Lees maar ff het verhaal van 26 septemberquote:Op vrijdag 18 november 2022 20:44 schreef Slijker het volgende:
https://www.facebook.com/(...)A&__tn__=-%5DC%2CP-R
Sorry ik bedoel 27 september.quote:Op vrijdag 18 november 2022 20:46 schreef Slijker het volgende:
[..]
Lees maar ff het verhaal van 26 september
Wisten we al een beetje dat dit geen bijster intelligente vogel is.... En een dergelijk figuur krijgt het alleen voor elkaar om zó veel leningen af te sluiten, bij een club die nog veel incompetenter is.,quote:Op vrijdag 18 november 2022 20:49 schreef Slijker het volgende:
[..]
Sorry ik bedoel 27 september.
De Corbelo man heeft in korte tijd wel erg veel hooi op zijn vork genomen.
Snap niet dat een platform daar zo in mee kan gaan. Ondernemer is pas bezig!
Inderdaad dit is gewoon een cowboy (of erger). Enige verklaring lijkt mij dat men destijds in de rij stond voor MAX projecten, ze waren in no-time vol en je was blij als je er tussen kon komen. Dat kwam ook doordat er vaak grote jongens meededen, een enkele keer zelfs in één keer het hele bedrag. Dat gaf ook vertrouwen naar investeerders toe en verleidde MAX mogelijk om minder kritisch te zijn: de projecten kwamen toch wel volquote:Op vrijdag 18 november 2022 20:49 schreef Slijker het volgende:
[..]
Sorry ik bedoel 27 september.
De Corbelo man heeft in korte tijd wel erg veel hooi op zijn vork genomen.
Snap niet dat een platform daar zo in mee kan gaan. Ondernemer is pas bezig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is inderdaad korte tijd het geval geweest. De kolom "beoogde aflossingsdatum" bestaat nog wel steeds, maar ondertussen hebben ze al die data maar weer verwijderd. Schiet ook bepaald niet op met deze club....!
[ Bericht 1% gewijzigd door InVestEerder op 19-11-2022 16:28:22 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 46% gewijzigd door obligataire op 19-11-2022 20:08:08 ]Pecunia non olet
Bij mij is deze bij alle projecten (op twee na, maar die zijn nog niet gestart) nog steeds ingevuld. In het begin was het een floating date als deze leeg was en dus van geen waarde, maar dat lijkt ook voorbij te zjn. Of de datums ook gehaald gaan worden is wat anders.quote:Op zaterdag 19 november 2022 16:16 schreef InVestEerder het volgende:
De kolom "beoogde aflossingsdatum" bestaat nog wel steeds, maar ondertussen hebben ze al die data maar weer verwijderd
Het project Wolsfeld van MCF heeft een eerste vervallen rentetermijn op 12 november en is nog niet bijgeschreven. Ze zijn wel eens laat, maar dit is een volle week.quote:Op zondag 20 november 2022 11:18 schreef Slingervinger het volgende:
Morgen 2 nieuwe bij MAX, 1 in VK en 1 in Duitsland met maar liefst 17% rente. Ben benieuwd hoe die VK-lening gaat lopen
Ik ben vooral benieuwd naar de achterliggende risk/reward berekening die er toe geleid heeft dat het Duitse project tegen 17% aangeboden wordt. Volgens de pitch een LTV van zo'n 64%.quote:Op zondag 20 november 2022 11:18 schreef Slingervinger het volgende:
Morgen 2 nieuwe bij MAX, 1 in VK en 1 in Duitsland met maar liefst 17% rente. Ben benieuwd hoe die VK-lening gaat lopen
Vroeger stonden onder menu-item "Investeringen" inderdaad 3 tab bladen: "Investments", "Repayments Status" en "Upcoming Payments". De middelste is sinds kort verdwenen, en dat is de lijst die je waarschijnlijk bedoelt.quote:Op zondag 20 november 2022 14:42 schreef Groepfunder het volgende:
Ligt het nu aan mij? Ik meen dat je voorheen bij MAX een lijst kon vinden met daarop alle projecten waarin je hebt geïnvesteerd en de al ontvangen rente en aflossing. Maar ik vind die lijst niet meer terug. Vergis ik mij nu?
[Edit]
Laat ik ook goed nieuws toevoegen. Leningnr. 976755 (Blis Trading Limited) blijkt te zijn afgelost. Het betrof een lening van ¤140.000 voor 6 maanden tegen 11%. Van de ¤100,- die ik heb geïnvesteerd, is ¤104,91 teruggekomen. Maar dit soort dingen zijn nu niet erg overzichtelijk op de site terug te vinden.
Met deze CRE-style kalender is het nu nog ruim in de eerste helft van november ;-)quote:Op woensdag 16 november 2022 11:00 schreef Bieselke het volgende:
[..]
In eerste helft van November wordt dat project afgehandeld.
*kijkt naar kalender*
*zwijgt*
Berekening LTV: Lening 700K, gedekt door 2e Hypo 1000K en gedeeltelijke (hoe groot?) materiële borg 95K: 700/(1000+95)=63,9%.quote:Op zondag 20 november 2022 14:20 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar de achterliggende risk/reward berekening die er toe geleid heeft dat het Duitse project tegen 17% aangeboden wordt. Volgens de pitch een LTV van zo'n 64%.
Keek net even op de Max site, en zie dat het echt geen typefout is van je.
Ik ben nooit begonnen bij Max, en gezien het huidige gerommel ga ik dat (voorlopig) niet doen ook.
Eens, het hele project is mij overigens niet helemaal duidelijk, als ik het goed zie is het een cementboer die een villa in de verkoop heeft maar het geld nu nodig heeft voor niet nader benoemde construction sites in Berlijn en Magdeburgquote:Op zondag 20 november 2022 15:39 schreef delcielo het volgende:
[..]
Berekening LTV: Lening 700K, gedekt door 2e Hypo 1000K en gedeeltelijke (hoe groot?) materiële borg 95K: 700/(1000+95)=63,9%.
Hoogte en uitstaand bedrag 1e Hypo zie ik nergens vermeld, lijkt me toch wel relevant.
Dank, dan heb ik het toch goed onthouden. De lijst met "Upcoming Payments" begint bij mij met "24-01-2022". Het betreft leningnr. 609325. Volgens het betaalschema is er nog niet één keer rente uitbetaald. Gelukkig klopt dat niet. Volgens het transactieoverzicht is er op 24-2-2022, 25-03-2022, 26-04-2022, 22-06-2022, 03-08-2022, 24-08-2022, 6-10-2022, 8-11-2022 wél rente uitbetaald. Maar van keurig maandelijks rente betalen is duidelijk geen sprake. MAX maakt er een zoekplaatje van. Kijk ik vervolgens naar mijn portefeuille, dan staat daar keurig dat er geen achterstanden zijn. Maar ik zou denken dat de laatste betaling van september is (termijn 8) en dat ik toch erg dicht op mijn eerste 45+ dagen vertraging moet zitten.quote:Op zondag 20 november 2022 15:08 schreef delcielo het volgende:
Vroeger stonden onder menu-item "Investeringen" inderdaad 3 tab bladen: "Investments", "Repayments Status" en "Upcoming Payments". De middelste is sinds kort verdwenen, en dat is de lijst die je waarschijnlijk bedoelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 20-11-2022 16:33:02 ]
quote:Op zondag 20 november 2022 16:18 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Dank, dan heb ik het toch goed onthouden. De lijst met "Upcoming Payments" begint bij mij met "24-01-2022". Het betreft leningnr. 609325. Volgens het betaalschema is er nog niet één keer rente uitbetaald. Gelukkig klopt dat niet. Volgens het transactieoverzicht is er op 24-2-2022, 25-03-2022, 26-04-2022, 22-06-2022, 03-08-2022, 24-08-2022, 6-10-2022, 8-11-2022 wél rente uitbetaald. Maar van keurig maandelijks rente betalen is duidelijk geen sprake. MAX maakt er een zoekplaatje van. Kijk ik vervolgens naar mijn portefeuille, dan staat daar keurig dat er geen achterstanden zijn. Maar ik zou denken dat de laatste betaling van september is (termijn 8) en dat ik toch erg dicht op mijn eerste 45+ dagen vertraging moet zitten.
Oh ja, anders dan bij andere platforms kan geld terugboeken alleen afgerond op euro's. (geen centen!)Als je een punt (.) maakt ipv een komma (,) pakt hij wél centen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die heeft overal een hard hoofd in. moet je niet meer zo serieus nemen,quote:Op zondag 20 november 2022 13:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Die zit er dus ook behoorlijk in en heeft er net als jullie een hard hoofd in. Ik sta gelukkig van buiten mee te kijken.
https://twitter.com/peter(...)z4_dkUwPaN0reLxzLY9g
Ik heb geen twitteraccount en kan het dus niet lezen, is er van de tekst iets te kopieren en plakken?quote:Op zondag 20 november 2022 13:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Die zit er dus ook behoorlijk in en heeft er net als jullie een hard hoofd in. Ik sta gelukkig van buiten mee te kijken.
https://twitter.com/peter(...)z4_dkUwPaN0reLxzLY9g
quote:Op zondag 20 november 2022 21:40 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Ik heb geen twitteraccount en kan het dus niet lezen, is er van de tekst iets te kopieren en plakken?
Is dat de zoon van Jan Dammers? De gokkasten man die in het vastgoed ging?quote:Op maandag 21 november 2022 10:40 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Of deze staat ook open:
Afgelopen week hebben wij u geattendeerd op onderstaande investeringskans:
Herfinanciering Dammers Vastgoed (25956)
https://www.geldvoorelkaa(...)=25956&code=DA25956i
Heb je een mail gehad of is de aflossing op je rekening gestort?quote:Op maandag 21 november 2022 12:37 schreef InVestEerder het volgende:
De door Obli vorige week aangekondigde e-mail van CRE aangaande aflossing 'Drie appartementengebouwen Kleinau', is binnen.
Tsja, wat moet ik er van zeggen....Snap niet dat dat ze het niet op reguliere manier hebben geherfinancierd, dan was het allemaal veel sneller gegaan.
Nee, een e-mail waarin wordt gezegd dat ze nog 100k nodig hebben. T/m woensdag 16u kan men zijn (of haar) interesse kenbaar maken bij CREquote:Op maandag 21 november 2022 13:03 schreef crowder07 het volgende:
[..]
Heb je een mail gehad of is de aflossing op je rekening gestort?
Aha, dat lijkt me dus niet een mail die naar alle huidige investeerders is gestuurd (ik heb in elk geval niets ontvangen), maar ik neem aan een aanbod om deel te nemen naar potentiele liefhebbers voor de laatste 100k.quote:Op maandag 21 november 2022 13:07 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Nee, een e-mail waarin wordt gezegd dat ze nog 100k nodig hebben. T/m woensdag 16u kan men zijn (of haar) interesse kenbaar maken bij CRE
Zo kapitaalkrachtig qua liquiditeit is HPI blijkbaar niet dat hij dat zelf niet kan betalen van eigen geldquote:Op maandag 21 november 2022 13:07 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Nee, een e-mail waarin wordt gezegd dat ze nog 100k nodig hebben. T/m woensdag 16u kan men zijn (of haar) interesse kenbaar maken bij CRE
Klopt!quote:Op maandag 21 november 2022 13:20 schreef tnhb het volgende:
[..]
Aha, dat lijkt me dus niet een mail die naar alle huidige investeerders is gestuurd (ik heb in elk geval niets ontvangen), maar ik neem aan een aanbod om deel te nemen naar potentiele liefhebbers voor de laatste 100k.
quote:Op maandag 21 november 2022 13:07 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
fout gelezen, verwijderdquote:Op maandag 21 november 2022 13:07 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Vreemd. Ik heb recent (doordeweeks) ook gebruik gemaakt van de incentive en alles verliep vlekkeloos. Heerlijk gegeten van het proeverij-menu en bij het afrekenen was de rekening voldaan (uiteraard wel een fooi achtergelaten voor het vriendelijke personeel).quote:Op zondag 20 november 2022 11:23 schreef Zeghomaar het volgende:
We waren gisteren bij Veera in Eindhoven,
Kreeg een email met de vraag naar onze ervaring. (zie onderstaand)
Het verliep zeer vreemd,
Bij ontvangst werden we naar een tafel verwezen.
We hebben direct gemeld dat we gebruik wilde maken van de Incentives (gereserveerd vanuit de toegezonden email). Daar werd in eerste instantie op gemeld dat die verlopen was. Op aandrang van de email dat die verlengd was tot eind van het jaar kon in overleg met de manager wel door gaan MAAR de drankjes zouden voor eigen rekening zijn. Aangezien we de email van de verlenging bij ons hadden, was er weer overleg. Toen konden de drankjes dan wel weer.
Na een wijntje werden we doorverwezen naar een andere tafel, waarna de bestellingen niet liepen zoals bedoeld, wat werd toegewezen aan de tafelwissel..
Uiteindelijk lekker gegeten. Een fooi gegeven voor de aanwezige personeelsleden.
Aangezien we weten dat we zeker niet de eerste waren die gebruik maakte van de incentives, een zeer vreemde gang van zaken.
Het is een gesponsorde aflevering van mogelijk. Die zullen niet zo snel een linkje naar gve plaatsen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:35 schreef peterc het volgende:
ter info
GVE project Steenvlinder Vredeskerk Venray.
Gisteren op BNR radio / nu podcast / Vastgoed Gezocht / leidt zelfbouw tot meer betaalbare woningen , gepresenteerd door Maarten De Gruyter Maarten Bouwhuis nu met Marnix Norder van Steenvlinder.
(circa 24 min), heeft geïnspireerd om ook wat in Venray te doen. Toch geen onaardige toko.
https://www.bnr.nl/podcas(...)-betaalbare-woningen.
Tipje > GVE linkje op de site zetten.
Goede podcast inderdaad, maakt veel duidelijk.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:35 schreef peterc het volgende:
ter info
GVE project Steenvlinder Vredeskerk Venray.
Gisteren op BNR radio / nu podcast / Vastgoed Gezocht / leidt zelfbouw tot meer betaalbare woningen , gepresenteerd door Maarten De Gruyter Maarten Bouwhuis nu met Marnix Norder van Steenvlinder.
(circa 24 min), heeft geïnspireerd om ook wat in Venray te doen. Toch geen onaardige toko.
https://www.bnr.nl/podcas(...)-betaalbare-woningen.
Tipje > GVE linkje op de site zetten.
Goede podcast inderdaad, maakt veel duidelijk (vandaar het tipje aan GVE om evt hiernaar te verwijzen in een e-mailtje of update-tje voor hun project Vredeskerk) / programma sponsor is Mogelijk ,https://www.mogelijk.nl/ toch ff anders als GVEquote:Op dinsdag 22 november 2022 16:39 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Goede podcast inderdaad, maakt veel duidelijk.
Mijns inziens liggen er in de hoek van transformaties op dit moment de meeste kansen. Grote gebouwen kunnen vaak voor degelijke prijzen worden aangekocht en worden ondersteund door gemeenten die leegstand willen verminderen.
Bij een volledig nieuw gebouw op een nieuw aangekocht stuk grond zijn de prijzen geen pretje. Zeker i.c.m. met warmtepomp/zonnepanelen wordt een nieuwe tussenwoning (eigen ervaring) pas verkrijgbaar vanaf 350k, als je de (af)bouw laat doen.
Transformatie en zelfbouw lijkt me dus een erg goede en veel goedkopere oplossing.
We wachten het weer af.quote:Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in één of meerdere leningen van Corbelo Group. Op dit moment ontvangen wij veel vragen over de stand van zaken omtrent de leningen die in november afgelost moeten worden. Wij begrijpen deze vragen en willen alle investeerders graag een update geven. Daarom hebben wij vanmiddag een gesprek ingepland staan met de directeur van Corbelo Group.
Uiteraard zullen wij hier een uitgebreide update van sturen. Deze ontvang je later deze week.
Mochten er naar aanleiding van deze mail nog vragen zijn, dan kun je reageren op deze mail of bellen naar +31 10 307 0948.
Met vriendelijke groet,
Het Max Crowdfund team
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb ik geen probleem mee. Tijdens corona hebben ze geen enkele keer gevraagd om de aflossing op te schorten hoewel ze wel geraakt werden (minder fruitpakketten op kantoor locaties), in een update gaven ze aan de bedrijfsactiviteiten wat verlegd te hebben waardoor de impact beperkt bleef en ze het verlies daarvan konden omzetten in meer omzet in de andere activiteiten.
quote:Op dinsdag 22 november 2022 17:43 schreef Soulfreak het volgende:
Update project V*rs en F*n (Voordegroei):Ietsje meer rente voor iets meer risico door de vertraagde aflossing (geen zin om uit te rekenen hoeveel het precies scheelt), maar niet echt een significante wijziging dus ik vind het verder ook wel best. Blijkbaar waren ze ook keurig op tijd met hun verzoek, dat is bij sommige "ondernemers" wel eens anders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb ik geen probleem mee. Tijdens corona hebben ze geen enkele keer gevraagd om de aflossing op te schorten hoewel ze wel geraakt werden (minder fruitpakketten op kantoor locaties), in een update gaven ze aan de bedrijfsactiviteiten wat verlegd te hebben waardoor de impact beperkt bleef en ze het verlies daarvan konden omzetten in meer omzet in de andere activiteiten.
Ik hoop dat Voordegroei wel een stemming organiseert als er wel een grote wijziging is, want we staan zo wel voor een voldongen feit.
Met zo'n groot bedrag is er vast geen linkje nodigquote:Op dinsdag 22 november 2022 18:44 schreef Crowdmeister het volgende:
Grote lening CCF, vervroegde aflossing ligt voor de hand. Linkje wordt gewaardeerd.
https://www.collincrowdfund.nl/j-stienstra-box-3/
quote:Op maandag 21 november 2022 19:58 schreef FrenkDeTank het volgende:
Box 3 bij Collin.Leuke rente, twijfels over de werkelijke waarde van het onderpand.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanaf de buitenkant (streetview) nogal vervallen, de afgelopen 10 jaar is er praktisch geen onderhoud uitgevoerd. WOZ waarde van het pand zelf wordt niet genoemd (alleen van de hele vastgoedportefeuille), verder ook geen foto's van de binnenkant. Stond midden 2015 te koop voor 364.500, de marktwaarde is volgens pitch inmiddels 625.000. De winkel/horecaruimte op de begane grond is al zeker sinds 2009 niet als zodanig in gebruik.
Aan de andere kant, 8% rente voor een eerste hypotheek op een woning die zo te zien best geschikt is om in hokjes aan arbeidsmigranten te verhuren, in elk geval niet voor een gezin met kinderen. Lijkt me dat je het pand, als je er een zak geld tegenaan gooit, ook kunt opknappen en verbouwen naar twee of drie keurige appartementen maar blijkbaar levert kamerverhuur meer op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |