Ik was denk ik niet voldoende duidelijk. Uiteraard zit mijn vermogen niet voor 99% in crowdfunding en ook het belegde vermogen zit niet voor 99% in crowdfunding. Ik heb net als de meesten ook aandelen, obligaties en deposito's.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:13 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik denk dat bij een heel groot deel van de (box 3) investeerders de door jou genoemde 99% niet halen.
Zonder over bedragen te spreken durf ik wel te stellen dat mijn portefeuille “enige omvang” heeft maar ik beleg niet via een B.V. maar gewoon box 3.
Van mijn vrij beschikbaar vermogen heb ik grofweg 70% in beleggingen zoals o.a. aandelen en crowdfunding. De overige 30% zit in rentedragende producten zoals een depositoladder, groen sparen en saldo lopende rekening. Zelf haal ik de door jou genoemde 99% dus zeker niet
Dat maakt dus wel degelijk uit of dit onder spaargeld valt of onder overig vermogen. De belastingheffing over deze twee onderdelen is gewoon anders. Bij beleggingen v.s. sparen binnen een B.V. maakt dit inderdaad niet uit maar binnen box 3 op dit moment dus wel. Daarbij, de door mij genoemde 70%/30% kan een jaar later makkelijk 60%/40% zijn of 80%/20%.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:22 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik was denk ik niet voldoende duidelijk. Uiteraard zit mijn vermogen niet voor 99% in crowdfunding en ook het belegde vermogen zit niet voor 99% in crowdfunding. Ik heb net als de meesten ook aandelen, obligaties en deposito's.
Waar het om gaat is, je hebt een x-bedrag beschikbaar gesteld voor crowdfunding. Stel een ton. Die ton zal enigszins fluctueren door de dagelijkse uitbetalingen en stortingen. Bij voldoende aanbod van leuke projecten zul je niet gauw overtollig geld op de bank hebben staan. Vandaar dat ik 99% noemde als ondergrens.
Bij een gelijkblijvend of groeiend bedrag in CF maakt het n.m.m. gewoon niets uit wat de samenstelling is van dat bedrag. Het is het totaalbedrag wat je in de aangifte IB moet opnemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn er vanuit hier investeerders die interesse hebben getoond in de panden? Ik wel, maar ben niet benaderd.
Ik heb er vrees voor dat het op een akkoordje wordt gegooid tussen de beheerder/verhuurder en de vereffenaar ten nadelen van de investeerders. De laatste zin van SIG wekt bij mij ook de indruk dat er meer speelt.
Wat verwachten jullie?-
quote:Op donderdag 22 december 2022 13:35 schreef bonenstaak het volgende:
Update SIG over de vereffening van Nick.Persoonlijk heb ik momenteel geen interesse in de panden maar ben ik vooral geïnteresseerd in de afloopt zonder dat ik mij er ook nog in ga mengen. Zelf zit ik in 1A dus zal het eventuele verlies beperkt blijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn er vanuit hier investeerders die interesse hebben getoond in de panden? Ik wel, maar ben niet benaderd.
Ik heb er vrees voor dat het op een akkoordje wordt gegooid tussen de beheerder/verhuurder en de vereffenaar ten nadelen van de investeerders. De laatste zin van SIG wekt bij mij ook de indruk dat er meer speelt.
Wat verwachten jullie?
Als je serieus geïnteresseerd bent zal je (snel) bij SiG de gegevens van de "vereffenaar" moeten opvragen zodat je daar aan de procedure kunt meedoen en eventueel een officieel bod kan uitbrengen.
Tja, en verder... Als panden gedwongen verkocht moeten worden is de opbrengst over het algemeen niet geweldig.
Crowdfunding in hetzelfde belastingtarief als beleggen is naar mijn idee veel te zwaar belast. Natuurlijk past dat in mijn straatje de vorige zin. Maar het rendement na aftrek van kosten is vaak tussen de 5% en 6% geweest de afgelopen jaren. Nu sinds kort is het wat hoger. En dan nog eens 2% belasting betalen is veel te veel. Het is ook niet met sparen te vergelijken het zou er eigenlijk tussen moeten zitten.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:29 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat maakt dus wel degelijk uit of dit onder spaargeld valt of onder overig vermogen. De belastingheffing over deze twee onderdelen is gewoon anders. Bij beleggingen v.s. sparen binnen een B.V. maakt dit inderdaad niet uit maar binnen box 3 op dit moment dus wel. Daarbij, de door mij genoemde 70%/30% kan een jaar later makkelijk 60%/40% zijn of 80%/20%.
quote:Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #860978 The Avenue Sale, M33 4PH, United Kingdom van Bl*touch Homes Ltd.
De ontwikkelaar heeft aangegeven dat zij de huidige aflosdatum van 12-01-2023 niet zullen halen vanwege een kleine vertraging en vraagt daarom om de lening te met 2 maanden en 19 dagen verlengen tot 31-03-2023.
De directeur van Bl*touch Homes Ltd heeft ons een brief toegestuurd waarin hij de situatie zelf uitlegt.En nog een:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naast het verlengen van de lening met zal Bl*touch ook de rente met 2% verhogen naar 12% p.j. voor de duur van de verlenging.
Bij een negatief resultaat zullen wij Bl*touch Homes Ltd verplichten zich te moeten houden aan de huidige voorwaarden waarbij executie van de zekerheden niet uit te sluiten is.quote:Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #687369 Northenden Wythenshawe Manchester M22 4GD United Kingdom van Bl*touch Ventures Ltd.
De ontwikkelaar heeft aangegeven dat zij de huidige aflosdatum van 12-01-2023 niet zullen halen vanwege een vertraging en vraagt daarom om de lening te verlengen met 3 maanden tot 31-03-2023.
De directeur van Bl*touch Ventures Ltd heeft ons een brief toegestuurd waarin hij de situatie zelf uitlegt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naast het verlengen van de lening met zal Bl*touch ook de rente met 2% verhogen naar 12% p.j. voor de duur van de verlenging.
Bij een negatief resultaat zullen wij Bl*touch Ventures Ltd verplichten zich te moeten houden aan de huidige voorwaarden waarbij executie van de zekerheden niet uit te sluiten is.
Ik stem pas voor als de verlengde lening 699293, die vandaag afgelost had moeten worden, nog één dezer dagen binnenkomt!quote:Op donderdag 22 december 2022 17:15 schreef delcielo het volgende:
Verlengingen (en renteverhoging) bij MAX:
[..]
En nog een:
[..]
quote:Op donderdag 22 december 2022 13:35 schreef bonenstaak het volgende:
Update SIG over de vereffening van Nick.van welk project is dit? ik zit een andere project van Nick en heb de mail niet gehad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn er vanuit hier investeerders die interesse hebben getoond in de panden? Ik wel, maar ben niet benaderd.
Wat verwachten jullie?
Wat een onzorgvuldigheid weer bij MaxCF betreffende #687369.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:15 schreef delcielo het volgende:
[..]
En nog een:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die tweede was een paar maanden geleden al een keer eerder verlengd (en rente verhoogd, nu dus geen verhoging), die eerste ken ik verder niet maar zou me niet verbazen dat daar iets soortgelijks aan de hand is. Overigens is z'n verhaaltje met argumenten weer vrijwel gelijk aan dat van een paar maanden geleden en is nu de kou een van de extra oorzaken (hoe vreemd is kou in december, is dat niet in te calculeren?)quote:Op donderdag 22 december 2022 17:15 schreef delcielo het volgende:
Ik heb 3 mails gekregen: Akkerstraat 7, Veestraat 45 en Eilenbergstraat 168quote:Op donderdag 22 december 2022 19:00 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
van welk project is dit? ik zit een andere project van Nick en heb de mail niet gehad.
Ik ook, ik zit ook in 2 van de projecten waar die gedeeld eigenaar is. Dus totaal 5, maar van die 2 projecten geen mail gehad.quote:Op vrijdag 23 december 2022 09:15 schreef Rush-2112 het volgende:
[..]
Ik heb 3 mails gekregen: Akkerstraat 7, Veestraat 45 en Eilenbergstraat 168
Zou het kunnen dat bij die gedeelt eigenaarsschap projecten de eigenaren alleen hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de schuld en daarmee het project automatisch overnemen, want er is (bij voldoende huurinkomsten) in theorie geen reden om de schuld op te eisen en over te gaan to executie omdat er nog minimaal 1 persoon hoofdelijk aansprakelijk is? Bij projecten waar hij alleen eigenaar was ligt dat uiteraard anders.quote:Op vrijdag 23 december 2022 09:47 schreef bonenstaak het volgende:
[..]
Ik ook, ik zit ook in 2 van de projecten waar die gedeeld eigenaar is. Dus totaal 5, maar van die 2 projecten geen mail gehad.
Zeker! Volgens mij is er ook geen achterstand in deze projecten. Zou een goede reden kunnen zijn dat Zeeland6 daarom geen mail heeft gehad.quote:Op vrijdag 23 december 2022 10:22 schreef tnhb het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat bij die gedeelt eigenaarsschap projecten de eigenaren alleen hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de schuld en daarmee het project automatisch overnemen, want er is (bij voldoende huurinkomsten) in theorie geen reden om de schuld op te eisen en over te gaan to executie omdat er nog minimaal 1 persoon hoofdelijk aansprakelijk is? Bij projecten waar hij alleen eigenaar was ligt dat uiteraard anders.
Ik ben m vrij fors meegepaktquote:Op woensdag 21 december 2022 18:36 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Ik zit ook nog in een Lenferink bij NLI die binnenkort afgelost moet worden, met bonusrente. Dit nieuwe project is zo te zien deels een herfinanciering hiervan. Tot nu toe altijd braaf betaald zonder problemen.
InVestEerder in WGR / [Crowdfunding] #347 Deze maand nog aflossingen van Corbelo?quote:Op donderdag 22 december 2022 11:57 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd waar je hier naar verwijst. Voor de rest is de communicatie drama, onbeperkt doorlopen is natuurlijk wel de vraag, het ander uiterste alternatief is alles opeisen, eventueel faillisement aanvragen en uiteindelijk na aftrek van d ekosten met de schade achterblijven. Maar dat de communicatie op dat punt veeeeeel beter kan is dnek ik inmiddel wel een feit.
Ik neem hem alleen mee als deze in het nieuwe jaar nog open staat. Zou zo maar eens kunnen. Nog ongeveer de helft te gaan en er hebben al zon 1000 investerrders ingelegd. De volgende 1000 zullen wat lastiger te vinden zijn.😀quote:Op vrijdag 23 december 2022 11:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben m vrij fors meegepakt
Als je niet benaderd bent, misschien nog een keer contact opnemen met SiG om deze interesse over te brengen.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:35 schreef bonenstaak het volgende:
Update SIG over de vereffening van Nick.
Zijn er vanuit hier investeerders die interesse hebben getoond in de panden? Ik wel, maar ben niet benaderd.
Wat verwachten jullie?
Er werd gesproken over "dubieuze projecten waarbij niet het hele verhaal verteld werd", dat haal ik daar niet onomstotelijk uit, wel dat er ruimte is voor interpretatie van de informatie. Bij dubieuze projecten denk ik aan opzettelijke fraude etc. (wat helaas ook bij cf voorkomt, er zijn projecten langsgekomen waar achteraf opzet in het spel zat) , dat kan ik hier nog niet uithalen. Dat communicatie niet altijd eenduidige is, soms wat aangepast wordt aan de nieuwe omstandigheden ben ik helemaal eens, maar de term "dubieuze projecten" gaat wat mij betreft op dat putn net te ver (maar dat is mijn mening), dat is dan op (vrijwel) elk platform toe te passen. Dan denk ik bijvoorbeeld aan "de wiet kwekende varkenshouder" waar ccf in het begin erg vaag deed en niet door durfde te pakken (terwijl ik ze de feiten op een bordje gaf).quote:
Crowdfunding Platformen dienen eerlijk en volledig te zijn in de informatie de ze verstrekken. Het achterhouden van informatie die van belang is benadeeld de investeerders en kan niet door de beugel. Vanuit het forum zijn we hier al vele malen (terecht) kritisch op geweest bij verschillende platformen om hierin te verbeteren.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:25 schreef tnhb het volgende:
[..]
Er werd gesproken over "dubieuze projecten waarbij niet het hele verhaal verteld werd", dat haal ik daar niet onomstotelijk uit, wel dat er ruimte is voor interpretatie van de informatie. Bij dubieuze projecten denk ik aan opzettelijke fraude etc. (wat helaas ook bij cf voorkomt, er zijn projecten langsgekomen waar achteraf opzet in het spel zat) , dat kan ik hier nog niet uithalen. Dat communicatie niet altijd eenduidige is, soms wat aangepast wordt aan de nieuwe omstandigheden ben ik helemaal eens, maar de term "dubieuze projecten" gaat wat mij betreft op dat putn net te ver (maar dat is mijn mening), dat is dan op (vrijwel) elk platform toe te passen. Dan denk ik bijvoorbeeld aan "de wiet kwekende varkenshouder" waar ccf in het begin erg vaag deed en niet door durfde te pakken (terwijl ik ze de feiten op een bordje gaf).
quote:Op woensdag 21 december 2022 16:26 schreef InVestEerder het volgende:
Nieuwe propositie "De Toerist" op CRE loopt al weer vol.
Ik laat dit platform voorlopig links liggen want de rentes daar vind ik nu toch écht te laag en niet meer marktconform.
Daar komt bij dat ik (nog steeds) erg ontevreden ben over hun communicatie.
Op 7 december plaatsten ze update op hun website:Lijkt dan toch eindelijk te gebeuren...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is geen notaris die zo lang doet over een afhandeling, dus dan trek ik maar de conclusie dat bij zijn controle is gebleken dat er iets (nog) niet in de haak is.quote:Aflossing 23-12-2022
Inmiddels zijn de gelden uitgeboekt en de aflossing zal dan ook vandaag, 23 december 2022, plaatsvinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |