SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu via October ¤250K voor de aankoop van een eigen pand (bruto = netto 7,5%).
Voordeel: De organisatie heeft via de lening bij CCF laten zien dat ze al 1,5 jaar tijdig betalen.
Voordeel: 1e hypotheek op het pand
Nadeel: 100% LTV op bedrijfsmatig onroerend goed
Zelf meegedaan, ook voor platformspreiding. Doen er al meer mensen mee?
[ Bericht 0% gewijzigd door djtiesto8 op 27-11-2022 22:47:45 ]
quote:Op zondag 27 november 2022 22:26 schreef djtiesto8 het volgende:
Groothandel in tweedehands machines voor opticiens en oogartsen vraagt opnieuw een financiering aan.
In het verleden ¤65K geleend via CCF voor voorraaduitbreiding (bruto 8% --> netto 6,8%).nee looptijd veel te langSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu via October ¤250K voor de aankoop van een eigen pand (bruto = netto 7,5%).
Voordeel: De organisatie heeft via de lening bij CCF laten zien dat ze al 1,5 jaar tijdig betalen.
Voordeel: 1e hypotheek op het pand
Nadeel: 100% LTV op bedrijfsmatig onroerend goed
Zelf meegedaan, ook voor platformspreiding. Doen er al meer mensen mee?
Nog steeds is MAX doodstil, ben zeer benieuwd want de maand duurt nog 2 dagen. Ondanks alle -terechte- kritiek komen hun projecten toch nog steeds snel volquote:Op zaterdag 26 november 2022 21:23 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik zou dat wel erg vinden, want dat gaat mij te veel geld kosten. Maar ook ik ben niet blij met deze wijze waarop dit platform opereert. Vorig jaar werd een heel nieuw platform beloofd. Ook dat is er nog steeds niet. Afgelopen zondag schreef ik over leningnr. 609325. Dezelfde dag heb ik daarover ook vragen aan het platform gesteld, maar daarop heb ik nog geen reactie mogen ontvangen. Jammer. Ik zit in een fase van mijn leven dat alleen kortlopende projecten nog bij mij passen. Daarom was ik aanvankelijk blij met dit platform.
Looptijd (60 maanden?) vind ik zelf eerder een plus.quote:
looptijd is 84 maandenquote:Op maandag 28 november 2022 11:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Looptijd (60 maanden?) vind ik zelf eerder een plus.
Grootste bezwaar is eerder het platform October wat mij betreft.
Heb daar geen goede ervaringen mee zowel met de analyses van de projecten als met het rendement.
Apart trouwens dat deze mensen zich nu tot October hebben gewend en Collin niet meer meedoet. Ligt dat aan Collin (te duur?) of aan het project.
zo is dat, herfinanciering doe ik niet aan meequote:Op maandag 28 november 2022 11:08 schreef zeeland6 het volgende:
Mesut (2) nu live op CCF. 57%.
loopt wel goed door. Mooi.
Bijna vol in een half uur. Aflossen maar.
Er is nog een beetje ruimte. Ik heb de automatische inschrijving toegewezen gekregen en daar laat ik het bij.quote:Op maandag 28 november 2022 12:01 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
Vlijmen nu open
https://horecacrowdfundin(...)ter-vlijmen-3p7gj6pq
Hmm, 84 maanden is lang, toch heb ik die in het verleden ook meegenomen en sommige daarvan zijn ook al afgelost. Ik zie dat een beetje als een langlopend deposito zonder al teveel risico.quote:
Bericht van HCN:quote:Op zondag 27 november 2022 14:20 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ik lees hier https://hormax.nl/aanbod/?proptype=4®ion=0&city=Breda&search= dat het geheel (recent?) verkocht zou zijn? Ook op de site van de francisegever staat de tweede vestiging niet meer aangegeven.
hierbij de tekst van MAXquote:Op maandag 28 november 2022 14:05 schreef InVestEerder het volgende:
Corbelo update ontvangen van MaxCF. Ze laten hun oren echt veel te veel hangen naar die lener. De eerste de beste afspraak die ze dinsdag met hem hebben gemaakt komt hij gewoon weer doodleuk niet na.
MaxCF stuurt nu allemaal videootjes mee van panden waar hun Engelse directeur is wezen controleren. Ik heb er eentje half bekeken, maar de rest niet. Dit interesseert mij namelijk niet echt en had wat mij betreft voor intern gebruik van MaxCF bestemd mogen blijven.
Ze doen misschien wel hun best, maar het is allemaal 'drie keer niks'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dubbel gevoel: enerzijds geruststellende elementen maar ook negatieve. Hopelijk komt de beloofde spreadsheet alsnog
quote:Op maandag 28 november 2022 14:08 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
hierbij de tekst van MAXJa precies er zitten ook elementen in waarvan ik denk er is vooruitgang. Als de hele portefeuille in één klap verkocht zou worden zou dat zelfs héél mooi zijn , maar durf er niet op te hopen eerlijk gezegd. We wachten het maar weer af tot 8 december. Geduld loont uiteindelijk het meest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dubbel gevoel: enerzijds geruststellende elementen maar ook negatieve. Hopelijk komt de beloofde spreadsheet alsnogPecunia non olet
Ik heb er één volledig bekeken omdat dat toevallig een project is waar ik in deelneem en wel benieuwd was naar de progress. Wat zal ik zeggen, het project had eind mei/begin juni afgelost moeten worden (en dus ook klaar moeten zijn) maar het is verre van klaar. We nu zo'n 6 maanden na die opleverdatum en ze lijken nog met een deel van de ruwbouw bezig te zijn, alhoewel, bezig zijn, er lijkt al langere tijd niets te zijn gedaan gezien de post en andere bende en het ontbreken van ook maar een enkel stukje gereedschap. Dit gaat niet goedkomen, als er een partij is die alles wil kopen kan de schade mogelijk beperkt blijven, anders kost elke dag wachten gewoon geld voor de investeerders en hadden ze 4 tot 5 maanden geleden gewoon moeten handelen.quote:Op maandag 28 november 2022 14:05 schreef InVestEerder het volgende:
Corbelo update ontvangen van MaxCF. Ze laten hun oren echt veel te veel hangen naar die lener. De eerste de beste afspraak die ze dinsdag met hem hebben gemaakt komt hij gewoon weer doodleuk niet na.
MaxCF stuurt nu allemaal videootjes mee van panden waar hun Engelse directeur is wezen controleren. Ik heb er eentje half bekeken, maar de rest niet. Dit interesseert mij namelijk niet echt en had wat mij betreft voor intern gebruik van MaxCF bestemd mogen blijven.
Ze doen misschien wel hun best, maar het is allemaal 'drie keer niks'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Link:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de eventuele liefhebbers: met investerings link.
Ik laat het voor wat het is: verwevenheid van het platform en de lening nemer, gecombineerd met de magere rente van 6% maken dat ik het project niet interessant genoeg vind.
De rente is trouwens gelijk aan de rente van 3.5 jaar geleden.
quote:Op maandag 28 november 2022 15:31 schreef ETphonehome het volgende:
Er komt een herfinanciering (na verlenging van 6 maanden) aan van Gossnitz I en II (CrE):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Link:De rente had van mij ook wel wat hoger gemogen. De macro situatie geeft daar wel aanleiding toe. Anderzijds is de bezetting gestegen van 77% (64 op 83 woningen) naar 87% (72 op 83 woningen). Wat dat betreft zijn ze daar goed bezig geweest met de renovatie. Als het exploitatieresultaat met de toenmalige bezetting al ruim dekkend was dat zal dat nu ook wel minimaal zo zijn met de huidige bezetting in het complex, denk ik. En door het ontbreken van kosten is die 6% ook netto.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de eventuele liefhebbers: met investerings link.
Ik laat het voor wat het is: verwevenheid van het platform en de lening nemer, gecombineerd met de magere rente van 6% maken dat ik het project niet interessant genoeg vind.
De rente is trouwens gelijk aan de rente van 3.5 jaar geleden.
Ik denk er nog even over na, eventueel verlenging met een deel van de huidige inleg.Pecunia non olet
Dank voor het bekijken van dat filmpje. Die vertraging in de bouw is zorgelijk. Hadden ze niet eerst het Britse kadaster de schuld gegeven van alles?quote:Op maandag 28 november 2022 14:22 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ik heb er één volledig bekeken omdat dat toevallig een project is waar ik in deelneem en wel benieuwd was naar de progress. Wat zal ik zeggen, het project had eind mei/begin juni afgelost moeten worden (en dus ook klaar moeten zijn) maar het is verre van klaar. We nu zo'n 6 maanden na die opleverdatum en ze lijken nog met een deel van de ruwbouw bezig te zijn, alhoewel, bezig zijn, er lijkt al langere tijd niets te zijn gedaan gezien de post en andere bende en het ontbreken van ook maar een enkel stukje gereedschap. Dit gaat niet goedkomen, als er een partij is die alles wil kopen kan de schade mogelijk beperkt blijven, anders kost elke dag wachten gewoon geld voor de investeerders en hadden ze 4 tot 5 maanden geleden gewoon moeten handelen.
kan ook zijn dat ze geen personeel/materialen kunnen krijgen, dat schijnt daar nog erger te zijn dan hier. Hoe dan ook, een filmpje plaatsen wat alleen maar onrust geeft is natuurlijk niet handig, wellicht zijn de andere beter,quote:Op maandag 28 november 2022 16:01 schreef Gustaf86 het volgende:
[..]
Dank voor het bekijken van dat filmpje. Die vertraging in de bouw is zorgelijk. Hadden ze niet eerst het Britse kadaster de schuld gegeven van alles?
En nu word ik weer nerveuzer ivm de betalingen aan de (onder)aannemers etc. Weet niet hoe druk het in de Britse bouw is maar als je een paar maanden niet doorbouwt heeft dat mogelijk meer te maken met wanbetalende opdrachtgever...
Wat mij niet bevalt is dat de potentiële koper een aanbetaling heeft gedaan en nu waarschijnlijk op een rekening van Corbelo staat. Dus dat geld valt nu in zijn algemene middelen en staat niet geparkeerd op de derdenrekening van MCF.quote:Op maandag 28 november 2022 14:22 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ik heb er één volledig bekeken omdat dat toevallig een project is waar ik in deelneem en wel benieuwd was naar de progress. Wat zal ik zeggen, het project had eind mei/begin juni afgelost moeten worden (en dus ook klaar moeten zijn) maar het is verre van klaar. We nu zo'n 6 maanden na die opleverdatum en ze lijken nog met een deel van de ruwbouw bezig te zijn, alhoewel, bezig zijn, er lijkt al langere tijd niets te zijn gedaan gezien de post en andere bende en het ontbreken van ook maar een enkel stukje gereedschap. Dit gaat niet goedkomen, als er een partij is die alles wil kopen kan de schade mogelijk beperkt blijven, anders kost elke dag wachten gewoon geld voor de investeerders en hadden ze 4 tot 5 maanden geleden gewoon moeten handelen.
Dat is niet uitgesloten maar waarschijnlijker is dat hij het heeft uitgegeven aan materiaal en zijn personeel.quote:Op dinsdag 29 november 2022 05:16 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Wat mij niet bevalt is dat de potentiële koper een aanbetaling heeft gedaan en nu waarschijnlijk op een rekening van Corbelo staat. Dus dat geld valt nu in zijn algemene middelen en staat niet geparkeerd op de derdenrekening van MCF.
Die eigenaar van Corbelo zet af en toe plaatjes op social media en daar kan je wel uit afleiden dat hij leuke hobbies heeft, polo, vette motor, safari vakantie. Dat geld van die aanbetaling kan zo maar weer foetsie zijn.
Je gaat er hierbij vanuit dat het Angelsaksisch recht identiek aan het Nederlands recht is. Dat zal haast wel maar zeker is het niet. Een van de vele redenen waarom ik op mijlen afstand van Max bleef..quote:Op dinsdag 29 november 2022 08:45 schreef obligataire het volgende:
[..]
Los daarvan is dat uiteindelijk niet ons probleem maar dat van degene die de aanbetaling heeft gedaan want deze heeft geen hypothecaire zekerheid en is zijn geld kwijt als het komt tot uitwinning van (onze) zekerheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |