abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207334949
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 14:50 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Colin heeft zojuist de bedragen bijgeboekt op mijn bankrekening die ik een uurtje geleden had opgenomen.
Wel jammeer dat die batch van gisteren dus schijnbaar (nog) niet is uitgevoerd. Mijn opname van gisteren heb ik dus (nog) niet ontvangen en de opnamem van vandaag dus wel. Ik ga er vanuit dat dit niet bewust is, maar vreemd blijft het wel...
pi_207335056
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 16:12 schreef tnhb het volgende:

[..]
Wel jammeer dat die batch van gisteren dus schijnbaar (nog) niet is uitgevoerd. Mijn opname van gisteren heb ik dus (nog) niet ontvangen en de opnamem van vandaag dus wel. Ik ga er vanuit dat dit niet bewust is, maar vreemd blijft het wel...
Vreemd dat het zo wisselend is.
Ik heb vandaag mijn overboeking van gisteren, van vanmorgen en van vanmiddag (± 14.00uur) binnen.
Alleen mijn overboeking van een uurtje geleden (DV/BSO De Vrijbuiter) nog niet.
pi_207335105
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 16:08 schreef dbrmnn het volgende:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat bij GvE heb geinvesteerd, deze wachtrij-constructie heb ik nog niet eerder gezien. Best een chique oplossing.

Het gaat er nog wel om spannen voor mij: 49% volgeschreven, 145 wachtenden voor me.

edit: gehaald!
Ja, best chique. Nu wel vol.
pi_207336819
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 14:39 schreef TisIk het volgende:

[..]
Mee eens.
Ik investeer ook niet bij MAX (gelukkig), maar ik vind dat de discussie hierover wel hier thuishoort.
Ook voor mij goed om globaal te weten wat er daar speelt (en daarom daar weg te blijven).
Bovendien lees ik het zo globaal dat het me weinig tijd kost.
In de loop van de middag 9 mails van MAX over niet op tijd betaalde rente en aflossing
pi_207337345
Eindejaarsgroet van Capital Circle.

quote:
Eindejaarsgroet

Beste investeerders, ondernemers,

Inmiddels zijn we alweer bezig met de laatste dagen van het jaar.

Een mooi moment om jullie heel hartelijk te danken voor het vertrouwen dat we ook dit jaar weer hebben mogen ervaren.

Natuurlijk realiseren wij ons dat het project-aanbod het afgelopen jaar beperkt is geweest. Wij krijgen dan ook regelmatig de vraag of en wanneer er weer nieuwe projecten gepubliceerd worden.

Het verheugt ons te kunnen melden dat het team weer volledig op sterkte is en dat wij verwachten vanaf januari 2023 weer meerdere projecten per maand te kunnen aanbieden.

Capital Circle is nog altijd DE franchise-financier van Nederland in het non-bancaire circuit. Diverse succesvolle franchise formules hebben ons weer benaderd voor de financiering van franchisenemers waarbij de franchisegever participeert in het risico door garanties te verstrekken.

Dus houdt u alstublieft de website en de berichtgeving in de gaten.

Voor nu, wensen wij u een hele fijne jaarwisseling en alle goeds en gezondheid voor het komende jaar.

Hartelijke Groeten,

Team Capital Circle
pi_207337518
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2022 16:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Vreemd dat het zo wisselend is.
Ik heb vandaag mijn overboeking van gisteren, van vanmorgen en van vanmiddag (± 14.00uur) binnen.
Alleen mijn overboeking van een uurtje geleden (DV/BSO De Vrijbuiter) nog niet.
Die van gister is er inmiddels ook, zal druk geweest zijn :) Ik heb er drie ontvangen, en precies in omgekeerde volgorde ontvangen t.o.v. volgorde van opnemen. Ik had verwacht dat het fifo (first-in, first-out) zou zijn, maar is dus blijkbaar lifo (last-in, first-out). Maar wel netjes dat ze dus in elk geval betaalverzoeken van vandaag ook nu nog hebben proberen te verwerken, standaard is het de volgende werkdag. (vandaar dat ik gister alvast wat er toen was had opgenomen)
pi_207338717
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 11:56 schreef zeeland6 het volgende:
SIG

Den Haag, Goeverneurlaan 132 had moeten aflossen op 28/12. Herfinanciering is reeds opgevraagd. Dubbel belast dus per 1/1/23.

Dordrecht, Piersonstraat 95 einde per 29/12/22.

Beiden niet bijgeschreven op wallet tot op heden.
Beide projecten zouden dit jaar afgerond zijn, maar de wallets zijn dit jaar leeg en worden waarschijnlijk pas na 1-1 gevuld.
pi_207341857
quote:
Den Haag, Goeverneurlaan 132 had moeten aflossen op 28/12. Herfinanciering is reeds opgevraagd. Dubbel belast dus per 1/1/23.
Nieuwe hypotheek zou op 27/12 gevestigd worden (formeel moet dacht ik ook de aflossing via kasrondje via de notaris lopen?), notaris kijkt volgende dag of alles nog in orde is voordat de gelden wordt uitgeboekt, ze doen die betaling waarschijnlijk met een batchbetaling (dus standaard geen instant betaling) en het geld komt dan als het goed gaat ergens op 29/12 binnen, de 30ste worden de ontvangen betaling gecontroleerd en 31/12 2/1 in de wallet gezet. En dan doet vrijwel iedereen z'n gewoon z'n best, ik heb genoeg gezien dat de notaris een dag extra nodig heeft.

Als
quote:
Dordrecht, Piersonstraat 95 einde per 29/12/22.
Als die de 29ste is overgeboekt dan zou die ontvangst de 30ste binnen kunnen zijn (kan zijn dat bank deze nog een dag vasthoud wegens verdachte transactie, vastgoed!), na controle worden de wallets de 31ste 2de gevuld.

Timing is dus alleen met heeeel veeeel goede wil en medewerking van alle partijen te realiseren, het was denk ik dus helaas voorspelbaar niet haalbaar tenzij daar vooraf afspraken over waren te maken geweest.

Ik deel ieders mening dat het erg zuur is met box3 in gedachten, maar hoe vaak komt het geld bij een aflossing snel binnen en wordt het dezelfde dag nog verwerkt, daar gaat altijd wel een paar dagen overheen, helaas zit daar nu ook net een jaarwisseling tussen.
pi_207343170
edit foutje, verkeerde project
pi_207352995
GVE had gisteren trouwens nog een nieuwsbrief met openstaande investeringskansen. Mocht iemand nog overwegen om iets mee te nemen dan is het verstandig om vandaag te investeren ivm de tariefwijziging.

De nieuwe tarieven gaan in bij alle investeringen die vanaf 1 januari 2023 worden toegezegd. Voor investeringen die u toezegt in december 2022 geldt uiteraard de bestaande tarifering.
Nieuwsbrief 5-12-22

Viel me een beetje tegen dat ze dat er zelf niet bij hadden gezet (als je twijfelt kan je ook vandaag investeren en vervolgens eventueel de investering nog terugtrekken).
pi_207353869
Transformatieproject
https://www.collincrowdfu(...)%c3%bcl%c3%bc-box-3/
1e hypotheek
Ondernemers vertrouwen de eigen taxateur niet O-)
quote:
een marktwaarde voor verbouwing van ¤ 326.000,- en na transformatie tot 7 appartementen van ¤ 985.000,- conform taxatie d.d. 28-10-2022.
quote:
De ondernemers zijn ervan overtuigd dat de totale verkoopopbrengst van de 7 appartementen minimaal ¤ 1.100.000,- zal opleveren.
pi_207354917
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 09:52 schreef KrekelJapie het volgende:
Transformatieproject
https://www.collincrowdfu(...)%c3%bcl%c3%bc-box-3/
1e hypotheek
Ondernemers vertrouwen de eigen taxateur niet O-)
[..]
[..]

Ik heb deze ook uitvoerig bekeken, bij mij valt dit project af.
pi_207355000
En dan het nieuwe project van het autobedrijf bij Collin.

https://www.collincrowdfund.nl/autobedrijf-t-van-rijn/

In de pitch staat een mooie foto van de showroom. Maar zoals ik het begrijp wordt deze niet meegenomen in de hypotheek, want het adres is Stichtse Kade 51. Beetje misleiding in mijn ogen.

Op www.tvanrijn.nl zie je de foto die in de pitch staat.
pi_207356158
Ik ben een mail over MAX aan het meldpunt AFM aan het voorbereiden en kwam daarbij het volgende tegen: achterstanden worden omzeild door de oorspronkelijke aflosdatum te verlengen, in mijn rekening staan nul achterstanden terwijl ik vol in de beruchte leningen zit. Je verlengt dus gewoon zonder vaste einddatum en klaar is Max. Ik kan me voorstellen dat er goede argumenten kunnen zijn om te verlengen, inclusief een nieuwe einddatum maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Achterstand heeft overigens alleen betrekking op de aflossing niet op de rente. Voor de fiscus ga ik in elk geval wel afboeken
pi_207356372
Ik zie net dat CCF ook vandaag terugbetalingen verwerkt van 31-dec. Ongebruikelijk, maar wel fijn voor de eindejaars admin.
pi_207356870
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 12:04 schreef Slingervinger het volgende:
Achterstand heeft overigens alleen betrekking op de aflossing niet op de rente.
De vraag is dan, wat zijn achterstanden? In de aanbevelingen van de AFM zou je die kunnen beperken tot achterstand in aflossing, maar ze hebben het ook over de "totaal openstaande som" en daar zou je ook niet betaalde maar wel reeds verschuldigde rente onder kunnen verstaan. Wat dat betreft is ccf iets helderder in haar definitie:

quote:
Geen betalingsachterstand
Voor deze openstaande leningen is de debiteur op tijd met het betalen van de rente en aflossing c.q. is de debiteur minder dan 45 dagen achterstallig.
Daar is bij niet-tijdige betalen van rente dus ook sprake van een achterstand, ook al is het bijvoorbeeld een aflossingsvrije lening gedurende de looptijd. Dat lijkt mij ook logisch en het best te verdedigen, de geldnemer voldoet gewoon niet aan zijn/haar financiele verplichtingen. Zelf hanteer ik ook die werkwijze voro de afboekingen, de afgelopen jaren is van de afgeboekte bedragen iets meer dan 2% alsnog ontvangen.
pi_207357461
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 12:36 schreef tnhb het volgende:

[..]
De vraag is dan, wat zijn achterstanden? In de aanbevelingen van de AFM zou je die kunnen beperken tot achterstand in aflossing, maar ze hebben het ook over de "totaal openstaande som" en daar zou je ook niet betaalde maar wel reeds verschuldigde rente onder kunnen verstaan. Wat dat betreft is ccf iets helderder in haar definitie:
[..]
Daar is bij niet-tijdige betalen van rente dus ook sprake van een achterstand, ook al is het bijvoorbeeld een aflossingsvrije lening gedurende de looptijd. Dat lijkt mij ook logisch en het best te verdedigen, de geldnemer voldoet gewoon niet aan zijn/haar financiele verplichtingen. Zelf hanteer ik ook die werkwijze voro de afboekingen, de afgelopen jaren is van de afgeboekte bedragen iets meer dan 2% alsnog ontvangen.
dank voor bericht. Rente niet meenemen bij achterstand is merkwaardig en zal veel investeerders op het verkeerde been kunnen zetten maar ik kan het niet anders lezen. MAX begint overigens met weergeven vanaf 45-89 dagen oftewel 44 dagen achterstand=geen achterstand. Maar ook na 45 dagen is er zeker achterstand in rentebetaling dus die neemt MAX niet mee
pi_207357648
quote:
88s.gif Op zaterdag 31 december 2022 12:14 schreef Inductor het volgende:
Ik zie net dat CCF ook vandaag terugbetalingen verwerkt van 31-dec. Ongebruikelijk, maar wel fijn voor de eindejaars admin.
edit: verkeerd begrepen

[ Bericht 10% gewijzigd door KrekelJapie op 31-12-2022 16:48:19 ]
pi_207357693
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 11:01 schreef quepos het volgende:
En dan het nieuwe project van het autobedrijf bij Collin.

https://www.collincrowdfund.nl/autobedrijf-t-van-rijn/

In de pitch staat een mooie foto van de showroom. Maar zoals ik het begrijp wordt deze niet meegenomen in de hypotheek, want het adres is Stichtse Kade 51. Beetje misleiding in mijn ogen.

Op www.tvanrijn.nl zie je de foto die in de pitch staat.
De loodsen waar je een 1e hypotheek op krijgt liggen compleet ingesloten en hebben geen eigen toegangsweg. Je zou moeten hopen op overpad vanuit perceel 2613.

Het betreft inderdaad de werkplaats en niet de showroom waar hypotheek op krijgt.
pi_207357764
ff een voorl update v mijn CF portefeuille , in 2022 103 proj succesvol de eindstreep en nw invest in 221proj . Mijn CF aardig laten oplopen, grotendeels hypo gedekte projecten, lekker stabiel en minder volatiel als de beurs, geen nw defaults in 2022, tevreden. *O* w/
pi_207359337
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 13:15 schreef KrekelJapie het volgende:
Vraag is alleen of het vandaag ook wordt bijgeschreven op de bankrekening.
Ik vrees van niet dus afwachten hoe dit op het jaaroverzicht staat.
pi_207359855
Max Crowdfund te gast bij de Ondernemerslounge ToGo op RTL Z. Nu op TV, na de reclame.

[Edit]: Oh, wacht. Dit is een herhaling. De kerstaflevering.

[ Bericht 29% gewijzigd door Groepfunder op 31-12-2022 15:14:53 ]
pi_207360191
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 15:09 schreef Groepfunder het volgende:
Max Crowdfund te gast bij de Ondernemerslounge ToGo op RTL Z. Nu op TV, na de reclame.

[Edit]: Oh, wacht. Dit is een herhaling. De kerstaflevering.
Hier de link:
https://ondernemerslounge.tv/watch/727
pi_207361839
quote:
88s.gif Op zaterdag 31 december 2022 12:14 schreef Inductor het volgende:
Mijn administratie per 31-12 had ik vanochtend al gedaan. Nu even aangepast met de laatste bijschrijvingen op mijn wallet en de wallet gelijk leeggehaald.
pi_207362601
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 16:46 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Mijn administratie per 31-12 had ik vanochtend al gedaan. Nu even aangepast met de laatste bijschrijvingen op mijn wallet en de wallet gelijk leeggehaald.
die nieuwe regels voor de VRH zijn eigenlijk een grote draak: wallets leeghalen, welk soort bezit valt nu onder het vrijgestelde bedrag? Spaargeld? Investeringen? Evenredig verdeeld?
Gaat weer heel veel ruimte geven voor verschillende interpretaties, en daarop volgende discussies.

Van alles en iedereen krijg je jaaropgaves, hoe moeilijk kan het nu zijn om gewoon het werkelijke rendement te belasten? Vrijstellinkje, en verder een vast percentage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')