abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206864020
Weer een Europese vergunning voor een crowdfundingplatform:

quote:
NLInvesteert, een platform dat met ’hybride financiering’ - van zowel banken als beleggers - ook mkb’ers ondersteunt, heeft een crowdfundingvergunning gekregen van financiële waakhond AFM. Daarmee voldoet het bedrijf aan de nieuwe Europese CSPR-verordening. Die is op haar beurt weer ingesteld om onder meer beleggers beter te beschermen en de transparantie van crowdfundingplatforms te vergroten. Bovendien voldoet NLInvesteert nu dus in heel Europa aan de regels. Niet dat directeur Dirkjan Takke denkt aan uitbreiding: „We zien nog voldoende groeimogelijkheden in Nederland.”
Misschien moeten we in de OP een "Crowdfinanceplatform met Europese vergunning" categorie maken.
pi_206864306
Er zij toch wel een paar grote investeerders die vertrouwen in Quick Parking van CCF hebben.
Wordt zojuist ff 100K en gisteren 200K geïnvesteerd .
Moet ook wel raar lopen wil je investering bij dit project niet terugkomen.
Neem hem voor 2x mijn normale inleg mee
pi_206864736
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:43 schreef Slijker het volgende:
Er zij toch wel een paar grote investeerders die vertrouwen in Quick Parking van CCF hebben.
Wordt zojuist ff 100K en gisteren 200K geïnvesteerd .
Moet ook wel raar lopen wil je investering bij dit project niet terugkomen.
Neem hem voor 2x mijn normale inleg mee
Het lijkt mij dat wel betere en rustiger investeringen zijn te vinden dan deze cowboy met zijn niet afgewikkelde failisementen en ondoorzichtige constructies.
pi_206866546
Kraanverhuur op Collin meegepakt. Mooi degelijk familiebedrijf, prima rendement bij deze zekerheid.
Pecunia non olet
pi_206866554
Aanpassing van de rente! Vanwege de gewijzigde marktomstandigheden heeft SIG de rente per direct voor de projecten aangepast met de volgende wijzigingen: 0,25% hoger in schijf 1A en 1B voor alle looptijden. Ook voor de projecten die op de site open staan geldt deze verhoging.
pi_206866638
En meteen een nieuw 1 jarig project:

Goeverneurlaan 132 te Den Haag Herfinanciering LIVE 1 december 14:00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Goeverneurlaan 132 te Den Haag Herfinanciering. Je kunt vanaf 1 december 2022 14:00 uur investeren in dit project. Het betreft een 4-kamer appartement op de 2e verdieping met berging op de begane grond. Het object is gelegen in de gemeente 's-Gravenhage. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid. Het object is goed bereikbaar via het openbaar vervoer, de auto en de fiets.
Bekijk project

https://investeren.sameni(...)-132-herfinanciering

Het is zo te zien erg netjes opgeknapt.
Helaas is de locatie wat minder (Laakkwartier).
Al met al op het eerste gezicht geen onaardig project voor de liefhebbers van kortlopende projecten.
pi_206866779
Ben benieuwd wat er met https://www.collincrowdfund.nl/eethuis-de-kraanpoort/ gaat gebeuren. Nog 4 dagen en 57K te gaan. Vandaag is er tot nu toe 1000 euro bij gekomen. Zou de ondernemer een plan B hebben? Anders had ik toch eerder een rente verhoging verwacht.
pi_206866796
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:23 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Het lijkt mij dat wel betere en rustiger investeringen zijn te vinden dan deze cowboy met zijn niet afgewikkelde failisementen en ondoorzichtige constructies.
Cowboy zou ik hem niet zo gauw noemen, hij heeft toch wel een mooi bedrijf opgebouwd door de jaren heen.
Helaas in een branche die afgelopen jaren zwaar getroffen is want als er niet gevlogen wordt, wordt er ook niet geparkeerd :)
Die faillissementen zijn daarom goed te verklaren en niet het gevolg van wanbeleid, lijkt me..
Het brengt wel onzekerheid met zich mee en ook de toekomst van Schiphol is nauw verbonden met dit project. Ik hoor veel mensen die niet meer vanaf Schiphol willen reizen.
Ik denk nog even na over een basisinleg.
Pecunia non olet
pi_206866835
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ben benieuwd wat er met https://www.collincrowdfund.nl/eethuis-de-kraanpoort/ gaat gebeuren. Nog 4 dagen en 57K te gaan. Vandaag is er tot nu toe 1000 euro bij gekomen. Zou de ondernemer een plan B hebben? Anders had ik toch eerder een rente verhoging verwacht.
Hij loopt gestaag vol, iedere dag 1 of 2 procenten erbij. Ik denk dat ze ofwel de looptijd verlengen of dat er hulptroepen komen. Misschien wil verkoper een deel teruglenen. Dat zou nog de meest elegante oplossing zijn. Die heeft er uiteindelijk belang bij want de vastgoedmarkt stagneert en hij kan nu nog een aardige prijs vangen.

Het zou zonde zijn als deze pitch op een 50K of zo zou stranden.

Als Mesut I vlug bijgestort wordt, kan ik dit mooi in de Kraanpoort stoppen :)

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 29-11-2022 14:42:17 ]
Pecunia non olet
pi_206866990
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:28 schreef obligataire het volgende:
Die faillissementen
volgens mij hebben die betrekking op zijn (verkochte?) bloemenbedrijven en niet op de parkeeractiviteiten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206867041
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:47 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
volgens mij hebben die betrekking op zijn (verkochte?) bloemenbedrijven en niet op de parkeeractiviteiten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier wordt de naam Reinier Weerma* genoemd en in de parkeerpitch gaat het over Albert Weer*an.
Misschien heeft Albert het bloemenbedrijf destijds (2009) aan een familielid overgedragen?

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 29-11-2022 15:03:41 ]
Pecunia non olet
pi_206867119
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:12 schreef Horsemen het volgende:

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Goeverneurlaan 132 te Den Haag Herfinanciering. Je kunt vanaf 1 december 2022 14:00 uur investeren in dit project. Het betreft een 4-kamer appartement op de 2e verdieping met berging op de begane grond. Het object is gelegen in de gemeente 's-Gravenhage. De dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid. Het object is goed bereikbaar via het openbaar vervoer, de auto en de fiets.
Bekijk project

Al met al op het eerste gezicht geen onaardig project voor de liefhebbers van kortlopende projecten.
Inderdaad maar herfinanciering wel heel erg snel en ook niet duidelijk waarom
pi_206867199
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:03 schreef KrekelJapie het volgende:
Aanpassing van de rente! Vanwege de gewijzigde marktomstandigheden heeft SIG de rente per direct voor de projecten aangepast met de volgende wijzigingen: 0,25% hoger in schijf 1A en 1B voor alle looptijden. Ook voor de projecten die op de site open staan geldt deze verhoging.
Mooie ontwikkeling voor ons. Aan de andere kant, het wordt wel steeds lastiger voor een leningnemer om het rendabel te krijgen. Hopelijk blijven er wel projecten online komen.

Van de openstaande projecten is de rente bij Heerlen en Nieuwegein verhoogd, maar bij Enschede en Roosendaal zie ik geen verandering. Bij dat laatste project had ik het ook niet meer verwacht, aangezien die al 96% is gefund, maar waarom Enschede niet?
pi_206868069
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:00 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Inderdaad maar herfinanciering wel heel erg snel en ook niet duidelijk waarom
snel ? project verloopt op 28/12/22
pi_206869226
Over het project:
Danny van der Horst is samen met Eric Kolthoff al geruime tijd succesvol actief binnen de Nederlandse vastgoedmarkt, met name in de regio Den Haag. Inmiddels hebben zij een stabiele vastgoedportefeuille opgebouwd. De aangevraagde financiering willen zij aanwenden voor de verbouwing van een pand uit hun portefeuille. De verbouwing omvat de realisatie van zes short-stay appartementen. De vergunning daarvoor is reeds aanwezig.

De belangrijkste kenmerken van het project zijn:
Kredietbedrag: ¤ 300.000,-
Leenvorm: Flexlening
Rente: 8%
Looptijd: 12 maanden
Risicoclassificatie: 1
Belangrijkste zekerheden:
-Tweede hypothecaire inschrijving met een LTV van 71%
- Negatieve hypotheekverklaring
- Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
U kunt investeren in dit project vanaf donderdag 1 december om 15.00 uur. Bekijk hier het project. https://www.geldvoorelkaa(...)=26820&code=HO26820i
pi_206869228
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:07 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Mooie ontwikkeling voor ons. Aan de andere kant, het wordt wel steeds lastiger voor een leningnemer om het rendabel te krijgen. Hopelijk blijven er wel projecten online komen.

Van de openstaande projecten is de rente bij Heerlen en Nieuwegein verhoogd, maar bij Enschede en Roosendaal zie ik geen verandering. Bij dat laatste project had ik het ook niet meer verwacht, aangezien die al 96% is gefund, maar waarom Enschede niet?
inderdaad vreemd, heb het even nagevraagd.

update Antwoord sig:
Die andere projecten moeten eerst schriftelijk bevestigen waarna de wijziging wordt doorgevoerd. Helaas niet zo goed omschreven in de nieuwsbrief.

[ Bericht 4% gewijzigd door zeeland6 op 30-11-2022 10:00:02 ]
pi_206869574
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 16:05 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 16:05 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, verward met een ander project. Hopelijk wordt de oude tijdig afgelost dwz vóór 1 januari
pi_206871332
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:12 schreef Horsemen het volgende:

Bekijk project

Taxatie begin december 2021 marktwaarde vrije verkoop na verbouwing 285k, taxatie eind november marktwaarde vrije verkoop 270k, is dit de ontwikkleing in de woningmarkt of was de eerste taxatie er eentje met een dikke viltstift?

Op basis van de foto's voor het oog wel een geslaagde verbouwing!
pi_206872117
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 18:20 schreef tnhb het volgende:

[..]
Taxatie begin december 2021 marktwaarde vrije verkoop na verbouwing 285k, taxatie eind november marktwaarde vrije verkoop 270k, is dit de ontwikkleing in de woningmarkt of was de eerste taxatie er eentje met een dikke viltstift?

Op basis van de foto's voor het oog wel een geslaagde verbouwing!
Daling van 5%, klopt wel aardig met de markt lijkt me? https://www.nvm.nl/media/(...)meratie-den-haag.pdf

Dat de huizenmarkt over de top heen is is toch wel regelmatig in het nieuws geweest?

Edit: ik keek verkeerd, op jaarbasis volgens nvm cijfers nog een kleine stijging tov vorig jaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 29-11-2022 19:35:00 ]
pi_206872330
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 19:23 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Daling van 5%, klopt wel aardig met de markt lijkt me? https://www.nvm.nl/media/(...)meratie-den-haag.pdf

Dat de huizenmarkt over de top heen is is toch wel regelmatig in het nieuws geweest?

Edit: ik keek verkeerd, op jaarbasis volgens nvm cijfers nog een kleine stijging tov vorig jaar.

Ik had nog niet eerder zo'n concrete daling gezien, al wel een duidelijke stagnatie en vooral minder belangstelling van kopers en ook minder transacties, afgelopen maand schijnt voor makelaars een van de slechtste maanden te zijn sinds langere tijd.
pi_206872375
Nieuwe kortlopende bij GvE
SPOILER
  dinsdag 29 november 2022 @ 22:04:08 #247
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_206875392
Niet voorbij zien komen en hij zit inmiddels vol, maar bij H*ut en Tr*nds op CCF heeft gisteren ook een renteverhoging plaats gevonden (van 7,5% naar 8,5%) evenals een verkorting van de looptijd (48 > 36mnd) en verlaging van leenbedrag (160k > 150k). Stond open vanaf 23-11, maar schijnbaar mocht het niet allemaal te lang duren.
pi_206876306
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 19:23 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Op dit moment is het alleen nog maar een (gezonde) pas op de plaats.
Aanbod neemt toe en er wordt niet meer als een gek overboden.
Dat lijkt mij juist goed, om weer wat terug te gaan naar een normale situatie.
Maar een crash van de huizenmarkt zoals sommige kranten ons doen geloven zie ik niet terug in deze cijfers.

Zolang er veel te weinig beschikbare huizen zijn in Nederland verwacht ik niet dat we hele extremen gaan zien. De vraag is simpel weg nog te hoog. Een kleine daling sluit ik trouwens niet uit, maar je vooral niet gek laten maken door korte termijn bewegingen. Vastgoed koop je voor de lange termijn.
pi_206876601
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 23:24 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Een kleine daling sluit ik trouwens niet uit
Ik sluit een hele grote daling niet uit. Alle signalen staan vet op rood.
Pecunia non olet
pi_206877470
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 23:24 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Op dit moment is het alleen nog maar een (gezonde) pas op de plaats.
Aanbod neemt toe en er wordt niet meer als een gek overboden.
Dat lijkt mij juist goed, om weer wat terug te gaan naar een normale situatie.
Maar een crash van de huizenmarkt zoals sommige kranten ons doen geloven zie ik niet terug in deze cijfers.

Zolang er veel te weinig beschikbare huizen zijn in Nederland verwacht ik niet dat we hele extremen gaan zien. De vraag is simpel weg nog te hoog. Een kleine daling sluit ik trouwens niet uit, maar je vooral niet gek laten maken door korte termijn bewegingen. Vastgoed koop je voor de lange termijn.
Mee eens.

Mijns inziens zal er wel wat lucht uit de prijzen lopen. Een correctie van 10 a 20% de komende 1 a 2 jaar zou m.i. te verwachten zijn. Een grote daling van 40 a 50% zie ik ook nog niet zo snel gebeuren. Wel verwacht ik dat het hogere segment harder zal dalen dan het lagere.

Zoals altijd, de tijd zal het leren :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')