En hier is dan de mail, ik schat dat ze bij CrE op vrijdagmiddag om 2 uur de deur achter zich dicht trekken:quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:13 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Dat zei ik toch al, ik ben een notoire doemdenker!![]()
![]()
Dank voor je bericht Quepos. Dan wachten we die mail maar met veel belangstelling af. Net zoals de door Obli aangekondigde mail van CRE betreffende aflossing Duitse appartementen.
Met herinvesteren word ik wat terughoudend. In woelige tijden geldt voor mij "Cash is King"..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Hallo, we denken dat we gaan verlengen, verwacht aub geen aflossing volgende week"
Bedankt voor het delen, ik lees hier eigenlijk iets bijzonders. Zo'n 10 weken geleden werd er gecommuniceerd dat er binnen 4 tot 8 weken een groot aantal panden afgelost zou worden. Inmiddels is die termijn dus al twee weken voorbij en wordt er nog steeds aangegeven dat alles op schema loopt, dat is dus bijzonder.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:02 schreef quepos het volgende:
[..]
Gisteren Max hierover aan de lijn gehad. Alles liep nog op schema en volgende week mogen we een mail verwachten.
Jammer dat geen hypotheek wordt gegeven op Beuningsesteeg 2quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Collin linkje janssen&janssen https://www.collincrowdfu(...)c2a625b73bbf47e690d8
En een vierde optie is dat ze 10 weken geleden een vaag verhaaltje van de geldnemer dankbaar hebben aangegrepen om de investeerders voorlopig weer even aan het lijntje te kunnen houden.quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:08 schreef tnhb het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen, ik lees hier eigenlijk iets bijzonders. Zo'n 10 weken geleden werd er gecommuniceerd dat er binnen 4 tot 8 weken een groot aantal panden afgelost zou worden. Inmiddels is die termijn dus al twee weken voorbij en wordt er nog steeds aangegeven dat alles op schema loopt, dat is dus bijzonder.
Dan zijn er een paar mogelijkheden: of ze hebben ons 10 weken geleden niet de waarheid verteld en wisten toen al dat het langer ging duren, of er zijn in de tussentijd feiten gewijzigd waarvan ze de investerders niet op de hoogte willen brengen want daar hebben ze inmiddels minimaal 2 weken de tijd voor gehad maar niet dus gedaan (ze waren misschien nog een feestje aan het vieren?) . In beide gevallen loopt het volgens schema maar vertellen ze niet de waarheid aan de investeerders. Een derde optie is dat het niet volgens schema loopt en ze dus niet de waarheid vertellen.
quote:Recent heeft u geïnvesteerd in project 26234 | Verbouwing pand IOME. Het doelbedrag voor dit project is niet binnen de gestelde tijd bijeen gebracht. Het project is daarmee niet tot stand gekomen en zal door ons worden teruggetrokken. Dit zal ook zichtbaar worden in uw statistieken
Ik twijfel of dit allemaal met opzet is gedaan en dat het mogelijk meer naïviteit is (wat overigens net zo kwalijk zou zijn). Iedereen met wat ervaring kon aan zien komen dat de beloofde nieuwe deadlines van Corbelo nooit waargemaakt zouden worden. Er had dus vaker gecommuniceerd moeten worden zonder dat daar eerst naar gevraagd hoeft te worden. Overigens dank daarvoor Queposquote:Op vrijdag 18 november 2022 14:08 schreef tnhb het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen, ik lees hier eigenlijk iets bijzonders. Zo'n 10 weken geleden werd er gecommuniceerd dat er binnen 4 tot 8 weken een groot aantal panden afgelost zou worden. Inmiddels is die termijn dus al twee weken voorbij en wordt er nog steeds aangegeven dat alles op schema loopt, dat is dus bijzonder.
Dan zijn er een paar mogelijkheden: of ze hebben ons 10 weken geleden niet de waarheid verteld en wisten toen al dat het langer ging duren, of er zijn in de tussentijd feiten gewijzigd waarvan ze de investerders niet op de hoogte willen brengen want daar hebben ze inmiddels minimaal 2 weken de tijd voor gehad maar niet dus gedaan (ze waren misschien nog een feestje aan het vieren?) . In beide gevallen loopt het volgens schema maar vertellen ze niet de waarheid aan de investeerders. Een derde optie is dat het niet volgens schema loopt en ze dus niet de waarheid vertellen.
Hierbijquote:Op vrijdag 18 november 2022 13:00 schreef Crowdmeister het volgende:
ValueCh*m, lineair 36 maanden met ruime LTV dekking, linkje wordt gewaardeerd
https://www.collincrowdfund.nl/valuechem-b-v/
Bij mij werkt de link niet krijg mededeling geen resultaten gevondenquote:Op vrijdag 18 november 2022 15:16 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hierbij
https://www.collincrowdfu(...)f6b45bbb5e1a0252ddb7
Daarnet werkte ie wel. Ging ook wel heel erg snel vol.quote:Op vrijdag 18 november 2022 15:34 schreef crowder07 het volgende:
[..]
Bij mij werkt de link niet krijg mededeling geen resultaten gevonden
Ze hebben de -b-v uit de linknaam gehaald. De nieuwe link is: https://www.collincrowdfu(...)a6472831c9ca94080e43quote:Op vrijdag 18 november 2022 15:34 schreef crowder07 het volgende:
[..]
Bij mij werkt de link niet krijg mededeling geen resultaten gevonden
Hoewel ik de betekenis van onderstaand bericht niet helemaal kan duiden, zou het misschien toch wel eens een antwoord op jouw vraag kunnen zijn, Gustaf.quote:Op vrijdag 18 november 2022 15:01 schreef Gustaf86 het volgende:
Wat ik graag van Max zou willen weten is of de andere schuldeisers van C*rbell* afbetaald worden. Dat is denk ik het grootste risico, dat derden (leveranciers en aannemers etc.) beslagen gaan leggen op de cash en de cashflow.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In deze alfabetische lijst staat ook Corbelo Property Ltd.
quote:Op vrijdag 18 november 2022 16:39 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Hoewel ik de betekenis van onderstaand bericht niet helemaal kan duiden, zou het misschien toch wel eens een antwoord op jouw vraag kunnen zijn, Gustaf.Dank voor posten. In de lijst van af te lossen Corbelo's zijn er 27 van Corbelo Group Ltd en 9 van Corbelo Property Ltd die alle 9 een aflossingsdatum volgend jaar hebben. In sep 22 al een winding up petition indienen is dus rijkelijk vroeg en zegt derhalve veel. MAX heeft wel wat uit te leggen denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In deze alfabetische lijst staat ook Corbelo Property Ltd.
Sinds Liz Truss de macht greep is er zoveel gebeurd in de Britse vastgoed markt, dat het de vraag is of die pakket verkoop van al die panden wel is doorgegaan. Een nieuwe prime minister heeft daar niet veel voor veranderd ben ik bang. MCF heeft zeker wat toe te lichten.quote:Op vrijdag 18 november 2022 17:01 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Dank voor posten. In de lijst van af te lossen Corbelo's zijn er 27 van Corbelo Group Ltd en 9 van Corbelo Property Ltd die alle 9 een aflossingsdatum volgend jaar hebben. In sep 22 al een winding up petition indienen is dus rijkelijk vroeg en zegt derhalve veel. MAX heeft wel wat uit te leggen denk ik
Maar dan nog heb je recht op eerste hypotheek toch? Die kan toch alleen doorgehaald worden bij de notaris bij ontvangst van het geld? Ik snap nog niet helemaal hoe andere schuldeisers aan dat geld kunnen komen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 15:01 schreef Gustaf86 het volgende:
Wat ik graag van Max zou willen weten is of de andere schuldeisers van C*rbell* afbetaald worden. Dat is denk ik het grootste risico, dat derden (leveranciers en aannemers etc.) beslagen gaan leggen op de cash en de cashflow.
In een groot ontwikkelingsproject waar ik wat mee te maken had, heeft de ontwikkelaar de boel op verschillende manieren enorm verneukt, maar de ontwikkeling loopt wel door omdat de bank met alle hypotheekrechten de aannemers etc. aan het betalen is en iedere keer de kredietruimte vergroot. Als ik het goed begrijp is Max hier de enige geldschieter. De crowd zal minder geneigd zijn om nieuw krediet te geven om de boel weer vlot te trekken, met het risico dat de ontwikkeling stilvalt. Dat is een risico van crowdfunding dat ik nu pas goed voor ogen krijg. Hm.
CCF heeft de link uit de lucht gehaald omdat het project dreigde vol te komen tijdens de pre-publicatie. Rest (40%) wordt volgende week tijdens publicatie gefund.quote:Op vrijdag 18 november 2022 15:16 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hierbij
https://www.collincrowdfu(...)a6472831c9ca94080e43
Ik kan geen recente info vinden, kun je iets specifieker zijn, linkje wellicht?quote:Op vrijdag 18 november 2022 18:36 schreef Slijker het volgende:
Dit staat me niet aan.
Kijk maar eens op de Facebookpagina van de Corbelo Group
Ik weet niet of dit bedoeld wordt, maar de eigenaar van Corbelo is actief op social media over zijn privé activiteiten. Ontzettend dom als je ziet hoe de vlag ervoor staat. Denk dat de gemiddelde investeerder liever ziet welke inspanningen worden verricht om leningen af te lossen dan fotos te plaatsen van polo wedstrijden en safari's.quote:Op vrijdag 18 november 2022 18:55 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Ik kan geen recente info vinden, kun je iets specifieker zijn, linkje wellicht?
Een hypotheekrecht an sich levert geen geld op. Pas bij verkoop komt er geld tevoorschijn. De koopprijs is bij executie meestal lager. En er komen nog allerlei kosten bij. Als er geëxecuteerd moet worden gaan we met een beetje mazzel slechts een deel krijgen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 18:12 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Maar dan nog heb je recht op eerste hypotheek toch? Die kan toch alleen doorgehaald worden bij de notaris bij ontvangst van het geld? Ik snap nog niet helemaal hoe andere schuldeisers aan dat geld kunnen komen.
Ja dat begrijp ik, maar mijn vraag/opmerking was tov concurrente schuldeisers.quote:Op vrijdag 18 november 2022 19:25 schreef Gustaf86 het volgende:
[..]
Een hypotheekrecht an sich levert geen geld op. Pas bij verkoop komt er geld tevoorschijn. De koopprijs is bij executie meestal lager. En er komen nog allerlei kosten bij. Als er geëxecuteerd moet worden gaan we met een beetje mazzel slechts een deel krijgen.
Ziequote:Op vrijdag 18 november 2022 17:01 schreef Slingervinger het volgende:
Dank voor posten. In de lijst van af te lossen Corbelo's zijn er 27 van Corbelo Group Ltd en 9 van Corbelo Property Ltd die alle 9 een aflossingsdatum volgend jaar hebben. In sep 22 al een winding up petition indienen is dus rijkelijk vroeg en zegt derhalve veel. MAX heeft wel wat uit te leggen denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.voor een register van geregistreerde openstaande leningen en geregistreerde aflossingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |