abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206823857
Ik hoop dat ze bij Max ook in t weekend werken.
Zit echt te wachten op de update over Corbelo.
Of zouden ze me wéér teleurstellen?
Of zitten ze nog te denken; hoe breng dit slechte nieuws??
pi_206823876
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:54 schreef Slijker het volgende:
Of zitten ze nog te denken; hoe breng ik dit slechte nieuws??
pi_206823920
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 18:15 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Volgens mij nog niet gemeld:
In de pre-publicatie stond de rente op 8%. Met publiek gaan / kort na publiek gaan is de rente verhoogd naar 9% zag ik gisteren.
De Pijp oogt met deze rente als een aantrekkelijk project maar die 9% geven ze natuurlijk niet voor niets. Helaas is die oude woning nog niet verkocht. Dat kan misschien al in december geregeld zijn maar het kan ook een molensteen worden die om zijn nek hangt in de vorm van een zware schuldenlast. Daar moet hij veel stukjes vlees voor verkopen in een tijd dat de consument toch al minder te besteden heeft. Daarnaast ben ik toch al een beetje huiverig voor horecaondernemers die er een tweede toko bij nemen. Dat gaat lang niet altijd goed om redenen die men zich wel kan voorstellen. De man krijgt er een hoop werk en zorgen bij en dat kan zomaar ten koste gaan van de oude zaak. Mocht het trouwens wél allemaal goed gaan dan is deze lening natuurlijk als eerste aan de beurt om geherfinancierd te worden.
Pecunia non olet
pi_206824812
quote:
Dat het zo lang duurt zegt al genoeg, gesprek met Corbeloman was dinsdagmiddag
pi_206826685
Mis een betaling van Family Br*da. En wat ik vind op internet voorspelt niet veel goeds.

https://horecasite.nl/adv(...)struyckenplein-breda
pi_206826855
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:20 schreef quepos het volgende:
Mis een betaling van Family Br*da. En wat ik vind op internet voorspelt niet veel goeds.

https://horecasite.nl/adv(...)struyckenplein-breda
Ik heb al geinformeerd bij HCN. Ze zijn een jaar bezig en 4 betalingen waren te laat.

Ik kreeg als antwoord:
"Dank voor uw e-mail. Wij hebben contact met de ondernemers over de niet tijdige betalingen. "
pi_206826922
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:57 schreef obligataire het volgende:

[..]
De Pijp oogt met deze rente als een aantrekkelijk project maar die 9% geven ze natuurlijk niet voor niets. Helaas is die oude woning nog niet verkocht. Dat kan misschien al in december geregeld zijn maar het kan ook een molensteen worden die om zijn nek hangt in de vorm van een zware schuldenlast. Daar moet hij veel stukjes vlees voor verkopen in een tijd dat de consument toch al minder te besteden heeft. Daarnaast ben ik toch al een beetje huiverig voor horecaondernemers die er een tweede toko bij nemen. Dat gaat lang niet altijd goed om redenen die men zich wel kan voorstellen. De man krijgt er een hoop werk en zorgen bij en dat kan zomaar ten koste gaan van de oude zaak. Mocht het trouwens wél allemaal goed gaan dan is deze lening natuurlijk als eerste aan de beurt om geherfinancierd te worden.
Ik was ook aan het twijfelen. Ik ga mijn investering terugtrekken. Bedrijfsmatig OG terughoudend.
pi_206828934
quote:
Maar bij executie met zo'n lage LTV, staat er vast heel snel een andere parkeerplaats beheerder op die tegen een discount zo'n lap parkeergrond kan bemachtigen. Deze doe ik wel mee als er een link is.
https://www.crowdfundmarkt.nl heeft deze al, regelmatig staan hier ook pre-links voor grotere projecten.
pi_206830178
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:58 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Maar bij executie met zo'n lage LTV, staat er vast heel snel een andere parkeerplaats beheerder op die tegen een discount zo'n lap parkeergrond kan bemachtigen. Deze doe ik wel mee als er een link is.
https://forum-fok.digidip(...)F8%2F25%23p206830178

[ Bericht 11% gewijzigd door KrekelJapie op 27-11-2022 16:24:10 ]
pi_206830779
quote:
Dank, deze lap tekst moet ik even een paar keer lezen en op me in laten werken. Zitten wel wat haken en ogen aan.
  zaterdag 26 november 2022 @ 19:45:05 #186
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206832342
quote:
Maak je maar vooral geen illusies over deze club!
Maar het is natuurlijk hoe dan ook stuitend om te zien hoe deze schaamteloze toko gewoon keer op keer haar eigen woorden niet nakomt. In het ultieme geval dat ze nu écht nog niet in staat geweest zouden zijn om een inhoudelijke reactie te versturen, dan hadden ze dat even netjes moeten communiceren. Kwestie van fatsoensnormen. En een dikke week geleden zeggen ze nog glashard tegen één van onze forumleden dat alles op schema loopt.....

Ik zou het niet erg vinden als dit platform snel omvalt. Kost me dan wel geld, maar dat neem ik op de koop toe. Heb geen zin om me te laten schofferen door een stelletje prutsers en ze daarvoor nog moet betalen ook.
  zaterdag 26 november 2022 @ 20:06:05 #187
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206832665
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:24 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Groot samenwerkingsproject MC en CCF, nog niet op de CCF website te zien.

Bij dit soort grote projecten zie ik altijd wat grotere risico's. LTV van 22.5% klinkt leuk, maar de waarde wordt bepaald door de business en organisatie eromheen en met de hypotheek krijg je alleen een geasfalteerd weiland. En als het zo prachtig is moet een bank voor dit soort bedragen toch ook wel te porren zijn?

Misschien ben ik wat negatief, maar ik geef de voorkeur aan wat overzichtelijker projecten.

https://matchingcapital.com/product/qpa/
Ik denk dat als het mis gaat je je geld uiteindelijk wel gaat terugkrijgen. Maar persoonlijk doe ik niet mee. Om twee verschillende redenen.
1. wirwar aan b.v.'s; in totaal 15 debiteuren. Als het onverhoopt mis gaat dan wordt daar alleen de curator blij van (want voor hem is het ontrafelen van dit web een kwestie van uurtje factuurtje)
2. ondernemer zag kansen voor het aanbieden van een full service parkeerbeleving
Moderne prietpraat. Mensen willen alleen maar zo dicht mogelijk bij vliegveld parkeren, voor zo min mogelijk geld. En kennelijk doet hij dat tot op heden best goed. Die marketing-taal mag van mij wel achterwege blijven.

Ik laat deze lopen en wacht op een iets minder gecompliceerd project.
pi_206832954
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:42 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik was ook aan het twijfelen. Ik ga mijn investering terugtrekken. Bedrijfsmatig OG terughoudend.
Op de site zijn ook vragen over De Pijp gesteld:

----

Geachte investeerder,

Dank voor uw vragen,
Onderstaand de antwoorden op uw vragen:
1) Waarom hebben jullie in de pitch rechtsboven onder Ondernemer plus zijn foto een logo van Stapelfinancieringen ?

Stapelfinancieringen is de tussenpersoon die het dossier heeft voorgelegd bij Collin en die het samen met de coach hebben begeleid.

2) in de pitch hebben jullie het over een overwaarde van 200.000 euro op zijn eigen woning. Het is echter voor de investeerders niet voorgerekend m.b.t. vermoedelijke opbrengst, vraagprijs op Funda en de uitstaande hypotheek. Kunnen jullie daar duidelijkheid in scheppen?

De eigen inbreng is o.a. uit de verkoop van de eigen woning. Die bestaat dus uit ¤ 50.000 eigen middelen en de overbruggingslening van ¤ 150.000. Deze overbrugging moet bij verkoop van de woning worden afgelost (vraagprijs ¤ 450.000, huidige hypotheek ¤ 270.000)

3) er is een overbruggingslening van 150.000 euro verstrekt op basis van een tweede hypotheek, staat in de pitch. Door wie en op basis waarvan ?

Zie antwoord 2, door een investeerder obv de verwachte overwaarde bij verkoop

4) Hoe is de zekerheid gesteld door Collin Crowdfund dat de 200.000 euro overwaarde zal worden ingebracht in de transactie?

Deze wordt ingebracht middels de verstrekking van de overbruggingslening, die vervolgens moet worden afgelost uit de verkoop van de woning

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Collin Crowdfund
Pecunia non olet
pi_206833188
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:06 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik denk dat als het mis gaat je je geld uiteindelijk wel gaat terugkrijgen. Maar persoonlijk doe ik niet mee. Om twee verschillende redenen.
1. wirwar aan b.v.'s; in totaal 15 debiteuren. Als het onverhoopt mis gaat dan wordt daar alleen de curator blij van (want voor hem is het ontrafelen van dit web een kwestie van uurtje factuurtje)
2. ondernemer zag kansen voor het aanbieden van een full service parkeerbeleving
Moderne prietpraat. Mensen willen alleen maar zo dicht mogelijk bij vliegveld parkeren, voor zo min mogelijk geld. En kennelijk doet hij dat tot op heden best goed. Die marketing-taal mag van mij wel achterwege blijven.

Ik laat deze lopen en wacht op een iets minder gecompliceerd project.
Dat faillissement van (klein)dochters zit me ook niet lekker. Waar ik me ook zorgen om maak is dat Schiphol momenteel een chaos is. Is het niet het personeelstekort bij de beveiliging, dan is het een tekort bij KMar. Ik probeer persoonlijk ook op alle manieren momenteel Schiphol te vermijden en ga graag indien mogelijk vanaf een regionaal vliegveld. Ik laat m ook lopen. Op eerste oog leek de propositie een stuk aantrekkelijker toen ik vluchtig de pitch las op Matching Capital.
pi_206833461
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:45 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Maak je maar vooral geen illusies over deze club!
Maar het is natuurlijk hoe dan ook stuitend om te zien hoe deze schaamteloze toko gewoon keer op keer haar eigen woorden niet nakomt. In het ultieme geval dat ze nu écht nog niet in staat geweest zouden zijn om een inhoudelijke reactie te versturen, dan hadden ze dat even netjes moeten communiceren. Kwestie van fatsoensnormen. En een dikke week geleden zeggen ze nog glashard tegen één van onze forumleden dat alles op schema loopt.....

Ik zou het niet erg vinden als dit platform snel omvalt. Kost me dan wel geld, maar dat neem ik op de koop toe. Heb geen zin om me te laten schofferen door een stelletje prutsers en ze daarvoor nog moet betalen ook.
Het is daar een drama, en eigenlijk heb ik mijn verlies al genomen. Zeker op Corbelo! Ik hoop dat ze op Corbelo doorpakken en het gewoon op een executie aan laten komen. Het heeft lang genoeg geduurd, lijkt me
pi_206834103
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:45 schreef InVestEerder het volgende:
Ik zou het niet erg vinden als dit platform snel omvalt. Kost me dan wel geld, maar dat neem ik op de koop toe.
Ik zou dat wel erg vinden, want dat gaat mij te veel geld kosten. Maar ook ik ben niet blij met deze wijze waarop dit platform opereert. Vorig jaar werd een heel nieuw platform beloofd. Ook dat is er nog steeds niet. Afgelopen zondag schreef ik over leningnr. 609325. Dezelfde dag heb ik daarover ook vragen aan het platform gesteld, maar daarop heb ik nog geen reactie mogen ontvangen. Jammer. Ik zit in een fase van mijn leven dat alleen kortlopende projecten nog bij mij passen. Daarom was ik aanvankelijk blij met dit platform.
pi_206834475
CCF KIraanverhuur
https://www.collincrowdfund.nl/kraanverhuur-hsw-v-o-f/

Ziet er na 1e lezing wel oke uit.
Niet zo'n grote cashflow?
pi_206836478
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 15:07 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Zowel bij CRE als MaxCF heb ik altijd het gevoel dat ons bij lange na niet het complete verhaal verteld wordt.
Zoals met dit project ook weer. Gaat maar over 650k met en minimale investering van 100k. Dus slechts maximaal 6 investeerders nodig!!
Op 29 september verscheen reeds de update:
"Halverwege oktober 2022 wordt u als investeerder afgelost. De propositie zal worden geherfinancierd middels een private placement. De afwikkeling hiervan duurt nog enkele weken".

Vorige week zeggen ze nog tegen Obli dat ze op slechts1 betaling wachten en andere gegadigden achter de hand hebben. Wat een amateuristisch gedoe toch dit! Je weet al maanden van te voren waar de einddatum van een project ligt. Dan analyseer je even de actuele status, maak samen met de leningnemer een plan van aanpak en voer dat uit. Hoe moeilijk kan het zijn allemaal?

Leningnemer = eigenaar platform en dat blijft maar schuren voor mij.
Rentebetalingen zijn inderdaad altijd netjes maar toch ga ik afbouwen bij CRE. Ze zijn niet eerlijk.
En ik met jou.
Ze zijn inderdaad niet eerlijk. Je wordt maar aan het lijntje gehouden en op kritische vragen krijg je altijd een lap tekst zonder inhoud als antwoord. Gelukkig is dit mijn laatste project bij hen, flinke inleg, en hopelijk voor einde van het jaar terug. De voorinschrijvingen ga ik niet meer betalen.
pi_206837822
Hier de goede link van Quickparking.

https://www.collincrowdfu(...)02ad079092c5fe5c54ad
  zondag 27 november 2022 @ 11:49:12 #197
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206838100
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 01:36 schreef cubje het volgende:

[..]
En ik met jou.
Ze zijn inderdaad niet eerlijk. Je wordt maar aan het lijntje gehouden en op kritische vragen krijg je altijd een lap tekst zonder inhoud als antwoord. Gelukkig is dit mijn laatste project bij hen, flinke inleg, en hopelijk voor einde van het jaar terug. De voorinschrijvingen ga ik niet meer betalen.
De reden dat ze niet eerlijk zijn is natuurlijk dat ze, direct of indirect, gewoon op de loonlijst staan bij de grootste leningnemer (HPI).
Ik denk dat ze in 2015 oorspronkelijk wel met goede bedoelingen gestart zijn, maar dat ze zich toen veel te snel in het pak hebben laten naaien door HPI, omdat ze een financier voor hun plannen nodig hadden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je kijkt wat ze werkelijk funden aan projecten die helemaal niet HPI gerelateerd zijn, dan is dat eigenlijk best heel erg mager. In dat opzicht zijn ze helemaal niet zo succesvol, vind ik.
Ik vraag me wel eens af of deze mannen zelf wel happy zijn met hun functie van 'trekpop'. Kan me dat eerlijk gezegd niet goed voorstellen....
Zeer regelmatig moeten liegen om geld... lijkt mij niet bevredigend.
pi_206840544
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:37 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik heb al geinformeerd bij HCN. Ze zijn een jaar bezig en 4 betalingen waren te laat.

Ik kreeg als antwoord:
"Dank voor uw e-mail. Wij hebben contact met de ondernemers over de niet tijdige betalingen. "
Ik lees hier https://hormax.nl/aanbod/?proptype=4®ion=0&city=Breda&search= dat het geheel (recent?) verkocht zou zijn? Ook op de site van de francisegever staat de tweede vestiging niet meer aangegeven.
pi_206840969
Linkje zorgboerderij
https://www.collincrowdfu(...)fc490dbe3487fd9153c2
2e hypotheek woonhuis en bijna volledige lineaire aflossing
  zondag 27 november 2022 @ 16:22:15 #200
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206842831
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:43 schreef KrekelJapie het volgende:
Linkje zorgboerderij
https://www.collincrowdfu(...)fc490dbe3487fd9153c2
2e hypotheek woonhuis en bijna volledige lineaire aflossing
Eigenlijk een maatschappelijk project met 8%. Dan doe ik zeker mee.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')