abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207306224
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 14:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Wel pas boven ¤114.000,- hè. En welk deel zit er dan eerst boven, spaargeld of CF/beleggingen?
zo werkt dat niet, zie volgende voorbeeld (echtpaar) voor aangifte 2022 nieuw stelsel (je mag kiezen voor 2022)

Belast spaargeld ¤100.000 percentage 0,01% rend ¤10
Belaste beleggingen ¤60.000 5,69% ¤3414
Aftrekbare schulden ¤-3600 2,46% ¤-89
Totaal vermogen/fictief rendement ¤156.400 ¤3334

Het rendementspercentage over het vermogen bedraagt 2,13% (¤3334/¤156.400)
De grondslag bedraagt ¤55.100 (¤156.400 – 2x¤50.650 vrijstelling)
Het fictieve rendement is ¤1.173 (¤55.100 * 2,13%)
De belasting hierover is ¤363 (¤1.173 * 31%)
pi_207306974
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 14:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Wel pas boven ¤114.000,- hè. En welk deel zit er dan eerst boven, spaargeld of CF/beleggingen?
Zie o.a. deze https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/box-3/content/box-3-inkomen-op-voorlopige-aanslag-2023 info van de belastingdienst hoe ze dit gaan doen. Of het allemaal stand gaat houden zullen we de komende jaren ontdekken, ik verwacht nog wel wat bezwaarprocedures over de o.a. de indeling vooral ook de percentages, want daar ging nu juist de oorspronkelijke bezwaarprocedure over.
pi_207308623
nieuwste MAX in anderhalf uur vol, was wel een kleintje (151 k Duitsland)
pi_207308890
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Linkje collin voor vrachtboten bedrijfje: https://www.collincrowdfu(...)4528a499d62ddf04df52
Ziet eruit als een leuk project, maar ik vind het bij binnenvaartschepen lastig om de kwaliteit van de hypotheek te bepalen. Er wordt een waarde van het schip genoemd, maar hoe betrouwbaar en stabiel is deze waarde? Bij woningen heb je een WOZ-waarde (die niet altijd alles zegt), maar ook een persoonlijk gevoel op basis van ervaring. Bij schepen heb ik dat totaal niet.

Hoe bepalen jullie de kwaliteit van de hypotheek bij dit type leningaanvragen?
gr gr
pi_207309098
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 16:39 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]
Ziet eruit als een leuk project, maar ik vind het bij binnenvaartschepen lastig om de kwaliteit van de hypotheek te bepalen. Er wordt een waarde van het schip genoemd, maar hoe betrouwbaar en stabiel is deze waarde? Bij woningen heb je een WOZ-waarde (die niet altijd alles zegt), maar ook een persoonlijk gevoel op basis van ervaring. Bij schepen heb ik dat totaal niet.

Om de redenen die jij noemt neem ik schepen nooit mee.
pi_207309304
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 16:25 schreef Slingervinger het volgende:
En nog steeds geen doorkomen aan op hun site. Meerdere keren error en uiteindelijk ook niet gelukt 😡
pi_207309406
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 16:57 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
En nog steeds geen doorkomen aan op hun site. Meerdere keren error en uiteindelijk ook niet gelukt 😡
was mij dat destijds bij mijn Corbelo en Blue Touch projecten maar overkomen 8)7
pi_207309704
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 17:02 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
was mij dat destijds bij mijn Corbelo en Blue Touch projecten maar overkomen 8)7
_O-
pi_207309848
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 16:39 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Zoals anderen ook al schreven is dat bij schepen moeilijker als bij een woonhuis of courant bedrijfspand. In dit geval is voor mij het eerste opvallende al: marktwaarde 525K versus aankoop 450K zonder enige uitleg erbij. Dan ga Iker dus vanuit dat de marktwaarde maximaal 450K is, en het dus een lening betreft met een LTV van 89%.

Rentes op huizen en ander o.g. lijken harder te stijgenals rente op vaar projecten. Heb er in het verleden een paar meegenomen, op het moment vind ik het verschil te klein voor het extra risico. Dus ik doe niet mee.
  donderdag 29 december 2022 @ 17:27:25 #110
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207309953
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 16:25 schreef Slingervinger het volgende:
Ik betwijfel of Duitse leningen wel zo veel beter zijn dan de Engelse. In mijn EstateGuru portefeuille, die redelijk evenwichtig is verdeel over de Baltische Staten en Duitsland, zit 80% van de probleemgevallen in Duitsland! Over het algemeen betalen de leners in Estland, Letland en Litouwen redelijk netjes door. Bij sommige Duitse leners zie ik juist gedrag overeenkomstig o.a. Corbelo, Higher Barrowfield etc. namelijk valse betalingsbeloftes of zelfs helemaal niet meer bereikbaar.
pi_207310562
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 17:27 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik betwijfel of Duitse leningen wel zo veel beter zijn dan de Engelse. In mijn EstateGuru portefeuille, die redelijk evenwichtig is verdeel over de Baltische Staten en Duitsland, zit 80% van de probleemgevallen in Duitsland! Over het algemeen betalen de leners in Estland, Letland en Litouwen redelijk netjes door. Bij sommige Duitse leners zie ik juist gedrag overeenkomstig o.a. Corbelo, Higher Barrowfield etc. namelijk valse betalingsbeloftes of zelfs helemaal niet meer bereikbaar.
is ook mijn ervaring. Egu is begonnen in de Baltische staten en later naar o a Finland en Duitsland en zelfs Spanje uitgebreid. Vooral de Finse projecten doen het slecht en de Baltische het beste hoewel de inflatie daar nog wel een stukje hoger is dan bij ons
pi_207312400
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 13:02 schreef Slingervinger het volgende:
Vanochtend in de Telegraaf: gemiddeld aankoophypotheekbedrag in december 13% gedaald t o v dec vorig jaar. Dat is andere koek dan de paar % daling van de huizenprijzen die de meeste banken aangeven
Ik heb het artikel niet gelezen maar ik denk dat je het gemiddelde hypotheekbedrag in december niet zomaar kunt vertalen naar een gelijkwaardige huiswaardedaling. Mogelijk worden bijvoorbeeld dure woningen op het moment minder verkocht of omgekeerd is het aanbod van goedkope woningen toegenomen. Ik vermoed ook de invloed van de gestegen hypotheekrente waardoor mensen minder kunnen (of willen) lenen en misschien wel geld uit beleggingen terughalen.
Maar als duurdere woningen onverkocht blijven zullen ze uiteindelijk toch in prijs moeten dalen.
pi_207312512
Laatste linkje van dit jaar
https://www.collincrowdfu(...)2e60c6358354c570143f
Drogisterij met 2e hypotheek woonhuis
pi_207313953
Top tekst op de site van MAX😂
quote:
Minimale zorgen, Max resultaat
Één van de voordelen van investeren in vastgoed is dat alle leningen zijn gecontroleerd door een pool aan vastgoedexperts en komen met uitgebreide risicoanalyses, die te lezen zijn onder elk project. Dit geldt zowel voor de investeringen in Nederland als voor investeringen in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Naast het feit dat vastgoed een stabiele investeringsvorm is, zijn de investeringskansen ook nog eens beoordeeld door Max Crowdfund.
pi_207315073
Statistieken laatst bijgewerkt 28 december!
Tis te triest voor woorden!!!
Kan dit zo maar? Of gaan we hier toch eens actie tegen ondernemen!

Portefeuille Statistieken

OPENSTAAND
32,516,250.00
Geen achterstand
+ 32,516,250.00
Achterstand 45-89 dagen
¤ 0
Achterstand 90-179 dagen
¤ 0
Achterstand 190-364 dagen
¤ 0
Achterstand 365+ dagen
¤ 0
Totaal te ontvangen
32,516,250.00
Gereserveerd
- ¤ 0
Portefeuillewaarde
32,516,250.00
Gereserveerd
25%
¤ 0.00
50%
¤ 0.00
75%
¤ 0.00
100%
¤ 0.00
¤ 0.00
NETTO RENDEMENT
9.09%
Gemiddeld rendement
10.29%
Incidentele betalingen
+ 0%
Kosten
- 1.2%
Gereserveerd
- 0%
Afgeschreven
- 0%
Netto rendement
9.09%
Let op dat de getoonde informatie op deze pagina elke 24 uur wordt bijgewerkt. Laatste update was: 28-12-2022
Transparantie
Max Crowdfund zet zich in om een transparant crowdfundingplatform aan te bieden. Met dit in gedachten hebben we de bovenstaande informatie verstrekt en zullen we de beschikbare statistieken blijven uitbreiden naarmate het platform evolueert.

Crowdfunding op onroerend goed wordt steeds populairder, maar is nog relatief nieuw. Hetzelfde geldt voor ons platform en aangezien bovenstaande cijfers betrekking hebben op een portefeuille waarvan de gemiddelde lening een langere looptijd heeft dan de ouderdom van ons platform, is de representatieve waarde nog beperkt. De eerste leningaanvraag van Max Crowdfund werd geactiveerd op 16 oktober 2020.

Definities
Overzicht Portefeuille

Portefeuille: totaal uitstaand bedrag op Max Crowdfund.
Geen achterstand: totaal openstaand bedrag dat op schema ligt.
Zodra een verschuldigde betaling meer dan 45 dagen te laat is, wordt een investeringsopportuniteit gemarkeerd als in gebreke. Afhankelijk van het aantal dagen dat een betaling te laat is, wordt een percentage van het openstaande bedrag gereserveerd:
Achterstand 45-89 dagen: 25% van het openstaande bedrag wordt gereserveerd.
Betalingsachterstand 90-179 dagen: 50% van het openstaande bedrag wordt gereserveerd.
Achterstand 190-364 dagen: 75% van het openstaande bedrag wordt gereserveerd.
Betalingsachterstand 365+ dagen: 100% van het openstaande bedrag wordt gereserveerd.
Gereserveerd bedrag: totaal van bovenstaande berekende gereserveerde bedragen.
Portefeuille waarde: Totaal gereserveerd in mindering gebracht van Totaal te ontvangen (of uitstaand), resulterend in de berekende waarde van de platformportefeuille.
Opmerking: dit overzicht van de rekeningportefeuille is beschikbaar voor elke beleggersrekening op Max Crowdfund.

Netto rendement

Gemiddeld rendement: gewogen gemiddeld jaarlijks rentepercentage van alle actieve investeringsmogelijkheden op Max Crowdfund.
Incidentele betalingen: berekend uit [totale incidentele betalingen (bijvoorbeeld winstdeelname) / ontvangen rentebedrag] x gemiddelde rente%.
Vergoedingen: berekend uit [totale transactiekosten in rekening gebracht uit investeringsopportuniteiten / ontvangen rentebedrag] x gemiddelde rente%.
Gereserveerd: berekend op basis van [totaal gereserveerd bedrag / ontvangen rente] / gemiddeld rentepercentage.
Afgeschreven: berekend op basis van [totaal afgeschreven bedrag / ontvangen rente] / gemiddeld rentepercentage.
Nettorendement: berekend op basis van gemiddeld rendement + incidentele betaling - vergoedingen - gereserveerd - afgeschreven resulterend in totaal nettorendement van platformportefeuille.
TRANSPARANTIE

Risicoverklaring
Tarievenoverzicht
Loyaliteitsprogramma
Risicobeoordelingsmodel
Leningcalculator
INZICHT

Blog
Helpcentrum
Klachten
Partnerprogramma
Statistieken
JURIDISCH

Privacybeleid
Algemene Voorwaarden
Regulering
MAX CROWDFUND

Over Ons
Werken bij
Team
Tijdlijn
Contact
Max Crowdfund B.V. is eigendom van Max Property Group B.V. Beide bedrijven staan ingeschreven in Nederland.

Telefoon: +31 10 307 0948
Hoofdkantoor: Brielselaan 85, 3081 AB Rotterdam, Netherlands
E-mail: info@maxcrowdfund.com
Max Ventures Logo
Max Property Group Logo
Max Crowdfund Logo
© Max Crowdfund B.V. | Het Internationale Vastgoed Crowdfunding Platform. Alle rechten voorbehouden.

Max Crowdfund™ is een geregistreerd Uniemerk (No. 018362064) van Max Crowdfund B.V., een besloten vennootschap ingeschreven in Nederland (No. 74680595), met het hoofdkantoor in Brielselaan 85, 3081 AB Rotterdam, BTW-nummer NL859990680B01.

Max Crowdfund B.V. beschikt over een ontheffing van de AFM voor het bemiddelen in opvorderbare gelden als bedoeld in artikel 4:3, vierde lid van de WwfT. Max Crowdfund B.V. is opgenomen in het AFM register met nummer 19000066.
  donderdag 29 december 2022 @ 23:55:34 #116
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207321655
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 20:41 schreef Slijker het volgende:

Schaamteloos! Wat zullen die lui van zichzelf vinden als ze 's ochtends in de spiegel kijken??
Mijn persoonlijke actie is dat ik helemaal niets meer bij dit platform doe. De (toekomstige) verliezen heb ik al geaccepteerd, daar kan ik wel mee leven. Gewoon een kwestie van 'gegokt en verloren'. Ik heb het -steeds met een lage inleg- geprobeerd in 20-25 projecten en daarmee het platform de kans gegeven om mij te overtuigen van hun kwaliteit. Dat is haar absoluut niet gelukt. Shit happens...
De onwaarheden die zij nog steeds verspreiden in hun statistieken vind ik 'bewust misleidend' en dus crimineel. Voor mij persoonlijk verandert dat niets meer, maar het is kwalijk dat ze nieuwe, onwetende investeerders lokken onder valse voorwendselen. Dat lijkt mij niet alleen laakbaar, maar óók strafbaar.
pi_207321981
Beste MAX crowdfunders,

Omdat de discussie op dit algemene crowdfund platform deel de laatste dagen erg veel over MAX crowdfund gaat en gezien de berichten waarschijnlijk verder daarover zullen gaan wil ik voorstellen om daar een apart discussie platform voor te open zodat deze rubriek voor algemene Crowdfund aspecten beschikbaar blijft.
Als niet MAX investeerder, en ik zal niet de enige zijn, ben ik minder geïnteresseerd in alle details en kan ik ook geen bijdrage leveren.
pi_207323053
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 00:08 schreef ML45 het volgende:
Beste MAX crowdfunders,

Omdat de discussie op dit algemene crowdfund platform deel de laatste dagen erg veel over MAX crowdfund gaat en gezien de berichten waarschijnlijk verder daarover zullen gaan wil ik voorstellen om daar een apart discussie platform voor te open zodat deze rubriek voor algemene Crowdfund aspecten beschikbaar blijft.
Als niet MAX investeerder, en ik zal niet de enige zijn, ben ik minder geïnteresseerd in alle details en kan ik ook geen bijdrage leveren.
Hier een andere niet-MAX investeerder. Voor zowel de investeerders als MAX is het te hopen dat het platform zijn zaakjes snel op orde krijgt. Dan ebt het hogere MAX gehalte hier vanzelf weer weg. Voor mij totaal geen reden om dit naar een ander draadje te willen verwijzen. Ik scan en scrol er gewoon snel doorheen.
Ik denk dat het juist goed is om het hele Nederlandse CF landschap in 1 draadje te houden.

Voorbeeld: ik was een "laatstarter" bij CCF, maar doordat er hier door de jaren toch positiever over gepost werd (toch wel een platform waar ook eerst wat beginners fouten gemaakt zijn meen ik) ben ik na herhaalde positieve berichten hier (en niet te vergeten de linkjes) dat platform toch ook mee gaan pakken anderhalf jaar geleden.
pi_207324331
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 00:08 schreef ML45 het volgende:
Beste MAX crowdfunders,

Je moet juist blij zijn dat je hier iedere keer over leest, een reden temeer, om je afweging te maken om daar niet te gaan beleggen. Hoe meer je er over leest, hoe makkelijker je beslissing wordt.
pi_207324336
quote:

Portefeuille Statistieken

OPENSTAAND
32,516,250.00
Geen achterstand
+ 32,516,250.00
Achterstand 45-89 dagen
¤ 0
Achterstand 90-179 dagen
¤ 0
Achterstand 190-364 dagen
¤ 0
Achterstand 365+ dagen
¤ 0
Totaal te ontvangen
32,516,250.00
Gereserveerd
- ¤ 0
Portefeuillewaarde
32,516,250.00
Gereserveerd
25%
¤ 0.00
50%
¤ 0.00
75%
¤ 0.00
100%
¤ 0.00
¤ 0.00
NETTO RENDEMENT
9.09%
Gemiddeld rendement
10.29%
Incidentele betalingen
+ 0%
Kosten
- 1.2%
Gereserveerd
- 0%
Afgeschreven
- 0%
Netto rendement
9.09%
Let op dat de getoonde informatie op deze pagina elke 24 uur wordt bijgewerkt. Laatste update was: 28-12-2022
Transparantie
Max Crowdfund zet zich in om een transparant crowdfundingplatform aan te bieden. Met dit in gedachten hebben we de bovenstaande informatie verstrekt en zullen we de beschikbare statistieken blijven uitbreiden naarmate het platform evolueert.

Crowdfunding op onroerend goed wordt steeds populairder, maar is nog relatief nieuw. Hetzelfde geldt voor ons platform en aangezien bovenstaande cijfers betrekking hebben op een portefeuille waarvan de gemiddelde lening een langere looptijd heeft dan de ouderdom van ons platform, is de representatieve waarde nog beperkt. De eerste leningaanvraag van Max Crowdfund werd geactiveerd op 16 oktober 2020.

Definities
Overzicht Portefeuille

Portefeuille: totaal uitstaand bedrag op Max Crowdfund.
Geen achterstand: totaal openstaand bedrag dat op schema ligt.
Zodra een verschuldigde betaling meer dan 45 dagen te laat is, wordt een investeringsopportuniteit gemarkeerd als in gebreke. Afhankelijk van het aantal dagen dat een betaling te laat is, wordt een percentage van het openstaande bedrag gereserveerd:
Achterstand 45-89 dagen: 25% van het openstaande bedrag wordt gereserveerd.
Betalingsachterstand 90-179 dagen: 50% van het openstaande bedrag wordt gereserveerd.
Achterstand 190-364 dagen: 75% van het openstaande bedrag wordt gereserveerd.
Betalingsachterstand 365+ dagen: 100% van het openstaande bedrag wordt gereserveerd.
Gereserveerd bedrag: totaal van bovenstaande berekende gereserveerde bedragen.
Portefeuille waarde: Totaal gereserveerd in mindering gebracht van Totaal te ontvangen (of uitstaand), resulterend in de berekende waarde van de platformportefeuille.
Opmerking: dit overzicht van de rekeningportefeuille is beschikbaar voor elke beleggersrekening op Max Crowdfund.

Netto rendement

Gemiddeld rendement: gewogen gemiddeld jaarlijks rentepercentage van alle actieve investeringsmogelijkheden op Max Crowdfund.
Incidentele betalingen: berekend uit [totale incidentele betalingen (bijvoorbeeld winstdeelname) / ontvangen rentebedrag] x gemiddelde rente%.
Vergoedingen: berekend uit [totale transactiekosten in rekening gebracht uit investeringsopportuniteiten / ontvangen rentebedrag] x gemiddelde rente%.
Gereserveerd: berekend op basis van [totaal gereserveerd bedrag / ontvangen rente] / gemiddeld rentepercentage.
Afgeschreven: berekend op basis van [totaal afgeschreven bedrag / ontvangen rente] / gemiddeld rentepercentage.
Nettorendement: berekend op basis van gemiddeld rendement + incidentele betaling - vergoedingen - gereserveerd - afgeschreven resulterend in totaal nettorendement van platformportefeuille.
TRANSPARANTIE

Risicoverklaring
Tarievenoverzicht
Loyaliteitsprogramma
Risicobeoordelingsmodel
Leningcalculator
INZICHT

Blog
Helpcentrum
Klachten
Partnerprogramma
Statistieken
JURIDISCH

Privacybeleid
Algemene Voorwaarden
Regulering
MAX CROWDFUND

Over Ons
Werken bij
Team
Tijdlijn
Contact
Max Crowdfund B.V. is eigendom van Max Property Group B.V. Beide bedrijven staan ingeschreven in Nederland.

Telefoon: +31 10 307 0948
Hoofdkantoor: Brielselaan 85, 3081 AB Rotterdam, Netherlands
E-mail: info@maxcrowdfund.com
Max Ventures Logo
Max Property Group Logo
Max Crowdfund Logo
© Max Crowdfund B.V. | Het Internationale Vastgoed Crowdfunding Platform. Alle rechten voorbehouden.

Max Crowdfund™ is een geregistreerd Uniemerk (No. 018362064) van Max Crowdfund B.V., een besloten vennootschap ingeschreven in Nederland (No. 74680595), met het hoofdkantoor in Brielselaan 85, 3081 AB Rotterdam, BTW-nummer NL859990680B01.

Max Crowdfund B.V. beschikt over een ontheffing van de AFM voor het bemiddelen in opvorderbare gelden als bedoeld in artikel 4:3, vierde lid van de WwfT. Max Crowdfund B.V. is opgenomen in het AFM register met nummer 19000066.
Misschien toch namens onze crowdfunders hier op Fok een gezamenlijke mail gaan sturen naar de AFM.

Het wordt echt tijd dat Max gaat doorpakken, en ons niet blijft zoethouden met verlengingen, geen aflossingen, en partijen waar geen communicatie meer mee is.
pi_207325341
quote:
Tsja, blijkbaar wel. Maar vergis je niet, tot op heden zou het best wel eens kunnen dat er feitelijk geen verkeerde info staat. De c* leningen zijn namelijk allemaal eenzijdig omgezet naar full-bullet (zonder einddatum) en dus in theorie nooit meer overdue! De andere projecten waar ik in zit hebben allemaal een achterstand van max 1 a 2 maanden, zal wel net binnen die 45 dagen zitten. Dus (bijna, foutje is menselijk?) alles feitenlijk minder dan 45 dagen achterstand, en dat communiceren ze dus. En vergis je niet, ook andere platformen doen praktisch gezien soortgelijke communicatie, gve met twee depot betalingen wat regelmatig pas achteraf (of niet) gecommuniceerd wordt en ccf die na meer dan een maand de eerder uitbetaalde bedragen terugboekt als de incasso de vorige maand is mislukt. (gaat wel wat beter dan vroeg, dan kon het meer dan 1 maand zijn)

Ik ben het hlemaal met je eens dat het gedrag wat max hier vertoont en de manier waarop de afhandeling van de c* projecten (en andere probeemgevallen) verloopt voor mij als investeerder niet acceptabel is. Al was het maar omdat ze de c* leningen allemaal zonder raadpleging van alle investeerders per project hebben omgezet naar leningen met een onbeperkte looptijd zonder dat er iets betaald wordt (behalve bij verkoop van het onderpand, maar wanneer dat is blijft ook onduidleijk in de communicatie). Op dat moment leek dat (voor de korte termijn) misschien nog niet eens zo'n verkeerd besluit, alleen krijg ik steeds meer het gevoel dat de geldnemers en niet max bepalen wat er steeds weer opnieuw gaat gebeuren. Als er dus iemand actie richting afm / kifid gaat nemen dan zeker op het zonder toestemming omzetten van de looptijd van de c* projecten sturen want technisch gezien is er (helaas) niet veel mis met de statistieken over de aflossing van de c* projecten. En ze zorgen er inmiddels wel voor dat er verder geen tot weinig info is waar je ze op kunt pakken, hooguit op het ontbreken van transparante en heldere communicatie. Maar voor alle duidelijkheid, voor mij geen momenteel geen nieuwe investeringen bij max, ook niet in Duitsland want daar gaat het echt niet beter dan in het VK.

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 30-12-2022 09:08:33 ]
pi_207326829
Nieuwe direct op Collin, 7% rente.

A.P.C. de Boer Beheer B.V.

Deze neem ik graag mee voor een grotere inleg dan normaal. Nodig 150k met 1e hypotheek op een pand t.w.v. 455k.

Op funda verkocht o.v.b met een vraagprijs van 475k.
pi_207326898
Update matching capital

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207327186
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 06:14 schreef quepos het volgende:

[..]
Misschien toch namens onze crowdfunders hier op Fok een gezamenlijke mail gaan sturen naar de AFM.

Het wordt echt tijd dat Max gaat doorpakken, en ons niet blijft zoethouden met verlengingen, geen aflossingen, en partijen waar geen communicatie meer mee is.
Zoals diverse posts aangeven lijkt er geen sprake van feitelijke onjuistheden dus reden voor een klacht is er vooralsnog niet. Wel geeft de MAX site een verkeerd (veel te rooskleurig) beeld waardoor er klaarblijkelijk nog steeds investeerders instappen. Om die reden overweeg ik al een tijdje om een mail te sturen aan het meldpunt, een melding dus, (nog) geen klacht
pi_207327220
Het valt me op dat de huurders niet genoemd worden als gedupeerden. Terwijl ze dat zeker wel zijn. De constructie was toch dat ze geld hebben betaald (wellicht via hogere huurprijs?) om de woning later tegen een vooraf vastgestelde prijs te kopen. Die afspraak is nu met het faillissement vervallen lijkt me.

Weet de exacte details van die afapraken dus niet, maar ze zijn zeker gedupeerd en staan waarschijnlijk achteraan de rij...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')