Dan heb je vast betrouwbare bronnen van je claim?quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sure buddy. Dezelfde symptomen ook voor anderen. Schijnt behoorlijk wat aanwijzing te zijn voor psycho somatisch. En ja, dat geloof ik gelijk, want van een serieus probleem op macro niveau is geen enkele sprake. Nooit aantoonde dat covid die papieren van die specifieke symptomen heeft verergerd.
Beide bestaatquote:Op dinsdag 27 december 2022 20:05 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Dan heb je vast betrouwbare bronnen van je claim?
En kom niet met "A Longitudinal Study of COVID-19 Sequelae and Immunity: Baseline Findings", want dat is een hele slechte studie.
Dat jij dat gelooft is best mogelijk en wil ik ook best geloven.
Dat kan ook betekenen dat je niet begrijpt hoe complex long covid is, of wat de klachten nu precies zijn.
In deze twitter threat staan de nodige Long Covid onderzoeken.
[ twitter ]
Mooi over Nature wat ook het nodige aanpast in je lichaam.
SARS-CoV-2 is associated with changes in brain structure in UK Biobank
Gastrointestinal symptoms and fecal shedding of SARS-CoV-2 RNA suggest prolonged gastrointestinal infection.
[ twitter ]
Nou, het skippen is op zich óók best prettig hoorquote:Op dinsdag 27 december 2022 20:11 schreef Discombobulate het volgende:
Mag ik nou ook eens een keertje ziek worden?![]()
Echt gewoon nog steeds niet corona gehad.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik je bronnetjes zal moeten lezen voor een inhoudelijke reactie.quote:Op dinsdag 27 december 2022 20:05 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Dan heb je vast betrouwbare bronnen van je claim?
En kom niet met "A Longitudinal Study of COVID-19 Sequelae and Immunity: Baseline Findings", want dat is een hele slechte studie.
Dat jij dat gelooft is best mogelijk en wil ik ook best geloven.
Dat kan ook betekenen dat je niet begrijpt hoe complex long covid is, of wat de klachten nu precies zijn.
In deze twitter threat staan de nodige Long Covid onderzoeken.
[ twitter ]
Mooi over Nature wat ook het nodige aanpast in je lichaam.
SARS-CoV-2 is associated with changes in brain structure in UK Biobank
Gastrointestinal symptoms and fecal shedding of SARS-CoV-2 RNA suggest prolonged gastrointestinal infection.
[ twitter ]
"Je bronnetjes", hou op hoorquote:Op dinsdag 27 december 2022 21:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik je bronnetjes zal moeten lezen voor een inhoudelijke reactie.
Maar dat ik eigenlijk al moe word van de matigheid van de papers die altijd gedeeld worden.
In dit land nog echt 0.0 statistische info van gezien. Dat is om een reden.
Ik kan blijkbaar wel papers delen. Das wel een verschil. Jij komt niet verder dan "behoorlijk wat aanwijzing".quote:Op dinsdag 27 december 2022 21:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik je bronnetjes zal moeten lezen voor een inhoudelijke reactie.
Maar dat ik eigenlijk al moe word van de matigheid van de papers die altijd gedeeld worden.
In dit land nog echt 0.0 statistische info van gezien. Dat is om een reden.
En jij snapt wel meteen als enige alle methodieken over het gehele brede medisch spectrum?quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben trots op je.
Kan je ook papers lezen en heb je een begrip van methodieken?
Nou, mentaal gaat het even wat minder lekker dus dat weekje thuis lijkt me wel wat. Ook omdat ziek zijn je gewoon wat dichter bij jezelf brengt. Even aan je lichaam zelf denken ipv alles daaromheen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 20:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou, het skippen is op zich óók best prettig hoor
Daar ben je ook wel even mee bezig. Irritant wel papers droppen als retorisch trucje.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:12 schreef Momo het volgende:
[..]
En jij snapt wel meteen als enige alle methodieken over het gehele brede medisch spectrum?
Nee ik begrijp statistiek, begrijp waar biases vandaan komen en herken problemen in de methodiek, vaak.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:12 schreef Momo het volgende:
[..]
En jij snapt wel meteen als enige alle methodieken over het gehele brede medisch spectrum?
Nouja beter een bron/onderbouwing voor je claim geven dan termen als "heb ik ergens lezen" , "dat is zo".quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daar ben je ook wel even mee bezig. Irritant wel papers droppen als retorisch trucje.
Nee maar alles wat praktisch pure statistiek is wel. En dat zijn veel van die onderzoeken.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Daarmee begrijp je niet meteen alle statistiek en methodiek in verschillende vakgebieden.
Ik heb WO gedaan bèta met o.a. delen statistiek. Zoiets in die papers is best veel hoor. Ik snap dat echt niet allemaal vanaf de get go. De auteurs van die papers weten dat ook allemaal niet. Wordt allemaal samen gedaan en voor de statistiek is er wel een wiskunde mannetje.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee maar alles wat praktisch pure statistiek is wel. En dat zijn veel van die onderzoeken.
Weleens gedaan, ja, maar dat heeft weinig overtuigingskracht, als je ergens bias in vindt krijg je toch een beetje de discussie "ik denk dat het meevalt met die bias" VS "ik denk van niet."quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb WO gedaan bèta met o.a. delen statistiek. Zoiets in die papers is best veel hoor. Ik snap dat echt niet allemaal vanaf de get go. De auteurs van die papers weten dat ook allemaal niet. Wordt allemaal samen gedaan en voor de statistiek is er wel een wiskunde mannetje.
Je moet echt flink kauwen op die materie. Maar goed, dan moet je het ook zeker goed onderbouwen en aan ons hier uitleggen.
Er zit zo veel meer aan een paper dan snappen wat een bv p-value is of een verdeling (nouja de meeste). Ieder vakgebied heeft echt zijn moeilijkheden die niet zo maar iedereen kan oppakken. Met een wetenschappelijke achtergrond kun je beter papers lezen dan iemand die dat niet heeft. Maar echt begrijpen doe je het toch niet helemaal buiten je eigen vakgebied.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee maar alles wat praktisch pure statistiek is wel. En dat zijn veel van die onderzoeken.
Econometristen voeren de statistische onderzoeken vaak uit voor medisch onderzoekers. Omdat zij er meer kennis van hebben.
Worden volop ingehuurd door universitaire medische centra.
Goed zo diep zit ik er niet in, maar statistici zijn ondergewaardeerd binnen de gehele covid crisis.
Nou wel als het statistiek is over een concreet item waar een leek zich goede voorstellingen bij kan maken.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zit zo veel meer aan een paper dan snappen wat een bv p-value is of een verdeling (nouja de meeste). Ieder vakgebied heeft echt zijn moeilijkheden die niet zo maar iedereen kan oppakken. Met een wetenschappelijke achtergrond kun je beter papers lezen dan iemand die dat niet heeft. Maar echt begrijpen doe je het toch niet helemaal buiten je eigen vakgebied.
Om data te kunnen duiden heb je wel inhoudelijke/sectorale kennis nodigquote:Op dinsdag 27 december 2022 22:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou wel als het statistiek is over een concreet item waar een leek zich goede voorstellingen bij kan maken.
Zoals de definitie long covid en dan turfen groep A VS Groep B. En de methode hoe ze die groepsindeling gemaakt hebben.
Of IC opnames of ziekenhuisopnames.
Daar heb je geen medische opleiding voor nodig.
Of R getal. Aantal besmettingen. Etc.
Mag ik jou dan vragen of je dit dan wel het vakgebied medisch vindt of dat dit gewoon statistiek is? Want statistici hebben hier echt een beter gevoel over dan virologen.
Als jij je daar geen voorstelling bij kan maken prima hoor.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Om data te kunnen duiden heb je wel inhoudelijke/sectorale kennis nodig
Wat is het getal achter een IC opname, wat betekent een besmetting, etc.
Dat zeg ik dan ook nadrukkelijk niet volgens mijquote:Op dinsdag 27 december 2022 22:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als jij je daar geen voorstelling bij kan maken prima hoor.
Mij overtuig je niet dat je die kennis pas hebt na een medische opleiding.
Nouja het is wel problematisch vind ik, wetenschappers worden een soort hoge priesters gemaakt maar het zijn ook gewoon mensen. Laten we vooral doen alsof niemand het kan begrijpen tenzij jarenlange studie.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook nadrukkelijk niet volgens mij
Voel je niet zo aangevallen joh
Nee ik zeg dat het aantal slappe papers dat gedeeld wordt op Fok nogal hoog ligt. Vraag me soms af of degene die het deelt veel verder is gekomen dan de abstract van het onderzoek.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:46 schreef capricia het volgende:
Het is ook wel een dooddoener.
Gechargeerd:
'ik heb verstand van statistiek, en jullie allemaal lekker niet. Daarom hoef ik jullie bronnen niet te lezen'
Dan denk ik: Wat doe je hier dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |