Ervaren klachten zijn er zeker, maar niet altijd is Covid de oorzaak ervan.quote:Op maandag 26 december 2022 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee wat je punt is. Objectiviteit en zulks. Long covid bestaat niet?
Of wat wil jij zeggen?
Nee een arts moet kunnen handelen en weten wat iemand krijgt toegediend.quote:Op maandag 26 december 2022 15:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoezo niet? Waarom zou je je beste onderzoeksmethode niet meer gebruiken? Omdat hij niet perfect is?
Ben wel benieuwd waar je dat gelezen hebt, linkje?
Mensen met long covid klachten..quote:Op maandag 26 december 2022 17:15 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat het niet bestaat.
Dat wil misschien alleen zeggen, dat sommige het te complex vinden om te begrijpen. Er is niet 1 type long covid, aangezien het virus je hele lichaam een beetje kan aanvallen of binnen dringen.
Hierdoor is er niet 1 definitie te bepalen voor long covid.
Er zijn vele eigenschappen die passen bij long covid en ook verschillende behandelingsmethodes hierdoor heeft.
Dat het wazig is, wil niet zeggen dat het niet bestaat. Wil alleen zeggen, dat sommige er moeite mee hebben, om dit te begrijpen.
Maar er is toch helemaal niemand hier die zegt dat long covid altijd de oorzaak is van klachten?quote:Op maandag 26 december 2022 22:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Ervaren klachten zijn er zeker, maar niet altijd is Covid de oorzaak ervan.
Wat je zag in trainingsgroepen, die mensen hebben allemaal issues maar ik geloof er geen moer van (en mijn oud collega's ook niet, wordt wel onderzoek naar gedaan maar gaat frigging traag want omstreden en zulks) dat dit allemaal primair covid als oorzaak heeft
Ging even er vanuit gezien je dit zeiquote:Op maandag 26 december 2022 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar er is toch helemaal niemand hier die zegt dat long covid altijd de oorzaak is van klachten?
Als je dat niet zo bedoelde en ik dat wel interpreteerde, excuses.quote:En gerevalideerd met een aantal long covid patiënten qua fysio. En dat was echt niet fijn. Voor die personen.
Het was ook gewoon een hype natuurlijk. Zoals altijd. Precies wat jij zegt, iedereen die vage klachten had/heeft die niet onmiddellijk begrepen werden had long-covid. Veelal zelf gediagnostiseerd. En wat dat dan precies is is ook veelal onduidelijk. Daar bedoel ik mee dat nog geen drie traptreden op kunnen of het verlies van reukvermogen, zeker in het begin, rücksichtlos op een hoop werden gegooid terwijl dat voor de mate van invaliderendheid natuurlijk heel veel uitmaakt.quote:Op maandag 26 december 2022 23:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Ging even er vanuit gezien je dit zei
[..]
Als je dat niet zo bedoelde en ik dat wel interpreteerde, excuses.
Ik ken de soort trainingsgroepen en wat mensen zeggen te hebben of wat ze zeggen dat de reden is dat ze daar zijn, is het zeker niet altijd objectief gezien.
Een andere aanwijzing daartoe is dat de overige zeg maar 'heftige klachten met vage diagnoses-trainingsgroepen' nu veel minder vol zitten met mensen dan voor Covid.
Eens, mooi gezegd. Maar er vast een derde groep zonder dergelijke schade maar wel ter dege klachten ten gevolge van zeg maar een nocebo effect.quote:Op maandag 26 december 2022 15:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Long Covid is niet een wazig fenomeen, het is een heel divers fenomeen, en daarom voor sommigen, zoals jij, moeilijk te begrijpen. Virussen vermenigvuldigen zich door de cellen van de host te gebruiken, daarbij gebruiken ze dus ook de energie van de host. De cellen die ze gebruiken kunnen daardoor beschadigd raken, soms zelfs onherstelbaar. In principe kan een virus vrijwel elke cel in een host hiervoor gebruiken, dus een virus kan schade aanrichten in de longen, hersenen, hart, lever, etc. Waar het virus bij iemand hoeveel schade aanricht, en hoe die schade zich uit bij iemand is niet te voorspellen, en is heel divers. Vandaar ook dat de kenmerken van long covid zoveel uiteen lopen. Voor sommigen is long covid alleen maar iets meer moe zijn dan ervoor, en herstelt het in een paar maanden, een andere heeft permanente schade aan zijn hart en heeft daardoor er flink last van in het dagelijks leven. Allebei die mensen hebben langdurig (>30 dagen) last van een infectie met SARS-CoV-2, en dus 'long covid'.
quote:Op maandag 26 december 2022 23:16 schreef Discombobulate het volgende:
Long covid is hoogstwaarschijnlijk psychosomatisch.
Ongeveer 90% van de klachten van mensen die langdurig een fysiotherapeut bezoeken zijn psychosomatisch. Je kunt dit niet behandelen, hooguit het probleem verleggen.quote:Op maandag 26 december 2022 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
Maar hoe behandel je dat nou in godsnaam?
Afdoende wetenschappelijke literatuur beschikbaar dat dat niet zo is.quote:Op maandag 26 december 2022 17:11 schreef Rolfieo het volgende:
Zeker wel.
Niet perfect natuurlijk, maar ze beschermen je zeker weten.
"Het nodige" als in her en der wat Omicron uitbraken of 250 miljoen besmettingen?quote:Dat er het nodige met Covid-19 speelt in China.
Het pad dat influenza mondiaal aflegt kun je gewoon Googlen.quote:Afgezien jouw post, heb ik daar nog niets van gelezen. Waar kan ik hierover betrouwbare bronnen vinden?
Want alle andere bronnen vind jij niet betrouwbaar die hier gepost worden, terwijl dit toch allemaal gerespecteerde sites zijn.
Daarom zetten ze er ook zelf bij: uit anonieme bronnen, onbevestigde berichten, bij navraag geen antwoord, CNN cannot confirm etc.quote:Maar wel betrouwbare sites. Niet zomaar vage sites die zomaar iets uit hun duim zuigen.
Geloof je wel dat Nederland een griepseizoen kent van plusminus dec tot maart?quote:Maar jouw claim over griepseizoen, waar jij heen bron voor kan leveren, is wel betrouwbaar?
Het hele punt is dat de an sich betrouwbare sites juist niet in staat zijn bronnen op te voeren, zelf aangeven dat het onbevestigde berichten betreft.quote:Er worden hier gewoon gerespecteerde sites gebruikt als bron. Dus kunnen we redelijk betrouwbaar aannemen, dat deze informatie klopt.
Ik denk niet dat Lauterbach van wijken wil weten eigenlijk. Dat wordt gewoon “nog even aankijken voor de zekerheid” tot de Pasen. Kleine moeite tochquote:Op dinsdag 27 december 2022 00:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Karl Winterreifen heeft dat oppositie binnen zn eigen kabinet
Pas als C. Bleekers Rovers zegt dat het klaar is, is het pas klaar.quote:Op dinsdag 27 december 2022 00:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Karl Winterreifen heeft dat oppositie binnen zn eigen kabinet
It ain’t over until Chantal sings?quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Pas als C. Bleekers Rovers zegt dat het klaar is, is het pas klaar.
Ik zou daar wel eens de bronnen van willen zien.quote:Op dinsdag 27 december 2022 03:14 schreef Za het volgende:
[..]
Afdoende wetenschappelijke literatuur beschikbaar dat dat niet zo is.
Ik moet dus zelf maar googlen gaan gebruiken om het zelf te gaan opzoeken? Maar als ik bron gebruikt vanuit betrouwbare sites, is dit onbetrouwbaarquote:Het pad dat influenza mondiaal aflegt kun je gewoon Googlen.
[..]
Daarom zetten ze er ook zelf bij: uit anonieme bronnen, onbevestigde berichten, bij navraag geen antwoord, CNN cannot confirm etc.
Het blijven speculaties ookal zijn het geen vage sites.
Klopt, en in 2020 hadden we bijna gaan griep. Geloof jij dat ook? Data liet dat namelijk zien. Iets waar jij afgezien "je moet maar googlen" gebruikt, niets van kan aanleveren.quote:Geloof je wel dat Nederland een griepseizoen kent van plusminus dec tot maart?
Dat gaat niet over nu.quote:Maar goed, hier meer info:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5821378/#!po=42.6829
Ik kan nog betrouwbare sites aanleveren, maar jij kan geen enkele bron aanleveren over je griep claim.quote:Het hele punt is dat de an sich betrouwbare sites juist niet in staat zijn bronnen op te voeren, zelf aangeven dat het onbevestigde berichten betreft.
Dit is toch geen serieuze uitleg van of iets wel of niet werk man. Hoop dat je dat zelf ook zietquote:Het oude mRNA vaccin werkt zeker minder bij Omikron, maar werkt nog steeds. Immers in April was er nog gewoon een booster meegegeven.
waar ben je precies klaar meequote:Op dinsdag 27 december 2022 11:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit is toch geen serieuze uitleg van of iets wel of niet werk man. Hoop dat je dat zelf ook ziet
Verder is mijn halve team nu gevloerd door de griep, vlak na covid met zijn allen. Echt top dit
Op naar weer genormaliseerde weerstand alsjeblieft. Helemaal klaar hiermee
De inhaalslag van verkoudheden, griep en alles door 2,5 jaar verminderde blootstelling aan alles.quote:
Het is echt bizar hoeveel mensen er wegvallen ja. Iedereen ff verplicht een weekje in de zandbak spelen en door.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:02 schreef Molo het volgende:
[..]
De inhaalslag van verkoudheden, griep en alles door 2,5 jaar verminderde blootstelling aan alles.
dat loopt ook wel weer los. Lijkt me na een pandemie ook wel logisch.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:02 schreef Molo het volgende:
[..]
De inhaalslag van verkoudheden, griep en alles door 2,5 jaar verminderde blootstelling aan alles.
Klopt, maar ben er wel behoorlijk klaar mee ondanks dat het logisch is allemaalquote:Op dinsdag 27 december 2022 12:06 schreef Malavita het volgende:
[..]
dat loopt ook wel weer los. Lijkt me na een pandemie ook wel logisch.
Zal het ook niet een beetje zijn dat er voor corona gewoon doorgewerkt werd en er nu bij snotneus al thuis gebleven wordt?quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is echt bizar hoeveel mensen er wegvallen ja. Iedereen ff verplicht een weekje in de zandbak spelen en door.
ja snap ik wel hoor, is ook klote als iedereen om je heen ziek wordt.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, maar ben er wel behoorlijk klaar mee ondanks dat het logisch is allemaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |