Ik heb onlangs gebruik gemaakt van mijn incentive en het zat inderdaad stampvol.quote:Beste Investeerders,
Dit jaar kan ik daadwerkelijk met geheven glas zeggen: Gelukkig Nieuwjaar!
Vorig jaar begonnen we met 4 weken lockdown door Corona en kreeg ik toestemming van jullie om de maandelijkse aflossing uit te stellen, dit werd natuurlijk zeer gewaardeerd en zijn gelukkig dergelijke lockdowns ons allen verder bespaard gebleven.
Lunchroom Engelhard kan behalve die valse start in januari terugblikken op een geweldig 2022. Tussen 12:00 en 14:00 zitten we altijd vol en vanwege de lange nazomer kon het gezellige terras ook volop benut worden. Wel vond ik het vervelend naar de gasten toe om uiteindelijk in september een prijsverhoging van 15% door te moeten voeren, maar ontkwam daar vanwege de voor ieder bekende redenen helaas niet aan.
Het Engelhard personeelsteam is inmiddels gevormd tot een hecht team, zowel in de keuken als in de bediening en in de recensies die wij krijgen wordt niet alleen het lekkere eten geroemd, maar met name ook de vriendelijkheid van het bedienend personeel.
Verder zijn de weekenddagen vaak ruim gevuld met groepen voor babyshowers, doen de High Teas het bijzonder goed, mochten we enkele personeelsfeesten verzorgen en breidt de catering op lokatie zich nog steeds verder uit.
Al met al, reden genoeg om dankbaar te zijn en om er dit nieuwe jaar ook weer vol goede moed tegen aan te gaan!
Met nogmaals veel dank voor jullie investering, de coulance bij het uitstel van aflossen en met hartelijkste groet,
Wilma Broekarts
Lunchroom Engelhard
Ik zou zo graag meer incentives zien, vindt het soms zo zonde dat dat niet wordt gedaan. Natuurlijk is dat niet van toepassing bij vastgoed/Flip leningen, maar er zijn zoveel andere kansen 😁quote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:18 schreef KrekelJapie het volgende:
Leuk om dit soort updates te krijgen. Meeste ondernemers doen dit niet.
[..]
Ik heb onlangs gebruik gemaakt van mijn incentive en het zat inderdaad stampvol.
In de begintijd van crowdfunding was dit vrij normaal. Ik weet nog wel dat ik een shampoo of korting op toegang tot een speelgelegenheid ontving als bedankje voor een investering .quote:Op vrijdag 6 januari 2023 11:52 schreef Bobby100 het volgende:
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een incentive en ben er ook op tegen dat ondernemers dat aanbieden. Het doet wat mij betreft afbreuk aan het zakelijk karakter van een lening.
Zorg gewoon dat je een marktconforme rente betaalt, op tijd.
De oorspronkelijke gedachte van CrowdFunding is juist dat een ondernemer ook een band legt met de investeerders. En op zo'n manier meteen sponsors voor zijn product krijgt die het ook verder uitdragen. Het gaat dus meer dan alleen maar om geld.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 11:52 schreef Bobby100 het volgende:
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een incentive en ben er ook op tegen dat ondernemers dat aanbieden. Het doet wat mij betreft afbreuk aan het zakelijk karakter van een lening.
Zorg gewoon dat je een marktconforme rente betaalt, op tijd.
ok. stukje nuance:quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:00 schreef dyna18 het volgende:
[..]
De oorspronkelijke gedachte van CrowdFunding is juist dat een ondernemer ook een band legt met de investeerders. En op zo'n manier meteen sponsors voor zijn product krijgt die het ook verder uitdragen. Het gaat dus meer dan alleen maar om geld.
Helaas is dat idee de laatste tijd meer op de achtergrond geraakt.
Een incentive is in ieder geval een mooie manier om met elkaar in contact te komen.
Uiteraard is het als investeerder een vanzelfsprekendheid dat je een project waarin je eventueel wil investeren zo goed mogelijk bekijkt en beoordeeld.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 13:45 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
ok. stukje nuance:
Ik ben het er zeker mee eens dat het leuk is om in bedrijven te investeren en er een gevoel bij te hebben. Daarom neem ik ook soms genoegen met een lagere rente.
Wel merk ik in de praktijk dat in het zakendoen de betaalmoraal steeds slechter wordt. Mensen nemen ontslag, kopen een macbook en zijn ondernemer. Vervolgens komen ze afspraken niet na en betalen ze slecht. Zo een incentive is leuk voor de paar mensen die er gebruik van maken, maar de overige investeerders zijn gewoon gebaat bij een strakke betaling. Een bericht zoals hierboven gepost van de eigenaar van een lunchroom die een blijk van waardering aan de investeerders toont doet mij meer. Bij zo iemand zou ik eerder als ik eens in de buurt ben langs gaan en betaal ik met plezier de rekening.
Crowdfunding is heel leuk door de band die je voelt met een ondernemer, maar is geen liefdadigheid. Vorig jaar kwam ik een crowdfunding tegen van een meisje (uit een vermogende familie) dat ik toevallig ken. Hier werd ook gestrooid met incentives en over hoe leuk het is dat je vrouwelijk ondernemerschap steunt. Ondertussen was de rente de helft van wat marktconform is. Dan geef ik mijn geld liever een een n.t.b. goed doel.
https://www.kapitaalopmaa(...)-Verweijen-Veehandelquote:Kapitaal op Maat heeft een nieuw project gepubliceerd dat aan uw ingestelde voorkeuren voldoet. Mogelijk is voor dit project een oriëntatieperiode van toepassing voordat u een investering kunt plaatsen. Gedurende deze oriëntatieperiode kunt u tot 90% van het doelbedrag wel alvast een toezegging in het project plaatsen. Op de projecttegel kunt u zien vanaf wanneer het project open gaat voor investeringen.
Wilt u het project alvast bekijken, ga dan naar Mts Verweijen Veehandel.
Met vriendelijke groet,
Kapitaal Op Maat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:43 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project bij KoM:
[..]
https://www.kapitaalopmaa(...)-Verweijen-Veehandel
Bij de naam gaan bij mij meteen de alarmbellen af...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vreemd verhaal want als ik het goed herinner is het onroerend goed destijds inderdaad verkocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]vreemd verhaal want als ik het goed herinner is het onroerend goed destijds inderdaad verkocht.
Ja, ik geloof het wel…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit / zat / ga er niet in , maar zou het dan deze zijn uit 2018 met de berichten uit 2020?quote:
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]vreemd verhaal want als ik het goed herinner is het onroerend goed destijds inderdaad verkocht.
Het is dezelfde boer. Het bedrijfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zit nu op een ander adres 20km verderopWaren weinig andere opties lijkt mequote:Samen met mijn vader hebben we in 2015 al een project met Kapitaal op Maat gedaan, die we in de afgesproken 3 jaar netjes hebben terugbetaald. Zowel de snelle funding als de prettige samenwerking zijn goed bevallen, dus was Kapitaal op Maat de eerste keus om weer te benaderen voor een nieuwe financiering.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet heel best na 7 maanden en nog geen cent aflossing...
Tja, bij Collin en GvE werd hij vast niet meer met open armen ontvangen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:33 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Het is dezelfde boer. Het bedrijf
zit nu op een ander adres 20km verderop
[..]
Waren weinig andere opties lijkt me
Met die panelen heeft hij meteen ook stroom voor zijn plantjesquote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:33 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Het is dezelfde boer. Het bedrijf
zit nu op een ander adres 20km verderop
[..]
Waren weinig andere opties lijkt me
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:37 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Betalingsachterstand sinds november bij CCF project De LeliehoeveWas dit niet een project waar al vooraf een hoop gedoe over was?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet heel best na 7 maanden en nog geen cent aflossing...
Kwam volgens mij niet vol en werd toen niet het belangrijkste deel van het onderpand uit de zekerheden gehaald waarna bijna iedereen op het forum zijn investering teruggetrokken heeft?
Zoiets in ieder geval.
Als ik de coaches zie heb ik al gegeten en gedronken. Zal bij mij ook wel meegespeeld hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 22:50 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Was dit niet een project waar al vooraf een hoop gedoe over was?
Kwam volgens mij niet vol en werd toen niet het belangrijkste deel van het onderpand uit de zekerheden gehaald waarna bijna iedereen op het forum zijn investering teruggetrokken heeft?
Zoiets in ieder geval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien dat er daarom even iets minder projecten op staan?
quote:Op zaterdag 7 januari 2023 09:31 schreef Tjalala het volgende:
CCF mogelijk beperkt beschikbaar vandaag.mogelijk maar het lijkt breder, bij MC al een tijdje niks nieuws, bij SiG ook minder en MAX heeft aangekondigd tijdelijk minder nieuw projecten te gaan publicerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien dat er daarom even iets minder projecten op staan?
Gaat inderdaad over dezelfde. Er wordt aangegeven dat voorafgaand aan deze lening de vorige lening bij kom destijd netjes is afgelost, over de gedwongen verkoop (en omstandigheden waardoor) bij de ccf die er daarna is geweest, is niets te lezen. Omdat ik de voorwaarden bij kom niet heb geaccepteerd kan ik geen reacties lezen, er zouden er wel twee zijn, ben benieuw of daarin iemand wel melding heeft gemaakt van de ccf situatie.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:20 schreef peterc het volgende:
[..]
Ik zit / zat / ga er niet in , maar zou het dan deze zijn uit 2018 met de berichten uit 2020?
https://www.collincrowdfund.nl/verweijen-veehandel/
https://www.gelderlander.(...)-boerenerf~a1808c3c/
https://www.gelderlander.(...)50c038bc75&auth_rd=1
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |