordt, die correctie zou vandaag of morgen zichtbaar moeten zijn als alles goed ging.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:54 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Opnieuw geen juiste boeterente berekend
[..]
+ Jaarkosten berekend per 1-1 ondanks toezegging dat deze niet in rekening zouden worden gebracht..
Op de onterecht in rekening gebrachte kosten heb ik (nog) geen reactie gehad.![]()
Hier hetzelfde, zojuist mijn inschrijving nog eens fors verhoogd :-)quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:24 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik had hem basis meegenomen. Nog even opnieuw bekeken en mijn inleg verhoogd.
Inmiddels zit hij voor 81% vol.![]()
Op de onterechte in rekening gebrachte kosten kreeg ik deze reactie. Echter ik zie die vooralsnog nog niet overeenkomen met wat er gezegd wordt.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:44 schreef tnhb het volgende:
[..]
L*ck heeft aangegeven dat die missende drie maanden rente een foutje was en gecorrigeerd wordt, die correctie zou vandaag of morgen zichtbaar moeten zijn als alles goed ging.
Op de onterecht in rekening gebrachte kosten heb ik (nog) geen reactie gehad.Even afwachten dus of het over een dag goed staat.quote:Dit is al gecorrigeerd maar staat niet in de juiste kolom.
Zal als het goed is vandaag hersteld zijn.![]()
Ik ga met jullie mee. Inleg ook verhoogd. Nu vol.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:54 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, zojuist mijn inschrijving nog eens fors verhoogd :-)![]()
Toch grotendeels een FOK-projectje lijkt mequote:Op woensdag 4 januari 2023 12:07 schreef FrenkDeTank het volgende:
[..]
Ik ga met jullie mee. Inleg ook verhoogd. Nu vol.![]()
![]()
Volledig fok denk ik zelfs!quote:Op woensdag 4 januari 2023 12:27 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Toch grotendeels een FOK-projectje lijkt me![]()
Mooi, de Vleugelsproeiert op Collin is ineens afgelost. Daar is al een keer een stemronde over nodig geweest dus opgeruimd staat netjes
(en ja, belastingtechnisch niet helemaal perfect, zo niet dan toch)Pecunia non olet![]()
Hier staat precies het omgekeerde?quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:59 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Op de onterechte in rekening gebrachte kosten kreeg ik deze reactie. Echter ik zie die vooralsnog nog niet overeenkomen met wat er gezegd wordt.
[..]
Even afwachten dus of het over een dag goed staat.quote:Per abuis hebben wij de kosten berekend, deze zijn reeds hersteld. In de e-Wallet zijn deze uitgekeerd als rente, maar worden deze week verdisconteerd naar kosten.![]()
Krijgen we net een mail van SIG over de rontgenstraat, staat dar er geen rente vergoed wordt omdat de aflossing binnen 3 maanden is.
In de financiele analyse staat toch echt iets anders.
sameningeld
Geachte Investeerder,
Je hebt geïnvesteerd in het project Rontgenstraat 35C te Vlaardingen. De hypotheek is op 30 december 2022 afgelost.
Boetevrij bij aflossing binnen 3 maanden voor de einddatum rentevastperiode.
Jouw investering en rente zal gestort worden in je e-Wallet.
Per abuis hebben wij de kosten berekend, deze zijn reeds hersteld. In de e-Wallet zijn deze uitgekeerd als rente, maar worden deze week verdisconteerd naar kosten.
[ Bericht 0% gewijzigd door quepos op 04-01-2023 14:13:06 (Foutje) ]![]()
De mailschrijver en L*ck zitten niet op 1 lijnquote:Op woensdag 4 januari 2023 11:44 schreef tnhb het volgende:
[..]
L*ck heeft aangegeven dat die missende drie maanden rente een foutje was en gecorrigeerd wordt, die correctie zou vandaag of morgen zichtbaar moeten zijn als alles goed ging.
Op de onterecht in rekening gebrachte kosten heb ik (nog) geen reactie gehad.quote:Boetevrij bij aflossing binnen 3 maanden voor de einddatum rentevastperiode.
Jouw investering en rente zal gestort worden in je e-Wallet.![]()
Beste Investeerder,quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hier staat precies het omgekeerde?
[..]
Per abuis hebben wij de kosten berekend, deze zijn reeds hersteld. In de e-Wallet zijn deze uitgekeerd als rente, maar worden deze week verdisconteerd naar kosten.
Team,
SamenInGeld
Bekijk project: Rotterdam Fluitstraat 13 B.
de kosten zijn berekend per 1/12 en niet per 1/1. Zoals wel vaker bij SIG boeken ze met terugwerkende kracht in oude boekingen (?) Heb het even nagevraagd.![]()
Linkje
L*chman en L*chman box 3Zit al vol en lijkt inderdaad een mooi project, maar waarom doen ze dit via zo’n dure Collin-lening? Met zo’n LTV moeten ze toch ook een veel goedkopere hypotheek kunnen nemen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Inderdaad, in de Financiële Analyse staat:quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:12 schreef quepos het volgende:
Krijgen we net een mail van SIG over de rontgenstraat, staat dar er geen rente vergoed wordt omdat de aflossing binnen 3 maanden is.
sameningeld
Geachte Investeerder,
Je hebt geïnvesteerd in het project Rontgenstraat 35C te Vlaardingen. De hypotheek is op 30 december 2022 afgelost.
De Geldlener heeft de mogelijkheid om vervroegd af te lossen:
Bij een algehele aflossing binnen de rentevaste periode is de Geldlener verplicht een boete te betalen
overeenkomstig 6 maanden rente, zoals vastgelegd in de hypotheekakte. Is de resterende termijn korter
dan 6 maanden, dan geldt de boete over de resterende periode tot het einde van de rentevaste periode.
In de Algemene Voorwaarden hfst 18.3 van SiG (versie van 30-07-2020) (dit is de versie waar de getekende Hypotheekofferte aan refereert) staat:
Wanneer de aflossing binnen 3 maanden voor de rentevast- of renteherzienings- datum valt is dit boetevrij mogelijk. SamenInGeld brengt Geldlener wel administratie kosten in rekening.
Als investeerder zou ik zeggen, dat de Pitch (waar de Financiële Analyse onderdeel van is) prioriteit heeft boven de Algemene Voorwaarden en we dus gewoon de rente tot het einde van de oorspronkelijke looptijd moeten krijgen.![]()
De "ondernemers" zijn met pensioen. Dan kan het nog wel eens knap lastig zijn om bij een bank een financiering af te sluiten.quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:02 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
Zit al vol en lijkt inderdaad een mooi project, maar waarom doen ze dit via zo’n dure Collin-lening? Met zo’n LTV moeten ze toch ook een veel goedkopere hypotheek kunnen nemen?![]()
Ze maken er weer een lekkere bende van. Vanavond eerst maar een skijken wat z enu allemaal wel/niet hebben gedaan dan een samenvatting voor hem maken met o.a. een verwijzing naar z'n eigen verstrekte info.quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:15 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De mailschrijver en L*ck zitten niet op 1 lijn
[..]![]()
Yep, die discussie is al vele malen met sig gevoerd en steeds weer opnieuw proberen ze het en doen ze net alsof ze dom zijn (maar misschien zijn ze dat ook wle een beetje?quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:03 schreef TisIk het volgende:
[..]
Inderdaad, in de Financiële Analyse staat:
De Geldlener heeft de mogelijkheid om vervroegd af te lossen:
Bij een algehele aflossing binnen de rentevaste periode is de Geldlener verplicht een boete te betalen
overeenkomstig 6 maanden rente, zoals vastgelegd in de hypotheekakte. Is de resterende termijn korter
dan 6 maanden, dan geldt de boete over de resterende periode tot het einde van de rentevaste periode.
In de Algemene Voorwaarden hfst 18.3 van SiG (versie van 30-07-2020) (dit is de versie waar de getekende Hypotheekofferte aan refereert) staat:
Wanneer de aflossing binnen 3 maanden voor de rentevast- of renteherzienings- datum valt is dit boetevrij mogelijk. SamenInGeld brengt Geldlener wel administratie kosten in rekening.
Als investeerder zou ik zeggen, dat de Pitch (waar de Financiële Analyse onderdeel van is) prioriteit heeft boven de Algemene Voorwaarden en we dus gewoon de rente tot het einde van de oorspronkelijke looptijd moeten krijgen.)
![]()
Je hoeft het ook niet bij een bank af te sluiten. Er zijn genoeg alternatieve financiers in de markt die rond de 6% zitten momenteel (en lagere afsluitkostenquote:Op woensdag 4 januari 2023 15:08 schreef impact9 het volgende:
[..]
De "ondernemers" zijn met pensioen. Dan kan het nog wel eens knap lastig zijn om bij een bank een financiering af te sluiten.)
[ Bericht 0% gewijzigd door crowdfundingnederlan op 04-01-2023 15:50:03 ]![]()
Noem ze eens?quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:32 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet bij een bank af te sluiten. Er zijn genoeg alternatieve financiers in de markt die rond de 5,9% zitten momenteel (en lagere afsluitkosten)
Op hun leeftijd bij een Nestr, DNL ed is ook lastig..![]()
Ik heb het idee dat ze zich in de het algemene aflossingsbericht dat is rondgestuurd vergist hebben en kosten bedoelen waar ze rente schreven.quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:15 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De mailschrijver en L*ck zitten niet op 1 lijn
[..]
Lekker duidelijk allemaal zo. Ben benieuwd hoe het straks met de bedragen staat en of we dus een paar euro meer in de wallet gaan zien.
Wel merk ik dat het bij SiG de laatste tijd enorm nodig is om bij elke aflossing er bovenop te zitten. Er worden nu te veel fouten gemaakt. Dat zou ik graag beter zien.![]()
https://ibb.co/Mf6fD7vquote:Op woensdag 4 januari 2023 15:43 schreef impact9 het volgende:
[..]
Noem ze eens?
Op hun leeftijd bij een Nestr, DNL ed is ook lastig..
Keuze is reuze![]()
Ik ben in 2016 gestart bij SiG en het is nog nooit anders geweestquote:Op woensdag 4 januari 2023 16:09 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze zich in de het algemene aflossingsbericht dat is rondgestuurd vergist hebben en kosten bedoelen waar ze rente schreven.
Lekker duidelijk allemaal zo. Ben benieuwd hoe het straks met de bedragen staat en of we dus een paar euro meer in de wallet gaan zien.
Wel merk ik dat het bij SiG de laatste tijd enorm nodig is om bij elke aflossing er bovenop te zitten. Er worden nu te veel fouten gemaakt. Dat zou ik graag beter zien.![]()
Aan de andere kant heb ik nooit de indruk gehad dat het opzet geweest is.
Nonchalance/slordigheden en dat dan zeer vaak![]()
Maar ja, ze hebben verder een mooi product in handen...![]()
Dat zeker, echter op die leeftijd onder de 7% zijn ze waars op 1 hand te tellen? (Mogelijk denk ik?)quote:Op woensdag 4 januari 2023 16:35 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
https://ibb.co/Mf6fD7v
Keuze is reuze![]()
Ook de rente bij Mogelijk zit ook op een vergelijkbaar niveau (tussen de 6% en 7,5%).quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:02 schreef impact9 het volgende:
[..]
Dat zeker, echter op die leeftijd onder de 7% zijn ze waars op 1 hand te tellen? (Mogelijk denk ik?)![]()
En dit lijken me ook geen mensen die handig lopen te shoppen op internet ..quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:02 schreef impact9 het volgende:
[..]
Dat zeker, echter op die leeftijd onder de 7% zijn ze waars op 1 hand te tellen? (Mogelijk denk ik?)Pecunia non olet![]()
Nou er is niks verdisconteerd maar de kosten zijn bij mij net (17.22 uur) bijgeboekt en zijn ook opgeteld bij het wallet saldo.quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:12 schreef quepos het volgende:
sameningeld
Geachte Investeerder,
Per abuis hebben wij de kosten berekend, deze zijn reeds hersteld. In de e-Wallet zijn deze uitgekeerd als rente, maar worden deze week verdisconteerd naar kosten.![]()
SIG
Idem Fluitstraat 13 in rekening gebrachte kosten per 1/12 gecorrigeerd in een aparte boeking 17.25 uur (in de kolom rente).![]()
Ik mis nu nog 1 bijboeking van 1/1/23 van Hendrik Simon in Maastricht.
De maandelijkse chaos is bijna voorbij ;-)![]()
Is daar het bedrag niet te laag voor? Een bank haalt hier zijn neus voor op en zegt "zoek het maar in de familie/vrienden groep" of stuurt ze zelf richting crowdfunding.quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:02 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
Zit al vol en lijkt inderdaad een mooi project, maar waarom doen ze dit via zo’n dure Collin-lening? Met zo’n LTV moeten ze toch ook een veel goedkopere hypotheek kunnen nemen?
Kosten wegen gewoon niet op tegen de baten.Trek eens aan mijn vinger?
- Oudeschoot Voltalaan 11 rente december ontbreekt nogquote:Op woensdag 4 januari 2023 17:50 schreef zeeland6 het volgende:
De maandelijkse chaos is bijna voorbij ;-)
- Vlaardingen Rontgenstraat 35 C rente januari + februari ontbreekt nog![]()
Bij Vlaardingen Rontgenstraat 35 C missen we nog de boete wegens vervroegd aflossen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:50 schreef zeeland6 het volgende:
De maandelijkse chaos is bijna voorbij ;-)
Maar daar is dus discussie over of dit wel of niet van toepassing is.![]()
Oudeschoot is bij mij op 22 dec afgelost inclusief de rente tot 22 decquote:Op woensdag 4 januari 2023 19:13 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
- Oudeschoot Voltalaan 11 rente december ontbreekt nog
- Vlaardingen Rontgenstraat 35 C rente januari + februari ontbreekt nog
Vlaardingen voor zo ver ik kan zien heb ik daar de aflossing en alle rente tot einde project ontvangen![]()
Dan heb je voor beide projecten meer dan mij ontvangen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:05 schreef fok321 het volgende:
[..]
Oudeschoot is bij mij op 22 dec afgelost inclusief de rente tot 22 dec
Vlaardingen voor zo ver ik kan zien heb ik daar de aflossing en alle rente tot einde project ontvangen
[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 04-01-2023 22:15:16 ]![]()
Ben eigenlijk wel benieuw in welke schijf je daar geïnvesteerd had, ik in 1A en ben eigenlijk benieuwd of daar verschil in zit. Zo ja dan zit er in de software van SIG iets structureels mis, afgelopen jaar ook een paar keer hier gelezen dat er wel betalingen waren voor hogere schijven en niet voor (o.a.?) 1A. Hier is toen navraag over geweest bij SIG en ook zij waren hier niet van op de hoogte als ik het goed begrepen heb.quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:05 schreef fok321 het volgende:
Vlaardingen voor zo ver ik kan zien heb ik daar de aflossing en alle rente tot einde project ontvangen
Ik heb de rente van dec maar rest tot einde project nog niet gezien, enerzijds wel per mail toezegging dat die zou komen maar later de melding dat de aflosisng boetevrij was, en daar ben ik (en een aantal met mij hier) het dus niet mee eens.![]()
ik zat in schijf 1Bquote:Op woensdag 4 januari 2023 20:45 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuw in welke schijf je daar geïnvesteerd had, ik in 1A en ben eigenlijk benieuwd of daar verschil in zit. Zo ja dan zit er in de software van SIG iets structureels mis, afgelopen jaar ook een paar keer hier gelezen dat er wel betalingen waren voor hogere schijven en niet voor (o.a.?) 1A. Hier is toen navraag over geweest bij SIG en ook zij waren hier niet van op de hoogte als ik het goed begrepen heb.
Ik heb de rente van dec maar rest tot einde project nog niet gezien, enerzijds wel per mail toezegging dat die zou komen maar later de melding dat de aflosisng boetevrij was, en daar ben ik (en een aantal met mij hier) het dus niet mee eens.![]()
Inderdaad. Zelfs zó vaak fouten in pitches en betalingen dat het helaas structureel te noemen is. En dat is natuurlijk zéér kwalijk. Niet voor niets dat op dit platform als synoniem voor een 'fout' het woord "SIGje" vaak wordt gebruikt.quote:Op woensdag 4 januari 2023 16:44 schreef Horsemen het volgende:
Ik ben in 2016 gestart bij SiG en het is nog nooit anders geweest
Aan de andere kant heb ik nooit de indruk gehad dat het opzet geweest is.
Nonchalance/slordigheden en dat dan zeer vaak![]()
Vanavond zag ik op NPO2 een reclame voorbij komen van Musical De Tocht. Die komt bekend voor, een project medegefinancierd via GVE. De musical gaat dit najaar in première. De musicalfanaten, schaatsliefhebbers en echte Friezen kunnen vanaf nu hun tickets bestellen.
Zelf val ik niet in dit rijtje, en heb ook niet meegedaan met de GVE-lening, maar als halve Fries is toch ook mijn interesse gewekt. Ik denk er nog even over na. Hoorde er ook een incentive bij? Als iemand de incentive heeft gekregen, maar sowieso niet gaat, houd ik me aanbevolen.![]()
De eerste financieringsronde was mislukt volgens mij. Ik zie nu bij NPEX een recent financieringsplan: https://www.npex.nl/effectenbeurs/de-tocht/bijeenkomst/quote:Op donderdag 5 januari 2023 00:02 schreef djtiesto8 het volgende:
Vanavond zag ik op NPO2 een reclame voorbij komen van Musical De Tocht. Die komt bekend voor, een project medegefinancierd via GVE. De musical gaat dit najaar in première. De musicalfanaten, schaatsliefhebbers en echte Friezen kunnen vanaf nu hun tickets bestellen.
Zelf val ik niet in dit rijtje, en heb ook niet meegedaan met de GVE-lening, maar als halve Fries is toch ook mijn interesse gewekt. Ik denk er nog even over na. Hoorde er ook een incentive bij? Als iemand de incentive heeft gekregen, maar sowieso niet gaat, houd ik me aanbevolen.
Hierin staat ook nog een miljoen via geld voor elkaar. Ik weet niet precies of deze al een keer langs is gekomen of dat deze nog geplaatst moet worden wat dichterbij de première.![]()
Nu de 2 maanden misgelopen rente nog.quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:40 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nou er is niks verdisconteerd maar de kosten zijn bij mij net (17.22 uur) bijgeboekt en zijn ook opgeteld bij het wallet saldo.![]()
Via GVE de Bussumse brillenmeneer bescheiden meegenomen , durf ik wel aa, Het festiVaalsefeesteneetplein laat ik nog ff wachten, think about it.![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:54 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ja , einde looptijd dus geen extraatje 😀SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: