abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207176269
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 15:55 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dit is een bekende naam vanuit NLI. Diverse projecten aldaar. Geen kinderachtig bedrijf die Lenferink. Ik overweeg om vrij fors in te stappen. Mooie rente en weinig kans op verlies m.i.

Met een leegstand van slechts 3% maak ik me over de winstgevendheid niet direct zorgen....
Ik zit ook nog in een Lenferink bij NLI die binnenkort afgelost moet worden, met bonusrente. Dit nieuwe project is zo te zien deels een herfinanciering hiervan. Tot nu toe altijd braaf betaald zonder problemen.
pi_207176364
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 16:14 schreef Slingervinger het volgende:
Weer een Corbelo afgelost, de 2e op 1 dag. Als dat zo doorgaat ga ik weer investeren
Dan zal er toch meer moeten gebeuren voordat ik daartoe besluit, er zijn namelijk meer probleemgevallen waarover geen info volgt als ik doorvraag naar details.
pi_207176415
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 17:27 schreef dyna18 het volgende:
SamenInGeld corrigeert de missende boeterente voor Agorabaan Lelystad.
[..]
Dank voor de oplettendheid @:Atlas_
Ik vraag mij trouwens wel af of ze dit nu uit eigen zak betalen.
Ja is mijn inschatting, er zijn een aantal projecten geweest waar nieuwe algemene voorwaarden op van toepassing zijn met die 3 maanden bepaling maar waar juist in de picth expliciet daarvan afgeweken is (foutje bedankt). De geldgevers gaan uit van de specifieke afwijkende tekst uit de pitch, geldnemer gaat uit van de getekende contracten (die wij als geldgevers pas achteraf zien), en daar zit bij een aantal projecten dus een verschil tussen.
pi_207176425
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 17:51 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Levy de Block en Bernard Custers (leningnummer: 41334).

Ik heb de vraag gesteld aan collin op 15/12. in de week daarna 2 reminders gestuurd. Op deze 3 mails geen reactie gehad van CCF. Bizar.
Ter info: ik heb op mijn vragen ook nog steeds geen enkele reactie gekregen, geeft slecht gevoel!
pi_207176643
quote:
99s.gif Op woensdag 21 december 2022 16:55 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Als dat in de eerste anderhalve maand van 2023 gebeurt dan kost dit project je zelfs geld.
Niet als je daarna weer herinvesteert.
Bij investeerders die continu vol belegd zijn maakt dat hele peildatum/box 3 verhaal niet zoveel uit.
Pecunia non olet
pi_207176694
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 18:43 schreef tnhb het volgende:

[..]
Dan zal er toch meer moeten gebeuren voordat ik daartoe besluit, er zijn namelijk meer probleemgevallen waarover geen info volgt als ik doorvraag naar details.
(ook dit) was min of meer hilarisch bedoeld. MAX zit trouwens niet op ons te wachten want hun projecten komen toch wel vol. Hun megalomane toekomstplannen roepen bij mij overigens een déja-vu op: 2 jaar geleden kwam Crowdestor met iets vergelijkbaars: nu op sterven na dood (technisch is hun website overigens prima in orde daar kan MAX nog wat van leren)
pi_207177045
Beste investeerders,
Deze week is de bouwfinanciering afgelost van het project de Deimanstraat in Den Haag.
DH Property heeft hier een zeer verouderd appartement hoogwaardig gerenoveerd en
verduurzaamd naar een A label.
Op het dak van dit appartement is een prachtige opbouw gebouwd, en in deze opbouw zijn 2
zelfstandige appartementen gebouwd. Ook hier zijn 2 A labels gerealiseerd.
Door dit project heeft DH Property wederom – weliswaar een zeer bescheiden – bijdrage geleverd
aan het oplossen van het woningtekort in Nederland.
Zonder uw vertrouwen was het niet mogelijk geweest om dit project te realiseren. Wij zijn u dan ook
oprecht erg dankbaar voor het feit dat u heeft willen investeren in onze portfolio.
Bedankt namens DH Property en bedankt namens onze nieuwe huurders !
Vanzelfsprekend hopen wij in de toekomst weer samen met u de handen ineen te kunnen slaan voor
onze nieuwe projecten.
Voor nu wensen wij u fijne feestdagen toe en alvast een fantastisch 2023.
Met vriendelijke groet,
Danny van der Horst
DH – Property
pi_207177136
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 19:10 schreef obligataire het volgende:

[..]
Niet als je daarna weer herinvesteert.
Bij investeerders die continu vol belegd zijn maakt dat hele peildatum/box 3 verhaal niet zoveel uit.
als je er nu in stapt ben je sws niet vol belegd, dus dan gaat dit verhaal niet op. (CF technisch ook lastig om vol belegd te zijn/blijven met al die (deel)aflossingen)

In dit specifieke geval zie ik het wel als een risico en wacht ik liever nog even 10 dagen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 21 december 2022 @ 22:30:54 #234
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_207180883
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 18:35 schreef tnhb het volgende:

[..]
En hebben ze zich daarbij ook aan de toezegging van slechts 1x kosten gehouden?
Nee, kosten zijn doorberekend voor iedere maand.
pi_207181775
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 19:14 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
(ook dit) was min of meer hilarisch bedoeld. MAX zit trouwens niet op ons te wachten want hun projecten komen toch wel vol. Hun megalomane toekomstplannen roepen bij mij overigens een déja-vu op: 2 jaar geleden kwam Crowdestor met iets vergelijkbaars: nu op sterven na dood (technisch is hun website overigens prima in orde daar kan MAX nog wat van leren)
Projecten met 28.5% interest :o
pi_207181990
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 19:44 schreef CaLeX het volgende:

[..]
als je er nu in stapt ben je sws niet vol belegd, dus dan gaat dit verhaal niet op. (CF technisch ook lastig om vol belegd te zijn/blijven met al die (deel)aflossingen)
Bij een portefeuille van enige omvang, bestaande uit een groot aantal min of meer vaste bedragen, zal dat percentage al gauw 99% of meer zijn. Ook al omdat er ook nog rente wordt betaald en er dus altijd wel wat groei is. Een (deel)aflossing is vaak dezelfde dag of de dag erna alweer geherinvesteerd. Ik zie kansen genoeg, zeker de laatste tijd :)

In mijn eigen geval neemt de portefeuille al jaren toe dus iedere euro die ik er dit jaar in stopte zit er eind volgend jaar ook nog in, al dan niet in hetzelfde project. Het zou anders komen te liggen wanneer ik ga afbouwen. In dat geval zou het inderdaad niet zo handig zijn om kort voor jaareinde in een kortlopend project te beleggen.

(Ik beleg trouwens zakelijk en dat maakt het sowieso alweer anders, maar het gaat even om de gedachte).

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 22-12-2022 01:19:44 ]
Pecunia non olet
pi_207182792
CCF O l d * n b u r g * r Vastgo*d B.V. 4

Deelaflossing 1 zou er aan moeten gaan komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207182795
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 17:00 schreef KrekelJapie het volgende:
Cadeaukaart wvjg om weg te geven
[..]

Is het niet gewoon toegang tot een app?
pi_207183018
3 sppt gebouwen Duitsland van CRE staat EINDELIJK op afgerond... echter heb ik nog geen geld gezien. Iemand wel? Of enige communicatie er omtrent?
pi_207183032
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:32 schreef cubje het volgende:
3 sppt gebouwen Duitsland van CRE staat EINDELIJK op afgerond... echter heb ik nog geen geld gezien. Iemand wel? Of enige communicatie er omtrent?
Van de week communicatie gehad, werd gegarandeerd dat de centjes er voor het eind van het jaar nog op de rekening staan.
pi_207183106
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:36 schreef quepos het volgende:

[..]
Van de week communicatie gehad, werd gegarandeerd dat de centjes er voor het eind van het jaar nog op de rekening staan.
Ik heb geen communicatie meer gezien, ook op de site-berichten niks zichtbaar.
pi_207183591
Het blijft gewoon drama met CRE. Het geld is al weken geleden terugbetaald door de ondernemer. Maar CRE is ongelofelijk traag met het doorboeken. Wel mooie smoesjes elke keer, met het komt zo of de notaris is er mee bezig, etc. Resultaat is gewoon gemiste rentedagen en onduidelijkheid wanneer je je geld terug hebt.

Daarnaast ook nog eens het gedoe dat projecten onbeperkt doorlopen na de einddatum, de belangenverstrengeling tussen ondernemer en platform en ook nog eens dat er dubieuze projecten zijn geplaatst waarbij niet het hele verhaal verteld werd. Voor mij reden genoeg om hier niet meer te investeren.
pi_207184129
Hunzestraat 24 Enschede

Beste investeerder,

Aanvankelijk zou de hypotheek op 19 december ingeschreven worden. Helaas kon de verkoper die datum niet waar maken. De passage zal nu op 29 december 2022 gaan plaats vinden. Er zal 10 dagen aan extra rente uitgekeerd worden.

Met vriendelijke groet,
Team SamenInGeld
pi_207184368
pre-publicatie overbruggingskrediet NLi max 24 mnd 8,75% 2e hyp
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207184588
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 22:30 schreef eXistence het volgende:
Nee, kosten zijn doorberekend voor iedere maand.
Ik zit zelf niet in deze C*, wel in andere die nog geen renetbetaling of aflossing hebben. Tijdens de Q&A van afgelopen 29-juni is het volgende gezegd:

SPOILER
pi_207184628
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:10 schreef dyna18 het volgende:
dat er dubieuze projecten zijn geplaatst waarbij niet het hele verhaal verteld werd.
Ik ben wel benieuwd waar je hier naar verwijst. Voor de rest is de communicatie drama, onbeperkt doorlopen is natuurlijk wel de vraag, het ander uiterste alternatief is alles opeisen, eventueel faillisement aanvragen en uiteindelijk na aftrek van d ekosten met de schade achterblijven. Maar dat de communicatie op dat punt veeeeeel beter kan is dnek ik inmiddel wel een feit.
pi_207184669
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 18:48 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ter info: ik heb op mijn vragen ook nog steeds geen enkele reactie gekregen, geeft slecht gevoel!
CCF
inz. stemronde Levy de Block en Bernard Custers (leningnummer: 4133). Eindelijk reactie gehad:

Allereest excuses voor de verlate reactie. In december is het hier nogal druk waardoor de reactietijd soms wat toeneemt.

Hierbij bevestigen wij dat mevrouw Rijks mededebiteur is en blijft. Mevrouw Rijks had samen met de heer Block een eigen woning (Dorpsweg 27). Desbetreffende woning wordt verkocht vanwege de echtscheiding.
Met betrekking tot de transformatie van Blekerstraat heeft de ondernemer ons geïnformeerd middels onderstaand bericht:

Verbouwing Blekerstraat 6A + 8

Status Blekerstraat 6A
Het splitsen van de het pand op de begane grond is akkoord bevonden door de gemeente en vergund op 30 maart 2022. Vergunninghouder is Levy de Block. De bestemming van het object is tevens aangepast van bedrijfsmatig naar wonen. De verbouwing van dit object naar twee appartementen zal starten in februari 2023. De materialen zijn hier voor ingekocht en staan opgeslagen in het te verbouwen object. De oplevering staat uiterlijk eind juni gepland en wordt verwacht begin juni te worden opgeleverd.

(schema verbouwing bijgevoegd, kan het hier niet inplakken)

Status Blekerstraat 8
Het appertement te Blekerstraat is verbouwd waarbij de woonkamer vernieuwd is en voorzien van een nieuw keukenblok. Tevens is er een ruime slaapkamer bij gecreëerd. De eerste etage is volledig geïsoleerd waarbij dat bij de etage daarboven al het geval was. Ook is de woning voorzien van een nieuwe ketel.

[ Bericht 1% gewijzigd door zeeland6 op 22-12-2022 12:11:48 ]
pi_207184696
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:03 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
CCF
inz. stemronde Levy de Block en Bernard Custers (leningnummer: 41334).

ccf leest hier waarschijnlijk ook mee. Eindelijk reactie gehad:

Allereest excuses voor de verlate reactie. In december is het hier nogal druk waardoor de reactietijd soms wat toeneemt.

Hierbij bevestigen wij dat mevrouw Rijks mededebiteur is en blijft. Mevrouw Rijks had samen met de heer Block een eigen woning (Dorpsweg 27). Desbetreffende woning wordt verkocht vanwege de echtscheiding.
Met betrekking tot de transformatie van Blekerstraat heeft de ondernemer ons geïnformeerd middels onderstaand bericht:

Verbouwing Blekerstraat 6A + 8

Status Blekerstraat 6A
Het splitsen van de het pand op de begane grond is akkoord bevonden door de gemeente en vergund op 30 maart 2022. Vergunninghouder is Levy de Block. De bestemming van het object is tevens aangepast van bedrijfsmatig naar wonen. De verbouwing van dit object naar twee appartementen zal starten in februari 2023. De materialen zijn hier voor ingekocht en staan opgeslagen in het te verbouwen object. De oplevering staat uiterlijk eind juni gepland en wordt verwacht begin juni te worden opgeleverd.

Status Blekerstraat 8
Het appertement te Blekerstraat is verbouwd waarbij de woonkamer vernieuwd is en voorzien van een nieuw keukenblok. Tevens is er een ruime slaapkamer bij gecreëerd. De eerste etage is volledig geïsoleerd waarbij dat bij de etage daarboven al het geval was. Ook is de woning voorzien van een nieuwe ketel.
Dank! Prima dan was mijn voor stem dus niet voorbarig en kan ik die rustig laten staan.
pi_207184852
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:03 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
inz. stemronde L*v* de Bl*ck c.s.
Het is jammer dat ze een jaar nodig hebben (gehad) om te starten met de verbouwing van 6A, maar goed, er is in ieder geval wat waarde gecreëerd en ik heb begrip voor de situatie van de ondernemer. Ik hoop wel dat nummer 8 dan snel in de verkoop gaat. Kijkend naar hun planning zal het nog krap worden om binnen de 18 maanden looptijd te blijven.

Overigens gaat de zekerheid erop vooruit nu ik het goed lees - dus akkoord met het voorstel.

[ Bericht 50% gewijzigd door Atlas_ op 22-12-2022 12:26:18 ]
pi_207185444
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
Bij een portefeuille van enige omvang, bestaande uit een groot aantal min of meer vaste bedragen, zal dat percentage al gauw 99% of meer zijn. Ook al omdat er ook nog rente wordt betaald en er dus altijd wel wat groei is. Een (deel)aflossing is vaak dezelfde dag of de dag erna alweer geherinvesteerd. Ik zie kansen genoeg, zeker de laatste tijd :)

In mijn eigen geval neemt de portefeuille al jaren toe dus iedere euro die ik er dit jaar in stopte zit er eind volgend jaar ook nog in, al dan niet in hetzelfde project. Het zou anders komen te liggen wanneer ik ga afbouwen. In dat geval zou het inderdaad niet zo handig zijn om kort voor jaareinde in een kortlopend project te beleggen.

(Ik beleg trouwens zakelijk en dat maakt het sowieso alweer anders, maar het gaat even om de gedachte).
Ik denk dat bij een heel groot deel van de (box 3) investeerders de door jou genoemde 99% niet halen.

Zonder over bedragen te spreken durf ik wel te stellen dat mijn portefeuille “enige omvang” heeft maar ik beleg niet via een B.V. maar gewoon box 3.

Van mijn vrij beschikbaar vermogen heb ik grofweg 70% in beleggingen zoals o.a. aandelen en crowdfunding. De overige 30% zit in rentedragende producten zoals een depositoladder, groen sparen en saldo lopende rekening. Zelf haal ik de door jou genoemde 99% dus zeker niet en blijf ik de mening toegedaan dat in mijn geval en met het huidige belastingklimaat beleggen in crowdfunding gedurende de laatste 2 a 3 maanden van het jaar niet interessant is. Overigens al helemaal niet in bijvoorbeeld 18 maanden projecten.

Zo is een ieder zijn persoonlijke afweging dus weer anders. Heb ik de afgelopen 2 maanden mooie projecten gemist? Vast wel maar de komende maanden komen er ongetwijfeld weer voldoende nieuwe langs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')