abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207173201
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:38 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
was niet echt serieus bedoeld, alleen om aan te geven dat de timing wel erg goed uitpakt
Ik vond de opmerking niet zo vreemd. Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen en maakt soms dat men het ene gat met het andere vult.
pi_207173357
16x 2e hypotheek achter rabo:
https://www.collincrowdfu(...)enferink-wijhe-bv-2/
Groot leningbedrag dus collin zal wel met linkjes gaan strooien
pi_207173584
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:55 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik lees in de pitch:
Deze is tweede in rang op de objecten in onderstaand overzicht. Deze objecten zijn voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 12.400.000,- en een totale openstaande schuldpositie bij de Rabobank van ¤ 13.100.000,-.

De openstaande schuld is dus groter dan de som van ingeschreven hypotheken. Zou hij achterlopen met betalingen bij de Rabo? Of hebben ze er een rekening courant krediet bij opgeteld?
pi_207173727
quote:
Een aanvraag waar je echt diep in moet duiken, wil je hier alles op een rijtje hebben. Verder zal hij snel gevlogen zijn indien er iets goedkopers op zijn pad komt:

"De ondernemer heeft de mogelijkheid om gedurende de looptijd van de lening, in afwijking van de Algemene Voorwaarden, algeheel vervoegd af te lossen tegen drie maanden vergoedingsrente voor investeerders."
pi_207173900
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 15:20 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Een aanvraag waar je echt diep in moet duiken, wil je hier alles op een rijtje hebben. Verder zal hij snel gevlogen zijn indien er iets goedkopers op zijn pad komt:

"De ondernemer heeft de mogelijkheid om gedurende de looptijd van de lening, in afwijking van de Algemene Voorwaarden, algeheel vervoegd af te lossen tegen drie maanden vergoedingsrente voor investeerders."
Vorig jaar april heb ik een investering gedaan in dit bedrijf via een non-publieke funding. Toen is
er ¤ 1.500.000,- opgehaald in korte tijd zonder het openbaar te maken. De looptijd was 24 maanden en als ik deze pitch zo lees zal er niet ( veel ) eerder afgelost worden.
pi_207174016
quote:
https://www.collincrowdfu(...)e65fa99fb3accf8ffc35
pi_207174256
quote:
Dit is een bekende naam vanuit NLI. Diverse projecten aldaar. Geen kinderachtig bedrijf die Lenferink. Ik overweeg om vrij fors in te stappen. Mooie rente en weinig kans op verlies m.i.

Met een leegstand van slechts 3% maak ik me over de winstgevendheid niet direct zorgen....
Pecunia non olet
pi_207174417
quote:
Uit de pitch: "Het schip kent een marktwaarde van ¤ 525.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 02-12-2022."

Het schip wordt aangekocht voor 450.000 ¤, dus dat geeft wel aan hoe boterzacht de taxatie is. Zo zacht als jogonaise....

Echte banken vragen trouwens naar de executiewaarde/waarde bij gedwongen verkoop, maar die krijgen we bij Collin niet te zien.
pi_207174476
Weer een Corbelo afgelost, de 2e op 1 dag. Als dat zo doorgaat ga ik weer investeren
pi_207174508
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 12:40 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
potentiele zekerheid :|W
Wijziging leningaanvraag d.d. 21-12-2022

Beste investeerder,

In de originele pitch is benoemd dat er nog geen toestemming is ontvangen voor het vestigen van een tweede hypotheek op het woonhuis.
Ondertussen hebben we alsnog goedkeuring gekregen, waardoor de tweede hypotheek direct onderdeel is van de zekerheden.

Hierdoor kunnen we de volgende wijzigingen doorvoeren:

Naast de huidige negatieve hypotheekverklaring op het woonhuis met als adres: Ds van Haaftenlaan 39, 3894 NP Odijk, kadastraal bekend als Sectie A, nummer 1329, te Odijk, wordt er ook een tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 150.000,- gevestigd ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het woonhuis is momenteel voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 350.000,- en een restant schuld van ¤ 192.000,-.
De zekerheden worden als volgt van deze wijziging gekwalificeerd als Zeer Goed, hierdoor zal de Collin Credit Score gewijzigd worden van Ruim Voldoende naar Goed.

Hieronder ziet u de oorspronkelijke pitch waarin bovenstaande wijzigingen niet zijn doorgevoerd.

Met vriendelijke groet,

Collin Crowdfund
  woensdag 21 december 2022 @ 16:26:09 #212
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207174645
Nieuwe propositie "De Toerist" op CRE loopt al weer vol.

Ik laat dit platform voorlopig links liggen want de rentes daar vind ik nu toch écht te laag en niet meer marktconform.

Daar komt bij dat ik (nog steeds) erg ontevreden ben over hun communicatie.
Op 7 december plaatsten ze update op hun website:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is geen notaris die zo lang doet over een afhandeling, dus dan trek ik maar de conclusie dat bij zijn controle is gebleken dat er iets (nog) niet in de haak is.
pi_207174664
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 15:55 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dit is een bekende naam vanuit NLI. Diverse projecten aldaar. Geen kinderachtig bedrijf die Lenferink. Ik overweeg om vrij fors in te stappen. Mooie rente en weinig kans op verlies m.i.

Met een leegstand van slechts 3% maak ik me over de winstgevendheid niet direct zorgen....
Vreemd dat zo'n gerenommeerde partij zich moet behelpen met een rente van 9%. Ik laat deze aan mij voorbijgaan, zoals alle leningen met de Rabo als 1e hypotheekhouder.
pi_207174707
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 16:14 schreef Slingervinger het volgende:
Weer een Corbelo afgelost, de 2e op 1 dag. Als dat zo doorgaat ga ik weer investeren
Betreft lening 663079 van Corbelo, nog 6 te gaan voor mij.

Tevens moet morgen lening 699293 van Bluetouch Ventures aflossen, zover ik weet loopt die nog op schema, dus even afwachten.
pi_207174802
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 16:09 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Uit de pitch: "Het schip kent een marktwaarde van ¤ 525.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 02-12-2022."

Het schip wordt aangekocht voor 450.000 ¤, dus dat geeft wel aan hoe boterzacht de taxatie is. Zo zacht als jogonaise....

Echte banken vragen trouwens naar de executiewaarde/waarde bij gedwongen verkoop, maar die krijgen we bij Collin niet te zien.
Mee eens. Hij lost wel redelijk af gedurende de looptijd (250K op 400K) dus dat risico loopt er wel redelijk uit en de laatste 150K zal dat schip ook nog wel opbrengen lijkt me. En er is ook nog een borg van 60K, dit in combinatie met 8% rente durf ik m basis wel aan.
Pecunia non olet
pi_207174826
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 16:32 schreef quepos het volgende:

[..]
Betreft lening 663079 van Corbelo, nog 6 te gaan voor mij.

Tevens moet morgen lening 699293 van Bluetouch Ventures aflossen, zover ik weet loopt die nog op schema, dus even afwachten.
Het moet niet gekker worden, misschien toch nog kalkoen voor kerst ipv een tostie.
pi_207174834
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 16:16 schreef delcielo het volgende:

[..]
Wijziging leningaanvraag d.d. 21-12-2022

Beste investeerder,

In de originele pitch is benoemd dat er nog geen toestemming is ontvangen voor het vestigen van een tweede hypotheek op het woonhuis.
Ondertussen hebben we alsnog goedkeuring gekregen, waardoor de tweede hypotheek direct onderdeel is van de zekerheden.

Hierdoor kunnen we de volgende wijzigingen doorvoeren:

Naast de huidige negatieve hypotheekverklaring op het woonhuis met als adres: Ds van Haaftenlaan 39, 3894 NP Odijk, kadastraal bekend als Sectie A, nummer 1329, te Odijk, wordt er ook een tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 150.000,- gevestigd ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het woonhuis is momenteel voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 350.000,- en een restant schuld van ¤ 192.000,-.
De zekerheden worden als volgt van deze wijziging gekwalificeerd als Zeer Goed, hierdoor zal de Collin Credit Score gewijzigd worden van Ruim Voldoende naar Goed.

Hieronder ziet u de oorspronkelijke pitch waarin bovenstaande wijzigingen niet zijn doorgevoerd.

Met vriendelijke groet,

Collin Crowdfund
Dat is wel prima. Haar lasten dalen met 7500 euro per jaar. Daarvoor in de plaats komt wel het onderhoud.
pi_207174852
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 16:41 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Dat is wel prima. Haar lasten dalen met 7500 euro per jaar. Daarvoor in de plaats komt wel het onderhoud.
Ik heb deze naar aanleiding van de aanpassing opgehoogd. Deze kapsalon bestaat al zeer lang, ook met haar als eigenaar, ik zie deze niet gauw omvallen , en met deze zekerheid toegevoegd is de kans op schade m.i. hier ook zeer gering.
Pecunia non olet
pi_207174968
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 15:20 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]

Als dat in de eerste anderhalve maand van 2023 gebeurt dan kost dit project je zelfs geld.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_207175023
Cadeaukaart wvjg om weg te geven
quote:
Wie deelt, zorgt voor vermenigvuldiging!
Een uitspraak die we op twee manieren willen uitleggen. Ten eerste omdat het van toepassing is op u. Als investeerder deelt u vermogen, waardoor het zich kan vermenigvuldigen. Daar zijn wij u heel dankbaar voor! In 2022 heeft Waardevoorjegeld een enorme groei doorgemaakt. Waar we eind vorig jaar een bedrag van tien miljoen euro hadden uitgezet, is dat nu meer dan verdubbeld naar ruim twintig miljoen euro.

De tweede manier waarop we bovenstaande uitspraak willen uitleggen, gaat om naasten, die het minder hebben. Bij veel mensen is dit jaar de financiële onzekerheid toegenomen. Ook dichtbij. Om die reden willen we u iets geven om te delen: een cadeau kaart. We gaan er gemakshalve van uit dat u persoonlijk geen financiële moeilijkheden heeft in deze tijd. Maar u kent vast mensen in uw omgeving die deze moeilijkheden wel hebben. Voor hen is deze cadeau kaart.

Bedderx® heeft recent een nieuwe app ontwikkeld om mensen te helpen in deze tijd. De app geeft de gebruiker regelmatig informatie en besparingstips. De cadeau kaart kan door twee mensen geïnstalleerd worden.

Wij stellen het bijzonder op prijs als u deze cadeau kaart als kerstgeschenkje aan iemand geeft, die hier echt mee geholpen is. Wie maakt u blij?
pi_207175233
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 16:26 schreef InVestEerder het volgende:
Nieuwe propositie "De Toerist" op CRE loopt al weer vol.

Ik laat dit platform voorlopig links liggen want de rentes daar vind ik nu toch écht te laag en niet meer marktconform.

Daar komt bij dat ik (nog steeds) erg ontevreden ben over hun communicatie.
Op 7 december plaatsten ze update op hun website:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is geen notaris die zo lang doet over een afhandeling, dus dan trek ik maar de conclusie dat bij zijn controle is gebleken dat er iets (nog) niet in de haak is.
Nij navraag gisteren omdat stukken waren afgeboekt werd verteld dat de notaris het geld die dag zou overmaken en dat het ofwel dezelfde dag of vandaag zou moeten zijn bijgeschreven. Je raadt het al nog niets gezien.
pi_207175341
SamenInGeld corrigeert de missende boeterente voor Agorabaan Lelystad.
quote:
Wij zullen vandaag een correctie doen ten aanzien van de gisteren uitbetaalde boetrerente [sic].
Deze correctie kun je later vandaag nog zien in je wallet.
Dank voor de oplettendheid @Atlas_
Ik vraag mij trouwens wel af of ze dit nu uit eigen zak betalen.
pi_207175392
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 17:27 schreef dyna18 het volgende:
SamenInGeld corrigeert de missende boeterente voor Agorabaan Lelystad.
[..]
Dank voor de oplettendheid @:Atlas_
Ik vraag mij trouwens wel af of ze dit nu uit eigen zak betalen.
Zal wel uit eigen zak moeten aangezien de aflosnota al lang is verstrekt. Trouwens zeker niet de eerste keer dat de rente niet juist wordt betaald.
pi_207175651
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 17:31 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
heb het even nagevraagd. De updates van CCF roepen altijd weer andere vragen op.
Levy de Block en Bernard Custers (leningnummer: 41334).

Ik heb de vraag gesteld aan collin op 15/12. in de week daarna 2 reminders gestuurd. Op deze 3 mails geen reactie gehad van CCF. Bizar.
pi_207176251
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 12:11 schreef eXistence het volgende:
Er is weer wat ontwikkeling bij de Corbelo-leningen bij MAX... zojuist is bij mij de achterstallige rente betaald t/m december voor #696513. Nog geen terugbetaling echter.
En hebben ze zich daarbij ook aan de toezegging van slechts 1x kosten gehouden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')