abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207388941
Het jaaroverzicht 2022 van CrowdRealEstate is beschikbaar.
pi_207388969
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Waardeloos van SiG dat ze dit niet in het oude jaar hebben kunnen afhandelen.
Inderdaad knap waardeloos. Dit had echt beter gekund. De aflossingen waren vorig jaar al gedaan.
Dit kost extra belasting en is gewoon zonde dat we zo onnodig geld kwijt raken.

Ik heb er in ieder geval een email aan gewijd.
Daarnaast ook contact gezocht over de 3x jaarkosten bij de Fluitstraat.

[ Bericht 6% gewijzigd door dyna18 op 02-01-2023 21:56:03 ]
pi_207389070
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:34 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Inderdaad knap waardeloos. Dit had echt beter gekund.
Dit kost extra belasting en is gewoon zonde dat we zo onnodig geld kwijt raken.
Ik heb er in ieder geval een email aan gewijd.

Jullie gaan er nu vanuit dat SIG het niet eens geprobéérd heeft. Dat lijkt me wat voorbarig. Soms zitten dingen tegen en hebben notarissen het druk einde jaar. Uit nieuwe projecten bleek dat ze wel degelijk rekening hielden met de box 3 wetgeving. Maar een project uitstellen is denk ik makkelijker dan een notaris tot spoed dwingen.
Pecunia non olet
pi_207389081
quote:
12s.gif Op maandag 2 januari 2023 11:58 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]
Het kost de staat geld, dus het kost ons allemaal geld! |:)
[..]
Bedankt nog voor de link. Project ging om 11h open en liep binnen enkele minuten vol. Populair project dus!
Terecht :) veel beter zullen ze niet worden.... (alleen jammer van de Direct kosten....)
Pecunia non olet
pi_207389121
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:45 schreef obligataire het volgende:

[..]
Jullie gaan er nu vanuit dat SIG het niet eens geprobéérd heeft. Dat lijkt me wat voorbarig. Soms zitten dingen tegen en hebben notarissen het druk einde jaar.
De aflossingen stonden voor 7uur in het wallet op de eerste werkdag van het jaar. Moet haast wel dat de bedragen eerder door SiG ontvangen zijn.
pi_207389147
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:50 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De aflossingen stonden voor 7uur in het wallet op de eerste werkdag van het jaar. Moet haast wel dat de bedragen eerder door SiG ontvangen zijn.
Dat zou heel goed kunnen maar daarmee staan ze nog niet vóór nul uur nul op de 'veilige' bankrekening........ Zelfs al zou men iedere dag een paar keer op die wallet kijken.
Pecunia non olet
pi_207389226
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 08:38 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Zeven bosjes in Almelo en Russische straat in Rotterdam ook.
Met al die aflossingen hoop ik dat er binnenkort weer nieuwe projecten live gaan.
pi_207389370
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:53 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat zou heel goed kunnen maar daarmee staan ze nog niet vóór nul uur nul op de 'veilige' bankrekening........ Zelfs al zou men iedere dag een paar keer op die wallet kijken.
SIG had dit best de 30ste kunnen verwerken en de openstaande wallet tegoeden kunnen uitbetalen.

Er bestaat geen scenario waarbij ze het wel vanmorgen om 6:33 konden doen en niet op 30-12 om 17:00 .
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_207389635
quote:
99s.gif Op maandag 2 januari 2023 13:18 schreef CaLeX het volgende:

[..]
SIG had dit best de 30ste kunnen verwerken en de openstaande wallet tegoeden kunnen uitbetalen.

Er bestaat geen scenario waarbij ze het wel vanmorgen om 6:33 konden doen en niet op 30-12 om 17:00 .
Ik neem aan dat de betalingen gedaan worden middels een SEPA betaalbatch. Deze hebben 1 a 2 werkdagen verwerkingstijd nadat je ze aanmeldt.
pi_207389706
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 13:40 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
Ik neem aan dat de betalingen gedaan worden middels een SEPA betaalbatch. Deze hebben 1 a 2 werkdagen verwerkingstijd nadat je ze aanmeldt.
Aanlevering bij de bankt tot 16:00 wordt het direct verwerkt en staat het iets later op je rekening, daarna kan het nog verwerkt worden maar is er geen garantie. Hoe dan ook staat het de volgende ochtend op je rekening.

bron: Ik verwerk meerdere SEPA betaalbatches per week. Werkdagen verwerkingstijd is echt lariekoek uit 2010 en eerder.
pi_207390290
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Als je even gemakshalve uitgaat van een verschil van 1.5% geeft deze dag latere uitbetaling 15 euro per 1000 euro extra voor de blauwe enveloppe. Jammer een gemiste kans voor SIG om met een kleine inspanning zijn investeerders een leuk nieuwjaars geschenk te geven.
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 11:26 schreef tnhb het volgende:

[..]
Tsja, kantoor was gesloten de week na kerst, ze zullen geacht hebben dat komt volgend jaar wel!

Wat dat betreft zouden ze een voorbeeld aan de actie van ccf kunnen nemen, op de laatste werkdag een extra betaalrun uitvoeren zodat een deel van de investeerders het belasting bespaard zonder dat het iemand echt extra geld kost.
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 11:37 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
SiG heeft vandaag de valutadatum van een overboeking van 30 december nog even op 2 januari gezet bij mij. Al met al ga ik hierdoor toch enkele tientjes aan extra VRH betalen met dank aan SiG. Het is wisselgeld op het geheel maar slordig is dit wel. Zeker omdat meerdere investeerders een investeringsstop voor het laatste kwartaal aangekondigd hebben bij SiG als gevolg van de nieuwe VRH.
Meteen maar even in mijn agenda gezet dat als de belastingwetgeving tzt nog niet definitief is aangepast ik de laatste 2 a 3 maanden van dit jaar geen nieuwe projecten mee ga nemen.

Tevens naar aanleiding van het bovenstaande (tov SiG) nog een extra puntje dat ik bij hun geen projecten meer meeneem die eindigen in de maand december. Nou zal dit laatste overigens niet zo snel voorkomen maar kan bijvoorbeeld spelen bij 1,5 jaars projecten.

Hopelijk past de belastingdienst dit gedrocht aan regelgeving snel aan.
pi_207390306
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:45 schreef obligataire het volgende:
Uit nieuwe projecten bleek dat ze wel degelijk rekening hielden met de box 3 wetgeving.
Dat was zeker positief maar was natuurlijk vooral eigenbelang aangezien ze bijna geen project meer vol kregen.
pi_207390375
quote:
99s.gif Op maandag 2 januari 2023 13:46 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Aanlevering bij de bankt tot 16:00 wordt het direct verwerkt en staat het iets later op je rekening, daarna kan het nog verwerkt worden maar is er geen garantie. Hoe dan ook staat het de volgende ochtend op je rekening.

bron: Ik verwerk meerdere SEPA betaalbatches per week. Werkdagen verwerkingstijd is echt lariekoek uit 2010 en eerder.
Instant payments zijn er volgens mij nog maar sinds eind 2018/begin 2019, wel kenden banken binnen hun eigen organisatie iets wat op instant payment leek, dus van ing naar ing, of van rabo naar rabo, of van abnamro naar abnoamro verliep gewoon dezelfde dag, maar tussen ing en rabo wat centraal verliep duurde altijd minimaal een nacht (of langer als er een weekend of feestdag tussen zat). En dat was in elk geval tot 2016 / 2017 nog het geval kan ik me nog heel goed herinneren want rond die tijd verkocht ik een deel van m'n bedrijf en daar hadden we dagelijks met vrij veel betalingen en ontvangsten te maken.

Maar zijn dan nu batchbetalingen die ook daadwerkelijk als batch aangeleverd worden (en dus niet met een work-around als losse betalingen) tegenwoordig ook echte "instant payments"? Of werkt het voor echte batches nog net zoals "vroeger": vandaag aanleveren en aan het eind van de dag (zelfde bank) of volgende ochtend (als je te laat bent of ander bank) beschikbaar bij de ontvanger. Ik lees hier namelijk dat Instant Batch nog steeds niet bestaat. Ik kan me nog wel oplossingen daarvoor herinneren, namelijk een batch niet als batch maar losse betalingen aanleveren wat dan wel gevolgen had voor de kosten en soms (afhankelijk van configuratie) een individuele authorisatie per betaling nodig had.
pi_207390559
quote:
Zie boven, ook tref ik aanpassingen / voorzieningen voor projecten welke in (dreigende) default of vertraging zijn.
Ik zelf doe mijn aangifte en als ik van mening ben dat een vordering dubieus is pas ik hem aan ongeacht wat het platform er mee doet in de jaaropgaaf.
De beurs is in dec 22 ook gezakt, het geen K.. voor mijn portefeuille maar weer een corrigerend effect heeft op mijn VRH. Er vanuit gaande dat het op de long term allemaal weer OKE komt.

Daarbij hebben trajecten van notarissen, betalingen, derdenrekeningen div controles en doorboekingen en- betalingen gewoon ff tijd nodig.
Bij mij gaan ovb tussen verschillende bankrek soms a la seconde en soms duurt het uren. het gaat zoals het gaat
pi_207390690
Ik weet niet of dit Collin project (incl. linkje) hier al voorbij is gekomen.

Osman Avci en Hakan Köprülü (Box 3)
¤ 660.000 | 8,5% rente | 18 maanden |

Weliswaar met een 1e hypotheek maar wel met een start LTV van 202%
Daarnaast wel o.a. een bouwdepot en een rentedepot.
Een project om goed door te lezen, niet risicovrij maar daar is de rente natuurlijk ook naar.

Zelf laat ik hem lopen omdat voor mij de looptijd van 12 tot 18 maanden te kort is.

Linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het project gaat naar verwachting morgen live.
pi_207390723
quote:
99s.gif Op maandag 2 januari 2023 13:46 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik ook, maar het ligt aan de bank van de ontvanger hoe snel dat het binnenkomt. Als het bij dezelfde bank is als de betaler dan gaat het vrij snel. Bij een andere bank duurt het soms een paar uur langer. Het kan trouwens ook nog zo zijn dat de notaris erg laat was met overmaken en dan zullen er neem ik aan toch ook nog wel wat (controle) handelingen nodig zijn voordat alles correct op de wallets staat. En ze zullen daar toch ook net als ieder normaal mens recht op enige vrije tijd hebben rond de jaarwisseling.
Pecunia non olet
pi_207390788
De vervroegde deelaflossingen bij ccf gaan gewoon door. 10% in de laatste week van het jaar en 10% in de eerste week van het jaar.
pi_207390820
Pulsar partners 42412 bij Collin > > 10% aflossing per kalenderjaar zonder extra vergoedingsrente > 30dec22 10% en 2 jan23 10% > dat zijn de echte clevere wise guys *O* ^p^
pi_207390847
quote:
12s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:29 schreef peterc het volgende:
Pulsar partners 42412 bij Collin > > 10% aflossing per kalenderjaar zonder extra vergoedingsrente > 30dec22 10% en 2 jan23 10% > dat zijn de echte clevere wise guys *O* ^p^
Wel voor de derde keer nu een betaalschema invoeren in mijn administratie, dat maakt het irritant.
Ze hebben inderdaad gelijk dat ze het doen , als ze de ruimte hebben. Misschien meer geleend dan nodig was?
Pecunia non olet
pi_207391099
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 14:48 schreef tnhb het volgende:

[..]
Maar zijn dan nu batchbetalingen die ook daadwerkelijk als batch aangeleverd worden (en dus niet met een work-around als losse betalingen) tegenwoordig ook echte "instant payments"? Of werkt het voor echte batches nog net zoals "vroeger": vandaag aanleveren en aan het eind van de dag (zelfde bank) of volgende ochtend (als je te laat bent of ander bank) beschikbaar bij de ontvanger. Ik lees hier namelijk dat Instant Batch nog steeds niet bestaat. Ik kan me nog wel oplossingen daarvoor herinneren, namelijk een batch niet als batch maar losse betalingen aanleveren wat dan wel gevolgen had voor de kosten en soms (afhankelijk van configuratie) een individuele authorisatie per betaling nodig had.

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik ook, maar het ligt aan de bank van de ontvanger hoe snel dat het binnenkomt. Als het bij dezelfde bank is als de betaler dan gaat het vrij snel. Bij een andere bank duurt het soms een paar uur langer.
Betalingen die op tijd gedaan zijn in batch (zowel geconsolideerd als niet-geconsolideerd op ons rekeningafschrift) naar andere banken dan onze eigen, zijn vrijwel direct zichtbaar op het intradag-overzicht van de ontvanger, dit duurt in mijn ervaring niet meerdere uren.

Misschien dat er enkele uitzonderingen zijn waar het pas de volgende ochtend zichtbaar is bij de ontvanger, maar dat zijn dan echt uitzonderingen.

quote:
Het kan trouwens ook nog zo zijn dat de notaris erg laat was met overmaken en dan zullen er neem ik aan toch ook nog wel wat (controle) handelingen nodig zijn voordat alles correct op de wallets staat.
Het zou best kunnen, maar het gaat er bij mij niet in. In een normale boekhouding verwerk je eerst de oudste mutaties, als je de tijden checkt in het dashboard dan zijn deze aflossingen als een van de eerste behandeld. En het zou in mijn ogen ook wel heel toevallig zijn als de diverse notarissen in alle gevallen de boel pas vandaag betaald hebben.

quote:
En ze zullen daar toch ook net als ieder normaal mens recht op enige vrije tijd hebben rond de jaarwisseling.
:? Heeft er niet zoveel mee te maken toch. Iedereen heeft recht op vrije dagen, hoe je deze invult gaat in overleg met je collega's lijkt mij. Hier kan niet iedereen tegelijk vrij nemen in ieder geval.
pi_207391400
Versbakkerij Voorschoten, franchise van Hessing, ook volledig afgelost bij CCF. Heel netjes. Ik had mentaal deze lening al afgeschreven na het faillissement.
pi_207401199
Gisteravond tussen 20.00 en 24.00 uur zijn de eerste reguliere betalingen van SiG op het wallet bijgeschreven.
pi_207401973
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 08:48 schreef KrekelJapie het volgende:
Gisteravond tussen 20.00 en 24.00 uur zijn de eerste reguliere betalingen van SiG op het wallet bijgeschreven.
Bij mij de normale maandelijkse gang van zaken vanaf 7:35 in de ochtend druppelen ze binnen. Nog 5 te gaan van een heleboel......
pi_207402159
https://www.collincrowdfu(...)man-jalimsing-box-3/

Laag rendement, zeer laag risico.
Linkje welkom
pi_207402289
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:22 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfu(...)man-jalimsing-box-3/

Laag rendement, zeer laag risico.
Linkje welkom
Nette huizen in een zo te zien nette straat. https://www.google.com/ma(...)3D100!7i16384!8i8192
Ik wil ook wel meedoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')