SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronSPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Tja, dat valt onder verbanden zien die er niet per se zijn. Volgens je link wordt gordelroos veroorzaakt door reactivatie van een virus, dat in je lichaam achterblijft na een waterpokken infectie. Je zou dus kunnen bepleiten dat we moeten vaccineren tegen waterpokken.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:43 schreef Wouter2006 het volgende: [..] Vandaar ook mijn reactie in eerdere post: Okay het is niet allemaal 'officieel' vastgesteld maar het is wel allemaal kort na vaccinatie gekomen, ik vind dat geen toeval.
zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Het is ook onbekend of het vaccin aardbevingen veroorzaakt.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:46 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Dus de mogelijkheid is er dat het wel kan.
Dus de mogelijkheid is er dat het wel kan.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Het ging om de laatste alinea op die pagina (over coronavaccinatie):quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dat valt onder verbanden zien die er niet per se zijn. Volgens je link wordt gordelroos veroorzaakt door reactivatie van een virus, dat in je lichaam achterblijft na een waterpokken infectie. Je zou dus kunnen bepleiten dat we moeten vaccineren tegen waterpokken.quote:Er zijn enkele gevallen in de literatuur beschreven van gordelroos na coronavaccinatie
Het ging hierbij om mannen en vrouwen van verschillende leeftijden [1-6, 9, 13-29]. De meeste mensen waren ouder dan 40 jaar. Sommige mensen hadden ook een andere aandoening zoals hoge bloeddruk of reuma. Ook zaten er mensen tussen die al eerder gordelroos hebben gehad. In de meeste gevallen was gordelroos mild en ging het vanzelf over. Klachten ontstonden meestal binnen twee weken en kwamen voor na de eerste of tweede coronavaccinaties van Pfizer/BioNTech, Moderna of AstraZeneca. Het is niet duidelijk of de vaccins de aandoening veroorzaakt hebben [7, 8, 10, 11].![]()
Er zijn enkele gevallen in de literatuur beschreven van gordelroos na coronavaccinatiequote:Op dinsdag 20 december 2022 16:51 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Het ging om de laatste alinea op die pagina (over coronavaccinatie):
[..]
Het ging hierbij om mannen en vrouwen van verschillende leeftijden [1-6, 9, 13-29]. De meeste mensen waren ouder dan 40 jaar. Sommige mensen hadden ook een andere aandoening zoals hoge bloeddruk of reuma. Ook zaten er mensen tussen die al eerder gordelroos hebben gehad. In de meeste gevallen was gordelroos mild en ging het vanzelf over. Klachten ontstonden meestal binnen twee weken en kwamen voor na de eerste of tweede coronavaccinaties van Pfizer/BioNTech, Moderna of AstraZeneca. Het is niet duidelijk of de vaccins de aandoening veroorzaakt hebben [7, 8, 10, 11].zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Niet duidelijk, dus het kan wel of niet de oorzaak zijn, meer onderzoek nodig, bla bla..quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er zijn enkele gevallen in de literatuur beschreven van gordelroos na coronavaccinatie
Het ging hierbij om mannen en vrouwen van verschillende leeftijden [1-6, 9, 13-29]. De meeste mensen waren ouder dan 40 jaar. Sommige mensen hadden ook een andere aandoening zoals hoge bloeddruk of reuma. Ook zaten er mensen tussen die al eerder gordelroos hebben gehad. In de meeste gevallen was gordelroos mild en ging het vanzelf over. Klachten ontstonden meestal binnen twee weken en kwamen voor na de eerste of tweede coronavaccinaties van Pfizer/BioNTech, Moderna of AstraZeneca. Het is niet duidelijk of de vaccins de aandoening veroorzaakt hebben [7, 8, 10, 11].
Mijn gevoel zegt de oorzaak dus let's agree to disagree.![]()
Het is natuurlijk helemaal prima dat jij je eigen mening daarover op nahoudt, maar dat jouw gevoel iets zegt, betekent niet dat de rest van de wereld daarin mee moet gaan.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:06 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Niet duidelijk, dus het kan wel of niet de oorzaak zijn, meer onderzoek nodig, bla bla..
Mijn gevoel zegt de oorzaak dus let's agree to disagree.
Bij Lareb wordt alles gemeld waarvan mensen zouden kunnen denken dat het eventueel iets van een bijwerking zou kunnen zijn van een medicijn. Het feit dat het daar vermeld wordt, zegt dus niet per se iets. Daarna komt eventueel onderzoek, als men daar aanleiding toe ziet. En dan kan blijken dat het inderdaad een bijwerking was.
Of gewoon toeval.
Agree to disagree is prima, maar je kunt dan dus niet met jouw gevoel bediscussieren dat de vaccins onveilig zijn.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ik vraag ook niet de rest van de wereld om daarin mee te gaan, hoe je daar weer nu bij komt..quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is natuurlijk helemaal prima dat jij je eigen mening daarover op nahoudt, maar dat jouw gevoel iets zegt, betekent niet dat de rest van de wereld daarin mee moet gaan.
Bij Lareb wordt alles gemeld waarvan mensen zouden kunnen denken dat het eventueel iets van een bijwerking zou kunnen zijn van een medicijn. Het feit dat het daar vermeld wordt, zegt dus niet per se iets. Daarna komt eventueel onderzoek, als men daar aanleiding toe ziet. En dan kan blijken dat het inderdaad een bijwerking was.
Of gewoon toeval.
Agree to disagree is prima, maar je kunt dan dus niet met jouw gevoel bediscussieren dat de vaccins onveilig zijn.
Ik geef alleen aan hoe ik eraan sta.
Maar ik snap dat dat hier niet op prijs wordt gesteld (eigenlijk alleen pro-covid-vaccinatie), dus laat ik mezelf wel uit.![]()
Het levert iig weinig interessante discussies op als het enkel om feitenvrije gevoelens gaat.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:19 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ik vraag ook niet de rest van de wereld om daarin mee te gaan, hoe je daar weer nu bij komt..
Maar ik snap dat dat hier niet op prijs wordt gesteld (eigenlijk alleen pro-covid-vaccinatie), dus laat ik mezelf wel uit.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Klopt, daarom is er BNW.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het levert iig weinig interessante discussies op als het enkel om feitenvrije gevoelens gaat.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
En toch zitten we hier al in topic nummer 2714. Genoeg feitenvrije gevoelens discussies voorbij gekomen hier.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het levert iig weinig interessante discussies op als het enkel om feitenvrije gevoelens gaat.![]()
Mijn gevoel zegt dat je gelijk hebt. Maar af en toe komt er gelukkig wel een (nieuws)feitje langs.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En toch zitten we hier al in topic nummer 2714. Genoeg feitenvrije gevoelens discussies voorbij gekomen hier.And what rough beast, its hour come round at last,
Nee hoor, helemaal niet alleen pro-vaccinatie. Wel pro-wetenschap en pro-argumenten die verder gaan dan "ik heb het gevoel dat". We doen het hier vrij aardig op feiten. Als je daarmee komt, is een gesprek zeker mogelijk.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:19 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ik vraag ook niet de rest van de wereld om daarin mee te gaan, hoe je daar weer nu bij komt..
Maar ik snap dat dat hier niet op prijs wordt gesteld (eigenlijk alleen pro-covid-vaccinatie), dus laat ik mezelf wel uit.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Klopt, het onderscheid met dezelfde topic op BNW was soms erg klein.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En toch zitten we hier al in topic nummer 2714. Genoeg feitenvrije gevoelens discussies voorbij gekomen hier.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
De oorzaak van gordelroos is bekend, dat is het herpes virus dat waterpokken veroorzaakt en daarna in je lichaam sluimert.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:06 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Niet duidelijk, dus het kan wel of niet de oorzaak zijn, meer onderzoek nodig, bla bla..
Mijn gevoel zegt de oorzaak dus let's agree to disagree.
Die kan op latere leeftijd van tijd tot tijd opvlammen, en dan heb je gordelroos.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Nou ja, feit is dat mijn vrouw zieker was van Covid met vaccinaties dan ik zonder vaccinaties.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, helemaal niet alleen pro-vaccinatie. Wel pro-wetenschap en pro-argumenten die verder gaan dan "ik heb het gevoel dat". We doen het hier vrij aardig op feiten. Als je daarmee komt, is een gesprek zeker mogelijk.
Dus ja, waarom zou ik vertrouwen hebben in dit vaccin?![]()
Omdat het op zichzelf niet zoveel zegt, jouw observatie van twee mensen die covid hebben doorgemaakt.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:06 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Nou ja, feit is dat mijn vrouw zieker was van Covid met vaccinaties dan ik zonder vaccinaties.
Dus ja, waarom zou ik vertrouwen hebben in dit vaccin?
En je mag er best niet zoveel vertrouwen in hebben, maar zeggen dat ze niets doen en onveilig zijn en op vaccinatieschade hameren is dan weer vers twee.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Als je naar de cijfers kijkt, dan blijkt onder de ernstig zieken het percentage ongevaccineerden het hoogste te zijn, terwijl ze sterk in de minderheid zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:06 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Nou ja, feit is dat mijn vrouw zieker was van Covid met vaccinaties dan ik zonder vaccinaties.
Dus ja, waarom zou ik vertrouwen hebben in dit vaccin?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Nou, laten we idd eens eerlijk zijn.quote:En laten we eerlijk wezen; 5 vaccinaties in 19 maanden kan toch niet heel gezond zijn?
Dat kan prima gezond zijn, afhankelijk van vaccinatie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:46 schreef miss_sly het volgende:
Jij VINDT dat geen toeval, maar dat betekent niet zo heel veel.
Er zijn ook mensen die kort na vaccinatie een auto-ongeluk hebben gehad of in hun vinger hebben gesneden tijdens het koken. Er is gewoon 'een leven' na vaccinatie, en daarin kan gewoon weer van alles gebeuren, net als voor vaccinatie.Misschien kun je je denigrerende uitingen beperken voor de eigen kring, want jouw mening betekent voor mij nl totaal niets.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:14 schreef miss_sly het volgende:
Het is natuurlijk helemaal prima dat jij je eigen mening daarover op nahoudt, maar dat jouw gevoel iets zegt, betekent niet dat de rest van de wereld daarin mee moet gaan.
We zijn hier op een forum weet je nog, waar ieder vrijelijk zijn mening geeft en ervaringen deelt, en het geen pas geeft wanneer iemand als jij komt vertellen dat de mening van deze persoon niet veel betekent, niemand daar in mee hoeft te gaan, en met een belachelijke vergelijking komt.
Je valt hier een user aan die nav een vraagstelling, gewoon heel rustig wat voorbeelden geeft uit de eigen omgeving, zonder daarbij naargeestig te zijn of opruiiend.
Je moest eens weten wat er zoal geschreven wordt online vwb vaccinschade, en ik heb totaal niet de behoefte om ook maar iets daarvan hierheen te halen en mensen daarmee misschien onnodig te kwetsen of angst aan te jagen.
Sterker nog, ik vind die hele hunt op vaccinschade door bepaalde groepen ongevaccineerden walgelijk.
Maar hoe jij je hier gedraagt is echt volkomen ongepast. Wie denk je dat je bent zeg.![]()
Je verzint echt dingen die er niet zijn. Iets met een pot en een ketel hierzo hoorquote:Op dinsdag 20 december 2022 20:04 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Misschien kun je je denigrerende uitingen beperken voor de eigen kring, want jouw mening betekent voor mij nl totaal niets.
We zijn hier op een forum weet je nog, waar ieder vrijelijk zijn mening geeft en ervaringen deelt, en het geen pas geeft wanneer iemand als jij komt vertellen dat de mening van deze persoon niet veel betekent, niemand daar in mee hoeft te gaan, en met een belachelijke vergelijking komt.
Je valt hier een user aan die nav een vraagstelling, gewoon heel rustig wat voorbeelden geeft uit de eigen omgeving, zonder daarbij naargeestig te zijn of opruiiend.
Je moest eens weten wat er zoal geschreven wordt online vwb vaccinschade, en ik heb totaal niet de behoefte om ook maar iets daarvan hierheen te halen en mensen daarmee misschien onnodig te kwetsen of angst aan te jagen.
Sterker nog, ik vind die hele hunt op vaccinschade door bepaalde groepen ongevaccineerden walgelijk.
Maar hoe jij je hier gedraagt is echt volkomen ongepast. Wie denk je dat je bent zeg.![]()
![]()
Ik ben hier mod, en in COR is het de bedoeling zaken wel te onderbouwen met feiten en niet met gevoel.quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:04 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Misschien kun je je denigrerende uitingen beperken voor de eigen kring, want jouw mening betekent voor mij nl totaal niets.
Maar hoe jij je hier gedraagt is echt volkomen ongepast. Wie denk je dat je bent zeg.
Verder ga ik hier geen woorden aan vuil maken. Zoek maar iemand anders die zin heeft om op deze manier met je in gesprek te gaan.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De ernstig zieken zijn de kwetsbaren; de moddervette mensen, de mensen met achterliggende kwalen, gevaccineerd of ongevaccineerd.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je naar de cijfers kijkt, dan blijkt onder de ernstig zieken het percentage ongevaccineerden het hoogste te zijn, terwijl ze sterk in de minderheid zijn.
In ieder geval trappen steeds minder mensen in deze vaccinaties. De grote vaccinatie locatie is hier zelfs gesloten, omdat er geen animo meer voor is.
Een ieder moet lekker zelf weten wat die doet en waar die zich goed bij voelt maar waar sommige mensen nog steeds doodsbang zijn voor Covid en eventuele nieuwe varianten maak ik me meer zorgen voor wat al die vaccinaties (uiteindelijk) met de gezondheid doen. Dat is waar ik me zorgen over maak, omdat de meeste van mijn naasten gevaccineerd zijn.
Uiteindelijk vinden jullie het allemaal maar onzin dus laat ik het hier bij.
Ik hoop dat iedereen hier gezond is/blijft op welke manier dan ook.![]()
Als je niet weet wat vaccins zijn en doen kun je je beter goed informeren dan lukraak de angst in schieten en je druk maken eromquote:Op dinsdag 20 december 2022 20:45 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
De ernstig zieken zijn de kwetsbaren; de moddervette mensen, de mensen met achterliggende kwalen, gevaccineerd of ongevaccineerd.
In ieder geval trappen steeds minder mensen in deze vaccinaties. De grote vaccinatie locatie is hier zelfs gesloten, omdat er geen animo meer voor is.
Een ieder moet lekker zelf weten wat die doet en waar die zich goed bij voelt maar waar sommige mensen nog steeds doodsbang zijn voor Covid en eventuele nieuwe varianten maak ik me meer zorgen voor wat al die vaccinaties (uiteindelijk) met de gezondheid doen. Dat is waar ik me zorgen over maak, omdat de meeste van mijn naasten gevaccineerd zijn.
Uiteindelijk vinden jullie het allemaal maar onzin dus laat ik het hier bij.
Ik hoop dat iedereen hier gezond is/blijft op welke manier dan ook.
Neem jij in de tussentijd lekker geen vaccinaties, boeiendOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En wie ben jij om zo fel te reageren?quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je niet weet wat vaccins zijn en doen kun je je beter goed informeren dan lukraak de angst in schieten en je druk maken erom
Neem jij in de tussentijd lekker geen vaccinaties, boeiend
Dat is niet druk maken, dat is zorgen maken om mensen, dat ken jij misschien niet.
[ Bericht 4% gewijzigd door Wouter2006 op 20-12-2022 21:10:10 ]![]()
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:04 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
En wie ben jij om zo fel te reageren?
Dat is niet druk maken, dat is zorgen maken om mensen, dat ken jij misschien niet.
Zullen we dat niet doen?quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:04 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
En wie ben jij om zo fel te reageren?
Dat is niet druk maken, dat is zorgen maken om mensen, dat ken jij misschien niet.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Vaccins hebben ook bij-effecten. En deze al helemaal.quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je niet weet wat vaccins zijn en doen kun je je beter goed informeren dan lukraak de angst in schieten en je druk maken erom
Neem jij in de tussentijd lekker geen vaccinaties, boeiend"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Iedereen en zijn moeder is ziek nu (goh; hoe zou dat nou komen?), ben benieuwd wanneer daar ook mondkapjes en de hele andere rits voor wordt aanbevolen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Nogmaals, van degenen die op dit moment ernstige covid hebben is de overgrote meerderheid ongevaccineerd.quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:45 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
De ernstig zieken zijn de kwetsbaren; de moddervette mensen, de mensen met achterliggende kwalen, gevaccineerd of ongevaccineerd.
Dat jij daar een stigma op plakt doet daar niets van af.Hoezo 'er in trappen'?quote:In ieder geval trappen steeds minder mensen in deze vaccinaties. De grote vaccinatie locatie is hier zelfs gesloten, omdat er geen animo meer voor is.
Dat er minder mensen de herhaalprik halen is omdat er voor de meeste mensen geen noodzaak meer voor is. De pandemie ligt inmiddels achter ons, mede dankzij vaccinatie en anderzijds opgebouwde immuniteit.
Dat wil niet zeggen dat toen de vaccins beschikbaar kwamen, mensen 'er in zijn getrapt '.
Dat soort opmerkingen laat zien dat je er totaal niets van begrijpt.Want in 200 jaar vaccins is het voorgekomen dat mensen op langere termijn gezondheidsschade opliepen?quote:Een ieder moet lekker zelf weten wat die doet en waar die zich goed bij voelt maar waar sommige mensen nog steeds doodsbang zijn voor Covid en eventuele nieuwe varianten maak ik me meer zorgen voor wat al die vaccinaties (uiteindelijk) met de gezondheid doen. Dat is waar ik me zorgen over maak, omdat de meeste van mijn naasten gevaccineerd zijn.
Nope.
Je hebt je gewoon laten vergiftigen door de antivaxxers.
Wat dat betreft ben je te vergelijken met de groep die nu nog doodsbang is voor covid.Tja, jij vindt kennelijk Covid onzin: dat is alleen een dingetje voor moddervette mensen of mensen die wat mankeren...quote:Uiteindelijk vinden jullie het allemaal maar onzin dus laat ik het hier bij.
Ik hoop dat iedereen hier gezond is/blijft op welke manier dan ook.
Maar ondertussen doodsbang voor het vaccin zijn.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Daar is nummer één alvast.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Oh, is altijd rond deze tijd, zeker met dit weer, kou nat, guur..quote:Op woensdag 21 december 2022 06:44 schreef nostra het volgende:
Iedereen en zijn moeder is ziek nu (goh; hoe zou dat nou komen?),Gaat niet gebeuren, want bij Covid werd dat pas aanbevolen toen er een zorginfarct dreigde door het exponentieel toenemen van de ziekenhuisopnames.quote:ben benieuwd wanneer daar ook mondkapjes en de hele andere rits voor wordt aanbevolen.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
THERMONUCLEAR BADWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Dat ontkent ook niemand. Elk vaccin idd, maar ook bijvoorbeeld de paracetamol of andere medicijnen. Dat maakt het niet een slecht middel.quote:Op woensdag 21 december 2022 01:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vaccins hebben ook bij-effecten. En deze al helemaal.![]()
Absoluut, wisselend per soort vaccin, effect op mens etc.quote:Op woensdag 21 december 2022 01:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vaccins hebben ook bij-effecten. En deze al helemaal.
Net als de ellende die je van Covid kunt oplopen verschilt per persoon en je niet alles van tevoren kunt weten en wegen.
Maar die nuances zijn ingewikkeld altijd merk ik bij velen
Miveautjes van:
Maatregelen of den dood.
Vaccins zijn gif.
Covid is een hoax.
Covid is dodelijk voor mij als kwetsbare.
Etcnamaste @Nouk
Ter kennisgeving aangenomen. Doen we verder niks mee.quote:Op woensdag 21 december 2022 06:44 schreef nostra het volgende:
Daar is nummer één alvast.
[ twitter ]
Nu nog steeds personeelstekort. Bijna 3 jaar hebben ze de tijd gehad om mensen te werven en op te leiden. De zorg heeft al die tijd een gigantisch momentum gehad want alles draaide om de zorg. Hoeveel mensen zijn er inmiddels opgeleid? 0?![]()
![]()
De uitstroom is nog steeds groter dan de instroomquote:Op woensdag 21 december 2022 07:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ter kennisgeving aangenomen. Doen we verder niks mee.
Nu nog steeds personeelstekort. Bijna 3 jaar hebben ze de tijd gehad om mensen te werven en op te leiden. De zorg heeft al die tijd een gigantisch momentum gehad want alles draaide om de zorg. Hoeveel mensen zijn er inmiddels opgeleid? 0?![]()
Lekker gewerkt Hans
Gaat natuurlijk niet gebeuren. Logisch ook.quote:Op woensdag 21 december 2022 06:44 schreef nostra het volgende:
Daar is nummer één alvast.
[ twitter ]
Maar wat ik in mijn omgeving wel echt zie, is dat men inderdaad als men ziek is even pas op de plaats maakt. Niet meer toch half ziek werken, op bezoek, verjaardagsfeestjes, etc., en zeker niet naar het verzorgingshuis waar het vol zit met kwetsbare mensen. Ik vind dat wel een goede ontwikkeling. Ook voor de zieke, overigens.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Er is zo'n beetje overal personeelstekort, dat is je bekend?quote:Op woensdag 21 december 2022 07:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ter kennisgeving aangenomen. Doen we verder niks mee.
Nu nog steeds personeelstekort. Bijna 3 jaar hebben ze de tijd gehad om mensen te werven en op te leiden. De zorg heeft al die tijd een gigantisch momentum gehad want alles draaide om de zorg. Hoeveel mensen zijn er inmiddels opgeleid? 0?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ja, dat is me bekend. Maar er is jarenlang gezeken over personeelstekorten in de zorg. “Er is geen blik personeel”. Nu zijn we 3 jaar verder. Waar waren de wervingscampagnes? Wat is er gedaan om meer mensen op te leiden? Is er al iets verbeterd aan de arbeidsvoorwaarden?quote:Op woensdag 21 december 2022 07:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is zo'n beetje overal personeelstekort, dat is je bekend?
Volgens mij niet hè. Er is niets gedaan om die tekorten te verkleinen.![]()
Zeker wel. Het is niet gelukt. Het beroep is bepaald niet aangenamer gemaakt, zoals zoveel beroepen niet meer interessant zijn. De opleidingen zijn gevuld, er gaan alleen nog steeds meer mensen weg dan er starten. Zoals ook in het onderwijs. Er is een probleem dat veel verder reikt dat de zorg.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, dat is me bekend. Maar er is jarenlang gezeken over personeelstekorten in de zorg. “Er is geen blik personeel”. Nu zijn we 3 jaar verder. Waar waren de wervingscampagnes? Wat is er gedaan om meer mensen op te leiden? Is er al iets verbeterd aan de arbeidsvoorwaarden?
Volgens mij niet hè. Er is niets gedaan om die tekorten te verkleinen.
En vergeet ook niet dat personeelsgebrek onder reeds werkend personeel het ook weer moeilijker maakt om nieuw personeel op te leiden, omdat dat toch voor een groot deel begeleid in de praktijk gebeurt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Oh dan is dat het, en puur dat. En ook nog eens niets aan te doen lees ik dus dan kunnen we beter gewoon alles opgeven![]()
Het is wat het isOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Lekker zwart-wit, daar wordt de wereld wel beter vanquote:Op woensdag 21 december 2022 08:31 schreef Molo het volgende:
Oh dan is dat het, en puur dat. En ook nog eens niets aan te doen lees ik dus dan kunnen we beter gewoon alles opgeven![]()
Het is wat het is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Alles dat mislukt maar met de mantel der liefde bedekken en geen steek verder komen zal de wereld ook niet echt veel verder helpen.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lekker zwart-wit, daar wordt de wereld wel beter van"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Dat 'het niet gelukt is' is bovenop de al bestaande arbeidsmarktproblemen, toch vooral echt een ongelooflijk bewust besluit om níet serieus te investeren in personeel. En dan doel ik niet (alleen) op geld, maar ook de effectieve inzet van personeel en het zorgen voor effectiever werken in zorgorganisaties.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lekker zwart-wit, daar wordt de wereld wel beter van
Initiatieven daartoe lopen vast door regelgeving, krijgen deksel op de neus doordat netwerkzorg niet geregeld is en niet gefinancierd kan worden binnen bestaande stelsel, digitalisering is dramatisch, concurrentie en en en en.
Vanuit beleid kan dit prima aangepakt en verbeterd worden, echter is een bewuste keuze gemaakt dit níet te doen.
Niet een beetje of deels, maar gewoon niet.
[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 21-12-2022 08:50:38 ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Oh maar we hebben toch nu een mooie website en Zorgreservisten?
https://wij.nationalezorgreserve.nl
Jazeker! Alleen is de inzet hiervan dan weer onwijs lastig voor zorgorganisaties... Tevens zijn dit mensen die je dan aan mantelzorgertaken etc onttrekt dus eigenlijk is dat ook niet zo gewenst. En hoe moeten verzekeraars dit dan weer vergoeden...
Kortom, inzet hiervan is er amper tot niet
Effect, vrijwel nulOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ben het volledig met je eens hoor, er is echt geen fuck gedaan aan de zorgtekorten. Je had ook constructies kunnen bedenken als 'zolang Corona duurt krijg je 50 procent meer salaris' ofzo. Er is totaal niet creatief nagedacht.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Ging wellicht een stapje te snel voor je.
Dat 'het niet gelukt is' is bovenop de al bestaande arbeidsmarktproblemen, toch vooral echt een ongelooflijk bewust besluit om níet serieus te investeren in personeel. En dan doel ik niet (alleen) op geld, maar ook de effectieve inzet van personeel en het zorgen voor effectiever werken in zorgorganisaties.
Initiatieven daartoe lopen vast door regelgeving, krijgen deksel op de neus doordat netwerkzorg niet geregeld is en niet gefinancierd kan worden binnen bestaande stelsel, digitalisering is dramatisch, concurrentie en en en en.
Vanuit beleid kan dit prima aangepakt en verbeterd worden, echter is een bewuste keuze gemaakt dit níet te doen.
Niet een beetje of deels, maar gewoon niet.![]()
Vertel?quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Volgens mij zit er nog een wereld tussen aan nuance. Maar by all means, ga vooral verder hier met ongenuanceerd klagen en zeiken, hoor. Dan trek ik me weer terug, want daar heb ik echt genoeg van.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Alles dat mislukt maar met de mantel der liefde bedekken en geen steek verder komen zal de wereld ook niet echt veel verder helpen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
quote:Op woensdag 21 december 2022 08:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat 'het niet gelukt is' is bovenop de al bestaande arbeidsmarktproblemen, toch vooral echt een ongelooflijk bewust besluit om níet serieus te investeren in personeel. En dan doel ik niet (alleen) op geld, maar ook de effectieve inzet van personeel en het zorgen voor effectiever werken in zorgorganisaties.
Niet een beetje of deels, maar gewoon niet.Ik zeg dan ook niet dat het allemaal goed is opgezet, effectief is, goed doordacht of wat dan ook. Maar er is niet niets gedaan.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:40 schreef Molo het volgende:
Oh maar we hebben toch nu een mooie website en Zorgreservisten?
https://wij.nationalezorgreserve.nl
Jazeker! Alleen is de inzet hiervan dan weer onwijs lastig voor zorgorganisaties... Tevens zijn dit mensen die je dan aan mantelzorgertaken etc onttrekt dus eigenlijk is dat ook niet zo gewenst. En hoe moeten verzekeraars dit dan weer vergoeden...
Kortom, inzet hiervan is er amper tot niet
Effect, vrijwel nul
Maar goed, zoals ik een post eerder al zeg, ik kap er weer mee hier. Het moet meteen weer op een nare toon, en daar heb ik geen zin in. Ik kan mijn tijd wel beter besteden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik ben hier niet bezig met ongenuanceerd te klagen en te zeiken hoor. Ik constateer alleen dat er wel terecht dingen benoemd moeten worden wil je iets veranderen.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij zit er nog een wereld tussen aan nuance. Maar by all means, ga vooral verder hier met ongenuanceerd klagen en zeiken, hoor. Dan trek ik me weer terug, want daar heb ik echt genoeg van.
Het is me trouwens niet helemaal duidelijk in welke schalen en niveaus op dit moment het grootste manko zit. Ik ben het afgelopen jaar vooral met andere zaken bezig geweest.Het zal denk ik minder in artsen en specialisten zitten en vooral in de handjes er omheen. Omdat er ook nog wel een wereld van verschil zit in hoe je aan het personeel moet komen.
Is er ergens een wat duidelijker beeld waar nu exact de tekorten zitten?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dus eerst praat je over nuance en vervolgens begin je over dat er teveel wordt geklaagd en gezeken. Terwijl mijn post en die van Molo gewoon prima onderbouwd zijn.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij zit er nog een wereld tussen aan nuance. Maar by all means, ga vooral verder hier met ongenuanceerd klagen en zeiken, hoor. Dan trek ik me weer terug, want daar heb ik echt genoeg van.
Lekker genuanceerd. Voor een mod![]()
![]()
Rijen zo ver het oog kan zien bij de crematoria.
Maar officieel maar een paar doden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb 'r er ook al een keer op gewezen.quote:Op woensdag 21 december 2022 09:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dus eerst praat je over nuance en vervolgens begin je over dat er teveel wordt geklaagd en gezeken. Terwijl mijn post en die van Molo gewoon prima onderbouwd zijn.
Lekker genuanceerd. Voor een modA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hou op met dat liegen, er zijn GEEN coronadoden in Chinaquote:Op woensdag 21 december 2022 09:19 schreef capricia het volgende:
Rijen zo ver het oog kan zien bij de crematoria.
Maar officieel maar een paar doden.![]()
[ twitter ]![]()
![]()
https://www.hln.be/buiten(...)telmethode~a83b22cf/stupidity has become as common as common sense was before![]()
Zijn de personen die doden aan het tellen waren in Quatar nu aan het werk in China?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dat koppelquote:Op woensdag 21 december 2022 09:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hou op met dat liegen, er zijn GEEN coronadoden in China![]()
![]()
https://www.hln.be/buiten(...)telmethode~a83b22cf/
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hier juist totaal niet. Mensen spreken gewoon weer rustig af als ze verkouden zijn. In de bios gewoon weer luid snotterende mensen, etc. Het is eigenlijk hoe het voor Corona ook ging. Alleen als ze echt zware griep hebben blijven veel mensen pas thuis. Waarmee ik jouw uitspraak overigens niet wil counteren; het is maar net in welke leeftijdsfase je zit, of met wat voor soort mensen je omgaat. Over verzorgingshuizen kan ik niet echt spreken; ik ken niemand die daar zit of die opzoeken omdat ze iemand kennen daar. Geloof ook wel dat mensen daar ook echt voorzichtiger zijn.quote:Op woensdag 21 december 2022 07:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk niet gebeuren. Logisch ook.
Maar wat ik in mijn omgeving wel echt zie, is dat men inderdaad als men ziek is even pas op de plaats maakt. Niet meer toch half ziek werken, op bezoek, verjaardagsfeestjes, etc., en zeker niet naar het verzorgingshuis waar het vol zit met kwetsbare mensen. Ik vind dat wel een goede ontwikkeling. Ook voor de zieke, overigens.![]()
Dat zie ik hier ook.quote:Op woensdag 21 december 2022 07:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk niet gebeuren. Logisch ook.
Maar wat ik in mijn omgeving wel echt zie, is dat men inderdaad als men ziek is even pas op de plaats maakt. Niet meer toch half ziek werken, op bezoek, verjaardagsfeestjes, etc., en zeker niet naar het verzorgingshuis waar het vol zit met kwetsbare mensen. Ik vind dat wel een goede ontwikkeling. Ook voor de zieke, overigens.
In OV zoals elk winterseizoen wel weer vaker gehoest, genies en gesnotter.. Werken aan de groepsimmuniteit, zeg maar.And what rough beast, its hour come round at last,
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Dat van luid snotterende mensen in het OV is wel herkenbaarquote:Op woensdag 21 december 2022 09:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier juist totaal niet. Mensen spreken gewoon weer rustig af als ze verkouden zijn. In de bios gewoon weer luid snotterende mensen, etc. Het is eigenlijk hoe het voor Corona ook ging. Alleen als ze echt zware griep hebben blijven veel mensen pas thuis. Waarmee ik jouw uitspraak overigens niet wil counteren; het is maar net in welke leeftijdsfase je zit, of met wat voor soort mensen je omgaat. Over verzorgingshuizen kan ik niet echt spreken; ik ken niemand die daar zit of die opzoeken omdat ze iemand kennen daar. Geloof ook wel dat mensen daar ook echt voorzichtiger zijn.. Wat ik wel merk op het werk (en dat is misschien een persoonlijke ervaring), dat het wel acceptabeler is om thuis te blijven als je je niet helemaal lekker voelt en aan het snotteren bent. Eerst was het van kan je toch niet even komen om een paar overleggen te houden? En nu is het van, nee blijf maar thuis, we zorgen wel voor een videobelruimte en dan doen we de overleggen daar, met jou thuis. Terwijl die optie eerder ook wel bestond.
![]()
Wat betreft de zorg zie ik ook niet snel een verandering komen. Er gaat in verhouding steeds minder geld naar de zorg, het wordt gewoon te duur nu de vergrijzing in zet. De babyboomers komen nu in de fase dat ze echt bejaard worden. In verhouding minder werkenden tot over die groep. Lijkt mij nu ook niet perse heel aantrekkelijk om in de zorg te werken tenzij je chirurg of specialist bent ofzo.![]()
![]()
Die bouwen de fotogenieke stukjes buitenland gewoon na in Japan, veel praktischer dan afreizen naar barbarije.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:01 schreef nostra het volgende:
Stuk minder last van Japanners in ieder geval.
[ afbeelding ]
https://www.cnbc.com/2022(...)er-travel-again.htmlAnd what rough beast, its hour come round at last,
Ja het is duidelijk minder heldhaftig geworden om je collega's te besmetten.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat van luid snotterende mensen in het OV is wel herkenbaar. Wat ik wel merk op het werk (en dat is misschien een persoonlijke ervaring), dat het wel acceptabeler is om thuis te blijven als je je niet helemaal lekker voelt en aan het snotteren bent. Eerst was het van kan je toch niet even komen om een paar overleggen te houden? En nu is het van, nee blijf maar thuis, we zorgen wel voor een videobelruimte en dan doen we de overleggen daar, met jou thuis. Terwijl die optie eerder ook wel bestond.
And what rough beast, its hour come round at last,
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Yup, nog steeds veels te weinig aandacht voor de zorg. Kan men beweren dat ze het "geprobeerd" hebben, maar dat is natuurlijk bullshit. Ze hebben gedaan alsof ze het geprobeerd hebben. Als ze echt een oplossing wilden hadden ze die echt wel kunnen vinden/creëren. Het gaat de komende jaren nog veel lastiger worden en als wij in de komende 10-15 jaar nog een keer een vergelijkbare pandemie krijgen gaat het pas goed mis.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:04 schreef Momo het volgende:
Wat betreft de zorg zie ik ook niet snel een verandering komen. Er gaat in verhouding steeds minder geld naar de zorg, het wordt gewoon te duur nu de vergrijzing in zet. De babyboomers komen nu in de fase dat ze echt bejaard worden. In verhouding minder werkenden tot over die groep. Lijkt mij nu ook niet perse heel aantrekkelijk om in de zorg te werken tenzij je chirurg of specialist bent ofzo.![]()
Alle publieke beroepen zitten zwaar in het gedrang helaas.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Yup, nog steeds veels te weinig aandacht voor de zorg. Kan men beweren dat ze het "geprobeerd" hebben, maar dat is natuurlijk bullshit. Ze hebben gedaan alsof ze het geprobeerd hebben. Als ze echt een oplossing wilden hadden ze die echt wel kunnen vinden/creëren. Het gaat de komende jaren nog veel lastiger worden en als wij in de komende 10-15 jaar nog een keer een vergelijkbare pandemie krijgen gaat het pas goed mis.
Er zou een optie moeten zijn waar je aan kunt geven om een paar % extra belasting te betalen voor betere arbeidsvoorwaarden in dat soort beroepen.And what rough beast, its hour come round at last,
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Dat is ook zeker waar, maar het zijn ook de beroepen waar de lonen relatief laag liggen voor het soort belangrijk werk wat men verricht.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alle publieke beroepen zitten zwaar in het gedrang helaas.
Dat is niet alleen een probleem in Nederland natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat NL zelf al naar een oplossing kan gaan zoeken.![]()
"Er is niet niets gedaan maar het is gewoon niet gelukt."quote:Op woensdag 21 december 2022 08:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg dan ook niet dat het allemaal goed is opgezet, effectief is, goed doordacht of wat dan ook. Maar er is niet niets gedaan.
Maar goed, zoals ik een post eerder al zeg, ik kap er weer mee hier. Het moet meteen weer op een nare toon, en daar heb ik geen zin in. Ik kan mijn tijd wel beter besteden.
Dat is dus bullshit èn hebben we als maatschappij de zure vruchten van te plukken.
Dat kun jij dan met bedekkende termen goedpraten en afsluiten, feit blijft dat het bewust beleid is wat enorme consequenties heeft.
Jammer dat je de 'ik heb hier geen zin in en de kracht niet voor' kaart nu speelt als er iets gezegd wordt wat je het niet mee eens bent.
Volksgezondheid is een politiek issue met dito verantwoordelijkheid en sturingsmechanismenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dikgedrukte heb je de crux te pakken ja.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Yup, nog steeds veels te weinig aandacht voor de zorg. Kan men beweren dat ze het "geprobeerd" hebben, maar dat is natuurlijk bullshit. Ze hebben gedaan alsof ze het geprobeerd hebben. Als ze echt een oplossing wilden hadden ze die echt wel kunnen vinden/creëren. Het gaat de komende jaren nog veel lastiger worden en als wij in de komende 10-15 jaar nog een keer een vergelijkbare pandemie krijgen gaat het pas goed mis.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik kan mij ook geen enkele reden voor de geest halen waarom ik in de zorg zou willen werken. De techniek gaat ook steeds meer de kant op waarbij alles 100% volgens de regeltjes moet en de regeltjes en procedures worden steeds strenger.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alle publieke beroepen zitten zwaar in het gedrang helaas.
Er zou een optie moeten zijn waar je aan kunt geven om een paar % extra belasting te betalen voor betere arbeidsvoorwaarden in dat soort beroepen.![]()
Zorg is wel echt een prachtige sector waar je veel verschil kunt maken voor mensen en echt iets kunt bijdragen daarinquote:Op woensdag 21 december 2022 10:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik kan mij ook geen enkele reden voor de geest halen waarom ik in de zorg zou willen werken. De techniek gaat ook steeds meer de kant op waarbij alles 100% volgens de regeltjes moet en de regeltjes en procedures worden steeds strenger.
Je moet lopende band werk daar alleen niet hersenloos door mensen laten doen en de waarde van de menselijke skills optimaal inzetten.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar is dat tweede gedeelte niet een beetje wat ik beschrijf?quote:Op woensdag 21 december 2022 10:32 schreef Molo het volgende:
Zorg is wel echt een prachtige sector waar je veel verschil kunt maken voor mensen en echt iets kunt bijdragen daarin
Je moet lopende band werk daar alleen niet hersenloos door mensen laten doen en de waarde van de menselijke skills optimaal inzetten.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: