abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 december 2022 @ 15:08:33 #76
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207282343
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 15:04 schreef zeeland6 het volgende:
SIG stuurt nu ook mailtjes aan klanten die niet in het project zitten.

Net zulke prutsers als MaxCF. Hebben hun IT-zaakjes absoluut niet voor elkaar....
Als zichzelf respecterende investeerder kun je eigenlijk je spaargeld niet aan deze clubs toevertrouwen.
  woensdag 28 december 2022 @ 15:13:16 #77
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207282503
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 15:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Verduurzaming en uitbreiding vastgoedportefeuille (27071)

Introductie ondernemer: “Ik ben directeur van meerdere ondernemingen en daarnaast ben ik ook actief in het vastgoed. Ik heb een goed gediversifieerde portefeuille, bestaande uit winkelpanden en residentieel vastgoed. U kent mij al van eerdere projecten. Ik heb meerdere leningen afgelost, dan wel lopen via dit platform en graag wend ik mij wederom tot u. De lening wil ik enerzijds gebruiken om panden uit mijn portefeuille te verduurzamen, anderzijds om nieuwe panden te kunnen aankopen”.

De belangrijkste kenmerken van het project zijn:
• Kredietbedrag: ¤ 450.000,-
• Rente: 7,5%
• Looptijd: 36 maanden
• Risicoclassificatie: 1
• Belangrijkste zekerheden:
- Tweede hypothecaire inschrijving op het woonhuis aan de Duinweg 14 te Wassenaar

Wij geven u graag de mogelijkheid tot investeren. Het project gaat open op 30 december a.s. om 14:00 uur. Via deze link kunt u het project inzien. https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27071
Risicoclassificatie 1 bij een 2e hypotheek en een LTV van 91%....
"Doe maar eens gek, het is eind van het jaar" hebben ze waarschijnlijk gedacht bij GVE....
pi_207283942
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 15:13 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Risicoclassificatie 1 bij een 2e hypotheek en een LTV van 91%....
"Doe maar eens gek, het is eind van het jaar" hebben ze waarschijnlijk gedacht bij GVE....
LTV van 91% als je uitgaat van de getaxeerde waarde, maar de woz ligt nog een stukje lager

Peildatum WOZ-waarde
01-01-2021 2.269.000 euro
01-01-2020 2.581.000 euro
01-01-2019 2.485.000 euro
pi_207283979
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 18:30 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Morgen twee halfjaarsprojecten bij CRE voor wie er vertrouwen in heeft. Appartementen in Hamburg 6.85% voor een 2derangs hypotheek en recreatieappartementen in Lübeck-Travemünde, 6.5%, 1e hypotheek. Ikzelf blijf denk ik liever voor iets minder rente binnen Nederland.
Lubeck binnen kwartier op 100% Hamburg op 43%
pi_207284083
Mooi dat we de investering van deze lening van GvE dit jaar nog uitbetaald krijgen.
Ik zit er flink in dus dat scheelt heel wat belasting.

Geachte heer,

De aflossing van lening 23315 | APOC Leasing III is door ons ontvangen, termijn 24 wordt nog deze week aan u uitbetaald. Deze lening is hiermee volledig afgelost.
pi_207284689
maatschappelijk project WvjG
https://waardevoorjegeld.(...)iddelpunt-sliedrecht
1e hypotheek 46% ltv

Project zou vanavond open gaan, maar het lijkt er op dat je nu al kan investeren
pi_207285253
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:19 schreef Collin63 het volgende:
Mooi dat we de investering van deze lening van GvE dit jaar nog uitbetaald krijgen.

Geachte heer,

De aflossing van lening 23315 | APOC Leasing III is door ons ontvangen, termijn 24 wordt nog deze week aan u uitbetaald. Deze lening is hiermee volledig afgelost.

Eventueel ook nog weer te investeren dit jaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207287496
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 15:08 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Net zulke prutsers als MaxCF. Hebben hun IT-zaakjes absoluut niet voor elkaar....
Als zichzelf respecterende investeerder kun je eigenlijk je spaargeld niet aan deze clubs toevertrouwen.
Dat je deze vergelijking werkelijk durft te maken!!!
pi_207292847
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:19 schreef Collin63 het volgende:

Geachte heer,

Waarom zou dat belasting schelen? Spaargeld telt toch net zo goed mee voor je vermogen als een uitstaande vordering?
pi_207294853
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 21:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Waarom zou dat belasting schelen? Spaargeld telt toch net zo goed mee voor je vermogen als een uitstaande vordering?
Bank-&spaartegoeden hebben een andere en lagere heffing vr box 3 dan de categorie beleggingen waar CF onder valt.

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 28-12-2022 22:45:39 ]
pi_207295439
quote:
12s.gif Op woensdag 28 december 2022 22:36 schreef peterc het volgende:

[..]
Bank-&spaartegoeden hebben een andere en lagere heffing vr box 3 dan de categorie beleggingen waar CF onder valt.
Aandachtspuntje: ik weet niet of de fiscus onderscheid gaat maken tussen uitstaande Crowdfund leningen en een ewalletsaldo bij een platform. Ik heb alvast al mijn ewallets (bijvoorbeeld bij SIG en Max) helemaal leeg gehaald. Dan weet ik zeker dat het als suf (spaar)geld wordt belast.
pi_207298097
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 22:54 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Aandachtspuntje: ik weet niet of de fiscus onderscheid gaat maken tussen uitstaande Crowdfund leningen en een ewalletsaldo bij een platform. Ik heb alvast al mijn ewallets (bijvoorbeeld bij SIG en Max) helemaal leeg gehaald. Dan weet ik zeker dat het als suf (spaar)geld wordt belast.
aangezien een e-wallet geen spaargeld is kan je er eigenlijk wel vanuit gaan dat het belast wordt als andere bezitting (ergo hoog tarief).
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_207299299
Dit jaar geen kerstkaart van KoM voor mij😇
quote:
Dit jaar zamelt 3FM Serious Request vanuit het Glazen Huis in Amersfoort geld in voor Het Vergeten Kind.

Nederlandse kinderen behoren tot de gelukkigste kinderen ter wereld, zo blijkt uit onderzoeken. Maar helaas geldt dit geluk niet voor alle kinderen in ons land. Nog te vaak gaat het fout, soms zelfs heel erg fout.

Één van de manieren om in actie te komen voor deze Stichting is het kopen van kerstkaarten via 3FM Serious Request.

Met de aankoop van ruim 2000 kerstkaarten voor de investeerders die in de afgelopen jaren via ons platform hebben geïnvesteerd, steunt Kapitaal op Maat deze actie.
pi_207299444
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 06:32 schreef KrekelJapie het volgende:
Dit jaar geen kerstkaart van KoM voor mij😇
[..]

Ik doe ook al jaren niks meer met ze maar wel een kerstkaart ontvangen met een extra kaartje om zelf te kunnen versturen. Netjes.
pi_207301942
overname kapper staat open. Woning ongeveer 1 mio waarde (https://www.kadasterdata.nl/amsterdam/valeriusstraat/128A). Leningnemer lang trackrecord in de financiele wereld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207303107
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 15:08 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik ga zelf alle achterstallige leningen van 3 maanden Bij Max afboeken.
pi_207303428
quote:
12s.gif Op woensdag 28 december 2022 22:36 schreef peterc het volgende:

[..]
Ik geef CF niet op als belegging, maar als 'overige vorderingen' (of zoiets). Hoe dan ook een goed punt, ik had er nooit bij stilgestaan dat niet al je vermogen tegen hetzelfde tarief belast wordt.
pi_207303512
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 12:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik geef CF niet op als belegging, maar als 'overige vorderingen' (of zoiets). Hoe dan ook een goed punt, ik had er nooit bij stilgestaan dat niet al je vermogen tegen hetzelfde tarief belast wordt.
Beleggingen of vorderingen maakt idd niet uit. Beide tegen het hogere tarief belast. Alleen spaargelden en deposito's worden tegen het lage tarief belast.
pi_207304010
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 12:13 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Ik ga zelf alle achterstallige leningen van 3 maanden Bij Max afboeken.
was ik ook van plan, ben dus niet de enige die er zo over denkt. Die paar recente aflossingen waren zoethoudertjes
pi_207304106
Vanochtend in de Telegraaf: gemiddeld aankoophypotheekbedrag in december 13% gedaald t o v dec vorig jaar. Dat is andere koek dan de paar % daling van de huizenprijzen die de meeste banken aangeven
pi_207304373
Twee vervroegde aflossingen bij SIG, met een leuke rente.

Prof. Kamerlingh Onneslaan 193 B1 Schiedam

Van Swindenstraat Schiedam.
pi_207305562
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 12:57 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
was ik ook van plan, ben dus niet de enige die er zo over denkt. Die paar recente aflossingen waren zoethoudertjes
Ik heb de discussie een beetje gevolgd over de VRH arbitrage einde jaar, maar dat heb je niet helemaal zelf in de hand toch? Voorbeeld: morgen zouden bij MCF 5 Gelsenkirchen leningen moeten aflossen. Indien dit zou gebeuren, kan je het geld van de wallet halen en wordt het voor de heffing spaargeld. Maar ik vrees dat die leningen ook wel weer uitstel zullen hebben tot in het nieuwe jaar, waardoor het een belegging blijft voor VRH. Of zie ik dit verkeerd?
  donderdag 29 december 2022 @ 14:17:57 #98
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_207305588
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 12:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wel pas boven ¤114.000,- hè. En welk deel zit er dan eerst boven, spaargeld of CF/beleggingen?
pi_207305953
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 14:16 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Ik heb de discussie een beetje gevolgd over de VRH arbitrage einde jaar, maar dat heb je niet helemaal zelf in de hand toch? Voorbeeld: morgen zouden bij MCF 5 Gelsenkirchen leningen moeten aflossen. Indien dit zou gebeuren, kan je het geld van de wallet halen en wordt het voor de heffing spaargeld. Maar ik vrees dat die leningen ook wel weer uitstel zullen hebben tot in het nieuwe jaar, waardoor het een belegging blijft voor VRH. Of zie ik dit verkeerd?
dat is -of was- voor mij 1 van de de redenen om in kortlopende projecten te gaan en MAX heeft er een heleboel van maar bijna al die Corbelos en Blue Touch zijn zover uitgelopen dat aflossen vóór 1-1-23 niet gehaald wordt
pi_207306159
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 14:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Wel pas boven ¤114.000,- hè. En welk deel zit er dan eerst boven, spaargeld of CF/beleggingen?
Dat zal het gemiddelde over het hele bedrag zijn.. Dus alles op een hoop
en dan het percentage berekenen wat je betaal aan de belasting.

[ Bericht 3% gewijzigd door Collin63 op 29-12-2022 14:51:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')