Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:04 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
En wie ben jij om zo fel te reageren?
Dat is niet druk maken, dat is zorgen maken om mensen, dat ken jij misschien niet.
Zullen we dat niet doen?quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:04 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
En wie ben jij om zo fel te reageren?
Dat is niet druk maken, dat is zorgen maken om mensen, dat ken jij misschien niet.
Vaccins hebben ook bij-effecten. En deze al helemaal.quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je niet weet wat vaccins zijn en doen kun je je beter goed informeren dan lukraak de angst in schieten en je druk maken erom
Neem jij in de tussentijd lekker geen vaccinaties, boeiend
Nogmaals, van degenen die op dit moment ernstige covid hebben is de overgrote meerderheid ongevaccineerd.quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:45 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
De ernstig zieken zijn de kwetsbaren; de moddervette mensen, de mensen met achterliggende kwalen, gevaccineerd of ongevaccineerd.
Hoezo 'er in trappen'?quote:In ieder geval trappen steeds minder mensen in deze vaccinaties. De grote vaccinatie locatie is hier zelfs gesloten, omdat er geen animo meer voor is.
Want in 200 jaar vaccins is het voorgekomen dat mensen op langere termijn gezondheidsschade opliepen?quote:Een ieder moet lekker zelf weten wat die doet en waar die zich goed bij voelt maar waar sommige mensen nog steeds doodsbang zijn voor Covid en eventuele nieuwe varianten maak ik me meer zorgen voor wat al die vaccinaties (uiteindelijk) met de gezondheid doen. Dat is waar ik me zorgen over maak, omdat de meeste van mijn naasten gevaccineerd zijn.
Tja, jij vindt kennelijk Covid onzin: dat is alleen een dingetje voor moddervette mensen of mensen die wat mankeren...quote:Uiteindelijk vinden jullie het allemaal maar onzin dus laat ik het hier bij.
Ik hoop dat iedereen hier gezond is/blijft op welke manier dan ook.
Oh, is altijd rond deze tijd, zeker met dit weer, kou nat, guur..quote:Op woensdag 21 december 2022 06:44 schreef nostra het volgende:
Iedereen en zijn moeder is ziek nu (goh; hoe zou dat nou komen?),
Gaat niet gebeuren, want bij Covid werd dat pas aanbevolen toen er een zorginfarct dreigde door het exponentieel toenemen van de ziekenhuisopnames.quote:ben benieuwd wanneer daar ook mondkapjes en de hele andere rits voor wordt aanbevolen.
Dat ontkent ook niemand. Elk vaccin idd, maar ook bijvoorbeeld de paracetamol of andere medicijnen. Dat maakt het niet een slecht middel.quote:Op woensdag 21 december 2022 01:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vaccins hebben ook bij-effecten. En deze al helemaal.
Absoluut, wisselend per soort vaccin, effect op mens etc.quote:Op woensdag 21 december 2022 01:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vaccins hebben ook bij-effecten. En deze al helemaal.
Ter kennisgeving aangenomen. Doen we verder niks mee.quote:Op woensdag 21 december 2022 06:44 schreef nostra het volgende:
Daar is nummer één alvast.
[ twitter ]
De uitstroom is nog steeds groter dan de instroomquote:Op woensdag 21 december 2022 07:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ter kennisgeving aangenomen. Doen we verder niks mee.
Nu nog steeds personeelstekort. Bijna 3 jaar hebben ze de tijd gehad om mensen te werven en op te leiden. De zorg heeft al die tijd een gigantisch momentum gehad want alles draaide om de zorg. Hoeveel mensen zijn er inmiddels opgeleid? 0?
Gaat natuurlijk niet gebeuren. Logisch ook.quote:Op woensdag 21 december 2022 06:44 schreef nostra het volgende:
Daar is nummer één alvast.
[ twitter ]
Er is zo'n beetje overal personeelstekort, dat is je bekend?quote:Op woensdag 21 december 2022 07:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ter kennisgeving aangenomen. Doen we verder niks mee.
Nu nog steeds personeelstekort. Bijna 3 jaar hebben ze de tijd gehad om mensen te werven en op te leiden. De zorg heeft al die tijd een gigantisch momentum gehad want alles draaide om de zorg. Hoeveel mensen zijn er inmiddels opgeleid? 0?
Ja, dat is me bekend. Maar er is jarenlang gezeken over personeelstekorten in de zorg. “Er is geen blik personeel”. Nu zijn we 3 jaar verder. Waar waren de wervingscampagnes? Wat is er gedaan om meer mensen op te leiden? Is er al iets verbeterd aan de arbeidsvoorwaarden?quote:Op woensdag 21 december 2022 07:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is zo'n beetje overal personeelstekort, dat is je bekend?
Zeker wel. Het is niet gelukt. Het beroep is bepaald niet aangenamer gemaakt, zoals zoveel beroepen niet meer interessant zijn. De opleidingen zijn gevuld, er gaan alleen nog steeds meer mensen weg dan er starten. Zoals ook in het onderwijs. Er is een probleem dat veel verder reikt dat de zorg.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, dat is me bekend. Maar er is jarenlang gezeken over personeelstekorten in de zorg. “Er is geen blik personeel”. Nu zijn we 3 jaar verder. Waar waren de wervingscampagnes? Wat is er gedaan om meer mensen op te leiden? Is er al iets verbeterd aan de arbeidsvoorwaarden?
Volgens mij niet hè. Er is niets gedaan om die tekorten te verkleinen.
Lekker zwart-wit, daar wordt de wereld wel beter vanquote:Op woensdag 21 december 2022 08:31 schreef Molo het volgende:
Oh dan is dat het, en puur dat. En ook nog eens niets aan te doen lees ik dus dan kunnen we beter gewoon alles opgeven![]()
Het is wat het is
Alles dat mislukt maar met de mantel der liefde bedekken en geen steek verder komen zal de wereld ook niet echt veel verder helpen.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lekker zwart-wit, daar wordt de wereld wel beter van
Dat 'het niet gelukt is' is bovenop de al bestaande arbeidsmarktproblemen, toch vooral echt een ongelooflijk bewust besluit om níet serieus te investeren in personeel. En dan doel ik niet (alleen) op geld, maar ook de effectieve inzet van personeel en het zorgen voor effectiever werken in zorgorganisaties.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lekker zwart-wit, daar wordt de wereld wel beter van
Ben het volledig met je eens hoor, er is echt geen fuck gedaan aan de zorgtekorten. Je had ook constructies kunnen bedenken als 'zolang Corona duurt krijg je 50 procent meer salaris' ofzo. Er is totaal niet creatief nagedacht.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Ging wellicht een stapje te snel voor je.
Dat 'het niet gelukt is' is bovenop de al bestaande arbeidsmarktproblemen, toch vooral echt een ongelooflijk bewust besluit om níet serieus te investeren in personeel. En dan doel ik niet (alleen) op geld, maar ook de effectieve inzet van personeel en het zorgen voor effectiever werken in zorgorganisaties.
Initiatieven daartoe lopen vast door regelgeving, krijgen deksel op de neus doordat netwerkzorg niet geregeld is en niet gefinancierd kan worden binnen bestaande stelsel, digitalisering is dramatisch, concurrentie en en en en.
Vanuit beleid kan dit prima aangepakt en verbeterd worden, echter is een bewuste keuze gemaakt dit níet te doen.
Niet een beetje of deels, maar gewoon niet.
Vertel?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |