Ik heb hierover nog geen mailtje van Collin.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:09 schreef lykkefund het volgende:
M*sut T*mmerbedr. gaat de eind deze maand af te lossen lening herfinancieren, weer voor 12 maanden. Wel een procentje meer rente.
Krijg je misschien ook niet.quote:Op woensdag 23 november 2022 17:39 schreef Slijker het volgende:
[..]
Ik heb hierover nog geen mailtje van Collin.
Och ja, zie hem staan bij toekomstige investeringskansen.quote:Op woensdag 23 november 2022 18:04 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Krijg je misschien ook niet.
https://www.collincrowdfund.nl/mesut-timmerbedrijf-2/
6 toekomstige investerings kansen, met verschillende soorten zekerheden en robuustheid. 1 overeenkomst: allen met 8% of meer rente. Dat is volgens mij lang geleden, dat alles wat in de pijplijn zit op minimaal 8% zit.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:09 schreef lykkefund het volgende:
M*sut T*mmerbedr. gaat de eind deze maand af te lossen lening herfinancieren, weer voor 12 maanden. Wel een procentje meer rente.
Lijkt ook nodig omdat de meeste projecten met lagere rente moeilijk(er) vol komen.quote:Op woensdag 23 november 2022 18:14 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
6 toekomstige investerings kansen, met verschillende soorten zekerheden en robuustheid. 1 overeenkomst: allen met 8% of meer rente. Dat is volgens mij lang geleden, dat alles wat in de pijplijn zit op minimaal 8% zit.
vorige financiers krijgen waarschijnlijk voorrang, linkje wordt gewaardeerdquote:Op woensdag 23 november 2022 18:04 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Krijg je misschien ook niet.
https://www.collincrowdfund.nl/mesut-timmerbedrijf-2/
Toch wel apart, als je 4,5 ton overwaarde in je huis hebt zitten, je geen 25k kan financieren uit eigen middelen.quote:Op woensdag 23 november 2022 19:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor de (paarden) liefhebber leuk klein projectje. https://www.collincrowdfu(...)8f4fdf4839a8d8d12352
Is hij wel een beetje laat mee, lening loopt af over 3 dagen.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:09 schreef lykkefund het volgende:
Hoop dat ie snel vol loopt, ik sla over. Laat mijn centjes maar netjes terugkomen.quote:Op woensdag 23 november 2022 19:39 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Is hij wel een beetje laat mee, lening loopt af over 3 dagen.
Ik zit pas 3 jaar bij CCF, dit is zonder samenwerkingsverband met Matching Capital een van de grootste leningen die ik gezien heb. Zit toch al meer dan de helft vol.quote:Op dinsdag 22 november 2022 19:06 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Met zo'n groot bedrag is er vast geen linkje nodig
zeker weten.ik sla ook over.quote:Op woensdag 23 november 2022 19:55 schreef quepos het volgende:
[..]
Hoop dat ie snel vol loopt, ik sla over. Laat mijn centjes maar netjes terugkomen.
Morgen ff oude- en nw pitch met cijfertjes (W&V en balansjes) langs elkaar leggen, maar neig naar opm Queposquote:Op woensdag 23 november 2022 19:55 schreef quepos het volgende:
[..]
Hoop dat ie snel vol loopt, ik sla over. Laat mijn centjes maar netjes terugkomen.
Ik denk er ook zo over. Er zal nog een hele tsunami aan herfinancieringen op ons af komen dus dat maakt dat ik ze erg voorzichtig benader. Mesut bijvoorbeeld heeft voor 970K aan vlottende activa op zijn balans staan. Dat lijkt me erg veel voor een timmerbedrijf met een jaaromzet van < 8 ton. Riekt een beetje naar gebakken lucht. Anderzijds vind ik het prima als de nieuwe lening rond komt (ben ik van de oude afquote:Op woensdag 23 november 2022 19:55 schreef quepos het volgende:
[..]
Daarover staat bij Toelichting jaarcijfers:quote:Op woensdag 23 november 2022 23:41 schreef obligataire het volgende:
[..]
Mesut bijvoorbeeld heeft voor 970K aan vlottende activa op zijn balans staan. Dat lijkt me erg veel voor een timmerbedrijf met een jaaromzet van < 8 ton. Riekt een beetje naar gebakken lucht.
quote:De vlottende activa en de langlopende schulden bestaan voor een bedrag van ¤ 650.000 uit een financiering die nog niet is uitbetaald aan de ondernemer ten behoeve van de bouw van het bedrijfspand waarvan de grond reeds is aangekocht.
Dit roept bij mij minstens zoveel vragen op. Grond onder de vlottende activa? Grond gekocht maar financiering nog niet ontvangen?quote:Op donderdag 24 november 2022 01:09 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Daarover staat bij Toelichting jaarcijfers:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was toen der tijd een project van 36 maanden. Duurt allemaal wel erg lang maar gelukkig komt er nog wat sap uit de citroen als als er maar lang genoeg geperst wordt. De aanhouder wordt beloont zullen we maar zeggen.
Ach met stenen kan je niet betalen en banken staan niet in de rij met een paraplu als ze een depressie zien aankomen. De cijfers lijken niet slecht en het recreatie concept dat via de website gepresenteerd wordt lijkt me bij deze tijd passen waarin mensen meer in Nl bivakkeren in de vakanties en een natuurlijke ervaring willen hebben.quote:Op woensdag 23 november 2022 19:21 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Toch wel apart, als je 4,5 ton overwaarde in je huis hebt zitten, je geen 25k kan financieren uit eigen middelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 26 november 2022 zou de volledige lening van Mesut Timmerbedrijf conform het betaalschema afgelost worden. De ondernemer heeft ervoor gekozen om de bestaande Collin lening via een nieuwe campagne bij Collin Crowdfund te herfinancieren. Middels deze nieuwe financiering zal uw huidige investering worden afgelost. Naar verwachting zal op korte termijn het openstaand saldo van uw investering op uw Rekening Courant worden bijgeschreven onder doorberekening van dagrente.
Deze nieuwe campagne van de ondernemer zal binnenkort live gaan op ons platform. Wij willen u een eerste investeringskans bieden voorafgaand aan de publieke livegang.
quote:Op donderdag 24 november 2022 11:46 schreef zeeland6 het volgende:
link Mesut CCFNu maar hopen dat ie snel volloopt, maar ben er bang voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 26 november 2022 zou de volledige lening van Mesut Timmerbedrijf conform het betaalschema afgelost worden. De ondernemer heeft ervoor gekozen om de bestaande Collin lening via een nieuwe campagne bij Collin Crowdfund te herfinancieren. Middels deze nieuwe financiering zal uw huidige investering worden afgelost. Naar verwachting zal op korte termijn het openstaand saldo van uw investering op uw Rekening Courant worden bijgeschreven onder doorberekening van dagrente.
Deze nieuwe campagne van de ondernemer zal binnenkort live gaan op ons platform. Wij willen u een eerste investeringskans bieden voorafgaand aan de publieke livegang.
quote:Op donderdag 24 november 2022 11:46 schreef zeeland6 het volgende:
link Mesut CCFJe vraagt je toch af waarom de herfinanciering niet eerder is opgestart... Daarnaast als de doorlooptijd langer dan 1 week is, vind ik ook dat er gezien de stijgende rente een vergoeding tegenover mag staan. SiG, doet dit beter en berekend bij te late aflossing dubbele dagrente. Vraag is of dat redelijk is, maar Colin stapt hier weer heel makkelijk overheen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 26 november 2022 zou de volledige lening van Mesut Timmerbedrijf conform het betaalschema afgelost worden. De ondernemer heeft ervoor gekozen om de bestaande Collin lening via een nieuwe campagne bij Collin Crowdfund te herfinancieren. Middels deze nieuwe financiering zal uw huidige investering worden afgelost. Naar verwachting zal op korte termijn het openstaand saldo van uw investering op uw Rekening Courant worden bijgeschreven onder doorberekening van dagrente.
Zoals het er staat zou die nog niet ontvangen financiering niet voor de grond zijn maar voor de bouw van het bedrijfspand op die grond. Bouw nog niet gestart dus geld ervoor nog niet uitbetaald. Wat ik mis is waarom die bouw nog niet begonnen is en wanneer er dan wel een keer begonnen wordt.quote:Op donderdag 24 november 2022 08:50 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dit roept bij mij minstens zoveel vragen op. Grond onder de vlottende activa? Grond gekocht maar financiering nog niet ontvangen?
Ik brand hier mijn vingers niet aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |