abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207388941
Het jaaroverzicht 2022 van CrowdRealEstate is beschikbaar.
pi_207388969
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Waardeloos van SiG dat ze dit niet in het oude jaar hebben kunnen afhandelen.
Inderdaad knap waardeloos. Dit had echt beter gekund. De aflossingen waren vorig jaar al gedaan.
Dit kost extra belasting en is gewoon zonde dat we zo onnodig geld kwijt raken.

Ik heb er in ieder geval een email aan gewijd.
Daarnaast ook contact gezocht over de 3x jaarkosten bij de Fluitstraat.

[ Bericht 6% gewijzigd door dyna18 op 02-01-2023 21:56:03 ]
pi_207389070
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:34 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Inderdaad knap waardeloos. Dit had echt beter gekund.
Dit kost extra belasting en is gewoon zonde dat we zo onnodig geld kwijt raken.
Ik heb er in ieder geval een email aan gewijd.

Jullie gaan er nu vanuit dat SIG het niet eens geprobéérd heeft. Dat lijkt me wat voorbarig. Soms zitten dingen tegen en hebben notarissen het druk einde jaar. Uit nieuwe projecten bleek dat ze wel degelijk rekening hielden met de box 3 wetgeving. Maar een project uitstellen is denk ik makkelijker dan een notaris tot spoed dwingen.
Pecunia non olet
pi_207389081
quote:
12s.gif Op maandag 2 januari 2023 11:58 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]
Het kost de staat geld, dus het kost ons allemaal geld! |:)
[..]
Bedankt nog voor de link. Project ging om 11h open en liep binnen enkele minuten vol. Populair project dus!
Terecht :) veel beter zullen ze niet worden.... (alleen jammer van de Direct kosten....)
Pecunia non olet
pi_207389121
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:45 schreef obligataire het volgende:

[..]
Jullie gaan er nu vanuit dat SIG het niet eens geprobéérd heeft. Dat lijkt me wat voorbarig. Soms zitten dingen tegen en hebben notarissen het druk einde jaar.
De aflossingen stonden voor 7uur in het wallet op de eerste werkdag van het jaar. Moet haast wel dat de bedragen eerder door SiG ontvangen zijn.
pi_207389147
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:50 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De aflossingen stonden voor 7uur in het wallet op de eerste werkdag van het jaar. Moet haast wel dat de bedragen eerder door SiG ontvangen zijn.
Dat zou heel goed kunnen maar daarmee staan ze nog niet vóór nul uur nul op de 'veilige' bankrekening........ Zelfs al zou men iedere dag een paar keer op die wallet kijken.
Pecunia non olet
pi_207389226
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 08:38 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Zeven bosjes in Almelo en Russische straat in Rotterdam ook.
Met al die aflossingen hoop ik dat er binnenkort weer nieuwe projecten live gaan.
pi_207389370
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:53 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat zou heel goed kunnen maar daarmee staan ze nog niet vóór nul uur nul op de 'veilige' bankrekening........ Zelfs al zou men iedere dag een paar keer op die wallet kijken.
SIG had dit best de 30ste kunnen verwerken en de openstaande wallet tegoeden kunnen uitbetalen.

Er bestaat geen scenario waarbij ze het wel vanmorgen om 6:33 konden doen en niet op 30-12 om 17:00 .
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_207389635
quote:
99s.gif Op maandag 2 januari 2023 13:18 schreef CaLeX het volgende:

[..]
SIG had dit best de 30ste kunnen verwerken en de openstaande wallet tegoeden kunnen uitbetalen.

Er bestaat geen scenario waarbij ze het wel vanmorgen om 6:33 konden doen en niet op 30-12 om 17:00 .
Ik neem aan dat de betalingen gedaan worden middels een SEPA betaalbatch. Deze hebben 1 a 2 werkdagen verwerkingstijd nadat je ze aanmeldt.
pi_207389706
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 13:40 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
Ik neem aan dat de betalingen gedaan worden middels een SEPA betaalbatch. Deze hebben 1 a 2 werkdagen verwerkingstijd nadat je ze aanmeldt.
Aanlevering bij de bankt tot 16:00 wordt het direct verwerkt en staat het iets later op je rekening, daarna kan het nog verwerkt worden maar is er geen garantie. Hoe dan ook staat het de volgende ochtend op je rekening.

bron: Ik verwerk meerdere SEPA betaalbatches per week. Werkdagen verwerkingstijd is echt lariekoek uit 2010 en eerder.
pi_207390290
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Als je even gemakshalve uitgaat van een verschil van 1.5% geeft deze dag latere uitbetaling 15 euro per 1000 euro extra voor de blauwe enveloppe. Jammer een gemiste kans voor SIG om met een kleine inspanning zijn investeerders een leuk nieuwjaars geschenk te geven.
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 11:26 schreef tnhb het volgende:

[..]
Tsja, kantoor was gesloten de week na kerst, ze zullen geacht hebben dat komt volgend jaar wel!

Wat dat betreft zouden ze een voorbeeld aan de actie van ccf kunnen nemen, op de laatste werkdag een extra betaalrun uitvoeren zodat een deel van de investeerders het belasting bespaard zonder dat het iemand echt extra geld kost.
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 11:37 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
SiG heeft vandaag de valutadatum van een overboeking van 30 december nog even op 2 januari gezet bij mij. Al met al ga ik hierdoor toch enkele tientjes aan extra VRH betalen met dank aan SiG. Het is wisselgeld op het geheel maar slordig is dit wel. Zeker omdat meerdere investeerders een investeringsstop voor het laatste kwartaal aangekondigd hebben bij SiG als gevolg van de nieuwe VRH.
Meteen maar even in mijn agenda gezet dat als de belastingwetgeving tzt nog niet definitief is aangepast ik de laatste 2 a 3 maanden van dit jaar geen nieuwe projecten mee ga nemen.

Tevens naar aanleiding van het bovenstaande (tov SiG) nog een extra puntje dat ik bij hun geen projecten meer meeneem die eindigen in de maand december. Nou zal dit laatste overigens niet zo snel voorkomen maar kan bijvoorbeeld spelen bij 1,5 jaars projecten.

Hopelijk past de belastingdienst dit gedrocht aan regelgeving snel aan.
pi_207390306
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:45 schreef obligataire het volgende:
Uit nieuwe projecten bleek dat ze wel degelijk rekening hielden met de box 3 wetgeving.
Dat was zeker positief maar was natuurlijk vooral eigenbelang aangezien ze bijna geen project meer vol kregen.
pi_207390375
quote:
99s.gif Op maandag 2 januari 2023 13:46 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Aanlevering bij de bankt tot 16:00 wordt het direct verwerkt en staat het iets later op je rekening, daarna kan het nog verwerkt worden maar is er geen garantie. Hoe dan ook staat het de volgende ochtend op je rekening.

bron: Ik verwerk meerdere SEPA betaalbatches per week. Werkdagen verwerkingstijd is echt lariekoek uit 2010 en eerder.
Instant payments zijn er volgens mij nog maar sinds eind 2018/begin 2019, wel kenden banken binnen hun eigen organisatie iets wat op instant payment leek, dus van ing naar ing, of van rabo naar rabo, of van abnamro naar abnoamro verliep gewoon dezelfde dag, maar tussen ing en rabo wat centraal verliep duurde altijd minimaal een nacht (of langer als er een weekend of feestdag tussen zat). En dat was in elk geval tot 2016 / 2017 nog het geval kan ik me nog heel goed herinneren want rond die tijd verkocht ik een deel van m'n bedrijf en daar hadden we dagelijks met vrij veel betalingen en ontvangsten te maken.

Maar zijn dan nu batchbetalingen die ook daadwerkelijk als batch aangeleverd worden (en dus niet met een work-around als losse betalingen) tegenwoordig ook echte "instant payments"? Of werkt het voor echte batches nog net zoals "vroeger": vandaag aanleveren en aan het eind van de dag (zelfde bank) of volgende ochtend (als je te laat bent of ander bank) beschikbaar bij de ontvanger. Ik lees hier namelijk dat Instant Batch nog steeds niet bestaat. Ik kan me nog wel oplossingen daarvoor herinneren, namelijk een batch niet als batch maar losse betalingen aanleveren wat dan wel gevolgen had voor de kosten en soms (afhankelijk van configuratie) een individuele authorisatie per betaling nodig had.
pi_207390559
quote:
Zie boven, ook tref ik aanpassingen / voorzieningen voor projecten welke in (dreigende) default of vertraging zijn.
Ik zelf doe mijn aangifte en als ik van mening ben dat een vordering dubieus is pas ik hem aan ongeacht wat het platform er mee doet in de jaaropgaaf.
De beurs is in dec 22 ook gezakt, het geen K.. voor mijn portefeuille maar weer een corrigerend effect heeft op mijn VRH. Er vanuit gaande dat het op de long term allemaal weer OKE komt.

Daarbij hebben trajecten van notarissen, betalingen, derdenrekeningen div controles en doorboekingen en- betalingen gewoon ff tijd nodig.
Bij mij gaan ovb tussen verschillende bankrek soms a la seconde en soms duurt het uren. het gaat zoals het gaat
pi_207390690
Ik weet niet of dit Collin project (incl. linkje) hier al voorbij is gekomen.

Osman Avci en Hakan Köprülü (Box 3)
¤ 660.000 | 8,5% rente | 18 maanden |

Weliswaar met een 1e hypotheek maar wel met een start LTV van 202%
Daarnaast wel o.a. een bouwdepot en een rentedepot.
Een project om goed door te lezen, niet risicovrij maar daar is de rente natuurlijk ook naar.

Zelf laat ik hem lopen omdat voor mij de looptijd van 12 tot 18 maanden te kort is.

Linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het project gaat naar verwachting morgen live.
pi_207390723
quote:
99s.gif Op maandag 2 januari 2023 13:46 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik ook, maar het ligt aan de bank van de ontvanger hoe snel dat het binnenkomt. Als het bij dezelfde bank is als de betaler dan gaat het vrij snel. Bij een andere bank duurt het soms een paar uur langer. Het kan trouwens ook nog zo zijn dat de notaris erg laat was met overmaken en dan zullen er neem ik aan toch ook nog wel wat (controle) handelingen nodig zijn voordat alles correct op de wallets staat. En ze zullen daar toch ook net als ieder normaal mens recht op enige vrije tijd hebben rond de jaarwisseling.
Pecunia non olet
pi_207390788
De vervroegde deelaflossingen bij ccf gaan gewoon door. 10% in de laatste week van het jaar en 10% in de eerste week van het jaar.
pi_207390820
Pulsar partners 42412 bij Collin > > 10% aflossing per kalenderjaar zonder extra vergoedingsrente > 30dec22 10% en 2 jan23 10% > dat zijn de echte clevere wise guys *O* ^p^
pi_207390847
quote:
12s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:29 schreef peterc het volgende:
Pulsar partners 42412 bij Collin > > 10% aflossing per kalenderjaar zonder extra vergoedingsrente > 30dec22 10% en 2 jan23 10% > dat zijn de echte clevere wise guys *O* ^p^
Wel voor de derde keer nu een betaalschema invoeren in mijn administratie, dat maakt het irritant.
Ze hebben inderdaad gelijk dat ze het doen , als ze de ruimte hebben. Misschien meer geleend dan nodig was?
Pecunia non olet
pi_207391099
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 14:48 schreef tnhb het volgende:

[..]
Maar zijn dan nu batchbetalingen die ook daadwerkelijk als batch aangeleverd worden (en dus niet met een work-around als losse betalingen) tegenwoordig ook echte "instant payments"? Of werkt het voor echte batches nog net zoals "vroeger": vandaag aanleveren en aan het eind van de dag (zelfde bank) of volgende ochtend (als je te laat bent of ander bank) beschikbaar bij de ontvanger. Ik lees hier namelijk dat Instant Batch nog steeds niet bestaat. Ik kan me nog wel oplossingen daarvoor herinneren, namelijk een batch niet als batch maar losse betalingen aanleveren wat dan wel gevolgen had voor de kosten en soms (afhankelijk van configuratie) een individuele authorisatie per betaling nodig had.

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik ook, maar het ligt aan de bank van de ontvanger hoe snel dat het binnenkomt. Als het bij dezelfde bank is als de betaler dan gaat het vrij snel. Bij een andere bank duurt het soms een paar uur langer.
Betalingen die op tijd gedaan zijn in batch (zowel geconsolideerd als niet-geconsolideerd op ons rekeningafschrift) naar andere banken dan onze eigen, zijn vrijwel direct zichtbaar op het intradag-overzicht van de ontvanger, dit duurt in mijn ervaring niet meerdere uren.

Misschien dat er enkele uitzonderingen zijn waar het pas de volgende ochtend zichtbaar is bij de ontvanger, maar dat zijn dan echt uitzonderingen.

quote:
Het kan trouwens ook nog zo zijn dat de notaris erg laat was met overmaken en dan zullen er neem ik aan toch ook nog wel wat (controle) handelingen nodig zijn voordat alles correct op de wallets staat.
Het zou best kunnen, maar het gaat er bij mij niet in. In een normale boekhouding verwerk je eerst de oudste mutaties, als je de tijden checkt in het dashboard dan zijn deze aflossingen als een van de eerste behandeld. En het zou in mijn ogen ook wel heel toevallig zijn als de diverse notarissen in alle gevallen de boel pas vandaag betaald hebben.

quote:
En ze zullen daar toch ook net als ieder normaal mens recht op enige vrije tijd hebben rond de jaarwisseling.
:? Heeft er niet zoveel mee te maken toch. Iedereen heeft recht op vrije dagen, hoe je deze invult gaat in overleg met je collega's lijkt mij. Hier kan niet iedereen tegelijk vrij nemen in ieder geval.
pi_207391400
Versbakkerij Voorschoten, franchise van Hessing, ook volledig afgelost bij CCF. Heel netjes. Ik had mentaal deze lening al afgeschreven na het faillissement.
pi_207401199
Gisteravond tussen 20.00 en 24.00 uur zijn de eerste reguliere betalingen van SiG op het wallet bijgeschreven.
pi_207401973
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 08:48 schreef KrekelJapie het volgende:
Gisteravond tussen 20.00 en 24.00 uur zijn de eerste reguliere betalingen van SiG op het wallet bijgeschreven.
Bij mij de normale maandelijkse gang van zaken vanaf 7:35 in de ochtend druppelen ze binnen. Nog 5 te gaan van een heleboel......
pi_207402159
https://www.collincrowdfu(...)man-jalimsing-box-3/

Laag rendement, zeer laag risico.
Linkje welkom
pi_207402289
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:22 schreef impact9 het volgende:

Linkje welkom
Nette huizen in een zo te zien nette straat. https://www.google.com/ma(...)3D100!7i16384!8i8192
Ik wil ook wel meedoen.
pi_207402378
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 08:48 schreef KrekelJapie het volgende:
Helaas ondank deze mededeling twee jaar geleden zijn er bij de R*ntg*nstr**t toch gewoon jaarkosten ingehouden:

quote:
Laatste 2 maanden beheervergoeding.
Voor de laatste twee maanden van dit project, uitgaande van de aangegeven looptijd van 2 jaar en 2 maanden, zal SamenInGeld geen beheervergoeding in rekening brengen!
pi_207402561
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:22 schreef impact9 het volgende:

Linkje welkom
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Nette huizen in een zo te zien nette straat. https://www.google.com/ma(...)3D100!7i16384!8i8192
Ik wil ook wel meedoen.
Deze straat ligt in de wijk Laakkwartier. Deze wijk is de laatste 10 / 20 jaar wel erg achteruit gegaan. In deze omgeving zijn ook vaak voetbal en oudejaars rellen.

Al met al is het overigens wel een leuk project waarvan het grootste deel van je investering altijd terug komt. Zelf wil ik hem ook wel meenemen.
pi_207402829
Nieuw GvE project zonder harde zekerheden:
quote:
Graag attenderen wij u op een nieuwe investeringskans: Overname de Bussumse brillenwinkel -27096.

Toelichting
De Bussumse brillenwinkel is een bekend begrip in Bussum. De optiekwinkel ligt in de winkelstraat aan de Huizerweg en staat bekend als dé plek waar je een unieke bril kunt kopen. De winkel heeft een grote collectie brilmonturen in verschillende prijsklassen voor een brede doelgroep. Het is een kleinschalige, zelfstandige optiek met persoonlijke service als belangrijke kernwaarde. De huidige eigenaresse gaat met pensioen en heeft de winkel, inclusief het klantenbestand, ter overname aangeboden. Met mijn uitgebreide ervaring als opticien wil ik, Kees Hokke, deze mogelijkheid met beide handen aangrijpen. Investeren in de Bussumse brillenwinkel betekent investeren in lokaal ondernemerschap. Ondersteund door de grootste inkooporganisatie in Nederland van en voor zelfstandige opticiens: Centrop.

Optiek voor Elkaar
In de bijlage treft u een toelichting aan van Centrop directeur Rob Schaap over Optiek voor Elkaar. Optiek voor Elkaar is de financierings- en investeringsmodule, waarmee Centrop haar leden van dienst wil zijn en de zelfstandigheid van de opticien wil waarborgen.

Interessant voor uw portefeuille?
• Kredietbedrag: ¤ 235.000,-
• Rente: 7%
• Leenvorm: Annuïtaire lening
• Looptijd: 60 maanden

Als gewaardeerd investeerder geven wij u graag de eerste mogelijkheid tot investeren, gezamenlijk met de leden van Centrop. Het project gaat open voor investeringen op donderdag 5 januari a.s. om 11.00 uur.
Linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207403764
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Linkje:
SPOILER
Los van de zekerheden, lijkt het me een redelijk kansrijk verhaal. Bestaande goedlopende winkel met vaste klantenkring, daar moet als vakman een boterham mee te verdienen zijn zou je zeggen.
De meetapparatuur en de brillen zullen ook wel enige waarde hebben (als de Fiscus er niet mee aan de haal gaat).
De lening wordt annuïtair afgelost, dat is ook wel eens fijn.

Vergeleken met projecten met betere zekerheden op (o.a.) Collin had er wel een procentje extra bij gemogen....
Ik denk dat ik wel bescheiden iets meeneem.
Pecunia non olet
pi_207404018
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Linkje:
SPOILER
2% te weinig voor mij
pi_207404054
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
2% te weinig voor mij
Als je toevallig - de komende tijd - een nieuwe bril nodig hebt met veel toeters en bellen dan kan een inleg van 600 euro interessant zijn. Dan krijg je de helft van de inleg al terug via de incentive.
Pecunia non olet
pi_207404768
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:40 schreef obligataire het volgende:

[..]
Als je toevallig - de komende tijd - een nieuwe bril nodig hebt met veel toeters en bellen dan kan een inleg van 600 euro interessant zijn. Dan krijg je de helft van de inleg al terug via de incentive.
De incentive is wel interessant als je een bril nodig hebt en in de buurt woont.
pi_207405564
VVA V.O.F Hinte bij CCF
pi_207405699
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Deze straat ligt in de wijk Laakkwartier. Deze wijk is de laatste 10 / 20 jaar wel erg achteruit gegaan. In deze omgeving zijn ook vaak voetbal en oudejaars rellen.

SPOILER
pi_207406110
Linkje

L*chman en L*chman box 3

SPOILER
pi_207406153
Linkje

F*stivaals B.V. grote vastgoedportfolio

SPOILER
pi_207406239
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:14 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje

F*stivaals B.V. grote vastgoedportfolio

SPOILER
ikweetnognie, komt een beetje over als last-minute finan, iemand bekend met hoe bruisend het plein is?

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20190527_00107510
https://www.1limburg.nl/n(...)p-julianaplein-vaals
https://www.chapeaumagazi(...)s-tot-leven-brengen/
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220714_93020421

[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 03-01-2023 16:47:39 ]
pi_207406348
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:09 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje

L*chman en L*chman box 3

SPOILER
_O_
Meegenomen
pi_207406538
quote:
Poeh, de ondernemer verwacht 3000 bezoekers per dag. Vaals trekt natuurlijk wel dagjesmensen, fietsers, wielrenners, park Hoog Vaals om de hoek, maar 3000 gemiddeld per dag voor gastronomie zie ik nog niet snel gebeuren. Die ondernemer is niet bang zeg.
pi_207406562
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:13 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Poeh, de ondernemer verwacht 3000 bezoekers per dag. Vaals trekt natuurlijk wel dagjesmensen, fietsers, wielrenners, park Hoog Vaals om de hoek, maar 3000 gemiddeld per dag voor gastronomie zie ik nog niet snel gebeuren. Die ondernemer is niet bang zeg.
Die Jongen BV zal wel blij zijn dat hij er van af is :)

Ik geef zelf toch eerder de voorkeur aan zo'n Lachmannetje, waarbij je met een minuutje lezen al weet dat het een solide project is :)
Pecunia non olet
pi_207407213
quote:
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Daar denken ze bij OPC anders over. Een dag te laat is meteen een sommatiebrief erachteraan. Of zou er iets spelen waar wij niet van op de hoogte zijn?

SPOILER
pi_207407524
quote:
Deze linkjes zijn allemaal bijna allemaal van 2019. Volgens de pitch zijn inmiddels diverse units gevuld maar op streetview van augustus 2022 is de fontein het enige bruisende in het centrum. Zonder me er verder in te verdiepen heb ik het vermoeden dat het allemaal wat minder vlot gaat dan ze eerder verwacht en gepland hadden. Corona zal ook niet geholpen hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zomaarevenkijken op 03-01-2023 19:24:35 (verbeterding) ]
pi_207409687
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 18:41 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Deze linkjes zijn allemaal bijna allemaal van 2019. Volgens de pitch zijn inmiddels diverse units gevuld maar op streetview van augustus 2022 is de fontein het enige bruisende in het centrum. Zonder me er verder in te verdiepen heb ik het vermoeden dat het allemaal wat minder vlot gaat dan ze eerder verwacht en gepland hadden. Corona zal ook niet geholpen hebben.
Stimmt vd linkjes. Een fokker met locale kennis(sen) & ingangen die iets meer weet over het plein?
pi_207410168
quote:
Linkje

L*chman en L*chman box 3

SPOILER
Zit al bijna half vol. Heb m ook stevig meegenomen; lijkt een beetje op een deposito van 5 jaar met 5,8% rente.
Misschien dat we hem vanuit Fok! helemaal kunnen financieren :)
Pecunia non olet
pi_207410618
SIG; Rontgenstraat 35 C in Vlaardingen is zojuist afgelost. Ben wel benieuwd naar de nieuwe projecten van SIG om mijn investeringen daar een beetje op peil te houden.
pi_207410758
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:12 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zit al bijna half vol. Heb m ook stevig meegenomen; lijkt een beetje op een deposito van 5 jaar met 5,8% rente.
Haha, ik ben zojuist ook ingestapt.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_207410805
quote:

[..]
Ik vraag me af hoe dat in elkaar zit. Vanaf de straat is er geen huisnummer 79A. WOZ waardeloket laat wel 2 registraties zien, alleen met exact dezelfde waarde over de jaren heen. Iets meer informatie vanuit Collin zou welkom zijn geweest.

Het lijkt een (oude) interne splitsing te zijn, want de oppervlaktes tellen op tot een verdieping (nummers 81 en 83).

[ Bericht 3% gewijzigd door Faraday01 op 03-01-2023 21:50:19 ]
pi_207411008
SIG
Dordrecht Piersonstraat aflossing staat er nu bij.
pi_207411352
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:43 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
Dordrecht Piersonstraat aflossing staat er nu bij.
Ja , einde looptijd dus geen extraatje 😀
Pecunia non olet
pi_207411362
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:30 schreef dbrmnn het volgende:
SIG; Rontgenstraat 35 C in Vlaardingen is zojuist afgelost. Ben wel benieuwd naar de nieuwe projecten van SIG om mijn investeringen daar een beetje op peil te houden.
Opnieuw geen juiste boeterente berekend
quote:
Is de resterende termijn korter
dan 6 maanden, dan geldt de boete over de resterende periode tot het einde van de rentevastperiode.
+ Jaarkosten berekend per 1-1 ondanks toezegging dat deze niet in rekening zouden worden gebracht..
pi_207411366
e
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:54 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ja , einde looptijd dus geen extraatje 😀
een extraatje van 6,17%
pi_207411749
Heeft er al iemand een linkje van het autobedrijf op ccf?
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2022 13:18 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De loodsen waar je een 1e hypotheek op krijgt liggen compleet ingesloten en hebben geen eigen toegangsweg. Je zou moeten hopen op overpad vanuit perceel 2613.

Het betreft inderdaad de werkplaats en niet de showroom waar hypotheek op krijgt.
Perceel 2611 heeft toegang tot de weg over perceel 2416 dat bij het secundaire onderpand hoort. Deze panden en activiteiten staan inderdaad in contrast met de getoonde showroom maar toch zijn dit m.i. wel de actieve ondernemers die het wel redden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wiedanwel op 03-01-2023 22:37:16 ]
pi_207412119
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:09 schreef Wiedanwel het volgende:
Heeft er al iemand een linkje van het autobedrijf op ccf?
Geen linkje, maar hij stond vanmiddag om 16:58 per ongeluk even open volgens mij en dat merkte mijn scrapertje, dus ik zit er al in! ¯\_(ツ)_/¯ . Was niet de enige, dus gaat wel een linkje rond denk ik.
pi_207412836
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:24 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Geen linkje, maar hij stond vanmiddag om 16:58 per ongeluk even open volgens mij en dat merkte mijn scrapertje, dus ik zit er al in! ¯\_(ツ)_/¯ . Was niet de enige, dus gaat wel een linkje rond denk ik.
linkje

SPOILER
pi_207414804
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:52 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
linkje

SPOILER
Zonder mij, met misleidende foto's! Dank Collin!
pi_207414955
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:52 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
linkje

SPOILER
Ik zit de tekst nog eens door te spitten, er wordt een eerste inschrijving van 5 ton genomen op het aan te kopen vastgoed, en een tweede op het bestaande vastgoed waar Rabo voor zit als eerste inschrijving. Ik lees echter nergens hoe groot die tweede inschrijving is.
pi_207414962
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 07:37 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Ik zit de tekst nog eens door te spitten, er wordt een eerste inschrijving van 5 ton genomen op het aan te kopen vastgoed, en een tweede op het bestaande vastgoed waar Rabo voor zit als eerste inschrijving. Ik lees echter nergens hoe groot die tweede inschrijving is.
ook 500k
pi_207416081
quote:

[..]
Ik had hem basis meegenomen. Nog even opnieuw bekeken en mijn inleg verhoogd.
Inmiddels zit hij voor 81% vol.
pi_207416325
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]
88% al, Inmiddels.
Pecunia non olet
pi_207416367
We kunnen weer stemmen bij MAX 699293.
pi_207416754
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:54 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Opnieuw geen juiste boeterente berekend
[..]
+ Jaarkosten berekend per 1-1 ondanks toezegging dat deze niet in rekening zouden worden gebracht..
L*ck heeft aangegeven dat die missende drie maanden rente een foutje was en gecorrigeerd wordt, die correctie zou vandaag of morgen zichtbaar moeten zijn als alles goed ging.
Op de onterecht in rekening gebrachte kosten heb ik (nog) geen reactie gehad.
pi_207416840
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Hier hetzelfde, zojuist mijn inschrijving nog eens fors verhoogd :-)
pi_207416877
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:44 schreef tnhb het volgende:

[..]
L*ck heeft aangegeven dat die missende drie maanden rente een foutje was en gecorrigeerd wordt, die correctie zou vandaag of morgen zichtbaar moeten zijn als alles goed ging.
Op de onterechte in rekening gebrachte kosten kreeg ik deze reactie. Echter ik zie die vooralsnog nog niet overeenkomen met wat er gezegd wordt.

quote:
Dit is al gecorrigeerd maar staat niet in de juiste kolom.
Zal als het goed is vandaag hersteld zijn.
Even afwachten dus of het over een dag goed staat.
pi_207416999
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:54 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Hier hetzelfde, zojuist mijn inschrijving nog eens fors verhoogd :-)
Ik ga met jullie mee. Inleg ook verhoogd. Nu vol.
pi_207417281
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:07 schreef FrenkDeTank het volgende:

[..]
Ik ga met jullie mee. Inleg ook verhoogd. Nu vol.
Toch grotendeels een FOK-projectje lijkt me :)
pi_207417561
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:27 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Toch grotendeels een FOK-projectje lijkt me :)
Volledig fok denk ik zelfs!
pi_207418326
Mooi, de Vleugelsproeiert op Collin is ineens afgelost. Daar is al een keer een stemronde over nodig geweest dus opgeruimd staat netjes *O*

(en ja, belastingtechnisch niet helemaal perfect, zo niet dan toch)
Pecunia non olet
pi_207418397
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:59 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Op de onterechte in rekening gebrachte kosten kreeg ik deze reactie. Echter ik zie die vooralsnog nog niet overeenkomen met wat er gezegd wordt.
[..]
Even afwachten dus of het over een dag goed staat.
Hier staat precies het omgekeerde?
quote:
Per abuis hebben wij de kosten berekend, deze zijn reeds hersteld. In de e-Wallet zijn deze uitgekeerd als rente, maar worden deze week verdisconteerd naar kosten.
pi_207418417
Krijgen we net een mail van SIG over de rontgenstraat, staat dar er geen rente vergoed wordt omdat de aflossing binnen 3 maanden is.

In de financiele analyse staat toch echt iets anders.

sameningeld
Geachte Investeerder,

Je hebt geïnvesteerd in het project Rontgenstraat 35C te Vlaardingen. De hypotheek is op 30 december 2022 afgelost.

Boetevrij bij aflossing binnen 3 maanden voor de einddatum rentevastperiode.
Jouw investering en rente zal gestort worden in je e-Wallet.

Per abuis hebben wij de kosten berekend, deze zijn reeds hersteld. In de e-Wallet zijn deze uitgekeerd als rente, maar worden deze week verdisconteerd naar kosten.

[ Bericht 0% gewijzigd door quepos op 04-01-2023 14:13:06 (Foutje) ]
pi_207418447
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:44 schreef tnhb het volgende:

[..]
De mailschrijver en L*ck zitten niet op 1 lijn
quote:
pi_207418620
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:10 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Hier staat precies het omgekeerde?
[..]

Beste Investeerder,
Team,
SamenInGeld
Bekijk project: Rotterdam Fluitstraat 13 B.

de kosten zijn berekend per 1/12 en niet per 1/1. Zoals wel vaker bij SIG boeken ze met terugwerkende kracht in oude boekingen (?) Heb het even nagevraagd.
pi_207418964
quote:
Linkje

L*chman en L*chman box 3

SPOILER
Zit al vol en lijkt inderdaad een mooi project, maar waarom doen ze dit via zo’n dure Collin-lening? Met zo’n LTV moeten ze toch ook een veel goedkopere hypotheek kunnen nemen?
pi_207418972
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:12 schreef quepos het volgende:
Krijgen we net een mail van SIG over de rontgenstraat, staat dar er geen rente vergoed wordt omdat de aflossing binnen 3 maanden is.

sameningeld
Geachte Investeerder,

Je hebt geïnvesteerd in het project Rontgenstraat 35C te Vlaardingen. De hypotheek is op 30 december 2022 afgelost.

Inderdaad, in de Financiële Analyse staat:
De Geldlener heeft de mogelijkheid om vervroegd af te lossen:
Bij een algehele aflossing binnen de rentevaste periode is de Geldlener verplicht een boete te betalen
overeenkomstig 6 maanden rente, zoals vastgelegd in de hypotheekakte. Is de resterende termijn korter
dan 6 maanden, dan geldt de boete over de resterende periode tot het einde van de rentevaste periode.

In de Algemene Voorwaarden hfst 18.3 van SiG (versie van 30-07-2020) (dit is de versie waar de getekende Hypotheekofferte aan refereert) staat:
Wanneer de aflossing binnen 3 maanden voor de rentevast- of renteherzienings- datum valt is dit boetevrij mogelijk. SamenInGeld brengt Geldlener wel administratie kosten in rekening.

Als investeerder zou ik zeggen, dat de Pitch (waar de Financiële Analyse onderdeel van is) prioriteit heeft boven de Algemene Voorwaarden en we dus gewoon de rente tot het einde van de oorspronkelijke looptijd moeten krijgen.
pi_207419019
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:02 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Zit al vol en lijkt inderdaad een mooi project, maar waarom doen ze dit via zo’n dure Collin-lening? Met zo’n LTV moeten ze toch ook een veel goedkopere hypotheek kunnen nemen?
De "ondernemers" zijn met pensioen. Dan kan het nog wel eens knap lastig zijn om bij een bank een financiering af te sluiten.
pi_207419185
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:15 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
[..]

Ze maken er weer een lekkere bende van. Vanavond eerst maar een skijken wat z enu allemaal wel/niet hebben gedaan dan een samenvatting voor hem maken met o.a. een verwijzing naar z'n eigen verstrekte info.
pi_207419235
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:03 schreef TisIk het volgende:

[..]
Inderdaad, in de Financiële Analyse staat:
De Geldlener heeft de mogelijkheid om vervroegd af te lossen:
Bij een algehele aflossing binnen de rentevaste periode is de Geldlener verplicht een boete te betalen
overeenkomstig 6 maanden rente, zoals vastgelegd in de hypotheekakte. Is de resterende termijn korter
dan 6 maanden, dan geldt de boete over de resterende periode tot het einde van de rentevaste periode.

In de Algemene Voorwaarden hfst 18.3 van SiG (versie van 30-07-2020) (dit is de versie waar de getekende Hypotheekofferte aan refereert) staat:
Wanneer de aflossing binnen 3 maanden voor de rentevast- of renteherzienings- datum valt is dit boetevrij mogelijk. SamenInGeld brengt Geldlener wel administratie kosten in rekening.

Als investeerder zou ik zeggen, dat de Pitch (waar de Financiële Analyse onderdeel van is) prioriteit heeft boven de Algemene Voorwaarden en we dus gewoon de rente tot het einde van de oorspronkelijke looptijd moeten krijgen.
Yep, die discussie is al vele malen met sig gevoerd en steeds weer opnieuw proberen ze het en doen ze net alsof ze dom zijn (maar misschien zijn ze dat ook wle een beetje? ;) )
pi_207419279
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:08 schreef impact9 het volgende:

[..]
De "ondernemers" zijn met pensioen. Dan kan het nog wel eens knap lastig zijn om bij een bank een financiering af te sluiten.
Je hoeft het ook niet bij een bank af te sluiten. Er zijn genoeg alternatieve financiers in de markt die rond de 6% zitten momenteel (en lagere afsluitkosten :) )

[ Bericht 0% gewijzigd door crowdfundingnederlan op 04-01-2023 15:50:03 ]
pi_207419373
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:32 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Je hoeft het ook niet bij een bank af te sluiten. Er zijn genoeg alternatieve financiers in de markt die rond de 5,9% zitten momenteel (en lagere afsluitkosten :) )
Noem ze eens?
Op hun leeftijd bij een Nestr, DNL ed is ook lastig..
pi_207419578
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:15 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
[..]

Ik heb het idee dat ze zich in de het algemene aflossingsbericht dat is rondgestuurd vergist hebben en kosten bedoelen waar ze rente schreven.
Lekker duidelijk allemaal zo. Ben benieuwd hoe het straks met de bedragen staat en of we dus een paar euro meer in de wallet gaan zien.

Wel merk ik dat het bij SiG de laatste tijd enorm nodig is om bij elke aflossing er bovenop te zitten. Er worden nu te veel fouten gemaakt. Dat zou ik graag beter zien.
pi_207419849
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:43 schreef impact9 het volgende:

[..]
Noem ze eens?
Op hun leeftijd bij een Nestr, DNL ed is ook lastig..
https://ibb.co/Mf6fD7v
Keuze is reuze
pi_207419959
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 16:09 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat ze zich in de het algemene aflossingsbericht dat is rondgestuurd vergist hebben en kosten bedoelen waar ze rente schreven.
Lekker duidelijk allemaal zo. Ben benieuwd hoe het straks met de bedragen staat en of we dus een paar euro meer in de wallet gaan zien.

Wel merk ik dat het bij SiG de laatste tijd enorm nodig is om bij elke aflossing er bovenop te zitten. Er worden nu te veel fouten gemaakt. Dat zou ik graag beter zien.
Ik ben in 2016 gestart bij SiG en het is nog nooit anders geweest O-)

Aan de andere kant heb ik nooit de indruk gehad dat het opzet geweest is.
Nonchalance/slordigheden en dat dan zeer vaak 8)7

Maar ja, ze hebben verder een mooi product in handen...
pi_207420112
quote:
Dat zeker, echter op die leeftijd onder de 7% zijn ze waars op 1 hand te tellen? (Mogelijk denk ik?)
pi_207420179
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:02 schreef impact9 het volgende:

[..]
Dat zeker, echter op die leeftijd onder de 7% zijn ze waars op 1 hand te tellen? (Mogelijk denk ik?)
Ook de rente bij Mogelijk zit ook op een vergelijkbaar niveau (tussen de 6% en 7,5%).
pi_207420325
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:02 schreef impact9 het volgende:

[..]
En dit lijken me ook geen mensen die handig lopen te shoppen op internet ..
Pecunia non olet
pi_207420470
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:12 schreef quepos het volgende:

sameningeld
Geachte Investeerder,

Nou er is niks verdisconteerd maar de kosten zijn bij mij net (17.22 uur) bijgeboekt en zijn ook opgeteld bij het wallet saldo.
pi_207420568
.

[ Bericht 99% gewijzigd door zeeland6 op 04-01-2023 17:51:29 ]
pi_207420582
SIG
Idem Fluitstraat 13 in rekening gebrachte kosten per 1/12 gecorrigeerd in een aparte boeking 17.25 uur (in de kolom rente).
pi_207420590
Ik mis nu nog 1 bijboeking van 1/1/23 van Hendrik Simon in Maastricht.

De maandelijkse chaos is bijna voorbij ;-)
pi_207420847
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 15:02 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Is daar het bedrag niet te laag voor? Een bank haalt hier zijn neus voor op en zegt "zoek het maar in de familie/vrienden groep" of stuurt ze zelf richting crowdfunding.

Kosten wegen gewoon niet op tegen de baten.
pi_207421570
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:50 schreef zeeland6 het volgende:

- Oudeschoot Voltalaan 11 rente december ontbreekt nog
- Vlaardingen Rontgenstraat 35 C rente januari + februari ontbreekt nog
pi_207421991
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:50 schreef zeeland6 het volgende:

Bij Vlaardingen Rontgenstraat 35 C missen we nog de boete wegens vervroegd aflossen.
Maar daar is dus discussie over of dit wel of niet van toepassing is.
pi_207422116
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 19:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
- Oudeschoot Voltalaan 11 rente december ontbreekt nog
- Vlaardingen Rontgenstraat 35 C rente januari + februari ontbreekt nog
Oudeschoot is bij mij op 22 dec afgelost inclusief de rente tot 22 dec
Vlaardingen voor zo ver ik kan zien heb ik daar de aflossing en alle rente tot einde project ontvangen
pi_207422140
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:05 schreef fok321 het volgende:

[..]
Oudeschoot is bij mij op 22 dec afgelost inclusief de rente tot 22 dec
Vlaardingen voor zo ver ik kan zien heb ik daar de aflossing en alle rente tot einde project ontvangen
Dan heb je voor beide projecten meer dan mij ontvangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 04-01-2023 22:15:16 ]
pi_207422688
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:05 schreef fok321 het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuw in welke schijf je daar geïnvesteerd had, ik in 1A en ben eigenlijk benieuwd of daar verschil in zit. Zo ja dan zit er in de software van SIG iets structureels mis, afgelopen jaar ook een paar keer hier gelezen dat er wel betalingen waren voor hogere schijven en niet voor (o.a.?) 1A. Hier is toen navraag over geweest bij SIG en ook zij waren hier niet van op de hoogte als ik het goed begrepen heb.

Ik heb de rente van dec maar rest tot einde project nog niet gezien, enerzijds wel per mail toezegging dat die zou komen maar later de melding dat de aflosisng boetevrij was, en daar ben ik (en een aantal met mij hier) het dus niet mee eens.
pi_207423222
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:45 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ben eigenlijk wel benieuw in welke schijf je daar geïnvesteerd had, ik in 1A en ben eigenlijk benieuwd of daar verschil in zit. Zo ja dan zit er in de software van SIG iets structureels mis, afgelopen jaar ook een paar keer hier gelezen dat er wel betalingen waren voor hogere schijven en niet voor (o.a.?) 1A. Hier is toen navraag over geweest bij SIG en ook zij waren hier niet van op de hoogte als ik het goed begrepen heb.

Ik heb de rente van dec maar rest tot einde project nog niet gezien, enerzijds wel per mail toezegging dat die zou komen maar later de melding dat de aflosisng boetevrij was, en daar ben ik (en een aantal met mij hier) het dus niet mee eens.
ik zat in schijf 1B
  woensdag 4 januari 2023 @ 21:38:19 #296
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207423652
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2023 16:44 schreef Horsemen het volgende:
Ik ben in 2016 gestart bij SiG en het is nog nooit anders geweest

Aan de andere kant heb ik nooit de indruk gehad dat het opzet geweest is.
Nonchalance/slordigheden en dat dan zeer vaak

Inderdaad. Zelfs zó vaak fouten in pitches en betalingen dat het helaas structureel te noemen is. En dat is natuurlijk zéér kwalijk. Niet voor niets dat op dit platform als synoniem voor een 'fout' het woord "SIGje" vaak wordt gebruikt.
pi_207425776
Vanavond zag ik op NPO2 een reclame voorbij komen van Musical De Tocht. Die komt bekend voor, een project medegefinancierd via GVE. De musical gaat dit najaar in première. De musicalfanaten, schaatsliefhebbers en echte Friezen kunnen vanaf nu hun tickets bestellen.

Zelf val ik niet in dit rijtje, en heb ook niet meegedaan met de GVE-lening, maar als halve Fries is toch ook mijn interesse gewekt. Ik denk er nog even over na. Hoorde er ook een incentive bij? Als iemand de incentive heeft gekregen, maar sowieso niet gaat, houd ik me aanbevolen.
pi_207426467
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 00:02 schreef djtiesto8 het volgende:
Vanavond zag ik op NPO2 een reclame voorbij komen van Musical De Tocht. Die komt bekend voor, een project medegefinancierd via GVE. De musical gaat dit najaar in première. De musicalfanaten, schaatsliefhebbers en echte Friezen kunnen vanaf nu hun tickets bestellen.

Zelf val ik niet in dit rijtje, en heb ook niet meegedaan met de GVE-lening, maar als halve Fries is toch ook mijn interesse gewekt. Ik denk er nog even over na. Hoorde er ook een incentive bij? Als iemand de incentive heeft gekregen, maar sowieso niet gaat, houd ik me aanbevolen.
De eerste financieringsronde was mislukt volgens mij. Ik zie nu bij NPEX een recent financieringsplan: https://www.npex.nl/effectenbeurs/de-tocht/bijeenkomst/

Hierin staat ook nog een miljoen via geld voor elkaar. Ik weet niet precies of deze al een keer langs is gekomen of dat deze nog geplaatst moet worden wat dichterbij de première.
pi_207427859
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:40 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Nou er is niks verdisconteerd maar de kosten zijn bij mij net (17.22 uur) bijgeboekt en zijn ook opgeteld bij het wallet saldo.
Nu de 2 maanden misgelopen rente nog.
pi_207428330
Via GVE de Bussumse brillenmeneer bescheiden meegenomen , durf ik wel aa, Het festiVaalsefeesteneetplein laat ik nog ff wachten, think about it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')