Het is natuurlijk onbestaanbaar dat op website van CRE het project al 2 dagen op 'afgerond' staat, terwijl de investeerders nog niet eens zijn terugbetaald.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:54 schreef Inductor het volgende:
Lijkt dan toch eindelijk te gebeuren...
quote:
Aflossing 23-12-2022
Inmiddels zijn de gelden uitgeboekt en de aflossing zal dan ook vandaag, 23 december 2022, plaatsvinden.
Is te hopen. Ik had een mail gestuurd dat ik CRE en/of notaris aansprakelijk zou stellen als een en ander niet voor einde van het jaar correct is afgehandeld vanwege extra belasting box3..quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:54 schreef Inductor het volgende:
[..]
[..]
Hier inmiddels op de rekening.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:54 schreef Inductor het volgende:
[..]
[..]
Is dat ook een Corbelo?quote:Op vrijdag 23 december 2022 13:47 schreef crowder07 het volgende:
Weer een aflossing van moeilijk lopende lening bij Max.:
Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #609325 - 10 Cowper Road West Sussex BN11 4PD United Kingdom van 10 Cowper Road.
Wij hebben de betaling van 10 Cowper Road ontvangen, alle achterstallige rentebetalingen en de aflossing zullen vandaag worden uitbetaald.
Mooie fotopresentatie bij Frederik Hendrik 50 B06, dat mag vaker.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:56 schreef dyna18 het volgende:
2 nieuwe projecten SIG
Frederik Hendrik 50 B06 te Maastricht
Lening komt volledig in een bouwdepot terecht.
https://investeren.sameni(...)k-hendriklaan-50-b06
Investeerder is een bekende van eerdere projecten.
Jasmijnlaan 87 te Winterswijk LIVE 25
https://investeren.sameni(...)swijk-jasmijnlaan-87
Zo te zien een nieuwe investeerder, met geen eerdere projecten op SiG.
Beide projecten vragen pas de gelden op vanaf het volgende jaar.![]()
Daarnaast is SIG de volledige laatste week van het jaar gesloten.
hier nog niet binnen / maar niet alle banken zijn fast, zal zo wel komen, thnxquote:Op vrijdag 23 december 2022 14:01 schreef W1241302 het volgende:
Net alle door mij geïnvesteerde bedragen in CRE Drie Appartementsgebouwen II ontvangen.
Lijkt nu snel vol te komen. Al ruim 2 miljoen in de pocket via 1250 investeerders. Ik laat hem ook even gaan.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik neem hem alleen mee als deze in het nieuwe jaar nog open staat. Zou zo maar eens kunnen. Nog ongeveer de helft te gaan en er hebben al zon 1000 investerrders ingelegd. De volgende 1000 zullen wat lastiger te vinden zijn.😀
Op zich bij dit project niet zo verkeerd omdat er wat risico in zat bij dit 9% project. Nu is de ltv weer wat beter. Kijken of er in januari weer 10% wordt afgelost.quote:Onlangs heeft u geïnvesteerd in mijn overname van Veltman Gevelonderhoud BV, namens Hooge Huijs BV.
Ik wil u hier hartelijk voor bedanken, zonder uw hulp was deze overname niet mogelijk geweest.
Na de overname blijkt dat de financiële situatie van Veltman BV dusdanig goed is, dat er meer dan voldoende ruimte is om nog in boekjaar 2022 gebruik te maken van de regeling om 10% van het leenbedrag, extra af te lossen. Daar zal ik gebruik van maken.
Het leenbedrag was ¤575.000,-
Door de extra aflossing zal het rentebedrag dat u ontvangt, wijzigen ten opzichte van de oorspronkelijke planning.
Daarom wil ik u hierover graag zelf informeren. Het is voor mij natuurlijk een welkome situatie om extra te kunnen aflossen.
quote:Zoals een oplettende onder u al heeft gesignaleerd, is het faillissement opgeheven vanwege gebrek aan baten. Dat betekent dat onze vordering op beiden herleeft en wij onze incassomaatregelen kunnen hervatten.
In de vorige update heb ik u geïnformeerd over het verhaal dat beide aansprakelijken bieden - of beter gezegd het gebrek aan verhaal. Om die reden bewaken wij de schuld via Ceres Legal en monitoren wij eens per half jaar de verhaalsmogelijkheden.
Ondertussen heeft St. Zekerheden KoM aangifte willen doen bij de politie vanwege oplichting, dan wel fraude. Er zijn verschillende contactmomenten geweest en de belangrijkste stukken zijn doorgezet. Uiteindelijk heeft de politie de aangifte niet willen opnemen. Reden: er is onvoldoende bewijs om opzet van de ondernemers te bewijzen. De politie heeft om die reden slechts een ‘melding’ willen opnemen.
Uiteraard staat het u vrij om ook contact te zoeken met de politie en aangifte te doen. U bent immers benadeeld door deze ondernemers. Wellicht dat de politie wel een aangifte wil aannemen als er verschillende ‘meldingen’ gedaan worden.
Als er iets concreets blijkt uit de periodieke monitormomenten, dan hoort u hiervan. Het af te boeken verlies is voorlopig geadministreerd op termijn van mei 2018.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maakt het eigenlijk ook wat uit als je in 2023 als alleenstaande onder de ¤57.000 euro totaal vermogen blijft? Of samen onder de ¤114.000? Dan krijg je met die nieuwe regels niet te maken neem ik aan?quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik neem hem alleen mee als deze in het nieuwe jaar nog open staat. Zou zo maar eens kunnen. Nog ongeveer de helft te gaan en er hebben al zon 1000 investerrders ingelegd. De volgende 1000 zullen wat lastiger te vinden zijn.😀
Klopt. De vrijstelling blijft bestaanquote:Op vrijdag 23 december 2022 17:10 schreef markmangler het volgende:
[..]
Maakt het eigenlijk ook wat uit als je in 2023 als alleenstaande onder de ¤57.000 euro totaal vermogen blijft? Of samen onder de ¤114.000? Dan krijg je met die nieuwe regels niet te maken neem ik aan?
88%, denk dat deze het nieuwe jaar niet gaat halen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom je dit soort teksten hier plaatst. Het is nogal wat wat je hier beweert.. Voorlopig is er gewoon weer betaald en staan we op nul komma nul default bij CRE. Dat lijkt me de hoofdzaak, maar wie ben ik.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:32 schreef dyna18 het volgende:
[..]
CRE is niet volledig over de projecten en welke ondernemers er achter zitten. Dat geeft mij geen vertrouwen en vind ik dubieuze praktijken. Zou er fraude zijn, dan zou ik het crimineel noemen.
quote:Op vrijdag 23 december 2022 15:54 schreef ETphonehome het volgende:
Bij GvE kan er weer via voorpublicatie in een duur stukje bosgrond geïnvesteerd worden: 2 hectare voor 1.3mio.
Vergunning voor 33 recreatiewoningen is binnen.
Ik ga de komende dagen in een vrij uurtje eens even goed lezen waar het risico (wat er gezien de rente ongetwijfeld in zit) nu zit, en of het acceptabel is voor mij:Kan me niet zo goed voorstellen dat gve eventjes 1,3 miljoen ophaalt. Die tijden lijken me voorbij. Is deze Klaas nu dezelfde als Kas die we vaker hebben gezien bij SIG en CCF?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat denk ik wel want op de hypotheek akte staat hij als Klaas Kaspar.quote:Op zaterdag 24 december 2022 01:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Is deze Klaas nu dezelfde als Kas die we vaker hebben gezien bij SIG en CCF?
CRE is bij mij een van de meest gewantrouwde en tevens best presterende platforms. De verbanden tussen platform en leningnemers, het gebrek aan openheid daarover en over andere zaken en het regelmatig zonder overleg verlengen van leningen geeft te denken maar tot nu toe zijn rente en aflossingen keurig betaald. De woorden crimineel en fraude gaan mij ook veel te ver. De eenvoudige kostenstructuur en aflossingsvrije leningen maken de administratie ook lekker simpel in tegenstelling tot bijvoorbeeld GVE. En bijvoorbeeld een platform als NLI waar ik wel veel vertrouwen in heb dankzij de uitgebreide informatie en communicatie presteert veel slechter door een paar flinke defaults. Maar misschien moet je CRE alleen maar vergelijken met andere pure vastgoedplatformen als SIG en MAX.quote:Op vrijdag 23 december 2022 23:36 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom je dit soort teksten hier plaatst. Het is nogal wat wat je hier beweert.. Voorlopig is er gewoon weer betaald en staan we op nul komma nul default bij CRE. Dat lijkt me de hoofdzaak, maar wie ben ik.
Ik heb daar toch een 20 projecten lopen, en inderdaad er wordt wel eens verlengd, en af en toe zijn er wat vraagtekens,maar dat heb je bij andere platformen ook.quote:Op zaterdag 24 december 2022 10:02 schreef Horsemen het volgende:
Als ik het bovenstaande allemaal doorlees begrijp de ophef niet zo.
Volgens mij is CRE nergens beticht van crimineel gedrag of fraude. Wel dat ze er soms dubieuze praktijken op na houden. Zelf zit ik niet bij deze club maar als ik het hier een beetje volg klopt dat dubieuze wel.
Is inderdaad dezelfde, ik heb 3 projecten van hem lopen bij SIG, en hij voldoet de rente tot op heden altijd netjes.quote:Op zaterdag 24 december 2022 09:29 schreef fok321 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel want op de hypotheek akte staat hij als Klaas Kaspar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |