SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronSPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tja, dat valt onder verbanden zien die er niet per se zijn. Volgens je link wordt gordelroos veroorzaakt door reactivatie van een virus, dat in je lichaam achterblijft na een waterpokken infectie. Je zou dus kunnen bepleiten dat we moeten vaccineren tegen waterpokken.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:43 schreef Wouter2006 het volgende: [..] Vandaar ook mijn reactie in eerdere post: Okay het is niet allemaal 'officieel' vastgesteld maar het is wel allemaal kort na vaccinatie gekomen, ik vind dat geen toeval.
![]()
Het is ook onbekend of het vaccin aardbevingen veroorzaakt.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:46 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Dus de mogelijkheid is er dat het wel kan.
Dus de mogelijkheid is er dat het wel kan.![]()
Het ging om de laatste alinea op die pagina (over coronavaccinatie):quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dat valt onder verbanden zien die er niet per se zijn. Volgens je link wordt gordelroos veroorzaakt door reactivatie van een virus, dat in je lichaam achterblijft na een waterpokken infectie. Je zou dus kunnen bepleiten dat we moeten vaccineren tegen waterpokken.quote:Er zijn enkele gevallen in de literatuur beschreven van gordelroos na coronavaccinatie
Het ging hierbij om mannen en vrouwen van verschillende leeftijden [1-6, 9, 13-29]. De meeste mensen waren ouder dan 40 jaar. Sommige mensen hadden ook een andere aandoening zoals hoge bloeddruk of reuma. Ook zaten er mensen tussen die al eerder gordelroos hebben gehad. In de meeste gevallen was gordelroos mild en ging het vanzelf over. Klachten ontstonden meestal binnen twee weken en kwamen voor na de eerste of tweede coronavaccinaties van Pfizer/BioNTech, Moderna of AstraZeneca. Het is niet duidelijk of de vaccins de aandoening veroorzaakt hebben [7, 8, 10, 11].![]()
Er zijn enkele gevallen in de literatuur beschreven van gordelroos na coronavaccinatiequote:Op dinsdag 20 december 2022 16:51 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Het ging om de laatste alinea op die pagina (over coronavaccinatie):
[..]
Het ging hierbij om mannen en vrouwen van verschillende leeftijden [1-6, 9, 13-29]. De meeste mensen waren ouder dan 40 jaar. Sommige mensen hadden ook een andere aandoening zoals hoge bloeddruk of reuma. Ook zaten er mensen tussen die al eerder gordelroos hebben gehad. In de meeste gevallen was gordelroos mild en ging het vanzelf over. Klachten ontstonden meestal binnen twee weken en kwamen voor na de eerste of tweede coronavaccinaties van Pfizer/BioNTech, Moderna of AstraZeneca. Het is niet duidelijk of de vaccins de aandoening veroorzaakt hebben [7, 8, 10, 11].![]()
Niet duidelijk, dus het kan wel of niet de oorzaak zijn, meer onderzoek nodig, bla bla..quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er zijn enkele gevallen in de literatuur beschreven van gordelroos na coronavaccinatie
Het ging hierbij om mannen en vrouwen van verschillende leeftijden [1-6, 9, 13-29]. De meeste mensen waren ouder dan 40 jaar. Sommige mensen hadden ook een andere aandoening zoals hoge bloeddruk of reuma. Ook zaten er mensen tussen die al eerder gordelroos hebben gehad. In de meeste gevallen was gordelroos mild en ging het vanzelf over. Klachten ontstonden meestal binnen twee weken en kwamen voor na de eerste of tweede coronavaccinaties van Pfizer/BioNTech, Moderna of AstraZeneca. Het is niet duidelijk of de vaccins de aandoening veroorzaakt hebben [7, 8, 10, 11].
Mijn gevoel zegt de oorzaak dus let's agree to disagree.![]()
Het is natuurlijk helemaal prima dat jij je eigen mening daarover op nahoudt, maar dat jouw gevoel iets zegt, betekent niet dat de rest van de wereld daarin mee moet gaan.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:06 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Niet duidelijk, dus het kan wel of niet de oorzaak zijn, meer onderzoek nodig, bla bla..
Mijn gevoel zegt de oorzaak dus let's agree to disagree.
Bij Lareb wordt alles gemeld waarvan mensen zouden kunnen denken dat het eventueel iets van een bijwerking zou kunnen zijn van een medicijn. Het feit dat het daar vermeld wordt, zegt dus niet per se iets. Daarna komt eventueel onderzoek, als men daar aanleiding toe ziet. En dan kan blijken dat het inderdaad een bijwerking was.
Of gewoon toeval.
Agree to disagree is prima, maar je kunt dan dus niet met jouw gevoel bediscussieren dat de vaccins onveilig zijn.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ik vraag ook niet de rest van de wereld om daarin mee te gaan, hoe je daar weer nu bij komt..quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is natuurlijk helemaal prima dat jij je eigen mening daarover op nahoudt, maar dat jouw gevoel iets zegt, betekent niet dat de rest van de wereld daarin mee moet gaan.
Bij Lareb wordt alles gemeld waarvan mensen zouden kunnen denken dat het eventueel iets van een bijwerking zou kunnen zijn van een medicijn. Het feit dat het daar vermeld wordt, zegt dus niet per se iets. Daarna komt eventueel onderzoek, als men daar aanleiding toe ziet. En dan kan blijken dat het inderdaad een bijwerking was.
Of gewoon toeval.
Agree to disagree is prima, maar je kunt dan dus niet met jouw gevoel bediscussieren dat de vaccins onveilig zijn.
Ik geef alleen aan hoe ik eraan sta.
Maar ik snap dat dat hier niet op prijs wordt gesteld (eigenlijk alleen pro-covid-vaccinatie), dus laat ik mezelf wel uit.![]()
Het levert iig weinig interessante discussies op als het enkel om feitenvrije gevoelens gaat.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:19 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ik vraag ook niet de rest van de wereld om daarin mee te gaan, hoe je daar weer nu bij komt..
Maar ik snap dat dat hier niet op prijs wordt gesteld (eigenlijk alleen pro-covid-vaccinatie), dus laat ik mezelf wel uit.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Klopt, daarom is er BNW.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het levert iig weinig interessante discussies op als het enkel om feitenvrije gevoelens gaat.![]()
En toch zitten we hier al in topic nummer 2714. Genoeg feitenvrije gevoelens discussies voorbij gekomen hier.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het levert iig weinig interessante discussies op als het enkel om feitenvrije gevoelens gaat.![]()
Mijn gevoel zegt dat je gelijk hebt. Maar af en toe komt er gelukkig wel een (nieuws)feitje langs.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En toch zitten we hier al in topic nummer 2714. Genoeg feitenvrije gevoelens discussies voorbij gekomen hier.And what rough beast, its hour come round at last,
Nee hoor, helemaal niet alleen pro-vaccinatie. Wel pro-wetenschap en pro-argumenten die verder gaan dan "ik heb het gevoel dat". We doen het hier vrij aardig op feiten. Als je daarmee komt, is een gesprek zeker mogelijk.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:19 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ik vraag ook niet de rest van de wereld om daarin mee te gaan, hoe je daar weer nu bij komt..
Maar ik snap dat dat hier niet op prijs wordt gesteld (eigenlijk alleen pro-covid-vaccinatie), dus laat ik mezelf wel uit.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Klopt, het onderscheid met dezelfde topic op BNW was soms erg klein.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En toch zitten we hier al in topic nummer 2714. Genoeg feitenvrije gevoelens discussies voorbij gekomen hier.![]()
De oorzaak van gordelroos is bekend, dat is het herpes virus dat waterpokken veroorzaakt en daarna in je lichaam sluimert.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:06 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Niet duidelijk, dus het kan wel of niet de oorzaak zijn, meer onderzoek nodig, bla bla..
Mijn gevoel zegt de oorzaak dus let's agree to disagree.
Die kan op latere leeftijd van tijd tot tijd opvlammen, en dan heb je gordelroos.![]()
Nou ja, feit is dat mijn vrouw zieker was van Covid met vaccinaties dan ik zonder vaccinaties.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, helemaal niet alleen pro-vaccinatie. Wel pro-wetenschap en pro-argumenten die verder gaan dan "ik heb het gevoel dat". We doen het hier vrij aardig op feiten. Als je daarmee komt, is een gesprek zeker mogelijk.
Dus ja, waarom zou ik vertrouwen hebben in dit vaccin?![]()
Omdat het op zichzelf niet zoveel zegt, jouw observatie van twee mensen die covid hebben doorgemaakt.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:06 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Nou ja, feit is dat mijn vrouw zieker was van Covid met vaccinaties dan ik zonder vaccinaties.
Dus ja, waarom zou ik vertrouwen hebben in dit vaccin?
En je mag er best niet zoveel vertrouwen in hebben, maar zeggen dat ze niets doen en onveilig zijn en op vaccinatieschade hameren is dan weer vers twee.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Als je naar de cijfers kijkt, dan blijkt onder de ernstig zieken het percentage ongevaccineerden het hoogste te zijn, terwijl ze sterk in de minderheid zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:06 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Nou ja, feit is dat mijn vrouw zieker was van Covid met vaccinaties dan ik zonder vaccinaties.
Dus ja, waarom zou ik vertrouwen hebben in dit vaccin?![]()
Nou, laten we idd eens eerlijk zijn.quote:En laten we eerlijk wezen; 5 vaccinaties in 19 maanden kan toch niet heel gezond zijn?
Dat kan prima gezond zijn, afhankelijk van vaccinatie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:46 schreef miss_sly het volgende:
Jij VINDT dat geen toeval, maar dat betekent niet zo heel veel.
Er zijn ook mensen die kort na vaccinatie een auto-ongeluk hebben gehad of in hun vinger hebben gesneden tijdens het koken. Er is gewoon 'een leven' na vaccinatie, en daarin kan gewoon weer van alles gebeuren, net als voor vaccinatie.Misschien kun je je denigrerende uitingen beperken voor de eigen kring, want jouw mening betekent voor mij nl totaal niets.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:14 schreef miss_sly het volgende:
Het is natuurlijk helemaal prima dat jij je eigen mening daarover op nahoudt, maar dat jouw gevoel iets zegt, betekent niet dat de rest van de wereld daarin mee moet gaan.
We zijn hier op een forum weet je nog, waar ieder vrijelijk zijn mening geeft en ervaringen deelt, en het geen pas geeft wanneer iemand als jij komt vertellen dat de mening van deze persoon niet veel betekent, niemand daar in mee hoeft te gaan, en met een belachelijke vergelijking komt.
Je valt hier een user aan die nav een vraagstelling, gewoon heel rustig wat voorbeelden geeft uit de eigen omgeving, zonder daarbij naargeestig te zijn of opruiiend.
Je moest eens weten wat er zoal geschreven wordt online vwb vaccinschade, en ik heb totaal niet de behoefte om ook maar iets daarvan hierheen te halen en mensen daarmee misschien onnodig te kwetsen of angst aan te jagen.
Sterker nog, ik vind die hele hunt op vaccinschade door bepaalde groepen ongevaccineerden walgelijk.
Maar hoe jij je hier gedraagt is echt volkomen ongepast. Wie denk je dat je bent zeg.![]()
Je verzint echt dingen die er niet zijn. Iets met een pot en een ketel hierzo hoorquote:Op dinsdag 20 december 2022 20:04 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Misschien kun je je denigrerende uitingen beperken voor de eigen kring, want jouw mening betekent voor mij nl totaal niets.
We zijn hier op een forum weet je nog, waar ieder vrijelijk zijn mening geeft en ervaringen deelt, en het geen pas geeft wanneer iemand als jij komt vertellen dat de mening van deze persoon niet veel betekent, niemand daar in mee hoeft te gaan, en met een belachelijke vergelijking komt.
Je valt hier een user aan die nav een vraagstelling, gewoon heel rustig wat voorbeelden geeft uit de eigen omgeving, zonder daarbij naargeestig te zijn of opruiiend.
Je moest eens weten wat er zoal geschreven wordt online vwb vaccinschade, en ik heb totaal niet de behoefte om ook maar iets daarvan hierheen te halen en mensen daarmee misschien onnodig te kwetsen of angst aan te jagen.
Sterker nog, ik vind die hele hunt op vaccinschade door bepaalde groepen ongevaccineerden walgelijk.
Maar hoe jij je hier gedraagt is echt volkomen ongepast. Wie denk je dat je bent zeg.![]()
![]()
Ik ben hier mod, en in COR is het de bedoeling zaken wel te onderbouwen met feiten en niet met gevoel.quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:04 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Misschien kun je je denigrerende uitingen beperken voor de eigen kring, want jouw mening betekent voor mij nl totaal niets.
Maar hoe jij je hier gedraagt is echt volkomen ongepast. Wie denk je dat je bent zeg.
Verder ga ik hier geen woorden aan vuil maken. Zoek maar iemand anders die zin heeft om op deze manier met je in gesprek te gaan.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De ernstig zieken zijn de kwetsbaren; de moddervette mensen, de mensen met achterliggende kwalen, gevaccineerd of ongevaccineerd.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je naar de cijfers kijkt, dan blijkt onder de ernstig zieken het percentage ongevaccineerden het hoogste te zijn, terwijl ze sterk in de minderheid zijn.
In ieder geval trappen steeds minder mensen in deze vaccinaties. De grote vaccinatie locatie is hier zelfs gesloten, omdat er geen animo meer voor is.
Een ieder moet lekker zelf weten wat die doet en waar die zich goed bij voelt maar waar sommige mensen nog steeds doodsbang zijn voor Covid en eventuele nieuwe varianten maak ik me meer zorgen voor wat al die vaccinaties (uiteindelijk) met de gezondheid doen. Dat is waar ik me zorgen over maak, omdat de meeste van mijn naasten gevaccineerd zijn.
Uiteindelijk vinden jullie het allemaal maar onzin dus laat ik het hier bij.
Ik hoop dat iedereen hier gezond is/blijft op welke manier dan ook.![]()
Als je niet weet wat vaccins zijn en doen kun je je beter goed informeren dan lukraak de angst in schieten en je druk maken eromquote:Op dinsdag 20 december 2022 20:45 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
De ernstig zieken zijn de kwetsbaren; de moddervette mensen, de mensen met achterliggende kwalen, gevaccineerd of ongevaccineerd.
In ieder geval trappen steeds minder mensen in deze vaccinaties. De grote vaccinatie locatie is hier zelfs gesloten, omdat er geen animo meer voor is.
Een ieder moet lekker zelf weten wat die doet en waar die zich goed bij voelt maar waar sommige mensen nog steeds doodsbang zijn voor Covid en eventuele nieuwe varianten maak ik me meer zorgen voor wat al die vaccinaties (uiteindelijk) met de gezondheid doen. Dat is waar ik me zorgen over maak, omdat de meeste van mijn naasten gevaccineerd zijn.
Uiteindelijk vinden jullie het allemaal maar onzin dus laat ik het hier bij.
Ik hoop dat iedereen hier gezond is/blijft op welke manier dan ook.
Neem jij in de tussentijd lekker geen vaccinaties, boeiendOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En wie ben jij om zo fel te reageren?quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je niet weet wat vaccins zijn en doen kun je je beter goed informeren dan lukraak de angst in schieten en je druk maken erom
Neem jij in de tussentijd lekker geen vaccinaties, boeiend
Dat is niet druk maken, dat is zorgen maken om mensen, dat ken jij misschien niet.
[ Bericht 4% gewijzigd door Wouter2006 op 20-12-2022 21:10:10 ]![]()
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:04 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
En wie ben jij om zo fel te reageren?
Dat is niet druk maken, dat is zorgen maken om mensen, dat ken jij misschien niet.
Zullen we dat niet doen?quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:04 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
En wie ben jij om zo fel te reageren?
Dat is niet druk maken, dat is zorgen maken om mensen, dat ken jij misschien niet.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Vaccins hebben ook bij-effecten. En deze al helemaal.quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je niet weet wat vaccins zijn en doen kun je je beter goed informeren dan lukraak de angst in schieten en je druk maken erom
Neem jij in de tussentijd lekker geen vaccinaties, boeiend"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Iedereen en zijn moeder is ziek nu (goh; hoe zou dat nou komen?), ben benieuwd wanneer daar ook mondkapjes en de hele andere rits voor wordt aanbevolen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tisto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history![]()
Nogmaals, van degenen die op dit moment ernstige covid hebben is de overgrote meerderheid ongevaccineerd.quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:45 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
De ernstig zieken zijn de kwetsbaren; de moddervette mensen, de mensen met achterliggende kwalen, gevaccineerd of ongevaccineerd.
Dat jij daar een stigma op plakt doet daar niets van af.Hoezo 'er in trappen'?quote:In ieder geval trappen steeds minder mensen in deze vaccinaties. De grote vaccinatie locatie is hier zelfs gesloten, omdat er geen animo meer voor is.
Dat er minder mensen de herhaalprik halen is omdat er voor de meeste mensen geen noodzaak meer voor is. De pandemie ligt inmiddels achter ons, mede dankzij vaccinatie en anderzijds opgebouwde immuniteit.
Dat wil niet zeggen dat toen de vaccins beschikbaar kwamen, mensen 'er in zijn getrapt '.
Dat soort opmerkingen laat zien dat je er totaal niets van begrijpt.Want in 200 jaar vaccins is het voorgekomen dat mensen op langere termijn gezondheidsschade opliepen?quote:Een ieder moet lekker zelf weten wat die doet en waar die zich goed bij voelt maar waar sommige mensen nog steeds doodsbang zijn voor Covid en eventuele nieuwe varianten maak ik me meer zorgen voor wat al die vaccinaties (uiteindelijk) met de gezondheid doen. Dat is waar ik me zorgen over maak, omdat de meeste van mijn naasten gevaccineerd zijn.
Nope.
Je hebt je gewoon laten vergiftigen door de antivaxxers.
Wat dat betreft ben je te vergelijken met de groep die nu nog doodsbang is voor covid.Tja, jij vindt kennelijk Covid onzin: dat is alleen een dingetje voor moddervette mensen of mensen die wat mankeren...quote:Uiteindelijk vinden jullie het allemaal maar onzin dus laat ik het hier bij.
Ik hoop dat iedereen hier gezond is/blijft op welke manier dan ook.
Maar ondertussen doodsbang voor het vaccin zijn.![]()
Daar is nummer n alvast.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Oh, is altijd rond deze tijd, zeker met dit weer, kou nat, guur..quote:Op woensdag 21 december 2022 06:44 schreef nostra het volgende:
Iedereen en zijn moeder is ziek nu (goh; hoe zou dat nou komen?),Gaat niet gebeuren, want bij Covid werd dat pas aanbevolen toen er een zorginfarct dreigde door het exponentieel toenemen van de ziekenhuisopnames.quote:ben benieuwd wanneer daar ook mondkapjes en de hele andere rits voor wordt aanbevolen.![]()
THERMONUCLEAR BADWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Dat ontkent ook niemand. Elk vaccin idd, maar ook bijvoorbeeld de paracetamol of andere medicijnen. Dat maakt het niet een slecht middel.quote:Op woensdag 21 december 2022 01:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vaccins hebben ook bij-effecten. En deze al helemaal.![]()
Absoluut, wisselend per soort vaccin, effect op mens etc.quote:Op woensdag 21 december 2022 01:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vaccins hebben ook bij-effecten. En deze al helemaal.
Net als de ellende die je van Covid kunt oplopen verschilt per persoon en je niet alles van tevoren kunt weten en wegen.
Maar die nuances zijn ingewikkeld altijd merk ik bij velen
Miveautjes van:
Maatregelen of den dood.
Vaccins zijn gif.
Covid is een hoax.
Covid is dodelijk voor mij als kwetsbare.
Etcnamaste @Nouk
Ter kennisgeving aangenomen. Doen we verder niks mee.quote:
Nu nog steeds personeelstekort. Bijna 3 jaar hebben ze de tijd gehad om mensen te werven en op te leiden. De zorg heeft al die tijd een gigantisch momentum gehad want alles draaide om de zorg. Hoeveel mensen zijn er inmiddels opgeleid? 0?![]()
![]()
De uitstroom is nog steeds groter dan de instroomquote:Op woensdag 21 december 2022 07:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ter kennisgeving aangenomen. Doen we verder niks mee.
Nu nog steeds personeelstekort. Bijna 3 jaar hebben ze de tijd gehad om mensen te werven en op te leiden. De zorg heeft al die tijd een gigantisch momentum gehad want alles draaide om de zorg. Hoeveel mensen zijn er inmiddels opgeleid? 0?![]()
Lekker gewerkt Hans
Gaat natuurlijk niet gebeuren. Logisch ook.quote:
Maar wat ik in mijn omgeving wel echt zie, is dat men inderdaad als men ziek is even pas op de plaats maakt. Niet meer toch half ziek werken, op bezoek, verjaardagsfeestjes, etc., en zeker niet naar het verzorgingshuis waar het vol zit met kwetsbare mensen. Ik vind dat wel een goede ontwikkeling. Ook voor de zieke, overigens.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Er is zo'n beetje overal personeelstekort, dat is je bekend?quote:Op woensdag 21 december 2022 07:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ter kennisgeving aangenomen. Doen we verder niks mee.
Nu nog steeds personeelstekort. Bijna 3 jaar hebben ze de tijd gehad om mensen te werven en op te leiden. De zorg heeft al die tijd een gigantisch momentum gehad want alles draaide om de zorg. Hoeveel mensen zijn er inmiddels opgeleid? 0?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ja, dat is me bekend. Maar er is jarenlang gezeken over personeelstekorten in de zorg. “Er is geen blik personeel”. Nu zijn we 3 jaar verder. Waar waren de wervingscampagnes? Wat is er gedaan om meer mensen op te leiden? Is er al iets verbeterd aan de arbeidsvoorwaarden?quote:Op woensdag 21 december 2022 07:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is zo'n beetje overal personeelstekort, dat is je bekend?
Volgens mij niet h. Er is niets gedaan om die tekorten te verkleinen.![]()
Zeker wel. Het is niet gelukt. Het beroep is bepaald niet aangenamer gemaakt, zoals zoveel beroepen niet meer interessant zijn. De opleidingen zijn gevuld, er gaan alleen nog steeds meer mensen weg dan er starten. Zoals ook in het onderwijs. Er is een probleem dat veel verder reikt dat de zorg.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, dat is me bekend. Maar er is jarenlang gezeken over personeelstekorten in de zorg. “Er is geen blik personeel”. Nu zijn we 3 jaar verder. Waar waren de wervingscampagnes? Wat is er gedaan om meer mensen op te leiden? Is er al iets verbeterd aan de arbeidsvoorwaarden?
Volgens mij niet h. Er is niets gedaan om die tekorten te verkleinen.
En vergeet ook niet dat personeelsgebrek onder reeds werkend personeel het ook weer moeilijker maakt om nieuw personeel op te leiden, omdat dat toch voor een groot deel begeleid in de praktijk gebeurt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Oh dan is dat het, en puur dat. En ook nog eens niets aan te doen lees ik dus dan kunnen we beter gewoon alles opgeven![]()
Het is wat het isOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Lekker zwart-wit, daar wordt de wereld wel beter vanquote:Op woensdag 21 december 2022 08:31 schreef Molo het volgende:
Oh dan is dat het, en puur dat. En ook nog eens niets aan te doen lees ik dus dan kunnen we beter gewoon alles opgeven![]()
Het is wat het is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Alles dat mislukt maar met de mantel der liefde bedekken en geen steek verder komen zal de wereld ook niet echt veel verder helpen.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lekker zwart-wit, daar wordt de wereld wel beter van"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Dat 'het niet gelukt is' is bovenop de al bestaande arbeidsmarktproblemen, toch vooral echt een ongelooflijk bewust besluit om net serieus te investeren in personeel. En dan doel ik niet (alleen) op geld, maar ook de effectieve inzet van personeel en het zorgen voor effectiever werken in zorgorganisaties.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lekker zwart-wit, daar wordt de wereld wel beter van
Initiatieven daartoe lopen vast door regelgeving, krijgen deksel op de neus doordat netwerkzorg niet geregeld is en niet gefinancierd kan worden binnen bestaande stelsel, digitalisering is dramatisch, concurrentie en en en en.
Vanuit beleid kan dit prima aangepakt en verbeterd worden, echter is een bewuste keuze gemaakt dit net te doen.
Niet een beetje of deels, maar gewoon niet.
[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 21-12-2022 08:50:38 ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Oh maar we hebben toch nu een mooie website en Zorgreservisten?
https://wij.nationalezorgreserve.nl
Jazeker! Alleen is de inzet hiervan dan weer onwijs lastig voor zorgorganisaties... Tevens zijn dit mensen die je dan aan mantelzorgertaken etc onttrekt dus eigenlijk is dat ook niet zo gewenst. En hoe moeten verzekeraars dit dan weer vergoeden...
Kortom, inzet hiervan is er amper tot niet
Effect, vrijwel nulOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ben het volledig met je eens hoor, er is echt geen fuck gedaan aan de zorgtekorten. Je had ook constructies kunnen bedenken als 'zolang Corona duurt krijg je 50 procent meer salaris' ofzo. Er is totaal niet creatief nagedacht.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Ging wellicht een stapje te snel voor je.
Dat 'het niet gelukt is' is bovenop de al bestaande arbeidsmarktproblemen, toch vooral echt een ongelooflijk bewust besluit om net serieus te investeren in personeel. En dan doel ik niet (alleen) op geld, maar ook de effectieve inzet van personeel en het zorgen voor effectiever werken in zorgorganisaties.
Initiatieven daartoe lopen vast door regelgeving, krijgen deksel op de neus doordat netwerkzorg niet geregeld is en niet gefinancierd kan worden binnen bestaande stelsel, digitalisering is dramatisch, concurrentie en en en en.
Vanuit beleid kan dit prima aangepakt en verbeterd worden, echter is een bewuste keuze gemaakt dit net te doen.
Niet een beetje of deels, maar gewoon niet.![]()
Vertel?quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Volgens mij zit er nog een wereld tussen aan nuance. Maar by all means, ga vooral verder hier met ongenuanceerd klagen en zeiken, hoor. Dan trek ik me weer terug, want daar heb ik echt genoeg van.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Alles dat mislukt maar met de mantel der liefde bedekken en geen steek verder komen zal de wereld ook niet echt veel verder helpen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
quote:Op woensdag 21 december 2022 08:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat 'het niet gelukt is' is bovenop de al bestaande arbeidsmarktproblemen, toch vooral echt een ongelooflijk bewust besluit om net serieus te investeren in personeel. En dan doel ik niet (alleen) op geld, maar ook de effectieve inzet van personeel en het zorgen voor effectiever werken in zorgorganisaties.
Niet een beetje of deels, maar gewoon niet.Ik zeg dan ook niet dat het allemaal goed is opgezet, effectief is, goed doordacht of wat dan ook. Maar er is niet niets gedaan.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:40 schreef Molo het volgende:
Oh maar we hebben toch nu een mooie website en Zorgreservisten?
https://wij.nationalezorgreserve.nl
Jazeker! Alleen is de inzet hiervan dan weer onwijs lastig voor zorgorganisaties... Tevens zijn dit mensen die je dan aan mantelzorgertaken etc onttrekt dus eigenlijk is dat ook niet zo gewenst. En hoe moeten verzekeraars dit dan weer vergoeden...
Kortom, inzet hiervan is er amper tot niet
Effect, vrijwel nul
Maar goed, zoals ik een post eerder al zeg, ik kap er weer mee hier. Het moet meteen weer op een nare toon, en daar heb ik geen zin in. Ik kan mijn tijd wel beter besteden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik ben hier niet bezig met ongenuanceerd te klagen en te zeiken hoor. Ik constateer alleen dat er wel terecht dingen benoemd moeten worden wil je iets veranderen.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij zit er nog een wereld tussen aan nuance. Maar by all means, ga vooral verder hier met ongenuanceerd klagen en zeiken, hoor. Dan trek ik me weer terug, want daar heb ik echt genoeg van.
Het is me trouwens niet helemaal duidelijk in welke schalen en niveaus op dit moment het grootste manko zit. Ik ben het afgelopen jaar vooral met andere zaken bezig geweest.Het zal denk ik minder in artsen en specialisten zitten en vooral in de handjes er omheen. Omdat er ook nog wel een wereld van verschil zit in hoe je aan het personeel moet komen.
Is er ergens een wat duidelijker beeld waar nu exact de tekorten zitten?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dus eerst praat je over nuance en vervolgens begin je over dat er teveel wordt geklaagd en gezeken. Terwijl mijn post en die van Molo gewoon prima onderbouwd zijn.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij zit er nog een wereld tussen aan nuance. Maar by all means, ga vooral verder hier met ongenuanceerd klagen en zeiken, hoor. Dan trek ik me weer terug, want daar heb ik echt genoeg van.
Lekker genuanceerd. Voor een mod![]()
![]()
Rijen zo ver het oog kan zien bij de crematoria.
Maar officieel maar een paar doden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb 'r er ook al een keer op gewezen.quote:Op woensdag 21 december 2022 09:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dus eerst praat je over nuance en vervolgens begin je over dat er teveel wordt geklaagd en gezeken. Terwijl mijn post en die van Molo gewoon prima onderbouwd zijn.
Lekker genuanceerd. Voor een modA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hou op met dat liegen, er zijn GEEN coronadoden in Chinaquote:Op woensdag 21 december 2022 09:19 schreef capricia het volgende:
Rijen zo ver het oog kan zien bij de crematoria.
Maar officieel maar een paar doden.![]()
[ twitter ]![]()
![]()
https://www.hln.be/buiten(...)telmethode~a83b22cf/stupidity has become as common as common sense was before![]()
Zijn de personen die doden aan het tellen waren in Quatar nu aan het werk in China?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dat koppelquote:Op woensdag 21 december 2022 09:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hou op met dat liegen, er zijn GEEN coronadoden in China![]()
![]()
https://www.hln.be/buiten(...)telmethode~a83b22cf/
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hier juist totaal niet. Mensen spreken gewoon weer rustig af als ze verkouden zijn. In de bios gewoon weer luid snotterende mensen, etc. Het is eigenlijk hoe het voor Corona ook ging. Alleen als ze echt zware griep hebben blijven veel mensen pas thuis. Waarmee ik jouw uitspraak overigens niet wil counteren; het is maar net in welke leeftijdsfase je zit, of met wat voor soort mensen je omgaat. Over verzorgingshuizen kan ik niet echt spreken; ik ken niemand die daar zit of die opzoeken omdat ze iemand kennen daar. Geloof ook wel dat mensen daar ook echt voorzichtiger zijn.quote:Op woensdag 21 december 2022 07:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk niet gebeuren. Logisch ook.
Maar wat ik in mijn omgeving wel echt zie, is dat men inderdaad als men ziek is even pas op de plaats maakt. Niet meer toch half ziek werken, op bezoek, verjaardagsfeestjes, etc., en zeker niet naar het verzorgingshuis waar het vol zit met kwetsbare mensen. Ik vind dat wel een goede ontwikkeling. Ook voor de zieke, overigens.![]()
Dat zie ik hier ook.quote:Op woensdag 21 december 2022 07:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk niet gebeuren. Logisch ook.
Maar wat ik in mijn omgeving wel echt zie, is dat men inderdaad als men ziek is even pas op de plaats maakt. Niet meer toch half ziek werken, op bezoek, verjaardagsfeestjes, etc., en zeker niet naar het verzorgingshuis waar het vol zit met kwetsbare mensen. Ik vind dat wel een goede ontwikkeling. Ook voor de zieke, overigens.
In OV zoals elk winterseizoen wel weer vaker gehoest, genies en gesnotter.. Werken aan de groepsimmuniteit, zeg maar.And what rough beast, its hour come round at last,
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Dat van luid snotterende mensen in het OV is wel herkenbaarquote:Op woensdag 21 december 2022 09:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier juist totaal niet. Mensen spreken gewoon weer rustig af als ze verkouden zijn. In de bios gewoon weer luid snotterende mensen, etc. Het is eigenlijk hoe het voor Corona ook ging. Alleen als ze echt zware griep hebben blijven veel mensen pas thuis. Waarmee ik jouw uitspraak overigens niet wil counteren; het is maar net in welke leeftijdsfase je zit, of met wat voor soort mensen je omgaat. Over verzorgingshuizen kan ik niet echt spreken; ik ken niemand die daar zit of die opzoeken omdat ze iemand kennen daar. Geloof ook wel dat mensen daar ook echt voorzichtiger zijn.. Wat ik wel merk op het werk (en dat is misschien een persoonlijke ervaring), dat het wel acceptabeler is om thuis te blijven als je je niet helemaal lekker voelt en aan het snotteren bent. Eerst was het van kan je toch niet even komen om een paar overleggen te houden? En nu is het van, nee blijf maar thuis, we zorgen wel voor een videobelruimte en dan doen we de overleggen daar, met jou thuis. Terwijl die optie eerder ook wel bestond.
![]()
Wat betreft de zorg zie ik ook niet snel een verandering komen. Er gaat in verhouding steeds minder geld naar de zorg, het wordt gewoon te duur nu de vergrijzing in zet. De babyboomers komen nu in de fase dat ze echt bejaard worden. In verhouding minder werkenden tot over die groep. Lijkt mij nu ook niet perse heel aantrekkelijk om in de zorg te werken tenzij je chirurg of specialist bent ofzo.![]()
![]()
Die bouwen de fotogenieke stukjes buitenland gewoon na in Japan, veel praktischer dan afreizen naar barbarije.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:01 schreef nostra het volgende:
Stuk minder last van Japanners in ieder geval.
[ afbeelding ]
https://www.cnbc.com/2022(...)er-travel-again.htmlAnd what rough beast, its hour come round at last,
Ja het is duidelijk minder heldhaftig geworden om je collega's te besmetten.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat van luid snotterende mensen in het OV is wel herkenbaar. Wat ik wel merk op het werk (en dat is misschien een persoonlijke ervaring), dat het wel acceptabeler is om thuis te blijven als je je niet helemaal lekker voelt en aan het snotteren bent. Eerst was het van kan je toch niet even komen om een paar overleggen te houden? En nu is het van, nee blijf maar thuis, we zorgen wel voor een videobelruimte en dan doen we de overleggen daar, met jou thuis. Terwijl die optie eerder ook wel bestond.
And what rough beast, its hour come round at last,
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Yup, nog steeds veels te weinig aandacht voor de zorg. Kan men beweren dat ze het "geprobeerd" hebben, maar dat is natuurlijk bullshit. Ze hebben gedaan alsof ze het geprobeerd hebben. Als ze echt een oplossing wilden hadden ze die echt wel kunnen vinden/creren. Het gaat de komende jaren nog veel lastiger worden en als wij in de komende 10-15 jaar nog een keer een vergelijkbare pandemie krijgen gaat het pas goed mis.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:04 schreef Momo het volgende:
Wat betreft de zorg zie ik ook niet snel een verandering komen. Er gaat in verhouding steeds minder geld naar de zorg, het wordt gewoon te duur nu de vergrijzing in zet. De babyboomers komen nu in de fase dat ze echt bejaard worden. In verhouding minder werkenden tot over die groep. Lijkt mij nu ook niet perse heel aantrekkelijk om in de zorg te werken tenzij je chirurg of specialist bent ofzo.![]()
Alle publieke beroepen zitten zwaar in het gedrang helaas.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Yup, nog steeds veels te weinig aandacht voor de zorg. Kan men beweren dat ze het "geprobeerd" hebben, maar dat is natuurlijk bullshit. Ze hebben gedaan alsof ze het geprobeerd hebben. Als ze echt een oplossing wilden hadden ze die echt wel kunnen vinden/creren. Het gaat de komende jaren nog veel lastiger worden en als wij in de komende 10-15 jaar nog een keer een vergelijkbare pandemie krijgen gaat het pas goed mis.
Er zou een optie moeten zijn waar je aan kunt geven om een paar % extra belasting te betalen voor betere arbeidsvoorwaarden in dat soort beroepen.And what rough beast, its hour come round at last,
Evenstar
![]()
Dat is ook zeker waar, maar het zijn ook de beroepen waar de lonen relatief laag liggen voor het soort belangrijk werk wat men verricht.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alle publieke beroepen zitten zwaar in het gedrang helaas.
Dat is niet alleen een probleem in Nederland natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat NL zelf al naar een oplossing kan gaan zoeken.![]()
"Er is niet niets gedaan maar het is gewoon niet gelukt."quote:Op woensdag 21 december 2022 08:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg dan ook niet dat het allemaal goed is opgezet, effectief is, goed doordacht of wat dan ook. Maar er is niet niets gedaan.
Maar goed, zoals ik een post eerder al zeg, ik kap er weer mee hier. Het moet meteen weer op een nare toon, en daar heb ik geen zin in. Ik kan mijn tijd wel beter besteden.
Dat is dus bullshit n hebben we als maatschappij de zure vruchten van te plukken.
Dat kun jij dan met bedekkende termen goedpraten en afsluiten, feit blijft dat het bewust beleid is wat enorme consequenties heeft.
Jammer dat je de 'ik heb hier geen zin in en de kracht niet voor' kaart nu speelt als er iets gezegd wordt wat je het niet mee eens bent.
Volksgezondheid is een politiek issue met dito verantwoordelijkheid en sturingsmechanismenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dikgedrukte heb je de crux te pakken ja.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Yup, nog steeds veels te weinig aandacht voor de zorg. Kan men beweren dat ze het "geprobeerd" hebben, maar dat is natuurlijk bullshit. Ze hebben gedaan alsof ze het geprobeerd hebben. Als ze echt een oplossing wilden hadden ze die echt wel kunnen vinden/creren. Het gaat de komende jaren nog veel lastiger worden en als wij in de komende 10-15 jaar nog een keer een vergelijkbare pandemie krijgen gaat het pas goed mis.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik kan mij ook geen enkele reden voor de geest halen waarom ik in de zorg zou willen werken. De techniek gaat ook steeds meer de kant op waarbij alles 100% volgens de regeltjes moet en de regeltjes en procedures worden steeds strenger.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alle publieke beroepen zitten zwaar in het gedrang helaas.
Er zou een optie moeten zijn waar je aan kunt geven om een paar % extra belasting te betalen voor betere arbeidsvoorwaarden in dat soort beroepen.![]()
Zorg is wel echt een prachtige sector waar je veel verschil kunt maken voor mensen en echt iets kunt bijdragen daarinquote:Op woensdag 21 december 2022 10:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik kan mij ook geen enkele reden voor de geest halen waarom ik in de zorg zou willen werken. De techniek gaat ook steeds meer de kant op waarbij alles 100% volgens de regeltjes moet en de regeltjes en procedures worden steeds strenger.
Je moet lopende band werk daar alleen niet hersenloos door mensen laten doen en de waarde van de menselijke skills optimaal inzetten.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar is dat tweede gedeelte niet een beetje wat ik beschrijf?quote:Op woensdag 21 december 2022 10:32 schreef Molo het volgende:
Zorg is wel echt een prachtige sector waar je veel verschil kunt maken voor mensen en echt iets kunt bijdragen daarin
Je moet lopende band werk daar alleen niet hersenloos door mensen laten doen en de waarde van de menselijke skills optimaal inzetten.![]()
Wat bedoel je met 'de techniek' dan? In relatie tot zorgbquote:Op woensdag 21 december 2022 10:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar is dat tweede gedeelte niet een beetje wat ik beschrijf?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik bedoelde het tweede gedeelte van jouw post. In de techniek zie ik dat vooral, dat je langer bezig bent met papier werk en alles moet 100% volgens de regeltjes en procedures. Je kunt niet echt meer creatief zijn en daarnaast heb je in de zorg ook nog eens met gigantische tekorten te maken. Ook de proef die ze in Engeland deden toen Marcel Levi daar nog zat met 4x 10uur werken inplaats van 5x8uur. Zoiets zie ik niet snel hier gebeuren want dat past niet binnen de regels.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'de techniek' dan? In relatie tot zorgb![]()
Ik bedek ook niets met de mantel der liefdequote:Op woensdag 21 december 2022 09:02 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik ben hier niet bezig met ongenuanceerd te klagen en te zeiken hoor. Ik constateer alleen dat er wel terecht dingen benoemd moeten worden wil je iets veranderen.
Ik zeg alleen dat 'niets gedaan' niet klopt.
Is het voldoende? Nee.
Is het effectief? Nee.
Zijn er andere factoren die het lastig maken? Ja.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Evenstar
![]()
Ik kom zelf uit de zorg en het is echt heel mooi en dankbaar werk. Nu moet ik eerlijk toegeven dat mijn afdeling echt goed geregeld was en dat werkdruk over het algemeen precies goed was. Soms wat rustige dagen, soms super drukke dagen, maar over het algemeen was het prima. Toch vind ik het raar dat zulke vakgebieden relatief weinig betaald krijgen. Vooral als je kijkt naar welke beroepen dat wel belachelijk veel betaald krijgen.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik kan mij ook geen enkele reden voor de geest halen waarom ik in de zorg zou willen werken. De techniek gaat ook steeds meer de kant op waarbij alles 100% volgens de regeltjes moet en de regeltjes en procedures worden steeds strenger.
Er is een tekort aan zorgmedewerkers, vergrijzing neemt toe, het is hard werken, je hebt veel verantwoordelijkheid en je hebt levens van mensen in je handen. Toch betaalt het allemaal maar zo zo .... (specialisten etc. niet meegerekend dan natuurlijk). Die krijgen prima betaald.
Bij ons was full-time trouwens 4x9uur, wat ook prima was. Dat ene dagje vrij maakt een wereld van verschil voor je beleving.![]()
Je kunt (of onderhand, moet?) dom werk waar mogelijk wegmanagen middels digitalisering, robotica of gewoon schrappen ervan.quote:Op woensdag 21 december 2022 11:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik bedoelde het tweede gedeelte van jouw post. In de techniek zie ik dat vooral, dat je langer bezig bent met papier werk en alles moet 100% volgens de regeltjes en procedures. Je kunt niet echt meer creatief zijn en daarnaast heb je in de zorg ook nog eens met gigantische tekorten te maken. Ook de proef die ze in Engeland deden toen Marcel Levi daar nog zat met 4x 10uur werken inplaats van 5x8uur. Zoiets zie ik niet snel hier gebeuren want dat past niet binnen de regels.
Mensenwerk wat waarde toevoegt, dus aandacht, complexere analyse/interpretatie en creatieve zaken moet je door mensen laten doen.
Wat je nu veel ziet is dat er een robot van tig duizend euro wordt ingezet die praat tegen demente oma en dat dat wordt gezien als zorginnovatie.
Dat is met m.i. nadrukkelijk niet en voegt alleen maar extra kosten toe zonder echt waarde toe te voegenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
zelfs reuters en cnn zijn te min voor je?quote:Op woensdag 21 december 2022 11:37 schreef Za het volgende:
[..]
Thx for bringing such high quality reporting from Beijing
Lekker blijven wegkijken![]()
![]()
Neuh, wel minder goed.quote:Op woensdag 21 december 2022 06:57 schreef Malavita het volgende:
[..]
Dat ontkent ook niemand. Elk vaccin idd, maar ook bijvoorbeeld de paracetamol of andere medicijnen. Dat maakt het niet een slecht middel.
Maar voor jongere mensen en vooral mannen is de risicoafweging zelfs negatief.
Dat one size fits all principe past niet bij dit vaccin."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja, en de baten zijn niet absoluut groter dan de kosten bij dit vaccin, groepen jonge mensen die al besmet zijn geweest hebben eerder nadeel dan voordeel.quote:Op woensdag 21 december 2022 07:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Absoluut, wisselend per soort vaccin, effect op mens etc.
Net als de ellende die je van Covid kunt oplopen verschilt per persoon en je niet alles van tevoren kunt weten en wegen.
Maar die nuances zijn ingewikkeld altijd merk ik bij velen
Miveautjes van:
Maatregelen of den dood.
Vaccins zijn gif.
Covid is een hoax.
Covid is dodelijk voor mij als kwetsbare.
Etcnamaste @:nouk
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja laatste wel mee eens. Je zal zelf echt de afweging moeten maken wat is verstandig en is het noodzakelijk.quote:Op woensdag 21 december 2022 13:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neuh, wel minder goed.
Maar voor jongere mensen en vooral mannen is de risicoafweging zelfs negatief.
Dat one size fits all principe past niet bij dit vaccin.
Die maak ik ook en ook bij mij geen nieuwe prik meer tenzij het nodig is om te reizen maar dat is niet het geval. Voor mij voegt de prik niets meer toe, zeker met omicron.![]()
Deze meneer heeft naam voor zichzelf weten te maken door info van het coronadashboard op twitter te gooien toch?quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het is grootdeels stemmingmakerij. berhaupt om ergens bij crematoria te gaan rondhangen als gerenommeerde journalist.quote:Op woensdag 21 december 2022 12:48 schreef Malavita het volgende:
zelfs reuters en cnn zijn te min voor je?
Lekker blijven wegkijken
Beijing heeft meer inwoners als NL en is kleiner, ook in NL waren er bv in 2021 11.000 crematies, voornamelijk in de winter.
In Beijing vriest het, heerst griep, Omicron, kent veel oudere inwoners.
Maar die reportages...allemaal door Corona!
China valt om door covid, minstens miljoen doden!![]()
mag je vindenquote:Op woensdag 21 december 2022 18:13 schreef Za het volgende:
[..]
Het is grootdeels stemmingmakerij. berhaupt om ergens bij crematoria te gaan rondhangen als gerenommeerde journalist.
Beijing heeft meer inwoners als NL en is kleiner, ook in NL waren er bv in 2021 11.000 crematies, voornamelijk in de winter.
China valt om door covid, minstens miljoen doden!![]()
![]()
Bovendien liggen de salarissen in de techniek te laag om interessant te zijn. De techniek gaat in de komende jaren overigens aardig getroffen worden door de vergrijzing en het gebrek aan nieuwe aanwas.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik kan mij ook geen enkele reden voor de geest halen waarom ik in de zorg zou willen werken. De techniek gaat ook steeds meer de kant op waarbij alles 100% volgens de regeltjes moet en de regeltjes en procedures worden steeds strenger.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Verrast dat je nog?quote:Op woensdag 21 december 2022 13:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hij blijkt nog corrupt ook.stupidity has become as common as common sense was before![]()
Nee. Maar het verbaast me wel dat zo’n partijkliek kan ontstaan in dit land. Dat is iets voor dubieuze bananenrepublieken zoals de VS, niet voor hier.quote:zie email 27 oktober![]()
Mwah, je ziet dit onderquote:Op woensdag 21 december 2022 22:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Maar het verbaast me wel dat zo’n partijkliek kan ontstaan in dit land. Dat is iets voor dubieuze bananenrepublieken zoals de VS, niet voor hier.rutte
gebeuren. Hij blijft iedereen steunen hoe slecht ook. Dit is dan nog maar een heel kleine stap, ze worden toch wel beschermd.
stupidity has become as common as common sense was before![]()
Mw misinformatie Bleekers heeft weer een nieuw stokpaardje gevonden in China:En ijvert voor maatregelen:quote:De mensen in China gaan een zware tijd tegemoet. Hopelijk wordt er snel gekozen voor een scenario met 4e dosis van een mRNA vaccin, goede uitrol antivirale behandeling risicogroepen en blijven er enige maatregelen om langdurige grote overbelasting zorg tegen te gaan.quote:Preprint over modellering effect loslaten #COVID maatregelen China. Zelfs met 4e dosis vaccin voor start, nirmatrelvir/ritonavir (#paxlovid) voor 60% risicogroep en handhaven deel maatregelen belasting zorg 1,5-2,5x maximale opgeschaalde capaciteit.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Het is mevrouw Bleekers toch een keer of duizend uitgelegd dat dit op enig moment de enige uitweg zou zijn, ik begrijp de commotie allemaal niet zo. Dit is het gevolg van bewuste beleidskeuzes, die toentertijd nog breed gedragen werden, dus dan horen daar ook de gevolgen bij. Wat was het ook alweer: keuzes hebben consequenties?quote:Op donderdag 22 december 2022 09:39 schreef phpmystyle het volgende:
Mw misinformatie Bleekers heeft weer een nieuw stokpaardje gevonden in China:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Feit is wel dt de crematoria overvol zijn, terwijl de officile cijfers heel wat weergeven. Een goede journalist gaat dan op onderzoek uit.quote:Op woensdag 21 december 2022 18:13 schreef Za het volgende:
[..]
Het is grootdeels stemmingmakerij. berhaupt om ergens bij crematoria te gaan rondhangen als gerenommeerde journalist.
China valt om door covid, minstens miljoen doden!
Griep is ook niet zo dodelijk voor ouderen als Covid.![]()
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Want onder een andere minister president want alles natuurlijk perfect gegaan.quote:Op woensdag 21 december 2022 22:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mwah, je ziet dit onderrutte
gebeuren. Hij blijft iedereen steunen hoe slecht ook. Dit is dan nog maar een heel kleine stap, ze worden toch wel beschermd.
iedereen vergeet alleen onder wat voor een omstandigheden dit allemaal gebeurde.![]()
Niemand die het perfect zou doen, maar dat hoeft ook helemaal niet. Zit nogal een groot grijs gebied tussen een minister president die al jaren heeft laten zien dat hij faalt, en een perfecte minister. We weten niet hoe anderen het zouden doen gezien Rutte maar aan blijft en aan blijft. Vrij irritant als mensen zijn gedrag (of dat van een Hugo of Ferd bv) goed praten met ''niemand had het perfect gedaan''; we weten niet hoe anderen het zouden doen, terwijl we in ieder geval vrij duidelijk zien hoe Rutte het doet.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:08 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Want onder een andere minister president want alles natuurlijk perfect gegaan.
iedereen vergeet alleen onder wat voor een omstandigheden dit allemaal gebeurde.![]()
![]()
Draadje over China. Maar China komt er nu wel achter alleen op de moeilijke en waarschijnlijk pijnlijke manier wat het echte Swiss Cheese model is.![]()
Code zwart! De verloven voor de grafdelvers zijn inmiddels ingetrokken.quote:That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Heb je de mortaliteit van de huidige strains met elkaar vergeleken?quote:Op donderdag 22 december 2022 14:04 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Feit is wel dt de crematoria overvol zijn, terwijl de officile cijfers heel wat weergeven. Een goede journalist gaat dan op onderzoek uit.
Griep is ook niet zo dodelijk voor ouderen als Covid.
Griep is niet bepaald onschuldig...Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wat is de bron van deze feiten, geldt het alleen voor Beijing of heel China, hoe groot is de omvang van deze ramp?quote:Op donderdag 22 december 2022 14:04 schreef Rolfieo het volgende:
Feit is wel dt de crematoria overvol zijn,Dit is Juice-channel journalistiek.quote:Een goede journalist gaat dan op onderzoek uit.Vwb de Wuhan variant wellicht, maar we hebben heden met Omicron te maken.quote:Griep is ook niet zo dodelijk voor ouderen als Covid.![]()
Is er eigenlijk iets bekend over welke variant nu dominant is in China?quote:Op vrijdag 23 december 2022 02:19 schreef Za het volgende:
[..]
Vwb de Wuhan variant wellicht, maar we hebben heden met Omicron te maken.![]()
Omicron zover ik weet.quote:Op vrijdag 23 december 2022 02:38 schreef Tijn het volgende:
Is er eigenlijk iets bekend over welke variant nu dominant is in China?![]()
Corona BF.7 sub-variantquote:Op vrijdag 23 december 2022 02:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is er eigenlijk iets bekend over welke variant nu dominant is in China?
https://www.outlookindia.(...)severity-news-247014are we infinite or am I alone![]()
https://www.theguardian.c(...)death-uk-study-findsquote:Pill for Covid does not reduce risk of hospitalisation or death, UK study finds
An oral antiviral pill for Covid speeds up recovery among vaccinated yet vulnerable patients, but does not reduce their likelihood of needing hospital care or dying, research has suggested.
The UK became the first country in the world in November 2021 to approve molnupiravir for Covid, with the pill – which can be taken twice a day at home – given to patients through the Panoramic (Platform Adaptive trial of NOvel antiviRals for eArly treatMent of Covid-19 In the Community) trial.
At the time hopes were high after a study suggested that the antiviral halved the risk of hospitalisation or death among unvaccinated high-risk patients. But shortly after approval was given, further work, conducted when the Delta variant dominated, suggested the drug had a smaller effect than first thought.
Now research published in the Lancet has found molnupiravir does not reduce the risk of hospitalisation or death in vaccinated, high-risk people faced with the Omicron variant.
Prof Chris Butler, of the University of Oxford and co-chief investigator of the trial, said there might still be circumstances in which the antiviral might be helpful – for example, in helping key workers get back to work quicker if systems are under high pressure.
But, he added: “That’s a complex political decision which needs to be made, given the circumstances at the time.”are we infinite or am I alone![]()
https://edition.cnn.com/2(...)l-hnk-mic/index.htmlquote:Op vrijdag 23 december 2022 02:19 schreef Za het volgende:
[..]
Wat is de bron van deze feiten, geldt het alleen voor Beijing of heel China, hoe groot is de omvang van deze ramp?
[..]
Dit is Juice-channel journalistiek.
[..]
Vwb de Wuhan variant wellicht, maar we hebben heden met Omicron te maken.![]()
Dat is vervelend voor Anne. Heeft ze nog wat bij kunnen schnabbelen om haar schrijnende verhaal, gelardeerd met wat superlatieven, te mogen vertellen?quote:Op donderdag 22 december 2022 22:12 schreef Discombobulate het volgende:
Anne Wensing had dus long covidWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Dat is wel een tegenvaller. Benieuwd hoe dit eruit gaat zien voor Paxlovid. Die wordt inmiddels in NL al voorgeschreven.quote:Op vrijdag 23 december 2022 07:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)death-uk-study-findsI'll give you something to do![]()
Dat is een valide reden om fouten te maken, niet om een volslagen gebrek aan beleid(skeuzes), slagkracht, durf en visie te etaleren.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:08 schreef Rolfieo het volgende:
iedereen vergeet alleen onder wat voor een omstandigheden dit allemaal gebeurde.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Even O/T, uit nieuwsgierigheid.quote:Op woensdag 21 december 2022 11:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik bedek ook niets met de mantel der liefde
Ik zeg alleen dat 'niets gedaan' niet klopt.
Is het voldoende? Nee.
Is het effectief? Nee.
Zijn er andere factoren die het lastig maken? Ja.
Ik heb nl eens een thread geopend over deze manier van spreken/posten. (KLB / Spreken met vragen aan jezelf en jezelf beantwoorden.)
Vanwaar jezelf die vragen stellen en dan per direct zelf beantwoorden?
Je zou kunnen zeggen; Er is niet voldoende gedaan, en wat er gedaan is is niet effectief plus er spelen andere factoren mee die het lastig maken.
Ik begrijp dat jezelf vragen stellen en beantwoorden niet goed, veel users doen het, maar ook op tv hoor je het veel mensen doen, het heeft iets heel eigenaardigs.
No offense.
Een antwoord zou leuk zijn. /OT
[ Bericht 1% gewijzigd door Za op 23-12-2022 17:39:17 ]![]()
Mart Smeets doet dat ook.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:32 schreef Za het volgende:
[..]
Even O/T, uit nieuwsgierigheid.
Ik heb nl eens een thread geopend over deze manier van spreken/posten. (KLB / Spreken met vragen aan jezelf en jezelf beantwoorden.)
Je zou kunnen zeggen; Er is niet voldoende gedaan, en wat er gedaan is is niet effectief plus er spelen andere factoren mee die het lastig maken.
Ik begrijp dat jezelf vragen stellen en beantwoorden niet goed, veel users doen het, maar ook op tv hoor je het veel mensen doen, het heeft iets heel eigenaardigs.
No offense.
Een antwoord zou leuk zijn. /OT
"Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen"
Etc
-edit- zie nu dat den Mart ook ook echt in dat topic genoemd wordt
[ Bericht 6% gewijzigd door Molo op 23-12-2022 18:50:05 ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vind ik dat een leuk topic? Ja, ik moest er wel even om glimlachen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:32 schreef Za het volgende:
[..]
No offense.
Een antwoord zou leuk zijn. /OTGo hard or go home![]()
mooi zulke uitsprakenquote:Op vrijdag 23 december 2022 18:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Mart Smeets doet dat ook.
"Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen"
Etc
En je er druk om maken...![]()
De koelwagens zijn weer terug.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zijn dat daar de dim sum koelwagens ipv de krokettenbus destijds hier in Nederland?quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:47 schreef capricia het volgende:
De koelwagens zijn weer terug.![]()
[ twitter ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)olf-krijgen-a4152297
Het aantal coronabesmettingen in China stijgt hard. Welke gevolgen kan een grote coronagolf krijgen?
Pandemie in China De coronagolf in China kan tot veel doden leiden, denken modelleurs. En hoe meer infecties, hoe groter de kans op mutaties.
China staat aan het begin van een mogelijk gigantische besmettingsgolf sinds het land eerder deze maand de meeste coronamaatregelen abrupt losliet. Zondag meldde China aan de wereldgezondheidsorganisatie WHO 66 coronadoden, maandag 74 – maar de toenemende drukte in crematoria en uitvaartcentra wekt de indruk dat het er al veel meer zijn. Vier vragen over de gevolgen van een grote coronagolf in China.
1Waardoor nemen in China de coronadoden toe?
De Chinese overheid schafte eerder deze maand plotseling de meeste coronamaatregelen af: er zijn geen lockdowns van complete steden meer zodra er een paar coronagevallen opduiken, er zijn geen reisbeperkingen meer, testen is op de meeste plekken vrijwillig en mensen die positief testen mogen thuis in isolatie in plaats van in massale quarantainefaciliteiten.
Sinds het loslaten van de maatregelen gaat het virus hard rond, en de immuniteit van de bevolking – 1,4 miljard mensen – is laag door het strenge zero-covidbeleid van de afgelopen 2,5 jaar, en de matige vaccinatiegraad. China meldt dat meer dan 90 procent van de bevolking volledig gevaccineerd is, maar dat is al meer dan een jaar geleden. Slechts 60 procent haalde een boosterprik, en van de 80-plussers zelfs nog geen 41 procent.
Daarbij is vooral gevaccineerd met Chinese vaccins van de fabrikanten Sinovac en Sinopharm, die gebaseerd zijn op genactiveerd oorspronkelijk coronavirus. De vraag is hoe goed die nog beschermen tegen Omikron en al zijn subvarianten.
Uit studies tot nu toe rijst het beeld dat Omikron geen milder ziektebeeld geeft dan bijvoorbeeld de oorspronkelijke variant bij ongevaccineerde mensen. Dat Omikron in het Westen minder ziekmakend en dodelijk is, lijkt vooral te danken aan de immuniteit van de hele bevolking, door besmettingen en vaccinaties.
2Hoeveel sterfgevallen door Covid-19 zijn te verwachten in China?
De huidige infectiegolf is de eerste van drie, verwacht epidemioloog Wu Zunyou van het Chinese centrum voor infectieziektebestrijding CDC. De tweede golf verwacht hij na de Chinese Nieuwjaarsvieringen die op 21 januari beginnen, en de derde na die feestdagen, zei hij maandag.
De komende maanden zouden, als er geen maatregelen worden genomen, tot een miljoen mensen in China aan Covid-19 kunnen overlijden volgens de eerste schattingen door modelleurs, schrijft het wetenschappelijke tijdschrift Nature; in heel 2023 zelfs 1,6 miljoen. Ter vergelijking: wereldwijd zijn bij de WHO nu ruim 6,6 miljoen coronadoden gemeld, het werkelijke aantal schat de WHO rond 14,8 miljoen. China stevent zonder twijfel af op een paar slechte maanden, volgens de Australische infectieziektemodelleur James Wood.
Als de infecties zo snel toenemen als verwacht zullen de ziekenhuizen snel overstromen. Uit de modellen blijkt ook dat de infectiegolf kan worden gedempt als snel vaccinatiecampagnes worden opgestart met betere vaccins, als risicogroepen antivirale middelen krijgen, en als veel mensen mondneusmaskers gebruiken en hun reisbewegingen beperken.
3Zijn er gevaarlijke varianten in opkomst?
Er is weinig zicht op welke subvarianten van Omikron rondgaan in China. Er is wereldwijd inmiddels een ‘variantensoep’ van tientallen subvarianten van Omikron ontstaan, die elk weer net wat beter ontsnappen aan de afweer. Zo is in Nederland nu subvariant BQ1.1 dominant. Tot nu toe zijn er geen subvarianten die ziekmakender lijken. Vijf subvarianten houdt de WHO beter in de gaten, waaronder BA.5 en zijn nakomelingen.
In China zijn meer dan 130 subvarianten geteld. Aziatische media melden dat de omikronsubvarianten BA.5.2 en BF.7 nu dominante varianten in China zijn. Dat zijn nazaten van BA.5. Vergeleken met eerdere subvarianten (BA.1 tot BA.5) zou BF.7 beter aan de afweer ontsnappen en zich sneller verspreiden volgens Chinese experts. Of dat klopt moet nog blijken. BF.7 is deze herfst ook in Nederland aangetroffen, maar is inmiddels ingehaald door BQ.1.1.
„De schatting van de R-waarde is voor deze variant in China en in Europa heel verschillend”, zegt viroloog Marion Koopmans. De R-waarde geeft aan hoeveel andere mensen n genfecteerde patint op zijn beurt besmet. „In China wordt die geschat op meer dan tien, in Europa zijn deze varianten niet veel besmettelijker dan andere die we nu zien. Dat komt waarschijnlijk doordat het virus hier, dankzij alle vaccinaties en infecties, op een betere immunologische barrire stuit.”
4Hoe groot is het risico op een nieuwe zorgwekkende variant?
Dat is niet te zeggen. Maar hoe meer mensen – en dieren – een virus kan infecteren, hoe meer kansen het heeft om te muteren. „We begrijpen nog steeds niet hoe Omikron is ontstaan, met dat verrassend grote aantal mutaties”, zegt viroloog Eric Snijder van het LUMC in Leiden. „Het meest waarschijnlijke scenario: in een patint met een slecht werkend immuunsysteem. Het is niet uit te sluiten dat zoiets zich zal herhalen.” De impact van zo’n nieuwe subvariant zou mee kunnen vallen, nu een groot deel van de wereldbevolking immuniteit heeft. „Maar ook dat hangt helemaal af van de eigenschappen van zo’n nieuwe variant.”Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Die krokettenbus hier was niet om de doden in op te slaan.quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Zijn dat daar de dim sum koelwagens ipv de krokettenbus destijds hier in Nederland?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nee voor vaccins, weet ikquote:Op vrijdag 23 december 2022 18:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Die krokettenbus hier was niet om de doden in op te slaan.
Een ziekenhuis hadden ze in een maand uit de grond gestampt.quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:47 schreef capricia het volgende:
De koelwagens zijn weer terug.![]()
[ twitter ]
Een crematorium moet ook wel lukken.
En misschien hebben ze nog ergens een biomassa installatie.![]()
Dan moeten ze toegeven dat er doden zijn.quote:Op vrijdag 23 december 2022 19:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Een ziekenhuis hadden ze in een maand uit de grond gestampt.
Een crematorium moet ook wel lukken.
En misschien hebben ze nog ergens een biomassa installatie."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Tja, in de winter ligt het sterftecijfer sowieso hoger; door de lockdows hebben minder mensen griep, RSV etc. gehad, waardoor er nu meer gevallen zullen zijn; meer besmettingen (corona en andere) overbelasten de zorg, wat ook extra doden zal veroorzaken.are we infinite or am I alone![]()
Volgens mij boeit dat nu niet meer zo, gezien dit loslaten van zero Covid beleid gezien wordt als de wil van het volk. Inclusief de consequenties ervan.quote:Op vrijdag 23 december 2022 19:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan moeten ze toegeven dat er doden zijn.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kheb even geantwoord wat hier volgens mij aan ten grondslag ligt. Klopt het wat zeg ik? Weet ik niet, maar dit is wat ik denkquote:Op vrijdag 23 december 2022 17:32 schreef Za het volgende:
[..]
No offense.
Een antwoord zou leuk zijn. /OT![]()
![]()
Wat een waanzin weer.quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:52 schreef tesssssssss het volgende:
De komende maanden zouden, als er geen maatregelen worden genomen, tot een miljoen mensen in China aan Covid-19 kunnen overlijden volgens de eerste schattingen door modelleurs, schrijft het wetenschappelijke tijdschrift Nature.
India dat ondanks misschien twee miljoen besmettingen door Alpha, Beta en Delta op 1,3 miljard inwoners redelijk covid naef was toen Omicron daar kwam binnen zeilen, iig geen natuurlijke immuniteit noch flink gevaccineerd had plusminus tienduizend doden te betreuren ten gevolge van Omicron cq met Omicron (niet per se door).
Maar in China gaan het er een miljoen worden of 1,6 miljoen volgens de eerder gebleken flut modelleurs.
[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 24-12-2022 17:22:39 ]![]()
Volgens Bloomberg, volgens onbekende onbevestigde bronnen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 23:01 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
250 miljoen besmettingen in december
https://www.bloomberg.com(...)ource=uverify%20wall
Fantastisch journalistiek stuk.![]()
In raketsnelheid op weg naar groepsimmuniteitquote:Op vrijdag 23 december 2022 23:01 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
250 miljoen besmettingen in december![]()
![]()
groot, maar Beijing is de grootste. De vraG is natuurlijk ook, hoe het ergens anders is. China staat niet bekend om zijn openheid om Informatie betrouwbaar te delen, censuur is daar heel normaal.quote:Op vrijdag 23 december 2022 02:19 schreef Za het volgende:
[..]
Wat is de bron van deze feiten, geldt het alleen voor Beijing of heel China, hoe groot is de omvang van deze ramp?
En China is heel groot, waarvan veel informatie niet eens te zien is.Nee dit is laten zien dat er iets niet klopt met de cijfers.quote:[..]
Dit is Juice-channel journalistiek.
[..]
Nu las ik ook dat er heel veel hart sterfte gevallen zijn ipv van covid.Omicron heeft in totaal meer doden per jaar gegeven dan de vorige jaren.quote:Vwb de Wuhan variant wellicht, maar we hebben heden met Omicron te maken.
Zeker in China overlast het de zorg enorm,wat extra sterfte gevallen geeft.![]()
Delta heeft ook extreem huisgehouden in India, mocht je dat gemist hebben. Er is een vermoeden van een extreem undercount. Immuniteit is daar tot een goede hoogte ook. Vaccins zijn in die periode finkt gegeven.quote:Op zaterdag 24 december 2022 05:30 schreef Za het volgende:
[..]
Wat een waanzin weer.
India dat ondanks misschien twee miljoen besmettingen door Alpha en Beta op 1,3 miljard inwoners redelijk covid naef was toen Omicron daar kwam binnen zeilen, iig geen natuurlijke immuniteit noch flink gevaccineerd had plusminus tienduizend doden te betreuren ten gevolge van Omicron cq met Omicron (niet per se door).
Maar in China gaan het er een miljoen worden of 1,6 miljoen volgens de eerder gebleken flut modelleurs.
Je negeert wel wat basis informatie en kennis die ondertussen is opgedaan.
China heeft nauwelijks Immuniteit, minder werkend vaccin en heel veel ouderen.
Omikron is in verhouding minder dodelijk, maar je hebt ook veel meer besmettingen die een extreene zorg belasting geven. En dat is juist het probleem met corona, de zorg belasting.
En recept voor een hele grote ramp.![]()
Beetje lullig voor de oudjes maar op zich wel goed om dit van een afstandje te bekijken, uiteindelijk zijn die 1 miljoen doden die ze voorspellen op een bevolking van 1,4 miljard er in verhouding niet eens zoveel (wel RIP aan de nabestaanden).quote:Op zaterdag 24 december 2022 06:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
In raketsnelheid op weg naar groepsimmuniteit![]()
het gaat ook richting de 1 miljoen doden zo. Dankzij het koppige regime.quote:Op zaterdag 24 december 2022 10:40 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Delta heeft ook extreem huisgehouden in India, mocht je dat gemist hebben. Er is een vermoeden van een extreem undercount. Immuniteit is daar tot een goede hoogte ook. Vaccins zijn in die periode finkt gegeven.
Je negeert wel wat basis informatie en kennis die ondertussen is opgedaan.
China heeft nauwelijks Immuniteit, minder werkend vaccin en heel veel ouderen.
Omikron is in verhouding minder dodelijk, maar je hebt ook veel meer besmettingen die een extreene zorg belasting geven. En dat is juist het probleem met corona, de zorg belasting.
En recept voor een hele grote ramp.
Maargoed wat user Tarado hierboven ook zegt, op de 1.4 miljard relatief nog wen meevaller hoe raar dat ook klinkt en het zal je moeder of vader maar zijn.![]()
Ik zie nog wel wat andere zaken in China gebeuren waar wij wel last van kunnen krijgen. Fabrieken die stil liggen, medicijnen en grondstoffen die massaal opgekocht worden. Ook is de economische groei van China in 1 klap gehalveerd."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Er is al aardig wat aan productie etc. verplaatst de afgelopen 2 jaar vanwege dat 0 covid dus of wij er heel veel last van gaan krijgen weet ik niet, het voordeel nu is juist dat alles open blijft ondanks corona.quote:Op zaterdag 24 december 2022 11:12 schreef capricia het volgende:
Ik zie nog wel wat andere zaken in China gebeuren waar wij wel last van kunnen krijgen. Fabrieken die stil liggen, medicijnen en grondstoffen die massaal opgekocht worden. Ook is de economische groei van China in 1 klap gehalveerd.![]()
Klopt, die hoorde onderdeel van mijn rijtje te zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2022 10:40 schreef Rolfieo het volgende:
Delta heeft ook extreem huisgehouden in India, mocht je dat gemist hebben.
Er heerst echter geen Delta in China.In India was er ook geen immuniteit tegen Omicron, noch massavaccinaties, noch goede gezondheidszorg en voor velen geen mogelijkheid tot social distancing adequate hygine wegens extreme armoede.quote:China heeft nauwelijks Immuniteit, minder werkend vaccin en heel veel ouderen.
En recept voor een hele grote ramp.
Toch heeft de Omicron uitbraak daar geen ramp teweeg gebracht en zal dat in China ook niet doen.![]()
In India is juist ook een mate van bescherming door de immunisatie tegen smerige microben en andere pathogenen door de slechte hygine.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:21 schreef Za het volgende:
[..]
Klopt, die hoorde onderdeel van mijn rijtje te zijn.
Er heerst echter geen Delta in China.
[..]
In India was er ook geen immuniteit tegen Omicron, noch massavaccinaties, noch goede gezondheidszorg en voor velen geen mogelijkheid tot social distancing adequate hygine wegens extreme armoede.
Toch heeft de Omicron uitbraak daar geen ramp teweeg gebracht en zal dat in China ook niet doen.
Dat maakt een Indiaas volk ook bestendiger tov de Chinezen met hun mondmaskers en desinfectiesprays over alles heen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
meerdere berichten in dit topic met rijen voor ziekenhuizen en crematoria en het gewoon blijven ontkennen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:21 schreef Za het volgende:
Toch heeft de Omicron uitbraak daar geen ramp teweeg gebracht en zal dat in China ook niet doen.![]()
Het betreft hier geen feiten of aannemelijke voorspellingen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 11:04 schreef Tarado het volgende:
Beetje lullig voor de oudjes maar op zich wel goed om dit van een afstandje te bekijken, uiteindelijk zijn die 1 miljoen doden die ze voorspellen op een bevolking van 1,4 miljard er in verhouding niet eens zoveel (wel RIP aan de nabestaanden).
Recentelijk verzinnen mensen gewoon rampen en vermissingen of het niets is.![]()
Er vanuit gaande dat berichtgeving en filmpjes kloppen. Media en betrouwbaarheid zijn redelijk niet in lijn op sommige plaatsen en momentenquote:Op zaterdag 24 december 2022 17:27 schreef Malavita het volgende:
[..]
meerdere berichten in dit topic met rijen voor ziekenhuizen en crematoria en het gewoon blijven ontkennen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kijk svp waar deze berichten vandaan komen, wat er precies in staat.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:27 schreef Malavita het volgende:
meerdere berichten in dit topic met rijen voor ziekenhuizen en crematoria en het gewoon blijven ontkennen.
Het betreft ook telkens Beijing, waar het nu winter is en griep heerst.
Dan kun je er wel een covid event van maken of zeggen dat reeds 250 miljoen Chinezen besmet zijn, maar dat is allemaal flauwekul.![]()
het zijn anders geen onduidelijke bronnen danwel vage websites. Genoeg bevestiging dat er wat speelt.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat berichtgeving en filmpjes kloppen. Media en betrouwbaarheid zijn redelijk niet in lijn op sommige plaatsen en momenten
Enoge speculatieve zijn de miljoenen em miljoenen besmettingen![]()
![]()
niet alleen in Beijing, is ook al vaker aangegeven. Het bestaat, het is er maar dat schijnt lastig te accepteren zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:31 schreef Za het volgende:
[..]
Kijk svp waar deze berichten vandaan komen, wat er precies in staat.
Dan kun je er wel een covid event van maken of zeggen dat reeds 250 miljoen Chinezen besmet zijn, maar dat is allemaal flauwekul.
Die 250 miljoen zijn idd schattingen, maar ook dat is aangegeven.![]()
MAW, slechte hygine en smerige microben beschermen tegen covid?quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:27 schreef Molo het volgende:
In India is juist ook een mate van bescherming door de immunisatie tegen smerige microben en andere pathogenen door de slechte hygine....quote:Dat maakt een Indiaas volk ook bestendiger tov de Chinezen met hun mondmaskers en desinfectiesprays over alles heen.
Er wordt beweerd dat de overmatige westerse hygine geen goed doet bv bij kinderen, toch ben ik blij dat ze het in de ziekenhuizen wel toepassen en de smerig microben en slechte hygine achterwege laten.
Het zijn met name ouderen met onderliggende aandoeningen voor wie covid altijd een gevaar is geweest, ik geloof werkelijk op geen enkele manier dat slechte hygiene eea positief zou benvloeden.
Je lijkt gewoon met minachting over Chinezen te spreken, het is wel het land waar onze medicijnen en/of de grondstoffen daarvan geproduceerd worden en veel van ons voedsel verwerkt, wees maar blij dat dat niet in India plaatsvindt.![]()
Wat bedoel je hiermee?quote:Ik ontken geen Omicron in delen van China.quote:het is er maar dat schijnt lastig te accepteren zijn.
Maar er is een over gesensationeerde berichtgeving gaande hieromtrent.Maar die worden gewoon gepubliceerd, 250 miljoen in nog geen 3 weken, maw over 14 dagen heeft iedereen het reeds gehad daar.quote:Die 250 miljoen zijn idd schattingen, maar ook dat is aangegeven.
Ik kan dat allemaal niet serieus nemen.![]()
quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:28 schreef Za het volgende:
[..]
Het betreft hier geen feiten of aannemelijke voorspellingen.
Recentelijk verzinnen mensen gewoon rampen en vermissingen of het niets is.fake news volgens jou dus en op basis waarvan bepaal jij dat?
![]()
Wel reguliere media idd, maar met zgn anonieme bronnen, onbevestigde berichten, en geen bevestiging vanuit de overheid bij navraag.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:33 schreef Malavita het volgende:
het zijn anders geen onduidelijke bronnen danwel vage websites....quote:Genoeg bevestiging dat er wat speelt.
Er heerst Omicron, dat wordt in China ook niet ontkent, en ze hebben op aandringen van de bevolking de maatregelen grotendeels losgelaten.![]()
quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:56 schreef Za het volgende:
Wel reguliere media idd, maar met zgn anonieme bronnen, onbevestigde berichten, en geen bevestiging vanuit de overheid bij navraag.je weet wel dat diezelfde Chinese overheid de verspreiding van dit virus heeft laten ontsporen tot ze niet meer konden ontkennen dat het bestond?
![]()
https://www.trouw.nl/buit(...)le-burgers~b0f85d5b/
Stuk uit Trouw over misbruik van Corona-apps. Niet alleen in dubieuze dictaturen.
Wat goed dat we hier in Nederland ondanks het gedrein en gestampvoet van een zekere als minister verklede kleuter altijd scherp op zijn geweest.zie email 27 oktober![]()
Misschien een link naar de reguliere updates van de afgelopen weken van voor ze ermee stopten? BVDquote:![]()
En heden 250 miljoen besmettingen volgens anonieme bronnen, doch geen enkele restrictie NL binnen te vliegen. KLM kondigd verheugd 3 extra wekelijkse vluchten vanuit China aan.quote:Op zaterdag 24 december 2022 19:09 schreef Tarado het volgende:
je weet wel dat diezelfde Chinese overheid de verspreiding van dit virus heeft laten ontsporen tot ze niet meer konden ontkennen dat het bestond?
Ik vraag me af hoe users die de situatie daar als rampzalig beschouwen hierover denken.![]()
van buiten de eu heb je gewoon nog een vaccinatiebewijs nodig danwel een negatieve test. Ook als je daarnaartoe wilt reizen.quote:Op zondag 25 december 2022 07:21 schreef Za het volgende:
[..]
En heden 250 miljoen besmettingen volgens anonieme bronnen, doch geen enkele restrictie NL binnen te vliegen. KLM kondigd verheugd 3 extra wekelijkse vluchten vanuit China aan.
Ik vraag me af hoe users die de situatie daar als rampzalig beschouwen hierover denken.
Daarnaast hebben wij hier al aardig wat immuniteit opgebouwd door besmettingen en prima vaccins.![]()
KLopt, maar er is dan wel een bepaalde immuniteit tegen Covid.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:21 schreef Za het volgende:
[..]
Klopt, die hoorde onderdeel van mijn rijtje te zijn.
Er heerst echter geen Delta in China.India heeft de nodige dosis vaccins ook gegeven en heeft een vanuit Delta de nodige immuniteit.quote:In India was er ook geen immuniteit tegen Omicron, noch massavaccinaties, noch goede gezondheidszorg en voor velen geen mogelijkheid tot social distancing adequate hygine wegens extreme armoede.Terwijl er ondertussen al voldoende bewijs is, wat jouw tegendeel bewijs.quote:Toch heeft de Omicron uitbraak daar geen ramp teweeg gebracht en zal dat in China ook niet doen.Bronquote:Op zaterdag 24 december 2022 17:28 schreef Za het volgende:
[..]
Het betreft hier geen feiten of aannemelijke voorspellingen.
Recentelijk verzinnen mensen gewoon rampen en vermissingen of het niets is.Is daar dan nu ook de griep? Ik zou daar graag een bron van willen zien, mensen claimen rampen namelijk zomaar tegenwoordig. Heb ik uit betrouwbare bron vernomen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:31 schreef Za het volgende:
[..]
Kijk svp waar deze berichten vandaan komen, wat er precies in staat.
Dan kun je er wel een covid event van maken of zeggen dat reeds 250 miljoen Chinezen besmet zijn, maar dat is allemaal flauwekul.
\
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-64056549
https://nos.nl/artikel/24(...)en-artsen-overbelast
Maar ondertussen is het eigenlijk wel overduidelijk, Covid-19 is flink bezig in China.
Leaked notes from Chinese health officials estimate 250 million Covid-19 infections in December: reports
China stops publishing daily Covid figures amid reports of explosion in cases
China Estimates Covid Surge Is Infecting 37 Million People a Day
Coronavirus: China's hospitals seem to be filling up - WHO
COVID-19 wave rolls through China, overwhelming hospitals outside Beijing
China's Zhejiang has 1 mln daily COVID cases, expected to double
Als je dit samen telt, kun je maar 1 conclusie trekken, er gaan inderdaad vele doden vallen en die moeten ergens naar toe.![]()
Inreisrestricties hebben enkel zin wanneer het aantal besmettingen hier erg laag ligt, of om de verspreiding van een nieuwe variant te voorkomen.quote:Op zondag 25 december 2022 07:21 schreef Za het volgende:
[..]
En heden 250 miljoen besmettingen volgens anonieme bronnen, doch geen enkele restrictie NL binnen te vliegen. KLM kondigd verheugd 3 extra wekelijkse vluchten vanuit China aan.
Ik vraag me af hoe users die de situatie daar als rampzalig beschouwen hierover denken.
Wat het eerste betreft: het officile aantal besmettingen is niet erg hoog, maar in werkelijkheid zullen veel meer mensen het virus hebben (met geen of nauwelijks symptomen, omdat ze reeds immuniteit hebben opgebouwd).
Een nieuwe variant: die kans bestaat.
De vraag is hoe China zou reageren op een inreisverbod. We hebben China nu meer dan ooit nodig: heel wat geneesmiddelen zijn momenteel niet te krijgen, en die komen allemaal uit India of China (de fabrieken in India halen zelf 80 a 90% van de actieve bestanddelen uit China). We moeten hopen dat China de produktie op gang houdt, en niet alle produktie naar de binnenlandse markt afleidt. Dan kunnen we misschien beter doen alsof we de Chinese overheid geloven wanneer die zegt dat het allemaal meevalt. Zolang China doet alsof alles ok is zal het ook proberen om de leveringen door te laten gaan.
Op dit moment is dat trouwens nog geen probleem, het zijn de fabrieken in India die niet leveren, omdat door stijgende produktiekosten (gas en energieprijzen) en devaluatie van de Indische munt de productie verlieslatend geworden is. En de Europese klanten willen dat de contracten nageleefd worden, die gaan niet spontaan meer betalen.are we infinite or am I alone![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)dental-immuunsysteemquote:Op zaterdag 24 december 2022 17:44 schreef Za het volgende:
[..]
MAW, slechte hygine en smerige microben beschermen tegen covid?
[..]
...
Er wordt beweerd dat de overmatige westerse hygine geen goed doet bv bij kinderen, toch ben ik blij dat ze het in de ziekenhuizen wel toepassen en de smerig microben en slechte hygine achterwege laten.
Het zijn met name ouderen met onderliggende aandoeningen voor wie covid altijd een gevaar is geweest, ik geloof werkelijk op geen enkele manier dat slechte hygiene eea positief zou benvloeden.
Je lijkt gewoon met minachting over Chinezen te spreken, het is wel het land waar onze medicijnen en/of de grondstoffen daarvan geproduceerd worden en veel van ons voedsel verwerkt, wees maar blij dat dat niet in India plaatsvindt.
Zie onderliggende onderzoeken
Dit is niet nieuw, de bescherming van parasieten etc op pathogenen is een bijzonder iets. Ondergewaardeerd, ingewikkeld en omstreden omdat vaak gedacht wordt dat meer hygine op alle vlakken een soort van absolute waarheid en streven is. Dat ligt veel genuanceerder.
Minachting tegen Chinezen? Weet niet hoe je erbij komt. Er worden daar politieke keuzes gemaakt, die hebben effect. Ook op publieke gezondheidsniveau.
Net zoals de politieke keuzes in Europa dat ook hebben op gebied van gezondheid en maatschappelijk vlak.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als je naar China wilt reizen moet je idd 48 uur van tevoren een pcr test doen een gezondheidscontrole en covid test bij aanvang gevolg door 8 dagen quarantaine.quote:Op zondag 25 december 2022 07:41 schreef Malavita het volgende:
van buiten de eu heb je gewoon nog een vaccinatiebewijs nodig danwel een negatieve test. Ook als je daarnaartoe wilt reizen.
Daarnaast hebben wij hier al aardig wat immuniteit opgebouwd door besmettingen en prima vaccins.
Chinezen kunnen echter zonder restricties of controles hier binnenvliegen ondanks de geraamde 250.000.000.000 besmettingen aldaar.
Ik vraag me af of degenen die de berichtgeving omtrend China serieus nemen hier een mening over hebben.![]()
Vorige varianten of vaccins beschermen niet tegen Omicron.quote:Op zondag 25 december 2022 09:32 schreef Rolfieo het volgende:
KLopt, maar er is dan wel een bepaalde immuniteit tegen Covid.
India heeft de nodige dosis vaccins ook gegeven en heeft een vanuit Delta de nodige immuniteit.Welk bewijs bedoel je?quote:Terwijl er ondertussen al voldoende bewijs is, wat jouw tegendeel bewijs.Het is heden griepseizoen in het noordelijk deel van China, waarvan ook Beijing onderdeel uitmaakt.quote:Is daar dan nu ook de griep? Ik zou daar graag een bron van willen zien, mensen claimen rampen namelijk zomaar tegenwoordig. Heb ik uit betrouwbare bron vernomen.Wanneer je naar deze bronnen gaat kijken zie je dat het onbevestigde berichten betreft, anonieme bronnen, Britse schattingen, data die niet beschikbaar is etc.quote:https://www.bbc.com/news/world-asia-china-64056549
https://nos.nl/artikel/24(...)en-artsen-overbelast
Maar ondertussen is het eigenlijk wel overduidelijk, Covid-19 is flink bezig in China.
Leaked notes from Chinese health officials estimate 250 million Covid-19 infections in December: reports
China stops publishing daily Covid figures amid reports of explosion in cases
China Estimates Covid Surge Is Infecting 37 Million People a Day
Coronavirus: China's hospitals seem to be filling up - WHO
COVID-19 wave rolls through China, overwhelming hospitals outside Beijing
China's Zhejiang has 1 mln daily COVID cases, expected to double
Kortom, speculatie.![]()
In alle eerlijkheid vrees ik niet voor de talloze Chinezen die zonder enige vorm van controle kunnen binnenreizen.quote:Op zondag 25 december 2022 09:47 schreef crystal_meth het volgende:
Inreisrestricties hebben enkel zin wanneer het aantal besmettingen hier erg laag ligt, of om de verspreiding van een nieuwe variant te voorkomen.
Wat het eerste betreft: het officile aantal besmettingen is niet erg hoog, maar in werkelijkheid zullen veel meer mensen het virus hebben (met geen of nauwelijks symptomen, omdat ze reeds immuniteit hebben opgebouwd).
Een nieuwe variant: die kans bestaat.
Maar ik geloof danook niet in die 250 miljoen besmettingen.
Maar stel dat dat zo zou zijn, sequencen is ondoenlijk, het zou zich nl ook nog eens binnen 3 weken hebben voltrokken met een vermoeden van 1 tot 1,5 miljoen slachtoffers uiteindelijk tot gevolg.
Je zou, indien je dit serieus gelooft dan toch op z'n minst denken aan een PCR test en een week quarantaine voor de zekerheid.Ik denk niet in die richting.quote:De vraag is hoe China zou reageren op een inreisverbod.Als Europeaan kom je China niet binnen zonder PCR test 48 uur voor vertrek, een gezondheidsonderzoek en covid test na aankomst en 8 dagen quarantaine. Ik denk dat indien er 250 miljoen besmette Chinezen zouden zijn, en ook met oog op 2020, zij begrip zouden hebben indien Europa tijdelijk dezelfde maatregelen zou hanteren.quote:We hebben China nu meer dan ooit nodig![]()
quote:Op maandag 26 december 2022 05:00 schreef Za het volgende:
[..]
Vorige varianten of vaccins beschermen niet tegen Omicron.
[..]
Welk bewijs bedoel je?
[..]
Het is heden griepseizoen in het noordelijk deel van China, waarvan ook Beijing onderdeel uitmaakt.
[..]
Wanneer je naar deze bronnen gaat kijken zie je dat het onbevestigde berichten betreft, anonieme bronnen, Britse schattingen, data die niet beschikbaar is etc.
Kortom, speculatie.![]()
![]()
En weer een studie die laat zien dat Ivermectine niet werkt tegen Covid.
Na 14 dagen was er geen verschil tussen metformin, ivermectine, fluvomaxine en placebo, na 28 dagen wel met metformin, en Long Covid alleen minder met metformin en als men gevaccineerd was.![]()
Double blind zou toch niet meer gedaan worden!?quote:Op maandag 26 december 2022 11:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[ twitter ]
Na 14 dagen was er geen verschil tussen metformin, ivermectine, fluvomaxine en placebo, na 28 dagen wel met metformin, en Long Covid alleen minder met metformin en als men gevaccineerd was."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Long-Covid.quote:Op maandag 26 december 2022 11:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[ twitter ]
Na 14 dagen was er geen verschil tussen metformin, ivermectine, fluvomaxine en placebo, na 28 dagen wel met metformin, en Long Covid alleen minder met metformin en als men gevaccineerd was.
Maar prima toch, long-covid is sowieso wetenschappelijk een heel wazig fenomeen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Weer een zielig long COVID verhaal op NOS
Denk toch dat het psychosomatisch is, in het rijtje chronische vermoeidheidsyndroom en fybromyalgie. Je kan onderzoek doen wat je wilt maar behalve wat inconsistente en vage bevindingen die niet goed te duiden is ga je niks vinden.
Verdwijnt vanzelf weer over een paar jaar als er geen aandacht meer is voor COVID.If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story![]()
Voor de primary outcome na 14 dagen waren er geen verschillen, dus ook daar hielp ivermectine niet.quote:Op maandag 26 december 2022 12:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Long-Covid.
Maar prima toch, long-covid is sowieso wetenschappelijk een heel wazig fenomeen.
Long Covid is niet een wazig fenomeen, het is een heel divers fenomeen, en daarom voor sommigen, zoals jij, moeilijk te begrijpen. Virussen vermenigvuldigen zich door de cellen van de host te gebruiken, daarbij gebruiken ze dus ook de energie van de host. De cellen die ze gebruiken kunnen daardoor beschadigd raken, soms zelfs onherstelbaar. In principe kan een virus vrijwel elke cel in een host hiervoor gebruiken, dus een virus kan schade aanrichten in de longen, hersenen, hart, lever, etc. Waar het virus bij iemand hoeveel schade aanricht, en hoe die schade zich uit bij iemand is niet te voorspellen, en is heel divers. Vandaar ook dat de kenmerken van long covid zoveel uiteen lopen. Voor sommigen is long covid alleen maar iets meer moe zijn dan ervoor, en herstelt het in een paar maanden, een andere heeft permanente schade aan zijn hart en heeft daardoor er flink last van in het dagelijks leven. Allebei die mensen hebben langdurig (>30 dagen) last van een infectie met SARS-CoV-2, en dus 'long covid'.![]()
Hoezo niet? Waarom zou je je beste onderzoeksmethode niet meer gebruiken? Omdat hij niet perfect is?quote:Op maandag 26 december 2022 12:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Double blind zou toch niet meer gedaan worden!?
Ben wel benieuwd waar je dat gelezen hebt, linkje?![]()
Ja dat longcovid praatje begint grijs te worden. Mijn inziens ook raadselachtig waarom gesuggereerd wordt dat het massaal onder jongeren zou zijn.quote:Op maandag 26 december 2022 13:25 schreef MaxC het volgende:
Weer een zielig long COVID verhaal op NOS
Denk toch dat het psychosomatisch is, in het rijtje chronische vermoeidheidsyndroom en fybromyalgie. Je kan onderzoek doen wat je wilt maar behalve wat inconsistente en vage bevindingen die niet goed te duiden is ga je niks vinden.
Verdwijnt vanzelf weer over een paar jaar als er geen aandacht meer is voor COVID.
Beetje ijveren voor maatregelen.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Je kunt beter teveel maatregelen hebben dan te weinig. Hoe erg is het nou, even wat minder dingen kunnen, als je daarmee onherstelbaar leed, invaliditeit en dood bij velen voorkomt.quote:Op maandag 26 december 2022 16:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat longcovid praatje begint grijs te worden. Mijn inziens ook raadselachtig waarom gesuggereerd wordt dat het massaal onder jongeren zou zijn.
Beetje ijveren voor maatregelen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gewoon de nieuwste hype voor mensen die "oververmoeid" zijn. In dat nos stukje ook toevallig moeder en dochter die long covid hebben. Het is een bepaald type dat hier last van heeftquote:Op maandag 26 december 2022 16:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat longcovid praatje begint grijs te worden. Mijn inziens ook raadselachtig waarom gesuggereerd wordt dat het massaal onder jongeren zou zijn.
Beetje ijveren voor maatregelen.![]()
Vind dat wel een wat te makkelijke conclusie, wat ik wel een probleem vind is dat long covid zo'n groot begrip is geworden dat bij het minste of geringste pijntje of ander ongemak het meteen op die long covid hoop gegooid wordt.quote:Op maandag 26 december 2022 16:22 schreef Mortaxx het volgende:
Het is een bepaald type dat hier last van heeft![]()
Heeft iemand hier berhaupt de term "long covid" wel eens in het echte leven gehoord? Ik zie er voornamelijk hier en op Twitter en de rest discussies over, waarbij het containerbegrip dat het is, beide extreme kanten van het spectrum faciliteert om hun gelijk zogenaamd aan te tonen. Vooral een vermoeiende discussie, een soort parallelle wereld terwijl het gewone normaal doordraait.
Om af te sluiten met n van de betere nummers van @Molo 's favoriete zanger:
Zeker wel.quote:Op maandag 26 december 2022 05:00 schreef Za het volgende:
[..]
Vorige varianten of vaccins beschermen niet tegen Omicron.
Niet perfect natuurlijk, maar ze beschermen je zeker weten.Dat er het nodige met Covid-19 speelt in China.quote:Welk bewijs bedoel je?Afgezien jouw post, heb ik daar nog niets van gelezen. Waar kan ik hierover betrouwbare bronnen vinden?quote:Het is heden griepseizoen in het noordelijk deel van China, waarvan ook Beijing onderdeel uitmaakt.
Want alle andere bronnen vind jij niet betrouwbaar die hier gepost worden, terwijl dit toch allemaal gerespecteerde sites zijn.Maar wel betrouwbare sites. Niet zomaar vage sites die zomaar iets uit hun duim zuigen.quote:Wanneer je naar deze bronnen gaat kijken zie je dat het onbevestigde berichten betreft, anonieme bronnen, Britse schattingen, data die niet beschikbaar is etc.
Maar jouw claim over griepseizoen, waar jij heen bron voor kan leveren, is wel betrouwbaar?quote:Kortom, speculatie.
Er worden hier gewoon gerespecteerde sites gebruikt als bron. Dus kunnen we redelijk betrouwbaar aannemen, dat deze informatie klopt.
Zeker als de chinese overheid, welke standaard erg onbetrouwbaar is, exact het tegenovergestelde zegt, of nu eigenlijk zelfs niet meer over Covid-19 wilt vertellen.
Alle wetenschappers eigenlijk het huidige verloop, waar we op de sites overlezen, redelijk standaard/verwacht verloopt.![]()
Dank voor het aanhalen van deze grootheid der bloedende orenquote:Op maandag 26 december 2022 17:07 schreef nostra het volgende:
Heeft iemand hier berhaupt de term "long covid" wel eens in het echte leven gehoord? Ik zie er voornamelijk hier en op Twitter en de rest discussies over, waarbij het containerbegrip dat het is, beide extreme kanten van het spectrum faciliteert om hun gelijk zogenaamd aan te tonen. Vooral een vermoeiende discussie, een soort parallelle wereld terwijl het gewone normaal doordraait.
Om af te sluiten met n van de betere nummers van @:Molo 's favoriete zanger:![]()
Van mijn oude collega's uit de ziekenhuizen en revalidatie kom ik de term long covid wel tegen. Waarvan zo'n 10% daadwerkelijk aan een virusinfectie gelinkte problematiek heeft zoals je die bij andere infecties zoals griep ook hebt kunnen zien.
Vooral veel problematiek die als je het afpelt, andere oorzaken heeft.
Nog steeds kut, maar geen CovidOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja ongeveer 2,5 jaar lang........quote:Op maandag 26 december 2022 17:07 schreef nostra het volgende:
Heeft iemand hier berhaupt de term "long covid" wel eens in het echte leven gehoord?
Bij de longarts, cardioloog, bedrijfsarts, huisarts, praktijkondersteuner, Fysiotherapeut, health afdeling op mijn werk. Collega's en moet nog naar een oud plein genoot, die nu ook al dik 1/2 jaar er ziek thuis zit en letterlijk maar 1 activiteit kan doen per dag.![]()
Omdat het zeker ook bij jongeren voorkomt en dat flink frustrerend is, dat jong bent en letterlijk niets meer aan kan. Ineens is je actieve leven tot nul gereduceerd.quote:Op maandag 26 december 2022 16:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beetje ijveren voor maatregelen.![]()
Wil niet zeggen dat het niet bestaat.quote:Op maandag 26 december 2022 12:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Long-Covid.
Maar prima toch, long-covid is sowieso wetenschappelijk een heel wazig fenomeen.
Dat wil misschien alleen zeggen, dat sommige het te complex vinden om te begrijpen. Er is niet 1 type long covid, aangezien het virus je hele lichaam een beetje kan aanvallen of binnen dringen.
Hierdoor is er niet 1 definitie te bepalen voor long covid.
Er zijn vele eigenschappen die passen bij long covid en ook verschillende behandelingsmethodes hierdoor heeft.
Dat het wazig is, wil niet zeggen dat het niet bestaat. Wil alleen zeggen, dat sommige er moeite mee hebben, om dit te begrijpen.
[ Bericht 31% gewijzigd door Rolfieo op 26-12-2022 17:20:18 ]![]()
Altijd het gevoel dat het types zoals die Asha zijn die long-covid misbruiken om lang niet te werken en aandacht te krijgen.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Asha is een parodie op zichzelf, onbegrijpelijk dat zichzelf kwaliteitskrant bestempelende media als De Volkskrant dat nog een betaald podium geven.quote:Op maandag 26 december 2022 17:16 schreef RipCity het volgende:
Altijd het gevoel dat het types zoals die Asha zijn die long-covid misbruiken om lang niet te werken en aandacht te krijgen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Wel benieuwd waar allll die hoge volumes (10-15% van de infecties leidde tot long covid toch volgens schattingen?) long Covid klanten nu zijn
Dat blijft zo'n waanzinnige uitspraak
Zorg voor de hulp die mensen nodig hebben iig, of het nou post viraal of psychosomatisch is.
En gelukkig gaat het leven ook gewoon wel lekker door
Leven is top
Nog topper zonder Phil Collins in mijn oor trouwens, maar dat terzijde @nostraOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik zeg ook niet dat het niet bestaat, maar dat het fenomeen ten eerste z breed gedefinieerd is dat er een heel scala aan klachten onder valt, die vervolgens nog voor een groot deel te herleiden zijn naar klachten die inherent aan virusinfecties in het algemeen zijn, voor een deel de personificatie van onderliggende klachten vormen en voor een deel specifiek Covid-gerelateerd zullen zijn. Het blijkt in ieder geval niet de tsunami aan arbeidsongeschikten, werklozen en twintigers die de trap niet meer op kunnen te zijn.quote:Op maandag 26 december 2022 17:13 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ja ongeveer 2,5 jaar lang........
Bij de longarts, cardioloog, bedrijfsarts, huisarts, praktijkondersteuner, Fysiotherapeut, health afdeling op mijn werk. Collega's en moet nog naar een oud plein genoot, die nu ook al dik 1/2 jaar er ziek thuis zit en letterlijk maar 1 activiteit kan doen per dag.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ze halen met dat hele longcovid-verhaal in elk geval nogal regelmatig hetzelfde statistische grapje uit: Neem je de definitie van de klachten heel ruim, dan vallen er heel veel mensen onder waarvan de meesten er in het dagelijks leven geen serieuze hinder van ondervinden. Neem je de definitie van de klachten nauw, dan heb je een vrij klein aantal mensen dat hard geraakt wordt. Maar gooi je dat la clickbait op een hoop, dan eindig je met een miljoen mensen die de trap niet meer op kunnen - terwijl dat niet eens meer in de buurt zit van de waarheid.
Op een of andere manier blijft het al meer dan een jaar op die manier terugkomen. We zouden inmiddels toch wel beter moeten weten, zou je zeggen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik heb zelf geen bijzondere coronaklachten gehad, ken ook niemand in mijn nabijheid die daar last van heeft en ik heb er ook verder geen verstand van, maar het is mij wel opgevallen dat mijn eerste coronabesmetting een neurologische kant had. Het zou mijn niets verbazen als over tig jaar blijkt dat de besmetting schade heeft aangericht in het neurologisch systeem bij sommigen die te kampen hadden met een forse coronabesmetting. Dan blijkt wellicht ook dat als je een bepaald genetisch type had, dat je meer vatbaar was. In bepaalde families lijkt corona meer toegeslagen te hebben dan in andere families. Er is in ieder geval meer onderzoek nodig om te kijken wat er aan de hand is.![]()
Ja dat gevoel bekruipt mij ook een beetje. Zijn vaak ook figuren die niet al te sterk overkomen, achterin de 20 en nog bezig met studie en stage en dan blijkbaar uitvallen.quote:Op maandag 26 december 2022 16:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Gewoon de nieuwste hype voor mensen die "oververmoeid" zijn. In dat nos stukje ook toevallig moeder en dochter die long covid hebben. Het is een bepaald type dat hier last van heeft
Wil niks bagatelliseren voor wie dan ook, en ook bij corona zullen er mensen zijn die cht langdurig uitgevallen zijn/uitvallen. Maar niet op deze ongeloofwaardige hoge schaal. Begrijp ook niet dat sommige virologen zich aan dergelijke beweringen verbinden.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
De vraag is natuurlijk of dat dr corona komt of mt corona. Het wordt met de dag discutabeler.quote:Op maandag 26 december 2022 17:14 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Omdat het zeker ook bij jongeren voorkomt en dat flink frustrerend is, dat jong bent en letterlijk niets meer aan kan. Ineens is je actieve leven tot nul gereduceerd.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Klinkt lullig, maar dat idee heb ik ook. Ken nu via via (collega's van mijn vriendin) 2 long covid "patinten", beide nogal instabiele dames van rond de 40. Ook al last gehad van een burnout (met een werkweek van 16 uur)...quote:Op maandag 26 december 2022 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat gevoel bekruipt mij ook een beetje. Zijn vaak ook figuren die niet al te sterk overkomen, achterin de 20 en nog bezig met studie en stage en dan blijkbaar uitvallen.
Wil niks bagatelliseren voor wie dan ook, en ook bij corona zullen er mensen zijn die cht langdurig uitgevallen zijn/uitvallen. Maar niet op deze ongeloofwaardige hoge schaal. Begrijp ook niet dat sommige virologen zich aan dergelijke beweringen verbinden.
Als ik vooraf geld in had moeten zetten op wie deze klachten zouden krijgen, zou ik het zeker weten op hen hebben ingezet.![]()
Ik heb dit jaar een knie operatie gehad. En gerevalideerd met een aantal long covid patinten qua fysio. En dat was echt niet fijn. Voor die personen.
Want mijn functionaliteit ging per week/maand vooruit. En die van de long covid mensen niet altijd zo. Hell, als ze de ene week teveel deden, gingen ze gewoon achteruit.
En dan heb je het over zaken als een legpress zonder gewicht. Of op een bankje stappen. Of 5 minuten op een fiets in de sportschool.
Mensen van in de 30.
Het lijkt me verschrikkelijk om zoiets te hebben. Dat je al kapot bent omdat je een trapje op moet lopen.
Die knie operatie (standbeen correctie) valt mij zwaar tegen. En 9 maanden later ben ik nog steeds niet verder dan 70% daarvoor. Maar die long covid mensen die ik tijdens mijn revalidatie ontmoet heb, wouw. Die zijn fucked for life, was mijn indruk. Echt gewoon niets meer kunnen. En dat maanden lang.
[ Bericht 20% gewijzigd door capricia op 26-12-2022 19:57:55 ]"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Vervelende van long covid is dat de klachten zo veelzijdig zijn en het een aantrekkingskracht heeft op allerlei instabiele types die interessant er mee doen.quote:Op maandag 26 december 2022 19:51 schreef capricia het volgende:
Ik heb dit jaar een knie operatie gehad. En gerevalideerd met een aantal long covid patinten qua fysio. En dat was echt niet fijn. Voor die personen.
Want mijn functionaliteit ging per week/maand vooruit. En die van de long covid mensen niet altijd zo. Hell, als ze de ene week teveel deden, gingen ze gewoon achteruit.
En dan heb je het over zaken als een legpress zonder gewicht. Of op een bankje stappen. Of 5 minuten op een fiets in de sportschool.
Mensen van in de 30.
Het lijkt me verschrikkelijk om zoiets te hebben. Dat je al kapot bent omdat je een trapje op moet lopen.
Die knie operatie (standbeen correctie) valt mij zwaar tegen. En 9 maanden later ben ik nog steeds niet verder dan 70% daarvoor. Maar die long covid mensen die ik tijdens mijn revalidatie ontmoet heb, wouw. Die zijn fucked for life, was mijn indruk. Echt gewoon niets meer kunnen. En dat maanden lang.
De echte long covid patinten krijgen hierdoor misschien niet de erkenning die ze nodig hebben.![]()
Ik denk dat het gewoon bestaat. long covid.quote:Op maandag 26 december 2022 20:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vervelende van long covid is dat de klachten zo veelzijdig zijn en het een aantrekkingskracht heeft op allerlei instabiele types die interessant er mee doen.
De echte long covid patinten krijgen hierdoor misschien niet de erkenning die ze nodig hebben.
En dat er mensen zijn die er onterecht gebruik van maken, ook."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik geloof ook wel dat het bestaat. Maar je kunt niet volhouden dat het n om grote aantallen gaat, n dat ze allemaal hele ernstige klachten hebben. En dat is wel wat artikelen in de media doen die eerst met percentages schermen, en daarna met een patint op de proppen komen die hard getroffen is. En juist omdat we nog steeds geen eensluidende definitie van long-covid hebben, blijft dit geklooi mogelijk.quote:Op maandag 26 december 2022 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon bestaat. long covid.
En dat er mensen zijn die er onterecht gebruik van maken, ook.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat dus. Er moet eerst een heldere definitie omschrijving komen die bij definitie gestaafd kan worden aan concreet aanwijsbare verklaringen a.d.h. van bijvoorbeeld scans.quote:Op maandag 26 december 2022 20:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vervelende van long covid is dat de klachten zo veelzijdig zijn en het een aantrekkingskracht heeft op allerlei instabiele types die interessant er mee doen.
De echte long covid patinten krijgen hierdoor misschien niet de erkenning die ze nodig hebben.
Niet meer dat luchtledige van een 28 jarige die nog studeert, stage loopt, maar ineens niks meer kan.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Goede onderzoeksjournalistiek is schaars geworden, het gaat vooral nog om scoren met sensatiekoppen en veel clicks.quote:Op maandag 26 december 2022 20:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat het bestaat. Maar je kunt niet volhouden dat het n om grote aantallen gaat, n dat ze allemaal hele ernstige klachten hebben. En dat is wel wat artikelen in de media doen die eerst met percentages schermen, en daarna met een patint op de proppen komen die hard getroffen is. En juist omdat we nog steeds geen eensluidende definitie van long-covid hebben, blijft dit geklooi mogelijk.![]()
De klachten die mensen ervaren zijn zeker bestaand.quote:Op maandag 26 december 2022 19:51 schreef capricia het volgende:
Mensen van in de 30.
De groep die jij beschrijft, ken ik van alle tijden dat ik in de zorg gewerkt heb. De beperkingen zijn hevig en het herstel is traag en moeizaam.
Geduid door verschillende ziektes getriggerd, lang voor Long Covid.
Heel beperkend en naar, alleen nu dus steeds meer direct gelinkt aan Covid. Ik kan me niet voorstellen dat dat objectief zo is en klopt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik heb geen objectieve cijfers. Ben ook maar N=1.quote:Op maandag 26 december 2022 21:20 schreef Molo het volgende:
[..]
De klachten die mensen ervaren zijn zeker bestaand.
De groep die jij beschrijft, ken ik van alle tijden dat ik in de zorg gewerkt heb. De beperkingen zijn hevig en het herstel is traag en moeizaam.
Geduid door verschillende ziektes getriggerd, lang voor Long Covid.
Heel beperkend en naar, alleen nu dus steeds meer direct gelinkt aan Covid. Ik kan me niet voorstellen dat dat objectief zo is en klopt.
Mijn beste vrienden zijn helemaal niet gevaccineerd en hebben 0 last van zaken nu. Allemaal N = 1.
Wat moet je ermee h. Die verhalen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Weet je zeker dat je mijn post wilde quoten met die reactie???quote:Op maandag 26 december 2022 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen objectieve cijfers. Ben ook maar N=1.
Mijn beste vrienden zijn helemaal niet gevaccineerd en hebben 0 last van zaken nu. Allemaal N = 1.
Wat moet je ermee h. Die verhalen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Geen idee wat je punt is. Objectiviteit en zulks. Long covid bestaat niet?quote:Op maandag 26 december 2022 22:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je mijn post wilde quoten met die reactie???
Of wat wil jij zeggen?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ervaren klachten zijn er zeker, maar niet altijd is Covid de oorzaak ervan.quote:Op maandag 26 december 2022 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee wat je punt is. Objectiviteit en zulks. Long covid bestaat niet?
Of wat wil jij zeggen?
Wat je zag in trainingsgroepen, die mensen hebben allemaal issues maar ik geloof er geen moer van (en mijn oud collega's ook niet, wordt wel onderzoek naar gedaan maar gaat frigging traag want omstreden en zulks) dat dit allemaal primair covid als oorzaak heeftOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nee een arts moet kunnen handelen en weten wat iemand krijgt toegediend.quote:Op maandag 26 december 2022 15:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoezo niet? Waarom zou je je beste onderzoeksmethode niet meer gebruiken? Omdat hij niet perfect is?
Ben wel benieuwd waar je dat gelezen hebt, linkje?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Mensen met long covid klachten..quote:Op maandag 26 december 2022 17:15 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat het niet bestaat.
Dat wil misschien alleen zeggen, dat sommige het te complex vinden om te begrijpen. Er is niet 1 type long covid, aangezien het virus je hele lichaam een beetje kan aanvallen of binnen dringen.
Hierdoor is er niet 1 definitie te bepalen voor long covid.
Er zijn vele eigenschappen die passen bij long covid en ook verschillende behandelingsmethodes hierdoor heeft.
Dat het wazig is, wil niet zeggen dat het niet bestaat. Wil alleen zeggen, dat sommige er moeite mee hebben, om dit te begrijpen.
Hebben vaak niet eens covid gehad.
En na covid krijg je wat. En na de griep ook. Etc etc.
Als het niet meer is dan het was, is covid niet zo doeltreffend."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Maar er is toch helemaal niemand hier die zegt dat long covid altijd de oorzaak is van klachten?quote:Op maandag 26 december 2022 22:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Ervaren klachten zijn er zeker, maar niet altijd is Covid de oorzaak ervan.
Wat je zag in trainingsgroepen, die mensen hebben allemaal issues maar ik geloof er geen moer van (en mijn oud collega's ook niet, wordt wel onderzoek naar gedaan maar gaat frigging traag want omstreden en zulks) dat dit allemaal primair covid als oorzaak heeft"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ging even er vanuit gezien je dit zeiquote:Op maandag 26 december 2022 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar er is toch helemaal niemand hier die zegt dat long covid altijd de oorzaak is van klachten?Als je dat niet zo bedoelde en ik dat wel interpreteerde, excuses.quote:En gerevalideerd met een aantal long covid patinten qua fysio. En dat was echt niet fijn. Voor die personen.
Ik ken de soort trainingsgroepen en wat mensen zeggen te hebben of wat ze zeggen dat de reden is dat ze daar zijn, is het zeker niet altijd objectief gezien.
Een andere aanwijzing daartoe is dat de overige zeg maar 'heftige klachten met vage diagnoses-trainingsgroepen' nu veel minder vol zitten met mensen dan voor Covid.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Long covid is hoogstwaarschijnlijk psychosomatisch.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het was ook gewoon een hype natuurlijk. Zoals altijd. Precies wat jij zegt, iedereen die vage klachten had/heeft die niet onmiddellijk begrepen werden had long-covid. Veelal zelf gediagnostiseerd. En wat dat dan precies is is ook veelal onduidelijk. Daar bedoel ik mee dat nog geen drie traptreden op kunnen of het verlies van reukvermogen, zeker in het begin, rcksichtlos op een hoop werden gegooid terwijl dat voor de mate van invaliderendheid natuurlijk heel veel uitmaakt.quote:Op maandag 26 december 2022 23:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Ging even er vanuit gezien je dit zei
[..]
Als je dat niet zo bedoelde en ik dat wel interpreteerde, excuses.
Ik ken de soort trainingsgroepen en wat mensen zeggen te hebben of wat ze zeggen dat de reden is dat ze daar zijn, is het zeker niet altijd objectief gezien.
Een andere aanwijzing daartoe is dat de overige zeg maar 'heftige klachten met vage diagnoses-trainingsgroepen' nu veel minder vol zitten met mensen dan voor Covid.
Kijk ik wil niet ontkennen dat het bestaat, want het is helemaal geen onbekend fenomeen dat je van virussen langdurig klachten kan hebben. Maar die 10% die ooit eens ronding geloof ik geen zak van, als 10% van Nederland nu ziek in zn bedje ligt komt het hele land namelijk piepend en krakend tot stilstand.zie email 27 oktober![]()
Nou mensen, we kunnen echt in gaan pakken volgens de Duitsers.
Coronapandemie is voorbij, volgens Duitse topviroloog Drostenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Eens, mooi gezegd. Maar er vast een derde groep zonder dergelijke schade maar wel ter dege klachten ten gevolge van zeg maar een nocebo effect.quote:Op maandag 26 december 2022 15:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Long Covid is niet een wazig fenomeen, het is een heel divers fenomeen, en daarom voor sommigen, zoals jij, moeilijk te begrijpen. Virussen vermenigvuldigen zich door de cellen van de host te gebruiken, daarbij gebruiken ze dus ook de energie van de host. De cellen die ze gebruiken kunnen daardoor beschadigd raken, soms zelfs onherstelbaar. In principe kan een virus vrijwel elke cel in een host hiervoor gebruiken, dus een virus kan schade aanrichten in de longen, hersenen, hart, lever, etc. Waar het virus bij iemand hoeveel schade aanricht, en hoe die schade zich uit bij iemand is niet te voorspellen, en is heel divers. Vandaar ook dat de kenmerken van long covid zoveel uiteen lopen. Voor sommigen is long covid alleen maar iets meer moe zijn dan ervoor, en herstelt het in een paar maanden, een andere heeft permanente schade aan zijn hart en heeft daardoor er flink last van in het dagelijks leven. Allebei die mensen hebben langdurig (>30 dagen) last van een infectie met SARS-CoV-2, en dus 'long covid'.
Het maakt hun klachten of long covid niet minder reel.
Wanneer overal gepubliceerd zou worden dat velen na corona jeuk aan hun knien krijgen, ookal is dat onzin, zullen velen die klacht ook echt krijgen.![]()
quote:Op maandag 26 december 2022 23:16 schreef Discombobulate het volgende:
Long covid is hoogstwaarschijnlijk psychosomatisch.Ongeveer 90% van de klachten van mensen die langdurig een fysiotherapeut bezoeken zijn psychosomatisch. Je kunt dit niet behandelen, hooguit het probleem verleggen.quote:Op maandag 26 december 2022 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
Maar hoe behandel je dat nou in godsnaam?![]()
Afdoende wetenschappelijke literatuur beschikbaar dat dat niet zo is.quote:Op maandag 26 december 2022 17:11 schreef Rolfieo het volgende:
Zeker wel.
Niet perfect natuurlijk, maar ze beschermen je zeker weten."Het nodige" als in her en der wat Omicron uitbraken of 250 miljoen besmettingen?quote:Dat er het nodige met Covid-19 speelt in China.Het pad dat influenza mondiaal aflegt kun je gewoon Googlen.quote:Afgezien jouw post, heb ik daar nog niets van gelezen. Waar kan ik hierover betrouwbare bronnen vinden?
Want alle andere bronnen vind jij niet betrouwbaar die hier gepost worden, terwijl dit toch allemaal gerespecteerde sites zijn.Daarom zetten ze er ook zelf bij: uit anonieme bronnen, onbevestigde berichten, bij navraag geen antwoord, CNN cannot confirm etc.quote:Maar wel betrouwbare sites. Niet zomaar vage sites die zomaar iets uit hun duim zuigen.
Het blijven speculaties ookal zijn het geen vage sites.Geloof je wel dat Nederland een griepseizoen kent van plusminus dec tot maart?quote:Maar jouw claim over griepseizoen, waar jij heen bron voor kan leveren, is wel betrouwbaar?
Maar goed, hier meer info:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5821378/#!po=42.6829Het hele punt is dat de an sich betrouwbare sites juist niet in staat zijn bronnen op te voeren, zelf aangeven dat het onbevestigde berichten betreft.quote:Er worden hier gewoon gerespecteerde sites gebruikt als bron. Dus kunnen we redelijk betrouwbaar aannemen, dat deze informatie klopt.![]()
Ik denk niet dat Lauterbach van wijken wil weten eigenlijk. Dat wordt gewoon “nog even aankijken voor de zekerheid” tot de Pasen. Kleine moeite tochquote:Op dinsdag 27 december 2022 00:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Karl Winterreifen heeft dat oppositie binnen zn eigen kabinet![]()
![]()
Pas als C. Bleekers Rovers zegt dat het klaar is, is het pas klaar.quote:Op dinsdag 27 december 2022 00:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Karl Winterreifen heeft dat oppositie binnen zn eigen kabinetMan is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
It ain’t over until Chantal sings?quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Pas als C. Bleekers Rovers zegt dat het klaar is, is het pas klaar.![]()
Ik zou daar wel eens de bronnen van willen zien.quote:Op dinsdag 27 december 2022 03:14 schreef Za het volgende:
[..]
Afdoende wetenschappelijke literatuur beschikbaar dat dat niet zo is.
This study shows that in previously infected individuals, completing a primary vaccination series was associated with a significant protection against SARS-CoV-2 reinfection compared with no vaccination. Even though vaccination seems to protect to a lesser degree against reinfection with the Omicron variant, these findings are of public health relevance as they show that previously infected individuals still benefit from COVID-19 vaccination in all three variant periods.
Meaning These findings suggest that for twice-vaccinated individuals with prior non-Omicron SARS-CoV-2 infection, a third mRNA vaccine dose may add limited protection against Omicron-associated hospitalization.
Het oude mRNA vaccin werkt zeker minder bij Omikron, maar werkt nog steeds. Immers in April was er nog gewoon een booster meegegeven.Ik moet dus zelf maar googlen gaan gebruiken om het zelf te gaan opzoeken? Maar als ik bron gebruikt vanuit betrouwbare sites, is dit onbetrouwbaarquote:Het pad dat influenza mondiaal aflegt kun je gewoon Googlen.
[..]
Daarom zetten ze er ook zelf bij: uit anonieme bronnen, onbevestigde berichten, bij navraag geen antwoord, CNN cannot confirm etc.
Het blijven speculaties ookal zijn het geen vage sites.![]()
Afgezien dat de wetenschappers aangeven dat er zeker 5000 doden per dag zouden moeten zijn, crematoria overuren maken.
En china nu niet echt bekend staat om zijn openheid.
De sites komen overeen met het goede vermoedens over hoe het er nu werkelijke aan toe gaat.Klopt, en in 2020 hadden we bijna gaan griep. Geloof jij dat ook? Data liet dat namelijk zien. Iets waar jij afgezien "je moet maar googlen" gebruikt, niets van kan aanleveren.quote:Geloof je wel dat Nederland een griepseizoen kent van plusminus dec tot maart?Dat gaat niet over nu.quote:Maar goed, hier meer info:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5821378/#!po=42.6829
Zoals gemeld in 2020 hadden we bijna (eigenlijk geen) griep. 2021 hadden we ook veel minder griep.Ik kan nog betrouwbare sites aanleveren, maar jij kan geen enkele bron aanleveren over je griep claim.quote:Het hele punt is dat de an sich betrouwbare sites juist niet in staat zijn bronnen op te voeren, zelf aangeven dat het onbevestigde berichten betreft.
Dat is eigenlijk het hele punt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Rolfieo op 27-12-2022 11:37:25 ]![]()
Dit is toch geen serieuze uitleg van of iets wel of niet werk man. Hoop dat je dat zelf ook zietquote:Het oude mRNA vaccin werkt zeker minder bij Omikron, maar werkt nog steeds. Immers in April was er nog gewoon een booster meegegeven.
Verder is mijn halve team nu gevloerd door de griep, vlak na covid met zijn allen. Echt top dit
Op naar weer genormaliseerde weerstand alsjeblieft. Helemaal klaar hiermeeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
waar ben je precies klaar meequote:Op dinsdag 27 december 2022 11:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit is toch geen serieuze uitleg van of iets wel of niet werk man. Hoop dat je dat zelf ook ziet
Verder is mijn halve team nu gevloerd door de griep, vlak na covid met zijn allen. Echt top dit
Op naar weer genormaliseerde weerstand alsjeblieft. Helemaal klaar hiermee![]()
![]()
De inhaalslag van verkoudheden, griep en alles door 2,5 jaar verminderde blootstelling aan alles.quote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het is echt bizar hoeveel mensen er wegvallen ja. Iedereen ff verplicht een weekje in de zandbak spelen en door.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:02 schreef Molo het volgende:
[..]
De inhaalslag van verkoudheden, griep en alles door 2,5 jaar verminderde blootstelling aan alles.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
dat loopt ook wel weer los. Lijkt me na een pandemie ook wel logisch.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:02 schreef Molo het volgende:
[..]
De inhaalslag van verkoudheden, griep en alles door 2,5 jaar verminderde blootstelling aan alles.![]()
Klopt, maar ben er wel behoorlijk klaar mee ondanks dat het logisch is allemaalquote:Op dinsdag 27 december 2022 12:06 schreef Malavita het volgende:
[..]
dat loopt ook wel weer los. Lijkt me na een pandemie ook wel logisch.
Zal het ook niet een beetje zijn dat er voor corona gewoon doorgewerkt werd en er nu bij snotneus al thuis gebleven wordt?quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is echt bizar hoeveel mensen er wegvallen ja. Iedereen ff verplicht een weekje in de zandbak spelen en door.![]()
ja snap ik wel hoor, is ook klote als iedereen om je heen ziek wordt.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, maar ben er wel behoorlijk klaar mee ondanks dat het logisch is allemaal![]()
Nee die indruk heb ik niet. Of althans, dan wordt er gewoon thuisgewerkt. Maar het valt me echt op hoeveel mensen er echt plat liggen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zal het ook niet een beetje zijn dat er voor corona gewoon doorgewerkt werd en er nu bij snotneus al thuis gebleven wordt?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
just a jokequote:Op dinsdag 27 december 2022 11:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
It ain’t over until Chantal sings?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Onzin. Kom niet met dit soort onzin aan.quote:Op maandag 26 december 2022 22:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mensen met long covid klachten..
Hebben vaak niet eens covid gehad.
En na covid krijg je wat. En na de griep ook. Etc etc.
Als het niet meer is dan het was, is covid niet zo doeltreffend.
Long Covid is een serieus probleem voor vele.![]()
Beweren dat mensen met long covid klachten vaak geen covid gehad hebben, benieuwd of daar ook maar enige bronnen bij komenquote:Op dinsdag 27 december 2022 13:15 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Onzin. Kom niet met dit soort onzin aan.
Long Covid is een serieus probleem voor vele.![]()
![]()
Dat denk ik ook als ik zo om mij heen kijk idd.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee die indruk heb ik niet. Of althans, dan wordt er gewoon thuisgewerkt. Maar het valt me echt op hoeveel mensen er echt plat liggen.![]()
En je immuunsysteem kan na een paar maanden nog steeds bezig of aan het herstellen zijn na een Covid-19 infectie.quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit is toch geen serieuze uitleg van of iets wel of niet werk man. Hoop dat je dat zelf ook ziet
Een griepje, of verkoudheidje kan na een Covid-19 infectie zwaarder zijn (maar hoeft natuurlijk niet).Dat staat er toch los van?quote:Op naar weer genormaliseerde weerstand alsjeblieft. Helemaal klaar hiermee
Genormaliseerde weerstand, betekent eigenlijk ook gewoon vaccineren. De kans op een zwaardere corona infectie is daardoor lager.![]()
Er is 1 onderzoek daarvan geweest, volgens mij de UK. Maar dat was meer een interview onderzoek als ik het nog goed weet. Dit onderzoek blijft alleen maar terug komen icm dit soort claims.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:17 schreef Malavita het volgende:
[..]
Beweren dat mensen met long covid klachten vaak geen covid gehad hebben, benieuwd of daar ook maar enige bronnen bij komen
En ja er zullen er vast wel zijn, die idd geen C19 gehad hebben, maar toch long covid claimen. Maar dat zijn de uitzonderingen.
Ik was ook nooit positief getest, maar toch zijn alle artsen er er wel over eens dat ik een covid-19 infectie heb gehad in de eerste golf en dat ik dus long covid heb gehad.
Is long covid een mega groot probleem in absolute getallen, gelukkig niet, maar het is wel een serieus probleem voor vele, en wat we nog niet kunnen verklaren op vele aspecten.
gelukkig is de wuhan variant hiervoor het meest verantwoordelijk geweest. Met Alfa en Delta was het al minder en met Omikron, is het nog minder geworden als ik rondkijk of de Fysio spreek. Maar het is er nog steeds en er komen nog steeds nieuwe gevallen bij en heeft een hele grote impact voor die personen.
Je kunt letterlijk bijvoorbeeld de trap niet meer normaal oplopen.
Dit soort bagatellisatie is daarom triest.![]()
Kijk @Rolfieo is ongetwijfeld een beste kerel, die het beste met zichzelf en anderen voorheeft. Alleen zijn visie is anders dan de mainstream visie die op dit moment geldt.
Het is niks anders dan een dilemma:
-> ik/maatschappij willen doorgaan en accepteren dat sommige mensen schade door het virus -zoals andere virussen- oplopen zodat het sociale- en economische verkeer door kan gaan.
-> @Rolfieo/Bleekers/Mooy willen maatregelen hervatten zodat kwetsbaren (enige mate) beschermd worden maar er tegelijkertijd bij iedereen (enige mate) schade optreedt omdat het sociale- en economische verkeer (enige mate) beperkt wordt.
Het rondstrooien van onderzoeken omtrent corona wordt ongeveer net zo gewantrouwd als de persverklaringen van https. kremlin.ru
Tjah, het is gewoon kiezen geblazen.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Waar zeg ik dat ik momenteel maatregelen wil van wegen long covid?quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:30 schreef phpmystyle het volgende:
Kijk @:Rolfieo is ongetwijfeld een beste kerel, die het beste met zichzelf en anderen voorheeft. Alleen zijn visie is anders dan de mainstream visie die op dit moment geldt.
Het is niks anders dan een dilemma:
-> ik/maatschappij willen doorgaan en accepteren dat sommige mensen schade door het virus -zoals andere virussen- oplopen zodat het sociale- en economische verkeer door kan gaan.
-> @:rolfieo/Bleekers/Mooy willen maatregelen hervatten zodat kwetsbaren (enige mate) beschermd worden maar er tegelijkertijd bij iedereen (enige mate) schade optreedt omdat het sociale- en economische verkeer (enige mate) beperkt wordt.
Kom eens met een voorbeeld waarin ik dit momenteel wil of adviseer of nodig vind?
Ik zeg alleen wel dat long covid een serieus probleem is en dat je dit niet moet bagatelliseren of moet ontkennen.
Ik ken er diverse die heel lang hiermee bezig zijn geweest, of dat dit nog steeds hun leven compleet benvloed.
Maar waar adviseer ik dan momenteel maatregelen? Ik zou daar graag een actueel voorbeeld van willen zien.Volgens mij zit je dan in het verkeerde forum.quote:Het rondstrooien van onderzoeken omtrent corona wordt ongeveer net zo gewantrouwd als de persverklaringen van https. kremlin.ru
Er komen nog steeds voldoende goede betrouwbare onderzoeken uit icm Covid.![]()
Die discussie is ondertussen wel wat vermoeiend toch?
Ja, er zijn mensen met long covid. Alleen ook weer niet zo veel als dat sommigen beweren. Het is geen excuus om maar weer maatregelen in te voeren, al zie ik dat ook niet beweerd worden hier.
Tegelijkertijd zijn er ook mensen die last hebben gekregen van het vaccin. Maar ook daar geldt dat dat er lang niet zoveel zijn als dat er beweerd wordt door bepaalde extremisten.
Kunnen het er beter op houden dat het gewoon kut is als je een van die personen bent die wel daadwerkelijk long covid heeft. Of iemand die wel daadwerkelijk nadelige effecten heeft opgelopen van het vaccin. Allemaal kut.![]()
Corred en goed te pakken. Zere keel, hoesten, hoofdpijn en algehele malaise. Maar het ergste is wel de ongelofelijke spierpijn.
Vorige keer was veel milder.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Oei, sterkte..quote:Op dinsdag 27 december 2022 14:26 schreef DonDruiper het volgende:
Corred en goed te pakken. Zere keel, hoesten, hoofdpijn en algehele malaise. Maar het ergste is wel de ongelofelijke spierpijn.
Vorige keer was veel milder.And what rough beast, its hour come round at last,
Beterschap!quote:Op dinsdag 27 december 2022 14:26 schreef DonDruiper het volgende:
Vorige keer was veel milder.![]()
Kan allemaalquote:Op dinsdag 27 december 2022 13:18 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
En je immuunsysteem kan na een paar maanden nog steeds bezig of aan het herstellen zijn na een Covid-19 infectie.
Een griepje, of verkoudheidje kan na een Covid-19 infectie zwaarder zijn (maar hoeft natuurlijk niet).
[..]
Dat staat er toch los van?
Genormaliseerde weerstand, betekent eigenlijk ook gewoon vaccineren. De kans op een zwaardere corona infectie is daardoor lager.
Staat niet los van elkaar. Verminderde blootstelling door maatregelen etc zorgt nu voor een hause aan ziektelast van van alles, inhaalslag.
Fijn als we daarin weer een normale modus vinden. Inclusief vaccinatie, blootstelling, gezond leven etcOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Klote manquote:Op dinsdag 27 december 2022 14:26 schreef DonDruiper het volgende:
Vorige keer was veel milder.
Beterschap!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Sterkte maat.quote:Op dinsdag 27 december 2022 14:26 schreef DonDruiper het volgende:
Wel lekker antistoffen opbouwen.
Check deze grap @Oriente![]()
Het wordt vooral tijd dat die discussie nou eindelijk eens een keer veel conceptueler getrokken wordt en dat daar beleid op wordt gemaakt.
Koopmans heeft natuurlijk wel degelijk gelijk in haar stelling dat dit soort pandemien een direct en niet te voorkmen gevolg zijn van de levenswijze die wij onszelf hebben aangemeten, van overbevolking tot globalisatie tot direct contact met beesten tot intensieve veehouderij en ga zo maar door. Alleen praat zij vanuit een kokervisie, net als alle vakmensen dat doen: vraag een vulkanoloog of je in Napels moet gaan wonen.
De facto zijn er maar twee keuzes te maken en dat is f wezenlijke veranderingen in die levenswijze aanbrengen (en dan wereldwijd) f adapatie aan de gevolgen daarvan. Koopmans zelf zit van nature op de linkerflank en maakt zich sterk voor het realiseren van dat eerste, utilitair lijkt mij voornamelijk inzetten op dat tweede het meest verwezenlijkbaar.
Om die discussie breder te knnen trekken, zal je bij jezelf moeten starten. Met een intensieve evaluatie om te beginnen. Niet om te zwartepieten, maar om lering te trekken. En met een vertaling van die evaluatie naar toekomstig beleid: financiering, observatie, draaiboeken, versterken van internationale samenwerking; dat soort werk.
Dr is een overheid voor; de tijd van adhoc moeten handelen is al lang en breed voorbij en tenenkrommende paternalistische spotjes over ng een booster sorteren n geen effect n is de zoveelste vorm van micromanagement. Tijd voor daadkracht dus, maar van welke kant die in godsnaam zou moeten komen is me een raadsel.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Wordt je druiper ook erger ervan?quote:Op dinsdag 27 december 2022 14:26 schreef DonDruiper het volgende:
Sterkte!When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Bovenhandse handjesklap!
Nou in Duitsland zijn ze ook aan het overwegen om de laatste maskerplichten af te schaffen hoor.
Nederland is straks al bijna een jaar zonder regels maar de Duitsers leven wel vaker in het verleden.![]()
Net als 17 miljoen artsen hebben we ook 17 miljoen voetbaltrainers in dit land...quote:Op maandag 26 december 2022 22:12 schreef Molo het volgende:
maar ik geloof er geen moer van (en mijn oud collega's ook niet![]()
quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Net als 17 miljoen artsen hebben we ook 17 miljoen voetbaltrainers in dit land...
Sure buddy. Dezelfde symptomen ook voor anderen. Schijnt behoorlijk wat aanwijzing te zijn voor psycho somatisch. En ja, dat geloof ik gelijk, want van een serieus probleem op macro niveau is geen enkele sprake. Nooit aantoonde dat covid die papieren van die specifieke symptomen heeft verergerd.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:15 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Onzin. Kom niet met dit soort onzin aan.
Long Covid is een serieus probleem voor vele."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Idee van Chantal of Ginny?quote:Op dinsdag 27 december 2022 16:49 schreef nostra het volgende:
Bovenhandse handjesklap!
[ afbeelding ]![]()
![]()
die 3 zoenen zijn sowieso verschrikkelijk nep. Prima ontwikkeling.quote:Op dinsdag 27 december 2022 16:49 schreef nostra het volgende:
Bovenhandse handjesklap!
[ afbeelding ]![]()
Dan heb je vast betrouwbare bronnen van je claim?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sure buddy. Dezelfde symptomen ook voor anderen. Schijnt behoorlijk wat aanwijzing te zijn voor psycho somatisch. En ja, dat geloof ik gelijk, want van een serieus probleem op macro niveau is geen enkele sprake. Nooit aantoonde dat covid die papieren van die specifieke symptomen heeft verergerd.
En kom niet met "A Longitudinal Study of COVID-19 Sequelae and Immunity: Baseline Findings", want dat is een hele slechte studie.
Dat jij dat gelooft is best mogelijk en wil ik ook best geloven.
Dat kan ook betekenen dat je niet begrijpt hoe complex long covid is, of wat de klachten nu precies zijn.
In deze twitter threat staan de nodige Long Covid onderzoeken.
Mooi over Nature wat ook het nodige aanpast in je lichaam.
SARS-CoV-2 is associated with changes in brain structure in UK Biobank
Gastrointestinal symptoms and fecal shedding of SARS-CoV-2 RNA suggest prolonged gastrointestinal infection.![]()
Mag ik nou ook eens een keertje ziek worden?![]()
Echt gewoon nog steeds niet corona gehad.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Beide bestaatquote:Op dinsdag 27 december 2022 20:05 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Dan heb je vast betrouwbare bronnen van je claim?
En kom niet met "A Longitudinal Study of COVID-19 Sequelae and Immunity: Baseline Findings", want dat is een hele slechte studie.
Dat kan ook betekenen dat je niet begrijpt hoe complex long covid is, of wat de klachten nu precies zijn.
[ twitter ]
Gastrointestinal symptoms and fecal shedding of SARS-CoV-2 RNA suggest prolonged gastrointestinal infection.
[ twitter ]
In de bijzonder brede casusdefinitie zitten naast ernstig zieke/beperkte mensen ook legio mensen die door andere redenen waaronder psychosomatische redenen, zo beperkt zijn
Kut voor die mensen, maar dat komt niet door Covid
Google op 'long covid psychosomatic' en 'long covid malingering' bijvoorbeeldOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nou, het skippen is op zich k best prettig hoorquote:Op dinsdag 27 december 2022 20:11 schreef Discombobulate het volgende:
Mag ik nou ook eens een keertje ziek worden?![]()
Echt gewoon nog steeds niet corona gehad.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik je bronnetjes zal moeten lezen voor een inhoudelijke reactie.quote:Op dinsdag 27 december 2022 20:05 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Dan heb je vast betrouwbare bronnen van je claim?
[ twitter ]
Gastrointestinal symptoms and fecal shedding of SARS-CoV-2 RNA suggest prolonged gastrointestinal infection.
[ twitter ]
Maar dat ik eigenlijk al moe word van de matigheid van de papers die altijd gedeeld worden.
In dit land nog echt 0.0 statistische info van gezien. Dat is om een reden."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
"Je bronnetjes", hou op hoorquote:Op dinsdag 27 december 2022 21:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik je bronnetjes zal moeten lezen voor een inhoudelijke reactie.
Maar dat ik eigenlijk al moe word van de matigheid van de papers die altijd gedeeld worden.
In dit land nog echt 0.0 statistische info van gezien. Dat is om een reden.![]()
![]()
Ik kan blijkbaar wel papers delen. Das wel een verschil. Jij komt niet verder dan "behoorlijk wat aanwijzing".quote:Op dinsdag 27 december 2022 21:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik je bronnetjes zal moeten lezen voor een inhoudelijke reactie.
In dit land nog echt 0.0 statistische info van gezien. Dat is om een reden.![]()
En jij snapt wel meteen als enige alle methodieken over het gehele brede medisch spectrum?quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben trots op je.
Kan je ook papers lezen en heb je een begrip van methodieken?![]()
Nou, mentaal gaat het even wat minder lekker dus dat weekje thuis lijkt me wel wat. Ook omdat ziek zijn je gewoon wat dichter bij jezelf brengt. Even aan je lichaam zelf denken ipv alles daaromheen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 20:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou, het skippen is op zich k best prettig hoor
Everybody has his reasons.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Daar ben je ook wel even mee bezig. Irritant wel papers droppen als retorisch trucje.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:12 schreef Momo het volgende:
[..]
En jij snapt wel meteen als enige alle methodieken over het gehele brede medisch spectrum?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nee ik begrijp statistiek, begrijp waar biases vandaan komen en herken problemen in de methodiek, vaak.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:12 schreef Momo het volgende:
[..]
En jij snapt wel meteen als enige alle methodieken over het gehele brede medisch spectrum?
Gaan er medische termen in voorkomen of cellulaire werkingen / wordt het medisch kan ik niks. Maar dat is bij het gros van de relevante onderzoeken niet van toepassing, maar gaat het om statistiek en de methodologie om tot die statistieken te komen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Nouja beter een bron/onderbouwing voor je claim geven dan termen als "heb ik ergens lezen" , "dat is zo".quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daar ben je ook wel even mee bezig. Irritant wel papers droppen als retorisch trucje.![]()
Nee maar alles wat praktisch pure statistiek is wel. En dat zijn veel van die onderzoeken.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Daarmee begrijp je niet meteen alle statistiek en methodiek in verschillende vakgebieden.
Econometristen voeren de statistische onderzoeken vaak uit voor medisch onderzoekers. Omdat zij er meer kennis van hebben.
Worden volop ingehuurd door universitaire medische centra.
Goed zo diep zit ik er niet in, maar statistici zijn ondergewaardeerd binnen de gehele covid crisis."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik heb WO gedaan bta met o.a. delen statistiek. Zoiets in die papers is best veel hoor. Ik snap dat echt niet allemaal vanaf de get go. De auteurs van die papers weten dat ook allemaal niet. Wordt allemaal samen gedaan en voor de statistiek is er wel een wiskunde mannetje.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee maar alles wat praktisch pure statistiek is wel. En dat zijn veel van die onderzoeken.
Je moet echt flink kauwen op die materie. Maar goed, dan moet je het ook zeker goed onderbouwen en aan ons hier uitleggen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
En ik word moe als ik weeer een aangehaald onderzoek lees en het is weer een bagger onderzoek met duidelijke bias.
Soms staat die bias dan nog vermeld ergens maar niet in de abstract of conclusie. En dat zijn de enige zaken die men leest, want voldoende voor de confirmation bias."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Weleens gedaan, ja, maar dat heeft weinig overtuigingskracht, als je ergens bias in vindt krijg je toch een beetje de discussie "ik denk dat het meevalt met die bias" VS "ik denk van niet."quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb WO gedaan bta met o.a. delen statistiek. Zoiets in die papers is best veel hoor. Ik snap dat echt niet allemaal vanaf de get go. De auteurs van die papers weten dat ook allemaal niet. Wordt allemaal samen gedaan en voor de statistiek is er wel een wiskunde mannetje.
Je moet echt flink kauwen op die materie. Maar goed, dan moet je het ook zeker goed onderbouwen en aan ons hier uitleggen.
Helaas.
Maar wat snap je niet in de statistiek van papers zegmaar?
Stel het is een randomized control trial, twee groepen, vergelijk A met B?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Er zit zo veel meer aan een paper dan snappen wat een bv p-value is of een verdeling (nouja de meeste). Ieder vakgebied heeft echt zijn moeilijkheden die niet zo maar iedereen kan oppakken. Met een wetenschappelijke achtergrond kun je beter papers lezen dan iemand die dat niet heeft. Maar echt begrijpen doe je het toch niet helemaal buiten je eigen vakgebied.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee maar alles wat praktisch pure statistiek is wel. En dat zijn veel van die onderzoeken.
Econometristen voeren de statistische onderzoeken vaak uit voor medisch onderzoekers. Omdat zij er meer kennis van hebben.
Worden volop ingehuurd door universitaire medische centra.
Goed zo diep zit ik er niet in, maar statistici zijn ondergewaardeerd binnen de gehele covid crisis.![]()
Nou wel als het statistiek is over een concreet item waar een leek zich goede voorstellingen bij kan maken.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zit zo veel meer aan een paper dan snappen wat een bv p-value is of een verdeling (nouja de meeste). Ieder vakgebied heeft echt zijn moeilijkheden die niet zo maar iedereen kan oppakken. Met een wetenschappelijke achtergrond kun je beter papers lezen dan iemand die dat niet heeft. Maar echt begrijpen doe je het toch niet helemaal buiten je eigen vakgebied.
Zoals de definitie long covid en dan turfen groep A VS Groep B. En de methode hoe ze die groepsindeling gemaakt hebben.
Of IC opnames of ziekenhuisopnames.
Daar heb je geen medische opleiding voor nodig.
Of R getal. Aantal besmettingen. Etc.
Mag ik jou dan vragen of je dit dan wel het vakgebied medisch vindt of dat dit gewoon statistiek is? Want statistici hebben hier echt een beter gevoel over dan virologen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Om data te kunnen duiden heb je wel inhoudelijke/sectorale kennis nodigquote:Op dinsdag 27 december 2022 22:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou wel als het statistiek is over een concreet item waar een leek zich goede voorstellingen bij kan maken.
Zoals de definitie long covid en dan turfen groep A VS Groep B. En de methode hoe ze die groepsindeling gemaakt hebben.
Of IC opnames of ziekenhuisopnames.
Daar heb je geen medische opleiding voor nodig.
Of R getal. Aantal besmettingen. Etc.
Mag ik jou dan vragen of je dit dan wel het vakgebied medisch vindt of dat dit gewoon statistiek is? Want statistici hebben hier echt een beter gevoel over dan virologen.
Wat is het getal achter een IC opname, wat betekent een besmetting, etc.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als jij je daar geen voorstelling bij kan maken prima hoor.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Om data te kunnen duiden heb je wel inhoudelijke/sectorale kennis nodig
Wat is het getal achter een IC opname, wat betekent een besmetting, etc.
Mij overtuig je niet dat je die kennis pas hebt na een medische opleiding."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat zeg ik dan ook nadrukkelijk niet volgens mijquote:Op dinsdag 27 december 2022 22:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als jij je daar geen voorstelling bij kan maken prima hoor.
Mij overtuig je niet dat je die kennis pas hebt na een medische opleiding.
Voel je niet zo aangevallen johOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het is ook wel een dooddoener.
Gechargeerd:
'ik heb verstand van statistiek, en jullie allemaal lekker niet. Daarom hoef ik jullie bronnen niet te lezen'
Dan denk ik: Wat doe je hier dan?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nouja het is wel problematisch vind ik, wetenschappers worden een soort hoge priesters gemaakt maar het zijn ook gewoon mensen. Laten we vooral doen alsof niemand het kan begrijpen tenzij jarenlange studie.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook nadrukkelijk niet volgens mij
Voel je niet zo aangevallen joh
En dan weegt het aantal geproduceerde papers ook nog hoger dan inhoudelijke kennis als het gaat om de toegedichte autoriteit.
=) its not that Black and White."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Nee ik zeg dat het aantal slappe papers dat gedeeld wordt op Fok nogal hoog ligt. Vraag me soms af of degene die het deelt veel verder is gekomen dan de abstract van het onderzoek.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:46 schreef capricia het volgende:
Het is ook wel een dooddoener.
Gechargeerd:
'ik heb verstand van statistiek, en jullie allemaal lekker niet. Daarom hoef ik jullie bronnen niet te lezen'
Dan denk ik: Wat doe je hier dan?
En dat gaat verder dan Fok.
Heb nu even geen zin om die papers te lezen, teveel teleurgesteld geraakt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Je kunt ook prima over casustiek spreken en patronen zien en bediscussiren zonder er een statistisch circus over op te tuigenquote:Op dinsdag 27 december 2022 22:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nouja het is wel problematisch vind ik, wetenschappers worden een soort hoge priesters gemaakt maar het zijn ook gewoon mensen. Laten we vooral doen alsof niemand het kan begrijpen tenzij jarenlange studie.
En dan weegt het aantal geproduceerde papers ook nog hoger dan inhoudelijke kennis als het gaat om de toegedichte autoriteit.
=) its not that Black and White.
Ook dat is niet zwart wit.
Statistiek toepassen zonder de context te weten, materiekennis, is wel altijd een probleem en groot risico in mijn beleving. Je kunt dan prima rekenen maar niet duiden en zeker geen conclusies trekkenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben trots op je.
Kan je ook papers lezen en heb je een begrip van methodieken?Vind je niet een beetje tegenstrijdig dit? Jij kan wel bepaalde conclusies trekken dat onderzoeken compleet bagger zijn gebaseerd op de opleiding die je wel hebt gehad, maar andere opleidingen zijn dan ineens minder relevant en gedragen zich als hoge priesters door te wijzen naar hun studie?quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nouja het is wel problematisch vind ik, wetenschappers worden een soort hoge priesters gemaakt maar het zijn ook gewoon mensen. Laten we vooral doen alsof niemand het kan begrijpen tenzij jarenlange studie.
=) its not that Black and White.![]()
Heeft @Za overigens al gelezen dat China weer echt open gaat voor buitenlanders?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als voorbeeld, Marcel Crok, wetenschapsjournalist, studie scheikunde afgerond, houdt zich 20 jaar bezig met klimaat, schrijft er een boek over, accepteert prima de resultaten van IPCC.
Nuanceert de problematiek van die opwarming en wordt verketterd en is geen expert volgens mensen. Krijgt 0 autoriteit, wordt straal genegeerd, voelt dogmatisch aan voor mij.
Eens zijn over de feiten, andere visies kunnen respecteren als daar redelijke argumenten voor zijn... Dan ben je lekker en wetenschappelijk bezig."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ligt dus aan het onderwerp of je je de problematiek kunt voorstellen ja of nee.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt ook prima over casustiek spreken en patronen zien en bediscussiren zonder er een statistisch circus over op te tuigen
Ook dat is niet zwart wit.
Statistiek toepassen zonder de context te weten, materiekennis, is wel altijd een probleem en groot risico in mijn beleving. Je kunt dan prima rekenen maar niet duiden en zeker geen conclusies trekken
En qua statistiek moet je toch minimaal weten wat de confidence is van je gevonden effect en of het een beetje betrouwbaar is. Ja misschien dat je daar wat kan steunen op input van anderen, maar dat moet je dan toch minimaal weten."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Als jij geen statistiek begrijpt dan kun je beter geen mening vormen over dat onderwerp?quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:53 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Vind je niet een beetje tegenstrijdig dit? Jij kan wel bepaalde conclusies trekken dat onderzoeken compleet bagger zijn gebaseerd op de opleiding die je wel hebt gehad, maar andere opleidingen zijn dan ineens minder relevant en gedragen zich als hoge priesters door te wijzen naar hun studie?
Ik bemoei mij niet met de werking van een virus. Daar heb ik geen kaas van gegeten.
Economie heb ik papers gelezen, begrijp wat er staat. Kan een andere mening vormen dan een professor, zijn mening ongenuanceerd vinden etc.
Het is inherent onwetenschappelijk om kritiek niet serieus te nemen en te censureren danwel argumenten niet op het blote argument te beoordelen maar op credentials van het persoon."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
En contrair zijn in overtuigingen roept altijd wat weerstand op, zeker als dat tegen een professor is.
Maar bij het stikstof debat zijn professoren zelf contrair op het beleid, maar die worden dan gecancelt door D66.
Fake consensus, hoge mate van politiek, vertolken alsof het wetenschappelijke consensus is, matige onderzoeken, te grote conclusies, het is allemaal aanwezig als je het mij vraagt.
Je krijgt ook te maken met zelf-censuur, gelijkgestemden die elkaar opzoeken, hogere waardering voor conclusies die confirmaties bevestigen... Ik heb wel de indruk dat er wat linkser gedacht wordt op universiteiten.
Allemaal prima verder hoor maar het creert wat bias.
En mensen met een titel geven niet graag op elkaar af, professoren zijn soft naar elkaar, maar hey, hoop mening."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Wat heeft dat met de onderzoeksmethode te maken? Tijdens het onderzoek moet vaak niemand beter gemaakt worden, zeker bij vaccin onderzoek niet. Bij onderzoek naar een nieuwe behandelmethode voor kanker is dat iets anders, en dan is er sowieso nooit een placebo, maar een ander behandeltype tegen welke het vergeleken wordt.quote:Op maandag 26 december 2022 22:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee een arts moet kunnen handelen en weten wat iemand krijgt toegediend.
Maar hier kijkt men naar of iets uberhaupt werkt, omdat daar veel twijfels over zijn, en na 14 dagen was er dus geen verschil tussen placebo en medicijnen, maar na 28 dagen wel (maar niet voor ivermectine).![]()
Aha, weer een hoop algemene kritiek op papers die niet gelezen zijn.
Het is net een kanon met hagel recht omhoog afschieten: je raakt vast wel iets, maar natuurlijk mist alles het niet-bestaande doel volledig.Huilen dan.![]()
Gelachen om deze baarlijke nonsens.quote:Op dinsdag 27 december 2022 23:15 schreef ludovico het volgende:
En mensen met een titel geven niet graag op elkaar af, professoren zijn soft naar elkaar, maar hey, hoop mening.Huilen dan.![]()
![]()
Ik zit niet op het forum om het met iedereen eens te zijn en als ik het ergens mee oneens ben zeg ik er graag wat van.
Dat is ook omdat wat in het bovenstaande filmpje genoemd wordt iets is om tegen te strijden, wat deze man zag, zag ik ook op het forum, en op basis van echte slappe koek, dat is mijn mening.
Twee zaken zijn heel interessant in mij beleving daarin:
1. Men kan blijkbaar heel gemakkelijk extreem gaan denken (volgens mijn eigen normen).
2. Het is schier onmogelijk om mensen te overtuigen van een ander verhaal, overtuiging loopt via autoriteit in plaats van argumentatie."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Jij bent ruis. Je eigen comment mist de bal volledig, over hagel gesproken.quote:Op dinsdag 27 december 2022 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
Aha, weer een hoop algemene kritiek op papers die niet gelezen zijn.
Het is net een kanon met hagel recht omhoog afschieten: je raakt vast wel iets, maar natuurlijk mist alles het niet-bestaande doel volledig.Ik vind dat professoren soft naar elkaar zijn, dat is een mening, mijn mening is nonsense. Okay, heb je nog wat inhoudelijks te melden waarom dat fout zou zijn, voorbeelden ofzo, of blijft het bij je eigen overtuiging?quote:Op dinsdag 27 december 2022 23:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gelachen om deze baarlijke nonsens."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Bij double blind weet de arts niet wat die toediend.quote:Op dinsdag 27 december 2022 23:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de onderzoeksmethode te maken? Tijdens het onderzoek moet vaak niemand beter gemaakt worden, zeker bij vaccin onderzoek niet. Bij onderzoek naar een nieuwe behandelmethode voor kanker is dat iets anders, en dan is er sowieso nooit een placebo, maar een ander behandeltype tegen welke het vergeleken wordt.
Maar hier kijkt men naar of iets uberhaupt werkt, omdat daar veel twijfels over zijn, en na 14 dagen was er dus geen verschil tussen placebo en medicijnen, maar na 28 dagen wel (maar niet voor ivermectine).
Dat heeft dat met dat type onderzoek te maken."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Zo, bedtijd, genoeg leesvoer achter gelaten."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het Pfizer vaccin beschermde in Hong Kong toch heel behoorlijk tegen ernstig ziek worden en overlijden door Omikron.![]()
Je kunt zenden omdat je wilt zenden of afstemmen op de ontvanger en in gesprek gaan.quote:Op dinsdag 27 december 2022 23:35 schreef ludovico het volgende:
Zo, bedtijd, genoeg leesvoer achter gelaten.
Jouw doel is helder ermee
Dat is geen overtuiging, maar ervaring. En dat is niet alleen in mijn vakgebied zo.quote:Op dinsdag 27 december 2022 23:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij bent ruis. Je eigen comment mist de bal volledig, over hagel gesproken.
[..]
Ik vind dat professoren soft naar elkaar zijn, dat is een mening, mijn mening is nonsense. Okay, heb je nog wat inhoudelijks te melden waarom dat fout zou zijn, voorbeelden ofzo, of blijft het bij je eigen overtuiging?
Als jij het idee hebt dat wetenschappers de opvattingen van collega-wetenschappers, op basis van argumenten, niet keihard onderuit durven te halen dan heb je er bijzonder weinig van begrepen.Huilen dan.![]()
Kijk vriend, jij hebt een bron en de ander -waaronder ik- niet. Een simpele engelse kreet van een bewering in google die leidt naar een bron die onze claim ondersteunt is zo gedaan. Maar wat voor zin heeft het? Ga je pdfjes doorspitten met al die statistiek en modellen?quote:Op dinsdag 27 december 2022 21:57 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik kan blijkbaar wel papers delen. Das wel een verschil. Jij komt niet verder dan "behoorlijk wat aanwijzing".
Wat vond jij van van het Pienter onderzoek dat met grote regelmaat door van Dissel werd aangegrepen om de (on)zin van mondkapjes aan te tonen?
Wat ik bedoel te zeggen is dat er bronnen zijn die beide stellingen ondersteunen. Daarom ben en blijf ik van mening dat op dossier corona de "wetenschap" er een gore bende van heeft gemaakt. Wetenschap heb ik tussen haakjes gezet omdat ik vind dat er berhaupt geen wetenschap is gevoerd op dit dossier, het is meer een mixje van politiek, persoonlijke voorkeuren, en een zooi middelmatige wetenschappers die decennia niet in beeld zijn geweest die als mollen uit de grond schoten. Die combinatie heeft geleid tot een toxische reactie waar het gedrocht van corona maatregelen uit voort is gekomen.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Qft.quote:Op woensdag 28 december 2022 00:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kijk vriend, jij hebt een bron en de ander -waaronder ik- niet. Een simpele engelse kreet van een bewering in google die leidt naar een bron die onze claim ondersteunt is zo gedaan. Maar wat voor zin heeft het? Ga je pdfjes doorspitten met al die statistiek en modellen?
Wat vond jij van van het Pienter onderzoek dat met grote regelmaat door van Dissel werd aangegrepen om de (on)zin van mondkapjes aan te tonen?
Wat ik bedoel te zeggen is dat er bronnen zijn die beide stellingen ondersteunen. Daarom ben en blijf ik van mening dat op dossier corona de "wetenschap" er een gore bende van heeft gemaakt. Wetenschap heb ik tussen haakjes gezet omdat ik vind dat er berhaupt geen wetenschap is gevoerd op dit dossier, het is meer een mixje van politiek, persoonlijke voorkeuren, en een zooi middelmatige wetenschappers die decennia niet in beeld zijn geweest die als mollen uit de grond schoten. Die combinatie heeft geleid tot een toxische reactie waar het gedrocht van corona maatregelen uit voort is gekomen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Vaccin effectiviteit voor Omicron was niet in te schatten volgens je eigen bron.quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:27 schreef Rolfieo het volgende:
Ik zou daar wel eens de bronnen van willen zien.
This study shows that in previously infected individuals, completing a primary vaccination series was associated with a significant protection against SARS-CoV-2 reinfection compared with no vaccination. Even though vaccination seems to protect to a lesser degree against reinfection with the Omicron variant, these findings are of public health relevance as they show that previously infected individuals still benefit from COVID-19 vaccination in all three variant periods.
Meaning These findings suggest that for twice-vaccinated individuals with prior non-Omicron SARS-CoV-2 infection, a third mRNA vaccine dose may add limited protection against Omicron-associated hospitalization.
Het oude mRNA vaccin werkt zeker minder bij Omikron, maar werkt nog steeds. Immers in April was er nog gewoon een booster meegegeven.Influenza legt al decennia een bepaald pad af op het Noordelijk halfrond.quote:Ik moet dus zelf maar googlen gaan gebruiken om het zelf te gaan opzoeken?
Ik denk dat je dit pas gelooft wanneer je het zelf hebt opgezocht.
Dat er tijdens de corona periode amper sprake was van griep neemt niet weg dat de griepperiodes zich voordien telkens in dezelfde seizoenen voordeden.Het hele punt is dat je wellicht over het algemeen betrouwbare sties noemt, maar dat diezelfde sites zelf aangeven de info niet te kunnen bevestigen, wegens anonieme bronnen, onbevestigde bronnen, geen antwoord gekregen bij navraag.quote:Ik kan nog betrouwbare sites aanleveren, maar jij kan geen enkele bron aanleveren over je griep claim.
Dat is eigenlijk het hele punt.
Ik hoef mijn griep claim niet te staven met bronnen, gezien deze (zoals bekend buiten de covid periode) zich telkens in dezelfde periode aandiende.
Het is een algemeen bekend gegeven.
Vwb China:
冬季是流行感冒、呼吸道病毒、新冠病毒肆虐的季节,最近全国各地气温下降明显,流感高发同时叠加新冠疫情,每个人的呼吸道都面临严峻考验
https://k.sina.cn/article(...)wn7.html?from=health
vertalingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt je voorstellen dat in China, waar in 2020 en 2021 nauwelijks griep voorkwam en covid snel onder controle was, veel zwakkere ouderen die anders misschien niet meer in leven waren geweest zich heden geconfronteerd zien met respiratoire virussen (waaronder griep, zonder dat velen daarvoor gevaccineerd te zijn).![]()
Jazeker.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:55 schreef Molo het volgende:
Heeft @:za overigens al gelezen dat China weer echt open gaat voor buitenlanders?
Maar dat was het punt niet, de Chinezen kunnen hier zonder enige vorm van controle, PRC test of quarantaine binnenreizen, vliegtuigen vol, met volgens anonieme bronnen 250 miljoen besmettingen aldaar.
Wat vind jij daarvan Molo?
[ Bericht 10% gewijzigd door Za op 28-12-2022 07:51:09 ]![]()
Sam Brokken?quote:Op woensdag 28 december 2022 14:50 schreef nostra het volgende:
https://youtube.com/shorts/AbKPCo_QLVo
Hele uitzending
Dat is die gast die vorig jaar in Belgi bij de hogeschool ontslagen is omdat die de werking van de vaccins in twijfel trok. En daarna maar naar India gemigreerd is.
Held van de Vlaamse anti-beweging. En geliefd bij het BPOC en De andere Krant.
[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 28-12-2022 15:35:09 ]"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En grotendeels gelijk bleek te hebben h.quote:Op woensdag 28 december 2022 15:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Sam Brokken?
Dat is die gast die vorig jaar in Belgi bij de hogeschool ontslagen is omdat die de werking van de vaccins in twijfel trok.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/24/check-zevende-dag/When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hij zal af en toe best gelijk gekregen hebben.quote:Op woensdag 28 december 2022 16:08 schreef nostra het volgende:
[..]
En grotendeels gelijk bleek te hebben h.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/24/check-zevende-dag/
Of je vindt dat ie grotendeels gelijk heeft, moet je zelf weten. Zelf ben ik niet zo van De andere Krant en de BPOC enzo. Hij stelt oa dat er wellicht miljoenen mensen in Europa door het vaccin overleden zijn.Bronquote:Gezondheidswetenschappen Sam Brokken stelde tegenover de BPOC dat “algemeen bekend” is dat slechts 1 tot 10 procent van de sterfgevallen door vaccinatie wordt gemeld, “ofwel 90 tot 99 procent blijft onvermeld omdat nabestaanden het om allerlei redenen niet melden.”
Tevens twijfelt hij of de vaccins berhaupt wel echt geholpen hebben.
De Andere Krant, Blckbx, BPOC..ze zullen allemaal wel eens gelijk gehad hebben. Maar kijk/lees jij dat soort uitzendingen?
Ik heb het in het begin nog wel eens gedaan.
[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 28-12-2022 16:35:57 ]"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nou ja, hij werd (vermeend) ontslagen naar aanleiding van de uitspraken in dat gesprek. Die door de VRT zelf, met nuance, worden onderschreven.quote:Op woensdag 28 december 2022 16:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij zal af en toe best gelijk gekregen hebben.
Of je vindt dat ie grotendeels gelijk heeft, moet je zelf weten. Zelf ben ik niet zo van De andere Krant en de BPOC enzo. Hij stelt oa dat er wellicht miljoenen mensen in Europa door het vaccin overleden zijn.
[..]
Bron
De Andere Krant, Blckbx, BPOC..ze zullen allemaal wel eens gelijk gehad hebben. Maar kijk/lees jij dat soort uitzendingen?
Ik heb het in het begin nog wel eens gedaan.
Dat vind ik juist wel illustratief aan die tijd, waarin elk scepticisme je meteen een paria maakte aan de ene kant en een held aan de andere (wappie)kant.
De Nieuwe Wereld is wat dat betreft een verademing door juist alle invalshoeken ruimte te laten. Een objectieve waarheid bestaat in die conceptuele discussie berhaupt niet.
Wat er in De Andere Krant en dergelijke allemaal voor lulkoek staat lees ik dan weer niet.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
Forum Opties Forumhop: Hop naar: