abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206699650

Crowdfunding is hot! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. In 2021 is de markt van financiering via crowdfunding sterk gegroeid naar 730 miljoen euro. Dat is een groei van plus 75% (bron).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
Max crowdfund (MAX), investeren in vastgoed in NL en buitenland.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending.
October (OCT), platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (CP), investeren in beroepsvaart.
Matching Capital (MC), investeren in vastgoed vanaf 5.000 euro.
All4funding (A4F), inspirerend investeren.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Webinars zekerheden
SPOILER
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Informatie Kifid
SPOILER
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Buitenlandse platformen
SPOILER
Statistieken
SPOILER
Effectieve rente
SPOILER
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_206700766
Quote uit vorige draadje:

Zorginstelling Meet & Beukenhorst wordt zojuist ff ¤50.000 ingestort.
Staat hierdoor al op 29%

19.19 een tonnetje erbij, alsof het niks is.
pi_206700894
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 19:04 schreef quepos het volgende:
Schiedamseweg die bij SIG half oktober had moeten aflossen, zou na verlenging 1 december gaan aflossen, maar of dat gaat lukken?

https://www.degratismakel(...)-te-vlaardingen-1775
Geen bod via deze site, maar misschien anders. We krijgen dubbele rente, dus ik vind het als schijf 1a investeerder wel best als het nog wat langer duurt. Pandeigenaren hebben al meer vastgoed. Zal voor alle investeerders ders wel goed moeten komen.
pi_206703554
Op project
SPOILER
vanNewfunding is er een nabetaling binnen gekomen: de rente van 1 t/m 14 oktober (aflos datum).
Alles bij elkaar is er 35 maanden rente betaald (de werkelijke looptijd), voor een project wat na 36 maanden boetevrij vervroegd afgelost moet worden.
De boete rente (of 1 maand rente indien lager dan de standaard boete) ontbreekt dus nog.
pi_206707098
Tijdelijke terugtrekking Hieronymusstraat 36 te Tilburg
Beste investeerder,

In overleg met de projecteigenaar is besloten om dit project tijdelijk terug te trekken. Alle tot nu toe gedane toezeggingen zullen worden geannuleerd.
Uiteraard hopen wij dat jullie mee zullen doen in een van onze andere openstaande projecten.

Met vriendelijke groet,
Team SamenInGeld
pi_206707549
Formeel on topic: de vastgoedproblemen in het VK zijn aanzienlijk, dalende huizenprijzen verwacht, kadaster- en aflossingsproblemen, hogere inflatie en dito rente en een zwakke Britse pond. Bij Corbelo komen daar de bedrijfsproblemen nog bij. Als ik me goed herinner had Corbelo 14 projecten verkocht en díe zouden uiterlijk deze maand worden afgelost. We zullen nog wel wat geduld moeten hebben vrees ik, uiteindelijk zullen de projecten wel verkocht worden maar niet tegen de destijds geplande prijzen.
pi_206708298
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Tijdelijke terugtrekking Hieronymusstraat 36 te Tilburg

Tijdelijke terugtrekking Bastion 171 te Lelystad

Beste investeerder,

In overleg met de projecteigenaar is besloten om dit project tijdelijk terug te trekken. Alle tot nu toe gedane toezeggingen zullen worden geannuleerd.
Uiteraard hopen wij dat jullie mee zullen doen in een van onze andere openstaande projecten.
pi_206708783
Het zou me niets verbazen als er nog meer projecten teruggetrokken worden op SiG. En dan in januari weer opnieuw worden aangeboden.
pi_206708825
Exclusieve uitnodiging KoM inzake financiering bouwkavels
SPOILER
pi_206708903
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:42 schreef probablyunsure het volgende:
Het zou me niets verbazen als er nog meer projecten teruggetrokken worden op SiG. En dan in januari weer opnieuw worden aangeboden.
Zou voor mij wel een grotere kans geven om mee te doen, zelfde op CCF. Ga nu geen 18 maands project starten die 2x een vrh peilmoment meenemen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_206709131
quote:
99s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:52 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Zou voor mij wel een grotere kans geven om mee te doen, zelfde op CCF. Ga nu geen 18 maands project starten die 2x een vrh peilmoment meenemen.
In het geval can SIG betreft het beide keren een 3 jaars project, dus daarbij wordt de impact alleen verschoven. Als het projecten betreft die geen veelvoud van hele jaren zijn (of lopen tot na de invoering van de werkelijk rendement heffing) is er een vooraf definieerbaar voordeel te behalen, in de ander gevall is het verschuiving/uitstel lijkt me.
pi_206709166
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:15 schreef tnhb het volgende:

[..]
In het geval can SIG betreft het beide keren een 3 jaars project, dus daarbij wordt de impact alleen verschoven. Als het projecten betreft die geen veelvoud van hele jaren zijn (of lopen tot na de invoering van de werkelijk rendement heffing) is er een vooraf definieerbaar voordeel te behalen, in de ander gevall is het verschuiving/uitstel lijkt me.
Wat betreft de 18 maanden heb je daar natuurlijk gelijk in. Realiseerde ik me na het posten ook.

In het geval bij SIG is het risico op vervroegd aflossen aanzienlijk, dan heb ik toch liever dat het project in januari start ipv november, dan heb je dat peilmoment toch maar mooi binnen
pi_206709919
quote:
99s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:19 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Wat betreft de 18 maanden heb je daar natuurlijk gelijk in. Realiseerde ik me na het posten ook.

In het geval bij SIG is het risico op vervroegd aflossen aanzienlijk, dan heb ik toch liever dat het project in januari start ipv november, dan heb je dat peilmoment toch maar mooi binnen
Als je het toch precies wilt duiden, kan je pas per 1 april investeren. i.v.m. peildatumarbitrage. Je kan dan 6 maanden per jaar wat doen :O
pi_206710068
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:25 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Als je het toch precies wilt duiden, kan je pas per 1 april investeren. i.v.m. peildatumarbitrage. Je kan dan 6 maanden per jaar wat doen :O
Bij crowdfunding is dat toch nooit hard te maken omdat je elk project afzonderlijk beoordeelt. Er valt toch niets te zeggen als je aangeeft dat je de aangeboden projecten in november en december niet aantrekkelijk vindt om in te investeren. Het is m.i. anders dan investeren in een fonds of etf's waar je die afweging niet kan maken.
pi_206710109
Eerste publicatie op 16 nov 2022 | Laatst gewijzigd op 16 nov 2022
Vastgoed Belang: particuliere verhuurder wordt wegbelast
De fiscale plannen voor volgend jaar treffen kleine, particuliere verhuurders hard. Velen van hen zullen de aankoop en verhuur van een woning mede door de hogere belastingdruk niet meer kunnen financieren, waarschuwt Vastgoed Belang.

SPOILER
pi_206710280
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Bij crowdfunding is dat toch nooit hard te maken omdat je elk project afzonderlijk beoordeelt. Er valt toch niets te zeggen als je aangeeft dat je de aangeboden projecten in november en december niet aantrekkelijk vindt om in te investeren. Het is m.i. anders dan investeren in een fonds of etf's waar je die afweging niet kan maken.
Helemaal mee eens. Die regels spelen in principe helemaal niet bij crowdfinance. Ook op bijvoorbeeld vervroegde aflossing in deze periode heb je in dit geval geen enkele invloed.
pi_206710480
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:25 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Theoretisch heb je gelijk, maar hoe gaat dat 100% correct zonder forse adminstratieve last gecontroleerd worden? Ik heb bijvoorbeeld deze week (en ook komende weken staat er nog wat in de planning) een deel van m'n investeringen bij een partij waar ik beleg een deel verkocht, simpel omdat ik niet tevreden ben over hun dienstverlening (en kosten) en ik ga daar dit jaar helemaal stoppen. Dan ga begin volgend jaar bij een andere, waar ik ook al beleg, weer rustig opnieuw investeren. Hoe gaat iemand me daarvoor "straffen" en vertellen dat ik dat niet mag? Bij crowdfunding is dat helemaal niet te "bestraffen", want de projecten in nov en dec voldeden niet aan je wensen, die in januari weer wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door tnhb op 17-11-2022 17:45:23 ]
pi_206710535
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Die regels spelen in principe helemaal niet bij crowdfinance. Ook op bijvoorbeeld vervroegde aflossing in deze periode heb je in dit geval geen enkele invloed.
Precies dus niet zo moeilijk doen. Valt toch niet te controleren.
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:42:40 #19
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206717594
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:59 schreef Slingervinger het volgende:
Formeel on topic: de vastgoedproblemen in het VK zijn aanzienlijk, dalende huizenprijzen verwacht, kadaster- en aflossingsproblemen, hogere inflatie en dito rente en een zwakke Britse pond. Bij Corbelo komen daar de bedrijfsproblemen nog bij. Als ik me goed herinner had Corbelo 14 projecten verkocht en díe zouden uiterlijk deze maand worden afgelost. We zullen nog wel wat geduld moeten hebben vrees ik, uiteindelijk zullen de projecten wel verkocht worden maar niet tegen de destijds geplande prijzen.
De aanduiding in het door MaxCF op 7 september verspreide overzicht met "estimated repayment month: October-November" moest volgens mij geïnterpreteerd worden als "eind oktober of begin november". Want in hun begeleidende mail stond:

Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in één of meerdere leningen van Corbelo Group. Afgelopen dinsdagavond 6 september hadden wij een live sessie over de Corbelo Group. Tijdens de live sessie hebben we besproken dat er een mogelijkheid is dat deze partij binnen 4 tot 8 weken 14 panden zal aflossen. Zoals beloofd sturen wij hierbij een overzicht van alle leningen.

Nog helemaal niets gehoord van MaxCF. Uit andere berichtgeving begreep ik dat het voor deze 14 panden om 1 koper ging. Dus ik vrees nu langzamerhand een beetje dat deze koper zich alsnog heeft teruggetrokken.
Als dat idd het geval is dan hebben zowel Corbelo als MaxCF een behoorlijk probleem natuurlijk....

Ik heb geen zin om MaxCF weer te contacten, maar ze zullen toch hoe dan ook binnenkort hierover iets moeten gaan roepen. Hopelijk valt het allemaal mee en ben ik slechts een notoire doemdenker.
pi_206717796
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:42 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
De aanduiding in het door MaxCF op 7 september verspreide overzicht met "estimated repayment month: October-November" moest volgens mij geïnterpreteerd worden als "eind oktober of begin november". Want in hun begeleidende mail stond:

Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in één of meerdere leningen van Corbelo Group. Afgelopen dinsdagavond 6 september hadden wij een live sessie over de Corbelo Group. Tijdens de live sessie hebben we besproken dat er een mogelijkheid is dat deze partij binnen 4 tot 8 weken 14 panden zal aflossen. Zoals beloofd sturen wij hierbij een overzicht van alle leningen.

Nog helemaal niets gehoord van MaxCF. Uit andere berichtgeving begreep ik dat het voor deze 14 panden om 1 koper ging. Dus ik vrees nu langzamerhand een beetje dat deze koper zich alsnog heeft teruggetrokken.
Als dat idd het geval is dan hebben zowel Corbelo als MaxCF een behoorlijk probleem natuurlijk....

Ik heb geen zin om MaxCF weer te contacten, maar ze zullen toch hoe dan ook binnenkort hierover iets moeten gaan roepen. Hopelijk valt het allemaal mee en ben ik slechts een notoire doemdenker.
Gisteren Max hierover aan de lijn gehad. Alles liep nog op schema en volgende week mogen we een mail verwachten.
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:13:50 #21
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206717906
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:02 schreef quepos het volgende:
Gisteren Max hierover aan de lijn gehad. Alles liep nog op schema en volgende week mogen we een mail verwachten.
Dat zei ik toch al, ik ben een notoire doemdenker! >:) :Y
Dank voor je bericht Quepos. Dan wachten we die mail maar met veel belangstelling af. Net zoals de door Obli aangekondigde mail van CRE betreffende aflossing Duitse appartementen.
Met herinvesteren word ik wat terughoudend. In woelige tijden geldt voor mij "Cash is King"..
pi_206718523
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:13 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Dank voor je bericht Quepos. Dan wachten we die mail maar met veel belangstelling af. Net zoals de door Obli aangekondigde mail van CRE betreffende aflossing Duitse appartementen.
Met herinvesteren word ik wat terughoudend. In woelige tijden geldt voor mij "Cash is King"..
Helaas is dat vanwege de inflatie niet meer het geval. Wel wordt het interessanter om in depositos te gaan.
pi_206719223
ValueCh*m, lineair 36 maanden met ruime LTV dekking, linkje wordt gewaardeerd

https://www.collincrowdfund.nl/valuechem-b-v/
pi_206719568
quote:

[..]
6 September: binnen 4-8 weken worden er 14 panden afgelost is de bedoeling.

18 November: volgende week sturen we een mail.

Hoe komt Max op het idee om dit te qualificeren als "alles loopt nog op schema" als er volgende week een mail verstuurd gaat worden. Immers: als er binnen de toegezegde 8 weken afgelost wordt (die overigens al voorbij zijn) hoeft er helemaal geen mail verstuurd te worden.

Ik lees in jouw reactie dat Max je verteld heeft: reken maar niet op aflossing volgende week, maar we gaan het uitleggen, maar dan niet zo rechtuit. (maar mogelijk ben ik een beetje een zwart kijker).

[ Bericht 0% gewijzigd door ETphonehome op 18-11-2022 14:56:05 ]
pi_206719779
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:13 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
En hier is dan de mail, ik schat dat ze bij CrE op vrijdagmiddag om 2 uur de deur achter zich dicht trekken:
SPOILER
"Hallo, we denken dat we gaan verlengen, verwacht aub geen aflossing volgende week"
pi_206719901
quote:

[..]
Bedankt voor het delen, ik lees hier eigenlijk iets bijzonders. Zo'n 10 weken geleden werd er gecommuniceerd dat er binnen 4 tot 8 weken een groot aantal panden afgelost zou worden. Inmiddels is die termijn dus al twee weken voorbij en wordt er nog steeds aangegeven dat alles op schema loopt, dat is dus bijzonder.

Dan zijn er een paar mogelijkheden: of ze hebben ons 10 weken geleden niet de waarheid verteld en wisten toen al dat het langer ging duren, of er zijn in de tussentijd feiten gewijzigd waarvan ze de investerders niet op de hoogte willen brengen want daar hebben ze inmiddels minimaal 2 weken de tijd voor gehad maar niet dus gedaan (ze waren misschien nog een feestje aan het vieren?) . In beide gevallen loopt het volgens schema maar vertellen ze niet de waarheid aan de investeerders. Een derde optie is dat het niet volgens schema loopt en ze dus niet de waarheid vertellen.
pi_206720086
quote:
Jammer dat geen hypotheek wordt gegeven op Beuningsesteeg 2
pi_206720097
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 14:08 schreef tnhb het volgende:

[..]
Bedankt voor het delen, ik lees hier eigenlijk iets bijzonders. Zo'n 10 weken geleden werd er gecommuniceerd dat er binnen 4 tot 8 weken een groot aantal panden afgelost zou worden. Inmiddels is die termijn dus al twee weken voorbij en wordt er nog steeds aangegeven dat alles op schema loopt, dat is dus bijzonder.

Dan zijn er een paar mogelijkheden: of ze hebben ons 10 weken geleden niet de waarheid verteld en wisten toen al dat het langer ging duren, of er zijn in de tussentijd feiten gewijzigd waarvan ze de investerders niet op de hoogte willen brengen want daar hebben ze inmiddels minimaal 2 weken de tijd voor gehad maar niet dus gedaan (ze waren misschien nog een feestje aan het vieren?) . In beide gevallen loopt het volgens schema maar vertellen ze niet de waarheid aan de investeerders. Een derde optie is dat het niet volgens schema loopt en ze dus niet de waarheid vertellen.
En een vierde optie is dat ze 10 weken geleden een vaag verhaaltje van de geldnemer dankbaar hebben aangegrepen om de investeerders voorlopig weer even aan het lijntje te kunnen houden.
pi_206720389
Project gve
quote:
Recent heeft u geïnvesteerd in project 26234 | Verbouwing pand IOME. Het doelbedrag voor dit project is niet binnen de gestelde tijd bijeen gebracht. Het project is daarmee niet tot stand gekomen en zal door ons worden teruggetrokken. Dit zal ook zichtbaar worden in uw statistieken
pi_206720440
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 14:08 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik twijfel of dit allemaal met opzet is gedaan en dat het mogelijk meer naïviteit is (wat overigens net zo kwalijk zou zijn). Iedereen met wat ervaring kon aan zien komen dat de beloofde nieuwe deadlines van Corbelo nooit waargemaakt zouden worden. Er had dus vaker gecommuniceerd moeten worden zonder dat daar eerst naar gevraagd hoeft te worden. Overigens dank daarvoor Quepos
pi_206720455
Wat ik graag van Max zou willen weten is of de andere schuldeisers van C*rbell* afbetaald worden. Dat is denk ik het grootste risico, dat derden (leveranciers en aannemers etc.) beslagen gaan leggen op de cash en de cashflow.

In een groot ontwikkelingsproject waar ik wat mee te maken had, heeft de ontwikkelaar de boel op verschillende manieren enorm verneukt, maar de ontwikkeling loopt wel door omdat de bank met alle hypotheekrechten de aannemers etc. aan het betalen is en iedere keer de kredietruimte vergroot. Als ik het goed begrijp is Max hier de enige geldschieter. De crowd zal minder geneigd zijn om nieuw krediet te geven om de boel weer vlot te trekken, met het risico dat de ontwikkeling stilvalt. Dat is een risico van crowdfunding dat ik nu pas goed voor ogen krijg. Hm.
pi_206720603
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 13:00 schreef Crowdmeister het volgende:
ValueCh*m, lineair 36 maanden met ruime LTV dekking, linkje wordt gewaardeerd

https://www.collincrowdfund.nl/valuechem-b-v/
Hierbij
https://www.collincrowdfu(...)a6472831c9ca94080e43

[ Bericht 7% gewijzigd door KrekelJapie op 18-11-2022 16:48:45 ]
pi_206720741
quote:
Bij mij werkt de link niet krijg mededeling geen resultaten gevonden
pi_206720769
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 15:34 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Daarnet werkte ie wel. Ging ook wel heel erg snel vol.
pi_206720821
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 15:34 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Ze hebben de -b-v uit de linknaam gehaald. De nieuwe link is: https://www.collincrowdfu(...)a6472831c9ca94080e43

[ Bericht 11% gewijzigd door KrekelJapie op 18-11-2022 16:49:12 ]
pi_206721211
Aankoop pand Café de Zaak (26734)

Erik en Monique Langedijk zijn gezamenlijk eigenaar van Café de Zaak in Beuningen, het enige echte café in Beuningen. In de afgelopen 12 jaar hebben zij er ‘de huiskamer van Beuningen’ van gemaakt. In het café richten zij zich op een breed publiek via brede programmering met daarin live muziek, pubquizes en het ondernemerscafé.

De afgelopen 12 jaar waren ze huurders van het pand, echter, nu is er de mogelijkheid om het pand aan te kopen. Dit zien zij dan ook als een grote kans voor het café. Door het uitbreiden van de voorzieningen en het verduurzamen van het pand worden ze met het café nog slagvaardiger. Voor de aankoop en verduurzaming zijn ze op zoek naar investeerders. Deze lening is hypothecair gedekt met een totale LTV van 71%.

Belangrijkste kenmerken van deze lening:
Kredietbedrag: ¤ 460.000,-
Leenvorm: Vastgoed
Looptijd: 60 maanden
Rente: 8%
Belangrijkste zekerheden:
- Hypothecaire dekking
- Achterstellingsverklaring
- Non-onttrekkingsverklaring

Als gewaardeerd investeerder geven wij u graag de eerste mogelijkheid tot investeren. Het project gaat voor u open op maandag 21 november om 11.00 uur. Via deze link kunt u het project als eerste inzien. https://www.geldvoorelkaa(...)=26734&code=LA26734i
  vrijdag 18 november 2022 @ 16:39:09 #38
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206721404
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 15:01 schreef Gustaf86 het volgende:
Wat ik graag van Max zou willen weten is of de andere schuldeisers van C*rbell* afbetaald worden. Dat is denk ik het grootste risico, dat derden (leveranciers en aannemers etc.) beslagen gaan leggen op de cash en de cashflow.
Hoewel ik de betekenis van onderstaand bericht niet helemaal kan duiden, zou het misschien toch wel eens een antwoord op jouw vraag kunnen zijn, Gustaf.

SPOILER
In deze alfabetische lijst staat ook Corbelo Property Ltd.
pi_206721637
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 16:39 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Hoewel ik de betekenis van onderstaand bericht niet helemaal kan duiden, zou het misschien toch wel eens een antwoord op jouw vraag kunnen zijn, Gustaf.

SPOILER
In deze alfabetische lijst staat ook Corbelo Property Ltd.
Dank voor posten. In de lijst van af te lossen Corbelo's zijn er 27 van Corbelo Group Ltd en 9 van Corbelo Property Ltd die alle 9 een aflossingsdatum volgend jaar hebben. In sep 22 al een winding up petition indienen is dus rijkelijk vroeg en zegt derhalve veel. MAX heeft wel wat uit te leggen denk ik
pi_206721869
Heeft de rondleiding en proeverij bij DIT Bier al plaatsgevonden?
Ik heb hier niets van gehoord
pi_206721997
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 17:01 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Dank voor posten. In de lijst van af te lossen Corbelo's zijn er 27 van Corbelo Group Ltd en 9 van Corbelo Property Ltd die alle 9 een aflossingsdatum volgend jaar hebben. In sep 22 al een winding up petition indienen is dus rijkelijk vroeg en zegt derhalve veel. MAX heeft wel wat uit te leggen denk ik
Sinds Liz Truss de macht greep is er zoveel gebeurd in de Britse vastgoed markt, dat het de vraag is of die pakket verkoop van al die panden wel is doorgegaan. Een nieuwe prime minister heeft daar niet veel voor veranderd ben ik bang. MCF heeft zeker wat toe te lichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Crowdmeister op 18-11-2022 18:40:54 ]
pi_206722371
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 15:01 schreef Gustaf86 het volgende:

In een groot ontwikkelingsproject waar ik wat mee te maken had, heeft de ontwikkelaar de boel op verschillende manieren enorm verneukt, maar de ontwikkeling loopt wel door omdat de bank met alle hypotheekrechten de aannemers etc. aan het betalen is en iedere keer de kredietruimte vergroot. Als ik het goed begrijp is Max hier de enige geldschieter. De crowd zal minder geneigd zijn om nieuw krediet te geven om de boel weer vlot te trekken, met het risico dat de ontwikkeling stilvalt. Dat is een risico van crowdfunding dat ik nu pas goed voor ogen krijg. Hm.
Maar dan nog heb je recht op eerste hypotheek toch? Die kan toch alleen doorgehaald worden bij de notaris bij ontvangst van het geld? Ik snap nog niet helemaal hoe andere schuldeisers aan dat geld kunnen komen.
pi_206722608
Dit staat me niet aan.
Kijk maar eens op de Facebookpagina van de Corbelo Group
pi_206722742
quote:
CCF heeft de link uit de lucht gehaald omdat het project dreigde vol te komen tijdens de pre-publicatie. Rest (40%) wordt volgende week tijdens publicatie gefund.
pi_206722854
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 18:36 schreef Slijker het volgende:
Dit staat me niet aan.
Kijk maar eens op de Facebookpagina van de Corbelo Group
Ik kan geen recente info vinden, kun je iets specifieker zijn, linkje wellicht?
pi_206723190
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 18:55 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ik kan geen recente info vinden, kun je iets specifieker zijn, linkje wellicht?
Ik weet niet of dit bedoeld wordt, maar de eigenaar van Corbelo is actief op social media over zijn privé activiteiten. Ontzettend dom als je ziet hoe de vlag ervoor staat. Denk dat de gemiddelde investeerder liever ziet welke inspanningen worden verricht om leningen af te lossen dan fotos te plaatsen van polo wedstrijden en safari's.
Ook de video tijdje terug in zn kloffie met sirenes op de achtergrond sprak weinig professionaliteit uit.
pi_206723238
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 18:12 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Maar dan nog heb je recht op eerste hypotheek toch? Die kan toch alleen doorgehaald worden bij de notaris bij ontvangst van het geld? Ik snap nog niet helemaal hoe andere schuldeisers aan dat geld kunnen komen.
Een hypotheekrecht an sich levert geen geld op. Pas bij verkoop komt er geld tevoorschijn. De koopprijs is bij executie meestal lager. En er komen nog allerlei kosten bij. Als er geëxecuteerd moet worden gaan we met een beetje mazzel slechts een deel krijgen.
pi_206723441
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:25 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
Een hypotheekrecht an sich levert geen geld op. Pas bij verkoop komt er geld tevoorschijn. De koopprijs is bij executie meestal lager. En er komen nog allerlei kosten bij. Als er geëxecuteerd moet worden gaan we met een beetje mazzel slechts een deel krijgen.
Ja dat begrijp ik, maar mijn vraag/opmerking was tov concurrente schuldeisers.

Zie deze link, maar dat is NL, niet naar Brits recht

https://ondernemersplein.(...)xEAAYASAAEgIQTPD_BwE

[ Bericht 16% gewijzigd door Crowdmeister op 18-11-2022 19:42:24 (Aanvulling) ]
pi_206724737
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 17:01 schreef Slingervinger het volgende:
Zie
SPOILER
voor een register van geregistreerde openstaande leningen en geregistreerde aflossingen.
pi_206724935
quote:
Lees maar ff het verhaal van 26 september
pi_206725003
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 20:46 schreef Slijker het volgende:

[..]
Lees maar ff het verhaal van 26 september
Sorry ik bedoel 27 september.
De Corbelo man heeft in korte tijd wel erg veel hooi op zijn vork genomen.
Snap niet dat een platform daar zo in mee kan gaan. Ondernemer is pas bezig!
  zaterdag 19 november 2022 @ 10:54:53 #53
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206731439
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 20:49 schreef Slijker het volgende:

[..]
Wisten we al een beetje dat dit geen bijster intelligente vogel is.... En een dergelijk figuur krijgt het alleen voor elkaar om zó veel leningen af te sluiten, bij een club die nog veel incompetenter is.,

En dan lijkt het er óók nog eens op dat Corbelo niet het enige zorgenkind van MaxCF is.

We gaan het meemaken allemaal. Als ze eergisteren nog aan Quepos hebben gezegd dat alles met Corbelo op schema ligt en dat we in de komende week een mail gaan krijgen, dan moeten we nog maar heel even geduld hebben. Maar ik ben sceptisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door InVestEerder op 19-11-2022 14:57:38 ]
pi_206731444
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 20:49 schreef Slijker het volgende:

[..]
Inderdaad dit is gewoon een cowboy (of erger). Enige verklaring lijkt mij dat men destijds in de rij stond voor MAX projecten, ze waren in no-time vol en je was blij als je er tussen kon komen. Dat kwam ook doordat er vaak grote jongens meededen, een enkele keer zelfs in één keer het hele bedrag. Dat gaf ook vertrouwen naar investeerders toe en verleidde MAX mogelijk om minder kritisch te zijn: de projecten kwamen toch wel vol
pi_206735207
@Max_Crowdfund, lezen jullie mee?
  zaterdag 19 november 2022 @ 16:16:57 #56
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206735541
In juni van dit jaar had ik een mailwisseling, over hun dashboard, met 1 van de beide heren van CRE. Deze schreef me toen;

SPOILER
Dit is inderdaad korte tijd het geval geweest. De kolom "beoogde aflossingsdatum" bestaat nog wel steeds, maar ondertussen hebben ze al die data maar weer verwijderd. Schiet ook bepaald niet op met deze club....!

[ Bericht 1% gewijzigd door InVestEerder op 19-11-2022 16:28:22 ]
pi_206738004
Ontwikkelaars raken duurdere huizen steeds moeilijker kwijt (FD)

SPOILER

[ Bericht 46% gewijzigd door obligataire op 19-11-2022 20:08:08 ]
Pecunia non olet
pi_206739016
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 16:16 schreef InVestEerder het volgende:
De kolom "beoogde aflossingsdatum" bestaat nog wel steeds, maar ondertussen hebben ze al die data maar weer verwijderd
Bij mij is deze bij alle projecten (op twee na, maar die zijn nog niet gestart) nog steeds ingevuld. In het begin was het een floating date als deze leeg was en dus van geen waarde, maar dat lijkt ook voorbij te zjn. Of de datums ook gehaald gaan worden is wat anders.
pi_206743905
Morgen 2 nieuwe bij MAX, 1 in VK en 1 in Duitsland met maar liefst 17% rente. Ben benieuwd hoe die VK-lening gaat lopen
  zondag 20 november 2022 @ 11:23:45 #60
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206743945
We waren gisteren bij Veera in Eindhoven,

Kreeg een email met de vraag naar onze ervaring. (zie onderstaand)

Het verliep zeer vreemd,

Bij ontvangst werden we naar een tafel verwezen.
We hebben direct gemeld dat we gebruik wilde maken van de Incentives (gereserveerd vanuit de toegezonden email). Daar werd in eerste instantie op gemeld dat die verlopen was. Op aandrang van de email dat die verlengd was tot eind van het jaar kon in overleg met de manager wel door gaan MAAR de drankjes zouden voor eigen rekening zijn. Aangezien we de email van de verlenging bij ons hadden, was er weer overleg. Toen konden de drankjes dan wel weer.
Na een wijntje werden we doorverwezen naar een andere tafel, waarna de bestellingen niet liepen zoals bedoeld, wat werd toegewezen aan de tafelwissel..
Uiteindelijk lekker gegeten. Een fooi gegeven voor de aanwezige personeelsleden.
Aangezien we weten dat we zeker niet de eerste waren die gebruik maakte van de incentives, een zeer vreemde gang van zaken.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206744106
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 11:18 schreef Slingervinger het volgende:
Morgen 2 nieuwe bij MAX, 1 in VK en 1 in Duitsland met maar liefst 17% rente. Ben benieuwd hoe die VK-lening gaat lopen
Het project Wolsfeld van MCF heeft een eerste vervallen rentetermijn op 12 november en is nog niet bijgeschreven. Ze zijn wel eens laat, maar dit is een volle week.
Ik beleg zelf pas weer iets bij MCF als de aflossingen op Gelsenkirchen in december worden bijgeschreven, ik breid niet uit iig, ook niet tegen 17%.
Ik heb ook nog twee Corbelo's, ik vind het wel mooi zo.

[ Bericht 3% gewijzigd door Crowdmeister op 20-11-2022 11:46:27 (Aanvulling) ]
pi_206745527
Die zit er dus ook behoorlijk in en heeft er net als jullie een hard hoofd in. Ik sta gelukkig van buiten mee te kijken.

https://twitter.com/peter(...)z4_dkUwPaN0reLxzLY9g
pi_206746367
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 11:18 schreef Slingervinger het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de achterliggende risk/reward berekening die er toe geleid heeft dat het Duitse project tegen 17% aangeboden wordt. Volgens de pitch een LTV van zo'n 64%.
Keek net even op de Max site, en zie dat het echt geen typefout is van je.

Ik ben nooit begonnen bij Max, en gezien het huidige gerommel ga ik dat (voorlopig) niet doen ook.
pi_206746863
Ligt het nu aan mij? Ik meen dat je voorheen bij MAX een lijst kon vinden met daarop alle projecten waarin je hebt geïnvesteerd en de al ontvangen rente en aflossing. Maar ik vind die lijst niet meer terug. Vergis ik mij nu?

[Edit]
Laat ik ook goed nieuws toevoegen. Leningnr. 976755 (Blis Trading Limited) blijkt te zijn afgelost. Het betrof een lening van ¤140.000 voor 6 maanden tegen 11%. Van de ¤100,- die ik heb geïnvesteerd, is ¤104,91 teruggekomen. Maar dit soort dingen zijn nu niet erg overzichtelijk op de site terug te vinden.

[ Bericht 23% gewijzigd door Groepfunder op 20-11-2022 14:54:59 ]
pi_206747420
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 14:42 schreef Groepfunder het volgende:
Ligt het nu aan mij? Ik meen dat je voorheen bij MAX een lijst kon vinden met daarop alle projecten waarin je hebt geïnvesteerd en de al ontvangen rente en aflossing. Maar ik vind die lijst niet meer terug. Vergis ik mij nu?

[Edit]
Laat ik ook goed nieuws toevoegen. Leningnr. 976755 (Blis Trading Limited) blijkt te zijn afgelost. Het betrof een lening van ¤140.000 voor 6 maanden tegen 11%. Van de ¤100,- die ik heb geïnvesteerd, is ¤104,91 teruggekomen. Maar dit soort dingen zijn nu niet erg overzichtelijk op de site terug te vinden.
Vroeger stonden onder menu-item "Investeringen" inderdaad 3 tab bladen: "Investments", "Repayments Status" en "Upcoming Payments". De middelste is sinds kort verdwenen, en dat is de lijst die je waarschijnlijk bedoelt.
pi_206747656
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 11:00 schreef Bieselke het volgende:

[..]
In eerste helft van November wordt dat project afgehandeld.
*kijkt naar kalender*
*zwijgt*
Met deze CRE-style kalender is het nu nog ruim in de eerste helft van november ;-)
pi_206748098
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 14:20 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ik ben vooral benieuwd naar de achterliggende risk/reward berekening die er toe geleid heeft dat het Duitse project tegen 17% aangeboden wordt. Volgens de pitch een LTV van zo'n 64%.
Keek net even op de Max site, en zie dat het echt geen typefout is van je.

Ik ben nooit begonnen bij Max, en gezien het huidige gerommel ga ik dat (voorlopig) niet doen ook.
Berekening LTV: Lening 700K, gedekt door 2e Hypo 1000K en gedeeltelijke (hoe groot?) materiële borg 95K: 700/(1000+95)=63,9%.

Hoogte en uitstaand bedrag 1e Hypo zie ik nergens vermeld, lijkt me toch wel relevant.

:W
pi_206748400
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 15:39 schreef delcielo het volgende:

[..]
Berekening LTV: Lening 700K, gedekt door 2e Hypo 1000K en gedeeltelijke (hoe groot?) materiële borg 95K: 700/(1000+95)=63,9%.

Hoogte en uitstaand bedrag 1e Hypo zie ik nergens vermeld, lijkt me toch wel relevant.

:W
Eens, het hele project is mij overigens niet helemaal duidelijk, als ik het goed zie is het een cementboer die een villa in de verkoop heeft maar het geld nu nodig heeft voor niet nader benoemde construction sites in Berlijn en Magdeburg
pi_206748856
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 15:08 schreef delcielo het volgende:
Vroeger stonden onder menu-item "Investeringen" inderdaad 3 tab bladen: "Investments", "Repayments Status" en "Upcoming Payments". De middelste is sinds kort verdwenen, en dat is de lijst die je waarschijnlijk bedoelt.
Dank, dan heb ik het toch goed onthouden. De lijst met "Upcoming Payments" begint bij mij met "24-01-2022". Het betreft leningnr. 609325. Volgens het betaalschema is er nog niet één keer rente uitbetaald. Gelukkig klopt dat niet. Volgens het transactieoverzicht is er op 24-2-2022, 25-03-2022, 26-04-2022, 22-06-2022, 03-08-2022, 24-08-2022, 6-10-2022, 8-11-2022 wél rente uitbetaald. Maar van keurig maandelijks rente betalen is duidelijk geen sprake. MAX maakt er een zoekplaatje van. Kijk ik vervolgens naar mijn portefeuille, dan staat daar keurig dat er geen achterstanden zijn. Maar ik zou denken dat de laatste betaling van september is (termijn 8) en dat ik toch erg dicht op mijn eerste 45+ dagen vertraging moet zitten.

Oh ja, anders dan bij andere platforms kan geld terugboeken alleen afgerond op euro's. (geen centen!)

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 20-11-2022 16:33:02 ]
pi_206752827
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 16:18 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Dank, dan heb ik het toch goed onthouden. De lijst met "Upcoming Payments" begint bij mij met "24-01-2022". Het betreft leningnr. 609325. Volgens het betaalschema is er nog niet één keer rente uitbetaald. Gelukkig klopt dat niet. Volgens het transactieoverzicht is er op 24-2-2022, 25-03-2022, 26-04-2022, 22-06-2022, 03-08-2022, 24-08-2022, 6-10-2022, 8-11-2022 wél rente uitbetaald. Maar van keurig maandelijks rente betalen is duidelijk geen sprake. MAX maakt er een zoekplaatje van. Kijk ik vervolgens naar mijn portefeuille, dan staat daar keurig dat er geen achterstanden zijn. Maar ik zou denken dat de laatste betaling van september is (termijn 8) en dat ik toch erg dicht op mijn eerste 45+ dagen vertraging moet zitten.

Oh ja, anders dan bij andere platforms kan geld terugboeken alleen afgerond op euro's. (geen centen!)

SPOILER
Als je een punt (.) maakt ipv een komma (,) pakt hij wél centen.
pi_206753200
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 13:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Die zit er dus ook behoorlijk in en heeft er net als jullie een hard hoofd in. Ik sta gelukkig van buiten mee te kijken.

die heeft overal een hard hoofd in. moet je niet meer zo serieus nemen,
pi_206754766
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 13:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Ik heb geen twitteraccount en kan het dus niet lezen, is er van de tekst iets te kopieren en plakken?
pi_206755691
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 21:40 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ik heb geen twitteraccount en kan het dus niet lezen, is er van de tekst iets te kopieren en plakken?
twitter
pi_206757629
GVE link:

Afgelopen week hebben wij u geattendeerd op onderstaande investeringskans:

Aankoop pand Café de Zaak (26734)

Deze e-mail is een friendly reminder dat dit project vandaag exclusief voor u opengaat om 11:00 uur.

https://www.geldvoorelkaa(...)=26734&code=LA26734i
Pecunia non olet
pi_206757883
Of deze staat ook open:

Herfinanciering Dammers Vastgoed (25956)

https://www.geldvoorelkaa(...)=25956&code=DA25956i
pi_206759096
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2022 10:40 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Of deze staat ook open:

Herfinanciering Dammers Vastgoed (25956)

https://www.geldvoorelkaa(...)=25956&code=DA25956i
Is dat de zoon van Jan Dammers? De gokkasten man die in het vastgoed ging?
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
  maandag 21 november 2022 @ 12:37:21 #77
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206759372
De door Obli vorige week aangekondigde e-mail van CRE aangaande aflossing 'Drie appartementengebouwen Kleinau', is binnen.
Tsja, wat moet ik er van zeggen....Snap niet dat dat ze het niet op reguliere manier hebben geherfinancierd, dan was het allemaal veel sneller gegaan.
pi_206759461
Linkje Collin steakhouse de Pijp.
https://www.collincrowdfu(...)2b7052edf8adfca621ea
pi_206759682
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:37 schreef InVestEerder het volgende:
De door Obli vorige week aangekondigde e-mail van CRE aangaande aflossing 'Drie appartementengebouwen Kleinau', is binnen.
Tsja, wat moet ik er van zeggen....Snap niet dat dat ze het niet op reguliere manier hebben geherfinancierd, dan was het allemaal veel sneller gegaan.
Heb je een mail gehad of is de aflossing op je rekening gestort?
  maandag 21 november 2022 @ 13:07:39 #80
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206759745
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 13:03 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Heb je een mail gehad of is de aflossing op je rekening gestort?
Nee, een e-mail waarin wordt gezegd dat ze nog 100k nodig hebben. T/m woensdag 16u kan men zijn (of haar) interesse kenbaar maken bij CRE
pi_206759878
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 13:07 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Nee, een e-mail waarin wordt gezegd dat ze nog 100k nodig hebben. T/m woensdag 16u kan men zijn (of haar) interesse kenbaar maken bij CRE
Aha, dat lijkt me dus niet een mail die naar alle huidige investeerders is gestuurd (ik heb in elk geval niets ontvangen), maar ik neem aan een aanbod om deel te nemen naar potentiele liefhebbers voor de laatste 100k.
pi_206760299
quote:

[..]
Zo kapitaalkrachtig qua liquiditeit is HPI blijkbaar niet dat hij dat zelf niet kan betalen van eigen geld
  maandag 21 november 2022 @ 14:01:15 #83
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206760407
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 13:20 schreef tnhb het volgende:

[..]
Aha, dat lijkt me dus niet een mail die naar alle huidige investeerders is gestuurd (ik heb in elk geval niets ontvangen), maar ik neem aan een aanbod om deel te nemen naar potentiele liefhebbers voor de laatste 100k.
Klopt!
Maar dit verhaal is natuurlijk weer een beetje ongeloofwaardig als je op 21 oktober al een update hebt geplaatst dat je aan het wachten bent op de laatste betaling(en) om daarna te kunnen aflossen. En woensdag jl. hebben ze nog tegen Obli gezegd dat er eventueel genoeg andere gegadigden waren. Enfin, die zijn dan nu kennelijk allemaal afgehaakt....

Het maakt mij persoonlijk niet veel uit want de rente loopt netjes door. Maar de communicatie bezorgt mij regelmatig jeuk.
pi_206761767
9% project geldvoorelkaar zonder problemen afgerond
Depot gebruikt voor de laatste 2 termijnen. Lening is afgelost.Project: EazeGames (18510)

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 21-11-2022 16:12:30 ]
pi_206765031
quote:

[..]
quote:

[..]
fout gelezen, verwijderd

[ Bericht 11% gewijzigd door cubje op 21-11-2022 18:13:17 ]
pi_206766546
Voor de liefhebbers. De site van Max werkt weer. De 17% lening staat nog open. Bijna vol.
pi_206767710
Box 3 bij Collin.

SPOILER
pi_206770360
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 11:23 schreef Zeghomaar het volgende:
We waren gisteren bij Veera in Eindhoven,

Kreeg een email met de vraag naar onze ervaring. (zie onderstaand)

Het verliep zeer vreemd,

Bij ontvangst werden we naar een tafel verwezen.
We hebben direct gemeld dat we gebruik wilde maken van de Incentives (gereserveerd vanuit de toegezonden email). Daar werd in eerste instantie op gemeld dat die verlopen was. Op aandrang van de email dat die verlengd was tot eind van het jaar kon in overleg met de manager wel door gaan MAAR de drankjes zouden voor eigen rekening zijn. Aangezien we de email van de verlenging bij ons hadden, was er weer overleg. Toen konden de drankjes dan wel weer.
Na een wijntje werden we doorverwezen naar een andere tafel, waarna de bestellingen niet liepen zoals bedoeld, wat werd toegewezen aan de tafelwissel..
Uiteindelijk lekker gegeten. Een fooi gegeven voor de aanwezige personeelsleden.
Aangezien we weten dat we zeker niet de eerste waren die gebruik maakte van de incentives, een zeer vreemde gang van zaken.
Vreemd. Ik heb recent (doordeweeks) ook gebruik gemaakt van de incentive en alles verliep vlekkeloos. Heerlijk gegeten van het proeverij-menu en bij het afrekenen was de rekening voldaan (uiteraard wel een fooi achtergelaten voor het vriendelijke personeel).
pi_206773934
ter info

GVE project Steenvlinder Vredeskerk Venray.
Gisteren op BNR radio / nu podcast / Vastgoed Gezocht / leidt zelfbouw tot meer betaalbare woningen , gepresenteerd door Maarten De Gruyter Maarten Bouwhuis nu met Marnix Norder van Steenvlinder.
(circa 24 min), heeft geïnspireerd om ook wat in Venray te doen. Toch geen onaardige toko.

https://www.bnr.nl/podcas(...)-betaalbare-woningen.

Tipje > GVE linkje op de site zetten.
pi_206774216
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:35 schreef peterc het volgende:
ter info

Gisteren op BNR radio / nu podcast / Vastgoed Gezocht / leidt zelfbouw tot meer betaalbare woningen , gepresenteerd door Maarten De Gruyter Maarten Bouwhuis nu met Marnix Norder van Steenvlinder.
(circa 24 min), heeft geïnspireerd om ook wat in Venray te doen. Toch geen onaardige toko.

Het is een gesponsorde aflevering van mogelijk. Die zullen niet zo snel een linkje naar gve plaatsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 22-11-2022 14:18:06 ]
pi_206778101
quote:
ter info

Goede podcast inderdaad, maakt veel duidelijk.
Mijns inziens liggen er in de hoek van transformaties op dit moment de meeste kansen. Grote gebouwen kunnen vaak voor degelijke prijzen worden aangekocht en worden ondersteund door gemeenten die leegstand willen verminderen.
Bij een volledig nieuw gebouw op een nieuw aangekocht stuk grond zijn de prijzen geen pretje. Zeker i.c.m. met warmtepomp/zonnepanelen wordt een nieuwe tussenwoning (eigen ervaring) pas verkrijgbaar vanaf 350k, als je de (af)bouw laat doen.
Transformatie en zelfbouw lijkt me dus een erg goede en veel goedkopere oplossing.
pi_206778241
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 16:39 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Goede podcast inderdaad, maakt veel duidelijk.
Mijns inziens liggen er in de hoek van transformaties op dit moment de meeste kansen. Grote gebouwen kunnen vaak voor degelijke prijzen worden aangekocht en worden ondersteund door gemeenten die leegstand willen verminderen.
Bij een volledig nieuw gebouw op een nieuw aangekocht stuk grond zijn de prijzen geen pretje. Zeker i.c.m. met warmtepomp/zonnepanelen wordt een nieuwe tussenwoning (eigen ervaring) pas verkrijgbaar vanaf 350k, als je de (af)bouw laat doen.
Transformatie en zelfbouw lijkt me dus een erg goede en veel goedkopere oplossing.
Goede podcast inderdaad, maakt veel duidelijk (vandaar het tipje aan GVE om evt hiernaar te verwijzen in een e-mailtje of update-tje voor hun project Vredeskerk) / programma sponsor is Mogelijk ,https://www.mogelijk.nl/ toch ff anders als GVE
pi_206778346
Aankondiging update MAX

quote:
Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in één of meerdere leningen van Corbelo Group. Op dit moment ontvangen wij veel vragen over de stand van zaken omtrent de leningen die in november afgelost moeten worden. Wij begrijpen deze vragen en willen alle investeerders graag een update geven. Daarom hebben wij vanmiddag een gesprek ingepland staan met de directeur van Corbelo Group.

Uiteraard zullen wij hier een uitgebreide update van sturen. Deze ontvang je later deze week.

Mochten er naar aanleiding van deze mail nog vragen zijn, dan kun je reageren op deze mail of bellen naar +31 10 307 0948.

Met vriendelijke groet,

Het Max Crowdfund team
We wachten het weer af.
pi_206778353
Mail MAX: ze hebben vandaag een gesprek met de Corbeloman, verslag later in de week. Ben benieuwd
pi_206778399
CRE 3 appt gebouwen duitsland

"Op dit moment wachten wij op de laatste overboeking(en) ter aflossing van de Crowdrealestate Lening. Na controle bij de notaris kan de aflossing vervolgens plaatsvinden. Tot en met de aflossingsdatum blijft uw investering rentedragend. In tegenstelling tot een eerder bericht, zal u voor het einde van de looptijd van de verlenging, te weten eind december 2022, worden afgelost, conform Crowdrealestate voorwaarden."

Welke verlenging? Welk eerder bericht?

CRE suckt echt enorm in hun communicatie. Het is dat de rente altijd netjes wordt voldaan, maar of ik mijn investering in het landgoed nog ga betalen weet ik niet....
pi_206778810
Update project V*rs en F*n (Voordegroei):

SPOILER
Heb ik geen probleem mee. Tijdens corona hebben ze geen enkele keer gevraagd om de aflossing op te schorten hoewel ze wel geraakt werden (minder fruitpakketten op kantoor locaties), in een update gaven ze aan de bedrijfsactiviteiten wat verlegd te hebben waardoor de impact beperkt bleef en ze het verlies daarvan konden omzetten in meer omzet in de andere activiteiten.
pi_206779688
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 17:43 schreef Soulfreak het volgende:
Update project V*rs en F*n (Voordegroei):

SPOILER
Heb ik geen probleem mee. Tijdens corona hebben ze geen enkele keer gevraagd om de aflossing op te schorten hoewel ze wel geraakt werden (minder fruitpakketten op kantoor locaties), in een update gaven ze aan de bedrijfsactiviteiten wat verlegd te hebben waardoor de impact beperkt bleef en ze het verlies daarvan konden omzetten in meer omzet in de andere activiteiten.
Ietsje meer rente voor iets meer risico door de vertraagde aflossing (geen zin om uit te rekenen hoeveel het precies scheelt), maar niet echt een significante wijziging dus ik vind het verder ook wel best. Blijkbaar waren ze ook keurig op tijd met hun verzoek, dat is bij sommige "ondernemers" wel eens anders.
Ik hoop dat Voordegroei wel een stemming organiseert als er wel een grote wijziging is, want we staan zo wel voor een voldongen feit.
pi_206779693
Grote lening CCF, vervroegde aflossing ligt voor de hand. Linkje wordt gewaardeerd.

https://www.collincrowdfund.nl/j-stienstra-box-3/
pi_206780124
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 18:44 schreef Crowdmeister het volgende:
Grote lening CCF, vervroegde aflossing ligt voor de hand. Linkje wordt gewaardeerd.

Met zo'n groot bedrag is er vast geen linkje nodig
pi_206780138
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 19:58 schreef FrenkDeTank het volgende:
Box 3 bij Collin.

SPOILER
Leuke rente, twijfels over de werkelijke waarde van het onderpand.
Vanaf de buitenkant (streetview) nogal vervallen, de afgelopen 10 jaar is er praktisch geen onderhoud uitgevoerd. WOZ waarde van het pand zelf wordt niet genoemd (alleen van de hele vastgoedportefeuille), verder ook geen foto's van de binnenkant. Stond midden 2015 te koop voor 364.500, de marktwaarde is volgens pitch inmiddels 625.000. De winkel/horecaruimte op de begane grond is al zeker sinds 2009 niet als zodanig in gebruik.
Aan de andere kant, 8% rente voor een eerste hypotheek op een woning die zo te zien best geschikt is om in hokjes aan arbeidsmigranten te verhuren, in elk geval niet voor een gezin met kinderen. Lijkt me dat je het pand, als je er een zak geld tegenaan gooit, ook kunt opknappen en verbouwen naar twee of drie keurige appartementen maar blijkbaar levert kamerverhuur meer op.
pi_206780399
quote:

"Van der Laenstraat 49, 49 A en 49 49a"
Doet er niet zo toe maar mijn nieuwsgierigheid is gewekt: zijn dit nou 2, 3 of 4 verschillende adressen?
pi_206780449
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 19:06 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Misschien niet, maar ik hoef in ieder geval niet meer te kijken wanneer hij live gaat als ik op pad ben.
pi_206780537
quote:

[..]
eens maar voor deze mogelijk wel https://www.collincrowdfund.nl/farahani-bouw-b-v/
pi_206780552
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 18:44 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Ietsje meer rente voor iets meer risico door de vertraagde aflossing (geen zin om uit te rekenen hoeveel het precies scheelt), maar niet echt een significante wijziging dus ik vind het verder ook wel best. Blijkbaar waren ze ook keurig op tijd met hun verzoek, dat is bij sommige "ondernemers" wel eens anders.
Ik hoop dat Voordegroei wel een stemming organiseert als er wel een grote wijziging is, want we staan zo wel voor een voldongen feit.
Wat betreft dat uitrekenen, dat doet Excel voor me. Het nieuwe betaalschema moet ik toch aanpassen naar mijn wensen om gelijk te zijn aan wat ik gebruik in mijn grote totaalbestand. Het verschil komt totaal op het netto rentebedrag (dus minus de fee) van deze maand.
pi_206782153
Zijn er meer die de website van crowdrealestate momenteel niet kunnen bereiken? (of gaat er bij mij iets fout)
pi_206783061
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 20:38 schreef tnhb het volgende:
Zijn er meer die de website van crowdrealestate momenteel niet kunnen bereiken? (of gaat er bij mij iets fout)
Nee ik had het probleem ook. Ik probeer morgen wel weer, geen zin om er veel tijd in te steken. Edit: inmiddels doet 'ie het weer :)
  dinsdag 22 november 2022 @ 22:35:49 #107
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_206783883
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 17:57 schreef Slingervinger het volgende:
Eerste dreigende default op MAX

SPOILER
dit is overigens een kleintje met maar 3 leningen op MAX
Nou de actie van MAX heeft geholpen, afgelopen week zijn de drie ontbrekende rentebetalingen binnengekomen...
pi_206784214
quote:

Wel een risico dat je 2 maal vrh mag betalen, waarbij je in 2024 alleen rendement voor de overheid aan het maken bent
pi_206784583
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 19:30 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
eens maar voor deze mogelijk wel https://www.collincrowdfund.nl/farahani-bouw-b-v/
Deze wordt misschien begin 2023 al afgelost. Niets voor mij.
pi_206785025
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 00:24 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Deze wordt misschien begin 2023 al afgelost. Niets voor mij.
En een flinterdunne dekking.
pi_206785672
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 06:56 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
En een flinterdunne dekking.
Er zijn twee mogelijkheden: het o/g wordt vlot verkocht en dan ben je bedankt met hooguit een paar tientjes rente. Of het wordt een lijdensweg met veel mailtjes van Collin Beheer en moet je nog maar afwachten of alles terug komt.

Terwijl een degelijk project als de Kraanpoort nog steeds maar op 70% staat. 8)7
Ook een beetje mijn eigen schuld trouwens want als het te lang duurt ga ik soms een beetje schuiven met de inleg ten gunste van een project dat wel vlot volloopt. Zoals Doodewaard, die zit nu bijna vol nadat ze de rente verhoogd hebben en de looptijd verkort.
Pecunia non olet
pi_206786809
quote:

https://www.collincrowdfu(...)564e8422e7798d865cdf
pi_206787794
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 23:02 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Wel een risico dat je 2 maal vrh mag betalen, waarbij je in 2024 alleen rendement voor de overheid aan het maken bent
onderpand 1e hypotheek is niet gedekt en het zal mindere dekking worden in de huidige tijd.
pi_206787914
Project Dammers Vastgoed bij Geldvoorelkaar met een looptijd van 36 maanden heeft de rente van 7% naar 8% verhoogd.
https://www.geldvoorelkaar.nl/mijn/mijn-projecten/project?id=25956
pi_206788121
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:04 schreef ML45 het volgende:
Project Dammers Vastgoed bij Geldvoorelkaar met een looptijd van 36 maanden heeft de rente van 7% naar 8% verhoogd.
https://www.geldvoorelkaar.nl/mijn/mijn-projecten/project?id=25956
Ik kreeg de mail ook. Toch ergens een foutje in de automatische mailer van GvE:

SPOILER
Ik heb niet geïnvesteerd in dit project, nu met 8% wordt de rente/risico verhouding wel interessant wmb.
(Luxe) probleem is dat er op dit moment teveel interessante projecten zijn om ze allemaal mee te pakken. Ik ga dus steeds kritischer krenten uit de pap vissen.

Overigens heb ik op mijn kortst lopende GvE project al weer 11 termijnen ontvangen, al lang niets meer geïnvesteerd.
pi_206788200
GVE

Lening is afgelost.
23-11-2022
Project: Holbox III (19031)
pi_206788503
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:16 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ik kreeg de mail ook. Toch ergens een foutje in de automatische mailer van GvE:

SPOILER
Ik heb niet geïnvesteerd in dit project, nu met 8% wordt de rente/risico verhouding wel interessant wmb.
(Luxe) probleem is dat er op dit moment teveel interessante projecten zijn om ze allemaal mee te pakken. Ik ga dus steeds kritischer krenten uit de pap vissen.

Overigens heb ik op mijn kortst lopende GvE project al weer 11 termijnen ontvangen, al lang niets meer geïnvesteerd.
Snelle update van GvE m.b.t. de verkeerde mail:

quote:
Zojuist heeft u een e-mail ontvangen inzake project 25956 - Herfinanciering Dammers Vastgoed. Deze mailing is, per abuis, ook naar investeerders gegaan die niet in dit project hebben geïnvesteerd. Excuses voor het ongemak.

Wilt u toch nog investeren in dit project of uw investeringsbedrag ophogen? Dan heeft u tot donderdagmiddag 24 november 15:00 uur de tijd. Daarna gaat dit project in voorpublicatie op onze website. Login op uw account en ga naar ‘Mijn projecten’. Selecteer project 25956 en klik op ‘Nu investeren’. Vul het gewenste bedrag in, hiermee wordt uw huidige investering overschreven.

Klik hier voor het project. Werkt de link niet? Plaats dan de volgende url in uw browser: https://www.geldvoorelkaa(...)=25956&code=DA25956i. Mocht u vragen over deze renteverhoging hebben, dan kunt u contact opnemen met onze medewerkers van de afdeling Klantenservice via info@geldvoorelkaar.nl of via 085-2733465. Wij helpen u graag verder!
Met vriendelijke groet,

Klantenservice Geldvoorelkaar.nl
pi_206788588
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:56 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
onderpand 1e hypotheek is niet gedekt en het zal mindere dekking worden in de huidige tijd.
Inderdaad.
Overwaarde in de rest van de portefeuille zou in principe voldoende comfort moeten bieden, alleen jammer dat daar de Rabobank ertussen zit.
pi_206788781
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:47 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Inderdaad.
Overwaarde in de rest van de portefeuille zou in principe voldoende comfort moeten bieden, alleen jammer dat daar de Rabobank ertussen zit.
Maar genoeg in de portefeuille om in de vrije markt te verkopen. Deze mevrouw zal het nooit op een gedwongen verkoop aan laten komen lijkt me.
pi_206789419
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Snelle update van GvE m.b.t. de verkeerde mail:
[..]

Zou dit normaal wel meepakken, nu niet omdat nummer 126 er niet bij zit.dat houd de vader zelf zo te lezen. lijkt mij een aannemelijker verhaal wanneer je het hele pand koopt.
pi_206790968
quote:
ter info

Project is teruggetrokken
quote:
Recent heeft u geïnvesteerd in project 26927 – Aankoop Vredeskerk Venray Steenvlinder. Ondanks dat 507 investeerders zich hebben ingeschreven voor het project, is het onzeker of het doelbedrag gehaald gaat worden. Daarom is door de ondernemer besloten om het project op andere wijze te financieren. Daarnaast onderzoekt hij op welke wijze toekomstige projecten van Steenvlinder voorgelegd zullen worden aan investeerders via Geldvoorelkaar.nl. Bij publicatie zullen deze projecten als eerst aan u voorgelegd worden. Namens de ondernemer bedanken we u voor het vertrouwen.
Misschien gaan ze nu naar mogelijk?
pi_206791711
M*sut T*mmerbedr. gaat de eind deze maand af te lossen lening herfinancieren, weer voor 12 maanden. Wel een procentje meer rente.
pi_206791871
Update van SiG m.b.t. de projecten van N. van S.

SPOILER
Tot op heden heb ik de indruk dat we naar omstandigheden netjes op de hoogte worden gehouden.
pi_206792896
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:09 schreef lykkefund het volgende:
M*sut T*mmerbedr. gaat de eind deze maand af te lossen lening herfinancieren, weer voor 12 maanden. Wel een procentje meer rente.
Ik heb hierover nog geen mailtje van Collin.
pi_206793155
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 17:39 schreef Slijker het volgende:

[..]
Ik heb hierover nog geen mailtje van Collin.
Krijg je misschien ook niet.
https://www.collincrowdfund.nl/mesut-timmerbedrijf-2/
pi_206793302
quote:
Och ja, zie hem staan bij toekomstige investeringskansen.
pi_206793316
quote:
6 toekomstige investerings kansen, met verschillende soorten zekerheden en robuustheid. 1 overeenkomst: allen met 8% of meer rente. Dat is volgens mij lang geleden, dat alles wat in de pijplijn zit op minimaal 8% zit.
pi_206793340
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 18:14 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
6 toekomstige investerings kansen, met verschillende soorten zekerheden en robuustheid. 1 overeenkomst: allen met 8% of meer rente. Dat is volgens mij lang geleden, dat alles wat in de pijplijn zit op minimaal 8% zit.
Lijkt ook nodig omdat de meeste projecten met lagere rente moeilijk(er) vol komen.
pi_206793430
quote:
vorige financiers krijgen waarschijnlijk voorrang, linkje wordt gewaardeerd
pi_206793657
Wat opvalt in vergelijking met Mesut I is dat het bedrijfspand nog steeds niet gebouwd is, misschien omdat de bouwkosten gestegen zijn? Heeft wel altijd keurig betaald en ondertussen ook nog afgelost op de hypotheek op het woonhuis zo te zien
pi_206794108
Voor de (paarden) liefhebber leuk klein projectje. https://www.collincrowdfu(...)8f4fdf4839a8d8d12352
pi_206794241
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor de (paarden) liefhebber leuk klein projectje. https://www.collincrowdfu(...)8f4fdf4839a8d8d12352
Toch wel apart, als je 4,5 ton overwaarde in je huis hebt zitten, je geen 25k kan financieren uit eigen middelen.
pi_206794546
quote:
Is hij wel een beetje laat mee, lening loopt af over 3 dagen.
pi_206794844
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:39 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Is hij wel een beetje laat mee, lening loopt af over 3 dagen.
Hoop dat ie snel vol loopt, ik sla over. Laat mijn centjes maar netjes terugkomen.
pi_206795418
quote:

[..]
Ik zit pas 3 jaar bij CCF, dit is zonder samenwerkingsverband met Matching Capital een van de grootste leningen die ik gezien heb. Zit toch al meer dan de helft vol.
pi_206795678
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:55 schreef quepos het volgende:

[..]
Hoop dat ie snel vol loopt, ik sla over. Laat mijn centjes maar netjes terugkomen.
zeker weten.ik sla ook over.
pi_206798382
quote:

[..]
Morgen ff oude- en nw pitch met cijfertjes (W&V en balansjes) langs elkaar leggen, maar neig naar opm Quepos
pi_206798447
quote:

[..]
Ik denk er ook zo over. Er zal nog een hele tsunami aan herfinancieringen op ons af komen dus dat maakt dat ik ze erg voorzichtig benader. Mesut bijvoorbeeld heeft voor 970K aan vlottende activa op zijn balans staan. Dat lijkt me erg veel voor een timmerbedrijf met een jaaromzet van < 8 ton. Riekt een beetje naar gebakken lucht. Anderzijds vind ik het prima als de nieuwe lening rond komt (ben ik van de oude af :) )
Pecunia non olet
pi_206798731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:41 schreef obligataire het volgende:

[..]
Mesut bijvoorbeeld heeft voor 970K aan vlottende activa op zijn balans staan. Dat lijkt me erg veel voor een timmerbedrijf met een jaaromzet van < 8 ton. Riekt een beetje naar gebakken lucht.
Daarover staat bij Toelichting jaarcijfers:
quote:
De vlottende activa en de langlopende schulden bestaan voor een bedrag van ¤ 650.000 uit een financiering die nog niet is uitbetaald aan de ondernemer ten behoeve van de bouw van het bedrijfspand waarvan de grond reeds is aangekocht.
pi_206799441
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 01:09 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Daarover staat bij Toelichting jaarcijfers:
[..]

Dit roept bij mij minstens zoveel vragen op. Grond onder de vlottende activa? Grond gekocht maar financiering nog niet ontvangen?

Ik brand hier mijn vingers niet aan.
Pecunia non olet
pi_206800182
GvE Project uit 2014:

SPOILER
Het was toen der tijd een project van 36 maanden. Duurt allemaal wel erg lang maar gelukkig komt er nog wat sap uit de citroen als als er maar lang genoeg geperst wordt. De aanhouder wordt beloont zullen we maar zeggen.
pi_206800307
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:21 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Toch wel apart, als je 4,5 ton overwaarde in je huis hebt zitten, je geen 25k kan financieren uit eigen middelen.
Ach met stenen kan je niet betalen en banken staan niet in de rij met een paraplu als ze een depressie zien aankomen. De cijfers lijken niet slecht en het recreatie concept dat via de website gepresenteerd wordt lijkt me bij deze tijd passen waarin mensen meer in Nl bivakkeren in de vakanties en een natuurlijke ervaring willen hebben.
pi_206800496
GVE Ecoweed

SPOILER
pi_206800652
CCF
Ik krijg 2 bedragen van Valentino Meerzorg bijgeschreven anders dan in het terugbetaalschema. Minder uiteraard. Hij zal wel weer iets hebben geregeld. Waarschijnijk iets zieligs met zijn grootmoeder of zoiets.
pi_206801163
link Mesut CCF
SPOILER
Op 26 november 2022 zou de volledige lening van Mesut Timmerbedrijf conform het betaalschema afgelost worden. De ondernemer heeft ervoor gekozen om de bestaande Collin lening via een nieuwe campagne bij Collin Crowdfund te herfinancieren. Middels deze nieuwe financiering zal uw huidige investering worden afgelost. Naar verwachting zal op korte termijn het openstaand saldo van uw investering op uw Rekening Courant worden bijgeschreven onder doorberekening van dagrente.
Deze nieuwe campagne van de ondernemer zal binnenkort live gaan op ons platform. Wij willen u een eerste investeringskans bieden voorafgaand aan de publieke livegang.
pi_206801265
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:46 schreef zeeland6 het volgende:
link Mesut CCF
SPOILER
Op 26 november 2022 zou de volledige lening van Mesut Timmerbedrijf conform het betaalschema afgelost worden. De ondernemer heeft ervoor gekozen om de bestaande Collin lening via een nieuwe campagne bij Collin Crowdfund te herfinancieren. Middels deze nieuwe financiering zal uw huidige investering worden afgelost. Naar verwachting zal op korte termijn het openstaand saldo van uw investering op uw Rekening Courant worden bijgeschreven onder doorberekening van dagrente.
Deze nieuwe campagne van de ondernemer zal binnenkort live gaan op ons platform. Wij willen u een eerste investeringskans bieden voorafgaand aan de publieke livegang.

Nu maar hopen dat ie snel volloopt, maar ben er bang voor.
pi_206801369
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:46 schreef zeeland6 het volgende:
link Mesut CCF
SPOILER

Je vraagt je toch af waarom de herfinanciering niet eerder is opgestart... Daarnaast als de doorlooptijd langer dan 1 week is, vind ik ook dat er gezien de stijgende rente een vergoeding tegenover mag staan. SiG, doet dit beter en berekend bij te late aflossing dubbele dagrente. Vraag is of dat redelijk is, maar Colin stapt hier weer heel makkelijk overheen.
pi_206802620
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 08:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dit roept bij mij minstens zoveel vragen op. Grond onder de vlottende activa? Grond gekocht maar financiering nog niet ontvangen?

Ik brand hier mijn vingers niet aan.
Zoals het er staat zou die nog niet ontvangen financiering niet voor de grond zijn maar voor de bouw van het bedrijfspand op die grond. Bouw nog niet gestart dus geld ervoor nog niet uitbetaald. Wat ik mis is waarom die bouw nog niet begonnen is en wanneer er dan wel een keer begonnen wordt.
Bij deze herfinanciering staat ook dat de ondernemer verwacht gedurende de looptijd zijn woning in de verkoop te plaatsen en daarmee de financiering af te lossen. Maar dat stond ook bij bij de eerste lening en is dus niet gebeurd.

Zelf doe ik ook niet mee, ook om een andere reden. Ik heb de afgelopen tijd voorschot genomen op nog terug te ontvangen gelden bij de investering in een aantal projecten en wil nu eerst weer eens quite staan bij mezelf, dus even geen geld om nu te investeren. Dat zeg ik nu al maanden tegen mezelf en iedere keer is er toch weer een aantrekkelijk project waarin ik toch weer investeer maar nu wil ik gewoon echt even pas op de plaats maken.
pi_206804365
Nog voor de eerste aflossing al liquiditeit problemen bij de pizzabakker uit Tilburg.

SPOILER
pi_206810518
Slechts 20% is opnieuw bij Mesut ingestapt. Hij zal een groot aantal nieuwe investeerders nodig hebben.
pi_206810673
Die zullen ook denken waarom er een jaar na de eerste lening voor een bedrijfspand nog geen bedrijfspand is gebouwd en de privé woning nog niet iin de verkoop is gegaan, zoals wel stond in de pitch.
Ik had ook wel wat meer info over dat te bouwen bedrijfspand willen zien. Wanneer denkt hij wel te gaan bouwen en wat is de locatie van de aangekochte kavel ervoor?
pi_206811513
Groot samenwerkingsproject MC en CCF, nog niet op de CCF website te zien.

Bij dit soort grote projecten zie ik altijd wat grotere risico's. LTV van 22.5% klinkt leuk, maar de waarde wordt bepaald door de business en organisatie eromheen en met de hypotheek krijg je alleen een geasfalteerd weiland. En als het zo prachtig is moet een bank voor dit soort bedragen toch ook wel te porren zijn?

Misschien ben ik wat negatief, maar ik geef de voorkeur aan wat overzichtelijker projecten.

https://matchingcapital.com/product/qpa/
pi_206812790
Benieuwd of onze Black Friday mail van Max over C*rbelo vandaag nog komt. Hopelijk met goed nieuws.
  vrijdag 25 november 2022 @ 10:52:03 #156
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206812860
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:42 schreef quepos het volgende:
Benieuwd of onze Black Friday mail van Max over C*rbelo vandaag nog komt. Hopelijk met goed nieuws.
Kans op mail schat ik 50%. Kans op concreet goed nieuws op 15%.
pi_206812903
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:24 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

Bij dit soort grote projecten zie ik altijd wat grotere risico's. LTV van 22.5% klinkt leuk, maar de waarde wordt bepaald door de business en organisatie eromheen en met de hypotheek krijg je alleen een geasfalteerd weiland. En als het zo prachtig is moet een bank voor dit soort bedragen toch ook wel te porren zijn?

Misschien ben ik wat negatief, maar ik geef de voorkeur aan wat overzichtelijker projecten.

Maar bij executie met zo'n lage LTV, staat er vast heel snel een andere parkeerplaats beheerder op die tegen een discount zo'n lap parkeergrond kan bemachtigen. Deze doe ik wel mee als er een link is.
pi_206812953
Project van Lex op zijn eigen platform
https://www.all4funding.n(...)pothecaire-zekerheid
pi_206813744
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:52 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Kans op mail schat ik 50%. Kans op concreet goed nieuws op 15%.
Ik begrijp niet waarom dit zo lang moet duren, gesprek met C-baas was dinsdagmiddag. Het zou vanwege VRH mooi zijn als de meeste aflossingen nog dit jaar zouden komen -zoals in oktober beloofd- maar dat lijkt me te optimistisch
pi_206814011
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:04 schreef KrekelJapie het volgende:
Project van Lex op zijn eigen platform
https://www.all4funding.n(...)pothecaire-zekerheid
Ik weet niet of dat verstandig van Lex is...is toch wel erg belangenverstrengeling.
pi_206815084
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Klein wel maar leuk vinden de investeerders hem toch niet aangezien hij binnen de fok investeerders niet vooruit te branden is. Op papier ziet het er wel aardig uit maar zonder degelijke zekerheden is 8% zelfs voor een dergelijk project al aan de lage kant.
Als hij open gaat komt hij vast wel vol maar niet door mij.
pi_206815117
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:43 schreef Red_arrow het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat verstandig van Lex is...
Ik vind het heel dom.
  vrijdag 25 november 2022 @ 14:26:02 #163
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206815494
Betaling Funding Circle is binnen. Gaat de goede kant op.
  vrijdag 25 november 2022 @ 15:07:13 #164
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206816133
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 17:07 schreef cubje het volgende:
CRE 3 appt gebouwen duitsland

"Op dit moment wachten wij op de laatste overboeking(en) ter aflossing van de Crowdrealestate Lening. Na controle bij de notaris kan de aflossing vervolgens plaatsvinden. Tot en met de aflossingsdatum blijft uw investering rentedragend. In tegenstelling tot een eerder bericht, zal u voor het einde van de looptijd van de verlenging, te weten eind december 2022, worden afgelost, conform Crowdrealestate voorwaarden."

Welke verlenging? Welk eerder bericht?

CRE suckt echt enorm in hun communicatie. Het is dat de rente altijd netjes wordt voldaan, maar of ik mijn investering in het landgoed nog ga betalen weet ik niet....
Zowel bij CRE als MaxCF heb ik altijd het gevoel dat ons bij lange na niet het complete verhaal verteld wordt.
Zoals met dit project ook weer. Gaat maar over 650k met en minimale investering van 100k. Dus slechts maximaal 6 investeerders nodig!!
Op 29 september verscheen reeds de update:
"Halverwege oktober 2022 wordt u als investeerder afgelost. De propositie zal worden geherfinancierd middels een private placement. De afwikkeling hiervan duurt nog enkele weken".

Vorige week zeggen ze nog tegen Obli dat ze op slechts1 betaling wachten en andere gegadigden achter de hand hebben. Wat een amateuristisch gedoe toch dit! Je weet al maanden van te voren waar de einddatum van een project ligt. Dan analyseer je even de actuele status, maak samen met de leningnemer een plan van aanpak en voer dat uit. Hoe moeilijk kan het zijn allemaal?

Leningnemer = eigenaar platform en dat blijft maar schuren voor mij.
Rentebetalingen zijn inderdaad altijd netjes maar toch ga ik afbouwen bij CRE. Ze zijn niet eerlijk.
pi_206816353
Voor de liefhebber link van een non publieke funding ccf.
SPOILER

[ Bericht 25% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-11-2022 17:38:48 ]
  vrijdag 25 november 2022 @ 15:32:41 #166
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206816509
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 15:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor de liefhebber link van een non publieke funding ccf.
SPOILER
Er wordt door CCF nadrukkelijk gevraagd om deze link niet te delen. Dan moet je dat ook niet doen, vind ik.
pi_206816693
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 15:32 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Er wordt door CCF nadrukkelijk gevraagd om deze link niet te delen. Dan moet je dat ook niet doen, vind ik.
Hier een closed crowd van KoM, bevat geen verzoek tot niet delen voor het geval iemand daar problemen mee zou hebben
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Slingervinger op 25-11-2022 15:54:32 ]
pi_206816831
quote:

[..]
99% ltv aflossingsvrij. Zit er dik in dat de ltv snel boven de 100% uitkomt.
pi_206818512
quote:

[..]
Als jij die mening toegedaan bent moet je deze post niet op deze manier quoten. Je deelt dan nl deze investerings link. 😀
pi_206819411
quote:
Volgens mij nog niet gemeld:
In de pre-publicatie stond de rente op 8%. Met publiek gaan / kort na publiek gaan is de rente verhoogd naar 9% zag ik gisteren.
pi_206821173
quote:

[..]
Inmiddels 231 investeerders dus waarschijnlijk is deze 'investeringskans' door Collin zelf met duizenden personen gedeeld, waaronder mijzelf. Zo streng geheim zal het dus niet zijn. Ik begrijp dat een ondernemer vele redenen kan hebben om zijn crowdfundlening niet aan de grote klok te willen hangen maar ik vind dat dit soort verborgen campagnes een deel van de waarde van crowdfunding ondermijnt. Het ontneemt ons de mogelijkheid de pitch te bespreken en elkaar op sterktes en zwakheden te wijzen, samen weten we meer en niet iedereen hoeft voor zichzelf onderzoek te doen naar de leningnemers en alle zaken die misschien weggelaten of mooier weergegeven zijn door het platform. Ook blijft zo'n verborgen lening buiten beeld bij een eventuele volgende crowdfunding. Dat zou hier ook weleens het geval kunnen zijn want het verhaal komt me erg bekend voor en ik weet zeker dat ik de website van het bedrijf een keer eerder doorgespit heb, ik vermoed in 2021 toen de heren dit bedrijf overnamen. Maar ik kan via de standaard zoekmachines niets vinden.
pi_206821251
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 18:15 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
In de pre-publicatie stond de rente op 8%. Met publiek gaan / kort na publiek gaan is de rente verhoogd naar 9% zag ik gisteren.
Viel mij ook op. Hierdoor werd ik wel even in de verleiding gebracht om ondanks mijn voornemen even pas op de plaats te maken qua nieuwe investeringen toch te investeren. Toch niet gedaan en me gehouden aan mijn voornemen, ook omdat ik vermoed dat er nu vaker projecten komen met deze hoge rentes. Er staan de laatste tijd vaker projecten langer open en ook meer open projecten tegelijk.
En was die SunlightShop eerst niet ook 8% en nu 9%? Of vergis ik met wat betreft deze?
pi_206821376
Nieuws van afgelopen woensdag maar hier nog niet gemeld.
OnePlanetCrowd wordt overgenomen door gaat fuseren met de Europese Invesdor Group
Misschien dat we het in de toekomst meer gaan zien?
pi_206821909
quote:

[..]
Nogal offtopic maar het doet me denken aan het dorp waar ik opgegroeid ben en waar de meeste roddels begonnen met het zinnetje
"Je moet het niet verder vertellen hoor, maar ..."
De bedoeling was niet zozeer gericht op het voorkomen van het verspreiden van het nieuwtje maar meer de spreker die zichzelf moreel indekte en aangaf dat je eigenlijk niet hoort te roddelen. Het roddelcircuit werd er in elk geval niet door gehinderd.
pi_206822047
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:23 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Maar ik kan via de standaard zoekmachines niets vinden.
Kan natuurlijk ook even in mijn eigen mailarchief kijken. :|W Et voila:

SPOILER
pi_206823857
Ik hoop dat ze bij Max ook in t weekend werken.
Zit echt te wachten op de update over Corbelo.
Of zouden ze me wéér teleurstellen?
Of zitten ze nog te denken; hoe breng dit slechte nieuws??
pi_206823876
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:54 schreef Slijker het volgende:
Of zitten ze nog te denken; hoe breng ik dit slechte nieuws??
pi_206823920
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 18:15 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
De Pijp oogt met deze rente als een aantrekkelijk project maar die 9% geven ze natuurlijk niet voor niets. Helaas is die oude woning nog niet verkocht. Dat kan misschien al in december geregeld zijn maar het kan ook een molensteen worden die om zijn nek hangt in de vorm van een zware schuldenlast. Daar moet hij veel stukjes vlees voor verkopen in een tijd dat de consument toch al minder te besteden heeft. Daarnaast ben ik toch al een beetje huiverig voor horecaondernemers die er een tweede toko bij nemen. Dat gaat lang niet altijd goed om redenen die men zich wel kan voorstellen. De man krijgt er een hoop werk en zorgen bij en dat kan zomaar ten koste gaan van de oude zaak. Mocht het trouwens wél allemaal goed gaan dan is deze lening natuurlijk als eerste aan de beurt om geherfinancierd te worden.
Pecunia non olet
pi_206824812
quote:
Dat het zo lang duurt zegt al genoeg, gesprek met Corbeloman was dinsdagmiddag
pi_206826685
Mis een betaling van Family Br*da. En wat ik vind op internet voorspelt niet veel goeds.

https://horecasite.nl/adv(...)struyckenplein-breda
pi_206826855
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:20 schreef quepos het volgende:
Mis een betaling van Family Br*da. En wat ik vind op internet voorspelt niet veel goeds.

https://horecasite.nl/adv(...)struyckenplein-breda
Ik heb al geinformeerd bij HCN. Ze zijn een jaar bezig en 4 betalingen waren te laat.

Ik kreeg als antwoord:
"Dank voor uw e-mail. Wij hebben contact met de ondernemers over de niet tijdige betalingen. "
pi_206826922
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:57 schreef obligataire het volgende:

[..]
De Pijp oogt met deze rente als een aantrekkelijk project maar die 9% geven ze natuurlijk niet voor niets. Helaas is die oude woning nog niet verkocht. Dat kan misschien al in december geregeld zijn maar het kan ook een molensteen worden die om zijn nek hangt in de vorm van een zware schuldenlast. Daar moet hij veel stukjes vlees voor verkopen in een tijd dat de consument toch al minder te besteden heeft. Daarnaast ben ik toch al een beetje huiverig voor horecaondernemers die er een tweede toko bij nemen. Dat gaat lang niet altijd goed om redenen die men zich wel kan voorstellen. De man krijgt er een hoop werk en zorgen bij en dat kan zomaar ten koste gaan van de oude zaak. Mocht het trouwens wél allemaal goed gaan dan is deze lening natuurlijk als eerste aan de beurt om geherfinancierd te worden.
Ik was ook aan het twijfelen. Ik ga mijn investering terugtrekken. Bedrijfsmatig OG terughoudend.
pi_206828934
quote:
Maar bij executie met zo'n lage LTV, staat er vast heel snel een andere parkeerplaats beheerder op die tegen een discount zo'n lap parkeergrond kan bemachtigen. Deze doe ik wel mee als er een link is.
https://www.crowdfundmarkt.nl heeft deze al, regelmatig staan hier ook pre-links voor grotere projecten.
pi_206830178
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:58 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
https://forum-fok.digidip(...)F8%2F25%23p206830178

[ Bericht 11% gewijzigd door KrekelJapie op 27-11-2022 16:24:10 ]
pi_206830779
quote:
Dank, deze lap tekst moet ik even een paar keer lezen en op me in laten werken. Zitten wel wat haken en ogen aan.
  zaterdag 26 november 2022 @ 19:45:05 #186
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206832342
quote:
Maak je maar vooral geen illusies over deze club!
Maar het is natuurlijk hoe dan ook stuitend om te zien hoe deze schaamteloze toko gewoon keer op keer haar eigen woorden niet nakomt. In het ultieme geval dat ze nu écht nog niet in staat geweest zouden zijn om een inhoudelijke reactie te versturen, dan hadden ze dat even netjes moeten communiceren. Kwestie van fatsoensnormen. En een dikke week geleden zeggen ze nog glashard tegen één van onze forumleden dat alles op schema loopt.....

Ik zou het niet erg vinden als dit platform snel omvalt. Kost me dan wel geld, maar dat neem ik op de koop toe. Heb geen zin om me te laten schofferen door een stelletje prutsers en ze daarvoor nog moet betalen ook.
  zaterdag 26 november 2022 @ 20:06:05 #187
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206832665
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:24 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

Ik denk dat als het mis gaat je je geld uiteindelijk wel gaat terugkrijgen. Maar persoonlijk doe ik niet mee. Om twee verschillende redenen.
1. wirwar aan b.v.'s; in totaal 15 debiteuren. Als het onverhoopt mis gaat dan wordt daar alleen de curator blij van (want voor hem is het ontrafelen van dit web een kwestie van uurtje factuurtje)
2. ondernemer zag kansen voor het aanbieden van een full service parkeerbeleving
Moderne prietpraat. Mensen willen alleen maar zo dicht mogelijk bij vliegveld parkeren, voor zo min mogelijk geld. En kennelijk doet hij dat tot op heden best goed. Die marketing-taal mag van mij wel achterwege blijven.

Ik laat deze lopen en wacht op een iets minder gecompliceerd project.
pi_206832954
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:42 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik was ook aan het twijfelen. Ik ga mijn investering terugtrekken. Bedrijfsmatig OG terughoudend.
Op de site zijn ook vragen over De Pijp gesteld:

----

Geachte investeerder,

Dank voor uw vragen,
Onderstaand de antwoorden op uw vragen:
1) Waarom hebben jullie in de pitch rechtsboven onder Ondernemer plus zijn foto een logo van Stapelfinancieringen ?

Stapelfinancieringen is de tussenpersoon die het dossier heeft voorgelegd bij Collin en die het samen met de coach hebben begeleid.

2) in de pitch hebben jullie het over een overwaarde van 200.000 euro op zijn eigen woning. Het is echter voor de investeerders niet voorgerekend m.b.t. vermoedelijke opbrengst, vraagprijs op Funda en de uitstaande hypotheek. Kunnen jullie daar duidelijkheid in scheppen?

De eigen inbreng is o.a. uit de verkoop van de eigen woning. Die bestaat dus uit ¤ 50.000 eigen middelen en de overbruggingslening van ¤ 150.000. Deze overbrugging moet bij verkoop van de woning worden afgelost (vraagprijs ¤ 450.000, huidige hypotheek ¤ 270.000)

3) er is een overbruggingslening van 150.000 euro verstrekt op basis van een tweede hypotheek, staat in de pitch. Door wie en op basis waarvan ?

Zie antwoord 2, door een investeerder obv de verwachte overwaarde bij verkoop

4) Hoe is de zekerheid gesteld door Collin Crowdfund dat de 200.000 euro overwaarde zal worden ingebracht in de transactie?

Deze wordt ingebracht middels de verstrekking van de overbruggingslening, die vervolgens moet worden afgelost uit de verkoop van de woning

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Collin Crowdfund
Pecunia non olet
pi_206833188
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:06 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik denk dat als het mis gaat je je geld uiteindelijk wel gaat terugkrijgen. Maar persoonlijk doe ik niet mee. Om twee verschillende redenen.
1. wirwar aan b.v.'s; in totaal 15 debiteuren. Als het onverhoopt mis gaat dan wordt daar alleen de curator blij van (want voor hem is het ontrafelen van dit web een kwestie van uurtje factuurtje)
2. ondernemer zag kansen voor het aanbieden van een full service parkeerbeleving
Moderne prietpraat. Mensen willen alleen maar zo dicht mogelijk bij vliegveld parkeren, voor zo min mogelijk geld. En kennelijk doet hij dat tot op heden best goed. Die marketing-taal mag van mij wel achterwege blijven.

Ik laat deze lopen en wacht op een iets minder gecompliceerd project.
Dat faillissement van (klein)dochters zit me ook niet lekker. Waar ik me ook zorgen om maak is dat Schiphol momenteel een chaos is. Is het niet het personeelstekort bij de beveiliging, dan is het een tekort bij KMar. Ik probeer persoonlijk ook op alle manieren momenteel Schiphol te vermijden en ga graag indien mogelijk vanaf een regionaal vliegveld. Ik laat m ook lopen. Op eerste oog leek de propositie een stuk aantrekkelijker toen ik vluchtig de pitch las op Matching Capital.
pi_206833461
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:45 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Maak je maar vooral geen illusies over deze club!
Maar het is natuurlijk hoe dan ook stuitend om te zien hoe deze schaamteloze toko gewoon keer op keer haar eigen woorden niet nakomt. In het ultieme geval dat ze nu écht nog niet in staat geweest zouden zijn om een inhoudelijke reactie te versturen, dan hadden ze dat even netjes moeten communiceren. Kwestie van fatsoensnormen. En een dikke week geleden zeggen ze nog glashard tegen één van onze forumleden dat alles op schema loopt.....

Ik zou het niet erg vinden als dit platform snel omvalt. Kost me dan wel geld, maar dat neem ik op de koop toe. Heb geen zin om me te laten schofferen door een stelletje prutsers en ze daarvoor nog moet betalen ook.
Het is daar een drama, en eigenlijk heb ik mijn verlies al genomen. Zeker op Corbelo! Ik hoop dat ze op Corbelo doorpakken en het gewoon op een executie aan laten komen. Het heeft lang genoeg geduurd, lijkt me
pi_206834103
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:45 schreef InVestEerder het volgende:
Ik zou het niet erg vinden als dit platform snel omvalt. Kost me dan wel geld, maar dat neem ik op de koop toe.
Ik zou dat wel erg vinden, want dat gaat mij te veel geld kosten. Maar ook ik ben niet blij met deze wijze waarop dit platform opereert. Vorig jaar werd een heel nieuw platform beloofd. Ook dat is er nog steeds niet. Afgelopen zondag schreef ik over leningnr. 609325. Dezelfde dag heb ik daarover ook vragen aan het platform gesteld, maar daarop heb ik nog geen reactie mogen ontvangen. Jammer. Ik zit in een fase van mijn leven dat alleen kortlopende projecten nog bij mij passen. Daarom was ik aanvankelijk blij met dit platform.
pi_206834475
CCF KIraanverhuur
https://www.collincrowdfund.nl/kraanverhuur-hsw-v-o-f/

Ziet er na 1e lezing wel oke uit.
Niet zo'n grote cashflow?
pi_206836478
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 15:07 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Zowel bij CRE als MaxCF heb ik altijd het gevoel dat ons bij lange na niet het complete verhaal verteld wordt.
Zoals met dit project ook weer. Gaat maar over 650k met en minimale investering van 100k. Dus slechts maximaal 6 investeerders nodig!!
Op 29 september verscheen reeds de update:
"Halverwege oktober 2022 wordt u als investeerder afgelost. De propositie zal worden geherfinancierd middels een private placement. De afwikkeling hiervan duurt nog enkele weken".

Vorige week zeggen ze nog tegen Obli dat ze op slechts1 betaling wachten en andere gegadigden achter de hand hebben. Wat een amateuristisch gedoe toch dit! Je weet al maanden van te voren waar de einddatum van een project ligt. Dan analyseer je even de actuele status, maak samen met de leningnemer een plan van aanpak en voer dat uit. Hoe moeilijk kan het zijn allemaal?

Leningnemer = eigenaar platform en dat blijft maar schuren voor mij.
Rentebetalingen zijn inderdaad altijd netjes maar toch ga ik afbouwen bij CRE. Ze zijn niet eerlijk.
En ik met jou.
Ze zijn inderdaad niet eerlijk. Je wordt maar aan het lijntje gehouden en op kritische vragen krijg je altijd een lap tekst zonder inhoud als antwoord. Gelukkig is dit mijn laatste project bij hen, flinke inleg, en hopelijk voor einde van het jaar terug. De voorinschrijvingen ga ik niet meer betalen.
pi_206837822
Hier de goede link van Quickparking.

https://www.collincrowdfu(...)02ad079092c5fe5c54ad
  zondag 27 november 2022 @ 11:49:12 #197
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206838100
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 01:36 schreef cubje het volgende:

[..]
En ik met jou.
Ze zijn inderdaad niet eerlijk. Je wordt maar aan het lijntje gehouden en op kritische vragen krijg je altijd een lap tekst zonder inhoud als antwoord. Gelukkig is dit mijn laatste project bij hen, flinke inleg, en hopelijk voor einde van het jaar terug. De voorinschrijvingen ga ik niet meer betalen.
De reden dat ze niet eerlijk zijn is natuurlijk dat ze, direct of indirect, gewoon op de loonlijst staan bij de grootste leningnemer (HPI).
Ik denk dat ze in 2015 oorspronkelijk wel met goede bedoelingen gestart zijn, maar dat ze zich toen veel te snel in het pak hebben laten naaien door HPI, omdat ze een financier voor hun plannen nodig hadden.
SPOILER
Als je kijkt wat ze werkelijk funden aan projecten die helemaal niet HPI gerelateerd zijn, dan is dat eigenlijk best heel erg mager. In dat opzicht zijn ze helemaal niet zo succesvol, vind ik.
Ik vraag me wel eens af of deze mannen zelf wel happy zijn met hun functie van 'trekpop'. Kan me dat eerlijk gezegd niet goed voorstellen....
Zeer regelmatig moeten liegen om geld... lijkt mij niet bevredigend.
pi_206840544
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:37 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik heb al geinformeerd bij HCN. Ze zijn een jaar bezig en 4 betalingen waren te laat.

Ik kreeg als antwoord:
"Dank voor uw e-mail. Wij hebben contact met de ondernemers over de niet tijdige betalingen. "
Ik lees hier https://hormax.nl/aanbod/?proptype=4®ion=0&city=Breda&search= dat het geheel (recent?) verkocht zou zijn? Ook op de site van de francisegever staat de tweede vestiging niet meer aangegeven.
pi_206840969
Linkje zorgboerderij
https://www.collincrowdfu(...)fc490dbe3487fd9153c2
2e hypotheek woonhuis en bijna volledige lineaire aflossing
  zondag 27 november 2022 @ 16:22:15 #200
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206842831
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:43 schreef KrekelJapie het volgende:
Linkje zorgboerderij
https://www.collincrowdfu(...)fc490dbe3487fd9153c2
2e hypotheek woonhuis en bijna volledige lineaire aflossing
Eigenlijk een maatschappelijk project met 8%. Dan doe ik zeker mee.
pi_206849576
Groothandel in tweedehands machines voor opticiens en oogartsen vraagt opnieuw een financiering aan.

In het verleden ¤65K geleend via CCF voor voorraaduitbreiding (bruto 8% --> netto 6,8%).
SPOILER
Nu via October ¤250K voor de aankoop van een eigen pand (bruto = netto 7,5%).

Voordeel: De organisatie heeft via de lening bij CCF laten zien dat ze al 1,5 jaar tijdig betalen.
Voordeel: 1e hypotheek op het pand
Nadeel: 100% LTV op bedrijfsmatig onroerend goed

Zelf meegedaan, ook voor platformspreiding. Doen er al meer mensen mee?

[ Bericht 0% gewijzigd door djtiesto8 op 27-11-2022 22:47:45 ]
pi_206850162
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:26 schreef djtiesto8 het volgende:
Groothandel in tweedehands machines voor opticiens en oogartsen vraagt opnieuw een financiering aan.

In het verleden ¤65K geleend via CCF voor voorraaduitbreiding (bruto 8% --> netto 6,8%).
SPOILER
Nu via October ¤250K voor de aankoop van een eigen pand (bruto = netto 7,5%).

Voordeel: De organisatie heeft via de lening bij CCF laten zien dat ze al 1,5 jaar tijdig betalen.
Voordeel: 1e hypotheek op het pand
Nadeel: 100% LTV op bedrijfsmatig onroerend goed

Zelf meegedaan, ook voor platformspreiding. Doen er al meer mensen mee?
nee looptijd veel te lang
pi_206852517
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 21:23 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Ik zou dat wel erg vinden, want dat gaat mij te veel geld kosten. Maar ook ik ben niet blij met deze wijze waarop dit platform opereert. Vorig jaar werd een heel nieuw platform beloofd. Ook dat is er nog steeds niet. Afgelopen zondag schreef ik over leningnr. 609325. Dezelfde dag heb ik daarover ook vragen aan het platform gesteld, maar daarop heb ik nog geen reactie mogen ontvangen. Jammer. Ik zit in een fase van mijn leven dat alleen kortlopende projecten nog bij mij passen. Daarom was ik aanvankelijk blij met dit platform.
Nog steeds is MAX doodstil, ben zeer benieuwd want de maand duurt nog 2 dagen. Ondanks alle -terechte- kritiek komen hun projecten toch nog steeds snel vol
pi_206852684
Mesut (2) nu live op CCF. 57%.
loopt wel goed door. Mooi.

Bijna vol in een half uur. Aflossen maar.

[ Bericht 17% gewijzigd door zeeland6 op 28-11-2022 11:32:31 ]
pi_206852824
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 23:14 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
nee looptijd veel te lang
Looptijd (60 maanden?) vind ik zelf eerder een plus.

Grootste bezwaar is eerder het platform October wat mij betreft.
Heb daar geen goede ervaringen mee zowel met de analyses van de projecten als met het rendement.

Apart trouwens dat deze mensen zich nu tot October hebben gewend en Collin niet meer meedoet. Ligt dat aan Collin (te duur?) of aan het project.
Pecunia non olet
pi_206852915
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 11:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Looptijd (60 maanden?) vind ik zelf eerder een plus.

Grootste bezwaar is eerder het platform October wat mij betreft.
Heb daar geen goede ervaringen mee zowel met de analyses van de projecten als met het rendement.

Apart trouwens dat deze mensen zich nu tot October hebben gewend en Collin niet meer meedoet. Ligt dat aan Collin (te duur?) of aan het project.
looptijd is 84 maanden
pi_206853241
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 11:08 schreef zeeland6 het volgende:
Mesut (2) nu live op CCF. 57%.
loopt wel goed door. Mooi.

Bijna vol in een half uur. Aflossen maar.
zo is dat, herfinanciering doe ik niet aan mee
pi_206853425
Winkelkarretjes op NLi betreft een herfinanciering van een lening die eigenlijk vorige week afgelost had moeten worden.

Toch erg slordig. Te laat met het regelen van je herfinanciering, geen bericht over te late aflossing en geen bericht om mee te doen aan de nieuwe lening.

Hoewel ik in dit bedrijf i.t.t. de supplanken nog wel vertrouwen heb, doe ik uit principe niet mee. Goed te zien overigens dat de lening lekker volloopt. Binnenkort de centjes weer terug met een procentje boete.
pi_206853522
quote:
Er is nog een beetje ruimte. Ik heb de automatische inschrijving toegewezen gekregen en daar laat ik het bij.

Mesut II (klinkt als een Ottomaanse Sultan :) ) zit inmiddels vol. Hoge rente, korte looptijd, dan wordt er vaak minder kritisch nagedacht lijkt het.
Pecunia non olet
pi_206853573
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 11:32 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
looptijd is 84 maanden
Hmm, 84 maanden is lang, toch heb ik die in het verleden ook meegenomen en sommige daarvan zijn ook al afgelost. Ik zie dat een beetje als een langlopend deposito zonder al teveel risico.
Pecunia non olet
pi_206854511
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:20 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik lees hier https://hormax.nl/aanbod/?proptype=4®ion=0&city=Breda&search= dat het geheel (recent?) verkocht zou zijn? Ook op de site van de francisegever staat de tweede vestiging niet meer aangegeven.
Bericht van HCN:
"Wij zijn ervan op de hoogte dat de zaak verkocht is. Wij wachten nog op het definitieve koopcontract en wanneer de overdracht is. In de tussentijd voldoen de ondernemers aan hun aflossingsverplichtingen"

Vandaag bijgeboekt.
Beter af van dit potentieel probleemproject.

[ Bericht 3% gewijzigd door zeeland6 op 28-11-2022 13:55:03 ]
  maandag 28 november 2022 @ 14:05:18 #213
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206854740
Corbelo update ontvangen van MaxCF. Ze laten hun oren echt veel te veel hangen naar die lener. De eerste de beste afspraak die ze dinsdag met hem hebben gemaakt komt hij gewoon weer doodleuk niet na.

MaxCF stuurt nu allemaal videootjes mee van panden waar hun Engelse directeur is wezen controleren. Ik heb er eentje half bekeken, maar de rest niet. Dit interesseert mij namelijk niet echt en had wat mij betreft voor intern gebruik van MaxCF bestemd mogen blijven.
Ze doen misschien wel hun best, maar het is allemaal 'drie keer niks'.
pi_206854765
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 14:05 schreef InVestEerder het volgende:
Corbelo update ontvangen van MaxCF. Ze laten hun oren echt veel te veel hangen naar die lener. De eerste de beste afspraak die ze dinsdag met hem hebben gemaakt komt hij gewoon weer doodleuk niet na.

MaxCF stuurt nu allemaal videootjes mee van panden waar hun Engelse directeur is wezen controleren. Ik heb er eentje half bekeken, maar de rest niet. Dit interesseert mij namelijk niet echt en had wat mij betreft voor intern gebruik van MaxCF bestemd mogen blijven.
hierbij de tekst van MAX
SPOILER
Dubbel gevoel: enerzijds geruststellende elementen maar ook negatieve. Hopelijk komt de beloofde spreadsheet alsnog
pi_206854838
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 14:08 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
hierbij de tekst van MAX
SPOILER
Dubbel gevoel: enerzijds geruststellende elementen maar ook negatieve. Hopelijk komt de beloofde spreadsheet alsnog
Ja precies er zitten ook elementen in waarvan ik denk er is vooruitgang. Als de hele portefeuille in één klap verkocht zou worden zou dat zelfs héél mooi zijn , maar durf er niet op te hopen eerlijk gezegd. We wachten het maar weer af tot 8 december. Geduld loont uiteindelijk het meest.
Pecunia non olet
pi_206854905
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 14:05 schreef InVestEerder het volgende:

Ik heb er één volledig bekeken omdat dat toevallig een project is waar ik in deelneem en wel benieuwd was naar de progress. Wat zal ik zeggen, het project had eind mei/begin juni afgelost moeten worden (en dus ook klaar moeten zijn) maar het is verre van klaar. We nu zo'n 6 maanden na die opleverdatum en ze lijken nog met een deel van de ruwbouw bezig te zijn, alhoewel, bezig zijn, er lijkt al langere tijd niets te zijn gedaan gezien de post en andere bende en het ontbreken van ook maar een enkel stukje gereedschap. Dit gaat niet goedkomen, als er een partij is die alles wil kopen kan de schade mogelijk beperkt blijven, anders kost elke dag wachten gewoon geld voor de investeerders en hadden ze 4 tot 5 maanden geleden gewoon moeten handelen.
pi_206855803
Er komt een herfinanciering (na verlenging van 6 maanden) aan van Gossnitz I en II (CrE):

SPOILER
Link:

SPOILER
Voor de eventuele liefhebbers: met investerings link.
Ik laat het voor wat het is: verwevenheid van het platform en de lening nemer, gecombineerd met de magere rente van 6% maken dat ik het project niet interessant genoeg vind.
De rente is trouwens gelijk aan de rente van 3.5 jaar geleden.
pi_206856156
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 15:31 schreef ETphonehome het volgende:
Er komt een herfinanciering (na verlenging van 6 maanden) aan van Gossnitz I en II (CrE):

SPOILER
Link:

SPOILER
Voor de eventuele liefhebbers: met investerings link.
Ik laat het voor wat het is: verwevenheid van het platform en de lening nemer, gecombineerd met de magere rente van 6% maken dat ik het project niet interessant genoeg vind.
De rente is trouwens gelijk aan de rente van 3.5 jaar geleden.
De rente had van mij ook wel wat hoger gemogen. De macro situatie geeft daar wel aanleiding toe. Anderzijds is de bezetting gestegen van 77% (64 op 83 woningen) naar 87% (72 op 83 woningen). Wat dat betreft zijn ze daar goed bezig geweest met de renovatie. Als het exploitatieresultaat met de toenmalige bezetting al ruim dekkend was dat zal dat nu ook wel minimaal zo zijn met de huidige bezetting in het complex, denk ik. En door het ontbreken van kosten is die 6% ook netto.

Ik denk er nog even over na, eventueel verlenging met een deel van de huidige inleg.
Pecunia non olet
pi_206856181
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 14:22 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik heb er één volledig bekeken omdat dat toevallig een project is waar ik in deelneem en wel benieuwd was naar de progress. Wat zal ik zeggen, het project had eind mei/begin juni afgelost moeten worden (en dus ook klaar moeten zijn) maar het is verre van klaar. We nu zo'n 6 maanden na die opleverdatum en ze lijken nog met een deel van de ruwbouw bezig te zijn, alhoewel, bezig zijn, er lijkt al langere tijd niets te zijn gedaan gezien de post en andere bende en het ontbreken van ook maar een enkel stukje gereedschap. Dit gaat niet goedkomen, als er een partij is die alles wil kopen kan de schade mogelijk beperkt blijven, anders kost elke dag wachten gewoon geld voor de investeerders en hadden ze 4 tot 5 maanden geleden gewoon moeten handelen.
Dank voor het bekijken van dat filmpje. Die vertraging in de bouw is zorgelijk. Hadden ze niet eerst het Britse kadaster de schuld gegeven van alles?

En nu word ik weer nerveuzer ivm de betalingen aan de (onder)aannemers etc. Weet niet hoe druk het in de Britse bouw is maar als je een paar maanden niet doorbouwt heeft dat mogelijk meer te maken met wanbetalende opdrachtgever...
pi_206856755
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 16:01 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
Dank voor het bekijken van dat filmpje. Die vertraging in de bouw is zorgelijk. Hadden ze niet eerst het Britse kadaster de schuld gegeven van alles?

En nu word ik weer nerveuzer ivm de betalingen aan de (onder)aannemers etc. Weet niet hoe druk het in de Britse bouw is maar als je een paar maanden niet doorbouwt heeft dat mogelijk meer te maken met wanbetalende opdrachtgever...
kan ook zijn dat ze geen personeel/materialen kunnen krijgen, dat schijnt daar nog erger te zijn dan hier. Hoe dan ook, een filmpje plaatsen wat alleen maar onrust geeft is natuurlijk niet handig, wellicht zijn de andere beter,
pi_206858470
Herfinanciering twee KOM leningen bij GVE
https://www.kapitaalopmaa(...)n/T-T-Real-Estate-BV
https://www.kapitaalopmaa(...)e-BV-II-Werkkapitaal

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26678

Project zou nog 28 maanden lopen bij KOM tegen 1% lagere rente. Zal puur zijn om 60.000 werkkapitaal vrij te maken.

De schoonheidssalon zal bij KOM ook afgelost moeten worden omdat daar ook hypothecaire dekking op rust
https://www.kapitaalopmaa(...)ten/MORE-ITZ#project
pi_206862954
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 14:22 schreef tnhb het volgende:

[..]
Wat mij niet bevalt is dat de potentiële koper een aanbetaling heeft gedaan en nu waarschijnlijk op een rekening van Corbelo staat. Dus dat geld valt nu in zijn algemene middelen en staat niet geparkeerd op de derdenrekening van MCF.
Die eigenaar van Corbelo zet af en toe plaatjes op social media en daar kan je wel uit afleiden dat hij leuke hobbies heeft, polo, vette motor, safari vakantie. Dat geld van die aanbetaling kan zo maar weer foetsie zijn.
pi_206863515
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 05:16 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Wat mij niet bevalt is dat de potentiële koper een aanbetaling heeft gedaan en nu waarschijnlijk op een rekening van Corbelo staat. Dus dat geld valt nu in zijn algemene middelen en staat niet geparkeerd op de derdenrekening van MCF.
Die eigenaar van Corbelo zet af en toe plaatjes op social media en daar kan je wel uit afleiden dat hij leuke hobbies heeft, polo, vette motor, safari vakantie. Dat geld van die aanbetaling kan zo maar weer foetsie zijn.
Dat is niet uitgesloten maar waarschijnlijker is dat hij het heeft uitgegeven aan materiaal en zijn personeel.
Los daarvan is dat uiteindelijk niet ons probleem maar dat van degene die de aanbetaling heeft gedaan want deze heeft geen hypothecaire zekerheid en is zijn geld kwijt als het komt tot uitwinning van (onze) zekerheden.

We weten niet hoe groot die aanbetaling is maar indien substantieel, is dat een flinke prikkel voor hem om de woning(en) daadwerkelijk te kopen.
Pecunia non olet
pi_206863655
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 08:45 schreef obligataire het volgende:

[..]
Los daarvan is dat uiteindelijk niet ons probleem maar dat van degene die de aanbetaling heeft gedaan want deze heeft geen hypothecaire zekerheid en is zijn geld kwijt als het komt tot uitwinning van (onze) zekerheden.

Je gaat er hierbij vanuit dat het Angelsaksisch recht identiek aan het Nederlands recht is. Dat zal haast wel maar zeker is het niet. Een van de vele redenen waarom ik op mijlen afstand van Max bleef..
pi_206863873
Enigszins spannende dag. Vandaag de 2e termijn van het project wat bij de 1e termijn al in gebreke bleef voor de betaling. GvE is hierover in gesprek geweest met de ondernemer en dat klonk hoopgevend. Benieuwd of de termijn netjes uitbetaald wordt en of er dit keer wederom een communicatie over komt.
pi_206864020
Weer een Europese vergunning voor een crowdfundingplatform:

quote:
NLInvesteert, een platform dat met ’hybride financiering’ - van zowel banken als beleggers - ook mkb’ers ondersteunt, heeft een crowdfundingvergunning gekregen van financiële waakhond AFM. Daarmee voldoet het bedrijf aan de nieuwe Europese CSPR-verordening. Die is op haar beurt weer ingesteld om onder meer beleggers beter te beschermen en de transparantie van crowdfundingplatforms te vergroten. Bovendien voldoet NLInvesteert nu dus in heel Europa aan de regels. Niet dat directeur Dirkjan Takke denkt aan uitbreiding: „We zien nog voldoende groeimogelijkheden in Nederland.”
Misschien moeten we in de OP een "Crowdfinanceplatform met Europese vergunning" categorie maken.
pi_206864306
Er zij toch wel een paar grote investeerders die vertrouwen in Quick Parking van CCF hebben.
Wordt zojuist ff 100K en gisteren 200K geïnvesteerd .
Moet ook wel raar lopen wil je investering bij dit project niet terugkomen.
Neem hem voor 2x mijn normale inleg mee
pi_206864736
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:43 schreef Slijker het volgende:
Er zij toch wel een paar grote investeerders die vertrouwen in Quick Parking van CCF hebben.
Wordt zojuist ff 100K en gisteren 200K geïnvesteerd .
Moet ook wel raar lopen wil je investering bij dit project niet terugkomen.
Neem hem voor 2x mijn normale inleg mee
Het lijkt mij dat wel betere en rustiger investeringen zijn te vinden dan deze cowboy met zijn niet afgewikkelde failisementen en ondoorzichtige constructies.
pi_206866546
Kraanverhuur op Collin meegepakt. Mooi degelijk familiebedrijf, prima rendement bij deze zekerheid.
Pecunia non olet
pi_206866554
Aanpassing van de rente! Vanwege de gewijzigde marktomstandigheden heeft SIG de rente per direct voor de projecten aangepast met de volgende wijzigingen: 0,25% hoger in schijf 1A en 1B voor alle looptijden. Ook voor de projecten die op de site open staan geldt deze verhoging.
pi_206866638
En meteen een nieuw 1 jarig project:

Goeverneurlaan 132 te Den Haag Herfinanciering LIVE 1 december 14:00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Goeverneurlaan 132 te Den Haag Herfinanciering. Je kunt vanaf 1 december 2022 14:00 uur investeren in dit project. Het betreft een 4-kamer appartement op de 2e verdieping met berging op de begane grond. Het object is gelegen in de gemeente 's-Gravenhage. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid. Het object is goed bereikbaar via het openbaar vervoer, de auto en de fiets.
Bekijk project

https://investeren.sameni(...)-132-herfinanciering

Het is zo te zien erg netjes opgeknapt.
Helaas is de locatie wat minder (Laakkwartier).
Al met al op het eerste gezicht geen onaardig project voor de liefhebbers van kortlopende projecten.
pi_206866779
Ben benieuwd wat er met https://www.collincrowdfund.nl/eethuis-de-kraanpoort/ gaat gebeuren. Nog 4 dagen en 57K te gaan. Vandaag is er tot nu toe 1000 euro bij gekomen. Zou de ondernemer een plan B hebben? Anders had ik toch eerder een rente verhoging verwacht.
pi_206866796
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:23 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Het lijkt mij dat wel betere en rustiger investeringen zijn te vinden dan deze cowboy met zijn niet afgewikkelde failisementen en ondoorzichtige constructies.
Cowboy zou ik hem niet zo gauw noemen, hij heeft toch wel een mooi bedrijf opgebouwd door de jaren heen.
Helaas in een branche die afgelopen jaren zwaar getroffen is want als er niet gevlogen wordt, wordt er ook niet geparkeerd :)
Die faillissementen zijn daarom goed te verklaren en niet het gevolg van wanbeleid, lijkt me..
Het brengt wel onzekerheid met zich mee en ook de toekomst van Schiphol is nauw verbonden met dit project. Ik hoor veel mensen die niet meer vanaf Schiphol willen reizen.
Ik denk nog even na over een basisinleg.
Pecunia non olet
pi_206866835
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ben benieuwd wat er met https://www.collincrowdfund.nl/eethuis-de-kraanpoort/ gaat gebeuren. Nog 4 dagen en 57K te gaan. Vandaag is er tot nu toe 1000 euro bij gekomen. Zou de ondernemer een plan B hebben? Anders had ik toch eerder een rente verhoging verwacht.
Hij loopt gestaag vol, iedere dag 1 of 2 procenten erbij. Ik denk dat ze ofwel de looptijd verlengen of dat er hulptroepen komen. Misschien wil verkoper een deel teruglenen. Dat zou nog de meest elegante oplossing zijn. Die heeft er uiteindelijk belang bij want de vastgoedmarkt stagneert en hij kan nu nog een aardige prijs vangen.

Het zou zonde zijn als deze pitch op een 50K of zo zou stranden.

Als Mesut I vlug bijgestort wordt, kan ik dit mooi in de Kraanpoort stoppen :)

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 29-11-2022 14:42:17 ]
Pecunia non olet
pi_206866990
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:28 schreef obligataire het volgende:
Die faillissementen
volgens mij hebben die betrekking op zijn (verkochte?) bloemenbedrijven en niet op de parkeeractiviteiten.

SPOILER
pi_206867041
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:47 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
volgens mij hebben die betrekking op zijn (verkochte?) bloemenbedrijven en niet op de parkeeractiviteiten.

SPOILER
Hier wordt de naam Reinier Weerma* genoemd en in de parkeerpitch gaat het over Albert Weer*an.
Misschien heeft Albert het bloemenbedrijf destijds (2009) aan een familielid overgedragen?

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 29-11-2022 15:03:41 ]
Pecunia non olet
pi_206867119
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:12 schreef Horsemen het volgende:

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Goeverneurlaan 132 te Den Haag Herfinanciering. Je kunt vanaf 1 december 2022 14:00 uur investeren in dit project. Het betreft een 4-kamer appartement op de 2e verdieping met berging op de begane grond. Het object is gelegen in de gemeente 's-Gravenhage. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid. Het object is goed bereikbaar via het openbaar vervoer, de auto en de fiets.
Bekijk project

Al met al op het eerste gezicht geen onaardig project voor de liefhebbers van kortlopende projecten.
Inderdaad maar herfinanciering wel heel erg snel en ook niet duidelijk waarom
pi_206867199
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:03 schreef KrekelJapie het volgende:
Aanpassing van de rente! Vanwege de gewijzigde marktomstandigheden heeft SIG de rente per direct voor de projecten aangepast met de volgende wijzigingen: 0,25% hoger in schijf 1A en 1B voor alle looptijden. Ook voor de projecten die op de site open staan geldt deze verhoging.
Mooie ontwikkeling voor ons. Aan de andere kant, het wordt wel steeds lastiger voor een leningnemer om het rendabel te krijgen. Hopelijk blijven er wel projecten online komen.

Van de openstaande projecten is de rente bij Heerlen en Nieuwegein verhoogd, maar bij Enschede en Roosendaal zie ik geen verandering. Bij dat laatste project had ik het ook niet meer verwacht, aangezien die al 96% is gefund, maar waarom Enschede niet?
pi_206868069
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:00 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Inderdaad maar herfinanciering wel heel erg snel en ook niet duidelijk waarom
snel ? project verloopt op 28/12/22
pi_206869226
Over het project:
Danny van der Horst is samen met Eric Kolthoff al geruime tijd succesvol actief binnen de Nederlandse vastgoedmarkt, met name in de regio Den Haag. Inmiddels hebben zij een stabiele vastgoedportefeuille opgebouwd. De aangevraagde financiering willen zij aanwenden voor de verbouwing van een pand uit hun portefeuille. De verbouwing omvat de realisatie van zes short-stay appartementen. De vergunning daarvoor is reeds aanwezig.

De belangrijkste kenmerken van het project zijn:
Kredietbedrag: ¤ 300.000,-
Leenvorm: Flexlening
Rente: 8%
Looptijd: 12 maanden
Risicoclassificatie: 1
Belangrijkste zekerheden:
-Tweede hypothecaire inschrijving met een LTV van 71%
- Negatieve hypotheekverklaring
- Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
U kunt investeren in dit project vanaf donderdag 1 december om 15.00 uur. Bekijk hier het project. https://www.geldvoorelkaa(...)=26820&code=HO26820i
pi_206869228
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:07 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Mooie ontwikkeling voor ons. Aan de andere kant, het wordt wel steeds lastiger voor een leningnemer om het rendabel te krijgen. Hopelijk blijven er wel projecten online komen.

Van de openstaande projecten is de rente bij Heerlen en Nieuwegein verhoogd, maar bij Enschede en Roosendaal zie ik geen verandering. Bij dat laatste project had ik het ook niet meer verwacht, aangezien die al 96% is gefund, maar waarom Enschede niet?
inderdaad vreemd, heb het even nagevraagd.

update Antwoord sig:
Die andere projecten moeten eerst schriftelijk bevestigen waarna de wijziging wordt doorgevoerd. Helaas niet zo goed omschreven in de nieuwsbrief.

[ Bericht 4% gewijzigd door zeeland6 op 30-11-2022 10:00:02 ]
pi_206869574
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 16:05 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 16:05 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, verward met een ander project. Hopelijk wordt de oude tijdig afgelost dwz vóór 1 januari
pi_206871332
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:12 schreef Horsemen het volgende:

Bekijk project

Taxatie begin december 2021 marktwaarde vrije verkoop na verbouwing 285k, taxatie eind november marktwaarde vrije verkoop 270k, is dit de ontwikkleing in de woningmarkt of was de eerste taxatie er eentje met een dikke viltstift?

Op basis van de foto's voor het oog wel een geslaagde verbouwing!
pi_206872117
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 18:20 schreef tnhb het volgende:

[..]
Taxatie begin december 2021 marktwaarde vrije verkoop na verbouwing 285k, taxatie eind november marktwaarde vrije verkoop 270k, is dit de ontwikkleing in de woningmarkt of was de eerste taxatie er eentje met een dikke viltstift?

Op basis van de foto's voor het oog wel een geslaagde verbouwing!
Daling van 5%, klopt wel aardig met de markt lijkt me? https://www.nvm.nl/media/(...)meratie-den-haag.pdf

Dat de huizenmarkt over de top heen is is toch wel regelmatig in het nieuws geweest?

Edit: ik keek verkeerd, op jaarbasis volgens nvm cijfers nog een kleine stijging tov vorig jaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 29-11-2022 19:35:00 ]
pi_206872330
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 19:23 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Daling van 5%, klopt wel aardig met de markt lijkt me? https://www.nvm.nl/media/(...)meratie-den-haag.pdf

Dat de huizenmarkt over de top heen is is toch wel regelmatig in het nieuws geweest?

Edit: ik keek verkeerd, op jaarbasis volgens nvm cijfers nog een kleine stijging tov vorig jaar.

Ik had nog niet eerder zo'n concrete daling gezien, al wel een duidelijke stagnatie en vooral minder belangstelling van kopers en ook minder transacties, afgelopen maand schijnt voor makelaars een van de slechtste maanden te zijn sinds langere tijd.
pi_206872375
Nieuwe kortlopende bij GvE
SPOILER
  dinsdag 29 november 2022 @ 22:04:08 #247
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_206875392
Niet voorbij zien komen en hij zit inmiddels vol, maar bij H*ut en Tr*nds op CCF heeft gisteren ook een renteverhoging plaats gevonden (van 7,5% naar 8,5%) evenals een verkorting van de looptijd (48 > 36mnd) en verlaging van leenbedrag (160k > 150k). Stond open vanaf 23-11, maar schijnbaar mocht het niet allemaal te lang duren.
pi_206876306
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 19:23 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Op dit moment is het alleen nog maar een (gezonde) pas op de plaats.
Aanbod neemt toe en er wordt niet meer als een gek overboden.
Dat lijkt mij juist goed, om weer wat terug te gaan naar een normale situatie.
Maar een crash van de huizenmarkt zoals sommige kranten ons doen geloven zie ik niet terug in deze cijfers.

Zolang er veel te weinig beschikbare huizen zijn in Nederland verwacht ik niet dat we hele extremen gaan zien. De vraag is simpel weg nog te hoog. Een kleine daling sluit ik trouwens niet uit, maar je vooral niet gek laten maken door korte termijn bewegingen. Vastgoed koop je voor de lange termijn.
pi_206876601
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 23:24 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Een kleine daling sluit ik trouwens niet uit
Ik sluit een hele grote daling niet uit. Alle signalen staan vet op rood.
Pecunia non olet
pi_206877470
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 23:24 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Op dit moment is het alleen nog maar een (gezonde) pas op de plaats.
Aanbod neemt toe en er wordt niet meer als een gek overboden.
Dat lijkt mij juist goed, om weer wat terug te gaan naar een normale situatie.
Maar een crash van de huizenmarkt zoals sommige kranten ons doen geloven zie ik niet terug in deze cijfers.

Zolang er veel te weinig beschikbare huizen zijn in Nederland verwacht ik niet dat we hele extremen gaan zien. De vraag is simpel weg nog te hoog. Een kleine daling sluit ik trouwens niet uit, maar je vooral niet gek laten maken door korte termijn bewegingen. Vastgoed koop je voor de lange termijn.
Mee eens.

Mijns inziens zal er wel wat lucht uit de prijzen lopen. Een correctie van 10 a 20% de komende 1 a 2 jaar zou m.i. te verwachten zijn. Een grote daling van 40 a 50% zie ik ook nog niet zo snel gebeuren. Wel verwacht ik dat het hogere segment harder zal dalen dan het lagere.

Zoals altijd, de tijd zal het leren :7
pi_206878129
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 16:51 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
inderdaad vreemd, heb het even nagevraagd.

update Antwoord sig:
Die andere projecten moeten eerst schriftelijk bevestigen waarna de wijziging wordt doorgevoerd. Helaas niet zo goed omschreven in de nieuwsbrief.
project Enschede, Hunzestraat 24 is nu van de site verdwenen....

En weer terug met 0,25% verhoging in 1A en 1B.
pi_206878554
Overname Gevelonderhoud

Linkje

SPOILER
pi_206878953
Kvik: doelbedrag verlaagd, rente verhoogd. Ik doe niet mee. In mijn omgeving vernomen dat er een rem is gekomen op investeringen in huis.
Het moederbedrijf heeft wel erg veel garanties uitgedeeld. Overigens lijkt de ondernemer mij wel een goede.
pi_206878993
Vastgoed waardevoorjegeld:
https://waardevoorjegeld.(...)-jij-vastgoed_111122
1e hypotheek
quote:
Wanneer u voornemens bent om een investering te doen van ¤ 100.000,- of meer, dan is het zinvol om vooraf telefonisch contact met ons op te nemen. Wij voorzien u in dat geval graag van informatie om tot een optimale investering te komen.
pi_206879234
Stemrondes
Onze beheerafdeling zet met enige regelmaat stemrondes uit onder de investeerders van een specifieke lening met betalingsproblemen. Recent heeft Collin de eerste stemronde afgesloten waarbij een meerderheid van de investeerders ''oneens'' gestemd heeft. Onze beheerafdeling licht het effect daarvan onderstaand graag verder aan u toe.

Het betrof een voorstel waarbij de aflossingen voor een langere periode dan gebruikelijk opgeschort dienden te worden. Nadat de uitslag gecommuniceerd was is Collin zowel intern als met de leningnemer in overleg getreden. Voor zowel ondernemer als investeerder hebben wij aanpassingen in het oorspronkelijke voorstel doorgevoerd. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in een verhoging van de rente gedurende de periode waarin de aflossingen worden opgeschort. De beschreven casus heeft ertoe geleid dat Collin voortaan bij elke opschorting in overweging neemt of een renteverhoging gedurende de periode van opschorting verantwoord is.

Overigens maakt Collin eerst altijd zelf een afweging of een aanpassingsvoorstel wel in het belang van de investeerders is.
pi_206879371
Kijk dat is nou een mooie verbetering.
Toch mooi om te zien dat een keer een statement maken zinvol is.
pi_206879401
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:08 schreef Soulfreak het volgende:
Overname Gevelonderhoud

Linkje

SPOILER
Ik was in eerste instantie wel enthousiast over dit project (goede rente, gedeeltelijk dekkende zekerheden, ondernemer is niet alleen afhankelijk van dit inkomen.

Wat me toch twijfel geeft zijn de volgende punten:
1.: "een bestaande schuld van 106K word omgezet naar een lening" >> Ik mis hier wat toelichting, maar met de zwart kijk bril op denk ik dat meneer als interim manager boven zijn stand geleefd heeft.
2.: wel erg ambitieuze groeiplannen (ik lees tussen de regels door een beetje te veel verkopers mentaliteit, wat toch echt wat anders is als ondernemers mentaliteit in veel gevallen)

Ik hoor graag andere meningen, maar ik denk dat ik deze laat lopen, er komt wel weer wat anders voorbij.
pi_206879583
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 12:21 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ik was in eerste instantie wel enthousiast over dit project (goede rente, gedeeltelijk dekkende zekerheden, ondernemer is niet alleen afhankelijk van dit inkomen.

1.: "een bestaande schuld van 106K word omgezet naar een lening" >> Ik mis hier wat toelichting, maar met de zwart kijk bril op denk ik dat meneer als interim manager boven zijn stand geleefd heeft.
2.: wel erg ambitieuze groeiplannen (ik lees tussen de regels door een beetje te veel verkopers mentaliteit, wat toch echt wat anders is als ondernemers mentaliteit in veel gevallen)

Ik hoor graag andere meningen, maar ik denk dat ik deze laat lopen, er komt wel weer wat anders voorbij.
Ik was al gelijk niet heel enthousiast omdat de zekerheden maar deels dekkend zijn en niet geheel, wat misschien zelfs nog minder kan worden als de woning bij verkoop minder opbrengt dan getaxeerd.

Ik was toch al van plan even een paar weken niet in nieuwe projecten te investeren, maar mocht ik over een project erg enthousiast raken kan ik dat voornemen altijd even aan de kant schuiven en vanaf dan weer een investeringspauze inlassen, maar dit is niet het project waardoor ik me dan laat verleiden.
pi_206879651
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 12:41 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik was al gelijk niet heel enthousiast omdat de zekerheden maar deels dekkend zijn en niet geheel, wat misschien zelfs nog minder kan worden als de woning bij verkoop minder opbrengt dan getaxeerd.

Ik was toch al van plan even een paar weken niet in nieuwe projecten te investeren, maar mocht ik over een project erg enthousiast raken kan ik dat voornemen altijd even aan de kant schuiven en vanaf dan weer een investeringspauze inlassen, maar dit is niet het project waardoor ik me dan laat verleiden.
Ik vergat nog 1 punt waardoor ik in eerste instantie wel enthousiast was: 2/3 wordt afgelost gedurende de looptijd.
in het kader van risico spreiden, en risico wat er uit loopt door aflossingen vind ik dat een plus.
(Mijn CF portefeuille bestaat op het moment voor 54% uit aflossings vrije projecten, en dan nog flink wat die minimaal aflossen, dus projecten die volledig lineair aflossen, of in ieder geval het grootste deel krijgen altijd wat extra lees- en beoordeel tijd van mij.)
pi_206879932
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:23 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
De Cowboy heeft inmiddels zijn 2,5 miljoen in de pocket. Zo snel had ik niet verwacht. Nou ja dan hoef ik er ook niet meer over na te denken.
Pecunia non olet
pi_206880147
Uitslag stemronde lening JL* High *nd Products
SPOILER
Dat was zweten voor CCF.
pi_206880775
nog even gevraagd aan CCF:

"Er gaat geen renteverhoging plaatsvinden bij Eethuis de Kraanpoort.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd."
pi_206881041
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:41 schreef zeeland6 het volgende:
Uitslag stemronde lening JL* High *nd Products
SPOILER
Dat was zweten voor CCF.
Hopelijk hoeven wij volgend jaar niet te zweten. Ben het er nog steeds niet mee eens maar ja.
Pecunia non olet
pi_206882688
Gezien bij gve
quote:
Rente en aflossing zullen als volgt worden betaald:
- ¤ 1.000,- van de leensom zal annuïtair afgelost worden, met een maandelijkse betaling van een vast bedrag, bestaande uit een deel rente en een deel aflossing;
- ¤ 299.000,- zal aflossingsvrij worden verstrekt, waarbij de rente maandelijks wordt voldaan en de volledige aflossing aan het einde van de looptijd.
😂
pi_206882780
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 17:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Gezien bij gve
[..]
😂
LTV daalt wel :)
pi_206883032
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 17:08 schreef Bieselke het volgende:

[..]
LTV daalt wel :)
Dan ga je er dus wel van uit dat de o.g. prijzen gelijk blijven stijgen.
Met slechts een daling van 0.3% van de taxatie blijft de LTV al gelijk.
pi_206884660
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 17:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Gezien bij gve
[..]
😂
CCF doet dit aan de lopende band, dwz: spreken over een lineaire of annuitaire lening terwijl de bulk van de lening aflossingsvrij is en er maar een heel klein deel daadwerkelijk tijdens de looptijd wordt afgelost.

Maar zo bont als dit heb ik het inderdaad ook daar nog niet gezien _O-
pi_206888385
- ¤ 1.000,- van de leensom zal annuïtair afgelost worden, met een maandelijkse betaling van een vast bedrag, bestaande uit een deel rente en een deel aflossing;
- ¤ 299.000,- zal aflossingsvrij worden verstrekt, waarbij de rente maandelijks wordt voldaan en de volledige aflossing aan het einde van de looptijd.

Gezien bij gve
[..]
[/quote]
Over welk project gaat dit ? Ik kan van de laatste tijd geen project vinden van 300,000 euro.
pi_206888857
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 23:09 schreef Collin63 het volgende:

Gezien bij gve
[..]
Over welk project gaat dit ? Ik kan van de laatste tijd geen project vinden van 300,000 euro.
[/quote]
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26820
pi_206888861
De heer Huynen zien we nooit meer terug
SPOILER
pi_206889778
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 01:07 schreef KrekelJapie het volgende:
De heer Huynen zien we nooit meer terug
SPOILER
Je mag het niet van iedereen zeggen. Maar een buitenlandse leningnemer is gewoon een groter risico. Mocht het mis gaan is de kans groot dat ze naar het buitenland verdwijnen. Is niet de eerste keer dat dit voorkomt.
Ik hou daar wel rekening mee met de beoordeling van de zekerheden van de projecten.

[ Bericht 2% gewijzigd door dyna18 op 01-12-2022 15:11:48 ]
pi_206890021
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 12:21 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik zit er ook even naar te kijken. De rente is idd aantrekkelijk zeker in in combinatie met diamantkosten.
Beetje FNC type C, maar dan met grotendeels dekkende zekerheid. Blijkbaar hebben zijn echtgenote de psychologe en nog een paar andere bekenden er ook vertrouwen in. Privé tekent hij volledig mee, dat zie je ook nog wel eens anders. Er wordt stevig afgelost met 65% in de reguliere looptijd. De man is ook beslist geen prutser als ik naar zijn staat van dienst kijk. Wat het bedrijf betreft springt hij op een rijdende trein en zijn insteek zal wellicht zijn om het na de beoogde groei, met een stevige winst door te verkopen.

Samenvattend vind ik het totaal wel een basisinleg waard.

Ik begrijp bovenstaande argumenten in de quote, maar zie er niet direct reden in om het project helemaal niet mee te nemen.
Pecunia non olet
pi_206890155
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:34 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hij loopt gestaag vol, iedere dag 1 of 2 procenten erbij. Ik denk dat ze ofwel de looptijd verlengen of dat er hulptroepen komen. Misschien wil verkoper een deel teruglenen. Dat zou nog de meest elegante oplossing zijn. Die heeft er uiteindelijk belang bij want de vastgoedmarkt stagneert en hij kan nu nog een aardige prijs vangen.

Het zou zonde zijn als deze pitch op een 50K of zo zou stranden.

Als Mesut I vlug bijgestort wordt, kan ik dit mooi in de Kraanpoort stoppen :)
Zojuist is het project met een storting van 50K volgegooid, ze hadden dus wat achter de hand.
pi_206890452
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:08 schreef ML45 het volgende:

[..]
Zojuist is het project met een storting van 50K volgegooid, ze hadden dus wat achter de hand.
Mooi, had hem gisteren zelf aangevuld vanuit de vervroegde aflossing van Rei*neke, dus net op tijd.

Voor nu staan er een paar leuke nieuwe projecten bij Collin.

Ik vind met name Korkma*z interessant. Als ik dat zo lees dan zou het me hogelijk verbazen als dat geld niet terug zou komen. Bouwrisico, dat wel.
Grootste 'risico' is nog dat we na een jaar weer bedankt zijn met 3 maandjes rente. Maar goed dat is een luxeprobleem.

Het kapstertje lust ik ook wel c_/ , met een basisbedrag. Aardig dat ze de zaak mag overnemen zonder goodwill te betalen en de resultaten zijn behoorlijk. Haar eigen salarispost komt te vervallen dus dat mag je er eigenlijk bij optellen in de nieuwe situatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 01-12-2022 10:54:06 ]
Pecunia non olet
pi_206890594
Beste investeerder,

Recentelijk heeft u geïnvesteerd in Mark Gerritsma (box3).

Samen met de ondernemer hebben wij geconstateerd dat de funding niet naar verwachting verloopt.
De ondernemer heeft besloten om de leningaanvraag daarom in te trekken en op een andere wijze de financiering te gaan invullen.

De gelden van uw investering zijn zojuist teruggestort op uw rekening courant.
Vertrouwende erop u hierbij naar behoren geïnformeerd te hebben.
pi_206890612
kapster met 1e hyp

SPOILER
pi_206891400
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:03 schreef markmangler het volgende:
Beste investeerder,

Recentelijk heeft u geïnvesteerd in Mark Gerritsma (box3).

Samen met de ondernemer hebben wij geconstateerd dat de funding niet naar verwachting verloopt.
De ondernemer heeft besloten om de leningaanvraag daarom in te trekken en op een andere wijze de financiering te gaan invullen.

De gelden van uw investering zijn zojuist teruggestort op uw rekening courant.
Vertrouwende erop u hierbij naar behoren geïnformeerd te hebben.
welk platform betreft dit?
pi_206891409
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:10 schreef dyna18 het volgende:

[..]
welk platform betreft dit?
ccf
pi_206891949
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:10 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
ccf
Zo'n slecht project was het toch niet.
Pecunia non olet
pi_206892333
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:16 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Je mag het niet van iedereen zeggen. Maar een buitenlandse leningnemer is gewoon een groter risico. Mocht het mis gaan is de kans groot dat ze naar het buitenland verdwijnen. Is niet de eerste keer dat dit voorkomt.
Ik hou daar wel rekening mee met de keuze van mijn projecten.
Lucien Richard Franciscus Gerardus Nico Huynen klinkt mij niet echt buitenlands. Ook binnenlanders kunnen met de horizon verdwijnen.
pi_206892397
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 13:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ook binnenlanders kunnen met de horizon verdwijnen.
In theorie wel maar het zal niet echt meevallen om in dit landje onder de radar te blijven.
Bij mensen die nog familie en bekenden en misschien zelfs vastgoed hebben in land van herkomst lijkt me dit toch een stuk eenvoudiger. Daarom zijn in dit soort gevallen gevestigde 1e hypotheken extra van belang.

Ik vond het trouwens bijzonder knap van HCN dat ze die flaporen uit Israël in Israël hebben teruggevonden en zelfs zover hebben gekregen dat ze weer betalen.
Maar ze zijn niet allemaal zo vasthoudend als HCN. Bij KOM komt het geld niet meer terug in zo'n geval en zo zijn er nog wel een paar platformen.
Pecunia non olet
pi_206892995
Update HCN P561 , wat mij betreft prima pragmatische oplossing

SPOILER
pi_206893258
quote:
12s.gif Op donderdag 1 december 2022 14:34 schreef peterc het volgende:

SPOILER
We zullen moeten afwachten wat de waarde is mbt de betalingspauze van 21 maanden. Misschien pragmatisch, maar niet gebruikelijk na een verkoop
pi_206893667
quote:

SPOILER
Mij ook, vooral omdat ik ook in het andere Breda project zit. :7

Ik zou me kunnen voorstellen dat er een klein belangenconflict is ten aanzien van investeerders die met het andere project niets van doen hebben. Verder niets dan lof voor deze oplossing.

De te lage verkoopopbrengst zal te maken hebben met de (waarschijnlijk) penibele situatie. Zou de situatie beter zijn geweest dan hadden ze ook niet hoeven te verkopen? :)

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 01-12-2022 15:35:21 ]
Pecunia non olet
pi_206893715
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:47 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zit er ook even naar te kijken. De rente is idd aantrekkelijk zeker in in combinatie met diamantkosten.
Beetje FNC type C, maar dan met grotendeels dekkende zekerheid. Blijkbaar hebben zijn echtgenote de psychologe en nog een paar andere bekenden er ook vertrouwen in. Privé tekent hij volledig mee, dat zie je ook nog wel eens anders. Er wordt stevig afgelost met 65% in de reguliere looptijd. De man is ook beslist geen prutser als ik naar zijn staat van dienst kijk. Wat het bedrijf betreft springt hij op een rijdende trein en zijn insteek zal wellicht zijn om het na de beoogde groei, met een stevige winst door te verkopen.

Ik begrijp bovenstaande argumenten in de quote, maar zie er niet direct reden in om het project helemaal niet mee te nemen.
Dit project (Hooge Huijs, CCF) stond toch in de voorpublicatie voor 8.5%?
Ik zie dat die nu open staat met 9%.
Heb hem na wat eerdere twijfel ook voor mijn basis inleg meegenomen.
  donderdag 1 december 2022 @ 15:50:50 #286
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206893812
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:47 schreef obligataire het volgende:

[..]

Heb deze ook in basis mee gepakt.
Inmiddels 96% gevuld.
pi_206894768
Je kun weer direct in aandelen van het beste cf-platform (volgens Cashcow Awards) zelf investeren.
SPOILER
pi_206894954
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:38 schreef zietuwel het volgende:
Je kun weer direct in aandelen van het beste cf-platform (volgens Cashcow Awards) zelf investeren.
SPOILER
"Ons model is ongelimiteerd schaalbaar in één van de grootste markten ter wereld, de vastgoed markt. Nieuwe technologie wordt ontwikkeld om meertalig en schaalbaar opgezet te worden over de wereld."

Dan moet die technologie wel werken :) En kijk eens naar die belachelijke prognoses, in 2026 meer dan 3 miljard onder beheer...
pi_206895083
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 14:55 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
We zullen moeten afwachten wat de waarde is mbt de betalingspauze van 21 maanden. Misschien pragmatisch, maar niet gebruikelijk na een verkoop
Dat is inderdaad afwachten, maar je hebt nu in elk geval >80% van je inleg terug. Ik zou ervoor tekenen dat elk probleemproject wordt afgesloten met zo'n percentage.
pi_206895258
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:48 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
"Ons model is ongelimiteerd schaalbaar in één van de grootste markten ter wereld, de vastgoed markt. Nieuwe technologie wordt ontwikkeld om meertalig en schaalbaar opgezet te worden over de wereld."

Dan moet die technologie wel werken :) En kijk eens naar die belachelijke prognoses, in 2026 meer dan 3 miljard onder beheer...
Allemaal Corbeloprojecten
pi_206895404
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:38 schreef zietuwel het volgende:
SPOILER
Dank je wel ik neem gelijk alle certificaten nu het nog tegen deze lage prijs kan.👋

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 01-12-2022 17:30:01 ]
pi_206895454
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:11 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Dat bedrag halen ze vast wel als er nooit afgelost wordt :)
Pecunia non olet
pi_206896507
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:24 schreef obligataire het volgende:

[..]
Mogelijk stopt de instroom van vers geld een keer als er niet afgelost wordt. ;)
pi_206896588
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:11 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Als het daar bij blijft, want inmiddels heb ik ook een Duits project dat meer dan 9 dagen achterloopt zonder enige communicatie. Ook afgelopen maanden was de betaling al wisselvallig en september is helemala niet afgeboekt maar wel uitbetaald, dus het kan ook heel goed de software zijn die hier weer eens een probleem veroorzaakt ("maar we hebben wel als eerste blokchain technology"). Volgens de website loopt het project gewoon op schema, maar dat deed Corbelo ook toen er vorige week naar werd gevraagd. Wat er vervolgens kwam kennen we allemaal en was wat mij betreft toch wel weer teleurstellend.
pi_206897178
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:24 schreef obligataire het volgende:

[..]
Gaan we nu de spot drijven met www.maxcrowdfund.nl ???
pi_206897319
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 18:23 schreef tnhb het volgende:

[..]
Als het daar bij blijft, want inmiddels heb ik ook een Duits project dat meer dan 9 dagen achterloopt zonder enige communicatie. Ook afgelopen maanden was de betaling al wisselvallig en september is helemala niet afgeboekt maar wel uitbetaald, dus het kan ook heel goed de software zijn die hier weer eens een probleem veroorzaakt ("maar we hebben wel als eerste blokchain technology"). Volgens de website loopt het project gewoon op schema, maar dat deed Corbelo ook toen er vorige week naar werd gevraagd. Wat er vervolgens kwam kennen we allemaal en was wat mij betreft toch wel weer teleurstellend.
Deze?

Beste,

Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening B*d H*nn*f, Germany van KM Liegenschaften GmbH. Op 24 november hadden wij een rentebetaling moeten ontvangen van de ontwikkelaar, echter hebben zij aangegeven dat ze bankproblemen ervaren. Wij hebben contact gehad met de ontwikkelaar en zij hebben gemeld dat de rentebetaling vόόr 7 december naar de Escrow zal worden overgemaakt. Onze excuses voor de vertraging.
pi_206897640
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:10 schreef postkoetspoetser het volgende:

[..]
Deze?

Beste,

Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening B*d H*nn*f, Germany van KM Liegenschaften GmbH. Op 24 november hadden wij een rentebetaling moeten ontvangen van de ontwikkelaar, echter hebben zij aangegeven dat ze bankproblemen ervaren. Wij hebben contact gehad met de ontwikkelaar en zij hebben gemeld dat de rentebetaling vόόr 7 december naar de Escrow zal worden overgemaakt. Onze excuses voor de vertraging.

Is er nu een probleem bij de bank of bij de ontwikkelaar?
Dit komt niet echt naar voren in deze mail.

Ik kan wel gissen, maar dat zal ik aan andere over laten.
pi_206898007
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:10 schreef postkoetspoetser het volgende:

[..]
Deze?

Neen, H*ife*k*mp
pi_206902412
Ik heb nog maar eens een mailtje gestuurd inzake De Slager.

Of het huis nu wel of niet verkocht is....volgens mij heeft de man compleet maling van Collin en je hebt zijn medewerking nodig om het huis onderhands te kunnen verkopen. Want slechts 2e hypotheek.
Pecunia non olet
pi_206905334
Dus ik lees vanochtend mijn mail en heb ook een bericht van WVJG inzake het project dat gisteravond open is gegaan: De verwachtingen zijn hoog gespannen, kan ik u zeggen. De reacties via telefoon en mail waren veel. Vol verwachting kijk ik meteen of het ze het al gelukt is de 1.5miljoen binnen te halen. Helaas verre van dat, nog geen 8% gefund, dat wordt zelfs met een paar grotere investeerders lastig...

Tevens zijn er nog 2 maatschappelijke projecten aangekondigd, een kerk in italie. (5%, 60mnd) en een stichting in Sliedrecht met pand en vermoedelijk een eerste hypotheek (5%, 36mnd)
pi_206905426
quote:

SPOILER
De 21 termijnen zijn vandaag overgemaakt naar de investeerders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')