quote:
Op vrijdag 23 december 2022 19:50 schreef Tijn het volgende:Het is gewoon een manier om kritiek voor te zijn, volgens mij een vrij standaard debattechniek. In plaats van te wachten op een vraag die wellicht je verhaal in diskrediet brengt, trek je zelf al iets in twijfel. Om die vraag dan vervolgens gelijk de kop in te kunnen drukken, waardoor je hoopt per saldo beter uit de bus te komen.
Zou kunnen.
Ik heb er vandaag ook nog eens over gedacht, en ik heb het idee dat het een manier is voor iemand om zijn of haar punt te maken.
In een gewone zin is het vrijwel krachteloos, bv: "Ik eet weleens avocado's".
Maar:
"Eet ik weleens advocado's?"
"Ja zeker!"
Er zit wat meer kracht door iets in een vraagstelling en antwoord manier te zeggen, het is nadrukkelijker, waardoor het bv intimiderender zou kunnen zijn of de persoon ten onrechte denkt overwicht te hebben in het gesprek, of interessanter te zijn.
Mensen die media training krijgen, zoals voetballers doen het ook heel vaak, maar ook of misschien vooral mensen die zich in het nauw gedrukt voelen, want bij een overwinning hoor je de voetballers zichzelf veel minder vaak vragen stellen en beantwoorden.
Ik denk toch een manier om met onmacht om te gaan ergens en zoals jij zegt kritiek voor te zijn in sommige gevallen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Za op 24-12-2022 05:52:50 ]