abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206792896
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:09 schreef lykkefund het volgende:
M*sut T*mmerbedr. gaat de eind deze maand af te lossen lening herfinancieren, weer voor 12 maanden. Wel een procentje meer rente.
Ik heb hierover nog geen mailtje van Collin.
pi_206793155
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 17:39 schreef Slijker het volgende:

[..]
Ik heb hierover nog geen mailtje van Collin.
Krijg je misschien ook niet.
https://www.collincrowdfund.nl/mesut-timmerbedrijf-2/
pi_206793302
quote:
Och ja, zie hem staan bij toekomstige investeringskansen.
pi_206793316
quote:
M*sut T*mmerbedr. gaat de eind deze maand af te lossen lening herfinancieren, weer voor 12 maanden. Wel een procentje meer rente.
6 toekomstige investerings kansen, met verschillende soorten zekerheden en robuustheid. 1 overeenkomst: allen met 8% of meer rente. Dat is volgens mij lang geleden, dat alles wat in de pijplijn zit op minimaal 8% zit.
pi_206793340
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 18:14 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
6 toekomstige investerings kansen, met verschillende soorten zekerheden en robuustheid. 1 overeenkomst: allen met 8% of meer rente. Dat is volgens mij lang geleden, dat alles wat in de pijplijn zit op minimaal 8% zit.
Lijkt ook nodig omdat de meeste projecten met lagere rente moeilijk(er) vol komen.
pi_206793430
quote:
vorige financiers krijgen waarschijnlijk voorrang, linkje wordt gewaardeerd
pi_206793657
Wat opvalt in vergelijking met Mesut I is dat het bedrijfspand nog steeds niet gebouwd is, misschien omdat de bouwkosten gestegen zijn? Heeft wel altijd keurig betaald en ondertussen ook nog afgelost op de hypotheek op het woonhuis zo te zien
pi_206794108
Voor de (paarden) liefhebber leuk klein projectje. https://www.collincrowdfu(...)8f4fdf4839a8d8d12352
pi_206794241
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor de (paarden) liefhebber leuk klein projectje. https://www.collincrowdfu(...)8f4fdf4839a8d8d12352
Toch wel apart, als je 4,5 ton overwaarde in je huis hebt zitten, je geen 25k kan financieren uit eigen middelen.
pi_206794546
quote:
Is hij wel een beetje laat mee, lening loopt af over 3 dagen.
pi_206794844
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:39 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Is hij wel een beetje laat mee, lening loopt af over 3 dagen.
Hoop dat ie snel vol loopt, ik sla over. Laat mijn centjes maar netjes terugkomen.
pi_206795418
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 19:06 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Met zo'n groot bedrag is er vast geen linkje nodig
Ik zit pas 3 jaar bij CCF, dit is zonder samenwerkingsverband met Matching Capital een van de grootste leningen die ik gezien heb. Zit toch al meer dan de helft vol.
pi_206795678
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:55 schreef quepos het volgende:

[..]
Hoop dat ie snel vol loopt, ik sla over. Laat mijn centjes maar netjes terugkomen.
zeker weten.ik sla ook over.
pi_206798382
quote:

[..]
Morgen ff oude- en nw pitch met cijfertjes (W&V en balansjes) langs elkaar leggen, maar neig naar opm Quepos
pi_206798447
quote:

[..]
Ik denk er ook zo over. Er zal nog een hele tsunami aan herfinancieringen op ons af komen dus dat maakt dat ik ze erg voorzichtig benader. Mesut bijvoorbeeld heeft voor 970K aan vlottende activa op zijn balans staan. Dat lijkt me erg veel voor een timmerbedrijf met een jaaromzet van < 8 ton. Riekt een beetje naar gebakken lucht. Anderzijds vind ik het prima als de nieuwe lening rond komt (ben ik van de oude af :) )
Pecunia non olet
pi_206798731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:41 schreef obligataire het volgende:

[..]
Mesut bijvoorbeeld heeft voor 970K aan vlottende activa op zijn balans staan. Dat lijkt me erg veel voor een timmerbedrijf met een jaaromzet van < 8 ton. Riekt een beetje naar gebakken lucht.
Daarover staat bij Toelichting jaarcijfers:
quote:
De vlottende activa en de langlopende schulden bestaan voor een bedrag van ¤ 650.000 uit een financiering die nog niet is uitbetaald aan de ondernemer ten behoeve van de bouw van het bedrijfspand waarvan de grond reeds is aangekocht.
pi_206799441
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 01:09 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Daarover staat bij Toelichting jaarcijfers:
[..]

Dit roept bij mij minstens zoveel vragen op. Grond onder de vlottende activa? Grond gekocht maar financiering nog niet ontvangen?

Ik brand hier mijn vingers niet aan.
Pecunia non olet
pi_206800182
GvE Project uit 2014:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was toen der tijd een project van 36 maanden. Duurt allemaal wel erg lang maar gelukkig komt er nog wat sap uit de citroen als als er maar lang genoeg geperst wordt. De aanhouder wordt beloont zullen we maar zeggen.
pi_206800307
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:21 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Toch wel apart, als je 4,5 ton overwaarde in je huis hebt zitten, je geen 25k kan financieren uit eigen middelen.
Ach met stenen kan je niet betalen en banken staan niet in de rij met een paraplu als ze een depressie zien aankomen. De cijfers lijken niet slecht en het recreatie concept dat via de website gepresenteerd wordt lijkt me bij deze tijd passen waarin mensen meer in Nl bivakkeren in de vakanties en een natuurlijke ervaring willen hebben.
pi_206800496
GVE Ecoweed

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206800652
CCF
Ik krijg 2 bedragen van Valentino Meerzorg bijgeschreven anders dan in het terugbetaalschema. Minder uiteraard. Hij zal wel weer iets hebben geregeld. Waarschijnijk iets zieligs met zijn grootmoeder of zoiets.
pi_206801163
link Mesut CCF
SPOILER
Op 26 november 2022 zou de volledige lening van Mesut Timmerbedrijf conform het betaalschema afgelost worden. De ondernemer heeft ervoor gekozen om de bestaande Collin lening via een nieuwe campagne bij Collin Crowdfund te herfinancieren. Middels deze nieuwe financiering zal uw huidige investering worden afgelost. Naar verwachting zal op korte termijn het openstaand saldo van uw investering op uw Rekening Courant worden bijgeschreven onder doorberekening van dagrente.
Deze nieuwe campagne van de ondernemer zal binnenkort live gaan op ons platform. Wij willen u een eerste investeringskans bieden voorafgaand aan de publieke livegang.
pi_206801265
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:46 schreef zeeland6 het volgende:
link Mesut CCF
SPOILER
Op 26 november 2022 zou de volledige lening van Mesut Timmerbedrijf conform het betaalschema afgelost worden. De ondernemer heeft ervoor gekozen om de bestaande Collin lening via een nieuwe campagne bij Collin Crowdfund te herfinancieren. Middels deze nieuwe financiering zal uw huidige investering worden afgelost. Naar verwachting zal op korte termijn het openstaand saldo van uw investering op uw Rekening Courant worden bijgeschreven onder doorberekening van dagrente.
Deze nieuwe campagne van de ondernemer zal binnenkort live gaan op ons platform. Wij willen u een eerste investeringskans bieden voorafgaand aan de publieke livegang.

Nu maar hopen dat ie snel volloopt, maar ben er bang voor.
pi_206801369
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:46 schreef zeeland6 het volgende:
link Mesut CCF
SPOILER

Je vraagt je toch af waarom de herfinanciering niet eerder is opgestart... Daarnaast als de doorlooptijd langer dan 1 week is, vind ik ook dat er gezien de stijgende rente een vergoeding tegenover mag staan. SiG, doet dit beter en berekend bij te late aflossing dubbele dagrente. Vraag is of dat redelijk is, maar Colin stapt hier weer heel makkelijk overheen.
pi_206802620
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 08:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dit roept bij mij minstens zoveel vragen op. Grond onder de vlottende activa? Grond gekocht maar financiering nog niet ontvangen?

Ik brand hier mijn vingers niet aan.
Zoals het er staat zou die nog niet ontvangen financiering niet voor de grond zijn maar voor de bouw van het bedrijfspand op die grond. Bouw nog niet gestart dus geld ervoor nog niet uitbetaald. Wat ik mis is waarom die bouw nog niet begonnen is en wanneer er dan wel een keer begonnen wordt.
Bij deze herfinanciering staat ook dat de ondernemer verwacht gedurende de looptijd zijn woning in de verkoop te plaatsen en daarmee de financiering af te lossen. Maar dat stond ook bij bij de eerste lening en is dus niet gebeurd.

Zelf doe ik ook niet mee, ook om een andere reden. Ik heb de afgelopen tijd voorschot genomen op nog terug te ontvangen gelden bij de investering in een aantal projecten en wil nu eerst weer eens quite staan bij mezelf, dus even geen geld om nu te investeren. Dat zeg ik nu al maanden tegen mezelf en iedere keer is er toch weer een aantrekkelijk project waarin ik toch weer investeer maar nu wil ik gewoon echt even pas op de plaats maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')