abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206826878
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:56 schreef JF_ het volgende:

[..]
Ik zat in m'n eentje al aan 800liter per week pre corona, en nu met 100% thuiswerk jaag ik er 1100 a 1200 liter doorheen. Reken maar mee.
200 liter elke week voor ligbad.
Gemiddeld 10minuten douchen a 10literpm elke dag, 600liter
Wc doortrekken, 6 liter, 20x per week of zo? 120liter.
Hop daar heb je al ruim 900 liter te pakken en dan is er nog koken drinken en afwassen, wasmachine en schoonmaak, plantjes watergeven, en blijkbaar onderschat ik nog iets maar zo kom je dus aan 1100 liter per week.
Waarom 10 minuten douchen als de vaatwasser klaar is stop je de schone vaat er ook niet nog een kser in.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 26 november 2022 @ 11:42:54 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206826923
Tijd om de rem te zetten op dit volstrekt incompetente kabinet.
pi_206826945
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Mijn waterverbruik als alleenstaande zit op circa 10 kuub per jaar dus 27 liter per dag, dat is naar mijn idee al veel. Wat mij betreft voeren ze een zeer hoog tarief in voor elke kuub boven de 20 kuub per jaar per persoon.10 euro per kuub om te beginnen.
Hoe doe je dat dan ik dacht dat ik weinig verbruikte met mijn 19 kuub.
Een hoger tarief helpt niet daar hebben alleen de maatschappijen wat aan. Beter is als je meer dan 30 kuub gebruikt je de rest van het jaar zonder water moet doen.

Hetzelfde voor dat tuig uit Duindorp wat brandkranen opendraait op warme dagen uit mom van traditie. Zodra dat gebeurt sluit je die hele wijk een jaar af van drinkwater tot ze verantwoordelijk met water kunen omgaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206826977
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]
De meeste mensen op dit forum vallen hier (volgens mij) niet over het verminderen, maar de argumentatie waarop dit gebaseerd wordt.
Ja alles ligt aan die immigratie ik vind dat altijd zo makkelijk gezegd . Zeg dan gewoon ik wil op de ouder voet verder gaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206826986
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:47 schreef Cupfighter het volgende:
Een verbod op dit kabinet , we mogen niks meer gebruiken zonder prijsverhoging, dadelijk moeten we ook betalen voor de lucht die we inademen, pleuriskabinet
En jij denkt dat een ander kabinet dit niet gewoon doorzet :?
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 26 november 2022 @ 11:50:44 #106
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206826992
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:49 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ja alles ligt aan die immigratie ik vind dat altijd zo makkelijk gezegd . Zeg dan gewoon ik wil op de ouder voet verder gaan.
Hallo? Ze komen zélf met dit argument!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206827050
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Geen idee wat jij doet.. Ben je nooit thuis?
Ik werk 2 dagen per werk en ben dus vaak thuis. Met mooi weer trek ik er wel vaak met de fiets op uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 26-11-2022 13:07:40 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206827059
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:50 schreef Starhopper het volgende:
De manier waarop en de reden is misschien stom maar hopelijk brengt de hogere waterprijs de innovatie in een versnelling.
Dat is dan weer het voordeel van kapitalisme: innovatie gaat als een speer als het eenmaal op gang is.
Maar de overheid moet dan wel een beetje sturing geven om de innovatie op gang te helpen, anders wacht iedereen op elkaar.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206827089
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:37 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ik gebruik 52 liter per dag 100 moet echt haalbaar zijn voor iedereen.
Dat is behoorlijk weinig. Ik zit op 93l per dag met:
1x per jaar auto wassen
6x per dag wc doortrekken (spaarknop)
5x per week douchen (spaarkop)
1x per week wasmachine (A)
1x per week afwasmachine (A)
https://verbruick.nl/waterverbruik/berekenen/#f1p1

Dus hoe krijg jij dat voor elkaar dan? 1x per dag wc doortrekken?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206827132
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:03 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat is behoorlijk weinig. Ik zit op 93l per dag met:
1x per jaar auto wassen
6x per dag wc doortrekken (spaarknop)
5x per week douchen (spaarkop)
1x per week wasmachine (A)
1x per week afwasmachine (A)
https://verbruick.nl/waterverbruik/berekenen/#f1p1

Dus hoe krijg jij dat voor elkaar dan? 1x per dag wc doortrekken?
Geen idee eigenlijk hoe vaak ik de wc doortrek nooit bijgehouden. Ik douche wel heel kort wassen en eronderuit.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206827190
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:03 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat is behoorlijk weinig. Ik zit op 93l per dag met:
1x per jaar auto wassen
6x per dag wc doortrekken (spaarknop)
5x per week douchen (spaarkop)
1x per week wasmachine (A)
1x per week afwasmachine (A)

Dus hoe krijg jij dat voor elkaar dan? 1x per dag wc doortrekken?
Ik zit op 185 liter per dag gemiddeld met 2 personen. En dan doe ik niet gek. Ik gebruik geen vaatwasser(voor 2 personen vinden wij dat niet nodig). Wel draait de wasmachine(A) 2 tot 3 maal per week ivm werkkleding. Verder komt het overeen met je geplaatst lijstje ivm douchen, eten en drinken, toilet(met spaarknop) etc. Ik zal weer tussen een jaarverbruik liggen zo rond de 70 tot 80m3 voor twee personen. Zeg maar 35-40m3 per persoon

De auto was ik op de hand bij een benzinestation in de buurt.
pi_206827233
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:14 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik zit op 185 liter per dag gemiddeld met 2 personen. En dan doe ik niet gek. Ik gebruik geen vaatwasser(voor 2 personen vinden wij dat niet nodig). Wel draait de wasmachine(A) 2 tot 3 maal per week ivm werkkleding. Verder komt het overeen met je geplaatst lijstje ivm douchen, eten en drinken, toilet(met spaarknop) etc. Ik zal weer tussen een jaarverbruik liggen zo rond de 70 tot 80m3 voor twee personen. Zeg maar 35-40m3 per persoon

De auto was ik op de hand bij een benzinestation in de buurt.
vaatwasser is eigenlijk zuiniger dan met de hand. Zo'n ecostand gebruikt 9 liter. Als je je spoelbak halfvol water doet zit er al meer dan 9l in.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:22:31 #113
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206827259
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 01:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Hoe zou dat dan moeten werken?
Met 10 liter per spoelbeurt 10x per dag bijvoorbeeld zit je aan 3 m3 per maand. Een maand zonder regen is geen uitzondering. Moet je 5 m3 regenwateropslag op je dak of zolder realiseren? Of in de grond met een pompsysteem? Lijkt me allemaal niet zo makkelijk te realiseren.
Het was meer een voorbeeld. Afwaswater of emmertje water wat al vies is doordat ermee is schoongemaakt of een waterbesparende knop op de wc zijn ook opties om alleen al qua toiletgebruik minder water te verspillen.
Ik bedoelde het meer als een voorbeeld dat er vrij eenvoudig al het nodige water bespaard kan worden.
pi_206827437
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Al zo'n 20 jaar heb ik zo'n wc en dat kan inderdaad flink helpen je waterverbruik te reduceren.
[..]
Helemaal voor.
Ik schijt op het werk. Dat scheelt pas veel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206827623
De rem moet op de bevolkingsgroei.
pi_206827914
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:15 schreef Gehrman het volgende:
De rem moet op de bevolkingsgroei.
Ben jij van de commissie "Open deuren" ?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206828015
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tijd om de rem te zetten op dit volstrekt incompetente kabinet.
Het probleem zit veel dieper. Wat 100den jaren lang in ons voordeel werkte wordt nu ons graf.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206828049
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:50 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
En jij denkt dat een ander kabinet dit niet gewoon doorzet :?
Nee, dat denk ik niet
pi_206828434
Kennelijk moet er bij de burger een soort 'sorry dat ik besta'-bewustzijn in geramd worden.
pi_206828551
Ik ben al beginnen met het aftappen en invriezen van koud en heet water, mij krijgen ze niet gek hoor
-nee-
pi_206829644
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:15 schreef Gehrman het volgende:
De rem moet op de bevolkingsgroei.
Daar ben ik het niet mee eens.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_206829790
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:41 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Daar ben ik het niet mee eens.
Ok naar mensje.
  zaterdag 26 november 2022 @ 17:00:57 #123
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206829853
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 14:46 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben al beginnen met het aftappen en invriezen van koud en heet water, mij krijgen ze niet gek hoor
En dan met vette winst verkopen! :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206829922
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 03:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
100 liter per dag is makkelijk haalbaar, zie bvb Vlaanderen:
[..]
(348/4 = 87 liter per persoon per dag)
https://www.vmm.be/waterloket/de-waterfactuur/de-prijs-van-water
Belgen kopen dan ook vnl drinkwater in fles...

quote:
Kraanwater in België is veilig om te drinken

Hoewel het leidingwater in België van goede kwaliteit is, hebben veel Belgen de gewoonte om water in flessen te kopen. De Belgische overheid probeert middels de campagne ‘Drinkraantjeswater’ om de Belgen aan het leidingwater te krijgen, omdat het beter is voor het milieu en ‘de portemonnee’, en minstens even gezond als bronwater.
pi_206829924
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:37 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ik gebruik 52 liter per dag 100 moet echt haalbaar zijn voor iedereen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:08 schreef vipergts het volgende:

[..]
Geen idee eigenlijk hoe vaak ik de wc doortrek nooit bijgehouden. Ik douche wel heel kort wassen en eronderuit.
en omdat jij dat doet moet iedereen dat maar doen. Nog meer dingen die jij doet waar wij, het hele universum, ons op aan moeten passen?

Ik lig graag een uur in bad en laat dan ook steeds wat water weglopen om zo nog water op de heetste stand toe te voegen. Ik voel me geroepen om een voorbeeld voor allen te zijn.
Go hard or go home
  zaterdag 26 november 2022 @ 17:18:54 #126
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206830037
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Belgen kopen dan ook vnl drinkwater in fles...
[..]

Dat is maar 0.4 liter per dag (148 liter per jaar).
are we infinite or am I alone
pi_206830069
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is jou verbruik dan zoveel dat je je erover verbaast dat sommige mensen daadwerkelijk op hun verbruik letten en daarom maar iemand moet afzeiken die dat wel doet?
27 is heel weinig. By any means.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206830202
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:07 schreef Noek het volgende:

[..]
[..]
en omdat jij dat doet moet iedereen dat maar doen. Nog meer dingen die jij doet waar wij, het hele universum, ons op aan moeten passen?

Ik lig graag een uur in bad en laat dan ook steeds wat water weglopen om zo nog water op de heetste stand toe te voegen. Ik voel me geroepen om een voorbeeld voor allen te zijn.
Als jij zoveel water wilt gebruiken vind ik dat prima, maar 100 liter water per dag gebruiken is echt niet zo moeilijk als je dat wilt. Je hoeft het van mij niet te doen de regering komt met dit plan, wel denk ik dat het leven makkelijker is als je zelf onder die 100 liter per dag zit. Ik ga je niet dwingen maar linksom of rechtsom er komt een moment dat de regering je gaat dwingen of door water duurder te maken omdat het kan of, en dat is waar ik aan denk omdat ze incompetent zijn dat je over een aantal jaar niet meer iedere dag een uur per dag in bad kunt liggen omdat er geen water uit de kraan komt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 26 november 2022 @ 19:28:02 #130
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206831998
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:55 schreef torentje het volgende:
De grootverbruikers van drinkwater meer belasten zou een goede zet zijn.
de zwembad vullers laten betalen

dus de drinkwater prijs verdubbelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206832134
Tja, als je bedrijven net zo gaat belasten als consumenten, dan komen de kosten ook bij de mensen terecht die besparen op water. (want gestegen productiekosten die verhaald worden op consumenten)

Wat dacht je van verslechtering van t ondernemingsklimaat?

Stroom in NL? Moeilijk, duur
Water? Duur!
Grond? Duur!
Belastingen? valt mee!
Personeel? te wening of te duur!

gewoon niet investeren of zo in de drinkwaterverwerkingscapaciteit :'D VERBOTEN! That'll work!
VVD vind het prima, want fuck burgers
D66 kan hiermee klimaatdeugen. :r

Doei NL :W
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206832474
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de zwembad vullers laten betalen

dus de drinkwater prijs verdubbelen
Ik had meer gedacht aan een hogere prijs voor schoon drinkwater als men boven een nader te overkomen limiet verbruikt.
pi_206832536
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik had meer gedacht aan een hogere prijs voor schoon drinkwater als men boven een nader te overkomen limiet verbruikt.
Aardig plan. (hebben we de nadelen van die Elektro-budgetten ook ff op een rijtje? Misschien zijn die ten dele ook hier van toepassing? Hoewel, een basis-rantsoen voor water... tja.,..waarom niet... Alleen zal de NL-uitwerking wel weer krom zijn, omdat de belastingschijven, kindertoeslag en Energielabel van je Waterkonijn er in verwerkt moeten zitten. ofzo...)

Zwembaden gaan dus dicht (of aan staatsinfuus, maar dat liggen ze nu ook al).
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 27 november 2022 @ 01:53:58 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206836516
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Men is hier altijd al vrij rap van mening dat hun eigen omstandigheden gewoon "normaal" zijn...
Jep.
En dat die direct voor iedereen zou moeten gelden...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206836620
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:46 schreef RedFever007 het volgende:
Ik ga gemiddeld denk ik 5 keer per dag voor een kleine boodschap, dus na twee dagen ton leeg
If it's yellow let it mellow. Of je kan gewoon iets minder hard doortrekken, je hoeft niet de hele tank te gebruiken natuurlijk.
2.
pi_206836677
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 04:46 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]
If it's yellow let it mellow. Of je kan gewoon iets minder hard doortrekken, je hoeft niet de hele tank te gebruiken natuurlijk.
Je kan ook het water opvangen van het douchen en dat gebruiken om het toilet door te spoelen. Dat scheelt bij mij al behoorlijk in het jaarlijks waterverbruik.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206836742
Bouw maar meer waterzuiveringsinstallaties. Het is niet alsof water na gebruik ineens verdwijnt ofzo. Fophef.
pi_206836759
Weer dat klimaat geneuzel.
Daar word je toch ook kriebelig van
pi_206836958
de komende 13 jaar komen er anderhalf miljoen mensen bij in nederland? hoe dan?
  zondag 27 november 2022 @ 09:27:01 #140
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206837009
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:14 schreef pokkerdepok het volgende:
de komende 13 jaar komen er anderhalf miljoen mensen bij in nederland? hoe dan?
ieder jaar 250.000 mensen die hierheen komen

de deur staat open hier en die blijft open , , gratis geld en elders gaat de klimaatdroogte toeslaan

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 27-11-2022 09:45:48 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206837267
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 08:05 schreef stropdaz het volgende:
Weer dat klimaat geneuzel.
Daar word je toch ook kriebelig van
Wat een intens domme post dit.
  zondag 27 november 2022 @ 10:17:44 #142
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206837278
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:14 schreef pokkerdepok het volgende:
de komende 13 jaar komen er anderhalf miljoen mensen bij in nederland? hoe dan?
Europa moet kapot :)
pi_206837292
Het is gewoon hetzelfde als een “vliegtaks”, mensen vliegen echt niet minder.. alleen maar meer zelfs.
Alleen een globale lockdown hield dat even tegen een jaar of twee.

Het is dus pure onzin.

Ga maar meer water opslaan in plaats van weg te laten stromen de zee in of te verspillen aan datacentrums.
Hou ook even in het achterhoofd dat Nederland een van de grootste zoet water reservoirs ter wereld heeft.
  zondag 27 november 2022 @ 10:48:44 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206837466
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat een intens domme post dit.
Deze, heb die die gelezen?

Gejank over klimaat begint bij de mens. Mensen hebben effect, schijnbaar, op de warmte. Maar over minder mensen praten is dan opeens uit den boze...

Raaaaaaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Frontpage zondag 27 november 2022 @ 14:04:09 #145
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206840262
Boven een bepaald gebruik consumenten en bedrijven op de verdubbelaar (oid) zetten. Alle geld dat wordt binnen gehaald moet dan uitgegeven worden aan een grijswaternet. Dan hoeven we geen toiletten meer door te spoelen met drinkwater bijvoorbeeld.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206840318
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Deze, heb die die gelezen?

Gejank over klimaat begint bij de mens. Mensen hebben effect, schijnbaar, op de warmte. Maar over minder mensen praten is dan opeens uit den boze...

Raaaaaaar.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206841925
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ieder jaar 250.000 mensen die hierheen komen

de deur staat open hier en die blijft open , , gratis geld en elders gaat de klimaatdroogte toeslaan
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 10:17 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Europa moet kapot :)
even opgezocht, CPB site:

quote:
De inwoners van de grote steden zijn relatief jong en groeien doordat er per saldo meer kinderen worden geboren dan er mensen overlijden.Ook hebben ze een grote aantrekkingskracht op immigranten, waaronder arbeidsmigranten uit de EU, expats en internationale studenten.
is dus zeker ook gewoon omdat nederlanders te veel kinderen nemen.

en trowwens, er staat ook dat zelfs bij deze toename de vergrijzing gewoon doorgaat. da betekend dat er dus nog steeds te weinig aanwas is om het in balans te houden.
pi_206842145
Blijf in deze mensen geloven beste mensen....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206842199
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
[..]
even opgezocht, CPB site:
[..]
is dus zeker ook gewoon omdat nederlanders te veel kinderen nemen.

en trowwens, er staat ook dat zelfs bij deze toename de vergrijzing gewoon doorgaat. da betekend dat er dus nog steeds te weinig aanwas is om het in balans te houden.
Vrouw in NL krijgt 1.6 kind oid, geen 2.1. Dus onvoldoende.

Vergrijzing komt ook omdat er in generatie X wel erg veel kinderen geboren werden. Dat hou je niet in stand tenzij we eeuwig extreem doorgroeien. Lijkt me niet handig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206842320
Belasting op water

Belasting op water

De leveranciers van leidingwater (drinkwater) betalen leidingwaterbelasting aan de Belastingdienst. Zij berekenen de belasting door aan hun klanten. De belasting staat apart op de nota vermeld. De overheid wil met deze belasting stimuleren dat bedrijven en huishoudens zuiniger omgaan met leidingwater. Dat is goed voor het milieu.

Tarief belasting op leidingwater

De hoogte van de belasting is afhankelijk van het aantal kubieke meters water dat een verbruiker afneemt. Er wordt alleen leidingwaterbelasting geheven over de eerste 300 m3.

--
Kortom de gewone burger betaalt deze belasting vrijwel altijd over al het drinkwater dat hij verbruikt, en de industrie betaalt het over een fractie van hun verbruik.
Verrassend weer.
Het is echt bij alle milieu/verbruikszaken hetzelfde, de consument betaalt de hoofdprijs aan belasting onder het mom van vergroening en zuiniger doen, terwijl de grootverbruikende industrie nog niet een fractie van de belastingen betaalt, maar ze wel uitgekeerd krijgt als subsidie om te vergroenen.

De politiek in dit land is echt volstrekt corrupt.

Uiteraard ook allerlei subsidies voor onwenselijke data-centers.
https://datacenterworks.n(...)-de-datacentersector

[ Bericht 7% gewijzigd door Tanatos op 27-11-2022 16:05:22 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206842345
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vrouw in NL krijgt 1.6 kind oid, geen 2.1. Dus onvoldoende.

Vergrijzing komt ook omdat er in generatie X wel erg veel kinderen geboren werden. Dat hou je niet in stand tenzij we eeuwig extreem doorgroeien. Lijkt me niet handig.
nee het gaat ook niet om oneindig doorgroeien. in de toekomst zal de groei sowieso stabiliseren en daarna afnemen.
het gaat erom dat je het uitrekt. het gaan nu te snel, en daardoor komen we in financiele problemen.
  zondag 27 november 2022 @ 15:59:42 #152
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206842524
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 08:05 schreef stropdaz het volgende:
Weer dat klimaat geneuzel.
Daar word je toch ook kriebelig van
"Na ons de zondvloed."
  zondag 27 november 2022 @ 16:02:28 #153
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206842581
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
datacenters verbieden en degene die hier zijn sluiten zet veel meer zoden aan de dijk,
Die gebruiken in de regel geen drinkwater.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 27 november 2022 @ 16:12:25 #154
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206842737
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
[..]
even opgezocht, CPB site:
[..]
is dus zeker ook gewoon omdat nederlanders te veel kinderen nemen.

en trouwens, er staat ook dat zelfs bij deze toename de vergrijzing gewoon doorgaat. da betekend dat er dus nog steeds te weinig aanwas is om het in balans te houden.
mensen worden steeds ouder he, ze roken niet, ze wandelen en gaan vroeg slapen

en die ouderen gaan op vakantie en komen liefdes tegen in Afrika en Azie , die wel willen veranderen van geo locatie , zo makkelijk om je nieuwe liefde hierheen te halen
https://www.dateinasia.com/Mukda
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206842767
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Die gebruiken in de regel geen drinkwater.
Maar wel oppervlakte water dat behandeld moet worden met chemicaliën om er geschikt koelwater van te maken. Oppervlakte water dat deels ook gebruikt voor drinkwater voorzieningen.
  zondag 27 november 2022 @ 16:16:42 #156
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206842769
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
nee het gaat ook niet om oneindig doorgroeien. in de toekomst zal de groei sowieso stabiliseren en daarna afnemen.
het gaat erom dat je het uitrekt. het gaan nu te snel, en daardoor komen we in financiele problemen.
In de toekomst dan komen er nog heel veel meer , vanwege economie en klimaat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 27 november 2022 @ 16:17:19 #157
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206842775
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Die gebruiken in de regel geen drinkwater.
wel alleen zoet water

geen zout water
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 27 november 2022 @ 16:18:31 #158
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206842785
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 16:16 schreef Cherni het volgende:

Maar wel oppervlakte water dat behandeld moet worden met chemicaliën om er geschikt koelwater van te maken.
Maar geen drinkwater.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 27 november 2022 @ 16:18:41 #159
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206842787
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wel alleen zoet water

geen zout water
En?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206842848
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Maar geen drinkwater.
Zo lust ik er ook nog wel een paar. De bron is oppervlakte water. Bovendien is koelwater in een niet gesloten systeem een vervuiler.
  zondag 27 november 2022 @ 16:29:42 #161
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206842895
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:23 schreef Cherni het volgende:

Zo lust ik er ook nog wel een paar. De bron is oppervlakte water.
En?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206843028
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mensen worden steeds ouder he, ze roken niet, ze wandelen en gaan vroeg slapen

en die ouderen gaan op vakantie en komen liefdes tegen in Afrika en Azie , die wel willen veranderen van geo locatie , zo makkelijk om je nieuwe liefde hierheen te halen
https://www.dateinasia.com/Mukda
dat laatste lol.
maar serieus. ja we worden ouder, prima toch.. maar de jonge mensen betalen voor de oudere, dus er moet balans zijn. of je draait heel veel verlies.
  zondag 27 november 2022 @ 16:42:32 #163
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206843047
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dat laatste lol.
maar serieus. ja we worden ouder, prima toch.. maar de jonge mensen betalen voor de oudere, dus er moet balans zijn. of je draait heel veel verlies.
zeur niet ik ben 70 en werk nog 5 dagen per week
Dat is ook een voordeeel van ouder worden , maar ik moet wel wonen en jongeren ook

ik betaal meer belasting dan jij met 3600 euro PM netto en nauwelijks woonlasten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206843064
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zeur niet ik ben 70 en werk nog 5 dagen per week
Dat is ook een voordeeel van ouder worden , maar ik moet wel wonen en jongeren ook
je mag al met pensioen, he.
  zondag 27 november 2022 @ 16:44:40 #165
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206843074
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:43 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
je mag al met pensioen, he.
ja ik ben al 6 jaar met pensioen en dan , moet je dan gaan niksen ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206843151
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En?
En? Dat proceswater en/of koelwater terug naar oppervlakte water ook gezuiverd moet worden om er weer drinkwater van te kunnen maken. Zeg nu gewoon dat het zuiveren van water steeds duurder zal worden zoals alle productie kosten omhoog schieten. Het maken van brood zal ook veel duurder worden.

Maar het argument milieu gebruiken voor de burger is veel te kort door de bocht. Daar speelt de industrie wel degelijk een grote rol in.

En schaarste zal het nog duurder maken. Maar oké overbevolking is een vies woord terwijl dat wel degelijk een rol gaat spelen door droogte op diverse plaatsen waardoor bevolkingsgroepen zich massaal moeten verplaatsen.
pi_206843202
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja ik ben al 6 jaar met pensioen en dan , moet je dan gaan niksen ??
als jij werken leuk vind, ga ervoor. maar daar kan je geen beleid op baseren natuurlijk. de meeste mensen vinden pensioen heerlijk, en doen dan graag andere dingen.
  zondag 27 november 2022 @ 16:57:23 #168
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206843225
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
als jij werken leuk vind, ga ervoor. maar daar kan je geen beleid op baseren natuurlijk. de meeste mensen vinden pensioen heerlijk, en doen dan graag andere dingen.
wie niet wil werken die heeft minder geld
dat is overal zo

mensen zijn langer gezond dus kunnen langer werken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206843235
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:52 schreef Tanatos het volgende:
Belasting op water

Belasting op water

De leveranciers van leidingwater (drinkwater) betalen leidingwaterbelasting aan de Belastingdienst. Zij berekenen de belasting door aan hun klanten. De belasting staat apart op de nota vermeld. De overheid wil met deze belasting stimuleren dat bedrijven en huishoudens zuiniger omgaan met leidingwater. Dat is goed voor het milieu.

Tarief belasting op leidingwater

De hoogte van de belasting is afhankelijk van het aantal kubieke meters water dat een verbruiker afneemt. Er wordt alleen leidingwaterbelasting geheven over de eerste 300 m3.

--
Kortom de gewone burger betaalt deze belasting vrijwel altijd over al het drinkwater dat hij verbruikt, en de industrie betaalt het over een fractie van hun verbruik.
Verrassend weer.
Het is echt bij alle milieu/verbruikszaken hetzelfde, de consument betaalt de hoofdprijs aan belasting onder het mom van vergroening en zuiniger doen, terwijl de grootverbruikende industrie nog niet een fractie van de belastingen betaalt, maar ze wel uitgekeerd krijgt als subsidie om te vergroenen.

De politiek in dit land is echt volstrekt corrupt.

Uiteraard ook allerlei subsidies voor onwenselijke data-centers.
https://datacenterworks.n(...)-de-datacentersector

Nu is het nog wachten tot ze waterbedrijven gaan privatiseren dan kunnen bedrijven als Nestlé pas echt hun gang gaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 27 november 2022 @ 17:03:24 #170
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206843352
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:57 schreef michaelmoore het volgende:

wie niet wil werken die heeft minder geld

Geld, geld, geld.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 27 november 2022 @ 17:08:20 #171
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206843428
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:58 schreef vipergts het volgende:

[..]
Nu is het nog wachten tot ze waterbedrijven gaan privatiseren dan kunnen bedrijven als Nestlé pas echt hun gang gaan.
mensen die drinkwater kopen in de super in plastic flessen, die zijn pas echt gek
https://www.vpro.nl/speel(...)ter-tegenlicht~.html
sommigen kopen 10 liter drink water in de super en thuis staan ze een half uur onder de douche, en maar klagen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206843500
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:58 schreef vipergts het volgende:

[..]
Nu is het nog wachten tot ze waterbedrijven gaan privatiseren dan kunnen bedrijven als Nestlé pas echt hun gang gaan.
Dat is idd de natte droom v/d CEO van Nestlé (of degene die dat was).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206843516
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wie niet wil werken die heeft minder geld
dat is overal zo

mensen zijn langer gezond dus kunnen langer werken
Wie met minder geld toekan heeft meer vrije tijd.
Het is maar net waar je meer waarde aan hecht.

Mensen met minder geld zijn over het algemeen beter voor het milieu.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tanatos op 27-11-2022 17:20:01 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 27 november 2022 @ 17:13:54 #174
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206843556
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Die gebruiken in de regel geen drinkwater.
Dat doen ze wel, en ze voegen er ook nog chemicaliën aan toe voor ze het weer lozen.


https://www.rtlnieuws.nl/(...)ter-84-miljoen-liter

https://www.drinkwaterpla(...)-en-8-andere-vragen/

https://www.stichting-jas(...)ring-drinkwater.html
De experts uiten daarnaast grote zorgen over de toepassing van chemicaliën in miljoenen liters koelwater. ,,Dat wordt gebruikt om bacteriën te doden. Het voorkomt ook kalkafzetting." Maar volgens de onderzoekers wordt niet geregistreerd welke chemicaliën en hoeveel er wordt gebruikt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 27 november 2022 @ 17:30:39 #176
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206843783
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:13 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Wie met minder geld toekan heeft meer vrije tijd.
Het is maar net waar je meer waarde aan hecht.

Mensen met minder geld zijn over het algemeen beter voor het milieu.

als je met minder geld genoegen neemt , dat kan ik ook , ik heb het ook niet nodig , gaat me niet om geld
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206843807
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als je met minder geld genoegen neemt , dat kan ik ook , ik heb het ook niet nodig , gaat me niet om geld
Dan moet je lekker blijven werken, als ik met pensioen kan, doe ik dat acuut.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 27 november 2022 @ 17:38:49 #178
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206843911
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:32 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dan moet je lekker blijven werken, als ik met pensioen kan, doe ik dat acuut.
dan ga je dood
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206843933
Kut Nederland.
pi_206843961
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan ga je dood
Dood ga ik natuurlijk sowieso, maar niet werken is voor mij absoluut niet dodelijk.
Wellicht voor jou wel, maar dat is je eigen afwijking.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206844014
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Deze, heb die die gelezen?

Gejank over klimaat begint bij de mens. Mensen hebben effect, schijnbaar, op de warmte. Maar over minder mensen praten is dan opeens uit den boze...

Raaaaaaar.
Geen idee wat klimaat te maken heeft met ons onvermogen om voldoende water te zuiveren.
pi_206844775
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wie niet wil werken die heeft minder geld
dat is overal zo

mensen zijn langer gezond dus kunnen langer werken
nee, het is zo dat je van je oude dag mag genieten zonder te werken. je hebt hier recht op AOW en kan je helel leven een pensioen opbouwen.

over de leeftijd wordt gediscussieerd. maar die is vooralsnog gewoon 65.
  zondag 27 november 2022 @ 19:09:24 #183
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206845262
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 18:42 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
nee, het is zo dat je van je oude dag mag genieten zonder te werken. je hebt hier recht op AOW en kan je helel leven een pensioen opbouwen.

over de leeftijd wordt gediscussieerd. maar die is vooralsnog gewoon 65.
genieten doe ik als ik met vakantie ga
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206845324
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
genieten doe ik als ik met vakantie ga
dat merk ik
pi_206849311
Mijn wc mag best doorgespoeld worden met regenwater. Iemand een installatie voor mij?
  zondag 27 november 2022 @ 22:16:52 #186
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206849400
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:11 schreef Magister_Artium het volgende:
Mijn wc mag best doorgespoeld worden met regenwater. Iemand een installatie voor mij?
jazeker wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206849605
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jazeker wel
[ afbeelding ]
:+
  maandag 28 november 2022 @ 02:45:33 #188
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_206851008
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:26 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik heb dit ingevuld:
https://verbruick.nl/waterverbruik/berekenen/
Kom ik met 1 persoon, 4x douchen/week, 1x vaatwasser+handwas, wasmachine op 34440 liter/jaar. = 94 /dag.
waarvan +/-20 liter aan schijten/zeiken
Ik vind het wel veel (op papier!). Aan de andere kant: 100 liter is er zo doorheen....
Ik dus ook:

Maar ik snap die basis van 15Kuub niet, waar gaat dat dan aan op? En waarom wordt wassen 2 keer genoemd? eenmaal met 5380liter en een keer met 9Kuub??
Leuk zo'n checker, heb nu alleen maar meer vragen....
Overigens betaal ik nu 27¤ per kwartaal ofzo, water is echt bizar goedkoop, dat mag van mij gelijk over de kop, als de extra winst alleen voor toekomstige investeringen gebruikt wordt en niet om andere gaten te vullen....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_206851291
Dit hebben ze jaren geleden zien aankomen en zijn ze ook voor gewaarschuwd. Dat het leiding- en elektranet overbelast zouden raken als je teveel huizen gaat bouwen en teveel mensen in Nederland laat wonen.

Op een gegeven moment zei iemand dat we maar ook water uit de natuur moesten gaan pompen. Ja oen als je de natuur naar de sodemieter wil brengen moet je er vooral water uit halen.

quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2022 02:45 schreef YuckFou het volgende:

[..]
Ik dus ook:
[ afbeelding ]
Maar ik snap die basis van 15Kuub niet, waar gaat dat dan aan op? En waarom wordt wassen 2 keer genoemd? eenmaal met 5380liter en een keer met 9Kuub??
Leuk zo'n checker, heb nu alleen maar meer vragen....
Overigens betaal ik nu 27¤ per kwartaal ofzo, water is echt bizar goedkoop, dat mag van mij gelijk over de kop, als de extra winst alleen voor toekomstige investeringen gebruikt wordt en niet om andere gaten te vullen....
Bijvoorbeeld door mensen die massaal hun gazon besproeien.
Corporate translator
pi_206851798
Die bevolkingsgroei is een keuze van datzelfde kabinet. En van de partij van Harbers. :r
pi_206853322
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zeur niet ik ben 70 en werk nog 5 dagen per week
Dat is ook een voordeeel van ouder worden , maar ik moet wel wonen en jongeren ook

ik betaal meer belasting dan jij met 3600 euro PM netto en nauwelijks woonlasten
Jij houdt dus een simpele overbetaalde baan bezet voor een jongere? Terwijl jij waarschijnlijk in je jeugd geklaagd hebt dat de ouderen de simpele overbetaalde banen bezet hielden.
  maandag 28 november 2022 @ 12:16:37 #192
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206853480
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2022 02:45 schreef YuckFou het volgende:
En waarom wordt wassen 2 keer genoemd? eenmaal met 5380liter en een keer met 9Kuub??
De 9 m³ is douche (of bad) neem ik aan.
are we infinite or am I alone
pi_206853590
Beter doen ze iets aan die bevolkingsgroei, nu is het alleen maar symptoombestrijding
pi_206854982
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:23 schreef LanaMyst het volgende:
Beter doen ze iets aan die bevolkingsgroei,
Het russische regime doet daar wel zijn best voor maar ik vrees dat het nog ver onvoldoende is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  maandag 28 november 2022 @ 15:17:47 #195
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206855543
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:23 schreef LanaMyst het volgende:
Beter doen ze iets aan die bevolkingsgroei, nu is het alleen maar symptoombestrijding
migratie is van alle tijden

zeker met de klimaat verandering zullen miljoenen mensen naar het noorden trekken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206855777
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 15:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
migratie is van alle tijden

zeker met de klimaat verandering zullen miljoenen miljarden mensen naar het noorden trekken
Bovendien zullen oost-europa en met name Rusland niet hun hoofddoel zijn om zich te vestigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 28-11-2022 15:39:04 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206855990
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij houdt dus een simpele overbetaalde baan bezet voor een jongere? Terwijl jij waarschijnlijk in je jeugd geklaagd hebt dat de ouderen de simpele overbetaalde banen bezet hielden.
Waarom ben jij altijd zo debiel boos op de hele wereld terwijl wat is eigenlijk jouw bijdrage aan het universum behalve je ongevraagde mening rondschreeuwen?
Go hard or go home
  maandag 28 november 2022 @ 15:58:02 #198
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206856127
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 15:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Bovendien zullen oost-europa en met name Rusland niet hun hoofddoel zijn om zich te vestigen.
DAt weet je niet , Groenland, Rusland, Scandinavie, Noord Europa en Canada zijn de lege ruimtes die aantrekkelijk worden waarbij de economisch welvarende delen de meeste immigranten gaan trekken zoals Nederland en Canada

Mocht Rusland hopenlijk uiteenvallen in een tiental staten dan kon er nog wel eens iets moois gaan gebeuren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206856414
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 15:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
migratie is van alle tijden

zeker met de klimaat verandering zullen miljoenen mensen naar het noorden trekken
Niet alleen migratie maar ook het eindeloze fokken van de mensen die hier al wonen. (en nee dan bedoel ik niet op een forum zitten)
Ze zouden eens kunnen beginnen met het financieel afstraffen als men teveel kinderen krijgt (voor nieuwe gevallen dan, want voor bestaande zou het oneerlijk zijn) , vanaf 3e kind geen kinderbijslag meer, geen gratis zorg voor kinderen, geen bijdrage in opvang. Oftewel, meer dan 2 kinderen financieel zeer onaantrekkelijk maken.
pi_206856462
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:37 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ik gebruik 52 liter per dag 100 moet echt haalbaar zijn voor iedereen.
Hier 61 liter.
125, dan gaat het om bad(jes) in de tuin, tuin sproeien, auto wassen.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')